Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
tis een bug item, ik heb een half uur naar een stream gekeken die alles met de black mushroom probeerde wat tie maar kon bedenken, en je kon er niks meeBosmonster schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:20:
Weet iemand wat de Black Mushroom doet in D3? Zag hem vallen in een YouTube filmpje, maar de speler pakte hem niet op. Eerste keer dat ik die zag vallen.
maar in de full game is zal het dus een 250life "rejuv potion" zijn
Dit was inderdaad het laatste nieuws omtrent de followers. Of tenminste over dit onderwerp that isThey're also tuned so that they become very weak starting in Nightmare, and then are completely unusable in Hell.
Het is dan voornamelijk ook een companion om spelers over te halen om samen met andere mensen te spelen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Sprak gister Olaf (van de redactie) en die mocht ook al spelen
Enig idee of Tweakers net als bij Starcraft 2 een aantal beta keys mag gaan weggeven?psychoclown schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:15:
Op de frontpage de beta bevindingen van tweakers: reviews: Diablo III - berichten uit de bèta.
Sprak gister Olaf (van de redactie) en die mocht ook al spelen
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Misschien wel, maar daar blijft natuurlijk niks van over nadat alle modjes een key hebben gejatpsychoclown schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:57:
Dat durf ik niet te zeggen maar ik hoop natuurlijk net zo hard mee
desondanks, als iemand een key verdient in die topic is het psycho wel, met al het werk wat hij in dit topic heeft gestoken
-niks-
Ligt er aan waarvoor ze het gebruiken he.MLM schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:14:
mwah, medewerkers zijn vak uitgesloten bij een prijsvraag
desondanks, als iemand een key verdient in die topic is het psycho wel, met al het werk wat hij in dit topic heeft gestoken
Sites en bladen krijgen vaak een 2 tot 10 keys in ruil voor een preview. Dan kunnen ze die prima onder het personeel verdelen. Iemand moet het artikel immers schrijven.
Kan ook zijn dat ze de keys krijgen om onder hun leden te verdelen (bvb door een prijsvraag, of eerst komt eerst maalt) Dan mag de crew meestal niet meedoen
Vraag is, zijn de modjes "crew"? Of zijn het vrijwilligers en onder die noemer uitgesloten van welke regulaties Blizzard ook zou stellenRocketKoen schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:08:
[...]
Misschien wel, maar daar blijft natuurlijk niks van over nadat alle modjes een key hebben gejat
Daarnaast denk ik niet dat we snel een key giveaway zullen zien hier voor D3. Het is nog vrij vroeg sinds de beta is gestart, ze hebben nog minimaal 3 maanden te gaan tot release en waarschijnlijk willen ze niet al te snel van stapel lopen met het aantal spelers.
Iedere dag zouden er een tiental spelers bijkomen. Deze trend is ook te zien in het aantal servertjes en de bezetting ervan. Er zijn alleen maar weinig sites die ze echt allemaal in kaart brengt. Toch zijn er nu honderden beta-testers, waar dit er eerst misschien totaal 200 waren. (Begin F&F) Nu zie je zelfs in een onvolledige weergave al snel 500 spelers.
Heeft T.net niet als "pers" beta invites gekregen? Ik neem aan dat op die manier de frontpage update voort is gekomen? Als Psycho zich te kennen weet te geven aan Blizz als fan-site forum manager, denk ik dat hij ook eerder in aanmerking komt als dat hij "gewoon als mod" te boek staat.
Achja, de beta, ik heb liever dat ze lekker door coden en tweaken zodat ik dit spelletje snel kan bestellen. Liever zie ik dat wat opschieten dan dat ze nog een duizendtal beta plaatsen creëren.
Tweakers heeft inderdaad als pers de keys gekregen ja, maarja ben mod en geen redacteurdjunicron schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:42:
Heeft T.net niet als "pers" beta invites gekregen? Ik neem aan dat op die manier de frontpage update voort is gekomen? Als Psycho zich te kennen weet te geven aan Blizz als fan-site forum manager, denk ik dat hij ook eerder in aanmerking komt als dat hij "gewoon als mod" te boek staat.
Achja, de beta, ik heb liever dat ze lekker door coden en tweaken zodat ik dit spelletje snel kan bestellen. Liever zie ik dat wat opschieten dan dat ze nog een duizendtal beta plaatsen creëren.
Anoniem: 303530
Als er echter ~500 keys worden weggegeven vind ik dat er een uitzondering moet worden gemaakt. Niemand zal daarom gaan zeuren.
Ik heb nu een level 13 barbarian, level 9 wizard en een level 5 demon hunter.
Er is nu niet veel meer te doen naast meer classes te levelen, de blacksmith levelen en de templar levelen.
Wel is het mij gelukt om een rare gloves te craften genaamd "Stranglers" waarvan mijn barbarian nu geniet.
Mijn active/passive skills van de barbarian:
- Cleave
- Leap Attack
- Ground Stomp
- Rend
- Weapons Master
Zie plaatje voor meer details over mijn barbarian.
Er zijn inderdaad prijsvragen/lotingen waaraan mods niet mee mogen doen maar bij het weggeven van keys gelukkig welAnoniem: 303530 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:58:
Als er echter ~500 keys worden weggegeven vind ik dat er een uitzondering moet worden gemaakt. Niemand zal daarom gaan zeuren.
Heb te weinig tijd om uren te stoppen in iets en me heel druk te gaan maken over iets dat daarna weer te vuilnisbak in verdwijnt
[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 03-10-2011 07:38 ]
Gister de beta gedownload & geinstalleerd; inlogscherm ziet er netjes uit, maar er mist iets; ik kom niet voor bij dat scherm met username & passwordpsychoclown schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:34:
[...]
Er zijn inderdaad prijsvragen/lotingen waaraan mods niet mee mogen doen maar bij het weggeven van keys gelukkig wel

anyways, hoop dat ze snel de testperiode afronden en gaan releasen, en dat ze q1 idd gaan leveren
ben wel een beetje uitgekeken op D2 zo langzamerhand
filmpjes zien er tot nog toe gelikt uit; t is alleen wachten op de full version om te kijken welke skills overeind blijven in hell-diff; dit zijn meestal niet de skills die in normal ownen
[ Voor 14% gewijzigd door kwakke01 op 03-10-2011 08:26 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Waarom ben je voor dual wield gegaan? Ik wil het ook gaan doen, maar ik vraag me af hoe viable het is met alle %weapondmg waar skills op gebaseerd zijn.flnhst schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:29:
Op 27 sep had ik mijn uitnodiging ontvangen.
Ik heb nu een level 13 barbarian, level 9 wizard en een level 5 demon hunter.
Er is nu niet veel meer te doen naast meer classes te levelen, de blacksmith levelen en de templar levelen.
Wel is het mij gelukt om een rare gloves te craften genaamd "Stranglers" waarvan mijn barbarian nu geniet.
Mijn active/passive skills van de barbarian:
- Cleave
- Leap Attack
- Ground Stomp
- Rend
- Weapons Master
Zie plaatje voor meer details over mijn barbarian.
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Anoniem: 116278
Ik speel barb nu ook als dual wield. Met frenzy is het echt lachen, gaat als een idioot door Leoric heen. En fury gebruik ik eigenlijk alleen voor Battle Rage.Khiu schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:41:
[...]
Waarom ben je voor dual wield gegaan? Ik wil het ook gaan doen, maar ik vraag me af hoe viable het is met alle %weapondmg waar skills op gebaseerd zijn.
Trouwens, met dual wield genereer je toch ook sneller fury? Dus ook al doen je spenders minder dmg, je kunt ze wel vaker doen.
Juist doordat het % is maakt het niet uit...Khiu schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:41:
[...]
Waarom ben je voor dual wield gegaan? Ik wil het ook gaan doen, maar ik vraag me af hoe viable het is met alle %weapondmg waar skills op gebaseerd zijn.
Dual wield is wel minder damage, maar het is wel met veel hogere snelheid. Uiteindelijk komt het dus ongeveer op hetzelfde neer. DPS wise.
Dit soort dingen gaat pas echt uitmaken bij crit-heavy builds, waar je je juist richt op mega-two-hander-crits bijvoorbeeld voor PvP. Ook daar maakt het op de lange termijn dps-wise waarschijnlijk niet uit, maar kan de mega-piek-damage een groot voordeel zijn, ook al is het onbetrouwbaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 03-10-2011 12:56 ]
Maar blijkbaar gebruikt NtodaS alleen Battle rage als spender en dan is het geen probleem, al zal daar op hogere lvls denk ik wel verandering in komen.
Edit:
Misschien loop ik achter, maar als je op de chat gem klikt bij de skill calculator maakt hij een random build voor je. Hij doet toch wat!
[ Voor 14% gewijzigd door Khiu op 03-10-2011 14:24 ]
Ahh ja.. hier heb je zeker een punt! Als het gaat om een weapon-damage based skill met flinke cooldown dan heb je zeker profijt bij een 2H.Khiu schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:43:
Het eventuele probleem leek mij dat de echte damage dealing abilities rage kosten en/of een cooldown hebben, waardoor je dus met minder hoge min/max weapon damage de abilities net zo vaak kan gebruiken als met een 2h.
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 03-10-2011 14:51 ]
tenzij met dualwield beide wapens bij elkaar op geteld gaan worden..Bosmonster schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:50:
[...]
Ahh ja.. hier heb je zeker een punt! Als het gaat om een weapon-damage based skill met flinke cooldown dan heb je zeker profijt bij een 2H.
Ik heb me niet veel geconcentreerd op de vialibility van dual wield of two handers. Daar maak ik na de release wel zorgen overKhiu schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:41:
[...]
Ik heb zo juist ook me eerste legendary gekregen: Griswold's Edge
Congratulations! You've been selected to participate in the Diablo III beta test.

Als iemand mij nodig heeft deze week, ill be in heaven
[ Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 04-10-2011 06:21 ]
Ben wel heel benieuwd wat voor random properties je erop hebt gekregen.flnhst schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:29:
[...]
Ik heb zo juist ook me eerste legendary gekregen: Griswold's Edge
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Maar je gaat wel hardcore spelen zeker als de retail uit is?Bosmonster schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:37:
De beta boeit mij eerlijk gezegd niet zo heel erg. Vind het erg leuk om mensen er mee bezig te zien, maar persoonlijk vind ik het een beetje zonde van de tijd
Heb te weinig tijd om uren te stoppen in iets en me heel druk te gaan maken over iets dat daarna weer te vuilnisbak in verdwijnt
Kijk eens 4 posts naar boven.Flghter1982 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:47:
heeft er nu eigenlijk al iemand een beta key gekregen die niet onder PERS of F&F valt? ben er nog geen 1 tegengekomen hier op tweakers. zo word de beta is gestart natuurlijk behoorlijk relatief.
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Tja, 2 sec later: Zag ik natuurlijk dat het om mijn eigen D2 ging
Ach ja, we wachten wel weer verder
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Ugh, i know the feeling. Elke dag gmail checken en als ik daar geen mail zie dan toch maar even op Battle.net inloggen om te kijken of ik daar niet toevallig een D3 Beta icoontje zie staan. Eerlijk gezegd heb ik de hoop al wel opgegeven en maak ik me klaar om de laatste paar maanden een winterslaap te houden. Ik zet de wekker wel op februari.Derr_Hans schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:35:
Had even een klein momentje van vreugde toen ik de naam diablo op mijn gamepage van battle.net zag staan.
Tja, 2 sec later: Zag ik natuurlijk dat het om mijn eigen D2 ging![]()
Ach ja, we wachten wel weer verder
edit: oeps ik zie dat mijn photobucket account te veel bezocht is.... sorry voor de mensen die een avatar van mij hebben gebruikt. Ik zal eens kijken of ik een 2de account aan kan maken op photobucket. Of heeft iemand een beter advies om ergens gratis plaatjes op het WWW te gooien?
[ Voor 17% gewijzigd door FloydRaalte op 04-10-2011 10:44 ]
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Nope.
Ik heb de invite ontvangen op mijn battle.net account waar ik ook WoW US, D2 en SC2 op heb (ik heb nog een 2e waar ik wow EU op heb).
Ben nu een lvl 9 witchdoctor, in cathedral lvl 4 op zoek naar the black king.
Moet nu alleen even een break nemen omdat ik honger, dorst en pijn aan mijn polsen krijg
Maar dat geeft je wel een idee van hoe boeiend het spel is
Grootste verschil tot nu toe met D2 is dat je niet om de havenklap naar town hoeft. Je kan gewoon alles salvagen of verkopen vanuit je inventory als het vol raakt.
Gold en orbs worden opgepakt als je er overheen loopt, items niet (helaas nog geen optie om items ook auto-loot te maken)
Positief blijven, je wilt natuurlijk geen dag missen als hij, ik gok rond de 20 Januari uit komt
En die auto-loot optie zal er ook niet komen, daar hebben ze eerder wel eens op gereageerd.RocketKoen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:40:
[...]
Grootste verschil tot nu toe met D2 is dat je niet om de havenklap naar town hoeft. Je kan gewoon alles salvagen of verkopen vanuit je inventory als het vol raakt.
Gold en orbs worden opgepakt als je er overheen loopt, items niet (helaas nog geen optie om items ook auto-loot te maken)
jammerpsychoclown schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:54:
[...]
En die auto-loot optie zal er ook niet komen, daar hebben ze eerder wel eens op gereageerd.
Net een potje met 4 man gespeeld snel.
Dat alle loot individueel dropt is wel een hele verbetering. Je kan je weer gewoon concentreren op het vechten ipv op wie het snelste op de loot klikt.
edit: Ik heb trouwens voor BF3 een nieuwe videokaart moeten bestellen. Maar D3 draait nog gewoon goed op mijn HD 4850.
de FPS cap is 60. Als er veel actie is daalt het tot 25-45.
Maar aangezien ik een ping van 283 heb op de beta server maakt dat niet zo uit. Overigens is het zelfs met die 56k6 ping nog goed speelbaar
[ Voor 27% gewijzigd door RocketKoen op 04-10-2011 11:32 ]
Ja had al gelezen dat die australiers ook geen last hadden van lag met een ping rond de 250.RocketKoen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:06:
[...]
jammer
Net een potje met 4 man gespeeld snel.
Dat alle loot individueel dropt is wel een hele verbetering. Je kan je weer gewoon concentreren op het vechten ipv op wie het snelste op de loot klikt.
edit: Ik heb trouwens voor BF3 een nieuwe videokaart moeten bestellen. Maar D3 draait nog gewoon goed op mijn HD 4850.
Maar aangezien ik een ping van 283 heb op de beta server maakt dat niet zo uit. Overigens is het zelfs met die 56k6 ping nog goed speelbaar
Goed nieuws voor ons Hardcore spelers, er is niets irritanter dan dood gaan door lag.
de skills van de witchdoctor hebben ook vrijwel allemaal een soort delay. een korte animatie voordat de damage begint.Derr_Hans schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:35:
[...]
Ja had al gelezen dat die australiers ook geen last hadden van lag met een ping rond de 250.
Goed nieuws voor ons Hardcore spelers, er is niets irritanter dan dood gaan door lag.
misschien dat een class die het van melee attacks moet hebben er meer last van heeft.
MMmm, ik heb een HD4780 1gb op een e8800 duocore met 4gb. Ik had toch gedacht dat dit dik genoeg was. Maar als het moet besteld ik een compleet nieuwe PC speciaal voor D3. Dan maar niet op vakantie.RocketKoen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:06:
hoe interpreteer je mijn "d3 draait nog goed op mijn systeem" als een reden om te upgraden?FloydRaalte schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:38:
[...]
MMmm, ik heb een HD4780 1gb op een e8800 duocore met 4gb. Ik had toch gedacht dat dit dik genoeg was. Maar als het moet besteld ik een compleet nieuwe PC speciaal voor D3. Dan maar niet op vakantie.
Ach!RocketKoen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:40:
[...]
hoe interpreteer je mijn "d3 draait nog goed op mijn systeem" als een reden om te upgraden?

Ja, in BF3 haal ik de 25 FPS niet eens.... (18 als het rustig is) en dan staan er nog best een aantal opties op low.FloydRaalte schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:46:
[...]
Ach!ik lees compleet over BF3 heen en lees daar gewoon D3.
Vandaar. Gelukkig maar, ik vond het al zo vreemd klinken aangezien D3 juist goed om zou moeten kunnen gaan met een behoorlijke scope qua systeemspecificaties volgens de Blizzboys.
in D3 heb ik de standaard instellingen laten staan (ik geloof dat 1 optie niet op high stond) en het draait prima.
Anoniem: 82860
Is hier ook een youtube filmpje van? Ik kan er zo geen vinden. Misschien onder een cryptische omschrijving?Erycius schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:04:
[afbeelding]
Dit heb ik trouwens enkele dagen geleden gehad in één van de drie minidungeons waar je naar de kroon van de Skeleton King moet zoeken. Als je in een dungeon zit waar de kroon niet ligt kan je een gewone sidequest hebben, of, zeldzamer, dit event. De urn (links in beeld) aanklikken start het event, een timer van een minuut begint te lopen en tijdens die minuut spawnen constant skellies, en dat moet je dus een minuut lang overleven. Het event zélf geeft al xp, en uiteraard krijg je ook xp van de gigantische massacre bonus die je hebt weten op te bouwen, ik zat aan 101, da's dus een spawnrate van ongeveer 1,6 skeletons per seconde.
YouTube: Diablo 3 Beta - 163 Kill Streak - YouTubeAnoniem: 82860 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:55:
[...]
Is hier ook een youtube filmpje van? Ik kan er zo geen vinden. Misschien onder een cryptische omschrijving?
Wizard 197 Killed Mighty Blow! 227 Massacre!
Greetings from Blizzard Entertainment!
We’re gearing up for the forthcoming launch of Diablo III and would like to extend you an invitation to
participate in the beta test. If you are interested in participating, you need to have a Battle.net
account, which you can create on our Battle.net website.
We will flag you for access to the Diablo III beta test when we begin admitting press. You do not need to
go through the opt-in process.
To secure your place among the first of Sanctuary’s heroes,Please use the following template below to
verify your account and information via email.
* Name:
* Battle.account name:
* Password:
* Country:
* E-mail Address:
Thanks and see you all in the Burning Hells!
En dat vanaf het mooie domein: d3-blizzard.com
Tuurlijk, Blizzard wil mijn username en password weten als ik een account maak en dat bevestig via e-mail

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Beetje jammer van de lag...tis nu een beetje een voor/na screenshotDerr_Hans schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:20:
Deze is ook leuk, hij heeft dan al wel de urn geopend.
Is die ray trouwens echt zo OP??
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
hehe, januari sounds good; kijken of we een leuke party bijelkaar kunnen krijgen; zal voor de gein ook maar eens een verzoek versturen voor het beta-testen; zal er niet meer tussenkomen denk ik, but you never knowDerr_Hans schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:20:
Deze is ook leuk, hij heeft dan al wel de urn geopend.
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Anoniem: 82860
De grens van de engine is dus al opgezocht!Joarie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:53:
[...]
Beetje jammer van de lag...tis nu een beetje een voor/na screenshot
Is die ray trouwens echt zo OP??
Op die machine wellicht :+! Als je er een viertal kaarten in SLI/Crossfire in hangt plus een top CPU zal het waarschijnlijk beter verlopenAnoniem: 82860 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:26:
[...]
De grens van de engine is dus al opgezocht!
Fraps draaien terwijl je speelt is meestal ook niet erg goed voor je prestatiesAnoniem: 82860 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:26:
[...]
De grens van de engine is dus al opgezocht!
Portal 2, Witcher 2 of Starcraft 2 gebruikt je hardware netjes (alle cores / veel geheugen etc) en zal daarom merken dat je nog iets aan het doen bent.
Pak er een willekeurige gare port bij en je merkt dat het geen invloed heeft. Tja, als het spelletje met 1~2 cores genoeg heeft en niet meer dan 512mb gebruikt :-/
D3 heb ik in wel meer playthrougs zien laggen. Maar dat deed D2 ook al. Veel beestjes opleggen = veel loot dus veel random rolls. En dan gebeurt dat allemaal serverside -> doorgeven aan je systeem -> renderen. Ik denk dat zo'n "one-shot-200kills" actie altijd zal blijven laggen in D3.
Het verbaasd mij dat niemand D3 speelde met Fraps aan. Ik zou graag willen weten waar men op speelt. Ik neem aan dat Blizz dat ook heeft en de hele zooi logt?
Die random rolls maakt je systeem ook niet zo druk om overigens. Eerder 200x death animations en item drop animations initialiseren. Maar een modern systeem zou daar echt niet op mogen laggen met de graphics van D3. Hooguit serverside lag, maar dat zou je niet moeten merken in framedrops.
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2011 22:41 ]
de CPU is niet echt de bottleneck. Heb net even getest met diagnostische zooi aan.Bosmonster schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:40:
Nou dat fraps zal wel meevallen toch? Ik speelde 5-6 jaar geleden al zonder lag WoW op alles max met Fraps running. Waarom zou dat met huidige multi-core systemen ineens een probleem zijn?
Die random rolls maakt je systeem ook niet zo druk om overigens. Eerder 200x death animations en item drop animations initialiseren. Maar een modern systeem zou daar echt niet op mogen laggen met de graphics van D3. Hooguit serverside lag, maar dat zou je niet moeten merken in framedrops.
CPU verbruik hier piekt @ 85% op alle 4 de cores, met een gemiddelde van 35-40% tijdens het spelen.
FPS zit meestal op 60 (capped) met drops naar 40
op mijn vorige videokaart (vandaag nieuwe binnen) had ik drops naar 25 fps soms.
CPU: intel Q9450 GFX: HD6950 @ 900Mhz oude GFX: HD4850
De enige factor daarin die ik me echt kan voorstellen dat iets uitmaakt is dat RAM. Je gaat geen 1080p capturen met <8GB.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 05-10-2011 07:45 ]
HD is de grote bottleneck hoor.Bosmonster schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 07:45:
En dat is het ook een beetje met tools als Fraps. Het kost CPU (wat dus meestal tegenwoordig geen bottle neck is), RAM en HD-snelheid.
De enige factor daarin die ik me echt kan voorstellen dat iets uitmaakt is dat RAM. Je gaat geen 1080p capturen met <8GB.
fraps schrijft al snel >1GB per minuut.
Als je game, of windows op dezelfde HDD of hetzelfde kanaal staat als waar je de video op wegschrijft, gaat het laden van bvb een animatie vanaf de HDD tergend langzaam.
Goed nieuws, ik heb een upgrade naar 16GB intern gedaan onlangs... Of is dat wat teveel van het goedeBosmonster schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:10:
Games zouden met voldoende RAM echter bijna geen gebruik meer moeten maken van de HD. Die gaan echt niet elke animatietje van HD laden.
Gebruikt een game als WoW eigenlijk veel intern geheugen en wat is jullie verwachting met Diablo 3?
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.
Afhankelijk van hoeveel verschillende animaties er zijn per creep, hoeveel verschillende creeps er zijn, welke andere effecten er zijn...Bosmonster schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:10:
Games zouden met voldoende RAM echter bijna geen gebruik meer moeten maken van de HD. Die gaan echt niet elke animatietje van HD laden.
20x20 á 20mb bv... zit al aan de 8gb
Note: zo snel zal het uiteraard niet gaan maar het tikt wel aan als je een goede uitgebreide animatie catalogus hebt
Anoniem: 303530
Wikipedia: Raster graphics (d2)
Wikipedia: Vector graphics (d3)
Het is onmogelijk animaties te cachen in d3, omdat deze bestaan uit meshes met texturen en elk zijn eigen orientatie en belichting. Deze animaties moeten dus gerenderd worden.
Ik bekijk altijd op m'n 2e scherm hoeveel mem er nu eigenlijk gebruikt wordt. In games, heb ik tot nu toe nog nooit m'n hele 6GB vol zien lopen.
Omdat de death ani's "live" gerenderd worden, heb je inderdaad niet bijzonder veel aan een sloot geheugen, de CPU moet gewoon de physics doen en uit het geheugen komt de richting waarin dingen moeten veranderen terwijl de GPU het werk doet met (veranderende?) textures uit de vram.
Punt blijft wel dat er dus eigenlijk om dit soort lags te voorkomen, netter omgegaan moet worden met code rondom dit soort massa effecten. Tot een unit of 60 gaat het prima, maar 200 is dus blijkbaar teveel.
Zelfde in SC2: De GPU haalt het wel om 200 food aan carriers in beeld te brengen, maar het moment dat er een confrontatie komt is het belichten / veranderen van vallende brokken wat het zwaar maakt, zeker met de ultra setting, omdat er dan gewoon veel lichtpunten gebruikt worden. De CPU die de physics en status mutaties moet doen heeft het daarnaast ook zwaar.
Of anders, op 1080 ultra heeft een GTX560ti + core i7 (1366) op 3ghz het behoorlijk zwaar aan een beeld voor vechtende units (20-45 fps?) met behoorlijke lag bij sommige gebeurtenissen: Alle cores naar 80-100%.
Terwijl dit rond de 20% ligt bij "normaal" rustig spel, met 120+ fps.
Hier zie in deze beta dus weer hetzelfde gebeuren. Maar wat ik wilde aangeven was dat dit probleem vreemdgenoeg ook op dezelfde hardware in Diablo 2 optreed: Als je groep van 32 deatbeetles instakilled met ijs, (dus de helft knapt kapot) en er moeten herhaaldelijk van die charged bolts worden gerenderd, naast een lading drops, dan zie je het spel ook laggen. En dat met een CPU load die niet boven de 70% uit komt. (1 core)
- +2 - 4 Fire damageTormbo schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:44:
[...]
Ben wel heel benieuwd wat voor random properties je erop hebt gekregen.
- +10 Life
Hij dropte bij de weapon stand in Old Tristram.
Eigenlijk ook logisch gezien de content in de beta!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Verder nog de melding dat hij zeker weten niet in 2011 uit komt, ben ik er eigenlijk eerst wel klaar mee...
Anoniem: 315662
ik krijg die scam zo'n 10 keer per dag, ik maak me er niet meer druk om (gmail spam filter ftw)
Snap ook niet goed hoezo er maar zo weinig invites verstuurd worden want ik mag toch aannemen dat het uiteindelijk de bedoeling is dat er wel meer dan dat op één server zullen spelen. Jammer dat we de echte reden niet weten.Bulls schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:00:
Ja ik ben ook al een beetje terughoudend geworden. Eigenlijk ook teleurgesteld in hoeveel beta invites gestuurd worden. Dat ze de server populatie op een magere 100 tot 150 willen houden, is gewoon belachelijk en veel te weinig.
Mijn inziens kun je ze dat ook niet kwalijk nemen want zelf zou je er waarschijnlijk ook een aantal doen. Zelf zou ik elke class toch zeker wel een keer naar het max level levelen.Het kan zijn dat er best wel wat invites verstuurd worden, maar als er een paar tussen zitten die niet na verschillende playthroughs ophouden, komen er ook geen plekken vrij voor andere mensen, wat dus resulteerd in nog minder invites.
Het is gewoon jammer dat Blizzard ook geen statement doet over waarom er zo weinig een invite krijgen
Ze zitten niet op 1 server.psychoclown schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:19:
[...]
Snap ook niet goed hoezo er maar zo weinig invites verstuurd worden want ik mag toch aannemen dat het uiteindelijk de bedoeling is dat er wel meer dan dat op één server zullen spelen. Jammer dat we de echte reden niet weten.
1 "server" heeft maximaal 4 spelers.
Als je naar de serverbrowser gaat, krijg je een lijst van quests te zien die je hebt hebt vrijgespeeld (mee bezig of completed). met een getal hoeveel spelers die quest public spelen.
Je selecteert een quest en klikt op join. Battle.net stopt je in een random server.
Als je een game start, kun je kiezen of het private, friends only of public wordt.
Private is single player of invite only.
friends only is private, maar mensen op je friendslist kunnen zonder invite joinen.
public kan iedereen in gestopt worden door de random server joiner.
[ Voor 16% gewijzigd door RocketKoen op 05-10-2011 18:31 ]
Hij heeft het over de 'echte' hardware serversRocketKoen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:27:
[...]
Ze zitten niet op 1 server.
1 "server" heeft maximaal 4 spelers.
Als je naar de serverbrowser gaat, krijg je een lijst van quests te zien die je hebt hebt vrijgespeeld (mee bezig of completed). met een getal hoeveel spelers die quest public spelen.
Je selecteert een quest en klikt op join. Battle.net stopt je in een random server.
Als je een game start, kun je kiezen of het private, friends only of public wordt.
Private is single player of invite only.
friends only is private, maar mensen op je friendslist kunnen zonder invite joinen.
public kan iedereen in gestopt worden door de random server joiner.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik las dus een post van iemand op D3 forum, en die vond dat er te veel mensen een invite krijgen die maar heel even een playthrough spelen en dan gaan klagen dat het kort was. En als hijzelf een invite zou krijgen de beta zal spelen tot de release.psychoclown schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:19:
[...]
Mijn inziens kun je ze dat ook niet kwalijk nemen want zelf zou je er waarschijnlijk ook een aantal doen. Zelf zou ik elke class toch zeker wel een keer naar het max level levelen.
Het is gewoon jammer dat Blizzard ook geen statement doet over waarom er zo weinig een invite krijgen
Maar juist de mensen die kort spelen zorgen ervoor dat er meer mensen invited worden dan de diehards die de content binnenstebuiten keren.
Tuurlijk zou ik ook een paar playthroughs spelen maar als je dat eerste stuk zo vaak overnieuw doet begint het wel saai te worden, en je verpeste het voor wanneer hij echt gereleased wordt. Want dan moet je eerst "het beta stuk" spelen.
Inderdaad.Pedr0 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:37:
[...]
Hij heeft het over de 'echte' hardware servers
Maar nogmaals, dat is niet de 'fout' van de speler(s) maar van Blizzard.Bulls schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:52:
[...]
Maar juist de mensen die kort spelen zorgen ervoor dat er meer mensen invited worden dan de diehards die de content binnenstebuiten keren.
Blizzard hyped over een beta en zeggen nadrukkelijk dat het bedoeld is om de hardware te testen maar vervolgens blijft een flink playeraantal uit. Kan me niet voorstellen dat ze met zo weinig spelers (constant) online de uiteindelijke hardware echt goed kunnen testen (aka servercapaciteit flink hoog houden).
Dat is heel persoonlijk natuurlijk, mij zal het weinig uitmaken zeg maar. Tuurlijk de eerste keer/keren is het het spannendst maar ik denk dat er veel mensen zijn die het niet zoveel uit zal makenTuurlijk zou ik ook een paar playthroughs spelen maar als je dat eerste stuk zo vaak overnieuw doet begint het wel saai te worden, en je verpeste het voor wanneer hij echt gereleased wordt. Want dan moet je eerst "het beta stuk" spelen.
en wat is een "echte" hardware server tegenwoordig?Pedr0 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:37:
[...]
Hij heeft het over de 'echte' hardware servers
ik neem aan dat niet alle games op 1 PC draaien, maar op een cloud.
Een echte server is een stuk staal in mijn ogen. Ze zullen wellicht een berg virtueel draaien op hele dikke echte servers. Ik weet niet wat jij bedoelt met "op een cloud"?RocketKoen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:58:
[...]
en wat is een "echte" hardware server tegenwoordig?
ik neem aan dat niet alle games op 1 PC draaien, maar op een cloud.
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.
Waarschijnlijk een groep gekoppelde servers.Jackson Claxon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:48:
[...]
Een echte server is een stuk staal in mijn ogen. Ze zullen wellicht een berg virtueel draaien op hele dikke echte servers. Ik weet niet wat jij bedoelt met "op een cloud"?
Ik zou er maar van uit gaan dat dit niet de goedkoopste servers zijn.
Nog steeds geen geluk gehad met de beta-keys helaas
Dus dat word nog maar even afwachten totdat ik een leuke actie voorbij zie komen. Hopelijk weer hetzelfde zoals Starcraft 2 vorig jaar. Kreeg ik hem bij een pre-order
Maargoed, kga weer ffkes de diablo fan site doorspitten of ik nog wat heb gemist.
Anoniem: 117217
- De beta ging in september van start gaan... ze hebben gelijk, maar gezien het zeer lage aantal invites zou ik niet durven zeggen dat de beta 'echt' gestart is.
- Ze hebben plots openlijk gezegd dat de release niet meer voor dit jaar ging zijn.
Niet alleen het aantal invites/populatie op de server ligt laag maar ook zijn de invites een paar dagen later dan aangekondigd verstuurd.
Aan de beta zelf zou je niet zeggen dat het spel uitgesteld moet worden.Anoniem: 117217 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:04:
Ik vermoed dat ze bij Blizzard toch wat grotere problemen zijn tegengekomen dan voorzien.Zolang ik vermoed dat ze geen mass invites zullen sturen tot dat dit grote probleem van de baan is.
- De beta ging in september van start gaan... ze hebben gelijk, maar gezien het zeer lage aantal invites zou ik niet durven zeggen dat de beta 'echt' gestart is.
- Ze hebben plots openlijk gezegd dat de release niet meer voor dit jaar ging zijn.
Er zitten een paar minor bugs in (typfoutjes, een stukje speech die niet afspeelt en wat pathing bugs), en op het beta forum staat dat die al gepatched zijn in de interne release.
Vergelijk dat met de open beta van BF3... en dat spel komt over 3 weken uit.
De release is waarschijnlijk uitgesteld omdat het auction house nog niet af is. Die is pas vorige week in de beta erbij gekomen, en er werkt nog een hoop niet aan. Aangezien ze ook met echt geld willen gaan werken kunnen ze het niet hebben dat daar nog bugs in zitten. (nu heb je dingen als spontaan verdwijnende items, en de search is slecht)
Wat het spel zelf betreft is het eigenlijk geen beta meer. Het is meer een pers-demo. De enige reden dat ze nieuwe mensen inviten is dat je na 15-20 uur op alle classes max-level hebt gehaald. En je wil natuurlijk geen pers hebben die klagen omdat er niemand was om co-op mee te doen.
Anoniem: 230001
Ja zoals ik eerder heb gezegd, dat is typisch EA... Blizzard heeft duidelijk gezegd dat er na de start van de beta nog zeker tot een halfjaar aan zal zitten voor de game uit komt. Ze veranderen meer dan alleen nog wat final tweeks. Maar ja moet wel zeggen dat er voor een beta al meer verandert dan je van een beta verwachten zou, maar ik ga er nog steeds van uit dat dit de nodige veranderingen zijn om het spel een betere ervaring en speelplezier te maken.RocketKoen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:44:
[...]
Aan de beta zelf zou je niet zeggen dat het spel uitgesteld moet worden.
Er zitten een paar minor bugs in (typfoutjes, een stukje speech die niet afspeelt en wat pathing bugs), en op het beta forum staat dat die al gepatched zijn in de interne release.
Vergelijk dat met de open beta van BF3... en dat spel komt over 3 weken uit.
De weinige keys geven misschien ook aan hoe ver ze eigenlijk klaar zijn om te beta testen en dat ze de game nog niet ver en goed genoeg vinden om aan een groter publiek te openen. Stiekem is het team denk ik toch iets te optimistisch geweest met 2011 als target roepen denk ik, we hoopte het allemaal. Maar daar door zitten we nu wel een beetje te mokken dat 2012 er al op geplakt staat en elk probleem die word bekend gemaakt, ziet men gelijk als een vertraging op de ontwikkeling die er al in zat
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Tijdje terug hebben ze pas aangegeven dat 2011 geen haalbaar doel meer blijkt te zijn en dat hebben ze toch heel netjes tijdig aangegeven
De huidige build kunnen ze prima uitgeven als demo. Zo hoeven alleen het woordje beta te veranderen in "demo" op het eindscherm (en de bugfixes in deze build patchen).daves2hd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Ja zoals ik eerder heb gezegd, dat is typisch EA... Blizzard heeft duidelijk gezegd dat er na de start van de beta nog zeker tot een halfjaar aan zal zitten voor de game uit komt. Ze veranderen meer dan alleen nog wat final tweeks. Maar ja moet wel zeggen dat er voor een beta al meer verandert dan je van een beta verwachten zou, maar ik ga er nog steeds van uit dat dit de nodige veranderingen zijn om het spel een betere ervaring en speelplezier te maken.
De weinige keys geven misschien ook aan hoe ver ze eigenlijk klaar zijn om te beta testen en dat ze de game nog niet ver en goed genoeg vinden om aan een groter publiek te openen. Stiekem is het team denk ik toch iets te optimistisch geweest met 2011 als target roepen denk ik, we hoopte het allemaal. Maar daar door zitten we nu wel een beetje te mokken dat 2012 er al op geplakt staat en elk probleem die word bekend gemaakt, ziet men gelijk als een vertraging op de ontwikkeling die er al in zat
En aangezien er geen NDA is, lijkt het me duidelijk dat blizzard de beta niet beperkt omdat ze zich schamen ofzo.
Ze hebben nu alleen geen goede reden om duizenden invites te sturen. Ze krijgen alle aandacht waar ze van kunnen dromen door youtube filmpjes en artikelen in games magazines.
En dan upload ik gelijk mn Laptop spec ipv die van mn desktop, misschien vinden ze die wat interessanter. Desktop is aardig standaard met een X4-955 en een 6850. Een (zakelijke) I7 laptop met een NVS3100M Grafische kaart komt denk ik niet zo heel veel voor.
[ Voor 33% gewijzigd door TweakerMaert op 06-10-2011 13:11 ]
* Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar Beschikbaar op 31.01.2012
mijn invite kwam ook op mijn US account.TweakerMaert schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:06:
Ik zit er aan te denk en om een extra battle.net account aan te maken (US). Stiekem heb ik namelijk het idee dat er in verhouding veel meer US dan EU ppl uitgenodigd worden voor de BETA. Heb nog 3 extra copies van Diablo 2 en LOD liggen dus kan ik die daar mooi registreren en me inschrijven voor de US BETA.
En dan upload ik gelijk mn Laptop spec ipv die van mn desktop, misschien vinden ze die wat interessanter. Desktop is aardig standaard met een X4-955 en een 6850. Een (zakelijke) I7 laptop met een NVS3100M Grafische kaart komt denk ik niet zo heel veel voor.
alhoewel. Mijn adres enzo staat gewoon op NL, maar ik heb die bnet account gekoppeld aan mijn WOW US account (speelde vroeger op de US servers). Maar er zijn wel meer europeanen. Gisteren om 3 uur snachts was het net zo druk als om 3 uur smiddags. En op het beta forum zitten er al mensen te klagen over LAG, maar die spelen vanuit oost-europa...
(monster hit-lag in D3 beta)
[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 06-10-2011 14:25 ]
Dat ziet er heel desastreus uit ja.Haay schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:24:
Ik weet niet of dit al eerder gepost is hier, maar oei dit is NIET GOED !!!
[video]
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig van gemerkt heb tijdens het spelen. Maar dat kan ook zijn omdat er in de beta eigenlijk maar 2 dingen de moeite zijn om te dodgen. mobs die ontploffen als ze dood gaan. en 1 ranged caster die veel te veel schade doet.
Maar projectielen kun je wel gewoon ontwijken, en monsters die ontploffen hebben hier geen last van (omdat de animatie heel kort is, er zit alleen een lange delay voor)
Dit was toch wel één van de gaarste dingen binnen Diablo 2. Een beest wat zo weinig Damage doet boeit weinig maar als het er wat heftiger aan toe gaat dan word je er niet vrolijk van.... Teh horrorHaay schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:24:
Ik weet niet of dit al eerder gepost is hier, maar oei dit is NIET GOED !!!
[video]
Het zou kunnen dat het "as designed" is. Ik zal als ik thuis kom even op het beta forum kijken.Bulls schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:02:
Ik had ook al door in TL dat de mob gewoon stopt met zn attack als je buiten zijn range komt. Maar volgens mij moeten ze ook weer per se stil staan om te attacken en dan kun je dus eeuwig doorlopen zonder geraakt te worden, wat naar mijn inziens ook niet echt bevorderlijk is.
Anoniem: 117217 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:04:
Ik vermoed dat ze bij Blizzard toch wat grotere problemen zijn tegengekomen dan voorzien.Zolang ik vermoed dat ze geen mass invites zullen sturen tot dat dit grote probleem van de baan is.
Het is idd niet meer dan logisch, alles hangt nu gewoon op de bugs. Zodra die gefixed zijn gaan ze de beta voor de massa releasen, servers stress testen en de game releasen.sbmuc schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:21:
Ik hou de beta bug reports bij en er zitten toch wel een aantal nare bugs in de beta op dit moment, vandaar verwacht ik niet dat de beta voor ons snel het licht zal zien. Ze gaan de beta niet releasen aan 100.000 mensen als de 1.000 die nu in F&F beta zitten nog flinke bugs reporten.(disclaimer: getallen zijn fictief en kunnen geen rechten aan verleend worden
)
Als voorbeeld:
•Players cannot log into the Public Beta if they have UAC enabled on Windows 7. The current work around is to fully disable UAC (User Account Control) while playing Diablo III.
Hoe meer flinke bugs hoe langer de closed beta en uiteindelijk de full release op zich zal laten wachten.
Ik heb voorheen (2 jaar geleden) altijd gezegd release date Q1/Q2 2012, maar nu...Release = Q3 2012
Ik post de volledige lijst bugs wel als ik thuis ben. Maar het gaat echt niet nog een jaar duren hoor.sbmuc schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:09:
[...]
[...]
Het is idd niet meer dan logisch, alles hangt nu gewoon op de bugs. Zodra die gefixed zijn gaan ze de beta voor de massa releasen, servers stress testen en de game releasen.
Ik heb voorheen (2 jaar geleden) altijd gezegd release date Q1/Q2 2012, maar nu...Release = Q3 2012
op low level: de monk.Diabolica schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:05:
haha gewoon doorlopen en dan een te grote groep achter je aan hebben lopen. even erin stil staan en dan al dood zijn. vraag me af wie het langer volhoud een monk of een barbarian
Ze hebben alle 2 een AoE stun met lange cooldown,
maar de monk heeft een heal die hij kan gebruiken terwijl hij wegrent, en de monk heeft een spambare aanval met range (cone voor hem)
De barb doet overigens wel veel meer damage.
[ Voor 37% gewijzigd door RocketKoen op 06-10-2011 16:25 ]
Dit topic is gesloten.
Slowchat is niet gewenst en dat hoort dus ook niet thuis in dit topic.
Als je je build wilt tonen geef een onderbouwing waarom je voor bepaalde skills gekozen hebt, geen onderbouwing wordt gezien als spam.