Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:18
bunker schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:53:
Deze week mijn XPS 15 binnen gekregen, helaas dead on arrival. Ik denk ik ben coulant, laat ze het proberen te fixen. Volgende dag netjes monteur op de stoep, die het helaas niet kon fixen. Daar sta je dan met je halve dag vrij en nog steeds een notebook die het geen seconde heeft gedaan.

Dell daarna maar weer eens opgebeld, omruilen voor een nieuwe is onmogelijk omdat er al een reparatie is geweest. Sorry hoor, maar wat een slechte service is dit. Nou komt er maandag weer een monteur om het hopelijk nu wel werkend te krijgen en daar zit je dan met je opgelapte maandagochtend model. Voor mij is dit de eerste en de laatste Dell. Bah!
Dat klink raar, wat gaat die tweede monteur dan wel kunnen repareren wat de eerste niet is gelukt? Zowieso snap ik niet dat de monteur de laptop niet heeft meegenomen ter reparatie, wat moet jij immers met een dooie laptop?
Ik snap dat Dell de kans heeft om 't product te repareren, maar als dat niet lukt moeten ze ook zo netjes zijn om een vervangend exemplaar te sturen. Ik hoop dus voor je dat de monteur 'm op maandag wel gerepareerd krijgt, maar anders zou ik 'm gewoon terug sturen en een nieuwe bestellen.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Joolee schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:21:
[...]
  1. Tijdens kantoortijden bellen naar: 020 - 6745966 of 020 - 6744500
  2. Kies optie 4
  3. (Niet iedere keer) Kies optie 1 (Consumenten)
  4. Vul laptop servicenummer in (staat rechtsonder op de sticker op je laptop, naast je servicetag) of kies #
  5. Spreek met de medewerker.
    • Leg het probleem uit.
    • Geef aan dat je al op een geaard stopcontact geprobeerd hebt.
    • Je hebt je serienummer* (CN) nodig, deze staat op een sticker op de adapter
    • Leg uit dat het een bekend probleem moet zijn (medewerker kende het niet) en je mensen kent die ook al een vervanger hebben gekregen.
  6. Verwijs naar de volgende gegevens:
    • Huidige adapter: Delta Electronics, Partnummer (DP / N) JU012*
    • Vervangende adapter: Flextronics, Partnummer: CM161*
* De 0 die vóór het partnummer en serienummer staat op de stickers, staat niet in het systeem van Dell en kun je dus weglaten.

Ik krijg vrijdag mijn vervanger, ik was te laat met bellen om hem nog morgen binnen te krijgen.

@TS: Is het een idee dit in de TS te verwerken? Misschien zelfs handig een nieuwsbericht op de FP eraan te wijden zodat het probleem bekendheid krijgt en Dell "gedwongen" wordt om een callback actie te starten. Ik denk dat veel mensen het probleem wel hebben maar er niets mee doen.
Geldt dit nummer ook voor bestellingen gemaakt in België? Waar vind ik het nummer zelf op site? Volgens de support site is er enkel een Engelstalig nummer voor technische support voor XPS modellen (op zich geen probleem maar ik vind het vreemd), of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Enes_81 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:50:
.. ik had ook ergens gelezen dat dell vroeger nog 5 antennes achter het scherm deed zelfs als je er maar 2 nodig had. Helaas heeft die van mij er maar 2 en ik neem aan dat dat bij alle nieuwe laptops van dell het geval is wanneer je deze bestelt zonder wwan kaart.
Waarschijnlijk toch een kwestie van de kaart installeren, antennes aansluiten en internetten. Iemand toevallig achteraf al n WWAN kaart geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07
Plato112 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:14:
Mijn XP15 die ik afgelopen maandag heb ontvangen heeft ook GEEN mobile broadband unit.
Lijkt alsof ze die er sinds kort niet meer in doen?
Ik heb alle configuraties uit de sheet van Darkstone even nagelopen. Bij de volgende configuraties staat heel specifiek 'Integrated mobile broadband: Mobile broadband not included als je kiest voor 'Voeg toe aan mandje en koop direct':

n00x5m03
n00x5m06
n00x5m10
n00x5m11
n00x5m06epp
n00x5m14epp

Bij de volgende configuraties staat niets vermeld, dus ook geen Integrated mobile broadband:

n00x5m12
n00x5m13
n00x5m18
n00x5m19

Zou er in deze configuraties nou wel een 3G kaart zitten?

Als ik de review van Umbrah zo bekijk dan stond in zijn geval de kaart specifiek op de pakbon. Ik neem aan dat 'ie dan ook vast op de site tijdens het bestellen werd vermeld. Was het destijds een standaard optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
ikbenwisse schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:12:
[...]

Waarschijnlijk toch een kwestie van de kaart installeren, antennes aansluiten en internetten. Iemand toevallig achteraf al n WWAN kaart geinstalleerd?
Ja maar mijn xps is geleverd met maar 2 antennes en deze zijn aangesloten op de Wlan kaart, vroeger werden er nog extra antennes bijgedaan, maar nu dus alleen als je ook daadwerkelijk een wwan kaart erbij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
dus de antennes zijn óf voor de WLAN óf voor de WWAN kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
musicfreak schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:24:
[...]
Als ik de review van Umbrah zo bekijk dan stond in zijn geval de kaart specifiek op de pakbon. Ik neem aan dat 'ie dan ook vast op de site tijdens het bestellen werd vermeld. Was het destijds een standaard optie?
Zoals ik het met herinner stond de optie inderdaad vermeld bij het bestellen als zijnde standaard aanwezig, en kon je die ook niet uitzetten oid. Ik vond dat toen al wel vreemd, omdat het best een prijzige extra optie is. Op mijn factuur staat ie ook vermeld:
(...)
555-13697 Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) 1 SR
556-11094 Mobile Broadband : Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included 1 SR
583-14879 Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Enes_81 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:50:
[...]

Ja maar mijn xps is geleverd met maar 2 antennes en deze zijn aangesloten op de Wlan kaart, vroeger werden er nog extra antennes bijgedaan, maar nu dus alleen als je ook daadwerkelijk een wwan kaart erbij besteld.
En daar heb ik even niet aan gedacht toen ik net via Ebay een wwan kaartje heb gekocht. Zijn die antennes nog ergens appart te krijgen? In mijn vorige XPS M1530 zaten ze nl standaard wel in, vandaar mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo668
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:29
Ik heb recent via de Dell aanbieding ook de XPS15 L502x gekocht, probleem hierbij was dat de aanbieding enkel geldig was via de Belgische website en er geen QWERTY toetsenbord beschikbaar was in het overzicht. Deze kon wel telefonisch besteld worden maar niet aan de prijs via de website (900 ipv 1500 €). Omdat uit ervaring reeds weet dat Dell parts gemakkelijk te vervangen zijn heb ik deze dan toch via de website besteld en het idee genomen om het keyboard appart te bestellen via ebay of dell support.

Uit eindelijk heb ik via de technische helpdesk een Qwerty cliclet toetsenbord besteld met backlit voor € 38,15 (inclusief verzending), enige verschil met het orginele (azerty) toetsenbord is dat de toetsen grijs zijn, zoals bij de eerste (amerikaanse ) reviews. Persoonlijk vind ik deze mooier als de zwarte variant. (Indien gewenst post ik wel enkele pics)

Het gaat hier om het volgende type van Dell:
CPL-84P17 RoHS:Yes,KYBD,86,US-INTL,C12SB

Dit type was ik eerder nog niet tegengekomen en de dame van Dell support gaf in eerste instantie ook een ander en duurder type (€ 78 )aan voor de laptop, maar stuurde de volgende dag een e-mail met de suggestie van dit keyboard. Gezien het prijsverschil en installatiegemak is dit een interessante upgrade voor mensen die nog geen backlit exemplaar hebben.

.:: DiaKe ::.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleem met mijn xps15, namelijk: Als ik muziek aan het luisteren ben op de laptop speakers of de laptop is aangesloten met HDMI op de audio-receiver stoort het geluid.
Heeft iemand anders dit probleem, zo ja, kan dit verholpen worden? Het probleem doet zich vooral voor als ik tegelijkertijd iets anders aan het doen ben, maar soms ook niet (alleen de film staat open, voor de rest niets).
Ik kan me ook niet herinneren dat dit probleem zich de eerste maand heeft voorgedaan, dit is echt de laatste paar weken. Voor de rest heb ik de laptop niet versleept of op een andere manier schade gemaakt. Toch jammer, want er komt zo'n mooi geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
Diablo668 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:55:

Het gaat hier om het volgende type van Dell:
CPL-84P17 RoHS:Yes,KYBD,86,US-INTL,C12SB
ik heb precies dezelfde besteld. heb je via Nederlandse Dell besteld?

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SemperEgo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:01:
[...]

Geldt dit nummer ook voor bestellingen gemaakt in België? Waar vind ik het nummer zelf op site? Volgens de support site is er enkel een Engelstalig nummer voor technische support voor XPS modellen (op zich geen probleem maar ik vind het vreemd), of kijk ik verkeerd?
020 is het netnummer van Amsterdam. Ik neem aan dat de lijn alleen voor Nederland is maar je kunt proberen het te bellen. (003120 i.p.v. 020) Kans ia dat je geholpen wordt of een nummer voor België krijgt.
Ik heb zelf het nummer niet direct van de website gehaald maar van een medewerker gekregen in een chat. Je kunt ook gewoon een chat starten en kijken hoever je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Appelsap schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:29:
[...]

Zoals ik het met herinner stond de optie inderdaad vermeld bij het bestellen als zijnde standaard aanwezig, en kon je die ook niet uitzetten oid. Ik vond dat toen al wel vreemd, omdat het best een prijzige extra optie is.
Inderdaad ja, en eigenlijk had ik 'm er nu best bij willen bestellen maar dan kan alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:13:
Ik heb een klein probleem met mijn xps15, namelijk: Als ik muziek aan het luisteren ben op de laptop speakers of de laptop is aangesloten met HDMI op de audio-receiver stoort het geluid.
Heeft iemand anders dit probleem, zo ja, kan dit verholpen worden? Het probleem doet zich vooral voor als ik tegelijkertijd iets anders aan het doen ben, maar soms ook niet (alleen de film staat open, voor de rest niets).
Ik kan me ook niet herinneren dat dit probleem zich de eerste maand heeft voorgedaan, dit is echt de laatste paar weken. Voor de rest heb ik de laptop niet versleept of op een andere manier schade gemaakt. Toch jammer, want er komt zo'n mooi geluid uit.
Net als dit zeker?
YouTube: Dell xps L502x Stutter Problem
Ik heb er ook last van bij mijn 1 dag oude laptop... Volgens de reacties ligt het aan Mcafee.. Vandaar dat maar weinig mensen hier er last van hebben, aangezien het meerendeel de standaard bloatware er gelijk vanaf gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
de manual die ik van dell heb gekregen:
http://support.euro.dell....sm/keyboard.htm#wp1179891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die beetje goede ervaringen heeft opgelopen met Battlefield 3 op de XPS15? Op YouTube zie ik filmpjes van mensen die het Battlefield 3 spelen met high-settings, maar als ik de videokaart van de XPS 15 bekijk (gt 540m in beste geval), kom ik persoonlijk gelijk tot de conclusie dat iemand blij moet zijn met genoeg FPS op low graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:14:
Is er iemand die beetje goede ervaringen heeft opgelopen met Battlefield 3 op de XPS15? Op YouTube zie ik filmpjes van mensen die het Battlefield 3 spelen met high-settings, maar als ik de videokaart van de XPS 15 bekijk (gt 540m in beste geval), kom ik persoonlijk gelijk tot de conclusie dat iemand blij moet zijn met genoeg FPS op low graphics.
Ik denk dat ze de resolutie ook wel wat lager hebben gezet. Kan mij niet voorstellen dat die kaart het op high kan draaien in fullhd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb de singleplayer een gedeelte in high settings gespeeld met resolutie 1920*1080, maar je merkt wel een lichte hapering bij het bewegen. Wanneer je dan terugschakelt naar 'normal' settings merk je wel dat dat veel fijner speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ik had enkele vragen, in de hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb van het weekend me laptop opnieuw geïnstalleerd met een clean install van Windows 7. Alles werkte goed, heb de drivers opnieuw geinstalleerd (en update voor bios); echter de volgende dag wou ik me laptop aanzetten en kreeg ik na de 'loading' scherm van Dell en error over me AC adapter.

Het waren twee problemen in één, allereerste kon hij de adapter niet herkennen; en hij riep ook iets over wattage output. Vervolgens werd mij aangeraden volgende de error om een 130w adapter te kopen (deze heb ik al).

Nu heb ik overal op internet gezocht maar ben nergens een soort gelijk probleem tegen gekomen betreft de Dell XPS 15; op één video na, waar geen oplossing bij stond.

Het gekke is echter dat gisteravond het probleem weg was, tot vanmorgen en hij weer het probleem aangeeft.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen, of ligt het aan de laptop / ac adapter ?.

mvg.
Metian

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: wat doe je met de adapter vlak voordat/terwijl je de laptop aanzet?
Indien je de adapter eerst op de laptop aansluit en vervolgens in het stopcontact steekt (vlak voor of terwijl je de laptop aanzet), dan zou dit het probleem kunnen veroorzaken. Ik heb gemerkt dat dit storingen kan opleveren m.b.t. de geleverde spanning, waarna het BIOS alarm slaat.

Dus een algemene tip: eerst de adapter in het stopcontact steken, dan pas in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Ik heb net me laptop even uitgezet. En de manier die je beschrijft gedaan (wat ik normaal ook doe) voor de zekerheid. En het probleem blijft zich voor doen. Heb ook maar meteen de error overgenomen

"The AC power adapter wattage and type cannot be determined.

The battery may not charge"

en dan krijg ik klein verhaal over dat ik een 130w+ moet gebruiken; en F1 F2 F3 verhaal.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Metian schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:40:
Ik heb net me laptop even uitgezet. En de manier die je beschrijft gedaan (wat ik normaal ook doe) voor de zekerheid. En het probleem blijft zich voor doen. Heb ook maar meteen de error overgenomen

"The AC power adapter wattage and type cannot be determined.

The battery may not charge"

en dan krijg ik klein verhaal over dat ik een 130w+ moet gebruiken; en F1 F2 F3 verhaal.
Ik denk dat je lader gewoon kaduuk is. Als je een multimeter / extra dell laptop / extra dell (of HP!) lader hebt kun je eens kijken of het de lader of je laptop is.

Overigens wel op letten dat de extra lader dezelfde specs kent als je meegeleverde, anders krijg je sowieso die melding. Ik heb zelf met een HP lader geen problemen gehad maar HP heeft ook verschillende laders.

[ Voor 13% gewijzigd door Joolee op 07-11-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Joolee schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat je lader gewoon kaduuk is. Als je een multimeter / extra dell laptop / extra dell (of HP!) lader hebt kun je eens kijken of het de lader of je laptop is.

Overigens wel op letten dat de extra lader dezelfde specs kent als je meegeleverde, anders krijg je sowieso die melding. Ik heb zelf met een HP lader geen problemen gehad maar HP heeft ook verschillende laders.
Thanks. Ik zal eens even informeren in me klas of er iemand is die er één heeft. Desnoods loop ik even naar IT afdeling om te kijken of ze daar er één hebben. Hoop wel dat het gewoon me adapter is; zodat ik niet te lang zonder een laptop of iets moet. Aangezien ik hem dagelijks nodig heb.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Metian schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:32:
[...]

Thanks. Ik zal eens even informeren in me klas of er iemand is die er één heeft. Desnoods loop ik even naar IT afdeling om te kijken of ze daar er één hebben. Hoop wel dat het gewoon me adapter is; zodat ik niet te lang zonder een laptop of iets moet. Aangezien ik hem dagelijks nodig heb.
Je kunt ook proberen dmv het feit dat dell een batch slechte laders heeft uitgebracht een nieuwe lader te bestellen. Zie de SP voor informatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Helaas heb ik een nieuw probleem er bij gekregen, nu komt er ook nog bij dat me batterij van me laptop niet meer opgeladen word.

Wanneer ik me muis over de batterij hou in me taakbalk krijg ik; "aan netstroom, accu wordt niet opgeladen".

Nu heb ik dus kleine vraag; ligt dit probleem aan me adapter of aan mijn batterij ?.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1360*768 resolutie + high settings is een goede gaming fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Metian schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:29:
Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Helaas heb ik een nieuw probleem er bij gekregen, nu komt er ook nog bij dat me batterij van me laptop niet meer opgeladen word.

Wanneer ik me muis over de batterij hou in me taakbalk krijg ik; "aan netstroom, accu wordt niet opgeladen".

Nu heb ik dus kleine vraag; ligt dit probleem aan me adapter of aan mijn batterij ?.
dat ligt aan jou.

rechtermuisknop op batterij - dell battery meter - turn off battery charging uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Nu online
Is er hier iemand die het gelukt is om zijn internetverbinding te delen met behulp van "Intel My WiFi-technologie" ?
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg met geen mogelijk internet als ik verbinding met een telefoon of andere laptop. Verbinding maken met het netwerk is geen probleem maar ik krijg maar geen internetverbinding.

Edit: Is al gelukt met deze stappenplan , al had ik dit al meerdere malen geprobeerd .

[ Voor 19% gewijzigd door NSG op 08-11-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Heb zojuist naar Dell gebeld ivm een krakende adapter en ze gaan me ook een nieuwe sturen. Ben wel 3 keer doorverbonden naar iemand anders en het was daar blijkbaar zo lawaaierig dat ze me slecht verstonden maar kom, ze hebben voor de rest ook niet moeilijk gedaan en gewoon de nodige serienummers etc gevraagd. Ben wel tevreden.

Die (af en toe) krakende adapter, kan ik die zonder problemen blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 11:52
SemperEgo schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:28:
Heb zojuist naar Dell gebeld ivm een krakende adapter en ze gaan me ook een nieuwe sturen. Ben wel 3 keer doorverbonden naar iemand anders en het was daar blijkbaar zo lawaaierig dat ze me slecht verstonden maar kom, ze hebben voor de rest ook niet moeilijk gedaan en gewoon de nodige serienummers etc gevraagd. Ben wel tevreden.

Die (af en toe) krakende adapter, kan ik die zonder problemen blijven gebruiken?
Ik gebruik de mijne ook nog af en toe als ik mijn laptop eens moet meenemen. Soms kraakt ie en soms ook niet. Denk niet dat het kwaard kan eigenlijk, vond het gewoon een ambetant geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het normaal dat de voeding geluid maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zoek gerust even naar ervaringen met de voeding en geluid in dit topic?
@ SemperEgo: Welk nummer heb je gebeld? 020 582 7056 of een ander nummer? Vorige week heb ik
gebeld en kreeg te horen dat ik niks kon regelen qua nieuwe voeding, dus ik wil het nog wel een keer proberen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:58:
@ SemperEgo: Welk nummer heb je gebeld? 020 582 7056 of een ander nummer? Vorige week heb ik
gebeld en kreeg te horen dat ik niks kon regelen qua nieuwe voeding, dus ik wil het nog wel een keer proberen!
Gewoon nog een keer bellen. Kwa interne communicatie is het daar net de kpn. Gelukkig zijn de meeste wel bereid veeel meer moeite voor je te doen dan ik ooit bij de KPN helpdesk heb gehad.
Enes_81 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:21:
Is er hier iemand die het gelukt is om zijn internetverbinding te delen met behulp van "Intel My WiFi-technologie" ?
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg met geen mogelijk internet als ik verbinding met een telefoon of andere laptop. Verbinding maken met het netwerk is geen probleem maar ik krijg maar geen internetverbinding.

Edit: Is al gelukt met deze stappenplan , al had ik dit al meerdere malen geprobeerd .
Is het niet makkelijker alle intel meuk eraf te gooien en gewoon de Windows Ad-Hoc netwerk functie gebruiken? Ik heb al heel wat pakketten gezien maar Linksys, Sitecom, HP, Intel, Dell en een heleboel andere hebben me nog nooit kunnen overtuigen dat hun software beter is dan die van Windows zelf mbt het beheren van mijn Wifi netwerk. Meestal zijn ze erg slecht en in het slechtste geval werkt het helemaal niet.

@SemperEgo: Ik gebruik mijn lader ook nog. Heb hem op m'n werk liggen, daar heb ik geen last van het geluid. Trek hem wel iedere dag om 17u netjes uit het stopcontact. Wil toch niet op mijn geweten hebben dat de boel daar afbrand.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 08-11-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nog even een (belangrijke) oplossing voor het "zwarte beeld" bij het gebruik van de Webcam, terwijl de Webcam wel gewoon goed geïnstalleerd is (juiste drivers etc.) en het witte lampje ook aan gaat bij gebruik ervan.

Ik heb me namelijk een ongeluk gezocht naar de oplossing, meerdere malen nieuwe drivers geïnstalleerd en m'n Webcam verwijderd uit apparaatbeheer.
Toen ik uiteindelijk eens met m'n vinger over de camera wreef om een stofje weg te halen.. Deed 'ie het, haha.

Wat blijkt, als je even een paar seconden wrijft over de camera floept 'ie ineens aan. Lijkt wel alsof 'ie dan pas het verschil in lichtintensiteit meet of iets dergelijks. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen eerlijk gezegd. Maar niet aan de drivers in ieder geval.

Misschien handig om even in de topic-start te zetten dit, het is namelijk niet echt een oplossing die gemakkelijk te vinden valt (zelf ook niet gevonden bij soortgelijke problemen op het internet). En ik was bijna begonnen aan het herinstalleren van m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
CLB schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:58:
Ik ben wel uit België, mocht dat een verschil uitmaken (de nummers die ik op de BE site terugvind zijn ook wel 02 nummers dus misschien niet). Heb op de Dell site dan ergens een nummer gevonden ivm vervangende onderdelen (02 481 9014) en die zeiden direct dat ik verkeerd zat en ben ik doorverwezen. Veel heb je er dus niet aan vrees ik:p. Moet wel zeggen dat het moeilijk is te vinden op de website welke nummer je u eigenlijk zou moeten bellen bij problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb in de 7 delen van deze laptop lopen zoeken, maar wat mij niet duidelijk wordt is het volgende (dus zal het waarschijnlijk wel niet anders was het vast al een keer genoemd).

Kan je met de standaard dvd drive in deze laptop ook dual layer dvd's branden? Ik moet een bestand branden op dvd die net groter is dan een single layer dvd. Heb alleen zo 1-2-3 geen dl-dvd brander beschikbaar. Mijn broer heeft deze laptop, dus ik dacht, wellicht kan het met deze wel?

Dell vermeldt het nergens, dus ik ga er vooralsnog van uit dat het bij enkel laags dvd's blijft. Kan iemand dat voor mij bevestigen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

thuhoan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:35:
[...]

dat ligt aan jou.

rechtermuisknop op batterij - dell battery meter - turn off battery charging uitvinken
Ik kon hem eerst niet vinden, maar schijnbaar had ik Dell Quickset nog niet geinstalleerd. Echter nu wel, en hij staat gewoon uit gevinkt. Dus ik heb nu serieus geen idee meer.

Zal vrijdag maar Dell bellen om eens te kijken wat het probleem is, want ik heb wel een werkende laptop nodig voor me opleiding..

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:39
Begin dit jaar heb ik een poging gedaan om Ubuntu op m'n xps 15 te krijgen, maar toen was er nog geen oplossing voor de video drivers, batterijduur was kort, hibernate werkte niet, helderheid instellen werkte niet en vast nog wel iets dat ik me niet herinner.

Ondertussen is er iets als bumblebee en varianten en mogelijk zijn er met 11.10 weer een hoop zaken gefixed.

Voordat ik mezelf weer uren werk voor niets op de hals haal, heeft er iemand recent geprobeerd ubuntu te installeren? En wat waren de resultaten?

Misschien dat ik het ook wel probeer als er nog geen ervaringen zijn en dan laat ik het hier nog wel weten, maar dan wacht ik even tot ik meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
thuhoan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:35:
[...]
dat ligt aan jou.

Of de adapter levert te weinig stroom. Als ik mijn XPS 15 aan de 60W adapter van de latitude van mijn vrouw hang, krijg ik ook de melding dat de batterij niet wordt opgeladen.

edit: @ PaT: wil je graag helpen, maar heb zelf niet de 'standaard' DVD drive maar de BluRay drive.

[ Voor 11% gewijzigd door Appelsap op 09-11-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:52:
Kan je met de standaard dvd drive in deze laptop ook dual layer dvd's branden? Ik moet een bestand branden op dvd die net groter is dan een single layer dvd. Heb alleen zo 1-2-3 geen dl-dvd brander beschikbaar. Mijn broer heeft deze laptop, dus ik dacht, wellicht kan het met deze wel?
Op mijn factuur stond het volgende:
429-15805 Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 SR

en op de zijkant waar de dvddrive uitkomt staat alleen CD, DVD-RW en iets van DVD Multirecorder

Dus ga er maar niet van uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rtzrs schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:54:
[...]

Op mijn factuur stond het volgende:
429-15805 Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 SR

en op de zijkant waar de dvddrive uitkomt staat alleen CD, DVD-RW en iets van DVD Multirecorder

Dus ga er maar niet van uit :P
damn, dat vermoeden had ik al...waardeloos. de bewuste data moet helaas echt op een dvd, anders was het totaal geen probleem geweest. Nou ja, ik ga maar eens verder met mijn speurtocht... IEMAND in mijn buurt moet toch zo'n ding hebben?!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
Dual layer gaat prima hoor, van t weekend nog een gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook nauwelijks geloven dat er nog merken zijn waar dual-layer niet standaard is... gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo668
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:29
thuhoan schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:14:
[...]

ik heb precies dezelfde besteld. heb je via Nederlandse Dell besteld?
Euhm nee, ik heb dell technical support via mail gecontacteerd. Alle communicatie hierbij verliep ook in het Engels. Pakketje werd overigens wel verzonden vanuit Nederland.

.:: DiaKe ::.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb recent de Developer Preview van Windows 8 nog op een dual-layer DVD gebrand met m'n XPS15. De brander overigens wel via zelf-geknutselde E-SATA aangesloten, puur omdat ik eigenlijk geen interne brander meer heb. Maar ik garandeer: het wás de brander die er aanvankelijk inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:02:
[...]

damn, dat vermoeden had ik al...waardeloos. de bewuste data moet helaas echt op een dvd, anders was het totaal geen probleem geweest. Nou ja, ik ga maar eens verder met mijn speurtocht... IEMAND in mijn buurt moet toch zo'n ding hebben?!
In apparaatbeheer kun je zien wat voor drive je hebt. Dell kan meerdere soorten gebruikt hebben. Die van mij is een Samsung SN-208BB. Als ik daarop google krijg ik netjes een lijst met specs. Daarin zie je oa. dat deze drive wél DL kan branden en bovendien DVD-RAM ondersteund (dat laatste was de reden dan ik het wilde opzoeken, ik wilde graag weten of hij DVD-RAM aan kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
En als ik dan toch bezig ben zal ik mijn ervaringen ook gelijk ophoesten. Ik was al een paar weken op zoek naar een vervanger voor m'n ouwe trouwe Toshiba 17", waar ik zelf een WUXGA scherm (1920x1200) in had gezet. Omdat de "nieuwe" HD schermen verhoudingsgewijs breder en lager zijn dan de "oude" breedbeeld schermen, moest het niet weer een 17" worden, dat wordt me te breed. Verder moest er een krachtige processor in zitten, omdat de Pentium dual-core (T2370 als ik me goed herinner) van m'n Toshiba regelmatig in zweten uitbrak sinds we 50MB glasvezel internet (Tweakfiber) hebben. M'n voorkeur was een i5, want sterker dan een i3 en in tegenstelling tot de i7 nog binnen m'n budget. En ik was die kut Intel graphics van dat ding zo zat dat er beslist een goede videochip in moest zitten.

Na een tijdlang rondgezocht te hebben bij winkels en fabrikanten viel m'n oog op de op dat moment actuele aanbiedingen van Dell. De XPS 15 met i5 was erg vriendelijk geprijsd, maar met de i7 hadden ze helemaal een mooie (vond ik zelf) aanbieding: €729 met een i7-2670QM, 6GB geheugen en die WD 750GB schijf die hier ook regelmatig beschreven wordt. Daarmee was m'n budget iets overschreden, maar ik vond de meerwaarde de kosten ruimschoots waard. Echter er zat geen €200 meer in voor het full HD scherm, maar vanaf €75 vind je ze al op eBay, dus dat is een upgrade die ik zelf nog een keer ga doen. Die 1366x768 pixels is voor mij veel te weinig, ik zit nu constant te zoomen om nog enigszins overzicht te hebben op m'n scherm.

Wat zijn tot dusver m'n ervaringen?
  • Out-of-the-box werkte de slaapstand niet en die heb ik ook niet aan de praat gekregen. Je zet de computer in slaapstand, het power en XPS lampje gaan zachtjes aan/uit gloeien en alles lijkt OK. Maar bij het weer inschakelen reset de computer zich en doet een verse herstart inclusief foutmelding ("uw computer is niet juist afgesloten bla bla"). Ik heb hier een workaround voor gemaakt door alle slaapstanden in sluimerstanden te veranderen.
  • Het uitschakelen van de computer, zowel volledig uitschakelen als de sluimerstand, heeft af en toe een automatische reboot tot gevolg. Enige oplossing is om direct de powerschakelaar in te drukken om de computer alsnog uit te zetten, hij blijft dan wél uit. Vreemd genoeg gaat het ook regelmatig goed. In ieder geval ga ik een verse en schone herinstallatie uitvoeren vanwege dit en het vorige probleem.
  • Het geluid is echt subliem, nog nooit zoiets uit een laptop gehoord.
  • Jammer genoeg vermeld Dell het backlit keyboard niet standaard in de optielijst anders had ik het vast erbij genomen. Nu ben ik te laat erachter gekomen. Maar ik denk erover om het in een later stadium alsnog te plaatsen.
  • De computer is gigantisch snel, zeker vergeleken met m'n oudje. Daar ben ik dik tevreden over.
  • De ventilator hoeft niet vaak te draaien en als hij het doet, is het niet storend. M'n Toshiba was erg stil, maar deze Dell is zeker niet slechter.
  • Windows prestatie index. Weliswaar niet erg betrouwbaar als benchmark, maar het zit in iedere Vista/W7 computer dus als eerste vergelijk is het toch wel aardig. In de eerste instantie kwam er een lage 4,9 score uit vanwege de Intel graphics. Nadat ik in het nVidia configuratiescherm bij de 3D opties de nVidia processor dwingend had ingeschakeld kwam er ineens 5,9 uit, bepaald door de harddisk en niet meer door de graphics. Vreemd genoeg krijg ik dat nu niet meer voor elkaar (moest de index opnieuw doen vanwege een geheugenwissel) en staat hij nu op 5,2, wat bij geen van beide grafische processors hoort (die Intel heeft niet ineens haast gekregen en de nVidia kan veel beter). Niet zo belangrijk, maar vreemd genoeg om even te melden.
  • De touchpad werkte erg fijn met de fabrieksdrivers. Vanwege de slaap/sluimer problemen heb ik een paar drivers geüpdate, oa. de Synaptics. Sinds die tijd werkt hij minder fijn, dus bij herinstallatie houd ik het maar op de fabrieksdrivers.
Ondertussen heb ik de 2GB module vervangen door een 4GB, kostte maar 2 tientjes en die 2GB had ik toch al nodig voor een netbook. Ik hou niet van "ongelijke" geheugenmodules, mijn ervaring is dat systemen daar vaak instabiel van worden. Misschien is dat normaal niet zo en heb ik altijd ongelukkige systemen gehad maar toch.

Omdat ik m'n brander toch vrijwel nooit gebruik en daar ook een externe brander voor beschikbaar heb, wil ik de brander vervangen door een caddy met een SSD voor Windows. Zo'n caddy had ik in m'n Toshiba ook al, beviel prima. Maar dat is een IDE->SATA type dus eerst even een nieuwe bestellen.

Verder staat nog op het programma dat full HD scherm, maar m'n computer is nog te nieuw om dat nu al te doen (garantie en zo, al hoop ik dat hij niet kapot gaat natuurlijk).

En zo'n backlit keyboard is ook erg leuk. Vraag: is dat plug en play? Want je kunt die backlit met een toetscombi aan/uit zetten maar bij die van mij is dat grijs dus niet te kiezen. Gaat dat ineens werken als je dat backlit keyboard plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
Alfie104 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:56:
En zo'n backlit keyboard is ook erg leuk. Vraag: is dat plug en play? Want je kunt die backlit met een toetscombi aan/uit zetten maar bij die van mij is dat grijs dus niet te kiezen. Gaat dat ineens werken als je dat backlit keyboard plaatst?
Er is hier een tijdje geleden een youtube-link geplaatst, waarin duidelijk getoond wordt hoe dit in z'n werk gaat.
Plug & play idd, 2 "kabeltjes" meer plaatsen dan het gewone toetsenbord.
Aan -en uitzetten gebeurt met Fn+F6 normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me trouwens heel erg af waar je op ebay een 1080p scherm vind van een seller welke niet in zijn voorwaarden heeft staan dat er een compatibel paneel wordt geshipt als hij niet op voorraad is (lees: nooit).. Schermen bestel je niet van ebay.

• Alfie104
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:22:
Ik vraag me trouwens heel erg af waar je op ebay een 1080p scherm vind van een seller welke niet in zijn voorwaarden heeft staan dat er een compatibel paneel wordt geshipt als hij niet op voorraad is (lees: nooit).. Schermen bestel je niet van ebay.
Ik bestel wel vaker schermen van eBay en tot nu toe heb ik altijd gekregen wat ik wilde. Maar ik zal je waarschuwing in gedachten houden en goed de voorwaarden lezen voordat ik tot een koop overga.

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb een video gemaakt over Call of Duty MW3,

hebben jullie ook als je de game op hoge settings zet dat het dan niet lekker speelt.

ik heb namelijk bijna 2 uur zitten klooien met de settings dit aan dit uit etc. dit kwam er uit. ziet er redelijk uit toch?

YouTube: Gameplay Dell XPS 15 L502x | Call of Duty: MW3 | High settings, no shadow, 720p

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
Mijn laptop had laatst last van BSOD's het bleek uiteindelijk de videokaart te zijn. Toen heb ik maandag Dell gebeld, en zojuist heeft een on-site monteur mijn moederbord vervangen. Prima service zou ik zo zeggen.

• Martijn Meijer
Kreeg je gewoon een Nederlander aan de lijn. en wat had je allemaal moeten zeggen ? :)
jaapb13 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:13:
Mijn laptop had laatst last van BSOD's het bleek uiteindelijk de videokaart te zijn. Toen heb ik maandag Dell gebeld, en zojuist heeft een on-site monteur mijn moederbord vervangen. Prima service zou ik zo zeggen.

• jaapb13
Eerst belde ik op zaterdag toen kreeg ik een Engelse man aan de lijn die zei dat ze problemen hadden met hun systeem en dat ik het op maandag maar eens opnieuw moest proberen en dat ik dan ook de Nederlandse support zou krijgen. Dus ik belde weer op maandag kreeg toen gewoon een Nederlander aan de lijn. Toen heb ik uitgelegd dat ik last had van BSOD's en sinds dat ik mijn gt 525m had uitgeschakeld in windows mijn problemen weg waren. Toen moest ik even wachten toen hij terug kwam zei hij dat ik een nieuwe videokaart kreeg. Toen kon ik kiezen of mijn laptop opsturen of voor 30 euro een monteur. Verzenden zou 10 werkdagen duren en verzendkosten waren dan ook voor mij dus heb ik maar voor de monteur gekozen. Hij kon de volgende dag nog langs komen, maar dat kwam mij niet uit. Dus vandaag kwam hij langs. Een hele aardige man die het nieuwe moederbord bij zich had en na een uurtje knutselen en even nog wat stress tests draaien was hij weer klaar.
Martijn Meijer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:58:
Kreeg je gewoon een Nederlander aan de lijn. en wat had je allemaal moeten zeggen ? :)

[...]

• NSG
  • Nu online
Martijn Meijer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:03:
Ik heb een video gemaakt over Call of Duty MW3,

hebben jullie ook als je de game op hoge settings zet dat het dan niet lekker speelt.

ik heb namelijk bijna 2 uur zitten klooien met de settings dit aan dit uit etc. dit kwam er uit. ziet er redelijk uit toch?

YouTube: Gameplay Dell XPS 15 L502x | Call of Duty: MW3 | High settings, no shadow, 720p
Volgens mij zit je nu te gamen met de intel 3000 van je processor :X

Heb even de single player geprobeert op 1920x1080 met volgens mij alles op het hoogst en dan haal ik minimaal 30fps en gemiddeld ~40fps. Met de intel 3000 haal ik ongeveer de helft, klik op screenshots voor settings.

Mijn laptop heeft de zelfde specs als die van jou met uitzondering van de Crucial M4 128gb die ik erin heb zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ebbf4c681a23/4ebbf4c4a3d54-iw5sp_2011-11-10_16-55-01-99.thumb.jpg
--------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Wat ik hierboven aangaf was in Campaign, speel ik Special Ops dan haal ik met deze settings ~10fps , nooit gedacht dat dat zo'n groot verschil zou maken.

[ Voor 9% gewijzigd door NSG op 10-11-2011 17:40 ]

• Alfie104
Nette service wel.
jaapb13 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:24:
... Toen kon ik kiezen of mijn laptop opsturen of voor 30 euro een monteur. Verzenden zou 10 werkdagen duren en verzendkosten waren dan ook voor mij dus heb ik maar voor de monteur gekozen ...
Had ik ook gedaan. Verzenden kost je ook al €6,75 en als je de retourkosten ook moet betalen (is me niet helemaal duidelijk) ben je al bijna de helft van die €30 kwijt, plus dat je je computer ook nog eens 10 dagen kwijt bent. Terwijl je hem in dit geval toch wel kon gebruiken, zolang je op de Intel bleef draaien.

• Martijn Meijer
Bedankt ga ik even proberen :)
Enes_81 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:05:
[...]

Volgens mij zit je nu te gamen met de intel 3000 van je processor :X

Heb even de single player geprobeert op 1920x1080 met volgens mij alles op het hoogst en dan haal ik minimaal 30fps en gemiddeld ~40fps. Met de intel 3000 haal ik ongeveer de helft, klik op screenshots voor settings.

Mijn laptop heeft de zelfde specs als die van jou met uitzondering van de Crucial M4 128gb die ik erin heb zitten.

[afbeelding]
--------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Wat ik hierboven aangaf was in Campaign, speel ik Special Ops dan haal ik met deze settings ~10fps , nooit gedacht dat dat zo'n groot verschil zou maken.

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Beetje jammer dit, maandag gebeld en afgesproken dat ze mijn XPS 15 zouden leveren op deze donderdag, maar na de hele dag UPS in de gaten te hebben gehouden heb ik ze maar gebeld om half 5; hij leek nog steeds niet verzonden.
De dame aan de telefoon wist me te vertellen dat hij vóór zes uur aan zou moeten komen, maar niets is minder waar. Helaas, nu heb ik geen flauw idee wanneer dat ding aan moet komen.

• CLB
  • Niet online
Je hebt toch een T&T code..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• HotFix
Natuurlijk, en de website heb ik dus in de gaten gehouden. Maar kennelijk hebben ze door omstandigheden hun afspraak niet na kunnen komen.

• CLB
  • Niet online
Daar staat dan toch ook wanneer die aangeboden is, of wordt aangeboden?

• HotFix
Ja dat klopt, en zelfs nu nog staat er:
Geplande aflevering bijgewerkt naar:
Donderdag, 10/11/2011, Voor het einde van de dag

Maar ik neem aan dat ze niet meer langs zullen komen vandaag, want ze leveren maar tot 19u.

• NSG
  • Nu online
@Hotfix , je zit in het verkeerde topic jij moet in het Dell levertijden topic wezen.

• Martijn Meijer
oke ik heb even in de nvidia control panal lopen klooien. en nu krijg ik met Call of Duty MW3 Multi en Single rond de 40 FPS. dit komt omdat ik de game handmatig heb toegevoegd aan de manage 3d settings pagina.

normaal doet nvidia control panel het zelf automatisch maar blijkbaar deze keer niet.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dw5iqd.png

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn Meijer op 10-11-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Ik heb vanacht een nieuwe video gemaakt met de aangepaste nvidia settings.

en nu krijg ik constant 35 FPS

bedankt voor de hulp :D

YouTube: Gameplay Dell XPS 15 L502x | Call of Duty: MW3 | Multiplayer | High settings,Nvidia 525m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Nu online
Martijn Meijer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:55:
Ik heb vanacht een nieuwe video gemaakt met de aangepaste nvidia settings.

en nu krijg ik constant 35 FPS

bedankt voor de hulp :D

YouTube: Gameplay Dell XPS 15 L502x | Call of Duty: MW3 | Multiplayer | High settings,Nvidia 525m
Haha, laat wel weer zien dat de onboard intel 3000 helemaal zo slecht nog niet is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Ook een nieuwe adapter binnen. Ze hebben niet gevraagt naar het ouwe nummer c/n op de adapter xD
Was allemaal wel goed volgens hun..
Ouwe blijf ik gebruiken voor op mijn kamer, zoveel lawaai maakt hij nou ook weer niet.

Ik heb trouwens wel last van beeldscherminstellingen ofzo :?

Emoticons net zoals bij dit forum zijn bijvoorbeeld een stuk minder scherp dan voorheen. Daar kun je het iig goed zien. Scherpte/resolutie staat wel op maximaal :? Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Beste

Ik heb een probleem. Ik heb een Dell XPS 15 (L502x) sinds 10 dagen. Vorige nacht ging de computer zomaar op BSOD. Ik dacht het zal wel een software probleem zijn maar de computer start niet meer op.
Als ik op aan/uit toets drukt dan zie ik de witte lichten rechts van de aan/uit toets oplichten en na 1 sec gaat de computer gewoon weer uit. Het komt niet eens in de POST.

De volgende dingen heb ik gedaan :

- batterij eruitgehaald en weer terug gestopt.
- opgestart met de netstroom lader zonder batterij
- twee RAM modules eruitgehaald en terug gestopt, ook gewisseld.
- F2/F8/F10 ingehouden terwijl het opstart.

Niets helpt !

Voordat ik nu Dell support belt voor een RMA, hebben jullie een oplossing voor dit probleem ?
Ik heb de harddisk niet eruitgehaald omdat dit een omvangrijke operatie is terwijl ik niet wil dat de computer meteen gesloopt wordt. Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Ik gok dat je moederbord kapot is, dus je kan niks extra's doen dan bellen.
Blord schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:02:
Beste

Ik heb een probleem. Ik heb een Dell XPS 15 (L502x) sinds 10 dagen. Vorige nacht ging de computer zomaar op BSOD. Ik dacht het zal wel een software probleem zijn maar de computer start niet meer op.
Als ik op aan/uit toets drukt dan zie ik de witte lichten rechts van de aan/uit toets oplichten en na 1 sec gaat de computer gewoon weer uit. Het komt niet eens in de POST.

De volgende dingen heb ik gedaan :

- batterij eruitgehaald en weer terug gestopt.
- opgestart met de netstroom lader zonder batterij
- twee RAM modules eruitgehaald en terug gestopt, ook gewisseld.
- F2/F8/F10 ingehouden terwijl het opstart.

Niets helpt !

Voordat ik nu Dell support belt voor een RMA, hebben jullie een oplossing voor dit probleem ?
Ik heb de harddisk niet eruitgehaald omdat dit een omvangrijke operatie is terwijl ik niet wil dat de computer meteen gesloopt wordt. Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Zou mijn beeldscherm onscherpte ook daarmee te maken kunnen hebben?

Als me pc 's nachts bijv nog aanstaat in slaapstand, dan kom ik 'sochtens als ik hem aan wil doen en staat hij uit.
Als ik hem opstart geeft de probleemoplosser blue screen fout aan, maar zie het echte bsod dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jasperv6 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:44:
Ook een nieuwe adapter binnen. Ze hebben niet gevraagt naar het ouwe nummer c/n op de adapter xD
Was allemaal wel goed volgens hun..
Ouwe blijf ik gebruiken voor op mijn kamer, zoveel lawaai maakt hij nou ook weer niet.

Ik heb trouwens wel last van beeldscherminstellingen ofzo :?

Emoticons net zoals bij dit forum zijn bijvoorbeeld een stuk minder scherp dan voorheen. Daar kun je het iig goed zien. Scherpte/resolutie staat wel op maximaal :? Weet iemand hoe dit komt?
ctrl + 0? volgens mij staat je browser zoom aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@Darkstone: Whaha wat dom van me.... stond idd op 105%, per ongeluk ctrl scroll gedaan denk ik. Thnx!

Dat bluescreen probleem; heb even een beetje wezen zoeken maar ga hiervoor niet Dell bellen.
Het enige is dat hij uitgaat als hij op slaapstand gaat en dan vervolgens als probleem bluescreen geeft. Probleem oplossen geeft niks, en pc doet het gewoon wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Even terug komen op mijn probleem. Ik heb Dell Support gebeld en moest een aantal stappen ondernemen. Een daarvan was het opstarten van de XPS zonder RAM. Dat bleek de oplossing te zijn. Nu werkt de computer wel normaal hetzij zonder RAM. Na plaatsing van de originele RAM modules werkt de computer weer naar behoren. Een slecht contact was het probleem.

Kuddo's voor de technische dienst anders was ik veel tijd en moeite kwijt geweest met de RMA. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
Blord schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:21:
Even terug komen op mijn probleem. Ik heb Dell Support gebeld en moest een aantal stappen ondernemen. Een daarvan was het opstarten van de XPS zonder RAM. Dat bleek de oplossing te zijn. Nu werkt de computer wel normaal hetzij zonder RAM. Na plaatsing van de originele RAM modules werkt de computer weer naar behoren. Een slecht contact was het probleem.

Kuddo's voor de technische dienst anders was ik veel tijd en moeite kwijt geweest met de RMA. d:)b
Deze week heb ik ook goede ervaringen gehad met de technische dienst. Als het echt je moederbord was had je ook binnen de volgende dag een monteur voor je deur kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Jasperv6 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:28:
Dat bluescreen probleem; heb even een beetje wezen zoeken maar ga hiervoor niet Dell bellen.
Het enige is dat hij uitgaat als hij op slaapstand gaat en dan vervolgens als probleem bluescreen geeft. Probleem oplossen geeft niks, en pc doet het gewoon wel goed.
Die van mij heeft ook problemen met de slaapstand. Ik heb nog niet gekeken wat Windows ervan vind, dus weet ook niet of ik dan een BSOD melding heb. Maar ik heb ontdekt dat de computer correct in slaapstand gaat (of in ieder geval lijkt te gaan), het power en XPS lampje gaan langzaam aan/uit gloeien. Maar zodra ik de computer probeer te ontwaken, reset hij zich en doet een koude herstart. Vervolgens krijg ik dan de melding dat "uw computer is onjuist afgesloten bla bla systeem kan niet worden hervat bla bla" en start dan op naar Windows. Dit had ik al out-of-the-box, ook na het terugzetten van de fabrieks image.

Ik vraag me af of dit probleem bij meer l502x gebruikers bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Zelf geen last van, ik raad je aan om een verse install te doen (zou ik sowieso doen, vanwege alle bloatware die dell je levert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Alfie104 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:09:
[...]

Die van mij heeft ook problemen met de slaapstand.
[...]
Ik vraag me af of dit probleem bij meer l502x gebruikers bekend is?
Bij mij niet. Als ik het deksel sluit gaat ie in slaapstand en als ik het deksel dan weer open dan krijg ik mijn inlogscherm. Ik heb het door Dell geleverde image niet verwijderd, maar aangepast naar mijn wensen (zooi eraf, andere zooi erop) En in de hoek van powermanagement heb ik alleen wat basic settings gewijzigd: <Fn>-<Esc> doet hybernate, lid close doet sleep, dat soort dingen.

[ Voor 0% gewijzigd door ArnoudBM op 11-11-2011 16:39 . Reden: aanpassing ivm voor meerdere uitleg vatbaar ]

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Bij mij gaat hij vaak genoeg wel goed in slaapstand en dan er weer uit. Maar als ik het over een nacht doet en open hem doet hij niks. Moet hem dan uitdrukken en weer aan.

Dacht zelf misschien aan een te grote screensaver oid? Heb nl 1 die gewoon over al me foto's gaat. Daar een soort presentatie van maakt (standaard windows btw).
Misschien vraagt dit teveel van het geheugen? Of krijgt hij het niet tegewezen > wat resulteerd in bluescreen?
Heb trws wel de 6gb geheugen versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Is trotse bezitter van een Dell XPS 15!

Wat een overweldigende geluidskwaliteit! Het scherm is uitmuntend scherp! Uitroeptekens!!

In ieder geval, bedankt voor het aanraden :)

Klopt het trouwens dat het toetsenbord telkens terug wilt naar de alternatieve shift-toetsen? Dat kan ik terugzetten met ctrl+shift, maar kan ik dit ergens permanent maken?

[ Voor 32% gewijzigd door HotFix op 11-11-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
HotFix schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:03:
Is trotse bezitter van een Dell XPS 15!

Wat een overweldigende geluidskwaliteit! Het scherm is uitmuntend scherp! Uitroeptekens!!

In ieder geval, bedankt voor het aanraden :)

Klopt het trouwens dat het toetsenbord telkens terug wilt naar de alternatieve shift-toetsen? Dat kan ik terugzetten met ctrl+shift, maar kan ik dit ergens permanent maken?
Dat is de toetsenbord taal. Klik met rechtermuisknop op de taalindicator op je taakbalk, kies eigenschappen. Verwijder daar alles behalve: Verenigde staten internationaal (als je é e.d. wilt kunnen typen) of Verenigde Staten (als je i.p.v. é, 'e wilt krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EZWsDRr51Lq4h8L5mJblCGge/full.png

Die dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Vanmiddag maar even Dell gebeld betreft het probleem met mijn adapter. Na een serie van tests die ik moest uitvoeren; kwam er tot de conclusie dat de adapter inderdaad stuk was (wat mijn vermoeden als was). De meneer aan de andere kant had het over een chip die niet goed functioneerde meer.

Uit eindelijk vertelde hij me dat ik een nieuwe adapter toegestuurd zou krijgen, dus verwacht rond maandag me adapter thuis te hebben, in de hoop dat het probleem zich dan voorgoed laat verdwijnen.

Tevens heb ik meteen kleine vraag; klopt het dat wanneer de accu niet goed werkt, dat de laptop zelf ook meteen minder goed werkt ?. Want ik vind hem namelijk zeer traag (met clean install van windows). Want anders ga ik volgend weekend eens even nieuwe clean install uitvoeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Metian op 11-11-2011 19:31 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metian schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:30:
Tevens heb ik meteen kleine vraag; klopt het dat wanneer de accu niet
Accu op? :P

Maar ehm. een laptop met harde schijf voelt sowieso traag aan, doe een verse install, of nog beter, koop een SSD. Dat is echt extreem belangrijk voor de prestaties van je computer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:31:
[...]

Accu op? :P

Maar ehm. een laptop met harde schijf voelt sowieso traag aan, doe een verse install, of nog beter, koop een SSD. Dat is echt extreem belangrijk voor de prestaties van je computer.
De stekker schoot er uit, poef laptop uit :').

Voor dat ik het probleem had, voelde het niet echt traag aan. Maar dit kan ook komen omdat ik totaal geen ervaring heb met SSD. Dus ik ken het verschil niet. Zit al langer er aan te denken om SSD aan te schaffen.

[ Voor 48% gewijzigd door Metian op 11-11-2011 19:34 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Nu online
Hallo, ik was van plan een kabel te kopen zodat ik een normale Sata schijf op mij eSata poort kan aansluiten, nou kwam ik toen uit op deze kabel. Klopt het nou dat de de XPS 15 een eSATAp poort heeft en dus ook power kan leveren over de poort? Ik vermoed van wel aangezien het een eSata/USB poort is, maar zou graag een bevestiging willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij van wel, er staat ook een bliksemschicht boven de poort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
Sinds enige weken in bezit van de XPS 15.

Ik kom van een desktop Q9450@3,2GHz met 8Gb, GTX460 en 90 GB V100+ SSD. Ik was al enige tijd op zoek naar een desktopvervanger omdat het gewoon lekker is om mobiel te kunnen computeren.

Na veel onderzoek, BTO, Asus, MSI etc. viel mijn keus op de XPS15, mede dankzij jullie. Voor 798 Euro met kortingbon en cashback heb ik gewoon een laptop waarvoor je bij anderen vele euro's meer moet neertellen.

Q2630, 1080p, GT540m, 4GB, 500GB en backlit keyboard. Nu bleef het een echte gok omdat ik 'm ook wilde gebruiken om realtime muziek te produceren. Laptops staan erom bekend vanwege het energiebeheer dat ze totaal ongeschikt zijn voor realtime audio, zoals de Studio1737 van mijn vrouw. Dit pakte gelukkig goed uit, zeer lage latency en geen onderbrekingen, pops of bijgeluiden, gewoon perfekt.

Ik heb de harddisk vervangen door de SSD uit mijn desktop en de harde schijf in de via ebay gekochte caddy
geplaatst. Voor nog geen 30 euro een Samsung externe DVD usb writer erbij en ik kan weer alle kanten op. Het wisselen van de harddisk is overigens wel een rotklus, uiteindelijk heb ik een vrij harde gitaarplectrum omgebogen en daarmee had ik de palmrest vrij snel los en dan is vervangen een fluitje van een cent.

Battlefield 3 speel ik op auto settings waarbij het meeste op medium staat en dan met een overklok van 780/960 zit ik stabiel rond de 32fps. Hierbij gebruik ik dan mijn 23 inch 1080p scherm via hdmi. De processor wordt hierbij aardig warm waarbij temperaturen van zelf 96 graden gehaald worden, er wordt dan echter niet naar een lagere snelheid teruggeschakeld.

Filmpjes bewerken met Sony Vegas Movie Studio gaat lekker vlot, films kijken geen probleem, kortom ik ben zeer tevreden met mijn aanschaf.

Edit

Die 32fps is overigens wel op 720p, want op 1080p is 16pfs voor mij niet speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Nu online
SChief schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:03:
Lijkt mij van wel, er staat ook een bliksemschicht boven de poort. :)
Heb zojuist deze besteld scheelt me bijna de helft en heb hem toch niet gelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
@Zaffi
Ik neem aan dat je dan geen garantie meer hebt? En waarom eerst je HDD vervangen met je SSD, en dan je HDD plaatsen in de caddy, dat is toch dubbel werk? Kan je niet net zo goed de SSD in de caddy stoppen?

Ik vraag dit omdat ik het natuurlijk ook overweeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HotFix schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:30:
@Zaffi
Ik neem aan dat je dan geen garantie meer hebt?
Dat is juist zo mooi, je behoud de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
HotFix schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:30:
@Zaffi
Ik neem aan dat je dan geen garantie meer hebt? En waarom eerst je HDD vervangen met je SSD, en dan je HDD plaatsen in de caddy, dat is toch dubbel werk? Kan je niet net zo goed de SSD in de caddy stoppen?

Ik vraag dit omdat ik het natuurlijk ook overweeg ;)
Als aannemelijk is dat je tijdens het vervangen andere onderdelen hebt gesloopt dan zal het misschien moeilijk worden om iets te claimen, anders hoef je je echt geen zorgen te maken. En dan bestaat er nog zoiets als coulance.

Dat ik de hdd vervangen heb is omdat ik in de eerste plaats de SSD vanaf de caddy niet kon booten en na wat googlen zag dat er meer mensen hier last van hadden. Tevens ziet het bios alles wat op de plaats van de caddy/DVD writer zit, als een cdrom-station. Het enige wat lukte was met easyBCD vanaf de standaard HDD naar Windows op de SSD te verwijzen. Nadeel: je heb 2 opstartpartities nodig en dus extra schijfruimte. Misschien dat het anderen wel gelukt is, maar ik heb ze dus uitgewisseld en het valt achteraf toch mee.

De volgende keer als ik me verveel, dan ga ik ook nog de koelpasta van de processor en gt540 vervangen. Kijken of de temperaturen naar beneden kunnen.

Maar die SSD is zeer de moeite waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:31:
[...]

Dat is juist zo mooi, je behoud de garantie :)
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het is waar dat Dell erg makkelijk is met dit soort zaken maar er is altijd kans dat je gewoon kunt fluiten naar je garantie. Ik heb het wel gedaan en het risico genomen.
Enes_81 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:37:
[...]

Heb zojuist deze besteld scheelt me bijna de helft en heb hem toch niet gelijk nodig.
Ik heb hem ook besteld. Eens kijken of ik hiermee de brander aan de praat kan krijgen die ik eruit heb gehaald om ruimte te maken voor m'n SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Gropah schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:04:
[...]
De nvidiakaart kan ik wel draaiende krijgen onder mijn computer, daarvoor kun je meestal gewoon "sudo apt-get install nvidia-current" doen, dacht ik. Maar zelf ben ik meer aan het kloten om hem juist uit te krijgen.
Ondertussen heb ik mijn XPS een tijdje, en heb ik Fedora 16 (Gnome 3) dualboot met Windows 7 geïnstalleerd. Het werkt op zich prima, echter Fedora start in fallback-modus vanwege ontbrekende videodrivers.

Het commando sudo apt-get install nvidia-current werkt niet, apt-get wordt niet herkend. Moet ik nu Bumblebee of Ironhide gaan installeren om de videokaart werkend te krijgen? Eerlijk gezegd wordt het me uit de sites niet duidelijk hoe ik dat moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Sinds gister flink bezig met Skyrim op mijn XPS15 met 525M. Ik had toch verwacht dat ik wat hogere instellingen zou kunnen hebben dan ik nu heb. Is er hier iemand die ook skyrim speelt op een XPS 15 en waar het soepel loopt met wat hogere instellingen?

Ik heb namelijk een beetje het idee dat er bij mijn instellingen wat verkeerd zou kunnen zijn, nvidia instellingen bedoel ik dan.
En hij staat wel ingesteld op de 525m en niet de interne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Allemaal wel even stemmen op onze laptop bij de Gouden Steeksleutel he? http://steeksleutel.tweakers.net/categorie/6/124/laptop.html :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

musicfreak schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:43:
[...]

Ondertussen heb ik mijn XPS een tijdje, en heb ik Fedora 16 (Gnome 3) dualboot met Windows 7 geïnstalleerd. Het werkt op zich prima, echter Fedora start in fallback-modus vanwege ontbrekende videodrivers.

Het commando sudo apt-get install nvidia-current werkt niet, apt-get wordt niet herkend. Moet ik nu Bumblebee of Ironhide gaan installeren om de videokaart werkend te krijgen? Eerlijk gezegd wordt het me uit de sites niet duidelijk hoe ik dat moet doen...
Ikzelf heb meer ervaring met ironhide, maar dat werkt soms wel, soms niet.

sudo apt-get install zou volgens mij standaard ingebakken moeten zijn, maar het kan ook zijn dat ik te gewend ben aan geraakt aan ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Gropah schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:47:
[...]
Ikzelf heb meer ervaring met ironhide, maar dat werkt soms wel, soms niet.
Aha, maar hoe laat je het werken?
sudo apt-get install zou volgens mij standaard ingebakken moeten zijn, maar het kan ook zijn dat ik te gewend ben aan geraakt aan ubuntu?
Ja, dat zou inderdaad kunnen. In Fedora werkt het in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Fedora heeft Yum. Misschien dat daar wat in staat, of dat je daar wat aan moet toevoegen. Fedora is red-hat/RPM based, waar Ubuntu Debian/Deb based is. Debian werkt met APT, Red Hat met YUM. Beiden doen ongeveer hetzelfde, maar net iets anders. Overigens valt dmv Alien (een tijd terug dat ik actief Linux gebruikte als desktop, dus ik kan me vergissen in de naam) van een .deb een .rpm te maken, of andersom. Dat werkt vaak best aardig. Als je de debian repositories voor ubuntu kunt krijgen kun je er vaak wel een RPM van maken, hoewel je misschien het een en ander handmatig moet gaan aanpassen. Het is helaas niet bepaald gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Weer een paar dagen verder met m'n Dell. Ondertussen heb ik besloten om Windows opnieuw te installeren met een clean install, omdat de Dell installatie toch wel wat problemen kent. Ik heb al het een en ander aan goedbedoelde rotzooi verwijderd, maar de problemen gaan er niet van over. Om het gelijk goed te doen, heb ik besloten voor de herinstallatie eerst een SSD te plaatsen.

Een caddy voor m'n 750G WD is al in bestelling. Helaas blijkt de 60G OCZ SSD die ik nog had liggen, niet goed meer te werken (met welk programma kun je de gebruiksstatistieken zoals host writes en wear level er eigenlijk uithalen?) dus moet ik op zoek naar een andere SSD. Maar die paar tellen dat de OCZ het wel deed, was het verschil verbijsterend! Overigens is het openen van de topcover om de HD te vervangen wat ongebruikelijk, maar niet echt moeilijk.

Ik heb ook nog even geprobeerd de computer op te starten van een eSATA drive (meer nieuwsgierigheid dan noodzaak), maar met Windows werkt dat in ieder geval niet. De eSATA werkt wel lekker snel in vergelijking met USB2.0. Volgende week ook maar even USB3.0 testen.

Nog eens wat anders, heeft iemand al eens een mini-PCI-E SSD gemonteerd? Mijn l502x zonder hspa of andere breedband heeft uiteindelijk nog zo'n slot over... Ervaringen? Als het goed werkt zou ik zo'n ding erin kunnen zetten, dan kunnen de WD en de DVD op hun plek blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die mpci-e dingen zijn best leuk in theorie.. in de praktijk valt het tegen. Aleen OCZ en corestore bieden die dingen aan.

2 problemen. je wilt absoluut geen OCZ. En de corestore dingen weigeren vaak te booten in deze notebook. De overige fabrikanten, aka intel, leveren mSATA drives. Dat is wat anders (ookal is de interface hetzelfde).
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.