Helaas het heeft niet gewerkt. Morsdood, zo lijkt het. Adapter (ding in stopcontact, neem ik aan) doet het nog goed, want als ik er andere kabel inhang voor phone, laadt hij gewoon op. Desondanks bedankt voor het meedenken. Prullenbak nu toch maar? Het is toch allemaal gemaakt om niet lang mee te gaan tegenwoordig.HollowGamer schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:33:
[...]
Hopelijk werkt het, het kan ook de adapter zijn btw. Dit was bij het probleem, en de USB-stekker gaf de weinig 'stroom af' om het apparaat op te laden.
Iemand btw. nog een goede ROM? Ik ben opzoek naar een lichte, snelle en up-to-date ROM.
Goedkoop een accu score? 
Er zijn genoeg films met howto.
Anders verkoop voor onderdelen.
Ik heb de zipfile via XDA-Developers gedownload en rechtstreeks geflashed via m'n oude TWRP. Ging prima.gabberjoost schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:26:
Weet iemand hoe ik TWRP kan updaten van 2.3.2.3 naar 2.8.1.1?
[..]
Iemand een idee?
Ja, had ik ook al gekeken. 60-70 euro voor batterij via internet en onzeker of dat het probleem oplost. Tegelijk kun je een 2e hands 101 kopen voor 80-100 euro, waarbij je wat zekerder weet dat hij nog werkt (maar hoe lang?). Moeilijke keuze, zeker als je bedenkt hoe weinig we op de tablet zaten het afgelopen jaar (des te meer op de phone en de desktop pc). Verkopen voor onderdelen: heb ik ook even bedacht, maar vind het geen fijn idee dat, wanneer iemand hem weer aan de gang krijgt, hij/zij dan gewoon op al mijn accounts met wachtwoorden e.d. kan komen. Moeilijk, moeilijk. Toch bedankt voor het meedenken! Denk toch eerder aan prullenbak. Iemand idee hoe ik hem van te voren zo kan "bewerken" dat niemand hem meer aan het werken kan krijgen?HollowGamer schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:24:
Goedkoop een accu score?
Anoniem: 284785
Je backlight is stuk (dan kan ie de prullenbak in) of een interne kabel is los gegaan. In het laatste geval kan je proberen om je TF101 te openen en te kijken of deze interne video flatcable inderdaad los zit. Video guide vind je hier:hansie18 schreef op zondag 14 december 2014 @ 04:48:
[...]
Helaas het heeft niet gewerkt. Morsdood, zo lijkt het. Adapter (ding in stopcontact, neem ik aan) doet het nog goed, want als ik er andere kabel inhang voor phone, laadt hij gewoon op. Desondanks bedankt voor het meedenken. Prullenbak nu toch maar? Het is toch allemaal gemaakt om niet lang mee te gaan tegenwoordig.
https://www.youtube.com/watch?v=yRLcxI2JddQ
En je accounts kun je blokkeren, zoek even via Google. Bijvoorbeeld Google Devices en/of Google Sessions. Zo heb ik deze ook gewist. Ik ben het wel met een ding met je eens cache/offline bestanden blijven bestaan.
Je mag altijd die van mij overnemen, mocht je je TF101 echt missen.
Je mag altijd die van mij overnemen, mocht je je TF101 echt missen.
Ga hem in kerstvakantie eens openmaken, maar ik heb er nog maar weinig vertrouwen in. Meestal gaat het pas echt kapot als ik ga "sleutelen" om iets te maken. Bedankt allemaal voor de tips.
Die van mij wilde ook niet meer opladen. Andere USB-stekker hielp ook niet. De oplader zelf bleek nog wel goed te werken om een telefoon op te laden. Ik had de adapter al opgengemaakt, pinnetjes verbogen zoals tutorials aangaven, in de vriezer gedaan etc. Niets hielp.hansie18 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:13:
Ga hem in kerstvakantie eens openmaken, maar ik heb er nog maar weinig vertrouwen in. Meestal gaat het pas echt kapot als ik ga "sleutelen" om iets te maken. Bedankt allemaal voor de tips.
Ik heb toen op Ebay nieuwe opladers gekocht (gelijk maar 3 stuks, je weet maar nooit en ze zijn echt cheap) en sindsdien doet hij het weer goed met opladen. Dus ik zou dat anders nog even proberen. Ze bestaan uit 1 stuk, dus geen losse kabel en blok, maar gewoon 1 geheel. Werkt tot nu toe dus prima!
Heb zelf nu wel een irritant probleem. Micro-SD wordt niet meer gelezen. Ben er al achter dat het waarschijnlijk aan de combi ligt van TF en Micro-SD, want andere kaartjes leest hij wel. Terwijl het kaartje altijd heeft gewerkt. Moet ik eerst alle data gaan overzetten, voordat ik er een andere rom op kan zetten.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
bij mij zat ook m'n interne kabel los.. het is ff gepriegel, maar met een uurtje moet je het wel kunnen fixen
Nieuwe USB kabel (zonder "blok") werkt ook niet. Blok eerder getest met andere kabel voor phone en phone laadde gewoon op (conclusie: blok is in orde). Het kan toch niet dat een USB kabel met blok (maar dan uit 1 stuk) dan toch wel gaat werken?Smarron schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:02:
[...]
Die van mij wilde ook niet meer opladen. Andere USB-stekker hielp ook niet. De oplader zelf bleek nog wel goed te werken om een telefoon op te laden. Ik had de adapter al opgengemaakt, pinnetjes verbogen zoals tutorials aangaven, in de vriezer gedaan etc. Niets hielp.
Ik heb toen op Ebay nieuwe opladers gekocht (gelijk maar 3 stuks, je weet maar nooit en ze zijn echt cheap) en sindsdien doet hij het weer goed met opladen. Dus ik zou dat anders nog even proberen. Ze bestaan uit 1 stuk, dus geen losse kabel en blok, maar gewoon 1 geheel. Werkt tot nu toe dus prima!
Blok kan echt kapot zijn! Ik heb dit (helaas) ook gehad. 
De blok is van slechte kwaliteit en wordt vrij warm.
Heb je niemand in de buurt waarmee je het kan testen?
Ik heb het bij iemand anders geprobeerd, en toen lade die perfect.
Gebruikte ik mijn kabel (en blok).. nothing there..
De blok is van slechte kwaliteit en wordt vrij warm.
Heb je niemand in de buurt waarmee je het kan testen?
Ik heb het bij iemand anders geprobeerd, en toen lade die perfect.
Gebruikte ik mijn kabel (en blok).. nothing there..
Dat dacht ik dus ook, maar bij mij werkt het blok nog wel voor de telefoon, maar niet voor de TF. De kabel was wel goed, want de PC herkende de tablet. Dus kabel en blok zijn niet kapot, maar samen werkt het dus niet. Maar goed, ik heb voor een paar euro nieuwe opladers uit China laten overkomen en nu doet hij het wel weer gewoon. En het blok gebruik ik dus ook nog steeds om de telefoon op te laden.hansie18 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:49:
[...]
Nieuwe USB kabel (zonder "blok") werkt ook niet. Blok eerder getest met andere kabel voor phone en phone laadde gewoon op (conclusie: blok is in orde). Het kan toch niet dat een USB kabel met blok (maar dan uit 1 stuk) dan toch wel gaat werken?
.....maar als ik de USB kabel in mijn pc stop om mijn tablet op te laden, doet hij het ook niet (ook niet na een paar uur) (pc herkent overigens niks als ik hem erin stop)..... Desalniettemin, woont er niet toevallig Iemand in de buurt van postcode 6241 met een TF, waar ik de kabel/blok toch even kan proberen?
[ Voor 9% gewijzigd door hansie18 op 17-12-2014 05:37 ]
Voor de mensen die Katkiss gebruiken, weten jullie een fix voor het crashen van chrome bij video's afspelen?
ik had dit bij 4.4 en hoopte dat het met 5.01 over zou zijn, maar helaas nog steeds...
ik had dit bij 4.4 en hoopte dat het met 5.01 over zou zijn, maar helaas nog steeds...
Wie gebruikt momenteel welke rom en bevalt hij goed?
En dan vooral de roms van 5.0 en hoger.
Anoniem: 180355
Nu android 5.0.2. Bevalt prima, maar werkt voor mij nog niet zo intuïtief als de 4.4.4 die ik gewend was.
Batterijduur lijkt wel beter te zijn.
Link naar de ROM:
http://forum.xda-develope.../development/rom-t2942560
Overigens werk ik met een Slider, dus compatibility pack is dan vereist.
Genoemde crash bij video's afspelen op Chrome is nog aanwezig
Link naar de ROM:
Die draai ik ook inderdaad.. batteryduur is een stuk beter, start sneller op en hij werkt in principe wel prima. Ik vind die video crash in chrome echt balen. Zorgt er gewoon voor dat ik hem een stuk minder gebruik dan ik zou willen en dan toch vaak m'n phone pak.Anoniem: 180355 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:19:
Nu android 5.0.2. Bevalt prima, maar werkt voor mij nog niet zo intuïtief als de 4.4.4 die ik gewend was.
Link naar de ROM:
Jammer dat dat nou niet gefixt kan worden. Dolphin browser is nou ook niet een van de meest stabiele browsers...
Anoniem: 284785
Een workaround om het crashen van Chrome te vermijden is, voordat je de video start deze op Fullscreen te zetten.Pusherman_ schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:15:
Voor de mensen die Katkiss gebruiken, weten jullie een fix voor het crashen van chrome bij video's afspelen?
die van mij is hemelen, ondanks kitkat x.x.
Ik draai nu nog Katkis 4.4.4 en dat bevalt nog steeds. Was gewoon nieuwsgierig. Misschien probeer ik binnenkort 5.0.2 r1 wel. Kan je eventueel ook weer gewoon terug naar katkis of iets anders?
Heb er nu zelfs Arch Linux op draaien.mike123 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:59:
Ik draai nu nog Katkis 4.4.4 en dat bevalt nog steeds. Was gewoon nieuwsgierig. Misschien probeer ik binnenkort 5.0.2 r1 wel. Kan je eventueel ook weer gewoon terug naar katkis of iets anders?
Alles is mogelijk, je kunt ook altijd terug naar stock.
Voor de TF101 zijn (gelukkig) heel veel tools gemaakt, zelfs om te 'ontbricken'.
Zie voor alle info het XDA forum.
Ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga proberen. Wel in het weekend, heb dan iets meer tijd.HollowGamer schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:55:
[...]
Heb er nu zelfs Arch Linux op draaien.
Alles is mogelijk, je kunt ook altijd terug naar stock.
Voor de TF101 zijn (gelukkig) heel veel tools gemaakt, zelfs om te 'ontbricken'.
Zie voor alle info het XDA forum.
Pas geleden ook mijn S3 geflashed. Rom beviel niet en toen weer terug naar stock. En daar ging het fout, ruim 50257 mogelijkheden om terug te gaan

Ik had vorige week ook een probleem met opladen van de tablet. Dat deed hij dus niet meer ook niet met een andere kabel. Ik had al bijna een nieuwe oplader besteld via internet tot ik op het idee kwam om te zoeken op youtube naar een gelijkwaardig probleem. Ik vond een filmpje die me dus heeft geholpen om de adapter weer werkend te krijgen. Het blokje bestaat uit 2 delen. Het blokje zelf en de pennetjes die je in het stopcontact steekt. Dit laatste gedeelte kun je eraf drukken over de lange lengte. Op dit kleine gedeelte staat een klein pijltje welke kant je op moet drukken. Na het losmaken hiervan en het er opnieuw weer opzetten ervan deed mijn adapter het ineens weer. Waarschijnlijk dus een slecht contact tussen deze 2 delen. Misschien een idee voor anderen die ook een probleem met de adapter hebben.
Grappig ik had ook Lollipop (weet niet meer precies welke) geprobeerd maar ik kwam helaas niet verder dan 'Status 7 error' en ging toen maar Katkis 4.4.4 flashen en die bevalt echt helemaal top!!mike123 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:59:
Hoe kom je nou van de Status 7 error af? Wel gezocht maar de oplossingen die werden aangeboden waren alleen voor mobiele telefoons.
Weet het alweer, het was deze:
[ Voor 8% gewijzigd door Spiritual89 op 26-02-2015 17:19 ]
Zo ik kom hier ook eens kijken. Ik heb ook maar eens geroot en geflashed en zo. Ik draaide nog steeds de stock rom (*schaam*
) op mijn TF101 maar het was al een hele tijd onwerkbaar traag. De stoute schoenen aan en XDA doorspitten!
Katkiss 4.4.4 erop en hoppaa. Wat een enorm verschil! Ik hoef geen nieuwe tablet te kopen!
Katkiss 4.4.4 erop en hoppaa. Wat een enorm verschil! Ik hoef geen nieuwe tablet te kopen!
Yup, ik heb een fix!Pusherman_ schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:15:
Bij settings - performance the governor op performance zetten. Weet niet waarom maar bij mij geen crashes meer bij video's in chrome.
Dat en hij is nog weer een stuk sneller natuurlijk...
Mocht het dat niet doen ik heb ook een overklok gedaan van 1000 naar 1200 Mhz. Voor de rest alles standaard.
[ Voor 11% gewijzigd door Ceejay op 28-02-2015 21:48 ]
Met TWRP 2.8 heb ik nu Lollipop (Android 5.0.2) geflashed en moet zeggen dat het prima draait. Enige wat het niet doet is bluetooth maar dat wist ik vantevoren. Ik hoop dat er een nieuwere versie komt binnenkort die dat probleem oplost.
Ik gebruik de TF101 enkel nog voor muziekstreaming via BT (naar mijn receiver), dus voorlopig hou ik het op 4.4. Draait voor dat doel dan ook perfect. Mocht BT werken ga ik ook zeker over naar LP.Spiritual89 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:11:
Met TWRP 2.8 heb ik nu Lollipop (Android 5.0.2) geflashed en moet zeggen dat het prima draait. Enige wat het niet doet is bluetooth maar dat wist ik vantevoren. Ik hoop dat er een nieuwere versie komt binnenkort die dat probleem oplost.
Ik draai nu een weekje 5.0.2 en moet zeggen so far so good. Enige wat (nog) niet werkt is bluetooth maar dat is bekend. Hopelijk word dat binnenkort opgelost.mike123 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:46:
Wie gebruikt momenteel welke rom en bevalt hij goed?
ik heb een vraag.. ben helemaal nieuw in het rooten.Anoniem: 180355 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:19:
Link naar de ROM:
heb nu een asus eepad tf201.. gaat deze rom ook werken voor deze versie?? (ik lees namelijk dathet voor de tf101 is.
dank!
Nee, daar heeft de Prime een eigen forum voor:pipodejunk schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:07:
[...]
ik heb een vraag.. ben helemaal nieuw in het rooten.
heb nu een asus eepad tf201.. gaat deze rom ook werken voor deze versie?? (ik lees namelijk dathet voor de tf101 is.
dank!
http://forum.xda-develope...sformer-prime/development
Anoniem: 338489
Na veel 5en en 6en eindelijk voor elkaar gekregen om de tf101 te flashen naar Katkiss. Installatie vanaf zip ging prima. Daarna geboot, en nu komt ie niet verder meer dan even het logo van asus, en daarna een zwart scherm. Ik ben een beetje bang dat ik hem mogelijk gebricked heb?? Vanaf start kan ik hem nog wel in de recoverymodus krijgen, dus ik kan wel opnieuw flashen en dergelijke...
Iemand enig idee en hoe dit op te lossen? Wat heb ik fout gedaan?
Help!!

Edit: lijkt erop dat de flash niet goed gegaan is. Morgen maar nieuwe poging wagen
Help!!

Edit: lijkt erop dat de flash niet goed gegaan is. Morgen maar nieuwe poging wagen
[ Voor 203% gewijzigd door Anoniem: 338489 op 07-03-2015 21:27 ]
Is het niet mogelijk om de tf101 terug te zetten naar fabrieksinstellingen en het cache geheugen te wissen. Daarna weer opnieuw proberen op te starten of nogmaals het zip bestand te installeren.Anoniem: 338489 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:31:
Na veel 5en en 6en eindelijk voor elkaar gekregen om de tf101 te flashen naar Katkiss. Installatie vanaf zip ging prima. Daarna geboot, en nu komt ie niet verder meer dan even het logo van asus, en daarna een zwart scherm. Ik ben een beetje bang dat ik hem mogelijk gebricked heb?? Vanaf start kan ik hem nog wel in de recoverymodus krijgen, dus ik kan wel opnieuw flashen en dergelijke...
Help!!![]()
Weet niet of het werkt, wacht anders nog even op een paar andere reacties.
Je kunt hem echt heel eenvoudig unbricken, tenminste als de bootloader niet is beschadigd en/of flash-geheugen defect is geraakt.Anoniem: 338489 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:31:
Help!!![]()
Pfff, ben nu 1 step forward, 2 steps back...HollowGamer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:19:
[...]
Je kunt hem echt heel eenvoudig unbricken, tenminste als de bootloader niet is beschadigd en/of flash-geheugen defect is geraakt.
Probleem leek te liggen in een encrypted sd-kaartje. Nu de procedure opnieuw gedaan met een niet-encrypte sd-kaart. Ging goed, na reboot kwam het Katkiss logo voorbij, installatie, prima. Tot opeens de melding 'ecryption unsuccesfully. Encryption was interrupted an can't complete. As a result, the data on your tablet is no longer accessible. To resume using you tablet, you need to perform a factory reset...'. Tablet daarna gereset en vervolgens komt ene klein androidmannetje met een witte driehoek met daarin een geel uitroepteken. En daar blijft het hangen...
Na harde reboot in recovery factory reset gedaan.
Daarna weer opstarten via power+vol down (anders komt ie steeds in recovery terecht).
weer even katkiss, en daarna weer het zelfde encryption-verhaal
ik ga hem nog maar een keer laten resetten en dan maar eens heeeeeeeeel lang zo staan met dat android-figuur met geel uitroepteken, dan zie ik wel of ie er op een gegeven moment toch doorheen komt??
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 338489 op 08-03-2015 14:03 ]
Volgens mij gaat dat geen zin hebben, maar ik hoop voor je dat ik ongelijk heb.Anoniem: 338489 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:53:
ik ga hem nog maar een keer laten resetten en dan maar eens heeeeeeeeel lang zo staan met dat android-figuur met geel uitroepteken, dan zie ik wel of ie er op een gegeven moment toch doorheen komt??
Het lijkt wellicht toch weer een foute flash. Die SD-kaart is echt wel goed? Heb je de image al eens opnieuw gedownload en heb je ook voor de zekerheid een andere rom gedownload en die geprobeerd te installeren. Dan kom je er wel achter waar het precies misgaat.
Nope, dat had inderdaad totaal geen zin...Smarron schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:23:
[...]
Volgens mij gaat dat geen zin hebben, maar ik hoop voor je dat ik ongelijk heb.
Het lijkt wellicht toch weer een foute flash. Die SD-kaart is echt wel goed? Heb je de image al eens opnieuw gedownload en heb je ook voor de zekerheid een andere rom gedownload en die geprobeerd te installeren. Dan kom je er wel achter waar het precies misgaat.
De nieuwe SD-kaart die ik nu heb werkt prima. Ik heb ondertussen ook geprobeerd om de stock rom er weer op te zetten, maar daar krijg ik nu 'installation aborted'. Als ik daarna bv weer katkiss probeer, doet de installatie het prima (lijkt dus niet direct aan de sd of aan de dl van katkiss te liggen), maar na booten kom ik weer niet verder dan dat encrypted verhaal.
Een andere rom, buiten stock, overigens niet geprobeerd. Heb je mogelijk een suggestie daarvoor? Ik ben ondertussen wat angstig geworden om 'gewoon' maar wat te proberen (hoewel, wat kan er nog meer fout gaan?
Of zou het mogelijk kunnen liggen aan het feit dat mijn backup is gedaan naar die andere sd? Dat gaat toch alleen om user-gegevens? Dus zonder die backup-image zou het toch ook gewoon moeten werken?
Je ziet, ik ben aan het zoeken ondertussen...
Ik heb nu ook gepost op het xda-forum en op transformerforums,com, hoe meer zielen hoe meer, ehh, kans!
En inmiddels werkt bluetooth nu wel! Android 5.1 nuSpiritual89 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:11:
Je zou KK 5.1 kunnen proberen? Die is net uitgekomen. Die ben ik op dit moment ook aan het installeren. Wel even 10 minuten wachten tijdens het KK logo. Ik gebruik de TF101 niet meer voor belangrijke dingen, dus ik heb echt een FULL WIPE gedaan. Alles verwijderd en alleen de rom, SU en Gapps op de SD-kaart gezet. Werkt hier direct perfect.Anoniem: 338489 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:33:
[...]
Nope, dat had inderdaad totaal geen zin...![]()
De nieuwe SD-kaart die ik nu heb werkt prima. Ik heb ondertussen ook geprobeerd om de stock rom er weer op te zetten, maar daar krijg ik nu 'installation aborted'. Als ik daarna bv weer katkiss probeer, doet de installatie het prima (lijkt dus niet direct aan de sd of aan de dl van katkiss te liggen), maar na booten kom ik weer niet verder dan dat encrypted verhaal.
Een andere rom, buiten stock, overigens niet geprobeerd. Heb je mogelijk een suggestie daarvoor? Ik ben ondertussen wat angstig geworden om 'gewoon' maar wat te proberen (hoewel, wat kan er nog meer fout gaan?)
Of zou het mogelijk kunnen liggen aan het feit dat mijn backup is gedaan naar die andere sd? Dat gaat toch alleen om user-gegevens? Dus zonder die backup-image zou het toch ook gewoon moeten werken?
Je ziet, ik ben aan het zoeken ondertussen...
Ik heb nu ook gepost op het xda-forum en op transformerforums,com, hoe meer zielen hoe meer, ehh, kans!
Thanks voor de melding. En BT doet het!Spiritual89 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 03:56:
[...]
En inmiddels werkt bluetooth nu wel! Android 5.1 nu
Helpt bij mij niet, maar ik zit op de laatste versie van Katkiss met Android 5.1. Helaas!Ceejay schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:41:
[...]
Yup, ik heb een fix!
Bij settings - performance the governor op performance zetten. Weet niet waarom maar bij mij geen crashes meer bij video's in chrome.
Dat en hij is nog weer een stuk sneller natuurlijk...Ik draai KatKiss 4.4
Mocht het dat niet doen ik heb ook een overklok gedaan van 1000 naar 1200 Mhz. Voor de rest alles standaard.
Netflix werkt ook niet. Blijft op video loaden staan.
Ja, ik heb toch ook nog steeds video's in chrome die dienst weigeren. Geen halszaak maar wel vervelend.Pusherman_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:31:
[...]
Helpt bij mij niet, maar ik zit op de laatste versie van Katkiss met Android 5.1. Helaas!
Netflix werkt ook niet. Blijft op video loaden staan.
Netflix heeft de developer Timduru al van gezegd dat ie in de volgende versie de fix voor weer terugzet.
[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 19-03-2015 17:19 ]
Dubbelpost
[ Voor 97% gewijzigd door Ceejay op 19-03-2015 17:18 ]
Welke ROM gebruik je? Deze?Spiritual89 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 03:56:
[...]
En inmiddels werkt bluetooth nu wel! Android 5.1 nu
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1841851
Ik gebruik deze rom:Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:11:
[...]
Welke ROM gebruik je? Deze?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1841851
http://forum.xda-develope...nt/rom-t2942560?nocache=1
[Imgur](http://i.imgur.com/KXERjs3.jpg)
Ow ik had de verkeerde link geplaatst haha. Thnx die bedoelde ik inderdaad. Ga ik hem zo flashenSpiritual89 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:45:
[...]
Ik gebruik deze rom:
http://forum.xda-develope...nt/rom-t2942560?nocache=1
[Imgur](http://i.imgur.com/KXERjs3.jpg)
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen met een nieuwe kabel. Mijn oude kabel werkte blijkbaar niet 100% waardoor APX mode niet helemaal herkent werd.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:11:
Onze TF101 is op onbekende wijzen gebricked (hij stond uit in dock die kapotte batterij heeft, of iig het bekende batterij probleem) en toen we hem na een tijdje wilde gebruiken kreeg ik het volgende scherm:
[afbeelding]
Ik heb geprobeerd deze guide te volgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688012
Daarbij moet je een bestand downloaden, de ASUS WORLDWIDE Firmware. Deze file heet WW_epaduser9_2_1_27UpdateLauncher.zip en bevat WW_epad-user-9.2.1.27.zip. Dat laatste zip bestand heb ik in de juiste map geplaatst (volgens youtube filmpje heette dat bestand ook zo als de laatste). Ik heb de B70 dus ik heb beide methodes geprobeerd (wel telkens opnieuw opgestart)
Wat ik gedaan heb.
1a. Transformer in APX en dan aansluiten met kabel
1b. en tablet uit aangesloten op pc en dan in APX mode.
2. SBK versie gekozen (beide versies geprobeerd, wel telkens opnieuw opgestart. Ook APX opnieuw gestart)
Ik krijg dan de volgende melding:
[...]
Maar op mijn tablet gebeurd er vervolgens niks.
Ik heb dit geprobeerd op mijn Dell L502x, zowel op USB3.0 als USB 2.0 poort. Ik draai Windows 8.1 en heb Universal Naked Driver 0.72 geïnstalleerd via de Disable Driver Signature Enforcement methode.
Maar in mijn Device Manager krijg ik geen APX te zien maar Uknown USB device (Device Descriptor Request Failed).
Ligt het dan hier aan?
Ik heb het ook geprobeerd op een andere oudere laptop (HP TX2500) met Windows 7, maar ook daar gebeurd er na het installeren niets op de tablet. Terwijl ik dit zou moeten krijgen:
[afbeelding]
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Of wat ik anders moet doen.
Gisteren mijn tf101 ook naar KatKiss geupdate. Dat ding was echt zo megatraag... Alsof er een scriptje op draait die je tablet onbruikbaar maakt na verloop van tijd. Tijdje geleden zo'n goedkope Dell laptop gekocht, dus tablet lag al stof te verzamelen.
Van de week de tf300 van mijn moeder ook doen, want die heeft hetzelfde euvel.
Als je de tablet nieuw hebt gaat browsen en typen prima, nu hij ouder is helpt een factory reset niets. Browsen is gewoon niet te doen, en typ je vele male sneller dan het toetsenbord bij kan houden. Terwijl er verder amper apps op staan.
Is er een verklaring waarom die tablets met de standaard ROM zo ontzettend traag worden? Willen ze gewoon dat je een nieuwe koopt?
Als je de tablet nieuw hebt gaat browsen en typen prima, nu hij ouder is helpt een factory reset niets. Browsen is gewoon niet te doen, en typ je vele male sneller dan het toetsenbord bij kan houden. Terwijl er verder amper apps op staan.
Is er een verklaring waarom die tablets met de standaard ROM zo ontzettend traag worden? Willen ze gewoon dat je een nieuwe koopt?
[ Voor 18% gewijzigd door _ferry_ op 22-04-2015 20:29 ]
Goeie vraag. Zou fstrim iets kunnen helpen? of is dat ook tijdelijk._ferry_ schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:27:
Gisteren mijn tf101 ook naar KatKiss geupdate. Dat ding was echt zo megatraag... Alsof er een scriptje op draait die je tablet onbruikbaar maakt na verloop van tijd. Tijdje geleden zo'n goedkope Dell laptop gekocht, dus tablet lag al stof te verzamelen.
Kick. Mijn ouders gebruiken nog altijd mijn TF101 maar de afgelopen weken krijg ik te horen dat het ding onwerkbaar traag is geworden.
Suggesties? KatKiss 4.4.4 / LP5(.1) / ?
Zoals aangegeven het is voor mijn ouders en wil dus geen gezeik tijdens gebruik. Lees wat issues over een browser die crasht bij het bekijken van een video of Youtube dat niet meer goed werkt. Youtube wordt veel door de klein kinderen gebruikt.
Stabiliteit is het meest belangrijk in deze.
EDIT: Ze gebruiken ook de Facebook app, wellicht die eens verwijderen. Maakt een wereld van verschil op mijn telefoon.
Als het niet mogelijk is ook goed, dan halen we een nieuwe. Ze kosten ook niet meer de wereld tegenwoordig.
Suggesties? KatKiss 4.4.4 / LP5(.1) / ?
Zoals aangegeven het is voor mijn ouders en wil dus geen gezeik tijdens gebruik. Lees wat issues over een browser die crasht bij het bekijken van een video of Youtube dat niet meer goed werkt. Youtube wordt veel door de klein kinderen gebruikt.
Stabiliteit is het meest belangrijk in deze.
EDIT: Ze gebruiken ook de Facebook app, wellicht die eens verwijderen. Maakt een wereld van verschil op mijn telefoon.
Als het niet mogelijk is ook goed, dan halen we een nieuwe. Ze kosten ook niet meer de wereld tegenwoordig.
[ Voor 56% gewijzigd door Card Nox op 08-01-2016 18:15 ]
Nieuwe kopen is denk het enige waar ik aan zou denken.Card Nox schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:08:
Kick. Mijn ouders gebruiken nog altijd mijn TF101 maar de afgelopen weken krijg ik te horen dat het ding onwerkbaar traag is geworden.
Suggesties?
KatKiss 4.4.4 of LP5(.1)?
Zoals aangegeven het is voor mijn ouders en wil dus geen gezeik tijdens gebruik of browsers die crashen bij het afspelen van een video. Ik neig naar 5.1 (vind persoonlijk LP zoveel moderner dan KK) maar kan daar geen buglist oid vinden. Stabiliteit is het meest belangrijk in deze.
Reden: de Tegra 2 chip is vrij oud, nieuwere tablets zijn voor (relatief) weinig te halen (zie V&A), etc.
Ik snap dat je met dit antwoord niet geholpen bent, maar het is de vraag of het flashen van een andere ROM het probleem oplost.
Tevens is KatKiss best wel wat bloat, maar de andere ROMS zijn volgensmij weer minder up-to-date.
Was mijn reactie nog aan het EDITen maar dat is ook een suggestie, had zoiets zelf wel gedacht.
Mijn eigen Nerxus 7 2012 werkt nog op een custom 4.4 ROM maar is ook niet meer de snelste.
Thanks voor je reactie.
Mijn eigen Nerxus 7 2012 werkt nog op een custom 4.4 ROM maar is ook niet meer de snelste.
Thanks voor je reactie.
[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 08-01-2016 18:17 ]
Het is ook jammer, heb toen ook met pijn in hart afscheid genomen van mijn TF101. Dat heeft mij wel geleerd dat ik geen 'groot' geld meer uitgeeft aan een tablet, want de waarde keldert na een opvolger(s) ontzettend snel.Card Nox schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:16:
Was mijn reactie nog aan het EDITen maar dat is ook een suggestie, had zoiets zelf wel gedacht.
Thanks voor je reactie.
De TF101 is een ontzettend mooi ding, maar mist gewoon de kracht en goede maintainer (geen CM), om er nog verder aan te gaan.
Heb nog geprobeerd er (Arch) Linux op te draaien, maar zelfs dan was ding nog traag (voor wat ik graag wilde).
Kijk eens rond op V&A, en wie weet vind je wel een leuke opvolger (Android blijft toch zo ongeveer hetzelfde/aanpassen kan altijd).
Ik draai KatKiss http://forum.xda-developers.com/eee-pad-transformer/development/rom-t294256
Die is een stuk sneller dan de normale rom. Nog steeds een prima tablet om te surfen, mailen en simpele spelletjes voor de kinderen zo.
Die is een stuk sneller dan de normale rom. Nog steeds een prima tablet om te surfen, mailen en simpele spelletjes voor de kinderen zo.
De officiële mirror: http://downloads.timduru....01/K.A.T/KatKiss/5.1/dev/ocmer schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 09:34:
Ik draait KatKiss http://forum.xda-developers.com/eee-pad-transformer/development/rom-t294256
Tuurlijk is het nog een prima tab, maar je kunt niet ontkennen dat de Tegra2 helaas op raakt.

Ja Timduru is toch wel een beetje een held hoor! Je vrije tijd opofferen aan een 4 jaar oude tablet. Hij is/was bezig om Marshmallow erop te frommelen wat (nog) niet gelukt is.
Om het volk tevree te houden heeft hij deze week een update van zijn lollipop rom uitgebracht, met wat performance en ART tweaks, andere compiler en zo.
Draait erg goed (zolang je de cpu snelheid op bijv 1500 Mhz zet ipv 1000 in de standaard android settings)
Wat niet werkt: Google Now en de Google Now Launcher. Je doet er goed aan in de Google App Google Now uit te zetten om af en toe force closes van de Google app te voorkomen. Verder werkt het erg plezierig.
Linkje: http://downloads.timduru..../dev/KatKiss-5.1_030c.zip
Werkt prima met de OpenGapps (ik gebruikte zelfs de pico om nonsense als Google Face recognition en meer te vermijden). Ik heb wel eerst een full wipe gedaan.
Vergelijkbaar met de KissKat 4.4.4 rom in snelheid. En ja Tegra 2 is geen snelheidmonster, maar je kunt er wel het laatste beetje uit peuren!
Om het volk tevree te houden heeft hij deze week een update van zijn lollipop rom uitgebracht, met wat performance en ART tweaks, andere compiler en zo.
Draait erg goed (zolang je de cpu snelheid op bijv 1500 Mhz zet ipv 1000 in de standaard android settings)
Wat niet werkt: Google Now en de Google Now Launcher. Je doet er goed aan in de Google App Google Now uit te zetten om af en toe force closes van de Google app te voorkomen. Verder werkt het erg plezierig.
Linkje: http://downloads.timduru..../dev/KatKiss-5.1_030c.zip
Werkt prima met de OpenGapps (ik gebruikte zelfs de pico om nonsense als Google Face recognition en meer te vermijden). Ik heb wel eerst een full wipe gedaan.
Vergelijkbaar met de KissKat 4.4.4 rom in snelheid. En ja Tegra 2 is geen snelheidmonster, maar je kunt er wel het laatste beetje uit peuren!
[ Voor 66% gewijzigd door Ceejay op 09-01-2016 15:36 ]
Thanks voor de reacties allemaal.
Heb gisteren avond nog even met pap gebeld. Gezegd dat hij de Facebook app moest uninstallen en even 'opties voor ontwikkelaars' moest activeren en die animatie schermen schalen op 0 zetten. Hij gaf aan dat het direct sneller voelde. Zal hem er morgen eens naar vragen.
Heb gisteren een beetje naar nieuwe tabs gekeken maar zie dat de prijzen van de ~8" veel lager zijn met betere specs dan de 10" varianten, zien jullie dit ook of kijk ik gewoon scheel
Heb gisteren avond nog even met pap gebeld. Gezegd dat hij de Facebook app moest uninstallen en even 'opties voor ontwikkelaars' moest activeren en die animatie schermen schalen op 0 zetten. Hij gaf aan dat het direct sneller voelde. Zal hem er morgen eens naar vragen.
Heb gisteren een beetje naar nieuwe tabs gekeken maar zie dat de prijzen van de ~8" veel lager zijn met betere specs dan de 10" varianten, zien jullie dit ook of kijk ik gewoon scheel
Meeste willen een 10 Inch scherm.Card Nox schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:04:
Thanks voor de reacties allemaal.
Tevens zijn de goedkope (Atom) Chinese (Windows) tablets meestal in 7/8.
Maar dit gaat weer buiten dit topic, raad je aan even te zoeken op de forums of even een topic te openen.
Je kan ook altijd een 'V&A - Vraag' openen.
.. Of toch nog even proberen of de firmware van KatKiss verbetering biedt.
Draai nu MM of de TF101. echter heb ik nog steeds geen google apps. ondanks dat ik de Opengapps erbij heb geinstalleerd die Timduru aanraad.
Zie ik iets over het hoofd?
Verder draait hij soepel.
Het oudste Android apparaat in huis met het nieuwste OS... blijft leuk!
Heb je de laatste van http://opengapps.org/ (pico) gedownload?Reley schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:01:
Draai nu MM of de TF101. echter heb ik nog steeds geen google apps. ondanks dat ik de Opengapps erbij heb geinstalleerd die Timduru aanraad.
Boot in de recovery, selecteer de laatste build om te flashen, en klaar is kees Reley.
Die apps kun je toch gewoon via de playstore downloaden?
Als het goed is heb je de playstore wel.
Als het goed is heb je de playstore wel.
Precies wat jobr zegt. Er zijn veel maten in OpenGapps en pico is vrij minimaal, maar een grotere versie past niet op de transformers system partitie. Die partitie kunt je vergroten (zie de katkiss topic op XDA), maar zolang je Play Store maar werkt is er toch niets aan de hand? Heb hier ook Marshmallow op de transformer sinds een dag of 3, inderdaad leuk dat je de nieuwste OS hebt draaien op een 5 jaar oude tablet.
Helaas begint ie al merkbaar trager te worden, iets wat me bij Lollipop Katkiss ook al mateloos irriteerde.
Helaas begint ie al merkbaar trager te worden, iets wat me bij Lollipop Katkiss ook al mateloos irriteerde.
Ik kan inderdaad de meeste apps gewoon uit de store halen. Echter de laatste 'normale' Chrome niet. Enkel een beta en dev versie.
Beste lezers,
Ondanks dat dit een oud topic is wil ik toch een probleem posten.
Ik heb een asus Tf701t transformer met nog altijd een stock rom erop zitten.
Nu wilde ik er een custom rom opzetten, maar dat lukt mij dus niet.
Ik weet dat er vele uitleggen op internet zijn, maar ze zijn voor mij niet duidelijk genoeg.
Het is me al wel gelukt om hem te unlocken met de asus unlock tool.
Het probleem is dat ik hem niet geroot krijg.
Ik gebruik daarvoor de "1 click cwm recovery installler"
Hiervoor heb ik op de tablet de "opties voor ontwikkelaars" aangezet en tevens de usb debugging.
Als ik de "1 click cwm recovery installer " klik ziet hij mijn tablet; gaat hij wel installeren en zegt dat het gelukt is.
De tablet start hierna vanzelf op maar in de stock recovery???
Heb het al diverse keren overnieuw gedaan maar steeds hetzelfde probleem.
Weet iemand wat het probleem is, of dat ik iets fout doe?
Ondanks dat dit een oud topic is wil ik toch een probleem posten.
Ik heb een asus Tf701t transformer met nog altijd een stock rom erop zitten.
Nu wilde ik er een custom rom opzetten, maar dat lukt mij dus niet.
Ik weet dat er vele uitleggen op internet zijn, maar ze zijn voor mij niet duidelijk genoeg.
Het is me al wel gelukt om hem te unlocken met de asus unlock tool.
Het probleem is dat ik hem niet geroot krijg.
Ik gebruik daarvoor de "1 click cwm recovery installler"
Hiervoor heb ik op de tablet de "opties voor ontwikkelaars" aangezet en tevens de usb debugging.
Als ik de "1 click cwm recovery installer " klik ziet hij mijn tablet; gaat hij wel installeren en zegt dat het gelukt is.
De tablet start hierna vanzelf op maar in de stock recovery???
Heb het al diverse keren overnieuw gedaan maar steeds hetzelfde probleem.
Weet iemand wat het probleem is, of dat ik iets fout doe?