[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

JcK_85 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:26:
[...]

En welk programma heb jij daar voor gebruikt als ik vragen mag?? :D
MSI afterburner (Powered by RivaTuner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
ReVolpe schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:22:
[...]

In de root van C staat een mapje drivers. Die 'moet' je veilig stellen.
Bedankt! Dan kwestie van opnieuw installeren en alle partities verwijderen en naar eigen inzicht indelen. Misschien komt ie vandaag binnen.. vanavond wat te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
AMD1800 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:59:
[...]

Even schaamteloos een post van een jaar geleden quoten :P

Ik heb ook de link aangepast, maar ik kreeg niet in mijn overzicht te zien dat er een backlit toetsenbord in kwam te zitten. Klopt dit?

Overigens, gelukkig nieuwjaar allemaal :)
In deze verwerkte link staat de optie wel: http://configure.euro.del...l502x-proc-mod&vw=classic

Toetsenbord
Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY)
Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY) [Inbegrepen in prijs]
Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY) [meerprijs € 40,00 of € 2/maand1]

Heb jij 'm ook via de Mastercard actie besteld trouwens? Twijfel nog steeds of 't handig was om de link te veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Die had ik al, maar had ik nog even links laten liggen.
Joolee schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:38:
[...]

Dat bedoel ik ook, SSD op de plek van de HDD en de HDD gewoon even niet aansluiten ;) Laat de hele ODD bay even leeg. Geen Caddy en ook geen ODD aansluiten. Daarna de installatie gewoon even opnieuw starten i.p.v. proberen af te ronden. Zo lang duurt het niet (7 minuten bij mij)
Ik heb met EasyBCD de SSD, nog steeds in de caddy, toegevoegd aan het bootmenu van de HDD en heb op die manier de installatie gewoon kunnen afronden. Alleen grub zit me nog in de weg. Omdat ik betwijfel of ik Linux Mint daadwerkelijk ga gebruiken, moet ik die nog even opruimen, zodat ik de Linux partities ook kan verwijderen.
Ga er niet vanuit dat je gaat kunnen booten van je HDD als je die daarna aansluit. Je kunt niets direct booten dat aangesloten is in het ODD slot, behalve van een CD/DVD. Je kunt wellicht wel aan het SSD bootmenu je HDD partitie toevoegen. Andersom zou ik het niet doen omdat dan alsnog je HDD moet opspinnen om te kunnen booten van je SSD.
Nee, ik had direct al in de gaten dat booten via het F12 menu vanaf de caddy niet mogelijk is. Waarschijnlijk is dit, zoals iemand hierboven al aangaf, een bewuste keuze van Dell geweest, aangezien hiervoor een Bios aanpassing nodig is (de meeste Biossen maakt het niet uit wat er in de ODD slot zit, je kunt er gewoon van opstarten).

Ik ga straks de SSD en de HDD wisselen en dan kijken of de SSD wil opstarten (verwacht ik wel, maar je weet maar nooit) en dan de HDD aan het bootmenu toevoegen, zodat ik tijdens het opstarten kan kiezen tussen SSD en HDD. De HDD zal dan voornamelijk voor data-opslag dienen en een enkele keer voor een test waarmee ik m'n normale Windows omgeving niet wil vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Laptop net binnen! Zeer mooi! Helaas alleen een util cd & drivers. Waar kan ik een iso vinden van 7 Home Prem. NL ? en kan ik bij een install de key gebruiken van de sticker onderop de laptop? Hoe gaat dit in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben vanochtend nog even bezig geweest met de GPU van de Dell XPS 15 onder Linux en ik kan zeggen dat ik de GPU (grotendeels) uit heb kunnen krijgen. Ik zit nu op 3,5 uur op de standaard (niet 9 cells) batterij op ubuntu 11.04.

Guide (ervan uit gaande dat je een cleane PC hebt, zonder bumblebee oid):
Gebruik
code:
1
2
3
4
sudo add-apt-repository ppa:bumblebee/stable
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-x-swat/x-updates
sudo apt-get update
sudo apt-get install bumblebee
om Bubblebee te installeren.

Als je de videokaart drivers wil updaten kun je dat het beste doen via de update manager.

vervolgens:
code:
1
sudo usermod -a -G bumblebee YOURUSERNAME
waar YOURUSERNAME je username op je PC is (logisch) om ervoor te zorgen dat bumblebee opstart bij het inloggen.

Nu heb je bumblebee geinstalleerd, maar nu moet er nog een programma worden geinstalleerd voor het energiebesparen. Hiervoor gebruiken we acpi_calls. Om dit te installeren doen we:
code:
1
sudo apt-get install acpi-call-tools

vervolgens moet je naar /etc/bumblebee gaan mbv je terminal om vervolgens:
code:
1
sudo gedit bumblebee.conf
te doen. Zorg ervoor dat de waarde zo veranderen dat er dit staat:
code:
1
2
ENABLE_POWER_MANAGEMENT=Y
STOP_SERVICE_ON_EXIT=Y

Vervolgens moet je mbv de terminal de bestanden cardon en cardoff (zonder extensies) toevoegen

Voor degene die niet weten hoe dat moet:
code:
1
2
sudo touch cardon
sudo touch cardoff

In het bestand cardon moet staan:
code:
1
\_SB.PCI0.PEG0.PEGP._ON

en in de cardoff:
code:
1
\_SB.PCI0.PEG0.PEGP._OFF

Er moet niks meer en niks minder in staan, anders gaat het allemaal de soep in.

Nu moet je even reloggen en als het goed is, is de batterijtijd van je laptop (bij volle batterij) van 2:00 naar 3:00 geschoten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
PvdH schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:33:
Laptop net binnen! Zeer mooi! Helaas alleen een util cd & drivers. Waar kan ik een iso vinden van 7 Home Prem. NL ? en kan ik bij een install de key gebruiken van de sticker onderop de laptop? Hoe gaat dit in zijn werk?
Hmmz downloadlinks lijken dood te zijn:
Hier -> http://www.mydigitallife....64-direct-download-links/
Maar ook hier -> http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Iemand een idee waar ze wel te vinden zijn? En hoe gaat het met de key/licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
Heb je geen Windows 7 DVD bij je laptop besteld dan? Daarmee kun je direct Windows opnieuw installeren zonder key en/of activatie meuk. Misschien kun je ergens op internet een Windows 7 iso image vinden, maar in hoeverre die "clean" is, is natuurlijk altijd maar de vraag. Je kan het hier eens proberen, maar dit zijn het alleen Engelstalige versies die je vervolgens weer moet converteren naar Nederlands.

Als je van te voren weet dat je een herinstallatie gaat doen op je nieuwe laptop, zou ik niet op die 4,95 bespaard hebben en gewoon een Windows 7 DVD bij de laptop besteld hebben (hetgeen ik ook gedaan heb).

Edit: Te laat. Kennelijk werken de download links niet meer. In principe zou je, als je een Windows 7 iso gevonden hebt, gewoon de key op je sticker moeten kunnen gebruiken. Of met een tooltje als SIW even checken welke key je nu gebruikt (da's meestal niet dezelfde als op de sticker), en die key weer opnieuw gebruiken bij een verse installatie.

Edit2: Bij mij lijkt de download link van 64-bit Windows 7 Home Premium x64 ISO van Digital River trouwens gewoon nog te werken, maar ik heb niet de volledige 3 GB binnengehaald om het te checken. Het is in ieder geval geen dooie link.

[ Voor 25% gewijzigd door slow whoop op 02-01-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Ik heb m gemist in de lijst.. ff snel doorheen gelopen toen. Stom achteraf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

glennvho schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:32:
Met de 6300 kaart heb ik helemaal geen problemen, de snelheden zijn zoals ze moeten zijn en de verbinding valt ook nooit weg. Dus indien ze er bij Dell niks aan doen en je echt van je probleem af wil dan raad ik iedereen aan om ook deze kaart te bestellen.

pricewatch: Intel Ultimate N WiFi Link 6300
Ik heb de kaart inmiddels besteld...
Suave schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:05:
Ik weet dat er meerdere klachten zijn over de 6230 kaart, maar het is gewoon echt traag. Soms valt internet zelfs helemaal uit. Signaal 100%. Maar de 2 goedkopere kaarten hebben dit probleem toch ook of niet? Lijkt me sterk dat de duurste variant het langzaamst is.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit valt op te lossen?
Ik verlies de verbinding ook niet echter 2 a 2,5MB per seconde lijkt mij wat langzaam, zelfs mij mijn oude (5 jaar) notebook haald draadloos 6MB/s
Koenders schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:44:
Ik heb ook de 6230 netwerkkaart maar ik heb eigenlijk nergens last van. Op het moment download ik een torrent met 2.2MB/s. Mijn bluetooht staat wel uit en de instellingen bij mijn energiebeheer staan op maximale prestaties.

Ik gebruik mijn galaxy s2 als afstandbediening. Ik speel alle videoformaten af met VLC speler. met de app VLC direct kan je dan gewoon de bestanden selecteren, play/pauze etc. en je kan eventueel de bestanden ook nog naar je telefoon streamen om op de wc verder te kijken >:)
Dat is nu net het probleem... 2 a 2,5 MB/s verder komt het niet :(

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs met de bekende energiebesparings tweaks, en band fixed op 20mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Mydigitallife staat bij mij nu niet direct bekend om de legaliteit van de aangeboden waren ;)

Maar goed, als je via die site een iso van een HP x64 kunt binnenhalen, dan kun je die gewoon gebruiken om je laptop te installeren. De key op de sticker zou dan gewoon moeten werken. Die kun je trouwens ook voor een x86 versie gebruiken, M$ maakt daar geen onderscheid in. En als je op die manier installeert, met je eigen key, is het bij mijn weten gewoon een legitieme versie.

Overigens kun je inderdaad met een tooltje als SIW je huidige installatiecode opvragen, maar die is anders dan wat op de sticker staat. Ik heb dat geprobeerd bij de W7 Professional, die na reparatie op mijn XPS was gezet. Die W7 Pro was helemaal legitiem en werkend, maar ik kon de key niet opnieuw gebruiken, dan was hij ineens niet legitiem meer! Mogelijk loop je tegen hetzelfde aan als je de huidige key uit je installatie wilt hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Bedankt voor je uitzoekwerk! Misschien ga ik het nog eens proberen met Linux Mint, da's uiteindelijk ook Ubuntu-gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
kan je eigenlijk die intel 6300 ook gebruiken als je maar 2 antennes heb?

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:33
GoTman schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:12:
kan je eigenlijk die intel 6300 ook gebruiken als je maar 2 antennes heb?
Tuurlijk, ik zou niet weten waarom. Je zult dan gewoon wat slechtere ontvangst hebben of met 3 antenne's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Alfie104 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:18:
[...]

Mydigitallife staat bij mij nu niet direct bekend om de legaliteit van de aangeboden waren ;)

Maar goed, als je via die site een iso van een HP x64 kunt binnenhalen, dan kun je die gewoon gebruiken om je laptop te installeren. De key op de sticker zou dan gewoon moeten werken. Die kun je trouwens ook voor een x86 versie gebruiken, M$ maakt daar geen onderscheid in. En als je op die manier installeert, met je eigen key, is het bij mijn weten gewoon een legitieme versie.

Overigens kun je inderdaad met een tooltje als SIW je huidige installatiecode opvragen, maar die is anders dan wat op de sticker staat. Ik heb dat geprobeerd bij de W7 Professional, die na reparatie op mijn XPS was gezet. Die W7 Pro was helemaal legitiem en werkend, maar ik kon de key niet opnieuw gebruiken, dan was hij ineens niet legitiem meer! Mogelijk loop je tegen hetzelfde aan als je de huidige key uit je installatie wilt hergebruiken.
Bedankt! Heb met dat programma SIW wat genoemd werd ff alle licenties gekopieerd just in case.
Link van digitallife heb ik hier ergens in de topics gevonden. Ben nu de iso aan het binnenhalen en dan zometeen maar eens kijken wat de laptop er van kan bakken. Key op de onderkant is idd verschillend. I'll keep you informed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
glennvho schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:52:
[...]

Dan nog zal die kaart werken hoor, dan sluit je gewoon de antennes aan die je hebt en ga je iets minder goede ontvangst hebben. Maar het gaat gewoon goed werken.
glennvho schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:27:
[...]

Tuurlijk, ik zou niet weten waarom. Je zult dan gewoon wat slechtere ontvangst hebben of met 3 antenne's.
Voor zover de theorie. In de praktijk kan het wel degelijk problemen geven met sommige routers/accesspoints!
Dus als je maar twee antennes hebt is het verstandiger te kiezen voor de 6205 of 6230 die van zichzelf max. 2 aansluitingen heeft. Goed voorbeeld:
...

Because they were so odd, I shared these results with NETGEAR before posting this review. After some quick overnight tests on their end, which included duplicating my two-stream test platform (an Acer Aspire 1810T with Intel 5300 card substituted for the factory Intel 5100), NETGEAR was able to confirm the problem and identify its source.

The problem is due to my use of the three stream Intel 5300 wireless module with only two antennas connected. When the router and client connect, they exchange information on the link rates each support. Since the 5300 is a three stream client, that's what it reports and the router sets itself to a three stream link rate.

But when the router starts transmitting, the client can't actually support three-stream link rates because it doesn't have a third antenna connected. This results in low throughput. When the WNDR4500 sees the low throughput, it falls back to a two-stream rate and throughput then improves. The problem is that the router then switches back to a three-stream rate and the cycle starts again. NETGEAR has also checked with Intel, which also confirms this behavior.

NETGEAR is checking to see what the installed base of three stream N clients with only two antennas connected is. They believe it is low since Intel had the 5100 client as an alternative, which has only two antenna connections and supports only two-stream N. In fact, my Acer 1810T came with an Intel 5100 installed. Based on what they find, NETGEAR may change the WNDR4500's firmware to fix the problem, or I may change my client and rerun the two-stream tests. Or maybe both. Stay tuned.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ondertussen heb ik de boel zoals ik het in gedachten had. SSD in de tray van de HDD, HDD in de caddy op de plek van de DVD (frontje heb ik overgezet), de SSD is eerste opstartschijf en de HDD is in het bootmenu toegevoegd zodat ik daar ook van kan opstarten.

Hoewel ik het idee heb dat de prestaties van de SSD te wensen overlaten, maakt het toch een enorm verschil met de HDD!

Wat ik me alleen wel afvraag, onder Windows XP kon je "Mijn Documenten" verplaatsen naar een andere schijf door rechtsklikken, eigenschappen en dan een andere locatie kiezen. Maar in W7 kan dat niet meer op die manier, omdat alles in bibliotheken geregeld is. Is er misschien een workaround voor? Ik wil m'n SSD nl. een beetje ontzien mbt. schrijfbewerkingen, maar ook omdat het maar 60GB is en met alleen Windows is hij al bijna halfvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan. Zie http://www.sevenforums.co...ocation-my-documents.html. Maar ik vind het eigelijk niet eens nodig. Met al mijn zooi op de SSD voorkom ik dat de harde schijf opspint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Alfie104 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:19:
Wat ik me alleen wel afvraag, onder Windows XP kon je "Mijn Documenten" verplaatsen naar een andere schijf door rechtsklikken, eigenschappen en dan een andere locatie kiezen. Maar in W7 kan dat niet meer op die manier, omdat alles in bibliotheken geregeld is. Is er misschien een workaround voor? Ik wil m'n SSD nl. een beetje ontzien mbt. schrijfbewerkingen, maar ook omdat het maar 60GB is en met alleen Windows is hij al bijna halfvol.
In W7 is het nog makkelijker.. Ga naar C:\Users\Gebruikersnaam.
Verplaats de mappen die je op een andere schijf wilt hebben naar de gewenste locatie. . Klaar!

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:27
CurlyMo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:17:
[...]
De specificaties:
- Intel Core i7-2640M
- FullHD B+RGLED
- 2 x 4096 1333MHz DRR3
- 256GB SSD (Samsung 470)
- 8x DVD +/-RW
- 9-Cell batterij
- 2GB nVidia GeForce GT540M
- Backlit Keyboard
- Intel Centrino Advanced-N 6230
- 2YR Next Business Day Support
- Windows 7 64bit Home Premium
[...]
Ondertussen ben ik al ruim een week een zeer tevreden gebruiker van een Dell XPS 15. De prestaties zijn echt ontzettend bruut. Op vrijwel alle vlakken is de SSD sneller dan mijn huidige Intel X25 80gig (tot 2 keer). De processor werkt ook heerlijk!

Daarnaast toch ook een vragen/opmerkingen.
*Ik had er geen Windows 7 installatie cd bij zitten, hoort deze er altijd bij te zitten?
*Mijn service tag werkt nog steeds niet op de Dell site.
*In mijn apparaat beheer staat komt nog steeds één onbekend apparaat voor. Ik weet niet zo wat ik zou zijn vergeten te installeren.
*Het scherm is erg mooi maar klopt qua kleurprofiel voor geen meter. Veel te helder en de kleuren lijken bijna neon te zijn. Ik heb het kleurenprofiel topic gevolgd maar toch maar zelf iets geprobeerd via RivaTuner. Zijn er anderen die hier verder mee kunnen helpen zodat mijn kleurprofiel wél perfect is (of mijn RivaTuner settings). Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37414363

Als er meer vragen zijn weet ik jullie te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:42 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Darkstone en ReVolpe bedankt! Ik had het inmiddels zelf al ontdekt. Als het goed is staan m'n documenten, muziek en afbeeldingen nu op de HDD. Ik heb ook de hibernation uitgezet, gebruik ik toch nooit en scheelt ruim 6GB van m'n SSD ruimte. De pagefile heb ik ook verplaatst naar de HDD, maar een kleine pagefile van 1GB op de SSD laten staan. Scheelt ook weer 7GB terwijl dankzij die 1GB op de SSD het snelheidsverlies niet al te groot zou moeten zijn.

Tja, helaas moet ik toch wat concessies doen, 60GB is achteraf gewoon te klein. M'n volgende SSD wordt minimaal 120GB. Maar ik heb nu 19GB in gebruik met W7 geïnstalleerd en geüpdate, dus ik durf het nu wel aan om verder te gaan met inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb ook 80GB. De voornaamste reden daarvoor was dat ik 60GB toch een beetje te veel op het randje vond. Maar dat valt achteraf reuze mee. Ik heb 62GiB in gebruik waarvan 23GiB aan games welke ik al maanden niet heb aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Nou, misschien dat ik de pagefile nog wel een keer terugzet, afbeeldingen en documenten misschien ook wel, die zijn bij mij niet zo groot. Maar muziek moet echt op de HDD blijven, want iTunes weet dat aardig te vullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Daar ben ik in het voordeel. Ondergetekende slechthorende heeft weinig muziek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
de windows dvd moet je erbij bestellen, kost €5 extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:06:
Ah! Daar ben ik in het voordeel. Ondergetekende slechthorende heeft weinig muziek. ;)
Ik ook niet, dat staat allemaal op m'n NAS. Maar ik heb ook een iPhone en iTunes zet de apps ook allemaal in "Mijn Muziek" :)

Het voordeel van het verplaatsen van de locatie van de muziek is dat ik als het goed is niets aan iTunes hoef te doen om gelijk alles weer beschikbaar te hebben. En ik heb er niet echt snelheidsvoordeel van om dat op SSD te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Alfie104 op 02-01-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Gaat accu levensduur drastisch omlaag als je netstroom erop laat nadat accu helemaal volgeladen is?

6-cell gaat al na 2-2,5 uur leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft waarschijnlijk te maken met een brakke softwareconfiguratie. Als er iets is wat zorgt dat je Nvidia GPU actief blijft keldert je accuduur heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Geen idee hoe ik daar achter kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pagina of 3 terug: Suave in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Dat had je overigens *makkelijk* kunnen googlen. Nog sneller dan 1 minuut waarschijnlijk ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
Dav1d schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:24:
[...]

[...]

Voor zover de theorie. In de praktijk kan het wel degelijk problemen geven met sommige routers/accesspoints!
Dus als je maar twee antennes hebt is het verstandiger te kiezen voor de 6205 of 6230 die van zichzelf max. 2 aansluitingen heeft. Goed voorbeeld:

[...]
Thanks voor de info!
heb even gekeken maar een extra antenne zelf inbouwen is wel heel ingrijpend. Denk dat k de 6230 dan maar bestel op ebay. Deze kaart haalt bij de meeste toch gewoon een fatsoenlijke snelheid? (iig sneller dan de 2 MB/s die ik nu haal met de 1000n)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
@darkstone, ja ok die had ik al..er wordt niks gebruikt door GPU op dit moment

dacht dat je nog iets anders bedoelde dat daarop niet te zien was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoTman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:49:
[...]

Thanks voor de info!
heb even gekeken maar een extra antenne zelf inbouwen is wel heel ingrijpend. Denk dat k de 6230 dan maar bestel op ebay. Deze kaart haalt bij de meeste toch gewoon een fatsoenlijke snelheid? (iig sneller dan de 2 MB/s die ik nu haal met de 1000n)
De maximale snelheid wordt bepaald door je combinatie van wifi kaart en router. Is je router crap, dan zal een intel 6300 kaart ook nul verbetering brengen. Zoek dat eerst even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
Heb een Linksys E4200 dus dat moet gewoon goed zijn denk ik. Heeft het zin om de 3de antenne niet helemaal achter het scherm in te bouwen maar gewoon in de laptop zelf? Las dat een aantal mensen dat in het Asus N topic hadden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Overigens heb ik de dell aardig stil weten te krijgen door mijn processor passief te koelen via de advanced energy-settings.
Onder mint met flink wat steviger te tweaken ook...
Ik sta met die settings ergens achterin het NOS topic:

http://gathering.tweakers...ist_messages/1439595/last

Die zijn bijna goed....voor wie interesse heeft kan ik de update versie wel even posten als ik thuis ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
CurlyMo schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:42:
[...]
*In mijn apparaat beheer staat komt nog steeds één onbekend apparaat voor. Ik weet niet zo wat ik zou zijn vergeten te installeren.
De bewegingssensor dus... Nu nog een praktisch nut vinden voor deze functie.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorgt als het goed is ervoor dat je HDD "geparkeerd" wordt bij een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tip: Je kunt je NVidia driver gewoon updaten van de NVidia website. Tegenwoordig zijn daar ook drivers voor Mobile GPU's te downloaden.
Schakel bij de installatie wel de 3D display driver uit. Die hebben we toch niet ;)

Gisteren is het eindelijk gelukt een verlicht toetsenbord te bestellen. De productcode hiervan is trouwens: CPL-84P17 en de omschrijving: RoHS:Yes,KYBD,86,US-INTL,C12SB
Ik had al E-mail contact gehad, ik zou gebeld worden maar dat is nooit gebeurt. Gister een paar uur met de Dell helpdesk aan de telefoon gezeten. Ik ben minimaal 20x doorverbonden :r Gelukkig, als je eenmaal de juiste afdeling hebt, zijn de medewerkers daar wel bereid wat moeite te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
SChief schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:52:
Zorgt als het goed is ervoor dat je HDD "geparkeerd" wordt bij een val.
Dus voor een laptop met een SSD heeft de motion sensor geen enkele nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Nogmaals een waarschuwing voor degenen die hun XPS achteraf van een FHD scherm willen voorzien (zoals ikzelf)! De (chinese) kabels die momenteel op eBay worden aangeboden zijn vrijwel állemaal voorzien van een verkeerde moederbord connector! Het past niet en als je het met geweld passend zou willen maken, sloop je je moederbord! In dit geval kun je dus beter de verkoper vragen om een foto van de connector en die heel grondig vergelijken met je eigen connector, voordat je de aankoop doet. De connectors aan de andere kant van de kabel (scherm, webcam) kloppen wel maar daar heb je dan niets aan.
Joolee schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:28:
Gisteren is het eindelijk gelukt een verlicht toetsenbord te bestellen. De productcode hiervan is trouwens: CPL-84P17 en de omschrijving: RoHS:Yes,KYBD,86,US-INTL,C12SB
Bedankt, ik moet hem ook nog bestellen en de productcode zal zeker helpen! Het is neem ik aan de gewone Nederlandse (dus eigenlijk US-Int'l) versie voor de L502x?
CurlyMo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:51:
[...]
Dus voor een laptop met een SSD heeft de motion sensor geen enkele nut.
Wel als je je HDD in een caddy stopt.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
GoTman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:49:
[...]

Thanks voor de info!
Ik lees juist in dit topic erg veel slechte ervaringen met de 6230. Zelf heb ik de 1000 en haal ik ongeveer 9 MB/s bij het kopiëren van bestanden naar een andere laptop (die via een gigabit verbinding op mijn router is aangesloten).

Instellingen die ik heb gedaan om een zo maximaal mogelijke snelheid te krijgen (mogelijk draagt niet alles bij aan een betere snelheid).
- Router ingesteld op: 2.4Ghz wireless N only.
Channel Width: Auto (20mhz or 40mhz)
Beveiliging: AES (dus geen TKIP or AES)
- Netwerkkaart: "802.11n Channel Width for band 2.4" instellen op 'auto'. (Via netwerkcentrum->adapter instellingen wijzigen -> Rechtermuisknop op wlan -> Eigenschappen -> Configureren -> Geavanceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
hmm ja heb net nog even goed gezocht en je leest inderdaad wel een heleboel slechte ervaringen. Die instellingen die hier hebt gepost (waarvoor dank) heb ik zelf ook al geprobeerd. Helaas niet echt snelheidswinst. Misschien maar eens goed naar mijn router config kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op aanraden van jullie een xps 15 besteld, en hij is vandaag binnengekomen, met de (ook door jullie vermelde) rotzooi erop.
Nu wil ik graag met de bijgeleverde cd een schone installatie uitvoeren, daarna moeten drivers geinstalleerd worden, en ik vroeg me af of dit kon met de ook bijgeleverde 'drivers & utilities' cdrom? Of krijg ik dan de troep weer terug?

P.S. Wat is dit een fijn toetsenbord!

Edit: nog een vraagje, ik vind het scherm wat vaag, alsof het contrast omhoog moet, weet iemand hoe ik dat moet doen? (ik heb helaas niet het full HD scherm, omdat mijn vriend dat niet nodig vond, later las ik zo'n beetje overal dat het eigenlijk een vereiste is, en nu baal ik als een stekker! ;) kun je die nog laten vervangen, over een half jaartje of zo, na wat sparen?)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Dat kan gewoon met de bijgeleverde cd! :) Die trials staan daar niet op. En toetsenbord typt inderdaad heerlijk! Heb je er een met backlit?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was snel!

En: uiteraard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Had dit topic nog open staan en zag dat er een nieuw bericht was. Laptop bevalt mij ook uitstekend. Moet hem alleen nog aan de gang krijgen met beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je toevallig ook het antwoord op deze vraag? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:27:
Edit: nog een vraagje, ik vind het scherm wat vaag, alsof het contrast omhoog moet, weet iemand hoe ik dat moet doen? (ik heb helaas niet het full HD scherm, omdat mijn vriend dat niet nodig vond, later las ik zo'n beetje overal dat het eigenlijk een vereiste is, en nu baal ik als een stekker! ;) kun je die nog laten vervangen, over een half jaartje of zo, na wat sparen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen idee. Heb ook geen HD scherm en heb dat bewust niet meebestelt. Mijn vorige laptop had een zelfde soort scherm en was daar prima tevreden mee. Ze verklaarden me hier alleen voor gek. :P maar het scherm moet een resolutie hebben van 1366x768. Dit kan je instellen door met de rechtermuisknop op het bureaublad te klikken en dan op "Schermresolutie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vaag = zwartwaarden, kleuren, of content (= text en zo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:28
Ik heb van slim software een windows 7 ultimate dvd liggen die ik voor mijn 'oude' laptop gebruikt heb. Kan ik deze ook gebruiken om een clean install mee uit te voeren? Ben namelijk vergeten om het dvd'tje mee te bestelllen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Denk dat je hem wel kan installeren maar officieel niet mag gebruiken... Die licentiecode is nu namelijk gekoppeld aan je oude laptop. Je zou dan een engelse versie of i.d. moeten bestellen bij Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Joolee schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:28:
Ik had al E-mail contact gehad, ik zou gebeld worden maar dat is nooit gebeurt. Gister een paar uur met de Dell helpdesk aan de telefoon gezeten. Ik ben minimaal 20x doorverbonden :r Gelukkig, als je eenmaal de juiste afdeling hebt, zijn de medewerkers daar wel bereid wat moeite te doen.
Quanta costa? Ik mis hem nu ook al..
Had ook even op ebay zitten neuzen maar dat vertrouw ik niet helemaal

http://www.ebay.co.uk/itm...balls&hash=item336dee210c

http://www.ebay.co.uk/itm...ain_0&hash=item415d3d3c9f

http://www.ebay.co.uk/itm...sMice&hash=item27c116f88c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
PvdH schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:12:
[...]

Quanta costa? Ik mis hem nu ook al..
Als het goed is €38, zoals al door anderen is gemeld in deze draad.
Had ook even op ebay zitten neuzen maar dat vertrouw ik niet helemaal

http://www.ebay.co.uk/itm...balls&hash=item336dee210c
-> Is een Chinees dus waarschijnlijk imitatie. Dat hoeft niet per se negatief te zijn.
-> Is vrijwel zeker een eigen fabrikaat, kijk maar naar de naam van de verkoper. En locatie Hongkong.
-> Deze wil je waarschijnlijk niet. Is hoogstwaarschijnlijk wel orgineel maar UK layout.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfie104 op 03-01-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Klopt zag ik ook.. kan niet zoveel US vinden om nog maar te zwijgen over de evt. slechte kwaliteit..

edit: volgens de man in de chat kan het niet besteld worden -> "dat kan enkel voor het aanschaffen via en vrijblijvedne offerte"

[ Voor 39% gewijzigd door PvdH op 03-01-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:19
Edit: toch echt 37-38€.
In nederland bestelde iemand ze gewoon een week na ontvangst van laptop.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"

Heb zelf een nieuwe van eBay gehaald toen er slechts enkele op eBay stonden.
Wel een UK-layout, wen je écht snel aan.

Eerst begreep ik je wantrouwen niet maar ze zien er inderdaad anders uit dan mijn originele non backlit toetsenbord.
Heb snel gegeken, achterkant zou zwart moeten zijn?
http://dl.dropbox.com/u/23799516/IMG_20120103_192602.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Bwlian op 03-01-2012 19:36 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10
Je moet gewoon aantal keer proberen via chat/telefoon. Niet iedere medewerker heeft dezelfde kennis. De 1 heeft net iets meer interesse en weet meer dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Wellicht is dit m ook wel: http://eng.estock.fr/basketadd.php?partnumber=84P17
Wel wat duurder. Heb een mailtje gedaan naar een mailadres wat in dit topic stond van Dell.. we wachten eventjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:44:
Vaag = zwartwaarden, kleuren, of content (= text en zo)?
kleuren, alsof het contrast omhoog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Nog een vraag. Op dit moment heb ik nogal wat adapters liggen met verschillende wattages. Wanneer ik een adapter van 60 watt aan mijn laptop hang krijg ik de melding dat de laptop langzamer werkt en de batterij niet oplaadt. Voorheen had ik deze oude adapters in mijn schooltas zitten zodat ik hem nooit vergeet. 90 watt adapters werken prima, maar de accu laadt wat minder snel op.

Op zit snap ik dat principe wel wil het niet dat mijn verbruik meter aangeeft dat de laptop op normaal gebruik maar tussen de 25 en 35 watt gebruikt. En met een Prime 95 komt het verbruik niet boven de 75 watt. Een adapter van 60 watt zou bij normaal gebruik dus prima in staat moeten zijn om mijn accu op te laden.

Iemand die weet of deze beveiliging te omzeilen is zodat bij het profiel "energiebesparing/gebalanceerd" mijn accu wel gewoon opgeladen wordt. Dat zou een hoop adapters niet zo nutteloos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XPS 15 is net aangekomen, maar ben lekker zo slim geweest om te vergeten om die recovery dvd erbij te bestellen. Hoe kan ik dan het beste aan een komen? Kan ik nog Dell contacteren om te vragen of ze er eentje kunnen sturen?

Als dit niet kan, wat is dan de beste manier voor mij om een clean install the doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 04:34:
Mijn XPS 15 is net aangekomen, maar ben lekker zo slim geweest om te vergeten om die recovery dvd erbij te bestellen. Hoe kan ik dan het beste aan een komen? Kan ik nog Dell contacteren om te vragen of ze er eentje kunnen sturen?

Als dit niet kan, wat is dan de beste manier voor mij om een clean install the doen?
Zie de link die Darkstone een paar pagina's terug al poste: http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html

Hier kun je gewoon een iso downloaden van windows 7, alle versies staan erop dus je kan kiezen welke je wil. Als je een legale versie wil dan moet je gewoon de home premium nemen en kun je de key gebruiken die onderaan je laptop zit.
En vergeet ook niet dat je de x64 versie moet nemen aangezien je anders niet al je werkgeheugen zult kunnen gebruiken. ;) (Je kan de iso voor windows 7 natuurlijk ook ergens anders halen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 22:11
Bwlian schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:30:
Edit: toch echt 37-38€.
In nederland bestelde iemand ze gewoon een week na ontvangst van laptop.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"

Heb zelf een nieuwe van eBay gehaald toen er slechts enkele op eBay stonden.
Wel een UK-layout, wen je écht snel aan.

Eerst begreep ik je wantrouwen niet maar ze zien er inderdaad anders uit dan mijn originele non backlit toetsenbord.
Heb snel gegeken, achterkant zou zwart moeten zijn?
http://dl.dropbox.com/u/23799516/IMG_20120103_192602.jpg
Volgens mij hoort het non-backlit toetsenbord aan de achterkant inderdaad zwart te zijn maar de backlight variant is volgens mij wel wit. Ik heb eens wat rond zitten zoeken, en kwam deze advertentie tegen. Deze heeft wel een ander part nummer, maar als ik met dat part nummer zoek krijg ik wel allemaal goed uitziende keyboards. Bovendien is deze uit een Dell laptop gehaald zoals ze zeggen, en is de achterkant wit.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de haal meer uit je kaart tegenwoordig maar 1,2% korting oplevert. Mijn laptop is onlangs overleden en wou eigenlijk een XPS 15" bestellen....

Begreep zelf dat je voorheen zelfs 25% korting kon aanvragen met die actie, niet normaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Was in het begin 20% op de prijs ex BTW =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:28
Als je inplaats van een clean install de bloatware met behulp van bijvoorbeeld PC Decrapifier verwijderd zijn er dan nog verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De eerste maand 25%, de 2 maanden daarna 20%. Daarna was het even stil, en de afgelopen 3 maanden was er 12.5% korting. Als je geen haast heb zou ik wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:55:
De eerste maand 25%, de 2 maanden daarna 20%. Daarna was het even stil, en de afgelopen 3 maanden was er 12.5% korting. Als je geen haast heb zou ik wachten.
Bedankt voor het advies, zit helaas nu zonder laptop dus moet snel een knoop doorhakken. Ben nu aan het kijken voor de asus k53sc-sx404v als alternatief.

Maar ik ga die site zeker in de gaten houden, alhoewel ik het gevoel heb dat ze die hoge kortingen alleen gedaan hebben als introductie en nu iedereen er mee bekend is ze relatief laag blijven. Ik vraag me sowieso af hoe een dergelijke website zulke kortingen kan geven? (excuus voor off-topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Nu ik clean install heb gedaan heb ik office starters en mcafee niet meer en ze staan ook niet op de DVD. En mijn servicetag wordt ook niet herkend bij dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Suave schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:06:
Nu ik clean install heb gedaan heb ik office starters en mcafee niet meer en ze staan ook niet op de DVD. En mijn servicetag wordt ook niet herkend bij dell...
Die servicetag kan een paar dagen duren, je kunt het ook eens proberen bij dell.com. En IE gebruiken ipv. een andere browser wil ook wel helpen, de site van Dell is nogal kieskeurig.

Office Starter krijg je alleen voorgeïnstalleerd, er is geen aparte download van. Dat is beleid van Microsoft, daar kan Dell ook niets aan doen. Wel jammer, want ik had er meer dan genoeg aan maar ben het nu ook kwijt na m'n clean install.

McCrapee zou ik me niet druk om maken, het was het eerste wat ik eraf gooide. Dodelijk voor de performance van je systeem en ze hebben een sterke neiging om je te gaan spammen als je je registreerd. Bovendien, als er een dreiging gedetecteerd wordt, ook al is het een false positive, wordt het bestand rücksichtlos verwijderd zonder dat je er maar iets aan/tegen kunt doen. Daar houd ik niet van, dat wil ik zelf kunnen bepalen. Zeker als ik het bestand zelf heb gemaakt en dus weet dat het schoon is. Installeer liever Microsoft Security Essentials, AVG of een andere goede gratis scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om "alt-codes" op mijn XPS 15 te gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burns1375_joost
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-12-2020
ik heb na het doorspitten van dit topic nu van alles geprobeerd om te kijken of ik nou iets moet doen aan mijn wifi adapter, heb nu de intel centrino wireless-N 1030, en na flink rotzooien met instellingen, zowel op router als op adapter kom ik met wifi niet hoger dan zo'n 9 a 10 Mb per seconde.....adapter geeft wisselend zo'n 200 tot 300 Mbps aan.....ik heb een netgear WNR3500 L, moet gewoon makkelijk 300 Mbps kunnen streamen...

is die 9 a 10 MB per seconde bij kopieren naar mijn netgear stora (hangt met gigabit verbinding via lan kabel aal mijn netgear router) nou echt langzaam ??? volgens mij moet wifi-n toch wel sneller kunnen ?

is het dan een aanrader of bijna een must om die 6300 aan te schaffen ????

ik zie op het forum allemaal mensen die niet hoger komen dan 2 a 2,5 Mb per seconde, dit had ik eerst ook, maar heb de instellingen voor '802.11n-kanaalbreedte voor 2.4 band' op auto gezet ipv 20 Mhz, en nu doet ie het dus wel sneller....maar volgens mij hoort dit niet de max te zijn ?

alvast bedankt om te horen dat ik OF loop te zeuren, OF gelijk heb, en die 6300 moet gaan bestellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Alfie104 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:24:
[...]

Die servicetag kan een paar dagen duren, je kunt het ook eens proberen bij dell.com. En IE gebruiken ipv. een andere browser wil ook wel helpen, de site van Dell is nogal kieskeurig.

Office Starter krijg je alleen voorgeïnstalleerd, er is geen aparte download van. Dat is beleid van Microsoft, daar kan Dell ook niets aan doen. Wel jammer, want ik had er meer dan genoeg aan maar ben het nu ook kwijt na m'n clean install.
\
Ja, maar wij hebben betaald voor Office Starter toch..er moet een mogelijkheid zijn om die weer te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
burns1375_joost schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:14:
ik heb na het doorspitten van dit topic nu van alles geprobeerd om te kijken of ik nou iets moet doen aan mijn wifi adapter, heb nu de intel centrino wireless-N 1030, en na flink rotzooien met instellingen, zowel op router als op adapter kom ik met wifi niet hoger dan zo'n 9 a 10 Mb per seconde.....adapter geeft wisselend zo'n 200 tot 300 Mbps aan.....ik heb een netgear WNR3500 L, moet gewoon makkelijk 300 Mbps kunnen streamen...

is die 9 a 10 MB per seconde bij kopieren naar mijn netgear stora (hangt met gigabit verbinding via lan kabel aal mijn netgear router) nou echt langzaam ??? volgens mij moet wifi-n toch wel sneller kunnen ?

is het dan een aanrader of bijna een must om die 6300 aan te schaffen ????

ik zie op het forum allemaal mensen die niet hoger komen dan 2 a 2,5 Mb per seconde, dit had ik eerst ook, maar heb de instellingen voor '802.11n-kanaalbreedte voor 2.4 band' op auto gezet ipv 20 Mhz, en nu doet ie het dus wel sneller....maar volgens mij hoort dit niet de max te zijn ?

alvast bedankt om te horen dat ik OF loop te zeuren, OF gelijk heb, en die 6300 moet gaan bestellen ;-)
Hoger ga je volgens mij niet halen. de intel centrino wireless-N 1030 is single band. Dat betekent 150 Mbps per richting. Dus dan klopt 9 a 10 MB/s wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:12:
Weet iemand of het mogelijk is om "alt-codes" op mijn XPS 15 te gebruiken?
Helaas zal je daar het on-screen keyboard voor moeten gebruiken of misschien een USB-keypad.
Ik heb zelf in het begin al verscheidene dingen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Suave schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:21:
[...]

Ja, maar wij hebben betaald voor Office Starter toch..er moet een mogelijkheid zijn om die weer te krijgen
Nee, daar heb je niet voor betaald. Dat krijg je gratis van Microsoft, maar Dell doet alsof het een kado van hun is. Als je het wilt weghalen tijdens het bestelproces, zal je computer er ook niet goedkoper van worden.

Overigens, als iemand een methode weet om Starter toch ergens te downloaden, houd ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij betaalt dell daar wel degelijk voor. Het bedrag was iets in de €2 of iets dergelijks. Dat is de moeite niet waard. mcafee weigeren is veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burns1375_joost
GoTman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:36:
[...]

Hoger ga je volgens mij niet halen. de intel centrino wireless-N 1030 is single band. Dat betekent 150 Mbps per richting. Dus dan klopt 9 a 10 MB/s wel.
maar als ik de 6300 zou halen? dan moet ik dus zo'n beetje het dubbele kunnen halen ????????

thnx for the info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
burns1375_joost schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:03:
[...]

maar als ik de 6300 zou halen? dan moet ik dus zo'n beetje het dubbele kunnen halen ????????

thnx for the info !
Met de 6300 kun je theoretisch maximaal 450Mbps halen. Dus theoretisch 3x zo snel als de 1030.

http://www.intel.com/cont...rino-ultimate-n-6300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoTman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:36:
[...]

Hij zegt trouwens 9 a 10Mb/s. Megabit, niet byte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
burns1375_joost schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:03:
[...]

thnx for the info !
denk dat je dan kan rekenen tussen de 15 en 20 MB/s maar dit is van vele factoren afhankelijk.

Darkstone schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:30:

[...]

Hij zegt trouwens 9 a 10Mb/s. Megabit, niet byte.
Was er van uit gegaan dat hij gewoon MB/s bedoelde aangezien er ook staat
is die 9 a 10 MB per seconde bij kopieren naar mijn netgear stora (hangt met gigabit verbinding via lan kabel aal mijn netgear router) nou echt langzaam ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:52:
Jammer dat de haal meer uit je kaart tegenwoordig maar 1,2% korting oplevert. Mijn laptop is onlangs overleden en wou eigenlijk een XPS 15" bestellen....

Begreep zelf dat je voorheen zelfs 25% korting kon aanvragen met die actie, niet normaal zeg.
Dit is mooi kak dus :(
Ik had eenzelfde plannetje (standaard 599 config + fhd scherm) Ben over 1,5 week jarig en wilde de opbrengsten daarvan gebruiken. Nu ben ik:

799 - 10% -1,2& cashback = 711
kwijt in plaats van:
799 - 10% -12,5% cashback = 629
|:(

Als alternatief zou ik niet gaan voor de asus die je in je andere post noemde. Die gt525 is aanzienlijk sneller en veel makkelijker over te klokken.......

Voor mij persoonlijk is er geen alternatief met een FHD scherm, prijsverschil met de concurrentie is nihil!

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Alfie104 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:20:
(...) maar dan ga ik toch eerst de SSD op de plek van de HDD zetten ivm. de snelheid. Ik geloof nl. nooit dat de ODD poort SATA-600 ondersteund.
Hmmz, interessant. Ben benieuwd of dat ook echt zo is, dan ga ik mijn setup misschien toch ook omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:29:
[...]

kleuren, alsof het contrast omhoog moet.
Nog even hierop reageren.. Het contrast heeft te maken met zwartwaarden. Als de kleuren dof zijn heb je te maken met een lage color gamut. Dat wordt ongeveer zo weergeven:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/omCFXe1l9pmoIx0TS8JI6msh/full.png
hoe groter de driehoek, hoe intenser de kleuren zijn. Een standaardscherm heeft tussen de 45 en 60% van de groene driehoek. Een erg goed scherm heeft 72% daarvan, en het xps 15 upgradescherm haalt 95%. Als je goed zoekt kom je wel mensen tegen die dat een beetje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Appelsap schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:56:
[...]

Hmmz, interessant. Ben benieuwd of dat ook echt zo is, dan ga ik mijn setup misschien toch ook omgooien.
Ondertussen heb ik de boel naar behoren ingericht. Ik ben alleen vergeten te checken hoe de hdd in de caddy aangestuurd wordt, of dat Sata-300 of Sata-600 is. Wel is het zo dat de chipset alleen maar Sata-600 schijnt te hebben en het lijkt me stug dat ze dat gaan downgraden, aangezien Sata bij mijn weten altijd down- en upwards compatible is.

Het snelheidsverschil tussen SSD en HDD is enorm! Hoewel ik denk dat mijn SSD beslist niet de snelste ter wereld is (understatement, ik zal later nog wel een CrystalMark posten), is het systeem verbluffend snel opgestart. Na een schone W7 HP installatie met het driverpakket van Slow_Whoop (iets gemoderniseerd door mezelf) heb ik een opstarttijd van 26 sec. volgens Soluto. Nu, met codec packs, Office en nog wat spul erbij is het amper meer geworden. Al met al is de ingreep zéér de moeite waard geweest, het systeem voelt nu aan zoals je bij een i7-2670 zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
JcK_85 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:43:
[...]

Dit is mooi kak dus :(
Ik had eenzelfde plannetje (standaard 599 config + fhd scherm) Ben over 1,5 week jarig en wilde de opbrengsten daarvan gebruiken. Nu ben ik:

799 - 10% -1,2& cashback = 711
kwijt in plaats van:
799 - 10% -12,5% cashback = 629
|:(
Mijn zus had paar dagen voor kerst een Dell xps15 besteld via haalmeeruitjekaart.nl en ook direct betaald met creditcard etc, alleen op een of een andere manier hebben ze haar bestelling geannuleerd en sindsdien deed haalmeeruitjekaart.nl het niet meer! Nu zegt dell om de bestelling opnieuw te plaatsen alleen krijgt ze geen 12,5% korting meer :|

Haalmeeruitjekaart.nl doet het ook niet bij mij :(

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 04-01-2012 21:26 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:07:
[...]

Nog even hierop reageren.. Het contrast heeft te maken met zwartwaarden. Als de kleuren dof zijn heb je te maken met een lage color gamut. Dat wordt ongeveer zo weergeven:
[...]

hoe groter de driehoek, hoe intenser de kleuren zijn. Een standaardscherm heeft tussen de 45 en 60% van de groene driehoek. Een erg goed scherm heeft 72% daarvan, en het xps 15 upgradescherm haalt 95%. Als je goed zoekt kom je wel mensen tegen die dat een beetje te vinden.
Toch had ik hier toch ook veel last van een te hoge helderheid waardoor alles veel te flets werd. Dus naar mijn idee is het niet alleen het contrast maar ook de helderheid waar wat mee mag. Misschien dat je RivaTuner kan proberen. Daarmee kan je heel precies per kleur tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burns1375_joost
GoTman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:37:
[...]

denk dat je dan kan rekenen tussen de 15 en 20 MB/s maar dit is van vele factoren afhankelijk.
[...]

Was er van uit gegaan dat hij gewoon MB/s bedoelde aangezien er ook staat

[...]
Ik bedoelde ook gewoon MB/sec....
;-)

Heb de 6300 al besteld, laat maar komen !!!

dacht dat ik hier toch ergens een linkje had zien staan naar hoe dat ding in te bouwen ??? volgens mij kijk ik er overheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Nu aan het proberen backlit keyboard te bestellen.. Inmiddels 7 verschillende lui gesproken in 13 minuten.. en nog niks verder :p

edit: 28 minuten verder en 11 personen.. eindelijk de goede.. mag het keyboard van de L502x niet zelf vervangen worden anders vervalt je garantie.. :o

[ Voor 37% gewijzigd door PvdH op 05-01-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik wil een duits toetsenbord in mijn xps 15 zetten met backlight.

Is de volgende de juiste:
http://www.ebay.de/itm/XP...m43a8f1af65#ht_1650wt_954
?

_/-\o_

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
QWERTZ Lay-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
RommelD schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:24:
Ik wil een duits toetsenbord in mijn xps 15 zetten met backlight.

Is de volgende de juiste:
http://www.ebay.de/itm/XP...m43a8f1af65#ht_1650wt_954
?

_/-\o_
Het plaatje is van een US Int'l keyboard, zoals je al hebt. Je hebt een QWERTZ keyboard nodig. Ik zou het dus even bij de verkoper navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Deze is volgens mij ook goed: http://www.ebay.co.uk/dsc...m270.l1313&LH_TitleDesc=1

Die is wel QWERTY en volgens mij zijn de toetsenborden hetzelfde als bij de L502x
84p17 komt ook overeen met wat hier in het topic staat

[ Voor 10% gewijzigd door PvdH op 05-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Uit eindelijk toch maar voor de 4GB gegaan, dus nu 8GB in plaats van 6GB in mijn XPS 15 L502x zitten.
Ik vond het overdreven om nog eens 4GB te kopen, om dan dezelfde types geheugen in mijn laptop te hebben.
Ook al zou dit geheugen kapot gaan o.i.d., kan ik altijd één van de 4 nog verwisselen voor de 2GB die ik nu heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Na een en ander gelezen te hebben, heb ik nog de volgende vragen die gebruikers het beste kunnen beantwoorden:

-Maakt de fan echt zo een hard geluid als sommigen beweren? Van de ene lees ik dat het wel meevalt, de andere vindt het een stofzuiger.

-Bij het zien van de achterkant van de xps 15, zie je dat je niet gemakkelijk bij de ventilator kan komen. Aangezien ik na ieder jaar mn laptop effe openmaak en de ventilator stofvrij maak (met acer is het klein stukje openschroeven en je bent er) zie ik dat je bij de dell je hele laptop van onderen moet openmaken. In hoeverre hebben anderen dit al geprobeerd?

-Problemen met de wifi adapter: als je gewoon de standaard neemt die erin zit, dus niet de duurdere variant, dan horen er toch geen problemen te zijn? Over het algemeen leken de reacties van de gewone variant positief.

Hoor alleen maar positieve verhalen over de Dell, terwijl ik er vroeger (10 jaar geleden) niet zo positief over was. Maar toch zijn het deze kleine dingen die ik wel wil weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ninc schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:55:
Na een en ander gelezen te hebben, heb ik nog de volgende vragen die gebruikers het beste kunnen beantwoorden:

-Maakt de fan echt zo een hard geluid als sommigen beweren? Van de ene lees ik dat het wel meevalt, de andere vindt het een stofzuiger.
Ligt eraan wat je ermee doet. Lekker internetten, IM en muziek aan en je hoort de fan vrijwel niet. Ik gebruik hem thuis met een extern scherm (dus NVidia kaart aan) en zelfs dan hoor ik hem niet vaak. Speel je een flinke game dan gaat ie duidelijk geluid maken, maar dat is natuurlijk niet vreemd.
-Bij het zien van de achterkant van de xps 15, zie je dat je niet gemakkelijk bij de ventilator kan komen. Aangezien ik na ieder jaar mn laptop effe openmaak en de ventilator stofvrij maak (met acer is het klein stukje openschroeven en je bent er) zie ik dat je bij de dell je hele laptop van onderen moet openmaken. In hoeverre hebben anderen dit al geprobeerd?
Kan ik je geen antwoord op geven, maar heel gemakkelijk is het niet als ik de handleiding ervoor bekijk.
-Problemen met de wifi adapter: als je gewoon de standaard neemt die erin zit, dus niet de duurdere variant, dan horen er toch geen problemen te zijn? Over het algemeen leken de reacties van de gewone variant positief.
Het wireless verhaal vind ik ook apart. Zelf heb ik wel de duurste kaart erin zitten (6230) en ik heb 0,0 problemen.
Hoor alleen maar positieve verhalen over de Dell, terwijl ik er vroeger (10 jaar geleden) niet zo positief over was. Maar toch zijn het deze kleine dingen die ik wel wil weten ;)
Mijn eerste pc was een Dell (Dimension 4550), gekocht in 2002. Ben er nu nog steeds erg tevreden mee, fijne machine waaraan nooit iets stuk is gegaan en hij is makkelijk te onderhouden (qua schoonmaken e.d.). Heb sinds een paar jaar ook een oude Optiplex (GX260) liggen waarmee naar mijn mening helemaal niets is. Ook in 2002 was ik tevreden met de klantenservice trouwens, een van de beste waarmee ik ooit contact heb gehad.

Mochten er trouwens mensen zijn die Windows Live Movie Maker gebruiken en wel geluid maar geen beeld krijgen (zoals ik), dit is waarschijnlijk het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 05-01-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
[quote]SChief schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:00:
[...]

Ligt eraan wat je ermee doet. Lekker internetten, IM en muziek aan en je hoort de fan vrijwel niet. Ik gebruik hem thuis met een extern scherm (dus NVidia kaart aan) en zelfs dan hoor ik hem niet vaak. Speel je een flinke game dan gaat ie duidelijk geluid maken, maar dat is natuurlijk niet vreemd.

[...]

Ik lees hier dat je de XPS gebruikt met een extern scherm. Dat probeer ik ook via de displayport uitgang, maar ik heb steeds het probleem dat het externe scherm vaak niet bij het opstarten reageert. en soms eerst nadat Windows is opgestart. Herken je dit probleem? Ik zou graag weten hoe je het externe scherm in Wndows hebt geconfigureert

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik mijn scherm zelf met de HDMI aansluiting, tijdens het opstarten werkt het externe scherm inderdaad niet. Pas bij het inloggen schakelt het externe scherm in. Wat bedoel je precies met de configuratie in Windows zelf? Want daar heb ik niets aan veranderd.

Zo staat het wanneer alleen mijn externe scherm actief is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sAWjY9SgBcALGBgxLneOobR1/full.jpg

En zo wanneer het uitgebreid is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vkkzB48EeeBBBhKZhhpRUrDS/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 05-01-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb via een displayport-naar-DVI converter een extern scherm op m'n XPS aangesloten en je kunt er inderdaad niet mee opstarten. Dat komt omdat het externe scherm altijd als een projector wordt gezien en dus pas na het opstarten van Windows actief wordt. Zelfs de opstart- en afsluitschermen van Windows worden niet weergegeven. Hetzelfde als bij HDMI dus.
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.