Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil eigenlijk ook nog wel een bijdrage leveren in dit topic over Jamo;

Ik heb eigenlijk inmiddels ruim vier jaar een 5.0 opstelling in mijn woonkamer met Jamo Studio 606 als mains en voor center en surround de C400 en de C401 speakers.
Er zit eigenlijk helemaal geen enkele wetenschap achter de keuze van de center en de de rears, behalve dat ze net als de 606 in de kleur dark-apple zijn.

Ik wil vanwege de kinderen (3 stuks) eigenlijk geen dure opstelling, ik was bang voor vingertjes in mijn conussen, koekjes-smurrie op mijn roosters en lego in de baspoort, maar niet geheel terecht...
Tot op heden zit de koek-smurrie voornamelijk op de high-gloss voor-onder-zijde, zitten de roosters er nog steeds op en hebben ze de baspoorten aan de achterzijde nog niet ontdekt.
Een keer is er eentje na een rare actie van mijn zoontje naar voren gevallen maar toen heeft mijn vrouw gelukkig in een soort slow-motion (hij viel langzaam naar voren, bijna bovenop mijn zoontje) sliding de speaker opgevangen! (ja een topvrouw, met hart voor luidsprekers) ;-)

Ik heb toen ik in deze nieuwbouwwoning trok de gelegenheid genomen om te kijken hoe de ankerloze spouwmuur bevalt. Ik heb muziek hard gezet en ben bij de buren gaan vragen wat ze ervan konden horen, en dat was gelukkig minimaal. Ik moet zeggen dat de speakers wel flink hard kunnen, maar dat is verder ook bij die ene keer gebleven.

De speakers bevallen prima voor de woonkamer. Ik gebruik ze het meest gewoon voor radio, daarnaast kijk ik ook nog wel eens een filmpje of serie met surround geluid. Ik denk dat de speakers daar ook het meest tot hun recht komen. De bas in muziek is nooit echt heel erg laag, onder de 50Hz gebeurt er in muziek nooit heel erg veel. Filmische effecten daarentegen zijn wel lager, en ik moet zeggen dat de basspeakers aan de zijkant daarbij het meest bijdragen. Voor wat betreft muziek zijn ze erg gemiddeld denk ik. Desondanks denk ik dat ik voor de prijs die ik heb betaald een leuk setje heb dat er ook nog eens aardig verzorgt uitziet, inclusief koeksmurrie op de voorkant!

Oh ja, en had ik al verteld dat ik er eentje uit de doos direct al bijna had gesloopt?
Ik had ze in de vorige woning (toen nog huur) in de doos op zolder gezet voor straks in de nieuwbouwwoning te gaan gebruiken. Maar ik moest natuurlijk even kijken of ze het deden en hoe het op mijn versterker zou klinken. Voor het gemak dus niet helemaal de voetjes eronder gezet, en de eerste keer dat ik de kabel aangesloten had en ik draai me om stoot ik met mijn dikke reet die speaker omver!!!
Hij viel om en ik kon hem nog een soort van opvangen, maar net niet helemaal dus viel hij met de punt van de achterzijde tegen de verwarming, een kleine buts erop!

Nou ja, all in the game zal ik maar zeggen!

Succes met deze toppic verders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:53:
Het staat zo zelfs op default bij de DH800... Bij LARGE verlies ik alle cross-over opties. Ik moet ze dus wel op small zetten, maar mij was niet helemaal duidelijk of dat effect zou gaan hebben op de manier van geluidsoverdracht.

Wanneer ik de S608 (specced 47Hz) op crossover 50Hz zou zetten moet ik dan de sub daar nog onder zetten (40Hz), precies op 50Hz of hoger dan de cross van de fronts (60-80) zodat hij eerder bij springt?

We snel antwoord hier zeg. Niet gedacht het zo behulpzaam zou zijn allemaal op een forum waar iedereen er zoveel verstand van heeft. Hartelijk dank!
Sorry voor de kick maar hier worstel ik dus ook mee. Ik heb een Onkyo 616 icm de JAMO S608 HCS3 (zoals meer hier denk ik ;-)). Daarnaast heb ik een "eenvoudige" sub(yamaha yst-sw012) aangeschaft voor met name het bekijken van films (LFE spoor).

Ik heb alles initieel ingesteld met Audyssey en gefinetuned naar eigen smaak. Ik kom dan uit op het volgende:

FRONTS: 60hz
CENTER: 70hz
REAR: 80hz
SUB: 120 hz

Het probleem is nu dat ik met name bij muziek vind dat de JAMO S608 geen ondersteuning nodig heeft van de sub. Ze leveren namelijk zelf erg goede strakke en diepe bassen die passen bij muziek, alleen worden die met deze opstelling niet uitgestuurd naar de S608's. Zodra ik in de instellingen Subwoofer op "nee" zet is dit meteen duidelijk hoorbaar. Ik dacht dit op te kunnen lossen door de S608's op "large" te zetten icm met subwoofer op "ja" ... alleen die vlieger gaat niet op. Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen (behalve het telkens moeten switchen tussen subwoofer "ja/nee").

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

JB

Cédric roelt!

Heeft die versterker geen Pure Audio optie (dus alleen de 2 fronts)? Op mijn Onkyo zit dat wel en die schakelt automatisch in bij mijn instellingen op het moment dat ik muziek ga luisteren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:22
Na het doorlezen van dit topic vroeg ik mij af of er iemand is die zowel de Jamo S608 als de Jamo C807 of Jamo C809 beluisterd heeft? Ik ben namelijk op zoek naar goed speakers waarbij ik wel goede dingen lees over de 608 maar toch de 800 reeks niet wil uitsluiten.

Bovendien ben ik nogal beperkt in ruimte zodat de 608 dicht tegen muur en tv meubel zouden komen te staan wat dan weer niet goed zou zijn voor de bas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Ik heb een jamo sub260 aangeschaft voor mijn geluidsinstallatie, maar ik krijg de bass niet normaal. Zelfs als de subwoofer zacht staat trilt het nog als een gek. Ik heb een Onkyo tn-xr 616 en een jamo 426 hc3 set. De auto instel van de receiver zet de sub direct op -15db maar dat helpt niet echt.

Heb van alles geprobeerd (wat ik snap), zonder resultaat. Ben een beetje ten einde en denk erover na de sub260 te verkopen en een sub210 te halen. Iemand enig idee wat ik fout doe (als je specieke settings wilt weten kan dat).

Waarom kan je nergens een mannetje huren welke je geluids installatie perfect insteld voor 50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

Bisamrat schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:37:
Zelfs als de subwoofer zacht staat trilt het nog als een gek.
Dat klinkt als een te hoog ingestelde crossover, oftewel een overactieve subwoofer. Controleer eerst die waarde eens.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik geluidsoverlast voor mijn (onder)buren wil minimaliseren met een houten vloer, is het dan handig om rubber spikes eronder te zetten of juist rubber poten met een zo groot mogelijk oppervlakte?

Ik heb geen subwoofer en de bas in m'n versterker op -6 staan maar het dreunt nog steeds behoorlijk :P

[ Voor 21% gewijzigd door Joolee op 12-12-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rubber spikes? Dat zal niet heel stabiel zijn :P
Hoe heb je de bas aangepast? Want als die bijvoorbeeld puur betrekking heeft op de subwoofer (SW op -6 dB) dan heeft dat geen invloed aangezien je die niet hebt.

Spikes kan werken, maar daar moet je nog wel cups onder zetten. Anders is je houten vloer naar zijn grootje. De spikes drukken door de vloer heen namelijk. Spikes zijn normaal om door de vloerbedekking te gaan en zo contact te maken op de ondervloer. Je kan ook koppelen door de speakers bijvoorbeeld op een zware steen te zetten of juist te ontkoppelen door zachte materialen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kwa rubber spikes bedoel ik zoiets.

Ik had er nog niet aan gedacht dat de bas misschien alleen invloed heeft op een subwoofer. Ik heb deze versterker, eens uitproberen of ik verschil hoor in sterkte als ik tijdens het draaien van muziek de bas naar beneden gooi.

[ Voor 20% gewijzigd door Joolee op 12-12-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

FeaR schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:11:
[...]

Dat klinkt als een te hoog ingestelde crossover, oftewel een overactieve subwoofer. Controleer eerst die waarde eens.
Op de subwoofer had ik de crossover helemaal open gezet (zoals eerder door jouw geadviseerd). Blijkbaar zet mijn receiver het niet automatisch goed. Als ik het nu goed begrijp moet ik de Hz bij de overige speaker dus aanpassen. Jammer dat de Audyssey 2EQ Ruimtecorrectie het niet goed zet. Dat word een hoop pillen om het goed te krijgen.

Heb wel gemerkt dat de juiste zitplek niet op mijn bank is, welke tegen de muur staat. Op een stoel 2 meter van de tv (dik 1,5 meter voor de bank) geeft stukken beter geluid (nu nog steeds teveel bass). En per film verschilt de bass ook nog eens. Dacht het goed te hebben voor Shrek 2, blijkt het bij Cloverfield helemaal fout :/, beide met DTS.

Wat is eigenlijk een goed nummer om de bass met te testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bisamrat op 12-12-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

JB

Cédric roelt!

Bassotronics - Bass I love you :+

Mijn boefje is liev!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Zitten op alle 608 zuil speakers ook een speaker aan de zijkant? Zie namelijk ook plaatjes waarbij er niets aan de zijkant zit.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Johann0r schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:37:
Zitten op alle 608 zuil speakers ook een speaker aan de zijkant? Zie namelijk ook plaatjes waarbij er niets aan de zijkant zit.
Die speaker zit er altijd, maar het hangt natuurlijk maar net af van welke kant de speaker is gefotografeerd of je die unit ziet ;)

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
TX-NR616 (zwart)

S 608 HCS 3
dark apple

SUB 360 (zwart)

k'zou het volgende willen bestelen bij hificorner, maar twijfel om die sub 360...
iemand een beter voorstel voor subwoofer

dit is mijn eertse home cinema setje. als er andere suggesties zijn, AUB lat het miij weten

[ Voor 19% gewijzigd door wxppf op 20-12-2012 17:18 ]

• Johann0r
Welke reciever kan ik het beste aanschaffen bij de jamo 608? En ik kan goedkoop een jamo sub200 er bij krijgen. Is dit een optie? Ik zat te kijken naar een Denon of Onkyo.

[ Voor 15% gewijzigd door Johann0r op 20-12-2012 17:37 ]

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Johann0r schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:23:
Welke reciever kan ik het beste aanschaffen bij de jamo 608? En ik kan goedkoop een jamo sub200 er bij krijgen. Is dit een optie? Ik zat te kijken naar een Denon of Onkyo.
Ik heb zelf een 2113 van Denon en ben zeer onder de indruk hiervan. Zeker in bi-amped mode heeft de bas veel punch en gaat erg goed laag. Ook het midden en hoog word met meer kracht aangezet. Ik zou als je in bi-amped mode gaat draaien er niet snel een extra sub bij kopen mits de woofer aan de zijkant voldoende ruimte heeft (minstens 40cm). Ik heb ook een Onkyo TX-NR809 uitgeprobeerd en deze viel mij erg tegen, helemaal in bi-amped mode. Ik heb de TX-NR414 geluisterd en deze klonk ook best goed maar ik vond de bas te bonkerig en het hoog wat schel. Dus als je van veel (wat bonkerige) bas houd zou ik voor de Onkyo gaan, hou je van een strakkere en meer muzikale sound en bas, ga voor Denon. Ik zou de sub 200 weglaten, ik denk niet dat die krachtig genoeg is om echt wat toe te voegen. Daar heb je naar mijn idee minstens een 360 voor nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door -NRG- op 20-12-2012 19:01 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

-NRG- schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:49:
[...]
Ik heb zelf een 2113 van Denon en ben zeer onder de indruk hiervan. Zeker in bi-amped mode heeft de bas veel punch en gaat erg goed laag. Ook het midden en hoog word met meer kracht aangezet.
Je weet dat passief Bi-amp niet meer vermogen levert voor de speaker? Zo komt je verhaal wel over namelijk ;)

• -NRG-
FeaR schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:48:
[...]

Je weet dat passief Bi-amp niet meer vermogen levert voor de speaker? Zo komt je verhaal wel over namelijk ;)
Dat zou wel zo horen (vermogen zou gelijk moeten blijven). Echter word alles wel degelijk met meer kracht aangezet, blijkbaar veranderd er wat in de frequentie respons. Of dat dat wat te maken heeft met hoe de denon het geluid dan verwerkt in bi-amped mode weet ik niet (software matige aanpassingen?). Maar ik heb het nog wel eens terug veranderd van bi-amped naar single wired omdat ik zone 2 is wilde proberen en dat leverde een minder krachtig geluid op. Ik luister muziek overigens altijd in de "direct" modus (wat vrij zou moeten zijn van software matige aanspassingen)

[ Voor 37% gewijzigd door -NRG- op 20-12-2012 20:48 ]

Verwijderd

Beste mede Jamo gebruikers,

Ik heb sinds kort de s608 icm de onkyo tx nr 616 staan. Ik heb ze bi-amp aangesloten met bananenpluggen en ik ben er zeer over te spreken. Alleen loop ik tegen een probleem aan waarvan ik niet zeker weet of het tussen m'n oren zit ja of nee.

Het is namelijk zo dat ik het laag uit de linkerspeaker iets minder vol vind klinken dan het laag uit de rechter. Ik heb de speakers al eens omgewisseld, maar het probleem blijft bestaan.

Zijn er hier wellicht mensen met hetzelfde probleem?

Een verklaring zou kunnen zijn dat het aan de akoestiek van m'n kamer ligt. De linker speaker staat namelijk met de sub naar buiten gericht en daar hangt een gordijn naast. De rechterspeaker staat vlakbij een betonnen muur.

Ook heb ik al met hificorner gebeld en zij gaven aan dat ze het probleem heel vaag vonden en dat het eigenlijk ook niet aan de receiver kan liggen. Tenminste de technische man die ik aan de lijn kreeg had er nog nooit van gehoord. Hebben jullie wellicht ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat je zelf het probleem al noemt. Het gordijn en de betonnen muur. Het gordijn absorbeert de lage tonen en de betonnen muur weerkaatst ze en zal daardoor ook harder lijken te klinken waardoor het lijkt dat de andere speaker minder vol (zachter?) klinkt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
wxppf schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:17:
TX-NR616 (zwart)

S 608 HCS 3
dark apple

SUB 360 (zwart)

k'zou het volgende willen bestelen bij hificorner, maar twijfel om die sub 360...
iemand een beter voorstel voor subwoofer

dit is mijn eertse home cinema setje. als er andere suggesties zijn, AUB lat het miij weten
Je zou eens op marktplaats kunnen kijken voor een REL, BK, of SVS subwoofer. Beter een goede subwoofer voor een paar honderd euro meer dan een matige is mijn gedachte. Het moet natuurlijk wel een toegevoegde waarde zijn voor je set. Verdiep je eens in de verschillende subwoofers die er zijn voordat je 1 koopt. Op htforum.nl lopen verschillende discussies over de iets betere subwoofers. Je kan altijd gewoon eerst de speakers en versterker kopen en later overwegen wat voor sub je erbij wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
PeterC86 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:02:
[...]

Je zou eens op marktplaats kunnen kijken voor een REL, BK, of SVS subwoofer. Beter een goede subwoofer voor een paar honderd euro meer dan een matige is mijn gedachte. Het moet natuurlijk wel een toegevoegde waarde zijn voor je set. Verdiep je eens in de verschillende subwoofers die er zijn voordat je 1 koopt. Op htforum.nl lopen verschillende discussies over de iets betere subwoofers. Je kan altijd gewoon eerst de speakers en versterker kopen en later overwegen wat voor sub je erbij wilt plaatsen.
is nu ook nie echt de bedoeling dat ik bij mijn eerste HC aankoop direct top kwaliteit moet hebben, ik zie deze aankkop als een startup.. met de komende jaren, zal ik wel nog wat upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Deze week een Jamo S 608 HCS 3 5.0 (Zwart) 2 e hands opgehaald voor 375 euro.

Nu nog een receiver zien te vinden 2 e hands :) Een Denon 1910 kan die deze set wat trekken? Of moet ik een zwaardere hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zit in dubio welke kleur speakers ik wil. Heb de Jamo S606 op het oog, maar kan niet kiezen tussen wit of zwart hoogglanzend.
Mijn interieur is zelf donker met lichte meubels. Zou wit er beter uitspringen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Xtr3me4me schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:23:
Ik zit in dubio welke kleur speakers ik wil. Heb de Jamo S606 op het oog, maar kan niet kiezen tussen wit of zwart hoogglanzend.
Mijn interieur is zelf donker met lichte meubels. Zou wit er beter uitspringen?
Misschien handig om een foto van je woonkamer er bij te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

-NRG- schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:06:
[...]

Misschien handig om een foto van je woonkamer er bij te plaatsen?
Ja inderdaad! Zal vanavond eens een foto maken.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:59:
Beste mede Jamo gebruikers,

Ik heb sinds kort de s608 icm de onkyo tx nr 616 staan. Ik heb ze bi-amp aangesloten met bananenpluggen en ik ben er zeer over te spreken. Alleen loop ik tegen een probleem aan waarvan ik niet zeker weet of het tussen m'n oren zit ja of nee.

Het is namelijk zo dat ik het laag uit de linkerspeaker iets minder vol vind klinken dan het laag uit de rechter. Ik heb de speakers al eens omgewisseld, maar het probleem blijft bestaan.

Zijn er hier wellicht mensen met hetzelfde probleem?

Een verklaring zou kunnen zijn dat het aan de akoestiek van m'n kamer ligt. De linker speaker staat namelijk met de sub naar buiten gericht en daar hangt een gordijn naast. De rechterspeaker staat vlakbij een betonnen muur.

Ook heb ik al met hificorner gebeld en zij gaven aan dat ze het probleem heel vaag vonden en dat het eigenlijk ook niet aan de receiver kan liggen. Tenminste de technische man die ik aan de lijn kreeg had er nog nooit van gehoord. Hebben jullie wellicht ideeën?
Ik heb toevallig precies het zelfde setje. En nee is me niet opgevallen dat er verschil tussen de speakers zit. Lijkt me ook niet normaal natuurlijk.

Ik zit zowieso nog te kutten met de plaatsing omdat ik ermee op een zolder kamer zit :P

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje voor iedereen, ik heb een onkyo receiver de tx nr414 in combinatie met de set jamo s606hcs 5 moet ik de front speakers nu op large zetten ja of nee weet het ff niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:03:
Ik heb een vraagje voor iedereen, ik heb een onkyo receiver de tx nr414 in combinatie met de set jamo s606hcs 5 moet ik de front speakers nu op large zetten ja of nee weet het ff niet meer.
In combinatie met een subwoofer zal op "small" en dan een gepaste crossover instellen veelal een beter en vooral completer beeld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:09:
[...]
Waar moet ik de crosover op zetten dan?

In combinatie met een subwoofer zal op "small" en dan een gepaste crossover instellen veelal een beter en vooral completer beeld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry foutje, op hoeveel moet ik de crosover zetten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:16
Voor degene die op zoek zijn naar de Jamo 606 HCS3 speakerset :)

Jamo 606 HCS Aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik ben aan het kijken naar de 606 of 608 HCS 5.0 opstelling in combi met een Pioneer VSX-S300. Nu heb ik alleen een probleem. Ik heb in mijn kamer opstelling alleen ruimte voor de zuilen naast mijn bank en niet naast de tv.

Is het een mogelijkheid om de zuilen als rear speakers te gebruiken in een surround opstelling en deze dan wel te gebruiken in een stereo opstelling voor muziek (LP's en digitaal). Ben nu een goedkoop surround setje gewend dus heb geen hoge standaarden.
Is dit wat of kan ik dan beter voor goede boekenplank speakers gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Scidd0w schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:27:
Ik ben aan het kijken naar de 606 of 608 HCS 5.0 opstelling in combi met een Pioneer VSX-S300. Nu heb ik alleen een probleem. Ik heb in mijn kamer opstelling alleen ruimte voor de zuilen naast mijn bank en niet naast de tv.

Is het een mogelijkheid om de zuilen als rear speakers te gebruiken in een surround opstelling en deze dan wel te gebruiken in een stereo opstelling voor muziek (LP's en digitaal). Ben nu een goedkoop surround setje gewend dus heb geen hoge standaarden.
Is dit wat of kan ik dan beter voor goede boekenplank speakers gaan?
Ik ken de vsx-s300 niet persoonlijk maar ik vraag me af of hij een 606 of een 608 wel trekt, met name op hogere volumes (al hebben ze wel een redelijk lage gevoeligheid). Ik zou persoonlijk voor een paar nette boekenplank luidsprekers gaan die beter lijken te passen in je huidige opstelling. Als je in de toekomst groter gaat wonen kan je deze weer gebruiken als rears en de fronts eventueel zelfs voor een 7.1 opstelling en koop je een setje s608 voor je fronts....

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Heb begrepen dat de classe d versterker van de pioneer dit wel zou moeten trekken. Ben op zoek naar een slimline receiver dus de marantz nr1403 is ook nog een optie.
Heb je zelf ervaring met nette boekenplank luidsprekers?

[ Voor 18% gewijzigd door Scidd0w op 09-01-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
Scidd0w schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:49:
Heb begrepen dat de classe d versterker van de pioneer dit wel zou moeten trekken. Ben op zoek naar een slimline receiver dus de marantz nr1403 is ook nog een optie.
Heb je zelf ervaring met nette boekenplank luidsprekers?
Boston Acoustics A25's schijnen een aanrader te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Ik vroeg me af wat mensen van volgende set vinden : Jamo Studio S606 HCS3
Speelt deze beter dan de s426 hcs3 ? Of is het niet de moeite waard?

Momenteel heb ik de pioneer vsx 521 versterker, deze is zwaar genoeg voor de S606 of niet?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
niniansix schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:11:
Hoi,

Ik vroeg me af wat mensen van volgende set vinden : Jamo Studio S606 HCS3
Speelt deze beter dan de s426 hcs3 ? Of is het niet de moeite waard?

Momenteel heb ik de pioneer vsx 521 versterker, deze is zwaar genoeg voor de S606 of niet?

Alvast bedankt ;)
De s426 is lager gepositioneerd dan de s606. Het beste wat je kan gaan doen is zelf luisteren en bepalen welke set je het beste aanspreekt, daarbij rekeninghoudende met de prijs/kwaliteit verhouding. Ik had een soortgelijke vergelijking maar dan tussen de s606HC3 vs s608HC3. Die laatste was duidelijk een stap (al dan niet 2 stappen) beter dan de s606, dus vond ik de meerprijs het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Bedankt voor uw reactie maar ik woon in belgie en hier ken ik geen enkele zaak dichtbij die jamo speakers te koop heeft & waar je ze kan beluisteren. ik wil ze natuurlijk ook in nederland ofzo kopen omdat ze daar goedkoper zijn;) Iemand een advies waar eventueel dichtbij te gaan beluisteren?
renzo4000 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:01:
[...]

De s426 is lager gepositioneerd dan de s606. Het beste wat je kan gaan doen is zelf luisteren en bepalen welke set je het beste aanspreekt, daarbij rekeninghoudende met de prijs/kwaliteit verhouding. Ik had een soortgelijke vergelijking maar dan tussen de s606HC3 vs s608HC3. Die laatste was duidelijk een stap (al dan niet 2 stappen) beter dan de s606, dus vond ik de meerprijs het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
enig idee waar je in of om Nijmegen Jamo's kan luisteren? Interesse gaat uit naar de S426, maar alle officiële dealers volgens de website van jamo in nijmegen hebben niks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
niniansix schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:29:
Bedankt voor uw reactie maar ik woon in belgie en hier ken ik geen enkele zaak dichtbij die jamo speakers te koop heeft & waar je ze kan beluisteren. ik wil ze natuurlijk ook in nederland ofzo kopen omdat ze daar goedkoper zijn;) Iemand een advies waar eventueel dichtbij te gaan beluisteren?

[...]
Fried schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:57:
enig idee waar je in of om Nijmegen Jamo's kan luisteren? Interesse gaat uit naar de S426, maar alle officiële dealers volgens de website van jamo in nijmegen hebben niks staan.
Ben zelf rond de kerst bij Havoned in Putten geweest.
Dit is de Nederlandse importeur van Jamo als ik het goed heb.
Heb toen naar de S426, S606 en S608 dus deze staan er sowieso.
Niet direct in de buurt, maar wel een mooie locatie om goed te luisteren en alles te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heeft iemand hier ervaring met een Jamo sub 260 of 360? ik overweeg deze aan te schaffen icm met mijn s608hcs3 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de Jamo SUB 250 (8 inch net als de SUB 260) in combinatie met de S606 en dat is een mooie combinatie. De S608 lijkt mij vanwege de al aanwezige grotere woofers van 10 inch in dit geval beter combineren met een wat zwaardere subwoofer zoals de SUB 360 (10 inch) die jij noemt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Fried schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:57:
Misschien eens kijken bij Smits in Arnhem. Daar heb ik destijds mijn jamo's gekocht. Ik weet niet of ze die daar nog hebben, maar het is in ieder geval in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
roeru117 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:20:
[...]

Misschien eens kijken bij Smits in Arnhem. Daar heb ik destijds mijn jamo's gekocht. Ik weet niet of ze die daar nog hebben, maar het is in ieder geval in de buurt.
Ja daar staan ze volgens mij allebei (iig de s608) opgesteld. Bovendien hebben zij volgens mij nagenoeg de laagste prijs ... anders even onderhandelen, doen ze daar niet zo moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
27 12 2012 bestelling geplaatst van hihcorner.nl van mijn Jamo S608HCS3 en sub 360 + onkyo tx-nr 616
vandaag pas melding gekregen dat ze zijn verzonden :s

beter laat dan nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:55
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe set voor home cinema en muziek. Heb op dit moment een Sony STR DE 597 receiver met JBL ATX 30 fronts en SCS 178 Center, sub en rears. Sub gebruik ik niet.

Voor onze nieuwe woning wil een nieuw set aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de S608 HCS 3, vanwege de positieve reviews, uiterlijk en de gunstige prijs. Die keus is gemaakt, al ga ik natuurlijk nog wel even luisteren maar ik verwacht dat deze speakers het worden.

Nu ben ik nog op zoek naar een receiver en mediaplayer. Budget ongeveer € 650 voor beide. Ik twijfel of ik zal investeren in een receiver, of juist in de mediaplayer. Een popcorn C-300 is erg mooi, en heeft een apart display (wat me handig lijkt bij mp3 afspelen, geen tv aan), maar snoept direct al € 370 van dit budget op, dan blijft er nog maar € 280 over. Een goedkopere mediaspeler kan natuurlijk ook.

De receiver moet voldoende vermogen hebben voor de S608, goed combineren qua geluidsweergave, beschikken over component in én HDMI natuurlijk. Verder heb ik geen bijzondere wensen, 'toeters en bellen' moeten van de mediaplayer komen (zoals Wifi, streamen, DLNA en harddisk).

Nu zag ik dat de RX V373 van Yamaha goed is getest bij whathifi en aan deze wensen voldoet. Kost slechts 220 euro, maar kan deze de S608's wel aan? Daarnaast heeft ie geen upscaling, al weet ik niet of dat voor mij een gebrek is.

Wat zouden jullie doen? Toch maar investeren in een duurdere receiver, of betaal ik dan voor functionaliteit die ik toch niet gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Ik heb sinds donderdag middag een set Jamo S426 staan. Is mijn eerste Hi-Fi set sinds de Z5500, mis een subwoofer totaal niet, gaan laag genoeg voor mij ;) Als versterker heb een oude JVC RX 230R staan, weet niet hoeveel watt hij levert O-)
Ik heb alleen een probleempje, bij mijn linker speaker mist een voetje. De vorige eigenaar is deze kwijt geraakt, tijdens het verhuis was deze afgebroken. Kan ik deze los bestellen? Ik heb vloerbedekking en spikes schijnen deze speaker toch iets meer te bieden, waar kan ik deze eventueel krijgen?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Na het lezen van de volgende review: [url=":http://google.com/translate?langpair=de|en&u=http://www.areadvd.de/hardware/2012/jamo_sub260.shtml"]Jamo SUB 260[/url] ga ik morgen toch maar eens luisteren bij Smits Arnhem, iemand anders in het bezit van deze sub? Ik ben benieuwd naar de ervaringen, hij moet bij mij naast mijn S608 zuilen gaan mee draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 14-01-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
buddow schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:29:
..
Nu ben ik nog op zoek naar een receiver en mediaplayer. Budget ongeveer € 650 voor beide. Ik twijfel of ik zal investeren in een receiver, of juist in de mediaplayer. Een popcorn C-300 is erg mooi, en heeft een apart display (wat me handig lijkt bij mp3 afspelen, geen tv aan), maar snoept direct al € 370 van dit budget op, dan blijft er nog maar € 280 over. Een goedkopere mediaspeler kan natuurlijk ook.

De receiver moet voldoende vermogen hebben voor de S608, goed combineren qua geluidsweergave, beschikken over component in én HDMI natuurlijk. Verder heb ik geen bijzondere wensen, 'toeters en bellen' moeten van de mediaplayer komen (zoals Wifi, streamen, DLNA en harddisk).

Nu zag ik dat de RX V373 van Yamaha goed is getest bij whathifi en aan deze wensen voldoet. Kost slechts 220 euro, maar kan deze de S608's wel aan? Daarnaast heeft ie geen upscaling, al weet ik niet of dat voor mij een gebrek is.

Wat zouden jullie doen? Toch maar investeren in een duurdere receiver, of betaal ik dan voor functionaliteit die ik toch niet gebruik?
Persoonlijk ben ik erg blij met mijn Denon AVR-2113 en vind ik het een zeer goede combo. Ik heb zelf erg getwijfeld tussen Yamaha 673 en Denon. Als je toch gaat luisteren naar de speakers kijk dan of je de Yamaha ook uit kan proberen in combinatie met de speakers en eventueel deze of een andere waar je tussen twijfelt. De Denon is iets duurder dan de 373 maar deze ondersteunt wel bi-amping en upscaling. Het geluid is een stuk krachtiger geworden door te bi-ampen. De bas klinkt strakker en het midden en hoog lijkt beter aangezet te worden. Ik heb de Yamaha niet beluisterd, maar er werd mij hier en daar wel op gewezen dat het geluid mogelijk wat te kil gaat klinken.

Overigens, ga niet luisteren bij de Foka in Rotterdam naar de 606/608. Daar klonken ze heel erg wollig toen ik daar ging luisteren. Al waren ze wel bezig met een nieuwe opzet te maken, dus misschien is het inmiddels veranderd. Niks negatief verder over de Foka, ik kom er graag en je word prima geholpen. Ik ben na de Foka gaan luisteren bij iEar en daar klonken ze met een andere receiver veel beter.

pricewatch: Denon AVR 2113

[ Voor 14% gewijzigd door -NRG- op 13-01-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

De Denon heeft ook op mijn shortlist gestaan, goed om te horen dat je goeie ervaringen hebt. Van het bi-ampen wist ik nog niet, staat niet heel expliciet op de Denon site. Maar ik begrijp dat je dan surround achter links/rechts toewijst aan hoge tonen front links/rechts. Betekent dat, dat het niet mogelijk is in een surround opstelling (HCS 3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
De Denon AVR-2113 receiver is geschikt voor 7.1, de achter speakers vervallen en de surround (links/rechts achter) blijven normaal werken :-) Dus van 7.1 of 5.1 met 2e zone ga je naar alleen 5.1 met de front speakers bi-amped of in jouw geval waarschijnlijk 5.0.

[ Voor 10% gewijzigd door -NRG- op 14-01-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ok, thanks. Iemand nog een tip om de Jamo S608 HCS 3 in (de buurt van) Utrecht te beluisteren? Of kan ik het beste naar Havoned gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Ben van plan om de denon 1911 aan te schaffen. Iemand ervaring hiermee? Zat te twijfelen tussen deze en een onkyo 608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buddow schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:45:
Ok, thanks. Iemand nog een tip om de Jamo S608 HCS 3 in (de buurt van) Utrecht te beluisteren? Of kan ik het beste naar Havoned gaan?
De Denon is waarschijnlijk wat muzikaler waar de onkyo wat meer feature-packed is. Iig dat is mijn ervaring tussen onkyo en Denon. Ik ben zelf van een Onkyo 606 naar een Denon 2809 gegaan en dat is een wereld van verschil alhoewel die vergelijking niet helemaal niet eerlijk is, want de denon was een apparaat welke 2x zo duur was nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:15:
[...]
De Denon is waarschijnlijk wat muzikaler waar de onkyo wat meer feature-packed is. Iig dat is mijn ervaring tussen onkyo en Denon. Ik ben zelf van een Onkyo 606 naar een Denon 2809 gegaan en dat is een wereld van verschil alhoewel die vergelijking niet helemaal niet eerlijk is, want de denon was een apparaat welke 2x zo duur was nieuw.
En een Onkyo uit de TX-Srxx6 serie welke de slechtste serie was die Onkyo ooit gemaakt heeft. Tot de TX-SR806, dat was wel weer een mooi apparaat. Helaas had die dan weer de "leuke" eigenschap blauwe pixels door het zwarte beeld heen te gooien op 1080p... Geloof dat de TX-SR606 op 37 Watt per kanaal uitkwam op alle kanalen belast. Lagere series kwamen net boven de 20 Watt uit.

AVR-2809 is gewoon een mooie machine, heb nog steeds een zwak voor de mijne :) Ik ben ook van een Onkyo TX-SRxx6 naar een Denon AVR-xxx9 gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat we vanuit ongeveer dezelfde serie een opstap hebben gemaakt. Ben ook zeer blij met mijn 2809. Nu aan het sparen van Monitor Audio's uit de silver serie met de Monitor Audio Rxw sub. Die passen qua klank het beste bij mij en nog redelijk betaalbaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
*

[ Voor 100% gewijzigd door Vossie1 op 21-01-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

Ik heb een setje JAMO D830 (Concert 8 ) op de kop getikt enkele maanden geleden. Ze vervingen een set Driade D90. De speakers worden nu aangestuurd door een Onkyo TX-NR609 maar die wil ik toch wel gaan vervangen voor een versterker met wat meer sjeu.

De D830's speakers zijn 4 Ohm en hebben niet zo'n heel hoog rendement (~90Db) en daarom hebben ze wat meer power nodig hebben dan mijn Onkyo geeft. Daarom ben ik nu aan het kijken voor een Accuphase, waarmee ik de speakers in de luistersessie hoorde toen ik ze kocht.

Al met al vind ik deze speakers echt heel goed klinken, ze zijn heel compleet. De driver is echt super en met de juiste versterker kunnen deze speakers echt een mooi dimensioneel en open geluidsbeeld produceren. Echt significant beter dan mijn Driades die in vergelijking erg gedempt klonken (op dezelfde versterker uiteraard).

Laag is geen probleem, maar zet de D830's niet tegen de muur aan anders gaat het effect van de reflexpoort op de achterzijde verloren en dat hoor je zeker in de kwaliteit van het laag. Ze kunnen dus best wat ruimte gebruiken.

Een setje D830 koop je nu voor ergens tussen €550 en €650 en waren nieuw ~€2300 per paar.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Paar weken geleden heb ik een 2e hands S426 set gekocht voor 175 eurootjes. Vergeleken met mijn Eltax concept 400 zijn ze 2/3 van formaat en wegen werkelijk niets. Maar er komt een bak geluid uit en ben van de verschillende center en surround speakers af. Klinkt echt veel beter bij elkaar, alleen de center klinkt net even wat hoger dan de fronts. Maar dat kan ook aan de goedkope jvc receiver liggen.
De equalizer kon weer flat, dat is veel gunstiger voor het geluid. Ook mijn zware yamaha sub hoeft bij muziek niet meer aan omdat er veel meer bass uit komt dan de eltax. Ik denk dat dat vooral komt omdat de br-poort aan de voorkant zit. De eltax stond op small omdat de bass te rommelig klonk met de poorten onderaan de achterkant, ondanks ze ruim 40cm van de muur staan.

Ik had dit niet verwacht, ben er heel blij mee.
Met een nieuwe amp kan het misschien nog beter, maar voorlopig is dit genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Heb nu Denon 1911 en jamo 608 5.1 staan. Wat voor kabel kan ik het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 15:55
Gewoon 1,5 mm full copper werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
Ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een leuke set voor niet TE veel geld.
Ook al flink wat zitten lezen hier en ben nu voornemens op voor de Jamo A102 HCS5 5.1 set te gaan in cominatie met de Jamo S606 als front speakers. (Kortom hiermee een 7.1 opzet maken)

Benieuwd of iemand hiermee bekend is of een zelfde soort set-up heeft staan.
Dit mede omdat ik me af vraag of de S606 wel zullen passen bij de A102 set en het geen overkill is en de A102 set weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Natrixz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:56:
Ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een leuke set voor niet TE veel geld.
Ook al flink wat zitten lezen hier en ben nu voornemens op voor de Jamo A102 HCS5 5.1 set te gaan in cominatie met de Jamo S606 als front speakers. (Kortom hiermee een 7.1 opzet maken)

Benieuwd of iemand hiermee bekend is of een zelfde soort set-up heeft staan.
Dit mede omdat ik me af vraag of de S606 wel zullen passen bij de A102 set en het geen overkill is en de A102 set weg valt.
Ik denk dat je underkill toepast door de A102 bij de S606-en te zetten ;)

Als je bij de S606 surround wil hebben, zou ik kijken naar de s60 center, s602 of s604 rear (en evt ook voor 6 en 7) Subwoofer blijft een persoonlijke keuze.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Kortom, in dat geval zou ik waarschijnlijk beter voor de S606 HCS3 of 5 kunnen gaan in plaats van de losse delen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
wxppf schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:47:
27 12 2012 bestelling geplaatst van hihcorner.nl van mijn Jamo S608HCS3 en sub 360 + onkyo tx-nr 616
vandaag pas melding gekregen dat ze zijn verzonden :s

beter laat dan nooit
Hier was het niet veel beter. Bankoverschrijvingen naar Nederland duren altijd wel wat langer en de feestdagen helpen niet. Het feit dat het enkel de S608 HCS3 set was kan in mijn voordeel gespeelt hebben :)

Besteldatum: 20 december 2012
Betaling ontvangen / pakket verzonden: 27 december 2012
Aangekomen bij vestiging in België: 3 januari 2013
Ontvangen: 4 januari 2013

En nu, 20 dagen later nog geen moment spijt gehad :) Toch altijd even schrikken wat zo'n doos weegt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Ik heb wel wat lopen zoeken, maar iemand nog een suggestie voor een mooi paar speakerstands om mijn S60 surround speakers op te zetten?

Zelf had ik de Atacama Audio Duo 6 gevonden, iemand daar ervaring mee? Ben toch opzoek naar een budget technisch interessante oplossing.

Misschien iemand anders ervaring met de S60 speakers ophangen aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb ze op Norstone Stylum 2 stands staan. In een van de show je home cinema topics staan foto's.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Na het advies wellicht toch niet de A102 te nemen sta ik nu toch in dubio tussen de S606 set en de S608 set.
Vind de S608 mooier klinken maar ook wel redelijk wat duurder, helemaal als er een sub bij moet.
Hmmm, word zo in een keer toch snel duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Natrixz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:19:
Na het advies wellicht toch niet de A102 te nemen sta ik nu toch in dubio tussen de S606 set en de S608 set.
Vind de S608 mooier klinken maar ook wel redelijk wat duurder, helemaal als er een sub bij moet.
Hmmm, word zo in een keer toch snel duur :P
Waarom wil je er nog een sub bij? Ik zou eerst is beginnen met de 608, dan heb je een goede basis. Die gaan volgens Jamo al tot 37hz en naar mijn idee halen ze dat ook zeker. Je hebt een flinke sub nodig wil je daar echt wat aan toevoegen. Tenzij dat je simpelweg meer controle wil over bas natuurlijk.. Persoonlijk vind ik de 608 de meerprijs absoluut waard.

[ Voor 4% gewijzigd door -NRG- op 24-01-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Wil inderdaad graag wat meer controle hebben over de bass.
Ben namelijk bang dat ik er anders weinig aan kan veranderen als ik niet geheel tevreden ben erover.

Opzich hadden de 608's van zichzelf al een redelijk goede bass maar neig toch erg naar een 260 Sub erbij te kopen. (Gewoon gelijk goed doen ipv me eerst ergeren en dan alsnog een extra sub aanschaffen :+ )

Wel fijn ook om te horen dat eigenlijk iedereen hier tevreden is over de 608's

[ Voor 10% gewijzigd door Natrixz op 24-01-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

RMX

Beste Experts. Ik sta voor een dubio. Ik wil voor de Jamo S 608 HCS 3 5.0 een Onkyo TX-NR515 set kopen. Nu zag ik dat deze 130 watt RMS heeft, en zijn grote broertje, de TX-NR616, 165 watt.
De Jamo S608 heeft 150 watt.

Ik ben hier niet in thuis maar wat is de beste koop? Ik neig meer naar de 515 of kunnen mensen het afraden deze te kiezen ivm de wattage? Kan iemand mij dit verhelderen? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zie [FAQ] Audio betreffende vermogen en wat je nodig hebt. Moraal is dat op vermogen letten eigenlijk nooit nodig is, niet in dit segment in ieder geval. En als je op vermogen let moet je weten hoe je het moet intepreteren. Zeker met een merk als Onkyo die meet op een manier welke niet representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
KnoxNL schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:46:
Gewoon 1,5 mm full copper werkt perfect.
Dus dan is dit wel een goede koop?

http://www.ebay.nl/itm/10...45fc5f5071#ht_1543wt_1163

Iemand plaatste een reactie dat dit verkopert aluminium was wat neerkwam op 1.6mm normale koper kabel.

Is 2.5mm niet beter dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Johann0r op 24-01-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 15:55
Ik heb liever 1,5 full copper dan 2,5 verkopert aluminium to be honest. Ik weet niet hoe de andere tweakerts er hier over denken. Mij is destijds verteld dat 2,5 mm full copper echt overkill is bij deze speakers, naar aanleiding daarvan heb ik dit inmiddels getest en ik hoor geen verschil tussen 1,5 en 2,5 mm full copper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
Graag een beetje advies van de experts...

Ik ga binnenkort verhuizen naar m'n eigen appartementje. Woonkamer is zo'n 40m2.
Woonkamer is 4 meter breed met de S608's voor en de rear speakers daar recht tegenover
boven de bank. Eigenlijk kom je dan onder de rearspeaker te zitten.

Heb inmiddels al een VSX-922 aangeschaft en zou hier graag de S608 op aansluiten.
Echter nu twijfel ik om alleen de S608's te pakken of meteen de HCS3 set.

Nu de volgende vragen..
* Is het niet overkill om op zo'n ruimte de S608HCS3 te plaatsen? Of beter de S608 + center te plaatsen?
* Ga je het merken dat je rearspeakers heb, omdat je er vrijwel strak onder zit.

Ben onlangs bij HavoNed wezen luisteren en vond al goed geluid komen uit enkel de S608.
En zal het voornamelijk gebruiken voor films kijken, radio luisteren en gamen op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Treur schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:26:
Graag een beetje advies van de experts...

Ik ga binnenkort verhuizen naar m'n eigen appartementje. Woonkamer is zo'n 40m2.
Woonkamer is 4 meter breed met de S608's voor en de rear speakers daar recht tegenover
boven de bank. Eigenlijk kom je dan onder de rearspeaker te zitten.

Heb inmiddels al een VSX-922 aangeschaft en zou hier graag de S608 op aansluiten.
Echter nu twijfel ik om alleen de S608's te pakken of meteen de HCS3 set.

Nu de volgende vragen..
* Is het niet overkill om op zo'n ruimte de S608HCS3 te plaatsen? Of beter de S608 + center te plaatsen?
* Ga je het merken dat je rearspeakers heb, omdat je er vrijwel strak onder zit.

Ben onlangs bij HavoNed wezen luisteren en vond al goed geluid komen uit enkel de S608.
En zal het voornamelijk gebruiken voor films kijken, radio luisteren en gamen op de PS3.
Ik heb zelf ook deze set maar dan icm een Onkyo 616. Ik zou zondermeer voor die HCS3 set gaan aangezien alleen die zuilen +/- €500 kosten en de HCS3 +/- €550.

Persoonlijk vind ik de center en de rears van een iets lager niveau ten opzichte van de s608's maar volstaan prima (zeker gezien de prijs!). Zelf heb ik een iets kleinere ruimte dan jij en ik vind het allemaal prima klinken, het is een kwestie van goed afstellen/meten. Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
renzo4000 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Ik heb zelf ook deze set maar dan icm een Onkyo 616. Ik zou zondermeer voor die HCS3 set gaan aangezien alleen die zuilen +/- €500 kosten en de HCS3 +/- €550.

Persoonlijk vind ik de center en de rears van een iets lager niveau ten opzichte van de s608's maar volstaan prima (zeker gezien de prijs!). Zelf heb ik een iets kleinere ruimte dan jij en ik vind het allemaal prima klinken, het is een kwestie van goed afstellen/meten. Succes met je aankoop!
Gezien de prijs is het inderdaad zeker verstandig om de complete set aan te schaffen.
Hoe heb jij de speakers geplaatst dan tov je zit positie?
Want ben bang dat het geluid van achter over me heen gaat en dat ik dus niet ga merken
dat er rears hangen als ik op de bank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dit is hoe doorgaans een 7.1 setup eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.thx.com/files/2009/12/7-1-speaker-setup-400x300.jpg

Echter heb ik 5.1 (ook de bank strak tegen de muur) en heb ik mijn surrounds tegen de muur aangemaakt met beugels die draaibaar zijn. Hierdoor kan kan ik ze iets indraaien. Dit is niet de ideale situatie, liever staan ze wat verder van de bank af aan de "zijkant" tov van de zit positie. Ik laat de surrounds ook iets minder hard meespelen zodat het geheel weer in balans is.

Mijn situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ok3mna.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qlpj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
renzo4000 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:30:
[afbeelding]

Echter heb ik 5.1 (ook de bank strak tegen de muur) en heb ik mijn surrounds tegen de muur aangemaakt met beugels die draaibaar zijn. Hierdoor kan kan ik ze iets indraaien. Dit is niet de ideale situatie, liever staan ze wat verder van de bank af aan de "zijkant" tov van de zit positie. Ik laat de surrounds ook iets minder hard meespelen zodat het geheel weer in balans is.

Mijn situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt!! _/-\o_
Weet het nu zeker. Het gaat de S608HCS3 worden!!
Ziet er netjes uit zo in je huiskamer!
En dat van die draaibare beugels is ook een handige tip.
Als het allemaal staat zal ik in het bijbehorende topic ook foto's plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
hallo,
heb ook een s608 HCS3 setje staan samen met een Onkyo TX-NR616... kwa geluid ben ik super tevreden.
alleen het surround effect heb ik een beetje moeilijkheden. Kweet niet of ik dit in dit Jame topic of in onkyo topic moet plaatsen

ik heb een THX DTS demo DVD met verschillende THX en DTS Samples. nu bv een THX intro met da mekaniekertje die het logo probeert te repareren.. ik hoor die naar achter vliegen, daar begint hij te timmeren. maar het timmeren zelf hoor ik in de front speakers. volgens mij klopt er daar iets niet met mijn instellingen.... iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
2 vragen:

Heb zelf de 608 serie icm met een Pioneer 827 en bij het zappen naar zenders met dolby digital stream krijg ik even een plopje/'kraakje uit de speakers. Alsof ze wakker worden van het signaal.
Bekend probleem? Of weet iemand waar het aan kan liggen?

En:
Ik wil graag de 2 kleine surround speakers achter de bank op een kast zetten, alleen zie je dan de lelijke achterkant met pluggen en de kabel ernaast lopen.
Kabel zou ik op kunnen lossen met krimpkous, maar zat wel te denken aan een 90 graden gebogen stuk zwart plastic, en dan in het midden onder de vouw een gat zodat de kabel onder die "houder" kan lopen. Rubberen voetjes en klaar.

Alleen, vrij lastig goed recht buigen zonder de juiste tools.
Iemand een idee voor een bedrijf die zoiets doet, of een andere tip voor het oplossen van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Ik heb nu de S 426 HCS3 staan sinds vorig jaar. Via iBood gekocht. Dit was al een hele verbetering ten opzichte van mijn yamaha boxjes.

Alleen nu wil ik deze lente de 608 set gaan kopen omdat ik toch 'wat' mis in beleving. Is de 608 een echte hele grote stap tov 426's? Of ga ik dat pas echt merken bij een duurdere set?

En hoeveel maakt een receiver nou echt uit?

Ik heb nu de Yamaha HTR-3064 icm de Jamo S 426 HCS3 en een Yamaha sub van de NS-P285 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tsja, wat mis je in de beleving daar hangt het natuurlijk van af of je het met andere speakers op gaat lossen. Idem met dat er ook nog andere merken zijn naast Jamo die leuke en goedkope speakers maken. Een Klipsch bijvoorbeeld, veel speaker voor weinig geld. Maar ligt er dus maar net aan wat je mist. Een receiver kan zeker uitmaken, maar ik zou me daar niet te veel op richten aangezien de speakers veel meer uitmaken op het totaal. Want naast de receiver en de speakers heb je ook nog de bron die deel uitmaakt en ook daar kan een set mee vallen, want je moet wel wat goeds invoeren wil je wat goeds uitvoeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:05
renzo4000 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:30:

[afbeelding]
IKEA tafel for the win, heb ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
Xecuter NL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:13:
Ik heb nu de S 426 HCS3 staan sinds vorig jaar. Via iBood gekocht. Dit was al een hele verbetering ten opzichte van mijn yamaha boxjes.

Alleen nu wil ik deze lente de 608 set gaan kopen omdat ik toch 'wat' mis in beleving. Is de 608 een echte hele grote stap tov 426's? Of ga ik dat pas echt merken bij een duurdere set?

En hoeveel maakt een receiver nou echt uit?

Ik heb nu de Yamaha HTR-3064 icm de Jamo S 426 HCS3 en een Yamaha sub van de NS-P285 set.
Je gaat er altijd op vooruit als je van de S426 HCS3 naar de S608 HCS3 gaat. Ergens ook logisch want het is een speaker klasse of 2 hoger. Nu je mag die S426 zeker niet onderschatten, want die zijn nu eenmaal enorm goed qua prijs / kwaliteit.

Ook moet je in je achterhoofd houden dat de opbouw van de S608 heel anders is: de bass reflex poort zit aan de achterzijde in plaats van aan de voorzijde. Ook gaan de lage tonen een stuk dieper dankzij de 10" woofers. Maar diezelfde woofers staan 90° gedraaid t.o.v. de rest, waardoor plaatsing net wat meer uitmaakt en je grootste beslissing gaat zijn of je die nu naar binnen zet of naar buiten.

Komt nog eens bij kijken dat die jongens een pak groter en zwaarder zijn dan hun kleine broertjes. Dat is het ongeveer het enige waar ik me wat op miskeken heb. In de winkel tussen al dat ander groot spul valt dat best mee, tot ze er thuis mee komen aandragen :P (s426 en s608 naast elkaar, maar let niet op de rommel)

Nu ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik na een half jaar met de S426 er een Klipisch RW-12D heb bijgekocht voor de lage tonen bij te zetten, want ik miste wat oomph. Ik had een week daarvoor als test de woofer van een Z2300 set misbruikt, en als dat al beter was moest een echte subwoofer sowieso goed klinken. Hierdoor is de verandering voor mij ook een stuk minder drastisch. Heb mijn crossover van 80 naar 60 kunnen halen, waardoor de sub wat meer als een subwoofer door het leven kan.

Verder verwacht ik wel dat als ik eenmaal op mezelf woon en die beestjes een beetje meer ademruimte hebben, ze beter tot hun recht komen. Een kamer van 6m x 5,5m is toch wat nipt allemaal. Oh en ik stuur heel de boel aan met slechts een Onkyo SR-TX508. Die krijgt het ook gewoon getrokken. Enige nadeel van dat toestel is de beperkte cross-over mogelijkheden. Dus dat gaat mijn volgend slachtoffer zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 10-09 12:22
dankje voor de toevoeging. En al helemaal bedankt voor de foto van de speakers! Daar schrok ik eerlijk gezegd wel een beetje van (ze zijn een stuk groter dan verwacht)!

Ik mis gewoon net een voller geluid, als ik 5.1 aan heb staan en Drive aan het kijken ben. Die helicopter die overvliegt 'voel' ik niet genoeg, de achtergrond geluiden hoor ik niet tenzij ik actief naar de rear speakers luister. Ik heb de auto instel mogelijkheid met externe mic van Yamaha (YPAO) gebruikt en deze nog wat verder getweaked.

En de Yamaha Sub doet het aardig, die voel ik prima. Maar het is nog geen bioscoop geluid. Is vast een 'dubbeltje-op-de-eerste-rij' geval bij mij en kan ik dat niet verwachten van de 426 setup.

Heb op marktplaasts een 606 5.0 set gevonden. Die wil ik misschien wel eens aan de tand gaan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geloof me, zodra je die s608 laat spelen dan voel je het echt wel :-). Een sub is echt niet persé nodig, al zal een goede sub altijd een toevoeging zijn. Als ik bijvoorbeeld de bekende dieptebommen scène van U571 op redelijk volume speel is de beleving geweldig. Ik had niet verwacht dat de s608 een dergelijke bas met behoorlijk voelbare druk kon leveren. Alles is natuurlijk relatief, er zijn vast betere luidsprekers maar gezien de prijs kwaliteit verhouding doen de s608's het erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vandaag eens mijn achterste 2 kleine boxen (Jamo S608) aangesloten en gespeeld met de instellingen (Pioneer 827).
Via MCACC krijg ik bij
Surr een Error,
bij Surr Back ---- (streepjes)
en bij Sub een No.

Achterste speakers staan recht achter de bank, aan de hoeken. Volgens de handleiding heb ik ze op Surr Back gezet ipv op Surr. Dat is goed toch?

Maar wou eigenlijk weten welke crossover ik moest gebruiken.
Lees hier meerdere posts over het veranderen van Large naar Small, zodat de (ingebouwde) sub een rol krijgt?

Ook, als ik bij die instellingen Surr op No zet, kan ik ook geen Surr Back instellen.

Maar het beste is dus fronts op Small, Surr Yes, Surr Back op Small.
Sub op Yes of Plus?
En dan de Crossover op 80?

Of kan ik het beter doen?

Afstand tot de TV, center en fronts is 3 meter. Afstand tot de backs is ong. 20-30 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 20:02

Canon23

>>MY<< world

surround back is voor een 7.1 opstelling. JE moet ze aansluiten op de surround poorten.
(zo moet ik het iig op een marantz sr5004).

De combi sub + s608 is persoonlijk.
Sub plus is dat hij in stereo ook de sub pakt ipv alleen de fronts. Waarschijnlijk kunnen die 608 het perfect op muzikaal vlak af zonder subwoofer, maar goed dat is persoonlijke voorkeur!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
Ik ben van plan binnenkort een Yamaha V473 te kopen in combinatie met de 608 HCS3 set.
heb al even op internet gezocht en niet echt iets kunnen vinden waarbij iemand deze opstelling had.
volgens mij kan deze set prima samen, echter ben ik niet helemaal thuis in de hifi en wil ik graag jullie mening. is de versterker genoeg? of wat zouden goede alternatieven zijn.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb zelf ook een s608 set, maar zonder sub vind ik het wel wat kaal klinken, vooral bij de wat heftigere actiefilms. Je mist net die lekkere dreun door je stoel. (getest door sub op de reciever uit te zetten, en de fronts op large)
Ik heb een redelijk ruime woonkamer, en met een open keuken, dus wellicht dat de grote kamer ook invloed daar op heeft.

Ik wil trouwens mijn surrounds op statieven zetten, zodat ze op de goede hoogte staan, en ik ze eventueel nog iets kan schuiven indien nodig (dat word lastig als je ze aan de muur bevestigd)
Heeft iemand tips voor mooie statiefjes?

[ Voor 11% gewijzigd door GeleFles op 06-02-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Is het niet zo dat de fronts op small moeten als je wilt dat de sub iets meer doet?

Statiefjes gaat lastig worden denk ik, ook naar gezocht, daarom nu de keuze gemaakt voor een dressoir achter de bank, kunnen ze mooi op oor-hoogte opstaan.

@Canon
Ik dacht dat de gewoon Surround hoog, tegen het plafond zaten, en de Surr back dus achter de personen (zoals bij ons).
Maar het verklaart wel waarom sommige opties dan raar in elkaar steken.
Ga het zo meteen wisselen en testen, en kijken wat MCACC nu aangeeft.

Zojuist de achterspeakers verandert naar gewoon Surround.
Kom ik erachter dat mijn center heel zacht "geluid" produceert terwijl de receiver uitstaat en TV op stand-by. Zachte ruis. Dat hoort volgens mij niet?

Opnieuw MCACC laten lopen. Waardes waren wel aardig OK, alleen zet het programma de zuilen automatisch op Large, dus die weer op Small gezet.
Filmpje testen... vrij vlak eigenlijk. Surround loopt lekker, alleen voel ik echt geen sub.
Iemand hiervoor zei dat de dieptebommen van U571 de bas goed liet werken... maar hier kwam er geen beweging in.
Zit denk ik ergens toch nog iets fout.

Weer edit:
Ik moet de zuilen toch op Large zetten als ik wil dat de sub meewerkt.
Net dus gedaan, en nu voel ik de vloer wel iets trillen.
Sub plus heeft dus niks te maken met dolby in films? Alleen voor muziek, indien plus dan werkt de sub mee, en indien niet plus (dus gewoon sub yes) dan zorgen de speakertjes voor de bassen?
Crossover heb ik ook gewoon op 100hertz gelaten. Zal niet heel veel uitmaken denk ik.

[ Voor 87% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-02-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Heb je een losse sub of alleen de 5.0 set( srry ben lui)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De HCS3 set
http://s.s-bol.com/imgbas.../1/1/9000000010951129.jpg

2 vloerstaanders (met 2x ingebouwde sub, dus de 5.0)
center
2 rear

[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-02-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Dacht ik al. De sub instelling is voor de .1 sub niet voor de woofers van de fronts.
En ja dat moet het large zijn, want alleshertzen moet naar je fronts.
Dus de crossover uit ofzo laag mogelijk. Nu kap je alles onnder de 100 hrtz weg voor je fronts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Uit kan volgens mij niet (dacht ik) laagste is iig 50.
Maar dat moet dus echt of uit of 50 dan.
Sub wel of niet op plus? Dat is echt alleen voor stereo, en dus eigen voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je hebt alleen 2x front, 2x surround en 1x center. Daarom worden je fronts op Large (Fullband) gezet door je reciever omdat hij geen subwoofer heeft gedetecteerd, dus dat is juist. Zodra ze op Large staan hoef je daar niks aan te veranderen (volledige frequentie wordt uitgestuurd naar je fronts). Meestal worden de center en surrounds (ook voor deze set) op 80hz gezet.

Ik heb de S608HCS3 (een type hoger) en daarbij is het heerlijk om naar scene's zoals de dieptebommen van U571 te luisteren, de fronts geven een heerlijk laag weer en een voelbare druk. Ik kan me voorstellen dat het bij de S606 iets minder is, maar zeker niet verkeerd lijkt me. Experimenteer ook even met de plaatsing van je zuilen, de woofers naar buiten gericht zal in de meeste gevallen een lagere basweergave opleveren (dit hoeft niet beter te zijn!). Daarnaast willen ze ook wat "ademruimte" hebben, dus zet ze een stuk van de muur af.

[ Voor 42% gewijzigd door renzo4000 op 06-02-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb ook de 608 (ik vond het plaatje al raar, aangezien ik 4 speakers aan de voorkant had) maar dit was wat Google aangaf.

Zo staat het bij mij
https://lh4.googleusercon...BkPGKyByY/s0/IMG_7790.jpg
die 2 kleine staan nu uiteraard achter.
Afstand zitplaats tot vloerstaanders is 4 meter. Staan 15cm vrij aan de zijkant en 10cm aan de achterkant.
Woofer allebei richting TV.

Maar het echt voelen bij die dieptebommen doe ik het niet.
Wellicht is de ruimte te groot? Is 4,5m bij 10m ongeveer. Met een denkbeeldige scheiding in het midden ongeveer voor woonkamer en eetkamer.

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-02-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
NeutraleTeun schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:22:
Ik heb ook de 608 (ik vond het plaatje al raar, aangezien ik 4 speakers aan de voorkant had) maar dit was wat Google aangaf.

Zo staat het bij mij
https://lh4.googleusercon...BkPGKyByY/s0/IMG_7790.jpg
die 2 kleine staan nu uiteraard achter.
Afstand zitplaats tot vloerstaanders is 4 meter. Staan 15cm vrij aan de zijkant en 10cm aan de achterkant.
Woofer allebei richting TV.

Maar het echt voelen bij die dieptebommen doe ik het niet.
Wellicht is de ruimte te groot? Is 4,5m bij 10m ongeveer. Met een denkbeeldige scheiding in het midden ongeveer voor woonkamer en eetkamer.
Op je foto staan ze inderdaad erg strak tegen de muur (zowel aan de zijkant en de achterkant). Probeer eens als experiment de zuilen om te wisselen waarmee de woofers naar buiten staan. Vervolgens rondom 50 cm vrij van de muur houden... misschien niet mooi op het oog maar het is een experiment he 8). Daarnaast is "voelen" voor iedereen een andere belevenis. Je krijgt natuurlijk niet het effect van een knappe 12" of 15" subwoofer, maar ik voel toch echt de bas in de zitbank en lichaam.

Daarnaast misschien nog eens je instellingen doorlopen in je reciever ...

[ Voor 7% gewijzigd door renzo4000 op 06-02-2013 15:00 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste