• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Marked schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:06:
Minimaal 18 maanden ondersteuning toch? Dat zijn toch de afspraken die zijn gemaakt? Zou het een beetje treurig vinden als Jelly Bean niet komt. Daar moeten ze dan wel een hele goede reden voor hebben.:-)
Idd. Maar weet jij of die 18 maanden na end-of-life is, of gerekend vanaf de introductie? Als het gerekend is vanaf introductie dan zou het nog krap kunnen worden. Anders zou het gewoon moeten komen ja. Ik lees trouwens ook dat er een soort Jelly Bean Lite komt voor single cores. In dat geval moet er ook wat geregeld kunnen worden voor de toch vrij slome Tegra 2 (ook al is die dual core)
Mochten de heren coders bij XDA snel hun handjes aan de broncode kunnen krijgen (en die wordt geloof ik met een paar weken al vrijgegeven) dan kunnen we al snel custom roms op basis van Jelly Bean verwachten :)

Verwijderd

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:36 ]

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:26:
...

Degenen met korte batterij duur: zou het niet kunnen zijn dat de capaciteit gewoon aan slijtage onderhevig is door (veelvuldig) gebruik? Sommigen hebben de TF101 al meer dan een jaar. Dit in combinatie met de eventuele vele reboots/freeze/drain, wat me ook niet erg bevorderlijk lijkt voor de accu.
Ik heb hem nu ook net een jaar en ik merk eigenlijk niets van dat de accu minder lang mee gaat. Zal eens erop letten. Ik denk dat het ook vaak met software te maken heeft, die dat veroorzaakt.
Ben nog steeds erg tevreden ermee. Ik heb ook eigenlijk nauwelijks problemen ermee gehad, ja er was even een periode dat ie af en toe een reboot deed als ie in sleepmode was. En de accu drain in het begin maar dat is allemaal goed opgelost. In een donkere omgeving zie ik redelijk wat lightbleed maar bij normale licht omstandigheden valt dat nooit op.
Alleen het lock palletje voor keyboard dock klikt nu niet meer nadat ik tablet eruit heb gehaald en weer terug doe.
Als ik dan palletje even naar rechts en dan weer naar links schuif zonder tablet en dan weer tablet erin dan klikt ie wel naar rechts.

Weet iemand een goede Qr barcode scanner app? Ik heb er een aantal geprobeerd maar als ik wil scannen geeft hij foutmelding aan dat er een probleem is met de camera en kan ik dus niet scannnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Zonekill op 30-06-2012 14:36 ]

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:39
Zonekill schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:26:
[...]
Alleen het lock palletje voor keyboard dock klikt nu niet meer nadat ik tablet eruit heb gehaald en weer terug doe.
Als ik dan palletje even naar rechts en dan weer naar links schuif zonder tablet en dan weer tablet erin dan klikt ie wel naar rechts.
Het palletje van mijn dock bleef ook niet meer naar link staan als ik de tablet eruit had gehaald.
Ik heb de achterkant van het dock gedemonteerd en het veerplaatje wat de schuif naar links moet houden iets bijgebogen zodat hij weer op zijn plaats bleef. Nu kan ik de tablet er weer gewoon in klikken zonder al te veel kracht te zetten. Als het palletje naar rechts blijft moet je de 2 klemmen met het tablet opzij duwen en dat gaat niet zo makkelijk.
Om de dock te demonteren hoeven er maar 6 schroeven uit, en hij zit ook in elkaar geklikt. Moet wel voorzichtig uit elkaar worden gehaald.
Er zitten voor zover ik mij nog herinner geen onderdelen in die eruit kunnen vallen. Alleen het veerplaatje dacht ik maar dat wijst vanzelf.
Palletje werkt nu beter als toen hij nieuw was.

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:34
mike123 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:43:
[...]

Het palletje van mijn dock bleef ook niet meer naar link staan als ik de tablet eruit had gehaald.
Ik heb de achterkant van het dock gedemonteerd en het veerplaatje wat de schuif naar links moet houden iets bijgebogen zodat hij weer op zijn plaats bleef. Nu kan ik de tablet er weer gewoon in klikken zonder al te veel kracht te zetten. Als het palletje naar rechts blijft moet je de 2 klemmen met het tablet opzij duwen en dat gaat niet zo makkelijk.
Om de dock te demonteren hoeven er maar 6 schroeven uit, en hij zit ook in elkaar geklikt. Moet wel voorzichtig uit elkaar worden gehaald.
Er zitten voor zover ik mij nog herinner geen onderdelen in die eruit kunnen vallen. Alleen het veerplaatje dacht ik maar dat wijst vanzelf.
Palletje werkt nu beter als toen hij nieuw was.
Als je het dock uit elkaar haalt, haal dan eerst de SD kaart eruit, mocht die erin zitten. Als die er namelijk inzit, dan schiet het veertje van je SD kaart slotje eruit en dat krijg je niet meer in elkaar.

• mike123
Poops_McGhee schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:45:
[...]

Als je het dock uit elkaar haalt, haal dan eerst de SD kaart eruit, mocht die erin zitten. Als die er namelijk inzit, dan schiet het veertje van je SD kaart slotje eruit en dat krijg je niet meer in elkaar.
Dat is nodig als je de complete dock demonteerd. Voor het palletje van de vergrendeling kan hij blijven zitten. Dan hoeft alleen de achterkant maar uit elkaar.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Momenteel overweeg ik ook de aanschaf van een TF101 als opvolger van mijn Tomtec/Xiron Ultimate10 9.7 inch ICS tablet die ik te traag vond. Nu heb ik geprobeerd het topic door te gaan op zoek naar mogelijke issues met de tablet en wilde toch even navragen of deze nog actief zijn in de nieuwste roms.

- Is de keyboard lag nog actief?
- Lopen 3D games vlot? (Need for Speed & GTA werkten niet op mijn andere tablet)
- Reageert de browser vlot?
- Werkt Plex vloeiend?
- Mis ik issues?

Alternatief overweeg ik de Nexus 7 vanwege prijs/specs maar dan mis ik het MicroSD slot. En als ik kijk naar de prijs van een Nexus 16GB + verzending kan ik daarvoor prima een TF101 tweedehands aanschaffen.

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
LoCuTuS2000 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 07:30:
Momenteel overweeg ik ook de aanschaf van een TF101 als opvolger van mijn Tomtec/Xiron Ultimate10 9.7 inch ICS tablet die ik te traag vond. Nu heb ik geprobeerd het topic door te gaan op zoek naar mogelijke issues met de tablet en wilde toch even navragen of deze nog actief zijn in de nieuwste roms.

- Lopen 3D games vlot? (Need for Speed & GTA werkten niet op mijn andere tablet)
- Werkt Plex vloeiend?
- Mis ik issues?

Alternatief overweeg ik de Nexus 7 vanwege prijs/specs maar dan mis ik het MicroSD slot. En als ik kijk naar de prijs van een Nexus 16GB + verzending kan ik daarvoor prima een TF101 tweedehands aanschaffen.
Ik zou als ik jou was echt de Nexus kopen zonder enige aarzeling. 2 jaar lang de nieuwste software als eerste erop. Sneller (tegra 3)dus met de games zit het wel goed. Een tweede hands TF zal je kopzorgen kunnen bezorgen (ik acht die kans erg hoog.) bij mij zijn er nogal wat kwaaltjes, en de tf die jij gaat kopen zal die ongetwijfeld ook hebben.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

RoloTomassie schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:43:
[...]

Ik zou als ik jou was echt de Nexus kopen zonder enige aarzeling. 2 jaar lang de nieuwste software als eerste erop. Sneller (tegra 3)dus met de games zit het wel goed. Een tweede hands TF zal je kopzorgen kunnen bezorgen (ik acht die kans erg hoog.) bij mij zijn er nogal wat kwaaltjes, en de tf die jij gaat kopen zal die ongetwijfeld ook hebben.
Wat voor kwaaltjes bedoel je dan? De battery drain? Andere zaken? Loopt de tablet niet gewoon soepel met de Revolution of Revolver ROM? Vanochtend zag ik dat Stickmount gewoon werkt met de Nexus dus dat maakt de keus weer iets makkelijker.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:45
LoCuTuS2000 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 07:30:

- Werkt Plex vloeiend?
- Mis ik issues?

idd, gewoon een nieuw model kiezen, de tf heeft nog een tega 2, zeker geen slechte processor, maar de nieuwe hebben een tegra 3...

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Moet zeggen dat ik mijn batterij de laatste tijd ook minder vind worden. Mijn TF101 is uit december, dus nog lang geen jaar oud. 's Nachts wifi uit helpt wel, maar hoop dat Jelly Bean, als dat nog komt, voor verbetering zorgt.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Nu bekend is dat USB On the go werkt via root op de Nexus ga ik toch voor deze, nieuwe hardware en de updates van Google zijn toch wel prettig. 16GB + USB-OTG zal voldoende zijn op vakantie. Heb alvast 3 USB-MicroUSB kabels besteld op eBay voor een schandalige €1 per stuk. :P

Bedankt voor het duwtje in de juiste richting!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-10 23:15
Zie dat je al gekozen hebt voor de Nexus 7.
Had je een Transformer gewilt dan had ik je afgeraden de tf101 nog te kopen en je naar de tf300 doorverwezen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Verwijderd

Ik heb een TF300T, en wilde graag weten of de TranSleeve (Origami Smart Cover) er op past.
De een zegt van niet, de ander zegt dat het wel past.

Hier kwam ik hem ook al tegen (http://skinflint.co.uk/803870) en daar staat dat deze voor de 201, 300 en 700 is.

Iemand ervaring hiermee?

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Ik dacht dat dit een transformer (TF101) topic was en geen nexus 7 of 300T topic??

Mijn TF doet het trouwens nog steeds perfect. Niks geen battery drain (0.3% per uur) en fantastische prestaties. Hoewel ik nieuwe gebruikers ook wel zou aanraden de opvolger te nemen, omdat dat kwa prijs niet eens zo heel veel uitmaakt.

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Shodan schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:33:
Ik dacht dat dit een transformer topic was en geen nexus 7 of 300T topic??

Mijn TF doet het trouwens nog steeds perfect. Niks geen battery drain (0.3% per uur) en fantastische prestaties. Hoewel ik nieuwe gebruikers ook wel zou aanraden de opvolger te nemen, omdat dat kwa prijs niet eens zo heel veel uitmaakt.
QFT..!

Member of the Ukraine IT Army

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Een aardige review van Android 4.1 Jelly Bean:
http://www.androidplanet....t-android-4-1-jelly-bean/

Verwijderd

deleted

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:36 ]

• Ceejay
Shodan schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:33:
Ik dacht dat dit een transformer (TF101) topic was en geen nexus 7 of 300T topic??

Mijn TF doet het trouwens nog steeds perfect. ...fantastische prestaties....
behalve dan toch 720p of hoger video op de stock rom is erg schokkerig

[ Voor 19% gewijzigd door Ceejay op 04-07-2012 08:35 ]

• Shodan
  • Laatst online: 30-10 08:06
Tja, ik gebruik inderdaad megatron rom en 1400MHz overclock,

720p draait perfect bij mij!

Verwijderd

En ja hoor, nieuwe firmware, versie .27, staat er hier al op !

• kwaazaar
  • Laatst online: 06-11 08:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:55:
En ja hoor, nieuwe firmware, versie .27, staat er hier al op !
Hmm, ik had toevallig gisteren nog gecheckt, maar nog geen update beschikbaar. Is er een officiele release note beschikbaar?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Update staat er hier ook op, maar geen idee wat de changes zijn eigenlijk.

[hersenspinsel]Heeft iemand al eens zijn transformer geplastidipped eigenlijk? wil hem waterdicht hebben zodat ik in de " jacuzzi" kan lezen, maar die universele waterdichte sleeves lijkt me ook niks. Zit me eigenlijk af te vragen of ik hem gewoon kan plastidippen.[/hersenspinsel]

Camera ed gebruik ik toch nooit, en faceunlocken is nogal confrontrerend als tie zegt "couldn't find face" :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Klinkt interessant. Hoe ga je hem dan nog opladen of de microSD kaart wisselen?

Verwijderd

Flagg schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:27:
Update staat er hier ook op, maar geen idee wat de changes zijn eigenlijk.

[hersenspinsel]Heeft iemand al eens zijn transformer geplastidipped eigenlijk? wil hem waterdicht hebben zodat ik in de " jacuzzi" kan lezen, maar die universele waterdichte sleeves lijkt me ook niks. Zit me eigenlijk af te vragen of ik hem gewoon kan plastidippen.[/hersenspinsel]

Camera ed gebruik ik toch nooit, en faceunlocken is nogal confrontrerend als tie zegt "couldn't find face" :+
Dat gaat um niet worden, hoe verzin je het !!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

damn das ook waar, opladen wordt lastig, moet ik een soort rubber dopjes zien te scoren die precies in de aansluitingen vallen, vrijwel onmogelijk denk ik. sd vind ik ook niet zo belangrijk, alles in de wolk jonguh!

jammer leek me wel grappig om hem te dippen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11 22:23
Heeft iemand enig idee hoe ik mn 360 controller weer aan de praat krijg.
Toen GTA 3 uitkwam was het plug and play maar nu reageert ie nergens meer op.

Vandaag Death Trigger aangeschaft, erg toffe game, maar zonder controller toch niet heel handig.

Op het internet ook al gezocht naar Android gamepads maar die komen in augustus pas. Aangezien ik aanstaande maandag op vakantie ga is het wel zo fijn om comfortabel te kunnen gamen in het vliegtuig. :)
Argh, wat een luxe problemen allemaal...

Tablet is trouwens helemaal stock.

• Ceejay
Yaya!! Video prestatie enhancements!!!

720p streaming skipt bijna niet meer, en na 30 seconden kijken loopt het geluid ook bijna niet meer achter, en na 2 minuten wordt de achterstand van het geluid en de skips bijna niet meer unwatchable!!!

Al met al zijn de 720p streaming problemen bijna weg!

Bijna een hele verbetering die update!

Dan maar een custom rom zucht

[ Voor 6% gewijzigd door Ceejay op 04-07-2012 21:11 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:59

IkWilbert

Het is mij!

Ter info:
9.2.1.27 Release Notes

•Fix Chrome browser and black screen issues
•Fix "Mobile Dock Battery saving mode" bug
•Fix movie playback hang issue
•Enhance MyLibrary and Vibe performance
•Enhance AppBackup stability
•Enhance Email stability
•Update translation for Settings

Bron: Asus

I intend to live forever. So far, so good.

• kwaazaar
  • Laatst online: 06-11 08:28
Laucher gaf bij mij alweer lege schermen gisteren. Ook Chrome hing een keer. Voor gebruikers zonder dock levert het weinig op, denk ik.

Het viel me wel op dat net geinstalleerde apps in de appdrawer een "New" icoontje hebben. Was dat al zo?

Verwijderd

Bij mij zijn na de laatste update de afbeeldingen bij Linkedin verdwenen.

is weer verholpen, "vanzelf" .....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 16:15 ]

• Anton.net
na de update lijken de bovenste rij knoppen op het dock iets sneller te werken, maarnog niet snel genoeg

zijn er nog mensen die problemen hebben met het dock:
- bovenste rij knoppen die niet onmiddelijk reageren, dus als ik bv. op helderheid omlaag druk, de tf dit pas nu 5 sec ofzo doet
-verschillende knoppen die vaak niet reageren, of pas niet 5 keer drukken,
- het complete toetsenbord dat soms niet wilt reageren
(ik heb een b50 tablet en b80 dock

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Edit: update loopt nu binnen. Daarna even een cold boot doen.
En dan de gemelde bovenste rij knoppen op dock checken, n.a.v. iemand opmerkingen hierover.
Ik heb namelijk geen vertraagde reacties zoals hij noemt.

PROBLEEM ! )*#$&_)@$& na uit zetten, aan knop en vol. down, dan powerknop los en vol.-up drukken, resulteert in op rug liggend android botje met knoppen-klep 'in buik' open en daarboven een oranje driehoek met uitroep teken..... Nooit eerder gehad of gezien.

Edit 2 : opstarten doet de tf101 gelukkig wel, maar widgets komen trager op bureaublad.
De hier boven ergens genoemde lag met de dock keys heb ik niet.
Flagg schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:29:
damn das ook waar, opladen wordt lastig, moet ik een soort rubber dopjes zien te scoren die precies in de aansluitingen vallen, vrijwel onmogelijk denk ik. sd vind ik ook niet zo belangrijk, alles in de wolk jonguh!

jammer leek me wel grappig om hem te dippen. :)
OF, als er maar 2 a 3 draadjes door de oplaadkabel lopen, doorknippen, de plug mee dippen.
Connectortjes op de kabeleinden, en die dan met een ballon of zo aflsuiten.
Je sd kaartje als die bijv 8 of 16 gb is kan je eventueel insluiten.

Klinkt leuk maar hier begin ik zelf niet aan.
Zelfs al zouden er sleeves zijn die claimen de tf101 waterdicht te maken, ik zou het risico niet nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door notsonewbie op 05-07-2012 17:27 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Ceejay
Video streaming from my vast library of completely legitimate MKV files update:

Ik gebruik nu Media House app, fantastische gratis manier om je DLNA servers te benaderen.
TVersity server (oude nog gratis versie) op de pc -> kan ik direct bladeren op de Transformer:

Getest:

MX Player: Uitstekende video dat komt waarschijnlijk door geen DTS decoding, dus geen sound voor driekwart van mijn films, valt dus af.
BS Player: Doet DTS, Video licht schokkerig bij afspelen met ondertitels, zonder ondertitels vloeiend, geen skips en prima geluid!
DICE Player:
Iets schokkerig iets laggy, ook zonder ondertitels.

BS Player is de beste, in combinatie met een DLNA server (wat veel beter werkt dan Windows Shares) en dat op stock rom, vloeiende streaming 720p!

[ Voor 9% gewijzigd door Ceejay op 05-07-2012 21:12 ]

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 13:56
Ik gebruik nu Media House app, fantastische gratis manier om je DLNA servers te benaderen.
Ik zie dat er ook een Pro versie is. Zit er reclame in die gratis versie? Of is de pro alleen als je wilt doneren?

[ Voor 6% gewijzigd door rob-bo op 06-07-2012 08:37 ]

• Ceejay
Er zit reclame in de free versie maar niet in de weg. Er is een klein reclameblokje zichtbaar als je op pauze drukt cq gaat spoelen, maar ik weet niet of dat van MediaHouse af komt of van de gebruikte Mediaplayers (BS of DICE of MX). Tijdens afspelen geen reclame.

Ik kan kiezen uit play from (any dlna server) naar play to (de transformer, mijn tv(een philips) of mijn wd live). Dat heb ik nog niet getest, maar das wel stoer niks geen hdmi kabel meer nodig gewoon van je transformer video streamen naar je tv, word vervolgd

EDIT: Werkt ook nog. streamen naar de tv van mijn transformer af. Mediahouse doet alleen DLNA servers, dus je moet in MyNet even de transformers digitale mediaserver aanzetten.
mijn tv doet ook geen dts dus ik heb alleen wat top gear episodes getest gaat prima.

miniHDMI kabel naar het grof vuil :)

[ Voor 22% gewijzigd door Ceejay op 06-07-2012 10:04 ]

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
ik heb sinds de laatste update last van "reclame" in de vorm van +-jes en sterretjes in de notification area... meerdere mensen daar last van?

[ Voor 5% gewijzigd door msmilde op 06-07-2012 13:57 ]

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 10:57
Meestal is het een app die de reclame doet. Zal niet komen door een systeemupdate van Asus ;)
Om de vinden welke apps dit soort reclame op je telefoon op tablet kunnen zetten gebruik ik deze app

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
msmilde schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:56:
ik heb sinds de laatste update last van "reclame" in de vorm van +-jes en sterretjes in de notification area... meerdere mensen daar last van?
Dat is push-reclame, van een gratis app. Ik mik apps die dit doen er direct af, zwaar irritant vind ik dat }:O

Verwijderd

Nu 2 dagen met de .27 update, geen problemen ondervonden nog :)

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21

Investig8or

What goes up, could come down

Hier werkt alles nu ook naar behoren: geen reboots, lock-ups of andere rare dingen. Alleen 1 (groot) probleem: de accu gaat nu echt niet lang meer mee. Ik mag hem eens in de anderhalve dag opladen en dan gebruik ik hem amper (misschien twee uur in die periode, voor browsen). Dat klopt ook met het verval van de accu terwijl die idle staat: 4% per uur ongeveer. Ik had daar nooit last van, maar nu helaas wel. Cold boot verhelpt t niet en die kernel optie (power +volume down daarna volume up dacht ik) resulteert in een android poppetje op zijn rug met een uitroepteken (zoals al eerder vermeld). Erg jammer, want alles werkt nu wel snel en stabiel. Hopelijk wordt dat opgelost.

Idiocracy: it is real!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:01:
Nu 2 dagen met de .27 update, geen problemen ondervonden nog :)
Wat mij het meest opvalt is dat sinds .27 Google Chrome fatsoenlijk werkt.

Voorheen liep het om de haverklap vast en was het maar half bruikbaar. Nu werkt het eigenlijk zonder problemen en dat is niet verkeerd.

• msmilde
  • Laatst online: 18-10-2022
dragon2 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:27:
[...]

Dat is push-reclame, van een gratis app. Ik mik apps die dit doen er direct af, zwaar irritant vind ik dat }:O
Wasik nogniet tegengekomen. Bleek te zitten in een app dieikzelf niet geinstalleerd had vandaar...

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 20:36
PROBLEEM ! )*#$&_)@$& na uit zetten, aan knop en vol. down, dan powerknop los en vol.-up drukken, resulteert in op rug liggend android botje met knoppen-klep 'in buik' open en daarboven een oranje driehoek met uitroep teken..... Nooit eerder gehad of gezien.
Hier hetzelfde probleem.
Ik kreeg vanm,orgen een melding over een firmware update van Asus, heb deze geïnstalleerd en sindsdien blijft het apparaat rebooten. Proberen terug te zetten naar fabr. instellingen met bovenstaand probleem.(Android botje met gevarendreihoek)
Apparaat reboot nu continu, krijg soms een glimp van het startscherm te zien en vervolgens reboot hij opnieuw!!!!
Hopenlijk weet iemand nog een oplossing, anders wordt het waarschijnlijk enkelreis afvalberg.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verstekbakker schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:38:
[...]

Inmiddels weer bijna een week verder. Morgen nog maar eens bellen wat ze nu precies gaan doen met mijn tablet.

Iemand enig idee wat ik kan eisen? Geld terug en er een TF300 voor scoren? Of een nieuwe TF101? Ze zullen wel een belachelijke afschrijving hanteren, hij is 10 maanden oud ofzo... Misschien maar eens een documentje maken met het hele verhaal overzichtelijk en die op papier opsturen.

Tips en ervaringen (voornamelijk met Mediamarkt) zijn welkom.
Eindelijk! Voor de derde keer was mijn tablet opgestuurd voor reparatie, kwam weer terug zonder gerepareerd te zijn. Ik kreeg het aankoopbedrag (499 euro) terug in waardebonnen en ben meteen een TF300 met dock gaan scoren.

Toch een goed koopje geweest, aangezien ik die TF101 een tijd geleden heb gekocht op Marktplaats voor maar 300 euro! Anyway, hulde voor die Mediamarkt servicemedewerker van MM Maastricht! Een super upgrade, de TF300 is echt een geweldig apparaat!

• Ceejay
Tegen de tijd dat de T700 uitkomt moet je hem weer per ongeluk laten vallen.

• 7o9
  • Niet online

7o9

Voederbietel schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:11:
[...]Hier hetzelfde probleem.
Ik kreeg vanm,orgen een melding over een firmware update van Asus, heb deze geïnstalleerd en sindsdien blijft het apparaat rebooten. Proberen terug te zetten naar fabr. instellingen met bovenstaand probleem.(Android botje met gevarendreihoek)
Apparaat reboot nu continu, krijg soms een glimp van het startscherm te zien en vervolgens reboot hij opnieuw!!!!
Hopenlijk weet iemand nog een oplossing, anders wordt het waarschijnlijk enkelreis afvalberg.
Is je Transformer 100% origineel (geen CWM, geen root, etc.)?

Wat je zou kunnen proberen is om de laatste volledige firmware van de site van Asus te downloaden en deze op een microSD kaart te zetten. Als het goed is wordt je Transformer dan met deze firmware bijgewerkt.

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 20:36
7o9 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:04:
[...]

Is je Transformer 100% origineel (geen CWM, geen root, etc.)?

Wat je zou kunnen proberen is om de laatste volledige firmware van de site van Asus te downloaden en deze op een microSD kaart te zetten. Als het goed is wordt je Transformer dan met deze firmware bijgewerkt.
De Transformer is nog 100% origineel.
Gisteravond is het me na vele pogingen om te resetten uiteindelijk gelukt om de TF weer nieuw leven in te blazen. Vraag niet hoe, maar hij doet het weer, de stabiliteit is er echter niet beter op geworden.

7o9 bedankt voor je tip, ik ga dit gelijk ff afdrukken en opberegn, scheelt me de volgende keer misschien een hoop stress.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Voederbietel schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:08:

De Transformer is nog 100% origineel.
7o9 bedankt voor je tip, ik ga dit gelijk ff afdrukken en opberegn, scheelt me de volgende keer misschien een hoop stress.
Wij deden het cold booten niet helemaal goed, zo hoort het:
Zet de asus tf101 tablet uit. Wacht 10 tellen.

Druk de power knop in en volume down, houdt beide vast

na enige tijd komt er links boven een klein 3 regelig optie menu

laat volume down en power los, wacht af

2 iconen verschijnen, kies de rechtse 'pulserende' door volume up te drukken, 1 maal, wacht af

nu herstart de tf101 'cold boot' Bijv. aan te raden na een firmware update.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Investig8or schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 09:45:
Hier werkt alles nu ook naar behoren: geen reboots, lock-ups of andere rare dingen. Alleen 1 (groot) probleem: de accu gaat nu echt niet lang meer mee. Ik mag hem eens in de anderhalve dag opladen en dan gebruik ik hem amper (misschien twee uur in die periode, voor browsen). Dat klopt ook met het verval van de accu terwijl die idle staat: 4% per uur ongeveer. Ik had daar nooit last van, maar nu helaas wel. Cold boot verhelpt t niet en die kernel optie (power +volume down daarna volume up dacht ik) resulteert in een android poppetje op zijn rug met een uitroepteken (zoals al eerder vermeld). Erg jammer, want alles werkt nu wel snel en stabiel. Hopelijk wordt dat opgelost.
Hier loopt ie tot nutoe perfect, accu lijkt,langer mee te gaan dan ervoor...., ben benieuwd naar andere ervaringen ?
We hebben hier allemaal zitten schelden, maar als het nu opgelost lijkt te zijn, ben ik daar ook wel benieuwd naar....

• Ceejay
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:57:
[...]

Hier loopt ie tot nutoe perfect, accu lijkt,langer mee te gaan dan ervoor...., ben benieuwd naar andere ervaringen ?
We hebben hier allemaal zitten schelden, maar als het nu opgelost lijkt te zijn, ben ik daar ook wel benieuwd naar....
Wel hij is hier een stuk trager dan eerst dat weet ik wel. Bij elke update gooien ze er nieuwe checks and loopjes in en vertragen de boel

• Jens684
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 09:37
Mij email doet raar. Als ik van server wil wisselen bijvoorbeeld, crasht ie.
Ook valt de helft van mijn widgets soms weg, of crasht de launcher in zijn geheel.
Jammer, want de vorige versie was prima.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

ceejay Wel hij is hier een stuk trager dan eerst dat weet ik wel. Bij elke update gooien ze er nieuwe checks and loopjes in en vertragen de boel
Jens684 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:30:
Mij email doet raar. Als ik van server wil wisselen bijvoorbeeld, crasht ie.
Ook valt de helft van mijn widgets soms weg, of crasht de launcher in zijn geheel.
Jammer, want de vorige versie was prima.
Hebben jullie al een cold boot geprobeerd?
Die maakt meen ik ook (deels?) cache en temp files/dirs leeg meen ik, loste al veel op bij deze en gene.

Bij mij werkt ie nu na de laatste update weer goed, zoals het hoort. B70 set, alleen de stock roms er op gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door notsonewbie op 11-07-2012 00:45 ]

Verwijderd

deleted

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:36 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

pff, ik geloof dat ik voorlopig heel blij ben dat ics stabiel is.

www.casarodriguillo.com

• Poops_McGhee
Ik heb al maanden niks te klagen over mijn TF101. Ding werkt prima en niks geen last van vreemde dingen, zoals velen hebben gehad. Hij staat na 3 dagen en 5 uur standby nog op 98% accu. Inderdaad, hij heeft een paar dagen rust gekregen, puur om eens te kijken hoe lang hij dat volhoudt op zijn accu.

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Ik baal dat dat upgrade scherm me steeds maar blijft buggen om te updaten terwijl ik nog even wil wachten..nog veel mensen probs met die laatste update?

Member of the Ukraine IT Army

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Sinds de laatste update laadt de mijne niet meer. :(
Vam alles geprobeert:
  • Pinnetjes verbogen
  • Lader in de vrieskist
Niks, nada, noppes. :(

Vandaag maaar eens een nieuwe lader halen kijken of dat het probleem is. :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Anton.net
JEV schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:41:
Vam alles geprobeert:
  • Pinnetjes verbogen
  • Lader in de vrieskist

wat gebeurt er als je hem aan decomputer hangt?
dan kan je te weten komen of het aan de laadkop ligt....

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb inmiddels mijn AT Tablet met Windows verkocht en een Asus TF101 terug gekocht. Ik vind het echt een heerlijke tablet, echt een genot om te gebruiken.

Ik neem aan dat het vrij lastig is om goedkoop aan docks te komen? Op Amazon en Newegg zijn ze goedkoop, maar dat is lastig met shipping en import-heffingen. In Nederland zijn ze overdreven duur en worden ze tweedehands nog voor €100 verkocht.

• JEV

JEV

Anton.net schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:28:
[...]

wat gebeurt er als je hem aan decomputer hangt?
dan kan je te weten komen of het aan de laadkop ligt....
Denk het wel. :(
Als ik hem aan mijn computer hang dan detecteerd hij de Asus. >:)
Tot hij weer afsluit vanwege stroomtekort. ;(
Dus net een nieuwe lader besteld.
Maar geen Asus maar een clone.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Anton.net
chronoz schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:35:
Ik heb inmiddels mijn AT Tablet met Windows verkocht en een Asus TF101 terug gekocht. Ik vind het echt een heerlijke tablet, echt een genot om te gebruiken.

Ik neem aan dat het vrij lastig is om goedkoop aan docks te komen? Op Amazon en Newegg zijn ze goedkoop, maar dat is lastig met shipping en import-heffingen. In Nederland zijn ze overdreven duur en worden ze tweedehands nog voor €100 verkocht.
de prijzen van de docks zijn nooit gedaalt, integendeel, ze zijn altijd gestegen
ik denk dat dat te maken heeft met de voorraad, ik denk dat er niet meer zoveel zijn
ik denk dat je blij mag zijn als je nu nog 1 kan kopen voor 140 euro

Verwijderd

deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:34 ]

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10 22:03
JEV schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:41:
Vam alles geprobeert:
  • Pinnetjes verbogen
  • Lader in de vrieskist

Bij mij was de kabel van de lader de oorzaak. Deze is inmiddels door Asus vervangen door een meer stevige kabel en de Transformer laadt weer naar behoren op. :)

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
NIK0 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:22:
Ik baal dat dat upgrade scherm me steeds maar blijft buggen om te updaten terwijl ik nog even wil wachten..nog veel mensen probs met die laatste update?
Dan clear je de cache of stop je DMClient toch even. Krijg je ook de update melding niet meer.

• mike123
Anton.net schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:37:
[...]

de prijzen van de docks zijn nooit gedaalt, integendeel, ze zijn altijd gestegen
ik denk dat dat te maken heeft met de voorraad, ik denk dat er niet meer zoveel zijn
ik denk dat je blij mag zijn als je nu nog 1 kan kopen voor 140 euro
De prijs is wel lager geweest.
Ik heb vorig jaar in november, 2 dock's gehaald bij Azerty voor de prijs van 199,66 euro. (99,83 p/stk.)
En ze waren nieuw. Ik heb ze nieuw niet meer voor die prijs gezien.
Dus ze zijn wel goedkoper geweest, hooguit 2 dagen volgens mij.
Maar dit verhaal heb je eigenlijk niks aan. 8)7

• JEV

JEV

Gerd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Bij mij was de kabel van de lader de oorzaak. Deze is inmiddels door Asus vervangen door een meer stevige kabel en de Transformer laadt weer naar behoren op. :)
Ok andere lader gekocht, vandaag aangekomen.

Aangesloten, Laden. Perfect. _/-\o_ :*)

Wil dit sooort geintjes niet meer hebben dus meteen een reserve lader gekocht via eBay.

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een Asus TF101 gekocht voor mijn ouders, maar ze zijn nog op zoek naar een TomTom voor rond de €150.

Zijn er hier mensen die hun tablet gebruiken voor navigatie en is dit praktisch? Het voor het raam hangen van een 10" tablet lijkt me sowieso geen goed idee betreft het zicht op de weg.

Verwijderd

deleted

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:34 ]

• Anton.net
chronoz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:14:
Ik heb een Asus TF101 gekocht voor mijn ouders, maar ze zijn nog op zoek naar een TomTom voor rond de €150.

Zijn er hier mensen die hun tablet gebruiken voor navigatie en is dit praktisch? Het voor het raam hangen van een 10" tablet lijkt me sowieso geen goed idee betreft het zicht op de weg.
ik zou gewoon gaan voor een echte gps,
heb dit meerdere keren geprobeert met verschillende android devices, en mijn conclusie was dat het gewoon niet goed werkt

ga eens naar de mediamarkt en kijk voor een leuke gps in de aanbieding, zelf heb ik een half jaar geleden een zeer goede mio voor 48 euro bij de mediamarkt gekocht,
werkt perfect :*)

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Anton.net schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:46:
[...]
ik zou gewoon gaan voor een echte gps,
heb dit meerdere keren geprobeert met verschillende android devices, en mijn conclusie was dat het gewoon niet goed werkt
Mijn galaxy s3 heeft een betere gps ontvangst en snellere fix dan de ingebouwde gps van VW in mijn Golf...
Dat glonass gedoe helpt echt enorm. De transformer lijkt me echter idd niet zo'n super idee omwille van zijn afmetingen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik gebruik meestal mijn telefoon voor navigatie, htc desire, lg x2, galaxy note etc. Maar ik heb mijn htc flyer (7") ook een paar keer voor navigatie gebruikt toen de note het liet afweten (was na een update weer gefixed). Beviel eigenlijk wel goed. 10" tablets heb ik ook maar die vind ik zelf dan echt weer te groot voor in de auto.

Verwijderd

Ooit voor de fun eens geprobeert met Sygic.
Tablet gewoon op de bijrijdersstoel gelegd en tuffen maar.
Weet niet zo snel meer hoelang de fix met de satelieten duurde overigens.
Maar zeker geen minuten zoals F0nz0 inschat.
Maar het navigeren opzich ging prima met dat ding op de stoel naast je.

Wellicht zijn er ook wel houders waarmee je je tablet aan de ventilatieroosters kan hangen?
Voor je raam is deze wel een aardige denk ik:
http://www.123bestdeal.co...uto-Houder-Tablet-PC.html

edit:typo

• RoloTomassie
Heeft iemand al contact opgenomen met Asus (via Facebook ofzo) betreft eventuele update naar Jelly Bean? Ik heb JB op mijn Samsung galaxy nexus en de soepelheid is op iphone niveau. Voor de rest is er niet echt iets om naar huis te schrijven maar qua soepelheid echt een vooruitgang.

• Anton.net
RoloTomassie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:55:
Heeft iemand al contact opgenomen met Asus (via Facebook ofzo) betreft eventuele update naar Jelly Bean? Ik heb JB op mijn Samsung galaxy nexus en de soepelheid is op iphone niveau. Voor de rest is er niet echt iets om naar huis te schrijven maar qua soepelheid echt een vooruitgang.
En google now?
Die zou toch ook beter moeten zijn dan siri?

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55

Via een koopjessite zag ik deze link, misschien is dit wat?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• RoloTomassie
te]Anton.net schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:02:
[...]

En google now?
Die zou toch ook beter moeten zijn dan siri?
[/quote]

Ik had vorig jaar wat gespeeld met siri, meer dan de helft van mijn inspraak herkende die niet. Bij Google is tot nu toe nog niet voorgekomen dat mijn inspraak niet werd herkent. Mijn Engels wordt uitstekend begrepen. Google Now is trouwens wat anders. Google Assistant bedoel je. Je hebt op YouTube trouwens filmpjes die laten zien dat Google veel beter is dan siri.

• Zonekill
De tijd rechtsonder klopt weer niet met de echte tijd en de tijd in het popup menu klopt wel. Heb ik nu al een keer of 3 gehad, hoe kan dit?

Ik heb de nieuwe laaste update er nog niet opgezet. Wat zijn de veranderingen/voordelen van de nieuwe update?

• Anton.net
jammer

geen update meer voor ons :(

mag dit?
moet er niet altijd een ondersteuning van 2 jaar zijn? de tf101 is amper een jaartje oud :-(

• Pinin

Pinin

Er is toch wel ondersteuning, ik weet niet dat er een afspraak is dat je zoveel maanden de laatste firmware moet krijgen.

ter info: de door nokia en MS ontwikkelde vlaggenschip Lumnia 900 wordt geleverd met wp 7.5 een paar dagen na leveren wordt al meegedeeld dat WP8 al niet komt, dat is pas een schande.

www.casarodriguillo.com

• 7o9
  • Niet online

7o9

Anton.net schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:20:
jammer

mag dit?
moet er niet altijd een ondersteuning van 2 jaar zijn? de tf101 is amper een jaartje oud :-(
er was ooit sprake dat google 18 maanden support wilde voor android apparaten. is het geen 18 maanden sinds de aankondigingen?

misschien kunnen we profiteren van de jelly bean release voor de xoom, die wordt wel ondersteund. anders wordt het cyanogenmod.

• 7o9
  • Niet online

7o9

Zonekill schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:55:Ik heb de nieuwe laaste update er nog niet opgezet. Wat zijn de veranderingen/voordelen van de nieuwe update?
Blader een paar pagina's terug voor de changelog?

• Zonekill
7o9 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:23:
[...]

Blader een paar pagina's terug voor de changelog?
Paar pagina's terug staat release notes is dat alles wat er is gewijzigd/verbeterd?!

Ik heb nu .27 erop staan. Dropbox crasht nu elke keer. Heeft iemand daar ook last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Zonekill op 15-07-2012 13:56 ]

• Poops_McGhee
Anton.net schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:20:
jammer

mag dit?
Mij boeit het op zich niet of het nou ICS of JB is. Ik zie op mijn Nexus phone ook weinig verschil in de OS, behalve dat mijn accu nu wat rapper leeg is. Veel vloeiender is het echt niet en de TF101 doet het nu toch perfect. Niks te klagen over het apparaat en dat zal na de launch van JB voor tabs ook echt niet veranderen.
Het zou leuk zijn als de TF101 wordt meegenomen in de lijst van updates, maar nodig is het niet.
Ik twijfel niet of de ondersteuning minimaal 2 jaar blijft bestaan. Ik denk alleen niet dat je daar ook Android updates onder moet meerekenen.

• 7o9
  • Niet online

7o9

Zonekill schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Paar pagina's terug staat release notes is dat alles wat er is gewijzigd/verbeterd?!

Ik heb nu .27 erop staan. Dropbox crasht nu elke keer. Heeft iemand daar ook last van?
Dat is wat er bekend gemaakt is. Ik zou niet weten waarom ze verbeteringen uit die lijst zouden weglaten.

Tegelijkertijd zou ik niet weten waar je een completere lijst zou kunnen halen.

Misschien kun je meer vinden in de officiele Asus thread bij XDA.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb via ROM manager Clockworkmod recovery geinstalleerd, en reboot2recovery. Dat heeft gewerkt, maar nu gaat de Transformer bij elke reboot automagisch naar de CWM recovery. Ik moet Volume-Down doen, dan Vol-up voor een cold-boot om weer in Android te komen. Weet iemand hoe ik de CWM weer kan verwijderen? :)

Edit: zie op XDA dat dit een bekend probleem is, dat dus maar eens bekijken.

Edi2: opgelost met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1587042 :)

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 15-07-2012 21:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Joostje123
  • Laatst online: 11-11 10:37
In ons huis hebben we deze tablet met dock ook.
Hij wordt alleen te weinig gebruikt, dat we eigenlijk pas vandaag achter komen. Dat die leegloopt als die uit staat. Nieuwste firmware staat erop probleem komt nog steeds voor.

Dit natuurlijk even opgezocht voordat ik met vragen kom:

http://www.transformerfor...-facts-real-solution.html

Dit tegen gekomen, dus probleem wordt herkend.
Maar dan zit ik nog met de vraag, hoe komt het dat ik de optie:
MobileDock Battery Saving Mode

Niet tegenkom in settings -> screen
Want ze zeggen als je die dus aan checkt kan het misschien ook opgelost worden maar die optie ben ik dus kwijt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Joostje123: je zult moeten zeggen welke versie van de TF101 je hebt (Bxx), welke versie van de firmware, etc.

De post waar je naar linkt is trouwens heel oud (begin 2011), dus waarschijnlijk allang opgelost en niet relevant meer :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Joostje123
Gisteren toch die optie gevonden die stonden over aangepaste instelling Asus.

Maar probleem blijft zich voordoen gisteren uitgezet op 99% vandaag 73% batterij.

Het is de TF101 16gb dus met dock.
Android versie 4.03
Versie aanraakscherm MKT-1.1 build 170
Kernel versie 2.6.39.4
Build nummer is 9.2.1.27
Mobiledock Versie EP101-0213

• Zonekill
Joostje123 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:31:
Gisteren toch die optie gevonden die stonden over aangepaste instelling Asus.

Maar probleem blijft zich voordoen gisteren uitgezet op 99% vandaag 73% batterij.

Het is de TF101 16gb dus met dock.
Android versie 4.03
Versie aanraakscherm MKT-1.1 build 170
Kernel versie 2.6.39.4
Build nummer is 9.2.1.27
Mobiledock Versie EP101-0213
Kijk eens wat de eerste 3 cijfers/letters zijn van het serienummer begint met B.. Deze zitten met stickers op tablet en dock. Heb je die eraf gehaald moet je even kijken op de doos. Heb je de test al gedaan met dock? Dus tablet aan dock met de Baterijbesparingstand aangevinkt en dan in sleepmode. Als je dan de tablet kan wakker maken met een druk op een toets (dus niet touchpad of knoppen van touchpad) van dock dan heb je de eerste oude versie en als ik het goed heb moet je die opsturen om het probleem te laten verhelpen.

Kijk ook even hoe je wifi uitschakelen heb ingesteld want dat wifi altijd aan ook in sleepmode kost natuurlijk ook accu lading.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
Volgens Androidworld.nl komt Jelly Bean 4.1 ook voor de eerste Asus Transformer (101):
http://www.androidworld.n...id-4-1-voor-asus-tablets/

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:59

IkWilbert

Het is mij!

Haay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:59:
Volgens Androidworld.nl komt Jelly Bean 4.1 ook voor de eerste Asus Transformer (101):
http://www.androidworld.n...id-4-1-voor-asus-tablets/
Stukje tekst uit de bron:
Antwoord van ASUS Duitsland
Gelukkig is daarna vanuit ASUS Duitsland via Facebook een statement naar voren gekomen met een bevestiging voor de Transformer Prime TF201, de Transformer Pad TF300 en de Transformer Pad Infinity TF700. Er wordt niet gerept over het uitblijven van Jelly Bean voor de eerste Transformer en de Eee Pad Slider. Sterker nog, beide tablets zullen zoals het er nu naar uit ziet ook worden voorzien van Android 4.1.

Wanneer de updates zullen gaan plaatsvinden is helaas niet bekend gemaakt.

De TF101 wordt helemaal niet genoemd... hoe kan men dan zeggen dat de update er komt? Kan ook slim van Asus zijn... beter niet noemen dan zeggen dat er geen update komt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 16-07-2012 14:08 . Reden: toevoegen en edit ]

I intend to live forever. So far, so good.

• Joostje123
Zonekill schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:16:
[...]

Kijk eens wat de eerste 3 cijfers/letters zijn van het serienummer begint met B.. Deze zitten met stickers op tablet en dock. Heb je die eraf gehaald moet je even kijken op de doos. Heb je de test al gedaan met dock? Dus tablet aan dock met de Baterijbesparingstand aangevinkt en dan in sleepmode. Als je dan de tablet kan wakker maken met een druk op een toets (dus niet touchpad of knoppen van touchpad) van dock dan heb je de eerste oude versie en als ik het goed heb moet je die opsturen om het probleem te laten verhelpen.

Kijk ook even hoe je wifi uitschakelen heb ingesteld want dat wifi altijd aan ook in sleepmode kost natuurlijk ook accu lading.
B80 is de serienummer.
Als ik de batterijbesparingsmode aanzet kan ik hem niet met de enter toets uit slaap halen. Dus heb ik niet de eerste oude versie.

Wifi blijft aan als die in slaap staat.
Maar slaap is toch anders als die uitgeschakeld is, uitgeschakeld zal gewoon moeten beteken helemaal niks doen dus ook geen batterij verspillen.

• Ceejay
IkWilbert schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Stukje tekst uit de bron:
Antwoord van ASUS Duitsland
Gelukkig is daarna vanuit ASUS Duitsland via Facebook een statement naar voren gekomen met een bevestiging voor de Transformer Prime TF201, de Transformer Pad TF300 en de Transformer Pad Infinity TF700. Er wordt niet gerept over het uitblijven van Jelly Bean voor de eerste Transformer en de Eee Pad Slider. Sterker nog, beide tablets zullen zoals het er nu naar uit ziet ook worden voorzien van Android 4.1.

Wanneer de updates zullen gaan plaatsvinden is helaas niet bekend gemaakt.

De TF101 wordt helemaal niet genoemd... hoe kan men dan zeggen dat de update er komt? Kan ook slim van Asus zijn... beter niet noemen dan zeggen dat er geen update komt ;)
Als Asus zegt op de eigen Facebook pagina dat ze op zeker willen weerleggen dat er geen Transformer 101 JB update komt, en dat zoals het er nu naar uitziet hij er wel komt... Dan neem ik toch aan dat ie er WEL komt.
Ben het wel met je eens dat ze dat dan beter direct kunnen zeggen. Hangt toch wel een luchtje aan zovan eigenlijk weten we het nog niet zeker ofso :)

• Anton.net
Ceejay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Als Asus zegt op de eigen Facebook pagina dat ze op zeker willen weerleggen dat er geen Transformer 101 JB update komt, en dat zoals het er nu naar uitziet hij er wel komt... Dan neem ik toch aan dat ie er WEL komt.
Ben het wel met je eens dat ze dat dan beter direct kunnen zeggen. Hangt toch wel een luchtje aan zovan eigenlijk weten we het nog niet zeker ofso :)
Ja,
dat is wel waar,
Het updaten van 4.0 naar 4.1 moet toch niet zo moeilijk zijn, aangezien het geen grote software update is,
ik denk dat als Asus goed gezind is, en nog wat tijd over heeft, de update misschien wel kan komen...

• Pinin

Pinin

Het zal op de 101 een lage prio krijgen denk ik. Ik denk dat ze wel heel voorzichtig zijn geworden met een te vroege update of beloftes.

www.casarodriguillo.com

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-11 14:50
Na de laatste update en een cold boot werkt de tablet weer als een zonnetje.

• Anton.net
ik ga deze namiddag als de live chat van asus open is eens polsen wat zij ons kunnen vertellen over eventuele verdere updates

ik laat zeker iets weten :9

Verwijderd

deleted

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:34 ]

• Nakebod
  • Laatst online: 21:01
Heb hem sinds vanmiddag ook draaien puur om ff te testen, sowieso, AOSP :9~
Toen was er nog geen geluid, en WIFI deed het met DHCP niet, 1e is hier wel vereist voor een daily ROM. Maar, er zijn inmiddels alweer wat verbeteringen, en geluid zou nu ook moeten werken. Morgen eens verder spelen.
XDA _/-\o_

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1 ... 45 ... 51 Laatste