Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb ineens het volgende probleem: hij laadt niet meer op!

Heb even gezocht of er meer mensen waren met dit probleem en kon niet veel vinden, het enige wat ik kon vinden was dat de pinnetjes van de adapter die de usb kabel op zijn plek houd en voor de connectie zorgt ietsje naar boven te buigen. Gedaan maar nog steeds niet laden.

Toen dacht ik dat het misschien aan de kabel zelf ligt en sluit de tablet aan de pc en deze wordt gewoon gezien dus de usb kabel is niet kapot. Dan zou je denken dat de adapter zelf kapot is maar hoe kan je zoiets checken?

De aansluiting op de tablet zelf werkt ook gewoon want anders ziet de pc hem niet, toch? Heeft iemand hier misschien ervaring mee want ik weet het even niet meer en begin hem te missen :-(

Update:

Ik had hem uitgemaakt en dacht laat ik nu eens het weer proberen en stop de kabel van de adapter in de tablet en hij start ineens op. Kreeg ineens goede hoop maar ging direct weer uit. Ik heb hier een custom rom op draaien (deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010903)

Ik had al vrij vroeg problemen ermee want na een tijdje kon ik hem alleen opstarten d.m.v. de adapter aan te sluiten en niet via de normale weg de startknop linksboven.

[ Voor 23% gewijzigd door Spiritual89 op 22-04-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Accu kapot? Laad hij wel op? Je kan eventueel een app uit de Play Store downloaden om de batterij te checken.

Het lijkt me sterk dat dit aan een custom rom ligt. Wat je nog kunt proberen is de laptop volledig leegtrekken, paar keer daarna op de power-knop drukken om alle 'stroom' eruit te halen. Daarna volledig opladen. Het kan goed de kabel zijn hoor. Ik had bijvoorbeeld met een kabel ook problemen bij opladen en/of aansluiten op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
HollowGamer schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:06:
Accu kapot? Laad hij wel op? Je kan eventueel een app uit de Play Store downloaden om de batterij te checken.

Het lijkt me sterk dat dit aan een custom rom ligt. Wat je nog kunt proberen is de laptop volledig leegtrekken, paar keer daarna op de power-knop drukken om alle 'stroom' eruit te halen. Daarna volledig opladen. Het kan goed de kabel zijn hoor. Ik had bijvoorbeeld met een kabel ook problemen bij opladen en/of aansluiten op de PC.
Het is tablet, geen laptop. Kan niks meer installeren vanuit de App Store want hij is zo goed als leeg. Volledig opladen? Dat is juist het probleem, hij laadt niet meer op. Het enige wat ik kan bedenken is dat de batterij gewoon kapot is. Ik heb hem nu een jaar ofzo maar met een custom rom geïnstalleerd en dan vervalt de garantie heb ik mij laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Spiritual89 schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:16:
Ik heb ineens het volgende probleem: hij laadt niet meer op!

Heb even gezocht of er meer mensen waren met dit probleem en kon niet veel vinden, het enige wat ik kon vinden was dat de pinnetjes van de adapter die de usb kabel op zijn plek houd en voor de connectie zorgt ietsje naar boven te buigen. Gedaan maar nog steeds niet laden.

Toen dacht ik dat het misschien aan de kabel zelf ligt en sluit de tablet aan de pc en deze wordt gewoon gezien dus de usb kabel is niet kapot. Dan zou je denken dat de adapter zelf kapot is maar hoe kan je zoiets checken?

De aansluiting op de tablet zelf werkt ook gewoon want anders ziet de pc hem niet, toch? Heeft iemand hier misschien ervaring mee want ik weet het even niet meer en begin hem te missen :-(

Update:

Ik had hem uitgemaakt en dacht laat ik nu eens het weer proberen en stop de kabel van de adapter in de tablet en hij start ineens op. Kreeg ineens goede hoop maar ging direct weer uit. Ik heb hier een custom rom op draaien (deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010903)

Ik had al vrij vroeg problemen ermee want na een tijdje kon ik hem alleen opstarten d.m.v. de adapter aan te sluiten en niet via de normale weg de startknop linksboven.
Weer wat geprobeerd, een andere USB kabel (van mijn Galaxy S3) in de adapter en gekeken of hij de telefoon oplaad. En dat doet hij dus de adapter zelf is ook niet stuk. Dus ben bang dat de batterij kapot is.
Zou niet weten nu wat het anders zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Spiritual89 schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:38:
[...]

Weer wat geprobeerd, een andere USB kabel (van mijn Galaxy S3) in de adapter en gekeken of hij de telefoon oplaad. En dat doet hij dus de adapter zelf is ook niet stuk. Dus ben bang dat de batterij kapot is.
Zou niet weten nu wat het anders zou moeten zijn.
Lijkt op een "te ver" ontladen accu, is mij ook al eens gebeurd. (inclusief dock, geen van beide wilden opladen via de 220V adapter)
Ik heb de tablet uit, en gedockt, een uur via usb aan de PC gehangen, en daarna, nog steeds uit , aan de adapter. In plaats van het verontrustende rode ledje op de dock, kreeg ik een oranje laden ledje, dat ± 2 uur later groen werd. Tablet opgestart, en alles was weer in orde.

Mijn "gevoel" zegt me dat het "druppel laden" via usb (0.5A) aan de PC de interne laadlogica weer op de been kan brengen, en de hogere adapter lading (1 - 1.5A) weer accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Karloe schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:00:
[...]

Lijkt op een "te ver" ontladen accu, is mij ook al eens gebeurd. (inclusief dock, geen van beide wilden opladen via de 220V adapter)
Ik heb de tablet uit, en gedockt, een uur via usb aan de PC gehangen, en daarna, nog steeds uit , aan de adapter. In plaats van het verontrustende rode ledje op de dock, kreeg ik een oranje laden ledje, dat ± 2 uur later groen werd. Tablet opgestart, en alles was weer in orde.

Mijn "gevoel" zegt me dat het "druppel laden" via usb (0.5A) aan de PC de interne laadlogica weer op de been kan brengen, en de hogere adapter lading (1 - 1.5A) weer accepteert.
Mmm, ik had hem al ingepakt om op te sturen. Heb e-mail contact gehad met Asus en een medewerker zei dat ik, ondanks de custom rom, hem gewoon op kon sturen. Maar ik ga dit zeker nog proberen. Ik laat dan een nachtje mijn computer aan met de tablet erop aangesloten. En dan kijk ik de volgende dag wat hij heeft gedaan en hopelijk gaat hij dan weer werken.

Update:
Krijg net een mail van Asus dat het toch niet onder de garantie valt omdat er een custom rom op zit. :F

[ Voor 5% gewijzigd door Spiritual89 op 23-04-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Karloe schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:00:
[...]

Ik heb hem nu in een USB 3.0 poort en het laden gaat tergend langzaam, maar het schijnt inderdaad dat hij wel laad. Vanaf hoeveel % kan ik het proberen met de originele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Spiritual89 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 01:49:
Update:
Krijg net een mail van Asus dat het toch niet onder de garantie valt omdat er een custom rom op zit. :F
Ik begrijp het niet zo goed.. ben je verplicht als consument om te vertellen wat je zoal met je device hebt gedaan?

Wat ik me namelijk zou kunnen voorstellen is dat ze nog niet eens naar de ROM kijken. Het apparaat start namelijk helemaal niet op. Het enige wat ze zouden kunnen doen is de ROM uitlezen. (als ze dat al doen..)

Het enige is als je het niet verteld, je het risico loopt onderzoekkosten te betalen.

Edit: heeft de medewerker een notitie gemaakt van je custom ROM? Of is bij onderzoek geconstateerd dat er een andere ROM op was geflashed? .. Hoe werken 'ze' bij zoiets.. is het fabrikant/reparatie-locatie afhankelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 23-04-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Spiritual89 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:52:
[...]
Ik heb hem nu in een USB 3.0 poort en het laden gaat tergend langzaam, maar het schijnt inderdaad dat hij wel laad. Vanaf hoeveel % kan ik het proberen met de originele lader?
Geen idee :P
In principe, zodra de tablet weer opstart, en dus de accu lading kan "zien", zeg vanaf een procent of 5, zal de 220 lader weer voldoen, maar ik heb hem bewust uitgelaten tot de accu vol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hoe kan ik terug naar de stockrom?
Van mijn telefoon wist ik hoe je makkelijk teruggaat, van deze tablet kan ik maar weinig vinden.
Geen 1 rom is gewoon foutloos, altijd wel iets.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik heb enkele dagen geleden versie 4.2.2 EOS JDQ39 Nightly 108 op mijn TF101 gezet. Dat werkt tot nu toe prima, alleen het geluid is wat zacht, helaas. Maar nu geeft het programma Goomanager aan dat er een update beschikbaar is. Een nieuwe rom versie 109. Als ik deze installeer/update, moet ik dan weer van voren af aan beginnen met programma's installeren of word de huidige rom geupdate en blijft alles behouden?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:24:
Als ik deze installeer/update, moet ik dan weer van voren af aan beginnen met programma's installeren of word de huidige rom geupdate en blijft alles behouden?
Iemand een idee?
Alleen bij een Wipe Data moet alles opnieuw worden geïnstalleerd. Ik ken GooManager niet, dus ik weet niet zeker wat dit programma qua Wipes uitvoert. Ik flash altijd handmatig.

Als je een Nightly van dezelfde rom installeert als update, in jouw geval 109 op 108, dan kun je in pricipe volstaan met een Wipe Cache/Wipe Dalvik (voor en na het flashen van de rom) en blijven de programma's behouden.

Het geluidsprobleem kun je denk ik oplossen d.m.v. het flashen van de juiste KAT kernel na het flashen van de rom in combinatie met het installeren van de KAT app in Android OS.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Karloe schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:50:
[...]

Geen idee :P
In principe, zodra de tablet weer opstart, en dus de accu lading kan "zien", zeg vanaf een procent of 5, zal de 220 lader weer voldoen, maar ik heb hem bewust uitgelaten tot de accu vol was.
Ik heb het gisteren nog geprobeerd en toen was hij al wat meer dan 5% opgeladen maar het icoontje bleef zoals hij was. Niet aan het opladen, met de adapter dus. Ik heb een andere inmiddels besteld en hoop van harte dat deze gewoon gaat werken. Hij kost € 14,- inclusief verzenden dus dat valt nog wel mee.
De originele heb ik per ongeluk gisteren gesloopt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:34:
[...]

Alleen bij een Wipe Data moet alles opnieuw worden geïnstalleerd. Ik ken GooManager niet, dus ik weet niet zeker wat dit programma qua Wipes uitvoert. Ik flash altijd handmatig.

Als je een Nightly van dezelfde rom installeert als update, in jouw geval 109 op 108, dan kun je in pricipe volstaan met een Wipe Cache/Wipe Dalvik (voor en na het flashen van de rom) en blijven de programma's behouden.

Het geluidsprobleem kun je denk ik oplossen d.m.v. het flashen van de juiste KAT kernel na het flashen van de rom in combinatie met het installeren van de KAT app in Android OS.
Ik ken de Goo.manager ook pas sind deze rom, zegt mij ook niks maar hij kijkt in ieder geval of er updates zijn. En vraagt of deze gedownload moeten worden. Na het downloaden kan je meteen kiezen om te flashen. Tablet start dan op in CWM.

Heb de laatste rom gedownload, Cache en Dalvik gewiped, rom geinstalleerd.
Alle programma's staan er nog gewoon op.

Heb nog geen andere KAT versie geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:37:
[...]
Heb de laatste rom gedownload, Cache en Dalvik gewiped, rom geinstalleerd.
Alle programma's staan er nog gewoon op.

Heb nog geen andere KAT versie geflashed.
Ik heb met een download manager ooit m'n tablet gebricked dus ik flash altijd in CWM.

Nu kun je dus de juiste KAT kernel flashen, in jouw geval de 103 versie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1985882

En daarna de KAT app installeren in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:10:
[...]

Ik heb met een download manager ooit m'n tablet gebricked dus ik flash altijd in CWM.

Het flashen gebeurd gewoon met TWRP: Goomanager download de ROM voor je (en waarschuwt je tevens als er een nieuwe versie is) en reboot vervolgens in TWRP. Daarna kun je de caches wissen vóór en na het flashen. :)

De ROM werkt btw. echt perfect. Mijn TF101 is nog nooit zo snel geweest. :D

Vraagje: die KAT kernel overclockt (standaard) je device, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:52:
[...]

De ROM werkt btw. echt perfect. Mijn TF101 is nog nooit zo snel geweest. :D

Vraagje: die KAT kernel overclockt (standaard) je device, niet?
Geen idee, de mijne draait al maanden stabiel op 1.6 GHz zonder vastlopers/reboots. Ik zou die kernel alleen installeren als er problemen zijn met (Bluetooth A2DP) geluid, het verbetert echter ook het geluidsvolume van de interne speakers. But if it ain't broke, don't try to fix it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:10:
[...]

Zoals hieronder hierboven word beschreven, de Goo.manager kijkt alleen of er een update is en hij kan hem meteen downloaden. Als de download klaar is kan je kiezen om te flashen. Tablet start dan gewoon op in CWM.
Rom selecteren en gaan. Wel eerst de cache en Dalvic gewist.
Na het flashen ook.
Gisteren na mijn laatste bericht toch nog even Tim_KatKernel_101_adhoc_JB4.2_Lidpatch.zip geflashed.
Geluid is nu wel harder.

Edit:
Nadat ik de 109 versie en de Tim_KatKernel_101_adhoc_JB4.2_Lidpatch.zip versie heb geflashed gaat de tf101 spontaan uit. Als je hem gebruikt hebt en je legt hem weg kan het zijn dat hij na 5 minuten gewoon uit is.
Kan dat ook aan de KAT kernel liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door mike123 op 27-04-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
mike123 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:27:
[...]
Edit:
Nadat ik de 109 versie en de Tim_KatKernel_101_adhoc_JB4.2_Lidpatch.zip versie heb geflashed gaat de tf101 spontaan uit. Als je hem gebruikt hebt en je legt hem weg kan het zijn dat hij na 5 minuten gewoon uit is.
Kan dat ook aan de KAT kernel liggen?
ik heb zelf gister ook voor het eerst een custom rom op mijn TF gezet, de EOS versie met JB4.2.2
Ik heb deze KAT kernel geinstalleerd: Tim_KatKernel_103_JB4.2_Lidpatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
msmilde schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:46:
[...]

ik heb zelf gister ook voor het eerst een custom rom op mijn TF gezet, de EOS versie met JB4.2.2
Ik heb deze KAT kernel geinstalleerd: Tim_KatKernel_103_JB4.2_Lidpatch
Deze heb ik een half uur geleden ook geinstalleerd. Kijken of het nu wel goed gaat.

Edit:
Tot nu toe nog geen spontane reboots gehad. Werkt prima.(29-04, 01:16)

[ Voor 9% gewijzigd door mike123 op 29-04-2013 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Het oplaad probleem is bij mij inmiddels opgelost en ik wilde een andere CyanogenMod versie installeren. Alles gewiped omdat ik helemaal schoon wilde beginnen maar als je op het punt komt, nadat je alles hebt geïnstalleerd, dat je moet rebooten om te beginnen kom ik niet meer verder. Elke keer als ik in systeem rebooten kom en dat probeer dan gaat hij even uit en lijkt het erop dat hij gaat rebooten dan gaat hij niet meer verder en kom ik weer terug in reboot systeem!! Wat moet ik doen??? :( :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiritual89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:55:
Elke keer als ik in systeem rebooten kom en dat probeer dan gaat hij even uit en lijkt het erop dat hij gaat rebooten dan gaat hij niet meer verder en kom ik weer terug in reboot systeem!! Wat moet ik doen??? :( :? 8)7
Wipe Cache en Wipe Dalvik Cache al geprobeerd in CWM? Anders de rom opnieuw downloaden en flashen, misschien is je download corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Wipe Cache en Wipe Dalvik Cache al geprobeerd in CWM? Anders de rom opnieuw downloaden en flashen, misschien is je download corrupt?
Helaas, geprobeerd en weer hetzelfde verhaal. Zegt: E: Can't open /cache/recovery/last_log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiritual89 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 01:08:
[...]

Helaas, geprobeerd en weer hetzelfde verhaal. Zegt: E: Can't open /cache/recovery/last_log
Gebruikte je voorheen TRWP in plaats van CWM om te flashen? Ik neem aan dat je de flashfile op de externe SDcard hebt gezet, want vanaf de interne van de TF101 werkt het niet in CWM.

Lijkt alsof de externe SDcard niet wordt gelezen. Reseat 'm eens. En anders: ga in CWM naar Advance en gebruik Fix Permissions.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:26:
[...]

Gebruikte je voorheen TRWP in plaats van CWM om te flashen? Ik neem aan dat je de flashfile op de externe SDcard hebt gezet, want vanaf de interne van de TF101 werkt het niet in CWM.

Lijkt alsof de externe SDcard niet wordt gelezen. Reseat 'm eens. En anders: ga in CWM naar Advance en gebruik Fix Permissions.
Ik heb altijd alleen ClockwordMod Recovery gebruikt. Voorheen gebruikte ik RevoltionHD rom en ik denk probeer deze weer eens maar kom weer in recovery menu. Ook fix permissions in advance geprobeerd maar ook dat mocht niet baten. Begin nu echt lichtelijk in paniek te raken.

Als ik TRWP wil proberen, waar haal ik deze vandaan en hoe krijg ik hem geïnstalleerd op tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiritual89 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:21:
[...]
Voorheen gebruikte ik RevoltionHD rom
Ah, dan heb je ooit Superwipe gebruikt om te wipen? Heb ik ook ooit gehad, alleen is dat lang geleden. De partitie lijkt aangetast.

Twee mogelijke oplossingen:
- Flashen naar stock rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688012. Easyflasher werkt dus niet op een TF101G en je hebt APX drivers nodig (link in post).
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2218156. Method 1 in de tweede post van de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Ah, dan heb je ooit Superwipe gebruikt om te wipen? Heb ik ook ooit gehad, alleen is dat lang geleden. De partitie lijkt aangetast.

Twee mogelijke oplossingen:
- Flashen naar stock rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688012. Easyflasher werkt dus niet op een TF101G en je hebt APX drivers nodig (link in post).
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2218156. Method 1 in de tweede post van de link.
Ik heb naar de methodes zitten kijken maar begrijp er eerlijk gezegd niks van wat ik nou precies moet doen. Eén van deze twee oplossingen zou het inderdaad moeten zijn want het is inderdaad een recovery boot loop waar ik in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou opnieuw beginnen en flashen naar stock rom.
- Download en installeer Easyflasher via http://www.mediafire.com/easyflasher op je pc.
- Download en installeer de APX drivers op je pc.
- Download de laatste Asus recovery rom via http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_...F101/#download op je pc.

Flashing recovery:
- Start EasyFlasher.
- Follow the simple instructions (click the buttons)
- ???
- Profit! If you want Root, download latest Superuser, put on sdcard/internal storage and flash from CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:04:
- Download en installeer Easyflasher via http://www.mediafire.com/easyflasher op je pc.
- Download de laatste Asus recovery rom via http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_...F101/#download op je pc.

Flashing recovery:
- Start EasyFlasher.
- ???
- Profit! If you want Root, download latest Superuser, put on sdcard/internal storage and flash from CWM.
Ben nu helaas niet thuis maar ga dit zeker allemaal gelijk proberen. Bedankt voor de snelle reacties en ik hoop dat ik de tablet weer snel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Mijn eerste poging om te rooten is uitgelopen op een fiasco. Ik heb BRK Rootkit final gedownload en de instructies gevolgd. De Nvidia drivers werden niet gedownload dus even op XDA gezocht naar oplossingen. Blijkbaar als je driver verifier disabled, moet het wel lukken. Tutorial gevonden op Youtube en gevolgd. Resultaat: Blue screen of death. Uiteindelijk toch maar weer driver verifier enabled.
Nu heb ik dus een Tablet die niet opstart (ik moest aan/uit knop ingedrukt houden tegelijkertijd met volume knop boven). Geen idee hoe het verder moet. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me verder kon helpen en een ECHT DUIDELIJKE tutorial kon linken. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoloTomassie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:57:
Mijn eerste poging om te rooten is uitgelopen op een fiasco. Ik heb BRK Rootkit final gedownload en de instructies gevolgd.
Waarom BRK Rootkit Final, die lijkt me verouderd? Als je een B70 tablet hebt, dan gaat dat waarschijnlijk ook niet werken. Staat hier beschreven "This method still doesn't work for B70 revision Pads" met een tutorial.

Probeer anders deze root methode eens, die is recenter:
http://forum.xda-develope...showthread.php?t=1689193&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:04:

Flashing recovery:
- Start EasyFlasher.
- ???
Het is tot op een zekere hoogte gelukt maar ik durf nu even nergens op te klikken. Op de tablet heb ik nu een zwart scherm met linksboven de tekst:

Entering NVFlash recovery mode / Nv3p server

Chip Uid: <hier een hoop getallen>

!!!!!!Phone update succes!!!!!!!

En wat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de recovery rom dus al geflashed? Zo ja, gewoon rebooten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:28:
Heb je de recovery rom dus al geflashed? Zo ja, gewoon rebooten.
Dit staat er nu:

Flashing Asus stock zip
>Extracting files.. please wait..
>Extracting blob archive..
>Blob extracted!
>Blob size 533946.73828125kb
Running Wheelie..

In EasyFlasher staat nu:

Flashing Asus stock zip
>Extracting files.. please wait..
>Extracting blob archive..
>Blob extracted!
>Blob size 533946.73828125kb>Tablet is now ready for Nvflash
>Extracting from blob...
>Cleaning up before flashing...
>Checking file sizes
>SOS size 4184kb
>APP size 524288kb
>EBT size 1420.6171875kb
>LNX size 4054kb
Done!

[ Voor 34% gewijzigd door Spiritual89 op 08-05-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus de rom is uitgepakt en geinstalleerd op de tablet. Wat "running wheelie" betekent weet ik niet, zie anders deze post:

http://forum.xda-develope...ning+wheelie#post40800918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Pfff er gebeurt helemaal niets ... ik zal wel iets fout doen maar wat?? Mijn batterij zal ook wel leeg zijn, heb al een nieuwe niet originele besteld maar die komt pas over 4 weken ofzo uit Hong Kong :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:13:
Ok, dus de rom is uitgepakt en geinstalleerd op de tablet. Wat "running wheelie" betekent weet ik niet, zie anders deze post:

http://forum.xda-develope...ning+wheelie#post40800918
Wheelie is de methode waarbij ook op de nieuwere TF's (B70+) nvflash kan worden gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Spiritual89 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:20:
Pfff er gebeurt helemaal niets ... ik zal wel iets fout doen maar wat?? Mijn batterij zal ook wel leeg zijn, heb al een nieuwe niet originele besteld maar die komt pas over 4 weken ofzo uit Hong Kong :-(
Flashen terwijl de batterij vrijwel leeg is, is nooit een slimme zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiritual89 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:20:
Heb je alles uitgevoerd volgens deze YouTube tutorial? Bestaat uit 6 delen:
YouTube: Unbrick Asus transformer TF101 with EasyFlasher windows 8

-edit: het Running Wheelie gebeuren vindt bijvoorbeeld plaats vanaf tutorial #4. Vanaf #5 wordt de partitie gecreëerd en geformatteerd. Bij stap 15 duurt het lang. Hoe ver ben je gekomen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:12:
[...]

Waarom BRK Rootkit Final, die lijkt me verouderd? Als je een B70 tablet hebt, dan gaat dat waarschijnlijk ook niet werken. Staat hier beschreven "This method still doesn't work for B70 revision Pads" met een tutorial.

Probeer anders deze root methode eens, die is recenter:
http://forum.xda-develope...showthread.php?t=1689193&
Dank je voor je reactie. Met het bestand die je hebt gelinkt lukt ook niet. het bestand blijft hysterisch dezelfde foutmelding geven: If you diddn't have drivers this step can take more than 5 minutes.

adb.bat is not recognized as an internal or external command

Ik ga nog even het forum doorspitten anders moet ik het rooten maar voorlopig laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoloTomassie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Ik ga nog even het forum doorspitten anders moet ik het rooten maar voorlopig laten voor wat het is.
http://forum.xda-develope...?p=31582073&postcount=455
"Do you have USB debugging enabled on the tablet? If so, you can try and unplug the tablet and plug it back into the same or different port when it is stuck waiting for the tablet to appear. Also make sure you run the tool as Administrator. Maybe you can reboot Windows and try the above too."

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:06:
[...]

http://forum.xda-develope...?p=31582073&postcount=455
"Do you have USB debugging enabled on the tablet? If so, you can try and unplug the tablet and plug it back into the same or different port when it is stuck waiting for the tablet to appear. Also make sure you run the tool as Administrator. Maybe you can reboot Windows and try the above too."
Gelukt! Dank je wel! _/-\o_ Nu nog even kijken hoe je een rom flasht. Ik ga even die van Team EOS4 doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, mooi. :) Heb zelf CM10 van RaymanFX, maar EOS4 is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:25:
[...]

Heb je alles uitgevoerd volgens deze YouTube tutorial? Bestaat uit 6 delen:

-edit: het Running Wheelie gebeuren vindt bijvoorbeeld plaats vanaf tutorial #4. Vanaf #5 wordt de partitie gecreëerd en geformatteerd. Bij stap 15 duurt het lang. Hoe ver ben je gekomen?
Ik heb alle stappen ondernomen en het ziet er naar uit dat het allemaal goed gaat komen. Tot en met de laatste stap in Easy Flasher ging het goed, hij eindigde net zoals in het filmpje met Done!

Mijn tablet laadde hiervoor niet meer op en waar dat aan lag is mij nog steeds onbekend maar na een reinstall van een rom laadde hij weer op (originele adapter per ongeluk kapot gemaakt) maar toen begonnen de andere problemen. Zoals je weet gaat opladen via pc tergend langzaam en als ik hem nu wil opstarten om te kijken of het is gelukt zie ik de batterij met de rode streep.
Dus ik moet nog wel even geduld hebben om het te kunnen checken. Je gaat het zeker nog horen!
Dank voor de hulp in ieder geval! _/-\o_

Edit:

Hij doet het weer!!! Ben weer terug bij af!!! Yesssss!!!! Dank jullie wel allemaal voor de tips!!!! :) ;) :*) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Spiritual89 op 09-05-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Ik heb ROM manager premium gedownload, dit omdat het de makkelijkste manier schijnt te zijn om ROMs te flashen, maar ik kan de EOS ROM niet flashen. Ik heb de bestanden gedownload en op mijn TF gezet, zowel als zip.-bestand als gewone bestanden. Zip.bestanden worden niet herkent en als uitgepakt bestand wel maar hoe moet ik dan flashen? Blob.bestand wordt niet herkent

Trouwens,Bij de optie "download ROM" staat er wel cyanogenMod en andere Roms maar geen EOS.
Is hier een reden voor?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
RoloTomassie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:56:
Ik heb ROM manager premium gedownload, dit omdat het de makkelijkste manier schijnt te zijn om ROMs te flashen, maar ik kan de EOS ROM niet flashen. Ik heb de bestanden gedownload en op mijn TF gezet, zowel als zip.-bestand als gewone bestanden. Zip.bestanden worden niet herkent en als uitgepakt bestand wel maar hoe moet ik dan flashen? Blob.bestand wordt niet herkent

Trouwens,Bij de optie "download ROM" staat er wel cyanogenMod en andere Roms maar geen EOS.
Is hier een reden voor?
alvast bedankt
ROM manager zou ik niet gebruiken. Wordt overal voor gewaarschuwd. Zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
jobr schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:27:
[...]

ROM manager zou ik niet gebruiken. Wordt overal voor gewaarschuwd. Zie ook hier
Dank je wel voor je advies. Ik heb je link doorgenomen en heb easyinstaller geïnstalleerd met bijbehorende Universal Naked Driver. Nu deed ik boot to recovery en wanneer rechtboven witte tekst verscheen volume up gedrukt. Vervolgens wipe data en staat daar tot mijn stomme verbazing ClockworkMod recovery ipv TWRP! Ik ben vergeten te deinstalleren! :? Nou is die blijven hangen want er gebeurd al een half uur niks. Nou probeer ik de tablet opnieuw op te te starten maar dat lukt niet. Hij blijft maar hangen.

Enig idee hoe het nu verder moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
RoloTomassie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:07:
[...]

Dank je wel voor je advies. Ik heb je link doorgenomen en heb easyinstaller geïnstalleerd met bijbehorende Universal Naked Driver. Nu deed ik boot to recovery en wanneer rechtboven witte tekst verscheen volume up gedrukt. Vervolgens wipe data en staat daar tot mijn stomme verbazing ClockworkMod recovery ipv TWRP! Ik ben vergeten te deinstalleren! :? Nou is die blijven hangen want er gebeurd al een half uur niks. Nou probeer ik de tablet opnieuw op te te starten maar dat lukt niet. Hij blijft maar hangen.

Volgens mij heb je hetzelfde probleem als wat ik had, boot loop in recovery. Dan komt Easy Flasher om de hoek kijken, zo heb ik het opgelost. Je bent alleen alles kwijt, ook je instellingen want je gaat terug naar het begin alsof je hem net hebt gekocht. Althans zo is het bij mij gegaan maar had daar geen problemen mee, hij werkt nu tenminste weer.

Ik heb het via deze beelden gedaan, o ja, ik heb het in Windows 7 gedaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
RoloTomassie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:07:
[...]

Ik heb nog een ander tooltje gevonden genaamd: BRK_RootKit_v8.0_final
Ik wilde toch weer mijn tablet gaat rooten en stuitte op deze tool, dit is echt een alles in één tool. Mocht je hem willen proberen dan moet je mij maar laten weten dan stuur ik je hem met wetransfer.com, het wordt dan een .rar file van nog geen 30mb.

Of kijk hier anders maar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688447

[ Voor 4% gewijzigd door Spiritual89 op 10-05-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Spiritual89 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:32:
[...]

Ik heb nog een ander tooltje gevonden genaamd: BRK_RootKit_v8.0_final
Ik wilde toch weer mijn tablet gaat rooten en stuitte op deze tool, dit is echt een alles in één tool. Mocht je hem willen proberen dan moet je mij maar laten weten dan stuur ik je hem met wetransfer.com, het wordt dan een .rar file van nog geen 30mb.

Of kijk hier anders maar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688447
Ik was al aan het rooten geslagen met Easyflasher :) Ik heb wel een probleem, mijn .zip bestanden worden niet herkent dus mijn Rom ook niet. bij external SD staat er app, app-private, dalvik-cache, data, dontpanic, drm, gps, local, lost found en media maar mijn Rom staat helemaal nergens. Ik heb hem op zowel op mijn interne als externe opslag geplaatst en kan ze in beide niet vinden.

Ik heb deze tutorial gevolgdhttp://www.transformerfor...guide-root-rom-tf101.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
RoloTomassie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Ik was al aan het rooten geslagen met Easyflasher :) Ik heb wel een probleem, mijn .zip bestanden worden niet herkent dus mijn Rom ook niet. bij external SD staat er app, app-private, dalvik-cache, data, dontpanic, drm, gps, local, lost found en media maar mijn Rom staat helemaal nergens. Ik heb hem op zowel op mijn interne als externe opslag geplaatst en kan ze in beide niet vinden.

Ik heb deze tutorial gevolgdhttp://www.transformerfor...guide-root-rom-tf101.html
Ik zou het nog eens proberen met deze tool: BRK_RootKit_v8.0_final

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
[...]

Maar als je met easy flasher aan de gang gaat dan moet je toch in APX mode je tablet opstarten en dan zie je toch niks, zoals in recovery mode. In APX zie je alleen op een gegeven moment wat kleine witte tekst linksboven. Zoals dit b.v.:

Entering NVFlash recovery mode / Nv3p server

Chip Uid: <hier een hoop getallen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
[...]

Is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Nee. Mijn .zip bestanden worden niet herkent dus kan ik geen rom flashen. Ik ga vandaag unrooten want ik heb het helemaal gehad met rooten voorlopig

. DIe brk. rootkit had ik al geprobeerd maar lukte niet omdat de NVIDIA drivers niet geinstalleerd worden. Daarbij had ik begrepen dat de instellingen van Windows veranderd moeten worden zodat er drivers die windows niet herkent ook gedownload kunnen worden. Dit heb ik gedaan en ik kreeg regelmatig blue screen of death voordat mijn notebook helemaal was opgestart. mijn veel moeite toch nog kunnen herstellen naar standaard instellingen. Dus die BRK rootkit is geen optie.

Ik ga mijn tablet unrooten en weer terug naar standaard instellingen. Ik heb het helemaal gehad.

bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
RoloTomassie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:04:
[...]

Nee. Mijn .zip bestanden worden niet herkent dus kan ik geen rom flashen. Ik ga vandaag unrooten want ik heb het helemaal gehad met rooten voorlopig

. DIe brk. rootkit had ik al geprobeerd maar lukte niet omdat de NVIDIA drivers niet geinstalleerd worden. Daarbij had ik begrepen dat de instellingen van Windows veranderd moeten worden zodat er drivers die windows niet herkent ook gedownload kunnen worden. Dit heb ik gedaan en ik kreeg regelmatig blue screen of death voordat mijn notebook helemaal was opgestart. mijn veel moeite toch nog kunnen herstellen naar standaard instellingen. Dus die BRK rootkit is geen optie.

Ik ga mijn tablet unrooten en weer terug naar standaard instellingen. Ik heb het helemaal gehad.

bedankt voor je hulp!
Jammer dat het allemaal zo is gelopen, want ondanks de problemen die ik had ben ik nu toch wel weer blij met mijn geroote tablet. Ik bracht hem ook eerst naar I.C.S. 4.0 terug (met EasyFlasher) en ben vanuit daar met de tool (BRK_RootKit_v8.0_final) weer gaan rooten. Nu draait hij op deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2063406 en moet zeggen, so far so good!
Maar nog één vraagje, waarmee ga je 'm terug flashen? Met EasyFlasher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Spiritual89 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Jammer dat het allemaal zo is gelopen, want ondanks de problemen die ik had ben ik nu toch wel weer blij met mijn geroote tablet. Ik bracht hem ook eerst naar I.C.S. 4.0 terug (met EasyFlasher) en ben vanuit daar met de tool (BRK_RootKit_v8.0_final) weer gaan rooten. Nu draait hij op deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2063406 en moet zeggen, so far so good!
Maar nog één vraagje, waarmee ga je 'm terug flashen? Met EasyFlasher?
Ja met Easyflasher. Ik heb het al eerder gedaan nadat ik BRK_Rootkit had uitgeprobeerd dus ik ga het weer doen. Ik gebruik deze tutorial.

Ik ben niet blij hoe mijn TF draait maar goed, het is voorlopig niet anders. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
RoloTomassie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Ja met Easyflasher. Ik heb het al eerder gedaan nadat ik BRK_Rootkit had uitgeprobeerd dus ik ga het weer doen. Ik gebruik deze tutorial.

Ik ben niet blij hoe mijn TF draait maar goed, het is voorlopig niet anders. :/
Ik weet niet wat je allemaal wilt doen maar als een custom recovery hebt dan kun je toch eenvoudig een ROM (als zip) flashen ?
Heb je geen apx oid voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
jobr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:56:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal wilt doen maar als een custom recovery hebt dan kun je toch eenvoudig een ROM (als zip) flashen ?
Paar berichten terug zegt hij dat de zip files niet worden gevonden. Dus hij kan niet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Spiritual89 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:39:
[...]

Paar berichten terug zegt hij dat de zip files niet worden gevonden. Dus hij kan niet flashen.
Er staat niet bij waarmee hij dat wil doen. Als is zo even teruglees is dat met easyflasher.
Ik zie ook dat hij CWM heeft. Mits het de juiste versie is moet dat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
jobr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:56:
[...]

Niet gelukt. Ik heb geroot en TWRP als costum recovery maar mijn .zip bestanden (dus de Rom en GAPPS) werden niet herkent om de een of andere reden. Wat bedoel je met apx? Ik heb mijn bestanden nog even nagekeken en ik zie nergens apx staan.

[/quote]Er staat niet bij waarmee hij dat wil doen. Als is zo even teruglees is dat met easyflasher.
Ik zie ook dat hij CWM heeft. Mits het de juiste versie is moet dat lukken.[quote]

ROM Manager app is v5.5.2.3. Ik heb met EasyFlasher-0.8.3b-STABLE geroot en TWRP is versie 2.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
RoloTomassie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:59:
[...]

Niet gelukt. Ik heb geroot en TWRP als costum recovery maar mijn .zip bestanden (dus de Rom en GAPPS) werden niet herkent om de een of andere reden. Wat bedoel je met apx? Ik heb mijn bestanden nog even nagekeken en ik zie nergens apx staan.

[/quote]Er staat niet bij waarmee hij dat wil doen. Als is zo even teruglees is dat met easyflasher.
Ik zie ook dat hij CWM heeft. Mits het de juiste versie is moet dat lukken.[quote]

ROM Manager app is v5.5.2.3. Ik heb met EasyFlasher-0.8.3b-STABLE geroot en TWRP is versie 2.2.1
Die ROM Manager moet niet gebruiken !!!
Vergeet dat APX maar.

Waar heb je de rom vandaan (graag link naar de thread waar je hem vandaan hebt gehaald) ?
Waar heb je de zip vervolgens geplaatst op je TF ?
Ik denk namelijk dat je ze op de verkeerde plek zoekt met TWRP. Je doet toch wel "Tap on the button for EXTERNAL STORAGE and select the ROM file" ?

[ Voor 53% gewijzigd door jobr op 13-05-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
jobr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Die ROM Manager moet niet gebruiken !!!
Waar heb je de rom vandaan (graag link naar de thread waar je hem vandaan hebt gehaald) ?
Waar heb je de zip vervolgens geplaatst op je TF ?
Ik weet dat ik Rom manager niet moet gebruiken. Die heb ik dan ook niet gebruikt.
EOS-tf101-20130505-111 Dit is de ROM die ik heb gehaald uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2063406

Ik heb de .zip geplaatst in 'downloads' en ook op mijn sd-kaart. sd-kaart werd niet herkent door TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
RoloTomassie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:26:
[...]

Ik heb de .zip geplaatst in 'downloads' en ook op mijn sd-kaart. sd-kaart werd niet herkent door TWRP.
Hoe bedoel je dat sd-kaart niet werd herkent in TWRP ?
Kreeg je een melding ?
ZIP op intern geheugen zetten is niet zo handig aangezien je die waarschijnlijk gaat wissen als onderdeel van de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
jobr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:32:
[...]

Hoe bedoel je dat sd-kaart niet werd herkent in TWRP ?
Kreeg je een melding ?
ZIP op intern geheugen zetten is niet zo handig aangezien je die waarschijnlijk gaat wissen als onderdeel van de procedure.
Omdat alleen mappen van het interne opslag werden weer gegeven. Mappen op de sd-kaart werden niet weer gegeven ook al klikte ik erop. Ik heb data niet gewist (hoefde niet volgens de tutorial die ik heb gebruikt) en de zip bestanden staan er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
RoloTomassie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:37:
[...]

Omdat alleen mappen van het interne opslag werden weer gegeven. Mappen op de sd-kaart werden niet weer gegeven ook al klikte ik erop. Ik heb data niet gewist (hoefde niet volgens de tutorial die ik heb gebruikt) en de zip bestanden staan er nog op.
Als je naar het hoogste nivo (/) terugbladerd zou je iets moeten zien als "Removable" en daarin MicroSD.
Dat is je external sd kaart.
Ik gebruik zelf TWRP niet dus weet even niet hoe het er precies uitziet.

Kun je de directory downloads dir dan wel vinden ?
Zie je dan de zip ook niet ?
En andere dirs in download ?
Anders even een dir "APEL" maken oid. in downloads. Die moet je dan ook zien in TWRP. Dan weet je dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
jobr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Als je naar het hoogste nivo (/) terugbladerd zou je iets moeten zien als "Removable" en dan MicroSD.
Ik gebruik zelf TWRP niet dus weet even niet hoe het er precies uitziet.
Zo ziet het eruit.
Dit is de 'instal' directory van TWRP.
Kun je de directory downloads dir dan wel vinden ?
ja.
Zie je dan de zip ook niet ?
nee. Geen enkele zip bestand wordt weer gegeven.
En andere dirs in download ?
Er is een 'FAQ' directory die uiteraard leeg is.
Anders even een dir "APEL" maken oid. in downloads. Die moet je dan ook zien in TWRP. Dan weet je dat je goed zit.
Ik zal het doen. Ik ben voorlopig ook even met andere dingen bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
RoloTomassie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:11:
[quote]jobr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Als je naar het hoogste nivo (/) terugbladerd zou je iets moeten zien als "Removable" en dan MicroSD.
Ik gebruik zelf TWRP niet dus weet even niet hoe het er precies uitziet.[/quot]

Zo ziet het eruit.
Dit is de 'instal' directory van TWRP.

[...]

ja.

[...]

nee. Geen enkele zip bestand wordt weer gegeven.

[...]

Er is een 'FAQ' directory die uiteraard leeg is.

[...]

Ik zal het doen. Ik ben voorlopig ook even met andere dingen bezig. :)
Als je EOS4 wilt flashen dan moet de recovery wel 4.2 compatible zijn. Ik twijfel of dat wel het geval is met 2.2.1.
Beter kun je de volgende gebruiken. Deze is wel compatible.
Hiervoor moet je wel root hebben op de TF. Installatie gaat via een app.
Mogelijk zie je dan wel je external sd-kaart.

Ik zou namelijk wel je data (internal) wissen voordat je een nieuwe rom gaat installeren.
Je kunt dan gewoon de installatie aanhouden uit de EOS4 thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
jobr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:17:
[...]

Als je EOS4 wilt flashen dan moet de recovery wel 4.2 compatible zijn. Ik twijfel of dat wel het geval is met 2.2.1.
Beter kun je de volgende gebruiken. Deze is wel compatible.
Hiervoor moet je wel root hebben op de TF. Installatie gaat via een app.
Mogelijk zie je dan wel je external sd-kaart.

Ik zou namelijk wel je data (internal) wissen voordat je een nieuwe rom gaat installeren.
Je kunt dan gewoon de installatie aanhouden uit de EOS4 thread.
Dank je wel! Ik zal het morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Ik heb de EOS 4.2.2 ROM geinstalleerd, terwijl ik van Asus stock 9.x.x.27 afkwam. Het rooten viel niet meer, omdat de meeste hacks niet werken op de laatste Asus firmware.

Bij interesse kan ik de door mij gevolgde procedure wel toelichten.

Tot op heden draait de ROM OK, ik had al een uptime van 4 dagen, wat voor mij een gemiddelde is. Helaas zag ik op de uptime widget dat de teller weer op 0 stond. Tablet stond overigens gewoon bedrijfsklaar, dus hij moet zichzelf op enig moment hebben gereset terwijl hij weggelegd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
JakeNL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:32:
Ik heb de EOS 4.2.2 ROM geinstalleerd, terwijl ik van Asus stock 9.x.x.27 afkwam. Het rooten viel niet meer, omdat de meeste hacks niet werken op de laatste Asus firmware.

Bij interesse kan ik de door mij gevolgde procedure wel toelichten.

Tot op heden draait de ROM OK, ik had al een uptime van 4 dagen, wat voor mij een gemiddelde is. Helaas zag ik op de uptime widget dat de teller weer op 0 stond. Tablet stond overigens gewoon bedrijfsklaar, dus hij moet zichzelf op enig moment hebben gereset terwijl hij weggelegd was.
Ik heb ook deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2063406 geïnstalleerd en kwam van Revolution HD maar was daar toch niet echt tevreden over. Nu draait EOS 4.2.2 echt retestabiel en krijg van GooManager steeds een melding als er nieuwe versie is. Downloaden en gelijk installeren, super makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
JakeNL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:32:
Zo moeilijk is dat toch niet als je dit gebruikt of easyflasher (niet voor TF101G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:56
Hallo,

Ik heb zojuist geprobeerd mijn tf101 te voorzien van een custom rom. Dat leek allemaal prima te gaan. Flash gaf ook aan dat alles succesvol was verlopen.

Ik heb deze guide gevolgd:
http://www.transformerfor...de-root-rom-tf101-14.html

Deze rom en gapp heb ik geinstalleerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2063406

Nu ik hem wilde booten blijft hij op dit scherm staan
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/5850/img20130515193814.jpg

Daar staat hij al ruim 10 minuten op, maar er gebeurd nu verder niets. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Steefmeister schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:48:
Hallo,

Ik heb zojuist geprobeerd mijn tf101 te voorzien van een custom rom. Dat leek allemaal prima te gaan. Flash gaf ook aan dat alles succesvol was verlopen.

Ik heb deze guide gevolgd:
http://www.transformerfor...de-root-rom-tf101-14.html

Deze rom en gapp heb ik geinstalleerd:

Nu ik hem wilde booten blijft hij op dit scherm staan
[afbeelding]

Daar staat hij al ruim 10 minuten op, maar er gebeurd nu verder niets. Kan iemand mij helpen?
had ik gister ook.. heb toen opnieuw naar recovery geboot, alle wipes uitgevoed cache/dalvik/system/factory daarna de ROM (EOS4.2.2), gapps en kernal opnieuw geflashed. Ging toen wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Dat is het probleem.. ik kom nu opeens ook niet in recovery mode. Volume + en power indrukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bedankt voor de KAT Kernel tip! Mijn geluid is nu wel (lekker) hard. Zelf luider dan op de standaard kernel. Ik hoop alleen dat mijn device het goed blijft doen, van een overgeclockte GPU hou ik namelijk niet zo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Steefmeister schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:12:
Dat is het probleem.. ik kom nu opeens ook niet in recovery mode. Volume + en power indrukken..
en als je eerst alleen de power knop ingedrukt blijft houden? gaat ie dan wel uit?? en daarna naar recovery (power en volume down )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03
Steefmeister schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:12:
Zoals msmilde hierboven al zei, het is volume down en power, daarna pas de volume up. Als ik dit trouwens doe, zie ik de tekst heel snel verschijnen en dan lijkt het alsof de tablet wederom reboot. Dan zie ik nogmaals hetzelfde en dan pas kan ik volume up indrukken.

Ben nu de laatste versie van EOS erop aan het zetten (v113) en volgens xda is het de beste build tot nu toe met de meeste smoothness. Ik ben benieuwd!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Het is inmiddels opgelost. Kwam toch in de recovery en factory reset deed de truc :-). Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Ik heb Goomanager gedownload maar hoe moet ik deze gebruiken? Ik heb EOS4(v113) rom gedownload en GAPPS. Moet ik nu gewoon naar 'flash Rom' en dan GAPPS uitvinken en alleen de rom-bestand aanvinken?
Ik heb root toegang btw.

edit: Nog een vraagje...Moet ik de Rom op externe opslag zetten of hoeft dat niet?

edit2: Het is me gelukt :D Ik heb eindelijk een Rom kunnen flashen (EOS4 v113). Alleen niet de GAPPS geïnstalleerd omdat de eerste keer ik een melding kreeg dat de installwizard crashte (of zoiets) dus dacht ik laat ik maar eerst de Rom flashen, dan kan ik later alsnog wel de GAPPS installeren. Ik wilde via Goomanager
de GAPPS te installeren die op mijn externe opslag staat maar ik weet niet hoe. Moet ik kiezen voor de optie
'flash rom' en dan GAPPS kiezen? Want ik kreeg namelijk een melding dat als ik een verkeerde bestand zou kiezen, ik serieuze problemen zou krijgen. Nu ben ik dus via ' download GAPPS packages' een andere package aan het downloaden (wat eigenlijk best wel traag gaat). Eens kijken hoe het dan gaat.
Ik weet trouwens nog steeds niet hoe ik moet flashen via Goomanager

laatste edit: Het is me gelukt om GAPPS werkend te krijgen. Ik had simpelweg een nieuwere versie van GAPPS nodig.

[ Voor 81% gewijzigd door RoloTomassie op 16-05-2013 23:54 . Reden: zie edit2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
RoloTomassie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:11:
Ik heb Goomanager gedownload maar hoe moet ik deze gebruiken? Ik heb EOS4(v113) rom gedownload en GAPPS. Moet ik nu gewoon naar 'flash Rom' en dan GAPPS uitvinken en alleen de rom-bestand aanvinken?
Ik heb root toegang btw.

edit: Nog een vraagje...Moet ik de Rom op externe opslag zetten of hoeft dat niet?

edit2: Het is me gelukt :D Ik heb eindelijk een Rom kunnen flashen (EOS4 v113). Alleen niet de GAPPS geïnstalleerd omdat de eerste keer ik een melding kreeg dat de installwizard crashte (of zoiets) dus dacht ik laat ik maar eerst de Rom flashen, dan kan ik later alsnog wel de GAPPS installeren. Ik wilde via Goomanager
de GAPPS te installeren die op mijn externe opslag staat maar ik weet niet hoe. Moet ik kiezen voor de optie
'flash rom' en dan GAPPS kiezen? Want ik kreeg namelijk een melding dat als ik een verkeerde bestand zou kiezen, ik serieuze problemen zou krijgen. Nu ben ik dus via ' download GAPPS packages' een andere package aan het downloaden (wat eigenlijk best wel traag gaat). Eens kijken hoe het dan gaat.
Ik weet trouwens nog steeds niet hoe ik moet flashen via Goomanager

laatste edit: Het is me gelukt om GAPPS werkend te krijgen. Ik had simpelweg een nieuwere versie van GAPPS nodig.
De volgorde is altijd: eerst rom en daarna GAPPS.
Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Ik gebruik zelf nu ook de EOS 4.2 rom een paar weken. M'n tablet heeft gewoon een soort van tweede leven gekregen. Wat een verademing vergeleken met de "stock" ics rom.
Ik gebruik zelf de k.a.t.-kernel van Timduru, zal wel psychisch zijn maar heb het gevoel dat het daar iets vlotter op loopt, en je hebt meer overclock opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
kgb545 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:45:
Ik gebruik zelf nu ook de EOS 4.2 rom een paar weken. M'n tablet heeft gewoon een soort van tweede leven gekregen. Wat een verademing vergeleken met de "stock" ics rom.
Ik gebruik zelf de k.a.t.-kernel van Timduru, zal wel psychisch zijn maar heb het gevoel dat het daar iets vlotter op loopt, en je hebt meer overclock opties.
Ik heb dezelfde ROM draaien en de bijbehorende GAPPS, maar niet de k.a.t. kernel. Wat doet nou zo'n kernel? In hoeverre is deze belangrijk? Ik flash al een tijdje (ook telefoons) en weet eigenlijk helemaal niks over kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Spiritual89 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:20:
[...]

Ik heb dezelfde ROM draaien en de bijbehorende GAPPS, maar niet de k.a.t. kernel. Wat doet nou zo'n kernel? In hoeverre is deze belangrijk? Ik flash al een tijdje (ook telefoons) en weet eigenlijk helemaal niks over kernels.
Alles draait uiteindelijk via de kernel op de hardware. Is dus erg belangrijk.
Lees dit maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
jobr schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:35:
[...]

Alles draait uiteindelijk via de kernel op de hardware. Is dus erg belangrijk.
Lees dit maar eens.
Oke duidelijk, hoe weet ik welke kernel ik moet hebben en waar haal ik hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Staat gewoon in hetzelfde forum als waar je de rom vandaan hebt gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Smarron schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:17:
Staat gewoon in hetzelfde forum als waar je de rom vandaan hebt gehaald. :)

Bedankt! Hij is inmiddels samen met de laatste rom update geinstalleerd. Ben benieuwd of dit ook invloed gaat hebben op de batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik vind de raymannFX rom niet stabiel genoeg, het is allemaal wel te doen maar is gewoon niet perfect, vooral qua audio.

is revolution stabieler?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295
vs

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1245892

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Pinin schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:13:
Ik vind de raymannFX rom niet stabiel genoeg, het is allemaal wel te doen maar is gewoon niet perfect, vooral qua audio.

is revolution stabieler?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295
vs

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1245892
ik gebruik zelf deze sinds een maand, erg tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb de meest bekende allemaal geprobeerd, maar blijf nu echt bij EOS. Ze maken echt goeie roms. Voor mij niks anders meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

geen gedoe met audio die het soms wel/niet doet? vooral BT stereo?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Ik zit nu op versie 116 van EOS en geluid is nooit een issue geweest. De uptime widget geeft nu al 7 dagen aan (dat was het moment dat ik die update geflashed had). De vorige versies 114 en 115 hadden vaker 'last' van soft reboots. Ik merkte er als gebruiker niks van, maar de uptime widget werd uiteraard elke keer gereset.

Af en toe haak ik de tablet aan een Logitech BT adapter op mijn stereo en dan staat het geheel uren aan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

top!
nog nodig om de katkernel en kat audio te instaleren?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Pinin schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:35:
top!
nog nodig om de katkernel en kat audio te instaleren?
Heb ik beiden wel geinstalleerd, al vanaf het begin eigenlijk. In de eerdere versies was er nog weleens een probleem met het geluid, maar dat is al 10 builds ofzo geleden volledig opgelost.

Ik draai de Nightly 117 met Katkernel 103 en Kataudio 1.3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
JakeNL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:32:
Ik zit nu op versie 116 van EOS en geluid is nooit een issue geweest. De uptime widget geeft nu al 7 dagen aan (dat was het moment dat ik die update geflashed had). De vorige versies 114 en 115 hadden vaker 'last' van soft reboots. Ik merkte er als gebruiker niks van, maar de uptime widget werd uiteraard elke keer gereset.

Af en toe haak ik de tablet aan een Logitech BT adapter op mijn stereo en dan staat het geheel uren aan zonder problemen.
Ik kreeg ook een update van versie 117 en ging deze ook direct installeren. Alleen kreeg ik hem niet meer uit een recovery loop :(
Dus ik weer helemaal terug naar stock en alles weer opnieuw naar 116. Nu doet hij het weer en laat het maar zo. Durf nu niet meer 117 te installeren. Ik had bij 117 ook een andere kernel geïnstalleerd, misschien gaf dat het probleem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Spiritual89 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:07:
[...]

Ik kreeg ook een update van versie 117 en ging deze ook direct installeren. Alleen kreeg ik hem niet meer uit een recovery loop :(
Dus ik weer helemaal terug naar stock en alles weer opnieuw naar 116. Nu doet hij het weer en laat het maar zo. Durf nu niet meer 117 te installeren. Ik had bij 117 ook een andere kernel geïnstalleerd, misschien gaf dat het probleem wel.
Je zou weer een gokje kunnen wagen, ze zitten nu geloof ik bij .120. :*)
Ging bij mij ook weer prima.
Tv kijken met de Ziggo app gaat ook prima en geluid loopt ook synchroon.
(heb wel een Ziggo account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb eos 4 build 117, en krijg telkens van goomanager melding over updates (nu dus versie 120)
Klopt het als ik denk dat na installatie alles weer weg is qua apps en instellingen?
Nu heb ik wel titanium backup, maar dat kost me altijd nog redelijk wat tijd

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 19:31
Alleen met een full wipe ben je dat kwijt, als je gewoon een update over dezelfde ROM flasht blijft dat allemaal behouden. Enige wat je wel steeds extra moet flashen is GAPPS. Of ik heb ergens gemist dat dat niet meer nodig is :P
Je kan natuurlijk altijd een NAND backup maken in je recovery, kan je altijd nog terug.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. helaas kan ik geen goede changelog vinden van de versies. Kijk ik erover? of zoek ik niet goed

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 19:31
2 manieren: https://review.teameos.org al is dat meer de developer changelog.
Daarnaast in settings > EOS Control Panel, in het menu is een changelog optie. Echter is die, zover ik weet, niet dynamisch, oftewel hard erin gebakken bij iedere nieuwe versie :P
De source changelog van de laatste versie:
https://review.teameos.or...er/res/raw/change_log.dat

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nakebod schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:32:
2 manieren: https://review.teameos.org al is dat meer de developer changelog.
Daarnaast in settings > EOS Control Panel, in het menu is een changelog optie. Echter is die, zover ik weet, niet dynamisch, oftewel hard erin gebakken bij iedere nieuwe versie :P
De source changelog van de laatste versie:
https://review.teameos.or...er/res/raw/change_log.dat
Tja die developer changelog heb ik gezien, maar dat is niet echt jip en janneke taal.
die in het tablet zit zie je pas nadat hij geinstaleerd is.

dus, helaas geen fijne begrijpelijke changelog

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste