Dan doen we deze ook: [ROM][WIP][PREVIEW] CyanogenMod 10.0 Preview Edition!Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:18:
AOSP Jelly Bean 4.1.1 custom om!
Werkt bij jullie de automatische brightness?
Als ik dat aanzet, gaat 'ie altijd naar minimaal, ongeacht of ik in het donker of licht zit...
Als ik dat aanzet, gaat 'ie altijd naar minimaal, ongeacht of ik in het donker of licht zit...
Wij zijn nu een paar maanden verder. Heeft iemand al een mini-hdmi <> hdml kabels gevonden?
Ik zoek nl zulke kabel om mijn transformer 101 te verbinden met mijn pc-scherm met hdmi aansluiting. Kan iemand mij tippen welke en waar ik hem kan kopen?
Ik zoek nl zulke kabel om mijn transformer 101 te verbinden met mijn pc-scherm met hdmi aansluiting. Kan iemand mij tippen welke en waar ik hem kan kopen?
Lidy
Dat is toch niet zo bijzonder? Bijvoorbeeld op DealExtreme of Kabeltje.com.truffel50 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:01:
Heeft iemand al een mini-hdmi <> hdml kabels gevonden?
Of zoek je iets anders?
Ik heb hem dus besteld bij kabeltjes.com. HQ HDMI - HDMI Mini kabel 1,5 meter. (male)7o9 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:13:
[...]
Dat is toch niet zo bijzonder? Bijvoorbeeld op DealExtreme of Kabeltje.com.
Of zoek je iets anders?
Ik hoop dat het de goede is.
Dank je.
Lidy
Hmm. Heb je geen TV met internet? Dan kun je gewoon streamen met bijvoorbeeld de Media House app naar je tv vanaf de Transformer.truffel50 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:11:
[...]
Ik heb hem dus besteld bij kabeltjes.com. HQ HDMI - HDMI Mini kabel 1,5 meter. (male)
Ik hoop dat het de goede is.
Dank je.
EDIT ik zie dat je het naar je PC-monitor wil doen. Ik zal niet gaan zeuren waarom je dat eigenlijk wil doen met de PC voor je neus, maar dat werkt natuurlijk ook. Even de standaard Windows 7 DLNA-server aan zetten, idem op je Transformer (via MyNet) and Bob's your uncle.
[ Voor 22% gewijzigd door Ceejay op 19-07-2012 17:23 ]
CM10 voor de TF101 werkt feitelijk al schitterend. Hier en daar nog enkele bugs maar is al bruikbaar als dagelijkse ROM. Je voelt de boter wel maar mijn Galaxy Nexus is (uiteraard) nog steeds boteriger.
Yep, bij die ik heb doet ie dat ook.gabberjoost schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:43:
Werkt bij jullie de automatische brightness?
Het hoeft niet perse naar de pc, tv kan ook. Media House werkt niet. Die kan alleen van pc naar tv.Ceejay schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:19:
[...]
Hmm. Heb je geen TV met internet? Dan kun je gewoon streamen met bijvoorbeeld de Media House app naar je tv vanaf de Transformer.
EDIT ik zie dat je het naar je PC-monitor wil doen. Ik zal niet gaan zeuren waarom je dat eigenlijk wil doen met de PC voor je neus, maar dat werkt natuurlijk ook. Even de standaard Windows 7 DLNA-server aan zetten, idem op je Transformer (via MyNet) and Bob's your uncle.
Ik wil eigenlijk van Transformer naar tv of pc.
Met de kabel werkt het perfect van TF naar pc en tv.
[ Voor 3% gewijzigd door truffel50 op 20-07-2012 14:36 ]
Lidy
hmm... het lijkt erop dat de TF101 toch nog JB gaat krijgen... (zie comment van Asus op Facebook)
Ik denk niet dat het al beslist is of hij komt of niet,Reley schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:29:
hmm... het lijkt erop dat de TF101 toch nog JB gaat krijgen... (zie comment van Asus op Facebook)
Ik denk dat Asus met een dubbel gevoel zit
Waarschijnlijk willen ze de update wel geven ( aangezien de xoom die ook heeft)
Maar ze willen niet de kans lopen om weer allemaal problemen en bugs tegenkomen zoals bij de vorige updates....
Asus to update Transformer Pad, Prime and Infinity to Jelly Bean in coming months
Dear valued ASUS customer,
At ASUS, one of the key commitments we make to our customers is a relentless drive to deliver the best user experience. We constantly strive to achieve this goal through our ‘Design Thinking’ philosophy that includes regular software and firmware updates for our products.
We are pleased to announce that many of our tablet products are scheduled to receive an update to Android 4.1, Jelly Bean. The ASUS Transformer Pad, ASUS Transformer Pad Prime and ASUS Transformer Pad Infinity are all scheduled to receive Android 4.1 updates in the coming months. We will provide further guidance on our expected timeframes for these updates near their release.
We are still investigating Jelly Bean updates for other devices, but we are not in a position to confirm whether any other products will be eligible for an update at the moment.
Thank you for your continued support.
Dear valued ASUS customer,
At ASUS, one of the key commitments we make to our customers is a relentless drive to deliver the best user experience. We constantly strive to achieve this goal through our ‘Design Thinking’ philosophy that includes regular software and firmware updates for our products.
We are pleased to announce that many of our tablet products are scheduled to receive an update to Android 4.1, Jelly Bean. The ASUS Transformer Pad, ASUS Transformer Pad Prime and ASUS Transformer Pad Infinity are all scheduled to receive Android 4.1 updates in the coming months. We will provide further guidance on our expected timeframes for these updates near their release.
We are still investigating Jelly Bean updates for other devices, but we are not in a position to confirm whether any other products will be eligible for an update at the moment.
Thank you for your continued support.
Ik gebruik regellmatig een (logitech standaard) muis met de transformer als ik gewoon aan tafel zit is dat veel fijner.
Maar eens in de zoveel tijd dan werkt de muis niet meer goed de aanwijzer blijft dan soms even staan tijdens een bewegen van de muis. Hebben andere hier ook last van?
Het enige wat dan helpt is tablet herstarten.
Maar eens in de zoveel tijd dan werkt de muis niet meer goed de aanwijzer blijft dan soms even staan tijdens een bewegen van de muis. Hebben andere hier ook last van?
Het enige wat dan helpt is tablet herstarten.
Kan ook van Transformer naar tv of pc. Even de mediaserver van de transformer aanzetten in MyNet (Asus-app). Dan kun je daarna als source ook lokale bestanden vanaf de TF streamen in Media House. Echt geen kabel voor nodig.truffel50 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:36:
[...]
Het hoeft niet perse naar de pc, tv kan ook. Media House werkt niet. Die kan alleen van pc naar tv.
Ik wil eigenlijk van Transformer naar tv of pc.
Met de kabel werkt het perfect van TF naar pc en tv.
[ Voor 8% gewijzigd door Ceejay op 21-07-2012 21:16 ]
Volgens mij is m'n dock weer kaduuk. Wil niet meer opladen en heeft 'n kort knipperend lichtje, fijn kan ik 'm weer gaan opsturen 
[edit] als 'n wonder lijkt 't nu weer gewoon te werken. 't Lampje is ook uit nu en Dual Battery Widget geeft nu weer 'n percentage aan hoger dan 0
Gelukkig maar.
[edit] als 'n wonder lijkt 't nu weer gewoon te werken. 't Lampje is ook uit nu en Dual Battery Widget geeft nu weer 'n percentage aan hoger dan 0
[ Voor 39% gewijzigd door Eric_Cantona op 22-07-2012 20:17 ]
Heb precies hetzelfde gehad laatst. Nu laad de dock wel op.
Kijken wat het de volgende keer wordt als ik alles weer moet opladen.
Kijken wat het de volgende keer wordt als ik alles weer moet opladen.
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Door zelf ontlading? Daar zijn tf's heel goed in.Eric_Cantona schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:42:
[edit] als 'n wonder lijkt 't nu weer gewoon te werken. 't Lampje is ook uit nu en Dual Battery Widget geeft nu weer 'n percentage aan hoger dan 0Gelukkig maar.
Niet je tf opladen met dock en dock met slechts 3% prik langer dan zeg 2 uur, wegleggen dus !!
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Ik laat mijn dock some wel >24 uur op 3%, geen probleem met opladen hoor. Ik weet dat het niet goed is voor de batterij, maarja ik wacht eerst tot mijn tablet ook bijna leeg is anders ben ik alleen de batterij van mijn dock aan het gebruiken en ik heb hem juist om mijn gebruikstijd te verlengen!notsonewbie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 07:52:
[...]
Door zelf ontlading? Daar zijn tf's heel goed in.
Niet je tf opladen met dock en dock met slechts 3% prik langer dan zeg 2 uur, wegleggen dus !!
Overigens staat hij na 24 uur heel soms op 2%, maar nooit op 0 hoor, dan is er echt iets anders aan de hand met je TF...
Okay, mijn TF101 doet plotseling helemaal niets meer. Na welgeteld 6 maanden probleemloze updates en prima gebruik wil hij helemaal niet meer opstarten. Maakt niet uit hoe lang ik die power knop of de coldboot combo ingedrukt hou. Tijd voor reparatie onder garantie, denk ik.
Komplett (waar ik hem gekocht heb) raadt mij aan om Asus hierover direct te benaderen.
Gezien de after sales scores in de shopreviews wat betreft RMA afhandeling lijkt dat me een goed advies - hun interne communicatie voor geretourneerde producten lijkt nogal problematisch.
Heeft iemand ervaring met Asus.nl en/of tips?
Of is er nog een geheime resetknop o.i.d.?
Komplett (waar ik hem gekocht heb) raadt mij aan om Asus hierover direct te benaderen.
Gezien de after sales scores in de shopreviews wat betreft RMA afhandeling lijkt dat me een goed advies - hun interne communicatie voor geretourneerde producten lijkt nogal problematisch.
Heeft iemand ervaring met Asus.nl en/of tips?
Of is er nog een geheime resetknop o.i.d.?
Ik snap je redenering niet. Als je 6 uur charge op je tablet hebt en 4 uur op je dock (bijvoorbeeld), dan maakt het toch niet uit of je de dock vanaf het begin, halverwege of op het eind gebruikt? Je totaal is nog steeds 10 uur (dus +4 uur gebruikstijd). Daarnaast charged hij ook nog eens naar je tablet, wat het alleen maar fijner maakt mocht je in die laatste 4 uur ook ZONDER dock willen werken...Shodan schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:35:
[...]
Ik laat mijn dock some wel >24 uur op 3%, geen probleem met opladen hoor. Ik weet dat het niet goed is voor de batterij, maarja ik wacht eerst tot mijn tablet ook bijna leeg is anders ben ik alleen de batterij van mijn dock aan het gebruiken en ik heb hem juist om mijn gebruikstijd te verlengen!
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
De dock gaat als eerst leeg, dus daarna gebruik je de accu van je tablet, dus als je de volledige lading dock + tablet wilt gebruiken dan zal je dock dus een tijdje leeg zijn
@Fireshade:
Misschien heeft hij last gehad van battery drain? Heb je al geprobeerd hem een tijd lang op te laden? Dan nog eens proberen op te starten.
@Fireshade:
Misschien heeft hij last gehad van battery drain? Heb je al geprobeerd hem een tijd lang op te laden? Dan nog eens proberen op te starten.
[ Voor 31% gewijzigd door Shodan op 23-07-2012 11:43 ]
Ik snap het niet, je dock kan je toch ook gewoon gebruiken als hij volledig leeg is? Je kan toch gewoon 10 uur totaal gebruik maken (met de tijden die ik eerder noemde) van de volledige combo, ongeacht wanneer je de dock wel/niet gebruikt?Shodan schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:41:
De dock gaat als eerst leeg, dus daarna gebruik je de accu van je tablet, dus als je de volledige lading dock + tablet wilt gebruiken dan zal je dock dus een tijdje leeg zijn
@Fireshade:
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ja inderdaad je snapt het dus prima ;-)
En zodra je dock leeg is en je legt hem af en toe weg, dan zal de batterij van je dock dus een lange tijd op laag percentage staan, wat in het algemeen niet zo goed is voor lithium batterijen
En zodra je dock leeg is en je legt hem af en toe weg, dan zal de batterij van je dock dus een lange tijd op laag percentage staan, wat in het algemeen niet zo goed is voor lithium batterijen
Aha, dan is mij ook duidelijk wat je bezwaar is. Dat wilde ik dus even wetenShodan schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:20:
Jep, heeft inmiddels hele dagen aan het lichtnet gehangen. Lijkt nog steeds dood als een pier.Shodan schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:41:
@Fireshade:
deze batterijen hebben elektronica om zichzelf te beschermen tegen te lage lading. Het lijkt me daarom sterk dat het schadelijk is om de dock langere tijd leeg te laten.Shodan schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:20:
Ja inderdaad je snapt het dus prima ;-)
Lees dit eens door, zeer interessant:JakeNL schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:36:
[...]
deze batterijen hebben elektronica om zichzelf te beschermen tegen te lage lading. Het lijkt me daarom sterk dat het schadelijk is om de dock langere tijd leeg te laten.
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Bedankt voor de link. Ik heb het artikel gelezen. Bij het kopje discharge staat dat het apparaat al uitschakelt bij 3.0V en dat de batterij zelf in sleepmode gaat bij 2.7V.kruila schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:09:
[...]
Lees dit eens door, zeer interessant:
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
Pas bij 1.5V ontstaat een gevaarlijke situatie.
Het is aannemelijk dat bij een leeg dock de hele situatie 'bevroren' wordt en dat door de sleep modus er weinig of geen discharge meer is. Voor mij is het daarom niet aangetoond dat het dock achteruit gaat bij een langere tijd van ontladen zijn.
Het schijnt inderdaad op zich best mee te vallen volgens battery university. Wel is het zo dat de depth of discharge een slecht effect heeft op levensduur:
Similar to a mechanical device that wears out faster with heavy use, so also does the depth of discharge (DoD) determine the cycle count. The shorter the discharge (low DoD), the longer the battery will last. If at all possible, avoid full discharges and charge the battery more often between uses. Partial discharge on Li-ion is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles to prolong life, other than to calibrate the fuel gauge on a smart battery once in a while. Read more about Battery Calibration.
Dus het is beter de batterij vaak op te laden dan hem eerst compleet te ontladen. Wat ik dus niet doe, omdat ik eerst de batterij van de dock helemaal leeg laat gaan. Mijn tablet batterij zal het dus langer uithouden, maar dat is natuurlijk ook handiger...
Echter is het veel slechter voor de batterij als hij compleet opgeladen is in een warme omgeving:
Environmental conditions, and not cycling alone, are a key ingredient to longevity, and the worst situation is keeping a fully charged battery at elevated temperatures. This is the case when running a laptop off the power grid. Under these conditions, a battery will typically last for about two years, whether cycled or not. The pack does not die suddenly but will give lower runtimes with aging.
Link: Battery university
Similar to a mechanical device that wears out faster with heavy use, so also does the depth of discharge (DoD) determine the cycle count. The shorter the discharge (low DoD), the longer the battery will last. If at all possible, avoid full discharges and charge the battery more often between uses. Partial discharge on Li-ion is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles to prolong life, other than to calibrate the fuel gauge on a smart battery once in a while. Read more about Battery Calibration.
Dus het is beter de batterij vaak op te laden dan hem eerst compleet te ontladen. Wat ik dus niet doe, omdat ik eerst de batterij van de dock helemaal leeg laat gaan. Mijn tablet batterij zal het dus langer uithouden, maar dat is natuurlijk ook handiger...
Echter is het veel slechter voor de batterij als hij compleet opgeladen is in een warme omgeving:
Environmental conditions, and not cycling alone, are a key ingredient to longevity, and the worst situation is keeping a fully charged battery at elevated temperatures. This is the case when running a laptop off the power grid. Under these conditions, a battery will typically last for about two years, whether cycled or not. The pack does not die suddenly but will give lower runtimes with aging.
Link: Battery university
Ik ga weer een andere custom rom proberen. Op welke manier swipen jullie? En wat swipen en clearen jullie allemaal voordat je een nieuwe custom rom gaat proberen? Las ergens dat die .zip swipe bestanden niet de beste keus is
edit: wat voor wipe moet ik doen zodat alle data van de interne opslag verwijderd wordt? Ik heb data, cache en system gedaan. Maar nog steeds blijven alle oude mappen en bestanden op het interne geheugen staan
En factory reset
edit: wat voor wipe moet ik doen zodat alle data van de interne opslag verwijderd wordt? Ik heb data, cache en system gedaan. Maar nog steeds blijven alle oude mappen en bestanden op het interne geheugen staan
En factory reset
[ Voor 34% gewijzigd door Markos op 30-07-2012 21:32 ]
Heb nog steeds (na 1 jaar) last van lijmresten op de tablet. Deze komen van de de dock waar vilt zit vastgelijmd. Is irritant dat er altijd zo een streep lijmrestant op de tablet zit.
Is inderdaad lastig om goedkoop aan dock te komen. Tablets enz. zijn in mijn ogen sowieso overpriced. 100euro voor een tweedehands vind ik ook teveel. Voor een nieuwe is dat een 'normale' prijs vind ik. Als je kijkt wat je ervoor krijgt, 2 USB poorten, volledige SD card slot, extra accu voor 6uur langer met de tablet te kunnen werken, volledig qwerty toetsenbord en doet meteen dienst als standaard voor de tablet. Als je bij een andere fabrikant dat gaat kopen ben je ook minimaal 100euro kwijt.chronoz schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:35:
Ik heb inmiddels mijn AT Tablet met Windows verkocht en een Asus TF101 terug gekocht. Ik vind het echt een heerlijke tablet, echt een genot om te gebruiken.
Ik neem aan dat het vrij lastig is om goedkoop aan docks te komen? Op Amazon en Newegg zijn ze goedkoop, maar dat is lastig met shipping en import-heffingen. In Nederland zijn ze overdreven duur en worden ze tweedehands nog voor €100 verkocht.
Even het vervolg van mijn dooie tablet:
Ik heb bij Asus een service repair er voor aangevraagd. De tablet werd gelijk de volgende dag door DHL opgehaald en 6 dagen later gerepareerd weer bezorgd. Erg snel en netjes!
Helaas staat er nergens bij wat er nou precies aan mankeerde.
Ik heb bij Asus een service repair er voor aangevraagd. De tablet werd gelijk de volgende dag door DHL opgehaald en 6 dagen later gerepareerd weer bezorgd. Erg snel en netjes!
Helaas staat er nergens bij wat er nou precies aan mankeerde.
Sorry, ik ben het weer kwijt, heb het topic op "dood" doorzocht, maar geen bruikbare tips gevonden.
Probleem: mijn TF101 (plus docking) van een jaar oud doet niets meer.
Als ik 'm aan de lader leg brandt hij oranje, en dat duurt een paar uur tot hij groen wordt. Vervolgens gaat hij nog niet aan. Maar na een paar minuten is hij weer leeg en kan hij weer uren aan de stroom terwijl hij oranje is.
Wat nu?
Als ik 'm aan de lader leg brandt hij oranje, en dat duurt een paar uur tot hij groen wordt. Vervolgens gaat hij nog niet aan. Maar na een paar minuten is hij weer leeg en kan hij weer uren aan de stroom terwijl hij oranje is.
Wat nu?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Terug naar de leverancier voor garantie. Binnen een jaar kapot is non conform.
RMAspaceboy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:26:
Sorry, ik ben het weer kwijt, heb het topic op "dood" doorzocht, maar geen bruikbare tips gevonden.
Wat nu?
[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 01-08-2012 22:02 ]
Ok. Net op tijd. Hij is 31-8-2011 gekocht. I'll let you know. Dank je.pe1dnn schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:52:
[...]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Mijn dock batterij gaat sinds ik een keer een cold reboot heb enorm snel leeg. Binnen een dag zegmaar als hij op standby staat, terwijl dit eerst niet zo was.
Hoe kan ik zien waar dit door komt? Ik heb SystemPanel erop staan en monitoring aangezet, maar die ziet maar 1 batterij. Ik heb ondertussen ook al een andere CFW erop staan maar ook dat maakt geen verschil. Hoe kan ik mijn dock batterij monitoren om te zien waar het naartoe gaat?
Hoe kan ik zien waar dit door komt? Ik heb SystemPanel erop staan en monitoring aangezet, maar die ziet maar 1 batterij. Ik heb ondertussen ook al een andere CFW erop staan maar ook dat maakt geen verschil. Hoe kan ik mijn dock batterij monitoren om te zien waar het naartoe gaat?
Tip, zag in Antwerpen in de opruiming docking liggen 50% korting.
http://www.nl.fnac.be/entreprise/magasins_nl-BE.aspx
Tip, zag in Antwerpen in de opruiming docking liggen 50% korting.
Wel azerty dus.
Wel azerty dus.
Verwijderd
Ik heb even een vraag; mijn vrouw zoekt voor de tf een simpele app om gewoon een adresboekje te maken, naam, adres, telefoonnummer....
Ik kan via de google app store niks vinden en op internet ook niet.
Het kan toch niet zo zijn dat zo,n app niet bestaat?
Iemand een idee of oplossing?
Dankjewel alvast voor meedenken
Ik kan via de google app store niks vinden en op internet ook niet.
Het kan toch niet zo zijn dat zo,n app niet bestaat?
Iemand een idee of oplossing?
Dankjewel alvast voor meedenken
er zit standaard een app in die in de nederlandse versie "personen" heet. Daar kun je o.a. adres en telefoonnummer ook in kwijt.
Verwijderd
@pianoman: Hoe simpel kan het zijn en kijk ik er overheen !!!
Dankjewel voor de oplossing
Dankjewel voor de oplossing
Op de dock zitten ook toetsen voor aanhalingstekens " en '. Die zijn nu irritant in gebruik, je moet namelijk de pijltjestoetsen gebruiken om ipv een aanhalingsteken niet een trema op een letter te krijgen.
Onder Windows is dat een kwestie van 101 toetsen internationaal over te switchen naar "Verenigde staten". En zo niet, dan druk je na het aanhalingsteken op de spatiebalk. Bij de TF verdwijnt het teken dan juist.
Hoe fix je dat op de TF?
Onder Windows is dat een kwestie van 101 toetsen internationaal over te switchen naar "Verenigde staten". En zo niet, dan druk je na het aanhalingsteken op de spatiebalk. Bij de TF verdwijnt het teken dan juist.
Hoe fix je dat op de TF?
[ Voor 13% gewijzigd door JakeNL op 06-08-2012 15:55 ]
Hier heb ik nu sinds de laatste update (9.2.1.27) dus ook ineens last van! voorheen meer als een week standby geen probleemIk_ben_Mark3 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:58:
Mijn dock batterij gaat sinds ik een keer een cold reboot heb enorm snel leeg. Binnen een dag zegmaar als hij op standby staat, terwijl dit eerst niet zo was.
Sinds vandaag heb ik zo'n experia box van KPN thuis hangen.
Hellaas krijgt mijn asus tf prime geen wifi verbinding er mee. In de instelling scherm staat alleen opgeslagen.
Meer mensen die hier last van hadden/hebben ?
Hellaas krijgt mijn asus tf prime geen wifi verbinding er mee. In de instelling scherm staat alleen opgeslagen.
[ Voor 20% gewijzigd door BassieRassie op 08-08-2012 03:01 ]
Dit zou ik ook wel willen weten, gruwelijk irritant.JakeNL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:44:
Op de dock zitten ook toetsen voor aanhalingstekens " en '. Die zijn nu irritant in gebruik, je moet namelijk de pijltjestoetsen gebruiken om ipv een aanhalingsteken niet een trema op een letter te krijgen.
Hoe fix je dat op de TF?
Stekker uit de Experia, minuutje wachten en dan opnieuw stekker in het stopcontact. Ook Transformer uit en aan. Wil vaak helpen (bij veel apparaten).BassieRassie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:25:
Sinds vandaag heb ik zo'n experia box van KPN thuis hangen.
Al een paar keer geprobeerd, maar had tot nu toe weinig succes.kielkiel schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:12:
[...]
Stekker uit de Experia, minuutje wachten en dan opnieuw stekker in het stopcontact. Ook Transformer uit en aan. Wil vaak helpen (bij veel apparaten).
Maar ik zie zojuist dat ik verbinding heb.
Verwijderd
Ik heb een andere vraag: zelf heb ik de TF101, en mijn vrouw sinds kort de TF300.
Als ze naar facebook gaat, en ze wil daar een foto plaatsen, kan ze gaan tot het bestand, foto selecteren, en dan schiet ie weer terug naar beginscherm facebook. Dit gebeurt met Chrome, stock browser, opera enz enz.
Ik kan met de TF101 gewoon een foto plaatsen zonder probleem....
Ook kan ze vaak geen desktopversie van pagina opvragen....
Herkent iemand dit?
Groet
Als ze naar facebook gaat, en ze wil daar een foto plaatsen, kan ze gaan tot het bestand, foto selecteren, en dan schiet ie weer terug naar beginscherm facebook. Dit gebeurt met Chrome, stock browser, opera enz enz.
Ik kan met de TF101 gewoon een foto plaatsen zonder probleem....
Ook kan ze vaak geen desktopversie van pagina opvragen....
Herkent iemand dit?
Groet
Probeer het andere toetsenbord eens. Met het toetsenbord in beeld staat naast het klokje een ikoontje, daar kun je kiezen tussen ASUS en gewoon toetsenbord. Ik heb met de ASUS versie soms ook problemen met invulformulieren. Mogelijk helpt het.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:28:
Verwijderd
Gaan we testenpe1dnn schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:03:
[...]
Probeer het andere toetsenbord eens. Met het toetsenbord in beeld staat naast het klokje een ikoontje, daar kun je kiezen tussen ASUS en gewoon toetsenbord. Ik heb met de ASUS versie soms ook problemen met invulformulieren. Mogelijk helpt het.
Verwijderd
Ze heeft niet de app erop, gewoon via de browser naar fb, reacties plaatsen ook een probleem, schiet ie ook weer terug ....Ceejay schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:57:
Heeft ze ook dergelijke problemen met de facebook-app?
Ik vind Facebook sowieso 'n enorme K-site als je er iets op wil posten of wil navigeren. Dus ligt 't niet aan Facebook zelf? Dat is bij mij de enige site waar ik af en toe moet vloeken.
Verwijderd
Zoals ik boven schreef, ik heb de tf101 en heb deze problemen niet,en op de tf300 dus wel... hardware ?Eric_Cantona schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:15:
Ik vind Facebook sowieso 'n enorme K-site als je er iets op wil posten of wil navigeren. Dus ligt 't niet aan Facebook zelf? Dat is bij mij de enige site waar ik af en toe moet vloeken.
Lijkt me lastig. Ze zou de gratis Facebook app kunnen proberen lijkt me (Is daar wat op tegen of zo waar ik niks van weet?)Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:03:
[...]
Ze heeft niet de app erop, gewoon via de browser naar fb, reacties plaatsen ook een probleem, schiet ie ook weer terug ....
Niet meer als op de rest van Facebook.Ceejay schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:59:
[...]
Lijkt me lastig. Ze zou de gratis Facebook app kunnen proberen lijkt me (Is daar wat op tegen of zo waar ik niks van weet?)
Ze weten toch alles al van je, dus die app en daarbij ingestelde locatievoorzieningen kunnen vast niet meer kwaad dan ze al hebben gedaan.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Aha. Dus de app heeft locatiebepaling dmv de gps op het gebruikersapparaat en als je een browser gebruikt niet? Kun je dat niet uitzetten dan?
Okee net even gechecked, dat kun je uitzetten in de settings.
Ik gebruik zelf facebook maar zelden en probeer zoveel mogelijk uit te loggen als ik klaar ben, maar als je het wilt gebruiken is dan de app niet veel makkelijker dan via een mobiele browser?
Okee net even gechecked, dat kun je uitzetten in de settings.
Ik gebruik zelf facebook maar zelden en probeer zoveel mogelijk uit te loggen als ik klaar ben, maar als je het wilt gebruiken is dan de app niet veel makkelijker dan via een mobiele browser?
weet iemand of android 4.1 jelly bean naar de asus transformer tf101 komt?
Waarschijnlijk niet officieel. Onofficieel zijn er al enkele builds beschikbaar.
Volgens mij was dat wel al aangekondigd door ASUS hoor. Is er in elk geval nog niet, afwachten...VanStino schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:02:
Waarschijnlijk niet officieel. Onofficieel zijn er al enkele builds beschikbaar.
Helaas staat je cookie nog vrolijk geparkeerd, waardoor alle andere sites die toch uit kunnen lezen en kunnen gebruiken.Ceejay schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:13:
Ik ga binnenkort mijn vrouw maar eens 'aanwijzen' dat ze Facebook maar met een andere browser moet benaderen, elke browser heeft zo zijn eigen cache en cookie lijst.
(wat je nog overhoudt: je IP adres blijft hetzelfde, dus als een site bij facebook het 'like' icoontje ophaalt, blijft het een link leggen tussen jou en de bezochte sites)
Nopes, hij is alleen aangekondigd voor de nieuwe versies de Slider en de eerste versie de TF101 staat nog niet op de lijst, dat wil niet zeggen dat we hem helemaal niet krijgen, maar het zal voorlopig nog wel even duren.pe1dnn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:42:
[...]
Volgens mij was dat wel al aangekondigd door ASUS hoor. Is er in elk geval nog niet, afwachten...
Ook hier na een jaar lang probleemloos opladen, lijkt mijn dock niet meer te laden. Vanalles geprobeerd: dock apart van tablet laten opladen, stekker omgedraaid in het stopcontact, lader in de diepvries...
Ziet er niet goed uit. Dual Battery Widget geeft wel aan dat de dock op 0% battery staat. Tablet laadt overigens normaal, jammer.
Edit: als je een RMA doet, moet dan de combinatie van tablet/dock binnen of in dit geval alleen het dock?
Ziet er niet goed uit. Dual Battery Widget geeft wel aan dat de dock op 0% battery staat. Tablet laadt overigens normaal, jammer.
Edit: als je een RMA doet, moet dan de combinatie van tablet/dock binnen of in dit geval alleen het dock?
[ Voor 13% gewijzigd door BizonKid op 14-08-2012 18:16 . Reden: bijvoeging ]
Alleen onderdeel wat kapot is.BizonKid schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:15:
Ook hier na een jaar lang probleemloos opladen, lijkt mijn dock niet meer te laden. Vanalles geprobeerd: dock apart van tablet laten opladen, stekker omgedraaid in het stopcontact, lader in de diepvries...
Ik had vroeger moeten 'dreigen' met een RMA, het werkt nu terug!
Wat bij geholpen heeft is de stekker er een keer of vijf achter elkaar in en uit doen.BizonKid schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:15:
Ergens terug in dit topic stond zoiets, had te maken met een spanningspiek waardoor hij weer gaat laden.
De nieuwe outlook werkt in de standaard browser niet lekker. Logisch omdat je ook de melding krijgt dat je de browser moet updaten of chrome browser gebruiken. Maar als ik de chrome browser gebruik werkt het toetsenbord dock niet lekker ik krijg dan geen aanhalingstekens gemaakt. Verkeerd gespelde woorden worden rood onderstreept maar hoe kan ik dan de juiste spelling toepassen?
Weet iemand voor beide probleempjes een oplossing?
Weet iemand voor beide probleempjes een oplossing?
Heb ik ook gehad, en na een search op XDA, gevonden dat alleen het dock 5 tot 15 minuten aan de pc hangen via usb kan helpen. Bij mij werkte datBizonKid schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:15:
Ziet er niet goed uit. Dual Battery Widget geeft wel aan dat de dock op 0% battery staat.
Verwijderd
Ja hooooor, het is tot vandaag goed gegaan met versie .27, nu net 2 x achter elkaar spontane reboot !!!!!
Wake lock maar weer geinstalleerd en zien of ie stabiel blijft ..... word er zo moe van
Wake lock maar weer geinstalleerd en zien of ie stabiel blijft ..... word er zo moe van
Sinds vandaag laad de TF101 van mijn vrouw niet meer op, als ik zo dit topic lees, moet die opgestuurd worden om gerepareerd te worden. Daar zal mijn vrouw blij mee zijn, ze wil hem over anderhalve week meenemen op vakantie.
Edit: stop ik zojuist de kabel met lader er nogmaals in, gaat die weer opladen.
Kan ik de RMA weer afbestellen.
Edit: stop ik zojuist de kabel met lader er nogmaals in, gaat die weer opladen.
[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 19-08-2012 13:31 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Klinkt als het omgekeerde stekker probleem, maar gefeli!MegaTronics schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:28:
Edit: stop ik zojuist de kabel met lader er nogmaals in, gaat die weer opladen.Kan ik de RMA weer afbestellen.
Stomme stekker is stom
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Update: ding teruggestuurd. Binnen 3 dagen had ik een nieuwe TF101 terug. Best netjes. Zelfs de voedingskabel is vervangen.pe1dnn schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:52:
[...]
Het is offtopic, maar is het nu wel eerlijk om Facebook de schuld te geven van al jouw gegevens te hebben, terwijl je ze zelf "overdraagt"?CeesKees schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:38:
[...]
Niet meer als op de rest van Facebook.
Ze weten toch alles al van je, dus die app en daarbij ingestelde locatievoorzieningen kunnen vast niet meer kwaad dan ze al hebben gedaan.
Ik heb geen facebook. Maar nee, het is niet de schuld van facebook dat jij daar een account hebt.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
De vakantie is weer voorbij dus we mogen weer met de trein reizen.BassieRassie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:25:
[...]
Al een paar keer geprobeerd, maar had tot nu toe weinig succes.
Maar ik zie zojuist dat ik verbinding heb.
Helaas heeft mijn tf prime weer problemen met het verbinding maken met de WiFi in de trein en op het werk.
Hij geeft bij beide alleen opgeslagen aan en maakt verder geen verbinding. (Zelfs nadat ik de tf meerdere keren herstart)
Thuis krijg ik nu elke keer verbinding door de router opnieuw op te starten, maar dat gaat wat lastig in de trein en op werk.
Ik heb mijn cache en geschiedenis van de browser al weggegooid en zonder dock en met dock geprobeerd, maar maakt geen verschil.
Meer mensen die hier last van hebben of een oplossing/suggestie(s) ?
Heb je Custom ROM er op of gewoon stock? En welke versie staat er op?BassieRassie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:48:
![]()
[...]
De vakantie is weer voorbij dus we mogen weer met de trein reizen.
Helaas heeft mijn tf prime weer problemen met het verbinding maken met de WiFi in de trein en op het werk.
Hij geeft bij beide alleen opgeslagen aan en maakt verder geen verbinding. (Zelfs nadat ik de tf meerdere keren herstart)
Thuis krijg ik nu elke keer verbinding door de router opnieuw op te starten, maar dat gaat wat lastig in de trein en op werk.
Ik heb mijn cache en geschiedenis van de browser al weggegooid en zonder dock en met dock geprobeerd, maar maakt geen verschil.
Meer mensen die hier last van hebben of een oplossing/suggestie(s) ?
Stock.WeAreLegion schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:50:
[...]
Heb je Custom ROM er op of gewoon stock? En welke versie staat er op?
Android Versie: 4.0.3
WiFi versie: v6.1.1.24
Heb je per ongeluk een vast ip adres ingesteld?
Niet dat ik weet. Waar kan ik dat vinden?CeesKees schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:35:
Heb je per ongeluk een vast ip adres ingesteld?
--edit--
Gevonden. Het is nu opgelost.
Straks kijken of het in de trein goed werkt en dan weet ik het voor 100
[ Voor 25% gewijzigd door BassieRassie op 23-08-2012 10:53 ]
Je bent op tweakers, al eens in de instellingen gekeken?BassieRassie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:46:
[...]
Niet dat ik weet. Waar kan ik dat vinden?
Dat was het dus, de vaste ip?BassieRassie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:46:
[...]
--edit--
Maar dan is eigenlijk de vraag.. Waarom was er een vast ipadres ingesteld?
[ Voor 10% gewijzigd door CeesKees op 23-08-2012 11:16 ]
Als het een vast ip was, dan weet ik nu al wel 100% zeker dat je probleem is opgelostBassieRassie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:46:
[...]
--edit--
per ongeluk gegaan, denk ik.CeesKees schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:13:
[...]
Dat was het dus, de vaste ip?
Maar dan is eigenlijk de vraag.. Waarom was er een vast ipadres ingesteld?
Gebruik hem niet alleen dus waarschijnlijk door 1 van de mede gebruikers.
Awesome, dus een van je medegebruikers heeft per ongeluk in de instellingen een vast ipadres ingesteld..
Fijne medegebruikers..
Of een ander apparaat in je netwerk is nu onbereikbaar...
Fijne medegebruikers..
Dat zal niet snel gebeuren. Hij wordt namelijk gebruikt in samenwerking met een digitale licht/geluidstafel, zodat je op afstand het kan bedienen. Hij maakt dan verbinding met de router die aan de licht/geluidstafel geknoopt zit.CeesKees schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:30:
Awesome, dus een van je medegebruikers heeft per ongeluk in de instellingen een vast ipadres ingesteld..
Fijne medegebruikers..
Verder gebruik ik hem nog als tekstverwerker in de trein en op het werk.
Verwijderd
Ook maar transformer bestelt bij mediamarkt aangezien 30E goedkoper is op momment, Mijn oude tomtec tablet was naar 1 jaar stuk bricked, Ik had hier custom firmware op gezet omdat sloom was.
en het werkt allemaal weer naar behoren. dank u voor de tip.
Ben/was aan het twijfelen om mijn TF101 weg te doen en een snellere 'betere' TF300T met dock te kopen maar wat ik in reviews lees kan het mij niet overtuigen. Buiten de snellere cpu en nieuwe android zie ik verder alleen maar nadelen. Asus heeft het echt verprutst in mijn ogen ook met de Prime.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik adobe flash player 11 installeer op tablet mijn tablet is met 4.0.3 gekomen, Alleen staat er.
This item isn't avaible in your country.
Is er iets mis met je TF101 dan?Zonekill schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:26:
Ben/was aan het twijfelen om mijn TF101 weg te doen en een snellere 'betere' TF300T met dock te kopen maar wat ik in reviews lees kan het mij niet overtuigen. Buiten de snellere cpu en nieuwe android zie ik verder alleen maar nadelen. Asus heeft het echt verprutst in mijn ogen ook met de Prime.
Wat heb jij dan als nadeel gezien? Ik ben juist voor de TF300T gegaan wegens alle "nadelen" die ik las t.o.v. de TF101Zonekill schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:26:
Tja, met mijn pentium 3 was ook niks mis maar die gebruik ik nu ook niet meer..
Nee, er is eigenlijk niks mis alleen is ie soms wat traag en crashen apps soms.
Flash is uit Google Play gehaald. Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/83746/adobe-is-gestopt-met-aanbieden-van-flash-voor-android.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:28:
Weet iemand hoe ik adobe flash player 11 installeer op tablet mijn tablet is met 4.0.3 gekomen, Alleen staat er.