Hier ook even kijken.Pinin schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:42:
[...]
Tja die developer changelog heb ik gezien, maar dat is niet echt jip en janneke taal.
die in het tablet zit zie je pas nadat hij geinstaleerd is.
dus, helaas geen fijne begrijpelijke changelog
o.k. thx, ik dacht dat eos 4 enkel voor tablet was....
Maar goed, als ik het zo zie maakt de updates voor een tf101 niks uit.

Maar goed, als ik het zo zie maakt de updates voor een tf101 niks uit.
www.casarodriguillo.com
Na al die updates van eos 4 geïnstalleerd te hebben in de loop der tijd, toch maar eens een factory reset gedaan en laatste eos 4 versie from scratch geïnstalleerd. Na het runnen van LagFix (fstrim), overschakelen op Desktop Mode en daarbij LMT launcher te installeren voor Pie navigatie, is mijn Transformer nog nooit zo smooth geweest.
Zeker een aanrader voor mensen die een wat loggere Transformer ondervinden. Desktop Mode zonder navigatiebalk maakt voor mij ook een wereld van verschil qua frames in de UI en apps zoals Chrome en Youtube.
links:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1330150
Google Play: LagFix (fstrim) Free
Zeker een aanrader voor mensen die een wat loggere Transformer ondervinden. Desktop Mode zonder navigatiebalk maakt voor mij ook een wereld van verschil qua frames in de UI en apps zoals Chrome en Youtube.
links:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1330150
Google Play: LagFix (fstrim) Free
UPDATE:JakeNL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:32:
Ik zit nu op versie 116 van EOS [...] De uptime widget geeft nu al 7 dagen aan (dat was het moment dat ik die update geflashed had). De vorige versies 114 en 115 hadden vaker 'last' van soft reboots. Ik merkte er als gebruiker niks van, maar de uptime widget werd uiteraard elke keer gereset.
Op 7 juni melde ik een uptime van 7 dagen. Inmiddels is het 25 juni en zit ik al op 25 dagen. Tenzij nieuwe EOS versies leuke gadgets toevoegen is versie 116 mijn favoriet.

Ik heb zojuist EOS4 instaleert deze Rom werkt gewoon. Nu als ik wil wat gaan typen krijg ik zo mobiele toetsenbord te zien hoe kan ik de oude toetsenbord instellen zodat dit was bij stock rom van Asus?
Dat heb ik ook al geprobeert werkt niet. De kleine toetsenbord blijft.
Ik heb EOS4 120
Ik heb EOS4 120
Verwijderd
Helaas, dan weet ik het niet. Zit op een andere rom dan EOS4.
-edit: wat als je een keyboard uit de Android market installeert?
-edit: wat als je een keyboard uit de Android market installeert?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 22:07 ]
lukt niet.
Ik heb gekeken op de xda forum de keybaord app werkt ook niet. Vervolgens mij is er nog geen asus keyboard voor android voor JellyBean 4.2.
Ik heb gekeken op de xda forum de keybaord app werkt ook niet. Vervolgens mij is er nog geen asus keyboard voor android voor JellyBean 4.2.
Ik zit nu op 120 weer nadat ik drie keer 121 heb geprobeerd. Maar elke keer als ik dat deed kwam ik steeds in zo'n recovery loop. Ook als ik alles had gewist en een factory reset had gedaan. Voorlopig blijf ik nou maar bij 120 ondanks de melding dat er een update is.
Ondanks dat ik EOS erg fijn vind en al heel lang draai, ben ik nu toch geswitched.
Met EOS, zowel de nightly als de testbuilds, had ik met eigenlijk al heel veel versies dat hij regelmatig een random reboot gaf terwijl je niets aan het doen was. Had je nog wat apps openstaan, kom je uren later terug, geen recent apps...
Of hij liep hard vast. Om 1 of andere reden altijd terwijl ik een tabblad sloot in Chrome. Nu is eigenlijk het enige wat ik doe op de tablet SSH, IRCen en surfen, dus het kan ook toeval zijn, maar het was wel altijd bij het sluiten van een tab. Enige oplossing was power button 10 seconden inhouden, of lang genoeg wachten en hij reboote vanzelf.
Dus ik ben weer terug gegaan naar NoName CM10, die had ik een tijdje terug ook eens getest en beviel prima. En die draait nu alweer een week of 2, zonder reboot/vastloper.
Met EOS, zowel de nightly als de testbuilds, had ik met eigenlijk al heel veel versies dat hij regelmatig een random reboot gaf terwijl je niets aan het doen was. Had je nog wat apps openstaan, kom je uren later terug, geen recent apps...
Of hij liep hard vast. Om 1 of andere reden altijd terwijl ik een tabblad sloot in Chrome. Nu is eigenlijk het enige wat ik doe op de tablet SSH, IRCen en surfen, dus het kan ook toeval zijn, maar het was wel altijd bij het sluiten van een tab. Enige oplossing was power button 10 seconden inhouden, of lang genoeg wachten en hij reboote vanzelf.
Dus ik ben weer terug gegaan naar NoName CM10, die had ik een tijdje terug ook eens getest en beviel prima. En die draait nu alweer een week of 2, zonder reboot/vastloper.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb ook versie 121 geprobeerd maar deze start ook niet door. Blijft een eewigheid in het Asus scherm staan.Spiritual89 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:02:
Ik zit nu op 120 weer nadat ik drie keer 121 heb geprobeerd. Maar elke keer als ik dat deed kwam ik steeds in zo'n recovery loop. Ook als ik alles had gewist en een factory reset had gedaan. Voorlopig blijf ik nou maar bij 120 ondanks de melding dat er een update is.
Terug naar 120. Die werkt wel.
ik ben weer terug bij Android Revolution HD 3.6 die ik hiervoor ook had. Ik wilde wat anders proberen. EOS werkt snel maar ik mis de Asus keyboard als ik wat moet typen daarom ben ik weer terug bij Android Revolution HD 3.6. Misschien dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem.
Mijn playstore app werkt niet meer. Hij gaat niet meer open. Ik heb hem verwijderd en opnieuw gedownload maar tevergeefs. Ik had de nieuwste versie van EOS 4 geflasht, vervolgens weer terug naar buildnr: 120 omdat 121 niet werkt. Weet iemand hoe dit komt en een mogelijke oplossing?
Bij mij werkte 121 ook niet en ben terug gegaan naar 120.RoloTomassie schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:21:
Mijn playstore app werkt niet meer. Hij gaat niet meer open. Ik heb hem verwijderd en opnieuw gedownload maar tevergeefs. Ik had de nieuwste versie van EOS 4 geflasht, vervolgens weer terug naar buildnr: 120 omdat 121 niet werkt. Weet iemand hoe dit komt en een mogelijke oplossing?
Nadat de updates uitbleven ben ik vandaag ff gaan zoeken en kwam het volgende tegen. Link.
Ziet er dus naar uit dat de EOS 4 versies niet meer worden ondersteund.
Ga nu maar KatKiss proberen.
Aldus de KatKiss-developer.. Waar staat ergens in een (officieel) bericht dat EOS niet meer wordt ondersteund?mike123 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:39:
[...]
Bij mij werkte 121 ook niet en ben terug gegaan naar 120.
Nadat de updates uitbleven ben ik vandaag ff gaan zoeken en kwam het volgende tegen. Link.
Ziet er dus naar uit dat de EOS 4 versies niet meer worden ondersteund.
Ga nu maar KatKiss proberen.
Mike123 heeft helemaal gelijk, deze ROM is idd beter en gebaseerd op EOS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2362764
[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2013 15:06 . Reden: mike123 update ]
Werk daar ook de Asus toetsenbord op de tablet als je wat moet typen. Inplaats van de mobiel versie.
Je bedoelt het software toetsenbord of bedoel je het echte toetsenbord?Evertt schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:07:
Werk daar ook de Asus toetsenbord op de tablet als je wat moet typen. Inplaats van de mobiel versie.
Het echte toetsenbord werkt prima. Als je die niet bedoelt, hoe ziet dat toetsenbord eruit wat jij dan bedoelt.
Even een kick voor dit topic. Er is namelijk al een geweldige 4.3 rom voor ons oude beestje. De TF101 is nog nooit zo snel en stabiel geweest en battery life is erg goed.
Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392087
Let op dat Bluetooth en de camera nog niet werken.
Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392087
Let op dat Bluetooth en de camera nog niet werken.
Ondertussen is er een nieuwere build waarin bluetooth wel werkt.
Alleen de camera en youtube hd werkt nog niet.
Ik denk dat ik binnenkort ook overstap. Ik moet zeggen dat de overgang van EOS4 naar Katkiss 4.2 al veel sneller aanvoelt (dirty flashed). Lees dat 4.3 nog veel beter reageert enzo, ben zeer benieuwd!Lizard schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:20:
Ondertussen is er een nieuwere build waarin bluetooth wel werkt.
Mooi dat er nog steeds actief wordt gewerkt aan betere roms.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik wacht ook nog ff, maar het ziet er goed uit. Het is een beetje een laggy tablet, maar er wordt gelukkig nog veel voor ontwikkeldSmarron schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:32:
[...]
Ik denk dat ik binnenkort ook overstap. Ik moet zeggen dat de overgang van EOS4 naar Katkiss 4.2 al veel sneller aanvoelt (dirty flashed). Lees dat 4.3 nog veel beter reageert enzo, ben zeer benieuwd!
www.casarodriguillo.com
Goeie tip Artcore! Ik heb nu ook de Katkiss 4.2.2, bevalt prima. Voelt toch iets beter dan de EOS releases. Maar 4.3 klinkt goed. Ik wacht nog wel even totdat ook Youtube HD het doet, dat gebruik ik best wel vaak op m'n TF101.
Verwijderd
Inderdaad, de TF101 kan nog wel een paar jaar mee in mijn geval en als de community custom roms blijft uitbrengen. 4.3 net geflashed na een full wipe vanaf 4.1.2 en bevalt prima, Wifi en BT werken. Werkt soepel en snel met OC t/m 1.6GHz.Smarron schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:32:
Ik ben net weer terug naar stock en kwam van EOS4, lees ik nu over een goeie 4.3 rom. Bij EOS4 kreeg ik toch problemen, b.v. als ik uit slaapfunctie wilde gaan reageerde hij gewoon niet. Überhaupt reageerde hij steeds slechter op alles. Zit nu gewoon weer op 4.0.3, maar twijfel om toch de 4.3 rom te proberen.Smarron schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:32:
[...]
Ik denk dat ik binnenkort ook overstap. Ik moet zeggen dat de overgang van EOS4 naar Katkiss 4.2 al veel sneller aanvoelt (dirty flashed). Lees dat 4.3 nog veel beter reageert enzo, ben zeer benieuwd!
Iemand nog tips in welke volgorde ik het beste alles kan doen?
Ik neem aan dat je geen task-killer hebt geinstalleerd?Spiritual89 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:08:
[...]
Ik ben net weer terug naar stock en kwam van EOS4, lees ik nu over een goeie 4.3 rom. Bij EOS4 kreeg ik toch problemen, b.v. als ik uit slaapfunctie wilde gaan reageerde hij gewoon niet. Überhaupt reageerde hij steeds slechter op alles. Zit nu gewoon weer op 4.0.3, maar twijfel om toch de 4.3 rom te proberen.
Zelf draai ik al weken op de bovengenoemde ROM 4.2. Vergeet ook niet regelmatig even een TRIM-commando uit te voeren. De app hiervoor staat ook in dit topic. Zo blijft je tablet snel reageren, anders wordt het zoals jij nu ervaart langzaaaaaaaaam.

Volgorde aanhouden die staat aangegeven bij de 4.3 rom. Staat er duidelijk bij volgens mij.Spiritual89 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:08:
Zit nu gewoon weer op 4.0.3, maar twijfel om toch de 4.3 rom te proberen.
Denk er wel om dat je TWRP gebruikt ipv CWM als recovery. Laatste is niet compatible met 4.2/4.3.
Ik gebruik nu de Katkiss 4.2.2 (gewoon over EOS 4 geinstalleerd). Tablet flits erover.
Even zitten zoeken, maar over welke app heb jij het dan? Want ik kan hem zo gauw niet vinden.HollowGamer schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:15:
[...]
Ik neem aan dat je geen task-killer hebt geinstalleerd?
Zelf draai ik al weken op de bovengenoemde ROM 4.2. Vergeet ook niet regelmatig even een TRIM-commando uit te voeren. De app hiervoor staat ook in dit topic. Zo blijft je tablet snel reageren, anders wordt het zoals jij nu ervaart langzaaaaaaaaam.
Ik denk deze Google Play: LagFix (fstrim) Free
Excuses voor het niet melden. Het is deze inderdaad.
Duurt /data nu gewoon zo extreem lang, of doet /data het niet als ik die aanvink in LagFix.
Tablet is verder IDLE, en /cache en /system doet hij wel, maar /data lijkt hij niet te willen doen, zelfs niet na heel lang liggen.
Ik heb sowiezo al het idee dat mijn flashgeheugen enorm traag is, als ik een Quadrant benchmark draai krijgt de I/O maar een score tussen de 900 en 1100 als hoogste. En Quadrant zelf scoort (mede) daardoor ook maar 2400 punten.
Nu had ik ooit eens een SD benchmark tooltje, kan hem nu uiteraard even niet vinden.. maar waar anderen rond de 10MB/s konden halen, zat ik op 2MB/s. Na een complete format van het hele interne geheugen zat ik weer op 10MB/s, maar ook dat ging weer hard achteruit. En ik denk dat dat nu dus weer het geval is.
Zal fstrim eens handmatig uitvoeren op /data, al verwacht ik weinig verschil.
Tablet is verder IDLE, en /cache en /system doet hij wel, maar /data lijkt hij niet te willen doen, zelfs niet na heel lang liggen.
Ik heb sowiezo al het idee dat mijn flashgeheugen enorm traag is, als ik een Quadrant benchmark draai krijgt de I/O maar een score tussen de 900 en 1100 als hoogste. En Quadrant zelf scoort (mede) daardoor ook maar 2400 punten.
Nu had ik ooit eens een SD benchmark tooltje, kan hem nu uiteraard even niet vinden.. maar waar anderen rond de 10MB/s konden halen, zat ik op 2MB/s. Na een complete format van het hele interne geheugen zat ik weer op 10MB/s, maar ook dat ging weer hard achteruit. En ik denk dat dat nu dus weer het geval is.
Ik weet niet hoelang je hebt gewacht, maar dit staat in de beschrijving:Nakebod schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:31:
Duurt /data nu gewoon zo extreem lang, of doet /data het niet als ik die aanvink in LagFix.
LagFix DOES NOT HANG! Trimming process might take many minutes! Like five or ten. Don' panic, make some tea and wait.
Dat heb ik idd gezien. Alleen de eerste keer had ik hem al meer dan een uur aanstaan, en nu na een reboot, en handmatig uitvoeren, is hij ook alweer 30 minuten lang bezig.
Maar, als mijn storage echt zo traag is als de benchmark destijds aangaf, kan het wel verklaren waarom het lang duurt. Telefoon is iig een stuk sneller klaar
Ik laat hem mooi staan tot morgenvroeg en zie wel of hij dan klaar is. Verbose staat aan, dus ooit zal hij toch wel wat laten zien.
Maar, als mijn storage echt zo traag is als de benchmark destijds aangaf, kan het wel verklaren waarom het lang duurt. Telefoon is iig een stuk sneller klaar
Ik laat hem ook maar een nachtje draaien. Telefoon en andere (splinternieuwe) tablet gingen ook hier een stuk sneller. Is de app in elk geval niet kapot.
De EOS versie wordt eigenlijk niet meer geupdate. De laatste release zorgde er zelfs voor dat heel veel mensen hun tf101 niet meer konden opstarten.Spiritual89 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:08:
[...]
Ik ben net weer terug naar stock en kwam van EOS4, lees ik nu over een goeie 4.3 rom. Bij EOS4 kreeg ik toch problemen, b.v. als ik uit slaapfunctie wilde gaan reageerde hij gewoon niet. Überhaupt reageerde hij steeds slechter op alles. Zit nu gewoon weer op 4.0.3, maar twijfel om toch de 4.3 rom te proberen.
Maar de EOS variant wordt nog wel geupdate via een andere rom, de KatKiss rom van Timduru (4.2.2.). Deze heb ik er nu opstaan en draait allemaal erg soepel, voor mijn gevoel beter dan de EOS rom.
In de 4.3 rom voor de TF101 (ook van TImduru) werkt nog niet alles, zoals bijvoorbeeld HD video van Youtube. Maar die schijnt dan, buiten dat, wel erg soepel te draaien.. choices choices ..
Ik had lag fix geïnstalleerd maar zag geen verschil en nu doet hij het weer prima. Tijdens EOS4 kon ik hem ook haast niet gebruiken als hij aan het opladen was. Heb verschillende ROMS geprobeerd en tot op heden nog niks gevonden wat nou goed bleef werken.HollowGamer schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:15:
[...]
Ik neem aan dat je geen task-killer hebt geinstalleerd?
Misschien binnenkort de Katkiss 4.3 proberen.
Ik wil Katkiss 4.3 proberen en heb de tablet geroot maar als ik in Recovery probeer te komen dan zie ik zo'n Android poppetje op zijn rug met een rood driehoek met uitroep teken erin. Wat doe ik fout?
[ Voor 12% gewijzigd door Spiritual89 op 17-08-2013 15:14 ]
@spiritual89 gebruik je de volume down knop en daarna de up knop?
Ik heb een vraagje, wat is de beste en meest recente rom om je TF101 icm keyboard dock te gebruiken op diverse fora?
Met EOS kon ik zonder lags typen op het skodaforum en hier op t.net met de standaard browser + Opera.
Nu gebruik ik CM weer voor een aantal dagen en hierbij merk ik dat het typen bij t.net goed is met de standaard browser maar bij het skodaforum zit er weer een lag in. De accuduur is overigens wel een stuk beter dan bij EOS, maar je ziet maar 1 accu.
Nogmaals, welke rom kun je het beste gebruiken als je een keyboarddock hebt en lagloos wilt typen?
2e accu zichtbaar is minder van belang, maar zou wel fijn zijn
Ik zie door de bomen het bos niet meer hier in dit topic.
Ik heb een vraagje, wat is de beste en meest recente rom om je TF101 icm keyboard dock te gebruiken op diverse fora?
Met EOS kon ik zonder lags typen op het skodaforum en hier op t.net met de standaard browser + Opera.
Nu gebruik ik CM weer voor een aantal dagen en hierbij merk ik dat het typen bij t.net goed is met de standaard browser maar bij het skodaforum zit er weer een lag in. De accuduur is overigens wel een stuk beter dan bij EOS, maar je ziet maar 1 accu.
Nogmaals, welke rom kun je het beste gebruiken als je een keyboarddock hebt en lagloos wilt typen?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
De betreffende rom is hier al een aantal keren genoemd.Kiswum schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:58:
Ik heb ook een TF101 i.c.m. keyboard. De accu gaat nog altijd lekker lang mee (3 dagen ong.), alhoewel ik de tablet niet altijd gebruik. Ook de lag tijdens het typen is vrijwel verdwenen. Het ligt hier natuurlijk wel aan op welke website je dit doet. Zelf zet ik altijd plug-in laden uit/handmatig (tijdens browser), de flash banners zorgen namelijk nog weleens voor wat lag..
Uiteraard druk Ik de juiste knoppen inKiswum schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:58:
Snap er niks van
@Spiritual89: Gebruik je momenteel een custom ROM? Dan kun je meestal bij afsluiten van je tablet kiezen dat 'ie moet booten naar recovery. Je hebt er zelfs app voor..
Denk dat dat of een TF101 kwaal is (Of geworden) of iets wat ooit in custom ROM's is geslopen, ik heb er ook last van, en ik ben niet de enige. Lader eraf en alles werkt weer prima. Ik denk een TF101 probleem. Als de lader is aangesloten voel ik een lichte tinteling in mijn handpalm, dus volgens mij lekt er een beetje. En als ik touchscreens goed begrijp, werken die ook met een (verschil) van electrische geleiding. Maar wat er denk ik gebeurt is dat er permanent een electrische geleiding over het touchscreeen is, en daarom bijna niet reageert. Hij doet het wel, maar zwaar vervelend.Spiritual89 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:39:
[...]
Tijdens EOS4 kon ik hem ook haast niet gebruiken als hij aan het opladen was.
De oplader van de TF101 is van vrij slechte kwaliteit, tenminste als ik de verschillende forums moet geloven.Nakebod schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56:
[...]
Denk dat dat of een TF101 kwaal is (Of geworden) of iets wat ooit in custom ROM's is geslopen, ik heb er ook last van, en ik ben niet de enige. Lader eraf en alles werkt weer prima. Ik denk een TF101 probleem. Als de lader is aangesloten voel ik een lichte tinteling in mijn handpalm, dus volgens mij lekt er een beetje. En als ik touchscreens goed begrijp, werken die ook met een (verschil) van electrische geleiding. Maar wat er denk ik gebeurt is dat er permanent een electrische geleiding over het touchscreeen is, en daarom bijna niet reageert. Hij doet het wel, maar zwaar vervelend.
Zelf heb ik hem hier moeten vervangen nadat de originele opeens ermee ophield. Ik ben nu ook in een keer af van de 'tintelingen' tijdens het opladen, of misschien zijn ze gewoon wat minder gevoelig.
Orginele oplader heb ik nog wel, maar gebruik ik al een hele tijd niet meer 
Heb dat ding al 2x doodverklaard, gloeiend heet, niet meer opladen. Maar iedere keer deed hij het weer een tijd. Na de eerste keer uiteraard wel gelijk een nieuwe op eBay geshopped.
Geloof dat ik met alle 2 de tinteling wel voel, kan best dat er 1 minder is.
Heb dat ding al 2x doodverklaard, gloeiend heet, niet meer opladen. Maar iedere keer deed hij het weer een tijd. Na de eerste keer uiteraard wel gelijk een nieuwe op eBay geshopped.
Geloof dat ik met alle 2 de tinteling wel voel, kan best dat er 1 minder is.
Nee ben weer terug naar stock maar heb hem wel geroot om weer te kunnen flashen. Wil Katkiss 4.3 graag proberen.HollowGamer schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:48:
@Spiritual89: Gebruik je momenteel een custom ROM? Dan kun je meestal bij afsluiten van je tablet kiezen dat 'ie moet booten naar recovery. Je hebt er zelfs app voor..
Heb je wel TWRP (goed) geinstalleerd? Je kunt de instructies vinden hier.Spiritual89 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:27:
[...]
Nee ben weer terug naar stock maar heb hem wel geroot om weer te kunnen flashen. Wil Katkiss 4.3 graag proberen.
[ Voor 15% gewijzigd door HollowGamer op 18-08-2013 00:34 ]
Het is gelukt! Katkiss 4.3 draait nu maar ik stuitte alweer gelijk op dezelfde euvel net zoals ik die had met EOS4 en dat is als de adapter is aangesloten reageert de tablet niet of héél slecht.HollowGamer schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:21:
[...]
Heb je wel TWRP (goed) geinstalleerd? Je kunt de instructies vinden hier.
Ik draai nu lagfix en misschien wordt het hierna beter, maar heb zo mijn twijfels. We gaan het zien. Als het nog hetzelfde is dan weer terug naar stock helaas. Niet helemaal helaas want heb twee dagen weer op stock gedraaid en heeft tot nu toe nog steeds het beste gewerkt
Het is mij inmiddels gelukt om Katkiss 4.3 te installeren en kreeg weer hetzelfde probleem. Lader erop, tablet niet of heel slecht reageren. Ik kwam van EOS4 en daar had ik het ook, voordat ik Katkiss 4.3 installeerde draaide hij weer op stock 4.0.3 en toen had ik het in zijn geheel niet.Nakebod schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56:
[...]
Denk dat dat of een TF101 kwaal is (Of geworden) of iets wat ooit in custom ROM's is geslopen, ik heb er ook last van, en ik ben niet de enige. Lader eraf en alles werkt weer prima. Ik denk een TF101 probleem. Als de lader is aangesloten voel ik een lichte tinteling in mijn handpalm, dus volgens mij lekt er een beetje. En als ik touchscreens goed begrijp, werken die ook met een (verschil) van electrische geleiding. Maar wat er denk ik gebeurt is dat er permanent een electrische geleiding over het touchscreeen is, en daarom bijna niet reageert. Hij doet het wel, maar zwaar vervelend.
Momenteel draait lagfix en als het daarna nog steeds zo is ga ik echt definitief terug naar stock want dat blijkt (in mijn geval dan) het beste te werken. O .. en ik heb geen problemen met lekkage gelukkig
Edit:
Ik ga weer terug naar stock

Geen HD video op YouTube, adapter aangesloten dan werkt tablet nagenoeg niet meer. Jammer

[ Voor 5% gewijzigd door Spiritual89 op 18-08-2013 14:24 ]
Verwijderd
Op het XDA topic van deze rom staat vermeld dat YouTube HD niet werkt. Ondervind ook geen lag of tinteling op mijn TF101 als de lader is aangesloten. Heb wel af en toe reboots maar dat komt denk ik door de OC naar 1.6GHz.Spiritual89 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:33:
[...]
Ik ga weer terug naar stock![]()
Geen HD video op YouTube, adapter aangesloten dan werkt tablet nagenoeg niet meer. Jammer
Had ik inderdaad ook gezien dat HD verhaal maar dacht laat ik het toch proberen. Nu vind ik dat nog niet eens het ergste maar dat de tablet gewoon niet meer bruikbaar is als de adapter is aangesloten vind ik wel, op z'n zachts gezegd, jammer.Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:34:
[...]
Op het XDA topic van deze rom staat vermeld dat YouTube HD niet werkt. Ondervind ook geen lag of tinteling op mijn TF101 als de lader is aangesloten. Heb wel af en toe reboots maar dat komt denk ik door de OC naar 1.6GHz.
Ik kan me goed voorstellen dat de betreffende ROM al is genoemd, maar zoals ik al zei zie ik door de bomen het bos niet meer.HollowGamer schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:31:
[...]
De betreffende rom is hier al een aantal keren genoemd.
Ik heb ook een TF101 i.c.m. keyboard. De accu gaat nog altijd lekker lang mee (3 dagen ong.), alhoewel ik de tablet niet altijd gebruik. Ook de lag tijdens het typen is vrijwel verdwenen. Het ligt hier natuurlijk wel aan op welke website je dit doet. Zelf zet ik altijd plug-in laden uit/handmatig (tijdens browser), de flash banners zorgen namelijk nog weleens voor wat lag..
Wat is dan je gebruikte rom?
Om plugins uit te schakelen noem ik overigens niet echt een goede ROM als je een toetsenbord gebruikt.
EOS heeft geen toetsenbord lags, maar die heeft wel een aantal eigenaardige tekortkomingen zoals: lockscreen komt soms niet op waardoor je kunt inloggen om op een lege achtergrond naar de juiste locatie te swypen. Bij een lege accu blijft hij in een loop hangen en na 15 minuten kun je dan vaak wel weer gebruik maken van de tablet. Verder heb ik het gevoel dat EOS niet de snelste rom is, vandaar dat ik verder ging kijken.
Moet je de adapter maar eens andersom in het stopcontact steken. Dan zou de tinteling weg moeten zijn.Nakebod schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56:
[...]
Als de lader is aangesloten voel ik een lichte tinteling in mijn handpalm, dus volgens mij lekt er een beetje. En als ik touchscreens goed begrijp, werken die ook met een (verschil) van electrische geleiding. Maar wat er denk ik gebeurt is dat er permanent een electrische geleiding over het touchscreeen is, en daarom bijna niet reageert. Hij doet het wel, maar zwaar vervelend.
Verwijderd
Die tip kende ik bij weigerende laders. Bij werkt het niet, maar ik heb dan ook geen last van haperingen/tintelingen als de lader is aangesloten. Lijkt me ook stug omdat de stekker van lader niet is geaard?jobr schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:48:
[...]
Moet je de adapter maar eens andersom in het stopcontact steken. Dan zou de tinteling weg moeten zijn.
Het omdraaien werkt bij mij wel trouwens, al vanaf het begin eigenlijk en nu nog steeds.
vandaag is KatKiss-4.3 #017 uitgekomen waarin ook youtube HD en de camera issues opgelost zijn.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392087
Kies een van de twee:Kiswum schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:02:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat de betreffende ROM al is genoemd, maar zoals ik al zei zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat is dan je gebruikte rom?
Om plugins uit te schakelen noem ik overigens niet echt een goede ROM als je een toetsenbord gebruikt.
EOS heeft geen toetsenbord lags, maar die heeft wel een aantal eigenaardige tekortkomingen zoals: lockscreen komt soms niet op waardoor je kunt inloggen om op een lege achtergrond naar de juiste locatie te swypen. Bij een lege accu blijft hij in een loop hangen en na 15 minuten kun je dan vaak wel weer gebruik maken van de tablet. Verder heb ik het gevoel dat EOS niet de snelste rom is, vandaar dat ik verder ging kijken.
KatKiss 4.2
KatKiss 4.3
Dan zal NoName CM10.2 vast niet lang op zich laten wachten tot die fix daar ook in zitLizard schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:52:
vandaag is KatKiss-4.3 #017 uitgekomen waarin ook youtube HD en de camera issues opgelost zijn.
Klopt, ik kende dit trucje al en dit voorkomt de tinteling op het toetsenbord (het bewijs trouwens dat er geen cheapass kunstof in zitjobr schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:48:
[...]
Moet je de adapter maar eens andersom in het stopcontact steken. Dan zou de tinteling weg moeten zijn.
edit:HollowGamer schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:55:
[...]
Kies een van de twee:
KatKiss 4.2
KatKiss 4.3
Ik heb de upgrade afgerond.
Opgestart vanuit de Recovery, Dalvik cache, etc. gewist en Katkiss 4.3 over mijn CM heen gezet.
Gapps direct geselecteerd om direct na de rom uit te laten voeren.
Ik ben vergeten om mijn Disk0 te wissen, maar ondanks dat werkt alles gewoon en hoef ik mijn backup niet te raadplegen. Na de upgrade nog een keer herstart en wat gaat alles lekker snel zeg!
Teksten hier op Tweakers en XDA en hier op het Skodaforum gaan nu zonder een lag, net als bij EOS al was.
Ik kan me verder niet voorstellen dat mijn tablet vaker zo snel is geweest. Lovely!
Heel erg bedankt! De features zien er goed uit!
Ik ga hem vanavond even proberen, ik had mijn Titanium backup gisteren al gestart
[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 19-08-2013 21:39 ]
Momenteel gebruik ik ook de KatKiss 4.3. Heb hem eigenlijk gelijk over de oude 4.2 heen geflashed. Ging prima. Wel eerst cache en Dalvik wissen, rom geflashed en meteen gapps er achteraan, cache en Dalvik gewist en toen weer opgestart.
Alle programma's staan er nog op en de tablet werkt weer lekker vlot. Het enige probleem is dat de Ziggo tv app regelmatig hapert met afspelen. Als de rom net is geinstalleerd kan ik de hele avond zonder problemen kijken maar zoals vandaag dan houd het beeld regelmatig om de 15 seconden stil, bevriest dan ongeveer 5 seconden en gaat weer verder. Verbinding is goed. Dit heb ik ook met eerdere roms gehad. Met de orginele asus rom had ik geen problemen. Heb ook al een keer een factory reset uitgevoerd.
Iemand die ook deze problemen heeft of een tip om dit op te lossen?
Alle programma's staan er nog op en de tablet werkt weer lekker vlot. Het enige probleem is dat de Ziggo tv app regelmatig hapert met afspelen. Als de rom net is geinstalleerd kan ik de hele avond zonder problemen kijken maar zoals vandaag dan houd het beeld regelmatig om de 15 seconden stil, bevriest dan ongeveer 5 seconden en gaat weer verder. Verbinding is goed. Dit heb ik ook met eerdere roms gehad. Met de orginele asus rom had ik geen problemen. Heb ook al een keer een factory reset uitgevoerd.
De Ziggo TV App werkt ook niet (correct) op mijn TF101. Ik heb (ook) last van freezes i.c.m. de Ziggo TV App. Het vervelende is dat er geen mogelijkheid bestaat een externe speler te selecteren bijv. MXPlayer, daar speelt het merendeel van de bestanden wel correct af (i.v.m. HW-versnelling).mike123 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:30:
Momenteel gebruik ik ook de KatKiss 4.3. Heb hem eigenlijk gelijk over de oude 4.2 heen geflashed. Ging prima. Wel eerst cache en Dalvik wissen, rom geflashed en meteen gapps er achteraan, cache en Dalvik gewist en toen weer opgestart.
Ik vind het gek dat de app het bij jullie wel doet, bij mij zegt ie dat tv kijken in de app niet werkt op devices die geroot zijn...
Toch belachelijk dat de kabelaars dat doen. Een vriend van mij heeft een tablet voor z'n dochter gekocht en daar doet de Ziggo TV App het ook niet op, omdat Bart Smit de tablets pre-rooted verkopen. Nu zijn er inderdaad wel oplossingen voor, maar ik vind het nergens op slaan.
Je mag niet kijken omdat je "rooted" bent?
Je mag niet kijken omdat je "rooted" bent?

Zie het als een vorm van DRM. Op het moment dat je rooted bent zou je de de stream kunnen opslaan, etc.
Verwijderd
Hier geen haperingen op Katkiss 4.3 met een overlock naar 1.5HGz.HollowGamer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:41:
[...]
De Ziggo TV App werkt ook niet (correct) op mijn TF101. Ik heb (ook) last van freezes i.c.m. de Ziggo TV App. Het vervelende is dat er geen mogelijkheid bestaat een externe speler te selecteren bijv. MXPlayer, daar speelt het merendeel van de bestanden wel correct af (i.v.m. HW-versnelling).
En als je hem niet overclockt, krijg je dan ook 'goed' beeld?Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:37:
[...]
Hier geen haperingen op Katkiss 4.3 met een overlock naar 1.5HGz.
Het lijkt alsof HW-versnelling niet wordt geactiveerd door de Ziggo App.
PS. Geen problemen bij andere apps/video's/youtube's, etc.
[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 25-08-2013 16:33 ]
Verwijderd
Heb toch haperingen op 1.5GHz, dus ook op lagere klokfrequenties. Vooral bij 'panning' van de camera.HollowGamer schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:33:
[...]
En als je hem niet overclockt, krijg je dan ook 'goed' beeld?
Het lijkt alsof HW-versnelling niet wordt geactiveerd door de Ziggo App.
PS. Geen problemen bij andere apps/video's/youtube's, etc.
Werkt, thanksHollowGamer schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:35:
Tip: hide my root
Vandaag Katkiss 4.3 119 erop gezet. Overd de oude 118 versie heen. Wel cache en Dalvic gecleard.
Ziggo tv app werkt redelijk als ik hem overclock naar 1.5GHz. Af en toe een lichte hapering. Op de standaard 1GHz is het gewoon hopeloos.
Een kennis van mij heeft nog de standaard firmware erop en daar loopr de tv app prima.
Edit.
Zit nu al een uur tv te kijken met de Ziggo app mat tablet ingesteld op max 1GHz. zo goed als geen haperingen. Is prima te doen. Instellingen, tabblad "Performance" heb ik bij "Govenor" aangevinkt "Performance".
Ziggo tv app werkt redelijk als ik hem overclock naar 1.5GHz. Af en toe een lichte hapering. Op de standaard 1GHz is het gewoon hopeloos.
Een kennis van mij heeft nog de standaard firmware erop en daar loopr de tv app prima.
Edit.
Zit nu al een uur tv te kijken met de Ziggo app mat tablet ingesteld op max 1GHz. zo goed als geen haperingen. Is prima te doen. Instellingen, tabblad "Performance" heb ik bij "Govenor" aangevinkt "Performance".
[ Voor 25% gewijzigd door mike123 op 28-08-2013 22:10 ]
Vreemd, want bij mij deed de App het ook niet goed op de stock firmware.mike123 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:51:
Vandaag Katkiss 4.3 119 erop gezet. Overd de oude 118 versie heen. Wel cache en Dalvic gecleard.
Weet je welke ROM erop staat?
Ik heb geen idee maar het was wel de laatste orginele firmware.HollowGamer schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:52:
[...]
Vreemd, want bij mij deed de App het ook niet goed op de stock firmware.
Weet je welke ROM erop staat?
Ik weet wel dat het apparaat niet is geroot en er staat ook maar een minimaal aantal apps op.
Ik heb momenteel Team EOS 4.2.2 op mijn transformer staan.
Is er veel verschil met de Katkiss 4.3? (ik heb de extra features van android 4.3 feite niet nodig...)
Aangezien ik niet tevreden met de performance van de tablet, zou ik deze willen overclocken naar 1.2 of hoger. heeft dat veel invloed?
Is er veel verschil met de Katkiss 4.3? (ik heb de extra features van android 4.3 feite niet nodig...)
Aangezien ik niet tevreden met de performance van de tablet, zou ik deze willen overclocken naar 1.2 of hoger. heeft dat veel invloed?
[ Voor 11% gewijzigd door beOnt op 29-08-2013 12:53 ]
Team OS ROM wordt niet meer onderhouden, dus je kan evt. overstappen naar de KatKiss 4.2/4.3 ROM.beOnt schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:52:
Dit levert zeker meer performance op. Onthoud wel dat je levensduur evt. achteruit kan gaan..
Had ik ook. Ben overgestapt naar katkiss 4.2.2. Die is gebaseerd op EOS 4.2.2.beOnt schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:52:
Dat kan zonder dat je een complete wipe moet doen.
Ik zit ook op katkiss 4.2.2 icm nova launcher en mijn tablet draait weer super!
Het heeft mijn geluisprobleem, waar ik al lang mee zat, opgelost. Mijn geluid viel regelmatig na een tijd compleet weg.
Standaard draait deze rom op 1.4 zonder enig probleem. Dit kun je eventueel simpel verlagen.
Ook ik had veel gestotter met de Ziggo app, maar de update van enkele dagen geleden heeft dit (tot nu toe) opgelost. Het beeld begint eerst in een iets lagere resolutie, dan na ongeveer 5 seconden springt het beeld naar een hogere resolutie. Op dat moment heb ik ongeveer 5 seconden een diashow, vervolgens constant vloeiend beeld. Eerst de app verwijderen, herstarten en vervolgens de app installeren heeft het voor mij opgelost.
Al met al een erg stabiele en zeeeeer snelle rom!
Het heeft mijn geluisprobleem, waar ik al lang mee zat, opgelost. Mijn geluid viel regelmatig na een tijd compleet weg.
Standaard draait deze rom op 1.4 zonder enig probleem. Dit kun je eventueel simpel verlagen.
Ook ik had veel gestotter met de Ziggo app, maar de update van enkele dagen geleden heeft dit (tot nu toe) opgelost. Het beeld begint eerst in een iets lagere resolutie, dan na ongeveer 5 seconden springt het beeld naar een hogere resolutie. Op dat moment heb ik ongeveer 5 seconden een diashow, vervolgens constant vloeiend beeld. Eerst de app verwijderen, herstarten en vervolgens de app installeren heeft het voor mij opgelost.
Dan ga dit eens proberen.. Ik heb wel de Ziggo App geinstalleerd een aantal weken en geupdate, maar nog niet volledig verwijderd.RFFN-NiCkLeSs schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:31:
Ik zit ook op katkiss 4.2.2 icm nova launcher en mijn tablet draait weer super!
EDIT: nope, that didn't work.. nog steeds langzaam bij upscale.
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 02-09-2013 15:10 ]
Ik moet toch terugkomen op mijn eerdere conclusie, de ziggo app hapert nog steeds....:-)
Gisteren voor de eerste keer een device "geroot". Ik was zwaar ongelukkig met de performance van mijn tf101. Laggy, traag. Veel wachten.
Ik heb geen ervaring met andere Roms, maar katkiss 4.3 werkt geweldig. ìk heb nu een hele nieuwe tablet.
Ik volgde simpel de instructies op:
http://www.transformerfor...jb-4-3-katkiss-tf101.html
Ik heb geen ervaring met andere Roms, maar katkiss 4.3 werkt geweldig. ìk heb nu een hele nieuwe tablet.
Ik volgde simpel de instructies op:
http://www.transformerfor...jb-4-3-katkiss-tf101.html
Tablet bijna ingeruild voor een Nexus 7, vanwege aanhoudende net-niet dingetejes (welke rom ook geprobeerd te hebben) Toch nog ff katkiss 4.3 erop gezet, en wat loopt dat soepel zeg
Geen idee of dat zo blijft, en indien ja dan blijft het tablet ook nog.
Geen idee of dat zo blijft, en indien ja dan blijft het tablet ook nog.
www.casarodriguillo.com
Ik ben van EOS 4, naar KatKiss 4.2 en vervolgens heel snel naar KatKiss 4.3 gegaan.
Ook al ga ik binnenkort een Nexus 7 FHD aanschaffen (heeft weer andere redenen), de TF101 voelt inderdaad weer aan als een tablet die je in 2013 mag verwachten wat betreft snelheid en soepelheid. Alleen hele zware games haperen wel en Full HD is sowieso geen optie, maar dat was eigenlijk vanaf het begin al het geval met die Tegra2. Ik heb al geruime tijd Nova als dagelijkse launcher en kan echt niet meer zonder. Die combo maakt de TF101 nog gewoon een erg goede tablet.
De TF101 zal hier in huis nog zeker een tijd meegaan!
Ook al ga ik binnenkort een Nexus 7 FHD aanschaffen (heeft weer andere redenen), de TF101 voelt inderdaad weer aan als een tablet die je in 2013 mag verwachten wat betreft snelheid en soepelheid. Alleen hele zware games haperen wel en Full HD is sowieso geen optie, maar dat was eigenlijk vanaf het begin al het geval met die Tegra2. Ik heb al geruime tijd Nova als dagelijkse launcher en kan echt niet meer zonder. Die combo maakt de TF101 nog gewoon een erg goede tablet.
De TF101 zal hier in huis nog zeker een tijd meegaan!
Hier ook een zeer tevreden katkiss 4.3 gebruiker! Echt weer als nieuw inderdaad.
Enige nadeel is dat de processor net niet snel genoeg is voor HD filmpjes op internet. Youtube gaat, maar ook daar zitten haperingen in.
Browsen gaat wel ontiechelijk vlug. Voorlopig geen behoefte aan een nieuwe tablet!
Enige nadeel is dat de processor net niet snel genoeg is voor HD filmpjes op internet. Youtube gaat, maar ook daar zitten haperingen in.
Browsen gaat wel ontiechelijk vlug. Voorlopig geen behoefte aan een nieuwe tablet!
En hier ook een tevreden Katkiss 4.2.2 gebruiker :-)
Ik was ook van plan om een nexus 7 aan te schaffen, maar ik denk dat ik de transformer nog een jaartje ga blijven gebruiken
Ik was ook van plan om een nexus 7 aan te schaffen, maar ik denk dat ik de transformer nog een jaartje ga blijven gebruiken
Zeker, zelf heb ik ook de Katkiss app (weer) geinstalleerd (te vinden in hetzelfde topic), zo gaat mijn geluid ook weer lekker hard.
Verwijderd
Die Nexus7 overwoog ik ook nadat de lcd-backlight van m'n TF101 twee weken geleden de geest gaf, maar die kon mij toch niet overtuigen tot aankoop. Geen SDcard reader is echt een gemis en qua uiterlijk stelt het niet veel voor. Uiteindelijk via marktplaats een TF101 gekocht mét keyboard docking. KatKiss 2.3 er op geflashed en deze kan weer een paar jaar mee.beOnt schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:00:
Hier ook een KatKiss 4.3 gebruiker. Had m'n TF101 met een oude Revolver ROM al tijden niet meer aangeraakt en was ook een Nexus FHD aan het overwegen. Met KatKiss 4.3 is de tablet echter weer lekker snappy. Heb hem nog niet met dock getest, maar zonder in ieder geval uitstekende accuduur.
Ik ben toch malle pietje niet!
Leuk dat iedereen hun tf101 weer een nieuw leven heeft gegeven, en nog leuker vind ik dat iedereen naar een nexus7 kijkt, wat is jullie reden om naar de Nexus te kijken? Voor mij de echte google firmware zonder schil.
www.casarodriguillo.com
De Katkiss is ook de 'echte' Google firmware, alleen met nog wat improvements voor de TF-101.Pinin schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:50:
Leuk dat iedereen hun tf101 weer een nieuw leven heeft gegeven, en nog leuker vind ik dat iedereen naar een nexus7 kijkt, wat is jullie reden om naar de Nexus te kijken? Voor mij de echte google firmware zonder schil.
Nee, niet wat ik bedoel met echte. Er is geen 4.3 gemaakt voor de tf101, het is niet zo dat elke Android versie op elk Android apparaat werkt, je hebt altijd te maken met "drivers" dus het is meer dan improvements. De drivers voor bijv. een chip kan je niet downloaden bij de fabrikant en implementeren, zo open en duidelijk is Android en leveranciers niet.
De juiste benamingen ken ik niet, dus drivers zullen geen drivers heten, enz.
[ Voor 36% gewijzigd door Pinin op 16-09-2013 19:00 ]
www.casarodriguillo.com
Er is wel degelijk een 4.3 versie voor 'onze' tablet, alleen is deze niet door Asus/Google ontwikkeld. Drivers lekken soms uit of ze zijn gebaseerd op al bestaande drivers.Pinin schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:57:
Nee, niet wat ik bedoel met echte. Er is geen 4.3 gemaakt voor de tf101, het is niet zo dat elke Android versie op elk Android apparaat werkt, je hebt altijd te maken met "drivers" dus het is meer dan improvements. De drivers voor bijv. een chip kan je niet downloaden bij de fabrikant en implementeren, zo open en duidelijk is Android en leveranciers niet.
Hier ook een blijde 4.3 Katkiss (i.c.m. Nova Launcher) gebruiker. Wat een super rom! Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen die oude tablet zo te laten vliegen is mij een raadsel.
Desondanks heb ik mezelf toch ook maar een Nexus 7 FHD cadeau gedaan. Was wel toe aan een nieuw speeltje :-) en lekker klein dus makkelijk mee te nemen. Als je beide tablets naast elkaar gebruikt gaat de lage resolutie (pixels) op de TF101 je echt wel opvallen. Maar die TF101 gaat voorlopig niet weg, die blijf ik er lekker naast gebruiken om o.a. mee te experimenteren. Al is het alleen maar om te zien wat Katkiss er nog meer uit kan persen.
Desondanks heb ik mezelf toch ook maar een Nexus 7 FHD cadeau gedaan. Was wel toe aan een nieuw speeltje :-) en lekker klein dus makkelijk mee te nemen. Als je beide tablets naast elkaar gebruikt gaat de lage resolutie (pixels) op de TF101 je echt wel opvallen. Maar die TF101 gaat voorlopig niet weg, die blijf ik er lekker naast gebruiken om o.a. mee te experimenteren. Al is het alleen maar om te zien wat Katkiss er nog meer uit kan persen.
Is er toevallig iemand van 4.2 naar 4.3 gegaan?
Zo ja, is er een groot verschil in performance en/of functionaliteit?
Ja, gister heb ik geupgrade naar 4.3 Kissrom. Wat een wereld van verschil, de performance is echt toegenomen. Wel nog een aantal 'kleine bugs'.RFFN-NiCkLeSs schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 01:00:
Is er toevallig iemand van 4.2 naar 4.3 gegaan?
Ben zelf nog geen bugs tegen gekomen in Katkiss 4.3. Die rom draait stabieler dan de standaard Asus rom. Welke bugs zouden er zijn dan?
Enige bug die ik tegenkom is niet eens KatKiss/Android 4.3 gerelateerd
In het begin uiteraard wel het ontbreken van de goede videodrivers waardoor o.a. YouTube HD niet werkte.
De TV app van Glashart Media/XMS is normaal al niet geweldig, alleen op 4.3 doet live TV het niet meer. Op 4.2 doet hij het nog enigszins. Nu blijft hij maar laden. Ik kwam er laatst per ongeluk wel achter dat als ik meerdere keren klik op de plaats waar normaal de "fullscreen" knop staat, hij dan met een beetje geluk de externe videospeler pakt, en dan werkt het. Maar wisselen tussen zenders lukt niet.
De TV app van Glashart Media/XMS is normaal al niet geweldig, alleen op 4.3 doet live TV het niet meer. Op 4.2 doet hij het nog enigszins. Nu blijft hij maar laden. Ik kwam er laatst per ongeluk wel achter dat als ik meerdere keren klik op de plaats waar normaal de "fullscreen" knop staat, hij dan met een beetje geluk de externe videospeler pakt, en dan werkt het. Maar wisselen tussen zenders lukt niet.
Van 4.2 naar 4.3 is geen wereld van verschil hoor, laatst ge-upgrade. Voldoet echter prima!
Jullie hebben helemaal gelijk, ik ben ook nog geen bugs tegengekomen op 4.3. Ik heb dit alleen ter verduidelijking erbij gezet (of niet?
) omdat de developer nog niet wilde spreken over stable. Ik zie nu echter ook een stable build staan. 
Verder werkt de Ziggo-app op 4.3!!!
.. grapje.. hij werkt nog steeds niet. 
Feedback gestuurd naar Ziggo (via de app), maar denk je echt dat dit gelezen wordt?
Verder werkt de Ziggo-app op 4.3!!!
Feedback gestuurd naar Ziggo (via de app), maar denk je echt dat dit gelezen wordt?
Wat een verademing deze ROM. Mijn goede oude TF101 lijkt weer als nieuw. Ik kom vanaf Android Revolution 3.4 ofzo en draai nu KatKiss 4.3_022. Eerst deed mijn camera het niet maar na een reboot was het gefixt. Verder nog geen bugs ontdekt.
Ik draai nu KatKiss 4.3 023 met GAPPS 4.3.
Doet het prima, op 2 dingetjes na:
1. Het swipen tussen de homescreens verloopt schokkeriger dan met stock met phablet ui. Met tablet ui gaat het wel goed. Klopt dat?
2. Bij roteren het het openen van apps wordt geen animatie getoond. Kan dit op één of andere manier weer aangezet worden?
Doet het prima, op 2 dingetjes na:
1. Het swipen tussen de homescreens verloopt schokkeriger dan met stock met phablet ui. Met tablet ui gaat het wel goed. Klopt dat?
2. Bij roteren het het openen van apps wordt geen animatie getoond. Kan dit op één of andere manier weer aangezet worden?
Verwijderd
Ja, zie Settings --> Developer options --> Windows of Transition of Animator duration scales instellen op waarden van .5x of hoger.gabberjoost schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:56:
Thanx, gevonden!Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:05:
[...]
Ja, zie Settings --> Developer options --> Windows of Transition of Animator duration scales instellen op waarden van .5x of hoger.
Weet iemand ook hoe je van gebruiker kan wisselen met de tablet ui?