• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-04 11:43

Cyw00d

Custom ROMs [Asus EEE Transformer]

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/MOphHGHmT2yVwVzN_500.jpg

Inleiding
Gezien de Asus EEE Transformer er nou al een tijdje is en er toch een aardig aantal custom ROMs zijn hebben we hier dus een verzameltopic zodat de algemene topic erover niet ongergespammed word met rom-gepraat :-)

Regels
Wel:
* Discussie over (custom) ROMs
* Discussie over applicaties m.b.t. ROMs

Niet:
* Praat over accessoires (klik) e.d.
* Inhoudsloze opmerkingen zoals "Die ROM is goed, die heb ik ook" (Geef uitleg waarom je dat vind..)
* Uiteraard: Regels van GoT

Welke ROM draai jij?
Poll: Welke rom gebruik jij?
Stock (Standaard)
Prime
Revolver
Revolution HD
Een andere custom ROM
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374703&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Links
Algemene links:ROM specifieke links (stabiele ROMs):

Slot
Aanvullingen aan dit topic en OP zijn uiteraard welkom.
Mede-auteurs mogen mij even een PM sturen.
(a.u.b. alleen als je bepaalde kennis over ROMs en flashen etc hebt)

[ Voor 37% gewijzigd door Cyw00d op 09-09-2011 18:32 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Cyw00d
Als toevoeging op je OP.

Ik heb hem geflash met de universal (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1198303) via een virtual PC. (Vmware). Dit ging perfect en heb daarna via de recovery een nieuwe rom geinstalleerd zonder problemen. Ik raad hem ook echt aan. (Live CD werkt uiteraard ook gewoon direct op je PC maar dan moet je hem even branden of booten van USB stick. Al deze informatie staat in de post.

Edit: Zet mij er maar bij bij de editors :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyw00d op 08-09-2011 12:47 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:17
Misschien ook nog een toevoeging dat de meest recente Transformers op dit moment nog NIET te rooten zijn. (serienummer begint met B7O of hoger)

Zie ook http://androidroot.mobi/

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zal ik gelijk een vraag stellen. Ik heb nu Prime (er op gezet door mijn vrouw, die de grootste nerd is van ons tweeën :) ) en verder zijn er revolver en revolution. Het voordeel van Revolution is dat je makkelijk via ota up to date blijft, maar van revolution hoor ik zulke schitterende reacties dat me dat ook wel wat lijkt. Maar hoe kan ik op basis van de topics op XDA nu het beste uitvogelen wat voor mij is? Of is het echt een kwestie van puur uitproberen?

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Cyw00d
Wybo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:05:
Zal ik gelijk een vraag stellen. Ik heb nu Prime (er op gezet door mijn vrouw, die de grootste nerd is van ons tweeën :) ) en verder zijn er revolver en revolution. Het voordeel van Revolution is dat je makkelijk via ota up to date blijft, maar van revolution hoor ik zulke schitterende reacties dat me dat ook wel wat lijkt. Maar hoe kan ik op basis van de topics op XDA nu het beste uitvogelen wat voor mij is? Of is het echt een kwestie van puur uitproberen?
Download alle roms die je wilt uitproberen.. maak een nandroid van je huidige ROM zoals hij nu bevalt voor jou en ga ze allemaal een dag uitproberen. Zo heb ik het gedaan. Het is echt persoonlijk - ik draai nu ook de Revolution HD.

[ Tesla MIG MYP ]

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Wybo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:05:
Ik denk dat het op dit moment nog een kwestie van uitproberen is.
Veel verschil is er tussen de ROMs nog niet (geen gigantische verschillen iig).

Je noemt zelf al een punt: OTA.

Zo moet je zelf even lezen en proberen en zelf even je ervaringen van plus en minpunten op een rij zetten.
En die dan natuurlijk met ons delen :D!

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08
Blijf vooral de posts op XDA goed volgen, er komen diverse issues voorbij, waarvoor soms wel of soms geen oplossing is. De diverse developers tweaken er soms behoorlijk op los, waardoor er ook wel eens verstoringen kunnen ontstaan. Daardoor kan de ene Rom net weer iets anders reageren dan de andere. Ik gebruik op dit moment de Revolution HD 1.1.0, en die bevalt erg goed. Maar, het blijft een kwestie van uitproberen, en er een bepaald gevoel bij krijgen. Maar, daar zijn we toch tweakers voor >:)

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Het is inderdaad wellicht fijn om de verschillende manieren van flashen in de OP te zetten.
nvflash
cwm
etc

Ik heb Prime kort gebruikt maar toen toch maar Revolver geprobeerd beviel/bevalt met iets beter, mede dankzij de Revolver Parts waar toch veel gebruik van maak. Niet echt vanwege de OTA's maar ook de plugins etc.

Revolution HD, heb ik nog niet geprobeerd. Wacht wel tot de dev(mike) zelf zijn TF heeft en een update uitbrengt. Kon merken aan zijn reacties op XDA dat hij nog vrij nieuw was op het gebied van HC en tablets :) . Maar ik ga ervan uit dat deze zeker goed gaat worden gezien zijn enorm populaire en goede ROM's voor de HTCs..

• Pierre_nr1
Revolution HD 1.2.0 is beschikbaar!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1245892

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Lizard schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:14:
Misschien ook nog een toevoeging dat de meest recente Transformers op dit moment nog NIET te rooten zijn. (serienummer begint met B7O of hoger)

Zie ook http://androidroot.mobi/
Er zijn wel B70 die te rooten zijn hoor, die van mij b.v.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Julian schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:26:
[...]

Er zijn wel B70 die te rooten zijn hoor, die van mij b.v.
Klopt, maar die zijn geproduceerd in de 1e helft van juli. de transformers daarna hebben een nieuwe SBK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302231

Wellicht een domme vraag. Ik heb nu revolver erop staan en vroeg me af als er een nieuwe release uitkomt hoe ik nu eenvoudig kan updaten zonder het verlies aan al mijn apps en data? Kan dat met een backup app?

Overigens dit geld voor alle customs roms. Hiervoor had ik nml Prime. Hoe kan je eenvoudig updaten zonder data verlies?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 302231 op 11-09-2011 15:17 . Reden: alle roms ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik weet dat revolver updates uit brengt via OTA. Dat is hetzelfde principe wat asus gebruikt om updates uit te brengen zonder dataverlies.
Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-01-2023

LocalJoost

plaatje hieronder

Sinds vanmiddag de Revolution HD ROM er op staan, versie 1.2.1.

Loopt soepel! en het hebben van root toegang heeft toch zo zijn voordelen :)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik ga die er ook even op zetten. Ben benieuwd.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:57
In revolution 1.2 zaten wel wat bugs denk ik, had zelf plots wat last van forced closes, dan maar geswitched naar revolver, draait evenzeer erg fijn! En browser sluit niet spontaan af, had ik wel regelmatig met revolution 1.0.

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

ik zou graag de revolution hd rom op mijn transformer willen zetten maar heb geen idee hoe
heb al op het xda forum gekeken maar kom er daar niet helemaal uit en ik vrees dat ik (nog) geen andere rom erop kan zetten (heb een B70 versie).

is er hier iemand die in simpele bewoording mij kan uitleggen hoe e.e.a. te doen

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan geen apps meer installeren uit de market. Ik krijg dan een melding dat er iets fout gaat met de verwerking van de aankoop. (Het gaat om gratis apps)
Vanmorgen had ik dat voor het eerst, toen de clemsyn kernel gewisseld met de stock kernel en toen werkte het weer.

Maar nu dus weer hetzelfde probleem.

Ik heb revolver 3.1 (het probleem ontstond toen ik nog 3.0 had)
Ik heb dus 3.1 geflashed, stock kernel opnieuw geflashed, toen 3.0 opnieuw geflashed en weer geupdate naar 3.1, dalvik cache geleegd. Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
Wybo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:55:
Ik kan geen apps meer installeren uit de market. Ik krijg dan een melding dat er iets fout gaat met de verwerking van de aankoop. (Het gaat om gratis apps)
Vanmorgen had ik dat voor het eerst, toen de clemsyn kernel gewisseld met de stock kernel en toen werkte het weer.

Maar nu dus weer hetzelfde probleem.

Ik heb revolver 3.1 (het probleem ontstond toen ik nog 3.0 had)
Ik heb dus 3.1 geflashed, stock kernel opnieuw geflashed, toen 3.0 opnieuw geflashed en weer geupdate naar 3.1, dalvik cache geleegd. Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
In het verleden met Prime had ik dit ook al vaker als ik clemsyn had geïnstalleerd. Nu heb ik hetzelfde weer maar met RHD. Alleen nu met betaalde apps. Ben nu een backup terug aan het zetten van Prime. Ik ga er vanuit dat alles dan weer werkt. Clemsyn laat ik maar voorlopig links liggen. Mijn TF is snel genoeg. Maar jij zegt dat je dit nu ook hebt met Revolver. Heb je daar nu ook clemsyn geïnstalleerd?

• ArthurMorgan
  • Niet online
eerst wel, toen kreeg ik dit probleem. Daarna heb ik stockkerner weer geïnstalleerd. Toen was het probleem even weg. Maar een aantal uur later ontstond het weer. Daarna dus van alles geprobeerd zoals in de vorige post beschreven. Dat werkte niet.

toen heb ik dit nog geprobeerd: http://forum.xda-develope...hp?p=17033176&postcount=2

werkte ook niet.

Toen als laatste maar die nieuwe uitgelekte versie van de market er op gezet. Dat lijkt voorlopig te werken.

• mytheory
Wybo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:40:
Toen als laatste maar die nieuwe uitgelekte versie van de market er op gezet. Dat lijkt voorlopig te werken.
Waar kan ik die vinden?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat weet ik helaas niet meer. Stond op een gegeven moment een linkje in het topic over apps en market.

de apk heet: com.android.vending-3.1.3.apk

Ik had hem juist een poos geleden weer verwijderd omdat hij toen nogal buggy was. Nu nog geen last van gehad.

• mytheory
Ik heb Prime terug gezet en alles werkt weer.
Heb net sentinel 3 Homeworld gekocht :)

• Cyw00d
Iemand ubuntual draaiend gehad? Ik wil hem graag Dual-Boot draaien maar zou zo snel niet weten hoe - de uitleg op XDA is een beetje onduidelijk.

[ Tesla MIG MYP ]

Anoniem: 132995

Ben op zich tevreden met mijn nieuwe asus tf. Is de stabiliteit en snelheid zoveel beter dan de originele Rom?

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:10
Ik krijg Revolution HD er niet op.
Als ik de zip bestand op de sd zet en volgens naar de recovery mode mode ga. Krijg ik install zip niet te zien.
Wat op xda-developer staat. Maar wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Stabiliteit van Revolver en stock vind ik vergelijkbaar. Maar qua batterijduur wint Revolver het bij mij.

Ik haal die geadverteerde 16 uur altijd met het grootste gemak van de wereld, terwijl ik met stock toch vaak ergens tussen de 12 en 14 uur uit kwam. Ook de drain is nog minder. Vannacht is in ruim 10 uur er slechts 3% van de dock afgegaan, terwijl ik met stock op ongeveer een procent per uur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Cyw00d schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:00:
Iemand ubuntual draaiend gehad? Ik wil hem graag Dual-Boot draaien maar zou zo snel niet weten hoe - de uitleg op XDA is een beetje onduidelijk.
Ik heb gelezen dat Wifi niet doet onder Ubuntu dat is een beetje nutteloos.
Maar wat ik wel gelezen heb is dat Ubuntu bezig is met een tablet versie. Ik vindt de uitleg van XDA ook matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zou dat dan dualboot zijn?

Ik ben op zich wel geïnteresseerd in Ubuntu, maar dan wel als tweede OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Revolution HD op mij tf zet.
Ik volg de stappen plan van XDA maar ik blijf met de standaard rom zitten.
Ik heb al geprobeerd om Clockworkmod Recovery om te zetten. Maar wat op XDA staat dat je In main menu, select "install zip from sdcard" krijg ik niet te zien.

Kan iemand mij vertellen hoe het wel moet.
Het gaat om een B60 serie nummer

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 18-09-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 18:16
Staat de zip op je micro sdcard? dus niet op je geheugen van je tablet. Als je de ROM rechtstreeks op je tablet gedownload hebt, staat het op het interne geheugen. Je moet dan eerst de ROM nog naar je micro sdcard kopiëren.
(even aannemend dat je CWM wel draaiende hebt?)

[ Voor 9% gewijzigd door DrNizeGuy op 18-09-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Het probleem is dat ik Clockworkmod Recovery niet draaiend krijg. Als ik op de micro sd zet krijg ik als ik power + down en volgens plus doet een Android logo te zien met een uitroepteken erin.
Ik heb al geprobeerd om de files uit te pakken en op de mirco sd te zetten maar dat lukt ook niet. Het werkt ook niet als ik op de vaste sd van tf zet.

Ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ah, CWM is dus nog niet geinstalleerd (en ook geen root waarschijnlijk).
Het makkelijkste (vind ik) is rooten via nvflash:
-download nvflash uit dit topic
-download een nvflash Rom (bijv. Prime! v1.8)
- pak de ROM uit in de nvflash folder
- sluit je TF aan op je comp, zet het in APX mode en installeer de APX drivers (zie nvflash topic)
- als dat gelukt is, draai download.bat
- Nu heb je een custom ROM (in dit geval Prime! 1.8) met recovery. vanuit recovery kan je elke rom flashen die je wilt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
bedankt het is gelukt. Ik kan niet gelijk zien wat er verbeterd is dan met de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik draai nu een weekje Revolution HD en ben daar erg tevreden over. Draait wat soepeler dan Revolver deed bij mij. Ik kreeg alleen de nieuwste kernels van clemsyn niet stabiel met deze rom, heel raar. De highmv-versie van Blades draait er wel heel goed op, 7146 in AnTuTu. Ik bdraai vooralnog op 1544Mhz, daarme ben ik voorlopig tevreden =)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

DrNizeGuy schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:43:
Ah, CWM is dus nog niet geinstalleerd (en ook geen root waarschijnlijk).
Het makkelijkste (vind ik) is rooten via nvflash:
-download nvflash uit dit topic
-download een nvflash Rom (bijv. Prime! v1.8)
- pak de ROM uit in de nvflash folder
- sluit je TF aan op je comp, zet het in APX mode en installeer de APX drivers (zie nvflash topic)
- als dat gelukt is, draai download.bat
- Nu heb je een custom ROM (in dit geval Prime! 1.8) met recovery. vanuit recovery kan je elke rom flashen die je wilt.

Succes!
werkt dit ook met de B70 en latere modellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
cilo schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:43:
[...]

werkt dit ook met de B70 en latere modellen??
De eerste batches van de B70 schijnen nog geroot kunnen worden, de latere en de B80, B90 enz. niet meer.
Op onderstaand topic op XDA kan je er meer over lezen :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1268154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Sinds afgelopen weekend maar eens Revolver 3.2 geflashd/geinstalleerd. Moet zeggen, draait ongelooflijk goed, het is snel, en wanneer je Revolver Parts 2 uit de Market download heb je nog veel meer mogelijkheden.
Het is echt het proberen waard. Ook mijn USB-3G dongel en USB-LAN heb ik werkend weten te krijgen onder deze ROM. Een positieve ervaring tot nu toe dus.

Als ik Revolver 3.2 met Revolution HD 1.2.1 moet vergelijken : ik merk eigenlijk geen verschil.

Het is dat ik nu 3g en LAN werkend heb gekregen op Revolver 3.2, anders had het me niet zo veel uitgemaakt.
Revolver Parts 2 is natuurlijk wel de kers op de taart, geeft Revolver net iets meer punten.

Wat zijn jullie bevindingen? Wensen? Eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
De meningen over welke rom op dit moment koploper is zijn dus nog steeds erg verspreid :P.
Zal nog wel een tijdje nodig hebben totdat er cooks zijn die een unieke rom maken in snelheid etc ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Darkfreak schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:09:
De meningen over welke rom op dit moment koploper is zijn dus nog steeds erg verspreid :P.
Zal nog wel een tijdje nodig hebben totdat er cooks zijn die een unieke rom maken in snelheid etc ;o
De menigen zullen wellicht altijd verspreid zijn, het is voor veel mensen meer suggestie en gevoel.
Je kan uiteraard snelheid meten middels benchmarks, maar ook dat is zeker niet alleszeggend.
Hardware ondersteuning vanuit een ROM kan wel heel bepalend zijn, zoals in mijn geval met 3g en USB-LAN.

• Pierre_nr1
Dit topic leeft (nog) niet echt, blijkbaar is het gebruik van custom Roms nog heel beperkt. Wellicht heeft het er mee te maken dat de B70(een gedeelte) apparaten en hoger niet hiervan gebruik kunnen maken?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik denk dat veel mensen gewoon een custom rom gebruiken, maar daar verder ook niet veel over te melden hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:15
Of ze kennen dit topic nog niet. Ik dacht dat er al een ander soort topic open was over onder andere custom ROMs, maar dat zou ook wel in het originele Transformer topic kunnen zijn geweest.

Ik ben zelf begonnen met Prime 1.3 geloof ik. Sindsdien heb ik steeds Prime geupgrade en in de tussentijd nog wat tweaks etc. uitgevoerd. Op een gegeven moment werd de tablet echter zo langzaam dat ik maar "overnieuw ben begonnen". In CWM alles wat ik kon laten wipen, daarna Prime 1.9 erop gezet samen met Clemsyn's 18b kernel. Ik wou wat overclocken om zo de tablet wat sneller te maken.

Dat heb ik een paar dagen geleden gedaan en ik ben tot nu toe echt heel tevreden over het resultaat. Ik heb er meteen ook maar ADW ex opgezet. Ik gebruik m'n tablet sindsdien een stuk meer omdat het weer echt leuk is.

Ik heb nog niet getest met USB sticks etc. of met NTFS schijven maar de batterij houd het goed vol. Ik heb er wel over nagedacht om Revolution HD te nemen, de comments op XDA spraken iig zeer positief over dat de maker hiervan nu zich bezig hield met de Transformer. Ik heb Prime nu redelijk goed ingericht, misschien dat ik het dit weekend kan gaan testen.

Het zou op zich wel leuk zijn om wat benchmarks naast elkaar te zetten om naar een verschil te kijken tussen de verschillende ROMs (al dan niet met overclock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59
Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:05:
Dit topic leeft (nog) niet echt, blijkbaar is het gebruik van custom Roms nog heel beperkt. Wellicht heeft het er mee te maken dat de B70(een gedeelte) apparaten en hoger niet hiervan gebruik kunnen maken?
denk het niet....het apparaat werkt out of the box al vrij goed dus dan is er voor de custom rom makers niet veel aan te passen.....stel als de transformer geen updates meer krijgt dan kunnen de custom rom makers misschien van een upgrade voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Michel242186 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 07:36:
[...]

denk het niet....het apparaat werkt out of the box al vrij goed dus dan is er voor de custom rom makers niet veel aan te passen.....stel als de transformer geen updates meer krijgt dan kunnen de custom rom makers misschien van een upgrade voorzien.
De custom ROM developers zijn ook afhankelijk van de updates van Asus, want daarop zijn hun ROM's ook gebaseerd. Het is meer het tweaken van de ROM en de kernel wat het interessant maakt. Maar, ik geef toe, wanneer je zonder fratsen wil werken, dan functioneert de standaard ROM ook goed. Je mist alleen wel superuser rechten, als je daar iets mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Is het niet handig om de Topic-titels over de Asus Transformer qua naamgeving wat eenduidiger te maken?
Nu is het :
- Accesoires voor de Asus Eee Pad Transformer TF101
- Custom ROMs [Asus EEE Transformer]
- Asus EEE Pad transformer - deel 2

Is dit niet beter:
- Asus EEE Pad transformer - Accesoires
- Asus EEE Pad transformer - Custom ROM's
- Asus EEE Pad transformer - deel 2

Dat maakt het resultaat op het zoeken ook wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Max Hunt schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:22:
Of ze kennen dit topic nog niet. Ik dacht dat er al een ander soort topic open was over onder andere custom ROMs, maar dat zou ook wel in het originele Transformer topic kunnen zijn geweest.

Ik ben zelf begonnen met Prime 1.3 geloof ik. Sindsdien heb ik steeds Prime geupgrade en in de tussentijd nog wat tweaks etc. uitgevoerd. Op een gegeven moment werd de tablet echter zo langzaam dat ik maar "overnieuw ben begonnen". In CWM alles wat ik kon laten wipen, daarna Prime 1.9 erop gezet samen met Clemsyn's 18b kernel. Ik wou wat overclocken om zo de tablet wat sneller te maken.

Dat heb ik een paar dagen geleden gedaan en ik ben tot nu toe echt heel tevreden over het resultaat. Ik heb er meteen ook maar ADW ex opgezet. Ik gebruik m'n tablet sindsdien een stuk meer omdat het weer echt leuk is.

Ik heb nog niet getest met USB sticks etc. of met NTFS schijven maar de batterij houd het goed vol. Ik heb er wel over nagedacht om Revolution HD te nemen, de comments op XDA spraken iig zeer positief over dat de maker hiervan nu zich bezig hield met de Transformer. Ik heb Prime nu redelijk goed ingericht, misschien dat ik het dit weekend kan gaan testen.

Het zou op zich wel leuk zijn om wat benchmarks naast elkaar te zetten om naar een verschil te kijken tussen de verschillende ROMs (al dan niet met overclock).
Je kan natuurlijk altijd even een nandroid-backup maken, dan kan je snel terug.

Draai zelf rev. 1.2.2, die is erg smooth. Kan alleen niet verder dan 12xx Mhz overklokken, ik heb daarvoor hogere voltages nodig. Maar aangezien het nogal smooth draait kijk ik het nog even aan. Wellicht dat ik later nog de OC-deamon niet meer gebruik en een kernel van Blades erop zet met hogere voltages.

Of heeft iemand nog tips over hoe ik de voltages aanpas in de bestaande rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Julian schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:15:
[...]

Je kan natuurlijk altijd even een nandroid-backup maken, dan kan je snel terug.
Ik switch regelmatig tussen de diverse ROM's, vooral als er weer eens een update is uitgekomen, ik ben nogal nieuwsgierig van aard.... :P

Wanneer je in CWM de cache en de Dalvik cache wist, behoudt je je persoonlijke instellingen en progjes. Zo kan je eenvoudig en heel snel switchen tussen een ROM.

Vandaag even Revolution HD 1.2.2 uitgeprobeerd, maar ik ga zo toch weer terug naar Revolver 3.2. Revolver voelt toch sneller aan, zonder dat ik kan zeggen waarom.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de bevindingen van andere TF101 bezitters.

• DrNizeGuy
Revolution heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben zeer tevreden met Revolver 3.2 icm Clemsyn kernel v20. Ik draai nu op 1232 Mhz, net even iets sneller maar toch een lange accu levensduur. Ik moet zeggen de input lag met deze rom/kernel eindelijk een stuk verbeterd is. Het is nu nog maar minimaal.

• Evertt
Ik ben nu van Revolution HD naar Revolver gegaan.
Ik moet zeggen dat Revolver toch wat beter is. Zeker met deze app https://market.android.co...rts&feature=search_result. Je kan met deze app je TF naar eigen smaak brengen.

Het is nu heel makkelijk andere kernel installeren of een theme instellen of een andere boot scherm. Zo is de Transfomer Revolver bootanimation heel erg mooie uitbreiding.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sinds vandaag een TF in bezit. Hij komt echter van MP en draait nu Revolt, Iemand een stappenplan om hem weer orgineel te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Twanjo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:49:
Sinds vandaag een TF in bezit. Hij komt echter van MP en draait nu Revolt, Iemand een stappenplan om hem weer orgineel te maken?
Je zou hier eens kunnen kijken:
http://tabletroms.com/for...oms-unbricking-tools.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 16:23

E-B

Eerlijk gezegd denk ik dat de release van een AOSP versie van ICS wel van betekenis kunnen zou kunnen zijn bij het bakken van custom roms. Android 3.x is op dit moment nog te gesloten denk ik.

Kwestie van tijd voordat de populariteit aantrekt (helemaal wanneer de TF een pricedrop gaat krijgen bij b.v. een opvolger). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gaat de Revolution HD rom via automische update of moet je deze zelf downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Exocet schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:48:
Gaat de Revolution HD rom via automische update of moet je deze zelf downloaden?
Deze moet je met de hand updaten. De meest recente versie(1.2.3 vandaag uitgebracht) is helaas niet gebaseerd op de laatste Asus update. Zal ongetwijfeld nog wel komen.

Vandaag is ook Revolver 3.5 uitgekomen, gebaseerd op de 8.6.5.13 update. Persoonlijk vind ik deze ROM de beste tot nu toe, het is snel, batterijverbruik is zeer goed, CIFS en VPN werken out of the box, en uitbreidingen zoals 3g en USB-Lan werken ook. Verder geeft de developer (Fabio) een geweldige ondersteuning. In eerste plaats door het uitbrengen van Revolver Parts (kijk in de Market), en verder reageert hij heel snel en adequaat op vragen/reacties op het XDA forum. Mocht je deze ROM een keer willen uitproberen :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1173230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
waar kan ik de laatste orginele stock rom downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45

Kiswum

Gadget reviewer

Zojuist de nieuwste update gedownload van prime, versie 2.0.1. Hierin zit update 3.2.1 van Google.
Als het niet werkt laat ik het weten, als het wel werkt, dan kan het even duren voordat ik kan zeggen wat er merkbaar is verander in de vorige versie.
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1251044

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:37
Is er een manier om ook de b70 modellen van een custom rom te voorzien. Ik heb het geprobeerd op de manieren zoals in dit topic beschreven, maar is tot nu toe niet gelukt. Overigens lukt het me ook niet om de apx drivers te installeren; w7 weigert de inf te pakken.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Is nog niet mogelijk.

Zie ook de volgende 2 links:

The never-ending battle.
B70 and beyond – What’s the state?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 22:44
Sinds kort heeft Prime! een nieuwe versie uitgebracht met vooral grafisch wat aanpassingen en lijkend op de nieuwe ICS. In mijn ogen mooiere icoontjes en een mooier lettertype.

Ik wilde een tijdje geleden Revolution HD proberen, maar ik ben eigenlijk enorm tevreden over de Prime! roms dat ik deze er voorlopig gewoon ophou.

[ROM] PRIME! v2.0.6 | HC 3.2.1 | HTK75.prime_epad-2.0.6_vanilla-20111025

Ik maak overigens geen gebruik van andere custom kernels meer, want daar zie ik in deze versie nog wel wat instabiliteit door voorbij komen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Zelf draai ik (nog steeds) stock.
Maar begin de laatste tijd wel steeds vaker het gevoel te krijgen dat die "traag" is.
Denk hierbij aan haperen en "lag" als ik hem uit slaap haal en apps die traag laden en van scherm wisselen.

Ik denk trouwens ook dat de custom ROMs nog op een laag pitje staan ivm ICS.
ICS is al een hele tijd aangekondigd en belooft gewoon meer voor tablets dan HC.
Dus waarom aan een ROM voor HC werken als het betere ICS voor de deur staat.

Ik wacht dan ook nog even met switchen tot ICS er voor mijn TF is.
Tenzij hij me TE traag word, dan ga ik misschien naar Revolver or Prime over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429919

Ik heb ook de revolution er op maar een probleem hij laad niet meer op wat heb ik verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Misschien heb je het zelfde probleem waar ik zo eens in de paar weken last van heb. Dan moet ik de oplader even 5 minuten loskoppelen van stroom en transformer, en daarna gaat hij vrolijk weer laden. Waar het aan ligt geen idee.

Het lijkt me verder niks met de ROM te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

Deze week de TF101 aangekocht met een B70 s/n. Draait momenteel nog op stock rom. Heb weliswaar ervaring met flashen van custom roms op Android smartphone, maar las in dit topic en op XDA dat B70 (en hoger) nog niet kunnen worden voorzien van een custom rom. Op XDA is er SBKDetect voor MAC en Linux om dit te checken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1290503. Vooralsnog niet voor Windows dus. Weet iemand de laatste status? Is het überhaupt iemand gelukt om een B70 te flashen?

Edit: nevermind, beter zoeken:
http://forum.xda-develope...p?p=16356361&postcount=50

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 10-11-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Er is een nieuwe ROM-maker bijgekomen en het ziet er op het eerst gezicht erg goed uit. Deze rom valt in mijn ogen op door juist het ontbreken van veel standaard meegeleverde apps, zie de screenshots. Verder wat bugfixes en tweaks.

[ROM] KRAKD 1.0.4 |Nov. 6 2011| 8.6.6.15 NEW!!!

Ik ben overigens nog steeds een zeer tevreden gebruiker van Prime en ik haal direct na een grote update veel door mij niet gebruikte apps weg (system/app folder) om zo toch een wat schonere installatie te hebben.

• Exocet
  • Niet online
Smarron schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:14:
Er is een nieuwe ROM-maker bijgekomen en het ziet er op het eerst gezicht erg goed uit. Deze rom valt in mijn ogen op door juist het ontbreken van veel standaard meegeleverde apps, zie de screenshots. Verder wat bugfixes en tweaks.

[ROM] KRAKD 1.0.4 |Nov. 6 2011| 8.6.6.15 NEW!!!

Ik ben overigens nog steeds een zeer tevreden gebruiker van Prime en ik haal direct na een grote update veel door mij niet gebruikte apps weg (system/app folder) om zo toch een wat schonere installatie te hebben.
Gebruik sinds kort ook prime, voor mijn gevoel iets sneller dan revolution hd. Echter valt me het grote aantal onnodige apps op. Ik kan ze ook niet verwijderen, ook niet via system/apps (cannot be deleted melding). Hoe krijg ik deze weg?

• DrNizeGuy
Verwijderen van system apps kan op twee manieren:
- het makkelijkste is voordat je de ROM flashed, de rom opend met winRAR en de apps uit de system/app folder verwijderd, rechtstreeks vanuit winrar. Dus niet de .rar uitpakken, verwijderen en weer inpakken, maar rechtstreeks vanuit het winRAR venster.

- Als je niet opnieuw wilt flashen, of je hebt de nvflash methode gebruikt doe je dit via de terminal.
Installeer Terminal Emulator vanuit de market als dit nog niet geinstalleerd is.
open de terminal en type:
code:
1
2
3
4
su 
busybox mount -o rw,remount /dev/block/stl9 /system   
ls /system/app
rm /system/app/$filename.apk

Voor $filename.apk vul je natuurlijk het bestandsnaam in (letop: hoofdletter gevoelig)
Maak wel eerst even een backup, voordat je het verkeerde weggooit. via google kan je er achterkomen welke apk bij welk programma hoort. succes

• Smarron
Exocet schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:38:
[...]

Gebruik sinds kort ook prime, voor mijn gevoel iets sneller dan revolution hd. Echter valt me het grote aantal onnodige apps op. Ik kan ze ook niet verwijderen, ook niet via system/apps (cannot be deleted melding). Hoe krijg ik deze weg?
Het kan ook nog een op 3e manier. Via een verkenner met root-access: Root Explorer, File Manager HD (root aanzetten in settings) en ES File Explorer (idem in settings) kunnen dat.

Ik heb het elke keer gedaan na een grote rom-update. Mocht je Root Explorer gebruiken moet je wanneer je in de system/app folder zit, bovenin klikken op Mount R/O. Dan is de beveiliging van de map weg en kun je gaan knippen, plakken etc.

Ik knip de apps en plak ze op de Micro-SD voor de zekerheid, want wanneer je teveel zaken verwijdert die niet hadden gemoeten, dan zou je je files kwijt zijn. Nu heb je ze nog even op een andere plek opgeslagen just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

[Tool]Razorclaw - One click Root for all ASUS Transformers:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1345049

Edit: werkt op mijn B70 versie! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 14-11-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Is er ook ergens te vinden wat ROM's zijn, en wat het bijv. kan enzovoorts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Anoniem: 329694 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:35:
Is er ook ergens te vinden wat ROM's zijn, en wat het bijv. kan enzovoorts?
uuh.... http://lmgtfy.com/?q=what+is+a+ROM&l=1

[ Voor 67% gewijzigd door LocalJoost op 16-11-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:14
Heb vanavond mijn transformer geflasht met android revolutions HD nadat ik eerst revolver rom had geinstalleerd wilde ik toch eens ARHD proberen.
Nou dat had ik beter niet kunnen doen want hij is welgetelt 1x normaal opgestart en nu kom ik er niet meer in.
Zodra het homescreen in beeld komt en ik wil hem unlocken zit hij al compleet vast.
Alleen een harde reset helpt.
Heb het precies gedaan zoals op XDA forum staat maar helaas.
Wat doe ik nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19
ComTech schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:39:
Heb vanavond mijn transformer geflasht met android revolutions HD nadat ik eerst revolver rom had geinstalleerd wilde ik toch eens ARHD proberen.
Nou dat had ik beter niet kunnen doen want hij is welgetelt 1x normaal opgestart en nu kom ik er niet meer in.
Zodra het homescreen in beeld komt en ik wil hem unlocken zit hij al compleet vast.
Alleen een harde reset helpt.
Heb het precies gedaan zoals op XDA forum staat maar helaas.
Wat doe ik nou fout?
Als je in ClockWork Mod Recovery kan komen zou 'clearing Dalvik cache en cache' misschien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Nu werkt hij prima goeie tip! _/-\o_
Nu maar hopen dat hij een beetje goed blijft lopen vind hem nou niet echt stabiel, heb heel vaak browsercrashes en mijn wifi valt regelmatig uit.
Met de ARHD rom gaat het tot nu toe goed (afgezien de enorme lag in het typen van dit bericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
ComTech schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:00:
Nu werkt hij prima goeie tip! _/-\o_
Nu maar hopen dat hij een beetje goed blijft lopen vind hem nou niet echt stabiel, heb heel vaak browsercrashes en mijn wifi valt regelmatig uit.
Met de ARHD rom gaat het tot nu toe goed (afgezien de enorme lag in het typen van dit bericht).
Mocht hij niet bevallen kun je altijd nog een andere proberen. Ik ben zeer tevreden over Prime, maar Krakd lijkt ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

The Legend

*Plop*

Vanochtend m'n B70 Transformer geroot en een custom (Revolver) ROM geinstalleerd. Ik merk niet veel verschil tot nu toe. Wat zijn eigenlijk dingen die ik nu zou kunnen dat niet kan zonder root/custom ROM?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

tozzke

aka tozzert

download revolver parts uit de market en zie wat je hiermee vrij makkelijk kunt wijzigen.

Op zich merk je ook weinig verschil tov stock. Updates zullen wellicht iets sneller beschikbaar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Die had ik inmiddels gevonden idd :) Klopt het dat de ROM updates van deze ontwikkelaar OTA gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De kleinere updates wel, de grote niet altijd. Weet niet precies waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Nou deze ROM is een blijvertje (ARHD).
Browser is nog geen één keer gecrasht eigenlijk nog geen één app.
Hij loopt lekker snel en het wifi probleem ligt dus niet aan mijn tablet maar aan het brakke ziggo modem.
Heb nu een ander kanaal geselecteerd en nu is het beter.

Misschien dat ik in de toekomst eens Prime probeer blijft toch leuk roms flashen en proberen.
Alleen de enorme lag die erin zit bij het typen in een forum zoals deze dat is toch best irritant.
Iemand tips waarmee het beter gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
ComTech schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:43:
Nou deze ROM is een blijvertje (ARHD).
Browser is nog geen één keer gecrasht eigenlijk nog geen één app.
Hij loopt lekker snel en het wifi probleem ligt dus niet aan mijn tablet maar aan het brakke ziggo modem.
Heb nu een ander kanaal geselecteerd en nu is het beter.

Misschien dat ik in de toekomst eens Prime probeer blijft toch leuk roms flashen en proberen.
Alleen de enorme lag die erin zit bij het typen in een forum zoals deze dat is toch best irritant.
Iemand tips waarmee het beter gaat?
Ja, gebruik een andere browser, maar dit is al veel vaker besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Het verbaasd me dat er nog geen ICS roms in de maak zijn voor de TF :O!
Ook nog geen nieuws of er een officiële ICS update komt voor zover ik weet :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Asus heeft een tijd terug al duidelijk gemaakt dat er de Transformer een update krijgt naar ICS. Het is logisch dat die update er nog niet is omdat binnenkort de Prime wordt gelanceerd. Het nieuwste topmodel zal als eerste ICS krijgen om de verkoop te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:29
Zojuist op mijn Asus Transformer b80 geroot met behulp van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1345049 Het enige wat je moet doen is app installeren en uitvoeren. Vervolgens CWM geinstalleerd zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1346180 Ook dit was ff app uitvoeren en klaar.Dit gaat zo veel makkelijker als op mijn HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Voor de mensen die nog willen rooten moeten dat snel doen:

DroidRay
If you want to stay rooted, don't accept newest OTA. Razorclaw has been fixed. #Android #Transformer #root @ASUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 09-05 18:43
Ik heb vandaag mijn transformer ontvangen en ben er buiten het feit dat mijn browser regelmatig crached tevreden mee.

Maar het kriebelt toch om hem te rooten en een custom rom te installeren.
Is dat aan te raden nu asus zelf over een week met een update uitkomt of kan ik even goed overstappen op 4.0 met custom Rom's ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

C00P schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 02:46:
Ik heb vandaag mijn transformer ontvangen en ben er buiten het feit dat mijn browser regelmatig crached tevreden mee.

Maar het kriebelt toch om hem te rooten en een custom rom te installeren.
Is dat aan te raden nu asus zelf over een week met een update uitkomt of kan ik even goed overstappen op 4.0 met custom Rom's ?
Het zal niet zo heel veel uit maken.
De meeste Custom Roms zijn nu gebaseerd op de standaard ROM, alleen afgeslankt en gestroomlijnd.

Als je op de stock ROM blijft zul je wat sneller ICS hebben, want ze zullen de originele ROM gebruiken om nieuwe Custom ROMS te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Hebben de nieuwste rom 's al ICS geintegreerd?

Ik lees veel problemen met de ICS stock rom versie en ik hoop dat het met de custom rom's beter gesteld is. Zo ja dan ga ik denk ik overstappen naar een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Laatst online: 09-04 23:45
Ik zit nu op I.C.S. 4.0.3 en heb al wat reboots, vastlopers en bevroren beelden gehad. Ik zou graag een custom rom willen installeren maar hoe kom ik terug op wat ik nu heb? Op mijn telefoon bijvoorbeeld heb ik versie 2.3.7 van cyanogenmod 7.2.0 en ben daar best tevreden over. Nu wil ik dat dus op mijn Transformer ook.
Ik zat dus te denken aan Revolution hd. Is deze stabiel? Ik heb mijn T.F. net twee dagen dus ben een beetje huiverig om wat te proberen. Maar nogmaals, met mijn telefoon (L.G. Optimus 2x) ben ik er alleen maar op vooruit gegaan.

Ik heb inmiddels ICS op mijn computer staan en ga binnenkort Revolution HD proberen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Spiritual89 op 29-03-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Anoniem: 113257 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:44:
Hebben de nieuwste rom 's al ICS geintegreerd?

Ik lees veel problemen met de ICS stock rom versie en ik hoop dat het met de custom rom's beter gesteld is. Zo ja dan ga ik denk ik overstappen naar een custom rom.
Ben je inmiddels al overgestapt? Zo ja, welke rom en wat is je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik heb vandaag ook de stoute schoenen maar eens aangetrokken en CM9 geinstalleerd. Ging op zich allemaal prima (B60 serie) moet ik zeggen, tablet reageert ook erg fijn nu. Maar... ik had van tevoren mooi een back-upje van mijn apps en data gemaakt met die ASUS app back-up tool. Mezelf niet realiserend dat die tool natuurlijk niet in de market staat en ook niet in de CM9 mod zit. Dus nu kan ik mijn back-up niet restoren.

Ik zou natuurlijk een stock rom terug kunnen zetten, dan mijn restore doen, dan een back-up maken met Titanium, CM9 weer installeren en dan mn Titanium back-up terugzetten. Maar terwijl ik dit zit te typen vind ik dat al een heel gedoe waarvan ik me afvraag of dat uberhaupt zo vlekkeloos zou gaan. Dus is er geen handiger manier om App Backup weer terug te krijgen op m'n pad zodat ik die back-up gewoon kan restoren??

Edit... zojuist toch maar even de stock versie vanaf xdafileserver.nl gedownload, maar het lijkt erop alsof die back-up app daar ook niet in zit. Hoe kom ik er dan aan?

Edit 2: nog meer stuk gemaakt :( Ik dacht: ik download gewoon de installatie vanaf de ASUS website en zet die er terug op. Dus de file gedownload, via recovery erop gezet en daarna opnieuw gestart. Nu blijft de boel hangen op dat draaiende bolletje onder het ASUS logo. Er gebeurd gewoon niks, hoe lang ik ook wacht. Dus dacht ik: terug naar recovery en dan maar weer een van die andere ROMs erop. Maar ook recovery kom ik nu niet meer in, die geeft het Android mannetje op z'n buik met een uitroepteken erboven. Help!

Edit 3: mocht iemand ook nog eens in dezelfde situatie terecht komen: gebruik nvflash vanuit USB mode (vol+ en power) om een compleet verse flash te doen, en je kunt veel vrolijk verder waar je gebleven was :) Heb nu een ICS geroote ROM gedownload waar AppBackup in zit; daarmee m'n apps teruggezet en vervolgens een back-up gemaakt met Titanium. Daarna kun je een andere ROM erop zetten en je back-up restoren met Titanium, zonder dat je AppBackup nog nodig hebt. Beetje omslachtig allemaal, maar het werkt wel!

[ Voor 43% gewijzigd door jsiegmund op 01-04-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Spiritual89 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:17:
Ik zit nu op I.C.S. 4.0.3 en heb al wat reboots, vastlopers en bevroren beelden gehad. Ik zou graag een custom rom willen installeren maar hoe kom ik terug op wat ik nu heb? Op mijn telefoon bijvoorbeeld heb ik versie 2.3.7 van cyanogenmod 7.2.0 en ben daar best tevreden over. Nu wil ik dat dus op mijn Transformer ook.
Ik zat dus te denken aan Revolution hd. Is deze stabiel? Ik heb mijn T.F. net twee dagen dus ben een beetje huiverig om wat te proberen. Maar nogmaals, met mijn telefoon (L.G. Optimus 2x) ben ik er alleen maar op vooruit gegaan.

Ik heb inmiddels ICS op mijn computer staan en ga binnenkort Revolution HD proberen. ;)
Na verschillende manieren geprobeerd te hebben om mijn Transformer RF101 B80 te rooten en wat dus niet lukt zag ik ergens dat. modellen na B60 niet geroot kunnen worden .
Is er toevallig iemand met een B80 die het wel is gelukt. Ik wil namelijk dolgraag Revolution HD uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik kan met groot genoegen melden dat ik Revolution HD 3.1.0 heb draaien en sindsdien geen reboots meer heb gehad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
Spiritual89 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:52:
Ik kan met groot genoegen melden dat ik Revolution HD 3.1.0 heb draaien en sindsdien geen reboots meer heb gehad!!
Geldt dit nog steeds?

Waarom geen 3.2.0 ipv 3.1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

tozzke

aka tozzert

ik draai nu al een week of wat deze kernel @ rooted stockROM en heb geen last meer van reboots en vastlopers @ boot! *O*
Enige wat er nu nog gebeurt als ik hem opengeklapt (gedocked) laat, is dat het scherm spontaan aanspringt en weer uitgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:41
Ik probeer een custom ROM te installeren op een TF101 met serienummer C10KAS, dat lukt niet helaas.

Root is gelukt door middel van Brk.root.toolkit.v7.1
CWM recovery geflashed door middel van ROM Manager (denk ik, want de versie nummer komen niet overeen?)
(ROM Manager zegt dat er 5.8.2.1 op staat, boot ik in recovery mode staat er 5.5.0.4)

Nu het probleem: als ik zeg install zip from sdcard dan laat ie me alleen het interne geheugen zien van de transformer! Ik kan dus niet op m'n sd card.

Ik heb ook een back up gemaakt van m'n stock rom, ik had gekozen om op sdcard op te slaan, hij stond mooi op het interne geheugen. Terwijl ie wel aangaf dat er nog ruim een gb vrije ruimte was!

Iemand ideeën hoe ik toch de revolution hd rom kan installeren? Google levert weinig op omdat weinig mensen de c10 serie lijken te hebben.

Mijn blog over mijn Home Assistant smarthome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
wautah91 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:40:
Ik probeer een custom ROM te installeren op een TF101 met serienummer C10KAS, dat lukt niet helaas.

Root is gelukt door middel van Brk.root.toolkit.v7.1
CWM recovery geflashed door middel van ROM Manager (denk ik, want de versie nummer komen niet overeen?)
(ROM Manager zegt dat er 5.8.2.1 op staat, boot ik in recovery mode staat er 5.5.0.4)

Nu het probleem: als ik zeg install zip from sdcard dan laat ie me alleen het interne geheugen zien van de transformer! Ik kan dus niet op m'n sd card.

Ik heb ook een back up gemaakt van m'n stock rom, ik had gekozen om op sdcard op te slaan, hij stond mooi op het interne geheugen. Terwijl ie wel aangaf dat er nog ruim een gb vrije ruimte was!

Iemand ideeën hoe ik toch de revolution hd rom kan installeren? Google levert weinig op omdat weinig mensen de c10 serie lijken te hebben.
Zet er even een andere CWM op. Ik heb de laatste versie van Roach erop staan en dan is je SD-card gewoon weer toegankelijk. Die 5.x versies werken volgens mij allemaal niet goed met SD-cards.

Deze is het en werkt perfect: http://goo.gl/RpVJ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:41
Zet er even een andere CWM op. Ik heb de laatste versie van Roach erop staan en dan is je SD-card gewoon weer toegankelijk. Die 5.x versies werken volgens mij allemaal niet goed met SD-cards.
Yes, hij doet 't! Je CWM op het interne geheugen gezet, geflashed, en ik kon zo Revolution flashen. Bedankt!

Mijn blog over mijn Home Assistant smarthome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
JakeNL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:27:
[...]

Geldt dit nog steeds?

Waarom geen 3.2.0 ipv 3.1.0?
Volgens mij was 3.2.0 er nog niet, deze heb ik inmiddels nu wel erop en nog steeds geen reboots gehad.
Zie derde post: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1565519
Ik heb dan de 14 en zie dat er ook al een 15 is.
En deze kernel: http://forum.xda-develope...entid=999474&d=1334256266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, ik probeer mijn UK B50 (ICS 4.0.3) te rooten met Brk.root.toolkit.v7.1, maar bij het rooten krijg ik een foutboodschap dat NVFlash een bestand niet kan vinden (de bootloader). Wel netjes APX connectie. Op het scherm op de TF101 krijg ik wel "phone update successful", maar verder kom ik niet; hij zegt de "old_bootloader.img" niet te kunnen vinden, maar dat is neem ik aan alleen bedoeld om een backup terug te zetten?

Hm, zou het komen omdat ADB het ook niet doet? Heb wel bij Settings > Development > USB debug ON staan. ADB doet het wel bij normaal opstarten van tablet.

Heb tablet ook gereset naar leeg, en het geprobeerd op een W7 32 bit; zelfde probleem :( . Ik wil echt van de stock ICS af, die is verdomde instabiel geworden.

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 22-04-2012 23:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste