[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Welke raden jullie aan?"

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees) [Inbegrepen in prijs]

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]

Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]

Wat is het verschil behalve dat de onderste 2 bluetooth hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Nou, van wat ik hoor hebben de duurdere varianten veel meer last van problemen dan de standaard variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:52:
De max. clocks zijn per GPU verschillend. Klok hem gewoon over en kijk hoe ver je komt. Je kan onmogelijk iets slopen.
dit dus.

De enige grafische kaart die ik tot nu toe heb gesloopt was er een met een hard voltmod en een OC van 100% op luchtkoeling. Het is heel, heel erg lastig een standaard kaart te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:51:
Zaterdag een Dell XPS 15 besteld, werd er vanochtend ineens gebeld door Microsoft?
Mijn moeder nam de telefoon op en het was een Engelstalig persoon. Toen mijn moeder zei dat haar Engels niet geweldig was en of het niet in het Nederlands kon, werd er direct opgehangen?

Iemand anders hier ook ervaring mee? Want ben nou toch wel benieuwd waar het voor was?
Das niets anders dan een scam. Die mensen gaan je vragen wat dingen op de computer uit te voeren om te controleren of je Windows wel legaal is. Natuurlijk moet je daarvoor wel even je virusscanner uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Suave schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:49:
Welke raden jullie aan?"

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees) [Inbegrepen in prijs]

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]

Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]

Wat is het verschil behalve dat de onderste 2 bluetooth hebben?
De duurdere varianten gebruiken meer antennes wat dus een betere en stabielere verbinding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik probeerde daarstraks eens hardware monitor uit op mijn xps 15 en zag dat je ook info over de batterij te zien krijgt. Nu zag ik dat mijn accu precies al 10% wear level heeft, wat mij toch wel heel veel leek voor nog maar een paar maand oud te zijn!

Hardware monitor xps 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joolee schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:42:
[...]

Das niets anders dan een scam. Die mensen gaan je vragen wat dingen op de computer uit te voeren om te controleren of je Windows wel legaal is. Natuurlijk moet je daarvoor wel even je virusscanner uitschakelen...
En hoe komen ze dan ineens aan mijn nummer vlak nadat ik XPS besteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
glennvho schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:49:
Ik probeerde daarstraks eens hardware monitor uit op mijn xps 15 en zag dat je ook info over de batterij te zien krijgt. Nu zag ik dat mijn accu precies al 10% wear level heeft, wat mij toch wel heel veel leek voor nog maar een paar maand oud te zijn!

[afbeelding]
mijne had na een week al 5%, na 3 weken ofzo 8% en daar is ie op blijven hangen nu( 2 maanden). Ik vind het ook veel, Dell support medewerker vond het meevallen, maar zei dat als het meer zou worden ik moest bellen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is gewoon standaard. Mijn accu begon zijn levensduur @ 7% wear. Anno nu is dat 20%. Dat is gewoon normaal.

Die 7% bedoel ik. Als je accu na 2 jaar pas met 20% versleten is mag je in je handen klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19
Ik zat na 1 maand al op 16% en nu na 2,5 maanden nog steeds. Volgens een Dell medewerker was dat normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:33:
Dat is gewoon standaard. Mijn accu begon zijn levensduur @ 7% wear. Anno nu is dat 20%. Dat is gewoon normaal.

Die 7% bedoel ik. Als je accu na 2 jaar pas met 20% versleten is mag je in je handen klappen.
Ik ken zat mensen met laptops die ze dagelijks gebruiken en waarbij ze na 2 of 3 jaar gewoon maar 10~15% slijtage hebben, 7% initiele slijtage is m.i. best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
klikje

Zag ik het nu goed dat ze de XPS 15 ook met multi-touch scherm leveren? Is misschien wel handig voor windows 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Alfie104 schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:14:
Beamers hebben een ander signaal nodig dan monitors. En dan zit er ook nog weer verschil tussen CRT en TFT monitors. Volgens mij is het zo dat de CRT monitor het snelst tevreden is over de signaalkwaliteit, gevolgd door de TFT en beamers zijn nogal kieskeurig.

Jouw laptop heeft een digitaal uitgangssignaal op de mini displayport. VGA is analoog dus de converter moet het signaal omzetten. Het signaal wat daarbij ontstaat is blijkbaar voor de beamer niet goed genoeg.

Als de beamer een HDMI aansluiting heeft, moet je die eens proberen, dat zou gewoon goed moeten gaan omdat daarbij geen conversie nodig is.
Bedankt voor je antwoord. Dat kan best het geval zijn hoor. Het is nu alleen zo dat ik de laptop wel op beamers moet kunnen gebruiken. En helaas heb ik niet de mogelijkheid van HDMI. zo hing de beamer van gisteren op 4 meter hoogte ongeveer...
Joolee schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:25:
Het kan natuurlijk ook zijn dat de kabel gewoon te lang is omdat de signaalsterkte van je converter een stuk kleiner is dan native VGA.
Zou dat? Er zit inderdaad wat meters tussen. Maar het moet toch een wel mogelijk zijn lijkt?

Heb bewust toen voor de XPS gekozen. Alleen de Inspiron had een VGA poort. Hoop wel dat dit zo gaat werken anders... Ben het echt nodig... Zijn er wellicht nog converters waarvan bekend is dat ze goed werken hier op?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gabn88 schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:48:
klikje

Zag ik het nu goed dat ze de XPS 15 ook met multi-touch scherm leveren? Is misschien wel handig voor windows 8 ;)
Al langer. Maar geen enkele idioot gaat €200 betalen voor een multitouch 768p scherm als je voor hetzelfde geld een 1080p scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

glennvho schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:49:

[afbeelding]
YoghurtO_o schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:29:
[...]

mijne had na een week al 5%, na 3 weken ofzo 8% en daar is ie op blijven hangen nu( 2 maanden). Ik vind het ook veel, Dell support medewerker vond het meevallen, maar zei dat als het meer zou worden ik moest bellen voor garantie.
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:33:

Enes_81 schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:37:
Ik zat na 1 maand al op 16% en nu na 2,5 maanden nog steeds. Volgens een Dell medewerker was dat normaal..
Al Reeds eerder gemeld in dit topic en tevens de oplossing hier voor/
Mijn 9cell heeft hier ook last van.
Ik los het op door hem compleet te drainen zo dat hij niet meer aan gaat.
Een simpele discharge van 100% naar 0%
En daarna 1x vol opladen tot 100%
zet hem weer netjes op de volle 100% (volgens de dell software)
Ik heb nu na 3maanden oid 1% wear en das volgens mij normaal en trouwens dat is via hwinfo niet volgens de dell tool.

ik zou zeggen probeer het eens :D

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
prodigy schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:45:

Ik heb nu na 3maanden oid 1% wear en das volgens mij normaal en trouwens dat is via hwinfo niet volgens de dell tool.

Ga ik morgen zeker en vast eens proberen, zal mijn bevindingen dan hier posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

GekkeKoe

MOo.

Super topic dit. Had m'n bestelling geplaatst, maar had niet goed gelezen en dacht dat alle XPS 15's met backlit tobo werden geleverd. |:( Gelukkig las ik het alsnog in dit topic enkele uren later. Meteen geannuleerd en om telefonische bevestiging gevraagd. Werd volgende ochtend gebeld dat de bestelling geannuleerd was. Nu opnieuw besteld met &vw=classic truc (en 529 euro korting en 10% kortingscoupon en 12,5% cashback...whaat?! O+ ).

Bedankt iedereen voor alle info in deze topic. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik ben er bijna uit welk systeem ik ga kopen. Ik zit nog met 3 vragen:
- Kan je op de NL site ook een duitstoetsenbord bestellen? En hoe kan je met backlight bestellen? (beide opties zie ik niet staan op de dell site). Of is het ook mogelijk om later het toetsenbord te vervangen voor een duitse?
- Heeft het veel impact om de SSD te nemen t.o.v. de normale 750 gig HD? Ik had het idee dat het de laptop extreem veel sneller maakt, maar het kost me wel 80 euro meer en ik heb dan 256 gig ipv 750 gig.
- Kan je met een duitse creditcard bestellen en laten leveren in duitsland?

Ik ga trouwens voor de volgende setup:

2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
LCD-SCHERM 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station bewerken
HARDE SCHIJF 256 GB Solid State-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Penny for your thougths!n _/-\o_

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Niet online

GekkeKoe

MOo.

RommelD schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:48:
[...] En hoe kan je met backlight bestellen? (beide opties zie ik niet staan op de dell site). Of is het ook mogelijk om later het toetsenbord te vervangen voor een duitse?
- Heeft het veel impact om de SSD te nemen t.o.v. de normale 750 gig HD? Ik had het idee dat het de laptop extreem veel sneller maakt, maar het kost me wel 80 euro meer en ik heb dan 256 gig ipv 750 gig.
[...]
Op de pagina waar je de systeemconfiguratie kan bewerken plak je &vw=classic achter de URL in de adresbalk, dan wordt de keuze voor backlit toetsenbord zichtbaar. Dit werkt naar verluid niet voor alle XPS15 basissystemen, in ieder geval wel voor de duurste.

Wat betreft de SSD, dit maakt zeker groot verschil qua snelheid. Ik heb zelf een laptop met HDD besteld, want ik wil er (later) zelf een SSD bijkopen (en HDD caddy) om dan het besturingssysteem op te zetten. De HDD haal je eruit (moet je wel laptop openhalen) en op die plaats steek je de SSD, en de HDD stop je dan in de HDD caddy die weer in je dvd drive bay gaat. Dan heb je geen DVD drive meer uiteraard, maar vind ik zelf niet zo'n erg gemis.

Oh en ik heb op het laatste moment mijn keuze voor 9cell batterij laten varen en toch de 6cell gekozen toen ik eenmaal foto's zag van de 9cell (yikes).

En vergeet de Dell waardebonnen niet en (mits je evt. toch een NLse credit card kan gebruiken) de haalmeeruitjecard.nl 12,5% cashback.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeKoe op 19-12-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ok, dan kan ik dus de blacklight activeren.

Maar is het mogelijk om gelijk in duitse layout te bestellen en met een duitse creditcard en duits bezorgadres?

btw, ik heb het geprobeerd met de extra code voor de backlight, maar dat geeft een error melding in de browser :(

[ Voor 27% gewijzigd door RommelD op 20-12-2011 00:04 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
prodigy schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:45:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik krijg na een full drain juist een hoger wear percentage :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang struinen op het internet vind ik geen antwoord op mijn vraag. Ik hoop dat hier iemand mij wel kan voorzien van een antwoord.

Ik sta op het punt op een XPS 15 te bestellen met onderstaande specs. :*) Mijn vraag is - van welk merk en type is de meegeleverde SSD? De chipset kan SATA600 aan, maar kan de meegeleverde SSD dat ook?

Alvast bedankt voor de hulp!

Base - 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
Geheugen - 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Grafische kaart - 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf - 256 GB Solid State-harde schijf
Optische stations - 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit - Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Primary Battery - 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV Tuner and Remote Control - Interne DVB-T TvTuner
LCD - 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interne DVB-T Tuner? Sinds wanneer is dat mogelijk geworden bij een Nederlandse XPS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Heb deze vraag ook gesteld in het hmujc-topic maar hier zitten misschien meer mensen die ervaring hebben met mijn specifieke vraag. Wanneer je het 'backlit'-toetsenbord wilt, moet je de url aanpassen in je browser om de klassieke weergave te krijgen van mogelijkheden. Als ik via de website ga van haalmeeruitjecard.nl naar de Dell webwinkel en ik pas de url aan, werkt de korting dan nog wel? Kan dit van invloed zijn? Heb weinig verstand van cookies, maar zijn hier ongetwijfeld mensen die dat geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UberQuaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 23:13
Ik ben ook via haal-meer-uit-je-kaart naar de Dell site gegaan. Daarna via &vw=classic truc het backlight toetsenbord besteld. Dit alles moest overigens wel met MS Internet Explorer gebeuren want met Firefox werkte het betalen niet.
Ik heb hierna (weliswaar pas na 49 dagen) mijn 20% korting gekregen. (+ nog wat bonnetjes) :)

Geen probleem dus.

[ Voor 4% gewijzigd door UberQuaker op 20-12-2011 01:01 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
UberQuaker schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:58:
Ik ben ook via haal-meer-uit-je-kaart naar de Dell site gegaan. Daarna via &vw=classic truc het backlight toetsenbord besteld. Dit alles moest overigens wel met MS Internet Explorer gebeuren want met Firefox werkte het betalen niet.
Ik heb hierna (weliswaar pas na 49 dagen) mijn 20% korting gekregen. (+ nog wat bonnetjes) :)

Geen probleem dus.
Bedankt voor je antwoord :) Zal laten weten hoe het afloopt. Overigens met Chrome werkt het prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmbeard op 20-12-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:30:
Interne DVB-T Tuner? Sinds wanneer is dat mogelijk geworden bij een Nederlandse XPS 15?
Geen idee sinds wanneer dat is. Je kunt het nu bestellen voor een meerprijs van 33,81 ex BTW. Leuke optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

RommelD schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:54:

Maar is het mogelijk om gelijk in duitse layout te bestellen en met een duitse creditcard en duits bezorgadres?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:21:
Na lang struinen op het internet vind ik geen antwoord op mijn vraag. Ik hoop dat hier iemand mij wel kan voorzien van een antwoord.

Ik sta op het punt op een XPS 15 te bestellen met onderstaande specs. :*) Mijn vraag is - van welk merk en type is de meegeleverde SSD? De chipset kan SATA600 aan, maar kan de meegeleverde SSD dat ook?

Alvast bedankt voor de hulp!

Base - 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
Geheugen - 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
Grafische kaart - 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf - 256 GB Solid State-harde schijf
Optische stations - 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit - Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Primary Battery - 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV Tuner and Remote Control - Interne DVB-T TvTuner
LCD - 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Zojuist gesproken (tweemaal) via de Dell chat en telefonisch. Driemaal de opmerking dat de specs niet vrijgegeven worden. Is er iemand die deze config besteld heeft, zodat die voor mij even in de systeemconfiguratie kan kijken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dell levert nu ook SSD's. Voor een erg aantrekkelijke prijs nog wel. €320 - kortingen = €258!
Het gerucht gaat dat er pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:15:
Dus dell levert nu ook SSD's. Voor een erg aantrekkelijke prijs nog wel. €320 - kortingen = €258!
Het gerucht gaat dat er pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB in zitten.
Dat zou wel erg top zijn. Kan iemand dit al verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog even gezocht maar kan niets vinden.. Veel mensen beweren dat er samsungs in zitten, maar volgens mij is die bewering hopeloos verouderd. Mijn bron is overigens http://dell-lab.posterous...micron-c400-ssd-on-select.

Met de huidige HDD crisis is het overigens goedkoper om zelf een SSD te kopen en de HDD te verpatsen. Heb je daar al aan gedacht?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb de accu van mijn xps eens volledig leeggetrokken en dan terug volledig opgeladen alvorens de laptop terug aan te zetten. Nu is mijn wear level nog maar 8% ipv de 10% die ik gisteren nog had. Wordt er niet echt blij van eerlijk gezegd. :-(

Zou het helpen om nogmaals hetzelfde te doen of gaat dit weinig effect hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat volledig ontladen en weer opladen doet niets anders dan de batterij opnieuw caliberen.

Vroegah hielp dat inderdaad. met de accu's van tegenwoordig zou ik het alleen doen als ik het gevoel heb dat de battery charge meter van 40% opeens naar 15% gaat oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Door het opnieuw calibreren van de batterijmeter in Windows, doordat je de batterij helemaal leegtrekt en daarna weer helemaal oplaad, is het best mogelijk dat de "wear" indicatie wordt bijgesteld. Als de calibratie van Windows niet helemaal deugde, zullen daarvan afgeleide conclusies ook niet deugen. En van wat ik ervan heb begrepen, wordt de "wear" bepaald door de huidige capaciteit van de batterij te vergelijken met de capaciteit die het volgens de fabriek zou moeten hebben. Het lijkt mij niet onmogelijk dat door productietoleranties de batterij direct al een lagere capaciteit heeft dan hij fabrieksmatig zou moeten hebben, maar hoger kan dan natuurlijk ook. Een marge van +/- 10% lijkt me niet onredelijk.

Overigens heeft mijn batterij na bijna 2 maanden gebruik een "wear" van 4%. Ik heb mijn laptop altijd 's avonds aan de lader, totdat ik naar bed ga, dan gaat hij eraf. De volgende dag gebruik ik hem totdat het batterijniveau erg laag begint te worden en pas dan gaat de lader er weer aan. Alleen als ik dingen ga doen waarvan ik van tevoren weet dat ze erg veel energie kosten, gaat hij tussentijds ook aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega gevonden die een paar maanden geleden een vergelijkbare Dell laptop heeft gekocht met de 256 solid state disk (SSD). Dat is een Samsung PM810 = SATA II / SATA300.

Ik zoek dus iemand die in de afgelopen weken de XPS 15 met een SSD heeft gekocht om te verifieren of er een nieuwe SSD in wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:40:
Met de huidige HDD crisis is het overigens goedkoper om zelf een SSD te kopen en de HDD te verpatsen. Heb je daar al aan gedacht?
Goeie tip! Bedankt. Aangezien ik de laptop zakelijk ga gebruiken wil de laptop echter het liefst origineel laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Net met Dell gebeld en Dell Nederland verstuurd alleen in de Benelux :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan ik de inhoud van de recovery schijf gewoon kopieren naar een externe hardeschijf? Deze partitie geeft namelijk problemen met het installeren van OSX. En hoe kan ik deze schijf benaderen, in windows is hij toch niet te zien?

En doordat ik OSX geinstalleerd heb start mijn windows niet meer op (osx zelf ook niet door de recovery partitie) Ook via de bootloader kan ik windows niet starten. Hoe kan ik de boot van Windows weer maken. Ik heb dit al via Tools van de windows 7 installatie dvd (usb in mijn geval) geprobeerd maar dat helpt niet. En ook het commando "bootrec /fixboot" helpt niet. Hoe kan ik het dan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:06:
Kan ik de inhoud van de recovery schijf gewoon kopieren naar een externe hardeschijf? Deze partitie geeft namelijk problemen met het installeren van OSX. En hoe kan ik deze schijf benaderen, in windows is hij toch niet te zien?

En doordat ik OSX geinstalleerd heb start mijn windows niet meer op (osx zelf ook niet door de recovery partitie) Ook via de bootloader kan ik windows niet starten. Hoe kan ik de boot van Windows weer maken. Ik heb dit al via Tools van de windows 7 installatie dvd (usb in mijn geval) geprobeerd maar dat helpt niet. En ook het commando "bootrec /fixboot" helpt niet. Hoe kan ik het dan oplossen?
Misschien een wat extreme optie, maar je kunt altijd de harde schijf uit de laptop halen en op een andere computer aansluiten. En dan met een partitie manager programma gewoon de recovery partitie kopieren op je externe harde schijf. Daarna verwijder je de recovery partitie met datzelfde programma en zou het wel moeten werken lijkt mij.

Er zijn misschien andere en betere oplossingen mogelijk natuurlijk. Misschien kun je van zo een partitie manager wel een bootable cd maken waarmee je dan de software kunt opstarten van een cd ofoz. Denk wel dat veel pakketten dat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net mijn nieuwe adapter binnengekregen. Ook meteen gebeld door Dell of alles netjes was aangekomen en of de nieuwe adapter werkte en mijn probleem deed oplossen. Al met al dus toch een goede service, maar de taalbarrière blijft lastig (hun Engels is nog steeds niet om over naar huis te schrijven). :)

Ter vergelijking, de oude adapter:
Oude adapter
Klikbaar.
De nieuwe adapter:
Nieuwe adapter
Klikbaar.

Kan de oude de kast in als reserve. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Zou het eigenlijk veel zin hebben om de standaard koelpasta te vervangen? Nu is het zo dat vanaf ik nog maar iets doe, bijvoorbeeld Firefox starten, of photoshop of dergelijke opstarten dan begint de fan even te blazen voor een paar seconden. Er komt dan ook wel wat warmte uit de fangrill maar vind het een beetje raar dat vanaf de processor ook maar een klein beetje belast wordt de fan onmiddellijk begint te draaien.

Ik heb hier nog een tubetje Arctic Silver 5 liggen dus misschien dat ik er mij morgen ofzo wel eens aan waag indien het verschil zou maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Alleen BootRec /FixMBR en BootRec /FixBoot was niet genoeg, ik moest ook nog BootRec /RebuildBCD toevoegen. Windows start nu weer op :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bassdude.nl/NCF/MBR/7/5.png

Over de Recovery partitie. Ik heb hier nu een schijfletter aan toegevoegd zodat hij zichtbaar is, alleen kan ik geen grote bestanden hier in vinden. Er zou 8GB aan bestanden in moeten staan, maar ik vind alleen bestanden van 1kb tot 7 kb. Eigenschappen van de schijf geeft wel aan dat hij 8GB groot is. Maar omdat ik deze in verkenner niet kan zien, zal hij deze waarschijnlijk ook niet mee kopieren. Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen?

[ Voor 50% gewijzigd door Markos op 21-12-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:55:
Net mijn nieuwe adapter binnengekregen. Ook meteen gebeld door Dell of alles netjes was aangekomen en of de nieuwe adapter werkte en mijn probleem deed oplossen. Al met al dus toch een goede service, maar de taalbarrière blijft lastig (hun Engels is nog steeds niet om over naar huis te schrijven). :)

Ter vergelijking, de oude adapter:
[afbeelding]
Klikbaar.
De nieuwe adapter:
[afbeelding]
Klikbaar.

Kan de oude de kast in als reserve. :Y)
Wat was het probleem met de oude adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:54:
[...]

Wat was het probleem met de oude adapter?
De adapters die gefabriseerd worden door Delta Electronics gaan nog wel eens kraken, dat was bij mij ook het geval en kreeg kostenloos een exemplaar van Flextronics opgestuurt. Ik neem aan dat het hier ook om hetzelfde probleem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enes_81 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:57:
[...]

De adapters die gefabriseerd worden door Delta Electronics gaan nog wel eens kraken, dat was bij mij ook het geval en kreeg kostenloos een exemplaar van Flextronics opgestuurt. Ik neem aan dat het hier ook om hetzelfde probleem gaat.
Ohja. Die van mij kraakt ook, maar hij doet het verder prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij mij is een lite-on adapter meegeleverd. Dell heeft blijkbaar bij vele leveranciers contracten afgesloten

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Mijn XPS 15 is gisteren binnen gekomen.

Even snel een herstel dvdtje branden, en dan even een schone instalatie er op zetten.

Alleen komen er allemaal rare geluiden uit me dvd speler, en stopt hij halverwege met branden. (al voor de 2de keer.)

Het lijkt mij niet te liggen aan de dvd's, want die deden het wel goed bij een XPS 17.

Meer mensen met dit zelfde probleem (en evt. oplossing?)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:59:
Over de Recovery partitie. Ik heb hier nu een schijfletter aan toegevoegd zodat hij zichtbaar is, alleen kan ik geen grote bestanden hier in vinden. Er zou 8GB aan bestanden in moeten staan, maar ik vind alleen bestanden van 1kb tot 7 kb. Eigenschappen van de schijf geeft wel aan dat hij 8GB groot is. Maar omdat ik deze in verkenner niet kan zien, zal hij deze waarschijnlijk ook niet mee kopieren. Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen?
Iemand? Dit lijkt mij toch vrij makkelijk te kunnen? Dan kan ik namelijk alles eraf gooien en een verse installatie van OSX en Windows 7 maken.

• glennvho
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:10:
[...]

Iemand? Dit lijkt mij toch vrij makkelijk te kunnen? Dan kan ik namelijk alles eraf gooien en een verse installatie van OSX en Windows 7 maken.
Gewoon met de eerste de beste partition manager gans die partitie kopieren. Dan wordt er namelijk een soort van iso bestand gemaakt maar dan van je partitie. Als je deze dan terug zet dan heb je gewoon net dezelfde partitie met alle bestanden erop. ;)

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ben opzoek naar een aanvulling op mijn 6GB geheugen voor mijn XPS 15 L502x.
Dit omdat de prijzen volgend jaar weer gaan stijgen.
Zit er nu over na te denken om een setje van 8GB van DDR3 PC3-12800 geheugen te halen.
Ik zie namelijk op sommige sites dat m'n laptop dat wel ondersteund.
Iemand die dat kan bevestigen?

Anders word het een 8GB kitje van DDR3-1333.

• Alfie104
Een 8GB kitje, dan bedoel je 2x4GB zeker? want meer dan 4GB per module ondersteund de L520x niet. En bij mijn weten levert het geen enkele snelheidswinst op om geheugen te plaatsen met een hogere kloksnelheid dan de bussnelheid van de processor. Ik heb zelf mijn 2GB module vervangen door de goedkoopste Corsair 4GB PC3-1333, kostte iets van 15 euro en het draait prima.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je erbij dat de prijzen van RAM straks gaan stijgen? Dat gaat pas gebeuren als DDR4 of 5 uitkomt..

• NSG
Alfie104 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:36:
want meer dan 4GB per module ondersteund de L520x niet.
Bron? Ik hou zelf al zo'n 2 maanden deze module van 8GB in de gaten. In die tijd is hij al ~50% in prijs gedaald. Zo'n 1,5 week geleden was hij zelfs in twee shops voor €52,00 te koop, maar één dag later kwam er weer €20 bovenop. Maar ik blijf het in de gaten houden mocht hij weer zakken naar ~€50 dan zal ik er één kopen en uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
AFAIK alleen met >= i7-2720QM. Maar of dat daadwerkelijk zo is kom je enkel achter door te testen.

• NSG
Volgens deze pagina van intel, ondersteund de i7-2630QM 16GB aan RAM geheugen. Maar goed, zoals ik al zij ik ga het gewoon proberen zodra de module weer wat gaat zakken in prijs.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. Dat stond er een maand of 2 terug nog niet. Toen stond er 8GB. Dan zal het wel werken idd.

• Alfie104
De specs van Dell zelf. Daar wordt ergens vermeld dat de maximale grootte van de geheugenmodules 4GB is, dus in een XPS15 kan maximaal 8GB geheugen. In de XPS17 heb je bij mijn weten 4 geheugenslots, dus daar zou wel 16GB in kunnen.

Edit: kijk maar eens op pagina 98 van de handleiding.

[ Voor 16% gewijzigd door Alfie104 op 23-12-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Dell stelt inderdaad dat 8GB het maximum is. Bij de M1530 was eerst 4GB het maximum. Dell heeft daarvoor een BIOS update uitebracht zodat 8GB werd ondersteund..

Nu maar hopen dat Dell via een BIOS update in de toekomst ook 16GB wil gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bron: http://nl.hardware.info/n...tijgen-in-het-nieuwe-jaar
Oke, ik twijfel of ik beter een nieuw setje van 2x4 GB kan halen, of de 2GB zal vervangen voor een enkele 4GB module. Volgens mij lopen ze anders niet optimaal, en kan dat voor conflicten gaan zorgen.
Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
JPtjee007 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:20:
Bron: http://nl.hardware.info/n...tijgen-in-het-nieuwe-jaar
Oke, ik twijfel of ik beter een nieuw setje van 2x4 GB kan halen, of de 2GB zal vervangen voor een enkele 4GB module. Volgens mij lopen ze anders niet optimaal, en kan dat voor conflicten gaan zorgen.
Wat is jullie mening?
Ik heb dus precies dat gedaan, de 4GB laten zitten en de 2GB vervangen door een andere 4GB. Ik weet niet of de XPS er last van heeft, maar in het verleden heb ik vaak gemerkt dat systemen met twee ongelijke geheugenmodules niet stabiel lopen. En voor zover ik weet werkt dual-channel ook alleen met twee gelijke modules.

Persoonlijk vind ik 8GB méér dan genoeg voor een computer anno 2011. Feitelijk had ik ook de 4GB door een andere 2GB kunnen vervangen voor een totaal van 4GB, dat was nog steeds meer dan genoeg geweest. Maar ik kon die 2GB weer in een andere computer gebruiken en het prijsverschil tussen een nieuwe 2GB en 4GB was nog geen 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Alfie104 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:26:
[...]

Ik heb dus precies dat gedaan, de 4GB laten zitten en de 2GB vervangen door een andere 4GB. Ik weet niet of de XPS er last van heeft, maar in het verleden heb ik vaak gemerkt dat systemen met twee ongelijke geheugenmodules niet stabiel lopen. En voor zover ik weet werkt dual-channel ook alleen met twee gelijke modules.

Persoonlijk vind ik 8GB méér dan genoeg voor een computer anno 2011. Feitelijk had ik ook de 4GB door een andere 2GB kunnen vervangen voor een totaal van 4GB, dat was nog steeds meer dan genoeg geweest. Maar ik kon die 2GB weer in een andere computer gebruiken en het prijsverschil tussen een nieuwe 2GB en 4GB was nog geen 2 euro.
Uiteraard is 8GB meer dan genoeg, maar de prijs is nu toch maar 30 euro voor 2x4 GB.
Als ik bij Dell toen der tijd wilde upgraden van 6 naar 8GB was ik over de 50 euro kwijt.
Stel er gaat in de loop der jaren een module kapot, heb ik dus nog altijd een reserve liggen.
Volgens mij lopen ze wél in Dual Channel als de 2 modules dezelfde timings hebben.
Dat zou betekenen dat de 2 die er nu inzitten ook niet in Dual Channel werken, want de ene module is van Samsung, en de andere van Fyunix o.i.d. dat het heette. (Ben de naam even kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Vandaag ben ik blij en teleurgesteld. Blij, want mijn FHD scherm is binnen, een mooie AUO V.7. En zo te zien is hij pixel perfect. "Zo te zien", want dat is gelijk mijn teleurstelling; het V73D3 kabeltje wat ik al eerder binnen had, past niet op het moederbord. Er zit een verkeerde connector op. Balen!

Ik ga de verkoper van het kabeltje mailen en dan zullen we wel zien wat eruit komt. In ieder geval is het voorlopig niet aan te bevelen dat kabeltje via die eBay verkopers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Alfie104 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:56:
Vandaag ben ik blij en teleurgesteld. Blij, want mijn FHD scherm is binnen, een mooie AUO V.7. En zo te zien is hij pixel perfect. "Zo te zien", want dat is gelijk mijn teleurstelling; het V73D3 kabeltje wat ik al eerder binnen had, past niet op het moederbord. Er zit een verkeerde connector op. Balen!

Ik ga de verkoper van het kabeltje mailen en dan zullen we wel zien wat eruit komt. In ieder geval is het voorlopig niet aan te bevelen dat kabeltje via die eBay verkopers te kopen.
Ben je niet bang dat als je alles terugzet, dat er dan componenten en delen van de behuizing niet goed meer aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Nee, ik heb hem alweer netjes en orgineel in elkaar zitten met de oude kabel en scherm. Ik kom alleen schroeven tekort. Daar baal ik wel wat van, want bij de scharnieren zitten twee schroeven te weinig en dat is juist de plek waar een laptop het eerste kapot gaat. Nouja, als ik hem opnieuw open maak voor hopelijk het goede kabeltje, dan draai ik er wel twee bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
JPtjee007 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:45:
[...]

Volgens mij lopen ze wél in Dual Channel als de 2 modules dezelfde timings hebben.
Dat zou betekenen dat de 2 die er nu inzitten ook niet in Dual Channel werken, want de ene module is van Samsung, en de andere van Fyunix o.i.d. dat het heette. (Ben de naam even kwijt)
Ik heb even wat opgezocht en volgens dit verhaaltje (gaat over desktop moederborden maar voor een laptop zal het niet veel anders zijn) hoeven de modules inderdaad niet even groot te zijn, maar komt het de stabiliteit wel ten goede.

Eigenlijk zit ik met mijn configuratie dan al een beetje in de risico hoek, want beide modules hebben dezelfde snelheid en timing, zien er exact hetzelfde uit zelfs, maar zijn van verschillend fabrikaat. En het belangrijkste: er zijn verschillende geheugenchips gebruikt. Ze zullen vast 100% uitwisselbaar zijn, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het branden van dual-layer dvd's?
Gewone dvd's brand hij zonder problemen.

Met dual-layer alleen maar problemen, 2 verschillende brand programma's geprobeerd.
De dual layer dvd's gaven geen problemen op een XPS 17, dus het lijkt mij stug dat het aan de dvd's zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Niet online

GekkeKoe

MOo.

Alfie104 schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:56:
[...]
Had ik ook. Dat ligt volgens mij aan de Nederlandse Dell site. Met Internet Exploder kom je nog het verste, maar de service tag wordt inderdaad niet gelezen en bij handmatige invoer wordt hij gewoon niet herkend. Ga je naar Dell.com (ook met Firefox of Chrome) dan werkt het ineens wel. En daarna is hij ook gelijk opgeslagen voor de Nederlandse site.
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:47:
[...]
Hier wordt ie ook niet gelezen. Bestaat niet volgens de site! :o
Hier nog iemand met een service tag die niet herkend wordt. De express service code evenmin. Beide noch via dell.nl als dell.com. Oh, en de automatische detectie van de servicetag (met IE) werkte ook niet en Dell Support Center geeft aan dat de garantieinfo tijdelijk niet beschikbaar is (ongetwijfeld vanwege de niet herkende servicetag).

Komt dit erg vaak voor? En lost het zich vanzelf op indien je wacht? (heb de mijne pas sinds vanmiddag binnen) Of kun je toch beter Dell support bellen?

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeKoe op 24-12-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GekkeKoe schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:57:
[...]

[...]

Hier nog iemand met een service tag die niet herkend wordt. De express service code evenmin. Beide noch via dell.nl als dell.com. Oh, en de automatische detectie van de servicetag (met IE) werkte ook niet en Dell Support Center geeft aan dat de garantieinfo tijdelijk niet beschikbaar is (ongetwijfeld vanwege de niet herkende servicetag).

Komt dit erg vaak voor? En lost het zich vanzelf op indien je wacht? (heb de mijne pas sinds vanmiddag binnen) Of kun je toch beter Dell support bellen?
Ik heb de mijne sinds woensdag, en bij mij werkt hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Laatst online: 06-05-2022
Het zal wel door de kerstdrukte komen.
Haastige spoed.....

Ik zou zeker naar Dell bellen want als je problemen krijgt met je systeem wordt er altijd naar de service tag of express-code gevraagd.
Die moet je dus alsnog zien te krijgen! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DoubleA schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:20:
Het zal wel door de kerstdrukte komen.
Haastige spoed.....

Ik zou zeker naar Dell bellen want als je problemen krijgt met je systeem wordt er altijd naar de service tag of express-code gevraagd.
Die moet je dus alsnog zien te krijgen! Succes!
Ja nogal makkelijk gezegd. Ik wil garantie aanvraag doen, want mijn brander doet het niet goed. Maar ik kan nog geen mail sturen zonder 'service tag'.

Wat houdt '3 Year Hardware Support - Next Business Day' precies in? Komt er dan iemand langs, of moet ik mijn laptop opsturen? Of kan/mag ik hem zelf vervangen?: Zelf vervangen van onderdelen

Moet ik anders dit nummer bellen?:

XPS Premium Support is beschikbaar in het Engels, 24 uur per dag, 7 dagen per week 020-674 4594 24x7

[ Voor 20% gewijzigd door mhr-zip op 24-12-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Welke support overeenkomst heb je gekocht bij je laptop?.
In diemovereenkomst staat hoe je moet handelen bij defecten.

Het komt een beetje dom over als je flink in je buidel tast voor extra garantie terwijl je niet weet waarvoor je nu eigenlijk gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ReVolpe schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:36:
Welke support overeenkomst heb je gekocht bij je laptop?.
In diemovereenkomst staat hoe je moet handelen bij defecten.

Het komt een beetje dom over als je flink in je buidel tast voor extra garantie terwijl je niet weet waarvoor je nu eigenlijk gaat betalen.
Ik heb 3 Year Hardware Support - Next Business Day garantie.

Het is misschien wel een beetje dom, maar ik heb gewoon van 1 jaar naar 3 jaar geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Bij hardwareproblemen komen ze de volgende werkdag langs om 't probleem te verhelpen. Mits de dag ervoor voor een bepaalde tijd gemeld bij de supportdesk.

Dit zijn geen onderdelen die Dell je zelf laat vervangen. Daarbij moet je denken aan een adapter of iets dergelijks.

[ Voor 28% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 24-12-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ReVolpe schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:07:
Bij hardwareproblemen komen ze de volgende werkdag langs om 't probleem te verhelpen. Mits de dag ervoor voor een bepaalde tijd gemeld bij de supportdesk.

Dit zijn geen onderdelen die Dell je zelf laat vervangen. Daarbij moet je denken aan een adapter of iets dergelijks.
Hoe meld ik mij aan bij de supportdesk, zonder dat mijn service tag werkt? En ik heb ook weinig zin in de eerste lijns helpdesk, beschikbaar in het engels (wat waarschijnlijk half engels, half moedertaal zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat de service tag het niet doet op het consumentensysteem wil niet zeggen dat dat bij dell zelf ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
Mail even met Arash_Mehrzad@DellTeam.com, Dell senior tech support professional
Hij regelde een vervangend systeem voor mij waarvan de servicetag ook niet werd herkend of bestond. Even mailen en het is opgelost.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
thuhoan schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:09:
Mail even met Arash_Mehrzad@DellTeam.com, Dell senior tech support professional
Hij regelde een vervangend systeem voor mij waarvan de servicetag ook niet werd herkend of bestond. Even mailen en het is opgelost.
Engels of Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Denk naar de naam kijkende dat je best in het Engels zult mailen. :) Via de telefoon is er trouwens ook geen support in het Nederlands mogelijk net zoals via mail ook. Weet dit nog omdat ik ze zelf eens heb moeten contacteren i.v.m. een krakende adapter.

[ Voor 29% gewijzigd door glennvho op 24-12-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, iemand vroeg hier een tijdje terug of er een backlit keyboard beschikbaar was voor de L501x, nu kwam ik deze video tegen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iKBbWGAEihA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik had op 20 dec een xps 15 eindelijk besteld, had toen gelijk een bevestigingsemail ontvangen van Dell, maar sindsdien is er niets gebeurd en heb ik nog geen orderbevestiging gehad.

Is dit normaal of is er wellicht iets met de betaling fout gegaan? Heb trouwens een SSD genomen :) heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem even hier een kijkje. :) Maar om even kort antwoord te geven, het kan komen door de kerstdrukte. :+ Het kan iig even duren. Mijn besteltraject kan je hier lezen. :)

Mocht het je te lang duren en/of begin je twijfels te krijgen, dan kan je natuurlijk altijd contact opnemen met Dell, die weten immers precies hoe het zit. :)

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 24-12-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
RommelD schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:56:
Ik had op 20 dec een xps 15 eindelijk besteld, had toen gelijk een bevestigingsemail ontvangen van Dell, maar sindsdien is er niets gebeurd en heb ik nog geen orderbevestiging gehad.

Is dit normaal of is er wellicht iets met de betaling fout gegaan? Heb trouwens een SSD genomen :) heb er zin in!
Ik had hem op 17 besteld en op 21 binnen. 19 al de nodige mails binnen ivm levering. ik had de stock x15.
Waarom denk je aan een foute betaling? Heb je geen betaalbevestiging binnen dan?

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 24-12-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik heb een aangepaste xps, dus het duurt zowiezo na de kerst.

Omdat de mastercard eigenlijk een max van 1000 euro heeft per dag of transactie en de xps 1224 euro was.

Hopelijk ligt het dan aan de kerstdrukte, als ik hem de 2e week van januari heb is het goed :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Al een tijdje hier aan het lezen en dus ook een XPS15 met alles erop en aan besteld en inmiddels ook alweer een paar weken in gebruik.
Bevalt prima.

Echter de draadloze NIC de 6230 beval mij niet, connectie is wel stabiel maar de snelheid over mijn netwerk is echt te langzaam (max 2,5MB/s). Dit terwijl mijn oude notebook en mijn acer timeline dingetje meer dan 6MB/s halen ( allemaal naar dezelfde NAS+files).
Als je googled naar de slechte performance dan zijn er wel veel topics over te vinden maar niet 1 (althans ik niet) die een oplossing heeft.
Heb al diverse driver versies gebruik zowel van Intel al Dell, diverse router firmware gehad, zelfs eeen ander router... :( word er een beetje gek van). Uiteraard ook de setting van zowel de 6230 als de router telken aangepast.
De standaard wifi NIC van Dell doet het gewoon beter....

Iemand hier ook problemen met de wifi performance van de 6230...? en een "Magic" oplossing heeft?

Verder fijn notebook!! 8)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@desmoquattro , erg herkenbaar deze problemen met de intel 6230.
Maar, helaas ook ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ook bij mij valt de performance van de intel 6230 tegen. Ik ben ook nog nooit boven de 2,5MB/s uitgekomen. Ik zou ook graag een oplossing hiervoor zien. Of eventueel een manier om via Dell een vervangende gelijkwaardige kaart te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Die 6230 is een optionele kaart, geen standaard kaart toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dat klopt, deze heeft twee antennes en bluetooth. Daarmee zou je verwachten dat hij beter zou moeten zijn dan de standaard module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je de bluetooth nu eens uitzet. Kom je dan hoger met je netwerksnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
hah Nederlands, maar hij kan Engels;)

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
Beste,

Ik ben totaal niet te spreken over mijn net aangekocht Dell XPS 15. :(
Als ik hun site bekijk met specs staat daar dat er ten minste 3 USB poorten extern beschikbaar zijn. Echter nu heb ik het toestel in huis en heeft hij er maar 2. 1 usb 3 en 1 usb 2.
Afbeeldingslocatie: http://i960.photobucket.com/albums/ae89/Azurak86/20111226_USBDell.jpg

Verder is er inderdaad ook het probleem met de service tag.

Als je toch informatie op je website zet, zorg je toch dat deze accuraat is of ben ik nu helemaal van de pot gerukt?

Ik had de laptop nooit aangeschaft met maar 2 USB poorten... nu moet ik er een hub aanhangen die ik dus overal heen moet sleuren.

De fan is gewoon een stofzuiger, heb nog nooit zoiets gehoord in elke Asus laptop die ik gehad heb. Niet echt iets wat je 's nachts aan laat staan...

Kan ik deze ook retouren onder het mom van 7 dagen retour recht en hoe lang gaat dit dan duren?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie er 3 op de plaatjes.. Links, rechts, aan de achterkant, en je kan hem, gratis, retouneren onder het motto kopen op afstand. Bel dell.
Vergeet niet de reden erbij te vermelden. Dan doen ze er misschien een keer wat aan. :)

Ik vind de fan maar een raar verhaal ook. 99% hier lijkt er geen last van te hebben, en anderen vinden het weer heel erg. waarschijnlijk is dell niet erg consistent met de koelpasta..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
D.Ramakers schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:26:
Beste,

Ik ben totaal niet te spreken over mijn net aangekocht Dell XPS 15. :(
Als ik hun site bekijk met specs staat daar dat er ten minste 3 USB poorten extern beschikbaar zijn. Echter nu heb ik het toestel in huis en heeft hij er maar 2. 1 usb 3 en 1 usb 2.
[afbeelding]

Verder is er inderdaad ook het probleem met de service tag.

Als je toch informatie op je website zet, zorg je toch dat deze accuraat is of ben ik nu helemaal van de pot gerukt?

Ik had de laptop nooit aangeschaft met maar 2 USB poorten... nu moet ik er een hub aanhangen die ik dus overal heen moet sleuren.

De fan is gewoon een stofzuiger, heb nog nooit zoiets gehoord in elke Asus laptop die ik gehad heb. Niet echt iets wat je 's nachts aan laat staan...

Kan ik deze ook retouren onder het mom van 7 dagen retour recht en hoe lang gaat dit dan duren?

Mvg,
Mijn 3de usb poort, zit IN mijn esata poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:40:
Ik zie er 3 op de plaatjes.. Links, rechts, aan de achterkant, en je kan hem, gratis, retouneren onder het motto kopen op afstand. Bel dell.
Vergeet niet de reden erbij te vermelden. Dan doen ze er misschien een keer wat aan. :)

Ik vind de fan maar een raar verhaal ook. 99% hier lijkt er geen last van te hebben, en anderen vinden het weer heel erg. waarschijnlijk is dell niet erg consistent met de koelpasta..
Toevallig geen Speed-Fan o.i.d. geïnstalleerd?
Die van mij is echt muisstil, soms zelfs tijdens het gamen!
Ben echt zeer te spreken over de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat bedoel ik nu. Hoe moet ik er nu ooit achter komen hoeveel geluid een laptop maakt als geen enkele site daar iets over zegt, en er dit soort verhalen langskomen? Controleer iig of de nvidia kaart wordt gebruikt (verbruikt veel stroom) en de volgende tip uit de topicstart:
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:40:

Bij mij valt het al bij al nog heel goed mee, soms draait de fan meer als een half uur niet en gaat die dan even aan om na 10 seconden ofzo weer af te slaan. Maar dit is enkel als ik gewoon wat aan het surfen ben of een film aan het kijken ben. Vanaf ik ook maar iets open van programma's begint de fan ook even te blazen maar dit komt denk ik omdat de processor bij het openen van een programma wat zwaarder belast wordt.

Wat je zegt van die koelpasta kan wel eens heel goed kloppen. Ik denk dat ik mijn laptop eens ga openmaken en de koelpasta ga vervangen door AS5 die ik hier nog liggen heb. Zal anders ook wat foto's maken hoe de koelpasta erop zat. Ga eerst nog eens de service manual raadplegen voordat ik eraan begin. :)

Hmm, heb even de service manual bekeken met betrekking tot verwijderen van de heatsink en is behoorlijk wat werk! Begin nu toch wel te twijfelen of ik er ga aan beginnen, wil namelijk niet mijn laptop naar de vaantjes helpen... (Ik heb bij mijn vorige laptop, een latitude d830, na 3 jaar tijd ook de coolpasta eens vervangen en dit was toch wel wat minder werk eigenlijk... :) ).

[ Voor 13% gewijzigd door glennvho op 26-12-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:18:
Ook bij mij valt de performance van de intel 6230 tegen. Ik ben ook nog nooit boven de 2,5MB/s uitgekomen. Ik zou ook graag een oplossing hiervoor zien. Of eventueel een manier om via Dell een vervangende gelijkwaardige kaart te kunnen krijgen.
Hier ook niet verder dan 2,5 :(. Echt alles al geprobeerd em dus ook bleutooth uitzetten...maar helaas niets...

Toch Dell maar eens bellen voor 1 versie goed kopen met bleutooth, niet dat ik het gebruik bleutooth maar kan toch wel een handig zijn.

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een XPS is ook niet ontworpen om makkelijk serviceable te zijn. Neem bijvoorbeeld een thinkpad. Bij veel modellen haal je de onderkant eraf en kan je vervolgens alles makkelijk vervangen. Dat soort punten speelt mee als je bij een groot bedrijf 1000 notebooks gaat bestellen. Maar voor een consumentenmodel.. niet echt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
desmoquattro schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:10:
[...]

Hier ook niet verder dan 2,5 :(. Echt alles al geprobeerd em dus ook bleutooth uitzetten...maar helaas niets...

Toch Dell maar eens bellen voor 1 versie goed kopen met bleutooth, niet dat ik het gebruik bleutooth maar kan toch wel een handig zijn.
Ik had in het begin de 1030 versie, dus de iets mindere versie dacht ik. En daarbij waren de snelheden ook niet om naar huis over te schrijven. Had toen ook bluetooth uitgezet maar hielp ook niet. Toen heb ik maar eens gekeken naar een beter alternatief en ben ik bij de intel 6300N kaart uitgekomen en waren alle problemen opgelost. Misschien kun je ook hetzelfde doen zoals mij, in de pricwatch vind je hem al voor rond de 30 - 35 euro, was het voor mij helemaal waard eigenlijk. :)

Overigens heeft die 6300N wel geen bluetooth, maar als je het toch niet gebruikt is dit ook geen probleem.
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.