Ik vraag me echt af hoeveel content er eigenlijk in D3 gaat zitten. Of anders: hoeveel zien we nu eigenlijk in die Beta?
Ik ga er hieronder vanuit dat je tenminste één beta playthrough hebt gezien. vanaf hier staan dus mogelijk [ SPOILERS]
Wat we eerder lazen in blauwe posts is dat Inferno (waar alles lvl 61 is) bedoeld is voor characters die zelf richting lvl 60 (max) lopen. Dat bekend dus dat je over de andere drie moeilijkheidsgraden ongeveer 18 levels te behalen hebt.
In de Beta nu zie je veel spelers lvl 8-10 worden als ze netjes doorspelen en nergens grinden of zo veel mogelijk skippen. Er zitten hier en daar al wat micro-baasjes in (uniques) die enigsinds aan quests zijn verbonden. Zeg maar een bloodraven in D2. (hoewel dat een branch quest was) Ik denk dan ook niet dat Act 1 bij deze skelly king afgelopen is en er nog zeker een andere baas komt, wellicht dat grote beest dat in één van de alphabuilds te zien was.
Toch denk ik, dat zelfs als de Skelleton king quest je al lvl 10 maakt, level 60 wel erg snel te halen valt. Waarschijnlijk wordt de experience in de release nog wel aangepakt, wat meteen ook de moeilijkheidsgraad wat opvoert. Nu stampt echt iedere noob (aan de speelstijl te zien zo nu en dan) zonder moeite erdoorheen, maar goed, daar is het ook een soort tutorial / beta voor. Als men er te lang over doet om dingen te unlocken, worden ze niet getest.
Nu is de skelleton king ongeveer 25 - 45 minuten spelen. Zelfs als een act één uur duurt vind ik dat eigenlijk nogal kort. De gemiddelde act in diablo duurt toch iets langer, met uitzondering van misschien act 4. Aan de andere kant, iedereen rushed de acts in D2, online kan je binnen 2 uur door alle 5 heen zijn, maar goed.
[/ Spoilers afgelopen]
===
tl;dr
===
Hoe zien jullie de speelduur uitpakken in D3? Zou de Beta "baas" de nieuwe Blood Raven zijn? Of misschien de Smith? Persoonlijk hoop ik heel erg dat het niet de nieuwe Andariel is en Act 1 nog even door gaat, maar goed, we zullen zien.
De content zal vast wel in orde zijn, maar toch vrees ik dat je snel level 60 zult aantikken. Hard doordrukken zoals in D2 online gebeurt lijkt me gezien de quest structuur nu niet meer zo'n optie, maar ik vraag me wel af of je nu niet na normaal spelen in korte tijd maxed raakt.