Laat dat 'soms' maar wegZonekill schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:44:
[...]
Tja, met mijn pentium 3 was ook niks mis maar die gebruik ik nu ook niet meer..
Nee, er is eigenlijk niks mis alleen is ie soms wat traag en crashen apps soms.
Verwijderd
Ja maar is er dan geen enkele manier om flash te krijgen dan ?stefanf20 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:02:
[...]
Flash is uit Google Play gehaald. Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/83746/adobe-is-gestopt-met-aanbieden-van-flash-voor-android.html
Jawel.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:35:
[...]
Ja maar is er dan geen enkele manier om flash te krijgen dan ?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Handig zo'n opmerking.
En om even een luie tweaker bij te staan heb ik de link van de archieven opgezocht:
http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html
Ik hoop dat het duidelijk was dat het mij ook om dit ging:
Als hij even had gegoogled had hij al meteen geweten of het kon. Ik denk "ik haal die twijfel weg, mag hij het alleen zelf opzoeken". Of wordt ook nog verwacht dat ik de google query doe voor hem? En een stap-voor-stap handleiding schrijf, of nog beter, even langsgaan om het in persoon te doen?BabyXL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:48:
En om even een luie tweaker bij te staan heb ik de link van de archieven opgezocht:
http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik haal na het eten wel de flash van me tablet af die er nu op staat en post hem hier wel die zou gewoon moeten werken.
Niet overdrijven héh?LiquidT_NL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:53:
[...]
Ik hoop dat het duidelijk was dat het mij ook om dit ging:
[...]
Als hij even had gegoogled had hij al meteen geweten of het kon. Ik denk "ik haal die twijfel weg, mag hij het alleen zelf opzoeken". Of wordt ook nog verwacht dat ik de google query doe voor hem? En een stap-voor-stap handleiding schrijf, of nog beter, even langsgaan om het in persoon te doen?
Maarre, als je toch langs wil komen, ik kan nog wel een helpende tweaker gebruiken (beetje ruzie met mijn server). De koffie staat klaar.
Zou moeten werken hoor. 4.0.x is voor 4.0.3. Een reboot gedaan daarna?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:44:
Werkt nog nietbalen 4.0.x alleen mijn tablet kwam standaard met 4.0.3
Verwijderd
Reboot ja.BabyXL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:59:
[...]
Zou moeten werken hoor. 4.0.x is voor 4.0.3. Een reboot gedaan daarna?
Anyway die info voor 4.0.x stond op market place, Ik weet niet off het hoort te werken
Ik had 11.1 apk file ge download en installeert
Je eet laat, off doet er heel lang over.WeAreLegion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:55:
Ik haal na het eten wel de flash van me tablet af die er nu op staat en post hem hier wel die zou gewoon moeten werken.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 09:14 ]
Dat flash er niet meer is voor 4.1.1 zou mij tegen kunnen houden om dat te installeren.
Ikvind het juist een plus punt dat er tot nu toe flash support is.
Hoop dat ze op XDA een manier vinden om het toch te installeren op volgende versies.
Hoop dat ze op XDA een manier vinden om het toch te installeren op volgende versies.
Zolang je het geinstalleerd hebt, blijft het werken. Het wordt alleen niet meer ondersteund.xippie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:23:
Dat flash er niet meer is voor 4.1.1 zou mij tegen kunnen houden om dat te installeren.
En er zijn manieren om het toch te installeren zodra je op JB zit. Heb ik ook gedaan.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Toch vreemd dat mensen vast blijven houden aan Flash, ikzelf heb het niet (meer) en mis het ook niet. Waar hebben jullie het voor nodig?
Ik eet laat en heb veel te doen, en sta op punt om naar Italie te gaan, als ik daar ben en ik vergeet het niet zal ik hem posten. Ik heb er wel op gmail staan die vanaf me telefoon komt ook android, zouden de zelfde moeten zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:23:
[...]
Reboot ja.
Anyway die info voor 4.0.x stond op market place, Ik weet niet off het hoort te werken
Ik had 11.1 apk file ge download en installeert
[...]
Je eet laat, off doet er heel lang over.
gamekings.tv, gametrailers, escapist magazine, mijn eigen website (tja al 4 jaar niks aan gedaan...), heel veel filmpjes worden allemaal nog met flash getoond en ik zie weinig mogelijkheden om html5 te gebruiken. Sommige sites kan het wel maar moet je premium zijn. Er worden nog ontiechelijk veel filmpjes in flash gedraaid. Tweakers zelf kan er ook wat van. Geen idee of dat met html 5 kan?? Edit: ja filmpjes zijn hier wel in html5 beschikbaar. Misschien scheelt het dat ik ICS+ browser gebruik die flash ondersteunt waardoor ik de html 5 mogelijkheid niet zie?BabyXL schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:17:
Toch vreemd dat mensen vast blijven houden aan Flash, ikzelf heb het niet (meer) en mis het ook niet. Waar hebben jullie het voor nodig?
[ Voor 11% gewijzigd door Shodan op 25-08-2012 13:13 ]
Denk dat het aan dat laatste ligt, want veel van de dingen die je noemt (gamekings, gametrailers) werken op een iPad, zonder flash dus, ook gewoon probleemloos. Flash is gewoon een aflopende zaak, die trend is al een tijdje geleden ingezet en zal, nu Adobe er zelf op mobile mee gestopt is, alleen maar sneller doorzetten.Shodan schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:11:
[...]
gamekings.tv, gametrailers, escapist magazine, mijn eigen website (tja al 4 jaar niks aan gedaan...), heel veel filmpjes worden allemaal nog met flash getoond en ik zie weinig mogelijkheden om html5 te gebruiken. Sommige sites kan het wel maar moet je premium zijn. Er worden nog ontiechelijk veel filmpjes in flash gedraaid. Tweakers zelf kan er ook wat van. Geen idee of dat met html 5 kan?? Edit: ja filmpjes zijn hier wel in html5 beschikbaar. Misschien scheelt het dat ik ICS+ browser gebruik die flash ondersteunt waardoor ik de html 5 mogelijkheid niet zie?
Verwijderd
Thnx ga ik proberen
Werkt nu wel, Alleen in standaard browser nog niet in chrome.
Nu hoeft er ieder geval ook geen custom firmware op, Had dit op tomtec tablet die naar 1 jaar bricked.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 16:11 ]
Dat is dus wel het kromme. Ik moet mijn browser in ipad modus zetten om de filmpjes te laten werken. Standaard laat hij flash zien. Google chrome werkt dus niet goed met gametrailers en gamekings.jasjenl schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:53:
[...]
Denk dat het aan dat laatste ligt, want veel van de dingen die je noemt (gamekings, gametrailers) werken op een iPad, zonder flash dus, ook gewoon probleemloos. Flash is gewoon een aflopende zaak, die trend is al een tijdje geleden ingezet en zal, nu Adobe er zelf op mobile mee gestopt is, alleen maar sneller doorzetten.
Verwijderd
Laten ze dan in 1x uitfaseren, Zo lang er sites flash blijven gebruiken blijf je gewoon van afhankelijk.
Dat is wel wat krom ja, want met Chrome op een iPad werken die sites wel goed.Shodan schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:40:
[...]
Dat is dus wel het kromme. Ik moet mijn browser in ipad modus zetten om de filmpjes te laten werken. Standaard laat hij flash zien. Google chrome werkt dus niet goed met gametrailers en gamekings.
Tja, dat ligt natuurlijk vooral aan de site bouwers. Maar ik denk dat zodra er steeds minder bezoekers naar sites komen die flash vereisen omdat er steeds meer mensen geen flash hebben, het wel wat sneller zal gaan met de overstap naar html5. In de praktijk loop ik in ieder geval op een iPad nog maar af en toe tegen het gemis van flash aan.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:50:
Laten ze dan in 1x uitfaseren, Zo lang er sites flash blijven gebruiken blijf je gewoon van afhankelijk.
[ Voor 41% gewijzigd door jasjenl op 25-08-2012 23:30 ]
Op een of andere manier moet het altijd zo, gewoon stoppen met ondersteunen. Zo hebben we ook jaren last gehad van IE specifieke sites wat pas werd opgelost toen Chrome groot werd (Firefox en Opera was het nog niet gelukt, die groep gebruikers was toch te oninteressant blijkbaar om enige moeite voor te doen). En nog steeds heb je van die sites zoals de school van mijn dochter waar sommige attachments zoals een lesrooster (natuurlijk Excel want waarom zou je niet aannemen dat iedereen dat wel heeft) alleen met IE te downloaden zijn vanwege activex troep.jasjenl schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:27:
Tja, dat ligt natuurlijk vooral aan de site bouwers. Maar ik denk dat zodra er steeds minder bezoekers naar sites komen die flash vereisen omdat er steeds meer mensen geen flash hebben, het wel wat sneller zal gaan met de overstap naar html5.
Radicaal kappen is vaak de enige mogelijkheid en heeft ook risicos omdat het bij de concurrent wel werkt. Wat dat aan gaat heeft Android nu het voordeel dat veel sites al zijn aangepast vanwege de iPad/iPhone.
Nu nog hopen dat sites bij het zien van een Android user agent niet meer meteen in mobiele telefoon modus springen. Op tablets is dat reuze irritant. Maar daarvoor moet de tablet markt nog wat groter worden...
Verwijderd
Weet iemand hoe het zit met pixel garrantie na 1 dag al stuck pixel gevonden zwart midden op scherm
Als je hem online gekocht hebt kun je hem binnen de afkoelingsperiode van 7 dagen zonder opgaaf van redenen terugsturen. Vraag de leverancier om retour procedure, de procedure start op het moment dat jij hebt aangegeven het product te willen retourneren.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:49:
Weet iemand hoe het zit met pixel garrantie na 1 dag al stuck pixel gevonden zwart midden op scherm
Als je hem in een "off-line" winkel gekocht hebt dan heb je pech, vaak ligt de grens op meer dan 3 kapotte pixels.
Verwijderd
Online bij mediamarkt kan toch ook gewoon terug gaan naar mediamarkt ?
edit:
Nvm domme vraag.
Op pakbon staat dat binnen 14 dagen kan retouren omruilen off geld terug kosteloos.
Dan nog mischien vraag ?
Iemand ervaringen met pixels snel stuck gaan off dood, Op deze tablet ?
edit:
Nvm domme vraag.
Op pakbon staat dat binnen 14 dagen kan retouren omruilen off geld terug kosteloos.
Dan nog mischien vraag ?
Iemand ervaringen met pixels snel stuck gaan off dood, Op deze tablet ?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 18:42 ]
Scholen zijn weer begonnen, dus de TF101 + dock weer volop in gebruik.
Misschien een app fout maar ik was vandaag in Quick office Pro bezig en ineens, boem klatsch weg (zat tussen Quick office Pro en Polaris office (bestandje te lezen) te bladeren... Iemand enig idee?
Ook zat ik wel eens met een luisterend oor, terwijl ik ineens een flits zag op mijn scherm. Sprong die snel aan en weer uit, meer mensen last van? En weten jullie waar het eventueel aan ligt?
Misschien een app fout maar ik was vandaag in Quick office Pro bezig en ineens, boem klatsch weg (zat tussen Quick office Pro en Polaris office (bestandje te lezen) te bladeren... Iemand enig idee?
Ook zat ik wel eens met een luisterend oor, terwijl ik ineens een flits zag op mijn scherm. Sprong die snel aan en weer uit, meer mensen last van? En weten jullie waar het eventueel aan ligt?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Hoe kan ik een clean install doen waarmee alle gegevens verwijderd worden? Maakt niet uit welke methode ik kies, de bestanden op het interne geheugen blijven gewoon staan (films, foto's, programma mappen, etc.)
Via de recovery (Volume Down indrukken bij het opstarten).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat heb ik gedaan. Ik meen iets van fabrieksinstellingen en clear cache (system en nog 2 andere meen ik. Ik ben nu niet thuis dus kan het niet nagaan) Maar dan blijven de bestanden er nog steeds op staan.
De facebook app op de TF101 ziet er heel anders uit dan op een android telefoon. Als ik naar profielen ga kan ik nergens naar bijvoorbeeld foto's kijken of zie ik de "timeline" foto nergens. Weet iemand toevallig hoe dit kan? Beide geupdate naar de laatste versie
Staan die bestanden niet op je SDCard?Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 03:43:
Dat heb ik gedaan. Ik meen iets van fabrieksinstellingen en clear cache (system en nog 2 andere meen ik. Ik ben nu niet thuis dus kan het niet nagaan) Maar dan blijven de bestanden er nog steeds op staan.
Je echte SDCard, niet het interne geheugen. Je interne geheugen heet namelijk SDCARD. Je echte SDCard staat onder /Removable/Sdcard/
Lekker logisch
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ja idd. Welke imbeciel heeft dat verzonnen?!Xyphoid schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:52:
[...]
Staan die bestanden niet op je SDCard?
Je echte SDCard, niet het interne geheugen. Je interne geheugen heet namelijk SDCARD. Je echte SDCard staat onder /Removable/Sdcard/
Lekker logisch
Nee ze staan echt op het interne geheugen zelf (voor de zekerheid geprobeerd met de SD kaart eruit). Als ik naar interne geheugen ga staat er bovenaan inderdaad sdcard. Misschien moet ik maar eens een andere recovery proberen. Ik zag net deze staan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818452
Flash anders even opnieuw de firmware.
Hier lees je hoe dat moet.
Dan weet je zeker dat alles verwijderd is.
Hier lees je hoe dat moet.
Dan weet je zeker dat alles verwijderd is.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Is er een mogelijkheid om de Google Chrome browser full screen te krijgen? Op een tablet is de scherm ruimte beperkt dus wil ik dat de browser full screen is. De standaard browser doet dat wel goed!
Verwijderd
Goede avond,
Sinds kort herkend mijn pc de tablet niet meer, in het verleden was het wel mogelijk om de tablet met de pc te verbinden.
Als ik de tablet op de pc aansluit krijg ik de volgende melding: Het USB apparaat wordt niet herkend.
Ik heb al tot 2 keer toe de drivers geïnstalleerd en verwijderd, maar niets lijkt te helpen. Ook niet de utilities die je via de Asus website kan downloaden.
Ik heb nog een laatste redmiddel: de harde reset, maar daar wil ik nog even mee wachten, misschien weet iemand hier een oplossing of in ieder geval wat het probleem is. Als allerlaatste redmiddel zou ik hem denk ik moeten opsturen, want hij valt nog binnen de garantie termijn.
Transformer TF101
B70KAS267237
Niet geroot, up to date tot laatste OTA update.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Zijn er dingen die ik hier zelf aan kan doen?
Groet, Brenda
Sinds kort herkend mijn pc de tablet niet meer, in het verleden was het wel mogelijk om de tablet met de pc te verbinden.
Als ik de tablet op de pc aansluit krijg ik de volgende melding: Het USB apparaat wordt niet herkend.
Ik heb al tot 2 keer toe de drivers geïnstalleerd en verwijderd, maar niets lijkt te helpen. Ook niet de utilities die je via de Asus website kan downloaden.
Ik heb nog een laatste redmiddel: de harde reset, maar daar wil ik nog even mee wachten, misschien weet iemand hier een oplossing of in ieder geval wat het probleem is. Als allerlaatste redmiddel zou ik hem denk ik moeten opsturen, want hij valt nog binnen de garantie termijn.
Transformer TF101
B70KAS267237
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Zijn er dingen die ik hier zelf aan kan doen?
Groet, Brenda
Ik ben helemaal niet bekend met root enzo maar aangezien de tf geen update gaat krijgen ben ik genoodzaakt om te gaan rooten. Ik heb Android 4.1 op mijn Samsung Galaxy Nexus en ik wil het dolgraag op mijn tf hebben. Mijn vraag is of er al een stabiele Rom is voor de tf. Ik wil graag stock want ik wil dat al mijn apps naar behoren gaan werken. Iemand die hier het antwoord op weet? Bij voorbaat bedankt.
Geen update? Dat is nieuw, bron?RoloTomassie schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:28:
Ik ben helemaal niet bekend met root enzo maar aangezien de tf geen update gaat krijgen ben ik genoodzaakt om te gaan rooten.
Wat ik tot nu gehoord heb is dat de TF201, TF300 en TF700 de update in elk geval krijgen en de TF101 mogelijk als het kan. Het is dus helemaal niet uitgesloten. De TF300 versie is uitgerold, andere versies nog niet. Met andere woorden, men zit nog midden in het beschikbaar maken van Jelly Bean.
Heb je ergens gelezen dat de TF101 de update helemaal niet zal gaan krijgen? Als dat inmiddels besloten is dan is dat nieuws want dan moeten de TF101 gebruikers naar andere oplossingen zoeken. Maar volgens mijn informatie is het zo ver nog niet en is het gewoon geduld hebben (net als de TF201 en TF700 gebruikers).
Ik heb een paar weken JB (zowel AOSP als CM-X) gedraaid, maar er zitten nog teveel bugs in waardoor hij gewoon niet 100% vlekkeloos draait. Op dit moment ben ik dus weer terug naar het extreem stabiele ICS (Megatron).RoloTomassie schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:28:
Ik ben helemaal niet bekend met root enzo maar aangezien de tf geen update gaat krijgen ben ik genoodzaakt om te gaan rooten. Ik heb Android 4.1 op mijn Samsung Galaxy Nexus en ik wil het dolgraag op mijn tf hebben. Mijn vraag is of er al een stabiele Rom is voor de tf. Ik wil graag stock want ik wil dat al mijn apps naar behoren gaan werken. Iemand die hier het antwoord op weet? Bij voorbaat bedankt.
Ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Ik heb geen idee of er een officiele JB voor de TF101 uitkomt aangezien ik mij enkel nog bezig hou met custom roms, maar de custom JB roms zijn gewoon nog niet stabiel genoeg.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Welke rom heb je precies geprobeerd?
Het schijnt dat deze rom stabiel is met bar weinig bugs. Ik was aan het overwegen die te proberen.
Ik gebruik ook metgatron, met Guevor Kernel, maar ik heb (met 22.6 kernel) toch SOD problemen na 100+ uur. Ik probeer nu 21.5 kernel, maar die is weer net iets langzamer.
Edit, Wat wel een probleem is, is dat de dock key notificaties niet in beeld verschijnen (dus als je bijvoorbeeld volume regelt, dan zie je daar geen feedback van) en sommigen hebben nog steeds SOD's. Misschien toch maar even wachten op een volgende versie...
Het schijnt dat deze rom stabiel is met bar weinig bugs. Ik was aan het overwegen die te proberen.
Ik gebruik ook metgatron, met Guevor Kernel, maar ik heb (met 22.6 kernel) toch SOD problemen na 100+ uur. Ik probeer nu 21.5 kernel, maar die is weer net iets langzamer.
Edit, Wat wel een probleem is, is dat de dock key notificaties niet in beeld verschijnen (dus als je bijvoorbeeld volume regelt, dan zie je daar geen feedback van) en sommigen hebben nog steeds SOD's. Misschien toch maar even wachten op een volgende versie...
[ Voor 25% gewijzigd door Shodan op 05-09-2012 08:48 ]
Ik heb een probleem en een vraag.
Eerst mijn vraag welke waarschijnlijk simpel is maar waar ik geen antwoord op kan vinden (?)
Ik heb een mini-hdmi > hdmi kabel gekocht en de TF101 aangesloten op mijn tv. Maar wat moet ik doen om het beeld op tv te krijgen? En welke player ondersteund dit ook? (Gebruik nu MX player, eventueel een betere player hoor ik altijd graag)
Ik draai Revolver-4.2.0_TF101_Gnufabio
En nu mijn probleem. Mijn facebook werkt niet zoals hij werkt op een iPhone of android toestel. Als ik bijvoorbeeld het profiel opzoek van Mark Zuckerberg (ofwel iemand die niet in mijn vrienden lijst staat) dan krijg ik de volgende schermen:
iPhone (3GS, laatste fb versie)
Hier kun je gewoon foto's bekijken en alles zien wat je op de computer ook kunt zien

Android (Samsung S2, fb versie weet ik niet. Niet mijn telefoon)
Ook hier kun je gewoon foto's bekijken en alles zien wat je op de computer ook kunt zien

Op mijn TF101 (laatste fb versie, ik heb hem in origineel formaat gelaten zodat je eventueel alles kunt zien)
Op de TF101 kan ik niet eens het profiel bekijken, alleen de info pagina.

Daarom een profiel gepakt die ik wel in mijn vrienden lijst heb (wel censuur gebruikt)
iPhone

Asus TF101
Hier kun je weer zien dat ik geen foto's en andere dingen kan bekijken wat normaal op android wel kan (zie Samsung S2)

Hoe kan dit? Hebben meer mensen hier last van? En wat kan ik er aan doen?
Eerst mijn vraag welke waarschijnlijk simpel is maar waar ik geen antwoord op kan vinden (?)
Ik heb een mini-hdmi > hdmi kabel gekocht en de TF101 aangesloten op mijn tv. Maar wat moet ik doen om het beeld op tv te krijgen? En welke player ondersteund dit ook? (Gebruik nu MX player, eventueel een betere player hoor ik altijd graag)
En nu mijn probleem. Mijn facebook werkt niet zoals hij werkt op een iPhone of android toestel. Als ik bijvoorbeeld het profiel opzoek van Mark Zuckerberg (ofwel iemand die niet in mijn vrienden lijst staat) dan krijg ik de volgende schermen:
iPhone (3GS, laatste fb versie)
Hier kun je gewoon foto's bekijken en alles zien wat je op de computer ook kunt zien

Android (Samsung S2, fb versie weet ik niet. Niet mijn telefoon)
Ook hier kun je gewoon foto's bekijken en alles zien wat je op de computer ook kunt zien

Op mijn TF101 (laatste fb versie, ik heb hem in origineel formaat gelaten zodat je eventueel alles kunt zien)
Op de TF101 kan ik niet eens het profiel bekijken, alleen de info pagina.

Daarom een profiel gepakt die ik wel in mijn vrienden lijst heb (wel censuur gebruikt)
iPhone

Asus TF101
Hier kun je weer zien dat ik geen foto's en andere dingen kan bekijken wat normaal op android wel kan (zie Samsung S2)

Hoe kan dit? Hebben meer mensen hier last van? En wat kan ik er aan doen?
Ik gebruikte eerst ook de Facebook app en had hetzelfde probleem.
Ik heb de app verwijderd en ga nu via de internetbrowser naar facebook (heb een link op mijn startscherm gezet). Nu zie ik weer alles.
Ik heb de app verwijderd en ga nu via de internetbrowser naar facebook (heb een link op mijn startscherm gezet). Nu zie ik weer alles.
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 02:18:
De facebook app op de TF101 ziet er heel anders uit dan op een android telefoon. Als ik naar profielen ga kan ik nergens naar bijvoorbeeld foto's kijken of zie ik de "timeline" foto nergens. Weet iemand toevallig hoe dit kan? Beide geupdate naar de laatste versie
Ten overvloede, maar sowieso is de facebook app vrij sloom. Ik prefereer ook gewoon de mobiele site tegenwoordig. Of een alternatieve client als Friendcaster.tjw schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 08:16:
Ik gebruikte eerst ook de Facebook app en had hetzelfde probleem.
[...]
Anders is het gewoon wachten op een update ben ik bang!
Is het Keyboard Dock voor de TF101 eigenlijk nog te krijgen ergens in Nederland? (online of in echte winkel).
Ik ben bang dat je aangewezen bent op eBay, Marktplaats of hier op V&A. Nieuw is die niet meer te koop.PieterAelse schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:17:
Is het Keyboard Dock voor de TF101 eigenlijk nog te krijgen ergens in Nederland? (online of in echte winkel).
Sinds een paar dagen sluit de standaard browser gewoon regelmatig spontaan af. Heel raar, hoe kan dat ineens? nog meer hier last van?
Yup, hier ook. Niet de standaard rom trouwens. Heb nu Opera erop gezet en dat werkt wel goed zonder afsluiten/crash van de browser.
Hey, dat heb ik ook opeens, met ICS+ browser.
Opera doet het beter. Chrome werkt slecht bij mij (stopt vaak met laden e.d.)
Opera doet het beter. Chrome werkt slecht bij mij (stopt vaak met laden e.d.)
Hier ook het hierboven beschreven probleem met de ICS+ brwoser en dan vooral met www.telegraaf.nl
Iemand die mij kan helpen met mijn hdmi output? Lijkt mij iets simpels toch? Heb helaas geen ander apparaat met een mini-HDMI uitgang..
En bij wie werkt facebook wel zoals het hoort?Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:22:
En nu mijn probleem. Mijn facebook werkt niet zoals hij werkt op een iPhone of android toestel. Als ik bijvoorbeeld het profiel opzoek ... [knip]
[ Voor 10% gewijzigd door Markos op 10-09-2012 22:47 ]
Bij mij sluit Dolphin sinds een paar dagen spontaan af.Zonekill schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:03:
Sinds een paar dagen sluit de standaard browser gewoon regelmatig spontaan af. Heel raar, hoe kan dat ineens? nog meer hier last van?
Nee, ik vind het nog steeds een top apparaat, maar inderdaad wel met wat nukken, allemaal software gerelateerd.
Nu ik de 21.5 kernel van Guevor gebruik (icm Megatron) gaat hij na 120+ uur nog niet in SOD, dus hopelijk heb ik dat probleem eindelijk opgelost...
Nu ik de 21.5 kernel van Guevor gebruik (icm Megatron) gaat hij na 120+ uur nog niet in SOD, dus hopelijk heb ik dat probleem eindelijk opgelost...
en hoe is het met de accu drain? sinds de laatste update loopt bij mij de accu erg snel leeg (en er zijn er meer die deze klacht hebben gekregen na de laatste update) voor de laatste update hoefde ik hem 1x per 1,5week op te laden en nu is het om de dag!!Shodan schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:42:
Accu drain is iets van 5-6% per nacht denk ik. Vind ik wel acceptabel. Ik zal het eens nader in de gaten houden.
Helaas.... Nu net SOD + drain gehad, Geen enkele Kernel werkt goed, ik geef het op. Ik zal met SOD's moeten leren leven ben ik bang. Misschien een keer JB eropzetten alles van te voren compleet wipen en hopen op het beste.
Helaas.... Nu net SOD + drain gehad, Geen enkele Kernel werkt goed, ik geef het op. Ik zal met SOD's moeten leren leven ben ik bang. Misschien een keer JB eropzetten alles van te voren compleet wipen en hopen op het beste.
[ Voor 50% gewijzigd door Shodan op 11-09-2012 17:30 ]
Verwijderd
Iemand??
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:33:
Goede avond,
Transformer TF101
B70KAS267237
Groet, Brenda
@Brenda, harde reset van je tablet lijkt me nutteloos denk eerder aan de USB-drivers van de pc (daar lijkt mij het probleem te liggen....)
[ Voor 18% gewijzigd door cilo op 11-09-2012 20:43 ]
Huh? SOD + drain is toch al lang geleden opgelost in de standaard ROM. Ik heb er in ieder geval al in geen weken meer één gehad. Maar in de custom ROM's speelt dat probleem nog? Dan zou ik het wel weten. Of bieden die custom ROM's dan zoveel voordelen dat je die SOD's er voor over hebt?Shodan schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:56:
Accu drain is iets van 5-6% per nacht denk ik. Vind ik wel acceptabel. Ik zal het eens nader in de gaten houden.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.cilo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:42:
@Brenda, harde reset van je tablet lijkt me nutteloos denk eerder aan de USB-drivers van de pc (daar lijkt mij het probleem te liggen....)
Helaas heb ik dat al meermalen geprobeerd op verschillende pc's (op de zaak en thuis).
De tablet wordt maar niet herkend door welke pc/laptop dan ook.
Zou het misschien aan de hardware liggen? En dat ik hem daarvoor helaas moet opsturen?
Andere opties die ik nog kan proberen?
ken je iemand met dezelfde tablet? of iig de kabel? wellicht dat die beschadigd is
Geen idee of dat voor iedereen geldt bij standaard ROM? Velen hebben ook geen last bij custom ROMs. Ik vind vooral de snelheidwinst (icm overklokken) fijn. Maar misschien dat ik een keer een standaard ROM probeer, Eigenlijk wil ik echter JB proberen, maar als daar ook SOD's zijn ga ik misschien wel terug naar standaard, kijken hoe dat is.hostje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:58:
[...]
Huh? SOD + drain is toch al lang geleden opgelost in de standaard ROM. Ik heb er in ieder geval al in geen weken meer één gehad. Maar in de custom ROM's speelt dat probleem nog? Dan zou ik het wel weten. Of bieden die custom ROM's dan zoveel voordelen dat je die SOD's er voor over hebt?
Waarom wil je de tablet aan de PC aansluiten? In principe zou je alles draadloos moeten kunnen. Ik heb 'm nog nooit aan de PC gehangen...Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:07:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik dat al meermalen geprobeerd op verschillende pc's (op de zaak en thuis).
Zou het misschien aan de hardware liggen? En dat ik hem daarvoor helaas moet opsturen?
Vertel inderdaad eens wat je wilt bereiken? Ik kan ook alles draadloos, heb nooit de behoefte om de Transformer aan een pc te hangen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:07:
[...]
Bedankt voor je reactie.
om films of andere data over te zetten misschien. gaat met kabel veel sneller dan moeten pielen met draadloos.
Gaat misschien wel sneller maar dan kan je ook eventueel het micro sd kaartje eruit halen, als die erin zit en die in een kaartlezer stoppen.Hurricane schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:25:
om films of andere data over te zetten misschien. gaat met kabel veel sneller dan moeten pielen met draadloos.
Ik gebruik "wifi file explorer". Programma start je op op de tablet, je ziet het ip adres en poort nummer en dat voer je in in je browser en hup, kopiëren maar.
Mijn tablet heeft een vast ip adres en heb op mijn bureaublad een snelkoppeling gemaakt. "http://192.168.10.123:8000//Removable/MicroSD/" wel zonder de " "-jes.
Ik kom nu meteen op mijn micro sd kaart.
Werkt ook met mijn Samsung Galaxy S.
Sinds kort werkt bij mij Google Maps niet meer. De app start wel op, maar sluit daarna ook heel snel weer af. Ik heb Maps al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niets opgeleverd. Kennen jullie dit probleem en is er een oplossing voor?
ik heb exact hetzelfde probleem. er valt niet meer te werken met mapsGerd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:48:
Sinds kort werkt bij mij Google Maps niet meer. De app start wel op, maar sluit daarna ook heel snel weer af. Ik heb Maps al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niets opgeleverd. Kennen jullie dit probleem en is er een oplossing voor?
Ik herken deze problemen (gelukkig) niet.Gerd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:48:
@degenen die problemen hebben: geef aan welke Android versie, welke update, wel of geen root of andere modificatie, enz.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
1. Naar je geïnstalleerde apps gaan.Gerd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:48:
2. Maps selecteren.
3. Daar het cache en data leegmaken.
4. Herstart in je recovery.
5. Maak ff de Dalvik cache leeg.
6. herstart.
Als dit nog niet werkt ff de oude maps (die standaard installed staat) testen (door de huidige te verwijderen) en kijken of die ook problemen geeft. Zoja, dan stap 1 t/m 6 doen en dan kijken of het nog het geval is.
Anders zou ik het niet weten.
Zelfde probleem hier. Maps openen en wat op de kaart scrollen, maar binnen enkele seconden sta je weer op het bureaublad.oltk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:31:
[...]
ik heb exact hetzelfde probleem. er valt niet meer te werken met maps
stock, laatste android versie. geen modificaties. ik ga bovenstaande tips eens proberen.gambieter schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:03:
@degenen die problemen hebben: geef aan welke Android versie, welke update, wel of geen root of andere modificatie, enz.
dit lijkt te werken! thanxBabyXL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:24:
[...]
1. Naar je geïnstalleerde apps gaan.
2. Maps selecteren.
6. herstart.
Als dit nog niet werkt ff de oude maps (die standaard installed staat) testen (door de huidige te verwijderen) en kijken of die ook problemen geeft. Zoja, dan stap 1 t/m 6 doen en dan kijken of het nog het geval is.
Sorry hoor, maar ik ben een totale noob in dit soort dingen. Hoe herstart je in je recovery? Wat is de Dalvik cache en hoe maak je 'm leeg?BabyXL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:24:
[...]
1. Naar je geïnstalleerde apps gaan.
2. Maps selecteren.
6. herstart.
Hmm. Ik ga er van uit dat jij je tablet niet geroot hebt? Probeer het eens zonder stap 4 en 5?Gerd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:52:
[...]
Sorry hoor, maar ik ben een totale noob in dit soort dingen. Hoe herstart je in je recovery? Wat is de Dalvik cache en hoe maak je 'm leeg?
Inderdaad niet geroot en de stock-android erop. Helaas hebben je tips niet geholpen. Maps knalt er nog steeds uitBabyXL schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:26:
[...]
Hmm. Ik ga er van uit dat jij je tablet niet geroot hebt? Probeer het eens zonder stap 4 en 5?
Tja, daar was ik wel bang voor. Enige wat ik mij kan bedenken is terugzetten naar fabriek instellingen.Gerd schreef op zondag 16 september 2012 @ 01:05:
[...]
Inderdaad niet geroot en de stock-android erop. Helaas hebben je tips niet geholpen. Maps knalt er nog steeds uit
Automatisch speelt hij in ieder geval niet op de tv af. Dus hoe moet ik het dan doen?
Automatisch speelt hij in ieder geval niet op de tv af. Dus hoe moet ik het dan doen?
Ga je nu elke keer deze vraag posten als je eerder geen reactie hebt gehad? Ik heb hem al zeker 3x voorbij zien komen nu.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:23:
Weet je zeker dat het niet gewoon aan je ROM ligt, en zou je het niet gewoon in de desbetreffende thread op XDA vragen? Gezien vrijwel iedereen waar hij het WEL doet, hij automatisch overschakelt.
Ik wacht gewoon netjes op een reactie, maar als die er niet komt herhaal ik hem idd nog een keer. Niet helemaal de manier zoals het zou moeten, maar ik herhaal hem pas als het meer dan 25 posts geleden is (dus als hij niet op last te zien is). Waarom? Omdat er sowieso een aantal hier zijn die ook een hdmi kabel gebruiken en daardoor dus vrij snel antwoord kunnen geven of ik wel of niet iets extra moet doen om het beeld op extern scherm te krijgen. Dat hij automatisch overspringt kan ik niet vinden. Het is toch een feit dat posts van meer dan 25 posts terug zelden gelezen zullen worden en er zit elke keer bijna een week tussen.
Als jij hem al 2x voorbij ziet komen en het antwoord weet, Waarom dan niet even helpen? Als ik mensen kan helpen doe ik dat ook
Als jij hem al 2x voorbij ziet komen en het antwoord weet, Waarom dan niet even helpen? Als ik mensen kan helpen doe ik dat ook
Verwijderd
Het is inderdaad mijn bedoeling om het voornamelijk voor bestandsoverdracht te gebruiken, zoals het overzetten van back up's, muziek en foto's. Ik heb er geen los sd-kaartje in zitten en wil dus alles via de kabel overzetten zoals ik het altijd deed.mike123 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:05:
[...]
Gaat misschien wel sneller maar dan kan je ook eventueel het micro sd kaartje eruit halen, als die erin zit en die in een kaartlezer stoppen.
Ik gebruik "wifi file explorer". Programma start je op op de tablet, je ziet het ip adres en poort nummer en dat voer je in in je browser en hup, kopiëren maar.
Mijn tablet heeft een vast ip adres en heb op mijn bureaublad een snelkoppeling gemaakt. "http://192.168.10.123:8000//Removable/MicroSD/" wel zonder de " "-jes.
Ik kom nu meteen op mijn micro sd kaart.
Werkt ook met mijn Samsung Galaxy S.
Natuurlijk is werken in de cloud een oplossing, maar werken met een kabeltje vind ik voor grote bestanden makkelijker en sneller.
Bovendien wil ik ooit mijn transformer rooten en dan moet waarschijnlijk ook via de pc gebeuren (nog niet in verdiept, maar zo werkte het met mijn htc desire ook)
Maar vooral: het moet gewoon werken, want voorheen herkende mijn pc wel de transformer.
Ik heb nu zo'n beetje alles uitgesloten (andere pc geprobeerd, andere transformer met mijn eigen kabel), uren gegoogled hierover en ik denk dat ik hem onder garantie maar eens laat bekijken. Hopelijk kan Asus eruit komen waar het aan ligt.
Voor de goede orde mijn versie: niet geroot, android 4.0.3
Ik blijf het hier wel volgen, want heb al een heleboel goede tips hier voorbij zien komen
Ik heb dan wel Android Revolution erop staan, maar volgens mij is dit 'n algemeen iets en moet 't automatisch gaan. Zo niet, dan zou ik 'n reflash oid. overwegen.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:23:
Leden,
Ik gebruikte ES file explorer om films te streamen vanaf mijn computer naar mijn transformer. Sinds de update van de file explorer werkt het niet meer.
Wanneer ik een film wil streamen krijg je de melding dat de film eerst voledig gedownload moet worden.
Iemand suggesties ?
Ik gebruikte ES file explorer om films te streamen vanaf mijn computer naar mijn transformer. Sinds de update van de file explorer werkt het niet meer.
Wanneer ik een film wil streamen krijg je de melding dat de film eerst voledig gedownload moet worden.
Iemand suggesties ?
Bubble met MX player
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik gebruik BSPlayer. Dan heb je ES File Explorer niet meer nodig. BSPlayer kan namelijk direct in je gedeelde map kijken en vandaar dus bestanden afspelen. En .srt bestanden met subtitles pakt ie ook meeMoohtje schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:23:
Leden,
Iemand suggesties ?
Ik kijk mijn 720p series ermee op mijn Padfone. Mijn TF101 was net iets te langzaam voor 720p over Wifi.
[ Voor 7% gewijzigd door Xyphoid op 17-09-2012 11:01 ]
Beter zelfs, als je geen ondertitels erbij hebt gaat die zelf zoeken! (Mits je dat ingesteld hebt natuurlijk).Xyphoid schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:59:
[...]
En .srt bestanden met subtitles pakt ie ook mee
BS player zeg je?
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Het is getypt, i.p.v. iemand te laten herhalen kan je het gewoon zelf teruglezen?CeesKees schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:14:
BS player zeg je?
Heel erg bedankt XyphoidXyphoid schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:59:
[...]
Ik gebruik BSPlayer. Dan heb je ES File Explorer niet meer nodig. BSPlayer kan namelijk direct in je gedeelde map kijken en vandaar dus bestanden afspelen. En .srt bestanden met subtitles pakt ie ook mee
Ik kijk mijn 720p series ermee op mijn Padfone. Mijn TF101 was net iets te langzaam voor 720p over Wifi.
Handig dat van de ondertitelingen.
Ik heb zelf ook 720p series geprobeerd af te spelen maar dat ging inderdaad niet soepel.
Het is getypt, i.p.v. iemand te laten herhalen kan je het gewoon zelf teruglezen?
*Epic*CeesKees schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:14:
BS player zeg je?
Als je niet zo snel kan lezen, kan ik het ook langzamer tikken hoor...
*shit*
Accesoires topic stond in een ander tabje open
Linkje erbij voor semi-relevant-geblaat dan maar. Nakebod in "Accesoires voor de Asus Eee Pad Transformer TF101"
Accesoires topic stond in een ander tabje open
Linkje erbij voor semi-relevant-geblaat dan maar. Nakebod in "Accesoires voor de Asus Eee Pad Transformer TF101"
[ Voor 151% gewijzigd door Nakebod op 17-09-2012 22:25 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Is er iemand die en de TF101 en de Nexus 7 heeft? Ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen. wordt de TF101 dan overbodig???? Ik weet de verschillen wel tussen de 2 (en snap ook dat het afhankelijk is van persoonlijke voorkeuren), maar ben vooral op zoek naar ervaringen van iemand die beiden heeft.
Ik heb een flyer en een TF101 + dock. Ik gebruik ze beide, moet zeggen dat ik de 7" overal mee naam toe neem dus dan gebruik ik hem automatisch meer. Voor thuis is een 10" wel fijner, en een tobo al helemaal. Dusz, doe mij een 7" transformer met wacom scherm graagDirkweggeman schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:56:
Is er iemand die en de TF101 en de Nexus 7 heeft? Ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen. wordt de TF101 dan overbodig???? Ik weet de verschillen wel tussen de 2 (en snap ook dat het afhankelijk is van persoonlijke voorkeuren), maar ben vooral op zoek naar ervaringen van iemand die beiden heeft.
vraagje: mijn TF201 had nooit wifi problemen thuis. Nu opeens kan hij (alleen) mijn eigen router niet meer vinden, maar wel de wifi's van buren (meerderen). Echter, mn laptop en mn smartphone werken gewoon prima op mn wifi.
Ik probeer erachter te komen wat nou precies het probleem veroorzaakt: Tablet of router (Linksys E4200).
Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit beter kan specificeren?
Ik heb al met mn telefoon gekeken met de app Wifi Analyzer. Die vindt mijn router ook niet (heel soms komt ie op), dus krijg het idee dat het mn router is, maar aan de andere kant zegt support bij Cisco:"de rest werkt wel gewoon, dus het moet aan je tablet liggen".
Het rare blijft dat hij wel andere routers ziet, en niet mn eigen home router die 2 meter verder ligt (en ik nu deze post via verstuur).
Anyone? thanks
Ik probeer erachter te komen wat nou precies het probleem veroorzaakt: Tablet of router (Linksys E4200).
Ik heb al met mn telefoon gekeken met de app Wifi Analyzer. Die vindt mijn router ook niet (heel soms komt ie op), dus krijg het idee dat het mn router is, maar aan de andere kant zegt support bij Cisco:"de rest werkt wel gewoon, dus het moet aan je tablet liggen".
Het rare blijft dat hij wel andere routers ziet, en niet mn eigen home router die 2 meter verder ligt (en ik nu deze post via verstuur).
Anyone? thanks
De kans is aannemelijker dat 1 apparaat een beetje gaar is en in de helft van de gevallen niet werkt (router), dan dat 2 apparaten dat doen (telefoon+tablet). Router al gewoon gereset?
router gereset ja, hielp niet. Wat je aangeeft zou er op moeten duiden dat het aan tablet ligt, aangezien mn laptop en smartphone beide prima werken via wifi - ze zien m'n wifi connection ook gewoon (zeer goed signaal). Enkel m'n TF prime ziet mn wifi niet, maar wel die van mn buren....
Heb zo'n geintje ook wel eens gehad, maar dan met een telefoon. Even router op een ander kanaal instellen helpt mogelijk... (mogelijk kun je met Wifi Analyzer op je telefoon zien welk kanaal het minst druk is)jahallow schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:46:
vraagje: mijn TF201 had nooit wifi problemen thuis. Nu opeens kan hij (alleen) mijn eigen router niet meer vinden, maar wel de wifi's van buren (meerderen). Echter, mn laptop en mn smartphone werken gewoon prima op mn wifi.
Anyone? thanks
[ Voor 3% gewijzigd door Tovenaar op 21-09-2012 14:22 ]
Die ICS+ browser is een ramp. Dat ding blijft maar crashen. Sinds ik de boat browser er op heb gezet, is het eindelijk weer normaal browsen zonder crashes. Wat een verademing.homernt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:22:
[...]
Voor ICS gebruikte ik ook de stock browser en die crachde wel eens maar daar kon ik mee leven maar bij ICS is dat erger geworden en ICS browser+ was wat mij betreft net zo erg maar die draaid ook op de stock browser dus dat is niet zo gek[]. ik draai nu al meer dan een maand de Boat browser. Stabiel en snel genoeg.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3