Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:32:
Haal de kabel los en luister naar het verschil :P
Ja LOL, dat had ik zelf inmiddels ook bedacht. :') Niet meer om aan te horen nu dat geluid! Klinkt net als een telefoon of een laptop. ;) Gauw weer aansluiten dus die subwoofer!

Dan heb ik nog één vraag: toen ik het klepje eraf haalde om de kabel los te halen, viel het mij op dat er op het wireless-n 1000 kaartje 2 (antenne?)kabeltjes zijn aangesloten, een witte aan de linkerkant en een zwarte aan de rechterkant. Maar er ligt ook nog een grijs kabeltje, dat niet aangesloten is. Verder waren er nog een grijs-wit en een grijs-zwart kabeltje die op de 5540 modem waren aangesloten.

Klopt het dat dat grijze kabeltje nergens op aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 3e wifi kabel is alleen aangesloten als je een wifi kaart hebt besteld die over 3 kanalen beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:05:
De 3e wifi kabel is alleen aangesloten als je een wifi kaart hebt besteld die over 3 kanalen beschikt.
Aha, tanx. Dat geldt dus blijkbaar niet voor de wireless-n 1000.

Ik heb een goedkoop wireless-G routertjes staan. Begrijp ik het nou goed en gebruik ik nu altijd maar één kanaal? En heeft een wireless kaartje met 3 kanalen zonder wireless-N router voor mij dus weinig zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Dell heeft nu de XPS uitgerust met een 640GB hdd ipv 320GB( de i5 die 649 kost), dus sla je slag zou ik zo zeggen. Jammer dat ze dat niet eerder hadden gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoghurtO_o schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:30:
Dell heeft nu de XPS uitgerust met een 640GB hdd ipv 320GB( de i5 die 649 kost), dus sla je slag zou ik zo zeggen. Jammer dat ze dat niet eerder hadden gedaan :+
Hoe langer je wacht, hoe beter de specs voor hetzelfde geld. Dat is bijna een wetmatigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:29:
[...]

Ik zie dat je probleem met de subwoofer inmiddels is verholpen.

Wat is volgens jou een goede test om te zien of de subwoofer het wel of niet doet? Is er een programmaatje voor ofzo?

Als ik in control panel via 'geluid' -> 'luidsprekers eigenschappen' met het volume voor de subwoofer speel, dan gebeurt er niks met het geluid. De luidsprekers staan ook gewoon als 'stereo' geconfigureerd. Toch heb ik het idee dat de subwoofer het wel doet. Het geluid klinkt ook gewoon goed. Maar ik weet dit dus niet zeker.
Je had het ook kunnen testen door het programma te gebruiken van Dell.

Als je op de 3e touchkey drukt, start hij SoundWavez of iets dergelijks op. Hier kan je "MaxBass" sliden. Als je deze uitzet hoor je duidelijk verschil, en die bass heeft geen invloed op je speakers, maar puur op je subwoofer.

[ Voor 4% gewijzigd door Remz op 15-10-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:01
Ik heb nog even een vraagje over het backlit toetsenbord. In de openingspost staat: "Plak gewoon &vw=classic achter de URL". Echter als ik dit doe (zie bijv. http://configure.euro.del...=dhs&cs=nldhs1&vw=classic) dan zie ik die backlit optie nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij config 06 krijg je hem wel te zien. En bij de meeste anderen ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Wat is nou de beste optie,krijg het nl niet meer voor elkaar om een config in elkaar te klussen onder de 1000 euro voor een kennis.
kwam voor heen rond de 950,- uit
nu niet onder de 1030,-
enige upgrade's zijn 3jaar nbd on site,hd scherm, backlittobo en iets ander wifi kaartje ...

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:01:
[...]

Je had het ook kunnen testen door het programma te gebruiken van Dell.

Als je op de 3e touchkey drukt, start hij SoundWavez of iets dergelijks op. Hier kan je "MaxBass" sliden. Als je deze uitzet hoor je duidelijk verschil, en die bass heeft geen invloed op je speakers, maar puur op je subwoofer.
Ik volg je niet helemaal. Bedoel je nou met "het programma van Dell" dat SoundWavez waar je het vervolgens over hebt? Of is er ook nog een ander programma waarmee je het goed kunt testen?

Een prima test is in elk geval om het kabeltje eruit te rukken. Het verschil is onmiskenbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:54
Ik wil mijn laptop op 2 vaste locaties gaan gebruiken, het zou fijn zijn als ik dan een extra stroomadapter heb!
Waar kun je een geschikt model kopen? En moet deze echt van Dell zijn? Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Aha, tanx. Dat geldt dus blijkbaar niet voor de wireless-n 1000.

Ik heb een goedkoop wireless-G routertjes staan. Begrijp ik het nou goed en gebruik ik nu altijd maar één kanaal? En heeft een wireless kaartje met 3 kanalen zonder wireless-N router voor mij dus weinig zin?
Niemand hier die het bovenstaande even voor me kan/wil ophelderen? Ja ik weet dat het eigenlijk offtopic is...

Ik ben nog van het coax-tijdperk, en dat draadloze netwerkgebeuren is me een beetje abacadabra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik heb nog steeds last van het feit dat ik na het opstarten van de laptop uit slaapstand of stand-by heel lang moet wachten tot de Wifi-verbinding tot stand komt (2-4 minuten). Terwijl als ik de laptop gewoon afsluit & opstart de verbinding er binnen 30 sec is.

Heb net de laatste paar pagina's even doorgekeken, maar kon zo 1,2,3 niets vinden. Is er inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer de 2 oplossingen in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ja die beide dingen heb ik al gedaan, maar mijn probleem is iets anders. De verbinding is namelijk heel stabiel als ik em heb, maar het duurt na stand-by/slaapstand gewoon heel erg lang tot ie tot stand komt. Heel vervelend, want het is in principe sneller om hem gewoon helemaal uit te zetten dan slaapstand te gebruiken, als ik van plan ben om op internet te werken.

Maar ik neem aan dat er dus nog niets op is gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor m'n meisje ben ik op zoek naar een laptop en wil ook is kijken naar de Dell XPS15...
Uit de TS en de prijssheet haal ik daar de n00x5m13 met Core i5, 4GB RAM en een 640GB 7200rpm HDD..
Deze kost 649,00 euro, maar ik heb ook een CC en me dus aangemeld op www.haalmeeruitjecard.nl, maar als ik via die website naar Dell wordt gelinkt kan ik geen m13 kiezen maar alleen de m03 die een 320GB HDD heeft...
Hoe krijg ik via haalmeeruitjecard.nl toch de m13 versie voor m'n kiezen.. En hoeveel euro is die cashback dan eigenlijk?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunRaven800
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-01-2021
Kan iemand mijn vertellen wat het verschil is tussen de
Intel centrino wireless n 1030 en de Intel centrino advanced 6230

Het verschil tussen deze 2 hierboven en de standaard is me wel duidelijk namelijk Bluetooth
maar kan de advanced meer verbindingen leggen of zo
Las ook iets van 2 & 5ghz verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
CLB schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:10:
Voor m'n meisje ben ik op zoek naar een laptop en wil ook is kijken naar de Dell XPS15...
Uit de TS en de prijssheet haal ik daar de n00x5m13 met Core i5, 4GB RAM en een 640GB 7200rpm HDD..
Deze kost 649,00 euro, maar ik heb ook een CC en me dus aangemeld op www.haalmeeruitjecard.nl, maar als ik via die website naar Dell wordt gelinkt kan ik geen m13 kiezen maar alleen de m03 die een 320GB HDD heeft...
Hoe krijg ik via haalmeeruitjecard.nl toch de m13 versie voor m'n kiezen.. En hoeveel euro is die cashback dan eigenlijk?
Stel eerst de configuratie samen die je wil en slaag deze dan op in je winkelmandje. Als je daarna dan naar de Dell site gaat via de hmujk link dan kan je rechtstreeks naar je mandje gaan en de bestelling afronden. Dat werkte hier toch voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
Ik heb ook een nieuwe voeding in ontvangst mogen nemen vandaag. De mijne kraakte ook en heb vorige week donderdag gewoon een mailtje gestuurd naar de technische dienst van dell (enkel in het Engels) en kreeg de vrijdag al een mailtje terug om te vragen wat mijn gegevens waren. Ik dacht dat ik nog een antwoord zou ontvangen dat hij opgestuurd was maar was niet zo en vandaag lag er een pakje thuis. Wel goede service van Dell. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:12:
Ah, waarempel. Wel bijzonder dat die optie er niet bij alle versies is. Je moet het allemaal een beetje uitvogelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Zo juist weer een xps 15 L502X besteld voor een collega,
Config inelkaar geklust via epp (toch wel handig dat mn werk dat heeft)
En het eenige verschil dat ik tegen kwam kwa minder zijn was 4gb ipv 6gb geheugen en 500gb harddisk ipv 750gb.
Tegen over de reguliere aanbiedingen.

2 opties waar van ik denk dat gaat ze never niet missen, geheugen is in de winkel toch goed koper!
en de huidige 320gb is voor 35% gevult.

Het prijs verschil was gewoon meer dan 100 euro voor die 2 opties.
En dat terwijl de graka een 2gb gm540.
Die normaal 80 euro duurder is?
(kon hem helaas niet aan passen ...was nog interesanter geweest.)
Verder erg mooie config met hd scherm
3jaar nbd verlicht tobo ander wifi kaartje recovery media enz

Persoon in questie helemaal gelukkig.
Eind prijs rond de 950 :D
Niet verkeerd als je het mij zo vraagt.

Ps prijs via de normale site ex coupon was 1143,-
Hoogst mogelijke coupon was trouwens 90 euro.
En kon er enkel 1 toevoegen.
De rest werkte niet.

Mischien een interesante optie voor mensen die geen gebruik kunnen maken van cc aktie
(moet je werk gever wel zo'n regeling hebben met Dell natuurlijk)
just my 2 cents!

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb men dell xps 15 nu 4 maanden (6gb ram, i7-2630qm, gt 525) maar ik heb de volgende probleempjes:
- youtube; beeld vergroot blijft het zwart
- youtube; filmpje blijft blanco maar ik hoor wel geluid
- als ik muziek afspeel met bijvoorbeeld itunes en ik laad een zware site lag men geluid
- vaak last van dat programma's even vast hangen (reageert niet)
- krakende adapter (maar ik zie dat ik dan support moeten bellen)
Iemand oplossing voor mijn problemen :?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 10:18
glennvho schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:53:
Ik heb ook een nieuwe voeding in ontvangst mogen nemen vandaag. De mijne kraakte ook en heb vorige week donderdag gewoon een mailtje gestuurd naar de technische dienst van dell (enkel in het Engels) en kreeg de vrijdag al een mailtje terug om te vragen wat mijn gegevens waren. Ik dacht dat ik nog een antwoord zou ontvangen dat hij opgestuurd was maar was niet zo en vandaag lag er een pakje thuis. Wel goede service van Dell. :)
Zou je de mail die je hebt gestuurd eventueel kunnen omzetten naar een template en hier kunnen posten? Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) dat zeer op prijs zouden stellen :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 28-sept een laptop besteld samen met de haalmeeruitjecard actie.
Een week later keurig mijn laptop ontvangen. Alleen heb ik nog steeds geen geld op mijn haalmeeruitjecard account. Mensen tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Da Fox schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Zou je de mail die je hebt gestuurd eventueel kunnen omzetten naar een template en hier kunnen posten? Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) dat zeer op prijs zouden stellen :)
Dit heb ik hun gewoon gestuurd, dus als je op de dell site een mail verstuurd naar de technische dienst.
Problem Description:

My power supply is making a ticking noise when connected to my xps 15 (L502x). I have made a video about the problem, you can watch it over here: YouTube: Dell xps 15 power supply

Troubleshooting:

I have my power supply connected to a grounded outlet but it still makes the ticking noise.
Daarna kreeg ik mail terug dat ze een nieuwe adapter zouden opsturen en met de vraag of ik mijn adres en telefoon nummer kon meegeven. Ook moet je het serienummer van je kapotte adapter geven, dus misschien kun je dit ook van de eerste keer in de mail zetten naar hun. Het serienummer staat gewoon achter op je adapter, even ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SqUjknhn9B75zoAJZ1FGlwMF/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou je laptop opsturen heeft ook geen zin
had lui pixels krijg vandag terug is nog
nu zet dell morgen nieuwe scherm in eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
glennvho schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:53:
In plaats van een mailtje sturen kun je beter bellen, is sneller en kun je gewoon in het nederlands doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
glennvho schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:08:
[...]
Dit heb ik hun gewoon gestuurd, dus als je op de dell site een mail verstuurd naar de technische dienst.
[...]
Daarna kreeg ik mail terug dat ze een nieuwe adapter zouden opsturen en met de vraag of ik mijn adres en telefoon nummer kon meegeven. Ook moet je het serienummer van je kapotte adapter geven, dus misschien kun je dit ook van de eerste keer in de mail zetten naar hun. Het serienummer staat gewoon achter op je adapter, even ter illustratie:
[afbeelding]
Hartelijk dank. Ik heb net ook een mailtje gestuurd via dat formulier:
Type incident: Power Supply
Type besturingssysteem: Linux
Versies van besturingssysteem: Niet van toepassing

Wat is het probleem en wanneer en waar komt het voor?
(bijv. "Mijn monitor flikkert.")

The adapter (power-supply) of my laptop (Dell XPS 15 L502x) makes a 'crackling'/'electrical buzzing' noise. The noise is present both when the adapter is connected to the laptop and when it is disconnected, but is much more pronounced when the laptop is charging. Switching between grounded and ungrounded outlets does not make a difference.

Indien u een foutmelding krijgt, vermeld dan ook de tekst van deze foutmelding.
(bijv. "Ongeldige bewerking in User.exe.")

Error occurs occasionally upon boot: "The AC power adapter wattage and type cannot be determined."

Zijn er onlangs wijzigingen in het systeem aangebracht?
(bijv. "Ik heb een update van mijn BIOS naar versie 3.2 uitgevoerd.")

The BIOS has been updated to the latest version currently available (BIOS version A06)

Vermeld de stappen die u al hebt ondernomen om het probleem op te lossen of te isoleren.
(bijv. "Ik heb geprobeerd of de monitor met een andere computer werkt.")

Switching between grounded and ungrounded outlets does not make a difference.

Resultaten van Dell Diagnostics die u mogelijk hebt uitgevoerd:
veld leeg gelaten.
Ik kwam niet voorbij die stap met het laden van de systeem-analyse plugin (linux), dus die heb ik maar overgeslagen. Nu afwachten en hopen dat ik ook een nieuwe krijg.

Een paar vraagjes nog:
1) Heeft iemand zijn oude adaptor nog moeten opsturen?
2) Ik kreeg ook af en toe de melding dat er iets mis wat met mijn adapter (dit ongeveer: http://zproxy.wordpress.c...ype-cannot-be-determined/ ). Hebben meer mensen dit meegemaakt?
YoghurtO_o schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:42:[...]In plaats van een mailtje sturen kun je beter bellen, is sneller en kun je gewoon in het nederlands doen.
True, maar een mailtje kost minder (tijd en geld), kun je doen wanneer je wilt, en kunt rustig wachten op antwoord :).

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Da Fox schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:27:
[...]

Hartelijk dank. Ik heb net ook een mailtje gestuurd via dat formulier:
[...]

Ik kwam niet voorbij die stap met het laden van de systeem-analyse plugin (linux), dus die heb ik maar overgeslagen. Nu afwachten en hopen dat ik ook een nieuwe krijg.

Een paar vraagjes nog:
1) Heeft iemand zijn oude adaptor nog moeten opsturen?
2) Ik kreeg ook af en toe de melding dat er iets mis wat met mijn adapter (dit ongeveer: http://zproxy.wordpress.c...ype-cannot-be-determined/ ). Hebben meer mensen dit meegemaakt?

[...]
True, maar een mailtje kost minder (tijd en geld), kun je doen wanneer je wilt, en kunt rustig wachten op antwoord :).
1) Nee je moet je oude adapter niet opsturen, je mag deze gewoon houden. Bij de nieuwe adapter zit wel geen kabel om hem aan te sluiten op netspanning dus je zult die moeten gebruiken van je oude adapter. (Ik bedoel dus de stekker die je af je adapter kunt halen)

2) Ik heb nooit zo een melding gekregen maar had toch wel last van een krakende voeding. Ik krijg dan weer wel een melding als ik mijn oude 90W adapter van mijn D830 erop aansluit. :)

@YoghurtO_o: Op de belgische support website stond er bij dat nummer van de technische dienst dat het enkel in het Engels was. Ik heb overdag niet veel tijd dus dacht stuur ik maar een mail en we zien wel. En de donderdag had ik mijn eerste mail gestuurd en deze week de maandag had ik hem al in huis, zou niet veel sneller gekunnen hebben via telefoon denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een vraagje over het backlit toetsenbord. In de openingspost staat: "Plak gewoon &vw=classic achter de URL". Echter als ik dit doe (zie bijv. http://configure.euro.del...;cs=nldhs1&vw=classic) dan zie ik die backlit optie nergens staan...
musicfreak schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:25:
[...]
quote:

Darkstone schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:12:

Ah, waarempel. Wel bijzonder dat die optie er niet bij alle versies is. Je moet het allemaal een beetje uitvogelen...
Kan iemand de volledige link hiervan plaatsen. Ik begrijp niet wat config 06 inhoud. Ik kom niet op een bestelsite waar ik blacklit kan bestellen. Alvast bedankt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pak de sheet uit de 2e post in dit topic, klik op een van de hyperlinks, en plak &vw=foo achter de URL. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:00:
Pak de sheet uit de 2e post in dit topic, klik op een van de hyperlinks, en plak &vw=foo achter de URL. Zo simpel is het.
Fantatstisch, het is gelukt. Hartelijk dank!

Voor anderen die de backlit willen bestellen hierbij de volledige link:
http://configure.euro.del...nl&s=dhs&cs=nldhs1&vw=foo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

prodigy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:01:
[...]

Dag of 12 dus zeg maar 2 weken, okay ben net 10 dagen onderweg dus wie weet.
Das de reden dat ik ook een extra frontje heb besteld voor 9pond beetje jammer van de verzend kosten :X van 10 pond ..
ach ja voordeel wat ik heb is dat mn baas de laptop betaald heeft dus dan mag ik niet klagen vond ik.
zal eens kijken of ik hem wel goed vast krijg.

Ps ben nu ook mn accu in de gaten aan het houden want na 2 weken gaat deze inmiddels al achter uit qua levens duur.
Niet veel maar toch, iets wat in mijn ogen niet zo rap mag gebeuren.

Tot mijn verbazing zie ik nu net na een volledige drain (lang leven futuremark!! benchmarks)
( dus echt leeg tot hij uit klapt en niet meer aan wil)
Dat hij nu weer meld

Volledige opgeladen capaciteid 93.24wh (9cell)
Capaciteid volgens ontwerp 93,24wh.

Gister was het capaciteid volgens ontwerp 93.24
Volledige opgeladen capaciteid 92.98wh

Nog maar even in de gaten houden....
Nou vandaag weer gekeken naar de accu ...
Volledige opgeladen capaciteid 90.04wh (9cell)
Capaciteid volgens ontwerp 93,24wh.

Laptop weer compleet gedraind...
(Tot hij uit gaat uit zich zelf dan nog een keer opstarten krijg je een waarsch over nog 10% beschikbaar
en gaat hij weer uit)
Hier na gaat hij niet meer aan.
Daarna terwijl hij uit was weer opgeladen..

En hij is nu weer 93,24wh

Iemand idee hoe dat nou kan ?

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de XPS 15 in huis en tot nu toe zeer tevreden!

Wel even een probleempje gehad met Firefox Sync, waardoor FF constant bleef hangen en de fan daarbij ook veelvuldig aan het blazen was. Gelukkig op kunnen lossen.

Nu ben ik aan het kijken naar dual monitor mogelijkheden. Is hiervoor een goede setup bekend? of misschien toch 1 grote 27" monitor... Wat zijn de ervaringen met een XPS 15 + Dell U2711 monitor bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:45:
Eindelijk de XPS 15 in huis en tot nu toe zeer tevreden!

Wel even een probleempje gehad met Firefox Sync, waardoor FF constant bleef hangen en de fan daarbij ook veelvuldig aan het blazen was. Gelukkig op kunnen lossen.

Nu ben ik aan het kijken naar dual monitor mogelijkheden. Is hiervoor een goede setup bekend? of misschien toch 1 grote 27" monitor... Wat zijn de ervaringen met een XPS 15 + Dell U2711 monitor bv?
Precies wat ik hier heb staan. Werkt prima in combinatie met elkaar. Enkel een MiniDisplayPort -> DisplayPort kabeltje nodig. Ikzelf vind het geweldig. Enorm veel bureaublad-ruimte als ik thuis ben en mobiel als ik naar de universiteit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik laatst nog iets over geschreven:
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:09:
Nu we het toch over schermen hebben.. nog een groot voordeel van de xps lijn vind ik de displayports. Geen enkele andere laptop lijkt dat te bieden, daar zit nog VGA + hdmi op. Dat kan ik niet begrijpen, aan zo'n ding kan je dus geen pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 of vergelijkbaars hangen.
VGA moet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:58:
daar had ik laatst nog iets over geschreven:

[...]

VGA moet dood.
Alleen kost dat scherm ongeveer net zoveel als de laptop zelf... :X

Ik vind het zelf ook helemaal niet zo handig, en hetgeen wat ik het meeste mis is een manier om m'n laptop aan te sluiten op m'n TV. Ok, ik heb nog zo'n ouderwetse beeldbuis-tv op m'n kamer, maar die doet 't nog prima dus waarom zou ik een nieuwe willen?

Ik heb wel eens gezocht, maar de enige manier om via hdmi of displayports iets op zo'n tv te krijgen is duur, en/of een hoop geklooi met adapters en verlengstukjes. Dan krijg je bijvoorbeeld iets als DP --> DVI --> VGA --> SVIDEO, met een hoop kabeltjes en adapter kastjes ertussen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DP -> VGA bestaat gewoon, hoor.

En dat scherm is misschien wel duur, dat is het zeker waard. Over 10 jaar is dat nog steeds een puik scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XilenceSR schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:49:
[...]

Precies wat ik hier heb staan. Werkt prima in combinatie met elkaar. Enkel een MiniDisplayPort -> DisplayPort kabeltje nodig. Ikzelf vind het geweldig. Enorm veel bureaublad-ruimte als ik thuis ben en mobiel als ik naar de universiteit moet.
Ok, bedankt! Klinkt als een hele goede optie. Stuur je misschien nog wel een PB met een vraagje, maar dit is al heel goed om te weten. :)

Darkstone ook weer bedankt voor bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een nieuwe XPS 15 erbij kopen (deze keer met quadcore, 8GB en FHD-scherm ;) ). Ik heb thuis al zo'n "OS Media MUI Windows 7"-DVD van de vorige XPS 15 die ik in april heb aangeschaft.

Ik neem aan dat deze ook op de nieuwe laptop gaat werken. Klopt dat?

En weet iemand of de nieuwste versie van de "OS Media MUI Windows 7"-DVD wel SP1 ingebakken heeft? In dat geval zou het namelijk toch wel interessant zijn om er weer 1 bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Stel nou dat je spijt hebt dat je niet voor het fullhd scherm hebt gekozen, wat kan je dan doen? Kan je bij Dell achteraf nog een scherm bestellen en hem er zelf inschroeven? Of kan je ook voor een scherm als dit gaan? En stel dat het mogelijk is dat je op ebay zo'n scherm koopt, waar moet je dan op letten? En is er iemand die mij hierin is voorgegaan?
Voor de potentiële kopers van een xps: ga voor het full-hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:06:
[...]

Ok, bedankt! Klinkt als een hele goede optie. Stuur je misschien nog wel een PB met een vraagje, maar dit is al heel goed om te weten. :)

Darkstone ook weer bedankt voor bevestigen!
Wat jullie doen kan natuurlijk ook. Maar ik snap nooit zo goed hoe je dat dan opgesteld hebt. Heb je dan los een scherm staan en gebruik je het tb van de laptop? en ook het scherm van de laptop en dan extra scherm als extensie? Of is er ook een mogelijkheid om de laptop aan te sluiten, dicht te doen en het bureau scherm en los tb en muis gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brunsting schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:37:
Voor de potentiële kopers van een xps: ga voor het full-hd scherm.
Dat probeer ik nu al 2 jaar iedereen wijs te maken. Y U NO naar mijn luisteren? :+
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/kym-assets/entries/icons/original/000/004/006/y-u-no-guy.jpg?1308157550

Maar even serieus, niet op ebay bestellen. Altijd gezeik. Je krijgt waarschijnlijk een 'compatibel' scherm, wat inhoud dat je een of ander cheap-ass paneel krijgt wat wel past, maar een lagere resolutie heeft dan geadverteerd...

optie 1: Je kan een mat scherm bestellen bij http://kuzotronic.com/pro...52b-FHD-Cable-Bundle.html. Dit is de enige plek die ik ken (en ik ken er veel) waar je de kabel kan krijgen. En ja, dit is duurder dan bij dell zelf.
Zie ook notebookreview en nog meer in dat forum.

optie 2: beroep je op de wet kopen op afstand en stuur hem terug, bestel hem met het 1080p scherm.

Optie 3: verkoop hem. Aangenomen dat je hem hebt gekocht met alle mogelijke kortingsn moet het niet moeilijk zijn hem te verkopen voor dezelfde prijs, of zelfs met winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:44:
[...]

Dat probeer ik nu al 2 jaar iedereen wijs te maken. Y U NO naar mijn luisteren? :+
Haha, bedankt voor je snelle reactie. Ik kan ook niet anders dan je gelijk geven. Ik ga jouw opties eens afwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Ok, aangezien ik hem niet in Nederland kan bestellen met de haalmeeruitjekaart actie zal het wel in België moeten. Nu zie ik dat de EPP versie van de XPS goedkoper is dan de normale versie (zelfde config) MET 10% kortingsbon.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik weet dat ik via het bedrijf van mijn moeder EPP korting kan bekomen. Maar hoe werkt dat? Al wat ik kan afleiden uit de faq van Dell is dat de naam vh bedrijf ingevuld moet worden...
Dan kan iedereen toch gewoon via EPP bestellen en een random (werkende) naam invullen? Of mis ik iets?

Ook nog: kunnen kortingsbonnen gecombineerd worden met EPP? Gisterenavond 23.50 heb ik een config samengesteld via EPP en in het mandje gegooid en dan een 10% bon uitgeprobeerd en die korting kwam er gewoon bij. Die bon verviel natuurlijk weeral om midernacht <.<
Wil dit dan zeggen dat de kortingsbonnen bij EPP nog werken? Want dan wacht ik wel tot de volgende 10%er.

Ook nog: volgens Dell chat kon ik wel een azerty backlit tobo krijgen als ik belde naar hun, maar over EPP konden ze me niets vertellen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
glennvho schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:53:
[...]

1) Nee je moet je oude adapter niet opsturen, je mag deze gewoon houden. Bij de nieuwe adapter zit wel geen kabel om hem aan te sluiten op netspanning dus je zult die moeten gebruiken van je oude adapter. (Ik bedoel dus de stekker die je af je adapter kunt halen)

2) Ik heb nooit zo een melding gekregen maar had toch wel last van een krakende voeding. Ik krijg dan weer wel een melding als ik mijn oude 90W adapter van mijn D830 erop aansluit. :)

@YoghurtO_o: Op de belgische support website stond er bij dat nummer van de technische dienst dat het enkel in het Engels was. Ik heb overdag niet veel tijd dus dacht stuur ik maar een mail en we zien wel. En de donderdag had ik mijn eerste mail gestuurd en deze week de maandag had ik hem al in huis, zou niet veel sneller gekunnen hebben via telefoon denk ik. :)
Ik had op een dinsdagochtend ( rond 9:00) gebeld. Telefoontje duurde 10 minuten en de volgende dag had ik de adapter al thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:40:
DP -> VGA bestaat gewoon, hoor.

En dat scherm is misschien wel duur, dat is het zeker waard. Over 10 jaar is dat nog steeds een puik scherm.
Klopt, laatst nog een besteld voor €7 ofzo, is wel duurder dan dp -> hdmi e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
YoghurtO_o schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 04:06:
[...]

Ik had op een dinsdagochtend ( rond 9:00) gebeld. Telefoontje duurde 10 minuten en de volgende dag had ik de adapter al thuis
Ik had de mail dan ook maar de donderdagavond gestuurd dus toen zat het weekend er al aan te komen. Maar je hebt wel gelijk via de telefoon zal het inderdaad wel wat sneller gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SemperEgo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:44:
Ok, aangezien ik hem niet in Nederland kan bestellen met de haalmeeruitjekaart actie zal het wel in België moeten. Nu zie ik dat de EPP versie van de XPS goedkoper is dan de normale versie (zelfde config) MET 10% kortingsbon.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik weet dat ik via het bedrijf van mijn moeder EPP korting kan bekomen. Maar hoe werkt dat? Al wat ik kan afleiden uit de faq van Dell is dat de naam vh bedrijf ingevuld moet worden...
Dan kan iedereen toch gewoon via EPP bestellen en een random (werkende) naam invullen? Of mis ik iets?
Welke epp config? De op epp-eindigende configs in de sheet zijn GEEN epp configs waar je epp-corting over ontvangt. De kortingsbonnen werken hier wel op, maar misschien zit dat in belgie anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brunsting schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

Wat jullie doen kan natuurlijk ook. Maar ik snap nooit zo goed hoe je dat dan opgesteld hebt. Heb je dan los een scherm staan en gebruik je het tb van de laptop? en ook het scherm van de laptop en dan extra scherm als extensie? Of is er ook een mogelijkheid om de laptop aan te sluiten, dicht te doen en het bureau scherm en los tb en muis gebruiken?
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik doe, maar inderdaad laptop dicht (of soms wel open op bureau) en dan extern tb + muis erbij (ga nog draadloos aanschaffen). En dan heb je naast een laptop ook een mooie desktop omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel op school altijd een desktopscherm op boven mijn laptopscherm. Maar ik denk niet dat dat met een 27" goed werkt.. Dat ding is bijna 2x zo breed als de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo :) na lang zoeken toch maar besloten om een XPS 15 te bestellen..
de 17 had ik liever gehad maar is gewoonweg te duur (in België dan toch vind ik)

specs:

Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
8x optisch dvd+/-rw-station
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
TvTuner niet inbegrepen
Metalloid Aluminum Cover

Nu heb ik nog 2 vraagjes nl:

zou ik de 1 of 2 GB grafische kaart kopen? :) (ik speel geen games normaal op pc) maakt het veel uit?
Het geheugen is uitbreidbaar tot max 8GB of 16GB?
ben aan het twijfelen om direct 8GB te kopen (natuurlijk komt het mij duurder uit via dell, dat weet ik)
maar ik had gehoord/gelezen dat er problemen ontstaan als je er achteraf zelf ram wil bijstoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen idee waar je gehoord hebt dat later bijplaatsen van geheugen problemen geeft, tenzij je brak geheugen koopt natuurlijk :P Geheugen bij Dell kopen is ongeveer even kosteffectief als je portemonnee in de fik steken.

En ik zou de 1GB versie nemen, verschil in performance is verwaarloosbaar, en dan gaat je batterij ook nog wat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb op aanraden van Darkstone de Dell XPS besteld en die komt maandag al binnen. Helaas is de Haalmeeruitjekaart actie nog niet gelukt. Zal zeker schrijven wanneer die up and running is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:39:
[...]

Welke epp config? De op epp-eindigende configs in de sheet zijn GEEN epp configs waar je epp-corting over ontvangt. De kortingsbonnen werken hier wel op, maar misschien zit dat in belgie anders.
Het is inderdaad de config uit de sheet voor België. Dat is dezelfde config die je krijgt als je via www.dell.be/epp gaat. Een config die €100 goedkoper is dan exact dezelfde basis config die je via de gewone weg krijgt.

Dat zou dus geen epp zijn? Ik hoop dat je gelijk hebt, maar indien het wel epp zou zijn wat moet ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In nederland is het zo dat als je de link in de sheet volgt, de waardebon wel werkt, maar de epp-korting niet. Via dell.nl/epp krijg je dezelfde configuratie, met epp-korting, maar zonder de mogelijkheid tot waardebon.

Als je een waardebon hebt heeft de epp-korting dus geen enkel nut. Je komt daar altijd duurder uit. Je kan wisselen tussen de epp-site en de non--epp site door de variabele cs=nldhs1 te veranderen in cs=nlepp1, voor nederland. Belgie zal wel vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Hmm die epp naar dhs veranderen werkt inderdaad. De config en prijs blijven hetzelfde maar in het winkelmandje staat niets meer van 5% epp korting en bij afrekenen wordt niet meer gevraagd achter bedrijfsnaam! Ik weet nog altijd niet de epp korting cumuleerbaar is met kortingsbon, toen ik dat eerder probeerder in het mandje kwam de korting er gewoon bij, mss dat dat later bij het afrekenen toch een foutmelding geeft?

In ieder geval, los van de epp korting is dit wel de voordeligste configuratie die je kan krijgen via de Belgische site. Als je via de homepage gaat en daar via XPS de beschikbare configuraties gaat bekijken kost de beste basisconfiguratie daar met i7 2670, 4gb ram, gt540 en 500gb hdd €899. Ga je via de epp site en pas je aan naar dhs kost diezelfde config €799!

What gives?

Kan ik er zeker van zijn dat dit normaal is en geen foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is al maanden zo. Not a bug.

Op het zakelijke gedeelte hadden ze een tijd de xps 15 met i7 voor €599. Die werd ook gewoon geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Zijn er nog van die URL trucjes die te proberen vallen :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Klopt het dat de 9 cell batterij bij de XPS 15 ietwat aan de onderzijde uitsteekt, en dat de laptop dus op pootjes staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
musicfreak schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 07:51:
Klopt het dat de 9 cell batterij bij de XPS 15 ietwat aan de onderzijde uitsteekt, en dat de laptop dus op pootjes staat?
Klopt inderdaad, daarom ben ik gewoon bij de 6 cell accu gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
musicfreak schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 07:51:
Zie foto's in de TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Heb een Dell XPS 15 bestelt die in een week tijd geleverd is. :) Echt super snel! Even de specificaties:
Dell XPS 15
Intel I7 2720QM
6GB ram
750GB HDD
HD-ready 15'6" LED-scherm
Intel Centrino 1030 kaart
Backlit toesenbord
Nvidia GT525M videokaart
3 jaar next business day garantie

Ben erg erg content mee. Merk dat het allemaal veel robuuster en degelijker is dan mijn Inspiron 6400. Waar ik verder ook erg tevreden over ben. Ga hem vandaag installeren met Windows 7 Professional.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wel erg jammer van het beeldscherm wat je erbij hebt Henkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hahaha. Die vraag had ik al verwacht. En heb het hier ook allemaal al gelezen ook voor ik bestelde. Maar het feit is dat ik op mijn huidge laptop een 1280 scherm heb en dat niet frustrerend vind. Toen werd er BTW ook al een hogere resolutie aangeraden. Als ik op mijn huidige laptop al een hogere resolutie had zou ik er waarschijnlijk toch voor gekozen hebben. En het budget was nu onderhand bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dan wel af waarom je denkt een i7-2720QM nodig te hebben, en het 1080p scherm niet. Ik zou liever een i3 hebbben in combinatie met het 1080p scherm dan jouw configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Voor onder andere virtualisatie. :) En ik speel vrijwel geen games.

[ Voor 31% gewijzigd door Henkie-Jan op 22-10-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb nogal problemen met mijn Wifi verbinding, met downloaden (newsleecher of grabit) haal ik zeer lage snelheden, het schommelt onder en net over de 1MB/s erg instabiel en traag. Bij de speedtest van Ziggo zit ik hooguit op de 30mbit/s.. erg slecht dus.

Heb de bluetooth van de Intel advanced -N 6230 al uitgezet, ook de instelling bij energybeheer voor de netwerkkaart op maximale prestaties gezet maar tot noch toe weinig effect..

Ik heb hier 120mbit internet van Ziggo en met een andere Medion laptop hier in huis behaal ik veel hogere snelheden over het draadloos netwerk, rond de 8/9 MB/s.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het volgende: ga in apparaatbeheer naar de geavanceerde eigenschappen van je 6230-kaart en zorg ervoor dat "Ad Hoc QoS Mode" op "WMM Enabled" staat en dat "802.11n Mode" ingeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Wat ik nog kan bedenken, staat je netwerkkaart misschien op 20MHz ipv 40MHz Channel width?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
@5618, bedankt voor de tips. Ik heb de "Ad Hoc Qos Mode" op WWM Enabled gezet, de 802.11n mode is ingeschakeld. Alleen nog weinig verandering in de snelheid te zien helaas.

@Puch-Maxi, de 802.11n 2.4GHZ band staat op 20mhz, hij kan ook op automatisch?
En even kijken waar ik die 40Mhz freq kan aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet daar inderdaad de waarde Auto hebben. Start daarna je computer eens opnieuw op en test je snelheid nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

prodigy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:40:
Vandaag caddy uit de op binnen gekregen ... het blijven chineesjes ...
Mag ik vragen hoe je deze betaald hebt? Ik heb zojuist de Paypal functie geprobeerd te gebruiken, maar moest een CC toevoegen :? Oorzaak kan zijn dat ik niet voldoende saldo op de Paypal rekening had staan (wordt inmiddels overgemaakt)

Of maakt het saldo niet uit en moet je nog steeds met CC betalen?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
WhySoSerious schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je deze betaald hebt? Ik heb zojuist de Paypal functie geprobeerd te gebruiken, maar moest een CC toevoegen :? Oorzaak kan zijn dat ik niet voldoende saldo op de Paypal rekening had staan (wordt inmiddels overgemaakt)

Of maakt het saldo niet uit en moet je nog steeds met CC betalen?

Bvd!
Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan mijn paypal rekening. Ze storen eenmalig 2 mini bedragen (1 en 3 ct. in mijn geval) Dat zie je op je afschrift, geef je door op de paypal website en je kunt betalen.

Dit is trouwens ook een van de redenen dat de ING enorm vatbaar is voor Phishing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Grappig dat je dat zegt, ik had in de TS gekeken maar daar zie ik geen 'bult' Of is dat zwarte aan de onderzijde de bult?

Ik neem aan dat alleen het batterij-gedeelte van de XPS 15 verschilt bij een 6 of 9 cells editie.

[ Voor 15% gewijzigd door musicfreak op 22-10-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vraag 7 in het vraag & antwoord gedeelte in de topicstart bevat een aantal links naar plaatjes van de 9-cel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timberman18 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:38:
Ik heb nogal problemen met mijn Wifi verbinding, met downloaden (newsleecher of grabit) haal ik zeer lage snelheden, het schommelt onder en net over de 1MB/s erg instabiel en traag. Bij de speedtest van Ziggo zit ik hooguit op de 30mbit/s.. erg slecht dus.

Heb de bluetooth van de Intel advanced -N 6230 al uitgezet, ook de instelling bij energybeheer voor de netwerkkaart op maximale prestaties gezet maar tot noch toe weinig effect..

Ik heb hier 120mbit internet van Ziggo en met een andere Medion laptop hier in huis behaal ik veel hogere snelheden over het draadloos netwerk, rond de 8/9 MB/s.

Iemand nog suggesties?
Als jij 8/9 MB/s haalt, dan haal je ongeveer 80/90 Mbit/s, hetgeen aardig in de buurt komt bij je abonnement. Zit daar de verwarring soms in?

Probeer ook een 2e speedtest: http://download.xs4all.nl/test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:26:
[...]

Grappig dat je dat zegt, ik had in de TS gekeken maar daar zie ik geen 'bult' Of is dat zwarte aan de onderzijde de bult?

Ik neem aan dat alleen het batterij-gedeelte van de XPS 15 verschilt bij een 6 of 9 cells editie.
XPS 15 (9-cell)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gI5V2g1nw7xPhIY1tfXvwncD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DdyvCFzBdaQNNc03BSHFsDM0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kBa4R7gvk2jYYO5qIrv7S2Mh/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8R47PdnVBs6tQfMWNZ1dcTj0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tI84hIW8xwDBgsA0ElnpFifs/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:36:
vraag 7 in het vraag & antwoord gedeelte in de topicstart bevat een aantal links naar plaatjes van de 9-cel batterij.
Tnx, en als ik Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" zo bekijk dan zit er echt een flink verschil tussen beide batterijen qua grootte. Ik wil graag een langere accuduur maar zo'n dikke bult zie ik niet zitten...

Edit: SChief, ook dank voor jouw foto's, die maken het verschil helder!

[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 22-10-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Hurricane schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:40:
Wel erg jammer van het beeldscherm wat je erbij hebt Henkie.
Valt nog reuze mee dat scherm, thans, voor een laptop. Ik heb de laptop niet gekocht om foto's op te bewerken, dat doe ik op mijn desktop die veel beter met kleuren om kan gaan(alsnog niet perfect, maar meer dan ruim voldoende). Zolang je inkijkhoek goed is valt het scherm best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

Als jij 8/9 MB/s haalt, dan haal je ongeveer 80/90 Mbit/s, hetgeen aardig in de buurt komt bij je abonnement. Zit daar de verwarring soms in?

Probeer ook een 2e speedtest: http://download.xs4all.nl/test/
Bij mij presteert de advanced -N 6230 ook heel matig op 802.11n, op 802.11g presteert hij veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enes_81 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:00:
[...]

Bij mij presteert de advanced -N 6230 ook heel matig op 802.11n, op 802.11g presteert hij veel beter.
Dan moeten ze dat 'advanced' weglaten :P Had bijna ook die kaart besteld, gelukkig niet gedaan... heb er ook weinig aan met mijn 10Mbit verbinding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Waar ik bij het bestellen van een laptop nog een beetje mee zit is het volgende: over enige tijd komt Windows 8 uit, dat speciaal gericht is op touchscreens. Ik moet zeggen dat ik daar erg benieuwd naar ben.

Helaas is een touchscreen geen optie bij de XPS 15. Is mijn systeem daardoor wel voldoende futureproof? Aan de andere kant, zullen er wel touchscreens op de markt komen die qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met het Full HD scherm van de Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een touchscreen is een gewoon scherm met een extra laag erop. Bij de xps 17 kan je alleen een 900p touchscreen bestellen, maar als je die koopt kan je de touch-laag overzetten naar een ander scherm.

Los daarvan, touch is een grote grimmick. Goed, het werkt misschien beter dan een touchpad.. no way dat ik mijn muis/wacom tablet daar voor ga wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Enes_81 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:00:
[...]

Dat is maf, aangezien Intel bij de de 6230 als omschrijving meegeeft "2X greater range with 2 antennas for faster, more reliable wireless connectivity". Zou het geen driver probleem kunnen zijn? Met die 2 antennes doet hij het hopelijk wel beter op de g band dan de N 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Precies daar ben ik dus ook ingetrapt, ik dacht laat ik wat meer geld uitgeven want dan heb ik beter bereik. Maar helaas. Mijn zusje heeft een VAIO, met een cheap ass netwerkkaart atheros ar9285 en deze heeft nog beter bereik en download nog sneller via mijn netwerk.

Nou zijn er op internet ook een hoop artikels over te vinden, dus hierop heb ik contact opgezocht met dell, veel heen en weer gemaild, maar dell kwam tot de conclusie dat er niks mis mee was...

Nou heb ik de verbinding wel wat kunnen verbeteren, dat had ik hier aangegeven , maar het blijft slecht.

Nou las ik hier ook berichten dat de XPS een 3e antenne had die niet werd gebruikt en daardoor de 6230 vervangen kon worden voor een 6300, maar helaas mijn XPS heeft maar 2 antennes :(

Ik moet nog steeds die atheros ar9285 , in mijn laptop testen of een 5Ghz router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37
Ik heb sinds kort de 6300 kaart van Intel in een XPS15: echt een aanrader.
Zeer snelle verbinding (trek 50mbit van UPC dicht).
Gisteren op een afstand van een paar meter nog 10MB/s gehaald bij het kopieren naar mijn NAS: nooit eerder dergelijke snelheden draadloos gezien.
BTW ik heb een Thomson modem van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
wezep schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:07:
Ik heb sinds kort de 6300 kaart van Intel in een XPS15: echt een aanrader.
Mooi! Kan je zo'n 6300 kaartje eenvoudig monteren in de XPSA15? Welke netwerkkaart had je eerder, de je N1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@wezep , zitten er bij jou wel 3 antennes in, zo ja hoe lang heb je de XPS 15 al? Ik heb hem één maand geleden ontvangen en er zitten maar 2 antennes in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je dat zeker? Ik vraag het voor de zekerheid omdat de aansluiting van de derde antenne los ligt in de laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Iemand die het succesvol lukt om het scherm proper te calibreren op kleur?
Ik heb deze laptop voor mijn werk als fotograaf gekocht, maar ik krijg het scherm niet lekker qua kleuren.
Groen en blauw gaan aardig, maar rood is veel te verzadigd. Komt doordat het scherm erg ver in het rood komt, wat mijn spyder 3 pro (calibratie tool) niet aan kan en dus verkeerd calibreert.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LkT9uPn8VeEyBMATBkikkuHc/full.png
(wit is scherm, rood is sRGB en blauw is aRGB).

Maar los van dat het probleem te vinden is in een grafiekje, zijn er mensen die het scherm wel succesvol gecalibreerd krijgen?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2020
Enes_81 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:25:
Precies daar ben ik dus ook ingetrapt, ik dacht laat ik wat meer geld uitgeven want dan heb ik beter bereik. Maar helaas. Mijn zusje heeft een VAIO, met een cheap ass netwerkkaart atheros ar9285 en deze heeft nog beter bereik en download nog sneller via mijn netwerk.

Nou zijn er op internet ook een hoop artikels over te vinden, dus hierop heb ik contact opgezocht met dell, veel heen en weer gemaild, maar dell kwam tot de conclusie dat er niks mis mee was...

Nou heb ik de verbinding wel wat kunnen verbeteren, dat had ik hier aangegeven , maar het blijft slecht.

Nou las ik hier ook berichten dat de XPS een 3e antenne had die niet werd gebruikt en daardoor de 6230 vervangen kon worden voor een 6300, maar helaas mijn XPS heeft maar 2 antennes :(

Ik moet nog steeds die atheros ar9285 , in mijn laptop testen of een 5Ghz router kopen.
Begrijp ik goed dat het hier niet de standaard netwerkkaart betreft maar een duurdere die je hebt uitgekozen tijdens het configureren? Ik moet mijn XPS 15 nog bestellen en ik heb weinig trek in netwerk/internetproblemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
musicfreak schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:14:
[...]

Mooi! Kan je zo'n 6300 kaartje eenvoudig monteren in de XPSA15? Welke netwerkkaart had je eerder, de je N1000?
Ik heb ook de 6300 aangeschaft, daarvoor had ik de 1030. Het monteren houdt niet veel in hoor, je hoeft enkel maar het klepje los te maken aan de onderkant van de laptop en dan de oude netwerkaart eruit te halen en de nieuwe in de plaats te doen en de antennes terug aansluiten. Is nog geen 5 minuutjes werk.

O ja, vergeet dan ook niet de oude driver eraf te gooien en de nieuwe te installeren vanop de intel website. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
vuilerakker schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:27:
[...]

Begrijp ik goed dat het hier niet de standaard netwerkkaart betreft maar een duurdere die je hebt uitgekozen tijdens het configureren? Ik moet mijn XPS 15 nog bestellen en ik heb weinig trek in netwerk/internetproblemen namelijk.
Ja dat begrijp je goed,de 6230 is de duurste kaart bij dell.
SChief schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:46:
Weet je dat zeker? Ik vraag het voor de zekerheid omdat de aansluiting van de derde antenne los ligt in de laptop. :)
Ja, ik heb hem een keer opengemaakt om te kijken of de antennes van de 6230 goed vast zaten, en daar zat geen 3e antenne bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
vuilerakker schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:27:
[...]

standaard kaart is goed voor zo'n 29mbits, thans, hier bij mij thuis, en qua bereik ook zeer goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Joolee schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:51:
[...]

Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan mijn paypal rekening. Ze storen eenmalig 2 mini bedragen (1 en 3 ct. in mijn geval) Dat zie je op je afschrift, geef je door op de paypal website en je kunt betalen.

Dit is trouwens ook een van de redenen dat de ING enorm vatbaar is voor Phishing.
Correct heb dat eeuwen geleden al gedaan,word bij mij dus van mn rekening afgeschreven.
Zo niet moet je idd je cc gegevens toevoegen.
Klopt dus precies.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

prodigy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:03:
[...]

Correct heb dat eeuwen geleden al gedaan,word bij mij dus van mn rekening afgeschreven.
Zo niet moet je idd je cc gegevens toevoegen.
Klopt dus precies.
Bovenstaande stap heb ik uiteraard al eerder gedaan ;)
YoghurtO_o schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

standaard kaart is goed voor zo'n 29mbits, thans, hier bij mij thuis, en qua bereik ook zeer goed te doen.
Nog wel meer hoor. Haal er gewoon 5 MB/s mee met speedtest (dat is ook gelijk de max van mijn internetverbinding :+ )

Maar uiteindelijk hangt het natuurlijk af van de sterkte van het signaal, anyway, ik zou me er geen zorgen om maken, geen enkel probleem gehad met ontvangst met de "goedkoopste" netwerkadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:45:
Iemand die het succesvol lukt om het scherm proper te calibreren op kleur?
Ik heb deze laptop voor mijn werk als fotograaf gekocht, maar ik krijg het scherm niet lekker qua kleuren.
Groen en blauw gaan aardig, maar rood is veel te verzadigd. Komt doordat het scherm erg ver in het rood komt, wat mijn spyder 3 pro (calibratie tool) niet aan kan en dus verkeerd calibreert.
[afbeelding]
(wit is scherm, rood is sRGB en blauw is aRGB).

Maar los van dat het probleem te vinden is in een grafiekje, zijn er mensen die het scherm wel succesvol gecalibreerd krijgen?
Welk scherm is dit? Het normale of het full HD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het full-hd scherm. Het normale scherm heeft ongeveer de helft van de oppervlakte die je daar ziet. Schijnt inderdaad nog wel eens lastig te zijn. Vooral omdat de spyder niet kan omgaan met wide-gamut schermen.
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.