Ik moet het straks thuis even nagaan, maar volgens mij wel. De andere lader is een third party TF101 laders, dus geen 5V telefoonlader. Heb de lader overigens ook al even in een zak in de vriezer gehad. In het verleden heeft dat het probleem dat ie neit laadt al verholpen. Echter, toen startte de tablet sowieso niet, ook niet met lader aangesloten op het lichtnet.Barrycade schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:01:
[...]
En je lader wordt wel warm tijdens het laden? Testen met een andere gewone lader helpt niet.
Want een normale lader heeft niet voldoende vermogen op 'm op te laden. Mijn lader is al een keer vervangen (gelukkig onder garantie), gaf wel gewoon 5V dus ik kon wel mijn telefoon er mee opladen, maar niet het hogere amperage om 'm op te laden.
Als je lader niet warm wordt is hij waarschijnlijk kapot.
Gaat niet om amperage maar om de spanning.Barrycade schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:01:
[...]
Want een normale lader heeft niet voldoende vermogen op 'm op te laden. Mijn lader is al een keer vervangen (gelukkig onder garantie), gaf wel gewoon 5V dus ik kon wel mijn telefoon er mee opladen, maar niet het hogere amperage om 'm op te laden.
De lader springt naar 15v zodra je de TF101 kabel gebruikt. Als je bijv de kabel wilt verlengen kan dat alleen maar met een USB3.0 kabel. Een pennetje daarvan wordt gebruikt om de Tf101 te detecteren.
Ik wou dat het bij mij ook de lader was.
Bij mij is de accu aan het overlijden.
Als ik hem oplaad is ie binnen 5 minuten vol zegt ie, hij is alleen ook binnen 3 minuten weer leeg
Dus gebruik hem maar als ie aan de lader zit alleen is dat kabeltje niet al te lang.
Ik zag dat asus nu een nieuwe lijn tablets had ?
Bij mij is de accu aan het overlijden.
Als ik hem oplaad is ie binnen 5 minuten vol zegt ie, hij is alleen ook binnen 3 minuten weer leeg
Dus gebruik hem maar als ie aan de lader zit alleen is dat kabeltje niet al te lang.
Ik zag dat asus nu een nieuwe lijn tablets had ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Edit 28 december: TF101 ingestuurd via de winkel naar Asus. Batterij inderdaad overleden. Kosten circa 90 euro, waarvan de winkel ongeveer 1/3 voor haar rekening neemt (omdat 2/3 van de levensduur is verstreken).
De alternatieve kabel is deze:
http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item
De TF101 wordt (volgens mij) dus wel gedetecteerd, want hij start wel op en functioneert normaal zodra aangesloten.
Ik voel er niet zoveel voor hem op te sturen, want de garantie is verlopen (al is het pas twee weken). Dan ben ik € 75 verder, zonder dat er iets gerepareerd is. Van Asus heb ik inmiddels begrepen dat ze ten aanzien van die twee weken geen coulance betrachten.
Via ebay kan ik een nieuwe batterij kopen (circa € 30). Ik twijfel alleen of dit het euvel zal verhelpen.
De lader zelf wordt niet of nauwelijks warm. Het is de stock ASUS lader met een third party USB-kabel voor de transformer, deze: http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_itemjobr schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:11:
[...]
Gaat niet om amperage maar om de spanning.
De lader springt naar 15v zodra je de TF101 kabel gebruikt. Als je bijv de kabel wilt verlengen kan dat alleen maar met een USB3.0 kabel. Een pennetje daarvan wordt gebruikt om de Tf101 te detecteren.
De alternatieve kabel is deze:
http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item
De TF101 wordt (volgens mij) dus wel gedetecteerd, want hij start wel op en functioneert normaal zodra aangesloten.
Ik voel er niet zoveel voor hem op te sturen, want de garantie is verlopen (al is het pas twee weken). Dan ben ik € 75 verder, zonder dat er iets gerepareerd is. Van Asus heb ik inmiddels begrepen dat ze ten aanzien van die twee weken geen coulance betrachten.
Via ebay kan ik een nieuwe batterij kopen (circa € 30). Ik twijfel alleen of dit het euvel zal verhelpen.
[ Voor 17% gewijzigd door obelix998 op 28-12-2013 10:30 ]
Mijn transformer (met Katkiss 4.3 rom) weigert op te starten. Ik kom niet verder dan dat beestje met die 4 gekleurde stippen die steeds bewegen.
Iemand anders met ditzelfde probleem?
Het deed zich voor na een (zeldzame) spontane reboot.
Iemand anders met ditzelfde probleem?
Het deed zich voor na een (zeldzame) spontane reboot.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Bij mij trilt het beeld soms ineens. Lijkt op een hardware issue of een kabel met slechte verbinding. Echter, wanneer ik op de Home-knop druk, dan is het weer over. Als ik daarna terug ga naar de app waarin het optradt, dan treedt het probleem na enkele minuten weer op.
Aangezien het verholpen is nadat ik op Home klik, lijkt het ook een beetje een software issue. Iemand bekend met dit probleem? Is het einde definitief in zicht?
Aangezien het verholpen is nadat ik op Home klik, lijkt het ook een beetje een software issue. Iemand bekend met dit probleem? Is het einde definitief in zicht?
Ik heb het niet opstarten opgelost door de rom te updaten. Draait weer als vanouds.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Heb je bij het flashen van de ROM ook fsync_on meegeflasht (na de ROM zelf en gapps)? Standaard staat dat uit en dat zou een betere prestatie opleveren maar kan bij onverwacht afsluiten leiden tot corruptie van het bestandssysteem. En dat kan de verschijnselen geven die jij beschrijft.
[ Voor 10% gewijzigd door haplo500 op 17-01-2014 19:32 ]
Sinds gisteren kan mijn email-app weer eens geen contact krijgen met de server van hotmail. Op m'n PC en mijn android telefoon werkt hotmail nog wel.
Beschikt iemand over de juiste instellingen om hotmail op de TF101 weer aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt!
Beschikt iemand over de juiste instellingen om hotmail op de TF101 weer aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt!
dub-m.hotmail.com ?
Ik zie op mijn nokia phone nu staan dub407-m.hotmail.com geen idee waar die 407 vandaan komt...
Ik zie op mijn nokia phone nu staan dub407-m.hotmail.com geen idee waar die 407 vandaan komt...
Het gekke is dat ik dub-m.hotmail.com al gebruikte, maar ik kan opeens geen verbinding meer krijgen met de server.Shodan schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:49:
dub-m.hotmail.com ?
Mijn serveradres is volgens mij automatisch veranderd. Er staat op mijn tablet nu ook dub407-m.hotmail.com
Hmm, mijn TF laadt sinds een paar weken niet meer op, zomaar ineens. Uiteraard veel gelezen de afgelopen jaren over slechte laders, kabels en soms accu's.
Direct Ebay ingeschakeld en een third party lader gekocht. Vandaag ontvangen en nog laadt hij niet. Het gaat dus om zowel de tablet als dock die niet oplaadt. Er komt trouwens een gek geluidje uit deze lader, dus mogelijk is hij gewoon DOA. Heb al contact gezocht me de verkoper, dus nog even afwachten.
De tablet heb ik in die paar weken wel weer volgekregen met 20% per dag ofzo.
Het vreemde is nu:
- originele lader met een andere USB-kabel erin laadt mijn Nexus 7 en Galaxy S4 gewoon op (wordt gezien als AC).
- originele kabel in de PC gedaan en de tablet wordt gewoon herkend als externe opslag en ik kan perfect kopieren/plakken etc.
- tablet uit en zodra ik de USB-kabel erin stop, gaat de tablet ook gewoon aan. Dus hij krijgt wel een signaal.
Dus het lijkt erop dat de kabel en de lader afzonderlijk prima werken, maar op de tablet dus niet (goed). Lader ook al in de vriezer gehad, maar dat helpt ook niet. Ik heb het idee dat hij de 15V gewoon niet activeert ofzo.
Mijn dock staat al een tijd op 0%, dat lijkt een geval apart.
Ik ga deze guide toch nog even helemaal doorlopen: http://www.transformerfor...er-won-t-charge-boot.html
Iemand nog andere tips?
Direct Ebay ingeschakeld en een third party lader gekocht. Vandaag ontvangen en nog laadt hij niet. Het gaat dus om zowel de tablet als dock die niet oplaadt. Er komt trouwens een gek geluidje uit deze lader, dus mogelijk is hij gewoon DOA. Heb al contact gezocht me de verkoper, dus nog even afwachten.
Het vreemde is nu:
- originele lader met een andere USB-kabel erin laadt mijn Nexus 7 en Galaxy S4 gewoon op (wordt gezien als AC).
- originele kabel in de PC gedaan en de tablet wordt gewoon herkend als externe opslag en ik kan perfect kopieren/plakken etc.
- tablet uit en zodra ik de USB-kabel erin stop, gaat de tablet ook gewoon aan. Dus hij krijgt wel een signaal.
Dus het lijkt erop dat de kabel en de lader afzonderlijk prima werken, maar op de tablet dus niet (goed). Lader ook al in de vriezer gehad, maar dat helpt ook niet. Ik heb het idee dat hij de 15V gewoon niet activeert ofzo.
Ik ga deze guide toch nog even helemaal doorlopen: http://www.transformerfor...er-won-t-charge-boot.html
Iemand nog andere tips?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Misschien toch een defect in de kabel ?Smarron schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:31:
Hmm, mijn TF laadt sinds een paar weken niet meer op, zomaar ineens. Uiteraard veel gelezen de afgelopen jaren over slechte laders, kabels en soms accu's.
Het vreemde is nu:
Iemand nog andere tips?
Dat de nexus wel wil laden zegt niet zoveel. Het gaat om de 15v.
Ja, ik denk dat hij het inderdaad maar 'half' doet. Dus enkel op USB 2.0 en dat hij die 15v niet goed kan activeren. Ik kan de komende week een andere originele (werkende) lader testen, dan weet ik sowieso meer.jobr schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:34:
[...]
Misschien toch een defect in de kabel ?
Dat de nexus wel wil laden zegt niet zoveel. Het gaat om de 15v.
Ik heb een groot aantal reacties hierboven gelezen over het oranje lampje van het docking station dat blijft branden en de batterij die snel leegloopt. Ik heb dat ook. Is dat dus met 100% zekerheid de batterij van het docking station die kapot is / aan het gaan is?
Asus heb ik gebeld en die hadden het over kalibratie van de batterij en dat zou op te lossen zijn door een harde reset.
Kan iemand mij op de goede weg helpen naar een (juiste) oplossing?
Asus heb ik gebeld en die hadden het over kalibratie van de batterij en dat zou op te lossen zijn door een harde reset.
Kan iemand mij op de goede weg helpen naar een (juiste) oplossing?
Zoek anders even hier of stel je vraag daar.
Mijn TF101 werd steeds trager en haperde steeds vaker. In december had ik nog een volledige reset gedaan, maar dat heeft niet al te lang iets opgeleverd.
Vandaag besloten er een andere ROM op te zetten. Het is de KatKiss 4.4.2 rom geworden. Tot nu toe (een paar uur) loopt de transformer aanzienlijk vlotter en soepeler.
Ik ben benieuwd!
Vandaag besloten er een andere ROM op te zetten. Het is de KatKiss 4.4.2 rom geworden. Tot nu toe (een paar uur) loopt de transformer aanzienlijk vlotter en soepeler.
Ik ben benieuwd!
Hoe heb je dat gedaan, ik zit nog op stock en heb nog nimmer geroot.
Ik ben zelf ook een totale nitwit op het gebied, maar door deze blog toch maar een poging gewaagd http://blog.biernacki.ca/...ck-to-android-kitkat-4-4/
Het was inderdaad redelijk eenvoudig te doen
Het was inderdaad redelijk eenvoudig te doen
Even zien of er is door te komen. Dank ervoor.
Ik wil upgraden van Katkiss 4.3.2 naar Katkiss 4.4.2 en met titanium back-up m'n apps back uppen, zodat ik niet alles weer opnieuw hoef te installeren. Echter zijn er twee account in gebruikt op de tablet. Hoe kan ik er voor zorgen dat allebij de accounts gebackupt worden? Gewoon een back-up onder elk account draaien?
Een tita backup draait toch niet onder een account. Het maakt een backup van alle apps volgens mij.gabberjoost schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:56:
Ik wil upgraden van Katkiss 4.3.2 naar Katkiss 4.4.2 en met titanium back-up m'n apps back uppen, zodat ik niet alles weer opnieuw hoef te installeren. Echter zijn er twee account in gebruikt op de tablet. Hoe kan ik er voor zorgen dat allebij de accounts gebackupt worden? Gewoon een back-up onder elk account draaien?
ik ben aan het kijken voor nieuwe tablet. Ik wil deze eventueel weggeven. Ik dacht aan tf701t.
Ga ik hier op voorruit en is daar makkelijk custom firmare op te zetten? Als er weinig verschil is dan blijf ik bij de tf101 ik ben er nog steeds tevreden over.
Ga ik hier op voorruit en is daar makkelijk custom firmare op te zetten? Als er weinig verschil is dan blijf ik bij de tf101 ik ben er nog steeds tevreden over.
Heb nu zelf een asus memopad 10 fhd gehaald.
Het scherm heeft een hogere resolutie wat wel heel mooi is.
Snellere proc. Wat hem wel soepeler laat draaien, en het geluid is veel beter.
Veel harder en voller van klank.
Dus ik ben er zeer tevreden over ten opzichte van me vorige asus.
Hoe het met de 701 zit weet ik niet.
Het scherm heeft een hogere resolutie wat wel heel mooi is.
Snellere proc. Wat hem wel soepeler laat draaien, en het geluid is veel beter.
Veel harder en voller van klank.
Dus ik ben er zeer tevreden over ten opzichte van me vorige asus.
Hoe het met de 701 zit weet ik niet.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Heb dit toevallig ook gedaan en voorlopig heel tevreden over deze ROM!, het lijkt wel een nieuw toestelGerd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:08:
Mijn TF101 werd steeds trager en haperde steeds vaker. In december had ik nog een volledige reset gedaan, maar dat heeft niet al te lang iets opgeleverd.
Ik ben benieuwd!
[ Voor 3% gewijzigd door Yoma666 op 28-03-2014 13:12 ]
Na twee weken nog zeer tevreden. Ik zat eigenlijk te denken aan een nieuwe, maar dat geld kan ik voorlopig in mijn zak houdenYoma666 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:11:
[...]
Heb dit toevallig ook gedaan en voorlopig heel tevreden over deze ROM!, het lijkt wel een nieuw toestel
Nou, vanochtend had ik bijna mijn transformer in de prullenbak geflikkerd, ik was het helemaal zat echt zo traag als het maar zijn kan... Ik dacht ik kijk nog een laatste keer in dit topic en ik ga een nieuwe kopen.
Na het zien van zoveel tevreden berichtjes over KatKiss, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en maar eens begonnen met rooten, ik wilde hem tenslotte toch in de prullenbak gooien.
Ik heb er absoluut geen ervaring mee, ik heb netjes alles op stock rom staan (telefoon, en 2 tablets). Ik de bovenstaande link maar als guide gebruikt en voila in 15 min. een compleet "nieuwe" tablet. Whoow dat voelt weer goed aan, lekker vlot en met je googleaccount heb je zo alles weer terug en wat nog belangrijker is, ik ben al die meuk van asus kwijt
Ben blij dat ik dit gedaan heb, weer een tevreden Transformer gebruiker !
Na het zien van zoveel tevreden berichtjes over KatKiss, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en maar eens begonnen met rooten, ik wilde hem tenslotte toch in de prullenbak gooien.
Ik heb er absoluut geen ervaring mee, ik heb netjes alles op stock rom staan (telefoon, en 2 tablets). Ik de bovenstaande link maar als guide gebruikt en voila in 15 min. een compleet "nieuwe" tablet. Whoow dat voelt weer goed aan, lekker vlot en met je googleaccount heb je zo alles weer terug en wat nog belangrijker is, ik ben al die meuk van asus kwijt
Ben blij dat ik dit gedaan heb, weer een tevreden Transformer gebruiker !
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Zie nogal wat tegengestelde berichten, maar heeft iemand de Ziggo TV goed functionerend in de KatKiss op de Asus Transformer 101. Ik heb verschillende varianten van de .apk geprobeerd. Bij de ene stopt het beeld en gaat het geluid door na 30 seconden; bij de andere gaat beeld en geluid door, maar gaat het beeld hortend en stotend verder na 30 seconden. Iemand tips?
Ik heb zojuis m'n Katkiss geupgrade naar 4.4.2, maar hoe doen jullie dat om all je apps weer terug te krijgen?
Ik dacht dat je met je google account (back-up en herstel) automatisch alles weer kon laten installeren, maar die optie kan ik nergens vinden.
Ik had wel met titanium backup een backup gemaakt, en nu is 'ie alles weer aan het installeren, maar voor elke individuele app moet ik weer toestemming geven. Dat schiet ook niet op...
Ik dacht dat je met je google account (back-up en herstel) automatisch alles weer kon laten installeren, maar die optie kan ik nergens vinden.
Ik had wel met titanium backup een backup gemaakt, en nu is 'ie alles weer aan het installeren, maar voor elke individuele app moet ik weer toestemming geven. Dat schiet ook niet op...
Als je de pro versie hebt van TiBu, kan je ook in batches restoren.
Je hoeft er niks voor te doen, de playstore moet even geupdate worden en daarna gaat die vanzelf aan de gang....gabberjoost schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:05:
Ik heb zojuis m'n Katkiss geupgrade naar 4.4.2, maar hoe doen jullie dat om all je apps weer terug te krijgen?
Heb ook gisteren de KatKis rom geinstalleerd. Apps kwamen spontaan terug
. Wel vreemd is de Kindle-app. Na een deinstallatie blijft die telkens weer terugkomen.
De ROM is, na een halve dag ervaring, errug lekker! Voelt heel vloeiend allemaal.
De ROM is, na een halve dag ervaring, errug lekker! Voelt heel vloeiend allemaal.
Ik heb een Asus TF101 en daar staat KatKiss 4.4 op, geloof vanaf 23 maart. Toestel is ook geroot.
Het probleem is dat de tablet niet meer aan gaat als ik de aan/uit knop 1x indruk.
Als de tablet word uitgezet of hij gaat zelf in standby gaat hij niet meer aan na 1x de knop in te drukken. Houd ik de knop ingedrukt start de tablet opnieuw op.
Heb Dalvik en de gewone cache al gewist en ook al een oudere versie erop gezet, dat helpt niet.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen voordat ik alles ga formatteren en weer opnieuw begin.
Ik heb er twrp op staan.
Het probleem is dat de tablet niet meer aan gaat als ik de aan/uit knop 1x indruk.
Als de tablet word uitgezet of hij gaat zelf in standby gaat hij niet meer aan na 1x de knop in te drukken. Houd ik de knop ingedrukt start de tablet opnieuw op.
Heb Dalvik en de gewone cache al gewist en ook al een oudere versie erop gezet, dat helpt niet.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen voordat ik alles ga formatteren en weer opnieuw begin.
Ik heb er twrp op staan.
Hier nog geen problemen, al gaat voor mijn gevoel de accu iets minder lang mee. Kan natuurlijk ook aan een app liggen.
Het is al een oud ding. Misschien begeeft hij het gewoon en staat het los van de ROM.
Het is al een oud ding. Misschien begeeft hij het gewoon en staat het los van de ROM.
Het is weer opgelost. Ligt gelukkig niet aan het apparaat zelf maar aan de eigenaar.kwaazaar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:17:
Hier nog geen problemen, al gaat voor mijn gevoel de accu iets minder lang mee. Kan natuurlijk ook aan een app liggen.

Ik heb namelijk bij de instellingen onder "Performance", "Govenor" een andere instelling aangevinkt, namelijk "interactive". Wat die precies doet weet ik niet maar als ik mijn tablet aanzette kreeg ik geen beeld. Instelling gewijzigd in "performace" en hij werkt weer prima.
Ik had eergisteren, begin van de avond, die instelling veranderd en de rest van de avond tv gekeken op de tablet. Aan de lader gegooid en niet meer uitgezet. 's ochtend in standby gezet, meegenomen naar beneden en daar ff mail checken. Dus niet. Opnieuw flashen hielp ook niet.
Vanavond druk ik weer de tablet aan, geen beeld, maar wel een geluidje van een melding van de homewizard. Dus hij ging aan
Gelukkig.
Het lijkt er op dat het scherm van mijn Asus TF101 is overleden, wederom. Ruim een jaar terug heb ik (nog net binnen de garantie) het scherm al eens laten vervangen maar toen ik hem vrijdag wilde aanzetten gaf mijn Transformer wederom geen teken van leven.
Als ik hem via HDMI aansluit op de tv dan heb ik wel gewoon beeld en de geluiden doen het ook gewoon dus het is echt het scherm. Vraag is: heeft het nog zin dat ding te laten repareren? Ik vond al een website van een bedrijf dat het voor 127 euro doet maar dan kom je al aardig richting de prijs van een medium midrange tablet en waarschijnlijk kun je 2e hands ook al een mooie krijgen voor die prijs.
Als ik hem via HDMI aansluit op de tv dan heb ik wel gewoon beeld en de geluiden doen het ook gewoon dus het is echt het scherm. Vraag is: heeft het nog zin dat ding te laten repareren? Ik vond al een website van een bedrijf dat het voor 127 euro doet maar dan kom je al aardig richting de prijs van een medium midrange tablet en waarschijnlijk kun je 2e hands ook al een mooie krijgen voor die prijs.
Ik heb spijt van de 'upgrade' naar KatKiss. De hele tablet is nu langzamer en crasht soms zelfs. Vooral grafisch laat hij het afweten. Zelfs bij grafische websites. Zo zat ik gisteren bij itailor en overhemdje bij elkaar te klikken en begon het scherm eerst te flikkeren en even later reageerde de tablet helemaal niet meer. Helaas heb ik ook geen back-ups gemaakt van m'n originele rom .
Sinds vanmorgen wil onze TF101 niet meer opstarten. Vanmorgen eerst deed hij het nog, maar toen we hem even later wil aan wilden doen, reageerde hij nergens meer op. Al geprobeerd met de reset knop, powerknop 30 seconden ingedrukt houden etc,
Helemaal nul comma niks repsons. Aangesloten op de lader zie je gewoon het lampje aangaan en hij laadt ook op tot het lampje groen is maar thats it.
Ding is van 11 mei 2012, dus natuurlijk net buiten de garantie. Heeft het zin om asus te bellen of is het gewoon einde verhaal?
Helemaal nul comma niks repsons. Aangesloten op de lader zie je gewoon het lampje aangaan en hij laadt ook op tot het lampje groen is maar thats it.
Ding is van 11 mei 2012, dus natuurlijk net buiten de garantie. Heeft het zin om asus te bellen of is het gewoon einde verhaal?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ik heb hetzelfde. Denk dat ik terug ga naar Revolver van Gnufabio. Wel een stap terug van 4.4.2 naar 4.2.1 maar Revolver deed het in elk geval altijd goed zover ik me nog kan herinneren.kwaazaar schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:40:
Ik heb spijt van de 'upgrade' naar KatKiss. De hele tablet is nu langzamer en crasht soms zelfs. Vooral grafisch laat hij het afweten. Zelfs bij grafische websites. Zo zat ik gisteren bij itailor en overhemdje bij elkaar te klikken en begon het scherm eerst te flikkeren en even later reageerde de tablet helemaal niet meer. Helaas heb ik ook geen back-ups gemaakt van m'n originele rom .
De wereld van ECHT bruikbare alternatieve roms is zo groot niet, volgens mij. Alleen voor de aller populairste smartphones of tablets is het werkbaar (muv roms die gewoon gestripte versies van orginele roms zijn uiteraard).Hurricane schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:26:
[...]
Ik heb hetzelfde. Denk dat ik terug ga naar Revolver van Gnufabio. Wel een stap terug van 4.4.2 naar 4.2.1 maar Revolver deed het in elk geval altijd goed zover ik me nog kan herinneren.
Heb ik ook wel eens gehad, het klinkt misschien raar maar ik heb al 2 transformers hiermee uit "deepsleep" gehaald. Gewoon op de powerknop blijven drukken, niet ingedrukt houden maar aan/uit kan soms wel eens 5 min. duren....AngelDust schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:33:
Sinds vanmorgen wil onze TF101 niet meer opstarten. Vanmorgen eerst deed hij het nog, maar toen we hem even later wil aan wilden doen, reageerde hij nergens meer op. Al geprobeerd met de reset knop, powerknop 30 seconden ingedrukt houden etc,
Ik heb vorige week geupgrade naar KatKiss v29. Deze doet het vooralsnog WEL goed (en is 4.4.3!). Ben dus weer even blij met KatKisskwaazaar schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:02:
[...]
De wereld van ECHT bruikbare alternatieve roms is zo groot niet, volgens mij. Alleen voor de aller populairste smartphones of tablets is het werkbaar (muv roms die gewoon gestripte versies van orginele roms zijn uiteraard).
Ik draai KatKiss V29 en wilde veranderen van Dalvik naar Art. Hiervoor was een reboot nodig.
Echter nu start hij niet meer door. Hij blijft maar hangen op het laadscherm (de vier gekleurde cirkels die om de kat heen draaien). Ik heb al geprobeerd om de herstarten naar recovery, en dan de cache en system te wipen en weer opnieuw KatKiss V29 erop te flashen, maar dat helpt niet. Hij blijft maar booten...
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Echter nu start hij niet meer door. Hij blijft maar hangen op het laadscherm (de vier gekleurde cirkels die om de kat heen draaien). Ik heb al geprobeerd om de herstarten naar recovery, en dan de cache en system te wipen en weer opnieuw KatKiss V29 erop te flashen, maar dat helpt niet. Hij blijft maar booten...
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
factory reset?
Je komt wel de recovery in dus blijkbaar?
Je komt wel de recovery in dus blijkbaar?
Sinds de laatste update van de youtube-app, loopt de app vast op het moment dat ik een filmpje wil afspelen. Onwerkbaar, dus. De app start wel gewoon op, maar filmpjes afspelen is er niet meer bij. Ik heb de katkiss 4.4.2. ROM geïnstalleerd.
Iemand een idee hoe ik YouTube weer werkend krijg (verwijderen en opnieuw installeren heb ik al geprobeerd)
Alvast bedankt!
Iemand een idee hoe ik YouTube weer werkend krijg (verwijderen en opnieuw installeren heb ik al geprobeerd)
Alvast bedankt!
Nadat ik na m'n ART akkefietje Katkiss V29 opnieuw geinstalleerd had, werkt Youtube weer prima.
Heb ook Katkiss, en heb hetzelfde probleem.Gerd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:21:
Sinds de laatste update van de youtube-app, loopt de app vast op het moment dat ik een filmpje wil afspelen. Onwerkbaar, dus. De app start wel gewoon op, maar filmpjes afspelen is er niet meer bij. Ik heb de katkiss 4.4.2. ROM geïnstalleerd.
Alvast bedankt!
Ik wilde een oudere versie van Youtube installeren, maar tot mijn verbazing lukt dit niet.
Ook de oplossing van een oudere versie van YouTube had ik al geprobeerd, maar dat leverde bij mij ook niets op
Ik heb momenteel versie 4.4.4 v32 geïnstalleerd en de YouTube app werkt zonder problemen.
Waarschijnlijk wordt mij tf101 dadelijk vervangen door de tf303cl tablet.
Alleen wacht ik hier nog mee omdat deze nog in 1 webshop verkrijgbaar is.
Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de tf101 zeker als je hem geroot. Dan zijn de mogelijkheden groter. Maar ik wil een andere tablet wat sneller is.
Alleen wacht ik hier nog mee omdat deze nog in 1 webshop verkrijgbaar is.
Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de tf101 zeker als je hem geroot. Dan zijn de mogelijkheden groter. Maar ik wil een andere tablet wat sneller is.
Hmm, ik ben nog steeds tevreden met de tf101 (rooted + Custom Rom)
Maar als er een "waardige" opvolger komt ben ik over.
(Asus, goed dock, simpel te rooten en een ARHD rom.)
Maar als er een "waardige" opvolger komt ben ik over.
(Asus, goed dock, simpel te rooten en een ARHD rom.)
Sinds lange tijd de TF101 ook weer uit de kast gehaald. Mijn oplader bleek kapot en toen ik er 1 uit China had over laten komen, deed hij nog steeds niks. Bleek dat die lader ook kapot was. Pas getest bij een vriend die de TF201 heeft.
Dus heb er nogmaals 3 uit China laten overkomen en de 1e werkt perfect, dus deze ga ik weer gebruiken! Ik had de laatste versie van KatKiss er al opstaan en deze werkt echt zeer soepel. Ik ben nu al een tijdje de Nexus 7 (2013) gewend en de TF101 doet het toch nog erg goed daarmee vergeleken.
Ik ga hem nu als een soort jukebox gebruiken. Veel muziek streamen via mijn Synology en via BT naar mijn versterker. Ideaal om te browsen door alle lijsten en lekker van muziek te genieten.
Dus heb er nogmaals 3 uit China laten overkomen en de 1e werkt perfect, dus deze ga ik weer gebruiken! Ik had de laatste versie van KatKiss er al opstaan en deze werkt echt zeer soepel. Ik ben nu al een tijdje de Nexus 7 (2013) gewend en de TF101 doet het toch nog erg goed daarmee vergeleken.
Ik ga hem nu als een soort jukebox gebruiken. Veel muziek streamen via mijn Synology en via BT naar mijn versterker. Ideaal om te browsen door alle lijsten en lekker van muziek te genieten.
Ik heb momenteel nog de Katkiss 4.3 rom op m’n TF101 staan. Deze werkt prima, echter als ik video’s wil afspelen in chrome (of chrome beta) dan loopt de chrome vast en sluit zich af.
Android Browser werkt wel goed.
Dit gebeurt met embedded video’s op sites, maar ook op youtube.com (youtube app werkt wel weer goed).
Zou dit probleem verholpen worden met een upgrade naar 4.4? ik lees juist in het 4.4 topic dat het daar voor komt en dat er wordt geadviseerd om dan te downgraden naar 4.3
Android Browser werkt wel goed.
Dit gebeurt met embedded video’s op sites, maar ook op youtube.com (youtube app werkt wel weer goed).
Zou dit probleem verholpen worden met een upgrade naar 4.4? ik lees juist in het 4.4 topic dat het daar voor komt en dat er wordt geadviseerd om dan te downgraden naar 4.3
Hoe ervaren jullie dit?Flash & HTML5 Video
Flash is not supported by default on KitKat, you can still use it with Dolphin Dolphin Browser:
Install Dolphin Browser, install or activate Dolphin JetPack in settings, install the latest flash plugin.
HTML5 video will only play full screen in the default browser & other browsers using the default webview.
If Chrome crashes on playing the video, try the beta or another older version(29.x)
Videos in de browser is, in mijn persoonlijke ervaring, altijd al gammel geweest. Kan ook zomaar een issue met Chrome zijn dat in de eerstvolgende update weer verholpen is.
Video's in mij browser doet het helemaal niet bij mij. Als ik een filmpje in Chrome wil kijken crasht de browser.
Maar het is inderdaad altijd zo brak geweest ik weet niet of dat komt door de tablet of door android zelf
Maar het is inderdaad altijd zo brak geweest ik weet niet of dat komt door de tablet of door android zelf
Inmiddels ook de 4.4.4 erop gezet en de youtube-app doet het weermike123 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 00:33:
Ik heb momenteel versie 4.4.4 v32 geïnstalleerd en de YouTube app werkt zonder problemen.
Ik heb ook v32 en geen problemen met youtube. Wat ik wel als probleem zie is dat de Horizon app van UPC er niet op werkt. Zodra je live wil kijken klapt hij er met een fout uit...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Heb je versie 4.4.4 v33 ook al geprobeerd?asing schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:28:
Ik heb ook v32 en geen problemen met youtube. Wat ik wel als probleem zie is dat de Horizon app van UPC er niet op werkt. Zodra je live wil kijken klapt hij er met een fout uit...
Met deze versie heb ik ook minder problemen om de ziggo tv app te gebruiken. Beeld en geluid blijven ook veel langer synchroon lopen. Heel af en toe start de tablet opnieuw op tijdens tv kijken. maar dat is niet dagelijks. Ook nog niet 1x in de week. Met gewoon spelen met de tablet blijft hij normaal werken.
Hoe zijn jullie bevindingen met de verschillende Transformers na langer gebruik? Ik heb een maand een TF201 Prime gehad, maar daarvan was de Wifi en GPS onwerkbaar. Al snel daarna ben ik op een Nexus overgegaan.
Nu staat het concept van de tranformer me nog steeds wel aan en vraag ik me af hoe dat in dagelijks gebruik is; gebruik je hem vaak in beide vormen, of 95% van de tijd als tablet?
Zijn er nog mensen die warmlopen voor de TF303CL?
Nu staat het concept van de tranformer me nog steeds wel aan en vraag ik me af hoe dat in dagelijks gebruik is; gebruik je hem vaak in beide vormen, of 95% van de tijd als tablet?
Bij ons word de TF101 (Katkiss 4.4 V33) elke dag zo'n 3 a 4 uur gebruikt al ruim 2 jaar lang. Ik maak veelvuldig gebruik van het toetsenbord als ik een email wil typen, flink aan het zoeken ben op google of als 'steun' voor het onder een normale hoek bekijken van het beeld zonder vasthouden.zAo schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:56:
Hoe zijn jullie bevindingen met de verschillende Transformers na langer gebruik? Ik heb een maand een TF201 Prime gehad, maar daarvan was de Wifi en GPS onwerkbaar. Al snel daarna ben ik op een Nexus overgegaan.
Op het Katkiss forum wordt altijd gejuicht over de snelheid van de TF101, maar naast mijn S4-mini vind ik het toch wel wat tegenvallen, hij is en blijft gewoon een 3 jaar oud model met oudere hardware.
De TF201 heeft volslagen zijn doel gemist door de slechte ontvangst van wifi (en GPS). Voor mij is dat altijd de reden geweest om deze niet aan te schaffen.
De TF303 zou ik niet kopen vanaf een TF101, omdat'ie geen enkele meerwaarde voor mij biedt: geen extra accu en geen hogere resolutie.
[ Voor 0% gewijzigd door JakeNL op 26-08-2014 16:53 . Reden: Katkiss ROM info toegevoegd ]
Ben je niet in de war met de TF103? De TF303 heeft wel degelijk betere specs dan de TF101. 😀JakeNL schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:52:
[...]
De TF303 zou ik niet kopen vanaf een TF101, omdat'ie geen enkele meerwaarde voor mij biedt: geen extra accu en geen hogere resolutie.
Er is een trucje om sommige flash filmpjes in chrome te bekijken. Start het filmpje zo snel mogelijk in full sreen modus, meestal knopje rechts onder, dat rechthoekje zeg maar. Als je het filmpje wilt afsluiten, pauzeer dan eerst en dan pas kan je terug uit fullscreen anders crasht hij alsnog.Evertt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:17:
Video's in mij browser doet het helemaal niet bij mij. Als ik een filmpje in Chrome wil kijken crasht de browser.
Ik heb met mijn Transformer nu het probleem dat ie geen rtlXL video's wilt afspelen. Hij begint wel met afspelen maar dan heel erg happerend net een slideshow en dan geeft ie na 20 sec aan dat de video niet afgspeeld kan worden. Nog meer Transformers hier last van en hoe kan ik dat eventueel oplossen?
Verwijderd
De site werkt prima hier op Katkiss #36 custom rom (met overclock naar 1.4Ghz). Ik moet wel eerst het afspeelvenster op fullscreen zetten, zoals Shodan hierboven aangeeft, anders crasht Chrome maar dat heb ik ook bij andere vids op webpagina's.Zonekill schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:42:
Nog meer Transformers hier last van en hoe kan ik dat eventueel oplossen?
---------
Overigens, Lollipop custom rom voor de TF101 is in de maak: http://forum.xda-develope.../development/rom-t2942560.
Ik bedoel eigenlijk in de RtlXL app maar goed. Het lukt mijn TF niet om een aflevering van VI af te spelen. Ik heb ook al 5 browsers geprobeerd. Mijn TF is stock met 4.0.3.Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:30:
[...]
De site werkt prima hier op Katkiss #36 custom rom (met overclock naar 1.4Ghz). Ik moet wel eerst het afspeelvenster op fullscreen zetten, zoals Shodan hierboven aangeeft, anders crasht Chrome maar dat heb ik ook bij andere vids op webpagina's.
---------
Overigens, Lollipop custom rom voor de TF101 is in de maak: http://forum.xda-develope.../development/rom-t2942560.
Baal er wel van dat ik niet even snel een aflevering kan kijken met mijn tf101.
De RTL XL app is bij mij sowieso ruk. Ik heb hem niet geprobeerd op de TF101, maar op mijn S4 en Nexus7 is het ook een drama om daar een aflevering op te kijken. Veel sliden van links naar rechts, terug, nog een keer opstarten etc. En opeens doet hij het en dan gaat het prima.
Denk dat het probleem dan ook behoorlijk in de app zelf zit en niet per se een probleem is van je Transformer.
Denk dat het probleem dan ook behoorlijk in de app zelf zit en niet per se een probleem is van je Transformer.
Ik ben overgestapt op de OmniROM ROM en geen problemen meer. De enige bug die ik tegenkom in inzoomen op Google Maps, maar die had KatKiss ook al.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Heb nu een uurtje gespeeld met Katkiss Lollipop en ben onder de indruk. De Transformer voelt veel sneller aan.
Die kreeg ik er niet op. Als je UPC hebt, kan je dat Horizon Go even testen? Zodra ik TV wil kijken crash het ding.
Ik heb helaas geen UPC. En Google Maps uit de Playstore crasht ook nog steeds.
Ik had ook installatieproblemen maar bleek dat ik eerst recovery moest upgraden naar TWRP 2.8.1.
Ik had ook installatieproblemen maar bleek dat ik eerst recovery moest upgraden naar TWRP 2.8.1.
Ik wil ook Lollipop op m'n TF101 zetten, echter hoe kan ik m'n TWRP updaten?
De meeste guides op internet wijzen je op goomanager, echter werkt deze bij mij niet (krijg melding: Unable to find update for your device, check back later).
De meeste guides op internet wijzen je op goomanager, echter werkt deze bij mij niet (krijg melding: Unable to find update for your device, check back later).
Ik heb via onderstaande link een zip gedownload en geflashed. Dan weer booten naar Android en daarna lollipop flashen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2434422
De nieuwe TWRP gewoon flashen met de oude TWRP, zoals je ook een ROM flasht?rutgerw schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:54:
Ik heb via onderstaande link een zip gedownload en geflashed. Dan weer booten naar Android en daarna lollipop flashen.
Helaas, het werkt niet. Krijg de melding 'failed'...
Net gedaan zonder problemen. Misschien de stap naar lollipop ook maar eens maken zodra bluetooth ook goed werkt.
Ik krijg bij mijn stock TF101 bij het opstarten vaak de melding dat DMclient is gestopt. Hij is dan ook traag. Wat is dat precies en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die melding niet meer krijg?
TF is nou altijd vrij traag en loopt soms vast. Is niet meer echt fijn om even snel te gebruikten, best erg teleurstellend voor een apparaat uit2011 dat €600,- kostte.
TF is nou altijd vrij traag en loopt soms vast. Is niet meer echt fijn om even snel te gebruikten, best erg teleurstellend voor een apparaat uit2011 dat €600,- kostte.
Recent een update van smoelenenboek danwel watskebeurt geïnstalleerd of verwijderd?
De DM geef mij direct rillingen, Direct Messaging, moeten we nu echt 24/7 "verbonden" zijn?
Mijn TF101 doet alle werkdagen z'n ding, naast me staan, en via m'n smartphone laten zien wat ik zoek.
(en dat is een HTC M7, eigenlijk al genoeg)
Juist het toetsenbord met Accu maakt dat de tf101 nog steeds volop gebruikt wordt, door mij dan
De DM geef mij direct rillingen, Direct Messaging, moeten we nu echt 24/7 "verbonden" zijn?
Mijn TF101 doet alle werkdagen z'n ding, naast me staan, en via m'n smartphone laten zien wat ik zoek.
(en dat is een HTC M7, eigenlijk al genoeg)
Juist het toetsenbord met Accu maakt dat de tf101 nog steeds volop gebruikt wordt, door mij dan
Wie kan mij helpen? Ik krijg op mijn T300f steeds de melding "vernieuwen mislukt. Probeer nogmaals". Wat is dit en wat kan ik eraan doen?
Dat ligt ws. aan de Asus Weather widget, hier staat voor de tf700 een oplossing: http://www.justanswer.com...t-when-startup-often.html
Als ik wifi direct aanzet dan reboot de TF101 elke keer.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Help dit probleem met mijn tf201
YouTube: HELP! Asus Transformer tf300 Stuck on load Screen
YouTube: HELP! Asus Transformer tf300 Stuck on load Screen
Ik had mijn tf101 al een maandje niet meer gebruikt, en nu weer uit de kast gehaald.
Hij reageert nu bijna niet meer. Soms is er dan even een kort moment dat hij toch lijkt te reageren, maar héél traag.
Ik draaide katkiss 4.4. Eerst een reset gedaan, geen resultaat, toen naar katkiss 5.0 gegaan, geen resultaat.
Ik dacht dat het misschien aan een fout kon liggen in de performance instellingen (bv. max clockspeed zeer laag) maar ook dat lijkt niet het probleem.
Iemand tips? Of is mijn tf101 dan toch aan zijn einde gekomen?
Hij reageert nu bijna niet meer. Soms is er dan even een kort moment dat hij toch lijkt te reageren, maar héél traag.
Ik draaide katkiss 4.4. Eerst een reset gedaan, geen resultaat, toen naar katkiss 5.0 gegaan, geen resultaat.
Ik dacht dat het misschien aan een fout kon liggen in de performance instellingen (bv. max clockspeed zeer laag) maar ook dat lijkt niet het probleem.
Probeer Lagfix anders eens (trim programma).
LagFix (fstrim) Free
Nu je het erover hebt, ik gebruik sinds BT het op LP doet de TF ook weer regelmatig en vond hem ook erg traag. Ik had LP met een full wipe geintalleerd. Na de trim lijkt het nu allemaal net weer wat vlotter te gaan.
Verder gewoon wat apps proberen die de processen wat in de gaten houden (Greenify bijv) en ik heb hem nu op max 1200Mhz draaien.
LagFix (fstrim) Free
Nu je het erover hebt, ik gebruik sinds BT het op LP doet de TF ook weer regelmatig en vond hem ook erg traag. Ik had LP met een full wipe geintalleerd. Na de trim lijkt het nu allemaal net weer wat vlotter te gaan.
Verder gewoon wat apps proberen die de processen wat in de gaten houden (Greenify bijv) en ik heb hem nu op max 1200Mhz draaien.
Nee, het is KatKiss.... Had ik ook. Op een gegeven moment moeten "unbricken" want hij deed echt niets meer. Nu al een hele tijd OnmiROM erop en dat werkt wel goed.Anton.net schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:03:
Ik had mijn tf101 al een maandje niet meer gebruikt, en nu weer uit de kast gehaald.
Hm, hopelijk ligt het hieraan. Heb je gewoon OmniRom over Katkiss geflashed? Of eerst nog andere stappen moeten ondernemen?asing schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:48:
[...]
Nee, het is KatKiss.... Had ik ook. Op een gegeven moment moeten "unbricken" want hij deed echt niets meer. Nu al een hele tijd OnmiROM erop en dat werkt wel goed.
Toch opmerkelijk, als je weet dat ik katkiss 4.4 al bijna een jaar vlekkeloos draaide..
Katkiss deed het bij mij ook een hele tijd, tot hij bij de laatste versie ineens slecht aan wilde, en als je wilde brwosen gewoon het hele ding uitzette. Ik dacht ook even dat hij stuk was. Maar een half jaar na OmniROM doet hij het nog steeds goed. Niet zo snel als KatKiss, maar in ieder geval stabiel.
Als hij het nog doet, ROM naar de SD kaart kopiëren. Daarna via de recovery formatteren, caches legen en dan flashen. Als hij niet meer aan wil, dan moet je aan de gang met de unbrick tool en de originele ROM. Daarna kan je naar Omni flashen.
Ik kan me herrinneren Dat er één partitie beschadigd was. Maar het is al een half jaar geleden dus behoorlijk vaag in mijn geheugen.
Als hij het nog doet, ROM naar de SD kaart kopiëren. Daarna via de recovery formatteren, caches legen en dan flashen. Als hij niet meer aan wil, dan moet je aan de gang met de unbrick tool en de originele ROM. Daarna kan je naar Omni flashen.
Ik kan me herrinneren Dat er één partitie beschadigd was. Maar het is al een half jaar geleden dus behoorlijk vaag in mijn geheugen.
Kan iemand mij een manier vertellen hoe de tft101 te rooten en TWRP erop te zetten zonder gebuik van een pc. Mijn aansluiting is stuk en laad alleen op via het dockingstation. Ik heb al het een en ander geprobeerd en gevonden op xda, maar geen succes.
[ Voor 17% gewijzigd door ros1978 op 08-04-2015 11:48 ]
Volgens mij heb je voor de meeste (zo niet alle) apparaten een Windows-pc nodig. Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien vanwege USB-support ofzo.ros1978 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:35:
Kan iemand mij een manier vertellen hoe de tft101 te rooten en TWRP erop te zetten zonder gebuik van een pc. Mijn aansluiting is stuk en laad alleen op via het dockingstation. Ik heb al het een en ander geprobeerd en gevonden op xda, maar geen succes.
Is echt je aansluiting kapot en niet je kabel?
[ Voor 4% gewijzigd door kwaazaar op 08-04-2015 19:28 ]
Ja heb vrijwel alles geprobeerd. De kabel is nog goed, maar heb voor de zekerheid een nieuwe besteld.kwaazaar schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:27:
[...]
Volgens mij heb je voor de meeste (zo niet alle) apparaten een Windows-pc nodig. Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien vanwege USB-support ofzo.
Is echt je aansluiting kapot en niet je kabel?
Je kan de tablet dan toch ook via het dockingstation aan je pc koppelen?
En Gelukt! hij loopt weer als een zonnetje! Ik had het nog niet via het dockingstation geprobeerd.Lizard schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:34:
Je kan de tablet dan toch ook via het dockingstation aan je pc koppelen?
Bedankt!!
Als ik 720p films/series kijk op de TF101, dan zal het langzame laden via een standaard usb aansluiting (in een vliegtuig) waarschijnlijk minder energie in de batterij stoppen dan dat het afspelen nodig heeft?
(ofwel, als ik films kijk terwijl hij via een standaard usb oplaadt, dan zal de batterij alsnog leeg raken?)
(ofwel, als ik films kijk terwijl hij via een standaard usb oplaadt, dan zal de batterij alsnog leeg raken?)
Ga daar maar wel vanuit. Schermverlichting is één van de grootste energie verbruikers. En laden via standaard USB is extreem traag.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:20:
Als ik 720p films/series kijk op de TF101, dan zal het langzame laden via een standaard usb aansluiting (in een vliegtuig) waarschijnlijk minder energie in de batterij stoppen dan dat het afspelen nodig heeft?
Standaard USB aansluiting is dacht ik onvoldoende om zelfs maar het opladen aan te zetten op de TF101.kwaazaar schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:16:
[...]
Ga daar maar wel vanuit. Schermverlichting is één van de grootste energie verbruikers. En laden via standaard USB is extreem traag.
Steek hem maar eens in een USB aansluiting van je PC, ik meen me te herinneren dat ie dan niet eens oplaadt, te weinig ampere. Enkel een "mediaverbinding".