Een gekke vraag misschien maar kan je de verlichting van het backlit toetsenbord ook handmatig uitschakelen?
Backlit toetsenbord heeft 3 standen, Helder-Gedimd-Uit , hier tussen kan je switchen door FN+F6 in te drukkenmusicfreak schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 06:33:
Een gekke vraag misschien maar kan je de verlichting van het backlit toetsenbord ook handmatig uitschakelen?
Verwijderd
Hey,
Ik heb sinds mei een XPS 15 en hij bevalt me zeer goed. Ik merk alleen dat door alle software en troep erop de laptop wat trager wordt. Ik wil nu een clean install doen maar ik heb geen installatie schijf met windows erop gekregen. Via de chat bij dell melden ze even leuk dta ik bij hun een dvdtje moet kopen maar is dit niet gewoon ergens te downloaden aangezien ik wel gewoon een key heb?
Ik heb sinds mei een XPS 15 en hij bevalt me zeer goed. Ik merk alleen dat door alle software en troep erop de laptop wat trager wordt. Ik wil nu een clean install doen maar ik heb geen installatie schijf met windows erop gekregen. Via de chat bij dell melden ze even leuk dta ik bij hun een dvdtje moet kopen maar is dit niet gewoon ergens te downloaden aangezien ik wel gewoon een key heb?
Net een XPS15 besteld met i3, 4GB RAM, 500GB 7200rpm voor 529,-
Lucky me nog een 10% kortingsbon kunnen verkrijgen maakt 475,- en dan nog 20% eraf van de haalmeeruitjecard.nl actie (hopelijk lukt dat gewoon normaal zonder gekheid) en ik ben klaar voor 400,-
Lucky me nog een 10% kortingsbon kunnen verkrijgen maakt 475,- en dan nog 20% eraf van de haalmeeruitjecard.nl actie (hopelijk lukt dat gewoon normaal zonder gekheid) en ik ben klaar voor 400,-
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
in de recovery partitie staat een wim-file die je met imagex (en winpe) kunt terugzettenVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:12:
Hey,
of je voegt de wim-file toe aan een wds-server en installeer je 'm daar vanaf...
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met de spyder 2 pro. Wel erg verzadigde kleur rood. Moet maar eens kijken hoe dit op te lossen is.Zal het hier in elk geval in de gaten houden. Heb je toevallog al contact gehad met Datacolor hierover?Nomad schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:45:
Iemand die het succesvol lukt om het scherm proper te calibreren op kleur?
Ik heb deze laptop voor mijn werk als fotograaf gekocht, maar ik krijg het scherm niet lekker qua kleuren.
Groen en blauw gaan aardig, maar rood is veel te verzadigd. Komt doordat het scherm erg ver in het rood komt, wat mijn spyder 3 pro (calibratie tool) niet aan kan en dus verkeerd calibreert.
[afbeelding]
(wit is scherm, rood is sRGB en blauw is aRGB).
Maar los van dat het probleem te vinden is in een grafiekje, zijn er mensen die het scherm wel succesvol gecalibreerd krijgen?
Ik heb exact dezelfde besteld. Behalve dat ik een 3 jaar next day garantie erbij heb genomen (+100e dankzij al de kortingen). Ik ben benieuwdCLB schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:44:
Net een XPS15 besteld met i3, 4GB RAM, 500GB 7200rpm voor 529,-
Dat regel ik later wel met een manager, dan is 't vaak goedkoper dan gelijk heb ik gehoord..
Ben benieuwd hoe vlot de i3 is, zat nog te twijfelen over een i5, maar het is wat downloadwerk, simpel
spelletje, Office, internet, filmpjes en muziekjes via iTunes, en vond de uiteindelijke prijs van 400,00 wel genoeg.
Ben benieuwd hoe vlot de i3 is, zat nog te twijfelen over een i5, maar het is wat downloadwerk, simpel
spelletje, Office, internet, filmpjes en muziekjes via iTunes, en vond de uiteindelijke prijs van 400,00 wel genoeg.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik lees net pas wat over de backlit toetsenborden. als ik via de sheet de n00x5m05 kies, plus HD scherm natuurlijk, zit die er dan standaard bij? Of moet je daar die truc op toepassen?
*Also, sinds laatste update vandaag is de sheet b0rked, als je het HD scherm kiest past de sheet zich daar niet meer op aan, alleen de prijs
*Also, sinds laatste update vandaag is de sheet b0rked, als je het HD scherm kiest past de sheet zich daar niet meer op aan, alleen de prijs
Ik heb vandaag de XPS 15 die ik voor een vriendin had besteld binnen. Mooi ding, en wat een scherm zeg (de FHD versie)!
Het valt me alleen op dat het bestanden uitpakken erg lang duurt, veel langer dan met mijn AMD Sempron (!) laptop. Ik vind de DVD ROM speler sowieso erg traag aanvoelen. Komt dit iemand bekend voor?
Het valt me alleen op dat het bestanden uitpakken erg lang duurt, veel langer dan met mijn AMD Sempron (!) laptop. Ik vind de DVD ROM speler sowieso erg traag aanvoelen. Komt dit iemand bekend voor?
Verwijderd
Wauw, wat een gruwelijk chille laptop is dit! Heb hem vanmorgen binnengekregen, scherm is fantastisch, geluid overweldigend. Moet nog wel een SSD in vind ik om het af te maken, maar echt alles is goed.
Zodra ik klaar ben met tentamens, ga ik hier een hackintosh dual-boot van maken. Lijkt me gaaf om te doen.
Zodra ik klaar ben met tentamens, ga ik hier een hackintosh dual-boot van maken. Lijkt me gaaf om te doen.
Nog een laatste vraag, is het mogelijk om náást de normale harde schijf ook zelf een SSD in te bouwen? In plaats van de optical neem ik dan aan.
En is daar een extra accesoire voor nodig of kan dit gewoon?
Net even de accu volledig gedrained voor calibratie, is er nu opeens 8.4% accuslijtage, na 1 maand al!
morgen even bellen voor een andere accu, want dit is te gek voor woorden.
Mijn accu begon met 8% slijtage, hij is nu meer dan 2 jaar oud en is 20% versleten. Dat is meer dan uitstekend.
Let daar nu gewoon niet op... er is echt geen fatsoenlijke manier om de accucapaciteit uit te lezen.
Let daar nu gewoon niet op... er is echt geen fatsoenlijke manier om de accucapaciteit uit te lezen.
mijne begon met 3%, na anderhalve week was het al 5% en na 2 weken 6%, nu vind ik het wel een beetje snel gaan qua slijtage. De macbook van mijn broertje die 2 jaar oud is zit op 10% slijtage, wat helemaal niet zo gek is voor de acculeeftijd.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:27:
Mijn accu begon met 8% slijtage, hij is nu meer dan 2 jaar oud en is 20% versleten. Dat is meer dan uitstekend.
Als bij Dell de Office 2010 voor Thuisgebruik en studenten software besteld, krijg je dan de reguliere versie met drie licenties of met één licentie?
Ow dat valt nog mee, ik zit nu op -15% na ~1maand. Ik had al bij Dell aangeklopt twee weken terug toen er 9% af was, een aantal test gedaan met onder andere "Dell Support Center" en volgens hen was er niks mis mee.YoghurtO_o schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:25:
Net even de accu volledig gedrained voor calibratie, is er nu opeens 8.4% accuslijtage, na 1 maand al!
Is het nu mogelijk om de backlit keyboard los te kopen bij dell of een andere site. en is het makkelijk te installeren? voor de XPS 15 L502x natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door Martijn Meijer op 25-10-2011 09:51 ]
Kan inderdaad op de plaats van de optical. Hiervoor heb je een Caddy nodig.. staat ook in de start van dit topicHotFix schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:24:
Nog een laatste vraag, is het mogelijk om náást de normale harde schijf ook zelf een SSD in te bouwen? In plaats van de optical neem ik dan aan.
Heb het zelf ook gedaan, maar mijn SSD zit op de plaats van de HDD.. en de HDD zit op de plaats van de optical. Dit kwam toevallig zo uit.. heb nooit geprobeerd om de SSD in de caddy te plaatsen, je leest hier dat dit niet altijd werkt en heb geen zin om de laptop weer een keer open te halen...
Zoek maar eens in de topics, genoeg info rondom de SSD
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Je kunt hem los bestellen via de telefoon. Of het makkelijk in te bouwen is kan ik je niet zeggen. Kan wel zeggen dat het niet heel eenvoudig is de bovenkant eraf te halen (polssteun) maar ook niet zo moeilijk als ik had verwacht. Erg weinig schroeven, veel klikken.Martijn Meijer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:51:
Is het nu mogelijk om de backlit keyboard los te kopen bij dell of een andere site. en is het makkelijk te installeren? voor de XPS 15 L502x natuurlijk
Ik ben zelf ook van plan binnenkort het verlichte tobo te bestellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 25-10-2011 16:52 ]
YoghurtO_o schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:02:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van een soort van statische elektriciteit als de XPS ingeplugged is? Ik heb gewoon een 3 pins stekker en het zit in een geaard stopcontact. Op sommige plaatsen is het niet aanwezig, maar op andere plekken(dicht bij het keyboard) wel. Ik vraag me af of dit normaal is?
Ik heb ook behoorlijk last van statische electriciteit. Zowel rond de touchpad maar helemaal bij de speakers in de buurt. Dit vooral bij ongeaarde stopcontacten, helaas zitten deze standaard overal in mijn huis. Is dit iets van jammer maar helaas, niets aan te doen? En heeft de XPs er meer last van dan andere metalen laptops?Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:04:
Alle alumiium laptops hebben hier last van. In beperkte mate ook apple's.
[ Voor 44% gewijzigd door musicfreak op 25-10-2011 22:02 . Reden: tekst uitgebreid ]
Ik heb mijn XPS15 nu een aantal weken en ik ben er zeer tevreden over op 1 ding na.
Ik word echt helemaal gestoord van de fan. Als ik bijvoorbeeld alleen maar Word geopend heb dan begint de fan al met enige regelmaat te blazen en echt veel herrie te maken. Bij het minste of geringste wat ik op de laptop doe maakt de fan lawaai. Ik kan mijn laptop nu niet eens mee naar mijn colleges nemen omdat mijn laptop teveel lawaai maakt. Ik heb al veel programma's verwijderd die er standaard op stonden maar ik krijg het probleem niet verholpen.. Iemand een idee?
Ik word echt helemaal gestoord van de fan. Als ik bijvoorbeeld alleen maar Word geopend heb dan begint de fan al met enige regelmaat te blazen en echt veel herrie te maken. Bij het minste of geringste wat ik op de laptop doe maakt de fan lawaai. Ik kan mijn laptop nu niet eens mee naar mijn colleges nemen omdat mijn laptop teveel lawaai maakt. Ik heb al veel programma's verwijderd die er standaard op stonden maar ik krijg het probleem niet verholpen.. Iemand een idee?
Zelfde probleem, neem nu iPad mee naar college:PJillesvdv schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:11:
Ik heb mijn XPS15 nu een aantal weken en ik ben er zeer tevreden over op 1 ding na.
De fan kan inderdaad heel erg storend zijn wanneer jij je in een stille omgeving bevind en hij ineens begint te loeien. Ik vind het erg raar dat hij niet gewoon altijd draait op een laag rpm, maar pas gaat draaien bij een bepaalde aantal graden en dan ook nog eens op een hoog rpm. Erg jammer van deze mooie laptop.
En dat valt niet in te stellen met een of ander softwareprogje / CPU-tuner / Fan-tuner iets..?
En je hebt dan een los toetsenbord op je ipadje?bouwe272 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:55:
[...]
Zelfde probleem, neem nu iPad mee naar college:P
Begrijp nog steeds niet wat het nut is van een ipad tijdens college, af gezien van wat surfen en mail checken. Maar nou effectief bezig zijn.. neuh.
Wat ik trouwens meestal doe; Energiebesparing profiel aanzetten.(volgens mij heb ik wel wat instellingen veranderd. Mijn xps maakt bijna geen geluid in die stand. Heb wel een SSD i.p.v. HDD.
Trouwens vanochtend nog gebeld met DELL i.v.m. krakende adapter. Ook in mijn geval geen problemen. Er wordt een nieuwe adapter opgestuurd.
Vind het garantie bijkopen wel erg duur.
#3 jaar NBD garantie voor 299 euro!! Was voordeliger i.c.m. laptop,maar dat is logisch.
[ Voor 12% gewijzigd door denuz op 25-10-2011 23:31 ]
Als ik hem hier draai worden de fans niet herkend. Alle temps worden wel netjes weergegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:25:
Speedfan werkt. Beperkt.
Met de beta lukt het. Wel even bij Configure => Options "Enable Dell Support" inschakelen.
Temp 1 - 5
en
Core 0-3
heb ik uitgezet omdat die iedere refresh 10 graden veranderden...
//Edit:
Bij iedere wijziging die Speedfan (of het bios) uitvoerd blijft het hele systeem even hangen
//Edit2:
Hij kan alleen maar wisselen tussen:
0 toeren, 0 - 30%
2800 toeren, 35 - 65%
3800-4200 toeren, 70 - 100%
En de BIOS past het ook regelmatig (zonder dat er een patroon in lijkt te zitten) zelf aan.
Temp 1 - 5
en
Core 0-3
heb ik uitgezet omdat die iedere refresh 10 graden veranderden...
//Edit:
Bij iedere wijziging die Speedfan (of het bios) uitvoerd blijft het hele systeem even hangen
//Edit2:
Hij kan alleen maar wisselen tussen:
0 toeren, 0 - 30%
2800 toeren, 35 - 65%
3800-4200 toeren, 70 - 100%
En de BIOS past het ook regelmatig (zonder dat er een patroon in lijkt te zitten) zelf aan.
[ Voor 48% gewijzigd door Joolee op 26-10-2011 00:16 ]
Ik heb het idee dat ik nu een ontzettende noob vraag ga stellen, maar goed.
Ik heb de Intel HD grapics drivers geïnstalleerd, alsmede de 285.62 versie van de Geforce drivers. Nu kan ik alleen niet switchen naar de Geforce drivers vanuit Windows, en ook niet vanuit het NVIDEA configuratiescherm. Verder zie ik ook niks over Optimus staan, of werkt dat niet in combinatie met i7 processors?
Wat doe ik fout?
Ik heb de Intel HD grapics drivers geïnstalleerd, alsmede de 285.62 versie van de Geforce drivers. Nu kan ik alleen niet switchen naar de Geforce drivers vanuit Windows, en ook niet vanuit het NVIDEA configuratiescherm. Verder zie ik ook niks over Optimus staan, of werkt dat niet in combinatie met i7 processors?
Wat doe ik fout?
@musicfreak , Via het NIVIDIA configuratiescherm, waar je in komt door rechtermuisknop op het bureablad te doen en dan op NVIDIA Configuratiescherm te klikken. En daar zou je moeten kunnen switchen 
En wanneer je dan rechtermuisknop doet op een snelkoppeling van een spel/programma , kan je bepalen of hij met de Intel HD Graphics of met de NVIDIA kaart geopend moet worden.

Heb jij al deze opties niet, dan zou ik de NVIDIA driver eens herinstalleren, ikzelf heb ik elk geval nergens last van met die driver.

En wanneer je dan rechtermuisknop doet op een snelkoppeling van een spel/programma , kan je bepalen of hij met de Intel HD Graphics of met de NVIDIA kaart geopend moet worden.

Heb jij al deze opties niet, dan zou ik de NVIDIA driver eens herinstalleren, ikzelf heb ik elk geval nergens last van met die driver.
"De fan kan inderdaad heel erg storend zijn wanneer jij je in een stille omgeving bevind en hij ineens begint te loeien."
Ik sta op het punt om de XPS15 -i7 versie te kopen, o.a. om mijn live muziek (akoestische gitaar en zang) mee op te nemen. Dacht dat zo'n laptop juist stil is (is voor mij een cruciaal punt). Niet dus? Of betreffen deze berichten slechts pechvogels die hun laptop door DELL moeten laten bijstellen?
Ik sta op het punt om de XPS15 -i7 versie te kopen, o.a. om mijn live muziek (akoestische gitaar en zang) mee op te nemen. Dacht dat zo'n laptop juist stil is (is voor mij een cruciaal punt). Niet dus? Of betreffen deze berichten slechts pechvogels die hun laptop door DELL moeten laten bijstellen?
Ik kan overigens geen enkele notebook in dit segment opnoemen waarbij geen klachten omhoog komen met de google zoekquerry. Nu ja, behalve de N55, maar daar is bar weinig over te vinden op dit moment.
Ik heb voor colleges een tweede zuinig stroomprofiel gemaakt. Ik geloof dat quickset nodig is om het allemaal aan te sturen, en ik heb een nét iets koelere dual core, maar er is werkelijk onder advanced een active/passive setting die werkt als je ook exclusief de igp gebruikt. Ik heb ook wel eens van een buur gehoord dat hij blaast als ik dingen start, maar dan was ik mn profile swap vergeten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet stoor aan m'n fan, toch heb ik mijn geluid niet heel hard staan. Ik zal vanavond er is op letten en kijken of het inderdaad zo erg is als mensen beweren.
Natuurlijk bij het spelen van WoW, met settings op Ultra hoor ik em wel een enkele keer blazen, maar met gewoon browsen of lichtere games kan ik het me niet herinneren
Natuurlijk bij het spelen van WoW, met settings op Ultra hoor ik em wel een enkele keer blazen, maar met gewoon browsen of lichtere games kan ik het me niet herinneren
Met Speedfan kom ik er niet uit, het enige wat mijn laptop doet is nog meer lawaai maken.
Ik twijfel er aan om mijn laptop terug te sturen want ik wordt echt gek van al dat geblaas, is er echt geen oplossing voor?
Ik twijfel er aan om mijn laptop terug te sturen want ik wordt echt gek van al dat geblaas, is er echt geen oplossing voor?
Verwijderd
Hallo allemaal, ik heb een vraag over mijn Dell XPS 15, ik heb hem nu ongeveer 1 maand.
--
Dennis
- Is het mogelijk om Backlight aan te zetten
- Is er een dockingstation voor de XPS 15
- Is er een programma of iets om je accu te testen(hoeveel hij 'kapot' is)
- Hebben jullie eventueel nog, tips/tweaks wat ik moet aanpassen/opzetten/afhalen van de laptop
--
Dennis
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 11:44 ]
Verwijderd
Ik heb helemaal geen last van die fan. Het ding blaast alleen als ik game.
Het is een laptop en dus is het laag houden van de warmteontwikkeling erg belangrijk en moet je erg uitkijken wat voor processor je erin douwt. Ik zou bijvoorbeeld nooit voor een quadcore i7 gaan in m'n laptop. Maarja dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten. Maar dan niet achteraf gaan klagen dat het ding warm wordt en dat DUS de fan elke keer staat te loeien, want daar is dat ding voor.
Een laptop is nu eenmaal geen workstation.
Het is een laptop en dus is het laag houden van de warmteontwikkeling erg belangrijk en moet je erg uitkijken wat voor processor je erin douwt. Ik zou bijvoorbeeld nooit voor een quadcore i7 gaan in m'n laptop. Maarja dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten. Maar dan niet achteraf gaan klagen dat het ding warm wordt en dat DUS de fan elke keer staat te loeien, want daar is dat ding voor.
Een laptop is nu eenmaal geen workstation.
Als die al gaat blazen bij idle stand van de CPU is dat natuurlijk niet fijn =)
Ik heb inderdaad ook een i7 quad, en heb geen last van enorme warmteontwikkeling.
Ik weet wel van een oudklasgenoot die had een hp met een eerste generatie i7 Quad, en die wordt inderdaad belachelijk warm
Ik weet wel van een oudklasgenoot die had een hp met een eerste generatie i7 Quad, en die wordt inderdaad belachelijk warm
Weet iemand de type nummer of iets dergelijks voor het bestellen van de backlit keyboard, ik heb net in de chat gevraagt maar Samir_Hamsi. zei dit. 
ik zou graag willen weten wat de Backlit keyboard kost voor mijn Dell XPS 15 L502x |
12:13:00 Samir_Hamsi |
een moment meneer Martijn, ik zoek de informatie voor u uit |
12:13:25 Samir_Hamsi |
heeft u hem al aangeschaft ? |
12:13:31 Martijn Meijer |
de laptop wel ja |
12:13:38 Martijn Meijer |
keyboard nog niet |
12:14:00 Samir_Hamsi |
standaard is de keyboard zonder backlit |
12:14:15 Samir_Hamsi |
dat had u kunnen aanvragen vor het aanschaffen van de laptop, |
12:14:25 Samir_Hamsi |
ik zoek de contactgegevens voor u uit ivm onze technische support |
12:14:35 Martijn Meijer |
ok |
Kan je me vertellen waar deze instelling precies zit?Umbrah schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:01:Ik geloof dat quickset nodig is om het allemaal aan te sturen, en ik heb een nét iets koelere dual core, maar er is werkelijk onder advanced een active/passive setting die werkt als je ook exclusief de igp gebruikt.
Ah, bij de 3D instellingen, dat had ik nog niet verzonnen. Enorm bedankt voor de tip en de screenshots!Enes_81 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:41:
@musicfreak , Via het NIVIDIA configuratiescherm, waar je in komt door rechtermuisknop op het bureablad te doen en dan op NVIDIA Configuratiescherm te klikken. En daar zou je moeten kunnen switchen [afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nu de voorkeur grafische processor op de NVIDIA gezet, echter als ik bij de beeldinstellingen in het configuratiescherm kijk dan zie ik daar bij de geavanceerde eigenschappen nog steeds de Intel HD grapics staan. Klopt dat wel? Gebruik ik dan wel de NVIDEA?
Iemand een idee hoe je op het moment bij de n00x5m15 configuratie (die van 729) een backlit keyboard kan toevoegen? Zowel de &vw=classic als &vw=foo truc werken voor deze configuratie niet. Wel voor de goedkopere en de duurdere optie.
Ik probeer er eentje te bestellen met i7-2670QM, 4GB, FullHD en 1GB GT 525M
Ik probeer er eentje te bestellen met i7-2670QM, 4GB, FullHD en 1GB GT 525M
Verwijderd
Als ik er 4GB laat insteken, en wil dat naar 2x4 GB verhogen wat ik zeker wens, wat zou ik dan moeten kopen van geheugen, merk enz?
Is er ook ergens een handleiding ofzo van om dit zelf te kunnen doen? (heb er geen ervaring mee
)
Nog een vraagje ivm het service en support pakket..
Standaard is er dus 1 jaar Collect & Return-garantie
Doe ik er goed aan om daar nog iets bij te kopen? Ikzelf vind het niet echt nodig..
Als ik het nu zou laten zoals het is, wat betekend dat dan concreet als ik een probleem heb zoals bv adapter kapot, of iets anders?
Is er ook ergens een handleiding ofzo van om dit zelf te kunnen doen? (heb er geen ervaring mee
Doe ik er goed aan om daar nog iets bij te kopen? Ikzelf vind het niet echt nodig..
Als ik het nu zou laten zoals het is, wat betekend dat dan concreet als ik een probleem heb zoals bv adapter kapot, of iets anders?
De Intel HD Graphics kan dan ook niet helemaal uitgeschakeld worden windows aero enzo gaat nog gewoon met de intel, maar zoals jij het nu ingesteld hebt word zelfs je browser met de videokaart geopend. Dit kan je beter niet doen, want de HD Graphics is veel zuiniger, gewoon op auto laten.musicfreak schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:23:
[...]
Ah, bij de 3D instellingen, dat had ik nog niet verzonnen. Enorm bedankt voor de tip en de screenshots!
Ik heb nu de voorkeur grafische processor op de NVIDIA gezet, echter als ik bij de beeldinstellingen in het configuratiescherm kijk dan zie ik daar bij de geavanceerde eigenschappen nog steeds de Intel HD grapics staan. Klopt dat wel? Gebruik ik dan wel de NVIDEA?
Verwijderd
Had vorige maandag een Dell XPS 15; I7, 6gig, 750 gb en FHD scherm besteld was afgelopen maandag binnen erg netjes.
Ben tot nu toe erg tevreden over de laptop, laptop is bijzonder snel. Vooral gezien de computer die hij voor me moet vervangen: Pentium 4 3,0Ghz, 512 mb ram, 160 gig. Kan je vertellen dat het een verschil van dag en nacht is hehe.
Paar kleine minpuntjes zijn voor mij, het relatief korte stroomsnoer en de ventilator. Kwam al net tegen om wellicht met Speedfan hier wat aan te sleutelen, zal er eens naar kijken.
De boxen van de laptop zijn bijzonder goed, ben nog geen betere tegengekomen in een laptop. Verder is het scherm prachtig, al moet je wat wennen aan een kleine lettertype wat bij sommigen programma's moeilijk is aan te passen. Bijvoorbeeld is het gebruik van Winamp geen optie op het moment of ik moet wat fout doen. Enige wat ik had gevonden is skin te vergroten via een ingebouwde zoom functie van winamp. Dit maakt het er echter niet mooier op.
Al met al een top laptop voor z'n prijs!
Ben tot nu toe erg tevreden over de laptop, laptop is bijzonder snel. Vooral gezien de computer die hij voor me moet vervangen: Pentium 4 3,0Ghz, 512 mb ram, 160 gig. Kan je vertellen dat het een verschil van dag en nacht is hehe.
Paar kleine minpuntjes zijn voor mij, het relatief korte stroomsnoer en de ventilator. Kwam al net tegen om wellicht met Speedfan hier wat aan te sleutelen, zal er eens naar kijken.
De boxen van de laptop zijn bijzonder goed, ben nog geen betere tegengekomen in een laptop. Verder is het scherm prachtig, al moet je wat wennen aan een kleine lettertype wat bij sommigen programma's moeilijk is aan te passen. Bijvoorbeeld is het gebruik van Winamp geen optie op het moment of ik moet wat fout doen. Enige wat ik had gevonden is skin te vergroten via een ingebouwde zoom functie van winamp. Dit maakt het er echter niet mooier op.
Meestal wordt het alleen maar erger als men speedfan gaat installeren. Kijk eens in de start post, daat staat ergens iets over geloof ik.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:52:
Had vorige maandag een Dell XPS 15; I7, 6gig, 750 gb en FHD scherm besteld was afgelopen maandag binnen erg netjes.
Zie dit:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.
[ Voor 8% gewijzigd door glennvho op 26-10-2011 19:15 ]
Gisteren na maanden opzoekwerk, reviews lezen en fora afschuimen de knoop doorgehakt en de Dell XPS 15 gekocht.
Via de EPP site met 5%korting en een 10% kortingsbon (stacken blijkbaar) heb ik er eentje met i7 2670, gt540, 4gb ram, 500gb HDD, het FHD scherm en 3 jaar next day in home service garantie inclusief verzending voor €917!
Helemaal niet slecht voor uit Belgie besteld te hebben! Al raak ik nog altijd gefrustreerd als ik zie voor hoeveel je hem in Nederland kan hebben
.
Status staat nu op "in productie", kan het dan nog misgaan? Ik bedoel dan of ze ineens nog kunnen afkomen met kortingen die toch niet zouden kunnen stacken of de bedrijfsnaam vekeerd ingevuld ivm EPP ofzo?
Via de EPP site met 5%korting en een 10% kortingsbon (stacken blijkbaar) heb ik er eentje met i7 2670, gt540, 4gb ram, 500gb HDD, het FHD scherm en 3 jaar next day in home service garantie inclusief verzending voor €917!
Helemaal niet slecht voor uit Belgie besteld te hebben! Al raak ik nog altijd gefrustreerd als ik zie voor hoeveel je hem in Nederland kan hebben
Status staat nu op "in productie", kan het dan nog misgaan? Ik bedoel dan of ze ineens nog kunnen afkomen met kortingen die toch niet zouden kunnen stacken of de bedrijfsnaam vekeerd ingevuld ivm EPP ofzo?
iemand ervaring met de Dell Wireless 5540 HSPA, hij herkend blijkbaar mijn sim kaart niet.
kaartje is van Mobile Vikings.
ik heb al wat zitten rond zoeken maar zonder succes.
kaartje is van Mobile Vikings.
ik heb al wat zitten rond zoeken maar zonder succes.
Ieder SODimm 1333MHz RAM plakje zou moeten voldoen. Ik heb zelf gekozen voor de "Kingston ValueRam 4GB DDR3 SODimm 1333MHz C9" bij Informatique.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:04:
Als ik er 4GB laat insteken, en wil dat naar 2x4 GB verhogen wat ik zeker wens, wat zou ik dan moeten kopen van geheugen, merk enz?
Is er ook ergens een handleiding ofzo van om dit zelf te kunnen doen? (heb er geen ervaring mee)
Installatie is heel eenvoudig. Haal het klepje aan de onderkant eraf (tip, schroef van de 3 schroefjes eerst de buitenste los, de middelste is langer en duwt gelijk het klepje omhoog), je moet de eerste keer een beetje wrikken om hem verder los te krijgen, kan geen kwaad. Haal het huidige RAM eruit door de clipjes waarmee deze vastzitten eruit te halen en de bovenkant van de plakjes een stukje naar je toe te trekken (wijst voor zich)
Steek de nieuwe modules stevig in de sleuf ('T is je moeder niet, ik deed ze er de eerste keer niet ver genoeg in) en druk ze onder de clipjes. Doe het onderste plakje eerst, anders kun je hem er weer uithalen
[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 26-10-2011 20:19 ]
Kun je er ook achter komen welke applicatie met welke GPU is geopend?Enes_81 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:50:
[...]
De Intel HD Graphics kan dan ook niet helemaal uitgeschakeld worden windows aero enzo gaat nog gewoon met de intel, maar zoals jij het nu ingesteld hebt word zelfs je browser met de videokaart geopend. Dit kan je beter niet doen, want de HD Graphics is veel zuiniger, gewoon op auto laten.
Aha, dank voor de verduidelijking! Ik snap het nu.Enes_81 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:50:
[...]
Dit kan je beter niet doen, want de HD Graphics is veel zuiniger, gewoon op auto laten.
[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 26-10-2011 22:10 ]
My thoughts exactly. Voor een laptop waar je zo grif E 900,- voor neerteld verwacht je eigenlijk wel een snoertje van meer dan 30cm. Gelukkig heb je al voor een paar euro een paar meter snoer. Ik weet niet precies wat de officiele naam is, maar ik heb toen ik mijn laptop kreeg direct een "Voedingskabel 3-pins AK5024" (lengte 3 meter) besteld voor 'n euro of 5. Werkt perfect en ik ben er ontzettend blij mee dat ik nu een beetje bewegings vrijheid heb met m'n adapterVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:52:
... het relatief korte stroomsnoer ...
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Ik heb een externe monitor op het oog, de Samsung SyncMaster 2343NW. Nu is alleen mijn vraag, op welke manieren kan ik deze allemaal aansluiten op de XPS? De monitor heeft namelijk een resolutie van 2048x1152 maar alleen een vga aansluiting..
offtopic:
Of is analoog beter af te raden? In hoeverre zul je het verschil zien tussen een monitor op deze resolutie aangesloten via HDMI/DVI of VGA
Of is analoog beter af te raden? In hoeverre zul je het verschil zien tussen een monitor op deze resolutie aangesloten via HDMI/DVI of VGA
Met VGA zou ik het niet doen. Ik heb hier 2 1600*1200 monitoren en het is te zien dat er een met DVI is aangesloten, en de andere met VGA. Aan de rechterkant van het scherm zie ik strepen als er groot contrast aanwezig is, zoals de balk waar quickreply in staat.
Vorige week dinsdag een XPS 15 besteld met i7 en HD scherm. 929 euro maar via haalmeeruitjekaart 156 euro korting als het word goedgekeurd.
Laptop afgelopen maandag binnengekregen en bevalt goed. Stevig gebouwd en mooi geluid en beeld. Verder nog wel aan het stoeien om alle instellingen goed te krijgen en de software draaiende.
Dus Darkstone, hartelijk dank voor de tip voor 773 euro vind je nergens zo'n mooie laptop.
Oja geluid van fan vind ik niet storend wel vind ik de stroomadapter aansluiting erg slap.
Laptop afgelopen maandag binnengekregen en bevalt goed. Stevig gebouwd en mooi geluid en beeld. Verder nog wel aan het stoeien om alle instellingen goed te krijgen en de software draaiende.
Dus Darkstone, hartelijk dank voor de tip voor 773 euro vind je nergens zo'n mooie laptop.
Oja geluid van fan vind ik niet storend wel vind ik de stroomadapter aansluiting erg slap.
Klopt het dat de videokaart op het moederbord is gesoldeerd en dus niet te vervangen is? Ik zou graag mijn kaart upgraden namelijk..
Eerste indrukken: het geluid is erg mooi en krachtig. Het bureau is daarentegen wel enorm lelijk als je daar de eerste keer op komt (straks even een hoop eraf gooien en rainmeter installeren).
Wat betreft de gt525m en de gt540m klopt dat inderdaad!chevchelios schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:18:
Klopt het dat de videokaart op het moederbord is gesoldeerd en dus niet te vervangen is? Ik zou graag mijn kaart upgraden namelijk..
Upgraden gaat dus helaas niet.
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Hoe zit dat met de GT435M? Ik kan er trouwens wel battlefield 3 op low mee spelenRalf Bimbo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:58:
[...]
Wat betreft de gt525m en de gt540m klopt dat inderdaad!
Upgraden gaat dus helaas niet.
Ja je kan in het NVIDIA Configuratiescherm instellen dat er een icoontje on je taakbalk komt.Joolee schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:42:
[...]
Kun je er ook achter komen welke applicatie met welke GPU is geopend?

Als je dan ook nog instelt dat het icoontje altijd zichtbaar is in je taakbalk

Dan word het icoontje zodra er een applicatie/spel gebruik maakt van de NVIDIA kaart gekleurt, wanneer je er dan op klikt zie je ook welke applicatie/spel.

Ik heb eergisteren ook een XPS laptop besteld.
Het backlight toetsenbord heb ik kunnen kiezen door &vw=classic achter de URL te plaatsten.
Op mijn order staat dan ook: 583-14879 Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
583-14879 lijkt me dus het ordernummer van deze optie.
Het backlight toetsenbord heb ik kunnen kiezen door &vw=classic achter de URL te plaatsten.
Op mijn order staat dan ook: 583-14879 Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
583-14879 lijkt me dus het ordernummer van deze optie.
Ik wist dus helemaal niet dat ik een backlight toetsenbord had besteld. Leuke verrassing
Verwijderd
Hallo,
Ik heb bijna 5 maanden geleden mijn xps 15 ontvangen (i7-2630QM, gt525, 6gb ram)
Maar ik heb er volgende problemen mee, wat volgens mij allemaal met elkaar te maken heeft:
- youtube; beeld vergroot blijft het zwart
- youtube; filmpje blijft blanco maar ik hoor wel geluid
- als ik muziek afspeel met bijvoorbeeld itunes en ik laad een zware site lag men geluid
- ben ik een game aan het spelen heb ik ongeveer om de 10 minuten dat die even 2 seconde lag heeft
- vaak last van dat programma's even vast hangen (reageert niet)
En mijn accu gaat op hoge prestaties maar 50 minuten mee
Iemand enig idee wat ik kan doen?
Ik heb bijna 5 maanden geleden mijn xps 15 ontvangen (i7-2630QM, gt525, 6gb ram)
Maar ik heb er volgende problemen mee, wat volgens mij allemaal met elkaar te maken heeft:
- als ik muziek afspeel met bijvoorbeeld itunes en ik laad een zware site lag men geluid
- ben ik een game aan het spelen heb ik ongeveer om de 10 minuten dat die even 2 seconde lag heeft
En mijn accu gaat op hoge prestaties maar 50 minuten mee
Iemand enig idee wat ik kan doen?
@Smalster, ik heb een xps met de zelfde specs
Dit probleem herken ik niet, in welke webbrowsers heb je hier last van en heb je flash geprobeerd te upgraden? In zowel Chrome als IE heb ik hier geen last van.
Hier heb ik wel vaak last van, ik gebruik Chrome geen idee of andere webbrowsers ook dit probleem hebben, maar inderdaad filmpje speelt dan niet af maar de audio wel, ook zie ik dan geen laadbalk en kan ik ook niet verder spoelen.
Gebruik geen iTunes dus hier kan ik niks over zeggen, met Windows Media Player in elk geval geen last van.
Dit komt bij mij ook weleens voor, dan heb je een lange tijd constant aantal fps en dan ineens een drop van paar seconden, dit probleem heb ik met de laatste graka update van Dell en ook van NVIDIA zelf.
Nee, dit herken ik niet heb nu een Crucial M4 maar toen er een hdd inzat ook geen last van gehad.
"En mijn accu gaat op hoge prestaties maar 50 minuten mee"
Volgens mij is dit heel gewoon, meer dan dat krijg ik er ook niet uit hoor met mijn 6-Cell, alleen op energiebesparing gaat de accu heel lang mee, de 4 uur haal ik dan met gemak terwijl ik office applicaties draai en aan het surfen ben.
Dit probleem herken ik niet, in welke webbrowsers heb je hier last van en heb je flash geprobeerd te upgraden? In zowel Chrome als IE heb ik hier geen last van.
Hier heb ik wel vaak last van, ik gebruik Chrome geen idee of andere webbrowsers ook dit probleem hebben, maar inderdaad filmpje speelt dan niet af maar de audio wel, ook zie ik dan geen laadbalk en kan ik ook niet verder spoelen.
Gebruik geen iTunes dus hier kan ik niks over zeggen, met Windows Media Player in elk geval geen last van.
Dit komt bij mij ook weleens voor, dan heb je een lange tijd constant aantal fps en dan ineens een drop van paar seconden, dit probleem heb ik met de laatste graka update van Dell en ook van NVIDIA zelf.
Nee, dit herken ik niet heb nu een Crucial M4 maar toen er een hdd inzat ook geen last van gehad.
"En mijn accu gaat op hoge prestaties maar 50 minuten mee"
Volgens mij is dit heel gewoon, meer dan dat krijg ik er ook niet uit hoor met mijn 6-Cell, alleen op energiebesparing gaat de accu heel lang mee, de 4 uur haal ik dan met gemak terwijl ik office applicaties draai en aan het surfen ben.
Je moet goed in de gaten houden wat de actitiveit van je GPU is. Anders gaat de accu inderdaad veel minder lang mee.
Ik heb ook dat probleem dat het geluid om de paar seconden eventjes lagt, het lijkt wel een soort error geluid. ik heb de audio drivers al opnieuw geïnstalleerd maar dit werkte ook niet... iemand tips?
Ik ben trouwens opzoek naar een rugzak voor de xps 15.. heeft er iemand suggesties ?? het liefst een zwarte kleur met een prijs van max €50,-
Ik ben trouwens opzoek naar een rugzak voor de xps 15.. heeft er iemand suggesties ?? het liefst een zwarte kleur met een prijs van max €50,-
[ Voor 26% gewijzigd door mrbj op 28-10-2011 16:41 ]
Hier idem dito zeg =s Zette 't ding aan hoppa backlight... En ik heb ook nog BlueTooth wat ik niet wist! N-I-C-E!vuilerakker schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:50:
Ik wist dus helemaal niet dat ik een backlight toetsenbord had besteld. Leuke verrassing
Weet niet wat deze twee extra's normaal kosten, maar met 10% kortingsbon en hmujc.nl is dit wel heeeel mooi!
EDIT: Keyboard kost normaal 4 tientjes zag ik.. BT-module moet ik even kijken welke er nu in de laptop zit.
Op de bon staat:
555-13773 Wireless : Intel Centrino Wireless-N 1000
583-15163 Keyboard : Internal Keyboard
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 28-10-2011 17:58 ]
Ook last van deze audio lag... gebruik nu de Zune mediaplayer, gebeurd nu veel minder vaak dan met iTunes.mrbj schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:58:
Ik heb ook dat probleem dat het geluid om de paar seconden eventjes lagt, het lijkt wel een soort error geluid. ik heb de audio drivers al opnieuw geïnstalleerd maar dit werkte ook niet... iemand tips?
Waat, je krijgt even een toetsenbord upgrade van +€ 40,00 en een andere netwerkkaart ter waarde van +€ 15,00 als het de N 1030 is en +€ 25,00 als het om de N 6230 gaat.CLB schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:08:
[...]
Hier idem dito zeg =s Zette 't ding aan hoppa backlight... En ik heb ook nog BlueTooth wat ik niet wist! N-I-C-E!
Weet niet wat deze twee extra's normaal kosten, maar met 10% kortingsbon en hmujc.nl is dit wel heeeel mooi!
EDIT: Keyboard kost normaal 4 tientjes zag ik.. BT-module moet ik even kijken welke er nu in de laptop zit.
Op de bon staat:
555-13773 Wireless : Intel Centrino Wireless-N 1000
583-15163 Keyboard : Internal Keyboard
Heb daar zelf wat tientjes voor bij moeten betalen, oneerlijk
Edit; En het scherm klopt dat wel ? Of hebben ze daar ook inplaats van een 1366x768 een 1920x1080 scherm in gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door NSG op 28-10-2011 18:27 ]
Jaaaaaa helemaal top man
Scherm is wel 1366x768 zeg ik voor 99% zeker
Laptop staat nu bij m'n meisje dus ik kan vandeweek alle hardware goed verifieren
Laptop staat nu bij m'n meisje dus ik kan vandeweek alle hardware goed verifieren
Is het mogelijk om het touchpad tijdelijk uit te schakelen? (synaptics) BV als ik een mailtje typ. Ik raak namelijk regelmatig de touchpad aan met mijn duim. En dan verspringt de curser.
(Alt)+F3,afhankelijk van je instellingenz704w40 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:53:
Is het mogelijk om het touchpad tijdelijk uit te schakelen? (synaptics) BV als ik een mailtje typ. Ik raak namelijk regelmatig de touchpad aan met mijn duim. En dan verspringt de curser.
Bij mij is het gewoon [FN] + [F3]z704w40 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:53:
Hmm.. bij mij is het vrijwel altijd zo, Spotify, Youtube, Itunes, overal maakt hij die error....bouwe272 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:52:
[...]
Ook last van deze audio lag... gebruik nu de Zune mediaplayer, gebeurd nu veel minder vaak dan met iTunes.

Ik heb de Targus Campus via Dell gekocht. Bevalt prima, en de 9cell past er probleemloos in.mrbj schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:58:
(...) Ik ben trouwens opzoek naar een rugzak voor de xps 15.. heeft er iemand suggesties ?? het liefst een zwarte kleur met een prijs van max €50,-
[ Voor 18% gewijzigd door Bozozo op 28-10-2011 20:04 ]
Verwijderd
Hallo,
Aangezien ik niet echt veel verstand heb van hardware zou ik jullie graag om advies willen vragen. Ik overweeg een Dell XPS 15Z aan te schaffen met de volgende specs:
2nd generation Intel® Core™ i7-2640M processor 2.80 GHz with Turbo Boost
8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
256 GB2 Solid State harde schijf ( rpm)
2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M
Nu heb ik een aantal vragen naar aanleiding van deze keuze.
- Ik lees in tests dat de 15Z nogal eens warm wil worden. Is dit probleem inmiddels opgelost door de fabrikant, of is de koeling ook bij de laatste uitgaves een probleem?
- Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor grafische 2d en 3d toepassingen. Denk daarbij vooral aan AutoCad, 3dsMax, Revit en Photoshop/Indesign. Daarnaast stel ik degelijke bouwkwaliteit op prijs. Is dit dan de juiste keuze of raden jullie een ander merk/type aan. (Budget is maximaal 1500;-)?
- Een van de eisen die ik gesteld heb, is een SSD. Nu vroeg ik me af of de SSD die Dell levert betrouwbaar is?
Bij voorbaat dank
Aangezien ik niet echt veel verstand heb van hardware zou ik jullie graag om advies willen vragen. Ik overweeg een Dell XPS 15Z aan te schaffen met de volgende specs:
2nd generation Intel® Core™ i7-2640M processor 2.80 GHz with Turbo Boost
8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
256 GB2 Solid State harde schijf ( rpm)
2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M
Nu heb ik een aantal vragen naar aanleiding van deze keuze.
- Ik lees in tests dat de 15Z nogal eens warm wil worden. Is dit probleem inmiddels opgelost door de fabrikant, of is de koeling ook bij de laatste uitgaves een probleem?
- Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor grafische 2d en 3d toepassingen. Denk daarbij vooral aan AutoCad, 3dsMax, Revit en Photoshop/Indesign. Daarnaast stel ik degelijke bouwkwaliteit op prijs. Is dit dan de juiste keuze of raden jullie een ander merk/type aan. (Budget is maximaal 1500;-)?
- Een van de eisen die ik gesteld heb, is een SSD. Nu vroeg ik me af of de SSD die Dell levert betrouwbaar is?
Bij voorbaat dank
Scherm is 1366x768 en bij de Wirelessmodule staat: Intel(R) Centrino(R) Wireless Bluetooth(R) 3.0 + High Speed AdapterCLB schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:33:
Jaaaaaa helemaal top manScherm is wel 1366x768 zeg ik voor 99% zeker
![]()
Ik neem aan dat de optie 'Integrated mobile broadband' om een module voor een SIM kaart gaat. Heb alleen geen idee waar ik ik dat in het order proces kan aanvinken. Iemand?
1. Thx!Enes_81 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:04:
[...]
Ja je kan in het NVIDIA Configuratiescherm instellen dat er een icoontje on je taakbalk komt.
[afbeelding]
2. Je hebt een optie extra! ("Meldingslade-pictrogram tonen")
3. Wat is die Nederlandse vertaling enorm k*t zeg

Zo, ik heb ook een XPS15 voor mezelf gekocht, op het laatste nippertje met 10% korting en via hmujc.nl...
Het enigste verschil tussen de mijne en die ik voor een vriendin heb gekocht is het backlit toetsenbord, en dat ik 15 euro meer kwijt ben doordat de n00x5m05 volgens de sheet enorm duurder was geworden. Heb nu de n00x5m11 besteld!
Het enigste verschil tussen de mijne en die ik voor een vriendin heb gekocht is het backlit toetsenbord, en dat ik 15 euro meer kwijt ben doordat de n00x5m05 volgens de sheet enorm duurder was geworden. Heb nu de n00x5m11 besteld!
Verwijderd
Zo ik heb zojuist mijn laptop eens opnieuw geïnstalleerd. Net een game gespeeld en tot nu toe nog geen last gehad van het probleem wat ik eerst had. (2 seconde lag om de 10 minuten in beeld en geluid)
Morgen nog eens verder kijken of het probleem echt weg is, ook bij youtube enz.
Morgen nog eens verder kijken of het probleem echt weg is, ook bij youtube enz.
Heb bij het bestellen van mijn XPS geen broadband HSDPA modem meebestelt. Maar deze wordt sowieso toch meegeleverd wat ik zo lees? Heb de drivers van de 5540 geïnstalleerd en krijg geen foutmelding. Maar krijg ook niks extra's te zien in apparaatbeheer...
Edit: vrees dat ik het al zie...: 556-10997 Mobile Broadband : Not included
[ Voor 13% gewijzigd door Henkie-Jan op 29-10-2011 13:14 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Viel die ergens in het proces wel toe te voegen dan? Ik zag 'm nl. niet staan...Henkie-Jan schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:10:
Nee, ook niet gezien. Maar heb hem ook via een account manager bestelt.
Idd, standaard staat er het volgende onderaan de lijst
Inbegrepen bij dit systeem
De volgende opties horen standaard bij uw bestelling.
XPS L502x Order - Netherlands
DataSafe Local 2.3 Basic
Mobile Broadband Not Included
Ik vind dat toch zo'n domme omschrijving! Net als de omschrijving van Draagtas bij Onderdelen:
Geen draagtas [inbegrepen in prijs]
Duh
Inbegrepen bij dit systeem
De volgende opties horen standaard bij uw bestelling.
XPS L502x Order - Netherlands
DataSafe Local 2.3 Basic
Mobile Broadband Not Included
Ik vind dat toch zo'n domme omschrijving! Net als de omschrijving van Draagtas bij Onderdelen:
Geen draagtas [inbegrepen in prijs]
Duh
ff een stukje vliegen
Ok. Maar zit er nou ook ECHT geen mobile broadband in?
Dat klopt ja. GEEN mobile broadband
Mijn XP15 die ik afgelopen maandag heb ontvangen heeft ook GEEN mobile broadband unit.
Lijkt alsof ze die er sinds kort niet meer in doen?
Lijkt alsof ze die er sinds kort niet meer in doen?
Speed limits are like herpes.
Erg jammer ging er stiekem wel een beetje vanuit. Maar helaas niet dus...
ik heb mijn xps nu een weekje binnen en het valt mij op dat met verlichte toetsenbord uit, alleen maar surfen en helderheid op het laagst hij na dik 1 uur van ergens rond de 80/90 procent al naar 47 is!
Ja de laptop kan niet heel lang zonder stroom, maar daar is het het type laptop ook absoluut niet voor.Worsteneter schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:53:
ik heb mijn xps nu een weekje binnen en het valt mij op dat met verlichte toetsenbord uit, alleen maar surfen en helderheid op het laagst hij na dik 1 uur van ergens rond de 80/90 procent al naar 47 is!
Mijn gaat ook zo'n 2 uurtjes mee, waarbij ik hem dan zeker niet heel intensief gebruik.
Intensief gebruik, een potje starcraft bijv, houd hij ongeveer max een uurtje vol.
Mijn laptop kan met draadloos internetten en met helderheid op +/- 25-30% en met tb verlichting aan de 6 tot 8 uur halen op de 9-cell batterij. Hoezo geen lange werktijden op de accu?
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.