Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
Experimenten, ugh. Heb alles fijn waterpas staan.

Maar 50cm gaat sowieso niet lukken, want
a) heb ik nog een vriendin die dat vast en zeker niet goed gaat keuren (heb haar al zo ver dat ik zo'n hoekje mag hebben zonder dat er gekke planten tussen komen te staan)
b) ik niet zoveel speaker kabel over heb (weggewerkt in de plint, wel wat speling, maar geen 50cm).
En dan is de kabel ook weer zichtbaar, want heb maar 1 opening in de plint, achter de speaker dus.

Ik zou de zuilen dus wel kunnen omwisselen, maar dan zit de sub zo tegen de muur te blazen en dat willen we ook niet hebben denk ik.

Dus denk dat ik niet veel keuze heb dan om deze opstelling gewoon te blijven behouden.

Natuurlijk voel ik wel de bas, al is "voelen" overdreven. Je merkt het tov geen sub, maar echt een druk is er bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 18:56
Je Bas reflex poorten staan wel erg afgesloten tegen de muur zo. Ik denk dat je beter wat ruimte moet geven dan zal het laag ook beter weergegeven worden.

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

@ToyotaMR2: Woofers naar binnen kan prima. Enige nadeel dat jij in jouw situatie hebt is dat de basreflexpoort tegen de muur staat te blazen. Als je de boxen een centimeter of twintig naar voren plaatst zou het volgens mij al een stuk beter kunnen. Plaats je de woofers naar buiten (richting de muren) wordt het laag meer benadrukt door de weerkaatsing tegen de muur. Maar dit is jouw situatie niet mogelijk begrijp ik.

Als je nog meer wilt experimenten, sommige mensen proppen ook sokken in de basreflexpoort. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door sjaool op 08-02-2013 22:29 . Reden: Leer nou eens je berichten na te lezen voor je op Verstuur klikt. ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb de reflex poorten momenteel op 19.5cm (het dubbele van voorheen) van de muur staan.
Zal het morgen weer eens testen bij een filmpje.

Gister Abraham Lincoln the Vampire Hunter gekeken (wat een pokkefilm trouwens) en voelde de bank wel trillen.
Ik denk dat ik hier maar gewoon genoegen mee moet nemen.
Zodra ik geen rekening meer hoef te houden met andere (flat)bewoners komt er wel een PB-1000 oid bij.
Bedankt voor de hulp heren!

[ Voor 52% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-02-2013 11:48 ]

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

HeroS

SmartHome Nerd

Gisteren op de facebook pagina van Jamo:

Introducing the new Jamo Studio 500/600 Series!

These gorgeous speakers will be available in early Summer. We will release more details soon!

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/526580_439277739473741_162846177_n.jpg

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Verwijderd

Ik ben van plan om een s606 HCS 5 set aan te schaffen. Ik wil hier graag een onkyo receiver bij.(zwart en 3D ondersteuning) Mij werd de TX-NR616 aangeraden. De goedkopere modellen zouden wat moeite hebben met krachtige luidsprekers.
Iemand ervaring met deze combinatie? of Advies?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HeroS schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:26:

These gorgeous speakers will be available in early Summer. We will release more details soon!

[afbeelding]
Waarom zoveel mid-drivers? Iemand die weet wat daar het nut van is?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NeutraleTeun
De 608 heeft ook "dezelfde setup" als in: evenveel speakers.
En ze "stralen" niet allemaal hetzelfde geluid uit he.

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-02-2013 12:32 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
DennusB schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:46:
[...]

Waarom zoveel mid-drivers? Iemand die weet wat daar het nut van is?
Goede goede vraag ... wil ik ook wel eens weten :o ... Ik kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met de luisterpositie? Oftewel, dat je op de verschillende zithoogte het juiste bereik hebt van de middentoner? Ik denk dat het ook voor een deel voor "the looks" is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben verder een leek op dit gebied, maar dit is wat ik er van begrijp.

Als ik het goed begrijp, noemt Audio Physic dit 2.5 way (of 3.5 way als je naast een mid-range ook een woofer hebt). De extra mid-range speaker neemt dan een gedeelte van het frequentiebereik over van de andere mid-range. En door een kleiner frequentiebereik te moeten weergeven, wordt het wat makkelijker voor de speaker om strakkere tonen weer te geven.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:55
HeroS schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:26:

[afbeelding]
Thanks, ik ben erg benieuwd.. Als ze ook in zwart/donkergrijs komen dan zou ik wel interesse hebben. In april zijn we verhuisd en daarvoor heb ik een s608 HCS3 op het oog, maar misschien is dit nog wel beter!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
Mhh figures. Koop ik de 608 HCS 3 set en gaan ze een nieuwe uitbrengen (en gaat de oude waaraschijnlijk in uitverkoop). Ik had een vermoeden omdat de speakerset van de website verdwenen was. Staan er blijkbaar nu wel weer op. Nu wachten op de release en de eerste reviews :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tronic op 14-02-2013 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:43:
Ik ben van plan om een s606 HCS 5 set aan te schaffen. Ik wil hier graag een onkyo receiver bij.(zwart en 3D ondersteuning) Mij werd de TX-NR616 aangeraden. De goedkopere modellen zouden wat moeite hebben met krachtige luidsprekers.
Niemand? ;(

• renzo4000
Ik heb de S608 Hcs3 icm de onkyo 616... Geen problemen met vermogen tekort. Ze hebben een redelijke gevoeligheid dus dat scheelt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Ik heb ze op een oude Sony receiver van 2x80W of 5x60W (Pro Logic) aangesloten, geen probleem hoor.

update: was even de specs kwijt

[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 14-02-2013 19:17 ]

• kjbuitenga
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-04 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:43:
Ik heb hier een Jamo S606 HCS3 i.c.m. een Onkyo TX-NR609. Volgens mij zijn de 609 en 616 nagenoeg identiek qua vermogen. Het opgegeven vermogen van de Onkyo's mag je zowieso wel met een flinke korrel zout nemen. Deze combinatie klinkt hier heel goed en de versterker trekt het makkelijk.
Wel heb ik een Jamo Sub650 erbij. Deze begint al bij 22 Hz. Ik zou je dan ook de HCS3 aanraden en later te kijken naar een iets betere sub. De bijgeleverde sub bij de HCS5 is de SUB210 en die lijkt mij iets onder de maat.Maar voor de rest is de combinatie Jamo S606 en de Onkyo een goede keuze.

• NeutraleTeun
Wie van de (welke dan ook) speaker-gebruikers heeft wel eens "plofjes" ervaren bij het wisselen van kanalen (zappen) of gewoon "willekeurig" uit 1 of andere speaker?

Zelf hoor ik de plofjes uit de front speakers komen tijdens het zappen naar een kanaal met een ander audio-spoor, voornamelijk bij een dolby-digital spoor.

En na het aansluiten van mijn kleine surround speakers hoor ik ook uit de linker surround speaker, "willekeurig" een plofje, tijdens een aflevering (zonder te zappen dus).

Ik wil gewoon weten of het "normaal" is, en dat ik er dus gewoon aan moet geloven/wennen, of dat het wellicht niet OK is en dus schadelijk oftewel een defecte receiver is.

Volgens de verkoper is het normaal, en dat willekeur plofje (uit enkel de linker surround speaker) kan zijn door een ontlading van het electriciteitsnet van bv het aanslaan van de koelkast/wasmachine oid.

• renzo4000
dat is niet normaal als je het mij vraagt, ik heb er geen last van iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
En ik heb de s608 HCS3 i.c.m. een Pioneer VSX 922, erg blij mee en ook vermogen zat, misschien ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 02-09 09:17
Vendrom schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:56:
Ik ben van plan binnenkort een Yamaha V473 te kopen in combinatie met de 608 HCS3 set.
heb al even op internet gezocht en niet echt iets kunnen vinden waarbij iemand deze opstelling had.
volgens mij kan deze set prima samen, echter ben ik niet helemaal thuis in de hifi en wil ik graag jullie mening. is de versterker genoeg? of wat zouden goede alternatieven zijn.

Thanks alvast!
niemand die iets in deze richting heeft? of advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
@ Vendrom: Ik heb ook Yamaha overwogen, de RX 673, maar ik houd van een wat warmer geluid en daarvoor bleek de Yamaha niet bij uitstek geschikt.

Ik heb gisteren de Jamo S608 HCS3 besteld icm met een Denon 2113 AV receiver. Heb besloten om niet te wachten op de nieuwe serie. Ik was erg enthousiast over de huidige (geluisterd bij Havoned) en twijfel over de witte kleur van de luidsprekers.

Voor de mensen met een S608 set: hebben jullie de woofers aan de zijkant naar buiten of naar binnen gericht? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zag in de manual dat naar binnen richten minder geluid geeft, en naar buiten meer (zal dan wel vooral over de bas gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door buddow op 21-03-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

buddow schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:48:
@ Vendrom: Ik heb ook Yamaha overwogen, de RX 673, maar ik houd van een wat warmer geluid en daarvoor bleek de Yamaha niet bij uitstek geschikt.

Ik heb gisteren de Jamo S608 HCS3 besteld icm met een Denon 2113 AV receiver.
Voor de mensen met een S608 set: hebben jullie de woofers aan de zijkant naar buiten of naar binnen gericht? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zag in de manual dat naar binnen richten minder geluid geeft, en naar buiten meer (zal dan wel vooral over de bas gaan.
Mijn s606-en staan met de woofers naar buiten. Dat klinkt simpelweg beter in mijn woonkamer. Maar er is maar één manier om er achter te komen of dat in jouw situatie ook zo is.... ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45

Ik heb gisteren de Jamo S608 HCS3 besteld icm met een Denon 2113 AV receiver. Heb besloten om niet te wachten op de nieuwe serie. Ik was erg enthousiast over de huidige (geluisterd bij Havoned) en twijfel over de witte kleur van de luidsprekers.

Zelf heb ik ze naar binnen gericht, maar het ligt inderdaad maar net aan de indeling van je woonkamer.
Bij mij gaf het naar buiten keren een te groot galmend effect.

Tevens heb ik dezelfde combinatie en ook vooraf gaan luisteren bij Havoned, nog steeds heel erg happy mee :D

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb mijn S608's ook naar buiten staan, dit geeft in mijn geval een dieper en voller laag zonder te galmen overigens. Naar binnen gedraaid was het allemaal wat vlakker (wat sommige mensen misschien wel prettiger vinden klinken). Overigens is het erg afhankelijk van de luisterruimte ... is het een grote ruimte? Staan de muren dichtbij? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
De speakers komen vrij dicht bij de muur (aan de achterkant schat ik zo'n 10 a 15 cm vrij van de muur). Zie bijgaand plattegrondje. De frontspeakers zijn de rode vierkantjes. Rears komen er recht tegenover, achter de bank. Voor de schaal: de langste muur (rechterkant van de plattegrond) is ruim 10 meter. De kamer zelf is zo'n 45m2 in totaal, met het woonkamergedeelte, het 'vierkant' bovenaan de plattegrond zo'n 25m2. Dat is het gebied waarin de speakers op de hoek komen te staan. Vloer is van leisteen.

Aangezien de speakers ook aan zullen staan terwijl we af en toe in de keuken zijn, lijkt naar buiten richten mij het meest logisch, of niet?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/28s527l.jpg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 02-09 09:17
bedankt voor je reactie, ik ga hier ook even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
buddow schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:16:
De speakers komen vrij dicht bij de muur (aan de achterkant schat ik zo'n 10 a 15 cm vrij van de muur). Zie bijgaand plattegrondje. De frontspeakers zijn de rode vierkantjes. Rears komen er recht tegenover, achter de bank. Voor de schaal: de langste muur (rechterkant van de plattegrond) is ruim 10 meter. De kamer zelf is zo'n 45m2 in totaal, met het woonkamergedeelte, het 'vierkant' bovenaan de plattegrond zo'n 25m2. Dat is het gebied waarin de speakers op de hoek komen te staan. Vloer is van leisteen.

Aangezien de speakers ook aan zullen staan terwijl we af en toe in de keuken zijn, lijkt naar buiten richten mij het meest logisch, of niet?

[afbeelding]"
Gewoon echt uitproberen met een zelfde stukje muziek ... het zal nog niet meevallen aangezien ze bijna 30kg per stuk wegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
speedyjules07 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:36:
[...]

Zelf heb ik ze naar binnen gericht, maar het ligt inderdaad maar net aan de indeling van je woonkamer.
Bij mij gaf het naar buiten keren een te groot galmend effect.

Tevens heb ik dezelfde combinatie en ook vooraf gaan luisteren bij Havoned, nog steeds heel erg happy mee :D
Maak je gebruik van bi-amping op de Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
buddow schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:56:
[...]

Maak je gebruik van bi-amping op de Denon?
Nee dat niet, wat dan?

Ik moet er wel bij zeggen dat galmen misschien niet de juiste woordkeuze was, maar een glasplaat boven de entree van de woonkamer trilt nogal bij te zware bassen als ik de speakers naar buiten gekeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Het is mogelijk om bij een 5.1/5.0 setup de twee uitgangen van surround die niet benut worden, te gebruiken om apart de hoge tonen van de fronts aan te sturen. De normale uitgangen voor fronts zijn dan voor laag. Ik ga het proberen, heb de bekabeling al in huis.

http://www.denon.co.uk/Do...2113E2_ENG_CD-ROM_v00.pdf p84

[ Voor 22% gewijzigd door buddow op 21-03-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Ik wil mijn JVC RX616-R (ca 15 jaar oud) gebruiken als versterker op de zolder voor de kinderen. Ik zoek daar nog luidsprekers bij en mijn oog is gevallen op Jamo A 101 HCS 5. Volgens reviews een redelijke kwaliteit voor een schappelijke prijs (ca 200 euro).

Mijn vraag is of deze combinatie kan. Ik kan de handleiding van de JVC niet vinden, maar zie achterop 4-16K ohm staan als alleen frontspeakers gebruikt worden. 8-16K als ook de back-speakers aangesloten worden (ws dus parallel aangestuurd). Centerspeaker moet ook tussen 8-16K zijn. Het jamo setje biedt 6KOhm.

Ik lees op diverse plaatsen dat de nominale impedantie weinig zegt over verloop over de frequenties en dat dit sterk merk afhankelijk is. Hoe zit dit met Jamo? Of is er iets algemeens te zeggen op dit vlak over home-cinema "satellites"?. Kinderen zijn schatten en ik durf het wel aan dat als ik ze op het hart druk niet het volume voluit te zetten ze dit ook niet zullen doen. Maar wat als het fout gaat, is het dan dag met het handje naar de boxen, of dag met het handje naar de versterker? Dat laatste overleef ik, eerste zou natuurlijk heel zonde zijn.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Sinds een maandje ben ik in het bezit van de S608 HCS 3 icm een Denon 2113. In het begin was ik teleurgesteld. Niet tevreden over het geluid. Nadat ik wat langer had geluisterd en verschillende fragmenten had afgespeeld, bleek de onderste luidspreker van de rechter front niet goed. Krakend geluid bij bepaalde tonen. Teruggegaan naar Hificorner, waar bleek dat de luidspreker aanliep en omgeruild. Blijkbaar pech, want zo moeten ze dan al zijn geweest toen zeuit de doos zijn gekomen.

Thuis weer aangesloten en natuurlijk direct een stuk beter. Na nog een paar dagen luisteren vond ik de speakers nog wat koud klinken en miste ik de lage tonen. Links en rechts omgewisseld, de 'subwoofers' staan nu naar buiten gericht. Wat een verschil! Nooit gedacht dat dat zoveel zou uitmaken. Ben echt super tevreden nu. De Denon alleen ingesteld met Audyssey setup en verder niets aan gedaan, misschien dat dat later nog komt als ik tijd heb, maar wat een mooi geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door buddow op 18-04-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik vind dat de jamos vaak ondergewaardeerd worden, maar gezien de prijs een bovengemiddelde kwaliteit! Ik geniet er nog dagelijks van in ieder geval. Als ik in het weekend de tijd heb ga ik er goed voor zitten en haal ik de luidsprekers een stuk van de muur (tijdelijk waf approved) en klinkt het nog beter, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

renzo4000 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:20:
Ik vind dat de jamos vaak ondergewaardeerd worden...
Tsja, het blijft toch smaak. Voor het geld kan je ook iets anders neerzetten natuurlijk, denk aan iets van een Dali of Klipsch welke ook speakers hebben in de lagere budgetten. Grote kans dat mensen ook wat teleurgesteld kunnen zijn na de aanschaf van een Jamo S-set, als je soms de gebruikersreviews leest wordt het haast gesuggereerd dat het speakers zijn in de klasse van speakers van duizenden euro's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Ik denk er aan om volgende setup te kopen:
- Jamo S 608 HCS 3
- Jamo SUB 360
- Onkyo TX-NR414

Kunnen de subs in de zijkant van de s 608 zuilen de betere bassen van de SUB 360 verstoren?

Goede keuze?
Kan ik beter voor dat geld?
Kan de Onkyo hier probleemloos mee om?

[ Voor 32% gewijzigd door tripkip op 26-04-2013 09:59 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
tripkip schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:49:
Ik denk er aan om volgende setup te kopen:
- Jamo S 608 HCS 3
- Jamo SUB 360
- Onkyo TX-NR414

Kunnen de subs in de zijkant van de s 608 zuilen de betere bassen van de SUB 360 verstoren?

Goede keuze?
Kan ik beter voor dat geld?
Kan de Onkyo hier probleemloos mee om?
Bovenstaande combinatie gaat zeker werken, de jamo's vragen niet persé heel veel vermogen (ze hebben een redelijk lage gevoeligheid). Persoonlijk zou ik €100 bijleggen voor je receiver zodat je voor de 616 kan gaan (die is er vanaf €399, erg scherp geprijsd op dit moment bij correct.nl). Je hebt dan net even wat meer vermogen, aansluitopties en audyssey)

Qua sub, ik heb de 260 gehad en die vond ik niet mooi klinken icm deze set. Ik heb hem zolang de deur uit gedaan. De 360 schijnt het een stuk beter te doen, maar overweeg voor de sub ook eens een 2e hands BK XLS 200 MK II of 400 dan denk ik dat je door veel meer plezier van zal hebben.

Wat betreft verstoren van de "bassen" zou je geen last van moeten, daarvoor koop je een knappe receiver waarmee je dat perfect kunt afregelen (crossovers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
renzo4000 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:26:
[...]

Bovenstaande combinatie gaat zeker werken, de jamo's vragen niet persé heel veel vermogen (ze hebben een redelijk lage gevoeligheid). Persoonlijk zou ik €100 bijleggen voor je receiver zodat je voor de 616 kan gaan (die is er vanaf €399, erg scherp geprijsd op dit moment bij correct.nl). Je hebt dan net even wat meer vermogen, aansluitopties en audyssey)

Qua sub, ik heb de 260 gehad en die vond ik niet mooi klinken icm deze set. Ik heb hem zolang de deur uit gedaan. De 360 schijnt het een stuk beter te doen, maar overweeg voor de sub ook eens een 2e hands BK XLS 200 MK II of 400 dan denk ik dat je door veel meer plezier van zal hebben.

Wat betreft verstoren van de "bassen" zou je geen last van moeten, daarvoor koop je een knappe receiver waarmee je dat perfect kunt afregelen (crossovers).
Bedankt, je hebt zeker gelijk wat die NR616 betreft, ziet er aantrekkelijk uit. Ik kan via iemand uit Engeland de TX-NR414 kopen voor 180EUR (uit de winkel), 220EUR opleggen voor de NR616 is te veel. Heb ook in de nabije toekomst geen plannen voor 7.1/7.2.

Wat ik nog zoek is een plek in België of kort over de grens waar ik die Jamo's eens kan horen spelen 8)

Update: Heb beslist de Denon AVR-2113 te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door tripkip op 27-04-2013 20:50 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Heb hier een nr616 samen met Jamo S 608 HCS 3 en een sub360. (geniet er elke dag van...)

heb alles besteld vie hificorner.nl... alles keurig en snel geleverd in Belgie.
tripkip schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:57:
[...]

Bedankt, je hebt zeker gelijk wat die NR616 betreft, ziet er aantrekkelijk uit. Ik kan via iemand uit Engeland de TX-NR414 kopen voor 180EUR (uit de winkel), 220EUR opleggen voor de NR616 is te veel. Heb ook in de nabije toekomst geen plannen voor 7.1/7.2.

Wat ik nog zoek is een plek in België of kort over de grens waar ik die Jamo's eens kan horen spelen 8)

Update: Heb beslist de Denon AVR-2113 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25
Ik ben aan het kijken voor nieuwe speakers en ga de denk ik de 606S kopen van jamo, de enige vraag is of ik er vier of twee ga kopen. Ik heb een Pioneer VSX-1014-S, 7.1 versterker ( http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_vsx_1014.shtml ).

Het probleem is dat ik een vrij langwerpige woonkamer heb met schuifdeuren in het midden. De inkeping is alleen wat smaller dan bij een 'normale' woonkamer en-suite. Momenteel heb ik in de voor en achter kamer twee speakers staan omdat het anders te ver weg klinkt in het 'eet/tafel' gedeelte als alleen bij de tv speaker staan. De Jamo 606S hebben veel meer vermogen dan de speakers die er nu staan dus ik vraag me af of het dan nog nodig is er 4 te kopen? Ik heb nu een actieve subwoofer in de achterkamer staan waardoor de bas ook minder lekker door komt in de voorkamer.

Dus, 2 of 4 wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb een vraagje over de Jamo s608. Hoe groot is het onderste gedeelde tot de speakers? Dus van onderkant zuil naar de plaats waar de speakers zitten?

Ik zit er over na te denken om deze speakers te gaan beluisteren echter staat de lening van de bank 40cm van de plaats waar ik de speaker wil vanaf. Nou is de leuning 60cm hoog dus het zou mooi zijn als de speakers pas bij 60cm beginnen :).
Ik hoor t graag.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:02
Poeh, best duur.

Maar ze presteren dus weer goed. Ik kan me nav de conclusie niet indenken dat mensen die geld voor deze set hebben niet minimaal een middenklasse versterker hebben, dus dat ze veel vermogen nodig hebben kan ik nauwelijks als een nadeel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tiwazz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:45:
Ik heb een vraagje over de Jamo s608. Hoe groot is het onderste gedeelde tot de speakers? Dus van onderkant zuil naar de plaats waar de speakers zitten?

Ik zit er over na te denken om deze speakers te gaan beluisteren echter staat de lening van de bank 40cm van de plaats waar ik de speaker wil vanaf. Nou is de leuning 60cm hoog dus het zou mooi zijn als de speakers pas bij 60cm beginnen :).
Ik hoor t graag.
Ik ben nu niet thuis maar ze zijn zelf 113,4 x 19 x 38 cm (zonder spikes denk ik) en de drivers beginnen ongeveer halverwege dus het zal er om spannen ;) ... Wat je wel kan doen is de luidsprekers op een stuk natuursteen zetten waardoor je al een stuk hoger uitkomt, daarnaast heeft het ook nog een functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
renzo4000 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:22:
[...]

Ik ben nu niet thuis maar ze zijn zelf 113,4 x 19 x 38 cm (zonder spikes denk ik) en de drivers beginnen ongeveer halverwege dus het zal er om spannen ;) ... Wat je wel kan doen is de luidsprekers op een stuk natuursteen zetten waardoor je al een stuk hoger uitkomt, daarnaast heeft het ook nog een functie :)
Bedankt, de maten van de zuil had ik ook gevonden alleen kan nergens vinden waar de drivers beginnen. Aangezien je zegt dat je nu niet thuis bent ga ik er van uit dat je de speakers thuis hebt? Zou je het voor mij willen meten O-) ?

Een stuk natuursteen had ik nog niet aan gedacht! Bedankt, alle beetjes schelen. Tevens weet ik ook niet hoe hoger de spikes de speakers maken. Heb jij de speakers op spikes staan?

Ik hoop van je te horen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Tiwazz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:45:

Ik hoor t graag.
Ik heb ze hier ook staan met spikes. Hier kom ik uit op bijna 61cm vanaf de vloer tot aan de rand van de eerste speaker. Zonder spikes zou dit 58cm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
speedyjules07 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:01:
[...]

Ik heb ze hier ook staan met spikes. Hier kom ik uit op bijna 61cm vanaf de vloer tot aan de rand van de eerste speaker. Zonder spikes zou dit 58cm zijn.
Bedankt! Dat komt dan perfect uit in mijn situatie, bedankt voor het meten :).
Dat wordt dan een luistersessie binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 12:55
Ik kan er in dit topic niet veel over vinden, maar ik heb een vraagje. Ik wil graag mijn huidige speakerset een beetje upgraden. De 'set' bestaat nu uit: 2x jamo 504 en 2x JBL Pro 3, eveneens een kef frontspeaker en een subwoofer van jbl. Nu wilde ik JBL Pro's vervangen door Jamo S426's, is dit een verbetering of zou ik wellicht beter voor een paar Klipschs[F1] kunnen gaan?
Uiteraard ga ik ze nog beluisteren, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Cum Grano Salis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:18:
Ik kan er in dit topic niet veel over vinden, maar ik heb een vraagje. Ik wil graag mijn huidige speakerset een beetje upgraden. De 'set' bestaat nu uit: 2x jamo 504 en 2x JBL Pro 3, eveneens een kef frontspeaker en een subwoofer van jbl. Nu wilde ik JBL Pro's vervangen door Jamo S426's, is dit een verbetering of zou ik wellicht beter voor een paar Klipschs[F1] kunnen gaan?
Uiteraard ga ik ze nog beluisteren, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
Ik weet niet tot hoever je budget rijkt, maar kijk of luister ook eens naar de s 606s. Die zijn iets duurder maar ook direct een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Set-up nu:
Jamo S 426 HCS3 5.0
Klipsch subwoofer typenummer niet bij de hand.
Onkyo TX-SR608

Tevreden over de geluidskwaliteit, enkel het vermogen schiet tekort. De zuilen voor zijn best prima echter de surround speakertjes zijn veel te matig naar mijn mening.

Hoe denken jullie over mijn idee om de rears te vervangen voor mijn huidige fronts. En nieuwe fronts te halen in de vorm van één van deze sets http://tweakers.net/price...;291340;291351/categorie/

Wat ik ook apart vind en waar jullie misschien antwoord op hebben is dat de S 606 beter zijn dan de S 608 ondanks het lagere typenummer.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
NeHoX schreef op zondag 26 mei 2013 @ 03:24:
...

Wat ik ook apart vind en waar jullie misschien antwoord op hebben is dat de S 606 beter zijn dan de S 608 ondanks het lagere typenummer.
Waar baseer je dat op? Op welke aspect is de S606 beter?

Ik heb beide geluisterd, volgens mij is er geen twijfel over mogelijk dat de S608 echt beter is. Misschien een kwestie van smaak en budget, maar ik denk dat je je vergist.

Als je de mogelijkheid hebt, ga dan luisteren bij Havoned in Putten. Dan is je keuze zo gemaakt denk ik!

[ Voor 10% gewijzigd door buddow op 26-05-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat ie zich vergist, de 608 is duidelijk een stap beter dan de 606. Ik heb beiden beluisterd bij Smits Arnhem en vond de 606 wat "rommelig" klinken tov de 608, met name op wat hoger volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Thnx! Dan komt mijn volgende vraag. S 606 of C 607? Heeft de subwoofer duidelijk meerwaarde bij een zuil? Of Gewoon mijn Klipsch sub aanhouden en zuilen zonder sub halen zoals de C 607?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
NeHoX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:01:
Thnx! Dan komt mijn volgende vraag. S 606 of C 607? Heeft de subwoofer duidelijk meerwaarde bij een zuil? Of Gewoon mijn Klipsch sub aanhouden en zuilen zonder sub halen zoals de C 607?
Je schiet een beetje alle kanten op qua luidsprekers. De jamo s606 zitten rond de €150 pst en de c607 rond de €350. Nu zegt de prijs niet perse wat over de kwaliteit van de luidsprekers, echter zijn de 607's van de concert reeks van Jamo die best goed aangeschreven staan.

Maar ik kan men er niet genoeg op blijven hameren; ga zelf luisteren! Wat ik mooi vind, kan jij wel afschuwelijk vinden ... Ga gewoon naar de betere audio winkel en neem je favoriete muziek mee op cd/usb en neem de tijd om te luisteren.

Wat betreft je vraag over de sub is het antwoord simpel imho. Ja, een subwoofer heeft altijd een meerwaarde tov zuilluidsprekers, hoe laag ze ook mogen gaan. Een subwoofer moet je het werk in het absolute laag laten uitvoeren (met name voor films een toevoeging bij muziek in mindere mate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb zonet de JAMO S606 HCS3 PIANO BLACK bestelt. Volgens vele reviews wel een hele goede set. Subwoofer wil ik later aanschaffen (aangezien ik nog een 100watt rms Jamo sub heb van me oude set) wilde ik een 360sub erbij halen.

Iemand hier met dezelfde set?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:32
Xtr3me4me schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:25:
Ik heb zonet de JAMO S606 HCS3 PIANO BLACK bestelt. Volgens vele reviews wel een hele goede set. Subwoofer wil ik later aanschaffen (aangezien ik nog een 100watt rms Jamo sub heb van me oude set) wilde ik een 360sub erbij halen.

Daar ga je zeker plezier van hebben! Ik speel ook al ruim 2 jaar met deze set en heb daar later een sub300 bijgekocht (voorloper van de 360). Bevalt nog steeds goed :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Xtr3me4me schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:25:

Genoeg mensen: [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2

Maar orienteer wel goed qua subs, ik had bij mijn S608 HCS3 een sub 260. Voor mijn woonkamer kreeg ik hem niet goed in balans (helaas ook ivm plaatsing beperking, alleen naast de bank). Ik heb nu weer mijn "lichte" yamaha sub met 8"driver die vooral dienst doet voor het LFE kanaal bij films. Zodra ik een nieuw huis heb komt er een BK XXLS400 {oa bij rasubs te krijgen) die ik echt goed vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

renzo4000 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:42:
[...]

Genoeg mensen: [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2

Maar orienteer wel goed qua subs, ik had bij mijn S608 HCS3 een sub 260. Voor mijn woonkamer kreeg ik hem niet goed in balans (helaas ook ivm plaatsing beperking, alleen naast de bank). Ik heb nu weer mijn "lichte" yamaha sub met 8"driver die vooral dienst doet voor het LFE kanaal bij films. Zodra ik een nieuw huis heb komt er een BK XXLS400 {oa bij rasubs te krijgen) die ik echt goed vind klinken.
Ik heb bij de mediamarkt de Sub210 beluisterd en alleen de zuilen S606. Helaas is de sub toch iets te laag als je de rest van de S606 mee denkt. Denk dat bij de S606 meer een 360 tot zijn recht komt. Maar goed, ken altijd kijken naar een quadral met 400watt rms die ik gezien had, dat was echt een beauty qua klank, maar ook 550 euries :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GermanPivo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Daar ga je zeker plezier van hebben! Ik speel ook al ruim 2 jaar met deze set en heb daar later een sub300 bijgekocht (voorloper van de 360). Bevalt nog steeds goed :)
Ja mijn Jamo set is echt oldskool. Heb ik geloof ik nu al jaartje of 10. Was toen een hele set en woonde nog toen thuis bij paps en mams.
Geloof ergens in de hele vroege versie van de "plaats hier je woonkamer cinema setup topic" (weet de naam niet meer) staat me foto van me set "en slaap kamer :P "

edit: Gevonden http://img194.exs.cx/img194/2649/1010004.jpg en http://img194.exs.cx/img194/1594/1010005.jpg

Weet het model niet eens meer. Thuis eens kijken aan de achterkant :P

[ Voor 20% gewijzigd door Xtr3me4me op 27-05-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou denk je dat je deze week een nieuwe Jamo set zal ontvangen...helaas minder waar.
Bestsellers.eu had hem eerst op voorraad staan en toen opeens niet meer. Hadden bij Jamo besteld en weten nog geen datum wanneer het bij hun kan binnen komen.

Ondertussen wel al betaald en onzekerheid hoe lang het allemaal kan duren en mijn oude set staat al weer bij me zusje. Dus film kijken via tv speakers...pppfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
Xtr3me4me schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:47:
[...]

Ik heb bij de mediamarkt de Sub210 beluisterd en alleen de zuilen S606. Helaas is de sub toch iets te laag als je de rest van de S606 mee denkt. Denk dat bij de S606 meer een 360 tot zijn recht komt. Maar goed, ken altijd kijken naar een quadral met 400watt rms die ik gezien had, dat was echt een beauty qua klank, maar ook 550 euries :P
Kan je beter direct voor een SVS of RA sub gaan ;)

Weet niet waar je de subwoofer voor wilt gebruiken, maar ik speel muziek tegenwoordig gewoon af op de pure audio modus van mijn versterker (onkyo sr508). Dus zonder gebruik te maken van m'n subwoofer. Niet dat m'n subwoofer slecht is verre van (pioneer S-71w), maar op de pure audio modus is het geluid veel opener en gedetailleerder (de middentonen komen nog iets beter naar voren doordat de instrumenten nog beter los van elkaar weergegeven worden). De 606s geven mijn inziens genoeg bass. Met een sub had ik toch de neiging om de bass meer naar voren te laten komen. Je wilt immers waar voor je geld ;). Wat eigenlijk afdeed aan de muziekkwaliteit. Just my two cents

[ Voor 39% gewijzigd door PeterC86 op 29-05-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PeterC86 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:31:
[...]

Kan je beter direct voor een SVS of RA sub gaan ;)

Weet niet waar je de subwoofer voor wilt gebruiken, maar ik speel muziek tegenwoordig gewoon af op de pure audio modus van mijn versterker (onkyo sr508). Dus zonder gebruik te maken van m'n subwoofer. Niet dat m'n subwoofer slecht is verre van (pioneer S-71w), maar op de pure audio modus is het geluid veel opener en gedetailleerder (de middentonen komen nog iets beter naar voren doordat de instrumenten nog beter los van elkaar weergegeven worden). De 606s geven mijn inziens genoeg bass. Met een sub had ik toch de neiging om de bass meer naar voren te laten komen. Je wilt immers waar voor je geld ;). Wat eigenlijk afdeed aan de muziekkwaliteit. Just my two cents
Nou deze subwoofer is voor films. En helemaal mooi is, deze sub kan ik krijgen voor 549 euries terwijl die nieuw 1200 euro is. Das geen geld voor alleen maar 45 uur inspeeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de Jamo S 606 kopen; 310 euro voor 2 stuks. Als ik op internet kijk naar de 608 kom je per paar op ongeveer 500 uit. Is die 200 euro extra echt de moeite waard? Of kan ik nu beter een versterker (7.1) bijkopen. Budget is op dit moment rond de 500/600 euro, de extra speakers zouden dus even moeten wachten. (Al kan ik het waarschijnlijk wel wat rekken als de set dan ook meteen compleet is). Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
je moet goed rondkijken. Ik heb bv de jamo s608 hcs3 in de ibood hunt gekocht. Nadat ik de center en de 2 rears hier op v&a had verkocht heb ik €320,- betaalf voor de zuilen die ik heb gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:40:
Ik kan de Jamo S 606 kopen; 310 euro voor 2 stuks. Als ik op internet kijk naar de 608 kom je per paar op ongeveer 500 uit. Is die 200 euro extra echt de moeite waard? Of kan ik nu beter een versterker (7.1) bijkopen. Budget is op dit moment rond de 500/600 euro, de extra speakers zouden dus even moeten wachten. (Al kan ik het waarschijnlijk wel wat rekken als de set dan ook meteen compleet is). Wat zouden jullie doen?
Op marktplaats verkoopt iemand de s608s voor 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk geen tweedehands halen. 310 is toch geen hele gekke prijs voor de 606? Welke receiver zouden jullie me aanraden? Ik vind het belangrijk dat hij 7.1 mogelijkheid heeft en ook degelijk stereo kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnoxNL schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:55:
je moet goed rondkijken. Ik heb bv de jamo s608 hcs3 in de ibood hunt gekocht. Nadat ik de center en de 2 rears hier op v&a had verkocht heb ik €320,- betaalf voor de zuilen die ik heb gehouden :)
Goeie deal :) Maar daar moet je echt tegenaan lopen. Ik wil jiet al te lang zonder muziek zitten; Vorige set is stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ah, zover had ik niet terug gelezen. Dan krijgt het wel een andere prio ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag trouwens wel naar de receiver, maar ben ook benieuwd of de 602(?) Rearspeakers wel een beetje degelijk zijn. Wil er 4 van aanschaffen uiteindelijk. Kan ik beter naar alternatieven kijken? Of is dit gewoon een prima degelijk speakertje. Zelfde voor de center speaker. Gewoon de Jamo nemen? Of kiezen voor een alternatief?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zit te twijfelen. Ik heb nu de Jamo S606 HCS 3. Past de Jamo sub 360 er nu goed bij? Of beter kijken voor iets anders in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb hem gisteren toch gekocht maar dan de Jamo Sub 660. En ik moet zeggen, dit is een beetje overkill x 1000. Ondanks deze sub mieters zwaar is hou ik hem alsnog. Heeft een mooie lage klank en ja als ik hem maar even op 20% zet, tril ik figuurlijk van de bank af.

Gisteren even Avatar Blu-Ray opgezet en doorgespoeld naar het stukje van het gevecht dat ze die boom om gaan halen. Achum, subwoofer voor de gein op 50% gezet en hoe wonderbaarlijk en verbaast ik was.

Toen de eerste raket insloeg met de explosie, flikkerde me glas die halfvol zat met water van de tafel....
Me vriendin en ik keken elkaar aan en dachten echt van...this is 2 much.

De vervanging van mijn oude Jamo 80Watt subwoofer naar 660Watt is een succes. Vanavond eens proberen met een andere leuke film. Misschien The hobbit 3D maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28

Maxow

Hidden Sound System

In Knowing zit dan denk ik wel een leuke scene voor je woofer, volgens mij was het een crashend vliegtuig wat wel lekker qua geluid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Wat vinden jullie van Jamo S 506 die nu voor 179,95 op https://www.1dayfly.com/nl/nl/ wordt aangeboden?
Is dit een ok setje voor iemand met een beperkt budget die het voornamelijk voor muziek wil gaan gebruiken?

Wat zou een geschikte receiver hiervoor zijn?

Hier zijn ze nog goedkoper: 169 euro: http://tinyurl.com/od97hfb (foutje: per stuk)

[ Voor 51% gewijzigd door lujo op 08-06-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
die onderste link, die is per stuk,.. :)
voor dat geld kan je de gok wagen zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Ik zou het ook proberen voor dat geld. Je kan ze altijd nog voor dezelfde prijs weer op marktplaats gooien, zo ben ik ook aan mijn s426 set gekomen voor 175 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Hebeen Jamo s608 hcs3 setje met sub 360...sinds kort hoor ik een gekraak in 1 van mijn surround speakers bij bepaalde geluiden?? zou deze defect zijn. hou kan ik testen dat het wel degelijk die speaker is die defect is en niet de verbinding of de versterker zelf?? (Onkyo tx NR 616)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
wxppf schreef op zondag 09 juni 2013 @ 07:55:
Hebeen Jamo s608 hcs3 setje met sub 360...sinds kort hoor ik een gekraak in 1 van mijn surround speakers bij bepaalde geluiden?? zou deze defect zijn. hou kan ik testen dat het wel degelijk die speaker is die defect is en niet de verbinding of de versterker zelf?? (Onkyo tx NR 616)
Wissel de surrounds eens om een pak een stuk muziek(liefste flac) en zet sound mode op all channel stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Iemand interesse in een nieuwe S426 HC3 voor weinig? Kleur is black ash. Wil er 140 euro voor hebben ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
oinkoink12 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:16:
Iemand interesse in een nieuwe S426 HC3 voor weinig? Kleur is black ash. Wil er 140 euro voor hebben ongeveer.
Ik ga bovenstaande set morgen bij oinkoink12 oppikken ;) Weet iemand een set handige statieven voor de surroundspeakers? Geen zin om grote lompe (dure) statieven rond m'n bank te zetten...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Solomon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:31:
[...]

Ik ga bovenstaande set morgen bij oinkoink12 oppikken ;) Weet iemand een set handige statieven voor de surroundspeakers? Geen zin om grote lompe (dure) statieven rond m'n bank te zetten...
Nooo, ik wil ook instappen in de budget HiFi, dus vertel me aub dat je ze hebt laten staan ;) Anders weer een iBood afwachten, scheelt €110!!

Qua receiver denk ik aan de Pioneer VSX 527 K (icm Pioneer BDP 150 K). Ik kan eventueel voorluisteren bij hificorner, maar ik denk niet dat ik me daardoor ook maar enigzins laat beinvloeden |:( Om het af te maken een Jamo sub 210, dan kom ik totaal op 800 zonder kabels. Iemand toevallig ervaring hier met de speakers en receiver?

Edit:

Zou iemand een foto kunnen posten van de surroundspeakers van deze set?

[ Voor 5% gewijzigd door _Brake_ op 03-07-2013 10:12 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
PeterC86 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Op marktplaats verkoopt iemand de s608s voor 350
Deze set heb ik waarschijnlijk gekocht,voor 325 euro heb ik ze opgehaald. Leuke set!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb nu een Jamo 606HCS 3 en een Jamo sub 660. Alleen mijn reciever is een Denon 1905AVR. Ik denk alleen dat deze reciever een beetje qua power output laag is.

Denon: http://www.hometheaterhif...1905-receiver-8-2005.html

Jamo 606HCS 3 http://reviewhorizon.com/...e-theater-speaker-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geïnteresseerd in de Jamo sub 360. Ik kan alleen vrijwel geen recensies erover vinden. Heeft hier iemand ervaring met deze subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:37:
Ik ben geïnteresseerd in de Jamo sub 360. Ik kan alleen vrijwel geen recensies erover vinden. Heeft hier iemand ervaring met deze subwoofer?
Ik had de Jamo sub 360 beluisterd bij een audio winkel die hem had staan in haarlem en de Jamo sub 660.
De sub zelf was behoorlijk krachtig en kon een aardige punch leveren ook in lage Hz.
Ik zelf wilde wat meer Power aangezien mijn woonkamer 10m bij 7m is. En zelf nu hij er staat is het teveel van het goede en had de Jamo sub 360 beter geweest.

Maar goed je kan zelf de sterkte regelen op de sub dat is zeker een plus punt. Maar meer dan 20% durf ik niet te gaan omdat zelfs de glazen op me salon tafel mee trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de snelle reactie! Was het een strakke bass of was hij nogal onrustig? De 660 is een gesloten sub en de 360 niet.... Gesloten is vaak strakker. Was die strakke bass juist een reden om de 660 te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:04:
Thanks voor de snelle reactie! Was het een strakke bass of was hij nogal onrustig? De 660 is een gesloten sub en de 360 niet.... Gesloten is vaak strakker. Was die strakke bass juist een reden om de 660 te kiezen?
Was meer om het volume. Maar uiteindelijk bleek dat ik dit flink overschat had. De sub 360 had zeker een strakke bass en een goede lage Hz wat ie kan bereiken voor de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb zelf een sub 260 gehad maar die was voor mijn kamer (ongeveer 30) te aanwezig zelfs na het afstemmen. Ik heb ook wel last van goede plaatsing mogelijkheden, dus voorlopig geen zware sub voor mij(todat ik verhuisd ben).

Ik vond het voor het geld een prima sub maar als je toch +/- €400 te besteden hebt kijk dan ook eens naar een BK sub of SVS (wellicht 2e hands) en ik denk dat je daar veel meer plezier van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

renzo4000 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:32:
Ik heb zelf een sub 260 gehad maar die was voor mijn kamer (ongeveer 30) te aanwezig zelfs na het afstemmen. Ik heb ook wel last van goede plaatsing mogelijkheden, dus voorlopig geen zware sub voor mij(todat ik verhuisd ben).

Ik vond het voor het geld een prima sub maar als je toch +/- €400 te besteden hebt kijk dan ook eens naar een BK sub of SVS (wellicht 2e hands) en ik denk dat je daar veel meer plezier van gaat krijgen.
SVS sub zijn sowieso beter maar een Jamo sub 360 kost rond de 260 euries. Weet niet of je een gelijke soort in SVS voor die prijs ook kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor alle informatie! Die sub 360 is inderdaad rond de 260 euro, een hele mooie prijs en daar heb ik geen BK of SvS voor. Ben al wat verder richting aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:40:
Thanks voor alle informatie! Die sub 360 is inderdaad rond de 260 euro, een hele mooie prijs en daar heb ik geen BK of SvS voor. Ben al wat verder richting aankoop!
Een goede keus! Veel plezier met je nieuwe sub straks. Tip: Zet de crossover op dezelfde freq als je reciever als je hem straks aansluit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:40:
Nee dat klopt, maar wellicht 2e hands kan je een BK xls 200 wel vinden rond de €300. SVS wordt misschien wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Xtr3me4me schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:45:
[...]

Een goede keus! Veel plezier met je nieuwe sub straks. Tip: Zet de crossover op dezelfde freq als je reciever als je hem straks aansluit. ;)
Want?? ... Je zet de crossover m.i. op subwoofer juist helemaal open en je laat de receiver dit regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

renzo4000 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:47:
[...]

Want?? ... Je zet de crossover m.i. op subwoofer juist helemaal open en je laat de receiver dit regelen....
Ehh..gaat lekker klote vandaag met mij. Crossover sub helemaal open en reciever laten regelen 8)7
Hoe ik erbij kom om allebei hetzelfde te zetten is me een raadsel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het laatste advies meenemen;) Bk heb ik er een gezien in het zilver voor 325 maar dat is niet de kleur dat ik wil. Het voordeel van een nieuwe is volledige garantie en kleur naar keuze:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me georiënteerd op een home cinema set en mijn keuze is om te beginnen met een s 426 hcs 3 set. Het valt me op dat in geen enkele winkel de s 426 hcs3 set in de kleur Wenge (bruin) te verkrijgen is, zwart is overal te krijgen. Laat bruin nu juist de kleur zijn die ik wil aanschaffen. Ik heb Jamo een tijdje gemailt, vooralsnog niets teruggekregen. Iemand enige idee? Komt het vaker voor dat bepaalde kleuren "op" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw de Jamo sub 360 is een downfiring sub. Ik heb vloerbedekking. Is het dan beter om een Front Firing te nemen of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:23:
Btw de Jamo sub 360 is een downfiring sub. Ik heb vloerbedekking. Is het dan beter om een Front Firing te nemen of maakt dat niks uit?
Vloerbedekking dempt sowieso het geluid. Geen ideale setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan misschien iets van een tegel onder de sub leggen of de hele vloerbedekking vervangen door laminaat:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:48:
Dan misschien iets van een tegel onder de sub leggen of de hele vloerbedekking vervangen door laminaat:P
Nou een tegel zelf is wel wat goedkoper. Let wel de tegel moet wel behoorlijk groot zijn, de sub zelf is niet zo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik inderdaad al gezien. Vooral aardig diep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat voor speaker stands dit zijn? Ik wil ook zulke hebben voor mijn JAMO S608 HCS3 rear speakers.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2nldzep.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door rikadoo op 03-07-2013 19:54 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste