Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:40
Ik neig ernaar om dat setje op iBood te bestellen, maar ik vraag me af wat ik met de surround speakers ga doen. Ik heb namelijk een "open woonkamer" met 4-5m "lege" ruimte (eethoek e.d.) achter de bank, het wegwerken van de kabels is dus niet mogelijk (tenzij ik ze in de vloer verwerk).

Momenteel heb ik twee Eltax S-31 speakers, zonder center die ik nog wil kopen. Volgens mij klinken deze Jamo's beter, en dan heb ik ook nog eens een center die ik er graag bij wil hebben plus nog eens rear speakers. Klinkt dit setje ook goed zonder die twee speakers, of kan ik deze speakers wel aan de andere kant van de kamer (zo'n 4m achter mij dus) aansluiten?

Uiteraard heb ik met Google gezocht naar leesvoer, maar hier kon ik niets over vinden. Het komt blijkbaar niet veel voor dat je achter de bank nog 4-5m ruimte hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 14-02-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik heb gister de stap gemaakt van G51 setje naar een wat betere geluidsset. Op iBood heb ik de Jamo S 426 HCS3 gekocht en ik ben nu op zoek naar een receiver en een subwoofer. Voor de receiver ben ik tot nu toe uitgekomen op een Onkyo TX NR-609. Qua subwoofer zit ik nog te twijfelen tussen de Jamo 260 en 300.

Beide subwoofers zijn ongeveer even duur en het enige verschil dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is:
- Het lampje aan de voorkant is bij de 260 een klein ledje, bij de 300 lijkt het meer een druk-knop
- De 260 is wat kleiner: 260=[32 x 27 x 47] 300=[38 x 31 x 51]
- De 260 is net ietsje nieuwer

Is er hier een voorkeur voor 1 van de 2 of maakt het eigenlijk niet uit? Als er niet echt een verschil zit dan kies ik waarschijnlijk voor de 260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 13:22
Waarom heb je voor de Onkyo 609 gekozen? Ik heb gister ook de Jamo set van IBOOD gekocht, ik ga waarschijnlijk voor de Onkyo 509 aangezien 5.1 genoeg is voor mij.

Als subwoofer zat ik te kijken naar de Jamo Sub 210, maar de 260 ziet er ook interessant uit. Ze verschillen wel enorm in prijs!

In jouw situatie zou ik kiezen voor de 260, vooral omdat dit een recenter model is.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ook ik heb de ibood aanbieding gekocht en heb een 609 staan die ik recent heb gekocht.
Ik ga het eerst zonder sub aankijken en ik heb nog een pioneer sub staan voor tijdelijk als ik toch naar een niewue ga zoeken.
Wat is voor jullie de reden om naar een 260 of 300 te kijken ipv de 210?
Alleen voor een sub kiezen omdat het een recenter model ik vind ik overigen mij speakers geen reden... die dingen gaan enorm lang mee en oudere modellen presteren vaak net zo goed (met vaak een betere bouwkwaliteit.... zucht)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• kevin86
DRuw schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:31:
Alleen voor een sub kiezen omdat het een recenter model ik vind ik overigen mij speakers geen reden... die dingen gaan enorm lang mee en oudere modellen presteren vaak net zo goed (met vaak een betere bouwkwaliteit.... zucht)
Ik ben van de reactie van Max Hunt uitgegaan, maar naar even gekeken te hebben verschilt het niet zoveel inderdaad. Het prijsverschil is ook minimaal.

Het verschil zit hem vooral in vermogen en bereik
210 heeft 200 Watt en een bereik van 38-200 Hz, prijs €134,-
260 heeft 260 Watt en een bereik van 30-200 Hz, prijs €265,-
300 heeft 300 Watt en een bereik van 28-150 Hz, prijs €308,-

De 260 lijkt me dan een goede keuze op papier, als je kijkt naar prijs en bereik.

• DRuw

DRuw

ik vraag me echt af of je het verschil tussen de 210 en 260 gaat merken behalve in prijs in deze classe subs....
Ik vind een beetje sub uiteraard wel lekker maar het hoeft mijn geen bankenvibrator te worden, ik woon ten slotte in een rijtjeswoning en ik wil het vriendelijk houden;)

• kevin86
DRuw schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:36:
ik vraag me echt af of je het verschil tussen de 210 en 260 gaat merken behalve in prijs in deze classe subs....
Dat vraag ik me ook af, op papier beginnen de front speakers S 426 bij 48 Hz. Dus een sub gaat sowieso al lager dan dat. Eerst maar eens kijken wat de set presteert als ik die volgende week binnen krijg.
Dan beslis ik wel of ik het waard vind om voor een duurdere sub te gaan.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
ivm het niet meer volledig functioneren van mijn huidige oude onkyo ben ik alvast een beetje aan het kijken naar een nieuwe receiver. Vanwege de airplay functie kwam ik uit bij de Denon 1912 of Pioneer 921/1021 welke in de toekomst waarschijnlijk een S608 HCS3 + sub aan moet gaan sturen.
De Pioneers en met name de 1021 heeft momenteel mijn voorkeur, ivm upscaling en front HDMI aansluiting. Maar ik hoor graag hoe er hier tegenaan wordt gekeken, ook ivm klankkleur van de combinaties, waar ik nog geen idee van heb.

• DRuw

DRuw

Verkeerde topic?
dus offtopic;): je zult moeten gaan luisteren al ben ik bang dat je dan ook je speakers mee moet nemen gezien die 90% van het geluid bepalen imho.
de klankkleur is in dit segment voglens mij allenmaal op hetzelfde niveau te zetten (of in ieder geval ligt het niet ver uit elkaar...) Qua segment kom je dan op de Denon1921 of de Onkyo 609 (of gelijkwaardige yamaha of Marantz) uit vaak. Testen gaan vaak tussen de onkyo en de denon als gedeeld eerste en de genoemde poineer als 2e.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Waarom heb je voor de Onkyo 609 gekozen?
Verschillende redenen. Ik was eerst ook van plan om de 509 te kopen, maar:
- Mijn ervaring is dat je beter iets kan kopen op de groei dan iets dat op dit moment voldoende is maar later mogelijk niet meer.
- De 609 heeft meer HDMI poorten, er zit een HDMI poort aan de voorkant en als bonus heeft ie dingen als THX.

Het scheelt 100 euro maar op 10 jaar is dat niet veel. Mocht ik nooit gebruik maken van de meerwaarde van de 609, jammer. Maar dat "risico" neem ik dan maar. Tot nu toe heb vaak bij dit soort aankopen achteraf gedacht "was ik nou maar gegaan voor die iets duurdere / betere".
Ik heb er geen ervaring mee, wat ik "weet" is wat anderen er over zeggen. De 210 was ook mijn eerste keuze maar daar las ik toch wel redelijk wat slechte dingen over. Verder:
- Een kennis vertelde me "subwoofer kost ongeveer evenveel als de overige speakers"
- Denk ik: goedkoop is duurkoop. Als ik een receiver van 400 euro koop en speakers t.w.v. zo'n 300 euro, waarom dan bezuinigen op een subwoofer? (je koopt ook geen GTX 580 voor een 17" scherm)

Als ik reviews kan vinden waaruit blijkt dat de 210 meer dan voldoende is dan ga ik natuurlijk geen 100 euro extra uitgeven. Zolang ik dat niet weet speel ik het safe.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
DRuw schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:39:
[...]

Verkeerde topic?
dus offtopic;): je zult moeten gaan luisteren al ben ik bang dat je dan ook je speakers mee moet nemen gezien die 90% van het geluid bepalen imho.
de klankkleur is in dit segment voglens mij allenmaal op hetzelfde niveau te zetten (of in ieder geval ligt het niet ver uit elkaar...) Qua segment kom je dan op de Denon1921 of de Onkyo 609 (of gelijkwaardige yamaha of Marantz) uit vaak. Testen gaan vaak tussen de onkyo en de denon als gedeeld eerste en de genoemde poineer als 2e.
Volgens mij gaat dit om ervaringen met de Jamo S608 HCS3 set (waarvan de keuze eigenlijk al vast staat) icm een nog nader te bepalen receiver, waarbij de Jamo set dus de vaste constante is en daardoor past mijn vraag naar ervaring met deze combinaties volgens mij hier prima.
Dank iig voor de samenvatting van de tests.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Max Hunt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:40:
[...]
- Een kennis vertelde me "subwoofer kost ongeveer evenveel als de overige speakers"
Ligt er maar net aan in welk segment je kijkt. In de hogere prijsklassen is het niet meer leuk om naar een subwoofer te kijken die net zo duur is al de gehele 5.0-set. Dan kijk je meer naar de prijs van één speaker. Al is het dan alleen maar om alles een beetje in lijn te houden. In de lagere klassen zal je haast wel moeten, want voor als je dan terug gaat rekenen per speaker kom je soms letterlijk op een paar tientjes uit. Al ben ik er nog steeds van overtuigd dat je voor een redelijke subwoofer toch richting de 400 - 500 euro moet gaan kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
kevin86 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Ik ben van de reactie van Max Hunt uitgegaan, maar naar even gekeken te hebben verschilt het niet zoveel inderdaad. Het prijsverschil is ook minimaal.

Het verschil zit hem vooral in vermogen en bereik
210 heeft 200 Watt en een bereik van 38-200 Hz, prijs €134,-
260 heeft 260 Watt en een bereik van 30-200 Hz, prijs €265,-
300 heeft 300 Watt en een bereik van 28-150 Hz, prijs €308,-

De 260 lijkt me dan een goede keuze op papier, als je kijkt naar prijs en bereik.
Ik heb dan zoiets van 'doe mij die 300 maar voor 4 tientjes meer' als je de 260 en 300 vergelijkt :+ Je doet er als het goed is immers jaren mee...

Maar qua subwoofers heb ik echt geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik kijk ooit wel eens in de toekomst :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• DRuw

DRuw

Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:24:
[...]

Ik heb dan zoiets van 'doe mij die 300 maar voor 4 tientjes meer' als je de 260 en 300 vergelijkt :+ Je doet er als het goed is immers jaren mee...

Maar qua subwoofers heb ik echt geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik kijk ooit wel eens in de toekomst :P
eens;) het "probleem" is het verschil tussen de 210 en 260;)
nog even zitten kijken maar de 210 heeft een levelknop zodat je het volume apart kunt afstellen van je sub.
hebben de 260 en 300 niet zo te zien (mijn pioneer heeft het ook best handig)

[ Voor 17% gewijzigd door DRuw op 16-02-2012 20:20 ]

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Lijkt mij dat de 260 en 300 ook een volumeknop hebben. Bij coolsound in Zwolle hebben ze trouwens de jamo 300 staan voor 259eu, 265eu inclusief verzenden.

http://www.coolsound.nl/jamo-sub-300-subwoofer-zwart/P25076

edit*

Wat mij opvalt is dat de sub 300 niet meer op de website van jamo staat onder subwoofers. Kans dat deze uit het assortiment valt/is? Misschien dat de prijs van die sub 300 daarom nu ook zo laag is?

http://www.jamo.com/eu-en/products/subwoofers/

Levertijd bij coolsound staat trouwens ook op 1 a 2 weken.. hmm

[ Voor 43% gewijzigd door PeterC86 op 16-02-2012 20:40 ]

• kevin86
Ik kwam deze tegen, iemand in het "Post hier foto's en specs van je home cinema" topic heeft deze in combinatie met de Jamo 426 set.
Zelf nog nooit van het merk gehoord maar ziet er interessant uit.

http://www.correct.nl/art...&TAG_ID=1059&ARTNR=414780

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

DRuw schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:32:
[...]

nog even zitten kijken maar de 210 heeft een levelknop zodat je het volume apart kunt afstellen van je sub.
hebben de 260 en 300 niet zo te zien
Alle Jamo Subs hebben een Level, Fase en Cut-off frequentie draaiknop.
Dat je het niet altijd op de foto ziet wil niet zeggen dat ze die functie niet hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

• DRuw

DRuw

sjaool schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:44:
[...]

Alle Jamo Subs hebben een Level, Fase en Cut-off frequentie draaiknop.
Dat je het niet altijd op de foto ziet wil niet zeggen dat ze die functie niet hebben. ;)
Ik heb in de manual gekeken die je van de site kunt halen. daar staat hij er echt niet bij op de achterkant
Het ding aan de voorkant wordt niet genoemd, ik dacht dat dat alleen een lichtje was, zou ook een knop kunnen zijn, vandaar de opmerking/vraag...
EDIT: op de foto op de site zie ik hem inderdaad wel... ik zat iedere keer op de .com ipv .nl... die is iets anders;)

@kevin86:
Energy is wel geinig merk volgens mij. moet je eens de review kijken van de energy classic op cnet.... beste getest en niet in nederland te krijgen. anders had ik die gehaald.
Correct is de importeur maar die kan hem niet krijgen (handig zon importeur:()

[ Voor 6% gewijzigd door DRuw op 16-02-2012 21:45 ]

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
heb mijn Jamo S426 binnen die ik had besteld bij Ibood.. woow wat een lekker geluidje komt daar uit zeg! vraagje over de achterste surround speakers. hoe hebben jullie die opgehangen? mijn bank staat strak tegen de muur aan en als ik die speakers er achter hang, dan wordt het geluid recht naar voren gestuurd. eigenlijk moet ik deze een beetje gebogen naar de zitplaats mikken.. hoe hebben jullie dit gedaan?
ook staan mijn zuilen onstabiel op mijn laminaat, welke spikes hebben jullie besteld voor je Jamo's? en het liefst zo goedkoop mogelijk!

alvast dank!

ps. ik gebuik de Jamo S426 met een Onkyo txnr609

• DRuw

DRuw

Ik heb de boel gekregen gisteren en alles op elkaar aangesloten.
Prima geluidje al moet ik nog wel het e.e.a. aan instellingen doen;)
Wat ik al gelezen heb, voor muziek zit er genoeg bas in maar voor films niet.
Ik heb nog een pioneer subje van 80w staan maar daar gaat binnenkort de 210 voor komen vrees ik;)
Mijn 609 ziet de surrounds als zij-speakers trouwens, niet als "achter de bank" surrounds?
Mijn zuilen (vooral de rechter) zijn ook niet helemaal stabiel (op mijn stenen vloer) dus ik zal ook spikes moeten hebben vrees ik... wel raar dat ze out-of-the-box niet goed staan, de 4 pootjes kloppen gewoon niet helemaal gek genoeg.
Om de surroundspeakers een hoek te geven zul je waarschijnlijk met een tussenstukje van hout of een ijzeren beugeltje oid moeten werken pipo.

Die sub300 is volgens mij niet meer te leveren (overgenomen door de 260?)
dus de keuze is nu tussen de 210 en 260....
Heeft iemand de vergelijking van deze weleens subs gedaan?
Ik kom op niet veel verschil en gezien ik van 80W vandaan kom is 200 al een hele upgrade waardoor ik de prijs niet helemaal gerechtvaardigd vind.... of toch....?

[ Voor 18% gewijzigd door DRuw op 23-02-2012 12:50 ]

• pipodejunk
hey Druw, Grappig we hebben dezelfde set ;-)
Ik wil straks wel ff wat instellingen afstemmen hehe. heb nu zelf ook een Pioneer Sub (weet niet hoeveel wat) maar die is in een lelijke beuken kleur. ik ga die sub 210 bestellen ook. al hoewel die sub altijd heel zachtjes staat miste ik hem gister bij het testen van de zuilen en center absoluut niet.
tis wel jammer dat ik moet gaan klote met de surround speakers om ze een beetje schuin op me bankstel te richten.
Ik zat net even ebay af te struinen naar spikes.. ondanks dat ik al die dingen er nog bij moet hebben ben ik tevreden :-P

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
DRuw schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:56:
Mijn 609 ziet de surrounds als zij-speakers trouwens, niet als "achter de bank" surrounds?
Zeker dat je de surround speakers op de juiste terminals hebt aangesloten? De surround dus, niet de surround back. Die fout maken wel meer mensen. :)
Mijn zuilen (vooral de rechter) zijn ook niet helemaal stabiel (op mijn stenen vloer) dus ik zal ook spikes moeten hebben vrees ik... wel raar dat ze out-of-the-box niet goed staan, de 4 pootjes kloppen gewoon niet helemaal gek genoeg.
Heb ik hier ook, en ze staan gewoon op laminaat, dan heb je niet eens oneffenheden :) Ik moet er ook eens spikes onder schroeven :)
pipodejunk schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:12:
heb mijn Jamo S426 binnen die ik had besteld bij Ibood.. woow wat een lekker geluidje komt daar uit zeg! vraagje over de achterste surround speakers. hoe hebben jullie die opgehangen?
Meestal worden wandsteunen zoals deze gebruikt voor de rears. Best elegant en niet enorm duur.

• kevin86
Ook ik heb de Jamo speakers van IBOOD binnen gekregen. Geluid is super! Ik gebruik ze met een Onkyo 509.
Ik zat ook te twijfelen over de subwoofer, en heb van en mede-tweaker een Energy 10.3 overgenomen, deze geeft echt een diepe bass.

@pipo
Ik heb de spikes van conrad, moeten alleen nog binnenkomen.
Is het niet mogelijk om de rear speakers aan de zijkand te plaatsen, zodat het geluid van de zijikant komt?

• DRuw

DRuw

kevin86 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:36:
Is het niet mogelijk om de rear speakers aan de zijkand te plaatsen, zodat het geluid van de zijikant komt?
dat heb ik dus (per ongeluk?)

• Sorcerer8472
Surround speakers horen 'net iets achter je' te staan, in een setup. Surround-back (bij 7.1+) echt achter je. Aanbevolen is dat ze dus in een hoek van 10 graden per stuk iets achter je zitpositie/luisterpositie staan links en rechts. Zelfde hoogte is aanbevolen. Ook niet te dicht bij je bank zetten (als het kan) omdat je geluidsbeleving dan erg afhankelijk is van waar je zit. Zit je links op de bank dan hoor je links te hard etc.

• DRuw

DRuw

Tronic schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:27:
[...]
Zeker dat je de surround speakers op de juiste terminals hebt aangesloten? De surround dus, niet de surround back. Die fout maken wel meer mensen. :)
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1314438097.jpeg
als je 5.1 gebruikt moet je de surround daar aansluiten. alleen bij 7.1 moet hij op de meest linker aansluitingen.... volgens mij heb ik het goed gedaan toch (heb het 5.1 blok volzitten zegmaar)

• pipodejunk
@pipo
Ik heb de spikes van conrad, moeten alleen nog binnenkomen.
ey Kevin, schuin is lelijk, omdat ze net naast me bank komen te hangen.. denk dat ik een ophang beugel ga halen en ze dan iets schuin naar me bank toe richt, blijft toch mooier denk ik.
en als die spikes van conrad passen dan bestel ik ze ook :-)

• pipodejunk
DRuw schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:56:
[...]

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1314438097.jpeg
als je 5.1 gebruikt moet je de surround daar aansluiten. alleen bij 7.1 moet hij op de meest linker aansluitingen.... volgens mij heb ik het goed gedaan toch (heb het 5.1 blok volzitten zegmaar)
zo heb ik het ook en zo zit het ook goed.

• DRuw

DRuw

pipodejunk schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:59:
[...]

zo heb ik het ook en zo zit het ook goed.
en als je dan met de mic dat ding laat pulsen (zo noem ik het maar want het is een rotgeluid a la onderzeeer) dan ziet hij voor 2 zuilen en naast de bank de surround ipv achter de bank (ze staan net achter de luisterpositie bij mij).
afstanden kloppen wel overigens:)

Welke spikes hebben jullie trouwens (linkje?)

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 23-02-2012 15:08 ]

• pipodejunk
Dat had ik met mijn vorige speakers ook. JBL scs200.5 dus misschien hoort dat wel zo. deze speakers heb ik dus nog niet opgehangen en kan daar nog niks over vertellen ;-)

• DRuw

DRuw

hoe groot is de kans dat ik met mijn 609 de jamos opblaas trouwens?
heb nog even naar de RMS vermogens zitten kijken maar mijn 609 wint zegmaar....

• pipodejunk
Welke spikes hebben jullie trouwens (linkje?)
onderstaande ga ik denk bestellen.
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

• DRuw

DRuw

link stuk, winkelwagenlink?
plak even een fotolinkje ofzo;)

• pipodejunk
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/3000_3999/3400/3420/3421/342130_BB_00_FB.EPS.jpg

• kevin86
pipodejunk schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:57:
[...]
ey Kevin, schuin is lelijk, omdat ze net naast me bank komen te hangen.. denk dat ik een ophang beugel ga halen en ze dan iets schuin naar me bank toe richt, blijft toch mooier denk ik.
en als die spikes van conrad passen dan bestel ik ze ook :-)
Ik heb mijn bank een stuk van de muur staan. Achter de bank hangen plankjes aan de muur op de juiste hoogte, daar staan ze nu op. Ophangen is natuurlijk nog mooier!

De spikes van Conrad heb ik al thuis, ze passen. Maar in 1 zakje zaten er maar 3 ipv 4, in het zakje zat ook een gat. Dus afwachten wat de klantenservice zegt. Heb ze er voor nu maar weer onderuit gehaald.

• pipodejunk
kevin86 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:51:
[...]

Ik heb mijn bank een stuk van de muur staan. Achter de bank hangen plankjes aan de muur op de juiste hoogte, daar staan ze nu op. Ophangen is natuurlijk nog mooier!

De spikes van Conrad heb ik al thuis, ze passen. Maar in 1 zakje zaten er maar 3 ipv 4, in het zakje zat ook een gat. Dus afwachten wat de klantenservice zegt. Heb ze er voor nu maar weer onderuit gehaald.
hehehe.. dat is lelijk zeg!

• kevin86
Er staat nog meer op, zijn niet speciaal voor de speakers opgehangen ;).
Volgens mij bedoelde je de spike die ik te weinig had... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door kevin86 op 24-02-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
kevin86 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:56:
[...]

Er staat nog meer op, zijn niet speciaal voor de speakers opgehangen ;).
Volgens mij bedoelde je de spike die ik te weinig had... 8)7
hahahah.. ja idd, k bedoelde die spikes :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Verdikkie! Mis ik gewoon een ibood aanbieding van die Jamo S 426 HCS3 :(

Ik moet meer meelezen denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Murzeltje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:00:
Verdikkie! Mis ik gewoon een ibood aanbieding van die Jamo S 426 HCS3 :(

Ik moet meer meelezen denk ik :p
Je ben ook "maar" 10 dagen te laat :+

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

m0nk schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:09:
[...]

Je ben ook "maar" 10 dagen te laat :+
Ja, ik was te druk met het zoeken naar een leuke versterker ;)
Het is een Onkyo TX-NR609 geworden ...Nu nog met de oude 5.1 speakers van mn JVC setje, wat het ook al niet heel slecht doet moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
de Txnr609 is een goeie keus :-P heb ik ook namelijk hahaha :-)

ik had hiervoor de JBL scs 200.5 erop aangesloten.. maar ik moet zeggen dat deze Jamo's een Extreem verschil zijn met die melkpakjes.
en dan moet ik zeggen dat ik ze nog niet heb afgesteld met dat microfoontje.. moet je nagaan als ik daar klaar mee ben :-)

maare, Mensen die die instellingen allemaal al hebben gedaan? Willen jullie je instellingen posten (van de Onkyo)

[ Voor 37% gewijzigd door pipodejunk op 24-02-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCFMK
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 16:24
Meestal worden wandsteunen zoals deze gebruikt voor de rears. Best elegant en niet enorm duur.
Net wat ik zocht. bedankt voor de tip!
Ook redelijk prijsje inderdaad: http://www.elektrokoopjes...eunset-ELW6600-ZILVE.html

Wat vinden jullie eigenlijk van de centerspeaker? Ik vind de spraak een beetje blikkerig, of schel ofzo klinken.
Ik had hiervoor een oude Magnat Avantgarde C100 staan, die is krachtiger, en heeft vooral meer lage frequenties (36 - 26.000 Hz)
Is dat inderdaad een betere kwaliteit, of ben ik daar gewoon aan gewend, en vind ik het daarom beter klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

LCFMK schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:08:
[...]

Net wat ik zocht. bedankt voor de tip!
Ook redelijk prijsje inderdaad: http://www.elektrokoopjes...eunset-ELW6600-ZILVE.html

Wat vinden jullie eigenlijk van de centerspeaker? Ik vind de spraak een beetje blikkerig, of schel ofzo klinken.
Ik had hiervoor een oude Magnat Avantgarde C100 staan, die is krachtiger, en heeft vooral meer lage frequenties (36 - 26.000 Hz)
Is dat inderdaad een betere kwaliteit, of ben ik daar gewoon aan gewend, en vind ik het daarom beter klinken?
Welke amp heb je?
bij mij was dit ook en vervolgens in mijn instellingen van de 609 gevonden dat hij alleen 60hz+ doorstuurde naar de center...
leuk steuntje maar wat doe je met de kabel? gootje omhoog vanaf de plint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LCFMK schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:08:
[...]Wat vinden jullie eigenlijk van de centerspeaker? Ik vind de spraak een beetje blikkerig, of schel ofzo klinken.
"Beter" is persoonlijk. Maar je zal sowieso moeten wennen aan de nieuwe sound van de speakers die je nu hebt, ook wel eens deels onder "inspelen" genoemd. Goed mogelijk trouwens dat de center speaker minder is en je er niet op vooruit bent gegaan. Verder zou ik me niet heel blind staren op de specificaties van de Magnat. Magnat geeft specificaties namelijk extreem ruim en onrealistisch op. Ik heb thuis twee zuiltjes die 20 - 37.000 Hz zouden doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Weet iemand of die sub210 ook in black ash te krijgen is?
ik zie alleen die high gloss black en hij moet wel bij de rest passen he;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCFMK
DRuw schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:11:
[...]

Welke amp heb je?
bij mij was dit ook en vervolgens in mijn instellingen van de 609 gevonden dat hij alleen 60hz+ doorstuurde naar de center...
leuk steuntje maar wat doe je met de kabel? gootje omhoog vanaf de plint?
Ik heb een Onkyo HTR-518. Ik heb in de handleiding naar zoiets gezocht, maar kan niets vinden.
Hoe kom jj bij die optie?

En idd, een simpel gootje van de gamma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCFMK
FeaR schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:11:
[...]

"Beter" is persoonlijk. Maar je zal sowieso moeten wennen aan de nieuwe sound van de speakers die je nu hebt, ook wel eens deels onder "inspelen" genoemd. Goed mogelijk trouwens dat de center speaker minder is en je er niet op vooruit bent gegaan. Verder zou ik me niet heel blind staren op de specificaties van de Magnat. Magnat geeft specificaties namelijk extreem ruim en onrealistisch op. Ik heb thuis twee zuiltjes die 20 - 37.000 Hz zouden doen :z
Dat is ongetwijfeld waar, niets persoonlijker dan geluid. Mijn vader zweert bij elke autoradio/tv/etc bij volle bas, en treble er hélémaal uit 8)7

Hmm 20hz, dan heb je sowieso geen sub meer nodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LCFMK op 24-02-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

LCFMK schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:16:
[...]

Ik heb een Onkyo HTR-518. Ik heb in de handleiding naar zoiets gezocht, maar kan niets vinden.
Hoe kom jj bij die optie?

En idd, een simpel gootje van de gamma ;)
hij zat bij mij bij mijn speaker settings. Front op full spectrum en surround + center op 60hz was aangegeven na de thx calibratie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCFMK
DRuw schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:27:
[...]

hij zat bij mij bij mijn speaker settings. Front op full spectrum en surround + center op 60hz was aangegeven na de thx calibratie....
Ok, bedankt.
Die opties heb ik niet, heb ook geen thx calibratie mogelijkheid. Alleen audyssey ofzo.
Maar de center kan dus beter klinken, dat is goed om te weten.
Dan bewaar ik hem tot de tijd dat er een nieuwe amp komt.

edit: maar wacht even, de center en surround beginnen toch pas bij 90hz?

[ Voor 21% gewijzigd door LCFMK op 24-02-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

LCFMK schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:31:
[...]

Ok, bedankt.
Die opties heb ik niet, heb ook geen thx calibratie mogelijkheid. Alleen audyssey ofzo.
Maar de center kan dus beter klinken, dat is goed om te weten.
Dan bewaar ik hem tot de tijd dat er een nieuwe amp komt.

edit: maar wacht even, de center en surround beginnen toch pas bij 90hz?
crap, die bedoel ik geloof ik.... ben op mijn werk dus kan even niet kijken vrees ik....
bij die calibratie zette hij die instellingen erin en die heb ik dus aangepast.
Hij gaf bij mij ook de optie voor dubbele bas aan (alleen de sub of ook via de front en centers) die ik aan heb gezet maar ik vraag me af of hij die cut-off instelling overruled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DRuw schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:40:
[...]
Hij gaf bij mij ook de optie voor dubbele bas aan (alleen de sub of ook via de front en centers) die ik aan heb gezet maar ik vraag me af of hij die cut-off instelling overruled...
Double Bass is laag via de front speakers én de subwoofer. Dus subwoofer doet gewoon alles van onder de crossover en de speakers doen alles (tot wat ze aankunnen). Kan heel veel verschil uitmaken, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het met die set ook echt meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCFMK
FeaR schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:47:
[...]

Double Bass is laag via de front speakers én de subwoofer. Dus subwoofer doet gewoon alles van onder de crossover en de speakers doen alles (tot wat ze aankunnen). Kan heel veel verschil uitmaken, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het met die set ook echt meerwaarde heeft.
Ik vind het persoonlijk een beetje te veel van het goede.
Het gaat ook een beetje voorbij aan de bedoeling van een sub toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Double Bass kan ook in bepaalde configuraties zorgen voor het ongewenst versterken/opheffen van bepaalde frequenties. Maakt alles ook minder gecontroleerd. Erg afhankelijk van setup of het mooi klinkt.
LCFMK schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:18:
[...]

Dat is ongetwijfeld waar, niets persoonlijker dan geluid. Mijn vader zweert bij elke autoradio/tv/etc bij volle bas, en treble er hélémaal uit 8)7

Hmm 20hz, dan heb je sowieso geen sub meer nodig ;)
Treble bij veel speakers moet minimaal op neutraal blijven staan en draai ik vaak ook een beetje terug omdat veel speakers hoge tonen vervormen en het dan snel pijnlijk/schel wordt. De S608 hebben dat bijvoorbeeld niet (maar daar voegt het verder ook niet veel toe) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LCFMK schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:49:
[...]
Ik vind het persoonlijk een beetje te veel van het goede.
Het gaat ook een beetje voorbij aan de bedoeling van een sub toch?
Ligt er maar net aan hoe je het instelt en waar je voorkeuren liggen. Als je het laag aan wilt zetten zal een subwoofer meer toevoegen dan Double Bass aanzetten. Maar dingen als Double Bass of überhaupt de speakers instellen op "Large" is wel iets zwaarder voor de versterker. Het laag aansturen kost namelijk veel meer vermogen dan het hoog. Dus vooral bij mindere receivers zal je merken dat dingen als Double Bass (welke altijd samen gaat met speakers op "Large") niet altijd goed uitpakken. Plus dat je ook nog eens het punt hebt dat lang niet alle speakers het laag netjes weergeven, veelal rommelig (wat dan ook weer deels terug te vinden is in de versterking).

Met mijn speakers thuis heb ik ook twee instellingen: eentje voor stereo en eentje voor surround. In stereo doen de fronts alles en staan ze ook ingesteld op Large en de subwoofer op 60 Hz. Als ik dezelfde instellingen geef voor surround wordt het laag er niet beter op. In surround staan de speakers dan ook op "small" en de crossover op 80 Hz. Gelukkig heeft mijn receiver aparte instellingen voor stereo en surround, dus hoef niet telkens het menu in te duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCFMK
FeaR schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:56:
[...]

Ligt er maar net aan hoe je het instelt en waar je voorkeuren liggen. Als je het laag aan wilt zetten zal een subwoofer meer toevoegen dan Double Bass aanzetten. Maar dingen als Double Bass of überhaupt de speakers instellen op "Large" is wel iets zwaarder voor de versterker. Het laag aansturen kost namelijk veel meer vermogen dan het hoog. Dus vooral bij mindere receivers zal je merken dat dingen als Double Bass (welke altijd samen gaat met speakers op "Large") niet altijd goed uitpakken. Plus dat je ook nog eens het punt hebt dat lang niet alle speakers het laag netjes weergeven, veelal rommelig (wat dan ook weer deels terug te vinden is in de versterking).

Met mijn speakers thuis heb ik ook twee instellingen: eentje voor stereo en eentje voor surround. In stereo doen de fronts alles en staan ze ook ingesteld op Large en de subwoofer op 60 Hz. Als ik dezelfde instellingen geef voor surround wordt het laag er niet beter op. In surround staan de speakers dan ook op "small" en de crossover op 80 Hz. Gelukkig heeft mijn receiver aparte instellingen voor stereo en surround, dus hoef niet telkens het menu in te duiken :)
Sorry, ben nog een leek, maar ik leer er steeds meer bij...

Maar n stereo mode wordt de sub toch helemaal niet aangesproken?
Bij mij niet in ieder geval.

Ik heb er een sub bij gezet om echt alleen de film effecten te voelen, en verder helemaal niks.
Dus ik heb alleen mijn surrounds op small staan, en de crossover op 100hz (de surrounds gaan tot 90hz)
De center kan als het goed is (als magnat een beetje de waarheid verteld) lage tonen goed aan.

Heb ik het een beetje goed ingesteld als ik het effect wil dat ik beschrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LCFMK schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:29:
[...]
Sorry, ben nog een leek, maar ik leer er steeds meer bij...

Maar n stereo mode wordt de sub toch helemaal niet aangesproken?
Bij mij niet in ieder geval.
Verschilt per receiver. Er zijn receivers die over de Low Level wel gewoon de subwoofer aan kunnen sturen in 2.0. Maar veel receivers doen dat inderdaad niet. Enige wat je daar aan kan doen is de subwoofer High Level aansluiten (dus speakerdraad tussen de terminals van de receiver en naar de subwoofer). Crossover regel je dan op de subwoofer en niet meer in de receiver. Dus het kan zeker kloppen dat de receiver de subwoofer niet aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
pipodejunk schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:55:
de Txnr609 is een goeie keus :-P heb ik ook namelijk hahaha :-)

ik had hiervoor de JBL scs 200.5 erop aangesloten.. maar ik moet zeggen dat deze Jamo's een Extreem verschil zijn met die melkpakjes.
en dan moet ik zeggen dat ik ze nog niet heb afgesteld met dat microfoontje.. moet je nagaan als ik daar klaar mee ben :-)

maare, Mensen die die instellingen allemaal al hebben gedaan? Willen jullie je instellingen posten (van de Onkyo)
Je behaalt waarschijnlijk een beter resultaat als je zelf met die instellingen aan de gang gaat, moet je alleen wel de manual van je receiver even doorlezen als je niet weet hoe dit moet.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterC86 op 24-02-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Heeft iemand enig idee waar ik die Sub 210 in black ash kan krijgen?
hij staat volgens mij alleen als high gloss te koop? (Behalve bij factoryprices voor 157 euro en 29 eu verz. kosten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
DRuw schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:13:
Heeft iemand enig idee waar ik die Sub 210 in black ash kan krijgen?
hij staat volgens mij alleen als high gloss te koop? (Behalve bij factoryprices voor 157 euro en 29 eu verz. kosten....)
2 dingen:

Je hebt zelf nog weinig initiatief genomen om er zelf achter te komen
Je stelt je vraag 2 keer en in het zelfde topic, vlak achter elkaar.

Dus ik ben eigenlijk geneigd je niet te helpen, maar voor de deze keer:op de website van jamo had je kunnen lezen dat hij in het zwart is en hoogglans zwart. Black ash wordt niet genoemd. De rest laat ik aan jezelf uit om uit te vogelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

vriendelijk respons.....
op de eerste keer dat ik de vraag stelde werd geen reactie gegeven en gezien het weekend is en na een tijd zoeken ik er nog niet achter ben (en ik hem best wil bestellen vandaag/morgen) denk ik van goh, laat ik hem eens een schopje geven (zie forumregels, dit mag gewoon). dat is 1.
Op de website (http://www.jamo.nl/eu-en/products/sub-210-description/) kan ik wel vinden dat hij in amerika alleen in hoogglans zwart is en de white ash bij een set te krijgen is maar niet los.
Bij de kleuren van de 210 kun je vervolgens wel black ash aanklikken en hij staat gewoon in 2 zwarte varianten in het lijstje dus dan krijg ik het idee dat hij er wel gewoon is.
Als je met verder initiatief bedoeld dat ik ga googlen geef ik dus aan dat ik dat gedaan heb en ik alleen op die factoryflippos ben gekomen.
Rest mij dus alle winkels af te bellen en voordat ik dat zou doen (lees bellen kost geld) denk ik van goh, wellicht dat mensen hem hier IN HET JAMO TOPIC wellicht hebben en het daarom hier posten om te vragen waar ze hem eventueel vandaan hebben.

Maargoed, als ik uit jouw reactie mag opmaken dat hij dus niet in nederland te krijgen is snap ik alleen niet dat hij bij factiryprices wel te krijgen is en ik het wel kan vinden op de site.

Genoeg research/initiatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
DRuw schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:49:
vriendelijk respons.....
op de eerste keer dat ik de vraag stelde werd geen reactie gegeven en gezien het weekend is en na een tijd zoeken ik er nog niet achter ben (en ik hem best wil bestellen vandaag/morgen) denk ik van goh, laat ik hem eens een schopje geven (zie forumregels, dit mag gewoon). dat is 1.
Op de website (http://www.jamo.nl/eu-en/products/sub-210-description/) kan ik wel vinden dat hij in amerika alleen in hoogglans zwart is en de white ash bij een set te krijgen is maar niet los.
Bij de kleuren van de 210 kun je vervolgens wel black ash aanklikken en hij staat gewoon in 2 zwarte varianten in het lijstje dus dan krijg ik het idee dat hij er wel gewoon is.
Als je met verder initiatief bedoeld dat ik ga googlen geef ik dus aan dat ik dat gedaan heb en ik alleen op die factoryflippos ben gekomen.
Rest mij dus alle winkels af te bellen en voordat ik dat zou doen (lees bellen kost geld) denk ik van goh, wellicht dat mensen hem hier IN HET JAMO TOPIC wellicht hebben en het daarom hier posten om te vragen waar ze hem eventueel vandaan hebben.

Maargoed, als ik uit jouw reactie mag opmaken dat hij dus niet in nederland te krijgen is snap ik alleen niet dat hij bij factiryprices wel te krijgen is en ik het wel kan vinden op de site.

Ik zie inderdaad dat jamo bij het kleine kleuren plaatje in je link 'black ash' zegt, scheppen ze zelf een beetje verwarring. Maar volgens mij is wat bij de websites ,die de subwoofer te koop hebben staan, de kleur zwart de black ash. De hoogglans zwart variant wordt in de webshops ,via kieskeurig, expliciet vermeld en is bij ook bij de meeste alleen tegen een meerprijs te koop. Eshop biedt de hoogglans variant echter voor 130 aan, zie ik nu. Het plaatje wat er bij de meeste webshops bij staat hebben ze waarschijnlijk zelf ergens van internet geplukt. Maar voor de zekerheid kan je ze bellen, ik heb verder zelf geen 210 dus misschien is er iemand dit dit kan bevestigen?

Overigens raad ik je aan iets verder te kijken dan de 210. Die sub gaat niet echt laag in de tonen, voor iets meer geld heb je waarschijnlijk een betere sub. Kom je wel snel op een ander merk uit en je moet ook maar zin hebben om je daarin te gaan verdiepen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris12 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:07:
Het is de sub360 geworden die ik voor een mooie scherpe prijs kon aanschaffen. Vrijdag besteld ,vandaag bezorgt...
Heb de sub naast mn TV staan, dus niet specifiek in een hoek, maar man wat een verschil hoor ik nu al!
Kan niet wachten om de film TRON vanavond te gaan bekijken!

Iemand een idee wat er met de phase draaiknop aan de achterzijde bereikt kan worden (ik heb deze nu in het midden staan). De cut off staat op zo'n 100Hz
Welke scherpe prijs & waar gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
DRuw schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:49:
vriendelijk respons.....

Is het niet deze?
pricewatch: Jamo Sub 210 (Zwart)

Die is het niet..

http://www.jamo.nl/eu-en/where-to-buy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Tweakers,

Ik zit sterk te denken aan een upgraden van JBL 200.5 ( 5.1)setje naar de
Jamo S608 . Dit is natuurlijk een behoorlijk verschil zoals ik al beluisterd heb in een audio winkel.

Me vraag is eigenlijk als mijn Onkyo sr508 voldoende power heeft om de S608 te trekken?
Ik hoorde dat de Onkyo,s een zwakkere voeding hebben is dit zo?

Iemand ervaringen met deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik heb de 508 en de S506 Jamo's en dat gaat prima.

Ik gok zomaar dat je versterker die 608's ook prima van sap kan voorzien.
Er zijn genog mensen in deze topics die dezelfde versterker hebben in combinatie met de 608 en volgens mij geven zij aan dat dat prima gaat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Beste mensen, ik zit nu hier al ongeveer 2 a 3 maandjes te spelen met een set Jamo S608.
Dit gaat in combinatie met een Harman Kardon 3490.

Het geluid ben ik wel tevreden over, een sprankelend hoog en een goed midden gebied. Echter vind ik het laag af en toe iets te aanwezig. Ik heb al flink veel zitten tweaken aan de instellingen, maar het laagweergave krijg ik niet goed genoeg naar mijn smaak. Nu had ik nog een Subwoofer van Mivoc, een Sw1100. Uiteraard klinkt het niet erg in verhouding, daarbij wil ik wel zeggen dat de subwoofer wel iets strakkere lage tonen weergeeft, uiteraard klinkt dit wel een beetje logisch. Het is wel een basreflex subwoofer, dus het klinkt nog wel bonkerig.

Nu was ik me aan het afvragen of een duurdere sub en dan bedoel ik meer gericht naar een SVS SB12NSB.
Mijn vraag hierbij is dan wel, word het niet erg uit verhouding getrokken, mijn speakers hebben intotaal 579 euro gekost, een subwoofer van 6 a 700 euro komt over de speakers heen.

Ik lees vaak dat je wel een verhouding moet hebben wat betreft prijs. Speakers etc etc prijs, dan subwoofer ook etc etc prijs.

Mijn reden voor een SVS is het volgende: Een gesloten systeem, een leuke balans tussen films en muziek, plus hij past onzettend goed bij de Jamo's. (De vrouw wil ook wat.)

Wie kan mij hier iets meer info over geven? Wat dit betreft moet ik natuurlijk zelf ook goed beluisteren wat ik wil. Maar misschien kijk ik wel compleet de verkeerde kant op nu.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dark Master schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:45:
Ik lees vaak dat je wel een verhouding moet hebben wat betreft prijs. Speakers etc etc prijs, dan subwoofer ook etc etc prijs.
Een subwoofer zal snel duurder zijn dan een enkele front speaker inderdaad. Of het echt nodig is om een subwoofer te nemen die 1,5 maal zo duur is als de gehele set durf ik niet te zeggen. Ik ken de Jamo S600-reeks niet. De verhoudingen moet je ook niet te strikt nemen, dat gaat vooral over de versterker/receiver en de speakers. Een subwoofer is actief en wordt door de receiver alleen van signaal voorzien. Dus in principe kan je de duurste subwoofer op het grootste budget-setje aansluiten. Mijn subwoofer was overigens ongeveer 1,5 maal zo duur als de frontspeaker (per stuk), 1100 om 1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
FeaR schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:44:
[...]

Een subwoofer zal snel duurder zijn dan een enkele front speaker inderdaad. Of het echt nodig is om een subwoofer te nemen die 1,5 maal zo duur is als de gehele set durf ik niet te zeggen. Ik ken de Jamo S600-reeks niet. De verhoudingen moet je ook niet te strikt nemen, dat gaat vooral over de versterker/receiver en de speakers. Een subwoofer is actief en wordt door de receiver alleen van signaal voorzien. Dus in principe kan je de duurste subwoofer op het grootste budget-setje aansluiten. Mijn subwoofer was overigens ongeveer 1,5 maal zo duur als de frontspeaker (per stuk), 1100 om 1800.
Zo, dan vind ik 6 a 700 euro al veel voor een subwoofer, jij doet er nog een schepje bovenop! :+

Ik denk dat ik maar even uitgebreid opzoek, maar ook de tijd nemen om een degelijke sub te halen. Voor zulke prijzen mag er ook wel wat aandacht aan besteed worden.

In ieder geval bedankt voor het advies!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dark Master schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:04:
[...]
Zo, dan vind ik 6 a 700 euro al veel voor een subwoofer, jij doet er nog een schepje bovenop! :+

Ik denk dat ik maar even uitgebreid opzoek, maar ook de tijd nemen om een degelijke sub te halen. Voor zulke prijzen mag er ook wel wat aandacht aan besteed worden.

In ieder geval bedankt voor het advies!
Overigens heb je naast XTZ ook nog wel andere merken die voor iets minder geld van eigenaar wisselen. Denk aan een BK (XXLS400 schijnt een goede te zijn) en ook XTZ maakt zeer leuke producten (intosurround.nl). Enige jammere is dat XTZ de prijzen laatst weer heeft aangepast zodat ze weer enkele tientjes duurder zijn. Ik weet niet of tweedehands een optie is, maar op HT Forum staan redelijk wat leuke aanbiedingen qua subwoofers. Ook wil de Nederlandse BK dealer daar soms BK's wegdoen voor leuke prijzen. SVS is overigens ook een stuk duurder dan eerst. Voorheen kon je SVS rechtstreeks in Amerika bestellen. Had je wel te maken met import-, verzend- en BTW-kosten maar al met al was het dan nog steeds te doen. Echter zit de importeur nu in Noorwegen en is er een Nederlandse dealer (HiFiCorner), en dat zie je terug in de prijzen welke vele malen hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de Black Ash uitvoering van de S606's ruim twee jaar. Heb ze toen ook al voor zo'n 140 euro per stuk kunnen kopen. Ze zitten stereo op mijn 100W Kenwood KA-7020 versterker, heerlijk geluid. Op Source Direct vind ik de balans het beste. Door de pinnen onder de boxen hebben mijn onder- en zijburen net wat minder last van mijn speakers, maar ik doe mijn best hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45
martijn24 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:51:
Tweakers,

Ik zit sterk te denken aan een upgraden van JBL 200.5 ( 5.1)setje naar de
Jamo S608 . Dit is natuurlijk een behoorlijk verschil zoals ik al beluisterd heb in een audio winkel.

Me vraag is eigenlijk als mijn Onkyo sr508 voldoende power heeft om de S608 te trekken?
Ik hoorde dat de Onkyo,s een zwakkere voeding hebben is dit zo?

Iemand ervaringen met deze setup?
Ik heb sinds een half jaar de onkyo 508 en de jamo 608 hcs3 set en het klinkt fantastisch :9~
Misschien klinken ze met een zwaardere versterker nog beter, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathank
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 23:56
Hallo, ik hoop dat dit de goede sectie is voor m'n vraag.

Ik heb een nieuwe set Jamo A 102 HCS 6 5.0, 5.0 omdat ik de sub ergens anders bij gebruik, ik heb wel opgezocht wat de onderdelen apart kosten, maar dit lijkt me geen realistische totaal prijs.
Mijn vraag ik dus wat een realistische vraagprijs is voor de set zonder sub.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb gisteren de Jamo S 426 HCS3 5.0 set op de kop kunnen tikken bij IBOOD, eindelijk eens iets anders als die JVC/Samsung/Logitech setjes die ik gewend ben :) . Zouden jullie mij kunnen helpen met het vervolledigen van deze set? Ik zou er graag een 7.1 set van maken die in BALANS is, nergens overkill dus want het zal allemaal net zo goed klinken als de zwakste schakel..

In bezit:
Jamo S 426 HCS3 5.0
Canton actieve subwoofer die ik wil behouden

Op zoek naar (als ik er een prijs bij zet wil dit zeggen dat ik dit 2ehands/refurbished goedkoop op de kop kan tikken, gelieve hier dan ook rekening mee te houden :)):
Versterker:
Zeker 7.1, vermogen overeenkomstig de speakers, dolby TrueHD, DTS HD, HDMI 1.4a/3D, meetmicrofoon voor instelling
- Onkyo TX-SR508 (€240 refurbished) (loses 1080p passthrough?
- Onkyo TX-SR608
- Onkyo TX-NR609
- Pioneer VSX-921-K (Géén beeld én geluid via HDMI bij sommige toestellen? Link, comment onderaan)
- Sony STR-DH820
- ... ?
2 bijkomende speakers:
- 2 extra SUR speakers die nu al bij de set zitten voor zijkanalen (€70 refurbished)
- 2 extra S428 speakers voor vooraan, om dan de inbegrepen S426 speakers achteraan (of opzij?) te plaatsen

Alvast erg bedankt voor de feedback!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Check Yamaha ook eens. RX-V667 en later passen in het rijtje dat je opnoemt.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Ik heb 2 weken geleden de Jamo S608 HCS3 aangeschaft i.c.m. Onkyo Txnr515.

ERG tevreden :9~

Zit nu alleen nog met een kleine vraag. Ik wil de surround speakers graag op speaker stands zetten.
Nu zie ik universele setjes voor schappelijke prijzen (o.a. van Apollo) voorbijkomen als ik zoek.
Ter referentie de link hieronder.

http://www.eshop.nl/merk/Apollo.html

Mijn vraag is echter, worden de surround speakers hier los op gezet? M.a.w. geen bevestiging van stand naar speaker? Ik kan nergens vinden hoe dit nu precies zit.

Mochten de speakers er namelijk los op komen te staan, dat zie ik niet echt zitten met 2 katten en een (nieuwsgierige) dochter van 2 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

3nzym3 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:56:
Ik heb 2 weken geleden de Jamo S608 HCS3 aangeschaft i.c.m. Onkyo Txnr515.

ERG tevreden :9~

Zit nu alleen nog met een kleine vraag. Ik wil de surround speakers graag op speaker stands zetten.
Nu zie ik universele setjes voor schappelijke prijzen (o.a. van Apollo) voorbijkomen als ik zoek.
Ter referentie de link hieronder.

http://www.eshop.nl/merk/Apollo.html

Mijn vraag is echter, worden de surround speakers hier los op gezet? M.a.w. geen bevestiging van stand naar speaker? Ik kan nergens vinden hoe dit nu precies zit.

Mochten de speakers er namelijk los op komen te staan, dat zie ik niet echt zitten met 2 katten en een (nieuwsgierige) dochter van 2 :P.
Vaak schroef je 4 kleine schroefjes door de stands en dan in de onderkant van je speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:26:
[...]

Vaak schroef je 4 kleine schroefjes door de stands en dan in de onderkant van je speaker.
Of er worden zogenaamde gel pads gebruikt. Dit is wel een "losse" verbinding, maar je stoot hem er niet zomaar af.

Let trouwens wel op met de Apollo stands, deze hebben vaak een top plate die breder (178mm) is dan de S602 speaker (133mm). De Atacama Audio Duo stands passen wel. Zelf ben ik ook nog op zoek naar een mooie stand voor de S602 speakers, maar er is maar een mager aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
@Deurdouwer. Goed dat je het zegt! had nog niet eens (goed) gelet op de breedte van de bovenplaat (is natuurlijk geen porum een speaker op een plaat staat die breder is dan de speaker zelf :/ ).

Ben het trouwens wel met je eens dat het aanbod qua stands wel karig is. Daarentegen is de tacama Audio Duo welke jij aankaart eventueel wel een alternatief (voor een schappelijke prijs).

Zie echter ook op deze versie geen gaatjes o.i.d. waardoor ik de speaker vast kan schroeven op de plaat. Eventueel kan ik natuurlijk zelf extra gaatjes creëren en daar een kleine Parker schroef doorheen schroeven.

Edit: @ Fear hieronder: inderdaad, mede vanwege de tip (o.a. ook vanwege de smallere bovenplaat) van Deurdouwer is mijn interesse gewekt.

[ Voor 10% gewijzigd door 3nzym3 op 13-04-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

3nzym3 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:56:
Atacama zie je ook vaak voorbij komen en dan met name de Duo. Leuke stands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Ik heb een vraag..
ik heb de Jamo S426. de zuilen staan op de laminaat vloer, waaronder een houten vloer ligt. je raadt het al het dreunt overal doorheen. ook als de speakers zacht staan hoor ik boven de bas dreunen (geen SUBwoofer).
Is het dan aan te raden om ze op spikes te zetten? of op rubberen pootjes??

wat werkt het beste op een laminaat/houten vloer?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Met spikes koppel je ze aan de vloer, ik zou zelf eerder ontkoppelen. Speakers op een mooie dikke plaat marmer of natuursteen zetten werkt ook behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
maar wat is het nut ervan om je speakers met spikes aan de vloer te koppelen?
ik lees een heleboel verschillende antwoorden enzo. maar snap nog niet het idee van de spikes?
kun je niet gewoon je speakers op rubberen pootjes zetten of iets? dit moet toch hetzelfde effect hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 14:15

Nox

Noxiuz

Volgens mij koppel je ze met spikes juist eerder los van de vloer (mits je er iets van metaal onder legt) omdat het contactoppervlak nagenoeg nul is? :?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

NoxiuZ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:22:
Volgens mij koppel je ze met spikes juist eerder los van de vloer (mits je er iets van metaal onder legt) omdat het contactoppervlak nagenoeg nul is? :?
voorbeeldje: olifant maakt minder schade aan je vloer dan een vrouw met naaldhakken.....
De oppervlakte-"druk" is daardoor wel bizar hoog waardoor hij niet snel van zn plek zal trillen.
ik weet de exacte filosofie er neit achter maar ik ben benieuwd wie de feiten heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Heel google zit vol, maar je kan nergens echt antwoorden vinden.
de een vind de spikes juist goed werken (minder trillingen) terwijl de ander zweert bij rubberen pootjes, Halve Tennisballen of Halve squash ballen.

Ik ga zelf (zodra ik me versterker terug heb van garantie) de speakers op Tegels zetten en de tegels op rubberen pootjes of iets. ben benieuwd wat dat gaat doen :P

andere ervaringen wil ik ook graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

NoxiuZ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:22:
Met spikes koppel je de speaker aan de vloer. Spikes zijn gemaakt om door de vloerbedekking heen te prikken en op de ondervloer te komen. Werkt zeer goed als je een zware betonvloer hebt, deze dempt dan de trilling van de kast. Moge duidelijk zijn dat spikes dus niet de beste keuze zijn als het gaat om een houten ondervloer. Dan bereik je eigenlijk het tegenovergestelde van wat je wilt. Daarom kan je speakers ook koppelen op een dikke plaat natuursteen. Die plaat neemt dan de functie van de ondervloer over. Ontkoppelen is met een houten ondervloer dan beter en daar gebruik je zachte producten voor.

Spikes op laminaat met cups er onder werken dus ook niet zoals spikes oorspronkelijk zijn bedoeld, want dan koppel je niet meer op de ondervloer. Wat je nog wel steeds doet is het contactoppervlak verkleinen.
pipodejunk schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:47:
Ik ga zelf (zodra ik me versterker terug heb van garantie) de speakers op Tegels zetten en de tegels op rubberen pootjes of iets. ben benieuwd wat dat gaat doen :P
Dan koppel je de speakers aan de tegel en de tegel ontkoppel je weer van de ondergrond, in theorie dus een zeer goede combinatie. Echter moet de tegel natuurlijk wel aan wat eisen voldoen, een simpele tegel van een centimeter dik gaat niet werken. Volgens mij wordt toch veelal wel 3 - 5 centimeter als minimum aangehouden.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 25-04-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 06:43
Ik heb even snel een vraag over de Jamo S 606 HCS 3 met betrekking tot het vermogen .
Zelf heb ik nu een Onkyo TX-SR308 staan die gaat tot 100W .
De Jamo S 606 HCS 3 is 80 tot 130 kan dit problemen gaan geven ?
De Onkyo Receiver heb ik net een jaar staan en wil hem eigenlijk nu nog niet upgraden .

Hier de links naar de producten

Jamo
pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 5.0 (Zwart)

Onkyo
pricewatch: Onkyo TX-SR308 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lees [FAQ] Audio eens door met betrekking tot het vermogen. Voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig, dus je moet je niet zo blind staren. Zeker niet omdat die 100 Watt van Onkyo is gemeten op één kanaal, bij 1000 Hz en op 6 Ohm. Net of jij één speaker aan gaat sluiten en enkel de toon van 1 kHz af gaat spelen. Dus die Onkyo gaat dat vermogen niet leveren over alle kanalen. Maar je hebt dat dus ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 06:43
FeaR schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:46:
Lees [FAQ] Audio eens door met betrekking tot het vermogen. Voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig, dus je moet je niet zo blind staren. Zeker niet omdat die 100 Watt van Onkyo is gemeten op één kanaal, bij 1000 Hz en op 6 Ohm. Net of jij één speaker aan gaat sluiten en enkel de toon van 1 kHz af gaat spelen. Dus die Onkyo gaat dat vermogen niet leveren over alle kanalen. Maar je hebt dat dus ook niet nodig.
Dank voor het antwoord , zo stom zat de faq ook te lezen alleen ik sprong gelijk naar receiver en boxen en kon het daar niet vinden maar staat gewoon aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ontwikkelingen: er gaat een sub bij komen.
Wat er nu staat:

Receiver: Onkyo TX SR 508
Fronts: Jamo S606
Center: Jamo S60 Cen
Rear: Jamo S602

Dit staat in mijn woonkamer met een oppervlak van circa 40 m2 (exclusief de open keuken).

Waar mijn oog op gevallen is:

Ik twijfel een beetje. Ik kan voor een leuke prijs een JBL e150p krijgen. Ik kan ook voor een schappelijke prijs een Final S220 krijgen. Desondanks is het prijsverschil tussen beide subs fors.

Mijn vragen:
1. rechtvaardigt de kwaliteit, zowel qua bouw en materialen als qua geluid van de Final de dubbele prijs ten opzichte van de JBL?
2. ga ik het verschil tussen de beide subs duidelijk horen?

Graag advies!

[ Voor 192% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-05-2012 12:18 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Laatst online: 13-08 14:28
Aangezien ik niet een groot budget voor audio heb, ben ik genoodzaakt om naar de 'more bang for the bucks' speakers te kijken. Nu zie ik iedereen enthousiast zijn over de 608's. Wij draaien thuis van alles. Hiphop, techno, electro, klassiek en pop. Moet ik nu echt verder kijken dan de 608's, zoals ik in dit topicreeks een keer heb gelezen?

Morgen ga ik ze beluisteren bij Smit in Arnhem, maar vraag mij dus nu af het dat een uur reizen wel waard is.

Als iemand een andere optie heeft voor mijn muzieksmaak dan hoor ik dat ook graag.

Ik heb 2 versterkers waarvan ik er 1 wil houden en de andere verkopen.
Ze zullen stereo muziek goed moeten weergeven en sporadisch een filmpje.

- onkyo tx sr507
- sony str-de675

Welke zouden jullie houden?

[ Voor 5% gewijzigd door jwakie op 05-05-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jwakie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:29:
Moet ik nu echt verder kijken dan de 608's, zoals ik in dit topicreeks een keer heb gelezen?
Tsja, iets blind kopen binnen een segment als speakers lijkt mij nog steeds niet handig. Er is zo veel te krijgen, zeker als je ook tweedehands tot de opties rekent.
Morgen ga ik ze beluisteren bij Smit in Arnhem, maar vraag mij dus nu af het dat een uur reizen wel waard is.
Het is het reizen alleen al waard om er achter te komen of de sound van de Jamo's je wel aanstaat. Je moet ook niet naar slechts één speaker gaan luisteren, want er is zo veel meer. Een Klipsch RF-serie zit ook in je budget en heeft een heel andere klank.
Als iemand een andere optie heeft voor mijn muzieksmaak dan hoor ik dat ook graag.
Nogmaals, alles is persoonlijk en wat de ene dus goed vind klinken kan een ander weer helemaal niets vinden. Vandaar dat luisteren ook zo belangrijk is.
Ik heb 2 versterkers waarvan ik er 1 wil houden en de andere verkopen.
Ze zullen stereo muziek goed moeten weergeven en sporadisch een filmpje.

- onkyo tx sr507
- sony str-de675

Welke zouden jullie houden?
Stereo is voor instapreceivers altijd een lastig punt, persoonlijk zou ik ze beide verkopen en dan een leuke stereoversterker op de kop tikken als je het toch bij een 2.0 set wilt houden. Want zowel de Onkyo als de Sony zijn niet echt de beste receivers die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik wilde ook niet blind kopen. Maar ik wilde alvast een aantal mogelijkheden op papier voordat ik ga luisteren bij Smit in Arnhem. Zodat ik weet in welke hoek ik het ongeveer moet zoeken voor een allrounder.

Ze verkopen bij smit bijvoorbeeld ook geen Dali zensor 5 en ik had ze graag daarmee willen vergelijken.

Beide versterkers verkopen is inderdaad een idee. Maar mijn budget is 500 à 600 euro dus misschien is het beter om later achter een nieuwe versterker te gaan.

Herkennen jullie onderstaande bevindingen van BesteProduct.nl?
Ja: Geef je vaak feestjes en wil je een goed hard geluid, dan doen deze speakers ook wel hun ding. Nee: Als dynamiek, detail en balans in geluid belangrijker voor je zijn dan volume.

[ Voor 22% gewijzigd door jwakie op 06-05-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Die comment ben ik het in principe mee eens, maar dan hou je eigenlijk geen rekening met de prijs. Gezien de prijs van de s608 (hcs3) is het wat sneller wel een "ja". :)
Zet ze (zoals met elke vloerstaander eigenlijk) niet te dicht op de muur, bij mijn ouders moet dat helaas wel gezien de indeling van de huiskamer en het klinkt echt iets minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik zit met een issue waardoor ik op dit moment niet tevreden kan zijn met mijn huidige Jamo setup en ik twijfel of deze vraag hier thuishoort of in het Onkyo topic.

Deze setup bestaat uit:
Jamo S608 Fronts
Jamo S60 Center
Jamo S602 rear speakers
Jamo Sub 360

Als versterker gebruik ik de Onkyo TX-NR609.

Ik gebruik al een paar maanden tevreden alles zonder subwoofer, maar voor films wou ik toch dat "extra" laag halen wat de fronts niet halen. Nu heb ik de subwoofer aangesloten en deze werkt via een auto-on mechanisme wat luistert naar het ingang signaal om zichzelf aan te schakelen.

Het probleem ligt het in het feit dat de subwoofer alles eigenlijk al overheerst op minimaal volume. In de versterker heb ik het niveau van de LFE output verlaagt met -15dB, maar als ik dus te laag kom dan gaat de sub dus niet meer aan omdat hij niet voldoende signaal ontvangt. De sub zelf heeft ook een level knop en deze staat ook op minimaal.

Het valt mij ook op dat de Audessy techniek in de Onkyo de sub al automatisch naar -15dB verlaagt.
De cut-off is geregeld in de versterker en staat op de laagste setting van 80 Hz.

Iemand hier met soortgelijke ervaringen en of tips?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Venxir schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:46:

Het valt mij ook op dat de Audessy techniek in de Onkyo de sub al automatisch naar -15dB verlaagt.
De cut-off is geregeld in de versterker en staat op de laagste setting van 80 Hz.

Iemand hier met soortgelijke ervaringen en of tips?
Cut off op 80 Hz? Mijn Onkyo TX SR508 staat op 60 Hz (met een JBL Northridge e150p), en als ik me niet vergis, kan ik evt nog lager instellen. Kan jouw Onkyo niet lager?

Edit:
Met verder:
S606, S60 center en S602 rears

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-05-2012 22:52 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
AllSeeyinEye schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:51:
[...]

Cut off op 80 Hz? Mijn Onkyo TX SR508 staat op 60 Hz (met een JBL Northridge e150p), en als ik me niet vergis, kan ik evt nog lager instellen. Kan jouw Onkyo niet lager?

Edit:
Met verder:
S606, S60 center en S602 rears
Ik krijg hem inderdaad niet lager dan 80Hz :'(, daaorm twijfel ik ook of ik de cutoff gewoon via de sub regel want die is traploos instelbaar van 40Hz tot 120Hz.

[ Voor 12% gewijzigd door Venxir op 14-05-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Venxir schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:55:
[...]

Ik krijg hem inderdaad niet lager dan 80Hz :'(
Vreemd, want volgens de handleiding moet hij tot 40 Hz kunnen...

Je fronts op 'large'?
Handmatig alles ingesteld?

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-05-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
AllSeeyinEye schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:58:
[...]

Vreemd, want volgens de handleiding moet hij tot 40 Hz kunnen...

Je fronts op 'large'?
Handmatig alles ingesteld?
Fronts staan nu op "large" ja, ik lees ook veel dat ze eigenlijk naar small moeten.
Eerst heb ik audyssey gedraaid en daarna met de hand getweaked.

De handleiding zegt ook dit:
■ LPF of LFE
(Laagdoorlaatfilter voor het LFE-kanaal)
`80Hz, 90Hz, 100Hz, 120Hz
`Bypass:
Het Laagdoorlaatfilter is niet toegepast.
Met deze instelling kunt u de cutoff-frequentie
aangeven van het laagdoorlaatfilter (LPF) van het LFEkanaal, dat kan worden gebruikt om ongewenste brom
uit te filteren. Het LPF werkt alleen op bronnen die
gebruik maken van het LFE-kanaal.
Opmerking
• Selecteer “80Hz” als u THX-gecertificeerde luidsprekers
gebruikt.

En dat komt overeen met mijn ervaringen.

[ Voor 29% gewijzigd door Venxir op 14-05-2012 09:30 . Reden: handleiding quote ]

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste