Ghehehe, waarom moet ik hierbij aan die treasure gnomes denken die je op de beta filmpjes zietBulls schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:34:
Dan knipt Blizzard gewoon een gat in je zak zodat je per stap geld verliest.
Anoniem: 397458
Zodra je geld aan een NPC betaald is het weg, iets anders kan je er niet van maken.
Dat je er een item voor terug krijgt maakt dan niks uit, gevolg van geld > items gaat het naar items > geld, daardoor zullen de prijzen voor items lager worden, wat betekent dat je meer met je gold kan kopen wat je gold meer waarde geeft.
Zodra je op het punt geld > items zit, betekent dit dat iedereen daar zit en dat ze geld genoeg hebben, op dat moment hebben ze er dus ook niks aan om geld voor hun spullen te krijgen en dus is je gold waardeloos.
Het feit dat jij je gold bij een npc omruilt voor een item is dus wel degelijk een moneysink.
Dat je er een item voor terug krijgt maakt dan niks uit, gevolg van geld > items gaat het naar items > geld, daardoor zullen de prijzen voor items lager worden, wat betekent dat je meer met je gold kan kopen wat je gold meer waarde geeft.
Zodra je op het punt geld > items zit, betekent dit dat iedereen daar zit en dat ze geld genoeg hebben, op dat moment hebben ze er dus ook niks aan om geld voor hun spullen te krijgen en dus is je gold waardeloos.
Het feit dat jij je gold bij een npc omruilt voor een item is dus wel degelijk een moneysink.
Anoniem: 112609
Of ze laten je gewoon bij elke death al je gold droppen zoals bij PVP in d2Bulls schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:34:
Dan knipt Blizzard gewoon een gat in je zak zodat je per stap geld verliest.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 112609 op 21-09-2011 14:22 ]
Anoniem: 379651
Natuurlijk wel, maar je krijgt er niet de materials uit die je er in stopte. Dat zou namelijk gamebreaking zijn. Want dan kun je altijd blijven rerollen, zolang je maar genoeg gold hebt.Anoniem: 112609 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:11:
Of je het dan weer kan salvegen voor materials zou ik niet weten.
Echte economen allemaal hier..... Petje af.
Overigens snap ik de discussie niet zo over de rol van Gold. Die was in D2 toch totaal onbelangrijk? Althans, ik speelde niet op de battlenet servers en had er weinig mee. Zie ook niet direct wat het belang is in D3 buiten wat upgrades en de AH. Volgens mij gaat het zichzelf wel regelen.
Overigens snap ik de discussie niet zo over de rol van Gold. Die was in D2 toch totaal onbelangrijk? Althans, ik speelde niet op de battlenet servers en had er weinig mee. Zie ook niet direct wat het belang is in D3 buiten wat upgrades en de AH. Volgens mij gaat het zichzelf wel regelen.
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.
In D3 zal het zondermeer wel een grotere rol vervullen omdat je buiten de RMAH om ook nog een gewone AH hebt, waarbij ingame gold de valuta van toepassing is.Jackson Claxon schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:25:
Oops: die noemde je zelf ook al. Enfin... die normale AH zal veel activiteit zien, wat dus de rol van ingame gold enkel zal bevorderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 379651 op 21-09-2011 14:27 ]
UiteraardAnoniem: 379651 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:20:
[...]
Natuurlijk wel, maar je krijgt er niet de materials uit die je er in stopte. Dat zou namelijk gamebreaking zijn. Want dan kun je altijd blijven rerollen, zolang je maar genoeg gold hebt.En dat soort zaken zijn nu net de zaken die we wél zagen in D2 en die ze dus keihard hebben aangepakt in D3.
Dan weet je zeker dat er in no-time de eerste chineese bots aan de lopende band gaan draaien
Anoniem: 399205
even off topic en dan heb ik nog D3 economy topic aanvulling
off:
echte economen zouden beter eens de gehele basis van onze huidige economie herbekijken want die is al gebaseerd op een grote fout
een economie doet het slechts goed als er groei is,
dus om altijd een goeie economie te hebben moet er altijd groei zijn
dus een steeds groeiende afzetmarkt = meer mensen
maar we hebben geen onbeperkte grondstoffen dus is dit onmogelijk
op het nieuws zijn ze altijd bezig over opwarming van het klimaat maar de achterliggende reden daar hebben ze het nooit over, overbevolking die niet getemd wordt omwille van economische redenen maakt onze wereld volledig kapot maar ja daar kan ik niet veel tegen beginnen dus verlies ik me maar al te graag in de virtuele wereld
ontopic:
diablo 3 economie
virtuele grondstoffen, virtueel geld, dat kan altijd blijven groeien
zolang als ze dupen en botruns kunnen tegengaan zal de economie zichzelf balanceren adhv vraag en aanbod
als een item dan 10 g of 10K g moet kosten is bijzaak
blizzard zal heus genoeg aandacht geschonken hebben aan het economisch aspect aangezien ze er zelf een graantje van willen meepikken met de RMAH
de goldsinks zijn misschien een beetje te omzeilen door alles dat je vindt op te rapen en te verkopen maar ik vermoed dat als add socket al 25K kost, ze wel meer dan genoeg gold sinks hebben ingebouwd om ervoor te zorgen dat je héél veel zal moeten farmen om niet gold starved te zijn als je alle ubershit wil op je uberchamp
blizzard is goed in overdrijven, check als voorbeeld al hoeveel gems je nodig hebt om de perfect gem te bekomen
ze hebben gezien hoelang een diablo 2 kan meegaan en hebben er zeker rekening mee gehouden om LONG LONG LONG term goals in te bouwen zodat er altijd iets zal zijn dat je kan blijven doen en de houdbaarheid van D3 wel pas zal vervallen tegen 2022, dus de economie moet ook meegaan tot dan
off:
echte economen zouden beter eens de gehele basis van onze huidige economie herbekijken want die is al gebaseerd op een grote fout
een economie doet het slechts goed als er groei is,
dus om altijd een goeie economie te hebben moet er altijd groei zijn
dus een steeds groeiende afzetmarkt = meer mensen
maar we hebben geen onbeperkte grondstoffen dus is dit onmogelijk
op het nieuws zijn ze altijd bezig over opwarming van het klimaat maar de achterliggende reden daar hebben ze het nooit over, overbevolking die niet getemd wordt omwille van economische redenen maakt onze wereld volledig kapot maar ja daar kan ik niet veel tegen beginnen dus verlies ik me maar al te graag in de virtuele wereld
ontopic:
diablo 3 economie
zolang als ze dupen en botruns kunnen tegengaan zal de economie zichzelf balanceren adhv vraag en aanbod
blizzard zal heus genoeg aandacht geschonken hebben aan het economisch aspect aangezien ze er zelf een graantje van willen meepikken met de RMAH
de goldsinks zijn misschien een beetje te omzeilen door alles dat je vindt op te rapen en te verkopen maar ik vermoed dat als add socket al 25K kost, ze wel meer dan genoeg gold sinks hebben ingebouwd om ervoor te zorgen dat je héél veel zal moeten farmen om niet gold starved te zijn als je alle ubershit wil op je uberchamp
blizzard is goed in overdrijven, check als voorbeeld al hoeveel gems je nodig hebt om de perfect gem te bekomen
ze hebben gezien hoelang een diablo 2 kan meegaan en hebben er zeker rekening mee gehouden om LONG LONG LONG term goals in te bouwen zodat er altijd iets zal zijn dat je kan blijven doen en de houdbaarheid van D3 wel pas zal vervallen tegen 2022, dus de economie moet ook meegaan tot dan
Mocht je met salvagen precies de ingelegde materials terug krijgen dan ben je nog wel de gold kwijt, maar er moet natuurlijk ook een material sink zijn, dus ik denk dat je tegen de 50 tot 70% terug kan krijgen.
Als gold waarde heeft maakt het items voor iedere speler ook wat toegankelijker.Jackson Claxon schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:25:
Zie het op deze manier, in D2 had moest je fatsoenlijke items of runes vinden voor je kon gaan meedoen in de ruilhandel (of op een site met USD kopen), echter om die items te kunnen krijgen moest je dus gear hebben om op een fatsoenlijke moeilijkheidsgraad te kunnen farmen om de items te verzamelen om mee te handelen, dat zit niet helemaal lekker.
Daarnaast had je als je pech had gewoon pech en zat je dus in een vicieuze cirkel.
Gold daarintegen opent deuren die anders gesloten bleven, gold uit normal or nightmare is hetzelfde als gold uit hell of inferno, uiteraard zal er wat minder droppen in nightmare, maar ongeacht van hoeveel ongeluk je hebt gold dropt er, en als gold waarde heeft kan je items kopen die ervoor zorgen dat ook jij uiteindelijk inferno kan gaan doen.
Gold is een gebruiksvriendelijker ruilmiddel dan items, daarom is het (in mijn ogen) belangrijk dat gold een waarde heeft, het maakt het spel beter speelbaar voor iedereen waar ook de minder gelukkigen progressie kunnen afdwingen.
Dit is mijn reden waarom ik de waarde van gold belangrijk vind, of anderen of Blizzard deze mening delen weet ik niet, misschien vond Blizzard het gewoon raar dat er iets in een spel had wat eigenlijk geen functie had, of in ieder geval niet de functie die het zou moeten hebben.
Niet geheel, in mijn dagen van "herintrede" toen 1.11 net uit was heb ik Perfect Gems en Chipped gems verkocht voor een aantal leuke items, deze gems gebruikte ze voor het cuben van items (Charms) en waren ook wat waard. Het zij dat ik voor bv 80 PG een item kocht maar toch was het beter dan me leven wagen op NM Baalruns (HC) met crappy gear om het een en ander te vinden in begin dagenAnoniem: 397458 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:44:
[...]
Als gold waarde heeft maakt het items voor iedere speler ook wat toegankelijker.
Zie het op deze manier, in D2 had moest je fatsoenlijke items of runes vinden voor je kon gaan meedoen in de ruilhandel (of op een site met USD kopen), echter om die items te kunnen krijgen moest je dus gear hebben om op een fatsoenlijke moeilijkheidsgraad te kunnen farmen om de items te verzamelen om mee te handelen, dat zit niet helemaal lekker.
Daarnaast had je als je pech had gewoon pech en zat je dus in een vicieuze cirkel.
Ik hoop dat er een beetje een mix komt van Gold en items voor het traden... We'll see.
Heb in ieder geval de DIII Beta Client op me MBPro gezet hopende op een key

[ Voor 9% gewijzigd door Pat-Juh op 21-09-2011 14:52 ]
Gems kwamen pas vanaf dat craften interessant werd gemaakt, en als je het goed bekijkt waren die gems het verlengde van gold, je kan het overal farmen alleen dropt het wat minder (zwakker chipped, flawed bv) in normal. Gems kunnen die rol in DIII niet vervullen, omdat deze nuttig en gewild zullen zijn en niet in overvloed aanwezig zoals in DII.Pat-Juh schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:50:
[...]
Niet geheel, in mijn dagen van "herintrede" toen 1.11 net uit was heb ik Perfect Gems en Chipped gems verkocht voor een aantal leuke items, deze gems gebruikte ze voor het cuben van items (Charms) en waren ook wat waard. Het zij dat ik voor bv 80 PG een item kocht maar toch was het beter dan me leven wagen op NM Baalruns (HC) met crappy gear om het een en ander te vinden in begin dagen...
Gold blijft altijd die rol vervullen en zoals je zelf al aangeeft dat als oplossing in DII gems werden gebruikt op de manier zoals je Gold gebruikt geeft alleen maar nog meer aan dat er vraag is naar zo'n soort betaalmiddel.
Ik weet wat gems e.d kunnen, maar het was voor mijn illustratie van het nut van Gold-waarde niet belangrijk omdat deze 2 op dezelfde manier functioneren, farmen op normal - nightmare om hell viable to kopen.
Je hoeft niet bang te zijn voor het ontbreken van item voor item ruilen, zeker de beste items zullen mensen liever niet voor gold verkopen. Als je het item niet kan gebruiken (in dit voorbeeld is het een heel goed item) maar er is een item waarvan je weet dat je het wilt hebben dan zal men dit proberen te krijgen middels een item voor item ruil.
Het gevaar van je goede item op de AH verkopen is dat het item dat jij wilt hebben er wellicht niet is en misschien zelfs voor een 2-3 weken niet er zal zijn, als jij dan jouw item dan verkoopt voor gold weet je niet wat er met gold value gaat gebeuren in de tussentijd, wellicht is wat toen veel was opeens niet meer zoveel waard en kan jij dus als gevolg jouw item niet krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 397458 op 21-09-2011 15:02 ]
Ik spaarde altijd over meerdere playthroughs alle gems op en die trade ik weer voor runes, waar je vervolgens de items voor kan ruilen die je wil. Maar om even 30 of 40 PGMs op te sparen en willen ze soms ook nog een keer de skulls niet. Maar heb er menig Um's en Pul's voor geruild, alleen duurder dat soms wel even.Pat-Juh schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:50:
[...]
Niet geheel, in mijn dagen van "herintrede" toen 1.11 net uit was heb ik Perfect Gems en Chipped gems verkocht voor een aantal leuke items, deze gems gebruikte ze voor het cuben van items (Charms) en waren ook wat waard. Het zij dat ik voor bv 80 PG een item kocht maar toch was het beter dan me leven wagen op NM Baalruns (HC) met crappy gear om het een en ander te vinden in begin dagen...
Tegenwoordig is een Ist zelfs maar 30 of 40 pgm.

[ Voor 21% gewijzigd door Bulls op 21-09-2011 15:00 ]
Ik hoop niet dat het die kant op gaat dat iets wat nu 10 G kost later 10k G kost, want de loot van gold is niet verduizendvoudigd terwijl de prijzen dat wel zijn, dus door normaal te spelen krijg je nog steeds de lage gold drops en vendor prijzen terwijl alles op de AH voor mega bedragen gaat. Mede verantwoordelijk door de gold farmers. En om dan mee te komen moet je of gold kopen of zelf goede items auctionen. Maar gewoon geld van items in de cauldron dumpen heeft amper nog nut dan, alleen voor NPC services.Anoniem: 399205 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:41:
[...]
diablo 3 economie
En dan draait eht erop uit dat je niets meer op pakt behalve voor materials en de goede items om op de AH te verkopen voor de superinflated prijs.
Laten we hopen dat het niet zover komt, anders kan het zelfs zo zijn dat de AH obsolete wordt, want de miljarden gold voor items heeft dan geen nut meer, omdat je er niet meer mee kan dan andere veel te dure items kopen.
Dan rest het alleen nog dat Blizzard het gold net als met de Lire een paar nullen weg haalt zodat het weer wat gangbaarder wordt.
Laten we hopen dat dit doomscenario niet werkelijkheid wordt.
Mensen die in Diablo 2 niet op battle.net gespeeld hebben zullen sowieso weinig ervaring hebben met de verslavende aspecten van Diablo 2
Tevens alle andere zaken die online wel gelde en offline niet. Zoals bijvoorbeeld goud/item fever. Denk ook dat we vooral on-topic verder moeten gaan voordat Psycho met z'n knuppeltje langskomt ;-)
Edit @ hierboven:
Blizzard doet niets met de economie... dat is ondertussen al zovaak voorbij gekomen. Ik snap persoonlijk ook de discussie niet... Als de economie door de playerbase gecontrolleerd wordt, dan zal dat uitstekend gaan werken, zie bijvoorbeeld WoW of de echte wereld.
Je kunt bijvoorbeeld een auto van 15 jaar oud met 150 000 km op de teller voor 5000000 gold op de ah zetten, maar dat betekend niet dat het verkocht wordt, 500 gold zou in dit voorbeeld een respectabele waarde zijn. Ik denk dus er een discussie is om niets.
Edit @ hierboven:
Blizzard doet niets met de economie... dat is ondertussen al zovaak voorbij gekomen. Ik snap persoonlijk ook de discussie niet... Als de economie door de playerbase gecontrolleerd wordt, dan zal dat uitstekend gaan werken, zie bijvoorbeeld WoW of de echte wereld.
Je kunt bijvoorbeeld een auto van 15 jaar oud met 150 000 km op de teller voor 5000000 gold op de ah zetten, maar dat betekend niet dat het verkocht wordt, 500 gold zou in dit voorbeeld een respectabele waarde zijn. Ik denk dus er een discussie is om niets.
[ Voor 45% gewijzigd door Dakreal op 21-09-2011 15:11 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Als alles zo duur is in vergelijking met wat er dropt, kan niemand het kopen, omdat iedereen datzelfde probleem heeft. Gold kopen kan alleen van andere spelers dus dat helpt ook niet, de enige manier om gold in de game te krijgen is monsters te doden. En wanneer er niemand iets kan kopen, zakt de prijs automatisch. Marktwerking.Bulls schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:06:
[...]
Ik hoop niet dat het die kant op gaat dat iets wat nu 10 G kost later 10k G kost, want de loot van gold is niet verduizendvoudigd terwijl de prijzen dat wel zijn, dus door normaal te spelen krijg je nog steeds de lage gold drops en vendor prijzen terwijl alles op de AH voor mega bedragen gaat. Mede verantwoordelijk door de gold farmers. En om dan mee te komen moet je of gold kopen of zelf goede items auctionen. Maar gewoon geld van items in de cauldron dumpen heeft amper nog nut dan, alleen voor NPC services.
En dan draait eht erop uit dat je niets meer op pakt behalve voor materials en de goede items om op de AH te verkopen voor de superinflated prijs.
Laten we hopen dat het niet zover komt, anders kan het zelfs zo zijn dat de AH obsolete wordt, want de miljarden gold voor items heeft dan geen nut meer, omdat je er niet meer mee kan dan andere veel te dure items kopen.
Dan rest het alleen nog dat Blizzard het gold net als met de Lire een paar nullen weg haalt zodat het weer wat gangbaarder wordt.
Laten we hopen dat dit doomscenario niet werkelijkheid wordt.
Ik beeld puur een superinflatiescenario uit voor het geval als er wel teveel gold over blijft door te weinig gold sinks. En dat kan door goldfarmers komen, want die geven niets uit en verzamelen alleen.kloos2 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:10:
[...]
Als alles zo duur is in vergelijking met wat er dropt, kan niemand het kopen, omdat iedereen datzelfde probleem heeft. Gold kopen kan alleen van andere spelers dus dat helpt ook niet, de enige manier om gold in de game te krijgen is monsters te doden. En wanneer er niemand iets kan kopen, zakt de prijs automatisch. Marktwerking.
Dit is een zeer goede ontopic discussie, en elk geval constructiever als al dat beta key gejammer van de laatste 10 paginas.Dakreal schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:08:
Mensen die in Diablo 2 niet op battle.net gespeeld hebben zullen sowieso weinig ervaring hebben met de verslavende aspecten van Diablo 2Tevens alle andere zaken die online wel gelde en offline niet. Zoals bijvoorbeeld goud/item fever. Denk ook dat we vooral on-topic verder moeten gaan voordat Psycho met z'n knuppeltje langskomt ;-)
Het gaat er ook niet om voor hoeveel mensen het erop zetten, maar hoeveel gold er straks mogelijk teveel is waardood de waarde voor de speler lager wordt, terwijl het voor de ingame zaken nog steeds hetzelfde blijft.Blizzard doet niets met de economie... dat is ondertussen al zovaak voorbij gekomen. Ik snap persoonlijk ook de discussie niet... Als de economie door de playerbase gecontrolleerd wordt, dan zal dat uitstekend gaan werken, zie bijvoorbeeld WoW of de echte wereld.
Ik neem vaak als voorbeeld Guild Wars, daar was bijna alles op de AH 1000 gold of 2500. (of was het nu 10 en 25k, te lang geleden) terwijl je met een beetje looten per dag amper 1 G kreeg, dus met andere woorden waren de prijzen op de AH afgestemd op de goldfarmers en niet op de regulars. Om mee te komen moest je dus zelf die dure items looten en verkopen of ook eerst dik gaan farmen.
[ Voor 128% gewijzigd door Bulls op 21-09-2011 15:18 ]
Ik denk dat je onderschat hoeveel invloed, zij het indirect, Blizzard uitoefent op de economie. Dat het in WoW loopt als een zonnetje is niet de verdienste van de spelers, maar van een slim uitgedachte geldstroom door de ontwerpers.Dakreal schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:08:
Misschien heb ik het mis hoor, echt craften in D2 is misschien van 6jaar terug oid.sbmuc schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:43:Waar Blizzard het iig opspeeld is het craften. Bij Diablo 2 kon je de beste items vinden via gear gevonden van mobs kon krijgen kun je bij Diablo 3 de beste items craften.
Dus je hoeft echt niet te craften als je dat niet wil, je zal prima gear kunnen vinden alleen al van mobs. Alleen wil je het beste van het beste dan zul je die moeten craften.
Maar ik dacht dat er vooral voor pvp een aantal craftable items waren die met loot niet te verkrijgen waren.
Had je ten opzichte van een magic item niet dat je 1 extra modifier had?
Meen me te herrineren dat je populaire +2 ama amu's had met hoge dex,str en life/mana
Ringen, Amuletten en Gloves werden/worden in 1.11 nog veel gecraft, een 2+ sorc of 3+ fire bv met leuke FCR en vita en res is nog wel wat waard..Sinned123 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:23:
[...]
Misschien heb ik het mis hoor, echt craften in D2 is misschien van 6jaar terug oid.
Maar ik dacht dat er vooral voor pvp een aantal craftable items waren die met loot niet te verkrijgen waren.
Had je ten opzichte van een magic item niet dat je 1 extra modifier had?
Meen me te herrineren dat je populaire +2 ama amu's had met hoge dex,str en life/mana
Craften vindt zondermeer nog steeds wel plaats hoor. Ik heb D2 nog uitgebreid gespeeld in 2010 en toen was er nog wel een markt voor craftables. Misschien niet zo'n sterke markt als voorheen maar zeker nog wel een markt.Sinned123 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:23:
Misschien heb ik het mis hoor, echt craften in D2 is misschien van 6jaar terug oid.
Dat is inderdaad wat ik dacht.Anoniem: 379651 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:27:
[...]
Craften vindt zondermeer nog steeds wel plaats hoor. Ik heb D2 nog uitgebreid gespeeld in 2010 en toen was er nog wel een markt voor craftables. Misschien niet zo'n sterke markt als voorheen maar zeker nog wel een markt.
Maar het leek net alsof craftables waardeloos waren in D2 en in mijn beleving was dat juist helemaal niet.
Wel wist ik dat het weinig zin had om armor en dergelijke te craften.
Maar leuke gloves +3skill met knockback waren weer super populair.
Voordeel van craften vond ik zelf, relatief goedkoop en mits zelf gedaan. Niet geduped
Was het een probleem dan dat gold niks waard was in D2? Ik had er in ieder geval geen problemen mee en voor mij was deel van het spel het handig ruilen en het afzoeken van de trading channels op zoek naar goede deals. Je ruilde gewoon tegen andere items
D2JSPStarC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:40:
Was het een probleem dan dat gold niks waard was in D2? Ik had er in ieder geval geen problemen mee en voor mij was deel van het spel het handig ruilen en het afzoeken van de trading channels op zoek naar goede deals. Je ruilde gewoon tegen andere items
Anoniem: 36835
Ik vond het ook geen probleem, puur omdat ik niet beter wist, en omdat ik 5 mule accounts vol met Soj's had 
Dit was nog voor d2jsp. D2jsp mogen ze van mij oprollen.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 21-09-2011 15:43 ]
Dat niet alleen want ik neem dat ook die mensen:sbmuc schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:26:
[...]
Enige money sink die je dan hebt zijn je repair kosten..
[list=X]• Sockets in items willen maken
• Gems willen unsocketen
• Skillrunes willen unsocketen
• Hun artisans moeten upgraden
En zo zijn er wel meer dingen die we niet weten of die ik vergeet. Ik heb het al vaker gezegd, Blizzard zorgt er echt wel voor dat er genoeg money sinks zijn
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Voor mij was dit dus wel een probleem. Ik heb immers nooit één SoJ gevonden, laat staan een item dat er één waard was vanwege het vele gedupe en gebot.Anoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:42:
Ik vond het ook geen probleem, puur omdat ik niet beter wist, en omdat ik 5 mule accounts vol met Soj's had
Fingers crossed dat goud/gold nu wel effectief waarde heeft.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dit is mede mogelijk gemaakt door dupes & bots incorporated.Anoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:42:
Als je in een wereld zit waar jij en alles om je heen volledige legit is, dan had je geen accounts vol met SoJ's waren rare items en runes ook echt rare, en zouden ze nooit in voldoende getallen aanwezig zijn om geschikt te zijn als enige ruilemiddel.
Ik daag je uit om je gold in DIII enkel voor jezelf te gebruiken en niet om items mee aan te schaffen en dus d.m.v. items die je vindt te ruilen.
Had je die SOJ's gekocht dan ergens? Ik had ooit een keer voor 10 euro 2 SOJ's om te gebruiken en wat high runes gekocht om te traden, Gul runes ofzo want ik had uitgerekend dat Gul ruilen voor 2 IST goedkoper zou zijn als de 2 IST kopen, ik weet het niet precies meer. Maar met die boost aan trade value had ik plotseling wel veel items kunnen ruilen die ik anders nooit gekregen zou hebben. Waaronder Trang Ouls en Natalyas compleet en 2 Bartucs etc...Anoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:42:
1. I know. Dat was diablo2. Er moest een ruilmiddel zijn, een currency, en dat was de soj. In de mainstream online wereld van D2 was dat gewoon geaccepteerd. Je kan wel zeuren dat dat zo slecht was en anti bot anti dupe dit en dat... maar het heeft online diablo 2 gemaakt tot wat het was. En geef toe, het was een super spel om te spelen. Die enkele heidenaar die zich niet met die wereld wou associeren heeft mijns inziens veel plezier gemist. Dit alles in de tijd waarin ik speelde, na die ladder update heb ik weinig meer gespeeld.Anoniem: 397458 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:12:
[...]
Dit is mede mogelijk gemaakt door dupes & bots incorporated.
Als je in een wereld zit waar jij en alles om je heen volledige legit is, dan had je geen accounts vol met SoJ's waren rare items en runes ook echt rare, en zouden ze nooit in voldoende getallen aanwezig zijn om geschikt te zijn als enige ruilemiddel.
Ik daag je uit om je gold in DIII enkel voor jezelf te gebruiken en niet om items mee aan te schaffen en dus d.m.v. items die je vindt te ruilen.
2. Waarom zou ik? Ik pas me gewoon aan aan hoe D3 zich ontwikkeld. Net zoals ik in D2 deed. Ik heb toch wel plezier.
Nee, ben een keer in een dupe game beland. Dat was als een kind in een snoepwinkel. Moreel niet goed, I know, maar what the hell, ik had er plezier van. Waarom stubborn zijn als het spel zich er naar vormt.
Ik hoop heel erg dat D3 vrij blijft van die onzin. En ik heb er wel vertrouwen in.
Imo, met een dagje mephi runs doen, had je echt wel iets wat een soj waard was. (ik kom uit de tijd, dat een harlequins crest 2sojs was) een Soj zelf heb ik ook nooit gevonden, en toch wel aardig wat jaren gespeeld. Wel een bull kathos weddingbandKapoen schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:54:
[...]
Voor mij was dit dus wel een probleem. Ik heb immers nooit één SoJ gevonden, laat staan een item dat er één waard was vanwege het vele gedupe en gebot.
Fingers crossed dat goud/gold nu wel effectief waarde heeft.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 21-09-2011 16:36 ]
Tegenwoordig mag je er op rekenen dat ze daar aan denken. bvb door elk item een uniek ID nummer te geven.Anoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:23:
Nee, ben een keer in een dupe game beland. Dat was als een kind in een snoepwinkel. Moreel niet goed, I know, maar what the hell, ik had er plezier van. Waarom stubborn zijn als het spel zich er naar vormt.
Ik hoop heel erg dat D3 vrij blijft van die onzin. En ik heb er wel vertrouwen in.
[...]
Imo, met een dagje mephi runs doen, had je echt wel iets wat een soj waard was.
d2jsp bestaat al HEEL erg lang he ;-) Ik kreeg zelfs verwijten dat ik m'n d2jsp account gekocht zou hebben op ebay omdat ik niet zo een spamlord ben... en 5 mule accounts vol met sojs had vast te maken met de welbekende reroll bugAnoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:42:
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ten eerste zie je mij niet zeuren, je ziet mij uitleggen waarom jij er geen last van had, en waarom het dus nog steeds belangrijk is dat Gold deze keer wel een waarde heeft in DIII.Anoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:23:
[...]
1. I know. Dat was diablo2. Er moest een ruilmiddel zijn, een currency, en dat was de soj. In de mainstream online wereld van D2 was dat gewoon geaccepteerd. Je kan wel zeuren dat dat zo slecht was en anti bot anti dupe dit en dat... maar het heeft online diablo 2 gemaakt tot wat het was. En geef toe, het was een super spel om te spelen. Die enkele heidenaar die zich niet met die wereld wou associeren heeft mijns inziens veel plezier gemist. Dit alles in de tijd waarin ik speelde, na die ladder update heb ik weinig meer gespeeld.
2. Waarom zou ik? Ik pas me gewoon aan aan hoe D3 zich ontwikkeld. Net zoals ik in D2 deed. Ik heb toch wel plezier.
Mijns inszien heeft het niet Diablo 2 gemaakt tot wat het was, het traden was voor mij bijzaak, zeker omdat er dus gewoon teveel items waren en het traden daardoor voor mij niet iets was wat ik interessant vond, de game op zichzelf vond ik wel leuk, en multiplayer omdat niks beter was dan met wat biertjes en vrienden een avondje te diabloen.
Het kan echter wel het spel plezier voor nieuwe of legit spelers verpesten omdat ze dus niet op een normale manier kunnen traden zoals anders wel het geval zou zijn geweest, het lijkt alsof jij het dupen en botten wel oke vond (nu snap ik dat als je zelf 5 mule accounts vol hebt met duped SoJ's) maar het heeft een groot gedeelte van het spel toch wel veranderd en niet in positieve zin.
Mjah dat is dus de misconceptie die is ontstaan door botten, dupen en maphack.Anoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:23:
[Imo, met een dagje mephi runs doen, had je echt wel iets wat een soj waard was. (ik kom uit de tijd, dat een harlequins crest 2sojs was) een Soj zelf heb ik ook nooit gevonden, en toch wel aardig wat jaren gespeeld. Wel een bull kathos weddingband
Een dagje Mephruns levert je over het algemeen dus geen Shako op, als je geluk hebt krijg je een Shako maar als je niet in 1x naar de volgende verdieping kan teleporten (mh of bot) of 400 mephruns op een dag doet (bot) dan vind je echt niet zoveel items.
Ik denk dat ook best veel mensen teleurgesteld zullen zijn in de droprate in DIII omdat alles dus rijkelijk aanwezig was in DII wat in DIII niet het geval zou zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 397458 op 21-09-2011 16:43 ]
Hmm op die manier alle beste items kunnen "ophalen" wanneer je het uit komt is eigenlijk het zelfde als spelen met cheats. Of een adventure met Walkthrough spelen. Totaal geen uitdaging meer.
Alles wat je zelf vind is dan niets waard voor je gevoel omdat je toch alles al hebt en teveel.
Ich brauche vieles und viel davon
Und nur für mich, nur für mich
Von allem was man haben will
Brauche ich zehnmal so viel
Ich werde nie satt, ich werde nie satt
Es ist besser, wenn man mehr hat
Was ich habe, ist mir zuwenig
Ich brauche viel, ich brauche ganz viel
Hab nichts zu schenken, wozu Verzicht?
Zwar bin ich reich, doch reicht das nicht
Bescheidenheit? Alles was recht ist!
Ich nehme alles, auch wenn es schlecht ist
Bin nie zufrieden
es gibt kein Ziel
gibt kein Genug
Ist nie zuviel
all die anderen
haben so wenig
Gebt mir auch das noch
sie brauchen's eh nicht
Rammstein - Mehr
Alles wat je zelf vind is dan niets waard voor je gevoel omdat je toch alles al hebt en teveel.
Ich brauche vieles und viel davon
Und nur für mich, nur für mich
Von allem was man haben will
Brauche ich zehnmal so viel
Was ich habe, ist mir zuwenig
Ich brauche viel, ich brauche ganz viel
Hab nichts zu schenken, wozu Verzicht?
Zwar bin ich reich, doch reicht das nicht
Bescheidenheit? Alles was recht ist!
Ich nehme alles, auch wenn es schlecht ist
Bin nie zufrieden
es gibt kein Ziel
gibt kein Genug
Ist nie zuviel
all die anderen
haben so wenig
Gebt mir auch das noch
sie brauchen's eh nicht
Rammstein - Mehr
Ik doelde niet op jou persoonlijk met zeuren. Maar de algemene tendens is altijd geweest: Oh jij hebt meer sojs dan mij, vuile duper/cheater/botter. Terwijl die gene die maar 1 account vol had, net zo hard duped zodra die de kans krijgt.
Ik heb liever ook geen gedupe en gebot, maar ik heb de eigenschap om de beste spullen te willen hebben voor mn poppetje, en daar haal ik plezier uit. Als de mogelijkheden er zijn, dan doe ik het. Wat in Diablo 2 het geval was. Ik was toen ook nog 'jong' en er waren weinig repercussies.
In diablo3 zal ik zeker niet mijn Battle.net account riskeren mocht er een vage manier ontstaan van cheaten, wat highly unlikely zal zijn. Iets met oud&wijsheid
- build/poppetje verzinnen
- uren in trade channels en games beste items zoeken & ruilen
- poppetje boosten met vrienden
- eindeloos cow runnen tot je weer net een van je klaarliggende items kon aandoen.
Als ik er aan terug denk, krijg ik heimwee
Ik heb liever ook geen gedupe en gebot, maar ik heb de eigenschap om de beste spullen te willen hebben voor mn poppetje, en daar haal ik plezier uit. Als de mogelijkheden er zijn, dan doe ik het. Wat in Diablo 2 het geval was. Ik was toen ook nog 'jong' en er waren weinig repercussies.
In diablo3 zal ik zeker niet mijn Battle.net account riskeren mocht er een vage manier ontstaan van cheaten, wat highly unlikely zal zijn. Iets met oud&wijsheid
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik had dagen plezier van:Bulls schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:37:
Hmm op die manier alle beste items kunnen "ophalen" wanneer je het uit komt is eigenlijk het zelfde als spelen met cheats. Of een adventure met Walkthrough spelen. Totaal geen uitdaging meer.
- eindeloos cow runnen tot je weer net een van je klaarliggende items kon aandoen.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 21-09-2011 16:46 ]
Ik denk dat dit inderdaad een groot voordeel zal zijn, geen oneindige accounts meer, misdragen is byebyeAnoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:41:
Precies... We can only hope ;)! Hoop alleen dat er geen karakter restricties meer zijn (8 was echt te weinig na een jaar spelen...) Alhoewel er nu geen "mules" meer nodig zijn omdat je een shared storage hebt :)!Anoniem: 397458 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:44:
[...]
Ik denk dat dit inderdaad een groot voordeel zal zijn, geen oneindige accounts meer, misdragen is byebye
Ik had op den duur ook complete kitjes liggen, vooral de level 42 mark was mooi, dan kon je een beetje van allerlei goede items aan zoals Bartucs, Areats helmet, de Occulus etc. Maar meeste was eerlijk getraded voor 30pgms>pul>item. Alleen veel later had ik er 10 euro ingestopt om bepaalde dingen die onbereikbaar waren te kunnen traden.Anoniem: 36835 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:41:
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik had dagen plezier van:
Anoniem: 228929
Mijn eerste run wordt met een barbarian denk ik. Punt is, ik wil heel graag een schild gaan gebruiken, alleen zie ik geen enkele shield skill staan.
Ook geen buffs of andere passives.
Er is toch niks beter dan een één of ander groot schild te hebben om iedereen mee neer te beuken of zie ik dat verkeerd? Daarom vond ik het tanken ook zo leuk in WoW.
Er is toch niks beter dan een één of ander groot schild te hebben om iedereen mee neer te beuken of zie ik dat verkeerd? Daarom vond ik het tanken ook zo leuk in WoW.
is niet echt een shield class in de huidige D3. In D2 was dat de Paladin maar de Monk hier is geen ironclad fighterAnoniem: 228929 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:55:
Mijn eerste run wordt met een barbarian denk ik. Punt is, ik wil heel graag een schild gaan gebruiken, alleen zie ik geen enkele shield skill staan.Ook geen buffs of andere passives.
heeft iemand al een beta key ontvangen in nederland?
Wie vind nog meer dat de Male Wizard op Legolas lijkt?
Anoniem: 228929
Keys zijn nog niet verstuurd, zo lijkt het.eXecod schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:30:
Ik hoop niet dat morgen ochtend wakker word met key in mijn mailbox, ik moet namelijk 10 uur werken. En als ik dan weet dat de Beta kan spelen als ik thuis kom, dan wordt het een hele lange dag.
Ik moet trouwens ook opeens weer denken aan Southpark, waar Cartman zich invroor voor drie maanden om op de Wii te kunnen spelen.
Anoniem: 423328
Niet echt maar het is wel een lekkere toyboyBulls schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:30:
Wie vind nog meer dat de Male Wizard op Legolas lijkt?
Legolas is trouwens een figuur dat je zelf fantaseren mag aangezien het een boek karatker is.
Maar jij bedoeld natuurlijk Orlando Bloom versie?
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 423328 op 21-09-2011 19:43 ]
Erg spanned die beta... Ik hoop snel dat duidelijk wordt wanneer Threeablo uitkomt, want dan kan ik alvast wat dagen vrij opnemen. Straks Hardcore all the way....(Ik heb al 6 jaar amper een game aangeraakt)
Nog wat D2 Hardcore HELL LADDER ervaringen (tot 1.10). Memorabilia die ik ZEKER hoop terug te vinden in D3.
Meeste allround respect: Conviction bosspack gloams. Diverse Act5 Throne groups hebben hier een RIP moment door gehad.
Grootste dichtknepen billen moment: Als er een supersnelle pack Undead Stygian Dolls op je af kwam.
Grootste deceptie: Fire explosion Council op NIGHTMARE !Mijn level 97 hardcore Uber Diablo killer veng./conv paladin was dood voordat ik erg in had. Echt 10 minuten met verbazing daarna nog zitten kijken naar zijn lijk.
Meeste plezier: Windforce amazon (al de kroonjuwelen gingen naar deze dame. finetunen tot ze bijna perfect was).
Je wist wel hoe laat het was als: Een barb een portal naar de Cow King opende....
Grootste AAAH /Aaaaargh moment. 2 uur in de nacht ....een gigantische dikke zwart spin laat zich voor mijn neus van het plafond naar beneden zakken. ...Ik schrik achteruit en laat mijn lvl 92 assa onbeheerd achter in Diablo's huiskamer........... Assa....Terminated...
Voor D3
Ik geef sterk de voorkeur voor de supersnelle actie van de monk. Ben alleen bang dat deze op hardcore zonder gear omver wordt geblazen. Dat wordt dus eerst maar met de Voodoo Master of Hans Kazan aan de gang om op afstand wat spulletjes te verzamelen.
Nog wat D2 Hardcore HELL LADDER ervaringen (tot 1.10). Memorabilia die ik ZEKER hoop terug te vinden in D3.
Meeste allround respect: Conviction bosspack gloams. Diverse Act5 Throne groups hebben hier een RIP moment door gehad.
Grootste dichtknepen billen moment: Als er een supersnelle pack Undead Stygian Dolls op je af kwam.
Grootste deceptie: Fire explosion Council op NIGHTMARE !Mijn level 97 hardcore Uber Diablo killer veng./conv paladin was dood voordat ik erg in had. Echt 10 minuten met verbazing daarna nog zitten kijken naar zijn lijk.
Meeste plezier: Windforce amazon (al de kroonjuwelen gingen naar deze dame. finetunen tot ze bijna perfect was).
Je wist wel hoe laat het was als: Een barb een portal naar de Cow King opende....
Grootste AAAH /Aaaaargh moment. 2 uur in de nacht ....een gigantische dikke zwart spin laat zich voor mijn neus van het plafond naar beneden zakken. ...Ik schrik achteruit en laat mijn lvl 92 assa onbeheerd achter in Diablo's huiskamer........... Assa....Terminated...
Voor D3
Ik geef sterk de voorkeur voor de supersnelle actie van de monk. Ben alleen bang dat deze op hardcore zonder gear omver wordt geblazen. Dat wordt dus eerst maar met de Voodoo Master of Hans Kazan aan de gang om op afstand wat spulletjes te verzamelen.
YouTube: Kanaal van ForceSC2strategy
- YouTube
Die heeft nu alleen nog maar een play through van de Barbarian, maar er komt er een voor elke class. Zit wel aardig commentaar bij, waarom hij bepaalde skills wel of niet neemt, etc. Uiteraard wel spoilers, hij speelt de hele beta uit.
Die heeft nu alleen nog maar een play through van de Barbarian, maar er komt er een voor elke class. Zit wel aardig commentaar bij, waarom hij bepaalde skills wel of niet neemt, etc. Uiteraard wel spoilers, hij speelt de hele beta uit.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Leuk ook altijd he? Je hakt zoveel monsters neer in Diablo maar als je een spin voor je bek krijgt IRL dan deins je terugTurrycan schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:25:
Melee class blijft tricky op hardcore. Monk heeft volgens mij wel aardige defensive skills als ik die talent calculator zo doorkijk.Turrycan schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:25:
Voor D3
Ik begin met Demon Hunter eerst op softcore. Dit ga ik dan helemaal doorlopen. Zo kan je even de class en het spel goed leren. Daarna begin ik ook op hardcore.
Die heb ik ook al helemaal gezien ja. Idd wel leuk commentaar, en goede kwaliteit. Hoop dat ze de DH hierna gaan doen.OkkE schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:28:
YouTube: Kanaal van ForceSC2strategy - YouTube
Wellicht Diablo III Expansion, in Diablo 2 expension kwamen er ook 2 classes bij... wellicht bij de Diablo III expansion ook over een jaar (of twee) ;)!Pensmaster-B schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:29:
[...]
is niet echt een shield class in de huidige D3. In D2 was dat de Paladin maar de Monk hier is geen ironclad fighter
HC was idd het leukste en spannendste. Echt spelen ipv "ohhh maak eens een TP" mentaliteitTurrycan schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:25:
Erg spanned die beta... Ik hoop snel dat duidelijk wordt wanneer Threeablo uitkomt, want dan kan ik alvast wat dagen vrij opnemen. Straks Hardcore all the way....(Ik heb al 6 jaar amper een game aangeraakt)
Voor D3
The old memories :)! lvl97 Javazon, ElementalDin, Meteorb-Sorc, Werewolf-Druid, Trappassin :)! men wat een tijd :)!
Ben nooit een echt HC speler geweest maar vorige keer dat ik een HC char had werd ik gePK'ed (op normal nog gewoon) bij mephisto en toen gelijk geen zin meer (in Diablo). 
ps. Is Diablo Inc. de grootste/populairste Diablo site? Anders eens een forum accountje aanmaken daar of zo.
ps. Is Diablo Inc. de grootste/populairste Diablo site? Anders eens een forum accountje aanmaken daar of zo.
[ Voor 24% gewijzigd door The Chosen One op 21-09-2011 21:02 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
wat ik van de beta gezien heb is dat je per bnet account 10 chars mag aanmaken, en dit lijkt mij een heel redelijk aantal en als je er meer nodig bent, dan koop je toch lekker een 2e keer d2Pat-Juh schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:50:
[...]
Precies... We can only hope ;)! Hoop alleen dat er geen karakter restricties meer zijn (8 was echt te weinig na een jaar spelen...) Alhoewel er nu geen "mules" meer nodig zijn omdat je een shared storage hebt :)!
Mephisto en Throne waren altijd gevaarlijke plekken... Zorgen dat je een BO hebt en veel res scheelde een hoopThe Chosen One schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:55:
Ben nooit een echt HC speler geweest maar vorige keer dat ik een HC char had werd ik gePK'ed (op normal nog gewoon) bij mephisto en toen gelijk geen zin meer (in Diablo).
Gelukkig hebben ze nu een PvP arena gemaakt en hopelijk kan je daarbuiten niet Hostile gaan tegenover je medespelers. ook zou een TP restrictie moeten hebben geen monsters binnen 10ft ofzoiets, daar binnen toch monsters? waarschuwing in town bij de TP oid.
Hoe dan ook, ben stoked over wat ik tot nu toe heb gezien en kan niet wachten tot de DVD eindelijk in de schappen staat :)!
Ik vraag me af wat de regels daarvoor zijn, of het wel legaal is om 2 accounts te hebben. Maar ze moeten eigenlijk niet zeuren je koopt het van ze toch?Dalyxia schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:58:
[...]
wat ik van de beta gezien heb is dat je per bnet account 10 chars mag aanmaken, en dit lijkt mij een heel redelijk aantal en als je er meer nodig bent, dan koop je toch lekker een 2e keer d2
Anoniem: 104748
Uit de OP:
"We’re not promising anything on patch content, but we also feel that keeping up on introducing new items consistently will keep it from being possible for a glut of the best items from building as ‘the best’ can be a constantly moving target."
Ik hoop niet dat ze té snel achter mekaar met nieuwe items komen, omdat je deze trend ook in WoW nu ziet. (Blizzards nieuwe filosofie, om meer/sneller content uit te brengen)
Mooi dat er nieuwe items toegevoegd gaan worden, maar haal de "waarde" niet naar beneden door korte houdbaarheid.
Hoe was dit in D2?
Diablo3 kon me niet meteen laten kwijlen bij de eerste beelden/info (nooit een diablo speler geweest), maar als ik nu wat filmpjes bekijk etc. krijg ik wel zin om het te gaan proberen. Het verdiepen in me char en tweaken/upgraden ervan, heb ik altijd leuk gevonden in games en Diablo lijkt op dat gebied genoeg te bieden.
"We’re not promising anything on patch content, but we also feel that keeping up on introducing new items consistently will keep it from being possible for a glut of the best items from building as ‘the best’ can be a constantly moving target."
Ik hoop niet dat ze té snel achter mekaar met nieuwe items komen, omdat je deze trend ook in WoW nu ziet. (Blizzards nieuwe filosofie, om meer/sneller content uit te brengen)
Mooi dat er nieuwe items toegevoegd gaan worden, maar haal de "waarde" niet naar beneden door korte houdbaarheid.
Hoe was dit in D2?
Diablo3 kon me niet meteen laten kwijlen bij de eerste beelden/info (nooit een diablo speler geweest), maar als ik nu wat filmpjes bekijk etc. krijg ik wel zin om het te gaan proberen. Het verdiepen in me char en tweaken/upgraden ervan, heb ik altijd leuk gevonden in games en Diablo lijkt op dat gebied genoeg te bieden.
Anoniem: 230001
Weet niet of ze het zo snel gaan doen. De ervaringen in WoW zijn ook niet altijd even positief geweest zoals de reacties van de spelers bij de overgang naar de eerste uitbreiding. Zwaarbevochten epic items waren na de eerste de beste quest in Hellfire Peninsula al meteen waardeloos.
De reden dat Blizzard in WoW sneller nieuw content uitbrengt is vooral een poging om spelers vast te houden omdat er een aardig verloop ontstaan is daar omdat er weinig te doen is voor spelers die niet raiden. En met Diablo 3, misschien Star Wars en in het komende voorjaar Guild Wars wordt het al lastig genoeg om spelers binnen te houden.
De reden dat Blizzard in WoW sneller nieuw content uitbrengt is vooral een poging om spelers vast te houden omdat er een aardig verloop ontstaan is daar omdat er weinig te doen is voor spelers die niet raiden. En met Diablo 3, misschien Star Wars en in het komende voorjaar Guild Wars wordt het al lastig genoeg om spelers binnen te houden.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 21-09-2011 22:40 ]
Weet iemand hoe dat armor painten gaat? Moet je dat op elke part toepassen of alleen op je harnas want dat is de main armor part die de look bepaald van je uitrusting. Terwijl je ook shoulder guards etc direct ziet op de model als je ze aan trekt.
Maar goed dat zullen wel wel zien als het zover is
[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 21-09-2011 22:55 ]
Zijn er eigenlijk al tweakers die een Beta invite hebben gehad?
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Blijkbaar nog niemand!
Ik zag wel op Gamekings dat iemand daar dinsdagavond z'n invite had gekregen. Maar da's een journalist.
http://www.gamekings.tv/n...ris-speelt-diablo-3-beta/
Ik zag wel op Gamekings dat iemand daar dinsdagavond z'n invite had gekregen. Maar da's een journalist.
[ Voor 20% gewijzigd door Arrahant op 21-09-2011 23:48 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Ik heb 'm zonet uitgespeeld. Uurtje of vier denk ik, en elk hoekje van elke dungeon verkend.
Nog vragen?
Nog vragen?
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Erg leuk filmpje, en geweldig die reactie " Shit, daar gaat m'n nachtrust ". Exact mijn reactie, dus ik hoop dat ik die van mij nog ff niet krijgArrahant schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:48:
Blijkbaar nog niemand!
Dude uit Vancouver, woonachtig in NL momenteel heeft er één. Sinds gisteren uurtje of 20:00.eXecod schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:30:
Snap ook niet waarom eigenlijk, hij is geen pers of F&F, maar nu wel aan het testen. Gisteren geen vuiltje aan de lucht, vanavond allemaal brokken volgens mij.
Zondag eens even het fijne ervan bekijken. Ik denk overigens dat EU wel wat later aan de beurt is. Geen lag-issues gehoort trouwens, anders dan met SC2 lijkt het dat je prima zonder enige vertraging op de US server kan spelen vanaf hier.
Ja, waar heb jij je invite vandaan? En mag ik je acount ff lenenErycius schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:13:
Ik heb 'm zonet uitgespeeld. Uurtje of vier denk ik, en elk hoekje van elke dungeon verkend.
Nog vragen?
De reden dat ze ondertussen met een nieuwe MMO bezig zijn, uiteindelijk heeft men het wel gezien. Tenminste, het merendeel. Ik ben iig benieuwd op welke wereld ze die gaan baseren.Anoniem: 230001 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:35:
Weet niet of ze het zo snel gaan doen. De ervaringen in WoW zijn ook niet altijd even positief geweest zoals de reacties van de spelers bij de overgang naar de eerste uitbreiding. Zwaarbevochten epic items waren na de eerste de beste quest in Hellfire Peninsula al meteen waardeloos.
Ontopic: damn die mercs
De merc levelt redelijk mee, dus niet dat geouwehoer als in het tweede deel, waar je weer je best moest doen die gast bij jouw level te krijgen.
Het craften is een toffe moneysink iig, als je wat hoger bent en meer recepten hebt gevonden en je blacksmith traint kan hij echt al handige dingetjes voor je level maken.
Je shared stash kun je uitbreiden door geld uit te geven, ook in het begin natuurlijk een sink.
Grappige magic-attribuut: auto pick up (pickit
4 uur is wel erg netjes voor 1 klein, relatief makkelijk stukje van act 1.
Dan wil ik niet weten hoe lang je met een complete playthrough bezig bent, zeker op hogere moeilijkheid!
Dan wil ik niet weten hoe lang je met een complete playthrough bezig bent, zeker op hogere moeilijkheid!
Geen. Er is ongeveer maar 1 ding bekend geloof ik over project Titan en dat is dat het een compleet nieuwe franchise is.Pheno79 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:40:
[...]
De reden dat ze ondertussen met een nieuwe MMO bezig zijn, uiteindelijk heeft men het wel gezien. Tenminste, het merendeel. Ik ben iig benieuwd op welke wereld ze die gaan baseren.
[ Voor 54% gewijzigd door Bosmonster op 22-09-2011 07:43 ]
Vier uur is best traagBosmonster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:41:
4 uur is wel erg netjes voor 1 klein, relatief makkelijk stukje van act 1.
De Den of the Fallen is wel een mooi everwijzing naar de Den of Evil trouwens. Overal dode shamans
Gaaf
, dat soort herkenbare dingen maakt het spel alleen maar vetter, zeker voor de mensen die diablo 2 veel gespeeld hebben
.
Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar Hardcore zit nog niet in de beta of wel? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met je shared stash en je artisans gebeurd als je HC character doodgaat.
Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar Hardcore zit nog niet in de beta of wel? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met je shared stash en je artisans gebeurd als je HC character doodgaat.
Anoniem: 182467
Shared stash zal gewoon blijven neem ik aan en het lijkt me dat je je artisans gewoon kwijt bent omdat die volgens mij niet account breed geshared worden...anu schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:12:
Gaaf, dat soort herkenbare dingen maakt het spel alleen maar vetter, zeker voor de mensen die diablo 2 veel gespeeld hebben
.
Max level in de beta is 13 helaas.Pheno79 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:40:
[...]
Passives zijn alleen nog niet zo spannend in het begin en ik ga me niet lam runnen om 30 te worden, ik ben nu pas 12. Alhoewel... Ik wil strafe nog even in actie zien
HC zit inderdaad niet in de beta, nee.anu schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:12:
Het lijkt me dat in HC je stash en artisan gewoon intact blijven. De items in de inventory van je character ben je kwijt, denk dat de rest dan bewaard blijft.
[ Voor 43% gewijzigd door kloos2 op 22-09-2011 08:23 ]
waarom zou je je artisan houden? die is toch niet geshared?kloos2 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:20:
[...]
Max level in de beta is 13 helaas.
[...]
HC zit inderdaad niet in de beta, nee.
Het lijkt me dat in HC je stash en artisan gewoon intact blijven. De items in de inventory van je character ben je kwijt, denk dat de rest dan bewaard blijft.
Volgens mij juist wel, in softcore in ieder geval, daar levellen je artisans voor al je characters mee, voor HC zal het zowieso apart levelen van softcore, maar of dat meteen ook voor alle HC characters is vraag ik me af.
En wat als je nou 1 HC char hebt, en die gaat dood, blijft ook dan je stash gewoon bewaard voor als je er weer 1 aanmaakt of word het gereset? Het meest logische lijkt me dat het gewoon bewaard blijft, anders moet je al standaard een extra "backup" char aanmaken.
Lijkt me leuk om met een vast groepje een HC team te maken en alleen te spelen als ze alle 4 online zijn, goeie teamcompositie maken en kijken hoever je komt. Het leukste in d2 vond ik toch ik een keer met een vast HC groepje met een hoop zelf opgelegde restricties speelde (geen punten in vitality, geen zichtbaar armor dragen), was altijd erg spannend en leverde echt leuk teamspel op
En wat als je nou 1 HC char hebt, en die gaat dood, blijft ook dan je stash gewoon bewaard voor als je er weer 1 aanmaakt of word het gereset? Het meest logische lijkt me dat het gewoon bewaard blijft, anders moet je al standaard een extra "backup" char aanmaken.
Lijkt me leuk om met een vast groepje een HC team te maken en alleen te spelen als ze alle 4 online zijn, goeie teamcompositie maken en kijken hoever je komt. Het leukste in d2 vond ik toch ik een keer met een vast HC groepje met een hoop zelf opgelegde restricties speelde (geen punten in vitality, geen zichtbaar armor dragen), was altijd erg spannend en leverde echt leuk teamspel op
Gebruik even "Softcore" in plaats van "normal". Normal is de difficulty level (normal/nightmare/hell/inferno). En Softcore is de modus (Softcore/Hardcore).anu schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:35:
Volgens mij juist wel, in normal in ieder geval, daar levellen je artisans voor al je characters mee, voor HC zal het zowieso apart levelen van normal, maar of dat meteen ook voor alle HC characters is vraag ik me af.
Dat houdt het wat duidelijker
Kan even niet zo snel een blue post vinden over of artisans op softcore en hc account wide zijn.
Aan de ene kant zou het wel relaxed zijn om ze account wide te hebben, aan de andere kant zou het wel een hele grote extra gold sink zijn als je ze per character moet levelen. (Alleen krijg je dan het probleem dat je moet gaan lopen switchen om items te socketen, runes/gems te upgraden etc.)
Maar op dit moment denk ik dat ze voor account wide willen gaan. (puur speculatie)
Aan de ene kant zou het wel relaxed zijn om ze account wide te hebben, aan de andere kant zou het wel een hele grote extra gold sink zijn als je ze per character moet levelen. (Alleen krijg je dan het probleem dat je moet gaan lopen switchen om items te socketen, runes/gems te upgraden etc.)
Maar op dit moment denk ik dat ze voor account wide willen gaan. (puur speculatie)
Shared stash heet natuurlijk niet voor niets shared stash en zou ongetwijfeld appart opgeslagen worden wat jij er in hebt zitten. Dus lijkt me niet dat je back-up chars hoeft te maken om je stash te behouden.anu schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:35:
Volgens mij juist wel, in softcore in ieder geval, daar levellen je artisans voor al je characters mee, voor HC zal het zowieso apart levelen van softcore, maar of dat meteen ook voor alle HC characters is vraag ik me af.
Daar heb ik helaas het geduld niet voor, ik wil vaak verder spelen ook als de anderen niet online zijn. Maar wat jij zegt heb ik ook ooit wel gedaan met een groepje, ging zeer goed tot act 2 in de maggot layer. Waar onze firewall sorc zonodig een muurtje moest plaatsen op een "Lightning Enchanted Multiple Shot" Maggot die ook nog eens Fire Immume was. Dat was dus in een smalle tunnel waar een regen van lightning ons pijnloos om zeep hielp, good old timesLijkt me leuk om met een vast groepje een HC team te maken en alleen te spelen als ze alle 4 online zijn, goeie teamcompositie maken en kijken hoever je komt. Het leukste in d2 vond ik toch ik een keer met een vast HC groepje met een hoop zelf opgelegde restricties speelde (geen punten in vitality, geen zichtbaar armor dragen), was altijd erg spannend en leverde echt leuk teamspel op
void
Ik heb het volgens mij gezien bij iemand in een filmpje van de beta.Anoniem: 182467 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:48:
Kan even niet zo snel een blue post vinden over of artisans op softcore en hc account wide zijn.
Maar die goldsink gaat dan natuurlijk niemand gebruiken. Van elk type artisan 1 is voldoende, omdat je je resources kan delen en het is ook niet handig als je moet gaan kiezen naar welke van je blacksmiths je het zojuist gevonden recipe eens zal sturen.
Ja daar heb je een goed punt..kloos2 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:56:
[...]
Maar die goldsink gaat dan natuurlijk niemand gebruiken. Van elk type artisan 1 is voldoende, omdat je je resources kan delen en het is ook niet handig als je moet gaan kiezen naar welke van je blacksmiths je het zojuist gevonden recipe eens zal sturen.
Alleen beetje apart dat als je dus een nieuw character maakt dat je hem eigenlijk helemaal kan pimpen met je geupgrade artisans en je accountwide gold/stash...
Maarja blijft altijd nog de keuze van de speler of die het gebruikt of niet...
Ja maar eigenlijk was dat in Diablo 2 niet anders. Had je met character 1 een item gevonden die character 2 kon gebruiken zette je hem ook over. En wat gold om wat begin items te gamblen?Anoniem: 182467 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:03:
[...]
Ja daar heb je een goed punt..
Alleen beetje apart dat als je dus een nieuw character maakt dat je hem eigenlijk helemaal kan pimpen met je geupgrade artisans en je accountwide gold/stash...
Was in Diablo2 precies hetzelfde, alleen nu scheelt het je mule games maken, vaak achter elkaar joinen en temp bans krijgenAnoniem: 182467 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:03:
[...]
Ja daar heb je een goed punt..
void
Dat is toch juist een pluspunt?
De droprates zijn altijd redelijk laag geweest. Voor een normale speler. Als je dan al een keer wat vind wat je dan niet op een andere character kan gebruiken zou zuur zijn. Het alternatief is droprates omhoog wat weer niet goed voor de economie is.
Ik ben dus pertinent voor een 'shared' stash.
De droprates zijn altijd redelijk laag geweest. Voor een normale speler. Als je dan al een keer wat vind wat je dan niet op een andere character kan gebruiken zou zuur zijn. Het alternatief is droprates omhoog wat weer niet goed voor de economie is.
kloos2 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:04:
[...]
Ja maar eigenlijk was dat in Diablo 2 niet anders. Had je met character 1 een item gevonden die character 2 kon gebruiken zette je hem ook over. En wat gold om wat begin items te gamblen?
Ja beide helemaal gelijk :-)Shuvit schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:07:
[...]
Was in Diablo2 precies hetzelfde, alleen nu scheelt het je mule games maken, vaak achter elkaar joinen en temp bans krijgen
Kan nu op het moment eigenlijk geen reden meer verzinnen waarom je het nog per character wil :-) (behalve express je spelers frustreren
Ik had het over de artisans account wide he...RedHat schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:10:
Dat is toch juist een pluspunt?
Die shared stash is natuurlijk gewoon super :-)
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 182467 op 22-09-2011 09:14 ]
Bij de beta is je artisan al weer weg als je een nieuwe game start na Leoric te hebben verslagen, dus dat zegt weinigkloos2 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:56:
[...]
Ik heb het volgens mij gezien bij iemand in een filmpje van de beta.
Ik heb een filmpje gezien van iemand met meerdere gevonden recipes op de blacksmith, en diezelfde recipes waren beschikbaar op andere characters van hem.Pheno79 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:15:
[...]
Bij de beta is je artisan al weer weg als je een nieuwe game start na Leoric te hebben verslagen, dus dat zegt weinig
Inderdaad, Artisans moeten gewoon shared zijn. Anders wordt het wel heel frustrerend. Kan me herrineren dat ik met WoW een max level Alchemist had als proffession, uiteraard heel wat gold ingestoken. Helaas had hij maar 1 fatsoenlijk item voor een Warrior, en alles was 'Bind on pickup'. Wilde ik dus mijn andere chars ook een alchemist item geven moest ik de volledige proffesion opnieuw levelen.
Erg frustrerend.
Erg frustrerend.
Je moet de Blacksmith alleen opnieuw "vangen" en dan is hij dezelfde level als hij was met je vorige character.Pheno79 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:15:
[...]
Bij de beta is je artisan al weer weg als je een nieuwe game start na Leoric te hebben verslagen, dus dat zegt weinig
Met twee runs is ie niet hoog bij mij, die pages of training vallen niet heel vaak. Nu heb ik hem na een tweede run op level 2, zal eens kijken een dezer dagen of dat zo is. Vanavond gaat mijn broertje even kijken, voor de GoT-HC-groep van D2 ook geen onbekende.Bulls schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:48:
[...]
Je moet de Blacksmith alleen opnieuw "vangen" en dan is hij dezelfde level als hij was met je vorige character.
Maar dan wordt inloggen voor mij wat lastiger
Dat hebben ze laatst nog gezegd (account wide) wat ik aan de ene kant wel handig vind maar aan de andere kant kan ik me wel in je punten vinden .. oh well time will tellAnoniem: 182467 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:48:
Ik denk dat ze die Artisans wel eerst character gebonden wilden maken, maar omdat je dan 1 Main crafter build gaat hebben (omdat mensen gewoon zo zijn) dan ga je alles steeds doorsluizen via de stash en reloggen om te craften. En ze dat ingezien hebben denk ik dat ze gewoon besloten hebben het zo te doen, omdat je anders alleen maar meer onnodige moeite doet voor hetzelfde resultaat.
Ik vind het prima zo.
Misschien word het levelen van de Artisan wel exponentieel duurder dat het ook echt een prestatie is om hem max te krijgen.
Ik vind het prima zo.
Misschien word het levelen van de Artisan wel exponentieel duurder dat het ook echt een prestatie is om hem max te krijgen.
Dat laatste zal wel het geval zijn, aangezien je ook meer gold ziet droppen naarmate je verder komt (NM/H/I).Bulls schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:16:
Ik denk dat ze die Artisans wel eerst character gebonden wilden maken, maar omdat je dan 1 Main crafter build gaat hebben (omdat mensen gewoon zo zijn) dan ga je alles steeds doorsluizen via de stash en reloggen om te craften. En ze dat ingezien hebben denk ik dat ze gewoon besloten hebben het zo te doen, omdat je anders alleen maar meer onnodige moeite doet voor hetzelfde resultaat.
Ik vind het prima zo.
Anoniem: 399205
voor zover ik ergens eens volgens een filmpje heb gezien was het item per item dat je moest kleurenBulls schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:55:
Weet iemand hoe dat armor painten gaat? Moet je dat op elke part toepassen of alleen op je harnas want dat is de main armor part die de look bepaald van je uitrusting. Terwijl je ook shoulder guards etc direct ziet op de model als je ze aan trekt.
maar dat was al een hele tijd geleden
pink power ranger party of 4 FTW

Zag op diablofans gister het artikel van de Demon hunter op de frontpage.Anoniem: 399205 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:19:
[...]
voor zover ik ergens eens volgens een filmpje heb gezien was het item per item dat je moest kleuren
maar dat was al een hele tijd geleden
pink power ranger party of 4 FTW
Zit ook een screenshot bij van een DH met knalroze handschoenen :-)
Dat ze eens opschieten met het versturen van keys
Als ik dat Item al van triestkings.tv zie omg, heel stoer doen en dan lvl 4 showen, wat je binnen 10 min kan halen, en dan zeggen hele nacht wakker en spelen? wtf
Als ik dat Item al van triestkings.tv zie omg, heel stoer doen en dan lvl 4 showen, wat je binnen 10 min kan halen, en dan zeggen hele nacht wakker en spelen? wtf
Waar slaat dit nou weer op? het gaat erom dat hij zich er in verdiept heeft en niet welk lvl die is. Wat een kortzichtige reactie zeg.. bah.Cyclonic schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:28:
Dat ze eens opschieten met het versturen van keys![]()
Jouw post is anders ook niet het toonbeeld van volwassenheid.
Maar goed, een vriend heeft een key, vanavond eens kijken!
Maar goed, een vriend heeft een key, vanavond eens kijken!
Hij heeft niet gezegd dat ie de hele nacht door heeft gespeeld. Daarnaast moest ie ook nog downloaden en installeren natuurlijkCyclonic schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:28:
wtf idd... gefrustreerd dat pers wel een key krijgt?Cyclonic schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:28:
Je kunt er beter van uit gaan dat je geen key gaat krijgen, want er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die geen key krijgen dan die er wel een krijgen.
Downloaden in Nederland met 120mb stelt niks voor, neem aan dat ze glasvezel hebben dus nog sneller kunnen downloaden, installeren op sdd kost max 5 min.Bosmonster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:51:
[...]
Hij heeft niet gezegd dat ie de hele nacht door heeft gespeeld. Daarnaast moest ie ook nog downloaden en installeren natuurlijk
Het gaat erom dat ik die vent niet kan uitstaan, heb wel eens items gekeken met hem erin, grootste apple fanboy ook nog, hij moet altijd wat anders zeggen om te kunnen zeiken.Dakreal schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:41:
[...]
Waar slaat dit nou weer op? het gaat erom dat hij zich er in verdiept heeft en niet welk lvl die is. Wat een kortzichtige reactie zeg.. bah.
Integendeel, ik vind het goed dat de pers een key krijgt, echter kan ik het niet uitstaan, dat Boris deze krijgt bij triestkings.tv, als het Steven of Donny was okay die praten nog fatsoenlijk en tonen nog wat passie voor games, echter Boris is gewoon een trieste vent.wtf idd... gefrustreerd dat pers wel een key krijgt?![]()
Je kunt er beter van uit gaan dat je geen key gaat krijgen, want er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die geen key krijgen dan die er wel een krijgen.
Als je je gamekings frustaties wilt tonen zou ik dat lekker ergens anders doen, het zorgt er alleen maar voor dat het offtopic gaat. Houd het lekker inhoudelijk over de game aub.
Een Echte Diablo Fan heeft de Beta natuurlijk al lang en breed geïnstalleerd, dan wel updated!Bosmonster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:51:
[...]
Hij heeft niet gezegd dat ie de hele nacht door heeft gespeeld. Daarnaast moest ie ook nog downloaden en installeren natuurlijk
Als echte fan durf ik dat nog niet.Bulls schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:18:
[...]
Een Echte Diablo Fan heeft de Beta natuurlijk al lang en breed geïnstalleerd, dan wel updated!
Ik wil de game spelen zodra hij uit is, en ik denk dat ik het niet zal overleven om na het spelen van de beta weer even zonder te zitten
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Dit topic is gesloten.
Let op:
Slowchat is niet gewenst en dat hoort dus ook niet thuis in dit topic.
Als je je build wilt tonen geef een onderbouwing waarom je voor bepaalde skills gekozen hebt, geen onderbouwing wordt gezien als spam.
Slowchat is niet gewenst en dat hoort dus ook niet thuis in dit topic.
Als je je build wilt tonen geef een onderbouwing waarom je voor bepaalde skills gekozen hebt, geen onderbouwing wordt gezien als spam.