[PC] Diablo 3 - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 54.989 views

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 00:28

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik vraag me echt af hoeveel content er eigenlijk in D3 gaat zitten. Of anders: hoeveel zien we nu eigenlijk in die Beta?

Ik ga er hieronder vanuit dat je tenminste één beta playthrough hebt gezien. vanaf hier staan dus mogelijk [ SPOILERS]

Wat we eerder lazen in blauwe posts is dat Inferno (waar alles lvl 61 is) bedoeld is voor characters die zelf richting lvl 60 (max) lopen. Dat bekend dus dat je over de andere drie moeilijkheidsgraden ongeveer 18 levels te behalen hebt.

In de Beta nu zie je veel spelers lvl 8-10 worden als ze netjes doorspelen en nergens grinden of zo veel mogelijk skippen. Er zitten hier en daar al wat micro-baasjes in (uniques) die enigsinds aan quests zijn verbonden. Zeg maar een bloodraven in D2. (hoewel dat een branch quest was) Ik denk dan ook niet dat Act 1 bij deze skelly king afgelopen is en er nog zeker een andere baas komt, wellicht dat grote beest dat in één van de alphabuilds te zien was.

Toch denk ik, dat zelfs als de Skelleton king quest je al lvl 10 maakt, level 60 wel erg snel te halen valt. Waarschijnlijk wordt de experience in de release nog wel aangepakt, wat meteen ook de moeilijkheidsgraad wat opvoert. Nu stampt echt iedere noob (aan de speelstijl te zien zo nu en dan) zonder moeite erdoorheen, maar goed, daar is het ook een soort tutorial / beta voor. Als men er te lang over doet om dingen te unlocken, worden ze niet getest.

Nu is de skelleton king ongeveer 25 - 45 minuten spelen. Zelfs als een act één uur duurt vind ik dat eigenlijk nogal kort. De gemiddelde act in diablo duurt toch iets langer, met uitzondering van misschien act 4. Aan de andere kant, iedereen rushed de acts in D2, online kan je binnen 2 uur door alle 5 heen zijn, maar goed.

[/ Spoilers afgelopen]

===
tl;dr
===
Hoe zien jullie de speelduur uitpakken in D3? Zou de Beta "baas" de nieuwe Blood Raven zijn? Of misschien de Smith? Persoonlijk hoop ik heel erg dat het niet de nieuwe Andariel is en Act 1 nog even door gaat, maar goed, we zullen zien.

De content zal vast wel in orde zijn, maar toch vrees ik dat je snel level 60 zult aantikken. Hard doordrukken zoals in D2 online gebeurt lijkt me gezien de quest structuur nu niet meer zo'n optie, maar ik vraag me wel af of je nu niet na normaal spelen in korte tijd maxed raakt.

Anoniem: 326103

zoals zovaak gemeld is is dit 1/3 van act1 ongeveer. er kan nog van alles gewijzigd worden. ik gok zeker qua xp en dergelijke indien mensen wel erg snel levellen tot 8 a 9 bij eind beta. maar als het is zoals diablo2 hoe verder je komt hoe slomer het levellen wordt.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Het was toch "1/3e" van de "content"? Dat kan ook betekenen dat ze een aantal wezens aan lore weglaten die nog verborgen blijven om niet te spoileren en er dus ook dus meer tekst, video materiaal en, ja natuurlijk, ook nog wat maps etc bij komen.

Maar goed, ik hoop dat het echt 1/3e van de gameplay tijd is en deze act dus nog lekker anderhalf uur door gaat.

Als dat het geval is, zouden ze de xp ~30% moeten terugschroeven en weer exponentieel moeten laten weglopen van hoeveel xp je krijgt van de tegenstand. (wat redelijk lineair is in D2 en hier ook lijkt te zijn)

Anoniem: 326103

neej het is zeker 1/3 van act1. wordt ook in meeste filmpjes gezect, zelfs door force. en die is erg actief met blizz games. dus de duur is lang, tis blizzard die maken geen korte games zoals ea;)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:01
Ja het is 1/3e van de eerste act en de eerste leveltjes van je char. Kan me voorstellen dat die (net als bij WOW bijvoorbeeld) erg rap gaan om het tempo erin te houden en mensen de game in te zuigen. Later zal het levellen zeer waarschijnlijk flink afremmen en wordt items vinden en craften, runes, etc veel belangrijker.

Daarnaast is de beta zo te zien nog lang niet goed getuned. Een blauw item met zoveel mana regen dat mana overbodig wordt lijkt me niet de bedoeling. Vooral de caster classes zien er nog veel en veel te OP uit. Wizard lijkt nog helemaal niet getuned als je met single spell spam alles kunt redden (check voor de grap ook eens level 13 gameplay).

Hoe dan ook, Blizzard kennende zal het allemaal wel goedkomen en strakker getuned worden. Ik vermoed dat je best wat uurtjes kwijt gaat zijn met het spel, maar er zullen ook ongetwijfeld weer mensen zijn die het in no time uitspelen. Moet wel zeggen dat wat ik tot nu toe gezien heb me erg goed bevalt. Straight-forward hack 'n slash, goede sfeer, redelijk afwisselende gameplay (behalve wizard nog). Jammer dat de cap een beetje laag is en runes nog niet te zien zijn...

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Lvl 13 in dit deel ziet er niet heel veel anders uit dan 90/60 * 13 = lvl 20 in D2 in Act 1. Met een beetje goede items sla je dan ook over door heen.

Nou moet ik wel zeggen dat D3 tot nu toe wel veeeel meer toestaat spells te spammen in het prille begin. Maar het moment dat de mana-regen iets omlaag gesteld wordt zal dat probleem verdwijnen.

In D2 moest je vaak even tot ~lvl 40 doorspelen totdat je je favo skills kon blijven smijten en je met vrijwel geen enkele klasse meer "normale" aanvallen nodig had. Hier lijkt dat vanaf het begin al zo te zijn. Ach, met skills smijten is toch één van de kern principes van Diablo. Waarom dan inderdaad pas later dit gedrag toestaan...

Anoniem: 230001

Je kunt nog weinig van de speelduur zeggen want er zal nog (zoals iets hierboven ook gezegd wordt) het nodige getweaked worden en het eerste deel is met opzet makkelijk gehouden dus dat speelt sowieso al een stuk sneller. Als ook "normal" wat moeilijker wordt duurt het al langer. Daarnaast zul je normaal gesproken ook meer xp moeten gaan verzamelen als je hoger komt.

Verder hangt het van je eigen speelstijl af. Als je wilt rushen (zoals een collega van mij zal gaan doen) ben je veel eerder klaar dan wanneer je speelt zoals ik. Niet alleen je karakter levelen maar tegelijkertijd ook één of meerdere artisans en elke drop binnenhalen, ook de trash. Level 60 komt vanzelf wel voor mij, ik wil mijn artisan(s) gelijk mee op laten gaan.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:09

The Chosen One

Zie signature!

Over het begin/moeilijkheidsgraad/mana gedoe;

http://diablo.incgamers.c...other-its-too-easy-debate

En ze hebben al eens eerder een post er over gemaakt maar deze is een stuk langer.

Don't worry komt goed. Diablo 2 was gewoon pokke irritant met een sorceress en dan 2 fireballs en dan 3 minuten lang mobs meppen met je staff tot je weer een fireball kon afschieten. :P

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Morrar
Ook wel interessant trouwens:
http://diablo.incgamers.c...a-tester-interview-thomus

Vrij kritisch en het is nog maar net beta, maar meeste observaties lijkt me wel wat in te zitten. Over moeilijkheid:
Diablo 3′s difficulty is exactly like Diablo 2′s. Very easy 99% of the time, with the only danger coming from occasional nasty DiabloWikiboss modifiers. That’s ironic, since avoiding that game style was the whole point in the no-potions, DiabloWikihealth orb, combat-system overhaul the D3 developers implemented. Let’s hope things change later in the game.
Als je de vids ziet lijkt dit redelijk te kloppen. Vooral specials en met name de arcane enchanted geven flinke 'oh shit' momenten. De rest is redelijk voorspelbaar.

Ach ja,eigenlijk is het sowieso nog veel te vroeg om ook maar iets zinnigs te zeggen. Dus vooral genieten van het sfeertje zou ik zeggen :)

Toch knap dat er zoveel huillie gedaan wordt door mensen die conclusies trekken naar aanleiding van een beta. Hetzelfde met de kwaliteit van de graphics toen de F & F beta begon terwijl ze er niet eens aan dachten dat het wellicht de PC van de speler zou kunnen zijn of de kwaliteit van de opname die de slechte kwaliteit veroorzaakte. Ik las iets van een beta speler die verklaarde dat D3 op je eigen scherm nog veel mooier is dan je op youtube ziet.
Het wordt vanzelf moeilijker, daar ben ik niet bang voor. daarnaast heb ik in de videos op youtube toch regelmatig iemand het loodje zien leggen.
Diablo 3 is niet de eerste game van Blizzard maar mensen schijnen dat te vergeten dat Blizzard al de nodige klassiekers op hun naam heeft staan. Het komt allemaal goed, daar ben ik van overtuigd!

Morrar schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:11:
Ook wel interessant trouwens:
http://diablo.incgamers.c...a-tester-interview-thomus

Vrij kritisch en het is nog maar net beta, maar meeste observaties lijkt me wel wat in te zitten. Over moeilijkheid:

[...]

Als je de vids ziet lijkt dit redelijk te kloppen. Vooral specials en met name de arcane enchanted geven flinke 'oh shit' momenten. De rest is redelijk voorspelbaar.

Ach ja,eigenlijk is het sowieso nog veel te vroeg om ook maar iets zinnigs te zeggen. Dus vooral genieten van het sfeertje zou ik zeggen :)
Best knap dat hij nu al kan zeggen dat de economy niet goed werkt in Diablo 3 terwijl nog niet alle artisans, runes en gems aanwezig zijn. In WoW wordt crafting ook duurder naarmate je level hoger wordt.
Daarnaast heeft hij er al meer dan 40 uur in de beta opzitten en speelt hij met lvl 13 karakters, dan wordt het sowieso al moeilijker om over de moeilijkheidsgraad te praten. naarmate je meer karakters leveled weet je wat je kunt verwachten en speel je daar op in. Mijn 5de lvl 80 in WoW ging ook veel sneller dan mijn eerste.

Net wat je zegt, het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken.

Anoniem: 36835

Die gast in die podcast klinkt nou niet echt alsof ie er heel veel verstand van heeft.

En daarnaast, het glazenbollen gehalte in dit topic, is echt HUGE. Er posten hier mensen die net doen alsof ze voor blizzard werken en de full game al uitgespeeld hebben. :P

• Morrar
Tja graphics... Cliché, maar het gaat bij Blizzard puur om gameplay. Dat zou men nu toch moeten weten. Ik vind de graphics niet mind blowing maar zeker goed zat (en waarschijnlijk komt er nog een ultra setting). Het is gewoon redelijk irrelevant. WoW ziet er ook niet echt top notch uit, maar heb daar enorm veel plezier aan beleefd.

Sowieso het feit dat mensen nog met veel plezier D2 spelen (laatst ook weer even gedaan) zegt genoeg lijkt me. D2 speelt nog steeds erg leuk ondanks dat het er nu niet echt meer uitziet :D

Edit: tja wat verwacht je, iedereen heeft hoge verwachtingen en kan niet wachten. Dan grijp je natuurlijk ieder brokje informatie aan wat beschikbaar komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 22-09-2011 22:31 ]

Wij krijgen gewoon een stukje Diablo 3 om ons op te warmen en de pers alvast publiciteit te laten genereren en straks staat er gewoon een game klaar die helemaal af is. Die testafdeling van Blizzard zit heus niet uit de neus te peuren.
Deze beta is vooral om de servers te testen, dat hoeft niet perse met een game die al 100% af is.

Morrar schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:30:
Tja graphics... Cliché, maar het gaat bij Blizzard puur om gameplay. Dat zou men nu toch moeten weten. Ik vind de graphics niet mind blowing maar zeker goed zat (en waarschijnlijk komt er nog een ultra setting). Het is gewoon redelijk irrelevant. WoW ziet er ook niet echt top notch uit, maar heb daar enorm veel plezier aan beleefd.

Sowieso het feit dat mensen nog met veel plezier D2 spelen (laatst ook weer even gedaan) zegt genoeg lijkt me. D2 speelt nog steeds erg leuk ondanks dat het er nu niet echt meer uitziet :D

Edit: tja wat verwacht je, iedereen heeft hoge verwachtingen en kan niet wachten. Dan grijp je natuurlijk ieder brokje informatie aan wat beschikbaar komt.
Als ik de graphics zie in de videos van ForceSC2 heb ik geen reden tot klagen, het is heel erg sfeervol. Maar een RPG hoeft in mijn ogen ook geen graphics als BF3 te hebben (PC versie), zoals het op de HD video's er uitziet is prima.

Anoniem: 265872

weet niet of het al gepost is maar voor de mensen die het interesseert
http://www.gametrailers.com/game/diablo-iii/8234
beta gameplay beelden van de barbarian.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Morrar schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:30:

Ja over graphics gesproken, ik heb liever dat geheel goed samen komt en vloeiend over komt dan dat er crystal clear crisp textures worden gebruikt en dat je dan elke lijn van elke polygoon ziet, en de models niet samenvallen met het terrain texture.

Ik heb genoeg games gezien waar alles gewoon zo onecht in elkaar gestoken leek, echt een hoopje samen geraapte kille objecten bij elkaar, zonder shading en lighting. Dan kunnen de textures no zo mooi high-res zijn en scherp maar het straalt totaal geen sfeer uit. En van wat ik nu van Diablo 3 heb gezien is het juist alleen maar sfeer, het voelt gelijk warm en compleet aan.

• Markus1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-01-2014
Net even de beta gespeeld en speelde vloeiend weg
De barb en demon hunter zijn erg leuk om mee te spelen.
Wat ik wel mis is het verdelen van stat points maar daar komen we ook wel weer overheen
Kan niet wachten op de volledige versie

Battlenet tag Markus#1233

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 19:54

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik geef op zich niet heel erg veel om graphics, zolang het er maar tot in het redelijke (subjectief, hehe) niet gedateerd uitziet. Diablo 2 kan ik nowadays gewoon niet meer spelen bijvoorbeeld, hoe goed de gameplay ook is. Aan de andere kant ga ik ook niet kinderachtig doen en Diablo 3 grafisch vergelijken met Battlefield 3.

Al met al vind ik Diablo 3 er best goed uitzien, er is alleen één ding wat me elke gameplay video weer opvalt: Het lijkt wel of the characters boven de grond zweven. Het lijkt wel of de voeten de grond niet raken. Ik hoop dat Blizzard dit nog enigzins tweaked, maar ik ben er bang voor. Volgens mij is de game wel redelijk af namelijk.

Maarja, hoe dan ook -> Nobrainer, no way dat ik deze game oversla!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat is niet gewenst en dat hoort dus ook niet thuis in dit topic.
Als je je build wilt tonen geef een onderbouwing waarom je voor bepaalde skills gekozen hebt, geen onderbouwing wordt gezien als spam.