ASUS Eee Pad Transformer topic - deel 2
1. Inhoud

- Inhoud
- Introductie
- Design
- Specificaties
- Extra software
- Beschikbaarheid en prijzen
- Externe links
- Andere Asus Eee pad modellen
- Poll
- Tips en bekende problemen
Vorige delen:Andere topics:
2. Introductie
De ASUS Eee Pad Transformer is een tablet in de Android Eee Pad serie van ASUS. Deze serie van drie tablets bevat onder meer ook de Eee Pad MeMo en de Eee Pad Slider. Deze reeks tabletpc’s heeft in grote lijnen dezelfde specificaties, maar hebben allemaal een apart uiterlijk en een afwisselende manier van aansturing.
3. Design
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
De Asus Transformer tablet is, net als de Eee Pad Slider, een hybride tablet. Dit apparaat is zowel te gebruiken als standaard tablet zoals bijvoorbeeld de iPad, Galaxy, etc maar een losse docking station is te koppelen aan de tablet, hierdoor combineert de aansturing van de Transformer het multi touchscreen met een qwerty-toetsenbord (met een aantal Android specifieke knoppen) en een touchpad waardoor de tablet meer als een netbook gebruikt kan worden zonder de flexibiliteit van het tablet gedeelte te verliezen voor bijvoorbeeld onderweg of comfortabel op de bank.
Bijkomend voordeel is dat het toetsenbord een extra accu bevat. Hierdoor kun je de gebruikstijd van de Transformer verlengen van maximaal 9,5 uur naar maximaal 16 uur! Ook voegt deze docking een aantal aansluitingen toe in de vorm van 2 USB aansluitingen en een SD-card slot:

Het tablet gedeelte zelf beschikt over een micro-SD slot en een hdmi output om de tablet bijvoorbeeld op een tv aan te sluiten.
4. Specificaties
Display | 10.1" LED Backlight WXGA(1280x800) Screen (IPS Panel, 178° wide view angle.) 10 finger multi-touch support Scratch resistant glass |
CPU | NVIDIA® Tegra™ 2 |
Memory | 1GB |
Storage | 16GB/32GB Unlimited ASUS Webstorage (Complimentary one-year trial of ASUS WebStorage.) |
Wireless Data Network | WLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz Bluetooth V2.1+EDR |
Camera | 1.2 M Pixel Front Camera 5 M Pixel Rear Camera |
Audio | SRS Premium Sound Stereo Speakers High Quality Mic |
Interface | 1 x 2-in-1 Audio Jack (Headphone/Mic-in) 1 x mini HDMI 1.3a 1 x Card Reader (Micro SD) |
Sensor | G-Sensor Light Sensor Gyroscope E-Compass GPS |
Application | Multi-Task Support : Yes Flash Support : Yes (Adobe® Flash® update required from Android Market.) Software : - ASUS Launcher - MyLibrary - MyNet - MyCloud (Will be ready after mid-April via FOTA update) - File manager - PC Sync |
Battery | 9.5 hours; 24.4Wh Li-Polymer Battery (Estimated max. battery life is measured by playing 720p video, LCD brightness 60 nits.) 16 hours with dock *5 |
Dimensions | 271 x 171 x 12.98 mm |
Weight | 680 g |
Mobile Docking | Keyboard Touch Pad 2 x USB 2.0 2 x Docking port (Host + Client) 1 x Card Reader (MMC/SD/SDHC/SDXC) 1 x 24.4Wh Battery |
5. Extra software
De Asus Transformer zal voorzien zijn van de volgende extra (de buiten de standaard android apps om )software:Polaris Office 3.0
Een office suite speciaal ontiwkkeld voor mobile device, dit pakket is al bekend voor gebruik op smartphone's in hoeverre dit een verzie is speciaal aangepast voor tablets is niet bekend. Wel is beken dat het pakket gebruikt kan worden voor het maken van tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties, het bestand kan overweg met .doc .xls en .ppt bestanden.Asus Launcher
The convenient ASUS Launcher also allows users to easily launch software, manage content and access online services and connect devices with a few simple taps (een door Asus aangepast homescreen met widgets en snelkoppelingen).Asus Waveshare, bestaande uit:
- MyNet: easily streams digital media wirelessly within home network devices so HD videos or music can be played on devices such as an HDTV or desktop PCs for an even better experience from the Transformer.
- MyLibrary: consolidates downloaded books, magazines and newspapers in to one easy to browse profile
- MyCloud: is a total cloud solution, providing access to digital content such as music, videos and files from the cloud anywhere, anytime. Users can even use MyCloud to remotely access and control any PC or Mac system and access applications or files to extend the versatility of the Transformer experience.
Filemanager
Spreekt voor zich, een file explorerPC sync
Synchroniseer de tablet met je pc via de Asus Eee Pad PC Suite.Beschikbaarheid en prijzen
Model | Opmerking |
16GB | |
16GB + docking | |
32GB | |
32GB + Docking | |
Losse Docking Station | |
Slider 32GB | |
Originele ASUS Sleeve | Niet voor i.c.m. Docking |
Voor discussies over levertijden en beschikbaarheid verwijs ik jullie graag door naar het speciale topic hiervoor:
[Asus Eee Pad Transformer] Levertijdentopic
6. Externe links
a. Algemene links
Officiële Asus Transformer websiteAsus Eee Facebook pagina
b. reviews / hands on
1:Anandtech review2:Stuff.tv review
User review (video):
Asus Eee pad transformer home review Part I
Asus Eee pad transformer home review Part II
info volgt
7. Andere Asus Eee pad modellen
7a.Eee Pad MeMo

Deze ASUS-tablet is de enige niet-hybride model in de Eee Pad serie. Deze tablet is alleen aan te sturen door middel van het 7,1 inch multi touch capacitief aanraakscherm, of de 3 hardware knoppen onder aan de tablet, gezien in portret modus. De MeMo is alleen verkrijgbaar in het zwart.
De Eee Pad MeMo heeft een smalle rand naast het beeldscherm aan drie kanten. Aan de vierde, korte, kant is de rand breder door de drie knoppen en een extra rand na een grijze aluminium uitsparing. Hierdoor lijkt het alsof deze tabletpc makkelijk met één hand is vast te houden in landschap modus.
Eee Pad MeMo specificaties
Op het moment zijn nog niet alle hardware specificaties van deze ASUS-tablet bekend. In het overzicht worden alleen de specificaties vermeld die ASUS heeft bevestigd.
De MeMo tablet maakt gebruik van een 1 GHz Qualcomm Snapdragon-processor van het type MSM8260. De geheugen-specificaties zijn nog niet bekend gemaakt. Verder heeft deze tablet een 5 megapixel camera en een 1,2 megapixel frontcam.
8c. Transformer 2

7b. Eee Pad Slider
Deze ASUS-tablet is, net als de Eee Pad Transformer, een hybride tablet. Deze tablet is zowel te gebruiken als standaard tablet, zoals bijvoorbeeld de iPad, maar een los QWERTY toetsenbord is te vinden onder het beeldscherm. Met één simpele schuifbeweging kun je het toetsenbord tevoorschijn halen en neemt het beeldscherm zo’n positie in dat het op een netbook lijkt. Hierdoor veranderd de aansturing van deze tablet direct van multi touch naar een toetsenbord-aansturing.
Beeldscherm
Het beeldscherm van de Eee Pad Slider is een 10,1 inch multi touch capacitief LCD-scherm met een resolutie van 1280 x 800 pixels.
Eee Pad Slider specificaties
De Slider tablet maakt gebruik van een 1 GHz nVidia Tegra 2 processor. Onder de motorkap ligt 512 MB RAM SSD geheugen. Er is ook een variant met 1 GB werkgeheugen. Je hebt de keuze uit een geheugen capaciteit van 16 of 32 GB. Verder heeft deze tablet een 5 megapixel camera aan de achterkant en een 1,2 megapixel frontcam.
Op het gebied van connectiviteit wordt uiteraard gebruik gemaakt van Bluetooth en WiFi connectie. De Slider heeft ook de optie om een data-verbinding te maken door middel van een 3G antenne. Een MicroSD poort is aanwezig. Voor het afspelen van video op een externe monitor heeft deze tabletpc een mini HDMI-aansluiting mogelijkheid, waarbij tot Full HD, oftewel 1080p, video kwaliteit kan worden afgespeeld. Uiteraard is ook VGA-connectiviteit aanwezig. Voor audio kan gebruik gemaakt worden van de standaard audio jack.
Bron: tabletguide.nl
8. Poll
Poll: Ja mijn transformer is RMA geweest voor onderstaande tijd!• Minder dan 4 dagen
• 4 tot 7 dagen
• 8 tot anderhalve week
• anderhalve week tot 2 weken
• 2,5 week tot 3 weken
• 3 weken tot een maand
• Langer dan een maand
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Eerdere polls:
Ook een poll maken? Klik hier
9. Tips!
Chrasher schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:06:
Ben zelf zeer tevreden over mijn B70 versie. Heb weleens last gehad van battery drain, maar dat was altijd terug te herleiden naar een app of combinatie van 2 apps die blijkbaar een conflict hadden.
Ik zou iedereen aanraden om SystemPanel te installeren, waarmee je niet alleen realtime maar ook over een bepaalde tijdsperiode kunt controleren welke apps actief zijn en hoeveel belasting ze veroorzaken.![]()
Zo had ik een aantal dagen geleden een battery drain van 40% over een gehele nacht en zag ik via systempanel dat mijn CPU constant ronde de 600Mhz bleef staan en daardoor dus niet in deep sleep ging. Oorzaak was de standaard meegeleverde Muziek-app die ik niet meer gebruikte vanwege Poweramp, maar die wel altijd opgestart werd en actief was. Blijkbaar was er dus een conflict tussen die twee.
Je kan die Muziek-app wel killen, maar na een volgende reboot komt hij weer terug.
Er is een vrij simpele manier om een app uit de opstartlijst te halen via het standaard instellingen menu.Hiermee heb ik veel door mij ongebruikte apps zoals Music en MyNet uit de opstartlijst gehaald (zonder ze te de-installeren). Let er wel op dat als je ze weer eens handmatig opstart ze automatisch weer in die lijst komen te staan.
- Zorg er eerst voor dat de betreffende app stopt in het apps-menu onder actieve services/wordt uitgevoerd.
(dit stopt alleen het actieve process, maar die komt nog steeds na een reboot weer terug)- Dan ga je in hetzelfde apps-menu naar Alles of Gedownload, zoek dezelfde app op en stop hem daar ook.
(nu wordt hij ook uit de opstartlijst gehaald)- Reset je Transformer. -> Power knop 2 seconden indrukken, kiezen voor OK (afsluiten) en dan weer
aanzetten door zo'n 4 seconden de Powerknop in te drukken.
TroaS schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:19:
Is het mogelijk dat een aantal standaardproblemen + bijbehorende tips toegevoegd worden aan de OP? Volgens mij zijn er best wel veel topiclezers die, net als ik, elk probleem nu zo'n 38 keer voorbij hebben zien komen en ook wel eens een pagina zouden willen lezen zonder meldingen over batterydrains of RMA-perikelen. Ik denk aan:
1. De batterydrain (uitschakelen van o.a. Mynet via Instellingen, Apps, Actieve instellingen)
2. Lag bij het reactie typen op aantal fora als GoT en XDA (overstappen op Opera of Flash uitschakelen)
3. Waar kan ik zien welke versie ik heb? (sticker op voorkant tablet / dock naast de oplaadingang)
4. Hoe open en bewerk ik MS Office-producten? (met Polaris)
5. Hoe zorg ik dat de browser niet de mobiele versie van sites opent? (bij browserinstellingen voor computer/desktop/iPad o.i.d. kiezen als apparaat)
6. Wifi verbinding gaat non-stop aan en uit (komt door update van Google Maps. Herstart van TF helpt, maar beter is om de updates van Maps te verwijderen.)
7. Het geluid is niet in balans tussen links en rechts. (kan opgelost worden via een root, maar de meesten gaan voor een RMA)
8. Mijn pijltje/rondje van het touchpad is verdwenen (Aanvinken via Instellingen, Taal en invoer)
9. Touchpad reageert niet meer (even op de inschakel-toets op je dock drukken, 4e van links)
10. De standaard YouTube-app ontbreekt (zie hier: http://forum.xda-develope...entid=660199&d=1311150033 , oorzaak schijnt te zijn dat je voor Belgie kiest bij de initiele installatie)
11. Dolphin browser crasht regelmatig (Update? probeer ook eens Opera. Dolphin is niet meer dan een schil om de stockbrowser heen)
12. Problemen met ondertiteling bij .avi-files (weet de oplossing zo niet precies)
[ Voor 139% gewijzigd door Cyw00d op 19-10-2011 11:18 ]
[ Tesla MIG MYP ]