Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

musicfreak schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:08:
[...]

Aha, maar hoe laat je het werken?
Het heeft uit zichzelf geen Fedora package, alleen maar ubuntu versie's beschikbaar, zie ik nu. Daarom zou ik het niet gaan proberen omdat het allemaal redelijk gevoelig is (heb zelf 5x mijn install er mee verneukt). Maar als je het wilt proberen dan moet je dat dus wss op de manier doen die Umbrah heeft omschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:17
Ondertussen heb ik mijn XPS een tijdje, en heb ik Fedora 16 (Gnome 3) dualboot met Windows 7 geïnstalleerd. Het werkt op zich prima, echter Fedora start in fallback-modus vanwege ontbrekende videodrivers.

Het commando sudo apt-get install nvidia-current werkt niet, apt-get wordt niet herkend. Moet ik nu Bumblebee of Ironhide gaan installeren om de videokaart werkend te krijgen? Eerlijk gezegd wordt het me uit de sites niet duidelijk hoe ik dat moet doen...
Ik heb ervaring met de xps15 icm Arch en xfce en nu Linux mint 11..ik heb het zaakje draaien met acpi_call en heb de nvidia kaart uitgeschakeld ( de intel is goed genoeg voor alledaags gebruik )..dit is niet al te lastig. Installeer iig geen nvidia-meuk en blacklist nouveau. Ironhide en bumblebee zijn een optie, maar heb ik niet geprobeerd en ik wacht eventjes tot deze wat uitgerijpt zijn.
Ik kom uit nu op eenzelfde energiegebruik als onder win7, en mijn lappie blijft zelfs koeler met minder activiteit van de fan...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Welke commando's gebruik je dan voor acpi_call? Ik ben er zelf ook mee wezen kloten, maar het lukte mij nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:34:
Die mpci-e dingen zijn best leuk in theorie.. in de praktijk valt het tegen. Aleen OCZ en corestore bieden die dingen aan.

2 problemen. je wilt absoluut geen OCZ. En de corestore dingen weigeren vaak te booten in deze notebook. De overige fabrikanten, aka intel, leveren mSATA drives. Dat is wat anders (ookal is de interface hetzelfde).
Okee, niet doen dus. Het was leuk geweest, maar in de praktijk dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Een ander verhaal. Ik heb net een clean install van W7 HP gedaan. Daarna de drivers erop gezet. Ik heb in grote lijnen het pakket van slow whoop aangehouden, met een paar kleine wijzigingen. Zo heb ik de nieuwste Intel HD driver gedownload bij Intel (driver van de link werkte niet, meldde incompatibele hardware, zou er in de nieuwere XPS een andere chip zitten?). De JMicro driver werkte niet en is dus niet geïnstalleerd, toch werkt de kaartlezer wel op de standaard W7 driver (ander merk? heb ik nog niet gecheckt). Ook de nieuwste nVidia driver gebruikt. En voor de Realtek ethernet heb ik de nieuwste driver bij Realtek gedownload, omdat de downloadlink van slow whoop niet (meer) werkte. De driver voor de HSPA heb ik niet geïnstalleerd, omdat ik die niet heb en dus ook de broadband manager niet.

Tot mijn grote schijt spijt werkt de slaapstand weer niet! Tot aan de installatie van de nVidia driver (ik heb ook de volgorde van slow whoop aangehouden) was er helemaal geen slaapstand, die was uitgespookt. Daarna werd de slaapstand wel vrijgegeven maar werkt het gewoon niet. De verschijnselen zijn wel iets anders als bij de Dell fabrieksinstallatie: de computer gaat (schijnbaar) correct in slaapstand, het power lampje en het XPS logo gloeien langzaam aan en uit. Maar op het moment dat je de computer wakker wil maken, gaat hij helemaal uit, waar de fabrieksinstallatie een koude herstart uitvoerde. Het effect is hetzelfde, bij handmatig inschakelen weer de melding dat hervatten niet mogelijk is en windows is onjuist afgesloten en bla bla.

Ik baal hier wel van, omdat ik op m'n vorige laptop de slaapstand best wel veel gebruikte. Ik denk dat ik hier Dell maar eens mee lastig ga vallen, aangezien er op internet ook niets bruikbaars over te vinden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
@Alfie104, Ik heb geen flauw idee wat er verkeerd gaat met jou laptop, maar mijn XPS 15 word zonder problemen wakker uit zijn slaapstand. Ik heb zelf een Win7 PRO installatie van msdn, de originele heb ik nooit opgestart.

De Drivers heb ik van de Dell website afgehaald en daarbij heb ik mij niet aan een bepaalde volgorde gehouden. Dit zijn soms niet de meest recente drivers maar dan weet je wel zeker dat ze compatible zijn met je hardware.

Edit: Watte, zojuist twee maal achter elkaar hetzelfde probleem :S Ik heb deze laptop nu een maand of 1,5 en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak. Ik heb recent géén software of een driver update geïnstalleerd. Misschien een recente Windows update die dit veroorzaakt?

[ Voor 24% gewijzigd door NSG op 13-11-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Gropah schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:54:
Welke commando's gebruik je dan voor acpi_call? Ik ben er zelf ook mee wezen kloten, maar het lukte mij nooit.
Ik ben ook wel nieuwsgierig. Umbrah en Gropah, in ieder geval bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Hmm begin me nu wel aan te storen dat mijn muis de hele tijd uitvalt.
Ik heb een dell muis (van me ouwe laptop nog met een draad xD) die steeds uitvalt. Soms is het een week weg maar zoals gister/nu gaat hij om de 5 min.

Usb eruit en weer erin en hij doet het weer. Zijn er ook drivers voor deze muizen. Dacht dat ze van logitec zijn maar er staat dus alleen Dell op.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:19:
Hey,

Sinds gister flink bezig met Skyrim op mijn XPS15 met 525M. Ik had toch verwacht dat ik wat hogere instellingen zou kunnen hebben dan ik nu heb. Is er hier iemand die ook skyrim speelt op een XPS 15 en waar het soepel loopt met wat hogere instellingen?

Ik heb namelijk een beetje het idee dat er bij mijn instellingen wat verkeerd zou kunnen zijn, nvidia instellingen bedoel ik dan.
En hij staat wel ingesteld op de 525m en niet de interne.
Hier Skyrim op 720p (@ 1080p scherm) met een GT540m. Heb geloof ik alles high met 2x AA en 2x dat andere ding. Ziet er wel aardig uit en loopt zeer vloeiend.

Dat wil zeggen, tot ik het volgende probleem krijg (schaamteloos gequote van notebookreviews maar ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden):
Will lock up randomly with repeating sound loop. Can task manager out of it. However, the game process itself will not stop. Even with steam on/off. Steam itself wont quit because it claims game in use, so have to shut its process down. Not even from the command line with a force will work on the game exe though! If I restart system. Windows will not shutdown all the way so I have to hard reset. If I attempt to restart steam and the game, the system locks.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
Nefiorim schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:48:
[...]

Hier Skyrim op 720p (@ 1080p scherm) met een GT540m. Heb geloof ik alles high met 2x AA en 2x dat andere ding. Ziet er wel aardig uit en loopt zeer vloeiend.

Dat wil zeggen, tot ik het volgende probleem krijg (schaamteloos gequote van notebookreviews maar ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden):

[...]
Mijn vrouw wil deze wellicht ook spelen (ze gaat het eerst proberen of het wat voor haar is) en heeft precies die GPU en scherm. Ze heeft dan de 1 na hoogste CPU er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Arunia schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:53:
[...]

Mijn vrouw wil deze wellicht ook spelen (ze gaat het eerst proberen of het wat voor haar is) en heeft precies die GPU en scherm. Ze heeft dan de 1 na hoogste CPU er in zitten.
Ik heb zelf de i5-2540m (de snelste i5 toen voor deze laptop beschikbaar). Echter alles boven i3 zal met games dezelfde prestaties opleveren, de processor is dan niet langer de bottleneck. Sterker nog, zelfs een i3 is vaak geen bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:17
@ Alfie104

Ik ben bang dat mijn lijstje met drivers niet meer helemaal up-to-date is, en dat het met de dag erger zal worden. Het een momentopname van wat ik ten tijde van mijn clean install, zo'n vier en een halve maand geleden, gebruikt heb.

Inmiddels heb ik ook al weer wat nieuwe driver updates gedaan. Sommige daarvan kwamen met een Windows update binnen (bv Intel HD Graphics), in andere gevallen (NVidia) was het de driver zelf die me vertelde dat er een nieuwe versie beschikbaar was. Ik heb niet meer bijgehouden welke driver versies ik nu gebruik, maar sommigen wijken inderdaad af van wat er in mijn lijstje staat.

De kaartlezer deed het bij mij overigens ook zonder JMicron driver, maar zonder deze driver liet de device manager altijd gekke dingen zien als ik de kaartlezer gebruikte. Daar had ik verder geen last van, maar ik heb de JMicron driver daarom toch maar geïnstalleerd.

Ik heb trouwens zelf nooit problemen gehad met de slaapstand. In de slaapstand gaat het XPS logo bij mij ook langzaam aan en uit. Als ik m'n laptop weer wakker wil maken klap ik hem open, of ik druk op de aan/uit knop (als ie nog opengeklapt was). Gaat altijd goed. Ik heb verder ook helemaal niet aan de slaap- of andere energiestanden getweakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nefiorim schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:55:
[...]

Ik heb zelf de i5-2540m (de snelste i5 toen voor deze laptop beschikbaar). Echter alles boven i3 zal met games dezelfde prestaties opleveren, de processor is dan niet langer de bottleneck. Sterker nog, zelfs een i3 is vaak geen bottleneck.
Dat is goed om te horen. Zij heeft de 1 na snelste i7. Dus dat moet prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
slow whoop schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:21:
@ Alfie104

Ik ben bang dat mijn lijstje met drivers niet meer helemaal up-to-date is, en dat het met de dag erger zal worden. Het een momentopname van wat ik ten tijde van mijn clean install, zo'n vier en een halve maand geleden, gebruikt heb.

...

Ik heb trouwens zelf nooit problemen gehad met de slaapstand. In de slaapstand gaat het XPS logo bij mij ook langzaam aan en uit. Als ik m'n laptop weer wakker wil maken klap ik hem open, of ik druk op de aan/uit knop (als ie nog opengeklapt was). Gaat altijd goed. Ik heb verder ook helemaal niet aan de slaap- of andere energiestanden getweakt.
Daarom heb ik ook willens en wetens jouw lijstje gebruikt, in de wetenschap dat de meeste drivers al in een nieuwere versie beschikbaar zijn. Ik ga ervan uit dat met die set van drivers een XPS 15 zodanig te installeren moet zijn, dat de slaapstand werkt. Was dat inderdaad het geval geweest, dan had ik één voor één de drivers geüpdate naar de nieuwste versie en steeds opnieuw de slaapstand getest. Maar helaas, ook met jouw lijstje zit er voor mij geen muziek in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
Jasperv6 schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:56:
Hmm begin me nu wel aan te storen dat mijn muis de hele tijd uitvalt.
Ik heb een dell muis (van me ouwe laptop nog met een draad xD) die steeds uitvalt. Soms is het een week weg maar zoals gister/nu gaat hij om de 5 min.

Usb eruit en weer erin en hij doet het weer. Zijn er ook drivers voor deze muizen. Dacht dat ze van logitec zijn maar er staat dus alleen Dell op.. :(
ik herken dit probleem, maar dan met een steelseries ikari. is waarschijnlijk gewoon een kabelbreuk.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 22:37
Hallo mensen. Ik hoop maar dat dit het goede topic is (aangezien dit geen ervaring is). Maar, ik heb een aantal pagina's doorgelezen. Ziet er erg leuk uit. Ik denk ook dat ik er 1 ga kopen. Op de Dell website staat dat er t/m 16/11/2011 allerlei acties zijn (Onder andere dat hij goedkoper is).

Maar ik zag precies dezelfde acties ook vorige week ook, alleen dan tot de 11de. Is het zo dat die actie gewoon iedere week verlengd wordt? Ik heb namelijk op dit moment nog wat geld extra nodig. En als ik dan een week kan wachten komt dat veel beter uit (dan heb ik weer extra geld).

Edit:

En nog iets, dat trucje met die backlight keyboard. Werkt dat gewoon? Beetje raar dat het op de normale niet kan. Heb geen zin om een brief te krijgen dat er iets is misgegaan bij de verwerking oid.

[ Voor 14% gewijzigd door CrazyMonk op 14-11-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb sinds een aantal dagen last van een ventilator bij de XPS 15 die continue staat te draaien.
Zowel op batterij als stroom. Temp gemeten met Speedfan 4.45
GPU: 54
HD0: 41
Temp1: 57
Temp 2: 58
Core 0: 57
Core 1: 55
Core 2: 62
Core 3 56

Stelt er zich een probleem met de koeling / ventilator?
Af en toe zijn de waarden zelfs nog een stuk hoger, achteraan de 60 voor core 0-3...

Best Dell even contacteren of kan het één of andere setting zijn? Heb bij mijn weten in die zin niets gewijzigd ...

Groeten,
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hurricane schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:56:
[...]

En daar heb ik even niet aan gedacht toen ik net via Ebay een wwan kaartje heb gekocht. Zijn die antennes nog ergens appart te krijgen? In mijn vorige XPS M1530 zaten ze nl standaard wel in, vandaar mijn fout.
Nou ik heb hem binnen en toch even in de laptop geinstalleerd om te checken of hij wat deed. Even moeilijk de goede drivers vinden, maar naar handmatige installatie werkt de kaart. Alleen heb ik er niets aan omdat ik de extra antennes niet heb. Heb ook nog even mijn simkaart van de telefoon in de laptop gedaan en deze wordt dan ook gevonden en uitgelezen.

Is er nog iemand die het kaartje wil overnemen die wel de benodigde draden standaard in zijn laptop heeft zitten of iemand die zelf wil gaan prutsen, neem ff contact op via een dm. Er zit een kleine antenne bij met een heel kort kabeltje maar ik verwacht dat deze voor de gps is? geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:56:
[...]

Nou ik heb hem binnen en toch even in de laptop geinstalleerd om te checken of hij wat deed. Even moeilijk de goede drivers vinden, maar naar handmatige installatie werkt de kaart. Alleen heb ik er niets aan omdat ik de extra antennes niet heb. Heb ook nog even mijn simkaart van de telefoon in de laptop gedaan en deze wordt dan ook gevonden en uitgelezen.

Is er nog iemand die het kaartje wil overnemen die wel de benodigde draden standaard in zijn laptop heeft zitten of iemand die zelf wil gaan prutsen, neem ff contact op via een dm. Er zit een kleine antenne bij met een heel kort kabeltje maar ik verwacht dat deze voor de gps is? geen idee eigenlijk.
Ik dacht dat er een antenne in het beeldscherm zit verwerkt, je moet die alleen nog aansluiten op het kaartje. Ik geloof dat ik zoiets uitgelegd zag staan ergens op de Dell site, via google gekomen...

Edit: hebbes -> http://support.euro.dell....sL502X/en/SM/minicard.htm

Good luck :) Laat ook weten of het gelukt is, ben ik wel benieuwd naar!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Dat is dus alleen maar als hij er af fabriek in zit volgens mij. Heb niets kunnen vinden en ga mijn hele scherm niet openmaken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:31:
Dat is dus alleen maar als hij er af fabriek in zit volgens mij. Heb niets kunnen vinden en ga mijn hele scherm niet openmaken hiervoor.
Heb net mijn laptop ff opengeschroefd aan de onderkant. Als je niet 2 losse draadjes (grijs-zwart & wit-zwart) ziet hangen zoals die in je wlan kaart zitten dan heb je geen antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Dat bedoel ik. Mijn vorige XPS had dat wel ook alzat hier geen WWAN kaartje in. Hierdoor heb ik ook gewoon voor deze het kaartje besteld en kwam er eigenlijk direct achter dat ik geen extra antenne had, maarja kaartje was al verstuurd. Dus misschien kan ik er iemand hier blij mee maken die wel die extra antenne heeft maar nog geen WWAN kaartje. Misschien iemand die hem al wat langer heeft.

Anders stuur ik het kaartje weer terug naar de ebay-seller.

[ Voor 7% gewijzigd door Hurricane op 14-11-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi Hurricane, had je wel geprobeerd om WWAN verbinding te krijgen? Ging dat sowieso niet, geen bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Geen bereik helaas. Had de kleine meegeleverde antenne op de aux aansluiting gedaan omdat ik dacht dat deze voor de gps was. Misschien als ik deze ff op de hoofdaansluiting zet dat ik dan wel bereik heb. Geen idee eerlijk gezegt. Ik ga er ook niet meer mee klooien. Als er hier niemand is die hem over wil nemen dan stuur ik hem wel terug naar de ebay-seller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
CrazyMonk schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:39:
Hallo mensen. Ik hoop maar dat dit het goede topic is (aangezien dit geen ervaring is). Maar, ik heb een aantal pagina's doorgelezen. Ziet er erg leuk uit. Ik denk ook dat ik er 1 ga kopen. Op de Dell website staat dat er t/m 16/11/2011 allerlei acties zijn (Onder andere dat hij goedkoper is).
Dell heeft continu allerlei acties lopen. Meestal worden ze verlengd, soms vervallen ze, en komen er weer andere acties voor in de plaats. Vaak is het een beetje lood om oud ijzer, maar je kunt soms net een configuratie treffen waarbij je voordeel kunt hebben om gebruik te maken van een specifieke actie. Hou ook het Dell Waardebonnen topic in de gaten voor eventuele korting.
En nog iets, dat trucje met die backlight keyboard. Werkt dat gewoon? Beetje raar dat het op de normale niet kan. Heb geen zin om een brief te krijgen dat er iets is misgegaan bij de verwerking oid.
Velen gingen je voor om op die manier een backlit toetsenbord te configureren, en volgens mij ging dat altijd goed. Er is geen reden om aan te nemen dat het bij jou niet zou lukken. Maar garanties worden hier niet gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMonk
slow whoop schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:32:
[...]

Dell heeft continu allerlei acties lopen. Meestal worden ze verlengd, soms vervallen ze, en komen er weer andere acties voor in de plaats. Vaak is het een beetje lood om oud ijzer, maar je kunt soms net een configuratie treffen waarbij je voordeel kunt hebben om gebruik te maken van een specifieke actie. Hou ook het Dell Waardebonnen topic in de gaten voor eventuele korting.

[...]

Velen gingen je voor om op die manier een backlit toetsenbord te configureren, en volgens mij ging dat altijd goed. Er is geen reden om aan te nemen dat het bij jou niet zou lukken. Maar garanties worden hier niet gegeven.
Ok, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:48:
[...]

[...]
Wat raar dat die van mij dan zo slecht draait zelfs als ik op medium of low zit.
Ik was al van plan om een hele clean install te doen van mijn XPS en ga dit dan ook maar doen.

bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
M'n backlit toetsenbord vandaag binnengekregen van Dell.
Kosten 38 euro, incl verzenden.
Binnenkort maar eens monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
acpioff.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh

rmmod nouveau

cd /home/******/acpi_call

insmod acpi_call.ko

echo '\_SB.PCI0.PEG0.PEGP._OFF' > /proc/acpi/call

uiteraard heb je een gecompileerde acpi_call nodig, te verkrijgen via deze site:

https://github.com/mkottman/acpi_call/downloadsp

Ik doe het als volgt:

rc.local spreekt bij boot bovenstaand scriptje aan:

code:
1
/home/*****/ubuntu_scripts/acpioff.sh &

Het scriptje killt eerst nouveau, spreekt dan acpi_call aan en voila > nvidia doet niet meer mee...

Bij een herstart doe ik via de cli eventjes een
code:
1
./acpion.sh

code:
1
sudo echo '\_SB.PCI0.PEG0.PEGP._ON' > /proc/acpi/call

Anders wil de dell niet lekker herstarten...( is ook een eigen scriptje ).

Dit alles onder mint 11...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
slow whoop schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:32:

Bij sommige configuraties lukt het gewoon niet. Mij is het niet gelukt bij het bestellen van de laptop, bij de andere configuraties lukte het om de een of andere reden wel. Ik heb in het topic ook al meer mensen met dit probleem voorbij zien komen.

Punt blijft nog wel, gewoon proberen. De klantenservice bellen heeft alleen zin als je toch al niet van plan was om (meerdere) kortingen te gebruiken aangezien ze meestal niet alle mogelijkheden tot kortingen hebben die op de website wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinkeNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 18:43
Even een vraag. Ik heb de laatste tijd veel last van vastlopers en kritieke fouten in windows. Nou zegt Dell Support Center ook dat er 9 fouten gedetecteerd zijn in datasectoren waardoor de sector onbruikbaar is. Vervolgens een PC Checkup gedaan, die aangeeft dat de Korte SMART-zelftest is mislukt. Erbij vermeld staat dat er binnenkort een fout kan optreden en er wordt aangeraden een backup te maken en de harde schijf te vervangen. Is dit nog softwarematig op te lossen of zit ik gewoon met een kapotte harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Dat klinkt als gewoon een kapotte harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RinkeNL schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:40:
Even een vraag. Ik heb de laatste tijd veel last van vastlopers en kritieke fouten in windows. Nou zegt Dell Support Center ook dat er 9 fouten gedetecteerd zijn in datasectoren waardoor de sector onbruikbaar is. Vervolgens een PC Checkup gedaan, die aangeeft dat de Korte SMART-zelftest is mislukt. Erbij vermeld staat dat er binnenkort een fout kan optreden en er wordt aangeraden een backup te maken en de harde schijf te vervangen. Is dit nog softwarematig op te lossen of zit ik gewoon met een kapotte harde schijf?
Een low level format wil nog wel eens helpen maar je kunt beter gewoon een backup maken en Dell bellen. Vraag of ze een nieuwe hdd kunnen opsturen zodat je hem zelf inbouwt of dat ze een monteur langs sturen voor €30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

neeroeter schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:15:
[...]

acpioff.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh

rmmod nouveau

insmod acpi_call.ko

uiteraard heb je een gecompileerde acpi_call nodig, te verkrijgen via deze site:

Ik doe het als volgt:

code:
1

Het scriptje killt eerst nouveau, spreekt dan acpi_call aan en voila > nvidia doet niet meer mee...

code:
1
./acpion.sh

code:
1

suc6
Awesome _/-\o_

ik zal er dit weekend even mee gaan kloten, of morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
wezep schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:07:
M'n backlit toetsenbord vandaag binnengekregen van Dell.
Kosten 38 euro, incl verzenden.
Binnenkort maar eens monteren.
video please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
ik zal er dit weekend even mee gaan kloten, of morgen
Even een disclaimertje > ik ben slechts een matig onderlegde linux-gebruikertje en mijn methode is best wel 'quick and dirty" .. maar goed het werkt.
Uiteindelijk heb je primair alleen de juiste call nodig op een al lopende acpi_call module..de howto daarvoor is te vinden hier:

http://linux-hybrid-graphics.blogspot.com/

Wat hier niet bijstaat ( onder de afdeling acpi_call ) is de daadwerkelijke 'call' >

Hoe en waar je uiteindelijk de call doet, staat je vrij..rc.local is slechts een manier..
Bumblebee en ironhide leveren intussen ook deze methode mee en laten je nvidia naar keuze onaangeraakt..maakt mij niet uit echter. Voor heavy stuff dual-boot ik gewoon met win7.
Alledaags gebruik is echter mint.

Je kan altijd ff een topic openen in het non-windows forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb mijn slaapstand probleem maar eens bij Dell neergelegd. Gisteren de eerste reactie gehad van de support. Natuurlijk waren dat de standaard dingen: Dell Diagnostics laten draaien, fabrieksimage terugzetten. Ik had al de PC Checkup, de ingebouwde diagnostics en de laatste versie van diagnostics (die ik had gedownload en op USB stick gezet) gedraaid en die lieten niets zien. Fabrieksimage heb ik al 2x teruggezet, plus 2x een clean install (1x HP, 1x Ultimate). Ik ben benieuwd waar ze nu mee terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
Ga er geen video van maken, teveel werk.
En BTW ze stan gewoon op Youtube:
YouTube: How to install a backlit keyboard on Dell XPS 17 L702X laptop
Is wel van een XPS17, maar principe is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Joolee schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:52:
Bij sommige configuraties lukt het gewoon niet. Mij is het niet gelukt bij het bestellen van de laptop, bij de andere configuraties lukte het om de een of andere reden wel. Ik heb in het topic ook al meer mensen met dit probleem voorbij zien komen.
Ja, dat is waar. Ik doelde meer op het feit dat als je backlit toetsenbord kunt configureren, je hem dan ook zo geleverd zult krijgen. Dell doet er dan niet moeilijk over dat je dat via "een truckje" zo geconfigureerd hebt. Ik dacht ook de CrazyMonk dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:44
Pff ik probeer een laptop uit te zoeken die ik vervolgens via m'n werk kan bestellen, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Een paar vragen waar ik mee zit en graag wat hulp bij zou willen:
1. Wat is het verchil tussen de XPS 15 en 15Z?
2. Waar kan ik op de Dell site aangeven dat ik een HD scherm wil?
3. Hoe vrij ben je in het zelf samenstellen van de specs? Ik wil denk ik zelf een SSD erin gaan zetten, dus bij aanschaf door m'n werkgever mag er van mij een crappy HDD inzitten

Iemand ervaring met de XPS14(Z)?
De reden dat ik twijfel is dat ik moet kiezen tussen een MacBook Pro 13" of een Win7 laptop voor ongeveer dezelfde prijs, waarbij ik dus zoveel mogelijk performance voor m'n geld wil.

[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 16-11-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Vanmiddag maar even Dell gebeld betreft het probleem met mijn adapter. Na een serie van tests die ik moest uitvoeren; kwam er tot de conclusie dat de adapter inderdaad stuk was (wat mijn vermoeden als was). De meneer aan de andere kant had het over een chip die niet goed functioneerde meer.

Uit eindelijk vertelde hij me dat ik een nieuwe adapter toegestuurd zou krijgen, dus verwacht rond maandag me adapter thuis te hebben, in de hoop dat het probleem zich dan voorgoed laat verdwijnen.

Tevens heb ik meteen kleine vraag; klopt het dat wanneer de accu niet goed werkt, dat de laptop zelf ook meteen minder goed werkt ?. Want ik vind hem namelijk zeer traag (met clean install van windows). Want anders ga ik volgend weekend eens even nieuwe clean install uitvoeren.
Heb inmiddels nu aantal dagen me accu binnen (maandag ontvangen). Het is tevens ook ander merk "Flextronics", zoals hier ergens in dit deel ook aan het licht kwam. Gelukkig werkt alles weer zoals het hoor ^_^

[ Voor 4% gewijzigd door Metian op 16-11-2011 14:08 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MailMan schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:35:
Pff ik probeer een laptop uit te zoeken die ik vervolgens via m'n werk kan bestellen, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Een paar vragen waar ik mee zit en graag wat hulp bij zou willen:
1. Wat is het verchil tussen de XPS 15 en 15Z?
2. Waar kan ik op de Dell site aangeven dat ik een HD scherm wil?
3. Hoe vrij ben je in het zelf samenstellen van de specs? Ik wil denk ik zelf een SSD erin gaan zetten, dus bij aanschaf door m'n werkgever mag er van mij een crappy HDD inzitten

Iemand ervaring met de XPS14(Z)?
De reden dat ik twijfel is dat ik moet kiezen tussen een MacBook Pro 13" of een Win7 laptop voor ongeveer dezelfde prijs, waarbij ik dus zoveel mogelijk performance voor m'n geld wil.
1. De 15z is iets lichter en dunner. Nadeel is wel dat je minder performance kan krijgen en dat hij duurder is.
2. Bij de 15z is het volgens mij niet mogelijk, maar bij de 15 kun je dat gewoon bij het specificatie aanpassen dingetje doen.
3. Je bent vrij in het instellen van processor, geheugen (RAM en HDD), beeldscherm, netwerkadapter en nog veel mee. Beste is gewoon om te kijken. SSD is volgens mij niet mogelijk bij Dell, maar zelf doen schijnt goed te doen te zijn. Enige nadeel, vind ik, is dat je er niet voor kunt kiezen om hem zonder OS te bestellen. XPS 14(z) heb ik geen ervaring mee, maar naar wat ik heb gehoord lijkt hij erg op de 15 en 17 kwa bouwkwaliteit en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De Z is een wat slechtere bouwkwaliteit, slechter scherm etc.
Als je specifiek voor dun wilt, dan kun je voor de Z gaan, voor elke andere reden/optie zou ik zelf voor de gewone gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52
De gewone vind ik zelfs niet dik ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMonk
slow whoop schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:46:
[...]

Ja, dat is waar. Ik doelde meer op het feit dat als je backlit toetsenbord kunt configureren, je hem dan ook zo geleverd zult krijgen. Dell doet er dan niet moeilijk over dat je dat via "een truckje" zo geconfigureerd hebt. Ik dacht ook de CrazyMonk dat bedoelde.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad, heb geen zin in gezeur van Dell.

Ik heb nog een klein vraagje, ik zie die XPS 17. En die is in alle opzichten beter of hetzelfde als de XPS 15 (Groter scherm, betere GPU). En hij is alsnog goedkoper. Hoe kan het dat hij alsnog goedkoper is? Zie ik iets over het hoofd?

Het enige nadeel dat ik zie is dat de XPS 17 geen backlit keyboard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een groter scherm is niet beter, alleen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
wezep schreef op woensdag 16 november 2011 @ 07:32:
[...]

Ga er geen video van maken, teveel werk.
En BTW ze stan gewoon op Youtube:
YouTube: How to install a backlit keyboard on Dell XPS 17 L702X laptop
Is wel van een XPS17, maar principe is hetzelfde.
Nee dat is niet waar, de 15 is anders dan de 17:

http://support.euro.dell....sm/keyboard.htm#wp1179891

dit is de juiste handleiding, misschien handig om in de startpost te zetten..

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25

WhySoSerious

Be the change.

SSD bay is inmiddels binnen gekomen en geinstalleerd. Appeltje-eitje. SSD zelf is 30 gig OCZ exemplaar (34 Nm ;)) dus het is wel een beetje rommelen met wat wel en niet op de SSD te zetten. Heb nu nog 6 gig vrij, dus draait prima.

Installatie zelf stelde niets voor. Om bewegingen van de schijf tegen te gaan heb ik een papieren zakdoekje op de SSD gelegd, en daarover heen strak tape geplaatst. Zit prima :D

Laptop nu idioot snel opgestart, BIOS is sowieso al erg rap, icm SSD access times helemaal een verademing.

@problemen: succes iedereen!

Verwijderd

Hierbij mijn config, zoals ik van plan ben om hem te gaan bestellen:

Cover – Metalloid Aluminium
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
Windows® 7 Home Premium MUI -käyttöjärjestelmän (64-bittinen) resurssi-DVD
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Collect & Return-garantie – geen upgrade geselecteerd
Geen Accidental Damage-bescherming
DataSafe online back-up van 2 GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - abonnement van 15 maanden
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
8x optisch dvd+/-rw-station
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Interne DVB-T TvTuner
Logitech® Performance Mouse MX™
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)

Basisprijs totaal: € 1.168,99
-/- € 90,= couponkorting
-----------------------------------
Prijs inclusief korting: € 1.078,99

Deze offerte heb ik gisteren telefonisch laten opmaken, omdat ik dacht dat Dell mij telefonisch wel zou informeren over alle kortingsmogelijkheden. Dat bleek niet het geval. Ik begon zelf over de € 90,= korting, en die werd meteen van het totaalbedrag afgetrokken. Later zag ik hier op het forum dat het ook nog mogelijk is om een 10% kortingscode te krijgen over het totaalbedrag. Deze codes zijn echter wat lastiger te vinden, heb ik begrepen. Ik zal het Dell Waardebonnentopic vandaag in de gaten houden, want 10% extra korting daar loop ik wel warm voor!

Opmerkingen of advies over mijn config (of over de korting) zijn welkom.

-edit- ik twijfel o.a. nog over Services & Support: extra garantie bijkopen, of niet? Als ik nog 10% extra korting krijg, wordt die keuze wel wat gemakkelijker. Wat ik mij trouwens afvraag: volgens mij zijn fabrikanten volgens Europese wetgeving verplicht om minimaal 2 jaar standaard garantie te bieden op apparatuur, terwijl Dell slechts 1 jaar biedt. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 08:51 ]

Verwijderd

Mijn advies: neem geen 8GB RAM (maar bv. het minimum van 4GB, tenzij 8GB een aanbieding is) en zorg dat je wel boven de EUR 1000 zit zodat je 10% korting kan gebruiken. Het is veel goedkoper om zelf 8GB aan te schaffen en dit is zeer eenvoudig te installeren.

Verwijderd

@5618:
Dank je. Die 8GB was idd onderdeel van een aanbieding.

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik ben nu Skyrim aan het spelen op mijn GT540M, en het draait, maar matig. Natuurlijk is het een zwaar spel, maar waar kan ik zien of ik zeker weten de videokaart gebruik en niet de Intel 3000 graphics chip? Andere mensen hadden er kennelijk ook last van toen ze MW3 probeerden te spelen, maar ik weet niet hoe die dat hebben opgelost.

• Nefiorim
HotFix schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:55:
Ik ben nu Skyrim aan het spelen op mijn GT540M, en het draait, maar matig. Natuurlijk is het een zwaar spel, maar waar kan ik zien of ik zeker weten de videokaart gebruik en niet de Intel 3000 graphics chip? Andere mensen hadden er kennelijk ook last van toen ze MW3 probeerden te spelen, maar ik weet niet hoe die dat hebben opgelost.
Standaard pakt ie bij mij de Intel HD3000 inderdaad. Je kan in het nVidia control panel bij 3D instellingen zeggen dat ie Skyrim moet forceren op de GT540M, dan moet het opgelost zijn.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

HotFix schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:55:
Rechtermuisklik op skyrim.exe >> uitvoeren met grafische processor>> GT540M ;)

• Nefiorim
WhySoSerious schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:40:
[...]

Rechtermuisklik op skyrim.exe >> uitvoeren met grafische processor>> GT540M ;)
Zou je denken, ware het niet dat je via de launcher eerst de instellingen goed moet zetten. Dus start je eigenlijk eerst de launcher op met die mogelijkheid, maar dan heb je kans dat ie als ie het main game opstart niet meer die adapter pakt.
Handmatig toevoegen blijft dus de beste optie.

• Jasperv6
WhySoSerious schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:14:
SSD bay is inmiddels binnen gekomen en geinstalleerd. Appeltje-eitje. SSD zelf is 30 gig OCZ exemplaar (34 Nm ;)) dus het is wel een beetje rommelen met wat wel en niet op de SSD te zetten. Heb nu nog 6 gig vrij, dus draait prima.

Installatie zelf stelde niets voor. Om bewegingen van de schijf tegen te gaan heb ik een papieren zakdoekje op de SSD gelegd, en daarover heen strak tape geplaatst. Zit prima :D

Laptop nu idioot snel opgestart, BIOS is sowieso al erg rap, icm SSD access times helemaal een verademing.

FF een paar vraagjes over zo'n SSD.

- heb jij deze gekocht in 30gb versie? Klik

- Je vervangt dus je normale HD? Of is die ssd een externe HD met je besturingssysteem erop?

>> Zou ook graag willen dat het besturingssyteem echt snel gaat werken. Met behulp van zo'n SSD gaat dat wel lukken. Kijk er alleen tegen op om hem in te bouwen + hele besturingssysteen over te zetten. (met behoud van legitieme codes e.d. :P |:( )

Voor 70-100 euro is het wel een mooie upgrade 8)

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Jasperv6 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:06:
[...]

FF een paar vraagjes over zo'n SSD.

- heb jij deze gekocht in 30gb versie? Klik

- Je vervangt dus je normale HD? Of is die ssd een externe HD met je besturingssysteem erop?

>> Zou ook graag willen dat het besturingssyteem echt snel gaat werken. Met behulp van zo'n SSD gaat dat wel lukken. Kijk er alleen tegen op om hem in te bouwen + hele besturingssysteen over te zetten. (met behoud van legitieme codes e.d. :P |:( )

Voor 70-100 euro is het wel een mooie upgrade 8)
Mwah gekocht, overgenomen van een collega die een grotere heeft gekocht. Leuke, low-budget upgrade voor de laptop

Ik heb de dvd-speler eruit gehaald. Op Ebay een caddy gekocht voor tientje en daar de SSD in gezet.

Windows gewoon opnieuw installeren (kwestie van 15 minuten).

Tip: Ga wel voor een minimaal >64 gb formaat, zeker als je er nog andere programma's of games op wilt zetten. Heb in mn desktop een 96gb Kingston en daar heb je gewoon veel meer ademruimte mee. Los daarvan, met elke SSD start je windows zo ziek snel op. Benieuwd hoe dit onder windows 8 gaat presteren!

Succes!

• Jasperv6
Tnx.

Op ebay vind ik wel caddy's voor dell laptops maar deze hebben niet hetzelfde front als de xps 15. Heb je dat over kunnen zetten? Las paar berichten hiervoor dat je de dvd speler dan extern weer aansluit via de externe-sata aansluiting dus als je een keer een cdrom hebt kun je die nog wel afspelen. xD

OCZ vertex plus met sata II lijkt me wel geschikt. 120GB voor 124,- euro. Dat is de goedkoopste per gb dacht ik :)
Zal er ff over na gaan denken :P

• Alfie104
WhySoSerious schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:14:

Die van mij is gisteren ook binnengekomen. Maar omdat m'n laptop nog terug moet naar Dell (zie m'n posts over het slaapstand probleem) wacht ik nog even met ombouwen. Deze SSD komt erin, lekker snel SATA-III met Sandforce controller, maar ik ben wel benieuwd wat zo'n onbekend merk in de praktijk gaat presteren. Overigens, als je iets meer wilt uitgeven (en iets minder wilt knutselen) zijn er ook caddy's te vinden die kant-en-klaar zijn voor de XPS, dus met het juiste frontje er al op.

In m'n vorige laptop had ik ook zo'n caddy omdat de interne hdd erg klein was (120GB) en ik de brander toch nooit gebruikte. Echt een ideale oplossing! Daar had ik trouwens geen SSD in zitten, heb ik wel een keer geprobeerd maar de computer was te langzaam om er echt van te profiteren.

Zelf denk ik dat een 60GB SSD meer dan genoeg moet zijn. Ik heb nu met de officiële Dell installatie + alles wat ik erbij heb gezet, zo'n 30GB in gebruik dus een 30GB SSD is gewoon te klein. Ik kan wel iedereen die een SSD inbouwd, adviseren om de gebruikersmap (Users\<gebruikersnaam>) te verplaatsen naar de gewone harddisk ivm. de levensduur van de SSD. Hierin bevindt zich nl. ook de Temp directory waar Windows continu in loopt te schrijven. Bovendien is dit vaak met afstand de grootste directory op de C-schijf, dus scheelt het je een heel stuk in SSD gebruik. Volgens mij wordt je computer er niet echt trager van als je deze bestanden op een langzame harddisk hebt staan.

Maar goed, eerst dus maar de laptop terug naar Dell sturen, kijken of ze het probleem eruit krijgen. Zal wel een nieuw moederbord worden. Op een gegeven moment moest ik de nieuwste bios flashen, A06. Die stond er vanuit de fabriek al op, maar ik besloot om het voor de zekerheid toch nog een keer te doen. Bij de procedure van het flashen hoort ook een automatische reboot en ook daar ging m'n Dell weer de mist in. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen met de mini XP van de Hiren bootcd.

• Jasperv6
@Alfie104

- die kant en klare caddy's: hoe weet je dat het frontje er al bij zit? De foto is gewoon hetzelfde als die goedkoperen en hij is voor veel meer laptops compatibel. (die niet allemaal het zelfde frotnje hebben vb. inspiron e.d.)

- Wel een nice ssd, ben ook benieuwd! Mooi dat 60gb genoeg is, scheelt toch wat centen.

-Heb een een slaapstand probleem. Had gelezen dat je contact had opnemomen met de klantenservice. Die zeiden een kapot moederbord? Bij mij gaat hij 1v/d 5 keer gewoon uit op den duur (na 2 uur ofzo) dan uitdrukken en opstarten geeft foutmelding: bluescreen :?
Ook maar gaan bellen of is dit iets heel anders? :X

/- om de ssd te installeren ga ik toch de dvd/caddy gebuiken. Heb wel vaker dingen vervangen aan een pc./ laptop maar deze hdd zit helemaal 'verstopt' :'( ;( Nog maar eens goed inlezen want op google staan een paar gevallen dat hij de SDD niet herkend of alleen als cd-drive. 8)7

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Nefiorim schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:42:
[...]

Zou je denken, ware het niet dat je via de launcher eerst de instellingen goed moet zetten. Dus start je eigenlijk eerst de launcher op met die mogelijkheid, maar dan heb je kans dat ie als ie het main game opstart niet meer die adapter pakt.
Handmatig toevoegen blijft dus de beste optie.
Hij start op die manier wel op, dus het is een prima optie :)
Bedankt voor de tips! Medium draait hij nu echt goed

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zucht hebben sommige mensen nog niet gehoord van de problemen met SandForce SSD's....? Ze werken in theorie heel prima en met kleine bestanden (AKA benchmarks) doen ze het ook zeer goed, maar in het echt zijn ze een stukje minder snel, vooral met comprimeerde data. Daarnaast gaan ze ook snel kapot.

Voor 20 euro meer heb je een kingston v+100 van 96GB. Die is in benchmarks niet de snelste, maar in de praktijk is hij sneller. Daarnaast gaat hij ook minder snel stuk.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

neeroeter schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:15:
[...]

acpioff.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh

rmmod nouveau

insmod acpi_call.ko

Ik doe het als volgt:

code:
1

code:
1
./acpion.sh

code:
1

suc6
Je link naar een gecompileerde acpi geeft een 404? Maar als ik hem via

code:
1
sudo apt-get install acpi-call-tools

Naar welke map moet ik dan cd doen, want in de installmap van die apt-get (/etc/acpi/) zit geen acpi_call.ko file?

Ik heb het btw ook via bumblebee geprobeerd, maar daarbij werkte het niet.

edit: Oeps, soz 4 double-post

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Als jullie willen gamen.

dan kunnen jullie deze stappen proberen.

1. download de laatste driver van nvidia.com
2. klik rechtermuis knop op je desktop - nvidia control panel
3. klap 3d settings uit en klik op manage 3d settings
4. ga naar het 2e tab program settings
5. klik op add en ga naar het betreffende game bestand. bijv. steamapps - common - mw3 - mw3.exe hoe die ook heet.
6. geef aan of hij op high performance moet staan.
7. klik op apply.

boven bij het menu balk kan je bij desktop (bureaublad) geef status icon weer of zo iets(de een-na-laatste). dan krijg je een icoon naast je klok met de actieve applicatie die de gpu opdat moment gebruikt. ;)

• Alfie104
Jasperv6 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:06:
@Alfie104

- die kant en klare caddy's: hoe weet je dat het frontje er al bij zit? De foto is gewoon hetzelfde als die goedkoperen en hij is voor veel meer laptops compatibel. (die niet allemaal het zelfde frotnje hebben vb. inspiron e.d.)
Het aanbod verschilt per dag, soms staan ze er ook tussen met het XPS frontje. Ik heb een universele besteld, dat frontje is gemakkelijk over te zetten.
-Heb een een slaapstand probleem. Had gelezen dat je contact had opnemomen met de klantenservice. Die zeiden een kapot moederbord? Bij mij gaat hij 1v/d 5 keer gewoon uit op den duur (na 2 uur ofzo) dan uitdrukken en opstarten geeft foutmelding: bluescreen :?
Ook maar gaan bellen of is dit iets heel anders? :X
Het is een ander probleem, maar mogelijk met dezelfde oorzaak. Het heeft iets met het power management te maken. Op internet vind je ook een aantal mensen met het hibernate/reboot probleem, dwz. je gaat in hibernate maar hij start gelijk weer op. Soms ook bij het uitschakelen.

Dat kapotte moederbord is mijn eigen conclusie, dat heeft Dell niet gezegd. Ze zouden de computer gaan onderzoeken en ik ga ervan uit dat ik hem terugkrijg met werkende slaapstand.
/- om de ssd te installeren ga ik toch de dvd/caddy gebuiken. Heb wel vaker dingen vervangen aan een pc./ laptop maar deze hdd zit helemaal 'verstopt' :'( ;( Nog maar eens goed inlezen want op google staan een paar gevallen dat hij de SDD niet herkend of alleen als cd-drive. 8)7
Zoveel werk is het niet om die hdd te bereiken. 1 schroefje aan de onderkant, twee klemmetjes en dan kun je zo de bovenkant eraf klikken. Dan zit de hdd bracket met 4 schroefjes vast en de hdd zit weer met 4 schroefjes in de bracket. In totaal nog geen 5 minuten werk om de hdd te wisselen.

Ik moet de SSD nog binnen krijgen, dus ik heb nog niets kunnen testen maar het schijnt dat de XPS met de SSD in de caddy problemen heeft met opstarten. Bovendien vraag ik me af of de Sata aansluiting van de caddy wel SATA-III is. Alleen interessant natuurlijk als je een SATA-III SSD hebt.
Gropah schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:42:
Zucht hebben sommige mensen nog niet gehoord van de problemen met SandForce SSD's....? Ze werken in theorie heel prima en met kleine bestanden (AKA benchmarks) doen ze het ook zeer goed, maar in het echt zijn ze een stukje minder snel, vooral met comprimeerde data. Daarnaast gaan ze ook snel kapot.
Nee, ik had er inderdaad nog niet van gehoord. Wel dat de OCZ Vertex 3 een probleem had, maar dat dat met een firmware update is opgelost. We zullen wel zien, als hij te snel stuk gaat wordt de volgende een ander merk. Hopelijk gaat hij dan wel in het eerste jaar stuk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alfie104 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:39:
Nee, ik had er inderdaad nog niet van gehoord. Wel dat de OCZ Vertex 3 een probleem had, maar dat dat met een firmware update is opgelost. We zullen wel zien, als hij te snel stuk gaat wordt de volgende een ander merk. Hopelijk gaat hij dan wel in het eerste jaar stuk ;)
Als die bugs hebben al minstens 20 firmware updates ondergaan.. Ik geloof echt helemaal niets meer van OCZ totdat dat door minstens een handvol gebruikers is bevestigd.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:41:
[...]

Als die bugs hebben al minstens 20 firmware updates ondergaan.. Ik geloof echt helemaal niets meer van OCZ totdat dat door minstens een handvol gebruikers is bevestigd.
Persoonlijke ervaring.

Ik gebruik nu al meer als een maand een OCZ Vertex 3, perfect. Nooit blue screen of iets gehad, wat je vaak hoort.

Verwijderd

Topicstarter
N = 1 ;)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou eerder zeggen i = 1, maar ja. 1 goede, tevreden gebruiker betekend niet meteen dat een product goed is. Op het moment dat meer dan 25% van de producten binnen een jaar terug wordt gebracht voor RMA, dan kun je denk ik wel stellen dat het een slecht product is.

• UberQuaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 23:13
We hebben op het werk 5 pc's met OCZ vertex 2 hardeschijven.
Sommige harde schijven draaien nu al anderhalf jaar en we hebben nooit enig probleem gehad.

N+nog 1

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is, de vertex 3 is duurder dan de M4, en even snel in de praktijk. De M4 wordt alleen minder aggressief gemarket met nutteloze specs.

Waarom zou je voor een product kiezen wat even snel is, maar duurder, en zogenaamd erg onbetrouwbaar? Heel simpel. Niet.

Ik heb die discussie al vaker gevoerd, en elke cijfers die er beschikbaar zijn weten te melden dat intel en marvel ten minste 3x zo betrouwbaar zijn als sandforce controllers. Welke conclusie je daaruit trekt moet je zelf weten, ik zou het wel weten.. Zie bijvoorbeeld dit artikel van een maand terug:
http://www.hardware.fr/articles/843-7/ssd.html
- Intel 0,1% (contre 0,3%)
- Crucial 0,8% (contre 1,9%)
- Corsair 2,9% (contre 2,7%)
- OCZ 4,2% (contre 3,5%)
Een een selectie van de 10 meest teruggekomen producren: alles met meer dan 5% failure.
- 9,14% OCZ Vertex 2 240 Go
- 8,61% OCZ Agility 2 120 Go
- 7,27% OCZ Agility 2 40 Go
- 6,20% OCZ Agility 2 60 Go
- 5,83% Corsair Force 80 Go
- 5,31% OCZ Agility 2 90 Go
- 5,31% OCZ Vertex 2 100 Go
- 5,04% OCZ Agility 2 3.5" 120 Go
go figure

Natuurlijk is het zo dat veel mensen contact opnemen met de fabrikant, en deze cijfers daarom scheef zijn. Maar je gaat me niet vertellen dat je op die manier een factor 40 gaat corrigeren. En dat klopt heel aardig met mijn eigen ervaringen: ik heb door de jaren heen een (!!) failure gezien van een intel drive. Er is geen maand voorbij gegaan zonder minstens een handvol klachten over SSD's met sandforce controllers.

• Jasperv6
@ Affie104:
Thx man! Duidelijke antwoorden en wacht wel even af totdat je het hebt gemonteerd. Toch wil ik nog niet teveel rommelen met mn gloednieuwe laptop dus wacht denk ik nog wel een half jaartje. Tot die tijd lees ik de bevindingen wel. _/-\o_

@Darkstone Dus de crucial M4 is het beste volgens jou? Ik wacht dus nog even af. Ondertussen worden ze wel goedkoper (is altijd zo xD) en komt er misschien wat mee aanbod.
Daarnaast zoek ik wel een SSD met meer dan 90GB.
Dus 96gb of liever nog de 120GB 8) ;)

EDIT: zal er even bij zeggen dat ik met eigen onderzoek op de OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 120GB kwam.
Gelet op 120GB en prijs, nog niet heel goed op reviews van Vertex ;p

[ Voor 14% gewijzigd door Jasperv6 op 17-11-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Martijn Meijer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:55:
Ik heb vanacht een nieuwe video gemaakt met de aangepaste nvidia settings.

en nu krijg ik constant 35 FPS

bedankt voor de hulp :D

YouTube: Gameplay Dell XPS 15 L502x | Call of Duty: MW3 | Multiplayer | High settings,Nvidia 525m
overclock de core van de 525m naar 680mhz, kan ie wel hebben en gaat ie een stuk sneller van. Ik gebruik de 525M toch alleen maar met het netsnoer aangesloten, dus heel veel zal dit niet van de accu vergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
hmm, ik twijfel of ik nu niet het 1080P scherm moet halen.

Voor ongeveer 80~100 euro kun je er een halen, wat het best aantrekkelijk maakt, maar wat moet ik er van verwachten? het huidige scherm is redelijk goed als je er recht voor zit(wat je 90% van de tijd doet), maar het zou wel iets groter mogen qua res van mij. Is het het geld wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
YoghurtO_o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:26:

Voor ongeveer 80~100 euro kun je er een halen, wat het best aantrekkelijk maakt, maar wat moet ik er van verwachten? het huidige scherm is redelijk goed als je er recht voor zit(wat je 90% van de tijd doet), maar het zou wel iets groter mogen qua res van mij. Is het het geld wel waard?
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb ooit bij mijn oude Toshiba 17" het 1440x900 scherm (met pixels zo groot als postzegels) vervangen door een WUXGA+ scherm met 1920x1200 pixels en het is de beste upgrade die ik ooit heb gedaan! Ik ga ook zeker het scherm van m'n XPS vervangen door een full-hd scherm, maar eerst die reparatie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Joolee schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:42:
Ik heb hem ook besteld. Eens kijken of ik hiermee de brander aan de praat kan krijgen die ik eruit heb gehaald om ruimte te maken voor m'n SSD.
Past niet. De kabel heeft een Sata-aansluiting. De brander heeft een micro-Sata aansluiting. Die komt meer overeen met de micro-Sata zoals je die ook op 1.8" harddisks vind, maar heeft minder contacten dus het is zelfs maar de vraag of een kabel voor 1.8" harddisks op de brander past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Alfie104 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 05:35:
[...]

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb ooit bij mijn oude Toshiba 17" het 1440x900 scherm (met pixels zo groot als postzegels) vervangen door een WUXGA+ scherm met 1920x1200 pixels en het is de beste upgrade die ik ooit heb gedaan! Ik ga ook zeker het scherm van m'n XPS vervangen door een full-hd scherm, maar eerst die reparatie afwachten.
Klinkt op zich wel redelijk. Ik zou het full-hd scherm er wel bij hebben gekocht als die niet 200 euro was, maar gewoon de Amerikaanse prijs had. Nu is het handige van dit scherm ook nog dat ik een mat scherm kan kopen ipv glossy. Maar zou dit problemen kunnen opleveren bij garantie kwesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoghurtO_o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:26:

Vergelijk dan wel met pricewatch: Dell Ultrasharp U2410, aangezien dat het goedkoopste wide-gamut scherm is in de pricewatch. En als je berekent wat alles kost met kortingsbonnen kost dat scherm uiteindelijk eerder 100 euro dan 200.

Zonder het 1080p scherm moet je de xps gewoon niet nemen. Dat doet enorm afbreuk aan het apparaat, alles van hoge kwaliteit, en dan zo'n rukscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dit nog maar eens kracht bijzetten. Neem het van iemand (lees: mij) aan die beide schermen van de XPS 15 naast elkaar heeft gezien: neem in vredesnaam het 1080p-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Jaren geleden had ik een collega die zo'n HD scherm had op zijn laptop. Toen vond ik het echt niets: veel te duur, veel te kleine lettertjes etc. etc.

Nu heb ik hem zelf en kan ik alleen maar stellen (ff op het dak klimmen):
NEEMT ALLEN HET 1080p-SCHERM U WORDT ER EN BLIJER MENS VAN

(en nu weer voorzichtig langs de regenpijp naar beneden)
En als je toch besluit het niet te doen, verhuis dan naar een eenzame plaats waar je een XPS met HD-scherm nooit zult zien, anders heb je de rest van je leven spijt.

Dus.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:14:
[...]

Vergelijk dan wel met pricewatch: Dell Ultrasharp U2410, aangezien dat het goedkoopste wide-gamut scherm is in de pricewatch. En als je berekent wat alles kost met kortingsbonnen kost dat scherm uiteindelijk eerder 100 euro dan 200.

Zonder het 1080p scherm moet je de xps gewoon niet nemen. Dat doet enorm afbreuk aan het apparaat, alles van hoge kwaliteit, en dan zo'n rukscherm...
hmm, dan mischien toch het 1080P scherm bestellen. Ik wil 'm voornamelijk omdat ie mat is, reflecties word ik helemaal gek van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een glans scherm. Je kan een matte versie van hetzelve scherm bestellen bij kuztronic voor -als ik me het goed herriner- iets meer dan 200 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zat ik dus ook naar te kijken, ik had je eerdere post gezien. Bij Kuztronic hebben ze hem niet in voorraad, althans volgens de website. En de verwachte leverdatum ligt in het verleden, 15th Oct 2011.
http://kuzotronic.com/pro...52b-FHD-Cable-Bundle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kuztronic levert die dingen al maanden. Als je er een bestelt krijg je hem heus wel geleverd, ik weet alleen niet hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Ik zou eigenlijk ook liever een mat scherm willen hebben, vind het jammer dat Dell dit niet in het assortiment heeft voor de XPS 15. Maar ik zie op tegen het werk (scherm vervangen) en de eventuele wachttijd. Misschien toch maar iets met anti glare folie proberen? Wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel slecht.

Maar ik stoor me al redelijk aan de ruis van het matte desktopscherm waar ik nu achter zit, dus ik zie mij niet als gemiddelde persoon.. Ik heb liever glans: veel mooier wit, en van weerspiegelingen heb ik niet vaak last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:16:
Het is dus een glans scherm. Je kan een matte versie van hetzelve scherm bestellen bij kuztronic voor -als ik me het goed herriner- iets meer dan 200 pond.
Ik heb het over de AUTronics B156HW01, die is mat en kost ~100 euro.
edit: ik zie dus dat jij die ook bedoelde. Ik heb ze op ebay voor die prijzen gevonden, zitten ook LG varianten tussen dus je moet wel even filteren.

[ Voor 18% gewijzigd door YoghurtO_o op 18-11-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
V1, V4, of een andere versie? Er zijn namelijk een stuk of 7 versies die gaan van ultra brak (V5, in de N53) tot super (V4 en V7, in respectievelijk de W520 en xps 15).
YoghurtO_o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:14:
Ik heb ze op ebay voor die prijzen gevonden, zitten ook LG varianten tussen dus je moet wel even filteren.
Ebay verkoopt geen schermen die gelist staan, maar compatibele rukpanelen. Bestel nooit een scherm bij ebay totdat je zeker weet dat de seller exact dat scherm verkoopt. En nee, dat gaan geen enkele seller voor die prijs doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:19:
V1, V4, of een andere versie? Er zijn namelijk een stuk of 7 versies die gaan van ultra brak (V5, in de N53) tot super (V4 en V7, in respectievelijk de W520 en xps 15).

[...]

Ebay verkoopt geen schermen die gelist staan, maar compatibele rukpanelen. Bestel nooit een scherm bij ebay totdat je zeker weet dat de seller exact dat scherm verkoopt. En nee, dat gaan geen enkele seller voor die prijs doen.
de v4, wel raar dat de listing nu weer weg is. Er zijn er ook een paar die of dat scherm of een soortgelijke leveren(wss dus gewoon een soortgelijke), maar dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
maar stel je haalt deze, dat is toch gewoon dat scherm niet?

http://www.ebay.co.uk/itm...1c1d981f45#ht_5678wt_1037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan best, maar mail hem eerst met de vraag of je *exact* dat scherm krijgt. Voor zover ik me het herrinerde was er een tijd terug niet een seller op ebay die dat scherm daadwerkelijk verkocht, ondanks dat er meerdere listings waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:02:
Kan best, maar mail hem eerst met de vraag of je *exact* dat scherm krijgt. Voor zover ik me het herrinerde was er een tijd terug niet een seller op ebay die dat scherm daadwerkelijk verkocht, ondanks dat er meerdere listings waren.
lijkt me idd we slim om te doen ja. Vind al die misleidende ads alleen wel zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
ok, ik weet in ieder geval dat gamen met 1080P scherm geen probleem is( Fifa 12, F1 2011), speelt heel soepel op onze 46", wel overclocked naar 540m specs. Verschil in kleuren zie je zo wel het best als je duplicate desktop runt. Dat 1080P scherm gaat er wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:19:
Okee, maar dat is dus de B156HW01 en die is mat. Ik heb liever een glossy scherm, mooiere kleuren en dat glimmen heb ik eigenlijk nooit last van (m'n vorige scherm was ook glossy).

Wat zijn eigenlijk glossy schermen van vergelijkbare kwaliteit als de B156HW01 V4 of V7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
V0 = glans,. 700:1 contrast, 300cd/m, 60% gamut. Die zit in mn studio 15.
V1: idem, maar dan mat met iets lagere max. helderheid

V5. Glans, <200:1 contrast, 220cd/m, 60% gamut. Die zit op de N53 en een lading andere notebooks.

V7. Glans, 700:1 contrast, 300cd/m, 95% gamut, uit de xps 15
V4. idem, maar dan mat met iets lagere maximale helderheid (270 or-so, fabrieksspec)

Er zijn ook nog ladingen LG schermen, maar A) die zijn maximaal 72% gamut, en B) ik het zijn er zo veel dat ik geen idee heb wat de spec ervan is tenzij je het exacte model tegenkomt in een review.

V4 en V7 zijn de beste consumentenpanelen die je kan krijgen. Alleen de LG IPS schermen zijn beter. Maar die kosten echt veel en passen er toch niet in aangezien die eDP gebruiken in plaats van LVDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleja
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 22:46
Voor de handige mensen onder ons:

Heb gisteren m'n SSD aangekregen ( crucial m4 64gb ) en ik wou mijn HDD dus vervangen met de SSD.
Nu had ik gelezen dat het verwijderen van de palmrest het moeilijkste zou zijn en dan met name het deel waar je voorzichtig de palmrest met eventueel een bankkaart moet verwijderen. Daar ben ik echter niet geraakt...

Ik had nl. voor het verwijderen van het kleine K schroefje onder de batterij een te grote schroevendraaier gebruikt met als gevolg dat mijn schroefje nu "screwed" is :'( .

Heeft er iemand een idee hoe ik dit schroefje er eventueel toch zou kunnen uitkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een kolomboor... Ik zie zo even geen andere oplossing, gewoon de kop van de schroef wegboren. Voor zover je dat gewoon kunt noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Brrr, vind ik een beetje eng. Een kolomboor is wel de enige manier om zeker te maken dat je niet doorschiet in het moederbord of een ander onderdeel wat niet tegen boren kan. Met een handboor zou ik het zeker niet doen!

Wat ik zelf altijd doe in zo'n geval is eerst proberen of er nog op een of andere manier een plat schroevendraaiertje in past. Soms pakt die nog net wel. Het schroefje zit niet enorm vast, dus misschien heb je geluk.

Anders pak ik de soldeerbout en ga ik het schroefje verwarmen, net zolang tot het plastic eromheen smelt, zodat je het schroefje eruit kunt trekken door de plastic delen uit elkaar te trekken. Meestal kun je er daarna nog steeds een nieuw schroefje in draaien, dat pakt dan nog. Soms smelt de kop van het schroefje door het plastic, maar ook dan kan er vaak weer een nieuw schroefje in.

Misschien is het veel verstandiger om eerst de SSD in een caddy te proberen...\

@Darkstone, bedankt voor de uitgebreide opsomming. Ik ga maar eens op zoek.

[ Voor 13% gewijzigd door Alfie104 op 19-11-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleja
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 22:46
Boren is het laatst wat ik zou willen doen aangezien ik er geen ervaring mee heb.
SSD in caddy is inderdaad mijn beste optie maar ik wou sowieso de palmrest even verwijderen om een kijkje te nemen naar mijn linker speaker aangezien die wat zoemt tijdens het afspelen van muziek.

Bedankt voor de aanbevelingen!

Edit:
Nu ik er zo aan denk, stel dat ik mijn HDD er niet uit krijg omwille van die schroef en ik bijgevolg mijn SSD op de plaats van de dvd drive, moet ik dan eerst mijn HDD formatteren om daarna met de W7 dvd W7 te installeren op de SSD?

[ Voor 28% gewijzigd door Gleja op 19-11-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 10:03

Tarin

Just plain weird.

Ik heb twee keer zo'n probleem gehad: een keer met een fietscomputertje, en een keer met een zelfgebouwde aluminium behuizing. Beide keren heb ik het apparaat opgespannen op de freesmachine, het nulpunt ingesteld, en hem een exacte afstand naar beneden laten boren (zonder koeling uiteraard). Is de veiligste manier, weet je zeker dat je niet uit schiet ;).

Maar volgens mij heb je ook van die pasta waarmee je de schroef min of meer aan de schroevendraaier vast kan 'lijmen', dat kan je eerst proberen?

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 19-11-2011 14:15 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.