Poll: Wel of niet Banana Plugs gebruiken?
• Ja
• Nee

Ook een poll maken? Klik hier
Beste mede tweakers,
Ik heb m'n geluidsset nu al weer een poosje draaien en begon mij iets af te vragen.
Je ziet toch regelmatig receivers en/of speakers waar banana plugs worden gebruikt, maar je ziet ze ook zonder.
Ik heb niet echt een lijn kunnen ontdekken hier in, bijv. high end/serieuze sets gebruiken wel of niet, en de beginners net anders om.
Mijn vraag is dan ook, raden jullie banana plugs wel of niet aan.
De verschillen die ik gevonden heb:
Voor:
Makkelijk monteren/los halen
Minder kans op kortsluiting
ziet er netjes uit
tegen:
Meer overgangen dus meer weerstand/storing kans
echter; In zo'n banana plug kan je de kabel erg goed vast zetten waardoor deze beter/meer contact heeft en de banana plug klemt zich goed vast in de reciever/speaker waardoor deze meer overgangsoppervlakte heeft.
Wie kan mij de doorslag geven over het wel of niet aanschaffen er van?
en zo ja, welke waar vandaan, die nog betaalbaar zijn, goed zijn en er een beetje netjes uit zien.
Specs:
Onkyo TX-SR607
Jamo 606 hcs3 (fronts bi-amped)
Speakerkabel 2x 1,5mm²
• Ja
• Nee
Ook een poll maken? Klik hier
Beste mede tweakers,
Ik heb m'n geluidsset nu al weer een poosje draaien en begon mij iets af te vragen.
Je ziet toch regelmatig receivers en/of speakers waar banana plugs worden gebruikt, maar je ziet ze ook zonder.
Ik heb niet echt een lijn kunnen ontdekken hier in, bijv. high end/serieuze sets gebruiken wel of niet, en de beginners net anders om.
Mijn vraag is dan ook, raden jullie banana plugs wel of niet aan.
De verschillen die ik gevonden heb:
Voor:
Makkelijk monteren/los halen
Minder kans op kortsluiting
ziet er netjes uit
tegen:
Meer overgangen dus meer weerstand/storing kans
echter; In zo'n banana plug kan je de kabel erg goed vast zetten waardoor deze beter/meer contact heeft en de banana plug klemt zich goed vast in de reciever/speaker waardoor deze meer overgangsoppervlakte heeft.
Wie kan mij de doorslag geven over het wel of niet aanschaffen er van?
en zo ja, welke waar vandaan, die nog betaalbaar zijn, goed zijn en er een beetje netjes uit zien.
Specs:
Onkyo TX-SR607
Jamo 606 hcs3 (fronts bi-amped)
Speakerkabel 2x 1,5mm²
[ Voor 14% gewijzigd door HellStorm666 op 25-08-2011 14:36 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1