Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:58:
[...]

Zijn ze echt identiek? Ik ben namelijk op zoek naar surroundspeakers voor bij mijn (zwarte) S608's.

De specs op de websites lopen in ieder geval uiteen:

Shine 4
Recommanded amplifier 30 - 130 W
Frequency range (±4dB) 60 Hz - 20 kHz
Sensitivity (1 m/1 W) 89 dB
Impedance 8 Ω

S604
Belastbaarheid 20 - 170 watt
Frequentiebereik 50 - 20.000 Hz
Gevoeligheid 88 dB
Nominale impedantie 6 ohm

Zou dat trouwens problemen opleveren als ik mijn receiver op 6 ohm heb ingesteld (voor de S608's) en ik sluit daar de Shine 4's op aan?
Qua opbouw en materiaalgebruik etc. wel. De Shine 8 is ook gelijk aan de Jamo S606, maar toch verschillen de specificaties. Een van de twee fabrikanten zal eerlijker met de specs., dat zie je vaker. Kijkend naar de specificaties lijkt mij de data van Eltax het meest realistisch. Tonaal gezien passen ze dus in ieder geval gewoon bij de Jamo S-serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo weer een stukje verder, en heel wat km. afgelegd om te luisteren. En weer heel wat wijzer geworden.

Canton valt voor mij af. Hoewel ik de Canton Karat erg gedetailleerd en helder en aanwezig vond klinken, waar ik op zich wel van houd, en met een perfecte (Duitse) afwerking, kon ik hem beluisteren met een receiver die ik heb, de RX-A3010. En dat werd me toch te scherp. De stem van Adele was bijna snijdend toen het volume omhoog ging. Met een serie lager werd dat alleen nog maar meer. Leuk voor een weekje, maar niet om van te genieten.

Met Magnat was dat precies hetzelfde, hoewel de Quantum 657 erg gedetailleerd is en in tegenstelling tot Canton meer een allrounder. Die speaker kan werkelijk alle muzieksoorten aan. Maar met met echte hoge tonen werd het ook weer gewoon schel. Wel vond ik de Quantum minder dan de Canton Karat serie, en nagenoeg vergelijkbaar met de Canton GLE490. Waarbij de Canton GLE490 een breder stereobeeld had, en op basis daarvan zou winnen. Maar de afwerking van Magnat is weer beter, en dat vind ik persoonlijk ook veel waard. De Magnat is een fijne speaker voor niet al te veel geld voor bijv. een Denon of Marantz. Zelfde geldt dan natuurlijk ook voor Canton, maar bijv. niet voor Onkyo want die heeft van zichzelf al een wat minder breed geluidsbeeld.

Ook heb ik geluisterd naar de veel geroemde Boston Acoustics A360. Wat een afknapper! Naar mijn mening een vrij zacht geluid, alsof er een deken overheen was gelegd. Een homogeen geluidsbeeld, maar mist naar mijn smaak ook iedere emotie. Een allemansvriend, maar net niet de mijne. Ik hou van neutraal geluid, maar dit vind ik een typisch Amerikaanse luidspreker, heel laid back.

Ten slotte ook nog geluisterd naar de Yamaha NS-F700 speaker. WAT EEN SCHOONHEID. Als het een schoonheidswedstrijd was, dan ging deze Yamaha met de 1e prijs naar huis. Pianolak afwerking, taps toelopend, mooie spikes, alles is perfect. En het geluid is ook zeker niet verkeerd. Mooi helder hoog, goede middentonen, iets terughoudende bas maar zeker niet te weinig. Een absolute kandidaat. Alleen is de prijs vrij hoog, hoger dan die van de Jamo C807. Moet looks zoveel kosten? Een complete surroundset van Yamaha is vele malen duurder dan een set uit de Jamo C-serie! Een C807 is notabene 70,- per stuk goedkoper dan de NS-F700, maar waarschijnlijk een of misschien wel twee klassen beter?! Mij lijkt de de Yamaha dus behoorlijk te duur, in prijs-/kwaliteitverhouding. Wel is de sub van Yamaha heel veel beter dan die van Jamo, de Yamaha kan tot 20hz laag!!! En dus perfect voor HT. Bovendien vind ik alles van een merk hebben erg cool.

Het gaat op dit moment dus tussen Jamo en Yamaha, waarbij de Jamo een (lichte) voorsprong heeft. Alleen heb ik die C807 nog nergens met een Yamaha RX-A3010 of AX-1070 / AS-1000 versterker kunnen horen. Iemand die weet waar dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:43:
Wel is de sub van Yamaha heel veel beter dan die van Jamo, de Yamaha kan tot 20hz laag!!!
Staar je niet te blind op die 20 Hz die Yamaha aangeeft. Yamaha heeft nogal de neiging om bereik op te geven bij -6 of soms bij -10 dB. Dat geeft dan wel leuke cijfers, maar representatief zijn ze niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
Ik had nog een vraagje over mijn Sub210. Ik heb deze op de middelste 'power" stand staan, zodat hij vanzelf aan en uit gaat. Nou heb ik heel vaak bij een volume van rond de -35db op mijn V667 dat de sub aanspringt, maar dat hij na een tijdje dan weer voor 30 seconden uitgaat. Het lampje brandt dan ook niet meer. Daarna gaat hij dan weer aan.

Is dit normaal? Ik vind het een beetje apart, omdat als ik de versterker uitzet het lampje nog even aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
Er zit op zo'n auto stand altijd een time-out. Bijv 30 seconden geen input = standby, 2 seconden input = aan. Als hij op de verkeerde momenten uitschakelt kan je altijd het output signaal van de subwoofer op je receiver een stuk omhoog gooien en dan het volume op de subwoofer zelf stiller zetten zodat hij vaker signaal binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:08:
[...]

Staar je niet te blind op die 20 Hz die Yamaha aangeeft. Yamaha heeft nogal de neiging om bereik op te geven bij -6 of soms bij -10 dB. Dat geeft dan wel leuke cijfers, maar representatief zijn ze niet.
Ik weet dat ze bij hogere volumes ook nogal irritante stoorgeluiden geven. Tegelijkertijd worden ze overall toch niet slecht getest, en zouder ze meer dan toereikend zijn voor normaal thuisgebruik. Las ik althans.

Overigens maakt niet alleen Yamaha zich schuldig aan sjoemelen met de cijfers, Jamo kan er toch ook wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:17:
Ik had nog een vraagje over mijn Sub210. Ik heb deze op de middelste 'power" stand staan, zodat hij vanzelf aan en uit gaat. Nou heb ik heel vaak bij een volume van rond de -35db op mijn V667 dat de sub aanspringt, maar dat hij na een tijdje dan weer voor 30 seconden uitgaat. Het lampje brandt dan ook niet meer. Daarna gaat hij dan weer aan.

Is dit normaal? Ik vind het een beetje apart, omdat als ik de versterker uitzet het lampje nog even aan blijft staan.
Die automodus zijn hopeloos. Ik heb altijd het liefste gewoon manueel, zelf alles onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:08:
[...]

Uit de labtesten blijkt dat de Yamaha 31hz haalt. Is dat ook weer duidelijk. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:08:
[...]
Overigens maakt niet alleen Yamaha zich schuldig aan sjoemelen met de cijfers, Jamo kan er toch ook wat van?
Wel meer merken die de cijfers op een creative manier weergeven. Op zich vind ik het nooit zo erg als er eerlijk bij staat hoe er is gemeten, maar alleen "20 Hz" zegt dus helemaal niets. Bij elk merk is het aan te raden even verder te kijken naar hoe er precies is gemeten. Want het verschil tussen gemeten bij -3 dB of -6 dB kan erg groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Bunta schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:58:
[...]

Toevallig ik had hetzelfde idee, zou je wanneer je alles binnen hebt een review en/of ervaring willen posten? Miscchien wat pics erbij, ik ben heel erg benieuwd maar nog niet zeker van mijn zaak, zit nog te twijfelen over de versterker en wel of geen Sub.
Vandaag de yamaha rx v771 en de jamo 608 hcs 3 binnen gekregen. Tot nu toe alleen de yamaha en de frontspeakers aangesloten, maar wat een wauw factor! Bass is nu ook nadrukkelijker aanwezig dan in de winkel, en snap wel dat sommige mensen geen sub nodig hebben bij deze set. Kom wel van de melk pakkies van jbl af, maar maatje van me die wat meer verstand heeft van speakers was ook erg onder de indruk. Klinkt ook heerlijk in combi met de yamaha, en heerlijk gemakkelijk om gelijk muziek van me nas af te spelen, via dnla. Morgen maar even de rest aan sluiten, en nog paar dagen wachten op de sub.
Mijn vriendin, die een hekel heeft aan grote speakers is ook om. Adele, beyonce, en alicia keys hebben haar over de streep getrokken, en haar mening doen veranderen, dat dit toch wel erg mooi is, en een flinke verbetering ten op zichte van de melk pakkies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te horen dat de 608 icm de Yamaha RX-V771 een goede combinatie is. Ik was eerst een beetje bang dat de versterker wat te weinig power zou hebben, maar blijkbaar is dit niet het geval. Heb mijn vrouw ook al weten te overtuigen en ze was zeer te spreken over het design van de Jamo (en de Yamaha trouwens ook). Nu nog een mooi sub uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14
@Harnd: wat jij zegt over Adèle is dus precies wat ik bedoelde heel wat posts hoger: door de manier waarop die muziek is gemixt klinkt die ook op de Jamo's schel. Maar als je dan weer films/jazz/klassiek gaat luisteren op de Jamo's (oftewel muziek die niet of weinig dynamic range compressed is) dan klinkt dat juist weer veel beter op de Jamo's dan op andere speakers.

Da's een beetje het probleem... hoogweergave van Jamo is wel heel mooi en zuiver en ook zeker niet te schel, maar veel moderne muziek wordt zo gemastered dat de onvolkomenheden van die muziek heel duidelijk te horen zijn, jammergenoeg...

Als je vooral pop e.d. wil luisteren dan kun je misschien beter geen S608 nemen... Ga je echter veel films ermee kijken dan heb ik tot nu toe nog geen betere set gehoord! :) Ook jazz e.d. klinkt echt geweldig op deze speakers!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Iemand... Please pretty please?
renio schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:13:
Ben aan het overwegen om de Onkyo TX-NR509 aan te schaffen om van stereo naar 5.1 setup te gaan.
Wat ik momenteel heb (en absoluut wil behouden) zijn B&O Beovox RL60 speakers die ik als fronts kan gebruiken en 2 B&O Beovox RL35 speakers die als rears kunnen dienen. Ze staan momenteel al zo opgesteld ook maar spelen in stereo (receiver is een beomaster 5500).
De fronts zullen voor films onvoldoende lage tonen produceren en daarom kijk ik voorlopig naar de Jamo Sub 210 (ok... is een instapper maar ergens heb ik wel budget-limiet vooropgesteld) en als center de Jamo A 3CEN.4.
Doe ik met deze combo (TX-NR509 en de bestaande speakers en sub en center) een verantwoorde aankoop? 8) ... ze gaan beluisteren zit er niet in... want ik zie niet echt de mogelijkheid om tijd vrij te maken om met mijn speakers naar een dealer te gaan (die die jamo's al zou hebben) om daar luister-tests te doen..
Belangrijk blijft ook wel dat muziek goed blijft klinken... dus ik vraag me af of er een manier bestaat om de receiver in te stellen dat 'm voor muziek (afhankelijk van de bron dus bv) de lage tonen niet apart naar de sub stuurt of zo... :X

PS: woonkamer is 5 op 8 om een idee van de ruimte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik ga een nieuwe AVR en speakers aanschaffen, misschien eerst speakers dan een AVR (ivm de beroerde levering van Onkyo door de overstromingen in azie)
Nu ben ik wat rond wezen neuzen in verschillende winkels, en hoorde ik dat de Jamo S 608 HCS 3 set welke ik op het oog had, helemaal niet zo goed is, zeker niet voor muziek (ik kijk veel films, maar luister ook geregeld muziek)
Het advies van de betreffende verkoper was voor films een Klipsch Quintet III (volgens mij wilde hij van deze dingen af ofzo), of de speakers die ik al heb staan (Dali 350, en een REL q50) aanvullen met een center en 2 kleine achter speakers, dit lijkt mij ook een goed optie, het komt qua prijs in de buurt van een S 608 HCS 3 set.

Nu wil ik best geloven dat nieuwe dali's beter klinken van de S 608 set gezien het prijsverschil, maar ik vraag mij af of de 14 jaar oude dali 350's zijn opgewasen tegen de S 608 speakers. Iemand een idee wat een goede keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:43
HKS-Skyline schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:02:
Ik ga een nieuwe AVR en speakers aanschaffen, misschien eerst speakers dan een AVR (ivm de beroerde levering van Onkyo door de overstromingen in azie)
Nu ben ik wat rond wezen neuzen in verschillende winkels, en hoorde ik dat de Jamo S 608 HCS 3 set welke ik op het oog had, helemaal niet zo goed is, zeker niet voor muziek (ik kijk veel films, maar luister ook geregeld muziek)
Het advies van de betreffende verkoper was voor films een Klipsch Quintet III (volgens mij wilde hij van deze dingen af ofzo), of de speakers die ik al heb staan (Dali 350, en een REL q50) aanvullen met een center en 2 kleine achter speakers, dit lijkt mij ook een goed optie, het komt qua prijs in de buurt van een S 608 HCS 3 set.

Nu wil ik best geloven dat nieuwe dali's beter klinken van de S 608 set gezien het prijsverschil, maar ik vraag mij af of de 14 jaar oude dali 350's zijn opgewasen tegen de S 608 speakers. Iemand een idee wat een goede keus is?
Ik ben zelf ook op zoek naar speakers. En het eerste wat ik zou doen is luisteren. Als die man zegt dat ze niet goed zijn, moet jij zeggen, sluit die dingen maar voor me aan en dan bepaal ik het zelf.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:23:
Mooi om te horen dat de 608 icm de Yamaha RX-V771 een goede combinatie is. Ik was eerst een beetje bang dat de versterker wat te weinig power zou hebben, maar blijkbaar is dit niet het geval. Heb mijn vrouw ook al weten te overtuigen en ze was zeer te spreken over het design van de Jamo (en de Yamaha trouwens ook). Nu nog een mooi sub uitzoeken.
De jamo sub 260 schijnt een goede aanvulling te zijn heb ik me laten vertellen. Verder zou ik je adviseren om gewoon ergens de set te gaan beluisteren. Voor mij heeft hij meer dan genoeg power. Heb niet een hele kleine woonkamer/keuken ca 75 vierkante meter. Wou zelfs eerst aparte speakers aan gaan schaffen voor in de keuken, maar daar ben ik al vanaf gestapt.
Ik ben in ieder geval erg blij met me nieuwe setje, en het heeft me al de nodige nachtrust gekost. Lekker muziek luisteren/films kijken/gamen. Als alles compleet is zal ik nog wat foto's posten en mijn complete mening laten weten. Tot nu toe meer dan tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door redbullgsxr op 11-01-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 20:52
kjbuitenga schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:59:
[...]

Ikzelf heb sinds kort een Onkyo TX-NR609 i.c.m. een Jamo s606 HCS3 en een Jamo SUB650.
Hiermee luister ik voornamelijk DTS muziek en kijk films in DTS HD-MA.
Mijn woonkamer is ong. 40 vierkante meter.
Het geluid is geweldig(vinden ook mijn buren).
Nu heeft deze versterker wel iets meer vermogen dan de 309 maar ik heb nog genoeg reserve.
Ik persoonlijk zou wel gaan voor minimaal de 509.
Wat mijn probleem meer is dat dit ook echt 't budget is wat ik heb. Is er dan geen andere versterker die ik beter zou kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Hoe verhouden de speakers uit de 606 en 608 serie zich eigenlijk tot andere merken zoals Monitor Audio (bv BX serie) en B&W? Ik lees altijd impressies waarin wordt gezegd, voor de prijs...... maar als we de prijs wat oprekken, kunnen ze nog steeds goed meekomen met het duurdere segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dat is nu het lastige aan speakers vergelijken. Om het een beetje 'fair' te houden is het niet realistisch om een dure speaker met een goedkope te vergelijken. Het is eigenlijk hetzelfde als auto's, een BMW/Mercedes ga je niet vergelijken met een fiat panda, omdat het een totaal ander budget is. Van beide auto's kun je verwachten dat er zo'n 4 wielen onder zitten en ze je van a naar b brengen maar als je het budget voor een BWM hebt overweeg je een panda niet.

Wat iedereen hier ook in het topic zegt, je krijgt bij de S608 veel bang for buck. Maar als je een speaker 2 budgetklassen hoger gaat luisteren dan zal dat ongetwijfeld beter zijn.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:41:
Hoe verhouden de speakers uit de 606 en 608 serie zich eigenlijk tot andere merken zoals Monitor Audio (bv BX serie) en B&W? Ik lees altijd impressies waarin wordt gezegd, voor de prijs...... maar als we de prijs wat oprekken, kunnen ze nog steeds goed meekomen met het duurdere segment?
Ik heb ze vandaag beide kunnen beluisteren bij Hifi Corner in Groningen. Ik vind persoonlijk de Monitor Audio RX6 een open speaker, de helderste qua klank van de Engelse merken met een vol geluidsbeeld. Bij een keuze tussen deze twee zou ik voor de S608 kiezen. Die klinkt ook vol en absoluut helderder, analytischer met meer detail. De MA RX6 vind ik zelf toch net wat te soft, die zou ik sowieso nooit kopen, hoewel wel erg mooi afgewerkt.
Hoe ik over de S606 denk heb ik al vaker gezegd hier, die is in het hoog net wat minder dan de S608. De S608 is gewoon een lekkere speaker, al mist ie wel wat middengebied.
Zo is er op de meeste speakers wel at aan te merken. Luister er 100 en je hoort 100x een ander geluid, ongeacht het prijssegment.

Naar wat ik heb gehoord kunnen ze genoeg speakers van rond de 500,- per stuk verslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:53:
Dat is nu het lastige aan speakers vergelijken. Om het een beetje 'fair' te houden is het niet realistisch om een dure speaker met een goedkope te vergelijken. Het is eigenlijk hetzelfde als auto's, een BMW/Mercedes ga je niet vergelijken met een fiat panda, omdat het een totaal ander budget is. Van beide auto's kun je verwachten dat er zo'n 4 wielen onder zitten en ze je van a naar b brengen maar als je het budget voor een BWM hebt overweeg je een panda niet.

Wat iedereen hier ook in het topic zegt, je krijgt bij de S608 veel bang for buck. Maar als je een speaker 2 budgetklassen hoger gaat luisteren dan zal dat ongetwijfeld beter zijn.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb vandaag speakers geluisterd van 1500,- per stuk die ik minder vond klinken dan enkele speakers van rond de 500-600,- per stuk. Het is maar net waar je zelf voorkeur aangeeft, hoe je eigen gehoor is etc. Er zijn genoeg dure speakers die er niks van bakken en budgetspeakers die bovengemiddeld presteren. Dan is het gat maar zeer klein. Het verschil zit dan vaak meer in de afwerkingskwaliteit dan in het geluidsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:31:
[...]

Ik heb ze vandaag beide kunnen beluisteren bij Hifi Corner in Groningen. Ik vind persoonlijk de Monitor Audio RX6 een open speaker, de helderste qua klank van de Engelse merken met een vol geluidsbeeld. Bij een keuze tussen deze twee zou ik voor de S608 kiezen. Die klinkt ook vol en absoluut helderder, analytischer met meer detail. De MA RX6 vind ik zelf toch net wat te soft, die zou ik sowieso nooit kopen, hoewel wel erg mooi afgewerkt.
Hoe ik over de S606 denk heb ik al vaker gezegd hier, die is in het hoog net wat minder dan de S608. De S608 is gewoon een lekkere speaker, al mist ie wel wat middengebied.
Zo is er op de meeste speakers wel at aan te merken. Luister er 100 en je hoort 100x een ander geluid, ongeacht het prijssegment.
Uiteindelijk zullen het bij mij monitoren gaan worden, maar het blijft naar mijn mening een goed iets om alles in context te plaatsen. De vergelijking met de RX6 zegt me dat het idd wel heel belangrijk is om zelf te luisteren en daarvoor dank. Ik ga binnenkort denk ik ook maar eens hificorner opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de eigen zoektocht naar nieuwe speakers. :D

Vandaag bij Hifi Corner in ieder geval de RF-82 kunnen beluisteren icm. een Yamaha receiver. Jamo C's hadden ze helaas niet. Ik vond Klipsch met Yamaha een van de beste matches die ik gehoord heb.
In mijn oren in ieder geval veel beter dan de KEF Q's, Canton Karat, Quadral en Monitor Audio Silver RX6. Minstens op gelijk niveau met de Focal Chorus 826, waarbij de Klipsch nog net iets directer is. Erg mooi, en bovendien is een complete surroundset van Focal veel duurder dan Klipsch. Dus valt die keuze ook uit in het voordeel van Klipsch.

De JBL Studio is ook zeker een niet verkeerd klinkende luidspreker, een tikkeltje softer dan de Klipsch, misschien iets meer in balans maar wel duidelijk met een soortgelijke (Amerikaanse?) klankafstemming. Alleen met een veel lagere gevoeligheid, dus de volumeknop moet bij JBL een stuk hoger worden gezet dan bij Klipsch om hetzelfde geluidsniveau te behalen. Mijn Yammie zal daarvoor dus meer moeten werken.

Tot slot heb ik ook de Paradigm Monitor 9 beluisterd tegenover de Klipsch. De Paradigm is met afstand mijn favoriete speaker, wat een heerlijk mooi open helder geluid met mooie strakke maar niet overheersende bassen. En de prijs van de zuilen van Paradigm is ook niet verkeerd. Alleen als complete surroundset valt ie wel weer veel duurder uit dan de Klipsch. Een verschil van ruim 1500,- en dat is me toch net teveel.

Nog maar even over nadenken dus... en heb ik nog steeds de C807 niet gehoord met een Yamaha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:33:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb vandaag speakers geluisterd van 1500,- per stuk die ik minder vond klinken dan enkele speakers van rond de 500-600,- per stuk. Het is maar net waar je zelf voorkeur aangeeft, hoe je eigen gehoor is etc.
En dat is dus de spijker op zijn kop. Wat ik alleen zeg is dat het waarschijnlijker is dat iemand met een budget van 1500 euro per speaker in dat segment gaat zoeken en luisteren. En dan blijft het een heel persoonlijk iets. Ik denk alleen dat grofweg gezien speakers die 3x zo duur zijn ook kwalitatief beter zijn. Geluid blijft daarbij altijd persoonlijk en wat jij en ik mooi vinden kan een ander totaal waardeloos vinden.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:38:
[...]

Uiteindelijk zullen het bij mij monitoren gaan worden, maar het blijft naar mijn mening een goed iets om alles in context te plaatsen. De vergelijking met de RX6 zegt me dat het idd wel heel belangrijk is om zelf te luisteren en daarvoor dank. Ik ga binnenkort denk ik ook maar eens hificorner opzoeken.
Ik heb ook monitors beluisterd. Ik vond de MA monitors helemaal niet lekker klinken. De Mordaunt Short Mezzo 1 klinkt niet veel anders, maar wel net iets helderder in detail. Zou mijn voorkeur hebben tussen deze twee. Verder doet de Klipsch RF monitor het ook zeker niet slecht, ook weer erg helder, en is de KEF erg soft. Polk Audio zit er beetje tussenin. De Dali vond ik ook wat soft.

Dus qua monitors van die ik heb gehoord. MS Mezzo of Klipsch RF. Mijn smaak dan he.

Veel plezier met luisteren want dat is echt nodig en leuk. :D Ik ben er 3 uur geweest. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:44:
[...]

En dat is dus de spijker op zijn kop. Wat ik alleen zeg is dat het waarschijnlijker is dat iemand met een budget van 1500 euro per speaker in dat segment gaat zoeken en luisteren. En dan blijft het een heel persoonlijk iets. Ik denk alleen dat grofweg gezien speakers die 3x zo duur zijn ook kwalitatief beter zijn. Geluid blijft daarbij altijd persoonlijk en wat jij en ik mooi vinden kan een ander totaal waardeloos vinden.
In de laagste budgetklassen zal inderdaad gewoon veel meer rotzooi zitten als in hogere prijsklassen. Dus helemaal mee eens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:35:
@Harnd: wat jij zegt over Adèle is dus precies wat ik bedoelde heel wat posts hoger: door de manier waarop die muziek is gemixt klinkt die ook op de Jamo's schel. Maar als je dan weer films/jazz/klassiek gaat luisteren op de Jamo's (oftewel muziek die niet of weinig dynamic range compressed is) dan klinkt dat juist weer veel beter op de Jamo's dan op andere speakers.

Da's een beetje het probleem... hoogweergave van Jamo is wel heel mooi en zuiver en ook zeker niet te schel, maar veel moderne muziek wordt zo gemastered dat de onvolkomenheden van die muziek heel duidelijk te horen zijn, jammergenoeg...

Als je vooral pop e.d. wil luisteren dan kun je misschien beter geen S608 nemen... Ga je echter veel films ermee kijken dan heb ik tot nu toe nog geen betere set gehoord! :) Ook jazz e.d. klinkt echt geweldig op deze speakers!
Zoals in de posts hierboven ook al staat, ik vind Klipsch en Paradigm, JBL en Focal erg mooi klinken. En dat zijn allemaal erg heldere analytische luidsprekers, naar mijn beleving nog een tikje meer dan de Jamo's. Maar toch ook net iets prettiger in het gehoor. In mijn gehoor dan. De Cantons klinken geknepener en hebben ook echt kleinere tweeters en woofers in een smallere kast. Ze klinken zoals ze gemaakt zijn en naar de afmetingen. Maar hoeveel het ook aan de mastering, muziekkeuze etc. kan liggen, uiteindelijk bepalen toch de eigen oren hoe je iets ervaart. Ik vind dat je daar geen etiket op kunt plakken eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
@Harnd Thanks voor de tip over de Eltax Shine's! Ben gisteren naar hifistudio79 geweest en heb een setje Shine 4's meegenomen voor bij mijn S608's, scheelt me nog een hoop centen ook met die aanbieding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:09:
@Harnd Thanks voor de tip over de Eltax Shine's! Ben gisteren naar hifistudio79 geweest en heb een setje Shine 4's meegenomen voor bij mijn S608's, scheelt me nog een hoop centen ook met die aanbieding :D
Leuke zaak is dat he? En hoe klinken ze, en vooral in combinatie? Geen tonaal verschil he? Veel plezier!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Hifi Corner heeft alleen vandaag de S608 HCS3 in de aanbieding. 575 euro ipv 899.95

http://hificorner.nl/s608-hcs3.html

Erg scherpe prijs.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

MR_VIPER schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:42:
Hifi Corner heeft alleen vandaag de S608 HCS3 in de aanbieding. 575 euro ipv 899.95

Erg scherpe prijs.
Zeker scherpe prijs.
Even ter vergelijking... een set S608 is al ongeveer 450-500 euro. Dus zelfs als je de rear speakers in het begin nog niet direct gaat gebruiken heb je voor ongeveer 75 euro een goede center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:31:
[...]

Leuke zaak is dat he? En hoe klinken ze, en vooral in combinatie? Geen tonaal verschil he? Veel plezier!
Echt een perfecte combi! Prima zaak, denk dat ik nog een keer langs ga als ze zijn verhuisd en meerder luisterruimtes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46

Erg scherpe prijs.
Bij Smitse Arnhem is de S608 HCS3 al vanaf vorig jaar standaard €575...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Erg scherpe prijs.
Ook vóór vandaag waren ze deze prijs. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een degelijke set en had gehoopt dat hificorner met hun gekke vrijdag inderdaad eens iets geks zou doen met hun prijzen, niet dus!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt, en heb de S608 HCS3 set gekocht. Deze zal in de loop van de week afgeleverd worden. Welke speaker kabels zouden jullie adviseren ? (ter info, ik heb de Yamaha RX-V771 receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:19:
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt, en heb de S608 HCS3 set gekocht. Deze zal in de loop van de week afgeleverd worden. Welke speaker kabels zouden jullie adviseren ? (ter info, ik heb de Yamaha RX-V771 receiver).
Gewoon bij de Gamma 2,5mm2 speakerkabel van de rol halen. Dat is meer dan voldoende voor die speakers. Ik gebruik diezelfde kabel voor speakers die een veelvoud van je Jamo's kosten en het klinkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik wist namelijk niet zeker welke kabel dikte ik zou moeten nemen. Is het nog aan te raden om banaan stekkers hiervoor te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:55:
Bedankt, ik wist namelijk niet zeker welke kabel dikte ik zou moeten nemen. Is het nog aan te raden om banaan stekkers hiervoor te kopen ?
Banaanstekkers zou ik zeker doen, is veel gemakkelijker als je even iets moet loskoppelen. Bovendien gaan kabels die je rechtstreeks aansluit sneller los zitten (is mijn ervaring). Voor het geld hoef je het niet te laten, ik heb laatst 36 stekkers besteld voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:19:
kijk dat is nou een mooi setje :P
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen. staat bij mij bijna 24 uur per dag aan. normaal luister ik niet zoveel muziek, maar sinds ik dit setje heb is daar wel verandering in gekomen. Muziek, concertjes, films, het klinkt allemaal heerlijk in mijn beleving. Vanmiddag ga ik mijn Sub 260 ophalen. Ben benieuwt wat die nog gaat toevoegen aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
DirtyDutch schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:50:
[...]

Bij Smitse Arnhem is de S608 HCS3 al vanaf vorig jaar standaard €575...
Dat klopt, maar daar komen wel nog 50 of 60 euro (weet het niet exact) aan verzendkosten bij. Dus ik heb me door die aanbieding van Hifi Corner ook over de streep laten trekken.

Krijg de speakers hopelijk van de week geleverd. Even een vraagje: natuurlijk zal ik het zelf moeten proberen, maar wat zijn de algemene ervaringen over de positie van de woofer? Naar buiten of naar binnen gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Roog1317 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:30:
[...]

Dat klopt, maar daar komen wel nog 50 of 60 euro (weet het niet exact) aan verzendkosten bij. Dus ik heb me door die aanbieding van Hifi Corner ook over de streep laten trekken.

Krijg de speakers hopelijk van de week geleverd. Even een vraagje: natuurlijk zal ik het zelf moeten proberen, maar wat zijn de algemene ervaringen over de positie van de woofer? Naar buiten of naar binnen gericht?
Ja oke als je niet in de gelegenheid bent om het zelf langs te halen en niet in de buurt woont word de prijs wel anders maar ook daar kan over gepraat worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
vanmiddag de Sub 260 opgehaald als aanvulling op de jamo s 608 hcs 3. na flink wat stoeien met de sub uiteindelijk een mooie sound, waarbij de sub een mooie bijdrage levert. de sub 260 heeft 2 standen: uit/auto. nu blijft het ledje hel blauw als ik mijn receiver uitschakel. Meestal wordt zo'n ledje dan toch een andere kleur? iemand ervaringen met een jamo subwoofer hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
redbullgsxr schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:11:
vanmiddag de Sub 260 opgehaald als aanvulling op de jamo s 608 hcs 3. na flink wat stoeien met de sub uiteindelijk een mooie sound, waarbij de sub een mooie bijdrage levert. de sub 260 heeft 2 standen: uit/auto. nu blijft het ledje hel blauw als ik mijn receiver uitschakel. Meestal wordt zo'n ledje dan toch een andere kleur? iemand ervaringen met een jamo subwoofer hier??
Ik heb geen ervaring met specifiek de Jamo subwoofer, maar waarschijnlijk zorgt de 'auto'-stand ervoor dat de subwoofer zichzelf in standby zet, wanneer deze een tijdlang (15 minuten ofzo) geen signaal heeft ontvangen. De andere stand is waarschijnlijk een 'always on' stand.

Uitschakelen van de receiver heeft dus niet direct invloed, waarschijnlijk moet je een tijdje wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Spollie op 16-01-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

redbullgsxr schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:11:
Meestal wordt zo'n ledje dan toch een andere kleur? iemand ervaringen met een jamo subwoofer hier??
De LED blijft blauw, na ongeveer 10/15 minuten schakelt de subwoofer in standby en gaat de LED uit.

Off = subwoofer uit
On = subwoofer altijd aan
Auto = subwoofer schakelt zichzelf aan als er signaal binnenkomt en na ongeveer 10/15 minuten uit als er geen signaal meer ontvangen wordt

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
sjaool schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:27:
[...]

De LED blijft blauw, na ongeveer 10/15 minuten schakelt de subwoofer in standby en gaat de LED uit.

Off = subwoofer uit
On = subwoofer altijd aan
Auto = subwoofer schakelt zichzelf aan als er signaal binnenkomt en na ongeveer 10/15 minuten uit als er geen signaal meer ontvangen wordt
:o schaam schaam, maar jullie hebben gelijk. naar ongeveer 10 a 15min gaat de sub uit. zoveel tijd had ik hem nog niet gegeven. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee! morgen weer verder kijken of ik hem nog beter kan afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Nog maar even over nadenken dus... en heb ik nog steeds de C807 niet gehoord met een Yamaha...
Ik zou zeggen trek je versterker los en neem hem mee naar de winkel.

Dat gaat echt geen probleem zijn om je eigen versterker even aan te sluiten lijkt me. :)

Ik wil overigens ook de C807's ter vervanging van mijn S506's, maar de prioriteiten liggen de komende 5 jaar ergens anders qua geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik ben sinds de laatste week van 2011 ook de trotse eigenaar van een S608 HCS3 set met een Denon AVR-1912 en ben er erg blij mee.

Ik had eerst het probleem dat ik amper bas uit de speker kreeg... maar kwam er uiteindeljik achter dat de Denon bij de calibratie (Audyssey MulitEQ XT) de bassen helemaal op negatieve dB had ingesteld. Toen maar handmatig aangepast en WOW!

Ik moet zeggen dat hij vooral films lekker laat klinken... de bassen met Dolby Digital voel je echt.
Ook muziek klinkt erg lekker, al zou ik wel een wat warmer geluid willen hebben.

Al met al erg tevreden over de speakers (en ook de Denon). Idd. echt veel waarde voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 02:32:
[...]

Ik zou zeggen trek je versterker los en neem hem mee naar de winkel.

Dat gaat echt geen probleem zijn om je eigen versterker even aan te sluiten lijkt me. :)

Ik wil overigens ook de C807's ter vervanging van mijn S506's, maar de prioriteiten liggen de komende 5 jaar ergens anders qua geld :)
Nou zo simpel is het niet. We hebben een systeemkast waar alle apparatuur ingebouwd staat. We zijn met 2 man 3 dagen bezig geweest om alles erin te krijgen en aangesloten. Ik denk dat ik maar gewoon een C807 ga bestellen en thuis beluisteren. Bevallen ze toch niet dan stuur ik ze wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 14:09

Cpt-Cholo

I did it again...

Roog1317 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:30:
[...]

Idd en zeker naar België. Ben een beetje euforisch, omdat ik na deze post Cpt-Cholo in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic" eindelijk ook op de kar gesprongen ben. Eindelijk van mijn oud teufelsetje af *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt-Cholo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:48:
[...]

Idd en zeker naar België. Ben een beetje euforisch, omdat ik na deze post Cpt-Cholo in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic" eindelijk ook op de kar gesprongen ben. Eindelijk van mijn oud teufelsetje af *O*
Gefeliciteerd, een hele vooruitgang tov. Teufel... met alle respect, Teufel is naar mijn mening toch low-end hoewel ze bij "de specialisten van Teufel" (hun eigen woorden) er heel anders over denken. In Duitsland zelf wordt Teufel vaak een vuilnisbakkenmerk genoemd. Niet door de vakbladen, maar wel door de consument en kenners. Lees de fora er maar op na. Hoewel er ook wel een paar aardige producten tussen zitten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:03
Zo de 608HCS set is binnen, samen met een ONKYO NR609 !!
Maar pfff... wat een zware doos dat die boxen in zaten (moest nog 2 trappen op, in mn eentje...)

Nu nog wachten op de banaanstekkers (spades) om alles in één keer goed aan te sluiten.
Morgen verder met 2.5mm2 kabel door de kamer leggen en de boxen plaatsen. De fronts worden met 4mm2 aangesloten, had ik nog wat van liggen!

Bij gebrek aan ruimte in het audiomeubel wil ik de center speaker 15cm boven mn TV ophangen, is dit aan te raden? Of moet die onder de TV staan/liggen?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris12 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:25:
Zo de 608HCS set is binnen, samen met een ONKYO NR609 !!
Maar pfff... wat een zware doos dat die boxen in zaten (moest nog 2 trappen op, in mn eentje...)

Nu nog wachten op de banaanstekkers (spades) om alles in één keer goed aan te sluiten.
Morgen verder met 2.5mm2 kabel door de kamer leggen en de boxen plaatsen. De fronts worden met 4mm2 aangesloten, had ik nog wat van liggen!

Bij gebrek aan ruimte in het audiomeubel wil ik de center speaker 15cm boven mn TV ophangen, is dit aan te raden? Of moet die onder de TV staan/liggen?
Ga je nou spades gebruiken of banaanstekkers? Bare wiring is imo de beste methode omdat er dan geen extra "belemmering" zit tussen de kabel en de terminal. Als je toch iets wilt gebruiken zou ik eerst spades adviseren, en pas als laatste de banaanstekkers. En dan ook nog weer eerder die je moet solderen dan de schroefversie. En die banaanstekkers moeten ook wel hele goede zijn die echt goed vastklemmen in de terminal, alleen zijn die weer behoorlijk prijzig. Van de standaadpluggen zou ik wegblijven... Maar ik geef toe, het is wel wat makkelijker aansluiten met die dingen.

Wat betreft je center, afhankelijk van de hoogte van je tv zou ik die er eerder onder zetten. Als het geluid over je heen gaat klinkt dat voor geen meter, en hij moet zeker niet boven de frontspeakers uitkomen. Tenminste als je geen gat in je geluidsbeeld wilt krijgen en een redelijk goede overgang tussen de fronts en de center. En dat lijkt me toch wel de bedoeling. In de perfecte situatie zouden de conussen van de fronts en center op een hoogte staan, maar dat is natuurlijk puur theoretisch want je tv/scherm hangt er tussen en is daardoor geen optie.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 14:10
Chris12 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:25:

Het zou niet zo'n probleem moeten zijn om de center zo hoog te plaatsen, als er geen ruimte onder is gaat het gewoon niet. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen is de center speaker richten (naar beneden dus) op het gebied waar de luisteraar zit. Dan heb je niet het idee dat het geluid "over je heen gaat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik had mijn S606 op een Onkyo 507 aangesloten en dat klonk wel erg goed. ik kon mijn Onkyo voor een goede prijs verkopen en heb een nieuwe versterker aangeschaft.

Ik zou voor een Onkyo 609 gaan, maar ben toch geswitched naar een Denon 1912. Wat een power zit er in dat apparaat. Bij redelijk wat volume gingen mijn Jamo's aanzienlijk minder presteren. Opmerkelijk genoeg bij de Denon neem ik dit verschijnsel niet echt waar. Ook heeft het geluid een betere stereo weergave dan bij mijn oude Onkyo.

Die S606's komen nu veel beter mee op een zwaardere receiver.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomG88 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 08:32:
[...]

Het zou niet zo'n probleem moeten zijn om de center zo hoog te plaatsen, als er geen ruimte onder is gaat het gewoon niet. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen is de center speaker richten (naar beneden dus) op het gebied waar de luisteraar zit. Dan heb je niet het idee dat het geluid "over je heen gaat".
Dat is idd het compromis als het niet anders kan. Te lage plaatsing is eveneens niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweakers,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben geen audiofiel maar hou wel van goed geluid (zeker icm goed beeld). Ik heb me aardig georienteerd op het gebied van speakers en nu zijn er nog enkele keuzes over. Bij hifi corner voor 675 euro (incl 25m speaker+subwooferkabel) de Jamo s606hcs3 met een sub 260 kopen of toch voorde hcs5 gaan (met sub 210) maar wel voor 549 euro. Nu vraag ik me af in hoeverre de sub 210 en 260 verschillen. Specificaties zijn leuk, maar ik zou het graag horen van iemand die ze naast elkaar gehoord heeft. Is het 125 euro verschil te rechtvaardigen met aanzienlijk beter geluid? Of geeft de 260 maar zo weinig extra aan de set dat ik beter binnen mijn budget kan blijven? Mijn kamer is ongeveer 20m2 (student) en sluit de speakers aan op een Onkyo 609 (bij mediamarkt Rotterdam 375 euro). Alvast bedankt voor tips en suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:23:
Hey tweakers,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben geen audiofiel maar hou wel van goed geluid (zeker icm goed beeld). Ik heb me aardig georienteerd op het gebied van speakers en nu zijn er nog enkele keuzes over. Bij hifi corner voor 675 euro (incl 25m speaker+subwooferkabel) de Jamo s606hcs3 met een sub 260 kopen of toch voorde hcs5 gaan (met sub 210) maar wel voor 549 euro. Nu vraag ik me af in hoeverre de sub 210 en 260 verschillen. Specificaties zijn leuk, maar ik zou het graag horen van iemand die ze naast elkaar gehoord heeft. Is het 125 euro verschil te rechtvaardigen met aanzienlijk beter geluid? Of geeft de 260 maar zo weinig extra aan de set dat ik beter binnen mijn budget kan blijven? Mijn kamer is ongeveer 20m2 (student) en sluit de speakers aan op een Onkyo 609 (bij mediamarkt Rotterdam 375 euro). Alvast bedankt voor tips en suggesties!
Met subwoofers is het vaak zo dat hoe meer vermogen en hoe groter de woofer, des te beter het geluid. De sub 260 heeft een veel lager frequentiebereik dan de 210 en krijgt in dat opzicht al de voorkeur. Heb je echter een kleinere ruimte dan is de sub 210 met de downfire technologie zeker te overwegen, want dan ben je minder afhankelijk van de plaatsing. Die is daarmee ook heel geschikt voor een kleinere ruimte, en bovendien is de 210 wat kleiner van afmeting.
Ik heb zelf jarenlang met een downfiring sub gedraaid met een frequentie van 35hz en daar was ik eigenlijk heel tevreden over.

Maar wil je echt een breder spectrum kunnen bereiken, overigens alleen van belang bij films, dan moet je de 260 nemen. Spelen andere factoren zoals ruimte ook een rol, dan is de 210 niet onaardig. Maar in jouw plaats zou ik zelf nog gaan kijken naar een zwaardere downfiring eerlijk gezegd.

Is de S608 geen optie voor je? Daarmee wordt de sub sowieso iets minder belangrijk, maar is je geluid wel veel beter. De S608 is echt beter dan de S606, zelf gehoord in een direct vergelijk bij de importeur.

De deal met de speakerkabel en subwooferkabel zegt mij niets. Daar kun je zelf goedkoper nog wel wat beters voor vinden. Ik heb bijv. voor 100,- 100 meter 6mm OFC koperdraad op de kop getikt.

Mijn advies: ga op zoek naar de goedkoopste deal voor een S608 set.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Harnd,

Heel erg bedankt voor je gedegen advies. Echter mis ik met de s608 zonder sub niet veel tov s606 met sub 210/260? Zouden 2 zuilen genoeg geluid kunnen geven? Misschien belangrijk en vergeten te vermelden, de achterspeakers zou ik in een 5.0 of 5.1 set verkopen aan een vriend. Het wordt dus een 2.0 2.1 of 3.1. Geldt hetzelfde advies met deze nieuwe informatie?

Hartstikke bedankt!

Overigens wil ik de set 60/40 gaan gebruiken als het gaat om muziek/film, dus beiden zijn belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 02:06 . Reden: Nog vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 02:04:
Hey Harnd,

Heel erg bedankt voor je gedegen advies. Echter mis ik met de s608 zonder sub niet veel tov s606 met sub 210/260? Zouden 2 zuilen genoeg geluid kunnen geven? Misschien belangrijk en vergeten te vermelden, de achterspeakers zou ik in een 5.0 of 5.1 set verkopen aan een vriend. Het wordt dus een 2.0 2.1 of 3.1. Geldt hetzelfde advies met deze nieuwe informatie?

Hartstikke bedankt!

Overigens wil ik de set 60/40 gaan gebruiken als het gaat om muziek/film, dus beiden zijn belangrijk.
Wil je echt wat meer met film dan heb je een subwoofer eigenlijk wel nodig. Het geeft vaak vooral nog wat extra gevoel mee, maar alleen als de sub ook echt wat kan toevoegen. De sub 210 kan notabene minder laag als de S608 frontspeaker (38hz om 37hz). Zeker met de woofers naar buiten gericht is de bas al erg aanwezig met de S608. En je kamer is toch al niet zo heel erg groot, dus veel laag heb je al gauw te pakken. Zeker als ze ook nog eens dichtbij een of meer muren komen te staan.
Bovendien, als muziek zo belangrijk is, dan is de kwaliteit van de frontspeaker hoe dan ook veel belangrijker dan een sub! Er zijn op dit forum meer die de set spelen zonder sub.

Het prijsverschil tussen de S606 HCS3 en de S608 HCS3 is relatief klein (iets van 140,-), maar gezien het kwaliteitsverschil de investering zeker waard.

Kortom, ik zou in jouw geval eerst de S608 kopen (of nog beter, eerst beluisteren) en daarna pas beslissen over de subwoofer.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Bij 'gewone muziek' ga je inderdaad vrij weinig hebben aan je sub. Er zitten steeds minder écht diepe tonen in muziek (dan kan de rest namelijk harder gemaakt worden 8)7, sorry dat ik mezelf herhaal :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 03:12:
[...]De sub 210 kan notabene minder laag als de S608 frontspeaker (38hz om 37hz).
Laag van een speakers kan je niet zomaar vergelijken met het laag van een subwoofer. Doordat de subwoofer een eigen versterker heeft zal deze het laag vele malen makkelijker halen dan een speaker dat zal doen. Laag kost het meeste vermogen, dus als je een receiver hebt die niet alles uit de speaker kan halen heb je al kans dat het laag van de speaker wegvalt of gewoon onhoorbaar is. Dus met een 38 Hz subwoofer naast een speaker die tot 37 Hz zou kunnen gaan kan het nog steeds uitmaken. Ik geef wel toe dat het ook niet mijn voorkeur zou hebben en zelf iets zou zoeken wat toch wel wat lager gaat zodat je meer waar voor je geld hebt.
Bovendien, als muziek zo belangrijk is, dan is de kwaliteit van de frontspeaker hoe dan ook veel belangrijker dan een sub!
Ligt maar net aan de muziek die je luistert. Ikzelf heb zeer veel baat gehad bij mijn subwoofer en het voegt zeker wat toe bij de muziek die ik luister (Dire Straits, Roger Waters, Pink Floyd, Diana Krall, et cetera). Als mijn neefje dan vrolijk Lady Gaga of wat dan ook speelt had de subwoofer van mij ook niet gehoeven, maar de jeugd vind dat bonkende laag dan wel weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@Caribou: bij films zou ik trouwens zeker gaan voor een centerspeaker. Voegt imo best wel wat toe dat de stemmen helder en duidelijk uit één dedicated punt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt mensen voor jullie tips! Leuk dat iedereen elkaar zo helpt! Ik kan tot de conclusie komen dat een center wel fijn is voor films dus dat het of een 5.0 of 5.1 set wordt waarvan ik de rears verkoop (ivm een kleine kamer). Voor mij blijven dus 2 opties over:

Jamo s606hcs3+sub 260 (a 665 euro) of
Jamo s608 hcs3 zonder sub (a 575 euro), waar ik eventueel later nog een sub voor zou kunnen kopen, maar wat wel goed moet klinken zonder sub

Ik heb nu de philips hts6515, zo een kant en klaar setje en mijn verwachting van een nieuwe speakerset is dat ik er aanzienlijk op vooruit ga. Led scherm van mijn philips receivertje werkt niet meer, maar mocht ik iemand tegen een vriendelijke prijs blij kunnen maken met die set, laat t me weten.

Zou ik van de s608 nu al kunnen genieten of zou ik de sub echt gaan missen? Ik vind t een nog erg lastige keuze tussen de 2.

Overigens stijl muziek moet je denken aan: Caribou (als je dit niet kent zoek t dan op, echt hele goede muziek), hip hop, chill/lounge en wat bekende popnummers uit de jaren 70 tot 90.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 14:09

Cpt-Cholo

I did it again...

Dan denk ik dat s608 zonder sub beter is voor een studentenkamer (als je medestudenten wilt laten studeren :) ). Die s608'en hebben nog een extra bas in hun zijkant zodat je toch nog wat punch krijgt en dan kun je later idd een betere sub bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
TomG88 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 08:32:
[...]
Ik kan de center speaker ook nog achter de TV zetten, achter de voet. Maar dat is denk ik niet zo'n geschikte plek en het ziet er niet uit. (tussen de voet en TV zit 10cm ruimte)
Als ik de speaker boven de TV monteer dan hangt die op zon 1m50 hoog, als ik de speaker dan 1cm laat overhellen naar beneden dan moet dat qua geluidsbeeld wel Ok zijn.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 01:34:
[...]
Ga je nou spades gebruiken of banaanstekkers?
Geen spades, zat daar eerst aan te denken maar banaan stekkers geworden
deze: Nakamichi BFA banana plugs 0534E

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt-Cholo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:27:
Dan denk ik dat s608 zonder sub beter is voor een studentenkamer (als je medestudenten wilt laten studeren :) ). Die s608'en hebben nog een extra bas in hun zijkant zodat je toch nog wat punch krijgt en dan kun je later idd een betere sub bijkopen.
Dat is dus helemaal mijn gedachte.
Eerst goede fronts en dan pas kijken naar de sub.
Als je dan toch een sub wilt hebben dan moet het ook wel eentje zijn die echt iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Laag van een speakers kan je niet zomaar vergelijken met het laag van een subwoofer. Doordat de subwoofer een eigen versterker heeft zal deze het laag vele malen makkelijker halen dan een speaker dat zal doen. Laag kost het meeste vermogen, dus als je een receiver hebt die niet alles uit de speaker kan halen heb je al kans dat het laag van de speaker wegvalt of gewoon onhoorbaar is. Dus met een 38 Hz subwoofer naast een speaker die tot 37 Hz zou kunnen gaan kan het nog steeds uitmaken. Ik geef wel toe dat het ook niet mijn voorkeur zou hebben en zelf iets zou zoeken wat toch wel wat lager gaat zodat je meer waar voor je geld hebt.

[...]

Ligt maar net aan de muziek die je luistert. Ikzelf heb zeer veel baat gehad bij mijn subwoofer en het voegt zeker wat toe bij de muziek die ik luister (Dire Straits, Roger Waters, Pink Floyd, Diana Krall, et cetera). Als mijn neefje dan vrolijk Lady Gaga of wat dan ook speelt had de subwoofer van mij ook niet gehoeven, maar de jeugd vind dat bonkende laag dan wel weer lekker.
Klopt helemaal. Je receiver moet ook wel in staat zijn om de speakers goed aan te sturen, zeker als je het laag van de speakers ook wilt kunnen benutten. Een subwoofer kan het geluidsbeeld, zeker bij een mindere aansturing, inderdaad behoorlijk beïnvloeden.
Overigens, een goede subwoofer geeft geen bonkend laag tenzij van mindere kwaliteit of verkeerd afgesteld...

Ik blijf erbij dat de luisterervaring voor muziek toch het meeste baat heeft bij goede frontspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:10:
Hartstikke bedankt mensen voor jullie tips! Leuk dat iedereen elkaar zo helpt! Ik kan tot de conclusie komen dat een center wel fijn is voor films dus dat het of een 5.0 of 5.1 set wordt waarvan ik de rears verkoop (ivm een kleine kamer). Voor mij blijven dus 2 opties over:

Jamo s606hcs3+sub 260 (a 665 euro) of
Jamo s608 hcs3 zonder sub (a 575 euro), waar ik eventueel later nog een sub voor zou kunnen kopen, maar wat wel goed moet klinken zonder sub

Ik heb nu de philips hts6515, zo een kant en klaar setje en mijn verwachting van een nieuwe speakerset is dat ik er aanzienlijk op vooruit ga. Led scherm van mijn philips receivertje werkt niet meer, maar mocht ik iemand tegen een vriendelijke prijs blij kunnen maken met die set, laat t me weten.

Zou ik van de s608 nu al kunnen genieten of zou ik de sub echt gaan missen? Ik vind t een nog erg lastige keuze tussen de 2.

Overigens stijl muziek moet je denken aan: Caribou (als je dit niet kent zoek t dan op, echt hele goede muziek), hip hop, chill/lounge en wat bekende popnummers uit de jaren 70 tot 90.
Die Philips HTS6515 is toch een 2.1 set met Ambisound? Kun je de centerspeaker dan wel gebruiken eigenlijk of alleen de 2 fronts?
Anyway, als die set hebt dan is er ook al een subwoofer aanwezig. Zet je toch eerst die subwoofer lekker bij de S608?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:06:
[...]Overigens, een goede subwoofer geeft geen bonkend laag tenzij van mindere kwaliteit of verkeerd afgesteld...
Als mijn neefje Lady GaGa of andere "muziek" draait is het hier verkeerd afgesteld :P Subwoofer moet dan naar preset "Movie" of "Game" waardoor het laag op een andere manier weer wordt gegeven (bepaald bereik krijgt dan een boost van 4 - 5 dB). Leuk voor ik films, maar met muziek klopt het dan niet echt meer. Ook het volume mag dan naar standje 35. Gelukkig gelooft hij nog steeds dat Volume 40 de max is, want als ik hem vertel dat het naar Volume 80 kan gaat het niet goed komen :X

Zelf luister ik altijd op de stand "Rock" of "Jazz" en op volume 15. Geeft een veel strakker en geen bonkend laag. En de subwoofer doet dan ook wat ik wel dat hij moet doen: aanvullen en niet aanzetten.
Ik blijf erbij dat de luisterervaring voor muziek toch het meeste baat heeft bij goede frontspeakers.
Goede frontspeakers zullen 99% van het bereik doen en inderdaad is het dan wijs om daar meer geld aan uit te geven dan aan een subwoofer. Beetje krom ook op een goede subwoofer neer te zetten en dan mindere speakers.

Echter is het ook zo dat een goede speaker nog altijd baat kan hebben bij een subwoofer, alleen wordt dat door velen niet ingezien. Vraag is alleen of je een dergelijk bedrag over hebt voor een subwoofer om dat laatste beetje aan te vullen. Persoonlijk vond ik dat het geld meer dan waard. Maar begrijpelijk als iemand geen 500 euro of meer over heeft voor een subwoofer bij speakers van 250 euro de stuk. Al vond ik mijn subwoofer dus nog steeds een zeer goede aanwinst en aanvulling.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:12:
[...]
Die Philips HTS6515 is toch een 2.1 set met Ambisound? Kun je de centerspeaker dan wel gebruiken eigenlijk of alleen de 2 fronts?
Anyway, als die set hebt dan is er ook al een subwoofer aanwezig. Zet je toch eerst die subwoofer lekker bij de S608?
Philips heeft de subwoofer voorzien van een speciale connector. De subwoofer aansluiten op een andere receiver zal niet gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 22-01-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik stellen dat mijn budget 675 euro is. De Philips HTS6515 is inderdaad 2.1 ambisound en zeker geen slechte home cinema, maar overduidelijk schiet het tekort op muziek. Subwoofer heeft inderdaad speciale connector waardoor hij niet op mijn Onkyo 609 aangesloten kan worden. Verwacht ook niet dat hier verloopstekkertjes voor zijn? Bovendien trekt de sub het absoluut niet als de muziek hard staat en een zeer snelle bonk (bas) heeft. Nou werd gezegd dat de center van belang is bij het kijken van films en dat ik met de s608 beter even kan wachten met de sub gezien mijn budget. Dan lijkt het erop dat ik de s608hcs3 ga kopen en de rears voor 100 verkoop aan een vriend. Moet alleen een goede audiozaak in R'dam vinden. Ga morgen maar eens bij Foka kijken. Nog andere aanraders?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:49:
Moet alleen een goede audiozaak in R'dam vinden. Ga morgen maar eens bij Foka kijken. Nog andere aanraders?
Hobo Rotterdam is ook een zeer fijne winkel, wellicht wel wat te duur in combinatie met jouw budget. Maar iets verderop dan de Foka zit ook de Correct, ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:49:
Laat ik stellen dat mijn budget 675 euro is. De Philips HTS6515 is inderdaad 2.1 ambisound en zeker geen slechte home cinema, maar overduidelijk schiet het tekort op muziek. Subwoofer heeft inderdaad speciale connector waardoor hij niet op mijn Onkyo 609 aangesloten kan worden. Verwacht ook niet dat hier verloopstekkertjes voor zijn? Bovendien trekt de sub het absoluut niet als de muziek hard staat en een zeer snelle bonk (bas) heeft. Nou werd gezegd dat de center van belang is bij het kijken van films en dat ik met de s608 beter even kan wachten met de sub gezien mijn budget. Dan lijkt het erop dat ik de s608hcs3 ga kopen en de rears voor 100 verkoop aan een vriend. Moet alleen een goede audiozaak in R'dam vinden. Ga morgen maar eens bij Foka kijken. Nog andere aanraders?

Bedankt
Die bonk herken ik wel. Mijn eerste surroundsetje was ook een Philips met actieve subwoofer (1998). De bas was meer een bonk dan mooie lage weergave.

Ik had even niet begrepen dat je een Onkyo erop zet, sorry. :D Zal het goed doen met de S608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu druk op zoek naar speaker standaards voor de S602. De standaards moeten aardig hoog zijn omdat ze boven een hoekbank uit moeten komen en ik ze niet aan de muur wil hangen. Tot nu toe heb ik enkel de Atacama Nexus serie gevonden die 100cm hoog zijn. Hebben jullie nog tips voor deze speakers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klipsch hd theater 1000 surroundset en twee jamo S606 fronts. De subwoofer van de surroundset voegt wel degelijk wat toe bij het laag wat de fronts produceren. De subwoofer van die surround set zal zeker geen topnotch zijn, maar ik ben blij dat ie meedoet :)

De receiver is n onkyo 508, wellicht dat n dikkere receiver meer laag krijgt uit die fronts, maar de combi S606 en klipsch hd theater 1000 geeft voor mij voldoende punch.

Ik heb nog nooit een subwoofer van rond de €750 gehoord. Ben benieuwd hoeveel beter dat klinkt. Al zou dat voor die S606 een behoorlijke overkill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb de s608 en s606 naast elkaar gehoord en de s608 is inderdaad een stuk beter. De bas is veel duidelijker, het geluid veel voller en zuiverder. Met het huidige prijsverschil zou het haast idioot zijn om de s606 ipv de s608 te kopen. Helaas waren ze in de foka winkel 269 per stuk en was er niks met de prijs te doen en de hcs3 set niet bestelbaar voor een redelijke prijs. Dan wordt het waarschijnlijk voor 575 bestellen bij hifi corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:56:
Nou heb de s608 en s606 naast elkaar gehoord en de s608 is inderdaad een stuk beter. De bas is veel duidelijker, het geluid veel voller en zuiverder. Met het huidige prijsverschil zou het haast idioot zijn om de s606 ipv de s608 te kopen. Helaas waren ze in de foka winkel 269 per stuk en was er niks met de prijs te doen en de hcs3 set niet bestelbaar voor een redelijke prijs. Dan wordt het waarschijnlijk voor 575 bestellen bij hifi corner.
Dat verschil is echt groot inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Het prijsverschil is te klein om niet voor de S608 te kiezen.

Hifi Corner is vlakbij mij. Prima zaak met prima service. Ik kom regelmatig in de winkel, en ook online kun je er prima terecht. Kun je gerust een bestelling plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via tweakers zie ik dat apollo de set voor 499 heeft in dark apple (http://www.apollo.nl/prod...ple&utm_campaign=Tweakers) Heeft iemand ervaring met deze winkel? Scheelt toch 75 met hifi corner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:30:
Via tweakers zie ik dat apollo de set voor 499 heeft in dark apple (http://www.apollo.nl/prod...ple&utm_campaign=Tweakers) Heeft iemand ervaring met deze winkel? Scheelt toch 75 met hifi corner!
Dat had ik al gezien, maar ik ging uit van de zwarte uitvoering. Naar mijn mening toch wat couranter mocht je ooit willen doorverkopen. En makkelijker te combineren met je inrichting.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met Apollo, maar heb wel overwegend goede reviews over hen gelezen. Misschien dat iemand je meer kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de s608hcs3 in dark apple voor 499 bij apollo besteld met gratis verzending :)! Kan niet wachten tot ik mijn speakertjes heb en ik zal jullie natuurlijk laten weten hoe ze bevallen (als ze aankomen). Bedankt voor jullie hulp tweakers! Is speakerdraad met een dikte van 2.50mm² genoeg? Van receiver naar speaker is maar een metertje voor beide zuilen en ook voor de center Welke set heb jij thuis Harnd?

Wauw, heb de bestelling 3 minuten geleden geplaatst en ondertussen al een telefoontje van Jelle van Apollo over wanneer morgen te leveren. Hij had mijn mailtje ook bijna direct beantwoord en gratis bezorging op de 4e verdieping. Je krijgt een track en trace en een tijdsraam (time window). Tot nu toe lijkt dit een fantastische webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
De dark apple versie van de s608 is als hcs3 5.0 set goedkoper dan als 2.0 bij Apollo. :P
Wel een erg mooie deal, die hcs3! Zet mij weer aan het twijfelen om toch maar die set te nemen ipv een "highend" Klipsch reference. (Overweeg daarvan de rf-7 en dan als 2.0 te beginnen en later uitbreiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:51:
Ik heb de s608hcs3 in dark apple voor 499 bij apollo besteld met gratis verzending :)! Kan niet wachten tot ik mijn speakertjes heb en ik zal jullie natuurlijk laten weten hoe ze bevallen (als ze aankomen). Bedankt voor jullie hulp tweakers! Is speakerdraad met een dikte van 2.50mm² genoeg? Van receiver naar speaker is maar een metertje voor beide zuilen en ook voor de center Welke set heb jij thuis Harnd?

Wauw, heb de bestelling 3 minuten geleden geplaatst en ondertussen al een telefoontje van Jelle van Apollo over wanneer morgen te leveren. Hij had mijn mailtje ook bijna direct beantwoord en gratis bezorging op de 4e verdieping. Je krijgt een track en trace en een tijdsraam (time window). Tot nu toe lijkt dit een fantastische webshop!
2.5mm² is prima. Pfff goeie deal hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

als ik moet kiezen tussen de Jamo S606 HC3 set ( 445,-) en een set van JBL, 2x E80, 2xE20 en EC25, voor ongeveer dezelfde prijs (iets minder) welke heeft dan de meeste kwaliteit in huis?
Ik zie tussen de specificaties niet zo gek veel verschil zitten.

Is er ergens een plek rond Eindhoven waar mogelijk beide kan beluisteren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:07:
Mensen,

als ik moet kiezen tussen de Jamo S606 HC3 set ( 445,-) en een set van JBL, 2x E80, 2xE20 en EC25, voor ongeveer dezelfde prijs (iets minder) welke heeft dan de meeste kwaliteit in huis?
Ik zie tussen de specificaties niet zo gek veel verschil zitten.

Is er ergens een plek rond Eindhoven waar mogelijk beide kan beluisteren?

Alvast bedankt.
De JBL E serie is de (oude) Northridge van JBL. Toevallig heb ik nu nog die Northridge, en ik wil er juist vanaf. Ik heb bij daarvoor onder andere de S608 en S606 beluisterd, en die vind ik persoonlijk allebei behoorlijk beter dan de JBL E-serie. Echter, ik heb ook de nieuwere ES-serie beluisterd, en die klinkt eerlijk gezegd prima. De klank is wel heel anders als die van Jamo, met veel meer middentonen en meer aanwezigheid. Qua hoog maakt het niet zoveel uit, hoewel JBL nog net iets zuiverder lijkt op hoog volume. Als je graag het volume ver open draait moet je voor de JBL gaan. Die is enorm stabiel.

Wat betreft de ES-serie, de ES90 is meer in balans dan de ES-80 en ES-100, en daarmee de beste keus. De 80 is wat te dun in het hoog, de 100 juist teveel in het laag.

Jamo en JBL leveren in deze prijsklasse allebei prima speakers af vind ik. Je moet gewoon zelf gaan luisteren welke klank voor jou het beste is want dat verschilt gewoon behoorlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:03:
De dark apple versie van de s608 is als hcs3 5.0 set goedkoper dan als 2.0 bij Apollo. :P
Wel een erg mooie deal, die hcs3! Zet mij weer aan het twijfelen om toch maar die set te nemen ipv een "highend" Klipsch reference. (Overweeg daarvan de rf-7 en dan als 2.0 te beginnen en later uitbreiden)
Ik denk sterk aan de Klipsch RF-83 omdat die meer een allrounder is dan de RF-7. Maar de RF-7 is ook een prachtspeaker hoor. Deze Klipschen zijn tot dusverre de enige speakers geweest waar ik het echt warm van kreeg qua geluid.

Maar de prijsverschil tussen een surroundset van Klipsch of van deze Jamo's is enorm! Je hebt 3 sets S608 HCS3 voor een paar RF-7 II. De deal van Jamo is ontzettend goed en doet mij ook nog steeds twijfelen. Ik ken het gevoel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:51:

Speakerdraad van 2,5 mm is meer dan genoeg, zelfs als je wat grotere afstanden moet afleggen kan dat nog wel. Ikzelf heb 6 mm maar dat is omdat mijn rears meer dan 15 speakerkabel nodig hebben. En omdat ik de 6 mm relatief goedkoop kon krijgen.

Mijn audiosysteem bestaat uit het volgende: Yamaha AX-1070 stereo versterker, Yamaha Aventage RX-A 3010 avr, Yamaha CDX-1050 cd-speler, Yamaha Aventage BD-A 1010 Blu Ray speler en een Panasonic HD-recorder.

De speakers die er momenteel op aangesloten staan zij die uit de JBL Northridge E-serie. Maar daar wil ik dus vanaf, de speakers zijn gewoon bij lange na niet goed genoeg voor mijn apparatuur. In mijn zoektocht ben ik dus ook bij Jamo terecht gekomen, omdat het veel waar voor je geld is. Maar ik denk dat het toch Klipsch gaat worden als aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:43:
[...]

Ik denk sterk aan de Klipsch RF-83 omdat die meer een allrounder is dan de RF-7. Maar de RF-7 is ook een prachtspeaker hoor. Deze Klipschen zijn tot dusverre de enige speakers geweest waar ik het echt warm van kreeg qua geluid.

Maar de prijsverschil tussen een surroundset van Klipsch of van deze Jamo's is enorm! Je hebt 3 sets S608 HCS3 voor een paar RF-7 II. De deal van Jamo is ontzettend goed en doet mij ook nog steeds twijfelen. Ik ken het gevoel dus!
Van wat ik hoor lijkt de RF-7 II qua geluid meer op de RF-83 maar dan met wat meer kracht. (Iets minder schel dan de classic 7)
Heb de RF-7 nog niet beluisterd maar enkele anderen ondertussen al wel van Klipsch. Blijft een lastige keuze, De RF-83 is dan wel weer lokaal, bij de hificorner, goed in de aanbieding.
Wil eigenlijk ook de Jamo C807 en of C809 beluisteren aangezien die ook al vrij goedkoop te vinden zijn. De c807 is al voor onder de 400 euro per stuk te krijgen bij eshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:43:
[...]
Dat de deal goed is moet je natuurlijk niet leidend nemen. Zeker niet als Klipsch de enige speaker is die je echt wat doet. Als je dan een Jamo (of welk ander merk dan ook) neer gaat zetten ga je alleen maar spijt krijgen. Zou zo ook geen andere speakers weten die net als Klipsch gebruik maken van een hoorn en dus qua sound een beetje gelijk zitten. JBL heeft ze wel, maar die zijn volgens mij nóg duurder dan de Klipsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om de jamo s606 hcs 5 te kopen , heb als reciever : de marantz 5500 7.1
en nu de northridge e80 en e20 en ec25 + de scs sub plus 2 rear er op aan gesloten
klink prima , maar voor mijn oren toch niet genoeg , dus vroeg me af of de jamo op een marantz zal
klinken ??????????

iemand enige idee

p.s. de speakers zijn te koop..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:46:
[...]

Van wat ik hoor lijkt de RF-7 II qua geluid meer op de RF-83 maar dan met wat meer kracht. (Iets minder schel dan de classic 7)
Heb de RF-7 nog niet beluisterd maar enkele anderen ondertussen al wel van Klipsch. Blijft een lastige keuze, De RF-83 is dan wel weer lokaal, bij de hificorner, goed in de aanbieding.
Wil eigenlijk ook de Jamo C807 en of C809 beluisteren aangezien die ook al vrij goedkoop te vinden zijn. De c807 is al voor onder de 400 euro per stuk te krijgen bij eshop.
Ik zit ook op het Amerikaanse Klipsch forum en inderdaad is de RF-7 II wat dichterbij de RF-83. Overigens geldt dat ook voor de RF-82 II.

Bij Correct staat de RF-7 voor 799,- per stuk, niet veel duurder als de RF-83. Misschien is dat wat voor je?
De C807 heb ik al voor 349,- zien staan, en dat lijkt me echt een koopje. Maar als ik kijk naar een complete surroundset dan is een set Klipsch RF-83 tegenover een C809 vrijwel gelijk in prijs. En dan gaat mijn voorkeur weer uit naar de Klipsch. Blijft lastig kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:55:
[...]

Dat de deal goed is moet je natuurlijk niet leidend nemen. Zeker niet als Klipsch de enige speaker is die je echt wat doet. Als je dan een Jamo (of welk ander merk dan ook) neer gaat zetten ga je alleen maar spijt krijgen. Zou zo ook geen andere speakers weten die net als Klipsch gebruik maken van een hoorn en dus qua sound een beetje gelijk zitten. JBL heeft ze wel, maar die zijn volgens mij nóg duurder dan de Klipsch.
Dat is natuurlijk ook zo. Maar een surroundset van Klipsch kost zo'n 3000,- en de S608 zit rond de 1000,- incl. subwoofer en extra rears. Dat is nogal een verschil. Dus tja, wat doe je dan he... Ik weet ook wel dat met iets kiezen wat niet je eerste keuze is toch altijd een ontevreden onderbuik gevoel geeft. Daarom neig ik ook erg naar Klipsch, ondanks het grote prijsverschil.
Overigens, Paradigm vond ik ook wel erg goed, geen hoornspeakers maar wel zeer direct en helder. Maar Hifi Corner laat het enorm afweten met het geven van een offerte daarvan. Ze beloven wel, maar komen met niks. En Paradigm is zeer lastig leverbaar is gebleken, de andere winkels als RAF konden al niet eens meer complete surroundsets leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik heb een Onkyo TX-SR608 receiver met een front speaker uitgang en een bi-amp uitgang. Ik heb uit beide uitgangen speakerkabel lopen naar mijn jamo s608 welke ik sinds gisteren heb staan. Maakt het nog uit op welke ingang de kabels worden aangesloten? De handleiding bij de speakers geeft hierover geen uitsluitsel. Ik gok front onder en bi-amp boven, maar klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Roog1317 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:03:
De handleiding bij de speakers geeft hierover geen uitsluitsel. Ik gok front onder en bi-amp boven, maar klopt dat ook?
Staat het niet in de handleiding van de Onkyo? Zou echt de eerste manual zijn die niet laat zien hoe passief Bi-amp aangesloten moet worden. Overigens is je aanname correct, Low Level is de gewone uitgangen de High Lever de Bi-amp. Al zou het in theorie geen verschil moeten maken aangezien het dus passief Bi-amp is en het filter nog steeds wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De handleiding van de Jamo S606/608 is hier ook niet echt duidelijk over.
Een aanname zou zijn dat de originele frontspeaker aansluitingen op de onderste aansluitingen van de Jamo S606/608 aangesloten moeten worden en de bi-amp aansluitingen op de bovenste aansluitingen van de Jamo S606/608.
Dit puur vanwege de redenatie dat de subwoofer onderin geplaatst is en de mid/hoog bovenin de kast.

Of er verschil zit in het geleverde vermogen op deze aansluitingen weet ik niet maar er zou wel een verschil in filtering in de Onkyo kunnen zitten als de versterker op bi-amp ingesteld staat.

Ik heb het in ieder geval al een paar jaar tot volle tevredenheid op deze manier aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
In theorie zou het niets moeten uitmaken. De stroom verdeeld zich gewoon over de twee aanluitingen volgens de normale natuurwetten als het interlinkje tussen de aansluitingen is geplaatst. De weerstand van dat interlinkje en het daardoor opgewekte spanningsverschil boven en onder kan je verwaarlozen (mocht je denken het wel te horen, doe er dan luidspreker kabels tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
TomG88 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:37:
In theorie zou het niets moeten uitmaken. De stroom verdeeld zich gewoon over de twee aanluitingen volgens de normale natuurwetten als het interlinkje tussen de aansluitingen is geplaatst. De weerstand van dat interlinkje en het daardoor opgewekte spanningsverschil boven en onder kan je verwaarlozen (mocht je denken het wel te horen, doe er dan luidspreker kabels tussen).
De onkyo stuurt hoge en lage tonen over verschillende kabels uit. Daardoor komen de 'goede frequenties' op de goede ingang in de Onkyo uit en worden de filters van de Jamo's deels gepasseerd. Als die filters niet 100% efficiënt/correct zijn (wat volgens mij nooit 100% kan) dan zorg je hiermee in theorie voor wat minder verlies en wellicht minder andere effecten t.o.v. wanneer die filtering digitaal gebeurt (wat ws zo is in de Onkyo).

Ik weet niet in hoeverre het tussen mijn oren zit, maar ik had het idee dat alles net wat 'preciezer' klinkt. Dat bijvoorbeeld achtergrondzang wat beter te onderscheiden is van de rest.

Heb ook geprobeerd dat bruggetje door gewone dikke speakerkabel te vervangen maar daar hoorde ik geen enkel verschil tussen (wat achteraf ook wel logisch is als je naar het zilveren hifi-kabels / elven / maanlicht-topic kijkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
Wat jij zegt klopt. Zoals ik het ook schreef bedoelde ik 1 kabel (Dus niet Bi-Wire) op 1 van de aansluitingen. Dan maakt het niet uit. Met 2 aansluitingen lijkt het me inderdaad logisch om de juiste signalen naar de juiste filters te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sjaool schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:11:
De handleiding van de Jamo S606/608 is hier ook niet echt duidelijk over.
Je moet dan ook in de handleiding van de receiver kijken. In elke manual van elke receiver - die passief Bi-Amp ondersteunt - staat het namelijk in ;)
TomG88 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:37:
Die mening deel ik. Met passief Bi-Amp omzeil je de filters in de speakers niet, dat is pas als je echt gaat Bi-ampen. Dan moet je eigenlijk ook de filters in de speakers verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FeaR schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:51:
[...]
Je moet dan ook in de handleiding van de receiver kijken. In elke manual van elke receiver - die passief Bi-Amp ondersteunt - staat het namelijk in ;)
Mocht de receiver wel filteren of je wilt 2 monoblokken gaan gebruiken dan is het toch wel handig om te weten op welke aansluitingen op de speaker je de kabels moet aansluiten en hierin is de handleiding van Jamo dus niet duidelijk.

Nu zul je dit wel gauw genoeg horen maar het zou wel handig zijn als Jamo wat meer helderheid zou verschaffen over het bi-ampen en de filtering in de S606/608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sjaool schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:46:
[...]
Mocht de receiver wel filteren of je wilt 2 monoblokken gaan gebruiken dan is het toch wel handig om te weten op welke aansluitingen op de speaker je de kabels moet aansluiten en hierin is de handleiding van Jamo dus niet duidelijk.

Nu zul je dit wel gauw genoeg horen maar het zou wel handig zijn als Jamo wat meer helderheid zou verschaffen over het bi-ampen en de filtering in de S606/608.
De handleiding van Jamo is inderdaad erg sumier en eigenlijk behoorlijk slecht op dat gebied. Maar Jamo is daarin niet de enige. Ik heb net nog even wat handleidingen van (7.1) receivers doorgelezen en ook wat handleidingen van speakers met mogelijkheid tot bi-amp/bi-wire, en in veel gevallen wordt er bij de speakers niets gezegd over hoe het aangesloten moet worden. In elke handleiding van de receiver/versterker staat het wel.

Maar aan de andere kant, op elke speaker staat wel aangegeven welke ingangen de High Level dan wel de Low Level zijn. En eigenlijk in 99% van de gevallen niet nodig als de terminals - net als bij de Jamo - recht boven elkaar zitten. High Level is altijd boven en Low Level altijd onder. Heb het ooit één keer anders gezien op een Elac, maar dat kwam omdat de sticker verkeerd op zat (op een speaker van 7000 euro de stuk :X ).

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste