• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10 22:03
Thanks! Ziet er goed uit. Nadeel is wel dat ik m'n Picasa albums kwijt ben :(

Verwijderd

Gerd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:26:
Even een vraagje. Sinds de aankoop van m'n Transformer werk ik met de stock gallery. Op zich prima te doen, maar wat me stoort is dat je geen locatiekeuze kan ingeven. Je krijgt dus alle foto's en plaatjes te zien die zich op het tablet bevinden.

Is er binnen de gallery een mogelijkheid een locatie keuze op te geven of zijn er andere galleries in de playstore die dat wel kunnen?
Ik vond dit ook een irritant probleem; alle afbeeldingen en films worden standaard in de gallery opgenomen.

Zelf heb ik de volgende oplossing gevonden:
Maak een (leeg) bestand aan, genaamd ".nomedia" (vergeet niet de punt vóór de bestandsnaam!) Elke map waarin je dit bestand plaatst, wordt uitgesloten van de gallery. Waarschijnlijk is dit bestand reeds aanwezig op je Transformer, even zoeken en copy/paste werkt dus ook :+

Vervolgens ga je naar je geïnstalleerde apps en verwijder je de cache+data van de gallery en de media storage app. Sluit beide apps af (force close) en reboot. Het kan zijn dat je dan een lege gallery hebt, maar de Transformer zal de gewenste bestanden opnieuw toevoegen. Bij mij duurde dit een minuut of 10.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11 04:23
Voor het Hotmail connectieprobleem heb ik de volgende oplossing gevonden:
Bij het aanmaken van een account voor "handmatig" / "manual" kiezen en bij server "debug-m.hotmail.com" invullen. Of dit probleem aan Android of Hotmail ligt, weet ik niet.
Hopelijk is het gauw opgelost...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Ik heb even het collectieve verstand nodig van de tweakers.

Mijn asus transformer heeft last van batterijdrain (20% op 12u) als hij aan het keyboard-dock hangt, ook al staat het toestel uit en beiden batterijen 100% opgeladen zijn. Volgens Asus was dit niet normaal. Hij is al 4 maal binnengeweest ter reparatie.

Na 9 maand gezever met advocaten, consumentieverenigingen e.d.komt de winkel nu af met "volgens Asus is dit normaal". M.a.w. ik mag het tablet NIET aan het keyboard dock laten hangen als ik hem niet gebruik. Dus beste tweakers, is het normaal dat mijn tablet+keyboard buitensporig veel batterijverlies heeft als het toestel volledig uitstaat?

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:43

3raser

⚜️ Premium member

Ik hoor mijn vrouw toch nog regelmatig klagen over het niet werken van de wifi. Het is niet als voorheen waarbij het icoon grijs werd, maar er lijkt geen data overheen te gaan. Na een wifi herstart werkt het weer prima.
Andere mensen dezelfde ervaring? Of ligt aan mijn tablet?

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:13
preske schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:50:

Na 9 maand gezever met advocaten, consumentieverenigingen e.d.komt de winkel nu af met "volgens Asus is dit normaal". M.a.w. ik mag het tablet NIET aan het keyboard dock laten hangen als ik hem niet gebruik. Dus beste tweakers, is het normaal dat mijn tablet+keyboard buitensporig veel batterijverlies heeft als het toestel volledig uitstaat?
is bij mij gewoon opgelost met een reparatie....andere hardware in het toetsenbord.

• preske
Michel242186 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:11:
[...]

is bij mij gewoon opgelost met een reparatie....andere hardware in het toetsenbord.
Er is bij mij een andere batterij geplaatst, heeft niets opgelost.

Maar ik mag dus aannemen dat dit geen normaal gedrag is, zoals asus beweerd?

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
6/11/2012 Update -

We received additional code enhancements from NV/Google while I was in Taiwan last week. We will create a beta update shortly for testing and hopefully the next firmware update will occur in the next two weeks. I/O and Thread priority changes are the top two items and will address ANR and Sleep issues, however, still testing various application loads as some applications do not want to play nice with thread overrides

bron xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1556914

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

preske schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:21:
[...]

Er is bij mij een andere batterij geplaatst, heeft niets opgelost.

Maar ik mag dus aannemen dat dit geen normaal gedrag is, zoals asus beweerd?
Je vertelt niet of beide accus 10 procent verliezen, of 1tje 20

Nadeel van de dock/tab combinatie is dat je niet kan kiezen de tab te laten werken op de dock accu.
Het is zo gemaakt dat (dus altijd energie verlies!) de dock accu, de tab accu op 100% laadt en probeert te houden.

Ik gok dus dat die 20% drain voornamelijk van je dock komt. Die staat dan bijv. op 85 en je tab op 95, zoiets?

Tevens hangt e.e.a. uiteraard af, ik zeg het voor de zekerheid, of je BT, GPS en wifi aan laat en of (veel/weinig/geen) app's data mogen halen/verzenden cq synchroniseren om de zoveel tijd.

Doe ook eens, beide opladen tot 100% en dan het tab gedeelte uit doen, power off.
Kijken of ie 12 uur later ook 20% kwijt is en zo ja hoeveel uit welke accu.

[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 11-06-2012 19:58 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• preske
notsonewbie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:53:
[...]

Je vertelt niet of beide accus 10 procent verliezen, of 1tje 20

Nadeel van de dock/tab combinatie is dat je niet kan kiezen de tab te laten werken op de dock accu.
Het is zo gemaakt dat (dus altijd energie verlies!) de dock accu, de tab accu op 100% laadt en probeert te houden.

Ik gok dus dat die 20% drain voornamelijk van je dock komt. Die staat dan bijv. op 85 en je tab op 95, zoiets?

Tevens hangt e.e.a. uiteraard af, ik zeg het voor de zekerheid, of je BT, GPS en wifi aan laat en of (veel/weinig/geen) app's data mogen halen/verzenden cq synchroniseren om de zoveel tijd.

Doe ook eens, beide opladen tot 100% en dan het tab gedeelte uit doen, power off.
Kijken of ie 12 uur later ook 20% kwijt is en zo ja hoeveel uit welke accu.
oh, sorry. Zal even verduidelijken hoe ik het getest heb en mijn ondervindingen tot nu toe.

- Beide zijn opgeladen tot 100%, elk apart.
- BT/wifi/GPS/sync uit, alle apps die hier en in andere topics zijn vermeld geweest uitgeschakeld (voor zover dat kon).
- de energiebesparings-optie van het dock staat aan.
- Als ze niet gedockt zijn, is er geen verlies.
- Meestal, maar uitzonderlijk omgekeerd (nog maar tweemaal opgemerkt, heel vreemd overigens) is het leeuwendeel van het verlies bij het dock, op het tablet is het dan 1 of 2% verlies.

Wat bedoel je precies met "het tabgedeelte uitdoen"? Die energiebesparing?
Dat vertelde die verkoopsdirecteur mij ook (asus helpdesk beweerde 9 maand geleden iets helemaal anders, vandaar mijn vraag...) En ik wil dat wel geloven, maar 20% lijkt me toch wel wat veel voor een toestel dat uitstaat.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

preske schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:13:
[...]

oh, sorry. Zal even verduidelijken hoe ik het getest heb en mijn ondervindingen tot nu toe.
Geeft niks, ik vergeet ook wel eens voor (voor mij) voor de hand liggende zaken neer te typen.
- Meestal, maar uitzonderlijk omgekeerd (nog maar tweemaal opgemerkt, heel vreemd overigens) is het leeuwendeel van het verlies bij het dock, op het tablet is het dan 1 of 2% verlies.
Dat klopt op zich want dock laadt tab op en houd hem als het ff kan op 100%
Wat bedoel je precies met "het tabgedeelte uitdoen"? Die energiebesparing?
Hij staat, gedocked, aan. Druk op de power knop aan de zijkant van de tab. Afsluiten? ja.
De tab doet dan niets, hoogstens dus dat overladen van accu naar accu prik.
Dat vertelde die verkoopsdirecteur mij ook (asus helpdesk beweerde 9 maand geleden iets helemaal anders, vandaar mijn vraag...) En ik wil dat wel geloven, maar 20% lijkt me toch wel wat veel voor een toestel dat uitstaat.
Dit heb ik helaas nooit getest alszodanig. Hopelijk hebben anderen dat wel, lezen dit en kunnen zeggen of die 20% drain in 12 uur klopt.

En oh ja, wel belangrijk, betreft het een custom rom, of asus origineel en dan bijv. de laatste 4.0.3. of welke versie ?
Na de nodige ellende EN battery drain eerder, heb ik dit na 4.0.3 niet meer zo erg.

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 11-06-2012 20:22 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Fopstra
  • Laatst online: 19-10 16:55
Sinds de laatste update zijn er wat vreemde dingen met de tablet, met de mailapp kan ik geen mail meer verzenden.
Xyphoid schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:46:
Voor het Hotmail connectieprobleem heb ik de volgende oplossing gevonden:
Bij het aanmaken van een account voor "handmatig" / "manual" kiezen en bij server "debug-m.hotmail.com" invullen
Deze oplossing ga ik proberen. Dat de tablet geen mail verzend is nu niet zo'n probleem, straks op vakantie is het wel een probleem. Dan wil ik wel email verzenden.

Wifi valt regelmatig weg, tablet moet dan weer opnieuw opgestart worden om probleem te verhelpen.
Geluid valt weg. Geen idee waar het aan ligt, tablet opnieuw opstarten en dan werkt het weer voor een tijd. Ook wanneer je er een koptelefoon op aangesloten hebt gehad, blijft ie daarin hangen, je krijgt geen geluid meer uit de speakers.

Deze laatste update levert mij meer problemen dan oplossingen op.

• preske
notsonewbie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:21:
Hij staat, gedocked, aan. Druk op de power knop aan de zijkant van de tab. Afsluiten? ja.
De tab doet dan niets, hoogstens dus dat overladen van accu naar accu prik.
Ah, juist, ja dat deed ik al. Had het niet goed gelezen.
En oh ja, wel belangrijk, betreft het een custom rom, of asus origineel en dan bijv. de laatste 4.0.3. of welke versie ?
Na de nodige ellende EN battery drain eerder, heb ik dit na 4.0.3 niet meer zo erg.
Asus stock (ik denk dat dit nog de 3.x versie was) en ik denk 4.0.2; geen idee eigenlijk, staat al enkele weken uit onderhande, was het beu.

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 18:29
Yes Yes nog 5 min en mijn asustab is 500 uur reboot of SOD vrij door het leven gegaan! Op naar de volgende 500!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

kielkiel schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:59:
Yes Yes nog 5 min en mijn asustab is 500 uur reboot of SOD vrij door het leven gegaan! Op naar de volgende 500!
Hoe dan ook, dock > tab kost veel te veel stroom zie mijn screencap:
http://imgur.com/K3vDl

Tab was 38%, nadien laden op dock (haalde de honderd % niet op de tab) en tab kwam tot 90%, en dock op 3 toen ik de screencap maakte niet veel later na wat mail checken.

Zoals gezegd is updaten naar 4.0.3 wel goed inzake accu drain niet meer zo erg hebben, althans voor mij gaat dit op.

Verwijderd

6/11/2012 Update -

We received additional code enhancements from NV/Google while I was in Taiwan last week. We will create a beta update shortly for testing and hopefully the next firmware update will occur in the next two weeks. I/O and Thread priority changes are the top two items and will address ANR and Sleep issues, however, still testing various application loads as some applications do not want to play nice with thread overrides.

__________________ ASUS Technical Marketing Manager

Sorrie, zie dat dit bericht al een keer gepost is
Excuus :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 16:21 ]

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11 08:56
Ik ben hier in het bezit van een TF101, en zou hier graag een sleeve voor hebben.
De enige originele die ik echter kan vinden (pricewatch: Asus Eee Pad Transformer Sleeve TF101) is nergens meer leverbaar.

Weet iemand goede alternatieven?

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Niekfct schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:32:
Ik ben hier in het bezit van een TF101, en zou hier graag een sleeve voor hebben.
De enige originele die ik echter kan vinden (pricewatch: Asus Eee Pad Transformer Sleeve TF101) is nergens meer leverbaar.

Ik heb deze:
http://www.amazon.co.uk/L...TF8&qid=1339577041&sr=1-1

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

www.casarodriguillo.com

• Xyphoid

De originele sleeve is echt ruk. Slap en vies materiaal. Was nog duur ook.

Ik heb deze .
Maar sinds ik de dock heb, gebruik ik geen cases meer. Heb wel een sleeve gehaald voor als ik hem meeneem naar buiten. Maar merk dat ik die ook steeds minder gebruik. Gooi hem meestal zo in mijn rugtas.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik vind de originele wel fijn, want hij is lekker dun en voldoet.
Maar ik ben met je eens dat ie wel viezig/vettig wordt en dat hij niet heel erg goed in te stellen is.

Het is wel de enige die echt lekker dun is.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Deze versie is er al, wachten op de WW

Eee Pad Transformer TF101 Firmware: V9.2.1.25 Only for JP SKU (Android 4.0.3)

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40

Kijk even in het accessoire topic van de TF101. Daar staan genoeg voorbeelden.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:53:
Deze versie is er al, wachten op de WW

Eee Pad Transformer TF101 Firmware: V9.2.1.25 Only for JP SKU (Android 4.0.3)
This has to be yet another example of Asus totally failing. Somebody's hit the wrong button, and accidentally re-released .24.
Misschien heeft wachten niet zo gek veel zin.

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Sjees. Dat soort bloedende amateurs maken firmware for mijn padje. Kan ook nooit wat worden zo.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Zojuist spontane reboot :( tijdens drawsomething

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:35

Voor een paar euro bij de Xenos, voldoet voor mij al een jaar prima.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Verwijderd

Vandaag bij de Media Markt de Logitech Mini Boombox gekocht. Wat een super geluid komt er uit dat kleine apparaat!

Het pairen was even problematisch en de afstand van de tablet tot de speaker mag niet erg groot zijn, maar het werkt super. Nu nog mooi weer en dan genieten van de muziek in de tuin.

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:10
Ceejay schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:10:
Sjees. Dat soort bloedende amateurs maken firmware for mijn padje. Kan ook nooit wat worden zo.
Verkoop je hem toch lekker? Bakken vol mensen zijn blij met .24 en of .25 mijn padje plotseling overmatig goed gaat maken zal me werkelijk een biet. Hij draait perfect op .24
Maarja, je houdt altijd klagers om te klagen. "Oh oh! Niet de nieuwste update! Nu is mijn tab niks meer waard!!"

:r

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Poops_McGhee schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:12:
[...]

Verkoop je hem toch lekker? Bakken vol mensen zijn blij met .24 en of .25 mijn padje plotseling overmatig goed gaat maken zal me werkelijk een biet. Hij draait perfect op .24
Maarja, je houdt altijd klagers om te klagen. "Oh oh! Niet de nieuwste update! Nu is mijn tab niks meer waard!!"

:r
Het punt is dat .25 helemaal niet nieuw is.

Het is identiek aan .24 en een prutser heeft het als nieuwe versie online gezet. Dat wekt niet veel vertrouwen voor de toekomst.

• Poops_McGhee
7o9 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 07:39:
[...]

Het is identiek aan .24 en een prutser heeft het als nieuwe versie online gezet. Dat wekt niet veel vertrouwen voor de toekomst.
99 van de 100 merken dat niet eens. Laatste versie nummer is het nieuwst voor hen, ook al doet het helemaal niks extra. Punt is, je tablet wordt er helemaal niet slechter van. En als het per abuis is neergezet als nieuwe versie, maar er is helemaal geen nieuwe versie, dan is je tab toch up to date? Werkt ie niet prima? Niet meteen een heel bedrijf ophangen aan de actie van 1 persoon. Dan krijg je van die nodeloze kreten die kant noch wal raken.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Hmm wat betekend dat als jij een keer een fout maakt op het werk je baas het beste een ontslagprocedure start, want dat biedt niet veel goeds voor de toekomst. :+

Per ongeluk .26 uitbrengen en de tablet begint spontaan te smelten zou ik wel redelijk kwalijk vinden, maar dit? neuh

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 15-06-2012 14:13 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga vanavond een TF101 32GB met dock kopen (gebruikt) Zijn er dingen waar ik op moet letten? Zijn alle modellen te rooten met elke firmware? En wat is in jullie ogen een mooie prijs voor zo'n tablet+dock in nette staat

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:07
[...]

Vind het een beetje een overdreven reactie. Iemand maakt per ongeluk een fout, kan gebeuren hoor. Bovendien werkt het allemaal toch. Natuurlijk is het leuk om de laatste updates te hebben, maar dat komt allemaal vanzelf wel hoor. Tot die tijd kan ik prima webbrowsen, apps checken en filmpjes kijken op mijn Transformer.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik lees verder ook dat bluetooth controllers gebruikt kunnen worden, zoals die van een PS3. En dat je met bepaalde apps zelfs meerdere controllers kunt verbinden.
Zijn er hier die dat al geprobeerd hebben? Zou ik dus relatief eenvoudig (S)NES spellen kunnen spelen met 1 a 2 controllers? (En eventuele andere emulators)
En ik lees in dit topic dat je geen 3th party controllers kunt gebruiken, klopt dat? Ik wilde dan namelijk deze kopen:
http://www.dealextreme.co...oller-for-ps3-black-47671

[ Voor 25% gewijzigd door Markos op 15-06-2012 16:50 ]

• Ceejay
Poops_McGhee schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:26:
[...]

99 van de 100 merken dat niet eens. Laatste versie nummer is het nieuwst voor hen, ook al doet het helemaal niks extra. Punt is, je tablet wordt er helemaal niet slechter van. En als het per abuis is neergezet als nieuwe versie, maar er is helemaal geen nieuwe versie, dan is je tab toch up to date? Werkt ie niet prima? Niet meteen een heel bedrijf ophangen aan de actie van 1 persoon. Dan krijg je van die nodeloze kreten die kant noch wal raken.
Het blote feit dat deze persoon maar zo dat kan doen schept weinig vertrouwen. Normaal gesproken is daar een heel traject voor met procedures en afspraken ( bij een normaal bedrijf ).
Hoe vaak komt het voor dat iemand een firmware renamed (?) en dat dan wellicht door anderen als nieuwe firmware publiceerd word?

Vraag je je toch af hoeveel verschillende blunders daaraan ten grondslag liggen. Heb ik in ieder geval nog niet eerder gehoord dat het gebeurde en als zodanig impliceert het toch een kleine chaos bij de mensen die bezig zijn met firmware updates.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dit wordt dus inderdaad niet gewaardeerd, ook al heb je nog zoveel haast

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 15-06-2012 22:50 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34
Hmmm, lastig, ook omdat de TF300 nu ook al uit is. Met dock denk ik dat rond de 300€ wel een mooie prijs is. Verder zijn alle TF101s weer te rooten aangezien Wheelie is uitgebracht waardoor nvflash weer te gebruiken is.
Geen idee waar je nog op moet letten verder. Misschien scherm (dode/luie pixels) en audio output (jack)

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dankje voor de reactie. Klopt het dat de 3G versie niet te rooten is?
Works for:
ANY TF101:
SBK1 (B10-B70)
SBK2 (B70,B80,B90++)

Does NOT work for:
TF101Gs (TF101 3G)
SL101 (TF101 Slider)
Hoe kan ik zien of met of zonder 3G is?

edit: ik heb hem nu in huis. Dus ik ga er maar gelijk even CFW opgooien, of zal ik eerst op stock werken zodat ik nog een tweede keer verast kan worden met een snellere/stabielere rom ;)

Als ik het goed begrijp hoef ik alleen te rooten, ClockworkMod Recovery en dan de rom flashen? Kernel en alles wordt dan automatisch mee geupdate?

[ Voor 40% gewijzigd door Markos op 15-06-2012 22:44 ]

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Ben ik de enige met de volgende problemen;
de onderste balk reageert soms niet. Als ik een paar seconden wacht, dan lukt het meestal wel.
Bij youtube zelfde verhaal alleen deze keer bij filmpjes die niet afspelen wanneer ik er op klik. Pas na enkele seconden lukt het.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
RoloTomassie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:36:
de onderste balk reageert soms niet. Als ik een paar seconden wacht, dan lukt het meestal wel.
Bij youtube zelfde verhaal alleen deze keer bij filmpjes die niet afspelen wanneer ik er op klik. Pas na enkele seconden lukt het.

Met youtube heb ik dit ook gezien, als ik dan weer op de search knop duw en dan het filmpje aanklik wat ik wilde zien werkt het wel..alsof de youtube app niet de "focus" heeft ofzo..

Member of the Ukraine IT Army

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als ik een CFW erop wil zetten, is het dan verstandig om een backup te maken van de originele rom? Daar vroeg een programma wel om (maar kostte enkele uren volgens het programma) Maar wat is daar het nut van? Ik heb nu toch een kaal toestel zonder enige informatie van mij erop. Ik neem aan dat je altijd de officiële rom er terug op kunt zetten en kunt unrooten

edit:
Ik heb deze recovery erop gezet:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1213723
Want dat moest volgens de Revolutions HD rom, maar wanneer ik deze erop heb en ik ga naar "Choose zip from sdcard" dan kan ik alleen bestanden kiezen vanaf het interne geheugen. Hoe kan dat en hoe los ik dit op?

edit2:
Ik had hem eerst quick format gedaan zonder een naam, ik zal nu compleet formateren en een naam eraan geven. Misschien dat dat een verschil maakt.

Ik zie verder via het recovery menu ook een manier om de SD te formateren. Ik kan me dit herinneren van mijn android tijdperk (T-Mobile G1 / HTC Dream) Is dat nog steeds nuttig? Ext en gewone opslag? Zoja, welke groottes kan ik dan het beste nemen bij een kaartje van 8GB? Of heeft iemand hier een nuttige link voor

edit 3: het is uiteindelijk gelukt, zie ook Ik_ben_Mark3 in "Custom ROMs [Asus EEE Transformer]"

[ Voor 61% gewijzigd door Markos op 16-06-2012 16:54 ]

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
RoloTomassie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:36:

Dat probleem met de Youtube app is er ook op de Samsung Tab. Het zou dus een bug in die app kunnen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Katsunami op 16-06-2012 15:23 ]

• Poops_McGhee
Lizard schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:21:
Hmmm, lastig, ook omdat de TF300 nu ook al uit is. Met dock denk ik dat rond de 300€ wel een mooie prijs is. Verder zijn alle TF101s weer te rooten aangezien Wheelie is uitgebracht waardoor nvflash weer te gebruiken is.
Geen idee waar je nog op moet letten verder. Misschien scherm (dode/luie pixels) en audio output (jack)
€. 300 met dock als 2e handsprijs? De koekoek. Daar doe ik de boel echt niet voor weg.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59

jasjenl

Liab A Tymo

Poops_McGhee schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:30:
[...]

€. 300 met dock als 2e handsprijs? De koekoek. Daar doe ik de boel echt niet voor weg.
Ik heb mijn 16gb TF101 met dock een tijdje terug wel voor 300 euro verkocht, veel meer ga je er echt niet voor vangen. Nu ging het hierboven geloof ik om de 32 gb versie, anderzijds zijn we inmiddels ook al weer een tijdje verder en is er al een opvolger verkrijgbaar. Ik denk dat 300 dus op zich geen onrealistisch bedrag is.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik draai nu Revolution HD 3.4.1 en had stiekem wel iets meer verwacht van de afspeel kwaliteiten. Ik las van te voren best vaak dat 1080p in veel gevallen geen problemen zijn, maar bij mij gaat hij al haperen op 720p
Big bang theorie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Overall bit rate               : 3 087 Kbps
Format/Info                    : Advanced Video Codec
Format profile                 : High@L4.1
Format settings, CABAC         : Yes
Format settings, ReFrames      : 5 frames
Codec ID                       : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                       : 21mn 5s
Bit rate                       : 2 641 Kbps
Width                          : 1 280 pixels
Height                         : 720 pixels
Display aspect ratio           : 16:9
Frame rate                     : 23.976 fps
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 8 bits
Scan type                      : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)             : 0.120
Stream size                    : 399 MiB (86%)
Writing library                : x264 core 118 r2085+6M 44a5403
Encoding settings              : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=8 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=crf / mbtree=1 / crf=19.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Zou dit gewoon goed moeten kunnen afspelen?

Ik heb Dice en MX player geprobeerd.

• Lizard
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:28:
[...]

Ik heb Dice en MX player geprobeerd.
Bij Dice player ook de tegra plugin erbij gedownload?
[...]

Waarvoor zou jij hem daan gaan verkopen? (Er rekening mee houdend dat de TF300T 32GB + dock al onder de 500€ zit en ook tegra3 heeft?)

[ Voor 23% gewijzigd door Lizard op 16-06-2012 19:42 ]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Lizard schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:40:
[...]
Bij Dice player ook de tegra plugin erbij gedownload?
yep, ik heb nu net ook die andere codecs geinstalleerd, maar het lijkt me niet dat dat de bedoeling is ofwel?
[...]

Waarvoor zou jij hem daan gaan verkopen? (Er rekening mee houdend dat de TF300T 32GB + dock al onder de 500€ zit en ook tegra3 heeft?)
Ja daarom zat ik te twijfelen of ik hem wel moest doen, nieuw komt de 300T rond de 464 euro voorbij af en toe. Maargoed uiteindelijk toch maar de TF101 gepakt voor ruim 150 euro goedkoper. In mijn ogen eigenlijk wel te duur als je vergelijkt met de prijs en prestaties van de 300T, maargoed als je niet zoveel te besteden hebt houdt het op..

• Poops_McGhee
jasjenl schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:39:
[...]

Ik heb mijn 16gb TF101 met dock een tijdje terug wel voor 300 euro verkocht, veel meer ga je er echt niet voor vangen. Nu ging het hierboven geloof ik om de 32 gb versie, anderzijds zijn we inmiddels ook al weer een tijdje verder en is er al een opvolger verkrijgbaar. Ik denk dat 300 dus op zich geen onrealistisch bedrag is.
Nou, als 300 een courant bedrag is voor Tab + Dock, dan hou ik hem wel, ongeacht. Ook al zou ik hem niet meer gebruiken, 300 zou ik echt te weinig vinden. De hoes alleen al kostte 89 ex verzendkosten.

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Mijn TF101 B60 nu 482 uur zonder reboots. Ik begin er in te geloven, dat de auto reboots bij mij verleden tijd zijn.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wie gebruikt er hier allemaal switchme? Ik vind het idee achter het programma top, maar in de praktijk werkt het niet zo heel erg super. Wanneer je wisselt van user moet hij opnieuw opstarten en duurt dus lang.

Verder mijn afspeelproblemen van 720p content. Ik merk dat er (bij the big bang theorie) bij enkele afleveringen een moeilijk stuk in de video zit waarna hij gaat stotteren of weer vooraan begint van de video (mx player). Als ik dan weer terug klik waar ik ongeveer was gebleven (iets verder) dan blijft de video stotteren. Enige wat dan helpt is video opnieuw openen en dan beginnen van begin (geen resume) en dan voorbij het moeilijke stuk klikken. Is de video dan zo slecht gecodeerd of ligt het aan de transformer?

edit:
Kun je de transformer (pad en/of dock) alleen opladen met de bijgeleverde usb lader? Ik heb het in mijn iPhone usb lader geprobeerd, maar dan laad hij niet op (misschien in sleep, maar dat weet ik niet, ik bedoel gewoon actief dus)
Ligt dat aan alle opladers of zal hij het in een reguliere htc/sony/etc. usb oplader wel doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Markos op 17-06-2012 14:40 ]

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 09:31
Met welke app kan ik het beste een backup maken van mij apps?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:25:
edit:
Kun je de transformer (pad en/of dock) alleen opladen met de bijgeleverde usb lader? Ik heb het in mijn iPhone usb lader geprobeerd, maar dan laad hij niet op (misschien in sleep, maar dat weet ik niet, ik bedoel gewoon actief dus)
Ligt dat aan alle opladers of zal hij het in een reguliere htc/sony/etc. usb oplader wel doen?
Zoek even het topic door, veel van je vragen zijn met een zoektocht snel beantwoord. En nee, voltage/amperage van standaard opladers is te laag.
Evertt schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:38:
Met welke app kan ik het beste een backup maken van mij apps?
Titanium als je root hebt. Welke heb je zelf al gevonden? :)

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 17-06-2012 16:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
[
Als je de TF aan de oplader van Asus hangt dan springt deze over naar een hoger voltage 12 of 15v). Heeft met usb 3.0 pinnen te maken. Daarom kun je ook alleen maar een usb 3.0 als verlengkabel gebruiken voor het opladen.
Een andere lader doet dit niet.
Ik geloof wel dat hij met 5V ook wordt opgeladen maar dit gaat ongelooflijk langzaam (bijv als je de TF aan de pc hangt).

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 09:31
gambieter schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:00:
[...]

[...]

Titanium als je root hebt. Welke heb je zelf al gevonden? :)
Ik heb in de cmd de backup functie geprobeert maar werkt niet omdat alles gebackupt wordt.
Ik ga Titanium proberen. Ik heb nu revolution root erop staan en als ik wil updaten gaat alles goed maar wordt het apparaat zo onstabiel van vastlopers en dat de tf101 opnieuw wordt opgestart zomaar ineens. Een andere root werkt ook niet. Als ik terug gaat is niets aan de hand.
Nu wil ik proberen om eerst een backup te maken van mij apps daarna terug te gaan naar fabriekinstellingen en dan updaten ik hoop dat dit werkt.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als ik de TF101 op een beamer wil aansluiten heb ik een vga aansluiting nodig. Ik zie dat Asus zelf ook kabels aanbied van mini-HDMI naar vga, maar ik wil natuurlijk als het kan goedkoper. Als ik het goed begrijp werken de standaard hdmi-vga kabels dus niet? Zoals deze:
http://buyincoins.com/det...6ft-1-8m-product-863.html
http://buyincoins.com/det...r-hdtv-product-16240.html
http://buyincoins.com/det...5ft-1-5m-product-323.html

Maar heb je er een nodig zoals deze:
http://buyincoins.com/det...d-hdtv-product-14470.html (wel met HDMI > mini-HDMI adapter)
http://buyincoins.com/det...hipset-product-15183.html (wel met micro-HDMI > mini-HDMI adapter)
http://buyincoins.com/det...laptop-product-15388.html (wel met HDMI > mini-HDMI adapter)

Klopt dat? Zit er nog verschil tussen deze laatste drie? Zijn er micro-HDMI > mini-HDMI adapters voor china prijzen? Want de eerste is voor de TF101 met mini-HDMI slot natuurlijk het handigste denk ik (HDMI > mini-HDMI zijn er genoeg te vinden). Maar die 2e is met de blik op de toekomst natuurlijk beter omdat de TF300T een micro-HDMI aansluiting heeft

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Ik heb die van mij ruim een half jaar geleden gekocht voor 350€ (16gb + dock) dus ik mag best tevreden zijn als ik hem nu nog verkoop voor 300€ vind ik. Ik vind 300€ nog redelijk optimistisch eigenlijk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Lizard
Dit ging wel over de 32GB versie.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

De vraag is dan wat is 16gb waard? 25 euro?

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verstekbakker schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:10:
[...]

Twee weken op pad geweest dus. Om hier nog even op terug te komen, mijn vermoeden is uitgekomen; defect niet geconstateerd was het antwoord! Er stond ook in de brief dat ik moest kijken of mijn randapparatuur wel compatible was... Dus moest ik kijken of mijn mond wel compatible was met de ingebouwde microfoon...?!

Ik heb het apparaat niet geaccepteerd en hij is nu terug met als probleemomschrijving:

[...]

De medewerker van MM gaf mij de schuld, omdat ik mijn handtekening onder het afhaalbewijs had gezet waarop stond dat de microfoon het niet doet... Het liefst gaf ik hem eentje voor zijn kokos, maar ik ben netjes en vriendelijk gebleven. Ik zei nog, jullie technische dienst heeft eerst zelf het probleem geconstateerd alvorens hem op te sturen, toen vond hij dat de conclusies van de technische dienst niet leidend waren... De arrogantie en irritatie droop van zijn kop, maar laat ik daar niet verder op in gaan, want ik krijg er zo weer een herseninfarct van.

Het apparaat is weer ongeveer drie weken weg voor reparatie. Ik ben benieuwd of hij gerepareerd terug komt... Voor wie het interessant vindt, I'll be back. ;w
Inmiddels ben ik mijn TF 2x 3 weken kwijt... morgen maar eens bellen, want dit wordt toch echt een beetje te gortig.

Edit: vandaag gebeld, kon hem ophalen, maar hij was weer niet gerepareerd, want getest en geen probleem geconstateerd. Dus ik zeg, dus wel, ze gingen het voor me testen en terugbellen. Volgens de test werkte het gewoon, dus ik kon ophalen. Met tegenzin maar weer naar Maastricht gereden.

Ik kom daar aan, was de collega er nog even mee bezig. Die had namelijk te horen gekregen dat er helemaal geen microfoon functie in de tablet zit! HET STAAT ER TOCH OP?! Hij vond het ook raar, want wat hebben ze dan bij reparatie getest? Ik ben uiteindelijk weer zonder tablet vertrokken... De volgende keer maak ik een factuur voor mijn kilometers en mijn tijd. Wat een teringzooi!

[ Voor 19% gewijzigd door Verstekbakker op 21-06-2012 12:53 ]

• RoloTomassie
Mijn aan/uit knop doet het soms wel en soms niet sinds gisteren. Heeft iemand anders dit ook of dit eerder meegemaakt?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

tozzke

aka tozzert

hij gaat met de knop niet meer uit? of gaat hij juist niet meer aan?

als hij niet meer aan gaat, zou het zomaar kunnen zijn dat je een SOD (Sleep of Death) te pakken hebt ;) (knop lang inhouden en hij reboot)

• RoloTomassie
tozzke schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:18:
hij gaat met de knop niet meer uit? of gaat hij juist niet meer aan?

als hij niet meer aan gaat, zou het zomaar kunnen zijn dat je een SOD (Sleep of Death) te pakken hebt ;) (knop lang inhouden en hij reboot)
Zowel aan als uit doet het soms niet. Als ik de scherm aan heb, kan ik hem niet in standby zetten en als het scherm in standby is, kan ik hem niet aan zetten. De knop reageert soms gewoon helemaal niet. :'(
Een reboot durf ik niet aan. Stel dat de aan/uit-knop niet gaat reageren?

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dat hij met de knop niet aangaat heb ik soms ook, mijn oplossing was inderdaad ook gewoon de knop lang inhouden. Ik heb dat sinds ik Revolution HD 3.4.1 draai. Ik wist niet dat ze er een naam voor hadden :)
Hoezo durf je een reboot niet aan? Bedoel je dat je bang bent dat hij dan helemaal nooit meer aangaat of dat je je gegevens kwijt raakt?

Zijn er hier ook andere die switchme gebruiken?

Edit: weet iemand wat de kleurcode van de TF101 is? Ik heb twee krasjes aan de zijkant waar ik me aan irriteer, dus ik wil kijken of ik dat met bijvoorbeeld zo'n auto lak flesje netjes kan maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Markos op 21-06-2012 22:00 ]

• RoloTomassie
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:28:

Hoezo durf je een reboot niet aan? Bedoel je dat je bang bent dat hij dan helemaal nooit meer aangaat...
Precies. Stel dat hij het net op dat moment niet doet, dan ben ik bang dat hij helemaal niet gaat starten.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Omdat het zowel bij het aan- als met het uitzetten het geval is, is het misschien verstandig om te achterhalen of het geen hardware fout is (als je nog garantie hebt). De tablet zul je tenslotte toch ooit moeten rebooten

• Poops_McGhee
Flagg schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:27:
[...]

Ik heb die van mij ruim een half jaar geleden gekocht voor 350€ (16gb + dock) dus ik mag best tevreden zijn als ik hem nu nog verkoop voor 300€ vind ik. Ik vind 300€ nog redelijk optimistisch eigenlijk.
Echt, als ik hem daarvoor moet verkopen, dan hou ik hem lekker. Ik heb hem een half jaar geleden nieuw uit de winkel gehaald, toetsendock er later bijgekocht, een originele sleeve hoesje en een Noreve case. Dat is 700 euro aan handel. Daar ga ik per half jaar geen 50% afschrijving op doen. Kan je natuurlijk zeggen dat ik die hoezen er niet bij hoef te verkopen, maar wat moet ik er anders mee? Bewaren zonder een Transformer meer te hebben lijkt zo zinloos, en is het ook. Nee, voor 300-350 blijft het lekker bij papa en dan kan het nog wel eens handig uitkomen dat ik het toch bewaard heb.

• Ceejay
Poops_McGhee schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:36:
[...]

Echt, als ik hem daarvoor moet verkopen, dan hou ik hem lekker. Ik heb hem een half jaar geleden nieuw uit de winkel gehaald, toetsendock er later bijgekocht, een originele sleeve hoesje en een Noreve case. Dat is 700 euro aan handel. Daar ga ik per half jaar geen 50% afschrijving op doen. Kan je natuurlijk zeggen dat ik die hoezen er niet bij hoef te verkopen, maar wat moet ik er anders mee? Bewaren zonder een Transformer meer te hebben lijkt zo zinloos, en is het ook. Nee, voor 300-350 blijft het lekker bij papa en dan kan het nog wel eens handig uitkomen dat ik het toch bewaard heb.
700? Heb je gezocht via de pricewatch en per ongeluk de duurste winkel uitgekozen? :?
Ik heb toetsenbord en dock voor 380 of zo gekocht voor mijn pa paar maanden terug. Was wel een 16 GB.
Zijn wel dure hoezen dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 22-06-2012 01:02 ]

• Poops_McGhee
Ceejay schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:58:
[...]

700? Heb je gezocht via de pricewatch en per ongeluk de duurste winkel uitgekozen? :?
Ik heb toetsenbord en dock voor 380 of zo gekocht voor mijn pa paar maanden terug. Was wel een 16 GB.
Zijn wel dure hoezen dan.
380 voor de tab, 150 voor de keydock, sleeve 40 en de Noreve 89. Nou, vooruit, 659.

• Ceejay
Heftig.

Probleem met zon hoes is dat je het scherm niet meer ziet (hehehe)

Echt dat ding hoeft voor mijn geen hoes/case, hij is hier toch altijd in gebruik. Mocht je hem regelmatig in de tas meeslingeren dan kan ik het wel begrijpen. Blijf ze toch aan de prijs vinden.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-11 14:22
Hebben jullie sinds de laatste update het probleem dat je geen mail meer kunt versturen (wel ontvangen) via de e-mail app? En dat de agenda niet meer synct? (bijde met een hotmail account). Of weet iemand misschien een oplossing?

Geen reboots meer sinds de laatste update, dat is wel weer fijn...

• Jens684
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 09:37
gabberjoost schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:23:
Hebben jullie sinds de laatste update het probleem dat je geen mail meer kunt versturen (wel ontvangen) via de e-mail app? En dat de agenda niet meer synct? (bijde met een hotmail account). Of weet iemand misschien een oplossing?

Geen reboots meer sinds de laatste update, dat is wel weer fijn...
Dat is een Hotmail probleem. MS heeft iets veranderd en nu werkt de Exchange Sync niet meer. Zie: http://answers.microsoft....5?page=1&tm=1340128575428

• Xyphoid
Jens684 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:25:
[...]

Dat is een Hotmail probleem. MS heeft iets veranderd en nu werkt de Exchange Sync niet meer. Zie: http://answers.microsoft....5?page=1&tm=1340128575428
Ik heb hier de (tijdelijke?) oplossing gepost. Post #13

• Jens684
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 09:37
Xyphoid schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:00:
[...]

Die had ik via Google al gevonden. Thanks.

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10 22:03
Xyphoid schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:00:
[...]

Prima tip! Bij mij werkt het nu ook weer. Thanks.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-11 14:22
Gerd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:16:
[...]

Prima tip! Bij mij werkt het nu ook weer. Thanks.
Idd, mail werkt weer prima!
Alleen de calender wil nog niet erg syncen, iemand daar misschien nog een oplossing voor? Die van m'n telefoon doet het prima!

• Ceejay
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:25:

Verder mijn afspeelproblemen van 720p content. Ik merk dat er (bij the big bang theorie) bij enkele afleveringen een moeilijk stuk in de video zit waarna hij gaat stotteren of weer vooraan begint van de video (mx player). Als ik dan weer terug klik waar ik ongeveer was gebleven (iets verder) dan blijft de video stotteren. Enige wat dan helpt is video opnieuw openen en dan beginnen van begin (geen resume) en dan voorbij het moeilijke stuk klikken. Is de video dan zo slecht gecodeerd of ligt het aan de transformer?
...
Stukken beter dan MX player is BS player. DICE player is kort tweede.

• Verstekbakker
  • Niet online
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:12:
[...]

Inmiddels ben ik mijn TF 2x 3 weken kwijt... morgen maar eens bellen, want dit wordt toch echt een beetje te gortig.

Edit: vandaag gebeld, kon hem ophalen, maar hij was weer niet gerepareerd, want getest en geen probleem geconstateerd. Dus ik zeg, dus wel, ze gingen het voor me testen en terugbellen. Volgens de test werkte het gewoon, dus ik kon ophalen. Met tegenzin maar weer naar Maastricht gereden.

Ik kom daar aan, was de collega er nog even mee bezig. Die had namelijk te horen gekregen dat er helemaal geen microfoon functie in de tablet zit! HET STAAT ER TOCH OP?! Hij vond het ook raar, want wat hebben ze dan bij reparatie getest? Ik ben uiteindelijk weer zonder tablet vertrokken... De volgende keer maak ik een factuur voor mijn kilometers en mijn tijd. Wat een teringzooi!
Inmiddels weer bijna een week verder. Morgen nog maar eens bellen wat ze nu precies gaan doen met mijn tablet.

Iemand enig idee wat ik kan eisen? Geld terug en er een TF300 voor scoren? Of een nieuwe TF101? Ze zullen wel een belachelijke afschrijving hanteren, hij is 10 maanden oud ofzo... Misschien maar eens een documentje maken met het hele verhaal overzichtelijk en die op papier opsturen.

Tips en ervaringen (voornamelijk met Mediamarkt) zijn welkom.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:43

3raser

⚜️ Premium member

Mijn TF101 heeft nog steeds last van wifi problemen. Ik heb gisteren de fabrieksinstellingen terug gezet om te zien of dat hielp, maar helaas, vanmorgen weer geen wifi. Het icoon is dan trouwens grijs in plaats van blauw. Herstarten van wifi is de enige oplossing.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?

• kwaazaar
  • Laatst online: 06-11 08:28
3raser schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:40:
Mijn TF101 heeft nog steeds last van wifi problemen. Ik heb gisteren de fabrieksinstellingen terug gezet om te zien of dat hielp, maar helaas, vanmorgen weer geen wifi. Het icoon is dan trouwens grijs in plaats van blauw. Herstarten van wifi is de enige oplossing.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?
- Grijs betekent geen connectie met google services, maar wel connectie met je router. Blouw betekent dat ook de google services bereikt kunnen worden.
- Je access point (of router) mag niet op een te hoog kanaal staan (ik dacht > 11). Fix deze dus op een lager kanaal (gebruik dus ook geen 'Auto' setting voor kanaal).
- Ik heb de TF een vast IP-adres gegeven. Daarmee heeft hij sneller verbinding na het uit standby halen (geen DHCP-communicatie nodig). Als je dit doet, zorg dan dat de router dit IP-adres niet zelf gaat uitgeven, dan levert ook onvoorspelbaar gedrag op.
- Heel af en toe weigert wifi bij mij ook (max 1x in de maand). Even wifi aan/uit zetten is dan voldoende.

Overigens heb ik laatst een boot-loop gehad en reageert mijn Email-client vaak ineens niet meer. De meeste recente fw is dus nog niet foutloos.

• Verstekbakker
  • Niet online
Heeft die tf101 nou een microfoon aansluiting of niet? Mediamarkt/Asus zegt namelijk dat het er helemaal niet in zit...

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03
Verstekbakker schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:06:
Heeft die tf101 nou een microfoon aansluiting of niet? Mediamarkt/Asus zegt namelijk dat het er helemaal niet in zit...
nee, heeft ie niet. Wel een ingebouwde microfoon.

• Verstekbakker
  • Niet online
CappieL schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:08:
[...]

Waarom staat dat dan wel op de behuizing?

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

CappieL schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:08:
[...]

Jawel
1 x 2-in-1 Audioconnector (koptelefoon/mic-in)
bron: http://www.asus.nl/Eee/Ee...mer_TF101/#specifications

• Verstekbakker
  • Niet online
Ah, even screenshotten!

Wat belachelijk dat ze me dan proberen weg te sturen met het verhaal dat die functie er niet in zit...

[ Voor 17% gewijzigd door Verstekbakker op 27-06-2012 16:57 ]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Er zit ook een ingebouwde mic in. Dat puntje tussen de mic/hoofdtelefoon en hdmi in.

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:35:
Er zit ook een ingebouwde mic in. Dat puntje tussen de mic/hoofdtelefoon en hdmi in.
Klopt. Je hebt ook een app: Sound recorder. Kun je gelijk laten zien of het werkt. Ik kan hier gewoon geluid opnemen.

• Verstekbakker
  • Niet online
Dat weet ik, maar ik heb het over de mic in de headset...

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Voor de goede orde en om e.e.a. te vergelijken (B70 set) ik heb 2 passende pc-microfoons.
Op nu 5 app's (voice recorders zeg maar) helpt een externe microfoon inpluggen nul, de tf101 neemt dan niets op. Bij dat inpluggen komt in de balk ook altijd alleen een hoofdtelefoon icon, microfoontje oid heb ik nooit gezien.
De interne microfoon voldoet ook maar net en ervaar ik zeker niet als high quality.

Heel misschien past er een microfoon/headset combi van asus zelf in dat gat, zodat je toch prive kan praten, echter gewone microfoons 9bij vrienden en fam.) werken op de mijne gewoon niet.

[ Voor 33% gewijzigd door notsonewbie op 28-06-2012 16:09 ]

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Op mijn TF300 is dat de hardware reset en zit het microfoon gaatje op de lange zijde aan de bovenkant.

Mic-in is gecombineerd met de 3.5 mm audio jack. Ik denk dat het er uit ziet zoals deze 3.5 mm connector.

• RicoK
  • Laatst online: 21:20
Een héél lange tijd is het erg goed gegaan, maar vanmorgen trof ik de TF101 uitgeschakeld aan. Zoals gezegd, het was al weer een lange tijd terug, dat ik zo'n voorval met grote regelmaat meemaakte. Dus ik hecht er nu ook niet zo erg veel waarde aan, maar ik dacht ik geef het toch maar aan.

Zo veel post ik tenslotte toch ook niet :P

Maar, nu ik toch bezig ben, wat ik de laatste 1 a 2 weken wel lijk te merken, ik kan het niet onderbouwen, is dat de batterij wat sneller leeg schijnt te raken. Ik zit elke dag tussen de 2 en de 4 uur achter de TF101 om voornamelijk te internetten. Tsja en wat is nu sneller leeg? Zo hang ik hem de laatste dagen iedere 3 dagen aan de lader.

Ervaren meerderen iets dergelijks?

• HenkBr
  • Laatst online: 21-05 17:04
RicoK schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:24:

Ervaren meerderen iets dergelijks?
Bij mij hetzelfde:
- Na 760 uur zonder reboots of freezes, gisteren plotseling moeten resetten na een freeze.
- Batterij lijkt inderdaad sneller leeg te raken.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:59

IkWilbert

Het is mij!

Hier ook, batterij gaat sneller leeg.

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

[quote]IkWilbert schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:58:
Hier ook, batterij gaat sneller leeg.
[/quote

hier zelfde verhaal! Verder nog steeds een tevreden gebruiker!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Nu voor de 8e maal stond de klok vanochtend op onjuist tijdstip.
Deze heb ik na de 2e maal ooit van netwerktijd af gehaald / afgevinkt, dus het betreft de zelf intern gezette klok.
Ter test ook op am/pm gehad ipv 24 uurs duiding, zelfde verhaal.

Hij is dus uit het niets ineens niet meer betrouwbaar als klok/wekker, waarvoor ik hem ook wel eens gebruik(te..) :-(
Het is niet na erg lage spanning overigens, het viel voor bij 25% tot wel 90% volle accu.

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13
Is er eigenlijk iets bekend of de nieuwste versie van Android(Jelly Bean) ook naar de tf101 komt?

• Ceejay
JBSDM schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:13:
Is er eigenlijk iets bekend of de nieuwste versie van Android(Jelly Bean) ook naar de tf101 komt?
hah. yeah right.

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13
Ik had stille hoop...

• Ceejay
Sja, Tegra 2 is helaas niet al te snel, ook niet qua video, zoals we allen wel weten, en dat moet vsync van 60 fps onderhouden. Zou leuk zijn maar is niet realistisch. Ik vermoed dat Jelly Bean alleen op nieuwer spul uitkomt. Nexus 7 zag er al erg interessant uit qua specs/prijs.

EDIT: OMG, en wat lees ik op Transformer Facebook:

Hey, Jelly Bean will be on all of the Transformer Line of Tablets, and the video walkthrough is cool! :)

Verder geen bronvermelding, XDA heeft ook alleen maar gissingen welles/nietes.

[ Voor 28% gewijzigd door Ceejay op 29-06-2012 21:19 ]

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Minimaal 18 maanden ondersteuning toch? Dat zijn toch de afspraken die zijn gemaakt? Zou het een beetje treurig vinden als Jelly Bean niet komt. Daar moeten ze dan wel een hele goede reden voor hebben.:-)
Pagina: 1 ... 44 ... 51 Laatste