[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar je kan daar niet het 1080p scherm kiezen.. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de top 15 inch xps neemt met hd scherm is die voldoende krachtig om lekker de laatste games te spelen? Internet e.d. zal wel lukken neem ik aan. kom met cashback dan op ongeveer 800,- Niet slecht lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kunt de games spelen maar niet op hoge resolutie. Een laptop is per definitie niet om op te gamen natuurlijk en deze is niet anders. Natuurlijk haal je uit de XPS15 goed wat power maar het houd niet over. Kijk maar eens naar de filmpjes hier in dit optic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Greenie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:04:
Nog iemand die problemen heeft met de wifi ?
Advanced N 1000 zit er hier in, maar hij wilt maar niet met N only networks connecten:
kan geen verbinding maken

(vb op de unief: eerst wel login te zien (username + passwoord) maar dan geen verbinding.
Thuis lukt het ook niet als ik de router naar N only switch, ookal lukt het met de cheap acer wel :D
iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Op wat voor beveiliging staat je verbinding ingestel? Als hij op AES + TKIP staat zou je kunnen proberen hem op AES te zetten. Zie ook Snobbieh in deel 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:41
En wat bedoel je met unief? Universiteit??Dan heb je namelijk nog extra programmaatje nodig.. volgens mij is dat SecureW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
wij hebben op de universiteit geen extra programma nodig, kon er ook op met de oude laptop.

Eigenschappen van het draadloos:
Network Authentication: WPA2
Data Encryption: AES
EAP type: Protected EAP (PEAP)
Authentication Method: Secured password (EAP-MSCHAP v2)

Dus niet enkel bij N netwerken blijkbaar :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:41
Ik ga ervanuit dat eduroam ook bij jou op de uni draait, dan heb je zeker wel een extra programma nodig.

Die gegevens die je hierboven hebt staan komen zo uit me hoofd ook overeen met de gegevens van mijn uni.

En.. jaa ook ik kreeg de melding voor gebruikersnaam en password toen ik verbinding maakte met eduroam/vu netwerk. Werkt niet zolang je geen secureW2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Niet alle universiteiten of hogescholen die eduroam aanbieden maken gebruik van een extra beveiliging.
Op de netwerken van de UU of de HU, kun je gewoon na 't invoeren van je inloggegevens het netwerk op.
Dus zonder securew2 achtige software.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
mja we hebben hier ook edurom maar daar is ook niks voor nodig, kan er met men smartphone op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik mijn XPS op de HvA ook zonder extra software (ook Eduroam), kan gewoon direct verbinding maken. Gebruikersnaam en wachtwoord, en ik zit er zo in. Heb overigens een Advanced-N 6230 kaartje, maar dat maakt in deze situatie niet heel veel uit neem ik aan.

Maar als ik het goed lees kom jij met je XPS niet op Eduroam? Vreemd.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Greenie schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:28:
mja we hebben hier ook edurom maar daar is ook niks voor nodig, kan er met men smartphone op :D
ik ook. en niet alleen hier in utrecht maar ook op fontys en tu eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

RuG heeft ook eduroam

Bij windows is het gewoon inloggen, Linux moet je iets beter opletten omdat sommige instellingen afwijken van de standaard.

Soms zijn je inlog op computers en op het netwerk verschillend van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:03:
Maar je kan daar niet het 1080p scherm kiezen.. Niet doen dus.
Geeft het 1080p scherm is een heel groot verschil?
Ik vind namelijk 200 euro voor alleen wat dagelijks gebruik voor thuis en school, best aardig wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 09:31
Ik heb m'n XPS 15 nu ongeveer een half jaar, en gisteren probeerde ik voor het eerst een DVD te branden. Dat lukte niet. Ik gebruik CDBurnerXP als brandprogramma. Wat wel lukt is CD lezen en schrijven, en DVD's lezen, maar DVD's schrijven dus niet. Ik merkte dat m'n DVD drive niet herkend werd in CDBurnerXP als ik een data disk of een video DVD wilde maken. Als ik bv een audio CD wilde maken werd de drive wel gewoon herkend. Erg vreemd. Ook andere programma's waarmee ik DVD's zou moeten kunnen branden deden het niet.

Via het troubleshooting deel van de CDBurnerXP website kwam ik er achter dat ik wellicht de Intel Matrix Storage Manager nog moest installeren.

Dat is eigenlijk de Intel Rapid Storage Technology driver, die ik na mijn herinstallatie van Windows 7 wel geinstalleerd had, maar later op aanraden van Asfyxia weer verwijderd had, omdat deze driver alleen van nut zou zijn voor Solid State Drives. Niet dus. Ik heb nu deze driver direct van Intel gedownload en geinstalleerd, en nu kan ik DVD's branden. Probleem opgelost.

Ik ben dit probleem hier op dit forum nog niet eerder tegengekomen, dus mochten anderen er ook last van hebben, dan is dit wellicht ook een oplossing voor hen. Helaas kan ik mijn driver lijstje niet meer updaten, omdat dat topic (Ervaringen XPS 15 deel 5) al gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:20:
[...]

Geeft het 1080p scherm is een heel groot verschil?
Ik vind namelijk 200 euro voor alleen wat dagelijks gebruik voor thuis en school, best aardig wat geld.
Ik ben voor het FHD-scherm gegaan omdat ik de standaard resolutie (die miijn vorige laptop had) wat weinig vond en omdat dit FHD-scherm een van de beste schermen is die er zijn qua beeldkwaliteit. Ik ben zelf blij dat ik deze keuze heb gemaakt, want je zit elke keer dat je je laptop gebruikt tegen het scherm aan te kijken. Bovendien wil ik weer een aantal jaren met mijn laptop doen (ik heb mijn vorige laptop 5 1/2 jaar gebruikt).

Als het financieel een probleem is, houdt het sowieso op natuurlijk, maar met een 10% kortingsbon (die je op dit moment t/m 14 december zo van de Dell-website kunt halen, plus een vaste kortingsbon als je die weet te scoren) zijn de meerkosten bij lange na geen € 200, want maximaal € 120.

http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561

En zoals eerder door iemand opgemerkt: als je niet voor het FHD-scherm gaat, zijn er alternatieven voor je.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zei ik ook altijd.. Totdat je deze week de xps 15 kon krijgen voor €509 met i5, wat een stuk beter is dan de K53 en andere concurrenten.

Maar als je budget €600 is, verhoog dat dan een klein beetje en neem het 1080p scherm. Ik vind het echt een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer schrijft Dell het geld af van je rekening? Ik heb al wel een tijdje de laptop, maar nog niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:23:
Wanneer schrijft Dell het geld af van je rekening? Ik heb al wel een tijdje de laptop, maar nog niet betaald.
Bij CC is het pas als de laptop verstuurd word. Bij ideal is het meestal met de 4 dagen. Waarschijnlijk zijn ze bij jou het vergeten. :). Anders effe een maltje sturen naar Dell, want vroeg of laat moet je toch betalen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:50:
Dat zei ik ook altijd.. Totdat je deze week de xps 15 kon krijgen voor €509 met i5, wat een stuk beter is dan de K53 en andere concurrenten.

Maar als je budget €600 is, verhoog dat dan een klein beetje en neem het 1080p scherm. Ik vind het echt een must.
Ahh oke, daarbij ga ik toch denk ik de 9cell batterij nemen. Ik wil daarbij ook een hoes kopen voor mijn laptop zodat die toch wel beschermd in mijn schooltas zit. Maar steekt deze batterij niet te ver uit, om überhaupt nog in zon hoes te passen?

Maar stel ik neem inderdaad het scherm niet, wat is volgens jullie dan een goed en wellicht goedkoper alternatief? Want nu ga ik weer twijfelen haha?

In ieder geval weer bedankt voor jullie reacties :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:07:
[...]

Ahh oke, daarbij ga ik toch denk ik de 9cell batterij nemen. Ik wil daarbij ook een hoes kopen voor mijn laptop zodat die toch wel beschermd in mijn schooltas zit. Maar steekt deze batterij niet te ver uit, om überhaupt nog in zon hoes te passen?
Op herhaling dan maar:
XPS 15 (9-cell)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gI5V2g1nw7xPhIY1tfXvwncD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DdyvCFzBdaQNNc03BSHFsDM0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kBa4R7gvk2jYYO5qIrv7S2Mh/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8R47PdnVBs6tQfMWNZ1dcTj0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tI84hIW8xwDBgsA0ElnpFifs/thumb.jpg

Een sleeve gaat em iig niet worden met deze batterij.

Ik neem mijn XPS ook dagelijks mee naar school, en wel in een Samsonite Pro-Tect:

XPS 15 9-cell in Samsonite Pro-tect
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/odJDF4Gy8nkNUAlG5xHIfSsh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oT4caQA5w2K4jF9mhnrlXFMl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3XBTROvxCPoWbZvaNxfDKSy6/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroentjeB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 23:02
[...]

Maar stel ik neem inderdaad het scherm niet, wat is volgens jullie dan een goed en wellicht goedkoper alternatief? Want nu ga ik weer twijfelen haha?

Ik heb zelf ook een 9 cell batterij maar in m'n hama sleeve past hij net, het hangt er van af welke sleeve je hebt of hij er in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 13:36

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hallo,

na het XPS 15 topic gelezen te hebben (duurde wel ff) heb ik ook besloten om een XPS 15 te bestellen.
Het is een N11X5M11 geworden met i7-2670QM Processor, 6 GB RAM, GT 525M, 750 GB HDD, Centrino 1030, Backlit keyboard, FHD display, Engelse Windows 7 + DVD's, Logitech M505 muis en Targus Campus backpack.

Met 10% korting van Dell en 12,5% van haalmeeruitjekaart.nl met Mastercard. Al zie ik daar nog niets staan, maar dat kan even duren heb ik begrepen.

Bedankt voor jullie informatie welke me goed geholpen heeft. Ik wilde eerst een 17" HP Paviliion DV7 met 1600x900 display.

Nu maar afwachten tot ie komt. De muis is inmiddels verzonden, de laptop en tas leverdatum staan op 23-12-11

Greetz Wreckerrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Welke media player gebruiken jullie voor 720p en 1080p films/series? Ik gebruik altijd MPC maar deze heeft nooit super goed gewerkt, en sinds een paar weken werkt hij al haperig met 720p materiaal. Ik heb de K-lite codec pack geinstalleerd met MPC erbij (vandaag 8.0.0 opnieuw geinstalleerd, standard version). Windows Media Player doet het iets beter, maar die pakt mijn .srt ondertiteling niet??

Welke media player kan ik het beste pakken? Ik lees dat VLC nog slechter werkt dan MPC. En wat zijn de instellingen die ik erbij moet instellen? (Ik kan overigens via NVIDIA Control Panel niet zeggen dat hij de 525M moet gebruiken, hij gebruikt dus de intel gpu, maar deze zou ruim voldoende moeten zijn)
Ik heb DXVA aanstaan. (lijkt me dat dat ook moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
[...]

Voor de eventuele alternatieven ben je volgens mij in dit topic aan het verkeerde adres. Dan kun je m.i.beter de recentste Notebook Best Buy Guides van Tweakers raadplegen en de topics die daarbij horen.

Het begint toch met de vraag of je een basisnotebook wilt of een iets betere en hoeveel je voor dat laatste over hebt.
En hoeveel tijd heb je om tot een beslissing te geraken? Moet je binnenkort een laptop hebben of kun je weken/maanden er mee bezig zijn?

Als het gebruik van een laptop voor jou een noodzakelijk kwaad is, zou ik voor de basisnotebook gaan. Dan heb je met 5% korting voor ca € 560 een laptop met hele leuke specificaties.
Als het meer is dan dat, dan zou ik voor de betere gaan en met name voor het FHD-scherm. Voor ca € 720 heb je dan een m.i. fantastische laptop.

Heb je ook al reviews over de XPS 15 gelezen, hier op Tweakers en elders (Notebook Review)? Er zijn reviews waar foto's bijzitten waarin je kunt zien hoeveel meer je op je beeldscherm kunt zien met het FHD-scherm. Dan kun je je iets meer voorstellen bij de voordelen van FHD; dit nog afgezien van de goede kwaliteit van het scherm.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom staat er ook zo'n mooie topicwarning..

Zie ook die 6 plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen trouwens.
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:52:
Welke media player gebruiken jullie voor 720p en 1080p films/series? Ik gebruik altijd MPC maar deze heeft nooit super goed gewerkt, en sinds een paar weken werkt hij al haperig met 720p materiaal. Ik heb de K-lite codec pack geinstalleerd met MPC erbij (vandaag 8.0.0 opnieuw geinstalleerd, standard version). Windows Media Player doet het iets beter, maar die pakt mijn .srt ondertiteling niet??

Welke media player kan ik het beste pakken? Ik lees dat VLC nog slechter werkt dan MPC. En wat zijn de instellingen die ik erbij moet instellen? (Ik kan overigens via NVIDIA Control Panel niet zeggen dat hij de 525M moet gebruiken, hij gebruikt dus de intel gpu, maar deze zou ruim voldoende moeten zijn)
Windows media player home cinema classic werkt verreweg het beste voor mij. Speelt het meeste af, zonder gedoe met codecs :X VLC is echt een ramp als het om video accelatie aankomt, in mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Sorry bij de K-lite zit inderdaad de MPC-HC, om precies te zijn heb ik nu versie 1.5.3.3752 (MSVC 2010 SP1, MinGW GCC 4.6.2) Maar toch hapert hij enorm, in het begin tenminste. Ik moet hem dan eerst stoppen of op pauze zetten (soms werkt dat niet eens goed, het beeld stopt maar het geluid gaat door) En dan even een (halve) minuut wachten om hem vervolgens weer opnieuw af te spelen. Dan speelt hij het beeldmateriaal bijna zonder te stotteren af (720p) Maar hij hoort dit gewoon zonder moeite van het begin tot het eind soepel af te spelen. Zijn er instellingen die ik aan of uit moet zetten?

Ik sluit zelfs alles af (explorer, chrome, verkenner, etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door Markos op 12-12-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eventueel options -> output, en daar wat instellingen veranderen? Dat werkt bij mij vaak als er een rare codec tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dit is wat ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2v9pves.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/50ny9f.jpg

wat is overigens een goeie image uploader voor forums? Imageshack gebruikte ik eerst altijd maar dat is gewoon ruk..

[ Voor 13% gewijzigd door Markos op 12-12-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
imgur.com En het fotoalbum in de karmastore, al heb je daar 10k voor nodig. Jij zit 'pas' op 6.5k, dat kun je zien op die mooie grafiek in het profiel.

Ik gebruik dezelfde settings als jou, dus dat is het probleem niet denk ik. Hoeveel mediabestanden heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
wow, k-lite codec pack? regelrechte rotzooi...probeer alle codec dingetjes te verwijderen en dan enkel mpc-hc te installen. Via www.xvidvideo.ru kun je de laatste build downloaden, zet trouwens je "resizer" op Bicubic.

Hiermee heb ik op vrijwel elk systeem perfecte dxva gekregen (afhankelijk van ondersteunende hardware ofcourse).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:02
ik gebruik tot nu toe BSplayer free , en natuurlijk er voor zorgen dat je nvidia hebt aanstaan. het pprogramma vind ik ook handig omdat je onder de film een sync kunt doen van de ondertiteling en de nieuwste versie zoekt automatische de ondertiteling en download deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik heb op de mijne de CCCP codec pack geinstalleerd en gebruik MPC om video's te kijken. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik gebruik altijd Shark007's codec pack op W7, nog nooit problemen mee gehad. Vroeger met K-Lite ook niet trouwens, maar dat was altijd op XP. Ik heb op XP ook wel de ACE Mega Codec pack gebruikt, maar daar moest je goed opletten wat je wel en niet koos, anders kon je conflicten krijgen. Op Viesta weet ik niet meer wat ik gebruikte, maar dat werkte sowieso niet, wat je ook probeerde, dat lag aan Viesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:52:

Ik gebruik al een tijdje VLC. Nooit problemen mee. Daarvoor gebruikte ik MPC en daar had ik ook nooit problemen mee. ;)

Mag ik je één tip geven? Blijf heel ver weg van al die zogenaamde "codec packs". Pure bagger die je helemaal niet nodig zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Rainesh schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:59:
wow, k-lite codec pack? regelrechte rotzooi...probeer alle codec dingetjes te verwijderen en dan enkel mpc-hc te installen. Via www.xvidvideo.ru kun je de laatste build downloaden, zet trouwens je "resizer" op Bicubic.

Hiermee heb ik op vrijwel elk systeem perfecte dxva gekregen (afhankelijk van ondersteunende hardware ofcourse).
Lol inderdaad, ik heb de k-lite rommel verwijderd en via die site mpc-hc opnieuw gedownload en nu werkt alles goed!

Welke Bicubix moet ik pakken dan? Ik kan kiezen uit A=-0.60, -0.75 en -1.00
En wat doet dit eigenlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 13-12-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
0.6 geeft het scherpste resultaat:)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikuge
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Mijn XPS 15 is gelukkig binnen, echter hij geeft electrische schokken af.. Is dit een bekend probleem?
Hoop niet dat ik hem terug moet sturen :(. Flinke domper, want de laptop zelf is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Rikuge schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:29:
Mijn XPS 15 is gelukkig binnen, echter hij geeft electrische schokken af.. Is dit een bekend probleem?
Hoop niet dat ik hem terug moet sturen :(. Flinke domper, want de laptop zelf is super!
Dat heeft mijn xps 17 (L702X) ook. Dat heeft te maken met geaard/ongeaard stopcontact. Als ik over de zilveren cover of binnenwerk met mijn vingers er overheen ga.

[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 13-12-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikuge
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Hmm dat is wel lastig want al de stopcontacten bij mijn bureau
zijn ongeaard. Hoe los jij dit op? Misschien een lapje onderleggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En elektrische schokken is volgens mij zwaar overdreven.. De meeste mensen omschrijven het als een lichte tinteling. Serieus alle aluminium laptops hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Zelfde probleem heb ik ook op niet geaarde stopcontacten.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt het probleem alleen op niet geaarde stopcontacten :P Anders is de aarding van het bewuste stopcontact stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Het is een gevolg van de metalen buitenkant, dat geleid electriciteit. Normaal gesproken wordt dat via de randaarde afgevoerd, maar als je geen geaard stopcontact gebruikt, voel je inderdaad een lichte tinteling als je het metaal aanraakt.

Bij een plastic laptop heb je dat niet, ook niet wanneer hij in metaalkleur is gespoten.

De beste oplossing is een geaard stopcontact gebruiken of het stopcontact van randaarde voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik had me oude laderkabel door geknipt en daar zat helemaal geen aarde in.. :P
En wanneer heb je nou een aarde stopcontact dichtbij? Zo erg is het ook niet. Hij doet het bij mij alleen iets boven de touchpad en boven het ToBo linksboven. Omdat ik daar toch nooit met mijn handen zit, heb ik er ook nooit last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
M'n kabeltje is binnen, best wel snel!

Deze zit standaard in m'n XPS:

http://i.imgur.com/vj0Xd.jpg

En dit is de nieuwe die vandaag is binnengekomen:

http://i.imgur.com/d9GV1.jpg

Lijkt me wel goed toch? Er staat in ieder geval FHD op en hij is verkocht als V73D3. Overigens lijkt het me een Chinese kopie, zoals Kuzotronic die ook heeft laten maken. Maar ja, als hij werkt, wat maakt het dan uit?

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

en wat fixed dit?

ja ik heb de notes doorgelezen, maar daar leek niks zinnigs tussen te staan

Heb namelijk geen zin om te kloten aan mijn bios als het niks fixed...

• NSG
  • Laatst online: 23:19
Ja de pagina bestaat wel, maar zodra ik hem wilt downloaden staat er "file not found" :-(
Ik weet nu wel waarom ik niet vanaf USB3 kon booten...

"4. Fixed system can't boot from USB3.0 ODD if set CD/DVD as first boot device in Setup Menu."

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
USB 3 Controller "Firmware Version 3.0.2.8.0.8 & 4.0.1.5.0.2 (Windows 32 & 64bits)"

USB 3 Controller "Driver Version 2.1.28.0 Pour Windows Xp/Vista/7 32/64bits"

//Edit:
Met de Firmware update heb ik problemen, de voortgang blijft op de helft hangen en er spawnen net zoveel cmd processen tot mijn geheugen (8GB) op is.
Houd processexplorer bij de hand dus :P

[ Voor 49% gewijzigd door Joolee op 15-12-2011 16:27 . Reden: Links gefixt, Got kan niet met haakjes overweg ]

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018
Enes_81 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:45:
[...]

Ja de pagina bestaat wel, maar zodra ik hem wilt downloaden staat er "file not found" :-(
Ik weet nu wel waarom ik niet vanaf USB3 kon booten...

"4. Fixed system can't boot from USB3.0 ODD if set CD/DVD as first boot device in Setup Menu."
Ja dat heb ik ook. Precies de fix die ik ook nodig heb. Ik dacht dat windows booten vanaf usb3.0 nog niet ondersteunde, maar het is dus gewoon een dell probleem :)

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb door de hele topic gekeken van welke model van de XPS 15 het beste is, maar heb helaas geen vaste antwoord gekregen. Ik zit te denken om de meest uitgebreide model te kiezen plus wat extra dingen. Uiteindelijk kom ik uit op de volgende specs:

i7 2670QM
8 GB geheugen
750 GB 7200 rpm hard disk
GeForce GT 540M

Extra's
Full HD scherm
Backlid Keyboard
9 cell batterij

In totaal zonder waardebonnen of cashback actie 1089 euro's.

Nou heb ik vaker gelezen (vooral van DarkStone) dat het beter is om een SSD erin te plaatsen in plaats van een i7 te nemen, maar helaas ben ik niet zo technisch, dus laat ik liever mijn laptop dicht. Tegenlijkertijd is het zo dat ik, als het nodig is, later nog een SSD erin kan doen, maar de processor vervangen lukt dus niet meer.

Is het eigenlijk wel een goeie deal, deze laptop voor die prijs of zijn er betere laptops beschikbaar voor dat budget?

Dankjewel aan iedereen die mij eventueel helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Zit er standaard 8GB in of heb je dat zelf gekozen? Zelf gekozen dan kun je beter het geheugen later zelf in de winkel kopen en zelf plaatsen, is veel goedkoper en erg makkelijk. Heb je zelf voor de 540M gekozen? Ja, dan kun je beter voor de 525M gaan en deze overclocken met MSI afterburner. Is een paar minuutjes werk en het scheelt weer €90,- Later een SSD plaatsen is met deze laptop niet zo heel makkelijk, of je moet een drivebay kopen op ebay of ergens anders en hier de SSD in plaatsen ipv de optische drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Vandaag is mijn XPS 15 binnen gekomen en hij werkt prima!
.. behalve mijn WiFi.

Ik ben nu al dik 2 uur bezig om het aan de praat te krijgen, maar het lukt me nog steeds niet.

Zonder het Intel My WiFi programma geïnstalleerd te hebben kan ik niet eens mijn adapter aankrijgen.
Wanneer ik verbinding probeer te maken met het netwerk dan geeft hij steeds de foutmelding dat de beveiligingssleutels niet overeenkomen. (dit terwijl dezelfde code perfect werkt op mijn oude laptop)

Ook de pin-code manier werkt niet, want hij blijft dan eindeloos zoeken naar een apparaat met die pincode.
En als laatste werkt ook die "handige" manier niet, waarbij je op de router op een knop drukt en de gegevens naar je laptop toegezonden worden.

Iemand enig idee? Want ik begin hier een beetje chagrijnig van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Heb je misschien in je router MAC-adressenbeheer aanstaan? Als je die aan heb staan. Word je mac adres van de xps nooit toe gelaten in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Er staat geen MAC-adressenbeheer aan.

Hier heb ik ook nog nooit problemen mee gehad eigenlijk :/
Oude laptop deed het gelijk, tablet deed het gelijk..

Is het niet mogelijk om gewoon puur alleen de driver voor mijn netwerk adapter te downloaden? Zodat ik niet dat Intel My WiFi crap moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ja hoor geen probleem. Ik heb ook alleen de driver geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn keus staat inmiddels wel vast. Ik ga voor een standaard XPS 15 met een 9 cell batterij en een hd scherm, met een 10 % korting zou ik dan rond de 780 euro kwijt zijn.
Enige waar ik over twijfelde was nog toetsenbord uitbreiding maar dat vind ik eigenlijk niet zo boeiend.
Moet ik nog voor de rest ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Eventueel een BlueTooth module indien gewenst...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:53:
Eventueel een BlueTooth module indien gewenst...
Die had ik in mijn vorige XPS, nooit gebruikt, meerwaarde BT in je laptop m.i. Nul

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net even gebabbeld met de XPS support en het ging niet echt geweldig. Eerst zegt meneer dat ik maar contact moet opnemen met de locale technische support omdat mijn OS Nederlands is.. Nadat ik voor de 100e keer had gezegd dat het een XPS was en dat ik een probleem met mijn adapter had, begon het door te dringen.. Op een of andere manier had hij verstaan dat ik een probleem met de fan had (...). :') Kostte me wel heel wat minuten om hem te overtuigen dat dat ding naar z'n gootje was en het gesprek ging behoorlijk stroef. :P Hopen dat hij al mijn gegevens goed heeft opgeschreven (scheelt dat mijn naam ook Hindoestaans is, dat begrijpen ze ws. iets makkelijker). Nieuwe lader wordt asap verzonden en zal ws. woensdag binnen zijn. :)

Huidige lader kraakt nu, maar af en toe ook weer niet. Maar goed, ik neem geen genoegen met een adapter die rare geluiden maakt dus liever een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kostte wat moeite maar heb er ook 1 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:36:
Zit er standaard 8GB in of heb je dat zelf gekozen? Zelf gekozen dan kun je beter het geheugen later zelf in de winkel kopen en zelf plaatsen, is veel goedkoper en erg makkelijk. Heb je zelf voor de 540M gekozen? Ja, dan kun je beter voor de 525M gaan en deze overclocken met MSI afterburner. Is een paar minuutjes werk en het scheelt weer €90,- Later een SSD plaatsen is met deze laptop niet zo heel makkelijk, of je moet een drivebay kopen op ebay of ergens anders en hier de SSD in plaatsen ipv de optische drive.
Dat is het juist... 8GB en 540M zit er standaard in bij dat model. Als ik dat niet wil, dan wordt het ge-downgrade naar een i5, en om dan een i7 erin te stoppen wordt het weer even duur als eerst, maar zonder de 8GB of 540M. Maar inderdaad, anders had ik zelf 8 GB gekocht en de 525M laten overclocken.

Dus is het eigenlijk wel een goeie deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Binnenkort kan ik ook meepraten aan dit topic. Dan krijg ik van Dell een gratis XPS 15 aangeboden. Dat komt zo:

In 2009 kocht in een Dell XPS M1530 aangezien ik een maand later voor studie naar Mexico zou vertrekken. Toen rond de €1350 voor betaald. In Mexico begon het eerste probleem. Het scherm begon te knipperen en wat duidde op los contact. Daarom een tag transfer uitgevoerd om service te kunnen ontvangen in Mexico. Dat ging prima. Eenmaal in Nederland aangekomen weer een transfer uitgevoerd. Toen begonnen de problemen. Het eerste was de palmrest (tot 4x aan toe) die telkens los begon te laten, daarna de scharnieren van het scherm en als laatste een defecte cdrom speler.

Nadat mijn aanvankelijke garantie bijna was verlopen er 3 jaar bijgekocht. Deze bleek alleen door mijn tag transfer niet in het systeem te staan. Bij elk telefoontje werd mij duidelijk gemaakt dat ik buiten garantie viel en wanneer ik ze probeerde te overtuigen dat dit niet klopte (met de factuurnummers) werd ik vaak als profiteur behandeld (en de hoorn erop gegooid). Vaak lukte het na een aantal keer bellen wel om service te krijgen en eigenlijk is dit uiteindelijk wel altijd opgelost. Maar 1 jaar lang reparaties en telkens weer moeten uitleggen dat ik wél garantie heb kwam aardig in de telefoonkosten te zitten. Een tweede probleem was dat ze mijn reparaties telkens op een dummy account gooiden omdat mijn echte account dus nog in Mexico was achtergebleven. Niemand nam de moeite om dit juist om te zetten. Hierdoor waren mijn reparaties nooit te zien onder één account en kon niemand dus uit mijn geschiedenis opmaken (alles werd op één hoop gegooid met andere dummy klanten) wat er allemaal met mijn laptop was gebeurt.

Toen eenmaal mijn cdrom speler het begon te begeven was de ellende ten top. De trackpad was al een half jaar instabiel en nu breidde de problemen zich weer uit. Telkens zou ik teruggebeld worden voor verdere actie maar tot 8x toe wisten ze niet mijn juiste telefoonnummer in het systeem te zetten. Nu zou het moederbord én de cdrom speler worden gerepareerd. Nadat ik een hele dag thuis gebleven was, was er dus niemand geweest. Weer teruggebeld waarna werd aangegeven dat het probleem niet goed onderzocht was. Een medewerkers wees mij toen op de mogelijkheid dat wanneer er te vaak één onderdeel was vervangen je in aanmerking kwam voor een gratis omruil. In totaal heb ik denk wel rond de 50 technischi aan de telefoon te gehad :(

Uiteindelijk werd mijn probleem overgenomen door een escalatie manager. Die heeft een dag gewerkt om al mijn reparaties op te zoeken uit alle dummy accounts en belde later terug dat ik een nieuwe laptop aangeboden kreeg. De XPS 15 dus. Hierbij bleken er dus opeens zeer veel mogelijkheden waardoor ik nu volgens mij de enige ben die vanuit Dell een XPS 15 mét SSD heeft kunnen krijgen

De specificaties:
- Intel Core i7-2640M
- FullHD B+RGLED
- 2 x 4096 1333MHz DRR3
- 256GB SSD (Samsung 470)
- 8x DVD +/-RW
- 9-Cell batterij
- 2GB nVidia GeForce GT540M
- Backlit Keyboard
- Intel Centrino Advanced-N 6230
- 2YR Next Business Day Support
- Windows 7 64bit Home Premium

Een super heftig systeem dus waarvan ik nu heel erg benieuwd ben hoe snel die zal zijn met SSD en hoe veel beter het scherm zal worden vergeleken met de 1530M. Nog +/- 2 weken wachten en dan moet die hier in huis staan. Mooi kerstcadeau.

Ondanks alle problemen die ik dus heb gehad (in vogelvlucht) vind ik dat het door Dell goed is opgelost.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal ongeveer 100x zo snel zijn in vergelijking met je M1530, vooral door de SSD die erin zit. :) Heeft je een hoop tijd gekost, maar uiteindelijk is er toch een acceptabele oplossing aangeboden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
CurlyMo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:17:
(..)

De specificaties:
- Intel Core i7-2640M
- FullHD B+RGLED
- 2 x 4096 1333MHz DRR3
- 256GB SSD (Samsung 470)
- 8x DVD +/-RW
- 9-Cell batterij
- 2GB nVidia GeForce GT540M
- Backlit Keyboard
- Intel Centrino Advanced-N 6230
- 2YR Next Business Day Support
- Windows 7 64bit Home Premium
Toch zijn ze nog wat vergeten, nl. een blu-ray ipv. de DVD speler :D

Maar inderdaad, het is erg mooi opgelost zo. Ik neem aan dat de kosten van bovenstaand systeem ongeveer die 1350 euro zijn die je M1530 destijds heeft gekost, als ik zo naar alle opties kijk.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 23:06
Blu-ray had ik zelf geen interesse in. Die koop ik toch niet, ik kijk ze liever vanaf mijn SSD :)

Frappant was wel dat ze aanvankelijk een aanbod deden van de meest basis configuratie die er maar was incl. veel software meuk voor de prijs van € 1600, de huidige laptop zou volgens Dell € 2500 8)7 moeten kosten. Ik vind het allang prima zo :) Alleen kost het me wat meer voor de verzekering :|

[ Voor 60% gewijzigd door CurlyMo op 17-12-2011 14:13 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de XPS 15 is besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:08:
Blu-ray had ik zelf geen interesse in. Die koop ik toch niet, ik kijk ze liever vanaf mijn SSD :)

Frappant was wel dat ze aanvankelijk een aanbod deden van de meest basis configuratie die er maar was incl. veel software meuk voor de prijs van € 1600, de huidige laptop zou volgens Dell € 2500 8)7 moeten kosten. Ik vind het allang prima zo :) Alleen kost het me wat meer voor de verzekering :|
Als ze alle "kortingen" weglaten dan komen ze op die 2500 euro uit ja. :+

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Eindelijk het netwerk aan de praat gekregen na een mooi *facepalm* momentje.

De WAP cijferreeks begon niet met een E maar met een C, blijkt dat er een vuiltje zat PRECIES op de plek waar normaal het streepje van de E zou staan 8)7

Maar goed! Systeem helemaal up-to-date en werkend. Zit nu te kijken naar USB-sticks om een systeemherstel"disk" te maken. De Recovery partitie zelf is 20 gb, maar ik neem aan dat dit nog wel wat gecomprimeerd zal worden tijdens het aanmaken van de back-up?

Ik zal namelijk een nieuwe USB-stick aan moeten schaffen, maar ik vraag me af hoe groot die moet zijn als ik een back-up maak via Dell DataSafe. (niet zo handig dat het programma niet aangeeft hoe groot het uiteindelijke bestand zal zijn)

Nu ik eindelijk goed gebruik kan maken van mijn XPS 15 merk ik pas wat een mooi geluid er uit de boxen komt en dat het 1920x1080p scherm de juiste keuze is geweest. Echt een wereld van verschil met mijn oude laptop!

[ Voor 6% gewijzigd door Arachnan op 17-12-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
De backup van de recovery partitie kost 3 DVD's (ja ik heb het gebrand), waarvan de tweede maar gedeeltelijk beschreven is. Volgens partitioneringsprogramma's bevat de partitie iets meer dan 9 Gb data. Dus als je het op USB wilt zetten, zul je een 16 Gb stick moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt erop dat de backup 8,18GB is als ik via Schijfbeheer kijk (19,53-11,35=8,18). Dus idd, 16GB stickje moet voldoen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Danku!

PS. worden deze laptops altijd vrij heet? Net even Starcraft 2 gedaan om te kijken op welke settings ik dat kon draaien, maar toen ik even bij CPUID Hardware Monitor keek schrok ik toch wel even, beide cores waren tot 95 graden gekomen na ongeveer 5 minuten ingame te zijn geweest..

[ Voor 95% gewijzigd door Arachnan op 17-12-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd die nieuwe BIOS A07 te downloaden, maar dat lukt niet. "File not found."

Wellicht alweer offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Laatst online: 14-12-2022
Als je de download manager gebruikt kun je hem wel gewoon downloaden.... Hier geïnstalleerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJNelis schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:33:
Als je de download manager gebruikt kun je hem wel gewoon downloaden.... Hier geïnstalleerd zonder problemen.
Ja, werkt inderdaad. Hier nu ook geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arachnan schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:32:
Danku!

PS. worden deze laptops altijd vrij heet? Net even Starcraft 2 gedaan om te kijken op welke settings ik dat kon draaien, maar toen ik even bij CPUID Hardware Monitor keek schrok ik toch wel even, beide cores waren tot 95 graden gekomen na ongeveer 5 minuten ingame te zijn geweest..
Dat is met serieus elke laptop zo. De CPU klok zichzelf over totdatje de tempereatuur van 95° bereikt (in dell's, althans). De voornaamste reden dat ik een snellere GPU geldverspilling vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb iets vreemds opgemerkt met mijn XPS. Het valt op dat elke keer wanneer ik de laptop start, Windows de grafische mooiheid terugschroeft als het om het openen, sluiten, minimaliseren en maximaliseren van een venster gaat. Nu kan ik dit terugzetten door via Windows-toets+Pause/Break naar Geavanceerde systeeminstellingen te gaan, vervolgens op Instellingen bij Prestaties in het tabblad Geavanceerd te klikken en vervolgens het puntje bij Automatisch selecteren te veranderen naar Beste Prestaties of nog een keer op Automatisch selecteren te drukken, en dan werkt alles weer prima tot de volgende herstart... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Waar zit de pause/break toets op de xps 502..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
FN + F8

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is pauze.play. Niet pause/break. Die zit er niet op.

Misschien heeft dell die geimplementeerd met fn+insert of een of andere weird toetscombinatie. Anders heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow ja, ik gebruik m'n XPS thuis met een extern toetsenbord/muis/trackpad/scherm, en daar zit wel een Pause/Break knop op. :+ Op het interne toetsenbord zit dit niet voor zover ik weet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
SChief schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:41:
Ik heb iets vreemds opgemerkt met mijn XPS. Het valt op dat elke keer wanneer ik de laptop start, Windows de grafische mooiheid terugschroeft als het om het openen, sluiten, minimaliseren en maximaliseren van een venster gaat. Nu kan ik dit terugzetten door via Windows-toets+Pause/Break naar Geavanceerde systeeminstellingen te gaan, vervolgens op Instellingen bij Prestaties in het tabblad Geavanceerd te klikken en vervolgens het puntje bij Automatisch selecteren te veranderen naar Beste Prestaties of nog een keer op Automatisch selecteren te drukken, en dan werkt alles weer prima tot de volgende herstart... :/
Ik vermoed dat "Dell Extended Battery Life" geactiveerd is.
Rechtermuisknop op het Accu icoonje> Dell Batterijmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee die is uit, als je die aanvinkt dan schakelt Aero trouwens ook uit.. :) Gaat mij puur om de animaties tijdens het openen, sluiten, minimaliseren en maximaliseren van een venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenwisse schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:59:
Fn+Delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ws. het probleem gevonden: http://answers.microsoft....53-41f6-835f-027584a09c1d

1e antwoord heeft het over Citrix, en laat ik dat nou net nodig hebben voor school. Zooi. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

vraagje; geniet sinds een paar dagen van mn xps-15 met gt525m, die inmiddels op 672/900/1344 draait. Nu is min vraag: wat zijn zo een beetje de maximum settings om de boel niet te snel in de soep te laten lopen? ik zag al snelheden van 780 en 840, maar kan dit gewoon, of zit je dan al tegen de max aan? (met 840 zit je al op +40%)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De max. clocks zijn per GPU verschillend. Klok hem gewoon over en kijk hoe ver je komt. Je kan onmogelijk iets slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ikbenwisse schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:59:
Bij mij is dat Fn+Insert. De combi Windows+Fn+Insert levert dan ook keurig het systeemeigenschappen venster op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Heeft er ook iemand een idee of er een verborden scrollock toets op zit? Het gemis van die 2 toetsen vond ik een nadeel van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Vandaag een heel vervelend probleem gehad. vanmiddag de laptop met een mini-displayport-VGA converter aangesloten op een monitor. Direct beeld perfect. Vanavond in een kerk aangesloten op een beamer: continu no singal. Andere laptop in de kerk er aan: direct beeld! Heb tig x opnieuw opgestart, instellingen bekeken maar kreeg het niet voor elkaar! Hier thuis op de monitor weer direct beeld. Iemand enig idee wat de oorzaak is? Er zit in die kerk wel wat metertjes VGA kabel tussen, maar dat moet niks uitmaken toch? Andere laptops werken daar wel?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Beamers hebben een ander signaal nodig dan monitors. En dan zit er ook nog weer verschil tussen CRT en TFT monitors. Volgens mij is het zo dat de CRT monitor het snelst tevreden is over de signaalkwaliteit, gevolgd door de TFT en beamers zijn nogal kieskeurig.

Jouw laptop heeft een digitaal uitgangssignaal op de mini displayport. VGA is analoog dus de converter moet het signaal omzetten. Het signaal wat daarbij ontstaat is blijkbaar voor de beamer niet goed genoeg.

Als de beamer een HDMI aansluiting heeft, moet je die eens proberen, dat zou gewoon goed moeten gaan omdat daarbij geen conversie nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook zijn dat de kabel gewoon te lang is omdat de signaalsterkte van je converter een stuk kleiner is dan native VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
De xps17 toch besteld. Nou twijfel ik ook om een xps15 bestellen, maar zijn er nog andere kortingen behalve de 10% korting (uitgezonderd de hmujc.nl card korting). Ik meen te herinneren dat er ook een 90 extra euro korting was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

De 12.5 % korting actie met de Mastercard actie, geld deze alleen voor Mastercards die uitgegeven zijn door nederlandse banken/instanties? Ik heb namelijk een duitse Mastercard en zou deze graag willen gebruiken om de 12.5 % korting te krijgen op de aanschaf van mijn XPS 15 (zal ik bij Dell in duitsland bestellen).

Iemand een idee? _/-\o_

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Laatst online: 06-05-2022
Suave schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:05:
De xps17 toch besteld. Nou twijfel ik ook om een xps15 bestellen, maar zijn er nog andere kortingen behalve de 10% korting (uitgezonderd de hmujc.nl card korting). Ik meen te herinneren dat er ook een 90 extra euro korting was
Er was een tijd dat je nog geld terug kreeg als je je windows OS weigerde, maar ik geloof dat die tijd voorbij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mastercard of HMUJC weet dat wel, tevens is er niet voor niets: [Ervaringen] Haalmeeruitjecard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Merci! Heb het ook even daar gepost nu.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag een Dell XPS 15 besteld, werd er vanochtend ineens gebeld door Microsoft?
Mijn moeder nam de telefoon op en het was een Engelstalig persoon. Toen mijn moeder zei dat haar Engels niet geweldig was en of het niet in het Nederlands kon, werd er direct opgehangen?

Iemand anders hier ook ervaring mee? Want ben nou toch wel benieuwd waar het voor was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:51:
Zaterdag een Dell XPS 15 besteld, werd er vanochtend ineens gebeld door Microsoft?
Mijn moeder nam de telefoon op en het was een Engelstalig persoon. Toen mijn moeder zei dat haar Engels niet geweldig was en of het niet in het Nederlands kon, werd er direct opgehangen?

Iemand anders hier ook ervaring mee? Want ben nou toch wel benieuwd waar het voor was?
Ik denkt niet dat het iets met je bestelling te maken heeft...
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.