Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
jwakie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:47:
Ik wilde ook niet blind kopen. Maar ik wilde alvast een aantal mogelijkheden op papier voordat ik ga luisteren bij Smit in Arnhem. Zodat ik weet in welke hoek ik het ongeveer moet zoeken voor een allrounder.

Ze verkopen bij smit bijvoorbeeld ook geen Dali zensor 5 en ik had ze graag daarmee willen vergelijken.

Beide versterkers verkopen is inderdaad een idee. Maar mijn budget is 500 à 600 euro dus misschien is het beter om later achter een nieuwe versterker te gaan.

Herkennen jullie onderstaande bevindingen van BesteProduct.nl?
Ja: Geef je vaak feestjes en wil je een goed hard geluid, dan doen deze speakers ook wel hun ding. Nee: Als dynamiek, detail en balans in geluid belangrijker voor je zijn dan volume.
Ga eens naar de Tannoy Revolution Signature DC6 luisteren. Die is her en der in de aanbieding. Goedkoopst bij hchifi.nl voor 600 euro per paar. Normaal koste ze dat per stuk. Ik denk dat die een stuk muzikaler zijn dan de Jamo's.

Ik heb de kleinere variant ervan de DC4 onlangs gekocht en dat klinkt (in mijn oren in elk geval) meer dan prima! De DC4's wil ik op termijn naar achter verplaatsen en dan zelf ook de DC6's halen. Wel de Signature uitvoering dan, niet de gewone.

Ga eens luisteren zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22

FeaR

In GoT we trust

Venxir schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:29:
[...]
Fronts staan nu op "large" ja, ik lees ook veel dat ze eigenlijk naar small moeten.
Eerst heb ik audyssey gedraaid en daarna met de hand getweaked.

De handleiding zegt ook dit:
■ LPF of LFE
Volgens mij is LPF of LFE iets anders dan de gewone crossover. LPF of LFE staat veelal op 120 Hz ingesteld zelfs.

Maar als de Onkyo de subwoofer al op -15 dB zet, staat deze dan niet te dicht tegen een muur of in een hoek wat ongewenst gepushed laag geeft?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
FeaR schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Volgens mij is LPF of LFE iets anders dan de gewone crossover. LPF of LFE staat veelal op 120 Hz ingesteld zelfs.

Maar als de Onkyo de subwoofer al op -15 dB zet, staat deze dan niet te dicht tegen een muur of in een hoek wat ongewenst gepushed laag geeft?
Hmm oke, waar stel je dan een crossover op een Onkyo TX-NR609 in :?.
De sub staat in het midden van de woonkamer muur waar de tv ook aan hangt, tegen de muur aan bijna(10 cm speling). De baspoort zit ook aan de achterkant en de sub zelf is een "down-firing" model.

Wat zou een gepaste afstand zijn voor een subwoofer? Midden in de woonakmer is natuurlijk ook geen porem :P

Ik snap nu beter hoe het zit n.a.v. http://www.audyssey.com/blog/2009/05/small-vs-large/. Ik kan de crossover van mijn fronts pas kiezen als ik ze van "Full Band" af haal. Ik bekeek de situatie vanuit het oogpunt van sub in plaats van vanuit de andere speakers.

Ik ga vanavond nog wat proberen!

[ Voor 17% gewijzigd door Venxir op 14-05-2012 14:42 . Reden: Helder licht ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Venxir schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:28:
[...]
Hmm oke, waar stel je dan een crossover op een Onkyo TX-NR609 in :?.
De sub staat in het midden van de woonkamer muur waar de tv ook aan hangt, tegen de muur aan bijna(10 cm speling). De baspoort zit ook aan de achterkant en de sub zelf is een "down-firing" model.

Wat zou een gepaste afstand zijn voor een subwoofer? Midden in de woonakmer is natuurlijk ook geen porem :P

Ik snap nu beter hoe het zit n.a.v. http://www.audyssey.com/blog/2009/05/small-vs-large/. Ik kan de crossover van mijn fronts pas kiezen als ik ze van "Full Band" af haal. Ik bekeek de situatie vanuit het oogpunt van sub in plaats van vanuit de andere speakers.

Ik ga vanavond nog wat proberen!
Tien centimeter is echt weinig, zeker als je reflextpoort ook aan de achterzijde zit. Om te testen kan je de subwoofer echt een serieus stuk van de muur halen. Niet om hem altijd zo te laten staan, maar om te horen of het extreme laag dan minder wordt. Andere optie die je kan proberen is een sok of doek in de reflexpoort stoppen. Karakter van de subwoofer wijzigt dan, maar ook dit gewoon puur om te testen. Denk dat het wel veel uit kan maken, want reflex heeft behoorlijk wat ruimte nodig.

Speakers op "small" instellen zal ook meer opties geven om de crossover in te stellen. De gewone crossover vervalt als je de speakers op "large" zet, dit omdat er dan alles gewoon naar de fronts gaat. Speakers op small en dan crossover naar 60 Hz zal al veel schelen, subwoofer verder van de muur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Meer mensen hier met de Jamo sub360? Op mijn Onkyo Tx-Nr609 is deze al erg luidruchtig(overpowered alles met gebonk) terwijl de subwoofer op de laagste stand staat. Zelfs dan zegt Audyssy(onkyo calibratie tool) dat de sub naar -15dB moet...Wat moet ik hier nu mee aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je bovenstaande al geprobeerd? Dus verder van de muur afzetten, speakers anders instellen, et cetera. Je meldt nu alleen weer je probleem, maar niet wat je al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
FeaR schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:40:
Heb je bovenstaande al geprobeerd? Dus verder van de muur afzetten, speakers anders instellen, et cetera. Je meldt nu alleen weer je probleem, maar niet wat je al gedaan hebt.
Mijn post was eigenlijk voor het Onkyo topic bedoeld, mijn fout.
Maar ik heb de subwoofer nu 2.5 meter van de muur en tegen de bank aan. Daarnaast staat de crossover van de fronts nu op 40Hz en de center en rears op 60Hz.

Ik heb ook de basreflexpoort eens dicht gedaan en dit voorkomt het wat zwaardere gerommel. Maar ik weet niet wat voor een effect dit op de subwoofer en zijn geluidsbeeld heeft.

Al met al moet de sub vaak nog naar minimaal niveau om gewoon schappelijk mee te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik weet niet of het de bedoeling is hier in dit topic, maar mocht iemand nog interesse hebben in een S60CEN dan heb ik er een over sinds ik andere speakers gekocht heb.

Is overgenomen van een medetweaker voor 75 euro en mag inmiddels voor 50 van de hand.
Mocht iemand interesse hebben, stuur even een berichtje en als dit soort posts hier niet mogen, excuseer. :)

=edit=
Goedkoopste nieuwprijs is rond de 100 euro geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door vosss op 21-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:35
Ik heb vandaag op iBOOD een Jamo speakerset gekocht, maar omdat de productinformatie foutief was en het een dark apple versie betreft i.v.p. de bestelde zwarte versie wil ik deze zelf niet gaan gebruiken.

Nu kan ik de order kosteloos annuleren op iBOOD, de verwachte verzenddatum is 1 juni. Maar misschien kan ik er hier nog iemand blij mee maken? De speakerset is dus nog niet binnen en wordt geheel nieuw in een ongeopende doos verkocht. Zie mijn advertentie voor meer informatie. :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nMad schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:13:
Ik heb vandaag op iBOOD een Jamo speakerset gekocht, maar omdat de productinformatie foutief was en het een dark apple versie betreft i.v.p. de bestelde zwarte versie wil ik deze zelf niet gaan gebruiken.

Nu kan ik de order kosteloos annuleren op iBOOD, de verwachte verzenddatum is 1 juni. Maar misschien kan ik er hier nog iemand blij mee maken? De speakerset is dus nog niet binnen en wordt geheel nieuw in een ongeopende doos verkocht. Zie mijn advertentie voor meer informatie. :)
Voor 429 stond die op ibood en hier bied je het aan voor 499 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 20:02

Canon23

>>MY<< world

429 is echt niet duur geweest...interdasting....
Even vakantiegeld afwachten :P

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand eenige weet waar ik de S60 center speaker kan bestellen? Ik zelf kan niets vinden op google.
Wat ik wel kan vinden is de C60 alleen weet ik niet of dit te veel is voor mijn huidige set. Ik zit namelijk met
2 S604's en achter mij 2 melk pakjes voor surround. 2e hands mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:28:
Iemand eenige weet waar ik de S60 center speaker kan bestellen? Ik zelf kan niets vinden op google.
Heb je überhaupt de TW wel gelezen?!? Sowieso zou ik ook wat aan je Google-skills doen, want via Kieskeurig bijvoorbeeld vind ik de S60 CEN in Dark Apple en HGL Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb de TW niet gelezen, sorry want deze vraag hoort hier niet. Ik heb de HGL black nu wel gevonden bij apollo alleen wil ik een dark apple. Ik zoek zelf wel even wat beter verder.

Echter zie ik dat het bereik lager ligt van de C60 dus ik vraag me eigenlijk ook af wat beter bij de S604's past?
Die laatste vraag mag hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:
Nee ik heb de TW niet gelezen, sorry want deze vraag hoort hier niet. Ik heb de HGL black nu wel gevonden bij apollo alleen wil ik een dark apple. Ik zoek zelf wel even wat beter verder.
Dark Apple
Echter zie ik dat het bereik lager ligt van de C60 dus ik vraag me eigenlijk ook af wat beter bij de S604's past?
Die laatste vraag mag hier wel?
Waarom zou die speaker er beter bij passen? Bereik van speakers hoeft niet gelijk te zijn in een zelfde serie. Ik zou zelf liever bij dezelfde serie blijven zodat het klankmatig blijft kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik dacht dat het bereik en wattage er beter bij past? De center moet overgens u boven de TV/monitor komen, kan dat op die plaatst gezien ik nu altijd recht voor mijn center zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:00
Ik ben in het bezit van een Onkyo TX-NR414 en was van plan om de Jamo S608 HCS5 aan te schaffen. Nu heb ik wat lopen twijfelen over de kabels door mijn huis en heb de keuze gemaakt om het eerst met twee towers te proberen. Omdat de C607 qua prijs niet veel verschilde van de S608 surround set, heb ik deze domweg besteld.
Nu begin ik echter te twijfelen of deze keuze wel zo verstandig was. De Onkyo TX-NR414 is namelijk een redelijk lichte versterker en nu ben ik dus bang dat deze combinatie niet lekker gaat werken. Valt het te proberen of kan ik op voorhand beter voor de S608 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de Onkyo is een lichte versterker. Je gaat waarschijnlijk niet uit de luidsprekers halen wat erin zit. Strak laag en gecontroleerd midden en hoog. Je kan dan misschien een andere versterker nemen of boekenplank luidsprekers die minder vergen dan een vloerstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te lichte versterker? Dat is een 130 watt machine, die een 90db gevoelig luidsprekerpaar moet aandrijven. Dus echt waar, waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Iemand eenige weet waar ik de S60 center speaker kan bestellen?
In de openingspost staat gewoon dat die los te bestellen is en dat Havoned je een winkel in de buurt kan aanwijzen. Bij mij was het nog geen 10km verderop waar ze konden bestellen.

http://www.havoned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:49:
Te lichte versterker? Dat is een 130 watt machine, die een 90db gevoelig luidsprekerpaar moet aandrijven. Dus echt waar, waar heb je het over?
Wel verder lezen dan alleen xx Watt. Het is ook belangrijk hoe het gemeten is. En aangezien Onkyo meet bij één kanaal, 6 Ohm en 1000 Hz is die 130 Watt alles behalve representatief. Verder is het waar dat je met een flinke versterker een gecontroleerder en strakker laag krijgt. Maar zo veel scheelt het allemaal niet en is bij dergelijke speaker de investering in iets van een eindversterker ook niet waard. Plus dat als je niet weet wat je mist je het ook niet kan missen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 01-06-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
@FeaR: heb jij die reactie soms in een txt bestandje staan? Ik zie het je zo vaak posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vosss schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:07:
@FeaR: heb jij die reactie soms in een txt bestandje staan? Ik zie het je zo vaak posten :P
Neuh, die zit standaard onder mijn CTRL + V :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:49:
130 watt. hoe gemeten. 1 kanaal op 1000hz ofzo met een heleboel vervorming. Zo kan mijn opel kadet ook 200 halen als hij van de een berg naar beneden rijdt met wind in de rug... Die 130 watt gaat hij nooit halen. Een denon 2809 heeft 115 watt per kanaal en dat apparaat is 1: een stuk zwaarder en 2: was 3x zo duur. Waar heb jij het over... Je gaat nooit uit de luidspreker halen wat erin zit. Die versterker is prima voor boekenplank luidsprekers.

Ga maar eens op deze site kijken bij de minpunten, een van de voorbeelden: http://www.receiverstore....onkyo-tx-nr414-zwart.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:58:
[...]
Een denon 2809 heeft 115 watt per kanaal...
En die bleef ook hangen op zo'n 95 Watt per kanaal ;) Ik heb hem hier zelf ook staan, blijft toch echt een mooie machine. Ook beter dan de opvolger, de AVR-3300 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:52:
[...]

En die bleef ook hangen op zo'n 95 Watt per kanaal ;) Ik heb hem hier zelf ook staan, blijft toch echt een mooie machine. Ook beter dan de opvolger, de AVR-3300 reeks.
Das zeker waar. Maar dan kan zo'n 414 van onkyo nooit die 130 watt halen. Dat was meer het idee achter de toespraak;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:09:
[...]

Das zeker waar. Maar dan kan zo'n 414 van onkyo nooit die 130 watt halen. Dat was meer het idee achter de toespraak;)
I know en daar heb je ook helemaal gelijk in :) Nooit geweten dat Cool Blue ook in de receivers zit trouwens.... kan beter gaan afvragen waar ze niet inzitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1905
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo

Ik ben van plan om jamo s426 aan te schaffen met een onkyo receiver
TX-SR508. Mijn budget is 500 euro

Ik vraag me af of de combinatie goed gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Ik had al 2 Jamo E650 zuilen.
Afgelopen week 2 E530 speakers gevonden via Marktplaats.
Nu nog een E6 Center en een E6 Sub zien te vinden dan is de hele Magnat Vector Needle set vervangen :)

Inmiddels ook alles aangesloten met Nakamichi banana pluggen. ook via marktplaats.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
H1905 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:00:
Hallo

Ik ben van plan om jamo s426 aan te schaffen met een onkyo receiver
TX-SR508. Mijn budget is 500 euro

Ik vraag me af of de combinatie goed gaat werken...
Ik heb dezelfde receiver en had eerder een setje Jamo S506-en, dat is een serie hoger dan de S426 en dat ging prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb de Onkyo 609 met de 426 en dat gaat prima (staat wel een oude pioneer sub bij)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb ook een S608 set bij de ibood weten te scoren. (en inderdaad ook de dark apple ipv zwart, al was dat voor mij niet zo'n probleem)

Nu zoek ik er alleen nog een mooie sub bij, welke subs zijn er aan te raden/klinken goed met deze set? Momenteel draait mijn oude yamaha subje (onderdeel van een melkpakjes set) mee, maar ik merk dat daar nog wel wat geluidskwaliteit te winnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ik ben van plan om een setje Jamo boekenplankspeakers te gaan halen ter vervanging van de fronts uit mijn Q-Acoustics 2000i Cinema set.

Nu ben ik echter nog aan het twijfelen tussen de C603 en de C803, maar ik neig toch wel naar de C603, gezien het grote prijsverschil en het feit dat veel mensen het verschil in kwaliteit niet erg groot lijken te vinden. Is er hier iemand die toevallig beide sets heeft beluisterd en mijn 'beeld' kan bevestigen of verwerpen? Ik zou ze graag willen gaan auditeren, maar helaas heb ik nog nergens hier in de buurt (Noord-Brabant) een winkel kunnen vinden die ze in een luisterruimte heeft.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
RonnieB82 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:37:
Ik heb ook een S608 set bij de ibood weten te scoren. (en inderdaad ook de dark apple ipv zwart, al was dat voor mij niet zo'n probleem)

Nu zoek ik er alleen nog een mooie sub bij, welke subs zijn er aan te raden/klinken goed met deze set? Momenteel draait mijn oude yamaha subje (onderdeel van een melkpakjes set) mee, maar ik merk dat daar nog wel wat geluidskwaliteit te winnen is.
Ik heb nog wel een Jamo Sub 210 in de aanbieding, mocht je (nog steeds) interesse hebben. :)

[ Voor 1% gewijzigd door r3v0ss op 03-07-2012 11:12 . Reden: reageer op een bericht van een maand oud... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

FeaR schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:55:
[...]
Verder is het waar dat je met een flinke versterker een gecontroleerder en strakker laag krijgt.
niet zozeer vermogen, wel slew rate en met name de damping factor.
"toeval" wil dat zwaardere versterkers vaak deze twee ook in je voordeel hebben, maar het is geen regel.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb al een jaar of 15 de Jamo X3M10 aka X870 met X830 rears.
aanvankelijk gebruikte ik een Marantz PM66SE en heb daarna een Marantz SR4200 gebruikt, die ik nu nog gebruik. Ze kunnen goed laag wat me wel bevalt en ook de reden is dat ik ze heb gekozen. het midden is voldoende maar kan soms iets tekort schieten. Nu luister ik meestel 5 channel en dan compenseert de center aardig. aanvankelijk vondt ik een sub niet nodig. maar vooral in films is het toch een aardige aanvulling.

Er was een aanbieding toen bij olie en olie voor X8sub en X8CEN maar was ze helemaal vergeten op te halen (andere dingen aan mijn hoofd) en die ben ik dus misgelopen. Uiteindelijk heb ik een Klipsch KSW-10 sub erbij gedaan en een magnat center. de magnat wil vervangen voor een Jamo c80 of een Klipsch RC-52. ik moet eerst even gaan luisteren. de sub staat achter is toch een aanvulling op de X3M10's ondanks dat ze erg laag kunnen. De sub staat links achter onder de X830. ik zit er aan te denken om nog een ksw-10 aan teschaffen en deze rechtachter neer te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/av%20wall/DSCF5361.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/av%20wall/DSCF5238.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/av%20wall/DSCF5237.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/av%20wall/DSCF5236.jpg

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

r3v0ss schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Ik heb nog wel een Jamo Sub 210 in de aanbieding, mocht je (nog steeds) interesse hebben. :)
De SUB210 (8 inch) zou ik niet aanraden in combinatie met de S608 (10 inch woofers).
Ik zou toch een iets zwaardere subwoofer willen in combinatie met de S608, zeker gezien de diameter van de speakers.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

r3v0ss schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Ik ben nog steeds op zoek naar een sub, dus je bericht is niet te laat. Alleen denk ik (net zoals hierboven), dat ik iets zwaarders nodig heb.

Momenteel zit ik ook nog even in dubio, ik wil namelijk ook naar een andere reciever.
Ik stuur de S608 nu aan met een yamaha reciever, maar deze is van voor het HDMI tijdperk, en ik zou graag een reciever hebben met iets meer power, en natuurlijk HDMI aansluitingen. (Dit word waarschijnlijk een denon reciever)

Momenteel draait alles wel prima natuurlijk, maar plannen om de sub en/of de reciever te vervangen kriebelen redelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Een nieuwe center binnen gekregen vandaag via marktplaats voor 76,75 gekocht. De Jamo D4CEN. Net even geprobeerd. Maar klinkt nu al erg goed.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/av%20wall/20120706_203434.jpg

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
RonnieB82 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Ik ben nog steeds op zoek naar een sub, dus je bericht is niet te laat. Alleen denk ik (net zoals hierboven), dat ik iets zwaarders nodig heb.

.........

Momenteel draait alles wel prima natuurlijk, maar plannen om de sub en/of de reciever te vervangen kriebelen redelijk ;)
tip: de Jamo sub 300 in dark apple is bij hifi corner in de aanbieding

http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/sub-300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Weet iemand of de S 604 qua geluid veel lijkt op de C 603? Qua specs zijn ze aan elkaar gewaagd, maar de Concert line is natuurlijk wel een wat duurder line dan Studio. Een vriend van me is zeer gecharmeerd van mijn C 603, maar de Saturn hier heeft volgens mij alleen de S 604 en die zijn ook nog wel een stukje goedkoper dan de C 603.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Vraag of de Saturn mogelijk de C603 in huis wil halen zodat je kan vergelijken.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Doen ze niet. Ze hebben de S 604 nog niet eens binnen en misschien gebeurt dat niet eens meer hoorde ik vandaag.

Sowieso véél te duur. Ik zag een verkoopprijs vam €300 in de pc staan. Nou dan laat maar zitten. Tenzij het per paar is; dan is het weer heel goedkoop, maar de prijzen op de prijzenbordjes zijn per stuk daar afaik.

edit: hmmz, bij AVTrader hebben ze hem voor €125. Dan kan die prijs van de Saturn voor een paar ook wel kloppen.

[ Voor 108% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-07-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Wellicht kun je contact opnemen met Havoned, de importeur. Volgens mij hebben die best wat staan van Jamo.

www.havoned.nl

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mwa dat is een beetje ver weg vanuit Brabant. Het is voor een vriend van me, niet voor mezelf :p. Overigens hebben ze S 604 voor €205 per paar :s. Ik denk dat ik hem ze maar gewoon laat bestellen. Dat is dubbel zo goedkoop als de gangbare prijs, €200 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
MadToin schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:20:
[...]

tip: de Jamo sub 300 in dark apple is bij hifi corner in de aanbieding

http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/sub-300.html
Ze hadden laatst ook de sub 650 in de aanbieding voor 300 eu, maar denk dat hij nu uitverkocht is want hij staat niet meer op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

379euro om precies te zijn. Ik heb nog één kunnen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik denk laten we ook maar eens een foto posten van mijn nog niet zo heel oude C 603 :)

Jamo C 603

[ Voor 48% gewijzigd door HarmoniousVibe op 15-07-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:26:
379euro om precies te zijn. Ik heb nog één kunnen bestellen
300euro klonk ook al wel heel goedkoop. :) Goede aanbieding desalniettemin, hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet kunnen zeggen, moet nog opgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen wat te doen, het WAF factor is belangrijk.
Complete set S608 HCS3
Of eerst C607 en dan in fase de rest van de Concert serie. (ivm budget)

Ik kan alleen erg weinig info vinden over de C607, iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zelf vind ik de Concert-serie van Jamo echt geweldig. Het ligt eraan waar je het voor wilt gaan gebruiken en of je nog andere componenten hebt die je aan zou kunnen sluiten om toch gewoon surround te hebben.

Als je een goede muzikale weergave erg belangrijk vind zou ik sowieso voor de Concert line gaan. Zoals ik al zei zou ik dan ook kijken of je nog componenten hebt om er toch een surroundopstelling van te maken, tenminste, als je net als ik veel waarde hecht aan surround in films (en een aantal muziekalbums). Desnoods koop je tweedehands ergens voor een paar euro's de satellieten op van een defecte Z-5500/Z-906 of een HTiB waarvan de DVD/BR-speler kaput is (happens all the time).

Echter, als je hem voornamelijk voor films gaat gebruiken en/of je luistert wel muziek, maar je bent in dat opzicht niet erg audiofiel aangelegd zou ik voor de set gaan (en zsm doorsparen voor een sub!).

P.S. Waarom vermeld je dat de WAF erg belangrijk is als je twee paar zuilen voorlegt die even groot zijn? :p

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-07-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg te spreken over de S604's. Ik gebruik deze icn met een S60 center speaker en 2 onkyo skf-528 rear speakers voor surround in games en films. Ik mis eigenlijk niets qua geluid voor zo wel muziek, films als games. Een subwoofer is bijna niet eens nodig.

Ik vraag me alleen af of ik wel alles uit mijn speakers kan halen met de onkyo 508

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:35:P.S. Waarom vermeld je dat de WAF erg belangrijk is als je twee paar zuilen voorlegt die even groot zijn? :p
Ik heb ze nog niet gezien in het echt, maar volgens mij verschillen ze nog wel wat van elkaar.
Daarnaast enorm aan het twijfelen of ik zwart of dark apple kies in een wit/licht interieur...

Ik heb nu een Jamo a402 hcs5 set, dus kan wel de surround voorlopig compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:40:
Een subwoofer is bijna niet eens nodig.
Je kan me veel wijsmaken, maar zo'n setje heeft bij een relatief simpele subwoofer al heel veel baat. Genoeg films en muziek die onder het bereik duiken van de set die je nu hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zeg ik ook bijna. Heb er zeker wel één bij aan staan voor de lage tonen en dan iets meer dan een kwart van de vollume. Ik merk gewoon dat de speakers links en rechts nog best laag gaan alleen net niet laag genoeg op large. Ik merk zelf dat mij sup van pas komt vanaf 45hz

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:13:
Daarom zeg ik ook bijna. Heb er zeker wel één bij aan staan voor de lage tonen en dan iets meer dan een kwart van de vollume. Ik merk gewoon dat de speakers links en rechts nog best laag gaan alleen net niet laag genoeg op large. Ik merk zelf dat mij sup van pas komt vanaf 45hz
Nou, dan heb je toch echt wel een gat. De S604 is rated tot 50Hz bij -6dB. Dan zou ik de crossover toch niet lager zetten dan 80Hz.

De zuilen gaan natuurlijk nog wel een stukje lager, maar ook daar heeft een subwoofer toegevoegde waarde. Zeker bij films, om het subsonische 'geluid' weer te geven, i.e. de (geluids)golven die de kamer laten trillen bij een explosie e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-07-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De s604's heb ik op large staan oor een volledig bereik van die 2 boxen. Of is dat geen goede instelling voor deze jamo's ? De rest staat op max 80hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:02:
De s604's heb ik op large staan oor een volledig bereik van die 2 boxen. Of is dat geen goede instelling voor deze jamo's ? De rest staat op max 80hz
Dergelijke speakers instellen op "Large" lijkt mij geen toegevoegde waarde hebben. Instellen op een vaste crossover en dan de subwoofer mee laten spelen is dan handiger. Als je echt overtuigt bent van de S604's kan je altijd de crossover op 40 - 60 Hz instellen, maar ik denk dat je dan niet een heel aanvullend bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Sterker nog, het heeft een negatieve 'toegevoegde' waarde, want de 604 kan écht niet tot 20Hz. Op deze manier doe je bijna niets met de sub, terwijl die wel degelijk van toegevoegde waarde kan zijn in die set. Die surrounds gaan die 80Hz ook nooit halen, maar goed, voor surrounds is het net wat minder belangrijk over het algemeen.

[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-07-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HarmoniousVibe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:27:
Sterker nog, het heeft een negatieve 'toegevoegde' waarde, want de 604 kan écht niet tot 20Hz. Op deze manier doe je bijna niets met de sub, terwijl die wel degelijk van toegevoegde waarde kan zijn in die set. Die surrounds gaan die 80Hz ook nooit halen, maar goed, voor surrounds is het net wat minder belangrijk over het algemeen.
Ik heb er nog over zitten denken om mijn S602's te vervangen voor de S604's (als Rear Backs) en dan de S602's in te gaan zetten als Front Highs (bye bye bi-wire, in dat geval), totdat de WAF factor mij tot de orde riep :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:27:
40-60hz zegt fear en geen 20hz. Als ik crossover zo laag zet zit ik weer met de center dus ik laat alles maar op 80hz staan via de crossover. Zo doet mijn woofer ook nog wat nuttigs lijkt mij, die gaat trouwens vanaf 30hz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:21:
[...]
40-60hz zegt fear en geen 20hz. Als ik crossover zo laag zet zit ik weer met de center dus ik laat alles maar op 80hz staan via de crossover. Zo doet mijn woofer ook nog wat nuttigs lijkt mij, die gaat trouwens vanaf 30hz
Je haalt nu dingen door elkaar heen. Een echte full-range speaker doet tot 20 Hz, daar komt die waarde vandaan. Die 40 - 60 Hz die ik aanhaal was als voorbeeld om te nemen als jij echt zeker weet dat je S604's behoorlijk laag gaan. Echter - en dat geef ik ook aan - denk ik dat je dan een gat in je frequentiebereik hebt. Persoonlijk zou ik monitoren als de S604 eerder op 80 - 100 Hz neerzetten. De rears - Onkyo melkpakjes - nog een factor of wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké duidelijk. Helaas kan ik niet de crossover voor de rear veranderen. Die had ik dan liever (als ik het goed begrijp) op 120-140hz kunnen zetten. Maar goed dat za pas gaan als ik een versterker neem die de crossover van meerdere kanalen kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dan zou ik je receiver nu afstemmen op de juiste crossover voor je fronts; niet de surrounds. Heb je geen Audyssey-mic waarme je de crossover af kunt stellen? Bij mij zet Audessey de C603 (specced op 45Hz zonder gespecificeerd dropoff point) op 60Hz. Ik denk dat je redelijk goed zit als je de S604 op 70 zet.

[ Voor 61% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-07-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik indd al eens gebruikt, ik krijg dan een crossover van 80hz. Nadeel is da de level cal dan niet meer goed klopt voor waar ik zit. Ik zit namelijk vaak voor bij de speakers en vaak achter bij de rear speakers. Level cal zet ik dus voor alle boxen op standaard op 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn onkyo een reset gedaan en opniew met de mic een test gedaan. Crossover staat nu op 40hz.
Kan dat kloppen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nee. Hou je toevallig de microfoon met je hand vast? Volgens Audessey kan dit geluiden met een lage frequentie produceren waardoor de mic denk dat hij lager kan dan dat hij kan.

Overigens gaat dit sowieso offtopic. De S604 moet je gewoon afstellen ergens tussen de 60 en 90Hz.

[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-07-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:12:
Nee. Hou je toevallig de microfoon met je hand vast? Volgens Audessey kan dit geluiden met een lage frequentie produceren waardoor de mic denk dat hij lager kan dan dat hij kan.

Overigens gaat dit sowieso offtopic. De S604 moet je gewoon afstellen ergens tussen de 60 en 90Hz.
Nee ik heb hem op mijn bed gelegt op 1 plek. Met de voorige speakers had ik wel 80hz.
Maar goed was ook wel te horen bij de 20-60HZ test op youtube dat hij vanaf zo'n 40hz een goed geluid geeft. Ik laat het er wel bij zo, doe het puur op het gehoord wat mij het beste in mijn oren klinkt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Wat bedoel je met 'vanaf' 40Hz? Hoger of lager dan 40Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de boxen vanaf 40hz pas het geluid goed er uit laat komen en lager dan 40hz worden het plopjes en geen mooi bas geluid.

YouTube: Bass Test 10 - 100 HZ | 3/4 Volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
geachte tweakers,

Vandaag heb ik de Jamo S608 Hc3 set binnen gekregen en aangesloten!
wat een wereld van verschil tegenover de melkpakjes JBL scs 200.5.

Ik heb geen sub erbij gekocht omdat ik vantevoren al genoeg hier heb gelezen dat de Jamo s608
genoeg bass produceert en ja hoor dat doet die zeker!

Ik heb via de microfoon de test laten doen ( onkyo sr508) en viel me op dat hij de crossover op 40hz zet.
komt dat ik geen subwoofer bij me set heb? Ook geeft de speaker leven calculator alles - db.

Right - 9db
Left - 6db
Center - 2db
Surround left+Right - 1db

[ Voor 27% gewijzigd door CallmeGod op 03-08-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

martijn24 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:06:
Ik heb via de microfoon de test laten doen ( onkyo sr508) en viel me op dat hij de crossover op 40hz zet.
komt dat ik geen subwoofer bij me set heb?
Zonder subwoofer zou je helemaal geen crossover moeten hebben, dan moeten je speakers op "Large" staan. En ook aangeven dat je geen subwoofer hebt. Op zich maakt het niet heel veel uit, want heel veel lager dan 40 Hz gaan die speakers toch niet, maar zonder subwoofer is "Large" de standaard. Want wat heeft een crossover voor zin als de set niets heeft om de lage tonen naar toe te sturen?

En ik heb het al gezegd, maar een goede subwoofer is een aanvulling voor elke set ;)

Edit:
In het Onkyo-topic geef je veel andere (en meer informatie), dat is natuurlijk niet handig.... Tevens lijkt het me beter bovenstaande post aan te vullen aangezien crossposten niet is toegestaan ;)

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 03-08-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
FeaR schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:12:
[...]

Zonder subwoofer zou je helemaal geen crossover moeten hebben, dan moeten je speakers op "Large" staan. En ook aangeven dat je geen subwoofer hebt. Op zich maakt het niet heel veel uit, want heel veel lager dan 40 Hz gaan die speakers toch niet, maar zonder subwoofer is "Large" de standaard. Want wat heeft een crossover voor zin als de set niets heeft om de lage tonen naar toe te sturen?

En ik heb het al gezegd, maar een goede subwoofer is een aanvulling voor elke set ;)

Edit:
In het Onkyo-topic geef je veel andere (en meer informatie), dat is natuurlijk niet handig.... Tevens lijkt het me beter bovenstaande post aan te vullen aangezien crossposten niet is toegestaan ;)
Sorry voor mijn dubbele post ik wist niet waar ik deze vragen moest stellen omdat het over mijn Jamo S608 gaat en onkyo sr508.

Maargoed mijn excuses hiervoor.

Dus fear large instellen ook voor mijn andere speakers center, Surround left+Right?
Ik ben echt een noob hierin alleen ben ik bang dat ik wat mis als ik mijn instellingen helemaal verkeerd heb staan. Dubbele bass heb ik uitstaan dit is wel correct of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40
martijn24 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:27:
[...]

Dus fear large instellen ook voor mijn andere speakers center, Surround left+Right?
Ik ben echt een noob hierin alleen ben ik bang dat ik wat mis als ik mijn instellingen helemaal verkeerd heb staan. Dubbele bass heb ik uitstaan dit is wel correct of?
Small voor de andere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ditbenikecht schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:45:
[...]

Ty dit had audissey eq dus goed gedaan ik had de subwoofer al op off staan dus dat zit dus wel goed.
alleen die speaker level heb ik nog wat kanttekeningen bij.
Vraag me af als het normaal is dat die speakers - db geeft zoals ik hierboven heb geschreven.
En dubbele bass heb ik ook uitstaan maar ik denk dat het ook met de subwoofer te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rear speakers kunnen wel op small inderdaad. Alleen met bepaalde muziek kan het handig zijn om alles op large te hebben. Al zal de crossover van 40 Hz niets uit moeten maken met Large, want zo laag gaan de speakers toch niet. Double Bass is in combinatie met de subwoofer, dus dat kan je uit laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
ditbenikecht schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:45:
[...]

Lijkt me dat bij gebrek aan subwoofer alles op large moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Over dat large en small, ik had voorheen een setje Jamo S506 en die heb ik toen op large ingesteld.

Nu hangt er een setje Tannoy Revolution Signature DC4 aan, maar de instelling staat nog steeds op large.
Moet ik die op small zetten dan, of is dat echt alleen voor hele kleine surroundspeakertjes?

De Tannoys zijn namelijk niet zo heel groot.

Iemand? :)

=edit=
Gewoon in stereo en zonder sub, voor de duidelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door vosss op 05-08-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Small en Large hebben niets te maken met de fysieke grote van de speaker. Het geeft puur aan of de speaker de lage tonen moet doen (large) of dat er een crossover ingesteld moet worden en dat de subwoofer de lage tonen doet (small). Zonder subwoofer zal het dus eigenlijk altijd op large moeten. Anders mis je een stuk in je bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Beste Tweakers,
ik heb dit weekend een klipsch kws 10 gehaald bij mijn Jamo S462 HC3 en dit alles aangesloten op mijn Onkyo Tx-nr609.

Ik ben nog niet helemaal uit met de Subwoofer instellingen, na het draaien van Audussey.

uitkomst is:

Subwoofer: ja
Front: 40Hz
Center: 40Hz
Surround 80Hz (THX)
LPF van LFE 120Hz

left -3
center -1
right -3
surround right -1
surround left -3
subwoofer -15

Wat ik nog niet helemaal snap is het afstemmen van de Subwoofer op de frontspeakers? wat uit bovenstaande instellingen opmaak is dat de Fronts al beginnen bij 40Hz en de sub vanaf 120?? is dat niet beetje dubbel op??

en waarom heeft audyssey alles op - gezet? en de sub op -15?

ik heb bij het uitvoeren van audessey de Crossover van de sub zelf op halverwege gezet..

hoor graag van jullie wat ik beter kan doen aan deze instellingen om het wat mooier te maken.

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Crossover van de subwoofer regel je in de receiver of op de subwoofer. Als je het in de receiver regelt moet de crossover van de subwoofer dus helemaal open. Qua volume is het handig om rond de 20 - 30% te zitten. Een goede meting van de subwoofer hoort veel beter uit te komen dan -15 dB, volgens mij is dat het maximale wat er dus op duidt dat de subwoofer niet goed in de ruimte staat of in staat gesteld.

LPF van LFE is niet de crossover, daar moet je je niet te druk om maken. Die 120 Hz is de juiste waarde en kan je laten staan. De subwoofer doet mee vanaf 40 Hz voor je fronts en center en 80 Hz op de rears. Die 120 Hz moet je niet zien als een dergelijke crossover.

Verder vind ik 40 Hz voor een S426 wel behoorlijk aan de optimistische kant. Volgens de specificaties redden ze dat niet eens. Of ze moeten niet lekker opgesteld staan (strak tegen de wand of kast), dan produceren ze wat meer laag. Maar crossover van 60 of zelfs 80 Hz lijkt me. Idem met de S420 SUR (surround) en S420 CEN (center). Ook die hebben een crossover lager dan ze aan zouden moeten kunnen (crossover van 80 Hz waar de specificaties melden dat de speaker tot 90 Hz gaat). Denk dat voor een S420 SUR en CEN je toch wel naar de 120 Hz zal moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
FeaR schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:33:
Crossover van de subwoofer regel je in de receiver of op de subwoofer. Als je het in de receiver regelt moet de crossover van de subwoofer dus helemaal open. Qua volume is het handig om rond de 20 - 30% te zitten. Een goede meting van de subwoofer hoort veel beter uit te komen dan -15 dB, volgens mij is dat het maximale wat er dus op duidt dat de subwoofer niet goed in de ruimte staat of in staat gesteld.

LPF van LFE is niet de crossover, daar moet je je niet te druk om maken. Die 120 Hz is de juiste waarde en kan je laten staan. De subwoofer doet mee vanaf 40 Hz voor je fronts en center en 80 Hz op de rears. Die 120 Hz moet je niet zien als een dergelijke crossover.

Verder vind ik 40 Hz voor een S426 wel behoorlijk aan de optimistische kant. Volgens de specificaties redden ze dat niet eens. Of ze moeten niet lekker opgesteld staan (strak tegen de wand of kast), dan produceren ze wat meer laag. Maar crossover van 60 of zelfs 80 Hz lijkt me. Idem met de S420 SUR (surround) en S420 CEN (center). Ook die hebben een crossover lager dan ze aan zouden moeten kunnen (crossover van 80 Hz waar de specificaties melden dat de speaker tot 90 Hz gaat). Denk dat voor een S420 SUR en CEN je toch wel naar de 120 Hz zal moeten.
Thanks Fear.. ik had al een vermoeden dat de Fronts veel te optimistisch was.. Ik ga het is proberen om deze naar 60 of 80 te zetten. Ze staan inderdaad met de achterkant 2cm van de muur af en 2 cm met de zijkant van de tv meubel af

de sub staat in een hoek 4 cm vanaf de achterkant van de muur af en voor de rest helemaal vrij. ik ga hem nog iets naar het midden zetten en kieken wat die dan doet.. Het geheel staat op een houten vloer, misschien dat dat de extra trillingen veroorzaakt waardoor de waarden zo laag zijn.
ps ik zie dat sub op LEVEL 10 stond (voluit) alleen PHASE stond op half?

maakt dat verschil?
en als ik de crossover wil regelen via de versterker,welke optie is dat dan? is dat die -15??
ik heb nu het volgende ingesteld:

Subwoofer: ja
Front: 80Hz(THX)
Center: 120Hz
Surround 120Hz
LPF van LFE 120Hz

en merk dat de Sub nu inderdaad de hele tijd aanwezig is (en best hard, wat vrij irritant is), alleen moet ik nog even zorgen dat dat ding wat minder gaat dreunen ondanks dat die op -15 staat.

[ Voor 10% gewijzigd door pipodejunk op 05-08-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 12:33
Mijn vriendin en ik hebben onlangs een huis gekocht en zijn dit momenteel aan het inrichten. Wat extra stopcontacten plaatsen, schilderen, ... Nu ben ik ook aan het kijken om een versterker en luidsprekers aan te kopen.

Met dat we nog wat verbouwingen moeten doen, zouden we niet direct een complete set kopen, maar beginnen met de basis. Namelijk een versterker + 2 luidsprekers (eventueel een bass versterker erbij). Daarom ben ik wat beginnen rondkijken en reviews lezen. Mijn oog is dan ook op deze aanbieding gevallen (bij http://www.eshop.nl): 2 x Jamo Studio S 606 Kersen + Onkyo TX-NR414 Zwart (709€)

We zijn beide film liefhebbers en luisteren ook veel muziek. Maar zeker geen audiofielen op dit vlak. De kwaliteit moet dus niet op het 'concert' niveau zijn.

Zou ik hier nog een extra bass versterker bij moeten kopen?
Of zijn er betere/goedkopere aanbiedingen die voor ons interessanter als basis opstelling voor ons?

Ik zie ook dat de meeste foto's van tv/luidspreker opstellingen in het midden staan. Dus de bank mooi voor de tv en de luidsprekers er rond. Dit is natuurlijk een ideale opstelling, maar bij ons onmogelijk. We hebben namelijk een groot schoorsteenstuk in het midden van onze woonkamer (waar onze bank voor staat), waardoor onze tv er naast komt te staan, alsook de luidsprekers). Dit zal waarschijnlijk enige invloed hebben op de film ervaring, maar is dit gemakkelijk aan te passen zodat alles correct klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dat lijkt me geen mooie aanbieding. Voor dat geld kun je ook de

pricewatch: Onkyo TX-NR414 +
pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 5.0 (Bruin)

kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
Dat is inderdaad correct.

Maar onze bank staat tegen de muur van onze woonkamer in een hoek. Dus zouden de rear speakers al zeker wall-mounted moeten zijn. Op de site van Jamo zie ik nergens dat ik deze aan de muur kan bevestigen.

Deze kun je dan bv wel aan de muur bevestigen (zwarte dan):
pricewatch: Jamo A 500 (Wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dat weet ik niet. Kun je niks met stands doen?

Hoe dan ook blijft het zonde om die 'aanbieding' bij eshop te kopen. Dan kun je nog beter voor €700 heel de set + 414 kopen en dan de rears en eventueel de centre doorverkopen. Dat heeft bij elkaar een nieuwprijs van ruim €400. Dat kun je best voor een paar honderd € doorverkopen, zeker als ze nieuw en ongebruikt in de verpakking zitten. Hell, ik bied zelf alvast €200 :D.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-08-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
Net gelezen op de Bol.com webpagina: "De centerspeaker en de satellite speakers kiomen met opzetstukken voor aan de muur zodat je ze naar wens kunt ophangen."

Dus is deze set ideaal voor onze opstelling. Bedankt voor de tip!

Maar zou ik er ook een bass versterker bij kopen? Ik lees vaak dat dit aangeraden is bij deze set (ook op de pagina van Bol.com)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ken G schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:44:
Net gelezen op de Bol.com webpagina: "De centerspeaker en de satellite speakers kiomen met opzetstukken voor aan de muur zodat je ze naar wens kunt ophangen."

Dus is deze set ideaal voor onze opstelling. Bedankt voor de tip!

Maar zou ik er ook een bass versterker bij kopen? Ik lees vaak dat dit aangeraden is bij deze set (ook op de pagina van Bol.com)...
Dat zou ik zeker doen. Zeker bij films mis je iets als je je borstkas niet voelt trillen bij een explosie of een aardbeving of iets van dien aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Heeft iemand suggesties voor een goede luidspreker steun voor de Jamo S60 SUR (de surrounds uit de S608 HCS 3 set)? Ik zou graag willen dat de speaker ongeveer 45 graden elke kant uit kan draaien en het liefst ook nog naar beneden tilten. De bank staat helemaal tegen de achterwand aan, dus hoe verder de speakers kunnen draaien/tilten, hoe beter dit zou zijn.

Op de site van Vogels wel een aantal gevonden

De ELW6605 leek mij perfect, maar kijkende naar de manier van bevestigen lijkt dit toch niet helemaal te werken. Mogelijk zou de speaker maar op 1 punt bevestigd kunnen worden en dat probeer ik liever niet.

De VLB200 is op zich wel een optie, maar ik weet niet of het klemsysteem echt goed zal werken.

Tevens vroeg ik mij af of het kwaad kan om in de achterkant van de speaker te boren. Ik neem aan dat dit een bekend fenomeen is en dat hier rekening mee is gehouden? Hoe zou dit in zijn werk gaan, moet het gat op een bepaalde manier nog gedicht worden na het boren?

Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Beste Jamo eigenaren,

al meer dan een jaar kijk ik met een schuin oog naar een setje Jamo S608 zuilen. Ik heb voor mijzelf besloten dat het er toch maar eens van moet komen.

Ik kan echter zelf niet goed beoordelen of ik in combinatie met mijn versterker een goed resultaat ga krijgen:

http://www.vergelijk.nl/receiver/philips/fr_966/specs.rhtml

Hij is al wat ouder, maar bevalt mij goed en ik zou hem dan ook graag willen blijven gebruiken.

Kan iemand mij bevestigen danwel ontkennen of dit een goede combi is?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
ik heb zwaardere jamoos (D590) aan laten sturen door een HK335, (7x55w) . dat gaat prima, alleen na 10 uur op een heerlijk luid volume, werd de versterker wat warm..

bij normaal gebruik vond ik het een prima combinatie, lekker veel laag..

ik heb nu een stereo versterker staan met wat meer vermogen, en nu merk ik dat het laag bijvoorbeeld veel minder aanwezig is, en dat de middentonen er veel mooier uit komen, het laag meer te sturen is.

om antwoord te geven, ja ik denk dat de speakers prima zijn aan te sturen en dat het misschien zelfs wel lekker klinkt.. maar let op je volume :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
Ik gebruik zelf de Vogels VLB200 voor mijn Jamo S604 speakers.
Deze kunnen beide kanten ongeveer 45 graden draaien, maar omdat de S60 Sur (=S602) minder breed zijn, zullen deze een grotere draaihoek kunnen maken. Ik zie net dat de afmetingen van de beugel breder zijn dan de speaker, deze steekt er dus aan de achterzijde een klein beetje uit.

Over het klemsysteem van de beugel hoef je je geen zorgen te maken, aan de achterzijde draai je 2 inbusboutjes aan, die de speaker vergrendelen.
speedyjules07 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:44:
Heeft iemand suggesties voor een goede luidspreker steun voor de Jamo S60 SUR (de surrounds uit de S608 HCS 3 set)? Ik zou graag willen dat de speaker ongeveer 45 graden elke kant uit kan draaien en het liefst ook nog naar beneden tilten. De bank staat helemaal tegen de achterwand aan, dus hoe verder de speakers kunnen draaien/tilten, hoe beter dit zou zijn.

Op de site van Vogels wel een aantal gevonden

De ELW6605 leek mij perfect, maar kijkende naar de manier van bevestigen lijkt dit toch niet helemaal te werken. Mogelijk zou de speaker maar op 1 punt bevestigd kunnen worden en dat probeer ik liever niet.

De VLB200 is op zich wel een optie, maar ik weet niet of het klemsysteem echt goed zal werken.

Tevens vroeg ik mij af of het kwaad kan om in de achterkant van de speaker te boren. Ik neem aan dat dit een bekend fenomeen is en dat hier rekening mee is gehouden? Hoe zou dit in zijn werk gaan, moet het gat op een bepaalde manier nog gedicht worden na het boren?

Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt.

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Perfect Redeker, klinkt goed.

Ik ga ze meteen bestellen, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 14:10
speedyjules07 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:23:
Perfect Redeker, klinkt goed.

Ik ga ze meteen bestellen, dankjewel!
Ik heb de Vogels VLB200 een tijdje terug besteld omdat ik ook kantelbare en steunen wilde die grotere speakers konden huisvesten. Klemsysteem werkt prima! Ik heb er vrij grote en zware Magnat Vector 203's op staan. Groter dan de S602 en S604. Draaien gaat zeer makkelijk, met je pink een klein duwtje en draait zo de andere kant op, gaat heel soepel. Omhoog en omlaag moet je tijdens het installeren bepalen, met een busje dat je naar binnen schroeft of uitdraait. Kan achteraf eenvoudig aangepast worden. Ziet er zoals de meeste van Vogels oplossingen strak en afgewerkt uit. Voelt allemaal heel degelijk en solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Diminish schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:28:
ik heb zwaardere jamoos (D590) aan laten sturen door een HK335, (7x55w) . dat gaat prima, alleen na 10 uur op een heerlijk luid volume, werd de versterker wat warm..

bij normaal gebruik vond ik het een prima combinatie, lekker veel laag..

ik heb nu een stereo versterker staan met wat meer vermogen, en nu merk ik dat het laag bijvoorbeeld veel minder aanwezig is, en dat de middentonen er veel mooier uit komen, het laag meer te sturen is.

om antwoord te geven, ja ik denk dat de speakers prima zijn aan te sturen en dat het misschien zelfs wel lekker klinkt.. maar let op je volume :)
Dankjewel voor je reactie! Dan ga ik maar eens bestellen. _/-\o_

Ik wil jullie nog met 2 vraagjes lastig vallen:

- Welke speakerdraad adviseren jullie icm mijn set (Ik heb me ingelezen en begrijp dat ik ook het verbindingsstukje op de jamo's moet vervangen voor een stukje speakerdraad), en kan ik met banaanpluggen werken of wordt dat niet geadviseerd?

- En als ik deze 2 links bekijk

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/885175/#prijzen (prijs per zuil)

en deze:

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/949538/#prijzen (complete surround set)

Kan ik dan niet beter de set bestellen voor 60 euro meer en de 3 extra speakers verkopen?

Nogmaals, alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

KnoxNL schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:42:
[...]- Welke speakerdraad adviseren jullie icm mijn set (Ik heb me ingelezen en begrijp dat ik ook het verbindingsstukje op de jamo's moet vervangen voor een stukje speakerdraad)
Standaard iets van 2,5mm² nemen, dan zit je altijd goed. Al is 1,5mm² ook meer dan genoeg, maar als je banaanpluggen gaat gebruiken dan is iets dikkere kabel altijd wel handig aangezien het dan beter blijft zitten.

De bruggen tussen de terminals hoef je niet te vervangen, maar het is wel aan te raden. Het ziet er - naar mijn mening - sowieso mooier uit (zeker als je een jumper maakt).
en kan ik met banaanpluggen werken of wordt dat niet geadviseerd?
Met banaanpluggen werken moet mogelijk zijn. Echter is het vooral bedoeld als je veel wisselt tussen speakers en/of versterkers. Je hebt weer een extra overgang in de keten en die wil je tot een minimum beperken. Echter zal je het verschil met of zonder banaanpluggen zeker niet horen. Zie ook Wel of niet Banana Plugs? voor wat verdere informatie.
En als ik deze 2 links bekijk

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/885175/#prijzen (prijs per zuil)

en deze:

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/949538/#prijzen (complete surround set)

Kan ik dan niet beter de set bestellen voor 60 euro meer en de 3 extra speakers verkopen?
Heel die set kopen en meteen op Marktplaats - of waar dan ook - zetten inderdaad. Voor die drie speakers ga je echt wel meer krijgen dan zestig euro. Geloof dat een S60 CEN los al rond de 90 euro ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
TomG88 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Ik heb de Vogels VLB200 een tijdje terug besteld omdat ik ook kantelbare en steunen wilde die grotere speakers konden huisvesten. Klemsysteem werkt prima! Ik heb er vrij grote en zware Magnat Vector 203's op staan. Groter dan de S602 en S604. Draaien gaat zeer makkelijk, met je pink een klein duwtje en draait zo de andere kant op, gaat heel soepel. Omhoog en omlaag moet je tijdens het installeren bepalen, met een busje dat je naar binnen schroeft of uitdraait. Kan achteraf eenvoudig aangepast worden. Ziet er zoals de meeste van Vogels oplossingen strak en afgewerkt uit. Voelt allemaal heel degelijk en solide aan.
Bedankt Tom! Fijn om nog een extra bevestiging te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
FeaR schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:50:
[...]

Standaard iets van 2,5mm² nemen, dan zit je altijd goed. Al is 1,5mm² ook meer dan genoeg, maar als je banaanpluggen gaat gebruiken dan is iets dikkere kabel altijd wel handig aangezien het dan beter blijft zitten.

De bruggen tussen de terminals hoef je niet te vervangen, maar het is wel aan te raden. Het ziet er - naar mijn mening - sowieso mooier uit (zeker als je een jumper maakt).

[...]

Met banaanpluggen werken moet mogelijk zijn. Echter is het vooral bedoeld als je veel wisselt tussen speakers en/of versterkers. Je hebt weer een extra overgang in de keten en die wil je tot een minimum beperken. Echter zal je het verschil met of zonder banaanpluggen zeker niet horen. Zie ook Wel of niet Banana Plugs? voor wat verdere informatie.

[...]

Heel die set kopen en meteen op Marktplaats - of waar dan ook - zetten inderdaad. Voor die drie speakers ga je echt wel meer krijgen dan zestig euro. Geloof dat een S60 CEN los al rond de 90 euro ligt?
U is geweldig, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Sorry dat ik moet dubbel posten, maar ik wilde dus nu gaan bestellen, ik klik van mijn 2e link uit mijn vorige post door naar Foka.nl en tref dit aan:

http://www.foka.nl/site/j...keurig.nl&kieskeurig=true

Dit suggereert S606 zuilen, terwijl op kieskeurig.nl bij bijzonderheden duidelijk staat: S608 zuilen.

De plaatjes (ook bij foka) wijzen hier ook op.

Zie ik iets over het hoofd of betreft het hier foutieve informatie?
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste