Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
1. is dit een (bekende?) tf101 hardware fout of
2. is het iets in de rom
www.casarodriguillo.com
En belangrijker: Hangt hij op dat moment ook aan de lader? Want dat geeft bij veel mensen een probleem. Gek genoeg verminderd dat dan als je de lader omdraait in het stopcontact.
Dat zou goed kunnen. Misschien heb je wel een bug ontdekt? Posten naar de developer.gabberjoost schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:56:
Ik draai nu KatKiss 4.3 023 met GAPPS 4.3.
Doet het prima, op 2 dingetjes na:
1. Het swipen tussen de homescreens verloopt schokkeriger dan met stock met phablet ui. Met tablet ui gaat het wel goed. Klopt dat?
Je zou iconen kunnen toevoegen aan het status menu (swipen naar beneden).gabberjoost schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:20:
[...]
Thanx, gevonden!
Weet iemand ook hoe je van gebruiker kan wisselen met de tablet ui?
R.I.P.Nakebod schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:29:
Geen custom roms meer voor mij
IIG, niet op de TF101. Beyond repair. Al helemaal toen ik hem daarna nog probeerde te repareren, nu is het glas ook nog stuk. Hij doet het nog wel via HDMI, maar dat werkt ook niet zo handig
[afbeelding]
Nu maar wachten op de nieuwe ASUS TF701. Stond eigenlijk al op de planning, maar nu zit ik tijdelijk zonder. Ergens Q4 zou hij komen. Hoop dat ze opschieten
Hoe duur zijn nieuwe schermen? Je bay is wel nog goed?
Flash aanstaan?Pinin schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:43:
Ik heb katkiss 4.3 erop staan maar sinds een week reageert mijn touchscreen niet goed meer, en vooral in de browser, soms als ik bepaalde dingen afsluit en weer opstart werkt het weer.
1. is dit een (bekende?) tf101 hardware fout of
2. is het iets in de rom
Glas + Paneel is zo'n 70 euro ?, en anders wil ik hem wel voor een zacht prijsje overnemen hoor :)!Nakebod schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:29:
IIG, niet op de TF101. Beyond repair. Al helemaal toen ik hem daarna nog probeerde te repareren, nu is het glas ook nog stuk. Hij doet het nog wel via HDMI, maar dat werkt ook niet zo handig
[afbeelding]
Nu maar wachten op de nieuwe ASUS TF701. Stond eigenlijk al op de planning, maar nu zit ik tijdelijk zonder. Ergens Q4 zou hij komen. Hoop dat ze opschieten
Zo laatst ook een TF300 voor niet al te veel op de kop getikt
[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 08-10-2013 09:21 ]
Verwijderd
ik heb hier nog mijn TF101 liggen met een kapotte backlight. Heb je hier wat aan of is de backlight geintegreerd in de LCD? Indien niet, dan stuur ik 'm wel naar je toe.Nakebod schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:29:
Heb iets gedaan wat ik stiekem altijd al een keer wilde doen
Zo kwam ik tot de conclusie dat de TF101 best wel flexibel is voordat hij echt stuk gaat.

Is niet zonde, is goed voor de economie!
De dock heb ik trouwens wel over, en heel
DM maar als iemand interesse heeft, voor een schappelijk bedrag wil ik hem wel kwijt.
Hoe draait deze rom bij jou met PhabletUI?Steefmeister schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:47:
Zojuist ook de katkiss 4.3 geinstalleerd op mijn tf101 en het lijk inderdaad alsof de tablet herboren is. Hulde voor de ontwikkelaars!
Bij mij is de framerate erg laag...
Ik miste alleen bij Katkiss de asus keyboard app gelukkig heb ik deze gevonden hier zitten ook nog een aantal Asus apps bij die niet in Katkiss of andere 4.2 Rom erbij zitten. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2387240 deze .zip moet uitvoeren met recovery.
Ik lees goede dingen over KatKiss, maar ik zie dat die nu op 4.3 zit.
Als ik toch ga flashen en m'n tab leeg ga halen, doe ik dat natuurlijk liever meteen naar 4.4. Hier kon ik nog niet echt iets over vinden.
Hebben jullie enig idee/inzicht in wanneer de 4.4 roms voor de TF101 beschikbaar komen? als dat pas over een paar maanden is, dan draai ik nu wel eerst een paar maanden 4.3 en upgrade ik dan nog een keer.
Maar als er over een paar weken een 4.4 wordt verwacht, vind ik dat een beetje zonde om eerst nu naar 4.3 te upgraden...
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Als ik het goed heb moet ik eerst mijn TF101 rooten met bijvoorbeeld dit tooltje (1-click transformer root).
De apps en data die er op staan blijven op die manier (vooralsnog) behouden?
Vervolgens dan een nandroid-backup maken (wat is een goede tool?) en daarna de nieuwe rom flashen (en dat wordt dan nog even uitzoeken hoe/wat). Hierna zijn dan alle data/gegevens verwijderd? Mocht de rom niet bevallen dan kan dmv die nandroid-backup weer teruggegaan worden naar mijn originele rom?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
Hoe je KatKiss installeert staat hier: http://public.timduru.org/Android/tf101/KatKiss/4.3.1/.
Alle data/gegevens zijn idd verwijderd vanwege de full wipe. M.u.v. datgene wat op je eventuele externe SDcard staat.
Eventuele toekomstige versies van dezelfde rom kan je flashen met alleen een cache/dalvik wipe, zodat apps/data behouden blijven. Overigens maak ik nooit een backup maar gebruik Google play om alle apps en data van wifi AP en Bleutooth terug te zetten na een full wipe flash. Dit geldt uiteraard niet voor de data op je interne geheugenkaart.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 17:31 ]
Een nandroid backup maak je met o.a. met CWM. Dit is een recovery tool die je kunt installeren nadat je root bent geworden. Als je echter android 4.2 of hoger wilt gaan gebruiken dan moet je geen CWM gebruiken maar TWRP. Deze bijvoorbeeld http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818452. Er is ook een nieuwere versie maar deze is gemakkelijker te installeren.FlipFluitketel schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:50:
Vervolgens dan een nandroid-backup maken (wat is een goede tool?) en daarna de nieuwe rom flashen (en dat wordt dan nog even uitzoeken hoe/wat). Hierna zijn dan alle data/gegevens verwijderd? Mocht de rom niet bevallen dan kan dmv die nandroid-backup weer teruggegaan worden naar mijn originele rom?
Met deze recovery tool kun je backup en restores uitvoeren en ook ROM's/Kernels flashen.
Op XDA kun je de wereld aan informatie vinden over de TF101.
1 ding is in ieder geval belangrijk: flash nooit een recovery en rom gelijktijdig (voor de zekerheid).
M.a.w als je een recovery installeert probeer dan eerst deze recovery te booten en daarna weer in android te booten. Idem als je een ROM installeert (maar dan andersom). Zo ben je er altijd zeker van dat 1 van de 2 nog werkt en ben je altijd weer in staat om de ander te repareren.
Overigens is het niet eenvoudig om je tablet echt te bricken, alleen het oplossen wordt wat ingewikkelder (als je dat nog nooit hebt gedaan)
zo ja > gaat dat dan gewoon via de normale recovery en dan de zip laden?
www.casarodriguillo.com
Versie 028 is trouwens de laatste Katkiss
[ Voor 8% gewijzigd door Hurricane op 25-11-2013 20:07 ]
weet je zeker dat alle spelletjes onthouden worden?
Ik krijg altijd weer een boze vrouw als haar score bij bubble rescue dogs oid kwijt is.
Vaak maak ik ook nog wel een titanium backup, maar dit onthoud hij toch niet altijd
[ Voor 54% gewijzigd door Pinin op 25-11-2013 20:12 ]
www.casarodriguillo.com
Het is nooit 100% waterdicht, maar als je een backup maakt dan kun je altijd nog terug mocht het niet werken om te flashen zonder wipes. Dus een backup maken, nieuwe katkiss installeren, GAPPS installeren en dalvik+cache wipen. Reboot en klaar.Pinin schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:10:
o.k. en misschien een domme vraag, maar waarom onthoud hij de g.apps niet en bijv. facebook wel.
Ik krijg altijd weer een boze vrouw als haar score bij bubble rescue dogs oid kwijt is.
Vaak maak ik ook nog wel een titanium backup, maar dit onthoud hij toch niet altijd
Zelf doe ik dit eigenlijk altijd (katkiss updaten zonder full wipe), en tot nu toe gaat het eigenlijk altijd goed. GAPPS worden denk ik niet onthouden omdat deze gedeeltelijk in het system thuis horen. Facebook is geen system app maar staat op de data partitie.
Omdat gapps op de system partitie wordt geschreven die gewist wordt bij een nieuwe of update van de rom.Pinin schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:10:
o.k. en misschien een domme vraag, maar waarom onthoud hij de g.apps niet en bijv. facebook wel.
De "normale" apps komen op een andere partitie waarbij dat niet het geval is.
www.casarodriguillo.com
Root is gelukt.. Maar als ik dan door middel van die GooManager "OpenRecoveryScript" wil installeren krijg ik wel de website en dat de download gestart is maar daar blijft het dan ook bij. Nu kwam ik op een andere site tegen dat ik eerst CWM moet installeren voor TWRP geinstalleerd kan worden.. Klopt dit of doe ik nog wat verkeerd?jobr schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:05:
[...]
Een nandroid backup maak je met o.a. met CWM. Dit is een recovery tool die je kunt installeren nadat je root bent geworden. Als je echter android 4.2 of hoger wilt gaan gebruiken dan moet je geen CWM gebruiken maar TWRP. Deze bijvoorbeeld http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818452. Er is ook een nieuwere versie maar deze is gemakkelijker te installeren.
Met deze recovery tool kun je backup en restores uitvoeren en ook ROM's/Kernels flashen.
Op XDA kun je de wereld aan informatie vinden over de TF101.
1 ding is in ieder geval belangrijk: flash nooit een recovery en rom gelijktijdig (voor de zekerheid).
M.a.w als je een recovery installeert probeer dan eerst deze recovery te booten en daarna weer in android te booten. Idem als je een ROM installeert (maar dan andersom). Zo ben je er altijd zeker van dat 1 van de 2 nog werkt en ben je altijd weer in staat om de ander te repareren.
Overigens is het niet eenvoudig om je tablet echt te bricken, alleen het oplossen wordt wat ingewikkelder (als je dat nog nooit hebt gedaan)
[edit]
In plaats van Goomanager te gebruiken heb ik Easyflasher gebruikt. Hierna is dat TWRP-ding geinstalleerd, nu een backup maken en dan eens gaan kijken naar KatKiss.
[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-12-2013 17:59 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
heb de diverse fora doorgespit en durf het zelf eigenlijk niet zo goed aan............
het is niet ingewikkeld.cilo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:18:
vraagje, is er iemand uit de buurt van Tilburg/Waalwijk die ervaring heeft met de tf101 updaten naar KatKiss en dit voor mij op mijn tf101 ook wil uitvoeren/doen? (heb er zelfs een kleine vergoeding voor over....)
heb de diverse fora doorgespit en durf het zelf eigenlijk niet zo goed aan............
1. download v1.1 van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1689193
2. sluit de tf aan met usb debugging en stel eventueel de media opslag in op Camera
3. start het script (deze gaat wat drivers installeren) en laat je tf rooten
4. installeer titaniumbackup en maak een backup van je apps als je daar uberhaupt iets van terug wil
5. start het script nogmaals en installeer CWM
6. laat je tablet opstarten in recovery (via script of uitzetten, volume down en aan ingedrukt houden tot er in het beeld een aantal regels verschijnt, knopjes loslaten en volume up indrukken), en vervolgens weer naar android om te kijken of alles werkt
7. koppel aan je pc en zet de rom zip file op je sd kaart of in de root van je internal storage
8. reboot naar recovery
9. kies wipe > wipe userdata, dalvik, cache
10. kies install update from zip of zoiets
11. selecteer de zip
12. laat lopen
13. start de tablet op en kijk of het werkt
14. download gaps (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392087) en plaats op internal storage of sd
15. reboot to recovery en installeer de gaps
16. reboot naar android en je kunt gaan.
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Als je KatKiss wilt gebruiken moet je GEEN CWM als recovery gebruiken maar TWRP >= 2.3.2.3 !LinuZZ schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:20:
5. start het script nogmaals en installeer CWM
Dit geldt voor elke android ROM 4.2 en hoger. Staat ook vermeldt bij de KatKiss install instructies.
Je mag wel CWM gebruiken om vervolgens TWRP te installeren.
niemand?cilo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:18:
vraagje, is er iemand uit de buurt van Tilburg/Waalwijk die ervaring heeft met de tf101 updaten naar KatKiss en dit voor mij op mijn tf101 ook wil uitvoeren/doen? (heb er zelfs een kleine vergoeding voor over....)
niet TWRP 2.6.3.9?jobr schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:24:
[...]
Als je KatKiss wilt gebruiken moet je GEEN CWM als recovery gebruiken maar TWRP >= 2.3.2.3 !
Dit geldt voor elke android ROM 4.2 en hoger. Staat ook vermeldt bij de KatKiss install instructies.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
ben het nu aan het proberen en als ik het via Goomanager doe, pakt ie automatisch 2.3.2.3.Smarron schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:08:
De laatste versie werkt inmiddels weer perfect, dus die is ook goed.
Hij blijft alleen hangen op 'your download is now starting'
hoe kan ik TWRP handmatig installeren?
/edit:
gelukt via deze methode:
Download - ADB / Terminal method (not recommended):
http://techerrata.com/browse/twrp2/tf101 (ik heb alleen v2.6.3.9 gebruikt)
Download the latest .blob file using the link above and save it to the root of your /sdcard directly (internal memory only) and rename it to twrp.blob
Launch terminal emulator or connect to your computer and open an adb shell, then type the following:
su
dd if=/sdcard/twrp.blob of=/dev/block/mmcblk0p4
Then reboot normally (NOT to recovery) to complete installation.
[ Voor 57% gewijzigd door Pusherman_ op 07-12-2013 16:55 ]
Daar hebben we hier bij Tweakers Vraag & Aanbood voor. Daar kun je je verzoek plaatsen.
Kun je die twrp-2.6.3.9 recovery zip gewoon flashen in de recovery van CWM? Of moet dit via goo manager?jobr schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:24:
[...]
Als je KatKiss wilt gebruiken moet je GEEN CWM als recovery gebruiken maar TWRP >= 2.3.2.3 !
En wat is de fijnst werkende rom voor de TF101? Is kitkat aan te raden?
Verwijderd
Je kan beter de laatste 4.3.2 KatKiss rom van Timduru flashen:Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:14:
[...]
En wat is de fijnst werkende rom voor de TF101? Is kitkat aan te raden?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392087
Deze is zeker aan te raden. Gebruik het al een paar maanden als stabiel rom.
KitKat 4.4.2 is in de maak:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2584265
Kan via CWM.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:14:
[...]
Kun je die twrp-2.6.3.9 recovery zip gewoon flashen in de recovery van CWM? Of moet dit via goo manager?
[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 27-12-2013 21:02 ]
Hij haalt iig een hogere Antutu score (7077 naar 8599 beide op stock snelheid. En 9543 met OC op 1200)
Ik heb de Ziggo app ook weer geinstalleerd om Live TV te kijken (je moet dan welk telkens SU uitzetten in SuperSU) maar deze app werkt nog steeds niet goed. De eerste paar seconden krijg je beeld te zien van lagere kwaliteit, deze loopt gewoon vlekkeloos. Dan stapt hij over op een hogere resolutie en dan blijft hij continu haperen.
Ik heb bij performance de CPU nu ook op 1200 gezet en de Govenor op "perfomance" maar dat maakt ook geen verschil. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Zou toch graag Ziggo via de tablet willen kijken. Misschien iets meer aanpassen behalve de CPU op 1200? Of ergens hardware acceleratie aanzetten of iets?
Bij het beperkte profiel kan alleen niet de instellingen voor automatisch scherm draaien worden aangepast. Ook kan ik vanuit mijn account die instellingen niet toewijzen.
Iemand een idee? Of zie ik iets over het hoofd?
Werkt bij mij redelijk.
Alleen nog problemen met Ziggo tv, gaat stotteren na ongeveer 10 minuten en geluid loopt niet synchroon meer met het beeld. Vandaag wilde het beeld ook niet meer draaien als ik de tablet draaide en als hij draaide dan was het de verkeerde kant op.
Na reboot werkt het weer normaal.
Als ik in versie 4.3 het programma Fast reboot gebruikte dan werd er ongeveer 25 a 30 MB ruimte vrijgemaakt en Ziggo tv werkte weer normaal. Met versie 4.4 word er regelmatig ruim 300 MB vrijgemaakt.
Geheugenproblemen?
ps. Ben nu versie 4.4.2_016 aan het downloaden.
Update: Na installatie van versie 16 is hij al 15 minuten bezig met de 4 knipperende ballen en het beest in het midden, ziet er niet goed uit momenteel.
Edit 07-01 22:11
Gisteren na opnieuw opstarten ook geen _16 versie. Weer de _15 geflasherd via trwp en nu werkt hij weer.
_16 maar een andere keer weer proberen. Heb geen zin in een totale nieuwe instal.
[ Voor 22% gewijzigd door mike123 op 07-01-2014 22:12 ]
Heb ik ook wel eens gehad na een update van Katkiss. Als het 'te' lang gaat duren: houdt de powerknop langgenoeg in dat'ie uitgaat. Start vervolgens weer op. Bij mij start hij dan wel door en begon de gewoonlijke riedel van apps checken etc.mike123 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:37:
Update: Na installatie van versie 16 is hij al 15 minuten bezig met de 4 knipperende ballen en het beest in het midden, ziet er niet goed uit momenteel.
Qua snelheid is er nog prima mee te werken
Alleen heb ik wel het idee dat mijn batterij uit zichzelf leegloopt. Vrijdag compleet opgeladen inclusief dock en uitgedaan. Gisteren de tablet weer geprobeerd en toen was de tablet inclusief dock compleet leeg...
Heeft iemand dezelfde ervaring?
[ Voor 6% gewijzigd door PCSO op 07-01-2014 12:41 ]
Wat heb jij allemaal aangepast om iig 10 minuten vloeiend ziggo te kunnen kijken?mike123 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:37:
KatKiss zit nu op versie nummer 4.4.2_015.
Werkt bij mij redelijk.
Alleen nog problemen met Ziggo tv, gaat stotteren na ongeveer 10 minuten en geluid loopt niet synchroon meer met het beeld. Vandaag wilde het beeld ook niet meer draaien als ik de tablet draaide en als hij draaide dan was het de verkeerde kant op.
Na reboot werkt het weer normaal.
Als ik in versie 4.3 het programma Fast reboot gebruikte dan werd er ongeveer 25 a 30 MB ruimte vrijgemaakt en Ziggo tv werkte weer normaal. Met versie 4.4 word er regelmatig ruim 300 MB vrijgemaakt.
Geheugenproblemen?
Na een bepaalde update had ik ook dat mijn tablet leeg liep in mijn dock. Als je ze los van elkaar houd lopen ze beide niet leeg als het goed is. Geen idee hoe het komt, ik heb er toen nooit een fix voor kunnen vinden.Arnoldsmit schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:36:
Hier ook nog een tevreden gebruik van de transformer in combinatie met Katkiss (4.3).
Qua snelheid is er nog prima mee te werken
Alleen heb ik wel het idee dat mijn batterij uit zichzelf leegloopt. Vrijdag compleet opgeladen inclusief dock en uitgedaan. Gisteren de tablet weer geprobeerd en toen was de tablet inclusief dock compleet leeg...
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Mijn dock is nu helaas kapot omdat mijn zus hem te lang had weggelegd en hij te leeg is geraakt. Hij is wel bruikbaar als toetsenbord en voor USB en dergelijke, maar de accu werkt niet. Iemand een idee of ik dit nog tot leven kan wekken?
Ik heb in het instellingen menu bij "Performance", "Performance" geselecteerd en heb bij"Maximum frequency" gekozen voor 1504 MHz.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:55:
[...]
Wat heb jij allemaal aangepast om iig 10 minuten vloeiend ziggo te kunnen kijken?
[...]
Na een bepaalde update had ik ook dat mijn tablet leeg liep in mijn dock. Als je ze los van elkaar houd lopen ze beide niet leeg als het goed is. Geen idee hoe het komt, ik heb er toen nooit een fix voor kunnen vinden.
Dan is er nog wel goed tv te kijken.
Maar de ene keer werkt het 10 minuten en de keer erop kan je misschien wel een uur kijken zonder problemen.
Het blijft vreemd.
Wel even in SuperSU, Superuser uitschakelen, anders werkt hij niet. Ik heb eens een versie gehad die keek niet of Superuser/root was ingeschakeld maar kan die nergens meer vinden.
Je kan de .zip file en MD5 hash check hier downloaden, maar hoe update ik dat dan? Dit is nergens te vinden, alleen how-to's om het de eerste keer te installeren. Ik dacht zelf dat je dat met TWRP zelf doet, maar die piept elke keer dat de MD5 checksum niet klopt, ook na 2x downloaden. Toch maar eens met een windows software pakketje die check doen.
[ Voor 8% gewijzigd door JakeNL op 15-01-2014 12:35 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440369mike123 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:18:
[...]
Ik heb in het instellingen menu bij "Performance", "Performance" geselecteerd en heb bij"Maximum frequency" gekozen voor 1504 MHz.
Dan is er nog wel goed tv te kijken.
Maar de ene keer werkt het 10 minuten en de keer erop kan je misschien wel een uur kijken zonder problemen.
Het blijft vreemd.
Wel even in SuperSU, Superuser uitschakelen, anders werkt hij niet. Ik heb eens een versie gehad die keek niet of Superuser/root was ingeschakeld maar kan die nergens meer vinden.
Hier is die aangepaste versie zonder SU check
Update inderdaad met TWRP flashen, net zoals je een rom flashed.JakeNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:33:
Op dit moment heb ik als Recovery 2.3.2.3. Echter, er wordt geadviseerd om 2.6.3.10 te gebruiken in combinatie met KitKat.
Je kan de .zip file en MD5 hash check hier downloaden, maar hoe update ik dat dan? Dit is nergens te vinden, alleen how-to's om het de eerste keer te installeren. Ik dacht zelf dat je dat met TWRP zelf doet, maar die piept elke keer dat de MD5 checksum niet klopt, ook na 2x downloaden. Toch maar eens met een windows software pakketje die check doen.
In de KatKiss thread staat: TWRP >= 2.3.2.3 is recommended
Je kunt dus prima 2.3.2.3. gebruiken. Je moet alleen geen CWM gebruiken voor android >=4.2
Verwijderd
Kan iemand dit bevestigen voor onze good-old TF101?
Ehh, ff installeren (2 minuten werk)? Maruh: hij doet het op een stock TF101Kan iemand dit bevestigen voor onze good-old TF101?
Verwijderd
Ik zit op m'n werk, vandaar.tfro71 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:41:
[...]
Ehh, ff installeren (2 minuten werk)? Maruh: hij doet het op een stock TF101
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 13:47 ]
Bedankt. TWRP mekkerde alleen over een foute MD5 check. Ik heb die check met een eigen programma gedaan met zowel een tekst hash als het .md5 bestand. Beide waren OK.jobr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:08:
[...]
Update inderdaad met TWRP flashen, net zoals je een rom flashed.
In de KatKiss thread staat: TWRP >= 2.3.2.3 is recommended
Je kunt dus prima 2.3.2.3. gebruiken. Je moet alleen geen CWM gebruiken voor android >=4.2
Vervolgens heb ik het .md5 document weggegooid. Nu geflashed en alles OK.
Bij het installeren van Katkiss 4.4.2 # 18 ging het scherm uit. Nadat mijn hartslag verdubbelde, drukte ik op de powerknop. Het scherm ging aan en zowaar... een lock screen... Wel heel fancy allemaal, maar slecht voor je hart als dat in Recovery mode gebeurt.
Verwijderd
Bevalt 4.4.2? Zit nog op KatKiss 4.3.1 #29. Werkt b.v. de Ziggo app, mits je daar een abbo hebt? Op stock rom werk het wel, maar dat was bekend. En op andere geroote Tegra2 tablets idem:
4play in 'nieuws: Ziggo claimt dat app na update video's kan afspelen op goedkope tablets'
Lijkt er op dat het na versie 4.0 van de TF101 custom roms is mis gegaan.
@haplo500
Als je in Settings --> Performance --> Governor "Performance" selecteert, werkt het dan beter?
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 14:09 ]
Heb ik ook. Goede nieuws is wel dat hij het doet MET root.haplo500 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:13:
Bij mij werkt het maar matig op KatKiss 4.3 #029. De app speelt ongeveer 10 seconden tv af en dan gaat het geluid door, maar blijft het beeld stilstaan. De cpu van de Transformer heeft een OC naar 1400 MHz, en volgens de Ziggo app zelf is de verbindingssnelheid ruim 15 Mbps. Spelen met de GPU settings helpt ook niet. Niet bruikbaar voor Live TV kijken bij mij dus.
Verwijderd
Nee, het resultaat blijft hetzelfde.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:40:
@haplo500
Als je in Settings --> Performance --> Governor "Performance" selecteert, werkt het dan beter?
Hier ook geflashed naar 4.4.2-018. Ziggo app start soms op en daarna soms 1 seconde geluid en klaar is de app.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:20:
Lol, geflashed naar 4.4.2 KatKiss de Ziggo app crasht bij starten van de stream. Een seconde geluid en fubar.
Heb er een oudere versie opgezet en die werkt wel goed.
Bedankt. (Beetje laat)Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:48:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440369
Verwijderd
Inderdaad, een oudere versie installeren werkt wel goed. Thanks.mike123 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:22:
[...]
Hier ook geflashed naar 4.4.2-018. Ziggo app start soms op en daarna soms 1 seconde geluid en klaar is de app.
Heb er een oudere versie opgezet en die werkt wel goed.
Bedankt. Heb er weer een wallpaper op staan.haplo500 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:27:
Dat heeft met een specifieke ROM instelling te maken. In de 2de post van het topic op xda http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2592890 staat onder Wallpaper Modes hoe en waarom.
Ik draait op moment 4.4.2._019, en daar draait Ziggo TV app niet op.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Edit: Ziggo TV App werkt blijkbaar ook niet met 4.4.2-015. Wat zetten jullie uit?
[ Voor 76% gewijzigd door Oxize op 15-02-2014 12:01 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Als je een stukje naar boven kijkt in het topic... Of gewoon zoeken gebruikt..Oxize schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:36:
Thanks tozzke!
Edit: Ziggo TV App werkt blijkbaar ook niet met 4.4.2-015. Wat zetten jullie uit?
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:48:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440369
Met de nieuwe versie van Ziggo zou er een andere player gebruikt worden die HD beter ondersteund. Echter is hier nog geen modded versie van helaas
Draai op moment Omnirom 4.4.2 (16-02-2014)
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2286166
Ziggo heeft ook al een hele tijd geen nieuwe versie meer uitgebracht van hun tv app. De aangepaste versie die rondzwerft op internet werkt nog maar voor een paar zenders, die niet met hd werken. Die player die in die oude versie zit, werkt niet goed met de hd streams. Gevolg = Stotterend beeld.
Het probleem is dat de tablet niet meer aan gaat als ik de aan/uit knop 1x indruk.
Als de tablet word uitgezet of hij gaat zelf in standby gaat hij niet meer aan na 1x de knop in te drukken. Houd ik de knop ingedrukt start de tablet opnieuw op.
Heb Dalvik en de gewone cache al gewist en ook al een oudere versie erop gezet, dat helpt niet.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen voordat ik alles ga formatteren en weer opnieuw begin.
Ik heb er twrp op staan.
Ik heb namelijk bij de instellingen onder "Performance", "Govenor" een andere instelling aangevinkt, namelijk "interactive". Wat die precies doet weet ik niet maar als ik mijn tablet aanzette kreeg ik geen beeld. Instelling gewijzigd in "performace" en hij werkt weer prima.
Ik had eergisteren, begin van de avond, die instelling veranderd en de rest van de avond tv gekeken op de tablet. Aan de lader gegooid en niet meer uitgezet. 's ochtend in standby gezet, meegenomen naar beneden en daar ff mail checken. Dus niet. Opnieuw flashen hielp ook niet.
Vanavond druk ik weer de tablet aan, geen beeld, maar wel een geluidje van een melding van de homewizard. Dus hij ging aan
Gelukkig.
Via TWRP op de tablet gezet en dock werkt ook, nog geen apps gehad die een FC geven.
Mooie ontwikkeling van Omnirom
ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1
Hebben meer mensen hier last van?
Volledige reset maakt ook niks uit.
Ik heb 3 jaar met tevreden deze tablet gehad. Heb deze tablet vanaf het begin dat het uit kwam. Begin was even moeilijk wegens software probleem. En ook nog een keer terug geweest voor reparatie onder garantie wegens de accu. Maar verder is het een top tablet.
Wat ik erg jammer vindt van alle android tablet dat je tablet moet rooten om een nieuwe android versie op te kregen.
Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar een oudere versie waar alles goed werkte, echter de problemen blijven...
Probeer de NonLinaro versie eens. Deze is volgens de maker iets trager, maar de compatibiliteit is beter.gabberjoost schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:17:
Hebben andere Katkiss gebruikers ook last van het feit dat Youtube filmpjes niet meer vloeiend afspelen, en soms zelfs helemaal vastlopen? En dat Candy Crush niet meer werkt (crash to desktop bij het laden)?
Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar een oudere versie waar alles goed werkte, echter de problemen blijven...
Draait bij mij zonder problemen.
Ik heb hem geflasht over de standaard versie zonder alles te wipen (NonLinaro + gapps).
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Verwijderd
http://forum.xda-develope.../development/rom-t2942560

Ik heb geprobeerd deze guide te volgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688012
Daarbij moet je een bestand downloaden, de ASUS WORLDWIDE Firmware. Deze file heet WW_epaduser9_2_1_27UpdateLauncher.zip en bevat WW_epad-user-9.2.1.27.zip. Dat laatste zip bestand heb ik in de juiste map geplaatst (volgens youtube filmpje heette dat bestand ook zo als de laatste). Ik heb de B70 dus ik heb beide methodes geprobeerd (wel telkens opnieuw opgestart)
Wat ik gedaan heb.
1a. Transformer in APX en dan aansluiten met kabel
1b. en tablet uit aangesloten op pc en dan in APX mode.
2. SBK versie gekozen (beide versies geprobeerd, wel telkens opnieuw opgestart. Ook APX opnieuw gestart)
Ik krijg dan de volgende melding:
Maar op mijn tablet gebeurd er vervolgens niks.EasyFlasher for TF101 - By whitekidney@xda-developers
Using SBK2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Flashing Asus stock zip
>Extracting files.. please wait..
>Extracting blob archive..
>Blob extracted!
>Blob size 533946.73828125kb
Running Wheelie..
>Tablet is now ready for Nvflash
>Extracting from blob...
>Cleaning up before flashing...
>Checking file sizes
>SOS size 4184kb
>APP size 524288kb
>EBT size 1420.6171875kb
>LNX size 4054kb
Done
Ik heb dit geprobeerd op mijn Dell L502x, zowel op USB3.0 als USB 2.0 poort. Ik draai Windows 8.1 en heb Universal Naked Driver 0.72 geïnstalleerd via de Disable Driver Signature Enforcement methode.
Maar in mijn Device Manager krijg ik geen APX te zien maar Uknown USB device (Device Descriptor Request Failed).
Ligt het dan hier aan?
Ik heb het ook geprobeerd op een andere oudere laptop (HP TX2500) met Windows 7, maar ook daar gebeurd er na het installeren niets op de tablet. Terwijl ik dit zou moeten krijgen:

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Of wat ik anders moet doen.
- Verkopen
- Nieuwe ROM erop
Werkt nog prima eigenlijk, maar irriteer me af en toe over hoe snel ie is.
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2592890
Deze is ook leuk, maar nog minder functioneel:
Verwijderd
Stel je vraag anders in die thread op het xda-forum? Daar zit nogal wat kennis bijeen.
deze toolkit al geprobeerd?Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:46:
Iemand die mij kan helpen? Zou het erg jammer vinden als ik niets meer met de tablet kan doen..
Maar, het lijkt mij, dat als je drivers niet goed geinstalleerd zijn, je ook niet veel kan.
Bij deze toolkit zitten ook drivers, misschien werken die wel.
Verwijderd
Heb 5.0 draaien en moet zeggen dat die goed werkt hoorVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:07:
Met deze android 4.4.4 ROM werkt het ding prima, stabiel en best snel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2592890
Deze is ook leuk, maar nog minder functioneel:
Verwijderd
:^Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:33:
Nee, sorry. Geen ervaring mee.
Stel je vraag anders in die thread op het xda-forum? Daar zit nogal wat kennis bijeen.
kan je zelf niet helpen maar xda misschien wel
Klinkt gek, maar proberen waard.
Hopelijk werkt het, het kan ook de adapter zijn btw. Dit was bij het probleem, en de USB-stekker gaf de weinig 'stroom af' om het apparaat op te laden.
Iemand btw. nog een goede ROM? Ik ben opzoek naar een lichte, snelle en up-to-date ROM.
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:12:
[...]
:^
kan je zelf niet helpen maar xda misschien wel
XDA heb ik al op 2locaties gevraagd maar geen reactie helaas...Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:33:
Nee, sorry. Geen ervaring mee.
Thnx zal dat eens proberenDrNizeGuy schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:09:
[...]
deze toolkit al geprobeerd?
Maar, het lijkt mij, dat als je drivers niet goed geinstalleerd zijn, je ook niet veel kan.
Bij deze toolkit zitten ook drivers, misschien werken die wel.
Goo manager kan geen nieuwe versie vinden, en als ik hem handmatig flash, reboot de tablet naar TWRP, maar de nieuwe versie is dan niet geinstalleerd.
Flashify loopt vast als ik klik op recovery imange
TWRP manager reboot ook naar recovery na het flashen, echter is wederom de nieuwe versie niet geinstalleerd.
In recovery de nieuwe zip flashen geeft een rode 'FAILED'...
Iemand een idee?
Ik zal kijken of je een andere rom kan installeren.Avinator88 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:09:
Heeft er iemand hier interesse om een TF101 over te kopen? Met toetsenbord en flipcover. Ik ben aan het twijfelen wat ik ermee moet doen.
- Verkopen
- Nieuwe ROM erop
Werkt nog prima eigenlijk, maar irriteer me af en toe over hoe snel ie is.
Ik heb zelf de tf 101 vervangen voor een tf303cl. Om heel eerlijk te zijn spijt van omdat ik op de tf 101 katkiss kitkat zonder al de schild van Asus. Over de Asus schild ben ik niet over te spreken. Over de rest ben ik wel over te spreken hij is lekker snel en lekker. Alleen hoop ik dat snel een custom rom komt. De tablet is zelf al te rooten.