Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:55
Worsteneter schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:53:
ik heb mijn xps nu een weekje binnen en het valt mij op dat met verlichte toetsenbord uit, alleen maar surfen en helderheid op het laagst hij na dik 1 uur van ergens rond de 80/90 procent al naar 47 is!
En welk energieschema hebben we het dan over? Wanneer ik het energieschema op Energiebesparing zet met schermhelderheid op ~25% , backlight AAN, en dan office applicaties draai en aan het surfen ben, dan gaat hij ~4uur mee en dat met een 6-Cell.

Tussen de energieschema's zit een groot verschil heb ik gemerkt als ik op gebalanceerd hetzelfde doe dan gaat hij max 2:30uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Energieschema heb ik nog niets aan gedaan dus staat nog steeds op gebalanceerd. Ga dan ook niet op youtube zitten, maar "gewoon" internetten en daarbij ook officewerk e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
"Control Panel" => "Power Options" => "Dell Battery Meter" => "Enable Dell Extended Battery Life"
Bij overschakelen op accu worden er een hoop instellingen aangepast. Naar mijn idee wordt de turbo functie van de CPU uitgeschakeld, wordt de NVIDIA GPU alleen nog gebruikt als het echt belangrijk is en wordt Windows Aero uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Nu online

Hurricane

Heb die optie niet. Waarschijnlijk (nog) niet geinstalleerd na een fresh clean install. Wat moet ik daarvoor installeren. Kan zo de goede optie niet vinden op de website van dell.

[ Voor 34% gewijzigd door Hurricane op 29-10-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik heb:
Dell Support Center (staat volgens mij niet tussen de drivers)
Dell Quickset
Intel Management interface
Verder gewoon de normale drivers (USB3, Motion Sensor, Cardreader, Audio e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Nu online

Hurricane

Hmmz als ik gewoon via de taskbar naar het accu icoontje ga zie ik die optie er inderdaad tussenstaan. Heeft die optie verder nog effect als je gebalanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Hurricane schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:00:
Hmmz als ik gewoon via de taskbar naar het accu icoontje ga zie ik die optie er inderdaad tussenstaan. Heeft die optie verder nog effect als je gebalanceerd?
Zodra je het aanzet gaat hij op energiebesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
Weet iemand of je korting kan krijgen als je geen Windowslicentie wilt? Ultimate is echt niet normaal duur, dus ik neem aan dat ik ook heel veel betaal voor HP.

En kan je DataSafe en Office Starter ruilen voor een 9 cells batterij of diefstalbeveiliging of zo?

Snap dat jullie dit niet zomaar kunnen beantwoorden, maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik neem overigens nog voor 350 euro upgrades en accessoires of zo, dus het is niet zo dat ze geen winst maken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@Siempie, de softwarelicenties waar je toch niks mee doet :( . Ik heb hier ook uitgebreid contact over gehad met Dell, voor mijn bestelling en tijdens mijn bestelling. Dell gaf aan dat ik pas na het ontvangen van mijn bestelling, deze terug kon studeren zodat zij de software eraf slopen, toen ik dit las heb ik niet eens de moeite gedaan om te vragen of ik hier dan geld voor zou krijgen.

Erg jammer, het eerst wat ik deed was namelijk een Win7 Pro dvd erin en installeren maar, heb Windows HP die erop stond nooit opgestart en al die andere troep zoals McAfee en weet ik veel wat waar je verplicht een licentie voor aanschaft.

Ik had begrepen dat dell hier vroeger niet moeilijk over deed en je zonder moeite een aantal tientjes voor gaven als je licentie weigerde, helaas doen ze dit tegenwoordig dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Enes_81 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:28:
@Siempie, de softwarelicenties waar je toch niks mee doet :( . Ik heb hier ook uitgebreid contact over gehad met Dell, voor mijn bestelling en tijdens mijn bestelling. Dell gaf aan dat ik pas na het ontvangen van mijn bestelling, deze terug kon studeren zodat zij de software eraf slopen, toen ik dit las heb ik niet eens de moeite gedaan om te vragen of ik hier dan geld voor zou krijgen.

Erg jammer, het eerst wat ik deed was namelijk een Win7 Pro dvd erin en installeren maar, heb Windows HP die erop stond nooit opgestart en al die andere troep zoals McAfee en weet ik veel wat waar je verplicht een licentie voor aanschaft.

Ik had begrepen dat dell hier vroeger niet moeilijk over deed en je zonder moeite een aantal tientjes voor gaven als je licentie weigerde, helaas doen ze dit tegenwoordig dus niet meer.
Siempie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:33:
Weet iemand of je korting kan krijgen als je geen Windowslicentie wilt? Ultimate is echt niet normaal duur, dus ik neem aan dat ik ook heel veel betaal voor HP.

En kan je DataSafe en Office Starter ruilen voor een 9 cells batterij of diefstalbeveiliging of zo?

Snap dat jullie dit niet zomaar kunnen beantwoorden, maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik neem overigens nog voor 350 euro upgrades en accessoires of zo, dus het is niet zo dat ze geen winst maken.
Voor windows is het volgens de europese wet mogelijk om geld terug te krijgen. Hoe makkelijk dit is hangt af van Dell. Als je aan zou geven dat je bijv. de MCAffee software en andere trials niet zou willen zou Dell zelfs extra geld kunnen vragen. Dell en andere fabrikanten leveren deze namelijk niet mee omdat ze verwachten dat je er wat aan hebt maar omdat ze geld krijgen van de softwareleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb al enkele weken een dell xps 15.
Echter stel ik vast dat als ik met mijn webcam wil filmen op HD met resolutie 1280x720 H.264 deze vastloopt.
Maar wanneer ik film op een lagere resolutie gaat alles goed.
Wat kan het probleem zijn?
Mijn programma versie is 2.00.46

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik ben sinds gisteren wat aan het experimenteren met VirtualBox en diverse Linux distributies. Als ik op de site van Dell kijk dan kan ik alleen drivers voor Windows 7 downloaden. Kijk ik wellicht over de Linux drivers heen?

Nu is mijn ervaring ondertussen dat veel Linux distributies zelf al de meeste hardware herkennen, en ik natuurlijk ook bij de fabrikanten van de hardware terecht maar goed, als alles handig op een rijtje staat dan is dan wel fijn. ;-)

Zijn er hier mensen die Linux op hun Dell XPS draaien? Zo ja, hebben jullie de NVIDIA videokaart ook goed werkend gekregen? Ik las dat dat nl. het lastigste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Vraagje, hoe kan ik de n00x5m06 laptop bereiken vanuit de mastercard site? Hij zegt dat ik ingelogd sta maar bij aangeraden laptop oid staat hij er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
HotFix schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:51:
Vraagje, hoe kan ik de n00x5m06 laptop bereiken vanuit de mastercard site? Hij zegt dat ik ingelogd sta maar bij aangeraden laptop oid staat hij er niet bij!
Zet een goede config in je mandje, gebruik de link op de MC website en betaal de config in je mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoe kan ik checken op de XPS15 of die broadbandmodule er wel of niet in zit? Accu eruit?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
CLB schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 02:00:
Hoe kan ik checken op de XPS15 of die broadbandmodule er wel of niet in zit? Accu eruit?
Ik weet dat je een tweaker bent, maar er is toch een speciaal boekje bijgeleverd over 'Installing Your SIM Card and Activating Your Broadband Service'? Je moet inderdaad je accu verwijderen om SIM kaart in het slot bij de accuruimte te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Om op mijn batterij probleem terug te komen van laatst: Hij was na 8/9 maanden al afgezakt naar 32% van de originele capaciteit.
Na één telefoontje met de Dell klantenservice kreeg ik een nieuwe accu thuis gestuurd (gratis, zonder m'n oude terug te hoeven sturen). Tijdens het invoeren van mijn adres gegevens door de Dell Medewerker zat ik een beetje met m'n adapter te rommelen toen me opviel dat het uiteinde (bij het blauwe lichtje) een beetje geknakt was en ook open lag (kon de bedrading aanraken). Na dat gemeld te hebben bij de medewerker in kwestie, kwam er zonder te morren ook meteen een nieuwe adapter bij. Super service!

"Downside" of the story is dat er blijkbaar iets mis was gegaan met de bestelling waardoor ik later die week telkens op ongelegen momenten werd opgebeld door de Dell medewerker, gelukkig sprak hij wel m'n voicemail in om te melden dat er iets verkeerd was gegaan met m'n bestelling en hij nog contact met me op zou nemen. Na 2x gebeld te hebben had 'ie niks meer van zich laten horen, maar een week later belde hij weer. Het ging om m'n adres, ze vroegen zich af of het wel klopte. Ik vroeg wat er stond, hij noemde het op, wat bleek, het adres klopte gewoon, haha. Maar goed, kan gebeuren, 2 dagen later had ik het allemaal in huis. Ik ben allang blij met m'n nieuwe accu die na 2 weken nog steeds op 99% staat!

PS: Overigens heb ik nu ook een andere adapter gekregen zoals te zien in deze foto:
Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Waarvan de linkse de nieuwe is. Overigens is de opdruk van de accu ook anders, dus ook een andere accu dan m'n vorige.

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 31-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Enes_81 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:28:

Inderdaad, hij wilde mij ook alleen na de bestelling kunnen 'blijven informeren'. Wat de hel betekend dat..
Heb nog een quote uit een artikel van Tweakers gebruikt die ik tijdens het chatten (had er voor even moeten zoeken..) had gevonden: "Volgens Microsoft is er in Nederland wel een procedure om een ongebruikte - of ongewenst meegeleverde - Windows-licentie vergoed te krijgen, maar ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de verkoper waar de consument zijn systeem heeft gehaald."
Maar ja, de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper. En die heeft er dus geen zin in :(
Joolee schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:53:
[...]

[...]
Voor windows is het volgens de europese wet mogelijk om geld terug te krijgen. Hoe makkelijk dit is hangt af van Dell. Als je aan zou geven dat je bijv. de MCAffee software en andere trials niet zou willen zou Dell zelfs extra geld kunnen vragen. Dell en andere fabrikanten leveren deze namelijk niet mee omdat ze verwachten dat je er wat aan hebt maar omdat ze geld krijgen van de softwareleveranciers.
Er is geen McAffee meer tegenwoordig, alleen Office Starter en DataSafe. Maar zoals je al zegt, het hangt af van Dell en die zegt dat het onmogelijk is.

Geen enkel onderdeel is er ook uit te laten, dus daar kan je ook niks op besparen.

Maar die gast vertelde ook dat een 10% bon en de 20% MC niet te combineren zijn. Is dat zo? Anders boeit die hele Dell me toch niet meer. Ze zijn al ontzettend duur en alleen aantrekkelijk met die korting. Als ik geen korting kon krijgen op Windows zou ik 't waarschijnlijk toch al te duur vinden.

Toch jammer, het zijn mooie dingen. Jammer dat ik het standaardscherm niet mooi genoeg vind :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Siempie schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:21:
Maar die gast vertelde ook dat een 10% bon en de 20% MC niet te combineren zijn. Is dat zo?
Tegen mij werd ook gezegd dat er geen 10% kortingsbonnen meer waren (via de chat) terwijl ik 'm voor me had.
Tevens gewoon de 10% kortingsbon ingevuld en de 20% MC daarna, wat ook gewoon allemaal werkt hoor =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Over een paar uurtjes heb ik men XPS 15 in handen:p. Ik ga direct een clean install doen en met het driver lijstje van slow whoop werken.

Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten? Zijn er recovery dvd's die kunnen gebrand worden? Is het aangeraden om een voorgemaakt calibratieprofiel te gebruiken voor het 1080p scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SemperEgo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:49:
Over een paar uurtjes heb ik men XPS 15 in handen:p. Ik ga direct een clean install doen en met het driver lijstje van slow whoop werken.

Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten? Zijn er recovery dvd's die kunnen gebrand worden? Is het aangeraden om een voorgemaakt calibratieprofiel te gebruiken voor het 1080p scherm?
Wat moet je nog met een "recovery dvd" na een clean install? :? Aan de voorgeinstalleerde windows heb je imho echt niks, maar wellicht ben ik erg kritisch op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
sinds vandaag een trotse bezitter van de xps 15.

minpunten:
-6230 (xps) haalt lagere snelheden dan de 6200 (dell studio). het uitschakelen van bluetooth helpt een beetje, maar niet veel..
-fan maakt veel geluid.

ik lees dat meerdere mensen problemen hebben met deze 6230. heeft iemand al een echte oplossing?

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

thuhoan schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 01:47:
sinds vandaag een trotse bezitter van de xps 15.
Zo, bezorgt UPS ook 's nachts?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Sinds vandaag de nieuwe Renesas USB 3.0 driver gedownload en geïnstalleerd. Vanaf nu geen BSOD meer vanaf hibernation. Al weet ik nog steeds niet of die 3.0 nou wel werkt, want met 2.0 apparaten heb ik geen problemen, maar toen ik een tijdje terug (voordat ik de foute versie had geïnstalleerd die voor BSODs zorgde) had ik geen hogere snelheid met mn usb.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
laserboy schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 07:33:
[...]
Ik weet dat je een tweaker bent, maar er is toch een speciaal boekje bijgeleverd over 'Installing Your SIM Card and Activating Your Broadband Service'? Je moet inderdaad je accu verwijderen om SIM kaart in het slot bij de accuruimte te kunnen plaatsen.
Just to be shure, but thanks anyway! Tevens heb ik hier geen documentatie, laptop staat bij m'n meisje..
Ze heeft net de accu verwijderd en toch echt een simkaartslot gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vSbXT.jpg

Zit deze in elke XPS15 en is die bij sommige wel geactiveerd en bij sommige niet..
Of betekend het, dat als hij erin zit je dus een simkaartoptie hebt en anders zat deze simkaartsleuf er niet?

Zou nog gekker zijn natuurlijk.. Na een gratis backlit keyboard, BlueToothmodule ook nog een 3G mogelijkheid...
Het spijt me zeer hoor, maar op internet vind ik nergens foto's van de XPS15 / simkaartslot en dergelijke.

Zit er een simkaartslot in jouw XPS15 'vuilerakker' Wij hebben dezelfde config besteld/gekregen.. (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:28
@CLB, wat staat er onder apparaatbeheer bij USB controllers?
Als daar een Dell Wireless 5540 staat, dan zit deze erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
ik kan geen losse backlit keyboard verkrijgen via dell:@ iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

musicfreak schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:59:
Zijn er hier mensen die Linux op hun Dell XPS draaien? Zo ja, hebben jullie de NVIDIA videokaart ook goed werkend gekregen? Ik las dat dat nl. het lastigste was.
Beetje laat, maar ok.

Ik draai dualboot linux op mijn XPS 15, met 2630qm, 8GB ram, gt525m en HD scherm.

De nvidiakaart kan ik wel draaiende krijgen onder mijn computer, daarvoor kun je meestal gewoon "sudo apt-get install nvidia-current" doen, dacht ik. Maar zelf ben ik meer aan het kloten om hem juist uit te krijgen. Ik doe een informatica opleiding en heb hierbij (nog) niet zwaar grafische toepassingen. Ik zit echter wel standaard in college zalen zonder stopcontact, dus wil ik een zo lang mogelijke batterijduur. Hiervoor heb ik Ironhide geinstalleerd. Dit zorgt ervoor dat je Nvidia GPU uitstaat tenzij je iets launcht met optirun in de commandline ervoor. Dit werkte onder 11.04 vlekke loos (sort of) maar onder 11.10 heb ik het nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:41:
[...]

Just to be shure, but thanks anyway! Tevens heb ik hier geen documentatie, laptop staat bij m'n meisje..
[afbeelding]

Zit deze in elke XPS15 en is die bij sommige wel geactiveerd en bij sommige niet..
Of betekend het, dat als hij erin zit je dus een simkaartoptie hebt en anders zat deze simkaartsleuf er niet?

Zou nog gekker zijn natuurlijk.. Na een gratis backlit keyboard, BlueToothmodule ook nog een 3G mogelijkheid...
Het spijt me zeer hoor, maar op internet vind ik nergens foto's van de XPS15 / simkaartslot en dergelijke.

Zit er een simkaartslot in jouw XPS15 'vuilerakker' Wij hebben dezelfde config besteld/gekregen.. (tot nu toe)
Aan de foto te zien heb jij GÉÉN simkaartslot, als je een simkaartslot zou hebben zou het zwarte gedeelte vrij toegankelijk zijn, nu is het afgesloten.

[ Voor 58% gewijzigd door NSG op 01-11-2011 15:31 . Reden: veerkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
thuhoan schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:02:
ik kan geen losse backlit keyboard verkrijgen via dell:@ iemand een idee?
Mail even met CER_TS_CONS_Notebook@dell.com
Ben nu met hun bezig voor een backlit toetsenbord.
Prijs die ik heb doorgekregen: goed 37 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
wezep schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:22:
[...]

Mail even met CER_TS_CONS_Notebook@dell.com
Ben nu met hun bezig voor een backlit toetsenbord.
Prijs die ik heb doorgekregen: goed 37 euro.
dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:41:
[...]

[afbeelding]

Ik weet het niet zeker en ik heb ook niet zoveel verstand van al die nieuwe technieken, maar volgens mij hebben ALLE nieuwe XPS15 standaard een intern HSPA breedbandmodem.

Waar de simkaart dan in moet zou ik echt niet weten, maar dat zou best weleens in dit sleufje kunnen zijn. Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Ik ben eindelijk is optimaal gebruik gaan maken van mijn xps 15. Maar ik loop nu tegen een probleem aan. Ik weet mijn drivers niet te updaten.

Hoe kan ik het beste kijken of ik drivers moet updaten? Mijn Nvidea kaart zijn laatste update is van januari dit jaar. Wanneer ik hem probeer te updaten mist er een Intel update, maar ik kom er niet uit welke dit is.

Hulp wordt op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
wezep schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:56:
@CLB, wat staat er onder apparaatbeheer bij USB controllers?
Als daar een Dell Wireless 5540 staat, dan zit deze erin.
(Helaas) Niet =) Misschien is kijken op eBay om zelf los aan te schaffen...
Enes_81 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:12:
Aan de foto te zien heb jij GÉÉN simkaartslot, als je een simkaartslot zou hebben
zou het zwarte gedeelte vrij toegankelijk zijn, nu is het afgesloten.
Niet =)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yqn5vJzePYBAnei1CfdakIpV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SVW7zpQtoUhJxFGgduiDxuYj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WTvCHoLA7IcVuGYk8aOYeF1T/full.jpg

Mja je kan ook niet alles hebben :9 Ik zal is op eBay koekeloeren, altijd leuk 3G en GPS =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
Hmmm zag hem ook vandaag, waarvoor zou je eigenlijk een sim in je laptop willen ? Skype ofzo ? of internet?

Heb zelf ook een XPS 15 nu een maandje, had besloten om de HDD met 120gb SSD te vervangen.
De instructies van Dell gebruikt, het was niet gemakkelijk om het zoals er stond "Gently" te doen.
Hij zat erg goed vast wat het losmaken er moeilijk maakte. verder stond in de instructies dat je het keyboard+touchpad lost moet halen dit bleek helemaal niet nodig in elkaar ging gemakkelijk, nog een fototje

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/2070/ssdyc.jpg

Verder ben ik er erg tevreden mee en vind ik hem goed in balans
i3 2310M
4096MB (2x2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
OCZ Agility 3 120gb

Verder wat staat er veel onzige Dell software op 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door suomi op 01-11-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:59:
[...]

(Helaas) Niet =) Misschien is kijken op eBay om zelf los aan te schaffen...

[...]

Niet =)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mja je kan ook niet alles hebben :9 Ik zal is op eBay koekeloeren, altijd leuk 3G en GPS =)
Heb jij toevallig een clean install gedaan? Grote kans dat je de drivers voor de 5540 dan niet geinstalleerd hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suomi schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:38:
Hmmm zag hem ook vandaag, waarvoor zou je eigenlijk een sim in je laptop willen ? Skype ofzo ? of internet?
Bijvoorbeeld om lekker ff te kunnen internetten aan het zwembad of het strand, als je op vakantie bent naar een ander land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:54:
[...]

Heb jij toevallig een clean install gedaan? Grote kans dat je de drivers voor de 5540 dan niet geinstalleerd hebt. ;)
Ik heb iig wel een clean install gedaan en ik kan geen 3G vinden.

Heb net ook geprobeerd een sim-kaart erin te proppen. Dit werk gewoon met een klik-mechanisme, net als de cardreader. Verder geen reactie in Windows
Vervolgens nog maar eens de drivers opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg geen Dell Wireless 5540 bij usbcontrollers in apparaatbeheer.

Kan iemand misschien een screenshot posten van hoe het er in apparaatbeheer uit zou moeten zien?

[ Voor 7% gewijzigd door Plato112 op 01-11-2011 23:03 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hier hetzelfde verhaal, ook driver geinstalleerd, niet opgepopt, niet in apparaatbeheer, jammer =)
Achja via internet kosten ze zo'n kleine 30,00 euro dus als het ooit nog nodig is, is dat makkelijk te doen!

Ik heb geen screenshot van apparaatbeheer wel van het configuratiescherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SIVN6iKtqVgg0oXJ4L1HrPQA/full.png

EDIT: Klopt het dat de 1366x768 scherm geen 'gemiddel / 125%' instelling heeft bij Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm.. Alleen 100% en 150%? |:(

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 02-11-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

YoghurtO_o schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:25:
Net even de accu volledig gedrained voor calibratie, is er nu opeens 8.4% accuslijtage, na 1 maand al!

morgen even bellen voor een andere accu, want dit is te gek voor woorden.
zie mijn verhaal

"Nou vandaag weer gekeken naar de accu ...
Volledige opgeladen capaciteid 90.04wh (9cell)
Capaciteid volgens ontwerp 93,24wh.

Laptop weer compleet gedraind...
(Tot hij uit gaat uit zich zelf dan nog een keer opstarten krijg je een waarsch over nog 10% beschikbaar
en gaat hij weer uit)
Hier na gaat hij niet meer aan.
Daarna terwijl hij uit was weer opgeladen..

En hij is nu weer 93,24wh
"

Lijkt als of de calibratie van de accu niet helemaal lekker verloopt.
Compleet drainen tot hij niet meer aan gaat,en opnieuw opladen verhelpt bij mij het probleem elke keer,
Ga nu ook een gokje nemen door hem iets verder te laten zakken.
Il keep u guys posted !

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:31:
[...]

Wat moet je nog met een "recovery dvd" na een clean install? :? Aan de voorgeinstalleerde windows heb je imho echt niks, maar wellicht ben ik erg kritisch op dat vlak.
Toen ik zag dat het 3 dvd's gingen worden heb ik het maar gelaten :p en geformatteerd + clean install gedaan.
Verder ben ik vrij tevreden men men aankoop dusver, het scherm is prachtig en het geluid fantastisch!

Ik heb wel een vraagje aan andere eigenaars: zit er ook een beetje speling op jullie scherm in de bezel? Het is niet veel maar ik kan het scherm er een klein beetje in rond bewegen.
Voor de rest heb ik ook last van een knetterende voeding en een beetje elektriciteit op de aluminium onderdelen. Morgen maar eens bellen/mailen voor een andere voeding. Kan het trouwens kwaad om de knetterende voeding verder te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
CLB, kun je n tipje van de sluier oplichten waar je dat dell 5540 hspa kaartje voor 30€ hebt gevonden? Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SemperEgo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:58:
[...]

Toen ik zag dat het 3 dvd's gingen worden heb ik het maar gelaten :p en geformatteerd + clean install gedaan.
Verder ben ik vrij tevreden men men aankoop dusver, het scherm is prachtig en het geluid fantastisch!

Ik heb wel een vraagje aan andere eigenaars: zit er ook een beetje speling op jullie scherm in de bezel? Het is niet veel maar ik kan het scherm er een klein beetje in rond bewegen.
Voor de rest heb ik ook last van een knetterende voeding en een beetje elektriciteit op de aluminium onderdelen. Morgen maar eens bellen/mailen voor een andere voeding. Kan het trouwens kwaad om de knetterende voeding verder te gebruiken?
Ik gebruik die knetterende voeding al een half jaar en tot nu toe geen problemen. Ben eigenlijk te lui om te bellen voor een nieuwe.

Elektriciteit op het aluminium is volgens mij bij elk exemplaar en is op te lossen door de stekker van de voeding in een geaard stopcontact te steken. Let wel op dat het stopcontact echt met de aarde verbonden is; soms lijkt het geaard maar dat is dan helemaal niet zo.

Van speling in het scherm heb ik volgens mij geen last, is me in elk geval niet opgevallen. Ik heb het 'gewone' 720p-scherm, misschien maakt dat nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 10:18
SemperEgo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:58:Ik heb wel een vraagje aan andere eigenaars: zit er ook een beetje speling op jullie scherm in de bezel? Het is niet veel maar ik kan het scherm er een klein beetje in rond bewegen.
Ja, dat heb ik ook, maar je moet er wel een beetje moeite voor doen; 't was mij in ieder geval nog niet eerder opgevallen. Als je met je vingers (duimen) 't scherm een beetje in een richting probeert te duwen geeft 't een klein beetje mee. Ik weet niet of 't verder nog kwaad kan, 't beweegt zeker niet genoeg om pixels achter te bezel te kunnen 'verstoppen'.
SemperEgo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:58:Voor de rest heb ik ook last van een knetterende voeding en een beetje elektriciteit op de aluminium onderdelen. Morgen maar eens bellen/mailen voor een andere voeding. Kan het trouwens kwaad om de knetterende voeding verder te gebruiken?
Ik heb een tijdje terug gemaild voor de knetterende voeding. Eerst kreeg ik een mailtje met een standaard vragenlijstje, zoals 'wat staat er in de bios bij adapter type', 'laad de laptop wel nog op', etc. Dit naar waarheid ingevuld, en kreeg binnen een paar dagen een nieuwe adapter thuisgestuurd. Deze is gewoon wel lekker stil.
Maar om op je vraag terug te komen, nee, ik denk het niet. De oude adapter hoefde niet opgestuurd te worden, en er werd ook niet gezegd dat je 'm niet meer mocht gebruiken.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Da Fox schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:45:
[...]

Ja, dat heb ik ook, maar je moet er wel een beetje moeite voor doen; 't was mij in ieder geval nog niet eerder opgevallen. Als je met je vingers (duimen) 't scherm een beetje in een richting probeert te duwen geeft 't een klein beetje mee. Ik weet niet of 't verder nog kwaad kan, 't beweegt zeker niet genoeg om pixels achter te bezel te kunnen 'verstoppen'.

[...]

Ik heb een tijdje terug gemaild voor de knetterende voeding. Eerst kreeg ik een mailtje met een standaard vragenlijstje, zoals 'wat staat er in de bios bij adapter type', 'laad de laptop wel nog op', etc. Dit naar waarheid ingevuld, en kreeg binnen een paar dagen een nieuwe adapter thuisgestuurd. Deze is gewoon wel lekker stil.
Maar om op je vraag terug te komen, nee, ik denk het niet. De oude adapter hoefde niet opgestuurd te worden, en er werd ook niet gezegd dat je 'm niet meer mocht gebruiken.
Naar welk e-mail adres?? Het e-mail adres dat ik van een Dell medewerker kreeg heb ik nog steeds geen antwoord op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, last van een raar issue: Af en toe als mijn laptopscherm weer aan gaat is de brightness/contrast van mijn scherm dusdanig verschoven dat ik bijv. de letters 'Microsoft Excel' niet meer zie in de taakbalk. (deze is gewoon volledig wit zowat) Het probleem lost zichzelf wel iedere keer op, je ziet het contrast/brightness weer terugtrekken na enkele seconden, maar toch vind ik dit vreemd. Meer mensen dit probleem gehad??

Ok, nog even wat testjes gedaan, en wat er gebeurd is dat de brightness en saturation van het scherm verschuift na het aangaan van het scherm. Het scherm gaat aan in goede kleur, vervolgens verschuift het langzaam, en dan moet ik me donkere bureaublad erbij pakken om de kleur weer een soort van te 'resetten'.
Onderstaand filmpje geeft heel duidelijk weer wat er gebeurd, de kleuren worden minimaal verpest door de camera op mijn telefoon, zoals je het in het filmpje ziet zie ik het ook met het blote oog.

Actie vanaf 0:20, let op het zwart-wit, daar is duidelijk de verschuiving te zien...
[YouTube: http://youtu.be/4Oja60ap7RQ]

Wattisdit?? :-(

Oplossing hier: http://gathering.tweakers...message/37060523#37060523

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
ikbenwisse schreef op woensdag 02 november 2011 @ 07:33:
CLB, kun je n tipje van de sluier oplichten waar je dat dell 5540 hspa kaartje voor 30€ hebt gevonden? Merci!
eBay voor $42,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
ik heb gemerkt dat de powerknop bij een korte klik niets doet, alleen bij een diepe klik. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
thuhoan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:55:
ik heb gemerkt dat de powerknop bij een korte klik niets doet, alleen bij een diepe klik. klopt dat?
Volgens mij klopt dit wel. Heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Net 25 minuten met Dell aan de telefoon gehangen vanwege:
- Het aanpassen van m'n adres, er stond alleen mijn straat vermeld geen huisnummer.
Laptop werd daardoor ook al 1 dag later geleverd. Was door mij zelf niet ingevuld, kon ze niks aan doen..

- Op de factuur stond andere hardware dan geleverd:
Wireless : Intel Centrino Wireless-N 1000 1 SR
Keyboard : Internal Keyboard

ipv
Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard

Kon ze ook niks aan doen.. Maar ze begreep er niks van.. Toen ik zei dat dit betere / duurdere hardware was
zei ze wel dat ik omdat ik al betaald had deze 'upgrades' mocht houden.. Ja wat dacht je dan, tante Tini =)
Dan flans ikzelf wel een .pdf'je in elkaar waar alles gewoon netjes op staat en 100% klopt =0

Toen werd ik door verbonden met de technische dienst over het lichte knetteren van de voeding..
Hij was een beetje onwetend, kende het probleem niet, kreeg uiteindelijk het bericht dat de oude opgehaald zou worden en ik een nieuwe voeding geleverd zou krijgen.. Toen was die 5 minuten weg en kwam terug met het verhaal dat het opeens normaal was dat hij licht knetterde en dat zijn leidinggevende geen nieuwe voeding wilde geven, omdat die ook last van dat probleem zou hebben.. Dus als 'Da Fox' het emailadres nog zou willen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 10:18
bouwe272 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:58:
Naar welk e-mail adres?? Het e-mail adres dat ik van een Dell medewerker kreeg heb ik nog steeds geen antwoord op....
Gewoon via de dell site naar support gaan. Er staat dan ergens een optie om een mailtje te sturen naar hun support afdeling. Dit kan wel alleen in het Engels.

--edit:
Naar deze pagina gaan, klikken op "Een e-mail sturen naar de Technische Support", en de aanwijzigingen op het scherm volgen.
wezep schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:09:
[...]
Volgens mij klopt dit wel. Heb ik ook.
Ik denk zodat je er niet 'per ongeluk' op duwt en je laptop meteen afsluit?

[ Voor 19% gewijzigd door Da Fox op 02-11-2011 14:30 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:44:
Ok, last van een raar issue: Af en toe als mijn laptopscherm weer aan gaat is de brightness/contrast van mijn scherm dusdanig verschoven dat ik bijv. de letters 'Microsoft Excel' niet meer zie in de taakbalk. (deze is gewoon volledig wit zowat) Het probleem lost zichzelf wel iedere keer op, je ziet het contrast/brightness weer terugtrekken na enkele seconden, maar toch vind ik dit vreemd. Meer mensen dit probleem gehad??

Ok, nog even wat testjes gedaan, en wat er gebeurd is dat de brightness en saturation van het scherm verschuift na het aangaan van het scherm. Het scherm gaat aan in goede kleur, vervolgens verschuift het langzaam, en dan moet ik me donkere bureaublad erbij pakken om de kleur weer een soort van te 'resetten'.
Onderstaand filmpje geeft heel duidelijk weer wat er gebeurd, de kleuren worden minimaal verpest door de camera op mijn telefoon, zoals je het in het filmpje ziet zie ik het ook met het blote oog.

Actie vanaf 0:20, let op het zwart-wit, daar is duidelijk de verschuiving te zien...
[video]

Wattisdit?? :-(
Ik heb géén idee, ik moet zeggen dat dit me ook is opgevallen bij, bijvoorbeeld, full-screen video's. Ik heb al heel wat geexperimenteerd met de videokaarten, want het viel me het eerste op bij VLC waarbij de overlay als apart proces door de nVidia kaart gaat, maar de bediening via de Intel kaart. Het lijkt haast wel alsof er een dynamisch contrast inzit. Ik moet zeggen dat het me alleen bij VLC en de full-screen bediening echt zie, en bij het uit stand-by komen, en daarbij heb ik het bij zowel Windows 7 met de meest moderne drivers van Intel en nVidia zelf, en bij Windows 8 wat met Microsoft standaard drivers werkt bij gebrek aan stabiele andere drivers.

Ik stoor me er niet aan, want het filmpje an-sich ziet er goed uit altijd, en de UI trekt binnen 2 seconden altijd "bij". Uit stand-by komen vind ik ook niet zo onoverkoombaar na twee seconden. Ik heb echter het gevoel dat het misschien een kleurprofiel gerelateerd probleempje is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik ben inmiddels achter het probleem en de oplossing hiervan, voor de mensen met hetzelfde probleem:

Het heeft te maken met dynamische contrastverbetering in de Intel HD graphics 3000. Dit komt ook alleen voor als je op de accu werkt.

1. Klik op je bureaublad rechts > grafische eigenschappen.
2. Klik links in het menu op 'Energie'
3. Bij 'Energiebron' bovenaan selecteer je accuvoeding
4. Onderaan vinkje weghalen bij 'Energiebesparende technologie voor beeldschermen'

Mooie feature... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Wat ik even kwijt wil is dat in tegenstelling tot de ati kaart nu wel 1920x1080 en 125% dpi alle icoontjes op bureaublad goed uitgelijnd worden door de automatische scaling! Met gamen kan je zelfs zwarte balken aan weerszijden van je scherm hebben terwijl je op widescreen heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:21
Is er een mogelijkheid om de toetsenbordverlichting blijvend te laten branden?
Ze gaan nu steeds uit en ik irriteer me er aan dat ik telkens iets moet indrukken voordat ik zie wat ik wil.
Werk veel in het donker :$

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:26
Gropah schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:04:
[...]
Ik draai dualboot linux op mijn XPS 15, met 2630qm, 8GB ram, gt525m en HD scherm.

De nvidiakaart kan ik wel draaiende krijgen onder mijn computer, daarvoor kun je meestal gewoon "sudo apt-get install nvidia-current" doen, dacht ik. Maar zelf ben ik meer aan het kloten om hem juist uit te krijgen.
Dank voor de tips, mijn XPS komt morgen, dan ga ik het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Laptop is uit en weer aan gegaan, maar nog steeds deze issue:
CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:50:
EDIT: Klopt het dat de 1366x768 scherm geen 'gemiddel / 125%' instelling heeft bij Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm.. Alleen 100% en 150%? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
CLB schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:18:
Laptop is uit en weer aan gegaan, maar nog steeds deze issue:

[...]
Als je nou probeert een aangepaste DPI-Schaal te maken, eens kijken of het zo wel lukt.

Waarom wil je de DPI trouwens hoger met een 1366x768 scherm, heb je zulke slechte ogen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is er dus niet, er is een optie voor 100% en voor 150% maar geen 125% die m'n meisje graag wil gebruiken.
Dus zodoende zou ik graag willen weten of die optie wel bij andere XPS gebruikers staat, met een 1366x768 scherm.

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 02-11-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Kijk, je moet deze liniaal beetpakken door je linkermuisknop ingedrukt te houden en dan kan je hem naar rechts slepen, op deze manier kan je alles tussen de 100% en 500% kiezen als dpi. Als dat niet niet dan zou ik het even niet weten.
Afbeeldingslocatie: http://res2.windows.microsoft.com/resbox/nl/Windows%207/main/80782cdf-17f8-4360-ab38-8bbf47c78702_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
is er een optie om die wavesmaxx touch button een andere functie toe te wijzen? ik heb de realtek driver niet geinstalleerd vanwege geluidsvervormingen in bepaalde games (ookal had in in de driver alles op uit gezet)

als ik er nu op druk: please install the audio driver before using this button

[ Voor 19% gewijzigd door thuhoan op 03-11-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:07:
Dat is er dus niet, er is een optie voor 100% en voor 150% maar geen 125% die m'n meisje graag wil gebruiken.
Dus zodoende zou ik graag willen weten of die optie wel bij andere XPS gebruikers staat, met een 1366x768 scherm.
Dat is wel raar. Op mijn XPS15 met 720p-scherm (1366x768) heb ik juist alleen de opties 100% en 125%.

Op m'n werklaptop (Dell Latitude) met een FHD-scherm heb ik 100%, 125 en 150%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plato112 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:02:
[...]
[...]
Vervolgens nog maar eens de drivers opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg geen Dell Wireless 5540 bij usbcontrollers in apparaatbeheer.

Kan iemand misschien een screenshot posten van hoe het er in apparaatbeheer uit zou moeten zien?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LeCtCOEOPzeg6zca8uW65zTt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
En dan heb je nog 2 antennes nodig, die je achter je scherm moet verstoppen.

[ Voor 53% gewijzigd door NSG op 03-11-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Komt het vaker voor dat het pakketje van UPS aankomt in Duitsland, en daarna doorverscheept wordt naar Kazachstan om daarna als het goed is naar nederland te komen? :P

En hoe/waar had ik voor een backlit toetsenbord moeten kiezen eigenlijk? Die optie ben ik niet tegengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
HotFix schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:56:
Komt het vaker voor dat het pakketje van UPS aankomt in Duitsland, en daarna doorverscheept wordt naar Kazachstan om daarna als het goed is naar nederland te komen? :P

En hoe/waar had ik voor een backlit toetsenbord moeten kiezen eigenlijk? Die optie ben ik niet tegengekomen!
Jou pakketje is niet in Duitsland geweest, is iets administratiefs meer niet.

Over het toetsenbord, dat staat duidelijk beschreven op de eerste pagina.
:? Hoe kom ik aan het backlit keyboard?

Plak gewoon &vw=classic achter de URL. Deze truuk werkt NIET voor de xps 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Ik heb besloten om een nieuwe laptop te kopen. Eentje waar ik wel een paar jaar me voor kan en ook kan gamen. Ik had zelf deze set up gemaakt. Ik heb gekozen voor het duurste XPS systeem, heb hierbij alleen de videokaart aangepast en daarbij verplicht het aantal cellen verhoogd naar 9.

nu rijzen er enkele vragen bij me
Een collega vertelde dat de 64 bits sowieso 2GB intern verbruikt dus dat je 4 GB over houdt. Klopt dit ? Zou het dan niet beter zijn om 8GB intern geheugen te nemen inplaats van de standaard 6GB ?

De videokaart die ik heb gekozen is dat het geld waard ? Of kan ik beter een standaard nemen en eventueel later uitbreiden ?

Hieronder de setup waarop ik op een prijs van Eur 969,- kom.

Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1Yr Next Day Hardware Support
No Accidental Damage Protection
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Intern toetsenbord — VS/Internationaal (qwerty)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Bevat ook
2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
XPS L702x Order - Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickname89 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:32:
[...]
Een collega vertelde dat de 64 bits sowieso 2GB intern verbruikt dus dat je 4 GB over houdt. Klopt dit ? Zou het dan niet beter zijn om 8GB intern geheugen te nemen inplaats van de standaard 6GB ?
[...]
Onzin. 64 bits hoeft echt niet perse 2GB te gebruiken. Als jij 8GB neemt, is de kans groot dat het RAM gebruik gaat stijgen. Windows bekijkt namelijk hoeveel RAM jij hebt en past zich daarop aan. Handig imho, want zo heeft je RAM nog nut.
De videokaart die ik heb gekozen is dat het geld waard ? Of kan ik beter een standaard nemen en eventueel later uitbreiden ?
Videokaart kan je later niet uitbreiden, want deze zit vast op het moederbord.

Trouwens, je zit in het verkeerde topic (vond al zo raar dat je een GT555 had). Dit is het XPS15 topic, niet het XPS17 topic.

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 03-11-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Bedankt voor het antwoord.
Kom er nu pas achter dat ik in het 15" topic heb gepost terwijl het om 17" gaat, voro de vragen niet relevant maar toch. Qua videokaart neem ik dan toch echt de 3gb GT555.
Ik neem ook aan dat 6GB in combinatie met de videokaart genoeg is om te kunnen gamen ? Of heb ik dan toch echt een andere setup nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickname89 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:26:
Bedankt voor het antwoord.
Kom er nu pas achter dat ik in het 15" topic heb gepost terwijl het om 17" gaat, voro de vragen niet relevant maar toch. Qua videokaart neem ik dan toch echt de 3gb GT555.
Ik neem ook aan dat 6GB in combinatie met de videokaart genoeg is om te kunnen gamen ? Of heb ik dan toch echt een andere setup nodig ?
Je gaat er zeker aardig mee kunnen gamen, maar de grafische kaart zal uiteindelijk wel de beperkende factor worden als je echt zwaar gaat. Voor gaming verkies ik nog steeds een desktop boven een laptop (en een console boven een desktop, maar dat doet er hier niet toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

ik wil ook een xps 15 gaan bestellen, maar ik heb zo hier en daar gelezen dat er problemen zouden met de fan. deze zou in een cycle van een paar seconden altijd harder gaan en dan weer stil.

verder kan ik die backlit keyboard niet selecteren ook niet met het &vw=classic trukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:36:
hey

ik wil ook een xps 15 gaan bestellen, maar ik heb zo hier en daar gelezen dat er problemen zouden met de fan. deze zou in een cycle van een paar seconden altijd harder gaan en dan weer stil.
[...]
Altijd is ook weer wat overdreven, ik heb er totaal geen last van. Natuurlijk spint dat ding wel eens op, maar daarvoor zit hij er ook. Heb geen last van een fan die gekke dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:40:
[...]

Altijd is ook weer wat overdreven, ik heb er totaal geen last van. Natuurlijk spint dat ding wel eens op, maar daarvoor zit hij er ook. Heb geen last van een fan die gekke dingen doet.
ik snap wel dat ding idd wel wat luider gaat als je afhankelijk van wat je doet. maar het doet toch geen zotte dingen als internet gebruikt ofzo hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
nickname89 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:32:
Ik heb besloten om een nieuwe laptop te kopen. Eentje waar ik wel een paar jaar me voor kan en ook kan gamen. Ik had zelf deze set up gemaakt. Ik heb gekozen voor het duurste XPS systeem, heb hierbij alleen de videokaart aangepast en daarbij verplicht het aantal cellen verhoogd naar 9.

Hieronder de setup waarop ik op een prijs van Eur 969,- kom.

XPS
Met 64 bit kan je juist over de 4GB. Met 32 bit is dat je max.

Je hebt het budget, dus als ik jou was zou ik het Full HD scherm nemen. Da's echt een gigantische verbetering. Zou persoonlijk zelfs nooit een 15" XPS kopen zonder dat scherm. Hier ergens is een thread waarin ze vergeleken worden, voor het geval je daarin geïnteresseerd bent.

Als je een memory upgrade wilt doen, kan je misschien beter i.p.v. de 6GB te upgraden naar 8GB, het gewoon zelf doen. 2GB kost bij Dell meer dan 8GB in totaal kost. Het zijn geweldige laptops, maar upgrades zijn gevaarlijk als je het zelf kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:42:
[...]

ik snap wel dat ding idd wel wat luider gaat als je afhankelijk van wat je doet. maar het doet toch geen zotte dingen als internet gebruikt ofzo hé?
Nope, absoluut geen last van. Ik zit nu thuis met dualscreen en de fan is of stil, of hij draait op een lage snelheid en de switch daartussen is niet continue dus je hebt geen hoog/laag/hoog/laag/hoog/laag/gamaardoor. Op dualscreen en 10 tabs open (waarvan 2x Youtube op 1080p) + MSN + WMP draait hij continue op een laag niveau.

Als je een lekker stevig gaat gamen dan wordt het wel een tornado, maar heel gek vind ik dat niet. :P

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 03-11-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
Enes_81 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:29:
[...]

En dan heb je nog 2 antennes nodig, die je achter je scherm moet verstoppen.
Hoi Enes, heb je hier ervaring in? Zal het met alleen dat hspa kaartje sowieso niet lukken om 3g internet te realiseren? Achter het scherm antennes verstoppen.. pff.. klinkt pro-tweakerig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Vraagje aan mede-eigenaren van een XPS met het backlit keyboard: Er zit geen numeriek toetsenbord op, ook niet met de <Fn>-toets. Wat gebruiken jullie voor methode om speciale letters zoals é, ë en ï in te voeren?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Nu online

Hurricane

' + e = é
" + e = ë
" + i = ï

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
Je kunt zoiets proberen als hier http://www.sneltoetsen.com/
è (à, ò, etc.):
1. Typ [ ` ] (accent grave). Let op: er gebeurt nog niets.
2. Typ [ E ]. De letter è is ingevoegd.

De toets ( ` ) lijkt op het accent ( è ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die taalinstelling vind ik persoonlijk uiterst irritant, dus die gebruik ik niet. In mijn geval ben ik overgeleverd aan het 'on-screen keyboard' of een USB-keypad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Nu online

Hurricane

Die taalinstelling? Hoe bedoel je dat precies. Gewoon standaard instelling zonder fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:56:
[...]

Die taalinstelling vind ik persoonlijk uiterst irritant, dus die gebruik ik niet. In mijn geval ben ik overgeleverd aan het 'on-screen keyboard' of een USB-keypad.
Hoe stel je dat precies in? Ik vind de dode ' en " knoppen bijzonder irritant, maar ben er nooit achter gekomen hoe je dat kan uitschakelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zit hem gewoon in de taalinstelling van je keyboard layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:58:
[...]

Hoe stel je dat precies in? Ik vind de dode ' en " knoppen bijzonder irritant, maar ben er nooit achter gekomen hoe je dat kan uitschakelen :X
VS Internationaal is een standaard Nederlands toetsenbord met Dead keys. VS is een standaard Nederlands toetsenbord zonder dead keys.

Je hebt ook nog Nederlands, dat is een in Nederland bijna ongebruikt type toetsenbord :P

Als je dan toch bij de settings zit kun je gelijk alle invoertalen verwijderen, behalve degene die je wilt. Dan schakel je niet per ongeluk naar talen die je niet wilt en de taalwerkbalk uit je taakbalk zal verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Joolee op 04-11-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Ook ik gebruik geen VS-Internationaal of Dutch Keyboard. Hier is niet mee te werken als ontwikkelaar.

En voor al die anderen die het ook irritant vinden maar neit weten hoe het uit te zetten:
Control Panel | Change keyboard or other input methods (of gewoon Keyboards) | Change Keyboards...
Voeg hier een US Toetsenbord toe aan de gewenste taal en selecteer deze vervolgens als default. Daarna kun je de niet gewenste toetsenbord-indeling verwijderen.

Meestal zorg ik dat ik slechts één combinatie heb, dan heb je ook geen last van ongewenste wisselingen tussen indelingen.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
ArnoudBM schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:11:
Ook ik gebruik geen VS-Internationaal of Dutch Keyboard. Hier is niet mee te werken als ontwikkelaar.
Dat is gewoon een kwestie van wennen. Ik ram heel wat code op m'n laptopje en ik druk al volledig automatisch de spatie in nadat ik een ' " ^ ` of ~ typ. Ik ben ook echt niet van plan om die rare alt+* codes uit mijn hoofd te gaan leren om een normale äíùô te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, die codes ken ik al 15 jaar uit m'n hoofd, dus dat is geen probleem. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:16:
Tja, die codes ken ik al 15 jaar uit m'n hoofd, dus dat is geen probleem. ;-)
Me too! (Misschien al wel langer...)

Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder ik snap dat er geen <Fn>-activated numeriek deel op dat toetsenbord zit...

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn studio wel, druk op fn en 8..0 tot en met , en . verandert in een numeriek toetsenbord. Al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:22:
Op mijn studio wel, druk op fn en 8..0 tot en met , en . verandert in een numeriek toetsenbord. Al getest?
Ja.

Op jouw studio zullen vast op deze plaats de cijfers staan, in dezelfde kleur als de letters Fn op de <Fn>-toets. Het Backlit keyboard heeft deze oranje cijfers niet.

[ Voor 1% gewijzigd door ArnoudBM op 04-11-2011 12:31 . Reden: typo ]

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het numeriek deel is niet bedrukt. Dat ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:32:
Nee, het numeriek deel is niet bedrukt. Dat ziet er niet uit.
Hmmm, zou er dan toch iets softwarematig te regelen zijn? Of in het BIOS... Nee, daar alvast niet.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BIOS. Waarschijnlijk kan het met een tooltje ook wel in combinatie met een andere knop, ctrl oid. Geen idee of zoiets bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Heb een backlit toetsenbord via Dell besteld.
Kreeg netjes een offerte waar het volgende opstaat:
RoHS:Yes,KYBD,86,US-INTL,C12SB

Kan iemand bevestigen of dit een backlit toetsenbord is voor een Dell XPS15 (L502X)?
Uiteraard dit ook gevraagd aan Dell, maar krijg nog geen antwoord.
Wel alvast de betalingsgegevens ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Nu online

Hurricane

Ik heb het volgende in de lijst staan:
583-14879 Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Helaas, vandaag was de geplande levering, maar om 10u in de ochtend is er niemand thuis ):
Nu maar wachten tot maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25
Deze week mijn XPS 15 binnen gekregen, helaas dead on arrival. Ik denk ik ben coulant, laat ze het proberen te fixen. Volgende dag netjes monteur op de stoep, die het helaas niet kon fixen. Daar sta je dan met je halve dag vrij en nog steeds een notebook die het geen seconde heeft gedaan.

Dell daarna maar weer eens opgebeld, omruilen voor een nieuwe is onmogelijk omdat er al een reparatie is geweest. Sorry hoor, maar wat een slechte service is dit. Nou komt er maandag weer een monteur om het hopelijk nu wel werkend te krijgen en daar zit je dan met je opgelapte maandagochtend model. Voor mij is dit de eerste en de laatste Dell. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
Ik heb net Windows 7 opnieuw erop gezet maar een bestaand probleem blijft. Heb ik nog niet gezien de afgelopen 6 x 50 pagina's. Als ik in Youtube op play druk, doen m'n volume knoppen het niet meer. Pas als ik naast de video klik doen ze het weer. Iemand n idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
ikbenwisse schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:56:
[...]

Hoi Enes, heb je hier ervaring in? Zal het met alleen dat hspa kaartje sowieso niet lukken om 3g internet te realiseren? Achter het scherm antennes verstoppen.. pff.. klinkt pro-tweakerig :+
Nee, ik heb er zelf geen ervaring mee, ik had ook ergens gelezen dat dell vroeger nog 5 antennes achter het scherm deed zelfs als je er maar 2 nodig had. Helaas heeft die van mij er maar 2 en ik neem aan dat dat bij alle nieuwe laptops van dell het geval is wanneer je deze besteld zonder wwan kaart.

Ik kan op de website van dell ook geen documentatie vinden die beschrijft hoe je antennes kan plaatsen, er word alleen beschreven hoe de wwan kaart te plaatsen en de antennes erop te klikken
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.