• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Hoe typ je een umlaut op het toestenbord?

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:33:
Goede avond,

Sinds kort herkend mijn pc de tablet niet meer, in het verleden was het wel mogelijk om de tablet met de pc te verbinden.
Als ik de tablet op de pc aansluit krijg ik de volgende melding: Het USB apparaat wordt niet herkend.

Ik heb al tot 2 keer toe de drivers geïnstalleerd en verwijderd, maar niets lijkt te helpen. Ook niet de utilities die je via de Asus website kan downloaden.

Ik heb nog een laatste redmiddel: de harde reset, maar daar wil ik nog even mee wachten, misschien weet iemand hier een oplossing of in ieder geval wat het probleem is. Als allerlaatste redmiddel zou ik hem denk ik moeten opsturen, want hij valt nog binnen de garantie termijn.

Transformer TF101
B70KAS267237
Niet geroot, up to date tot laatste OTA update.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Zijn er dingen die ik hier zelf aan kan doen?

Groet, Brenda
ik heb sinds ongeveer 1 maand ook last van het probleem dat mijn asus transformer niet meer wordt herkend. ik heb hiervoor een nieuwe usb kabel gekocht maar ook dit loste het probleem niet op. Ik ga ervan uit dat de aansluiting kapot is maar het zou misschien ook kunnen liggen aan stof in de aansluiting? weet iemand anders misschien nog een oplossing, wil mijn tablet namelijk rooten maar dit gaat niet zonder usb kabel.

[ Voor 45% gewijzigd door androidlover op 22-09-2012 19:35 ]

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 17:59
Zonekill schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:00:
Hoe typ je een umlaut op het toestenbord?
De letter, waar je de umlaut op wilt, lang ingedrukt houden

• Zonekill
Wie weet of er een app (of anders) is waarmee ik de TF kan bedienen als deze via een HDMI kabel op de TV is aangesloten?
Ik wil dan dus de TF draadloos bedienen met mijn Android telefoon. Anders moet je nog steeds naar tablet gaan of bij de tv blijven staan om tablet te bedienen. Dus stel ik me zo voor dat je dan met de telefoon de muis aanwijzer kunt bewegen en voor het typen van text het telefoon keyboard kunt gebruiken.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik kan ineens sinds kort geen word-documenten (.doc gewoon) openen via mijn TF101 van de schoolsite.
Ik krijg foutmelding dat de bron niet bekend is, enkele weken geleden kon dit wel gewoon. Al enkele apps gebruikt (Google drive, Docs viewer), maar geen resultaat. Jullie een idee?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Dat is vreemd, heb je al Kingsoft office geprobeerd. Dit is een zeer uitgebreide gratis Office app. Opent bij mij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb het idee dat mijn tf101 na een paar weken het geheugen vol is gelopen en dan regelmatig crashed.
Zowel, gmail, icsbrowser + enz.
Als ik hem opnieuw laat opstarten/booten is alles weer voor een paar weken in orde.

Weet iemand wat de oorzaak is, en beter nog hoe te voorkomen.

Het is allemaal nogal vaag en niet echt duidelijk te vinden wat de oorzaak is, ik merk het vooral bij Gmail en browsen, maar nogal wiedes want die gebruik ik voor 90%

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Pinin schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:33:
Ik heb het idee dat mijn tf101 na een paar weken het geheugen vol is gelopen en dan regelmatig crashed.
Zowel, gmail, icsbrowser + enz.
Als ik hem opnieuw laat opstarten/booten is alles weer voor een paar weken in orde.

Weet iemand wat de oorzaak is, en beter nog hoe te voorkomen.

Het is allemaal nogal vaag en niet echt duidelijk te vinden wat de oorzaak is, ik merk het vooral bij Gmail en browsen, maar nogal wiedes want die gebruik ik voor 90%
Vaag, Kingsoft gedownload.
Weer geprobeerd via Blackboard en hij begon gelijk met downloaden. Eerst deed hij dat ook niet en gaf hij een foutmelding dat downloaden was mislukt.
Nu kon ik dus ook kiezen waarmee ik hem wilde openen, type zelf al mijn bestanden in Quick Office HD, dus opende eerst altijd met Polaris (makkelijk als je aan het typen bent, om zo te scrollen met een ander bestand, want mij nog niet gelukt om er 2 te openen in 1 app?). Maar dan ga ik maar Kingsoft gebruiken (al stond Polaris Office er nu wel tussen om hem mee te openen.

Problem solved, so I'll thank you!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik begrijp de drain van mijn batterij nog steeds niet. Als ik beide compleet oplaad en loskoppel, dan gaan ze beide gewoon lang mee, lopen beide niet leeg. Maar zodra ze gekoppeld zijn gaat het wel hard (1 dag 30% over (tablet + dock op 3%) met hooguit 15 minuten browser gebruikt)
Hebben meer hier last van? Is er een dock firmware upgrade oid?

edit: ik bedenk mij net, kan het niet een of andere optie zijn dat er functies aangaan wanneer hij aan de voeding hangt? Bijvoorbeeld mijn laptop, die is ingesteld dat hij op energie besparing gaat wanneer hij op accu werkt en op high perfomance wanneer hij op netvoeding werkt. Zodra je de dock aansluit ziet de tf101 dit ook als netvoeding

[ Voor 33% gewijzigd door Markos op 29-09-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Werkt de ziggo app bij jullie? En zo ja, draai je stock, heb je hem geroot en/of draai je een CFW?

Op mijn TF101 werkt hij niet, hij is geroot en met een CFW. Zou het echt daar aan liggen?
Ik heb de volgende twee geprobeerd (ook een herinstall) maar bij beide werken ze niet:
- Revolution HD 3.5.1
- Revolver 4.2.1
Ik kan gewoon in de gids kijken en inloggen. Maar zodra ik een zender open gaat hij wel naar het volgende scherm, met de knoppen onderaan. Maar voordat er een video/stream komt is hij al vastgelopen. Ik krijg dan de popup met rapporteren of sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zag zojuist op de FP een artikel dat er een trend lijkt te zijn in gebarsten schermen van de transformers (de gehele lijn, van TF101 t/m TF700).

Zo nu en dan lees ik hier wat mee, maar ik heb dit gemist. Hebben jullie er last van? Ik wel namelijk: ik had ineens een barst en daarna is die uitgegroeid tot een versplintering in de gehele hoek. Touchscreen werkt nog wel, maar mooi is anders 8).

Hebben jullie er last van; nooit gedacht dat dit fabricage fout zou kunnen zijn, maar ik heb zelf nooit eigenlijk de gelegenheid gevonden dat het mijn schuld zou kunnen zijn.

nieuws: Transformer-tablets Asus kampen met gebarste schermen

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 10:45
Bij mij werkt de ziggo app om tv te kijken ook niet en ik heb gewoon de stock versie. Dus bespaar je de moeite om weer terug te gaan naar de stock versie.

Als ik tv wil kijken geeft die een fout melding en stopt die met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabfaab
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-08-2018
Bij mij werkt de Ziggo app wel, uiteraard wel alleen thuis (Ziggo netwerk)
Ben niet geroot. Alles is stock.
Ik heb het gisteren geïnstalleerd, eerst kreeg ik een foutmelding en daarna werkte het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Zonekill schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:10:
Wie weet of er een app (of anders) is waarmee ik de TF kan bedienen als deze via een HDMI kabel op de TV is aangesloten?
Ik wil dan dus de TF draadloos bedienen met mijn Android telefoon. Anders moet je nog steeds naar tablet gaan of bij de tv blijven staan om tablet te bedienen. Dus stel ik me zo voor dat je dan met de telefoon de muis aanwijzer kunt bewegen en voor het typen van text het telefoon keyboard kunt gebruiken.
Ik heb een wireless setje van Logitech. USB dongle in het docking station gedaan en muis en toetsenbord worden perfect herkend. De TF staat af en toe naast de TV met een HDMI kabel voor het beeld. Tobo en muis liggen op tafel en ik kan het apparaat zo bedienen. :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ik heb sinds vorige week ineens het probleem dat mijn dock weigert op te laden.

Tablet in dock: kort knipperend rood lampje op doch (accu leeg).
Opladen van tablet in dock: tablet laadt op, lampje dock blijft rood knipperen
Opladen dock alleen: laadt niet op, lampje blijft rood knipperen
Opladen tablet alleen: laadt zonder problemen.
Opladen tablet door dock: niet, want dock's accu is leeg.

Het toetsenbord werk nog wel gewoon. Wat me wel opvalt is dat het lampje bij connectie met de lader langzamer knippert dan wanneer hij knippert als tijdens de indicatie 'acuu leeg'.

Iemand hetzelfde probleem gehad?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
algoman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:05:
Bij mij werkt de ziggo app om tv te kijken ook niet en ik heb gewoon de stock versie. Dus bespaar je de moeite om weer terug te gaan naar de stock versie.

Als ik tv wil kijken geeft die een fout melding en stopt die met werken.
Dan ben je waarschijnlijk root op je device.
Even SuperSu disablen in de settings en dan werkt het wel (althans bij mij).
Ik gebruik Megatron.
Check schijnt te zitten in de gebruikte media player LV Media Player.

[ Voor 22% gewijzigd door jobr op 01-10-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Moet zeggen dat dit topic overspoeld wordt met berichten van mensen die allemaal een gebarsten scherm hebben... Asus wat een schurken zeg! Waardeloos product en ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

jobr schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk root op je device.
Even SuperSu disablen in de settings en dan werkt het wel (althans bij mij).
Ik gebruik Megatron.
Check schijnt te zitten in de gebruikte media player LV Media Player.
_/-\o_ Hulde, dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:04:
Werkt de ziggo app bij jullie? En zo ja, draai je stock, heb je hem geroot en/of draai je een CFW?

Op mijn TF101 werkt hij niet, hij is geroot en met een CFW. Zou het echt daar aan liggen?
Ik heb de volgende twee geprobeerd (ook een herinstall) maar bij beide werken ze niet:
- Revolution HD 3.5.1
- Revolver 4.2.1
Ik kan gewoon in de gids kijken en inloggen. Maar zodra ik een zender open gaat hij wel naar het volgende scherm, met de knoppen onderaan. Maar voordat er een video/stream komt is hij al vastgelopen. Ik krijg dan de popup met rapporteren of sluiten.
Ziggo app werkt bij mij niet en wel.
Ik heb er ook Revolution HD opstaan en mijn TF101 is geroot.
In de boven staande combinatie werkt hij niet.

Maar als ik hem tijdelijk unroot met de app 'hide my root' dan werkt de ziggo app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Seesar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:45:
ik zag zojuist op de FP een artikel dat er een trend lijkt te zijn in gebarsten schermen van de transformers (de gehele lijn, van TF101 t/m TF700).

Zo nu en dan lees ik hier wat mee, maar ik heb dit gemist. Hebben jullie er last van? Ik wel namelijk: ik had ineens een barst en daarna is die uitgegroeid tot een versplintering in de gehele hoek. Touchscreen werkt nog wel, maar mooi is anders 8).

Hebben jullie er last van; nooit gedacht dat dit fabricage fout zou kunnen zijn, maar ik heb zelf nooit eigenlijk de gelegenheid gevonden dat het mijn schuld zou kunnen zijn.

nieuws: Transformer-tablets Asus kampen met gebarste schermen
Dat is teleurstellend om te lezen.

Bij mijn TF101 zie ik daar gelukkig niets van. (even afkloppen..) Ik heb mijn TF met dock nu 1jaar en 2 maanden en heb hem elke dag in gebruik. En ik 'gooi' hem ingeklapt soms op een kussen.
Ik moet best wat kracht zetten om tablet in dock te klikken en nu gaat soms het palletje ook niet terug als ik hem in klik. Ook blijven er nog altijd lijmresten van het dock achter op de tablet, dat is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
asing schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:00:
[...]

Ik heb een wireless setje van Logitech. USB dongle in het docking station gedaan en muis en toetsenbord worden perfect herkend. De TF staat af en toe naast de TV met een HDMI kabel voor het beeld. Tobo en muis liggen op tafel en ik kan het apparaat zo bedienen. :9
Werkt dat een beetje makkelijk/goed? Ik bedoel hoe zit het met leesbaarheid je zit toch verder van je tv en video van youtube en uitzendinggemist hebben die goede kwaliteit op tv?

Neem aan dat ook andere toetsenborden en muis werken. Kunnen er ook toetsenborden via bluetooth aangesloten worden? Het fijnste lijkt mij een klein toetsenbord met een trackpad, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb iDisplay geinstalleerd om de TF101 als externe monitor te gebruiken. Via WiFi doet hij het meteen, alleen is dit wel een beetje haperig. iDisplay heeft ook de optie om het via USB te doen dus ik hoop dat het daar vloeiender mee gaat. Alleen lukt het mij niet om via USB te verbinden. Heeft iemand van jullie dit ook geprobeerd en lukt het?
(Je kunt iDisplay gratis uitproberen voor een x-aantal dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Heb je de software geinstalleerd?

Verder hoor ik nog steeds wel veel over lag, ook via USB.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Uiteraard heb ik de software op beide geïnstalleerd, anders zou WiFi ook niet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:21:
Uiteraard heb ik de software op beide geïnstalleerd, anders zou WiFi ook niet werken ;)
Nee ik bedoel de driver van je transformer zeg maar. Die je ook nodig hebt om data over en weer te sturen als je je Transformer aan je PC hangt. Asus Pad PC suite en/of ASUS Sync. In ieder geval las ik op internet dat iemand het zo aan de praat heeft gekregen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ik begin nu meer problemen te krijgen met het toetsenbord. Bijv. dat ik 2 of 3 keer moet drukken voor er soms een letter getypt wordt. Daarnaast het hatelijkste nog: Als ik hier aan het typen ben en ik wil een leesteken gebruiken, bijv: uitroepteken, aanhalingstekens en ga zo verder, dan verspringt de cursor in het tekstvak en staat uiteindelijk of het leesteken ergens anders in het tekstvak, of er alsnog niet. Is dit een toetsencombinatie die fout staat, of ligt dit simpelweg aan mijn docking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal

Vandaag op werk het ww veranderd van mijn zakelijke exchange-account. Nu thuis wil ik deze ook even aanpassen op de TF, maar iedere keer dat ik de wijziging wil bevestigen, crasht nu de email app. Heb de TF opnieuw opgestart, maar hetzelfde probleem. Hebben hier nog meer mensen last van? Kan hem natuurlijk wel verwijderen en opnieuw proberen toe te voegen, maar dat lijkt me beetje omslachtig...??

Verder kamp ik nog steeds (al maaaanden) met het probleem dat ik vanaf huis niet vanaf de zakelijke account kan mailen, waar dat vroeeger geen probleem was. Dit is hier al eens langs geweest, maar kan eigenlijk nergens de oplossing ervoor vinden. Iemand een suggestie, evt voor een goede (wel werkende) andere email-app waar meerdere accounts + exchange op kinnen draaien?

Alvast dank voor het mee denken

Edit: verwijderen en opnieuw toevoegen van de account werkt. Alleen jammer dat ie weer crasht als ik het ww daarna (als test) weer aan ga passen. Nou ja, de komende weken werkt het in ieder geval weer.
Nu nog mail verzenden, blijft in de uitbox staan....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Malfoi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:46:
Iemand hetzelfde probleem gehad?
Ik niet maar heb het elders ook wel gelezen.

Men had dan de dock ontladen om de tablet op te laden.

Als die dock met zijn rest van net an 3% wat dagen ligt te liggen, zonder oplader, ontlaadt hij vrolijk verder zelf.

Op enig moment komt hij onder voltage x (ben ik ff kwijt) en dan mag ie niet meer laden om ergere schade te voorkomen.

Toch is er een truuk die bij sommigen hielp, komt uit de modelbouw wereld van remote controle modellen die op lipo prik werken.

Lader in stopcontact, dan 1 seconde in dock.
Er uit halen
Lader uit 220 v
Lader in dock
Lader in 220 v
loskoppelen
lader in 220v
en dan weer in dock
uit dock
in dock
uit dock
in dock
ff kijken of hij na een minuut of 10 wel wil laden. zo niet dan vrees ik het ergste.

kans dat je accu nu weer 'aan getrapt is'.

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 08-10-2012 22:01 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolitaryGround
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11-2021
RickvN schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:12:
Ik begin nu meer problemen te krijgen met het toetsenbord. Bijv. dat ik 2 of 3 keer moet drukken voor er soms een letter getypt wordt. Daarnaast het hatelijkste nog: Als ik hier aan het typen ben en ik wil een leesteken gebruiken, bijv: uitroepteken, aanhalingstekens en ga zo verder, dan verspringt de cursor in het tekstvak en staat uiteindelijk of het leesteken ergens anders in het tekstvak, of er alsnog niet. Is dit een toetsencombinatie die fout staat, of ligt dit simpelweg aan mijn docking?
Hier heb ik ook onwijs veel last van. In apps voor tekstverwerken heb ik er niet zo'n last van, maar zodra ik op een webpagina wat wil typen begint het probleem. De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is dan na het verspringen opnieuw de toetsencombinatie gebruiken en daarna met knippen en plakken het leesteken verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
RickvN schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:12:
Heeft mijne ook last van vooral in google verspringt ie vaak.

Wat ik raar vind is dat als chrome openstaat de toets voor het starten of volgende track muziek niet werken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

SolitaryGround schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:54:

Hier heb ik ook onwijs veel last van. In apps voor tekstverwerken heb ik er niet zo'n last van, maar zodra ik op een webpagina wat wil typen begint het probleem.
Wellicht ten overvloedde, jullie blokkeren wel het touchpad, de invoer?
Anders raak je die per ongeluk aan, tikt, en poing het getypte caracter staat elders...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ik heb nu veel problemen met dat de stock launcher crasht cq verdwijnt!?
Dat gebeurd als ik iconen op de homescreens ga verplaatsen dan verdwijnen alle iconen en blijft alleen de achtergrond en de balk onderaan zichtbaar...? Heeft jullie TF daar ook last van?
Is heel irritant want dan moet ik hem weer rebooten.
Ook is de tablet onbruikbaar als er een paar apps updaten dan is ie zooooo langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik blijf mijn drain hebben, heb wat programma's geïnstalleerd gehad om mijn drain te achterhalen maar dat is nutteloos, omdat die van mij altijd in een dock zit. Dan denken die apps dat hij in de oplader zit.
Ik verwacht dat er ergens wat instellingen zijn zoals bij windows, dat hij een ander energie schema pakt wanneer hij aan de oplader hangt, en als hij in de dock zit ziet hij dit als oplader. Bijvoorbeeld andere wifi/bluetooth/etc. instellingen. Waar kun je deze vinden?
Want mijn drain is er alleen als de tablet in de dock zit. Zijn ze los van elkaar, dan hebben beide geen drain.

Wie gebruikt er overigens Apex Launcher (Pro)? Bij de gewone launcher, als ik dan op home klik, dan gaat hij naar het middelste scherm. Maar ik kan niet vinden hoe je dit bij de Apex Launcher ook kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:17:Wie gebruikt er overigens Apex Launcher (Pro)? Bij de gewone launcher, als ik dan op home klik, dan gaat hij naar het middelste scherm. Maar ik kan niet vinden hoe je dit bij de Apex Launcher ook kunt instellen.
Apex instellingen - thuisscherm instellingen - beheer schermen

Dan een scherm naar keuze ingedrukt houden en slepen waar het sterretje staat. Dat wordt dan je "thuisscherm".

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja dat had ik al gedaan, hij doet het soms wel soms niet. Na een reboot lijkt het beter te werken maar nog niet 100%. Maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:18
Het blijft angstvallig stil vanuit Asus mbt een eventuele Jelly Bean upgrade voor de TF101. Heb ik een officieel bericht gemist of de upgrade wel/niet gaat komen? Of is er vanuit Asus nog geen harde ja/nee uitspraak gedaan?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:12

IkWilbert

Het is mij!

WilliamGeluk schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:44:
Het blijft angstvallig stil vanuit Asus mbt een eventuele Jelly Bean upgrade voor de TF101. Heb ik een officieel bericht gemist of de upgrade wel/niet gaat komen? Of is er vanuit Asus nog geen harde ja/nee uitspraak gedaan?
Ga er maar vanuit dat deze niet komt... Officieel nog niets van Asus qua nieuws. Maar Asus italie en nog wat andere hebben aangegeven dat er geen update komt (bron. XDA developers)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:41
Ik ging er zelf maar eens achteraan maar ben bang dat asus geen update uitbrengt...
Geachte heer ...,

Bedankt voor uw email.

Momenteel is er geen sprake van een Android update naar Jelly Bean voor dit model.
Ook is er verder nooit sprake geweest dat wij Jelly Bean beschikbaar zouden stellen op dit model.

Ik kan u alleen verzoeken om onze website in de gaten te houden echter verwacht ik zelf niet dat een dergelijke update uitkomt voor dit model.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Kind regards/ vriendelijke groet,

Pierre Kotlarski
Asus TSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Nu vrijwel zeker is dat er geen update komt, mag ik er dan vanuit gaan dat tweakers onder ons op de hoogte stellen wanneer er een stabiele Rom op basis van Jelly Bean beschikbaar is? Ik heb Jelly Bean op mijn Galaxy Nexus en ik heb nooit maar dan ook echt nooit last van lag of haperingen. Echt butter smooth. Ik zou dat graag ook op mijn tf willen hebben. Ik wil het na anderhalf jaar wel een keer mee maken op mijn tablet. Hebben we wel verdiend. : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Je kunt uiteraard ook zelf XDA in de gaten houden toch ?

Er zijn al redelijk wat JB versies in omloop, echter wordt er nog hard gewerkt aan de stabiliteit, maar mocht je toch over willen, kan ik je deze aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

out of the blue was de tablet leeg vanochtend. en dat terwijl ik hem vaker uit zet, oplaad.
niks geupdate laatste week, niks nieuws er op,
android zuigt wat zelf startende apps aangaat!!!
en nee ik heb niets voor auto-sync e.d. aan....

nieuwe slogan ; asus, with free random bettery drains...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:34

tozzke

aka tozzert

Smarron schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:02:

Er zijn al redelijk wat JB versies in omloop, echter wordt er nog hard gewerkt aan de stabiliteit, maar mocht je toch over willen, kan ik je deze aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295
Ik heb de vorige versie (b5) van deze gedraaid maar daar was ik niet over te spreken. Het geluid klonk net als een 1bit stream en het geluid verdween met enige regelmaat, zelden dat het geluid goed was.

ik draai momenteel [ROM][JB] Team EOS 3 *JELLYBEAN* Nightlies en die bevalt me stukken beter. Alleen een beetje jammer dat ik geen werkende kernel kan vinden die ik kan undervolten

misschien dat we deze discussie beter in Custom ROMs [Asus EEE Transformer] kunnen houden?

edit:
ik heb nu ook v6 geprobeerd in de hoop dat het probleem met de audio opgelost was maar helaas, nog steeds valt de audio compleet weg na een tijdje.
Ik heb dus maar weer EOS erop gezet :)

[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 18-10-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Smarron schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:02:

Bedankt voor de link. Ik kan natuurlijk ook zelf xda in de gaten houden maar ik heb totaal geen verstand van rooten e.d. Het is sowieso een website waar ik nauwelijks ben geweest. Pas wanneer er een stabiele Rom beschikbaar is, ga ik het allemaal leren. Ik ben niet iemand die de ene rom na de andere uit gaat proberen. Gewoon een goed werkende stabiele Rom flashen en dan ben ik klaar eigenlijk. Ik hou me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
RoloTomassie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:29:
[...]

Bedankt voor de link. Ik kan natuurlijk ook zelf xda in de gaten houden maar ik heb totaal geen verstand van rooten e.d. Het is sowieso een website waar ik nauwelijks ben geweest. Pas wanneer er een stabiele Rom beschikbaar is, ga ik het allemaal leren. Ik ben niet iemand die de ene rom na de andere uit gaat proberen. Gewoon een goed werkende stabiele Rom flashen en dan ben ik klaar eigenlijk. Ik hou me aanbevolen!
Dat is jouw zaak natuurlijk, maar pas op! Misschien is het wel verstandig om je op XDA in te lezen wat betreft rooten en flashen. Is toch vrij veel wat je jezelf aan moet leren om narigheid als bricken en zo te voorkomen. Er zijn over het algemeen geen kant en klare 2 muisklik oplossingen voor rooten en customroms flashen, en ook de "ideale" rom is meer een zaak van persoonlijke smaak. Op XDA is die informatie wel te vinden, maar je zult wel een beetje moeten zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ceejay op 19-10-2012 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik begin pas echt blij te zijn met m'n Transformer sinds dit weekend. Gisteren Jelly Bean geflasht en wat werkt dat enorm soepel op deze tablet zeg! Voorheen vaak vastlopers en apps die crashten of dat ik 't geheugen leeg moest maken voor ik 'n spel opstartte.

Nu werkt 't zonder al die extra handelingen supersoepel, zou willen dat ik dit eerder had ervaren. Heel wat frustrerende momenten gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:45:
Ik begin pas echt blij te zijn met m'n Transformer sinds dit weekend. Gisteren Jelly Bean geflasht en wat werkt dat enorm soepel op deze tablet zeg! Voorheen vaak vastlopers en apps die crashten of dat ik 't geheugen leeg moest maken voor ik 'n spel opstartte.

Nu werkt 't zonder al die extra handelingen supersoepel, zou willen dat ik dit eerder had ervaren. Heel wat frustrerende momenten gehad :/
Kun je vertellen welke rom je gebruikt hebt en hoe? Ik heb nog een kleine hoop op een update van Asus, maar ben me wel alvast aan het orienteren voor het geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ben je bekend met flashen, etc? Anders moet je je daar even op inlezen.

Ik heb de laatste Nightly van Team Eos geflasht: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782410

Werkt dus echt supersoepel en voor mij zit er alles op en aan wat ik nodig heb. Maar misschien is dit onderwerp beter om in Custom ROMs [Asus EEE Transformer] verder te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JBSDM schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:49:
Ik ging er zelf maar eens achteraan maar ben bang dat asus geen update uitbrengt...
[...]
JBSDM, welk e-mail adres heb jij gebruikt om in contact te komen met Asus, ik wil er namelijk ook eens een e-mail aan wagen. Ik ben het met mijn Transformer inmiddels wel goed zat. Afgezien van nogaltijd accudreans heb ik ook problemen met geluid.

Daarbij dat steeds maar weer snel en diep ontladen is gewoon 'slopend' voor de accu's, ik heb het idee dat ik dat inmiddels ook kan merken als de Transformer eens niet in een loop gaat. Ik wil wel eens 'horen' wat Asus daar over te zeggen heeft.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Even een vraagje over iets wat simpel lijkt maar waar ik zo snel geen antwoord op kon vinden: als ik een full wipe doe van de tablet, maar ik wel de sync met google aan heb staan, wat krijg ik dan weer terug na de full wipe? Worden alle applicaties weer automatisch geinstalleerd, worden settings van applicaties (en spelletjes) ook opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:40
Waarom probeer je dat niet?! Je bent toch een tweaker als je hier op GoT ('Gathering of Tweakers') bent; het is hier geen helpdesk!

Het is de bedoeling van dit forum voor gevorderde gebruikers dat je zelf ervaringen opdoet en die vervolgens deelt met andere gebruikers, niet dat je vraagt naar andermans ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
ParkOverall schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:29:
Waarom probeer je dat niet?! Je bent toch een tweaker als je hier op GoT ('Gathering of Tweakers') bent; het is hier geen helpdesk!

Het is de bedoeling van dit forum voor gevorderde gebruikers dat je zelf ervaringen opdoet en die vervolgens deelt met andere gebruikers, niet dat je vraagt naar andermans ervaringen.
Mijn vrouw gaat het niet prettig vinden als ik het probeer en het blijkt dat al haar highscores zijn verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Met het ingebakken backup programma van de stock rom kan je sowieso app's incl instellingen (safe games & highscores) opslaan en terugzetten. Wanneer je voor de zekerheid een backup maakt van die paar spelletjes blijft het vast vredig in huize dutchguy.

Tip: zorg er wel voor dat je die backup op een sd kaartje zet hé... Met een full wipe ben je ook intern opgeslagen meuk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Mijn lader werkt ook niet meer,
Het gaat echt om het deel dat je in het stopcontact steekt, als ik de tf oplaad via de lader van mijn htc, laad hij wel nog heel traag op...
Zou ik maar rma aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anton.net schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:03:
Mijn lader werkt ook niet meer,
Het gaat echt om het deel dat je in het stopcontact steekt, als ik de tf oplaad via de lader van mijn htc, laad hij wel nog heel traag op...
Zou ik maar rma aanvragen?
Heb je hem al eens in de diepvries gehad (in een zakje) ?
Heeft te maken met een thermische beveiliging. Moet je nog wel op XDA terug kunnen vinden.
Als deze echt kapot is lost dit het natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
jobr schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

Heb je hem al eens in de diepvries gehad (in een zakje) ?
Heeft te maken met een thermische beveiliging. Moet je nog wel op XDA terug kunnen vinden.
Als deze echt kapot is lost dit het natuurlijk niet op.
Nee,
Ik heb dit al vaak gehoord, lost dit het probleem echt op, of komt het terug?
Hebt geen zin om weer te zitten klungelen met deze soort oplossingen, als het probleem terug komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:39:
Ik heb dit al vaak gehoord, lost dit het probleem echt op, of komt het terug?
Hebt geen zin om weer te zitten klungelen met deze soort oplossingen, als het probleem terug komt...
Nou, ja. Je probleem wordt ermee opgelost, tenminste als het kwam door de thermische beveiliging, anders blijft ie geen stroom leveren natuurlijk. Op het moment dat ie dan weer te heet wordt kan het terug komen.
Je kan er ook wat koelblokjes op plakken of een andere doe-het-zelf oplossing bedenken; Als je bijvoorbeeld nog wat epoxyhars hebt liggen kan je er vanallus op plakken om het koeloppervlak te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Chris.nl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Nou, ja. Je probleem wordt ermee opgelost, tenminste als het kwam door de thermische beveiliging, anders blijft ie geen stroom leveren natuurlijk. Op het moment dat ie dan weer te heet wordt kan het terug komen.
Je kan er ook wat koelblokjes op plakken of een andere doe-het-zelf oplossing bedenken; Als je bijvoorbeeld nog wat epoxyhars hebt liggen kan je er vanallus op plakken om het koeloppervlak te vergroten.
Ik heb hem even ingevroren, en het blijkt te werken.
Ik vind het wel raar dat hij overhit raakt in october, maar toen in augustus in het zuiden van Frankrijk zat niet.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anton.net schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:23:
[...]

Ik heb hem even ingevroren, en het blijkt te werken.
Ik vind het wel raar dat hij overhit raakt in october, maar toen in augustus in het zuiden van Frankrijk zat niet.... :?
Denk niet dat de buiten temp er veel mee te maken heeft. Ding wordt behoorlijk warm bij opladen, ongeacht de buiten temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Edit, hij werkt al niet meer.
Heb hem 90 min ingevroren, is dat genoeg? hij was toch echt wel al heel koud geworden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anton.net schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:32:
Edit, hij werkt al niet meer.
Heb hem 90 min ingevroren, is dat genoeg? hij was toch echt wel al heel koud geworden.....
Als ik de andere berichten moet geloven zou een uurtje genoeg moeten zijn.
Wellicht toch RMA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too_Wilt
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08 23:39
Hallo,

Ik wil de pincode bij het opstarten weghalen, maar kan nergens vinden hoe is dat doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Too_Wilt schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:55:
Hallo,

Ik wil de pincode bij het opstarten weghalen, maar kan nergens vinden hoe is dat doe...
Dat zit onder Security / Beveiliging. Gewoon in de Settings/Instellingen kijken. Wat heb je zelf al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Hallo, ik ben ten einde raad wat betreft mijn TF101 inclusief dock, inclusief battery drain. Het probleem is dat als het dock leeg is, de tablet ook leeg getrokken wordt. De tablet zetten we altijd helemaal uit, niet op stand-by, maar echt uit. Toch is de tablet helemaal leeg als ik hem een paar dagen laat liggen. Zo leeg dat hij eerst aan de oplader moet voordat hij überhaupt weer aan kan.

Ik heb de tablet nu ruim een jaar, maar al na een paar maanden ben ik terug gegaan naar de mycom, waar ik hem gekocht heb. Eerst door de mycom technische dienst opgepakt, maar deze konden eerst niets vinden en gaven tips als: apps niet laten syncen etc, terwijl ik de tablet altijd helemaal uit zet. Helpt niet dus. Weer terug naar Mycom. Nu zou het met een firmwareupdate verholpen zijn. Werkte ook niet. Weer terug, tablet opgestuurd naar Asus. Die konden zogenaamd ook niks vinden. Uiteindelijk weer aangedrongen bij de Mycom, is ie weer opgestuurd naar Asus. Daar is ie nu de afgelopen 5 weken geweest en gisteren kreeg ik het bericht dat ze niks kunnen vinden. Dus ik kan de tablet weer ophalen zonder resultaat. Ik krijg nu wel contactgegevens door van de lui van Asus, zodat ik zelf contact op kan nemen. Ontzettend jammer allemaal, terwijl ik de tablet hard nodig heb voor mn werk en hem nu al veel te veel weken heb moeten missen.

Mijn vraag is: wat kan ik nu nog doen? Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de tablet en Asus en wat mij betreft ruil ik hem in voor een andere tablet als dat een optie is. Maar ik weet niet of ik hier recht op heb, of dat ik iets kan afdwingen bij Asus?? Iemand een idee??

edit: het gaat om een B nummer dat nieuwer is dan de nummers met de bekende problemen. Als ik thuis ben, kan ik het precieze nummer opgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 16:28 . Reden: aanvulling ]

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou eerst bij Mycom vragen of je hem kunt ruilen... Desnoods met een kleine bijbetaling voor een TF201?

• Smarron
En anders een custom rom proberen. Als dat werkt, weet je sowieso dat het aan de software ligt en niet aan een hardware defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb het idee dat de drain komt doordat de tablet meer stroom gaat gebruiken wanneer hij denkt dat hij in de oplader zit. Soort van energie mode en high performance mode. Want ik heb de drain ook als ik de tablet in de dock laat, maar als ik ze los laat gaan ze beide wel nog gewoon dagen mee zonder drain. Beide lopen dan niet leeg. Dus ik denk dat er ergens instellingen zijn, misschien wifi ofzo, die meer stroom verbruiken wanneer ze denken in de oplader te zitten. En als je hem in de dock zet, dan denkt hij dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16-09 17:00
Ik zou toch echt niet met custom roms gaan werken als je misschien nog beroep op je garantie wil doen!

Al zelf een melding bij Asus gedaan? Desnoods een officiele klacht over de garantieafhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:27:
Hallo, ik ben ten einde raad wat betreft mijn TF101 inclusief dock, inclusief battery drain. Het probleem is dat als het dock leeg is, de tablet ook leeg getrokken wordt. De tablet zetten we altijd helemaal uit, niet op stand-by, maar echt uit. Toch is de tablet helemaal leeg als ik hem een paar dagen laat liggen. Zo leeg dat hij eerst aan de oplader moet voordat hij überhaupt weer aan kan.
Dit komt inderdaad doordat je de tablet weglegt terwijl hij in de dock is aangesloten. Ik had hier ook last van en heb meermaals 's ochtends een compleet leeggetrokken tablet aangetroffen wanneer ik het wilde gebruiken. Gedurende de nacht volledig leeggelopen...

Sinds ik weet dat dit het effect is leg ik de TF101 nooit meer weg terwijl het op de dock is aangesloten. Om nog meer batterij te sparen heb ik ook een flightmode-toggle widget op mijn homescreen staan en wanneer ik mijn tablet voor langere tijd wegleg zet ik de flightmode aan.

Op deze manier kan ik de TF101 rustig een week onaangetast laten liggen zonder me zorgen te hoeven maken dat hij leeg is wanneer ik hem wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik zal eens vragen bij de Mycom of ze kunnen ruilen en anders een custom rom proberen. Blijkbaar is het probleem dus bij meerdere mensen bekend, maar maakt men er niet altijd een probleem van.

Een klacht indienen bij Asus zou kunnen, ik vraag me dan alleen af of dit wat gaat helpen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdamen
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
Hoi,

Bepaalde versies van het dock bevatten een hardware bug. Deze bug zorgt er voor dat de optie Instellingen -> Aangepaste instelling Asus -> Batterijbesparingsstand van Mobile Dock, ondanks het standaard vinkje bij ICS, het gewoon niet doet.

Het resultaat is dat het dock dus actief blijft ookal zet je de tf101 uit c.q. in slaap. Of je deze bug hebt is eenvoudig te testen. Forceer hem in de slaap stand (via de aan/uit knop), wacht 10 seconden en druk op een willekeurige toets. Als de tf101 wakker wordt dan heb je de bug. Want als de slaapfunctie van het dock wel goed werkt ziet hij de toetsaanslag niet.

Voor meer informatie zie: http://www.transformerfor...-facts-real-solution.html

De reden dat ik dit weet, simpel ik heb zo'n "fout" dock maar mijn werk vindt het niet de moeite waard om hem te laten maken, "gewoon elke dag opladen" was hun oplossing :(

Veel succes,

Gino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ik wil mijn lader laten repareren/vervangen,
zou ik het rechtstreeks via asus doen, of via de mediamarkt?
Indien ik het het best via asus kan doen, waar kan ik Rma aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
Anton.net schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:20:
ik wil mijn lader laten repareren/vervangen,
zou ik het rechtstreeks via asus doen, of via de mediamarkt?
Indien ik het het best via asus kan doen, waar kan ik Rma aanvragen?
Rechtstreeks via Asus gaat erg goed; binnen een week heb je het weer terug. Helaas al 3 keer nodig gehad. Mijn adapter ligt er nu ook.

https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ocmer schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:42:
[...]

Rechtstreeks via Asus gaat erg goed; binnen een week heb je het weer terug. Helaas al 3 keer nodig gehad. Mijn adapter ligt er nu ook.

https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/
Wat moet ik allemaal meesturen?
Alleen de lader? of ook de kabel en tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
Anton.net schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:47:
[...]
Je krijgt instructies van ASUS nadat je RMA hebt aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Anton.net schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:47:
Zoals gezegd krijg je instructies bij de RMA, maar wil er nog aan toevoegen dat men vrijwel altijd alleen het defecte onderdeel wil hebben. Hoe minder extra's hoe minder er zoek kan raken.

Uiteraard moet je dan wel zeker weten dat precies dat onderdeel kapot is en je bijvoorbeeld niet de fout maakt een perfect goed werkende lader op te sturen alleen omdat je per ongeluk een USB 2 verlengkabel hebt gebruikt of zoiets (want de ASUS kabel gebruikt USB 3 pennen) of dat je kabel een breuk heeft.

Als ik het goed begrepen heb dan heb je zowel een dock als een tablet, als beide beroerd of niet laden dan moet het wel de oplader (of kabel...) zijn en niet de dock en tablet.

In de tussentijd kun je opladen via standaard USB, gaat alleen wel veel langzamer.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Sinds vandaag doet mij TF101 niet meer opladen, baal er flink van we gebruiken dat ding dagelijks.

Er zit standaard toch ook een USB datakabel waarmee hij via de pc ook langzaam oplaad? Kan dat kabeltje nergens vinden maar dan kan ik iig testen of het aan de adapter of aan de tablet ligt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 08:29
Chaoss schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:11:
Sinds vandaag doet mij TF101 niet meer opladen, baal er flink van we gebruiken dat ding dagelijks.

Er zit standaard toch ook een USB datakabel waarmee hij via de pc ook langzaam oplaad? Kan dat kabeltje nergens vinden maar dan kan ik iig testen of het aan de adapter of aan de tablet ligt.
Die kabel is de zelfde kabel waar je mee via het stopcontact oplaad. Even uit de stekker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
Gewoon RMA sturen, dan heb je binnen een week een nieuwe in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
MaartenPol schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:41:
[...]

Die kabel is de zelfde kabel waar je mee via het stopcontact oplaad. Even uit de stekker halen.
hehe lol ik gister alles afzoeken naar die kabel :P ok ga ik dat even proberen vanavond, ik hoop niet dat het aan het kabeltje ligt want dan weet ik nog niets.

hij is nog geen 2 jaar oud dus garantie heb ik sowieso.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 23-11-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08
Grappig, had ik van de week ook. Die 220v stekker bestaat uit 2 delen. Even van elkaar loggeschoven en weer in elkaar gezet. Opgelost (tenminste bij mij dan). Contact gaat na een tijd wat mank blijkbaar.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
Als je even googlet zie je dat veel mensen problemen hebben met de adapter. Wat vaak helpt is een uurtje in de vriezer. Maar dat helpt maar tijdelijk. RMA is enige echte oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
remoss schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:57:
Grappig, had ik van de week ook. Die 220v stekker bestaat uit 2 delen. Even van elkaar loggeschoven en weer in elkaar gezet. Opgelost (tenminste bij mij dan). Contact gaat na een tijd wat mank blijkbaar.
dat had ik eerder al eens gehad jah, kheb hem al een paar keer uit en weer in elkaar geschoven maat daar ligt het dit keer echt niet aan.

vanavond even proberen of hij wel via usb oplaad, (desnoods via een usb-stekker van mijn htc), dan maar rma aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Ontzettend balen, mijn touchscreen is regelmatig opeens voor een groot deel niet meer responsive. Als dit gebeurt reageert het touchscreen opeens bijna alleen aan de zijkanten nog goed. Als ik het tablet dan even even met de aan/uit knop even in standby zet en weer aan, reageert het touchscreen weer volledig(voor hoe lang het duurt). Als ik zo'n moment het dock aansluit kan ik met de mousepad op het dock wel gewoon alles aanklikken.

Ik ben bang dat dit misschien het gevolg is van condens door iets uit de vriezer wat een keer per ongeluk op mijn tablet is gelegd. Ik heb alleen niet zoveel zin in een RMA.
Iemand nog ideeen? Ik draai stock ROM, zou een custom ROM kunnen proberen maar denk niet dat dit helpt, en heb geen zin in rooten ivm RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Sinds vanmorgen doet mijn Hotmail het niet meer op de stock email app. Nog meer mensen met hetzelfde probleem?

Edit: na het verwijderen en het opnieuw instellen van mijn hotmail-account, schijnt het probleem opgelost te zijn

[ Voor 34% gewijzigd door Gerd op 25-11-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
niet meer willen opladen ligt idd aan de adapter. opladen via usb in de computer doet hij wel aar tergend traag.

ik zojuist het RMA formulier van Asus invullen... kan ik het serienr nergens vinden! volgens mij stond die op een sticker naast de oplaadpoort... maar die zal er ongemerkt afgevallen zijn.

Heb nu dus rma verstuurd met een fake serienr, en in de tekst gezet dat het stickertje mist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Marked schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:55:
Ontzettend balen, mijn touchscreen is regelmatig opeens voor een groot deel niet meer responsive. Als dit gebeurt reageert het touchscreen opeens bijna alleen aan de zijkanten nog goed. Als ik het tablet dan even even met de aan/uit knop even in standby zet en weer aan, reageert het touchscreen weer volledig(voor hoe lang het duurt). Als ik zo'n moment het dock aansluit kan ik met de mousepad op het dock wel gewoon alles aanklikken.

Ik ben bang dat dit misschien het gevolg is van condens door iets uit de vriezer wat een keer per ongeluk op mijn tablet is gelegd. Ik heb alleen niet zoveel zin in een RMA.
Iemand nog ideeen? Ik draai stock ROM, zou een custom ROM kunnen proberen maar denk niet dat dit helpt, en heb geen zin in rooten ivm RMA.
Denk toch dat je weinig opties overhoudt behalve een RMA. Niet reageren van het touchscreen op sommige delen lijkt toch echt op een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Serienummer kun je ook vinden onder Instellingen / Over tablet / Status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Artcore schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:05:
Serienummer kun je ook vinden onder Instellingen / Over tablet / Status.
Daar zie ik alleen build nummers,software versies en hardware versie maar geen serie nrvan het apparaat opzich?

ow w8 onder status, vreemd serienr lijkt me dat?

meende dat het zoiets moet zijn: B60KASxxxx

onder status staat 037c61c54380xxxx

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:37
Chaoss schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:12:
[...]ow w8 onder status, vreemd serienr lijkt me dat?

meende dat het zoiets moet zijn: B60KASxxxx
Dat klopt,
Chaoss schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:12:
[...]
onder status staat 037c61c54380xxxx
Bij mij staat er inderdaad ook zoiets vaags.

Mocht je overigens de doos van de tablet nog hebben, Op de onderkant van de doos zit een stikker waar het serienummer opstaat.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
mjah heb gezocht naar de doos, kon hem niet vinden. :P

nouhja eerst de reactie van asus maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Gerd schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:39:
Sinds vanmorgen doet mijn Hotmail het niet meer op de stock email app. Nog meer mensen met hetzelfde probleem?

Edit: na het verwijderen en het opnieuw instellen van mijn hotmail-account, schijnt het probleem opgelost te zijn
Het heeft kennelijk niet gewerkt, want de email-app geeft nu aan dat ik geen contact meer krijg met de server. Begint het geklier van afgelopen zomer opnieuw? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Mijn hotmail (@live.nl adres) wordt niet meer doorgestuurd naar m'n gmail adres, dus misschien is er iets veranderd bij Hotmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mijn aanvraag is door Asus afgekeurd... moet ik dus eerst het serie nummer zien te vinden. Lekker is dat geen idee of ik de doos uberhaupt heb bewaard... maar eens de zolder overhoop halen...

Ook slecht dat dat stickertje onderop er gewoon afvalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Een paar post geleden had ik het over het feit dat ik dacht dat mijn lader niet meer werkte, ik heb deze voor rma verzonden, vandaag is hij teruggekomen.

Voordat ik hem had opgestuurd reageerde de tf dus niet op de lader, als ik de tf via de asus kabel aan de lader van mijn htc hing, laadde hij wel, maar heel traag.
Vandaag is hij teruggekomen, ik had de lader alleen verzonden. Ze hebben mijn eu laadplug gewoon teruggegeven, maar de laadkop zelf (waar je de kabel insteekt) hebben ze vervangen.
Nu blijkt dat hij nog niet wil laden.
Aangezien mijn tf via een lader van mijn htc wel laadt, denk ik dat het niet aan de kabel kan liggen.
De lader werkt ook, want mijn htc geeft wel een reactie als ik die via de asus lader oplaad.

Mijn conclusie is dus dat ik denk dat er iets aan de tf zelf is, alleen vind ik het erg raar dat hij wel via een andere, mindere krachtige lader laadt.

Wat zou ik nu doen, de tf zelf verzenden en opgeven dat er iets mis is met de kabelaansluiting, of gewoon de hele set verzenden, en zeggen dat er ergens iets mis is in het laadcircuit....
:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
hmmmz hoop niet dat ik dat gekloot ook krijg mijn adapter+kabel zijn vandaag door DHL opgehaald, via de usb van de PC lade de mijne ook op maar idd zo traag dat het eigenlijk niet de moeite is.

hoelang is jouw adapter weg geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Chaoss schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:31:
hmmmz hoop niet dat ik dat gekloot ook krijg mijn adapter+kabel zijn vandaag door DHL opgehaald, via de usb van de PC lade de mijne ook op maar idd zo traag dat het eigenlijk niet de moeite is.

hoelang is jouw adapter weg geweest?
Van vorige week donderdag, niet lang dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Damn! Vanavond wil ik mijn Transformer pakken, doet het scherm het plots niet meer. De backlight doet het nog wel, ik zie alleen niks verder.

Nu heb ik al even gezocht op het internet en mijn probleem lijkt erg op het probleem waarbij er een connector los zit. Het feit dat ik toen ik (per ongeluk) even schudde met mijn TF het beeld heel even terug was bevestigt dat. Hem neerleggen op tafel was weer voldoende om het beeld te doen verdwijnen overigens.

Hij is nog geen twee jaar oud. Dan heb ik voor dit soort issues toch nog gewoon garantie via RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 16-09 22:00
Weet iemand een oplossing voor het probleem dat de mail-app niet meer werkt met hotmail (en dus ook m'n agenda niet meer synct)?
En tevens werkt de weer-widget van Asus niet meer (update niet meer), iemand daar ook last van?
Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste