Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ello,

Ik wil graag op mijn transformer TF101 een custom rom installeren. Vooral omdat ik een TurkeyBelgium firmware heb.
Ik heb ook hierover wat opgezocht maar ik ben eigenlijk nog meer verward. Ik moet dus eerst mijn TF rooten. Hier kom ik al verschillende oplossingen tegen. ViperMod PrimeTime zou de laatste zijn maar niet 100% gemaakt voor de TF101? RazorClaw zou niet meer werken als ik ICS Stock rom zou hebben?
Vervolgens moet ik ClockWorkMod downloaden. Maar dient dit enkel voor de nieuwe ROM te installeren?
Ik lees ook veel over NvFlash. Moet ik dit downloaden of zit dit in één van de bovenstaande geïntegreerd?

Als iemand van jullie me willen verder helpen naar een alles omvattende thread zou leuk zijn. Ik vind op XDA veel info maar alles staat verspreid of is out of date.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
tboheeren schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:46:
Ello,

Ik wil graag op mijn transformer TF101 een custom rom installeren. Vooral omdat ik een TurkeyBelgium firmware heb.
Ik heb ook hierover wat opgezocht maar ik ben eigenlijk nog meer verward. Ik moet dus eerst mijn TF rooten. Hier kom ik al verschillende oplossingen tegen. ViperMod PrimeTime zou de laatste zijn maar niet 100% gemaakt voor de TF101? RazorClaw zou niet meer werken als ik ICS Stock rom zou hebben?
Vervolgens moet ik ClockWorkMod downloaden. Maar dient dit enkel voor de nieuwe ROM te installeren?
Ik lees ook veel over NvFlash. Moet ik dit downloaden of zit dit in één van de bovenstaande geïntegreerd?

Als iemand van jullie me willen verder helpen naar een alles omvattende thread zou leuk zijn. Ik vind op XDA veel info maar alles staat verspreid of is out of date.
Via http://support.asus.com/d...d+Transformer+TF101&os=32 kan je de "Version V9.2.1.17(TB special)" installeren, waarmee je de FW naar WW kan omzetten:
Special upgrade file which is required for TF101 TB version units upgrade to Android 4.0 Ice Cream Sandwich WW version
TB region’s users from now on are able to use the same Android 4.0 Ice Cream Sandwich firmware with WW version so we will no longer provide TB version firmware update file.
Please use attached special upgrade file firstly to transfer your system from TB version to WW version, then you are able to use WW version firmware to upgrade to latest Android 4.0 Ice Cream Sandwich image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
"You can only update your SW version on the Same SKU"
Dit betekent dat ik de TF101 toch nog eerst met rooten + CWM + recovery etc?
Lizard schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:16:
[...]

Via http://support.asus.com/d...d+Transformer+TF101&os=32 kan je de "Version V9.2.1.17(TB special)" installeren, waarmee je de FW naar WW kan omzetten:

[...]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
tboheeren schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:25:
"You can only update your SW version on the Same SKU"
Dit betekent dat ik de TF101 toch nog eerst met rooten + CWM + recovery etc?

[...]
Nee, in dit speciale geval niet. Het lijkt er namelijk op dat Asus de ondersteuning voor de TB SKU stopzet.
De TB zipfile die Asus aanbiedt, zorgt ervoor dat je SKU omgezet wordt naar WW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ok thanks voor de info. Jammer genoeg zit ik terug vast:
- Ik heb de special TB update gedownload zoals in de firmware beschreven. Hoe installeer ik die juist? Waar vind ik 'from manual item' ?
- Wanneer ik mijn firmware check, heb ik al een buildnummer: IML74K.WW_Epad-9.2.1.17-20120312. Maar ik heb nog steeds geen youtube app in de play store. Is dit normaal? De TB firmware was toch net hetgene dat dit blokkeerde?
Lizard schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:13:
[...]

Nee, in dit speciale geval niet. Het lijkt er namelijk op dat Asus de ondersteuning voor de TB SKU stopzet.
De TB zipfile die Asus aanbiedt, zorgt ervoor dat je SKU omgezet wordt naar WW.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Hmmm, die update heb je OTA gekregen? Dan zal daar de youtube app niet inzitten. (Misschien staat youtube nu wel in de market?)

Anders kan je nu denk ik de WW versie bij Asus downloaden en installeren.
Zie ook: http://www.transformerfor...jor-firmware-updates.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Even opheldering:
- Een maandje geleden heb ik een OTA gekregen waardoor ik ineens een ww build had. Toch heb ik tot op heden nog steeds geen youtube app. (Ik heb deze wel omdat ik de apk manueel op internet heb gevonden, maar de app staat niet in de play store, niet in 'my apps')
- Ik veronderstelde dus dat ik nog steeds een TB build heb.
- Nu wil ik graag dit nogmaals proberen om te zetten naar een WW build manueel in de hoop om een youtube app in de play store aan te treffen. Jammer genoeg lukt me dit niet of doe ik iets fout...
Lizard schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:58:
Hmmm, die update heb je OTA gekregen? Dan zal daar de youtube app niet inzitten. (Misschien staat youtube nu wel in de market?)

Anders kan je nu denk ik de WW versie bij Asus downloaden en installeren.
Zie ook: http://www.transformerfor...jor-firmware-updates.html

[ Voor 6% gewijzigd door tboheeren op 26-04-2012 08:54 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
JakeNL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:27:
[...]

Geldt dit nog steeds?

Waarom geen 3.2.0 ipv 3.1.0?
Inmiddels nu 3.2.1

Had een paar kleine vervelende dingetjes alleen, Dolphin browser knalt er soms uit en ik kon hem alleen opstarten d.m.v. het lichtnet. Zodra ik de kabel van het lichtnet erin doe start hij direct op. Zonder kabel doet hij niets |:(

[ Voor 74% gewijzigd door Spiritual89 op 26-04-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:19
model b80 is ook gewoon te rooten, heb zelf ook custsom rom draaien en dit werkt prima
Spiritual89 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:52:
Ik kan met groot genoegen melden dat ik Revolution HD 3.1.0 heb draaien en sindsdien geen reboots meer heb gehad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik heb nu iets waar ik niet uit kom. Ik kan hem niet op batterij power alleen niet opstarten, ik MOET hem via het lichtnet aanzetten. Anders is het no go met tablet. Iemand die dit ook heeft na een custom rom install?

Even ter informatie:

Ik heb hem terug geflashed naar versie 3.2.0 in de hoop dat het weer zou gaan werken, helaas hetzelfde.
Maar hieruit haal je dus dat de aan/uit knop niks mankeert aangezien je hem samen met volume down moet indrukken om te kunnen flashen.

[ Voor 38% gewijzigd door Spiritual89 op 29-04-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Zit nu op Revolution HD 3.3.0

Ben erg benieuwd of dit weer wat oplost? Heb Revolver nog geprobeerd maar dat was helemaal drama en ben maar terug gegaan naar Revolution. Had trouwens nu dat hij ineens out-of-the-blue uit zichzelf gewoon uitging. Hopelijk is dat nu weg. We'll see .....

[ Voor 81% gewijzigd door Spiritual89 op 19-05-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03
Spiritual89 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:06:
Zit nu op Revolution HD 3.3.0

Ben erg benieuwd of dit weer wat oplost? Heb Revolver nog geprobeerd maar dat was helemaal drama en ben maar terug gegaan naar Revolution. Had trouwens nu dat hij ineens out-of-the-blue uit zichzelf gewoon uitging. Hopelijk is dat nu weg. We'll see .....
Ik heb 3.2.2 voor een aantal dagen gedraaid. Deed het prima zonder reboots. Op dit moment installeert 3.3.0, ik verwacht niet veel meer dan hiervoor eigenlijk.

Ik kom van de Megatron roms af, maar wilde deze eens een kans geven. Tot op heden niet ontevreden, maar heb niet het idee dat het soepeler loopt dan de Megatron.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ok, ik heb nu de ARHD 3.3.0 draaien. Vanochtend met een volle tablet vertrokken, zojuist wilde ik hem gebruiken en helemaal niks. Lader erin, start net op en accu staat op 0% :X .

Even 1x proberen met de nieuwe 3.4.0 en ander ga ik direct weer over van de ARHD naar de Megatron. Die heeft mij geen enkele keer in de steek gelaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Smarron schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:30:
Ok, ik heb nu de ARHD 3.3.0 draaien. Vanochtend met een volle tablet vertrokken, zojuist wilde ik hem gebruiken en helemaal niks. Lader erin, start net op en accu staat op 0% :X .

Even 1x proberen met de nieuwe 3.4.0 en ander ga ik direct weer over van de ARHD naar de Megatron. Die heeft mij geen enkele keer in de steek gelaten!
Dat had ik met Revolver, dacht ik ook laat ik die eens proberen. Als ik iets wilde instellen (Wifi) startte hij gewoon spontaan opnieuw op. Dus ik weer terug naar Revolution HD. Maar nu heb ik het probleem dat ik hem alleen maar aan krijg als ik hem aan het net snoer hang. Dus hij is uit zeg maar en dan sluit ik de kabel aan die al in het stop contact zit en dan hoef ik niet eens de aan/uit knop in te drukken want hij gaat uit zichzelf al aan.
Maar zonder net snoer en dan op de aan/uit knop drukken, dan gebeurt er helemaal niets!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Laatste update continu reboots. Ik stop met ARHD en ga nu direct terug naar Megatron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Megatron is echt uber! Had mijn tablet terug naar stock build, doordat hij RMA moest in verband met kapotte koptelefoon uitgang. Stock is zo traag vergeleken met Megatron!

Ik gebruik nu 1.1.6 icm guevor kernel 17c. Die schijnt het meest stabiel te zijn. Heerlijk hoe je nu alles kan aanpassen, kleuren van de toetsen in de navbar en ook van quick apps button. Ik heb de klok snelheid op 1400 ingesteld binnen de rom zelf (dus niet met setcpu, maar gewoon in instellingen) Loopt perfect. Kan hiermee ook weer redelijk fatsoenlijk youtube HD filmpjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Ik heb ClockWorkMod Recovery v3.2.0.1 roach2010-tf101-r1 op mijn TF101.
Als ik nu JP_epad-user-8.6.5.13.zip van de Asus support site flash, heb ik dan de stock ROM er weer op staan, en krijg ik dan OTA updates van ASUS?

Zo niet, hoe kan ik dit dan wel voor mekaar krijgen? :)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Het makkelijkste is via nvflash een van de .24 stock roms te flashen.
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1683311

Als je TF101 sbk v2 heeft, dan in combinatie met wheelie.

[ Voor 15% gewijzigd door Lizard op 01-06-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb nu ook een TF101 32GB met B70KAS... en wil nu het maximale eruit gaan halen. Alleen loop nu tegen wat vragen aan.

Om te rooten heb ik deze app gebruikt, is dat de(/een) goede? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688447
- Bij PAD-version moet je aangeven welke je hebt. Ik heb B70 dus ik weet niet of ik SBK v1 of v2 heb. Op xda stond dat je dan maar iets moest kiezen, dus heb ik v2 gekozen. Wat gebeurd er als je de verkeerde kiest? Gaat er dan iets fout of doet hij het gewoon niet? Of hoe kan ik zien of het toch gelukt is?
- Als ik "backup and root" doe vraagt hij of ik de stock wil backuppen en dat dit uren gaat duren. Ik heb uiteindelijk maar nee gedaan, maar maakt dat uit? Je kunt toch altijd de standaard rom terug flashen?
- Hij vraagt vervolgens ook of ik een "insecure boot" wil. Wat houdt dit in? Ik heb hier ja gekozen.

edit:
Ik had switchme geinstalleerd maar kreeg de melding "you have not granted superuser permission" dus het lijkt mij dat rooten niet gelukt is. Daarom heb ik deze tool geprobeerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26918790
Maar als ik dat programma run (usb dev mode aan) dan komt er heel snel wat tekst en sluit het venster zich af. Hoelang ik ook wacht er gebeurd niets op de computer of op de tablet. (Er blijft wel iets actief want ik kon de mapnaam niet veranderen) Maar uiteindelijk is er dus nog niets veranderd aan de tablet..?

edit 2: rooten is nu wel gelukt via http://www.transformerfor...cks-all-ics-firmware.html
Ik bedacht me net wel dat ik met het rooten gister de tablet via het dock op de computer had aangesloten. Kan dat de reden zijn dat het niet werkte?

edit 3:
Ik heb het maar opgelost door deze recovery te installeren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1446019
Begrijp niet of het een bug is bij die andere of dat ik iets fout deed

[ Voor 39% gewijzigd door Markos op 16-06-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Iemand inmiddels de JB AOSP rom geprobeerd? Ik zou hem graag willen proberen, maar de download link is al een paar dagen kapot en blijkbaar zijn er geen mirrors voorhanden. Er zitten geloof ik nog wel een aantal bugs in, maar ben echt zeer benieuwd hoe vloeiend JB loopt.

[ROM][JB][4.1.1] AOSP build #3

Op dit moment zit ik nog op [ROM][ICS 4.0.4][NTFS][3G] Megatron (CM9 based) [v1.1.6] en die werkt eigenlijk verder prima, alleen kriebelt het wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een aantal geprobeerd, waaronder Jellybro CM10 en een CM10 preview maar uiteindelijk toch weer terug gegaan naar Megatron CM9. Het is het allemaal net niet en heeft nog wat werk nodig. De download voor AOSP ligt er volgens mij al meer dan een week uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Hmm, dan wacht ik er voorlopig ook maar mee. Build #4 zou zo'n beetje af zijn, maar er is blijkbaar geen hosting meer om de rom te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
En build #4 draait inmiddels. Voor zover ik nu kan zien draait alles vlekkeloos en zeer smooth. Deze week al overgegaan naar JB met mijn Sensation XE, nu ook met de Transformer.

De boot animatie is in elk geval prachtig om te zien, echter als deze afgelopen is, blijft het beeld zo'n 10 seconden op zwart voordat het unlockscherm te zien valt. Hopelijk geen vreemde bugs, maar ik verwacht niks.

GPS zou niet of niet goed werken, maar die gebruik ik eigenlijk niet. Staat ook al als fix voor build #5.

Het mooie vergeleken met Megatron is dat de tablet nu weer te zien is in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai inmiddels build #5 en GPS werkt hier. Inderdaad erg snel, sneller dan ICS, maar af en toe wat haperingen. Tablet gaat ook niet in deep sleep en soms SOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 19:31
Zo te lezen werkt GPS nu ook in de TeamEOS build, al doe ik weinig met GPS op mijn tablet, het moet gewoon werken ;)
Twijfel nu alleen nog of ik (weer) terug ga naar RaymanFX's AOSP build, het was mijn 1e JB ROM (Toen nog #1), en vond het de fijnste van allemaal. Geswitched toen hij in eerste instantie aangaf te stoppen met ROM ontwikkelingen, en dan loop je op een gegeven moment toch achter qua bugfixes :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Zit hier zelf op de 3de Cm10 nightly. Voorlopig werkt alles behoorlijk goed, geen browserlockups meer gehad (had hier met cm9 regelmatig last van) Het enige waar ik tegenaanloop is dat ik de Youtube app kwijt ben en deze onmogelijk via de playstore kan vinden. Ik herinner me dat er iets was met de eikels van Sabam hier in België die om één of andere reden die app niet willen in België... Weet iemand waar ik de Jellybean versie van de YouTube app zou kunnen halen?
Verder is JB echt super. Mijn transformer werkt vlotter dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Zo, voorlopig weer teruggegaan naar Megatron v1.1.6. De laatste paar weken veel gestoeid met de JB-roms (AOSP en CMX), maar ik merkte toch dat een aantal functies het niet goed deden en de features die Megatron aan boord heeft miste ik toch wel (7 snelkoppelingen in de unlock slider en de Megatron parts).

En ik moet toegeven dat ICS wel iets minder vloeiend loopt dan JB, maar daar kan ik wel mee leven. Bovendien maakt de Apex launcher vrij veel goed. Dus voorlopig even stoppen met tweaken en genieten van een stabiele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zojuist de laatste Team EOS 3 *JELLYBEAN* Nightlies geflasht. 't Lijkt allemaal net iets soepeler te lopen dan ICS. Hopelijk doet 't dat ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

ik draai ook EOS 3 naar tevredenheid maar ik heb het volgende probleem.

ik merkte al een tijdje dat hij soms niet in deep sleep ging (meer accugebruik dan bij vorige roms) en ben ik op onderzoek gegaan. Nu blijkt steeds dat wanneer ik bij wifi - geavanceerd 'wifi behouden in slaapstand' op 'nooit' zet, dit slechts voor 1 keer scherm uit geldt. Zodra ik het scherm weer aanzet zie ik dat hij wel in deep sleep gegaan is, maar 'wifi behouden in slaapstand' staat weer op 'altijd'

jij ook last van toevallig?

edit:
ik weet niet of het uitmaakt, maar ik gebruik hem in het keyboarddock

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 21-10-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Kan ik zo niet zeggen, ik heb zelfs 't idee dat 't geheel nu wat zuiniger is op de batterij. Ik zal 't eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb nu 2 verschillende JB roms geflashed, maar toch weer teruggekeerd naar het vertrouwde ICS Megatron.

Ik had heel af en toe reboots, wel vaak dat het geluid ineens weg was. Misschien toch maar eens een keer proberen die EOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

dat met het geluid heb ik idd ook gehad met CM10 v6, bij EOS 3 nog geen last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Gisteravond de EOS Nightlies erop gezet, nu een SOD. |:( Accu was compleet vol en nu nog 98%, dus die is niet ineens leeg uit het niets.

Ook de Gapps willen niet lekker installeren, ik heb degene gebruikt die EOS zelf aanraadt. Nu alles handmatig geinstalleerd via de Play Store en de data/cache moeten verwijderen van Mediaopslag en de Downloadsmap, want de camera werkte niet en ik kreeg errors dat process.media ... was gestopt.

Nu ben ik alleen de app Muziek (of Music beta) nog kwijt, maar die kan ik op mijn Galaxy Nexus ook al niet meer vinden.

Even een dagje goed testen en als het hierbij blijft, is er wel een kans aanwezig dat ik deze geinstalleerd hou. Ik geef JB echt de voorkeur boven ICS, maar dan moet het gewoon wel stabiel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
EOS is het niet geworden. Op de 1 of andere manier was het gewoon niet "JB-snel" terwijl ik nu op 3 telefoons JB draaiend heb (gehad), dat was merkbaar vloeiender.

Ook mis ik de shortcuts op het locked scherm, verder is er echt amper was in te stellen.

Ik ben nu over naar ParanoidAndroid (CM10). Ook wel handig, want op mijn Galaxy Nexus heb ik ook Paranoid Android draaien en die bevalt echt heel erg goed. Tot nu toe ook uiterst stabiel en voelt gewoon goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben deze week op mijn telefoon overgestapt op de nightlies van CM10 (kwam van CM7) en dat verschil is echt gigantisch. Nu denk ik eraan de overstap naar CM10 ook op mijn TF101 te doen. Ik zit op stock op het moment. Hebben jullie ervaringen met CM10 op de TF101? Is het werkbaar? Zijn er nog grote bugs die de tablet onwerkbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martynvs schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:01:
Hebben jullie ervaringen met CM10 op de TF101? Is het werkbaar? Zijn er nog grote bugs die de tablet onwerkbaar maken?
Draai al een tijdje CM10 v6 van RaymanFX: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295.

Enige bug is geen stereo bluetooth op m'n headset en soms haperende wifi als de tablet uit de slaapstand komt. Maar de rest werkt en is stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subcultural
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-08 20:49
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:01:
[...]

Draai al een tijdje CM10 v6 van RaymanFX: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295.

Enige bug is geen stereo bluetooth op m'n headset en soms haperende wifi als de tablet uit de slaapstand komt. Maar de rest werkt en is stabiel en snel.
Ik draai deze ook met volle plezier. Goede support voor de keyboard dock en als je wat speelt met de schedulers en governors krijg je elke vorm van lag wel weg. Iets wat bij mij echt ondraaglijk was bij de stock Asus roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

subcultural schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:03:
[...]
.............. en als je wat speelt met de schedulers en governors krijg je elke vorm van lag wel weg. Iets wat bij mij echt ondraaglijk was bij de stock Asus roms.
Wat bedoel jij met lags bij de standaard rom?

Eigenlijk ben ik voor 50% tevreden met de Asus Rom, maar internet (welke browser dan ook) blijft soms haperen en wachten op.....????
Bovendien lijkt de tablet na een aantal uren draaien "vol te lopen" en stroperig te worden of freezes te vertonen.

Zijn dit ook de redenen om voor jullie over te stappen naar een andere rom, of hebben jullie een andere reden.
Het gaat mij niet om JB, en aangezien vrouwlief het tablet meer gebruik dan ik, vind ze het ook maar niks dat ik wil gaan kl#ten met een andere rom

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Wow, wat een ervaring is deze rom zeg, supersnel en smooth!

Die bugs zijn zo te lezen te verhelpen:
http://forum.xda-develope...?p=31866331&postcount=841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
[...]

Dit is dus niet de nightly van get.cm? Waarom draai je die niet? In welk opzicht is deze beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik heb bij CM10 v6 van RaymanFX wel een redelijke battery drain, veel sneller dan eerder ROMs. Als ik naar het batterij gebruik kijk, is het eigenlijk voor meer dan de helft Android-systeem dat de batterij leeg maakt.
Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Ik heb geen externe SD kaart in mijn TF101. Weet iemand of dat een probleem is als ik een custom rom wil installeren? Ik dacht aan RaymanFX's CM10 volgens deze handleiding. Hierin wordt echter herhaaldelijk de SD kaart genoemd. Is dat de interne SD kaart of een externe? Als ik geen externe SD kaart heb, ben ik dan niet mijn backups op mijn SD kaart kwijt na een wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martynvs schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:30:
Ik heb geen externe SD kaart in mijn TF101. Weet iemand of dat een probleem is als ik een custom rom wil installeren?
[...]
Als ik geen externe SD kaart heb, ben ik dan niet mijn backups op mijn SD kaart kwijt na een wipe?
Roms installeren doe je via CWM (ClockWorkMod recovery) en deze heeft een externe SDcard nodig om te flashen. Bij een full wipe blijven de bestanden behouden op je SDcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:48:
[...]

Roms installeren doe je via CWM (ClockWorkMod recovery) en deze heeft een externe SDcard nodig om te flashen. Bij een full wipe blijven de bestanden behouden op je SDcard.
Ok bedankt voor de uitleg. Ik heb dan maar een SD kaartje besteld. Binnenkort kan ik dan eindelijk een custom rom installeren op mijn TF101!

• martynvs
  • Niet online
Ik heb de rom en gapps op mijn externe SD kaart gezet, die ik vanaf mijn TF101 gewoon kan benaderen. In CWM geeft hij echter de volgende foutmelding als ik een nandroid backup wil doen:

"E:unknown volume for path [/sdcard]
E:unknown volume for path [/sdcard/clockworkmod/backup/2012-11-22.07.29.33]
Can't mount backup path."

Ook kan ik de zip op mijn externe SD kaart niet benaderen in CWM. Heeft iemand dit ook gehad? Weet iemand een oplossing? Ik heb in dit topic en google gezocht, maar kon geen oplossing vinden.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Heb je een SD of een MicroSD kaart? Volgens mij kun je niet flashen vanaf een SD-kaart in je dock.

Ik ben toch malle pietje niet!

• martynvs
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:22:
Heb je een SD of een MicroSD kaart? Volgens mij kun je niet flashen vanaf een SD-kaart in je dock.
Dat verwachtte ik al, daarom had ik een microSD kaart voor mijn tablet gekocht. Ik heb dus geen SD kaart in mijn dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Heb je de kaart geformatteerd als FAT32?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
The Legend schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:46:
Heb je de kaart geformatteerd als FAT32?
Nee, ik heb hem besteld en direct in mijn TF101 gestopt. Ik kan hem thuis ook niet formatteren, omdat mijn pc geen microsd kaartlezen heeft. Of kent iemand een goede android app die dat ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic is weliswaar een beetje onder het stof :P

beetje late reactie msschien maar je kunt toch ook vanuit cwm recovery je sd formateren?

Ben zelf pas net geroot..is er nooit van gekomen op een of andere manier. Mijn desire is al lang geroot dus ik weet wel een beetje hoe het zou moeten....slechts een beetje haha.

Nu heb ik hem geroot en cwm recovery erop gezet.Deze werd er automatisch opgezet. Helaas kan deze geen externe sd kaart aan, wat ik wel onhandig vind..

Nu wil ik graag rogue xm recovery flashen. Graag wil ik even controleren of ik de stappen goed begrijp.

- zip op de interne sd kaart zetten.
- vanuit recovery install zip from sd card
- rebooten en klaar.

Heb ik het dan bij het goede eind?

Ik ben nog een beetje rond aan het kijken naar roms, revolver en revolution zijn de kanshebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:09:
Topic is weliswaar een beetje onder het stof :P

beetje late reactie msschien maar je kunt toch ook vanuit cwm recovery je sd formateren?

Ben zelf pas net geroot..is er nooit van gekomen op een of andere manier. Mijn desire is al lang geroot dus ik weet wel een beetje hoe het zou moeten....slechts een beetje haha.

Nu heb ik hem geroot en cwm recovery erop gezet.Deze werd er automatisch opgezet. Helaas kan deze geen externe sd kaart aan, wat ik wel onhandig vind..

Nu wil ik graag rogue xm recovery flashen. Graag wil ik even controleren of ik de stappen goed begrijp.

- zip op de interne sd kaart zetten.
- vanuit recovery install zip from sd card
- rebooten en klaar.

Heb ik het dan bij het goede eind?

Ik ben nog een beetje rond aan het kijken naar roms, revolver en revolution zijn de kanshebbers :)
Ik zou als het kan even gauw overstappen op de TWRP recovery. Volledig touchscreen werkend en ook de externe SD-kaart wordt ondersteund: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818452

Mocht je een ICS Rom willen draaien kan ik je de Megatron (CM9) aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525148

JB Roms zijn er vrij veel in omloop, maar ze lijken toch allemaal last te hebben van vreemde bugs. 3 stuks van RaymanFX, 1x Paranoid Android (want die draait perfect op mijn Galaxy Nexus) en een Team EOS. Allen werkten gewoon niet 100%.

Ik test nu een gecompilede rom door een (voor mij) vrij onbekende gebruiker, maar tot op heden ben ik nog geen enkele bug tegengekomen. Hij is op basis van CM10 wat sowieso mijn voorkeur heeft boven AOSP/AOKP: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1935942

Nu al een week vlekkeloos werkend zonder bugs zogezegd, de andere roms hebben het hooguit 2 dagen volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:15:
[...]
Ik zou als het kan even gauw overstappen op de TWRP recovery. Volledig touchscreen werkend en ook de externe SD-kaart wordt ondersteund: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818452

Mocht je een ICS Rom willen draaien kan ik je de Megatron (CM9) aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525148

JB Roms zijn er vrij veel in omloop, maar ze lijken toch allemaal last te hebben van vreemde bugs. 3 stuks van RaymanFX, 1x Paranoid Android (want die draait perfect op mijn Galaxy Nexus) en een Team EOS. Allen werkten gewoon niet 100%.

Ik test nu een gecompilede rom door een (voor mij) vrij onbekende gebruiker, maar tot op heden ben ik nog geen enkele bug tegengekomen. Hij is op basis van CM10 wat sowieso mijn voorkeur heeft boven AOSP/AOKP: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1935942

Nu al een week vlekkeloos werkend zonder bugs zogezegd, de andere roms hebben het hooguit 2 dagen volgehouden.
bedankt! zal me er eens morgen voor gaan zitten!
thanx voor de info!

kleine update:

Wil de cm10 versie gaan flashen, maar ben nu zoek naar darkside super wipe? heb een file via goo gevonden maar die geeft een foutmelding bij het flashen.

Mijn vraag is of jullie een script / zip flashen, gebruiken of handmatig alles wipen.
Als jullie alles zelf doen....gewoon factory reset? Of nog meer wipen?

Krijg op xda geen respons vandaar dat ik het hier even vraag..

gr twan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik ben sinds afgelopen weekend ook aan het flashen geweest en voor het eerst aan de custom roms gewaagd. Vind deze wel goed werken voor zover ik hem in de 3 dagen dat ik hem erop had heb kunnen testen.

[ROM][4.1.2][STABLE] CyanogenMod 10 ♦ Gierdo's Nightly Builds
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295

Mijn TF E101 leek wel een nieuw apparaat. Alles liep gewoon wat snappier and smoother dan met de laatste officiele rom van Asus. Vooral browsen ging zoveel smoother.

Heb op dit moment deze om uit te proberen omdat ik toch wel 4.2 will hebben vanwege de multi user profiles :) Zodat mijn partner en ik hem samen kunnen gebruiken met onze eigen aps en instellingen. Ben nu aan het testen hoe goed het multi user account werkt.

ROM][WiP] Android 4.2 on TF101 | v0.6.0 | 4.2 GAPPS
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010903

Moet zeggen dat ik niet erg gecharmeerd ben van de nieuwe layout en dat enkele zaken niet erg lekker werken in de V0.5.0 rom, Op dit moment de V0.6.0 aan het downloaden om te zien hoe die loopt.

Anders ga ik wel terug naar de bovengenoemde 4.1.2 rom. Tenzij iemand een andere 4.1.2 rom or 4.2 rom kan aanbevelen die ik over het hoofd heb gezien?

[

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
TeamEOS heeft sinds kort experimentele 4.2.1 builds . En daarnaast waren de EOS3 versies met JB 4.1.x ook al prima, altijd met alle tevredenheid gebruikt.
Draai nu EOS4, en weinig klachten tot nu toe. Nog niet alles werkt 100%, bijvoorbeeld niet alle hardware acceleratie werkt, maar doet qua performance vrijwel hetzelfde als JB 4.1.x.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782410
De meest up2date versies worden handmatig gebouwd door timduru, en niet door de daily buildbot (http://goo.im/devs/teameos/roms/eos4/nightlies/tf101).
Op dit moment is previewB90 de laatste: http://forum.xda-develope...p=35609752&postcount=2654 met weer wat nieuwe bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
FongWan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:34:
Ik ben sinds afgelopen weekend ook aan het flashen geweest en voor het eerst aan de custom roms gewaagd. Vind deze wel goed werken voor zover ik hem in de 3 dagen dat ik hem erop had heb kunnen testen.

Mijn TF E101 leek wel een nieuw apparaat. Alles liep gewoon wat snappier and smoother dan met de laatste officiele rom van Asus. Vooral browsen ging zoveel smoother.

Heb op dit moment deze om uit te proberen omdat ik toch wel 4.2 will hebben vanwege de multi user profiles :) Zodat mijn partner en ik hem samen kunnen gebruiken met onze eigen aps en instellingen. Ben nu aan het testen hoe goed het multi user account werkt.

ROM][WiP] Android 4.2 on TF101 | v0.6.0 | 4.2 GAPPS

Moet zeggen dat ik niet erg gecharmeerd ben van de nieuwe layout en dat enkele zaken niet erg lekker werken in de V0.5.0 rom, Op dit moment de V0.6.0 aan het downloaden om te zien hoe die loopt.

Anders ga ik wel terug naar de bovengenoemde 4.1.2 rom. Tenzij iemand een andere 4.1.2 rom or 4.2 rom kan aanbevelen die ik over het hoofd heb gezien?

[
Je hebt helemaal gelijk, de snelheid is echt geweldig.
Een groot nadeel, de battery life is niet best. Eerst kon ik m'n Asus een paar dagen laten liggen en weer gebruiken, nu is ie na 2 dagen leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Probeer dan in elk geval de 4.1 te gebruiken en niet de 4.2. 4.2 is sowieso minder zuinig gebleken in idle toestand: reviews: Android 4.2 op Galaxy Nexus: betere accuduur voor powerusers

Op de Galaxy Nexus had ik daar dus erg veel last van en dat gevoel had ik ook toen ik 4.2 op de Transformer had. Nu zit ik weer op 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik wil nu een nieuwe rom installeren, maar wil titanium back up gebruiken en daar ben ik niet bekend mee.
Doel is settings en save files van spellen enz. te backuppen.

Hoe doe ik het goed, zonder dat ik zometeen alle rotzooi van asus er weer opzet.
Als ik uit de lijst "back up alle gebruikers apps" selecteer, heeft hij dan alles incl. onderstaande opties gebackuped. of moet ik de eerste keer het hele lijstje afwerken.

Ik wil wel graag dat apps vers geinstalleerd worden liever niet overgezet

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 24-12-2012 15:30 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:26
Gisteravond heb ik mijn TF101 voorzien van root, CWM en Revolution HD 3.6 omdat ik hoopte dat hiermee de problemen van video playback zouden worden opgelost (haperingen bij alles boven 480p).

Niet alleen bestaat het videoprobleem nog steeds, nu kom ik er ook nog achter dat ik sommige apps niet meer kan downloaden uit de Play Store omdat ze zogenaamd incompatible zijn, terwijl ik ze daarvoor wel geïnstalleerd had :(

Ik probeer CM10 ook nog wel even uit, maar als dat de problemen ook niet oplost dan ga ik maar gewoon proberen terug te gaan naar stock. Is dat een kwestie van de originele firmware er weer op flashen door middel van CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb nu weer Megatron (ICS 4.0.4) draaien en kan gewoon 720p HDTV series afspelen zonder haperingen.

2 weken gedraaid op JB 4.1.2 van Erick Will, maar toch komen de irritante bugs weer terug, de belangrijkste is de traagheid die op den duur optreedt en niet goed reagerende touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Gisteren iets te enthousiast de Super Wipe Full horende bij de Revolution HD 3.6 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1245892) uitgevoerd waardoor zowel intern als extern sd gewist is. Tablet komt nu dus niet verder dan EeePad bootscherm of in recovery (Rogue XM). De ZIP van de nieuw te flashen Revolution HD3.6 ROM stond op de interne SD maar is nu dus ook verdwenen.

Om nu te voorkomen dat ik wellicht nog meer verpruts hoor ik graag even jullie adviezen. Moet ik nu middels ADB push de ZIP van de ROM naar het interne geheugen pushen waarna ik deze kan flashen, of mis ik hierbij een (belangrijke) stap?

[ Voor 178% gewijzigd door JBS op 05-01-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Vandaag heeft iemand voor mij mijn Asus TF101 (B60) geroot. Dat ging prima, alleen hij start nu totaal niet meer op. Ging dus stiekem niet goed. Hij heeft deze link gevolgd zei hij. Link
Ik heb dat later ook doorgelezen maar ik heb de allerlaatste versie erop staan dacht ik, iets van 9.1.?.27
Dat vind ik niet terug in deze tekst.
Kan ik nu nog iets proberen of is de Asus nu gebricked, waar ik eigenlijk bang voor ben.
Als ik opstart met vol-up + power krijg ik geen apparaat in mijn windows te zien, geen idee of dat klopt.
Start ik op met vol-down + power krijg ik wel de optie voor android en cold boot, kan selecteren met de vol-up toets alleen daar blijft het bij. Start verder niet door.
Wie heeft een tip wat ik nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
mike123 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:55:
Vandaag heeft iemand voor mij mijn Asus TF101 (B60) geroot. Dat ging prima, alleen hij start nu totaal niet meer op. Ging dus stiekem niet goed. Hij heeft deze link gevolgd zei hij. Link
Ik heb dat later ook doorgelezen maar ik heb de allerlaatste versie erop staan dacht ik, iets van 9.1.?.27
Dat vind ik niet terug in deze tekst.
Kan ik nu nog iets proberen of is de Asus nu gebricked, waar ik eigenlijk bang voor ben.
Als ik opstart met vol-up + power krijg ik geen apparaat in mijn windows te zien, geen idee of dat klopt.
Start ik op met vol-down + power krijg ik wel de optie voor android en cold boot, kan selecteren met de vol-up toets alleen daar blijft het bij. Start verder niet door.
Wie heeft een tip wat ik nog kan proberen.
Dat is wel een heel oude link en niet voor de huidige versie android. Zou ik niet gebruiken (blijkt nu ook wel).

Je moet even op XDA in TF101 forum kijken. Daar kun wel een oplossing vinden hoe je hem kunt unbricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
jobr schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:29:
[...]

Dat is wel een heel oude link en niet voor de huidige versie android. Zou ik niet gebruiken (blijkt nu ook wel).

Je moet even op XDA in TF101 forum kijken. Daar kun wel een oplossing vinden hoe je hem kunt unbricken.
Heb net nog even het internet doorgelezen (heb het nog niet uit :*) ) en heb wel wat gevonden. Ik was nog wel vergeten te melden dat hij ook CWM.bat had uitgevoerd. CWM werkte ook nog. Heb op XDA het bestand stock_ics_9.2.1.27WW-secure.zip gevonden. Dit bestand uitgevoerd via CWM en de micro sd kaart. Weer opgestart, en mijn Asus leeft weer, sinds 5 minuten. _/-\o_ .
CWM werkt ook nog steeds.
Nu zelf maar eens op onderzoek gaan over het rooten van de laatste firmware van de tf101.
9.2.1.27-20120615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
mike123 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:47:
[...]

Heb net nog even het internet doorgelezen (heb het nog niet uit :*) ) en heb wel wat gevonden. Ik was nog wel vergeten te melden dat hij ook CWM.bat had uitgevoerd. CWM werkte ook nog. Heb op XDA het bestand stock_ics_9.2.1.27WW-secure.zip gevonden. Dit bestand uitgevoerd via CWM en de micro sd kaart. Weer opgestart, en mijn Asus leeft weer, sinds 5 minuten. _/-\o_ .
CWM werkt ook nog steeds.
Nu zelf maar eens op onderzoek gaan over het rooten van de laatste firmware van de tf101.
9.2.1.27-20120615
Hier moet je alles mee kunnen doen. Maar er zijn wel meer topics over rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
jobr schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:49:
[...]

Hier moet je alles mee kunnen doen. Maar er zijn wel meer topics over rooten.
Dank je wel. Ga het eerst even rustig doorlezen en daarna maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FongWan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:34:

Ik heb nu ook deze draaien. Zoals Exocet ook opmerkt is de snelheid uitstekend maar in mijn beleving gaat de batterij wel veel sneller leeg. Heb je inmiddels een goede 4.2 rom kunnen vinden?

Hebben jullie trouwens de stock-kernel of een andere zoals bijv. Kat? Maakt dat veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
mike123 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:16:
[...]

Dank je wel. Ga het eerst even rustig doorlezen en daarna maar weer eens proberen.
Heb ondertussen mijn tablet geroot zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik gebruik nu:

Behoorlijk tevreden over, echter ik krijg Bluetooth audio niet aan de praat, nu schijnt dat "een feauture" te zijn en moet je een kat kernel instaleren.
De how-to en of het idd helpt kan ik niet vinden.
iemand tips

edit gelukt, kat kernel en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1841851 instaleren en dan ook de opties installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Pinin op 10-01-2013 19:42 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Artcore schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:16:
[...]

Ik heb nu ook deze draaien. Zoals Exocet ook opmerkt is de snelheid uitstekend maar in mijn beleving gaat de batterij wel veel sneller leeg. Heb je inmiddels een goede 4.2 rom kunnen vinden?

Hebben jullie trouwens de stock-kernel of een andere zoals bijv. Kat? Maakt dat veel uit?
Qua batterij merkte ik niet dat hij sneller leeg raakte, ook niet met dock maar heb hem te kort op mijn transformer gehad om een goede uitspraak over te doen.

Ik heb de onderstaande EOS4, 4.2.1 build nu. Draait aardig maar heb de afgelopen tijd niet echt veel met mijn transformer zitten werken. Maar eerste indruk is goed in ieder geval.
Nakebod schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:47:
TeamEOS heeft sinds kort experimentele 4.2.1 builds . En daarnaast waren de EOS3 versies met JB 4.1.x ook al prima, altijd met alle tevredenheid gebruikt.
Draai nu EOS4, en weinig klachten tot nu toe. Nog niet alles werkt 100%, bijvoorbeeld niet alle hardware acceleratie werkt, maar doet qua performance vrijwel hetzelfde als JB 4.1.x.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782410
De meest up2date versies worden handmatig gebouwd door timduru, en niet door de daily buildbot (http://goo.im/devs/teameos/roms/eos4/nightlies/tf101).
Op dit moment is previewB90 de laatste: http://forum.xda-develope...p=35609752&postcount=2654 met weer wat nieuwe bugfixes.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:51:
Ik gebruik nu:

Behoorlijk tevreden over, echter ik krijg Bluetooth audio niet aan de praat, nu schijnt dat "een feauture" te zijn en moet je een kat kernel instaleren.
De how-to en of het idd helpt kan ik niet vinden.
iemand tips

edit gelukt, kat kernel en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1841851 instaleren en dan ook de opties installeren.
Ah, thanks! Ik heb de KAT kernel en app geflashed en geïnstalleerd. BT audio werkt weer en het geluid uit de externe speakers is stukken luider. Wat mij betreft is dit de beste ROM voor de TF101, m.u.v. misschien EOS4. Maar deze is een CM10 die ik ook op m'n Defy smartphone heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben ook aan het nadenken om mijn TF101 te flashen met een custom-rom. Er komen geen nieuwe roms meer van ASUS (tenminste..), en wil ik nu wel het snelste uit het apparaat halen. (garantie verlopen)

De meeste die me aantrekt is Revolver 4. Maar ik zie volgens de pol dat er veel zijn die Revolution HD draaien. Nu ben ik zelf al een beetje aan het zoeken, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer..

Welke ROM zou bij mijn gebruik passen?
- Gebruik geen 3G
- Camera gebruik ik nauwelijks
- Heb ervaring met flashen van Samsung phones, maar dit ziet er toch wat ingewikkelder uit. Desondanks is er wel veel informatie te vinden. :)
- Het liefst een van de laatste Android-builds, die stabiel en zonder 'hikken' werkt.
- Zo basic en 'clean' mogelijk, geen custom docks/launchers, etc. Tenzij deze mooier en beter werken dan de stock. :P
- Niet al te veel zorgen maken over privacy. M.a.w. hoe veilig is de custom rom.
- Geen daily-built, een maandelijkse bijvoorbeeld zou geen probleem zijn. :)

Nu weet ik ook dat veel gebaseerd is op eigen ervaring. Maar omdat ik totaal (nog) geen ervaring heb, zou ik graag willen weten welke Android-build eventueel bij me zou passen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik weet dat onderzoek eerst erg belangrijk is, maar zo als aangeven heb ik wel degelijk zo goed en correct mogelijk geprobeerd informatie te zoeken. (Ook de YouTube fimpjes zijn voorbij gekomen :P)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik gebruik al ff de cm10 mod en ben hier redelijk tevreden over.
Een ding dat ik vevelend vind is het verbergen van de notificaties onderin. Dat kan met die drie streepjes, maar op een of andere manier klik ik altijd mis, het lijkt wel of het veld te klein is, daardoor krijg ik telkens de settings te zien. Met de asus rom had ik hier nooit last van.
Wie weet er een oplossing

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:26
Pinin schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:19:
Ik gebruik al ff de cm10 mod en ben hier redelijk tevreden over.
Een ding dat ik vevelend vind is het verbergen van de notificaties onderin. Dat kan met die drie streepjes, maar op een of andere manier klik ik altijd mis, het lijkt wel of het veld te klein is, daardoor krijg ik telkens de settings te zien. Met de asus rom had ik hier nooit last van.
Wie weet er een oplossing
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik kan me er op zich niet zo heel erg aan storen. Soms dan open ik de settings en dan denk ik "oh, oeps" en daarna gaat het wel goed, ik ben dus zelf niet op zoek geweest naar een oplossing.

Ik heb nu een keer een spontane reboot gehad met CM10, maar verder bevalt CM10 mij prima. Enkel GPS en Bluetooth functioneren niet, maar dat gebruik ik toch niet op mijn tablet dus dat vind ik niet zo'n probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
UTwizard schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:02:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik kan me er op zich niet zo heel erg aan storen. Soms dan open ik de settings en dan denk ik "oh, oeps" en daarna gaat het wel goed, ik ben dus zelf niet op zoek geweest naar een oplossing.

Ik heb nu een keer een spontane reboot gehad met CM10, maar verder bevalt CM10 mij prima. Enkel GPS en Bluetooth functioneren niet, maar dat gebruik ik toch niet op mijn tablet dus dat vind ik niet zo'n probleem :)
GPS is toch wel een functie waarvan ik verwacht dat deze wel correct werkt. Ik ga eens checken of deze bij andere roms wel correct werkt. :)

Bedankt voor de tips voor CM10, ga een checken hoe en wat ik allemaal moet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

HollowGamer schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:37:
Ik ben ook aan het nadenken om mijn TF101 te flashen met een custom-rom. Er komen geen nieuwe roms meer van ASUS (tenminste..), en wil ik nu wel het snelste uit het apparaat halen. (garantie verlopen)
Garantie verlopen? Vertel, is hij verlopen door de tijd (onmogelijk), doordat hij geroot is of doordat er valschade is?
Je hebt 2 jaar wereldwijde garantie en hij is 2 jaar geleden geintroduceerd en sinds mei/juni te koop en sinds juli verkrijgbaar in NL

edit: Het is weer even geleden dat ik mijn tablet had geroot en daarna weer origineel had gemaakt voor de ICS updates, maar nu heb ik toch weer root-toegang nodig.
Gisteren heel lang gezocht naar een manier om het gewoon lekker simpel via mijn tablet uit te voeren, maar dat lukte niet door de unlockte bootloader.

Zojuist weer gezocht bij onze vrienden van XDA en daar zag ik deze zeer fijne handleiding. Lekker stap voor stap en je hebt eigenlijk maar 1 file nodig.
Helaas heb je wel een Windows pc nodig om een script te laten draaien.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26918790

Verder zie je daar ook de heerlijke handleiding: http://forum.xda-develope...?p=29662398&postcount=310

[ Voor 38% gewijzigd door Kiswum op 04-02-2013 23:23 . Reden: Systeem rooten ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
HollowGamer schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:37:

De meeste die me aantrekt is Revolver 4. Maar ik zie volgens de pol dat er veel zijn die Revolution HD draaien. Nu ben ik zelf al een beetje aan het zoeken, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer..

Welke ROM zou bij mijn gebruik passen?
- Gebruik geen 3G
- Camera gebruik ik nauwelijks
- Heb ervaring met flashen van Samsung phones, maar dit ziet er toch wat ingewikkelder uit. Desondanks is er wel veel informatie te vinden. :)
- Het liefst een van de laatste Android-builds, die stabiel en zonder 'hikken' werkt.
- Zo basic en 'clean' mogelijk, geen custom docks/launchers, etc. Tenzij deze mooier en beter werken dan de stock. :P
- Niet al te veel zorgen maken over privacy. M.a.w. hoe veilig is de custom rom.
- Geen daily-built, een maandelijkse bijvoorbeeld zou geen probleem zijn. :)

Nu weet ik ook dat veel gebaseerd is op eigen ervaring. Maar omdat ik totaal (nog) geen ervaring heb, zou ik graag willen weten welke Android-build eventueel bij me zou passen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik weet dat onderzoek eerst erg belangrijk is, maar zo als aangeven heb ik wel degelijk zo goed en correct mogelijk geprobeerd informatie te zoeken. (Ook de YouTube fimpjes zijn voorbij gekomen :P)

Alvast bedankt!
Ik heb een hele tijd Revolution HD tot 3.6 gebruikt en wilde heel graag JB gebruiken en ik kwam op deze:

Bij andere JB roms had ik last van reboots maar bij deze helemaal niet. Ik kan hem van harte aanbevelen. Hij draait nu superstrak op Android versie 4.2.2 // Kernel versie 2.6.39.4-RAYMANFX-ELITE-gb9b5180-dirty // Build datum Fri Feb 15 09:06:09 CET 2013 // CyanogenMod-versie 10.1-20130215-UNOFFICIAL-tf101

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-I8CXVXJR-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Gebruik je toevallig een los toetsenbord?
Wat is de batteryleak? Met mijn stock Android kon ik hem makkelijk 1 week in standby laten liggen, maar sinds ik aan de slag ben gegaan met JLB roms zoals EOS is er een batteryleak waardoor hij na 3-4 dagen leeg is. Ik heb overigens zelf geen last van reboots van het systeem. Stabiel is hij in ieder geval wel :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Kiswum schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:33:
Gebruik je toevallig een los toetsenbord?
Wat is de batteryleak? Met mijn stock Android kon ik hem makkelijk 1 week in standby laten liggen, maar sinds ik aan de slag ben gegaan met JLB roms zoals EOS is er een batteryleak waardoor hij na 3-4 dagen leeg is. Ik heb overigens zelf geen last van reboots van het systeem. Stabiel is hij in ieder geval wel :)
Dat komt omdat JB 4.2 in het algemeen minder zuinig is dan 4.1 en vorige versies.

Ik draat nu ook JB 4.2 van EOS en heb definitief afscheid genomen van ICS. Ik vind het nog steeds niet allemaal perfect, maar het werkt goed genoeg om dagelijks mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Smarron schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:05:
[...]
Dat komt omdat JB 4.2 in het algemeen minder zuinig is dan 4.1 en vorige versies.

Ik draat nu ook JB 4.2 van EOS en heb definitief afscheid genomen van ICS. Ik vind het nog steeds niet allemaal perfect, maar het werkt goed genoeg om dagelijks mee te werken.
Klopt, ik ervaar het ook zo. Ik doe nu ook drie vier dagen met een volle batterij. Vind het prima zoals hij het nu doet.

• martynvs
  • Niet online
Ik heb op het moment CM10 van RaymanFX (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295) op mijn TF101, maar zou graag naar 4.2.2 overstappen. Daarbij maakt het mij niet uit of het CM of AOSP is. Wat zouden jullie me aanraden?

• Spiritual89
martynvs schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:48:
Ik heb op het moment CM10 van RaymanFX (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295) op mijn TF101, maar zou graag naar 4.2.2 overstappen. Daarbij maakt het mij niet uit of het CM of AOSP is. Wat zouden jullie me aanraden?
Deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010903 is Android versie 4.2.2
Draait bij mij rete stabiel!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-I8CXVXJR-D.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Spiritual89 op 21-02-2013 13:51 ]

• martynvs
  • Niet online
Thanks! Deze ga ik vanavond maar eens proberen dan.

• Spiritual89
martynvs schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:45:
[...]

Thanks! Deze ga ik vanavond maar eens proberen dan.
Ik heb wel een totale clean up gedaan. Wat er gewist kan worden heb ik gewist.
Ik heb ook Gapps voor 4.2 en de Addon zip geïnstalleerd.
Laat even weten hoe het is gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Spiritual89 op 21-02-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23
Spiritual89 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Ik heb wel een totale clean up gedaan. Wat er gewist kan worden heb ik gewist.
Ik heb ook Gapps voor 4.2 en de Addon zip geïnstalleerd.
Laat even weten hoe het is gegaan.
Ik heb hem gisteren even geprobeerd, maar ik miste de typische tablet interface. Die zit daar dus niet in. Nu terug naar 4.1.2, de laatste nightlies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295

Had deze voorheen ook en was er erg tevreden over, nu alleen een paar nightlies verder. Toch nog toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Is het mogelijk om op de Asus EEE pad Windows 8 op te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Evertt schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:27:
Is het mogelijk om op de Asus EEE pad Windows 8 op te laten draaien?
Nee.

(Had je trouwens met Google ook wel kunnen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-08 15:17
Iemand een suggestie waarmee ik een transformer met een C10 serienummer kan rooten ? Google geeft hdfpga (niet meer beschikbaar) en Vipermod (niet meer onderhouden lijkt het ?) Wil wel eens een meer recente android versie proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door timt1961 op 17-03-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Ik ken geen enkele custom ROM die standaard geen root heeft, dus lijkt me sterk dat die ROM dat niet heeft. Al ken ik C10 helemaal niet. Tenzij het CM10 is, en daar is root standaard aanwezig, maar in de laatste CM versies zou die standaard uitgeschakeld zijn en moet je die ergens in de opties aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil JB proberen op mijn TF101, alleen als ik naar bijvoorbeeld deze rom kijk:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2063406
Dan staat daar:
MAKE SURE TO INSTALL THE LATEST COMPATIBLE ANDROID 4.2 RECOVERY
Echter de recovery's zijn best oud
12-12-2012: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818452
04-04-2012: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1213723

Welke recovery kan ik het beste nemen?

En welke JB rom raden jullie aan? Ik wil graag 720p video's kijken (van intern geheugen, eventueel SD). Nu kan ik dat niet want dan heb ik massive framedrops. Zelfs YouTube is laggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:40:
Ik wil JB proberen op mijn TF101, alleen als ik naar bijvoorbeeld deze rom kijk:
Dan staat daar:

[...]

En welke JB rom raden jullie aan? Ik wil graag 720p video's kijken (van intern geheugen, eventueel SD). Nu kan ik dat niet want dan heb ik massive framedrops. Zelfs YouTube is laggy
Beiden werken prima, maar TWRP schijnt wat stabieler te zijn. Heb met CWM overigens nooit problemen gehad.

Ik zou de JB rom van Team EOS nemen. Die wordt met grote regelmaat ge-update, in combinatie met de KAT-kernel heb je dan een erg goede combo.

720p draait hier prima, zowel van SD/intern als vanaf het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:40:
Dan staat daar:

[...]

Zelf had ik geen recovery image van 4.2. Ik heb trouwens niet CWM, maar TWRP.

Dit is ongeveer wat ik allemaal heb gedaan om naar EOS 4 te gaan:
- Downgraden ROM-versie stock i.v.m. lekken die gedicht zijn in de nieuwste versie
- Geroot (Zie zelfde link of download laatste ViperMOD Primer Tool versie)
- TWRP geïnstalleerd (CWM herkende Externe SD slot niet)
- Geflashed naar EOS 4

Zelf had ik dus nog geen 4.2 ROM.

Anyway, gebruik op eigen risico. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 18-04-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Thnx voor de reacties. Ik heb nu ook TWRP en EOS erop staan. Alleen 720p heeft soms nog steeds moeite met afspelen. Bij video heb ik hardware decoding aanstaan en bij geluid software. En ik gebruik MX player. Gebruiken jullie een andere player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:00:
Thnx voor de reacties. Ik heb nu ook TWRP en EOS erop staan. Alleen 720p heeft soms nog steeds moeite met afspelen. Bij video heb ik hardware decoding aanstaan en bij geluid software. En ik gebruik MX player. Gebruiken jullie een andere player?
Probeer Moboplayer en bsplayer lite ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Heb je ook Hardware + aanstaan? Die moet je zelf bij instellingen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik gebruik altijd Diceplayer voor mijn films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook TWRP (fijner dan CWM imho door de SD- en touch-ondersteuning) en 4.2.2. van EOS. Zeer fijne rom, snel en tweakable. In de 4 weken dat ik hem nu draai 3 spontane reboots, verder erg stabiel.

Ik heb alleen wel 1 irritant probleem: soms verdwijnen de iconen van m'n homescreen. Ik zie dan alleen m'n achtergrond. Ik kan wel apps opstarten, met andere woorden de iconen reageren nog wel. Ook de knoppen onderaan het scherm zie ik en doen het nog.

Herkent iemand dit en zoja, wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb eergisteren ook versie 4.2.2 EOS JDQ39 Nightly 108 op mijn TF101 gezet. Eerste keer dat ik mijn TF101 heb geflashed met een custom rom trouwens.
Tot nu toe nog geen gekke dingen ermee gedaan. Wel diverse apps geinstalleerd. Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is dat het geluid veel zachter is vergeleken met de laatste orginele rom van Asus.
Hebben meer mensen dit? Bv met de Ziggo tv app moet het volume nu helemaal voluit en eerder maar iets over de helft van de balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Artcore schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:53:

Ik heb alleen wel 1 irritant probleem: soms verdwijnen de iconen van m'n homescreen. Ik zie dan alleen m'n achtergrond. Ik kan wel apps opstarten, met andere woorden de iconen reageren nog wel. Ook de knoppen onderaan het scherm zie ik en doen het nog.

Herkent iemand dit en zoja, wat is er aan te doen?
Dit heb ik ook gehad met de orginele rom. Is erg irritant. Als je de tablet in standby zet en bv een uur later weer aanzet zijn alle iconen weer terug.
Wat bij mij soms ook hielp was het programma "fast reboot". Als ik die gebruikte kreeg ik meestal ook de iconen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:04:
Ik heb eergisteren ook versie 4.2.2 EOS JDQ39 Nightly 108 op mijn TF101 gezet. Eerste keer dat ik mijn TF101 heb geflashed met een custom rom trouwens.
Tot nu toe nog geen gekke dingen ermee gedaan. Wel diverse apps geinstalleerd. Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is dat het geluid veel zachter is vergeleken met de laatste orginele rom van Asus.
Hebben meer mensen dit? Bv met de Ziggo tv app moet het volume nu helemaal voluit en eerder maar iets over de helft van de balk.
Dit herken ik ook bij die van mij. Gelukkig kan ik bij MxPlayer het geluid harder zetten, maar bij YouTube of een app als Uitzendinggemist net iets te zacht geluid.

Dit was trouwens ook voor mij de eerste keer dat ik met custom roms in aanmerking kwam. Eerst had ik Revolution HD erop geflashd, daarna wilde ik toch eens graag 'vanilla' Android eens proberen. Wat me vooral opvalt is dat een paar irritaties als een slome interface (eindelijk) zijn verdwenen. :)

Verder vroeg ik me af of er iemand al multi-user heeft ingesteld. Ik zou graag mijn tablet willen delen, maar de andere kan meteen bij mijn mail, agenda, etc. Graag zou ik dat willen scheiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Multi-user account heb ik ingesteld, nog niet heel veel gebruik van gemaakt, maar werkt prima.

Het tweede account begint volledig kaal, net als normaal eerst een Google account instellen. Vervolgens kaal homescreen, apps moeten allemaal opnieuw worden gedowload etc.

Dit laatste betekend dus volgens mij wel dat apps die door beide accounts worden gebruikt dubbel worden geïnstalleerd en dus 2x ruimte innemen.

Heb trouwens de no-name cm10.1 rom.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste