Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:06:
En eindelijk komt de aap uit de mouw, het hele probleem is dus dat infanterie mogelijkerwijs daadwerkelijk een rol heeft in plaats van enkel als target practise voor armor en air. En daarom lijkt het op COD omdat infanterie daar ook een rol heeft. Zeg dat dan gewoon in plaats van met onlogische redenaties te komen (rennen lijkt op COD, waar moet het dan anders op lijken? Rennen = rennen. En ook natuurlijk nog dat er blijkbaar te weinig recoil is, maar je hebt denk ik nooit in BF2 met een wapen geschoten).
Onzin, je leest selectief en trekt verkeerde conclusies. Het is HOE die rol ingevuld wordt wat mij stoort, het makkelijke ervan. Heb je mijn comments uberhaupt wel gelezen voor je als een dwaas komt blaten en simplistische conclusies trekt? En rennen is rennen? Wat een ontzettend domme opmerking van je, rennen is niet rennen, je kan ervoor kiezen om spelers te laten keren onder het renen ja of nee. Met zulke drogredenering heeft het weinig zin een discussie met mij aan te gaan. Ik heb zo vaak infantrie gespeeld in BF2 en in 1942, en ook al zou dat niet het geval zijn doet dat niets af aan mijn commentaar; vroegere ervaringen hebben geen invloed op hoe ik het nu ervaar. Hou die drogredeneringen en adhominems dus maar voor je.
het hele probleem is dus dat infanterie mogelijkerwijs daadwerkelijk een rol heeft in plaats van enkel als target practise voor armor en air
Als je conclusies gaat trekken aan de hand van jouw gebrekkige vermogen om begrijpend te lezen wordt deze discussie niets. Lees mijn betogen anders nog eens door, misschien kan je dan fatsoenlijk meepraten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

furby-killer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:06:
Zeg dat dan gewoon in plaats van met onlogische redenaties te komen (rennen lijkt op COD, waar moet het dan anders op lijken? Rennen = rennen.
Infantry = in Counter-Strike stijl. Voornamelijk bewegen + schieten.
Vehicles = in BF2 stijl met een vleugje ArmA II hier en daar.

=> Done :Y)

Zou ik in ieder geval helemaal niet erg vinden !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Xib, waarom ga je niet gewoon Arma spelen dan? Een realistisch ontoegankelijk spel met een leercurve. Veel plezier!

Je kunt overigens wel leuk iedereen gaan wijzen op "begrijpend lezen" maar misschien moet jij eens gaan werken aan het maken van vergelijkingen die ergens op slaan. Gevoel is iets totaal persoonlijks en daar kunnen andere mensen helemaal niets mee.

Je vergelijkt voorwerpen op basis van hun eigenschappen en niet op basis van het gevoel dat het voorwerp in jouw teweegbrengt.

[ Voor 62% gewijzigd door EnigmaNL op 06-10-2011 14:13 ]

BramT schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:01:
Natuurlijk klopt die redenatie. Je kan A toch nooit serieus beoordelen op basis van B. Enkel op basis van A. Dat geldt voor alles. Punt.
Overdreven en onjuiste generalisatie. A is in dit geval sterk verwant aan B en deelt enorm veel eigenschappen. Op enorm veel punten zal A zelfs identiek aan B zijn simpelweg omdat A uiteindelijk voortvloeit uit B.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:50:
[...]

Xib, dan twijfel ik echt aan je intelligentie... Caspian Border lijkt in de verste verte niet op Call of Duty. Sinds wanneer heeft CoD tanks, helikopters en jeeps? Grote open maps? Ik ken geen enkel CoD game die dat heeft en ik heb ze allemaal gespeeld.

Counterstrike bevat overigens vrijwel alle eigenschappen die CoD ook heeft. Afgezien van de perks.
CoD lijkt op Counterstrike bedoel je....

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

Ik lees graag voorbeelden van die mechanics, ik zie namelijk geen overeenkomsten. Waar heb je het nou over? De vergelijking van BF3 met MW2 slaat totaal nergens op namelijk.
De manier van aimen, het rennen, de recoil. Wanneer leer je nou eens lezen?
Waar zeg ik dat schieten de enige overeenkomst is? Dat is het namelijk niet. CS en CoD zijn grotendeels gelijk kwa gameplay elementen. CS is alleen een stuk ouder en mist een aantal features die CoD wel heeft. Dat CS anders voelt om te spelen dan CoD komt gewoon doordat CS een veel ouder spel is en veel minder gestroomlijnd.
Alsjeblieft zeg wat een zwakzinnige opmerking. CS voelt anders omdat het ouder is? :') Van dit soort drogredenering lusten de honden echt geen brood, ik ga er dus ook niet op in; je stelling is simpelweg te dom.
Counterstrike is 100% arcade... Er zit geen vleugje realisme in deze game en dat is maar goed ook.
Je wil dat ik onderbouw maar zelf wil je lekker desinformatie spuien? Totale onzin wat je hier verkoopt.
Battlefield 2 voelt net zo.
Vast, heb je het ooit wel opgestart? Battlefield 2 voelt niet zo, totaal niet.
Ik vind jouw vergelijking op basis van "gevoel" complete onzin en onrelevant. Als je een vergelijking maakt, doe dat dan op basis van concrete argumenten.
Leer jij eens discussieren zonder drogredenering. Ik heb genoeg argumenten gebracht, jou ontbreekt het hier totaal aan. Dat etaleer je door zomaar dingen te stellen zonder ook maar iets te onderbouwen, dit wordt een kinderachtige discussie op deze manier onder mijn niveau.

Verwijderd

OffTopic: Heren, laten we het alstublieft netjes houden en het gewoon over Battlefield 3 hebben. Voordat er een modje langskomt en weer het topic sluit voor de rest van de dag...

OnTopic: ach... alles is eigenlijk al gezegd; het is en blijft een goed spel ;)

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:15:
[...]

CoD lijkt op Counterstrike bedoel je....
Klopt inderdaad :) Mijn fout.

Je begrijpt overigens wat ik bedoel neem ik aan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
als ik eerlijk ben schoot ik toch vrij weinig met mijn geweren in Battlefield
Ik heb zo vaak infantrie gespeeld in BF2
Right.
De manier van aimen, het rennen, de recoil. Wanneer leer je nou eens lezen?
Dat ik conclusies redelijk in het wild ga trekken is toch echt jouw eigen schuld, mensen blijven je vragen om dan eens duidelijk te maken wat je probleem is, en je komt totaal niet verder dan een paar random statements maken die ook nog eens bijzonder twijfelachtig zijn.

Vergelijk nou eens serieus recoil in BF2 en BF3, en zeg dan nog eens dat het arcade is in BF3 vergeleken met BF2.

En bij deze quote laat je ook precies weer zien waarom we niks meer kunnen dan maar proberen te gokken wat je bedoelt. Wat is 'de manier van aimen' nou voor een probleemomschrijving? Rechtermuisknop en crosshair op tegenstander leggen? Wat is daar het probleem mee? Wat is nou het probleem met rennen? En recoil, is het nou teveel of te weinig? Te weinig zou je denken met jouw opmerkingen, maar het slaat helemaal nergens op als je het in BF2 beter vindt.

[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 06-10-2011 14:18 ]

Verwijderd

Nog zo'n simpele die niet begrijpend kan lezen. Ik heb in totaal veel Battlefield gespeeld dus daar is niets vreemds aan. Natuurlijk heb ik veel infantrie gespeeld, het was slechts niet mijn eerste keus. Moeilijk hè? Niet selectief lezen.
Dat ik conclusies redelijk in het wild ga trekken is toch echt jouw eigen schuld, mensen blijven je vragen om dan eens duidelijk te maken wat je probleem is, en je komt totaal niet verder dan 3 random statements maken die ook nog eens bijzonder twijfelachtig zijn.
Twijfelachtig? Wat een dom geraaskal weer van je, nogmaals; leer begrijpend lezen. Misschien kan je dan beter doorgronden wat ik bedoel.
Vergelijk nou eens serieus recoil in BF2 en BF3, en zeg dan nog eens dat het arcade is in BF3 vergeleken met BF2.
Dat heb ik gedaan en ik trek mijn conclusies, wat is je punt? Je denkt zeker dat als je iets blijft herhalen het waar wordt, maak jezelf geen illusies.

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:16:

En bij deze quote laat je ook precies weer zien waarom we niks meer kunnen dan maar proberen te gokken wat je bedoelt. Wat is 'de manier van aimen' nou voor een probleemomschrijving? Rechtermuisknop en crosshair op tegenstander leggen? Wat is daar het probleem mee? Wat is nou het probleem met rennen? En recoil, is het nou teveel of te weinig? Te weinig zou je denken met jouw opmerkingen, maar het slaat helemaal nergens op als je het in BF2 beter vindt.
De hypocrisie die je hier etaleert is lachwekkend te noemen.
maar het slaat helemaal nergens op als je het in BF2 beter vindt.
De pot verwijt de ketel. Op deze manier is een discussie niet mogelijk, je hebt simpelweg niet de competenties om mij te volgen en te doorgronden wat ik zeg. Dat etaleer je door de vele drogredeneringen en je onbewuste hypocrisie. Hier houdt het op.

• EnigmaNL
[...]De manier van aimen, het rennen, de recoil. Wanneer leer je nou eens lezen?
Dat heb je nergens geschreven. En dat is trouwens precies zoals het in BF2 ook was? Daar ging het richten en rennen precies hetzelfde en de recoil was ook vergelijkbaar. Heb je BF2 ooit gespeeld of heb je last van geheugenverlies?
[...]Alsjeblieft zeg wat een zwakzinnige opmerking. CS voelt anders omdat het ouder is? :') Van dit soort drogredenering lusten de honden echt geen brood, ik ga er dus ook niet op in; je stelling is simpelweg te dom.
Onzin, CS is inderdaad veel ouder en game development is sindsdien sterk verandert/verbeterd. Games spelen tegenwoordig soepeler.
[...]Je wil dat ik onderbouw maar zelf wil je lekker desinformatie spuien? Totale onzin wat je hier verkoopt.
Ok wat is er dan realistisch en niet-arcade aan Counterstrike? De manier waarop je wapens krijgt bijvoorbeeld. Je drukt op een knop en er komt een virtuele winkel tevoorschijn waar je wapens koopt die vervolgens magisch in je handen terecht komen. Ok dat is geheel zoals in het echt toch? Oh nee... Laten we dan de manier bekijken waarop je schiet... Al rennend vanuit de heup schietend op alles dat beweegt net als in het echt! Oh wacht, zo gaat het in het echt helemaal niet! Grappig...
[...]Vast, heb je het ooit wel opgestart? Battlefield 2 voelt niet zo, totaal niet.
Zeker wel. Het enige verschil dat ik kwa "gevoel" merk tussen BF2 en 3 is dat het springen beter ging in BF2. Nu moet je overal met een animatie over klimmen terwijl je vroeger meer vrijheid had omdat je er gewoon zelf overheen kon springen.
[...]Leer jij eens discussieren zonder drogredenering. Ik heb genoeg argumenten gebracht, jou ontbreekt het hier totaal aan. Dat etaleer je door zomaar dingen te stellen zonder ook maar iets te onderbouwen, dit wordt een kinderachtige discussie op deze manier onder mijn niveau.
Jij kan er gewoon niet tegen dat mensen het oneens zijn met jouw gevoelens over deze game. Als de feiten niet in jouw voordeel liggen haal je die gevoelens erbij waar niemand iets mee kan, het is immers jouw persoonlijke gevoel.

Discussieer op basis van feiten en niet op gevoel.

• Unomomentodado
  • Laatst online: 27-07 23:56
Weet iemand al wat van de andere maps die gaan uitkomen? Of is dat nog een goed bewaard geheim?

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11

flessuh

Set sail for fail!

Unomomentodado schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:43:
Weet iemand al wat van de andere maps die gaan uitkomen? Of is dat nog een goed bewaard geheim?
er is een lijstje met de map namen zoals je ze kan activeren als map, niet hoe ze er uit zien en gamemodes

https://www.dutchsolarboat.com

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 12:39

Vuurvoske

Nunquam cede!

Heeft er iemand tips voor het mikken op de PS3? Ik ben een voormalig PC gamer e ik heb echt veel moeite met aimen op de PS3. Ik schiet er continu naast :/

Beroeps brabander

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Pff, na die bash /flame war toch even on-topic.

Lees al even mee en heb een vraagje, speel BF3 op de ps3.
maar die map opvragen werkt dus niet ? van het volledige speelveld, ik las hier ergens dat iemand dat met M op de pc wel kon opvragen;
wat zou hiervoor op de ps3 normaal de knop zijn geweest ? heb alleen BF BC beta gespeeld verder geen echte ervaring met BF genre op de ps3.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Vuurvoske schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:48:
Heeft er iemand tips voor het mikken op de PS3? Ik ben een voormalig PC gamer e ik heb echt veel moeite met aimen op de PS3. Ik schiet er continu naast :/
Ken ik jou niet uit de tijd van één van de vorige Call of Duty games? Zegt de naam DutchTrouble je iets? :W

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:17
Fantastisch dit, moest mn lachen inhouden hier tussen de collega's.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als je van de PC afkomt is het gewoon wennen. Heel wat oefenen... er zijn niet echt tips, want je hebt er gewoon nog nooit ervaring meegehad. Het zal nog wat uren duren, maar je zal merken dat na de wenperiode het snel beter zal gaan!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

knip

Ik ben de meeste bugs al best wel snel vergeten moet ik zeggen ... meest irritante is nog wel dat party maken via battlelog niet goed werkt en dat ingame squad combineren ook niet goed gaat. Ik speel met 2 vrienden, that bothers us most :D .

[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 06-10-2011 17:05 ]

De meeste mensen deugen!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 12:30
Hier kan je de tot nu toe bevestigde mappen vinden: http://bf3blog.com/battlefield-3-maps/

Ben benieuwd naar wake island!
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/BF3/content/maps/bf3-wake-island1-620x322.jpg

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• PeterSelie
knip

Ontopic: dat wake island ziet er zo wel erg indrukwekkend uit.. Laten we hopen dat de echte map enkel alleen al in de buurt komt van bovenstaand screenshot!

[ Voor 63% gewijzigd door psychoclown op 06-10-2011 17:05 ]

• Safaci
  • Laatst online: 22:00
Wat ik een vreselijk bug vind is dat wanneer je ergens proned en er squad member op je spawnt, je drie meter opzij verschuift.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
knip

Anyway, mbt de hoop op fixes van Dice. Ik moet nog altijd een beetje lachen (of huilen) als ik aan het einde van een rondje in BC2 een foute "win" of "verlies" melding zie staan. Dat kan toch nooit moeilijk wezen.

verder moet ik zeggen dat BC2 heel aardig speelt, op de vastlopers op de ps3 na. Dus toch wel vertrouwen.

[ Voor 58% gewijzigd door psychoclown op 06-10-2011 17:06 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 12:39

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ja ik wilde dus graag tips voor het Aimen op de PS3!

PS: om je vraag te beantwoorden, diegene die je denkt dat ik ben, dat ben ik ook :)

[ Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 06-10-2011 17:06 ]

Beroeps brabander

• PeterSelie
cheiron schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:54:

verder moet ik zeggen dat BC2 heel aardig speelt, op de vastlopers op de ps3 na. Dus toch wel vertrouwen.
Bedoel je BF3? ;)
Vuurvoske schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:54:
[...]

PS: om je vraag te beantwoorden, diegene die je denkt dat ik ben, dat ben ik ook :)
Grappig, da's lang geleden :)

Doe me eens je origin username DMen, als je wil?

• EnigmaNL
Safaci schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:53:
Wat ik een vreselijk bug vindt is dat wanneer je ergens proned en er squad member op je spawnt, je drie meter opzij verschuift.
Andere spelers kunnen je ook gewoon aan de kant duwen als je ergens staat, heel erg vervelend. Het is mij al meerdere malen overkomen dat ik langs de rand van een deuropening sta te schieten en dat iemand anders me de deuropening in duwt waardoor ik doodgeschoten werd! Ik hoop dat ze dat veranderen!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
knip
Vuurvoske schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:54:
[...]

Ja ik wilde dus graag tips voor het Aimen op de PS3!

Als je per se met de controller wilt spelen, is mijn enige tip: oefenen! :+

Als je de PC feeling wilt hebben, dan kan ik je de FFX Shark of Aimon PS adviseren (svp geen discussie hierover, het is slechts een tip). :)

[ Voor 65% gewijzigd door psychoclown op 06-10-2011 17:07 ]

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
zijn de TCP- en UDP-poorten voor battlefield al bekent?
joshje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:57:
Natuurlijk, een simpele netwerk analyser kan direct in de gaten houden welke poorten gebruikt worden. Als je op de pc speelt is het helemaal eenvoudig, dan kan je direct kijken welke poorten de applicatie aanspreekt. Voor consoles kan je het meestal wel vanuit je router bekijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Gaaf! Wel een beetje lastig landen op dat scheve vliegdekschip :+

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

rnenator schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

Hier kan je de tot nu toe bevestigde mappen vinden: http://bf3blog.com/battlefield-3-maps/

Ben benieuwd naar wake island!
[afbeelding]
:9~ _/-\o_ :9~ dat is zeker een aantrekkelijk uitzicht!!
ik neem aan dezelfde poorten als BC2, mogelijk wel een extra voor battlelog, maar dat loopt via web dus hoeft niet

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Ik snap je vraag ondergesneeuwd is geraakt door een kansloze discussie maar het is niet de bedoeling je vraag zo snel te 'bumpen'.

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 06-10-2011 17:08 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:30
Oakley schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:00:
[...]

Gaaf! Wel een beetje lastig landen op dat scheve vliegdekschip :+
Ah joh, met een beetje skill kom je een heel eind! :P

Ziet er wel strak uit btw. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

flessuh schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:01:
ik neem aan dezelfde poorten als BC2, mogelijk wel een extra voor battlelog, maar dat loopt via web dus hoeft niet
Battlelog bestaat gedeeltelijk uit een Browser-plugin, die de data prima via een andere poort kan binnenhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 06-10-2011 15:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Er is nog weinig info over bekend. Er zijn nu 11 MP_**** titels gevonden, terwijl er - als ik me niet vergis - op de factsheet stond dat er maar 9 MP mappen zouden zijn (+4 van B2K).

De 4 B2K mappen zijn zoals je ze kan vinden in BF2 (met de nodige vernieuwingen uiteraard).
Verder zijn de volgende map titels (MP_****) gevonden.

XP1_Wake - XP1_Karkand - XP1_Sharqi - XP1_Oman
Back 2 Karkand mappen.

MP_FOREST
Dit is de Caspian Border map zoals we die in de trailers, en een paar gelukkigen in de PC beta, hebben gezien.

Afbeeldingslocatie: http://media.enterbf3.com/images/MP_Forest.jpg

MP_SUBWAY
Dit is de Operation Metro map zoals je die kent uit de beta.

Afbeeldingslocatie: http://media.enterbf3.com/images/MP_Subway.jpg

Dit zijn de mappen waar we eigenlijk echt wat van afweten.

MP_OILFIELDS
Deze is in één van de eerste trailers voor een seconde of twee (vanuit een jet), langsgekomen. Verder weten we er niks over. We vermoeden dat deze multiplayer map zich op olievelden afspeelt in de woestijn van Teheran.

Afbeeldingslocatie: http://media.enterbf3.com/images/MP_012.jpg

MP_PARIS
Er is hier geen info over, behalve dit plaatje. Dit is NIET Operation Metro..

Afbeeldingslocatie: http://media.enterbf3.com/images/MP_011.jpg

MP_BAZAAR
Geen info, maar er is een vermoeden dat het deze map is (niet bevestigd!):

Afbeeldingslocatie: http://www.enterbf3.com/images/MP_003.jpg

MP_HIGHWAY
Geen info.

MB_BASEJUMP
Geen info, maar het doet mij vermoeden dat het zich in de bergen of hoog in de lucht afspeelt.

MP_CANALS
Geen info.

MP_KHARG
Geen info. Men vermoedt dat het een eiland is dat bij Iran ligt.Google Maps.

MP_OMAHA
Geen info. Dit is mogelijk een multiplayer map die te maken heeft met WO2 (de invasie bij Normandie).

Afbeeldingslocatie: http://media.enterbf3.com/images/paper-box.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.enterbf3.com/images/omaha-label.png

Het kan echter ook Sri Lanka zijn, die recent was getroffen door een tsunami.

Afbeeldingslocatie: http://www.universetoday.com/wp-content/uploads/2010/05/Tsunami-Strikes-Sri-Lanka.jpg

-----------------
Dus hier heb je het. Tien multiplayer mappen, terwijl er maar 9 waren bevestigd + de B2K mappen. In totaal dus 14 of 13 mappen.

Alle info komt uit de gamefiles van de BF3 beta of uit battlelog. ;)

Edit 3:11 PM: wijziging zodat een plaatje nu wél werkt

• EnigmaNL
Het enige dat ik kan vinden is poort 3659 TCP/UDP.

• joshje

het is voor op de ps3. alle poorten zitten dicht behalve voor internet en BC2 maar kan de BETA niet doen omdat die andere poorten gebruikt.
EnigmaNL schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Het enige dat ik kan vinden is poort 3659 TCP/UDP.
is dat dan voor de PC of PS3? ik heb namelijk geen flauwbenul hoe ik erachter moet komen. heb wel al gevraagd bij EA maar krijg de hele tijd geen reactie

[ Voor 31% gewijzigd door joshje op 06-10-2011 15:06 ]

Dat lijkt mij gewoon 80 en 443 icm de poort die Origin gebruikt voor communicatie met Battlelog.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

CodeCaster schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

Battlelog bestaat gedeeltelijk uit een Browser-plugin, die de data prima via een andere poort kan binnenhalen.
met dat hoeft niet bedoel ik dat het wel mogelijk is, maar ze het ook standaard via een http poort kunnen laten lopen, wat ze, als ze slim zijn, doen zodat mensen geen poorten in hoeven te stellen :)

en die lijst van maps...volgens mij is sharqi wel erg nice, aangezien het een avondmap is, in special forces waren nachtmaps al leuk maar met de huidige grafische mogelijkheden, en tactical lights en lasers kan een erg donkere map echt een spektakel worden :9~

@tsurany: in mijn router zijn de regels voor poort 80 wat soepeler ingesteld met factory settings, dus ik neem aan dat dat vaker voorkomt..

[ Voor 9% gewijzigd door flessuh op 06-10-2011 15:11 ]

• joshje
battlelog werkt gewoon bij mij alleen dan is dat zonder orgin
flessuh schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:07:
met dat hoeft niet bedoel ik dat het wel mogelijk is, maar ze het ook standaard via een http poort kunnen laten lopen, wat ze, als ze slim zijn, doen zodat mensen geen poorten in hoeven te stellen :)
Hoe zie je dat voor je? Waarom zou het voor poort 80 en 443 anders werken dan voor andere poorten? In beide gevallen geld dezelfde regel, indien een client van buitenaf de verbinding initieert en de server enkel afwacht zal er port forwarding nodig zijn.
Voor gamen is dat echter normaliter nooit nodig omdat de clients zelf de verbinding initiëren en onderhouden.

Gewoon door blijven spelen. Je krijgt het vanzelf onder de knie.
Misschien dat het spelen met de sensitivity van je controler je nog enigszins kan helpen.

Het kunnen wegduwen van je medespelers is inderdaad ook een bron van ergernis. Ik heb zelfs 1 keer meegemaakt dat een medespeler gewoon stond te wachten tot er een tegenstander aan kwam, om mij vervolgens achter mijn cover weg te duwen...met een death tot gevolg voor mij. :( :(

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Verwijderd

we kunnen blijven discuseren over het verschil tussen cod en bf en dat het misschien in de beta op elkaar lijkt.
ik ben ermee eens dat met de map metro alleen infantrie is. dat je het dan meteen moet vergelijken met cod is onzin.
we moeten gewoon afwachten hoe de volledige versie bevalt.. dan pas gaan zeggen lijkt het op cod ja of nee..
eerder kan je niet discuseren want op 1 map afgaan en dingen roepen schiet niet echt op..
maargoed.. ik blijf lekker spelen op de beta

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En wat betreft die mappen: in een trailer voor Play4Free dook ook even een snelwegmap op, misschien gerelateerd aan die Highway?

(Van 1:06 t/m 1:22)

Is dat niet de Highway map uit Battlefield 2 expansion?

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:14:
En wat betreft die mappen: in een trailer voor Play4Free dook ook even een snelwegmap op, misschien gerelateerd aan die Highway?
(Van 1:06 t/m 1:22)
Dat is ook een remake uit BF2

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die expansion heb ik nooit gespeeld, maar dan lijkt het me stug, aangezien 'ie niet in het Back to Karkand-pack zit, en de rest nieuwe maps zijn (toch?).

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 06-10-2011 15:21 ]

Waarom? Play4Free krijgt genoeg mappen uit Battlefield 2 die niet in Battlefield 3 terug komen. Ze converten gewoon al die mappen uit Battlefield 2 die een beetje interessant zijn.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zeg dan lijkt het me stug, waarmee ik doel op dat het die map dan waarschijnlijk niet is. :)

Dat er meer BF2-maps in Play4Free zijn verschenen en nog komen weet ik, maar bij BF3 lijkt dat niet het geval, aangezien er daar enkel BF2-mappen in het Karkand-pack zitten. :)

[ Voor 49% gewijzigd door CodeCaster op 06-10-2011 15:24 ]

Ah op die manier, aight.

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Ik heb toch m'n twijfels bij het oude client verhaal. Waarom zou een developer een oude client ter beta aanbieden met het verzoek/doel bugs te ontdekken die waarschijnlijk al gefixed zijn.

Don't get me wrong, <3 DICE/Battlefield, maar bij BFBC2 was het ongeveer hetzelfde verhaal, veel rare bugs die al gefixed zouden zijn omdat de beta oude code was en dan toch diezelfde bugs tegenkomen bij release.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:17

beany

Meeheheheheh

roodbwoy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:26:
Ik heb toch m'n twijfels bij het oude client verhaal. Waarom zou een developer een oude client ter beta aanbieden met het verzoek/doel bugs te ontdekken die waarschijnlijk al gefixed zijn.

Don't get me wrong, <3 DICE/Battlefield, maar bij BFBC2 was het ongeveer hetzelfde verhaal, veel rare bugs die al gefixed zouden zijn omdat de beta oude code was en dan toch diezelfde bugs tegenkomen bij release.
Ze waren in eerste instantie niet opzoek naar bugs, maar ze wilden hun systemen stress testen(battlelog).

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

beany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Ze waren in eerste instantie niet opzoek naar bugs, maar ze wilden hun systemen stress testen(battlelog).
Ah, dan heb ik niets gezegd :-)

• beany

beany

Meeheheheheh

roodbwoy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:30:
[...]

Ah, dan heb ik niets gezegd :-)
Neemt niet weg dat ze blij zijn met meldingen van bugs op hun forum. Als er nog bugs tussen zitten die ze nog niet wisten kunnen ze gelijk op hun lijstje erbij zetten :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
beany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Ik vind het wel raar dat ze dat een paar dagen geleden pas hebben gemeld. Geef dat dan meteen aan, in plaats van te wachten tot een x-aantal personen hun pre-orders annuleren....

En als je echt wil stresstesten: Waarom dan geen (64 player) Caspian Border aanbieden? Heb je meteen voertuigen?

Ik krijg een beetje het idee dat ze hun eigen ruiten aan het ingooien zijn, de verwachtingen waren/zijn zo enorm hooggespannen (wat ze ook zelf hebben veroorzaakt) en dan kom je met een beta op de proppen zonder voertuigen en een berg bugs erin....

Vreemd.

Nou was BF2 bij release ook al niet echt helemaal top, dat heeft ze ook een paar patches gekocht voordat het begon te draaien. Maar daar zou je toch van leren??

• beany

beany

Meeheheheheh

bove027 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

Ik vind het wel raar dat ze dat een paar dagen geleden pas hebben gemeld. Geef dat dan meteen aan, in plaats van te wachten tot een x-aantal personen hun pre-orders annuleren....
Hadden ze al een tijdje geleden aangegeven
En als je echt wil stresstesten: Waarom dan geen (64 player) Caspian Border aanbieden? Heb je meteen voertuigen?
Ze wilden de infrastructuur testen, Battelog en zo. Het maakte niet uit of er in 1 map 32 of 64 spelers zouden zitten.

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:40
[...]

Ik krijg een beetje het idee dat ze hun eigen ruiten aan het ingooien zijn, de verwachtingen waren/zijn zo enorm hooggespannen (wat ze ook zelf hebben veroorzaakt) en dan kom je met een beta op de proppen zonder voertuigen en een berg bugs erin....

Vreemd.

Nou was BF2 bij release ook al niet echt helemaal top, dat heeft ze ook een paar patches gekocht voordat het begon te draaien. Maar daar zou je toch van leren??
Als je op youtube zoekt krijg je wel een idee waarom casian border niet de beste map was.
Spontaan vliegende tanks enzo...

TheS4ndm4n#1919

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 12:30
[...]

Die andere grote shooter en het feit dat ze precies 1 week eerder willen releasen dan deze, zorgt ervoor dat ze liever een "niet-af" product leveren, dan een compleet product maar te laat.

Verder inderdaad vervelend voor ons dat ze caspian border niet meer laten spelen. Maar het argument "we hebben genoeg gegevens/feedback verzameld" zou best wel eens kloppen met zoveel participanten.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• bove027
rnenator schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:45:
[...]

Die andere grote shooter en het feit dat ze precies 1 week eerder willen releasen dan deze, zorgt ervoor dat ze liever een niet af product leveren, dan een compleet product maar te laat.

Verder inderdaad vervelend voor ons dat ze caspian border niet meer laten spelen. Maar het argument "we hebben genoeg gegevens/feedback verzameld" zou best wel eens kloppen met zoveel participanten.
Ik krijg bijna het idee dat de developers ergens begin dit jaar riepen "We're getting there!" waarop de marketing machine is gaan draaien... En dan inderdaad het ineens een week voor die andere grote shooter moeten releasen.

Als ze nou een half jaartje hadden gewacht, dan was het "nieuwe" van MW3 er ook wel af en kan iedereen lekker BF3 spelen ;)

• bove027
beany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:41:
[...]
Hadden ze al een tijdje geleden aangegeven
http://battlelog.battlefi...view/2826551895466424877/

Da's toch echt 6 dagen geleden..... Ik bedoelde eerder bij het live gaan van de demo, desnoods als disclaimer bij het downloaden.

• beany

beany

Meeheheheheh

bove027 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:49:
[...]

Da's toch echt 6 dagen geleden..... Ik bedoelde eerder bij het live gaan van de demo, desnoods als disclaimer bij het downloaden.
Voor de beta al, heb alleen geen bron, maar mij was het al duidelijk iig.

• JT888
  • Laatst online: 10-10 00:54
bove027 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:49:
[...]

Waar heb jij het over er is geen DEMO uit gebracht alleen een BETA en nee dat is niet hetzelfde...

En dat heb ik al eerder dan 6 dagen geleden gelezen in een interview weet alleen niet meer welke website dat was.

Battlefield 3 - Karl-Magnus Troedsson Interview ?

[ Voor 21% gewijzigd door JT888 op 06-10-2011 16:26 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 18:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iedereen die zegt dat de UMP niet OP is, heeft hem nog niet gebruikt. Heb hem nu net unlocked, en zelf met ironsights, kan ik snipers die de halve map verder liggen afschieten. 1on1 tegen bijna elk ander wapen win ik ook. Had een gemiddeld K/D per potje van 1/1 nu makkelijk 4/1.

---RAWE CEEK!!!---

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:58

BramT

Rule #1

NoFearCreations schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:24:
Iedereen die zegt dat de UMP niet OP is, heeft hem nog niet gebruikt. Heb hem nu net unlocked, en zelf met ironsights, kan ik snipers die de halve map verder liggen afschieten. 1on1 tegen bijna elk ander wapen win ik ook. Had een gemiddeld K/D per potje van 1/1 nu makkelijk 4/1.
Ik had dat in het begin ook. Behoorlijk "wow!" bij de eerste keer UMP. Maar dat werd op een gegeven moment toch minder naarmate er meer unlocks voor vrij kwamen (rara).

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• EnigmaNL
Ik heb ermee gespeeld en vind hem niet OP :) Ik haal meer kills met de M416 of AEK971.

Je krijgt alleen wel asociaal veel ribbons!

[ Voor 4% gewijzigd door EnigmaNL op 06-10-2011 16:27 ]

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:38

pino85

Im just a Bird in the Sky

Noob vraagje, kan je ergens zien welke gun's nu beter zijn bv voor dichtbij/veraf of welke gewoon weg krachtiger zijn?
Of is dit puur op je ranking en het unlocken, oftewel de gun's die je later unlockt zouden sterker moeten zijn?

Liefhebber van Tweakers

Mag ik met rank 44 en 300 UMP kills wel zeggen dat hij niet te sterk is? Genoeg amdere wapens die net zo sterk of zelfs sterker zijn.

• Sissors
  • Niet online
Mag je zeggen, maar ik ga gewoon lekker zeggen dat hij OP is, want dat is ie ;)

Iemand met 300 UMP kills lijkt me trouwens ook niet meest objectieve persoon O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Sissors op 06-10-2011 16:32 ]

Verwijderd

Haha

[YouTube: http://youtu.be/xcBisxP87oI]

Ben er overgens wel klaar mee, wat een zooi.
Hoop dat ik mijn geld terug krijg :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 16:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:32:
Haha

[video]

[video]

Persoonlijk ben ik een groot aantal "bugs" niet tegen gekomen, of heb ze gewoon niet gezien omdat ik druk bezig was met het spel.
En een groot aantal van dit soort "bugs" hebben geen invloed op de gameplay en zijn, volgens EA/DICE, al verholpen.

Maar ik hoop ook dat ik m'n geld terug krijg, zodat ik het ergens anders goedkoper kan pre-orderen ;)

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:45

Ow je bent klaar met een spel die je nog nooit hebt gespeeld ? vind ik enorm knap.
Want wat je nu speelt is beta software.. :+

Maar uiteindelijk speel je het tog wel en cancel je geen aankoop, net als alle andere stoere praters hier ;)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Skybullet schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:50:
[...]

Ow je bent klaar met een spel die je nog nooit hebt gespeeld ? vind ik enorm knap.

Maar uiteindelijk speel je het tog wel en cancel je geen aankoop, net als alle andere stoere praters hier ;)
Ik heb anders vorige week al geannuleerd hoor, of wil je daar een screenshotje van?

Misschien dat ik de game later nog koop hoor, maar het is in ieder geval geen must-buy meer voor mij.
furby-killer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:32:
Mag je zeggen, maar ik ga gewoon lekker zeggen dat hij OP is, want dat is ie ;)
Zeker geen ervaring met andere wapens dan?
Iemand met 300 UMP kills lijkt me trouwens ook niet meest objectieve persoon O-)
Mij wel, tenminste ervaring. Daarnaast met meer dan genoeg amdere wapens 100+ kills en ook een paar andere op 300+ dus kan wel aardig vergelijken. UMP lijkt te sterk omdat je hem snel krijgt en hij niet veel skill vereist. Speels eens met de F2000 of leer goed omgaan met een SVD. Scar-H werkt ook heel goed, net als de P90.

• bove027
JT888 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:08:
[...]
Waar heb jij het over er is geen DEMO uit gebracht alleen een BETA en nee dat is niet hetzelfde...
Even voor de duidelijkheid: IK snap dat ook... Ik draai lang genoeg mee in gameland en softwareontwikkeling om dat verschil te zien.

Alleen op het moment dat een bedrijf een "OPEN beta" uitbrengt, op ALLE platformen zonder duidelijk begeleidend schrijven, kan ik me voorstellen dat veel mensen afhaken op basis van de beta.... puur omdat ze het als een demo ervaren.

Zelf heb ik het spel juist pas 2 dagen geleden besteld (na spelen van de beta op Xbox en PC) omdat ik eerst wou zien hoe het zou werken en of mijn PC het overleefd... (anders had ik namelijk misschien wel de Xbox versie gekocht).

Gevalletje "We're on the same side"... Maar ik kan wel begrijpen waar de commotie vandaag komt, iets wat misschien wel (wat beter) voorkomen had kunnen worden.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:49:
[...]

Persoonlijk ben ik een groot aantal "bugs" niet tegen gekomen, of heb ze gewoon niet gezien omdat ik druk bezig was met het spel.
En een groot aantal van dit soort "bugs" hebben geen invloed op de gameplay en zijn, volgens EA/DICE, al verholpen.

Maar ik hoop ook dat ik m'n geld terug krijg, zodat ik het ergens anders goedkoper kan pre-orderen ;)
Kan goed zijn omdat een groot deel ook gwn alpha footage is van 3 maanden terug... Ga maar eens een call of duty early build of een andere grote shooter spelen dan zijn er ook genoeg bugs.

• Sissors
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:53:
[...]

Zeker geen ervaring met andere wapens dan?

[...]

Mij wel, tenminste ervaring. Daarnaast met meer dan genoeg amdere wapens 100+ kills en ook een paar andere op 300+ dus kan wel aardig vergelijken. UMP lijkt te sterk omdat je hem snel krijgt en hij niet veel skill vereist. Speels eens met de F2000 of leer goed omgaan met een SVD. Scar-H werkt ook heel goed, net als de P90.
Ik wil zo graag de P90, maar ga die nooit halen in de beta. In retail wil ik snel P90. (Gewoon omdat hij er cool uitziet, waarom zou je nog meer reden nog hebben, oké 50 kogels in magazijn, ook handig als je net als mij 12.5% accuratesse heb :P )

• JT888
bove027 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:56:
[...]

Even voor de duidelijkheid: IK snap dat ook... Ik draai lang genoeg mee in gameland en softwareontwikkeling om dat verschil te zien.

Alleen op het moment dat een bedrijf een "OPEN beta" uitbrengt, op ALLE platformen zonder duidelijk begeleidend schrijven, kan ik me voorstellen dat veel mensen afhaken op basis van de beta.... puur omdat ze het als een demo ervaren.

Zelf heb ik het spel juist pas 2 dagen geleden besteld (na spelen van de beta op Xbox en PC) omdat ik eerst wou zien hoe het zou werken en of mijn PC het overleefd... (anders had ik namelijk misschien wel de Xbox versie gekocht).

Gevalletje "We're on the same side"... Maar ik kan wel begrijpen waar de commotie vandaag komt, iets wat misschien wel (wat beter) voorkomen had kunnen worden.
Ok ik snap je punt nu wat beter :9 maargoed al die mensen die gaan cancelen vanwege de BETA blijf ik overigens nog steeds niet snappen 8)7 .

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik vind het echt straf dat iedereen afkomt met "I cancelled my preorder". Wat is daar het nut van? Je gaat de devs niet overtuigen om het spel te personaliseren naar jouw smaak en alle relevante topics verdwijnen in oblivion zodat de devs de echte problemen niet zien alleen terugkomende klachten die ze al lang kennen (ik heb het dus over het BF board, niet over tweakers).

Overigens vind ik het straf dat je je gedacht veranderd van een pre order naar niks op basis van 1 week 1 map 1 gamemode in beta versie... Oké er is nog werk aan maar dat was ook bij BF2 en kijk eens hoe populair dat geworden is...

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:40
Haha

[video]

[video]

Ik hoop het ook voor je
De rest van ons speelt de beta namelijk gratis.
Schandalig dat jij er voor betaald hebt 8)

TheS4ndm4n#1919

• Wim1951
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 20:18
Alles herhaalt zich hier, het is allemaal van : Ik was er al bang voor en volgens mij .... Ik geloof niet ..... Ik ben bang dat .....
We weten het pas als het spel uit komt, en we alle mappen kunnen spelen.
Ik vermaak me wel met de Metro map, en ik kom maar weinig bugs tegen.
Verder maak ik me er niet druk over, we zien wel of het speelbaar is of niet, er zal wel een patch komen bij de release, en dat weten we ook nog niet.
Gewoon afwachten en geduld en vertrouwen hebben.
En lekker de Beta spelen, nu kan het nog.

• JT888
Hoezo heeft hij voor de beta betaald hij wilde de game kopen alleen bevalt hem de BETA niet en hij vind dat een reden om te cancelen ja zijn goedrecht maar het is wel een beetje dom om voor die reden te cancelen... Beta mensen Beta vermoeiend als die jankende baby's die hier posten dat ze gaan cancelen vanwege de bugs in de BETA ... maybe een MODbreak zodat het verwijderd kan worden.
furby-killer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:05:
[...]

Ik wil zo graag de P90, maar ga die nooit halen in de beta. In retail wil ik snel P90. (Gewoon omdat hij er cool uitziet, waarom zou je nog meer reden nog hebben, oké 50 kogels in magazijn, ook handig als je net als mij 12.5% accuratesse heb :P )
Hij valt qua damage wel tegen, schiet ook niet erg nauwkeurig. Aardig, meer ook niet.

Verwijderd

UMP overpowered. Waarop baseer je dit? Dat je het zelf fijn vind schieten? Dat hij op elke afstand alle guns overtreft? Dat hij guided bullets of curving death heeft? Zijn de damage stats misschien te sterk? Zelf vind ik granaten overpowered want als ze in mijn gezicht ontploffen ga ik dood.

Overpowered is net als (un)balanced zwaar overgebruikt en meestal misplaatst.

Meer on-topic: Was eerst gefrustreerd over de beta. Slechte server bereikbaarheid op dag 1 waardoor ik de Xbox pre-order heb gecancelled. Iets te vaak dit soort ongein meegemaakt en heb geen vertrouwen in de combi EA en MS om samen dit te fixxen. Heb PC versie laten staan overigens.

Nu zit ik zwaar te genieten van de intense gameplay. Je kan helemaal opgaan in een pot. Vooral als het 2e en 3e M-Com moeite gaan kosten wordt het echt heel vet. Niet dat het echt als een BF spel aanvoelt (te kleine ruimtes en te weinig doorgaande routes daarvoor) maar je merkt dat er misschien een parel onder de bugs vandaan gaat komen. De basis lijkt in ieder geval te kloppen. Nu maar hopen dat voertuigen goed zijn, de andere maps cool en alle bugs snel verdwijnen. Bij Dice weet je het niet, maar zit hard te duimen. Wie doet er mee? :P

(Vind het jammer dat de bolt actions niet tip-top zijn op close range. Kon er altijd van genieten om van dichtbij te lopen scopen. Verder vond ik de class verdeling van BC2 iets prettiger. Maar dat zal wel gaan wennen.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 17:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:11:
Bij Dice weet je het niet, maar zit hard te duimen. Wie doet er mee? :P
Ik heb al een afspraak staan om een nieuwe beugel te halen ;)

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het allemaal goed komt, zelfs als het nog 6 maanden duurt na de release.

• mdcsusa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03 10:13
Ik vindt dat Dice wel redelijk netjes met zijn community omgaat. Weliswaar zijn niet alle patches even snel maar ze komen er wel. Daar zijn genoeg ontwikkelaars die daar een puntje aan kunnen zuigen.

Verwijderd

Skybullet schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:50:
[...]

Zie niet wat daar stoer aan zou zijn?
Vermaak me prima met BFBC2, en die 50 euro vind ik vast wel een doel voor :D

Het gaat overgens niet enkel om de bugs (en reken er maar niet op dat die ineens weg zijn over 3 weken).
Battlelog is een ramp en zo is er nog veel meer, ooit opgevallen dat de struiken in de lucht zweven als je er onder ligt bv? Speelde de beta al na een paar dagen niet meer, geen zin me te ergeren aan een spel en zeker niet om er dan ook nog voor te betalen. Voor de multiplayer hoef ik em niet, zit gewoon te slecht in elkaar.
Vnze schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:05:
Overigens vind ik het straf dat je je gedacht veranderd van een pre order naar niks op basis van 1 week 1 map 1 gamemode in beta versie... Oké er is nog werk aan maar dat was ook bij BF2 en kijk eens hoe populair dat geworden is...
Het geeft wel een indruk van de gameplay en mogelijkheden/onmogelijkheden, en als ze al niet één mapje redelijk bugvrij kunnen krijgen... Ja, precies...

Net de mail binnen:

"Thank you for contacting Electronic Arts support.

As per your request I have processed your cancellation request for your order, your Cancel Request ID is **********. The money will clear back to your account within 5-7 business days.

If there is anything else you require, please let me know."

Alvast wel snel en netjes opgelost 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 18:02 ]

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
jezus BF3 zit vol met hackers en het lagg als een **** .......

en lekker spelen is dat (tegen iemand met 88 kills) pussy game.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 13:48
icegodd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:59:
jezus BF3 zit vol met hackers en het lagg als een **** .......

en lekker spelen is dat (tegen iemand met 88 kills) pussy game.
First thought: N00000000b.

Ga er eerst eens even een paar uur insteken voordat je hiermee aan komt zetten.

• beany

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:38:
[...]
Het gaat overgens niet enkel om de bugs (en reken er maar niet op dat die ineens weg zijn over 3 weken).
Een hoop bugs zullen worden opgelost, reken daar maar op! En met patches zullen er nog veel meer worden opgelost!
Battlelog is een ramp en zo is er nog veel meer,
Ik zie het probleem met Battlelog niet zo. Hoezo is dat een ramp? Ik vind het prima werken, veel beter dan een ingame browser. Het is snel, overzichtelijk, veeeeeeeel informatie, ik kan al die informatie ook bekijken op een pc waar BF3 niet geinstalleerd is, etc etc. Ik snap het gezeur over Battlelog niet zo, maar misschien komt het ook omdat mensen niet aan iets nieuws willen wennen of zo. En als er een ingame browser komt is die weer niet goed, want dan mist er dit en dat en zus en zo... eigenlijk is het nooit goed??
ooit opgevallen dat de struiken in de lucht zweven als je er onder ligt bv? Speelde de beta al na een paar dagen niet meer, geen zin me te ergeren aan een spel en zeker niet om er dan ook nog voor te betalen. Voor de multiplayer hoef ik em niet, zit gewoon te slecht in elkaar.
Ik heb struiken niet echt zien zweven.
[...]

Het geeft wel een indruk van de gameplay en mogelijkheden/onmogelijkheden, en als ze al niet één mapje redelijk bugvrij kunnen krijgen... Ja, precies...
Ik vind dat zo stomme opmerking he!! Het is een beta, de client is op zijn minst al 1 maand oud, ze gingen voor load testing, niet kijken of de map bugvrij is. Ik vind het erg goedkoop commentaar leveren. Dat je je preorder geannuleerd hebt is je goed recht, maar ik denk dat je er spijt van krijgt ;)

No offense overigens, lees bovenstaande met een 'gezonde discussie' toon :)

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 20:45
Modbreak:De kansloze discussie van vanmiddag heb ik grotendeels getrashed en gelukkig is de rust weer enigszins gekeerd. Wel een aantal dingen die me opvielen:
- teveel mensen die net zo hard offtopic meegaan
- teveel mensen die reageren in het topic zonder topic report aan te maken
- teveel mensen die reageren dat ze een topic report aan hebben gemaakt

Laat het jullie even tot je doordringen dat zulke reacties natuurlijk averechts werken en totaal niks bijdragen aan het topic. Maak dus gewoon in het vervolg een topic report aan (het liefst met link).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 05:29

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn hier mensen die een aantal uren in zowel de console als de PC versie hebben gestoken? Wat mij opvalt is dat de PC versie veel meer bugs lijkt te hebben/dat de bugs veel vaker voorkomen. En cheaters natuurlijk, maar dat zal wel weggewerkt worden in de final.

• Compi_56
  • Laatst online: 14-11 03:53
Check de lange nek bug.

Battlefield 3 Beta : In Real Life

YouTube: Battlefield 3 Beta : In Real Life - YouTube

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:23:
Zijn hier mensen die een aantal uren in zowel de console als de PC versie hebben gestoken? Wat mij opvalt is dat de PC versie veel meer bugs lijkt te hebben/dat de bugs veel vaker voorkomen. En cheaters natuurlijk, maar dat zal wel weggewerkt worden in de final.
Ik sta op dit moment op 7 uur PC en 1,5 uur PS3 en ik heb het idee dat de console minder last heeft van bugs en de hitdetectie lijkt vele malen beter, ik heb vaak veel minder 'hits' nodig om iemand om te leggen.

• M2M
  • Laatst online: 23:37

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:21:
[...]

Ik sta op dit moment op 7 uur PC en 1,5 uur PS3 en ik heb het idee dat de console minder last heeft van bugs en de hitdetectie lijkt vele malen beter, ik heb vaak veel minder 'hits' nodig om iemand om te leggen.
Eigenlijk moet je de console versies en de pc versie als een aparte game bekijken. De gameplay op de pc is zoveel anders dan op een console. Dat zie je erg duidelijk naar voren komen als je de gameplay filmpjes op youtube bekijkt.

En ik wil hier dus niets anders mee duidelijk maken dan de gameplay verschillen tussen console en pc.

-_-

Verwijderd

beany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:08:
Ik zie het probleem met Battlelog niet zo. Hoezo is dat een ramp? Ik vind het prima werken, veel beter dan een ingame browser. Het is snel, overzichtelijk, veeeeeeeel informatie, ik kan al die informatie ook bekijken op een pc waar BF3 niet geinstalleerd is, etc etc. Ik snap het gezeur over Battlelog niet zo, maar misschien komt het ook omdat mensen niet aan iets nieuws willen wennen of zo. En als er een ingame browser komt is die weer niet goed, want dan mist er dit en dat en zus en zo... eigenlijk is het nooit goed??
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met Battlelog, maar wat ik storend vind is dat als ik de pc opstart voor een snel potje BF3 hij eerst m'n browser met 20 tabs opent waarin ik alle video's weer op pauze moet zetten etc en dan moet ie ook weer op Origin inloggen en dat voelt gewoon aan als een hoop gedoe. Ik had eerlijk gezegd liever een solide in-game browser gezien niet omdat Battlelog zo beroerd is maar eerder omdat Battlelog geen enkele meerwaarde heeft imo en ik dus ook geen reden zie om het op deze manier te doen.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
waarom laat je niet een andere browser met opstarten met alleen battle log.

iexplorer.exe "http://battlelog.battlefield.com/bf3/"

hoppa

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• M2M
  • Laatst online: 23:37

M2M

medicijnman

Bijkomend punt is dat flash tegenwoordig de videokaart gebruikt. Als ik een paar youtube filmpjes open heb staan (op pauze) mis ik toch een kleine 15 - 20% van mijn framerate. Als ik de filmpjes sluit gaat alles weer prima. Behoorlijk irritant al zeg ik het zelf.

-_-

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 00:27
Had net een hele mooie potje als defender. Tegen het einde van de tickets van de attackers aan kwam ik opeens achter een stuk of 10 man die erg dicht op elkaar waren geplakt. Gooide een granaat en vuurde een RPG-raket af meteen een aantal dood. De rest gewoon met mn wapen afgemaakt wat meteen het einde van hun tickets betekende en ik eindigde met 27/7 k/d. Prachtig om te zien, alleen jammer dat ik geen FRAPS of iets dergelijks aan heb staan.

PSN ID: Beest41

Pagina: 1 ... 47 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP:

(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien