Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:50
Je zou de SSD kunnen proberen in de plaats van de dvd drive, dat wilde ik ook eerst. Windows weigert te booten als de SSD op de plek van de DVD drive zit. Ik heb uiteindelijk de SSD geplaatst op de plek van de HDD, kon niet anders met mijn XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 22:52
ik ga de XPS 15 aanschaffen. En heb een budget van 700 euro max. kan iemand een mooie voor me samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie de topicwarning en de 2e post van dit topic. Een beetje eigen onderzoek kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:39:
Zie de topicwarning en de 2e post van dit topic. Een beetje eigen onderzoek kan ook geen kwaad.
Sorry. Mijn geplande aankoop is als volgt: een xps 15 met 6 gb ram, blu-ray drive en de GT 540M. Ik ga trouwens het standaar scherm nemen. Is de blu-ray het dan waard? En zijn de dingen die ik heb gekozen een beetje ok?

[ Voor 32% gewijzigd door champion16 op 19-11-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
Als er mensen zijn die FSX nog niet werkend hebben gekregen heb ik hier de oplossing:
Zorg eerst dat je de laatste drivers van Nvidia hebt geinstalleerd en service pack 1 en 2 van FSX.
Ga dan naar C drive - gebruikers-naam-appdata-roaming-microsoft-fsx- en open fsx.cfg met kladblok. (zet verborgen mappen aan in mapopties)
Je ziet dan heel veel tekst staan, zoek naar intel graphics hd etc. vervang dit door " [DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GT 525M .0]" zonder de haakjes en sla dit op.
Voor mij werkte dit en met m'n 2630qm en GT525 en ik krijg op high een zeer mooie fps, ik durf niet te zeggen dat dit voor iedereen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
champion16 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:50:
[...]

Sorry. Mijn geplande aankoop is als volgt: een xps 15 met 6 gb ram, blu-ray drive en de GT 540M. Ik ga trouwens het standaar scherm nemen. Is de blu-ray het dan waard? En zijn de dingen die ik heb gekozen een beetje ok?
Als je het standaard scherm neemt, lijken me de blu-ray en de 540 een beetje zinloos. Overigens, als je een en ander goed gelezen hebt, weet je dat de 525 eigenlijk dezelfde chip is als de 540, alleen op een lagere kloksnelheid. Met tooltjes als Rivatuner en MSI Afterburner kun je hem opklokken tot de snelheid van de 540. Dus ik zou zeggen, bespaar je het geld van die 540 en neem de 525 en het geld wat je uitspaart stop je dan weer in het 1080p scherm.

Als de 6GB geen actie van Dell is, moet je gewoon het standaard geheugen nemen. Een compatibel 4GB moduultje koop je al voor 15-16 euro, dus in het ergste geval ben je iets van 35 euro kwijt om er 8GB in te stoppen. Het geld wat je hiermee uitspaart kun je ook in het 1080p scherm stoppen. Volgens mij ben je dan al een heel eind. Op het moment is 6GB trouwens wel een actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Dus de i3 cpu, 4 gb ram, 320gb opslag, 525m gpu en 1080 p scherm is ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik overigens al lang en breed naar gehint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
De i3 cpu bungelt bij verschillende brnchmarks onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
champion16 schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:10:
Dus de i3 cpu, 4 gb ram, 320gb opslag, 525m gpu en 1080 p scherm is ideaal?
Ja, maar op dit moment zie ik geen XPS op de Dell site met een i3. En met de i5 is hij gelijk duurder, buiten je budget.

Overigens was ik ook op zoek naar een laptop met een budget van 700 euro. Net in die periode had Dell een XPS deal met de i7 2670QM, upgrade naar 750GB, upgrade naar 6GB voor 729 euro. Iets te duur dus en met het 1366x768 scherm, maar ik heb hem toch genomen. Dat scherm upgrade ik nog wel eens, evenals het toetsenbord (backlit). Een SSD is al onderweg, een caddy om de DVD speler te vervangen door een harddisk heb ik al, DVD of blu-ray gebruik ik toch bijna nooit meer. Een 4GB moduultje om de 2GB te vervangen heb ik ook al.

Als ik helemaal klaar ben, wordt het dus: XPS 15 met 1080p scherm, 8GB, 60GB SSD + 750GB hdd, backlit keyboard. Tegen die tijd heeft hij dan wel 1000 euro gekost, maar vind voor dat geld maar eens wat beters. En zo kan ik het in gedeeltes doen. Bovendien kan ik het oude scherm dan weer verkopen, levert vast nog wel iets van 50 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de site niet nee, in de sheet staat er een voor € 729 met i3 en 1080p.
champion16 schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:40:
De i3 cpu bungelt bij verschillende brnchmarks onderaan
Dat maakt voor jouw gebruik dus geen ene zak uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Alfie104 schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:04:
[...]

Ja, maar op dit moment zie ik geen XPS op de Dell site met een i3. En met de i5 is hij gelijk duurder, buiten je budget.

Overigens was ik ook op zoek naar een laptop met een budget van 700 euro. Net in die periode had Dell een XPS deal met de i7 2670QM, upgrade naar 750GB, upgrade naar 6GB voor 729 euro. Iets te duur dus en met het 1366x768 scherm, maar ik heb hem toch genomen. Dat scherm upgrade ik nog wel eens, evenals het toetsenbord (backlit). Een SSD is al onderweg, een caddy om de DVD speler te vervangen door een harddisk heb ik al, DVD of blu-ray gebruik ik toch bijna nooit meer. Een 4GB moduultje om de 2GB te vervangen heb ik ook al.

Als ik helemaal klaar ben, wordt het dus: XPS 15 met 1080p scherm, 8GB, 60GB SSD + 750GB hdd, backlit keyboard. Tegen die tijd heeft hij dan wel 1000 euro gekost, maar vind voor dat geld maar eens wat beters. En zo kan ik het in gedeeltes doen. Bovendien kan ik het oude scherm dan weer verkopen, levert vast nog wel iets van 50 euro op.
Gaat een hele gave laptop worden dan :) Ga je nog proberen die ouwde dvd speler aan de praat te krijgen? Ik had zelf bedacht na de dvdspeler voor ssd ruil, een sata 2 kabel op ebay te scoren en die via de rechter sata/usb ingang aan te sluiten. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan/ geprobeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
http://ecomm.euro.dell.co...ype=CFG&details=undefined

Ik heb dit in mijn mandje. http://www.actiepagina.nl/actiecode_kortingscode/6/Dell
Ik wil dan de kortingscodes van 60 en 40 euro gebruiken maar die worden niet geaccepteerd. Weet iemadn het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
backlit toetsenbord

Is bovenstaande link het goeie toetsenbord. Eerst waren ze nogal schaars op ebay maar nu staan er toch al een paar op voor de l502x 8)
Als ik dan toch die caddy installeer dan meteen dit maar erbij :)

Voor zover kies ik de Crucial m4 welke mij de best lijkt. Hij is nl even duur als de vertex 2 op ebay maar deze heeft lees/schrijfsnelheid van 500mb/s en de ocz heeft ong. 250mb/s ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jasperv6 op 20-11-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond de C4 ook de beste, totdat ik deze zag: reviews: Ssd-test: Plextor pakt de kroon

Nu twijfel ik aardig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:13
SChief schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:40:
Ik vond de C4 ook de beste, totdat ik deze zag: reviews: Ssd-test: Plextor pakt de kroon

Nu twijfel ik aardig. :+
Leessnelheid is zowat het zelfde, met schrijven presteert de Plextor inderdaad beter, maar of dat dan €35 extra waard is? Ben in elk geval erg tevreden met de M4 128GB in mijn XPS15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Damn das wel een mooie test zeg!

Wil eigenlijk wel onder de 150 euro blijven dus vandaar dat het toch waarschijnlijk de crucial m4 gaat worden.

de 64gb variant is op ebay uit VK 110,- euro.

De 128gb uit Canada is 165 euro.

Ocz vertex 2 daarin tegen is ook voor rond de 110,- te verkijgen. (meer geheugen maar 2x langzamer)

Ocz Agility met 60gb is 100,- (wel ong. even snel als m4)

>>Omdat ik toch alleen in 1e instantie windows erop wil laten booten hoef ik niet zo'n grote schijf lijkt me. Anderzijds word weer aangeraden meer te nemen :?

>>Dan koop ik zo'n caddy op ebay: deze. Dit schijnt te passen met onze laptops maar universelen kunnen ook en die zijn goedkoper.. :? :X

>>Als ik hem nou niet aan de praat krijg in de caddy, gaat de hdd in de caddy & ssd onder de palmrest. (wil die operatie liever niet doen :'( ) maar als het @Alfie104 bijv. niet lukt dan doe ik dit meteen maar + installeer ik een backlit zoals die link van eerder voor 35 euro.

Al met al kom je al snel op de 150 euro met een 64gb variant, misschien worden ze in het voorjaar nog wat goedkoper O-) Anders gaat dit hem worden tenzij er nog aanbevelingen zijn dat een 64 eigenlijk te weinig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
@jasperv6:

Die kabel voor de DVD drive gaat niet passen. De DVD speler heeft een aansluiting die kleiner is dan standaard Sata, het lijkt meer op de micro-Sata van een 1.8" hdd maar de DVD heeft minder contactjes. Dus waarschijnlijk gaat een 1.8" hdd stekker er ook niet op passen. Je zou kunnen uitkijken naar een USB case waar die in past, maar waarschijnlijk heb je voor een paar euro meer al een complete USB DVD brander.

Maar waarom wil je eigenlijk alles van eBay halen? Dat backlit toetsenbord kost volgens een post een paar pagina's eerder, bij Dell maar 38 euro inclusief verzendkosten en dan heb je wel een orginele. Die link van jou is waarschijnlijk een kwalitatief mindere Chinese namaak.

Die SSD kun je gewoon in Nederland kopen. Volgens de pricewatch: Crucial M4 voor €168,95, dat scheelt maar een paar euro. En pakketjes uit de USA en Canada worden bijna zonder uitzondering door de douane onderschept, kun je ook nog eens 30-40 euro inklaringskosten betalen.

Die caddy gaat wel werken, zoeen heb ik ook klaarliggen. Ik zou de ombouw gelijk goed doen als ik jou was en de SSD onder de palmrest zetten. Ik vraag me nl. ernstig af of de Sata aansluiting voor de DVD wel Sata-600 ondersteund. En om de DVD te verwijderen voor het plaatsen van de caddy, moet die palmrest er toch af. Het stelt écht niets voor, schroefje eruit, klemmetjes losdrukken (let op, ze gaan allebei een andere kant op!) en dan voorzichtig met je vingers langs de rand van het toetsenbord de cover los trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jasperv6 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:37:
Ocz Agility met 60gb is 100,- (wel ong. even snel als m4)[/i]
Uhuu. De agility is toch HEEL wat trager dan de M4. belangrijker is echter dat de hele OCZ reeks enorm onbetrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
ben ik de enige waarbij bij het gamen de laptop echt snikheet wordt? als ie op mijn schoot ligt wordt m'n schoot super warm, de trackpad e.d. ook, en als er een SD kaart in de kaartlezer zit wordt die ook gloeiend heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best mee moeten vallen als ik http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.50915.0.html mag geloven. Je zou de processor wat lager kunnen klokken door de maximum processor performance op 99% te zetten, maar ik geloof niet dat dat echt zin heeft.

Het is trouwens een notebook. Een laptop indiceert dat hij bedoeld is om op je schoot (= lap) te gebruiken. Die dingen worden tegenwoordig zo goed als niet meer gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:58:
Dat zou best mee moeten vallen als ik http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.50915.0.html mag geloven. Je zou de processor wat lager kunnen klokken door de maximum processor performance op 99% te zetten, maar ik geloof niet dat dat echt zin heeft.

Het is trouwens een notebook. Een laptop indiceert dat hij bedoeld is om op je schoot (= lap) te gebruiken. Die dingen worden tegenwoordig zo goed als niet meer gemaakt :P
volgens die review wordt ie bij full load 95c, wat ongeveer overeenkomt met wat ik voel :+ . Het mag tegenwoordig wellicht geen laptop meer heten, maar ik gebruik 'm wel evenveel op mijn schoot(thuis op de bank net als nu) als op een bureau.

Zolang het maar niet schadelijk is. Ik heb wel een keer gemerkt dat ie tijdens het gamen vanwege de hitte terugklokte, of in ieder geval ging haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
YoghurtO_o schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:28:
ben ik de enige waarbij bij het gamen de laptop echt snikheet wordt? als ie op mijn schoot ligt wordt m'n schoot super warm, de trackpad e.d. ook, en als er een SD kaart in de kaartlezer zit wordt die ook gloeiend heet.
Ik heb mijn XPS nooit op schoot, maar heb even aan de onderkant gevoelt.
Alleen bij de luchtgaten voelt het een beetje warm en van het trackpad heb ik nog nooit meegemaakt dat deze warm aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Alfie104 schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:42:
@jasperv6:

Die kabel voor de DVD drive gaat niet passen. De DVD speler heeft een aansluiting die kleiner is dan standaard Sata, het lijkt meer op de micro-Sata van een 1.8" hdd maar de DVD heeft minder contactjes. Dus waarschijnlijk gaat een 1.8" hdd stekker er ook niet op passen. Je zou kunnen uitkijken naar een USB case waar die in past, maar waarschijnlijk heb je voor een paar euro meer al een complete USB DVD brander.

Maar waarom wil je eigenlijk alles van eBay halen? Dat backlit toetsenbord kost volgens een post een paar pagina's eerder, bij Dell maar 38 euro inclusief verzendkosten en dan heb je wel een orginele. Die link van jou is waarschijnlijk een kwalitatief mindere Chinese namaak.

Die SSD kun je gewoon in Nederland kopen. Volgens de pricewatch: Crucial M4 voor €168,95, dat scheelt maar een paar euro. En pakketjes uit de USA en Canada worden bijna zonder uitzondering door de douane onderschept, kun je ook nog eens 30-40 euro inklaringskosten betalen.

Die caddy gaat wel werken, zoeen heb ik ook klaarliggen. Ik zou de ombouw gelijk goed doen als ik jou was en de SSD onder de palmrest zetten. Ik vraag me nl. ernstig af of de Sata aansluiting voor de DVD wel Sata-600 ondersteund. En om de DVD te verwijderen voor het plaatsen van de caddy, moet die palmrest er toch af. Het stelt écht niets voor, schroefje eruit, klemmetjes losdrukken (let op, ze gaan allebei een andere kant op!) en dan voorzichtig met je vingers langs de rand van het toetsenbord de cover los trekken.
Oh ik wist helemaal niet dat je bij Dell ook losse onderdelen kan bestellen. Baalde er wel van dat ik pas op het forum kwam nadat ik de laptop had gekocht. Dus heb die backlit optie nooit gezien ;) Ik zie hem ook niet bij onderdelen voor de xps l502x staan. Daar staat alleen een muis en extra geheugen :?

Dvd heb ik eig alleen nodig voor Norton antivirus waar elk jaar een installatie cd bij zit. Verder gaat eigenlijk alles via tpb :)

De crucial is op ebay 110 euro. Had pricewatch ook al gezien idd. Koop alles via ebay en heb van de ong 60-70 producten maar 1x op een camera invoerrechten+btw moeten betalen (26% in totaal geloof ik) Stel dat ik dat heb (Deze komt uit de VK dus No Problem denk ik) dan komt het totaal uit op 138,-. Dat scheelt altijd nog 30 euro met hier in NL.
Als ik een toetsenbord ook neem dan moet toch de palmrest eraf. Maar waarom werkt de SSD beter onder de palmrest & de HDD in de caddy dan andersom?
Je bent dan wel van het cd-rom probleem af toch? (dat hij de 2e opslag als cd-rom ziet) :P
Er zijn ook wel filmpjes genoeg om te zien hoe het moet, maar het moet wel echt voordeel opleveren natuurlijk. Anders is alleen ff snel een caddy erin simpeler 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Jasperv6 schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:20:
[...]

Oh ik wist helemaal niet dat je bij Dell ook losse onderdelen kan bestellen. Baalde er wel van dat ik pas op het forum kwam nadat ik de laptop had gekocht. Dus heb die backlit optie nooit gezien ;) Ik zie hem ook niet bij onderdelen voor de xps l502x staan. Daar staat alleen een muis en extra geheugen :?
Zo is het mij idd. ook gegaan, anders had ik hem ook gelijk meebesteld. Hij staat ook niet bij de onderdelen, maar iets eerder in deze thread kun je van verschillende mensen lezen die hem bij Dell hebben besteld, waarvan een dus de prijs van €38 vermeldde. Ik neem aan dat je ze dan gewoon moet bellen om te bestellen.
Dvd heb ik eig alleen nodig voor Norton antivirus waar elk jaar een installatie cd bij zit. Verder gaat eigenlijk alles via tpb :)
Probeer eens een ander antivirus. Al jarenlang kan ik me Norton niet anders dan rampzalig herinneren, hoewel 360 een stuk beter schijnt te zijn. Als je toch bij Norton wilt blijven, kun je ook de inhoud van de cd met een andere computer naar een USB stick kopiëren en dan van daaraf de installatie doen.
De crucial is op ebay 110 euro. Had pricewatch ook al gezien idd. Koop alles via ebay en heb van de ong 60-70 producten maar 1x op een camera invoerrechten+btw moeten betalen (26% in totaal geloof ik) Stel dat ik dat heb (Deze komt uit de VK dus No Problem denk ik) dan komt het totaal uit op 138,-. Dat scheelt altijd nog 30 euro met hier in NL.
Ik heb zelf niet op eBay gezocht, maar in je eerdere post vermeldde je:
Wil eigenlijk wel onder de 150 euro blijven dus vandaar dat het toch waarschijnlijk de crucial m4 gaat worden.

de 64gb variant is op ebay uit VK 110,- euro.

De 128gb uit Canada is 165 euro.
Dus daar had ik me op gebaseerd.
Als ik een toetsenbord ook neem dan moet toch de palmrest eraf. Maar waarom werkt de SSD beter onder de palmrest & de HDD in de caddy dan andersom?
Je bent dan wel van het cd-rom probleem af toch? (dat hij de 2e opslag als cd-rom ziet) :P
Er zijn ook wel filmpjes genoeg om te zien hoe het moet, maar het moet wel echt voordeel opleveren natuurlijk. Anders is alleen ff snel een caddy erin simpeler 8)
Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee opgedaan, maar veel mensen melden in deze thread (en eerdere delen) dat Windows niet wil booten als je de SSD in de caddy doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 14:54
Mijn dell xps 15 is ook eindelijk binnen, maar ik mis 4GB geheugen :S

Volgens mij order zou ik 8GB moeten hebben, op de pak bon staat 2x4GB, maar in de laptop zit maar 1x4GB.
Hebben meer mensen dit al eens gehad? Lijkt er op dat ze het of zijn vergeten of dat er iemand in de fabriek een reepje achterover gedrukt heeft :P

Ook nergens een telefoon nummer te vinden, alleen een of ander email formulier, en me service tag wordt niet herkend. Gaat lekker dus.

Verder wel tevreden, scherm ziet er mooi uit (full hd) en geluid is verrassend goed voor een laptopje.

Heb nog wat fotos gemaakt van het uitpakken maar weet niet of daar interesse in is?

Net gebeld met de customer service (met google nummer kunnen vinden).
Er zat idd een module te weinig in, maar die wordt nu nagestuurd, dus toch nog mooi opgelost.
Hopelijk heb ik de geheugen module snel binnen :)

[ Voor 14% gewijzigd door firestarz op 21-11-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er geen pakbon bij? Apart.

Wat kan ik allemaal veilig verwijderen van Dell?
Er staat nogal veel van Dell in het lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Use Google? Wij kunnen toch niet bepalen of jij software van Dell wilt behouden of niet.. Vind jij het leuk om extra webcamsoftware te hebben of niet? Wil jij Dell's Datasafe gebruiken of niet? Wat een Office 2010 trial voor jou betekend weet ik ook niet? Ik gooide hem er gelijk af, misschien wil jij hem wel 3 maanden gebruiken? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Nou na een jaar in bezit toch maar open gehaald na significante warmte issues. Mijn processor was idle 70/75 graden en in stress rond de 95. Ook de gpu had dergelijke temperaturen. Ook paar keer thermal shutdown gehad.
Na het openmaken volgens de handleiding (zie startpost, ging verrassend eenvoudig) kwam ik er achter hoe dat kwam. Wat een bende heeft dell er van gemaakt! Je kan ook tevéél koelpasta er op doen. De hele processor en chip was besmeurd met een dikke plasticvoelende koelpasta. Geen wonder dat ie heet werd. Gpu idem. Het kostte nog moeite die zooi weg te halen. :X
na het vervangen, bij elkaar een klein uurtje, gelijk een flinke drop: 50 idle en rond de 70/75 stressed. Gpu zelfde temperatuur.

Dus mocht je ook extreem warme processor en gpu hebben, die bij mij zorgde voor haperende spellen en een overall slechte performance van je laptop(hij gaat bij mij vanaf 90 graden downclocken, 100=schluss), koelpasta vervangen!!! Zeer aan te bevelen. :*)

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
TimeClypse schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:59:
Nou na een jaar in bezit toch maar open gehaald na significante warmte issues. Mijn processor was idle 70/75 graden en in stress rond de 95. Ook de gpu had dergelijke temperaturen. Ook paar keer thermal shutdown gehad.
Na het openmaken volgens de handleiding (zie startpost, ging verrassend eenvoudig) kwam ik er achter hoe dat kwam. Wat een bende heeft dell er van gemaakt! Je kan ook tevéél koelpasta er op doen. De hele processor en chip was besmeurd met een dikke plasticvoelende koelpasta. Geen wonder dat ie heet werd. Gpu idem. Het kostte nog moeite die zooi weg te halen. :X
na het vervangen, bij elkaar een klein uurtje, gelijk een flinke drop: 50 idle en rond de 70/75 stressed. Gpu zelfde temperatuur.

Dus mocht je ook extreem warme processor en gpu hebben, die bij mij zorgde voor haperende spellen en een overall slechte performance van je laptop(hij gaat bij mij vanaf 90 graden downclocken, 100=schluss), koelpasta vervangen!!! Zeer aan te bevelen. :*)
Ik heb dus ook al eens last gehad van haperen(niet van shutdown), Ik heb nog wat AS5 hier liggen, en ergens nog MX2(als ik die kan vinden :') ), maar behoud je je garantie nog als je de koelpasta vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:40:
Use Google? Wij kunnen toch niet bepalen of jij software van Dell wilt behouden of niet.. Vind jij het leuk om extra webcamsoftware te hebben of niet? Wil jij Dell's Datasafe gebruiken of niet? Wat een Office 2010 trial voor jou betekend weet ik ook niet? Ik gooide hem er gelijk af, misschien wil jij hem wel 3 maanden gebruiken? :)
De pakbon kon ik via de dell site binnen halen.

Ik gebruik doorgaans geen extra software. Ik wil gewoon niets verwijderen dat achteraf toch nuttig/essentieel blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

TimeClypse schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:59:
Je zou verwachten dat als het aan de koelpasta ligt, je dus altijd al warmteproblemen hebt gehad. Is dat ook het geval?

Of werd het door de tijd heen steeds slechter? Dat is de ervaring die ik heb met een eerdere laptop, de overberuchte inspiron 5150. In dat geval ga ik maar extra mijn best doen om de koeling regelmatig schoon te blazen (gratis, met een fietspomp.) En moet jij misschien ook iets in die richting doen.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
firestarz schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:30:
... en me service tag wordt niet herkend. Gaat lekker dus.
Had ik ook. Dat ligt volgens mij aan de Nederlandse Dell site. Met Internet Exploder kom je nog het verste, maar de service tag wordt inderdaad niet gelezen en bij handmatige invoer wordt hij gewoon niet herkend. Ga je naar Dell.com (ook met Firefox of Chrome) dan werkt het ineens wel. En daarna is hij ook gelijk opgeslagen voor de Nederlandse site.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfie104 op 21-11-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

ArnoudBM schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:25:
[...]

Je zou verwachten dat als het aan de koelpasta ligt, je dus altijd al warmteproblemen hebt gehad. Is dat ook het geval?

Of werd het door de tijd heen steeds slechter? Dat is de ervaring die ik heb met een eerdere laptop, de overberuchte inspiron 5150. In dat geval ga ik maar extra mijn best doen om de koeling regelmatig schoon te blazen (gratis, met een fietspomp.) En moet jij misschien ook iets in die richting doen.
Ja had altijd al wel wat warmteproblemen maar het werd wel erger. Heb inderdaad ook gelijk de fan uitlaat schoongemaakt, zat wel een beetje stof in, niet noemenswaardige plakken overigens.

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:38:
Ik had er geen pakbon bij? Apart.

Wat kan ik allemaal veilig verwijderen van Dell?
Er staat nogal veel van Dell in het lijstje!
Zit op de doos geplakt (aan de buitenkant dus). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zat alleen een leeg plastic zakje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:37:
[...]

Zit op de doos geplakt (aan de buitenkant dus). :)
Daar zat een leeg plastic zakje aangeplakt! :(
Alfie104 schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:56:
[...]

Had ik ook. Dat ligt volgens mij aan de Nederlandse Dell site. Met Internet Exploder kom je nog het verste, maar de service tag wordt inderdaad niet gelezen en bij handmatige invoer wordt hij gewoon niet herkend. Ga je naar Dell.com (ook met Firefox of Chrome) dan werkt het ineens wel. En daarna is hij ook gelijk opgeslagen voor de Nederlandse site.
Hier wordt ie ook niet gelezen. Bestaat niet volgens de site! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hé, dat is raar. In dat zakje hoort je pakbon te zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:43:
Oké, ik ben inmiddels achter het probleem en de oplossing hiervan, voor de mensen met hetzelfde probleem:

Het heeft te maken met dynamische contrastverbetering in de Intel HD graphics 3000. Dit komt ook alleen voor als je op de accu werkt.

1. Klik op je bureaublad rechts > grafische eigenschappen.
2. Klik links in het menu op 'Energie'
3. Bij 'Energiebron' bovenaan selecteer je accuvoeding
4. Onderaan vinkje weghalen bij 'Energiebesparende technologie voor beeldschermen'

Mooie feature... :F
Top! Dit begon me heel erg te irriteren. Misschien een idee voor de startpost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:33
houston ik heb een probleem met mijn aardig nieuwe xps 15. De accu staat op opladen gedeactiveerd en ik weet niet hoe ik dat weer aan kan krijgen! accu zit op 3 % dus als ik hem loskoppel valt hij gelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@Worsteneter , rechtermuisknop op het batterij-icoontje > Dell batterijmeter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
op dell.nl heb ik net mijn bestelling gedaan. Ik ben nu via ideal aan het afrekenen. Heb alles ingevuld, ook bij mijn bank en heb op bevestigen gedrukt maar pagina is nu al 2 minuten wit en aan het laden :S. IS dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Heb op vernieuwe gedrukt en geeft nu bericht dat er een algemene fout is opgetreden is mijn geld nu weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Controleer je recente bankafschrijvingen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
zoals ik al zei heb ik via ideal willen betalen. HAd alles al ingetypt en op akkoord gedrukt. Vervolgens bleef de site 20 minuten hangen. Heb toen op refresh gedrukt en pagina gaf een fout aan. En kan denk ik niet zo snel worden afgeschreven via ideal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Laatst online: 21:33
Enes_81 schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:27:
@Worsteneter , rechtermuisknop op het batterij-icoontje > Dell batterijmeter ;)
ja dit werkte dus niet maar heb hem uit gedaan, accu eruit, op dat knopje op de accu gedrukt, geen idee wat dat is maarja, en toen deed hij het weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
champion16 schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:01:
zoals ik al zei heb ik via ideal willen betalen. HAd alles al ingetypt en op akkoord gedrukt. Vervolgens bleef de site 20 minuten hangen. Heb toen op refresh gedrukt en pagina gaf een fout aan. En kan denk ik niet zo snel worden afgeschreven via ideal ;)
Wat wil je dan horen?
Als het nu nog niet is afgeschreven kan je ervan uit gaan dat de betaling niet gelukt is.

En anders gewoon ff nog een x proberen. easy.
Worsteneter schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:02:
[...]

ja dit werkte dus niet maar heb hem uit gedaan, accu eruit, op dat knopje op de accu gedrukt, geen idee wat dat is maarja, en toen deed hij het weer! :)
Dat knopje op accu geeft alleen maar aan hoeveel capaciteit er nog over is;)

[ Voor 25% gewijzigd door denuz op 21-11-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Ideal gaat nooit zo snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ideal is juist razend snel? Bij mij is het eigenlijk altijd direct te zien...

Maar als je nog niks hebt hoeven invoeren om de ideal te bevestigen, dan is weet je toch zeker dat er niks vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
dat zeg ik juist ;). Ik wilde afrekenen via ideal. Voor de betaling moest ik toen mijn rabofoon gebruiken. Dat gedaan en de code ingevoerd en op accepteren gedrukt. Toen bleef de site maar laden en wit. Heb toen op refresh gedrukt en kreeg toen een foutmelding. Klikte op refresh na ong 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Nou... Mijn XPS 15 wordt dus opgehaald. Het locken in spellen enzo was na anderhalf uur remote connect met een Dell Tech in India niet softwarematig op te lossen (goh echt?), dus tja...

Van wat ik zo her en der las is dit een gevalletje mobo vervangen (overigens krijg je altijd een refurbie bij Dell als ze iets vervangen), met verder geen garantie dat dit het daadwerkelijk oplost. Bij vergelijkbare gevallen kwam het probleem vaak binnen een maand weer terug.

Ik voorzie veel hel in mijn toekomst :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 20:03
zo, ik heb net pas profiel op got maar lees het al vele jaren, toch maar even seintje geven dat ik veel gehad heb aan de posts in dit topic en ook een xps15 besteld heb.

Specs: core i7, 8gb ram, geforce 540m, 750gb harddisk, intel 1030 kaartje, verlicht toetsenbord, 1 year NBD garantie, en toch maar het FHD scherm. Hele feestje kostte me met kortingsbonnen en verzenden 1064 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
peterpaulk schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:32:
... en toch maar het FHD scherm....
Een beetje jammer dit. Zo komt het over alsof het FHD scherm een sluitpost is, zo van nou ja dan moet het maar, terwijl het een 1e vereiste moet zijn, tenzij je (net als ik) van plan bent het later zelf erin te zetten.

Maar zonder flauwekul, je hebt een mooi systeem samengesteld!

@champion16: Volgende keer IE gebruiken, Dell.nl houdt niet van alternatieve browsers. Dell.com vreemd genoeg wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Alfie104 op 21-11-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
Alfie104 schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:51:
[...]

Een beetje jammer dit. Zo komt het over alsof het FHD scherm een sluitpost is, zo van nou ja dan moet het maar, terwijl het een 1e vereiste moet zijn, tenzij je (net als ik) van plan bent het later zelf erin te zetten.
Ja je hebt gelijk ;) ware het niet dat ik al een 20" wide heb staan, geen full hd dan wel, maar aangezien ik goede recencies las over het FHD display die toch maar genomen.

Hoofdreden voor mij is dat ik graag film kijk, en daarom toch wel meerwaarde er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
peterpaulk schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:32:
[...]

Ja je hebt gelijk ;) ware het niet dat ik al een 20" wide heb staan, geen full hd dan wel, maar aangezien ik goede recencies las over het FHD display die toch maar genomen.

Hoofdreden voor mij is dat ik graag film kijk, en daarom toch wel meerwaarde er van.
Dan kan je ook alvast gaan sparen voor een nieuwe monitor :p
Toen ik mijn XPS 15 met fHD scherm net binnen had heb ik mijn computer 3 dagen niet aangehad, na die 3 dagen toch maar weer eens opgestart. En sinds dien kan ik de pixels op mijn 22" fHD monitor tellen :(
En aangezien jou monitor geen fHD is zal het jou nog erger opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
Enes_81 schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:53:
[...]

Dan kan je ook alvast gaan sparen voor een nieuwe monitor :p
Toen ik mijn XPS 15 met fHD scherm net binnen had heb ik mijn computer 3 dagen niet aangehad, na die 3 dagen toch maar weer eens opgestart. En sinds dien kan ik de pixels op mijn 22" fHD monitor tellen :(
En aangezien jou monitor geen fHD is zal het jou nog erger opvallen.
Heheh ja ik ben benieuwd, vind het huidige scherm al netjes (dell 2007wfp), reden dat ik dit scherm noem, ik vind het nog altijd prettig met monitor + muis/vast toetsenbord te werken. Ben dus benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Zo gister mij flink verdiept in de SSD opslag. Heb heel deel 5 & 6 afgespeurd naar info over de SSD. Ook het ssd topic zelf maar dell xps is veel duidelijker omdat het alleenover onze laptop gaat. :P

Volgensmij hoor ik de meesten met een Crucial M4 64 of 128 gb. Tis ook de beste SSD die je op dit moment kan nemen, want de m4 is ook het meest betrouwbaar. (correct me if i'm wrong)
Kinston is goedkoper per gb. Maar voor de rest is dit ook een goede SSD waar ik maar weinig over hoor :?

Er zijn verschillende mensen die de ssd in de caddy ook aan de praat hebben gekregen. Niemand vermeld precies hoe :? (tip was om zonder hdd te starten maar dan kun je net zo goed de hdd in de caddy doen met versteviging)

Je moet een Clean install van windows maken op de SSD via een usb stick icm info uit ts. Maar hierbij gaan al je bestanden toch niet verloren? Maar wel ff een backup dat niet maar het zijn alleen alle instellingen van je besturingssysteem die verloren gaan toch? :P
En je kunt toch niet meer terug als je bijv. de SSD niet ziet staan maar windows al hebt verwijdert van je orginle HDD? :( Of kun je dan gewoon weer opnieuw usb erin en de originele hdd selecteren..

12.7mm SATA caddy ff bestellen maakt niet uit welke want iedereen heeft een verscchillende en ze passen allemaal. (dus niet 1 speciaal voor dell xps l502x van $40,-)

Edit:
Owja nog 1 vraagje: De licentie blijft ook geldig als je besturingssysteem overzet? Niet dat de licencekey op de oude hdd blijft staan ofzo 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Jasperv6 op 22-11-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Om alle problemen te vermijden en het maximale uit je SSD te halen zou ik hem inderdaad gewoon in de plaats van de hdd zetten. Zo moeilijk is dat niet.

Bij een clean install wordt je schijf leeggemaakt, dus alle bestanden, geïnstalleerde programma's en gebruikersinstellingen gaan verloren. Maar zo erg is dat niet, want je begint met een andere schijf waar om te beginnen toch al niets op stond.

Je kunt de installatie inderdaad van usb-stick doen, maar ook gewoon vanaf DVD, als je eerst de SSD in plaats van de hdd monteert en pas na de installatie de DVD vervangt door de caddy.

Wanneer je een Windows 7 HP installeert, kun je gewoon de key gebruiken die onder op je computer geplakt zit, dan heb je een helemaal legale installatie die je gewoon kunt updaten enz.

Als je de hdd in de caddy zet en die niet wist, maar laat zoals die is, dan kun je in het F12 bootmenu kiezen tussen opstarten van de SSD en opstarten van de hdd. In het laatste geval krijg je dan gewoon je "oude" Windows terug, mét programma's, bestanden en instellingen. Ook dat is een volledig legale mogelijkheid, want de licentievoorwaarden van Windows schrijven voor dat je met 1 key Windows niet op meer dan 1 systeem tegelijk mag gebruiken. Maar je kunt er maar 1 tegelijk opstarten, dus dat is volledig binnen de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nou sinds vandaag ook een XPS15, de 6 jaar oude Dell inspiron 6000 was hard aan vervanging toe ;)
Direct een SSD erin gezet.

Helaas krijg ik de Intel Centrino N1000 niet aan de praat, wel lokaal netwerk maar geen internet. Blijft unidentified. Misschien de combinatie met cisco e4200. Iemand dit al eens aan de hand gehad ?
heb de search gebruikt maar kwam niks concreets tegen helaas.

Oude sitecom router werkt dus schijnbaar wel.. zucht.. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 22-11-2011 15:46 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@alfie:

Helemaal duidelijk! Ik ga hoogstwaars. een crucial m4 kopen van 128 gb en laat het backlit ToBo toch maar achterwege. Voegt niet zo hele veel toe op dit moment voor mij. (ik weet toch wel waar alle tekens zitten xD)

Dus je verwijdert helemaal niks van de ouwe HDD? Ook windows niet idd. Ik zag nl een how-to voor een clean install waar ze de ouwe dingen van de Hdd verwijderen voordat ze verder konden (gingen) met nieuwe install.
Maar als je daarna weer de HDD plaatst heb je toch je programma's weer? En die kun je dan (als je wil) ook op de ssd zetten zodat die ook wat sneller gaan. Dat was mijn plan ;)

Ik neem aan dat als je via F12 de eerst keer de opstart via SSD doet, dat je pc dat dan onthoud? Haha moet wel bijna denk ik, maar toch ff zeker weten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Jasperv6 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:37:
@alfie:

Helemaal duidelijk! Ik ga hoogstwaars. een crucial m4 kopen van 128 gb en laat het backlit ToBo toch maar achterwege. Voegt niet zo hele veel toe op dit moment voor mij. (ik weet toch wel waar alle tekens zitten xD)
Voor mij voegt het wel wat toe. Ik weet idd. wel waar de gewone tekens zitten (10 vingers blind), maar waar ik meestal 's avonds zit te werken, heb ik te weinig licht op het toetsenbord om de opdruk te zien en dan ga ik bv. bij de Fn commando's in de problemen komen (volume op/neer). Bovendien is het gewoon mooi.
Dus je verwijdert helemaal niks van de ouwe HDD? Ook windows niet idd. Ik zag nl een how-to voor een clean install waar ze de ouwe dingen van de Hdd verwijderen voordat ze verder konden (gingen) met nieuwe install.
Als je de oude hdd helemaal laat zoals die is, kun je altijd weer in de oude situatie opstarten. Als je een clean install doet door dingen van de hdd te verwijderen en dan Windows opnieuw te installeren, is het geen clean install. Een clean install doe je door de schijf eerst te formatteren en dan te installeren. Anders blijf je altijd met oude meuk zitten die óf de oude problemen meenemen naar de nieuwe installatie, óf helemaal niets doen maar wel je schijf vervuilen.
Maar als je daarna weer de HDD plaatst heb je toch je programma's weer? En die kun je dan (als je wil) ook op de ssd zetten zodat die ook wat sneller gaan. Dat was mijn plan ;)
Ik zou die SSD sowieso clean installeren, dan wordt hij ook optimaal ingedeeld voor maximale snelheid en minimale "slijtage". Je programma's moet je dan wel allemaal opnieuw installeren, maar de data kun je overzetten of vanaf je hdd blijven gebruiken. En als je erg gehecht bent aan de "extra's" van Dell, kun je die gewoon bij Dell downloaden vanaf de support site. Inclusief die muziek en video dingesen.
Ik neem aan dat als je via F12 de eerst keer de opstart via SSD doet, dat je pc dat dan onthoud? Haha moet wel bijna denk ik, maar toch ff zeker weten O-)
Nee, je pc houd altijd een vaste opstartvolgorde aan. Vermoedelijk zal de SSD op de 1e plaats staan als je die in de plaats van de hdd zet. De opstartvolgorde kun je wel veranderen in de bios setup, tabblad "boot".

Maar deze discussie begint denk ik een beetje de "XPS ervaringen" te ontstijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Om toch even terug te komen op XPS ervaringen...

Mijn XPS gaat dus terug naar Dell voor het sleepmode probleem. Ik heb bewust niet gekozen voor een monteur aan huis, omdat de oorzaak nog niet bekend is en het ding uiteindelijk toch meegenomen gaat worden (het is geen software probleem). Dus vrijdag is de boel in gang gezet door de support.

Vrijdagmiddag kreeg ik gelijk al een telefoontje van de logistieke partner van Dell, dat binnen 2 werkdagen een (lege) verzenddoos bezorgd zou worden. Dat is dus vandaag gebeurd. Prima geregeld, de doos werd netjes aan huis bezorgd, instructies had ik eerder al over de mail gehad. Er zat een schuimvelletje bij om tussen scherm en toetsenbord te doen, een plastic zak waar de laptop in kon en twee plastic buffers die ik over de zijkanten moest schuiven, zodat alles netjes, spelingsvrij en veilig in de doos kon. Tot nu toe erg netjes geregeld allemaal.

Twee dingen vond ik jammer. Het inpakken was nog geen 10 seconden werk, omdat ik dankzij de instructies via de mail de computer al helemaal klaar had staan. Toch kon de bezorgdienst de doos niet direct meenemen, daar moest eerst weer opdracht van Dell voor komen. Kost toch weer een dag. Het andere was dat je voor het ophalen een afspraak moest maken via een telefoonnummer in Amsterdam en daar spreken ze geen Nederlands, alleen Duits en Engels. Voor mij geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen wel een drempel kan opwerpen.

De "reparatie" zou tussen de 6 en 10 werkdagen gaan duren. Ik ben benieuwd en zal updates geven zodra er nieuwe feiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik ben tot nu toe wel tevreden over mijn XPS 15 (iets minder dan een maand in bezit). Van de gemelde problemen zoals de ventilator die erg luidruchtig zou zijn en de statische electriciteit heb ik niks gemerkt.

Ik heb wel een klein probleemtje waarvan ik vermoed dat het softwarematig is: sinds een paar dagen is mijn computer traag als ik hem niet opnieuw opstart. Ik zie het met name aan het wegklikken van de vensters en het spelen van bijv Braid. Dit gaat dan een stuk langzamer dan zou moeten. Enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Nou Alfie104, ik hoop zelf dat het geen hardwarematig probleem is. Ik heb namelijk zelf ook af en toe last dat mijn XPS niet uit de slaapstand komt en ik ben hem liever niet kwijt voor 1 á 2 weken.

Ik heb wel een minidump, misschien dat iemand hier er iets mee kan?
http://dl.dropbox.com/u/4711010/111811-11060-01.dmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Zijn er nog mensen die de simkaart slot werkend hebben gekregen? Ik heb er een AT&T sim die ik nog had rondliggen in gestoken, maar dat doet niks. Het gekke is dat ik de simkaart er wel gewoon ingeklikt krijg, en er zitten ook metalen connectors op de printplaat om de kaart uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Het simkaart slotje zit er wel en werkt ook, maar om er iets van te zien moet je een HSPA kaartje in je computer hebben. En om verbinding te kunnen maken moet je bovendien een HSPA antenne in je deksel hebben. Dat HSPA kaartje kun je zo op eBay kopen, maar als je je computer niet met 3G hebt besteld, heb je die antenne niet en dan wordt het heel lastig.

Je zou het evt. met iets als dit kunnen proberen, die is volgens mij bedoeld om onder je dekseltje te plakken. Je kunt ze ook vinden als set met kaartje, maar ik heb geen idee of dat kaartje met de simslot van het moederbord samenwerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Alfie104 op 22-11-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Alfie104 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:19:
Het simkaart slotje zit er wel en werkt ook, maar om er iets van te zien moet je een HSPA kaartje in je computer hebben. En om verbinding te kunnen maken moet je bovendien een HSPA antenne in je deksel hebben. Dat HSPA kaartje kun je zo op eBay kopen, maar als je je computer niet met 3G hebt besteld, heb je die antenne niet en dan wordt het heel lastig.

Je zou het evt. met iets als dit kunnen proberen, die is volgens mij bedoeld om onder je dekseltje te plakken. Je kunt ze ook vinden als set met kaartje, maar ik heb geen idee of dat kaartje met de simslot van het moederbord samenwerkt.
Ja, ik had al gekeken voor die kaartjes maar die zijn in Nederland 162 euro, terwijl die op dell.com voor $87,99 staan, hetzelfde kaartje.

Ach, dan gebruik ik 'm als sim opbergvakje, ook handig :+

edit: die linkjes na je edit niet gezien, op zich zou ik het wel willen, al is het alleen maar voor de gps. Ik heb geen data abo dus daarvoor zou ik het niet kunnen gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door YoghurtO_o op 22-11-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
YoghurtO_o schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:47:
[...]
edit: die linkjes na je edit niet gezien, op zich zou ik het wel willen, al is het alleen maar voor de gps. Ik heb geen data abo dus daarvoor zou ik het niet kunnen gebruiken.
Ik zou het mis kunnen hebben, maar volgens mij wordt in de advertenties gps genoemd terwijl ze gprs bedoelen. Het ene is satelliet navigatie, het andere is internetten met ouderwetse modem snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
YoghurtO_o schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:47:
[...]

Ja, ik had al gekeken voor die kaartjes maar die zijn in Nederland 162 euro, terwijl die op dell.com voor $87,99 staan, hetzelfde kaartje.

Ach, dan gebruik ik 'm als sim opbergvakje, ook handig :+

Extra kaartje erin?
Ik heb er gewoon 1 van de duo-simkaartjes van me mobiele vodafone abbonement ingedaan en maak dan verbinding,data op de mobiel even uit. Op de laptop aan,en klaar. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Alfie104 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:14:
[...]

Ik zou het mis kunnen hebben, maar volgens mij wordt in de advertenties gps genoemd terwijl ze gprs bedoelen. Het ene is satelliet navigatie, het andere is internetten met ouderwetse modem snelheid.
Bij Dell zelf staat ook GPS, dus het gaat echt om navigatie en niet om GPRS. Maar voor nu is dat niet het belangrijkste. Ik ga vandaag even met Dell bellen en kijken of ze een Full HD kabel voor een normale prijs kunnen regelen, want aan het scherm zelf(de echte, geen compatible) kan ik voor ~120 euro komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Laatst online: 17-09 09:27
Jasperv6 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:14:
Zo gister mij flink verdiept in de SSD opslag. Heb heel deel 5 & 6 afgespeurd naar info over de SSD. Ook het ssd topic zelf maar dell xps is veel duidelijker omdat het alleenover onze laptop gaat. :P

Volgensmij hoor ik de meesten met een Crucial M4 64 of 128 gb. Tis ook de beste SSD die je op dit moment kan nemen, want de m4 is ook het meest betrouwbaar. (correct me if i'm wrong)
Kinston is goedkoper per gb. Maar voor de rest is dit ook een goede SSD waar ik maar weinig over hoor :?

Er zijn verschillende mensen die de ssd in de caddy ook aan de praat hebben gekregen. Niemand vermeld precies hoe :? (tip was om zonder hdd te starten maar dan kun je net zo goed de hdd in de caddy doen met versteviging)

Je moet een Clean install van windows maken op de SSD via een usb stick icm info uit ts. Maar hierbij gaan al je bestanden toch niet verloren? Maar wel ff een backup dat niet maar het zijn alleen alle instellingen van je besturingssysteem die verloren gaan toch? :P
En je kunt toch niet meer terug als je bijv. de SSD niet ziet staan maar windows al hebt verwijdert van je orginle HDD? :( Of kun je dan gewoon weer opnieuw usb erin en de originele hdd selecteren..

12.7mm SATA caddy ff bestellen maakt niet uit welke want iedereen heeft een verscchillende en ze passen allemaal. (dus niet 1 speciaal voor dell xps l502x van $40,-)

Edit:
Owja nog 1 vraagje: De licentie blijft ook geldig als je besturingssysteem overzet? Niet dat de licencekey op de oude hdd blijft staan ofzo 8)7
Als je W7 (of ubuntu for that matter) installeert op je ssd terwijl je hdd er nog in zit, krijg je gewoon een dualboot systeem waarbij je zelf kan kiezen welke je start.
Je licentie blijft geldig, enige probleem is wel dat je windows na X tijd gaat klagen dat je licentie niet geldig is. Moet je contact opnemen met windows en uitleggen dat je een verse install hebt gedaan op een nieuwe schijf. (Heeft iets te maken met dat de key ingebakken is in de OEM-versie ofzo?)

Verder, hoe ik het heb gedaan:

ssd op plek van dvdspeler.
Normale w7 installatie opstarten, dan via schijfbeheer de nieuwe schijf (vrije ruimte) indelen. (misschien dat dit niet hoeft als je de installatie start via boot, maar als je em direct probeert te runnen ziet die de schijf niet)
ISO mounten in daemontools en installatie runnen.

Terug naar originele installatie (had ik beter eerder kunnen doen), drivers downloaden. In nieuwe installatie booten en drivers installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeh op 23-11-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik wil nu een laptop halen en de belangrijkste dingen zijn voor mij:

Goede FHD scherm
Mooi, heldere geluid
Moet veel applicaties tegelijk kunnen draaien
Lange batterijduur
Moet draagbaar zijn voor school (maar niet te klein)
Gamen heeft niet echt prio maar MW3 kunnen spelen zou mooi zijn
Budget: 800euro

Ik kom bij de Dell xps-15 uit, maar ergens vaag vernomen dat er binnenkort een nieuwe generatie processoren zit aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In maart ja. Maar als je nu een laptop nodig hebt moet je daar niet op blijven wachten. Je kan altijd wel blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Laatst online: 17-09 09:27
Suave schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:38:
Ik wil nu een laptop halen en de belangrijkste dingen zijn voor mij:

Goede FHD scherm
Mooi, heldere geluid
Moet veel applicaties tegelijk kunnen draaien
Lange batterijduur
Moet draagbaar zijn voor school (maar niet te klein)
Gamen heeft niet echt prio maar MW3 kunnen spelen zou mooi zijn
Budget: 800euro

Ik kom bij de Dell xps-15 uit, maar ergens vaag vernomen dat er binnenkort een nieuwe generatie processoren zit aan te komen.
Goede FHD scherm - check
Mooi, heldere geluid - check
Moet veel applicaties tegelijk kunnen draaien - check
Lange batterijduur - check (als je niet te zwaar bezig bent 3+ uur)
Moet draagbaar zijn voor school (maar niet te klein) - Hij is wel zwaar vergeleken met andere laptops geloof ik
Gamen heeft niet echt prio maar MW3 kunnen spelen zou mooi zijn - check
Budget: 800euro - check

Ik denk dat je het verschil met een nieuwe generatie nauwelijks merkt. + zo kan je met nieuwe hardware altijd wel blijven wachten, er komt altijd binnekort een nieuwe snellere generatie voor hetzelfde of minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:40:
In maart ja. Maar als je nu een laptop nodig hebt moet je daar niet op blijven wachten. Je kan altijd wel blijven wachten.
Heb je misschien linkje wat er dan uitkomt? Kan ik me even inlezen en een besluit nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat er dan uitkomt? De nieuwe processoren van intel, ivy bridge. In het kort:

Dieschrink
20% meer performance per klok
30% meer graphics performance (= niet boeiend)
lightpeak

De eerste 3 vind ik niet belangrijk. De laatste wel. Lightpeak kan je gebruiken om een desktopkaart a-la GTX560-desktop aan je laptop te knopen zodat je toch nog je grafische prestaties kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Hmm maar de prijzen voor de xps-15 met nieuwe processoren zullen dan ook vanaf de 1000 beginnen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de processoren blijven even duur. Maar dat wil niet zeggen dat de prijs op hetzelfde neerkomt. Dell kennende is de prijs bij de introductie altijd de prijs die meerdere maanden wordt gevoerd. Meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Hmm maar aan de goede scherm en JBL speakers verandert niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is koffiedik kijken, maar ik verwacht geen wijzigingen in de body tot op zijn vroegst eind 2012. De huidige xps lijn doet het namelijk erg goed volgens de nieuwsberichten, dan verwacht ik een life cycle die niet korter is dan de voorgaande producten (that is, bijna altijd 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Oke ik ga toch deze gewoon bestellen.. geen zin om zo lang te wachten. Ze leveren het tegenwoordig standaard met backlit toetsenbord toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
O zo'n 9-cell battery steekt uit toch... doet me nu toch twijfelen tussen 6-cell en 9-cell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Suave:

Backlit toetsenbord is niet standaard. Je kunt het bestellen via een trucje met de url op de Dell site. Zie de startpost in dit topic voor uitleg.

De 9 cell batterij steekt uit aan de onderkant van de laptop. Afbeeldingen hiervan zijn ook te vinden in de startpost van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via de epp bestelt dan heb je standaard een i5 + verlicht toetsenbord + next day hardware support voor 589. lijkt me vrij voordelig als student zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
even nog aanvullende vraag hier, had besteld met credit card + order confirmation op me werk email. Is het normaal dat ze je dan opbellen om te vragen of het delivery address + credit card info nog correct is? let wel: ze vragen alleen om je bevestiging dus geen actual data ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
YoghurtO_o schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:46:
... Ik ga vandaag even met Dell bellen en kijken of ze een Full HD kabel voor een normale prijs kunnen regelen, want aan het scherm zelf(de echte, geen compatible) kan ik voor ~120 euro komen.
Daar heb je toch geen aparte kabel voor nodig? Dat gaat gewoon via de standaard 40-pins stekker. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van die 40-pins LVDS kabel zijn soms niet alle aders aangesloten, die zijn namelijk niet vereist voor resoluties <1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:08:
Als je via de epp bestelt dan heb je standaard een i5 + verlicht toetsenbord + next day hardware support voor 589. lijkt me vrij voordelig als student zijnde.
Is dat met 1080p scherm :o Voor die prijs koop ik direct. Alleen heb dat epp gedoe niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:37:
Van die 40-pins LVDS kabel zijn soms niet alle aders aangesloten, die zijn namelijk niet vereist voor resoluties <1080p.
Klopt. Ik heb net Dell aan de lijn gehad en die zeggen dat het kabeltje volgende week pas op voorraad is, alleen kost die wel 52 euro (inc. verzenden en btw). Dat terwijl ze in Amerika $11 betalen voor hetzelfde kabeltje :')

Ik vraag me af, is het niet mogelijk een kabel van een andere laptop hiervoor te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door YoghurtO_o op 23-11-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:33
Ik wil ook een XPS gaan kopen met de volgende config:

i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart

Kan ik hier ook een beetje op game? Dan bedoel ik BF3 en Skyrim en dan in medium / high settings. Ik hang hem aan een extern scherm met een resolutie van 1680x1050.
Zo niet dan kom je gelijk in een compleet andere prijs klasse laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suave schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:40:
[...]

Is dat met 1080p scherm :o Voor die prijs koop ik direct. Alleen heb dat epp gedoe niet
Haha nee, dat zou te mooi zijn. Dat is met het normale scherm. Ik heb de xps 15 net besteld met de config zoals die bij de epp staat. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
DJ-Promo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:37:
Ik wil ook een XPS gaan kopen met de volgende config:

i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart

Kan ik hier ook een beetje op game? Dan bedoel ik BF3 en Skyrim en dan in medium / high settings. Ik hang hem aan een extern scherm met een resolutie van 1680x1050.
Zo niet dan kom je gelijk in een compleet andere prijs klasse laptop.
Die spellen heb ik nog niet geprobeerd. Ik kan met mijn 525M overclocked naar 540M specs wel gewoon F1 2011 op med/high spelen met 1920x1080 res. en Fifa 12 op high met 4xAA op 1920x1080. BF3 op high lijkt me een beetje te veel gevraagd, op medium zou denk ik nog wel te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
YoghurtO_o schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:56:
[...]

Klopt. Ik heb net Dell aan de lijn gehad en die zeggen dat het kabeltje volgende week pas op voorraad is, alleen kost die wel 52 euro (inc. verzenden en btw). Dat terwijl ze in Amerika $11 betalen voor hetzelfde kabeltje :')

Ik vraag me af, is het niet mogelijk een kabel van een andere laptop hiervoor te gebruiken?
Ik heb even wat onderzoek gedaan. Veel interessante informatie is hier te vinden. Wat je nodig hebt voor het 1080p scherm is het kabeltje met partnumber 0V73D3. Als die al in je laptop zit, kun je zo het scherm vervangen, anders moet je ook het kabeltje vervangen. Er schijnen 720p laptops te zijn waar toch het 1080p kabeltje in zit, maar er zijn ook 720p laptops met het 720p kabeltje.

Het partnumber staat op een sticker ergens halverwege het kabeltje, dus daavoor moet je hem er helemaal uithalen. Maar als je de palmrest openmaakt, zit er ook een sticker bij de stekker op het moederbord. Bij de goede kabel staat daar iets van

GM6 LVDS CABLE FHD
P/N DD0GM6LC110
WANSHIH 10/10/12
REV: 3A

Ik kan die van mij nu niet controleren, want die is net vanmorgen opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:31
peterpaulk schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:55:
even nog aanvullende vraag hier, had besteld met credit card + order confirmation op me werk email. Is het normaal dat ze je dan opbellen om te vragen of het delivery address + credit card info nog correct is?
Ik heb ook al twee keer gehad dat een medewerker van het security department van Dell me eerst belde en vervolgens mailde. Wat ik vooral erg vaag vond is dat ik gegevens vanaf mijn werk emailadres moest bevestigen, terwijl ik alleen mijn privé emailadres had opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bartjeh schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:03:
Als je W7 (of ubuntu for that matter) installeert op je ssd terwijl je hdd er nog in zit, krijg je gewoon een dualboot systeem waarbij je zelf kan kiezen welke je start.
Je licentie blijft geldig, enige probleem is wel dat je windows na X tijd gaat klagen dat je licentie niet geldig is. Moet je contact opnemen met windows en uitleggen dat je een verse install hebt gedaan op een nieuwe schijf. (Heeft iets te maken met dat de key ingebakken is in de OEM-versie ofzo?)
Bij een OEM install zit een verkoper specifiek licentie-bestand (in dit geval dus van dell) en een speciale OEM key. ICM de hardware vindt activatie plaats.
ssd op plek van dvdspeler.
Normale w7 installatie opstarten, dan via schijfbeheer de nieuwe schijf (vrije ruimte) indelen. (misschien dat dit niet hoeft als je de installatie start via boot, maar als je em direct probeert te runnen ziet die de schijf niet)
ISO mounten in daemontools en installatie runnen.

Terug naar originele installatie (had ik beter eerder kunnen doen), drivers downloaden. In nieuwe installatie booten en drivers installeren.
Kijk, daar hoopte ik al op. Ik heb al een USB 3.0 stick klaargemaakt (bootable) om Win 7 op een SSD in het BRD vak te installeren. Zit nog even op de tray te wachten, maar lijkt me een fijne optie. Dan kan ik voor onderweg, als ik de BRD nodig heb, gewoon vanaf de trage HDD booten. Ik heb trouwens ook de USB 3.0 drivers al verwerkt in de install, dus ben benieuwd hoe snel die installatie zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:28
wat moet ik doen? :(

mijn adapter laat mijn laptop niet meer op maar hij blijft 'm wel stroom geven! dus wat moet ik nou doen ?

echt zwaar irritant dit iemand die weet wat 't probleem kan zijn?

• YoghurtO_o
Rokz schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:27:
wat moet ik doen? :(

mijn adapter laat mijn laptop niet meer op maar hij blijft 'm wel stroom geven! dus wat moet ik nou doen ?

echt zwaar irritant dit iemand die weet wat 't probleem kan zijn?
rechterklik op de batterij rechtsonder in je taakbakl en klik op "dell battery meter", en dan vink je "turn off battery charging" uit.

Zit nu AC: Revelations te spelen op de XPS, omdat het scherm van mijn desktop kapot is en ik moet zeggen dat ie best wel goed meekomt. Graphisch gezien betere kwaliteit dan een console. Heb 'm nu op ons FHD TV aangesloten en hij draait best soepel, had ik niet verwacht. Wel moet ik er bij zeggen dat ik de kaart overclocked heb naar 690mhz, maar dat kan ie makkelijk hebben.

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
wezep schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:22:
[...]

Mail even met CER_TS_CONS_Notebook@dell.com
Ben nu met hun bezig voor een backlit toetsenbord.
Prijs die ik heb doorgekregen: goed 37 euro.
Supertip, bedankt! Ik heb in het verleden al een paar keer met de Nederlandse Dell tech support gebeld, maar kwam daar geen steek verder. Gisteren een mailtje naar dit adres gestuurd en vandaag de reactie dat ze een US International (of UK) backlit keyboard kunnen opsturen voor € 38,26. Ik ben benieuwd wanneer ik hem kan gaan inbouwen :)

• NSG
Enes_81 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:37:
[...]

Heb zojuist deze besteld scheelt me bijna de helft en heb hem toch niet gelijk nodig.
Oké, zojuist deze kabel binnen gekregen :)
Het eerste wat ik heb gedaan is de schijf die al in de laptop staat erop aangesloten (zit nu een M4 in).
Heel simpel meer dan dat kabeltje heb je niet nodig, power en data gaat over de zelfde kabel.
Drivers van HDD werden meteen herkent en de drivers gelijk geïnstalleerd.
Wat me opviel was dat de HDD geen schrijfletter toegewezen krijgt, maar misschien is dit omdat het een boot schijf is? Voor de rest niet mee gekloot en zo gelaten.

Toen Laptop opnieuw opgestart en dan via F12 eSata gekozen en tot mijn verbazing werkt dit nog ook, de laptop start gewoon op via de externe schijf :D

Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik de HDD vervangen heb voor een SSD :P

Hier nog een benchmarkje van de extern aangesloten HDD, ik heb geen idee wat de scores zijn wanneer hij gewoon intern aangesloten is.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ece41c45ac24/4ece41c45a836-eSATA.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door NSG op 24-11-2011 14:09 ]

• Alfie104
Enes_81 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:01:
[...]

Oké, zojuist deze kabel binnen gekregen :)
Bedankt voor de update! Ik heb hem ook net vandaag binnen gekregen, maar omdat m'n XPS momenteel bij Dell ligt, kan ik zelf geen tests doen. Maar de benchmarks lijken me wel redelijk te kloppen voor een intern aangesloten hdd, dus wat dat betreft presteert die kabel wel leuk.

Ook handig dat je hem kunt gebruiken om extern op te starten. Met een eSata externe behuizing (powered by USB) lukte me dat niet, ik kreeg halverwege het opstartproces een blauw scherm. Ik was eigenlijk verbaasd dat dit niet werkte, omdat eSata gewoon een interne Sata is die met wat extra electronica is uitgerust om langere kabels mogelijk te maken, zou het gewoon moeten werken zonder dat de computer verschil merkt. Bij deze kabel is dat dus inderdaad zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Alfie104 op 24-11-2011 15:16 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.