Ten eerste; hartelijk dank voor alle bijdrage die jullie leveren door dit forum vol te typen met nuttige(re) info! Het kost even wat tijd om e.e.a. goed door te lezen, maar het is gelukt!
Sinds afgelopen weekend ben ik in het trotse bezit van:
- Onkyo TX-NR609
- Onkyo BD-SP309
- Jamo S606 HCS 3 (zwart) (Fronts: (nog) NIET-bi-amped)
- Jamo SUB 260
Erg blij mee en inmiddels een steeds beter geluid door wat te prutsen met de instellingen!
Ik gebruik bovenstaande met name voor TV/Muziek/Film in de verhouding: 70/20/10. Echter, de laatste 2 vind ik verreweg de belangrijkste voor het goede geluid. Ook ik kom van een simpel all-in-one setje van Samsung, dus het is gemakkelijk dat het allemaal wat beter klinkt.
Wel heb ik nog een paar kleine vragen wat ik niet helemaal (goed) kon teruglezen;
1. Ik heb de spikes onder de frontspeakers gezet. Maar heeft dit, en zo ja wat, wel voordeel? Omdat ik bang wat de vloer (steen) te beschadigen heb ik de spikes wel op de 'onderzettertjes' gezet.
2. Ik blijf maar klooien om de juiste instellingen qua geluid te krijgen. Ik weet dat dat een kwestie van smaak is, maar.... Ik vind met name de middentonen nog iets tegenvallen, ook dat heb ik gelezen als nare eigenschap van de S606, maar wellicht kan ik het nog wel iets aanpassen in de instellingen?
Helaas ben ik niet echt een audio-instellingen-kenner. Ik zie in mijn Onkyo dat ik kan prutsen aan de crossover en de EQ.
De crossover staat nu op:
-Fronts (Left/Right) 80Hz (THX)
-Center 60Hz
-Backs 30Hz
-Sub: heb ik nog niet aan durven komen in de Onkyo instelling.. Wel op de sub zelf het volume op 45% gezet.
Graag wil ik dat stemmen iets voller klinken (de middentonen dus?): Hiervoor heb ik in de EQ bij de fronts de 63Hz en de 250Hz op +3dB (bij de center idem maar dan op +2dB) gezet. Is dit een goede zet geweest?
3. Ik heb de sub aangesloten met het meegeleverde kabeltje van Jamo. Ik had echter ook in de winkel al een Vivanco coax gekocht. Doe ik er beter aan om die nieuw gekochte kabel erop aan te sluiten of kan ik m'n geld terug halen?