En ken geen een marketeer die dat uberhaupt zou melden als er pre-orders gecancelled zouden wordenHahn schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:28:
[...]
Ja en als je op het Twitter-profiel van @Battlefield gaat kijken, dan kom je dat bericht niet eens tegen, dus dat zegt genoeg
En alsof Dice wakker ligt van 34.000 pre-orders minder, als het spel zelf al ruim 1.3 miljoen keer gepre-orderd is. Dat is niet eens 3% van het totaal.
Ik snap ook wel dat BF3 Dice als ontwikkelaar heeft en niet IW.Lizardz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:36:
[...]
Zou inderdaad vreemd zijn als Infinity ward een Beta zou uitbrengen van een spel dat door een andere ontwikkelaar wordt gemaakt!
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Ik merk dat het op Caspian Border zeer lastig navigeren is zonder een fatsoenlijke map, is al bekend of die verandert in retail?
Verwijderd
Ik denk dat hij bedoeld dat Bo niet gemaakt is door IW...Sargan schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:38:
[...]
Ik snap ook wel dat BF3 Dice als ontwikkelaar heeft en niet IW.
Call of Duty: Black Ops is een first-person shooter en opvolger van de Call of Duty-reeks. Het spel is gemaakt door de Amerikaanse game-ontwikkelaar Treyarch en [..]
hele goeie , want je hebt echt 0,0 aan die map nu.Dorest0rm schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:38:
Ik merk dat het op Caspian Border zeer lastig navigeren is zonder een fatsoenlijke map, is al bekend of die verandert in retail?
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Idd my bad.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:39:
[...]
Ik denk dat hij bedoeld dat Bo niet gemaakt is door IW...
[...]
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Goh ik ben dus niet alleen, onspeelbare lag, geen kaart, geen idee waar heen te gaan bij Caspian. Jammer, maar ik hoor dat DICE veel leert door deze Beta, dat we een soepele retail ervaring hebben.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ondanks de kleine lag mijn beste potje CB gespeeld. Enkel als infantrie/assault. Heb bijna 10 awards gekregen, meest efficient, capture, most deadly en weet ik veel wat. 
Maar als je het volume omhoog schroeft is dit spel echt wel genieten geblazen zeg. Ik schok mij kapot toen een tank granaat mij vol raakte.
Maar als je het volume omhoog schroeft is dit spel echt wel genieten geblazen zeg. Ik schok mij kapot toen een tank granaat mij vol raakte.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Inderdaad. En als je op de 'm' toets drukt, krijg je ongeveer hetzelfde maar dan een beetje uitvergrootProCeela schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:39:
[...]
hele goeie , want je hebt echt 0,0 aan die map nu.
Maar verder is dit zelfs met de zware lag veel leuker dan die gare metro map
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
ik blijf maar horen lag lag lag, wacht eerst de official af en dan klagen..
we weten niet waar het aan ligt of aan kan liggen..
net als al die bugs dat je onder de grond komt.. alsof ze dat niet gaan fixen..
Iemand ook dit probleem? Ik kan niet meer het menu in, zie ook geen hud...
An a day keeps the doctor away.
Ik zou ier een alfa sticker op willen plakken.
Verwijderd
Ik een Ferrari sticker... maar veel zal het niet helpen denk ik...ReMCoDijKSTRa schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:47:
Ik zou ier een alfa sticker op willen plakken.
@mods: ik weet het, erg onder de riem... maar gezien de nutteloze posts moet er af en toe even een grapje gemaakt worden.
Ik ben eveneens benieuwd naar mijn retail ervaring bij de release van dit productXanderDrake schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:40:
Jammer, maar ik hoor dat DICE veel leert door deze Beta, dat we een soepele retail ervaring hebben.
Men zegt (in de servers) dat ze op dit moment aan het stress testen zijn (als dat kan) en dat daardoor de lag is en hij weer over zal gaan. Maargoed, dat is van horen zeggen in server chats. 
Op zich is het geen rampzalige lag, voor mij is het elke 3 seconden een schokje en dat is het meest merkbaar als je (lange) afstanden rent. Als je stil zit en schiet bijvoorbeeld merk je het minder.
Het is dus zeer zeker speelbaar, maar gewoon rete irritant.
Op zich is het geen rampzalige lag, voor mij is het elke 3 seconden een schokje en dat is het meest merkbaar als je (lange) afstanden rent. Als je stil zit en schiet bijvoorbeeld merk je het minder.
Het is dus zeer zeker speelbaar, maar gewoon rete irritant.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Juist bij de beta heel veel klagen, dat is toch de bedoeling van een beta of niet soms? Zodat we een betere final versie krijgen voorgeschoteld. Ik bedoel, als nu niemand gaat klagen, krijg je precies dezelfde versie terug en daar zitten we niet op te wachten toch?Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:44:
ik blijf maar horen lag lag lag, wacht eerst de official af en dan klagen..
PSN ID: Beest41
Ik heb ook ergens gelezen dat ze aan het stressen waren op de servers dus dat kan best de oorzaak zijn.
weet iemand nog een goede lag vrije server?
weet iemand nog een goede lag vrije server?
Zolang de ze netcode niet aanpassen zal je nooit een soepele retail ervaring hebbenXanderDrake schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:40:
Goh ik ben dus niet alleen, onspeelbare lag, geen kaart, geen idee waar heen te gaan bij Caspian. Jammer, maar ik hoor dat DICE veel leert door deze Beta, dat we een soepele retail ervaring hebben.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ook al is dit nep, het zou me niks verbazen.
Er zijn denk ik genoeg mensen die teleurgesteld zijn in dit spel. Nadat ik de Alpha heb gespeeld kan ik alleen maar zeggen dat het in de beta er echt niet beter op is geworden. De hoeveelheid bugs en glitches zijn met 200% toegenomen. Ook heb ik nog steeds het idee dat ze van alles bij elkaar hebben gegooid om het maar zo plezierige mogelijk te maken voor de binnenkomende CoD players.
Het is een pracht spel geef het toe.. maar of het het naampje Battlefield 3 mag dragen? Ik heb mijn twijfels. Bad Company 3 had beter gepast
*Twijfelt werkelijk om pre-order te annuleren.*
Net even Caspian Border getest:
Lag: en nog eens lag vooral omdat Amerikanen geen performant breedband hebben integenstelling tot SE,NL,UK,FR en gaan ze dus Europese servers bevolken.
Grafisch: Mooi maar door de riflescope is het wat anders, textures die laden zonder vegetatie en glitches. Veel beter dan Metro dit was echt geen BF map. Kleuren zijn wel heel wat beter minder monotoon.
Destruction: Vooral scripted dus gebouwen levelen zal niet gaan wel muren uitblazen > een oorzaak denk van de lag in servers. Als uit de US base naar de antenne loopt alles vlot maar kom je bij de RPG's van de grenspost veel lag.
Ik dacht in de E3-demo dat je met een goede rifle door een balkon en lichte betonnen structuren kon schieten blijkbaar hier niet (gewoon een decal).
Snipers gaan hier veel mobieler moeten zijn want op die afstanden is je rifle nogal zwak.
Cheaters: Gamers met addelaardogtags en de kill log toont streams van killsteaks 4 tot 8 wat niet echt logisch is tenzij je de spawn rusht.
Jets: Controls deugen niet en moeilijk om één te bemachtigen en ze zijn traag. Die vliegbasis moet veel verder wat is het nut van jets die cirkels vliegen i.p.v. een deftige approach te hebben.
Conclusie:
Dice heeft Caspian Border eruit gehaald om spelers met zwakke hardware niet te ontmoedigen.
Ik denk dat ze Metro gekozen hebben omdat het goed draait op medium en low settings maar Caspian Border laat de GPU blazen. Hun engine is wat brak t.o.v. BF BC 2 die toch ook grote maps kon tonen met redelijke GPU en CPU.
De keuze tussen een andere game en een complete overhaul van hardware zal snel gemaakt worden. BF 3 zal hoge ratings krijgen zoals Crysis maar zal geen verkoopcijferkanon worden.
Lag: en nog eens lag vooral omdat Amerikanen geen performant breedband hebben integenstelling tot SE,NL,UK,FR en gaan ze dus Europese servers bevolken.
Grafisch: Mooi maar door de riflescope is het wat anders, textures die laden zonder vegetatie en glitches. Veel beter dan Metro dit was echt geen BF map. Kleuren zijn wel heel wat beter minder monotoon.
Destruction: Vooral scripted dus gebouwen levelen zal niet gaan wel muren uitblazen > een oorzaak denk van de lag in servers. Als uit de US base naar de antenne loopt alles vlot maar kom je bij de RPG's van de grenspost veel lag.
Ik dacht in de E3-demo dat je met een goede rifle door een balkon en lichte betonnen structuren kon schieten blijkbaar hier niet (gewoon een decal).
Snipers gaan hier veel mobieler moeten zijn want op die afstanden is je rifle nogal zwak.
Cheaters: Gamers met addelaardogtags en de kill log toont streams van killsteaks 4 tot 8 wat niet echt logisch is tenzij je de spawn rusht.
Jets: Controls deugen niet en moeilijk om één te bemachtigen en ze zijn traag. Die vliegbasis moet veel verder wat is het nut van jets die cirkels vliegen i.p.v. een deftige approach te hebben.
Conclusie:
Dice heeft Caspian Border eruit gehaald om spelers met zwakke hardware niet te ontmoedigen.
Ik denk dat ze Metro gekozen hebben omdat het goed draait op medium en low settings maar Caspian Border laat de GPU blazen. Hun engine is wat brak t.o.v. BF BC 2 die toch ook grote maps kon tonen met redelijke GPU en CPU.
De keuze tussen een andere game en een complete overhaul van hardware zal snel gemaakt worden. BF 3 zal hoge ratings krijgen zoals Crysis maar zal geen verkoopcijferkanon worden.
Eerlijk gezegd vind ik BBC2 veel lekkerder spelen. BF3 wel al gekocht maar annuleren kan altijd nog. Cod is helemaal nep dus ja lastigNemean schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:03:
[...]
Ook al is dit nep, het zou me niks verbazen.
Er zijn denk ik genoeg mensen die teleurgesteld zijn in dit spel. Nadat ik de Alpha heb gespeeld kan ik alleen maar zeggen dat het in de beta er echt niet beter op is geworden. De hoeveelheid bugs en glitches zijn met 200% toegenomen. Ook heb ik nog steeds het idee dat ze van alles bij elkaar hebben gegooid om het maar zo plezierige mogelijk te maken voor de binnenkomende CoD players.
Het is een pracht spel geef het toe.. maar of het het naampje Battlefield 3 mag dragen? Ik heb mijn twijfels. Bad Company 3 had beter gepast.
*Twijfelt werkelijk om pre-order te annuleren.*
http://uk.ign.com/videos/...objectid=14209865&show=HD
IGN heeft een paar prachtige filmpjes van de console. Als dit console is, kan ik me niet voorstellen hoe PC eruit gaat zien, ook zijn er nieuwe screens via enterbf3.
IGN heeft een paar prachtige filmpjes van de console. Als dit console is, kan ik me niet voorstellen hoe PC eruit gaat zien, ook zijn er nieuwe screens via enterbf3.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Een order plaatsen op basis van geen bèta vind ik nog een slag vreemder.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:05:
Pre-order cancelen op basis van een beta, vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Verwijderd
Daar ben ik het niet mee eens.SCARfaceE schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:57:
[...]
Juist bij de beta heel veel klagen, dat is toch de bedoeling van een beta of niet soms? Zodat we een betere final versie krijgen voorgeschoteld. Ik bedoel, als nu niemand gaat klagen, krijg je precies dezelfde versie terug en daar zitten we niet op te wachten toch?
Een beta is bedoeld om feedback te krijgen over het systeem, of delen daarvan.
Wanneer mensen alleen maar klagen "lag, lag, lag", "I see more bugs then I have in my backyard" en "I canceled my pre-order", dan ben je niet echt aan het helpen.
Als er ergens een bug/glitch zit, dan kun je dit melden door dit te beschrijven en eventueel een screenshot of filmpje te maken die het toont.
Ben je van mening dat er iets moet worden toegevoegd of gewijzigd; zorg dan dat je dit beschrijft en duidelijke argumenten geeft.
Het zal me niets verbazen als de retail versie nog steeds met problemen kampt, maar dat zal dan waarschijnlijk meer komen doordat het dev team helemaal gek wordt van het lezen van de onnodige posts op het forum.
Voor degenen met Lag:
Pak de "DE 4Netplayers.de" -servers, degenen die ik daar gepakt heb, zijn nagenoeg allemaal zonder lag.
Pak de "DE 4Netplayers.de" -servers, degenen die ik daar gepakt heb, zijn nagenoeg allemaal zonder lag.
Pentaxiaan
Van mij mogen ze nog wel even door werken aan de game maandje of 2 ofzo.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:07:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens.
Een beta is bedoeld om feedback te krijgen over het systeem, of delen daarvan.
Wanneer mensen alleen maar klagen "lag, lag, lag", "I see more bugs then I have in my backyard" en "I canceled my pre-order", dan ben je niet echt aan het helpen.
Als er ergens een bug/glitch zit, dan kun je dit melden door dit te beschrijven en eventueel een screenshot of filmpje te maken die het toont.
Ben je van mening dat er iets moet worden toegevoegd of gewijzigd; zorg dan dat je dit beschrijft en duidelijke argumenten geeft.
Het zal me niets verbazen als de retail versie nog steeds met problemen kampt, maar dat zal dan waarschijnlijk meer komen doordat het dev team helemaal gek wordt van het lezen van de onnodige posts op het forum.
Wat is er vreemd aan? Een BETA geeft een ervaring hoe de gameplay er waarschijnlijk uit gaat zien. De gameplay staat ongeveer gelijk aan Bad Company 2. In vehicles heb ik niet gespeeld omdat ik geen bal geef om vehiclesVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:05:
Pre-order cancelen op basis van een beta, vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd.
Die ook gewoon weer de fun genereert die je in Battlefield 2 zou gehad hebben toen ClanBase nog zo actief was. Maar dat is hier gewoon niet. Het is leuk hoor om iemand een mes in zijn buik te rammen, maar al die animaties zit ik niet op te wachten. Als ik dat gewild had, was ik wel Assassins Creed gaan spelen waar de animaties wreed zijn om te zien
Het spel voelt gewoon niet aan als een echte Battlefield. En in my opinion is en blijft Battlefield 1942 de beste game ooit gemaakt. En daarna zeker Battlefield 2. Als ze dit spel echt een sequel willen maken, laat ze dan nog maar even een half jaar door sleutelen.
QFT!!!Nemean schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:11:
Het spel voelt gewoon niet aan als een echte Battlefield.
Als ze dit spel echt een sequel willen maken, laat ze dan nog maar even een half jaar door sleutelen.
Liever op de game wachten zonder bugs dan de game spelen met bugs en op de patches wachten
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Feitelijke versie:SirNobax schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:20:
[...]
En jij weet het vast beter, ... wijsneus.![]()
Als het bij interne tests van Dice, en de gecontrolleerde Alpha van een tijd terug, de Caspian Border-games, met 64 man niet lagged. Waar nu er opeens duizenden spelers die Publieke servers moeten opzoeken, en het opeens onspeelbaar word zodra er meer dan 20 man in je spel zit, ligt het wat mij betreft gewoon aan de server.
Of aan nieuwe game server software of aan punkbuster of aan dat dit de eerste multi threaded game server is en dit vrij nieuw is en er nog veel aan geprogrammeerd wordt. Een setting die alle GSPs niet aan het testen zijn en eentje met heel veel verschillende mogelijk configuratie settings.
Versie voor trollers:
Komt omdat alles op twee Pentium 4 servers wordt gehost op 56k6!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Stewie! op 07-10-2011 17:20 ]
Hier niet hoor. Die bugs die ik tegenkom, zijn voor mij niet dusdanig dat het voor mij het spelplezier bederft.nero355 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:16:
[...]
QFT!!!
Liever op de game wachten zonder bugs dan de game spelen met bugs en op de patches wachten![]()
Ik speel liever het spel al, met wat tekortkomingen, en dat het dan met wat patches wordt verbeterd.
Cheaters en gigantische fouten daargelaten natuurlijk. Maar die 5 uur dat ik Caspian Border heb gespeeld, heb ik meer plezier gehad van 20 uur op Metro. Zeker met Conquest, dat is zo'n gigantisch andere gameplay de je krijgt. Echt geweldig!
Er is geen enkele tester die op een publieke server zoiets gaat zeggen en die daadwerkelijk de server kan "stress testen". Stress testen is erop spelen namelijk, en niet de server traag maken.Dreanor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:54:
Men zegt (in de servers) dat ze op dit moment aan het stress testen zijn (als dat kan) en dat daardoor de lag is en hij weer over zal gaan. Maargoed, dat is van horen zeggen in server chats.
Wel blij dat die map ff is vrij gegeven echt anders dan stomme metro.er is nog hoop!
[ Voor 3% gewijzigd door Coennos op 07-10-2011 17:26 ]
Ah, ik zie het probleem Punkbuster heeft minimaal 57.5k geheugen nodig!Stewie! schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:19:
[...]
Feitelijke versie:
Of aan nieuwe game server software of aan punkbuster of aan dat dit de eerste multi threaded game server is en dit vrij nieuw is en er nog veel aan geprogrammeerd wordt. Een setting die alle GSPs niet aan het testen zijn en eentje met heel veel verschillende mogelijk configuratie settings.
Versie voor trollers:
Komt omdat alles op twee Pentium 4 servers wordt gehost op 56k6!!!![]()
[...]
[afbeelding]
De Duitse servers doen het op dit moment nog wel een beetje zonder rubberbanding!
Als ik ren blijf ik om de paar seconden even "hangen" echt tragisch slecht nog Caspian Border. Wel een heel erg vette map, leuk in combinatie met een instant actie map als Metro.
Weet iemand of er meer infantery only maps gaan komen, ik vind dat Caspian Border echt nix aan. Te groot per voet en flauwe voertuigen die slecht bestuurbaar zijn. Maar Metro vind ik echt te gek!
[ Voor 11% gewijzigd door Zillion01 op 07-10-2011 17:30 ]
Caspian border draait bij mij juist beter als metro! Daarnaast deugen de controles van je jet wel, door de lag is het soms kut maar de gevoeligheid is gewoon niet heel goed omdat je het nog niet kan instellen. De controls zijn veder perfect voor de jet, allen vind ik de chopper best wel vage bewegingen makenCompi_56 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:06:
Net even Caspian Border getest:
Conclusie:
Ja word weer zoals bfbc2 een optie voor de hoster.Zillion01 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:29:
Weet iemand of er meer infantery only maps gaan komen, ik vind dat Caspian Border echt nix aan. Te groot en flauwe voertuigen die slecht bestuurbaar zijn. Maar Metro vind ik echt te gek!
Over de lag nu op Caspian Border:
Ik denk dat ze echt flink aan het testen zijn met bijvoorbeeld Punkbuster. Wij hebben daar helaas last van, maar ja... het is een test.
Deze lag heb ik niet ervaren toen de password protected Caspian Border servers er waren. Alles liep toen goed en vloeien. En die servers zaten ook tot de nok toe vol met spelers(lees: 64 spelers).
Kortom: Ik maak me geen zorgen. Ik denk dat dit gewoon onderdeel van hun test traject is en dat in de final het (op zijn minst een heel stuk) beter is. Het is alleen nu wat lastig spelen.
Ik denk dat ze echt flink aan het testen zijn met bijvoorbeeld Punkbuster. Wij hebben daar helaas last van, maar ja... het is een test.
Deze lag heb ik niet ervaren toen de password protected Caspian Border servers er waren. Alles liep toen goed en vloeien. En die servers zaten ook tot de nok toe vol met spelers(lees: 64 spelers).
Kortom: Ik maak me geen zorgen. Ik denk dat dit gewoon onderdeel van hun test traject is en dat in de final het (op zijn minst een heel stuk) beter is. Het is alleen nu wat lastig spelen.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Hoop dat dice wel aparte sensitivities inbouwt voor vehicles, dan wel infantry, Irritant om telkens eerst sensitivity hoger te zetten als je in een jet zit.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
niet proberen te vliegen met je muisJeroenneman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:04:
Hoop dat dice wel aparte sensitivities inbouwt voor vehicles, dan wel infantry, Irritant om telkens eerst sensitivity hoger te zetten als je in een jet zit.
Punkbuster staat uit op vrijwel alle servers. Daarnaast zijn o.a. de servers van 4Netplayers.de gewoon lagvrij.beany schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:56:
Over de lag nu op Caspian Border:
Ik denk dat ze echt flink aan het testen zijn met bijvoorbeeld Punkbuster.
Pentaxiaan
je moet toch gewoon kunnen vliegen met je muis, ik had inverted flight aan maar up/down waren nog steeds
omgedraaid, ook als ik het uit zette...beetje balen.
voor de rest vind ik Cb een super map en ben benieuwd hoe de final gaat werken betreft bugs, ik zat op een lagg vrije server en moet zeggen dat het super draaide so far geen gekke dingen gezien.
omgedraaid, ook als ik het uit zette...beetje balen.
voor de rest vind ik Cb een super map en ben benieuwd hoe de final gaat werken betreft bugs, ik zat op een lagg vrije server en moet zeggen dat het super draaide so far geen gekke dingen gezien.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
http://bf3blog.com/2011/1...uad-management-after-all/
http://bf3blog.com/2011/1...arkand-weapons/#more-4298
http://www.rockpapershotg...ld-3-single-player-shots/
Hier wat nuttige informatie! en hele mooie screens
http://bf3blog.com/2011/1...arkand-weapons/#more-4298
http://www.rockpapershotg...ld-3-single-player-shots/
Hier wat nuttige informatie! en hele mooie screens
Ik was zwaar teleurgesteld over de graphics in operation metro maar die nieuwe map maakt alles goed. Helaas niet speelbaar door de lag
Idd. Eerst op een aantal laggy servers gespeeld (om de sec. een hapering) vervolgens lag free wat een verademingSirNobax schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:10:
[...]
Punkbuster staat uit op vrijwel alle servers. Daarnaast zijn o.a. de servers van 4Netplayers.de gewoon lagvrij.
Maar DAMN wat een map! Erg vet, dit is Battlefield
Toevallig ook meteen al m'n eerste buggy kill, een nietsvermoedende sniper, hartstikke plat
Kwam er later ook pas achter dat je die jets veel beter met je pijltoetsen kunt besturen, alleen kan ik dan niet meer schieten, denk dat ik ff een andere key ga binden. Erg tof ook die barrel rolls.
Na even kort de voertuigen in Caspian Border getest te hebben, heb ik het idee dat je met de land voertuigen (tanks, jeeps) ook sneller gaat als je shift indrukt (net zoals bij sprinten, en de afterburner bij de jet). Nu ben ik hier niet zeker van, maar het geluid van de motor klinkt anders en je lijkt iets sneller te gaan. Iemand de zelfde ervaring, en weet of dit echt zo is, of slechts een 'illusie'?
Zal mij niets verbazen als dit geen fake is. Heb er zelf ook aan gedacht om mijn pre-order te cancelen (nee ban geen cod fanboy. Heb zelf alle battlefield games gespeeld met veel plezier. Op bad company 1 na omdat die er natuurlijk niet voor de pc is.)
Moesten ze maar een fatsoenlijke beta uitbrengen. En dat die nieuwste versie nu voor stress testen gebruikt wordt... Wat een smoes! Die fouten die in de beta zitten zijn echt gewoon belagelijk! hadden al lang niet meer in de beta mogen hebben gezeten! graphics - performance vind ik ook echt om te janken vergeleken met BFBC2
Is echt zo, als je bijvoorbeeld in een tank zit, dan rij je iets van 51 km/h ipv 41 km/h. Dit is te zien aan de HUDThomasG schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:34:
Na even kort de voertuigen in Caspian Border getest te hebben, heb ik het idee dat je met de land voertuigen (tanks, jeeps) ook sneller gaat als je shift indrukt (net zoals bij sprinten, en de afterburner bij de jet). Nu ben ik hier niet zeker van, maar het geluid van de motor klinkt anders en je lijkt iets sneller te gaan. Iemand de zelfde ervaring, en weet of dit echt zo is, of slechts een 'illusie'?
Dan cancel je die bloody pre-order toch?! En als er dan goede verhalen over zijn koop je hem als nog.Pukker schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:37:
[...]
Zal mij niets verbazen als dit geen fake is. Heb er zelf ook aan gedacht om mijn pre-order te cancelen (nee ban geen cod fanboy. Heb zelf alle battlefield games gespeeld met veel plezier. Op bad company 1 na omdat die er natuurlijk niet voor de pc is.)
Moesten ze maar een fatsoenlijke beta uitbrengen. En dat die nieuwste versie nu voor stress testen gebruikt wordt... Wat een smoes! Die fouten die in de beta zitten zijn echt gewoon belagelijk! hadden al lang niet meer in de beta mogen hebben gezeten! graphics - performance vind ik ook echt om te janken vergeleken met BFBC2
Jeez, al dat gezeur over een beta.
Signature
Zonet lekker Rush Caspian Border gespeeld, hoewel het niet echt lekker te noemen was. Zieke lag en constante crashes maar wel even in een Frogfoot kunnen vliegen. Wat vet dat ding joh... Mooie lange strave richting een tank en je hebt ze meteen disabled. Nadeel is natuurlijk wel weer dat er elk rondje 10 lui op de airstrip staan te wachten.... Gaat leuk worden, van die servers met 64 players, waarvan zeker 20 mensen geen fuck doen.
@ThomasG, vehicles hebben inderdaad een boost functie.
@ThomasG, vehicles hebben inderdaad een boost functie.
Sorry wat? Moeten ze maar een fatsoenlijke beta uitbrengen? Het is toch geen demo, beetje rare redenatie.Pukker schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:37:
[...]
En ook de graphics/performance kan je niet echt iets over zeggen met de beta. Beetje jammer dit soort reacties.
Ik heb net zelf caspian border voor het eerst gespeeld, na een paar servers een "lagvrije" gevonden en even mogen vliegen en rijden in alle vehicles. Ik vind het erg tof allemaal.
Hoe vinden jullie in hemelsnaam wel lag vrije servers, alles lagged toch vanwege PB nu of niet?
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
nope, duitse servers zijn prima.Donnie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:45:
Hoe vinden jullie in hemelsnaam wel lag vrije servers, alles lagged toch vanwege PB nu of niet?
gewoon hosts die slechte hardware gebruiken.
zeker allemaal tof die CB, vind alleen die jets wel ergg langzaam vliegen, hopelijk veranderd dit nog
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Punkbuster staat op de meeste servers uit. In de UK kan ik zonder lag Caspian Border'en.Donnie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:45:
Dit overkwam mij eerder vanmiddag, nadat ik eerder al dood ging door een cheater die ons teleporteerde.
heb net even de nieuwe map gespeeld maar wat is het laggy,de servers zijn nog bij lange na niet ready voor zo veel spelers maar ach dat komt wel goed.
Moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat ik deze game zo tof zou gaan vinden :D!
Moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat ik deze game zo tof zou gaan vinden :D!
Liefhebber van Tweakers
De Franse servers zijn erg goed. ALLE Nederlandse servers zijn een ramp. Het kan bijna niet anders dan dat ze nog wat dingen aan het tweaken zijn. Morgen lag-vrij knallen neem ik aan
.
Zijn die caspian border servers ook open voor de 360?
[ Voor 7% gewijzigd door 6pack15 op 07-10-2011 19:15 ]
Ik heb net echt weer een paar heftige potjes gehad en kreeg echt weer dat battlefield 2 gevoel in me terug.
Eindigde net als 5de van de 32 en dat met maar 3 kills ! teamwork en vlagen pakken
Als dit een voorbode is ... ik kan echt niet wachten tot die andere maps te spelen en dan in november die karkand mappack.
Damn me is happy !
Eindigde net als 5de van de 32 en dat met maar 3 kills ! teamwork en vlagen pakken
Als dit een voorbode is ... ik kan echt niet wachten tot die andere maps te spelen en dan in november die karkand mappack.
Damn me is happy !
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
New improvements since the beta:Ruffzz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:27:
Ik was zwaar teleurgesteld over de graphics in operation metro
First thing I noticed on the consoles were the graphics. They looked much better than the beta. Textures were smoother, character movements were much more fluid, and environments seemed to have more warmth to them. Also, the lighting was more dynamic, atmospherics more gritty and present, things just seem to run smoother on this build. All the frame rate issues, glitches, pops and sound drops of the beta were nowhere to be found. Bach reiterated that the beta was already a month and a half old before it was launched because of the time it takes to certify for release. It’s amazing how much polish they were able to put on the game since the beta.
Ik vind het jammer dat mensen hun pre order cancellen door de BETA.
Iedereen moet juist blij zijn dat ons deze kans geboden wordt.
Het is een oudere build en daar zitten inderdaad bugs in.
In iedere final release van een game zijn ook wel bugs te vinden, oké misschien wel wat minder duidelijk/vervelend... maar toch, dit is een BETA.
So what, het is wel een next gen game en hele goede!
Wat mij betreft petje af voor Battlefield 3!
Ik vind het systeem van Origin ook wel oké, ondanks dat ik steam gewend ben.
Ook het laden van een potje bf3 BETA gaat anno 2011 sneller dan toentertijd met bf2.
Toen bf2 uit kwam had ik een super high end pc, terwijl ik nu verouderde hardware heb.
Ondanks dat draait bf3 super goed op medium graphics.
Op medium vind ik de engine en gameplay veel beter dan die van bc2.
Dus wat betreft systeemeisen ook petje af!
Na cod 4 heb ik de cod games links laten liggen maar voor battlefield 3 betaal ik graag!
Ik denk dat het technisch en qua gameply gehakt gaat maken van mw3.
In iedere final release van een game zijn ook wel bugs te vinden, oké misschien wel wat minder duidelijk/vervelend... maar toch, dit is een BETA.
Ook het laden van een potje bf3 BETA gaat anno 2011 sneller dan toentertijd met bf2.
Toen bf2 uit kwam had ik een super high end pc, terwijl ik nu verouderde hardware heb.
Na cod 4 heb ik de cod games links laten liggen maar voor battlefield 3 betaal ik graag!
Net een leuke video gemaakt van Caspian Border, even monteren en uploaden die shit!
Het allergrootste probleem is de netcode en dat komt in een grote map zoals Caspian veel meer naar voren. Je bent vaak instant dood zonder dat je de kans krijgt te reageren waardoor je nooit vuurgevechten hebt. In Metro kan je het soms nog zien aankomen omdat de vijand daar niet overal kan zitten, hier kunnen ze overal zitten en dan is anticiperen veel lastiger.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:25:
Die clientside netcode zullen ze echt niet aanpassen in de final versie dus daar zal je last van blijven houden.
Ik begrijp heel goed dat mensen dan de preorder annuleren. Ik neig ook steeds meer naar annuleren toe.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Waarom krijgen wij als PS3 spelers niet de gelegenheid om die map te kunnen testen ?
Ik vind dit gewoon niet kunnen..
PS3 kan geen 64 spelers aan.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:33:
Waarom krijgen wij als PS3 spelers niet de gelegenheid om die map te kunnen testen ?
Verwijderd
Ik vond de hitdetectie in BC2 altijd erg goed en 't speelde naar mijn gevoel zoals 't hoorde. Als ze in een vorige game geen problemen hadden met de netcode (althans naar mijn ervaring) waarom zou dat zich in BF3 dan wel uiten?
Gast! Je bent rank 45! Doe nou niet net alsof je de game maar zo zo vindt. Dan was je er al veel eerder mee gestopt.Tsurany schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:33:
[...]
Ik begrijp heel goed dat mensen dan de preorder annuleren. Ik neig ook steeds meer naar annuleren toe.
Neuh waarom? De beta is gratis dus dan speel ik naar hartelust om een goed oordeel te vellen. Ik merk dat het spel soms goed loopt maar voornamelijk op conquest erg zuigt.Oakley schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:37:
Gast! Je bent rank 45! Doe nou niet net alsof je de game maar zo zo vindt. Dan was je er al veel eerder mee gestopt.
Omdat ze van serverside registratie naar clientside registratie zijn gegaan. Ik snap niet waarom het 10 jaar geleden wel goed werkte en nu niet.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:36:
Ik vond de hitdetectie in BC2 altijd erg goed en 't speelde naar mijn gevoel zoals 't hoorde. Als ze in een vorige game geen problemen hadden met de netcode (althans naar mijn ervaring) waarom zou dat zich in BF3 dan wel uiten?
[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 07-10-2011 19:40 ]
Verwijderd
Ja ok dat weet ik maar ik bedoel 12 vs 12. Ik neem aan dat we die map ook krijgen op de PS3 alleen een beetje anders dan op de PC.
Is dit bevestigt door dice want ik heb absoluut geen gevoel dat het client side is, het is meer mohaa hitreg wat ik merk en ik wordt nog steeds gecompenseerd voor mijn lage ping.Tsurany schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:39:
[...]
Omdat ze van serverside registratie naar clientside registratie zijn gegaan. Ik snap niet waarom het 10 jaar geleden wel goed werkte en nu niet.
Volgens mij is dat al meerdere malen bevestigt. Ik heb nog nooit zulke problemen met hitregistratie gezien. In de vele jaren dat ik multiplayer speel nog nooit zo'n bagger gezien. Ik snap niet hoe ze het zo erg hebben laten komen. Wellicht dat alle tests intern op een LAN gingen met 5ms en dat het daar goed op werkt, maar in de echte wereld niet.NLsandman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:47:
Is dit bevestigt door dice want ik heb absoluut geen gevoel dat het client side is, het is meer mohaa hitreg wat ik merk en ik wordt nog steeds gecompenseerd voor mijn lage ping.
Verwijderd
wat een onzin-argument, de map zit ook gewoon in de release game dus wat heeft het met het aantal spelers te maken? ik snap het wel, ze hebben geen zin om 360/ps3 een patch te gaan geven waar de map in zit en "ik vind het niet kunnen" vind ik ook nergens op slaan maar dat het aantal spelers hier effect op heeft slaat nergens op.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 19:53 ]
De map is echt te klein voor jets, zodra je te hoog komt, ga je superlangzaam en kun je niet meer draaien. WTF?
en de engi met SAM is echt prijsschietenJeroenneman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:56:
De map is echt te klein voor jets, zodra je te hoog komt, ga je superlangzaam en kun je niet meer draaien. WTF?
Ik had net ook zo iets, maar dat kwam omdat ik geen gas meer gaf zodat ik terug kon vallen, maar ik verloor compleet de controle totdat ik weer gas gaf.Jeroenneman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:56:
De conquest mode op consoles is volgens mij 16 vs 16? en wat kleiner iddVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:40:
[...]
Ja ok dat weet ik maar ik bedoel 12 vs 12. Ik neem aan dat we die map ook krijgen op de PS3 alleen een beetje anders dan op de PC.
ja, zo werkt dat bij vliegtuigenDorest0rm schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:59:
[...]
Ik had net ook zo iets, maar dat kwam omdat ik geen gas meer gaf zodat ik terug kon vallen, maar ik verloor compleet de controle totdat ik weer gas gaf.
was toch 24 max dus 12v12?6pack15 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:00:
[...]
De conquest mode op consoles is volgens mij 16 vs 16? en wat kleiner idd
Mechwarrior Online: Flapdrol
Het hele idee van een beta is dat je dan goed kan zien of je het gaat kopen of niet.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:25:
Net mailtje gekregen van EA:
Doen dus mensen!Nogmaals bedankt dat je meedoet met de Battlefield 3 Open Bèta. We willen er zeker van zijn dat onze servers opgewassen zijn tegen alle actie die op komst is met Battlefield 3. Daarom vragen we je om de bèta te spelen op:
Beta (named after the second letter of the Greek alphabet) is the software development phase following alpha. It generally begins when the software is feature complete. The focus of beta testing is reducing impacts to users, often incorporating usability testing. The process of delivering a beta version to the users is called beta release and this is typically the first time that the software is available outside of the organization that developed it.Haas_nl schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Het hele idee van een beta is dat je dan goed kan zien of je het gaat kopen of niet.
Volgens mij bedoel je "demo"
Verwijderd
Jij weet dat een beta een ander doel heeft dan een demo? Een demo is om te kijken of je het wel of niet wil kopen. Een beta is om te kijken of en welke bugs er nog aanwezig zijn.Haas_nl schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Het hele idee van een beta is dat je dan goed kan zien of je het gaat kopen of niet.
wie kan me vertellen waarom ik niet uit een voertuig of een stationary AT weapon kan 'leaven'?
Ik heb enter vehicle en die andere waarmee je bv de Mcoms bemand op dezelfde toets zitten, hiermee zou ik toch ook weer het voertuig kunnen leaven?~
ook de KEY BINDINGS er op naslaan maakt me niet wijzer, wat mis ik?
Ik heb enter vehicle en die andere waarmee je bv de Mcoms bemand op dezelfde toets zitten, hiermee zou ik toch ook weer het voertuig kunnen leaven?~
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Dat is het idee van een demo. Een BETA is een product met nog allerlei problemen. Doorgaans wordt bij een BETA geen nieuwe dingen meer ingebouwd en ligt de focus op het oplossen van bugs.Haas_nl schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Kijk. Dat is dus de misvatting waar we het over hebben. Aan de beta is al ongeveer een maand niks aan veranderd, de beta is slechts een ontwikkelversie zodat ze kunnen testen en fouten eruit slopen. We mogen blij zijn dat EA ons laat testen, maar velen onder ons denken dat de BETA een soort DEMO is, en dat het eindproduct dezelfde hoeveelheid fouten bevat als de beta nu. Dit is echt niet zo. EA is nu volop bezig om alle (nu ja, ongeveer) fouten en bugs uit de final versie te halen.Haas_nl schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:11:
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
Lukte mij ook niet maar dat is gewoon het gevolg van een bug vermoed ik want op dit moment lukt er vrijwel niets in CB. Ben er dan ook mee gestopt voor vandaag na ontelbare suïcides en onmogelijkheden tot bewegen.sain onez schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:15:
wie kan me vertellen waarom ik niet uit een voertuig of een stationary AT weapon kan 'leaven'?
wazig, kan er weinig over vinden, maar dat is toch wel handig om je te verplaatsen..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
van zaterdag op zondag ga ik stappen. kwee nie ?ProfoundValue schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:14:
Net mailtje gekregen van EA:
[...]
Doen dus mensen!
Gamemania in België gaat de nacht lancering van BF 3 niet door.
http://www.gamemania.be/D...spx?tabid=87&gmgame=25174
Voelen ze de hete lucht in hun nek misschien bij EA.
Want het is EA die zegt dat het niet doorgaat, ze lezen dan toch user feedback.
http://www.gamemania.be/D...spx?tabid=87&gmgame=25174
Voelen ze de hete lucht in hun nek misschien bij EA.
Want het is EA die zegt dat het niet doorgaat, ze lezen dan toch user feedback.
Ik ook xdSkybullet schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:20:
[...]
van zaterdag op zondag ga ik stappen. kwee nie ?
Waarom zou EA een nachtlaunch niet willen dan?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Spel niet klaar op die datum?
wel vreemd omdat ze hem eerst ver vroegt hebben
[ Voor 46% gewijzigd door marco282 op 07-10-2011 20:42 ]
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Ze gaan nu echt niet meer de release verzetten hoor. Zo erg als sommigen het hier doen laten lijken is het ook helemaal niet. Sommige mensen zien nu eenmaal alleen de slechte dingen en pompen dit heel erg op.
Nee, dat is juist het enige argument. Als je de mededeling van DICE leest die aankondigt dat Caspian Border speelbaar is de rest van de beta duur zie je héél duidelijk dit:Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:51:
[...]
wat een onzin-argument, de map zit ook gewoon in de release game dus wat heeft het met het aantal spelers te maken? ik snap het wel, ze hebben geen zin om 360/ps3 een patch te gaan geven waar de map in zit en "ik vind het niet kunnen" vind ik ook nergens op slaan maar dat het aantal spelers hier effect op heeft slaat nergens op.
De consoles kunnen geen 64 spelers aan, dus heeft DICE er geen enkel baat bij om het vrij te geven voor de consoles.As we are again specifically testing 64-player server configurations, this test will be for PC only.
Verwijderd
Dan hadden we al wel een uitstel van de release gehoord.marco282 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:42:
Spel niet klaar op die datum?
Mogelijk dat ze geen nachtopening willen om zo het kopen via Origin willen stimuleren. Downloaden is immers spelen dan.
Verwijderd
Probleem is dat iedereen zich zo op de game heeft verheugd dat men het verschil niet meer ziet tussen een beta en een demo. Misschien de volgende keer gewoon maar weer een closed beta.Lizardz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:45:
Ze gaan nu echt niet meer de release verzetten hoor. Zo erg als sommigen het hier doen laten lijken is het ook helemaal niet. Sommige mensen zien nu eenmaal alleen de slechte dingen en pompen dit heel erg op.
Verwijderd
Wil je de server vol hebben doe je dat op een zaterdag avond/nacht wanneer de meeste wss op stap zijn
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
LET OP:
(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien
LET OP:
(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien