Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Anton.net schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:32:
[...]

Van vorige week donderdag, niet lang dus...
Heb de mijne sinds vorige week woensdag terug. Adapter is niet vervangen maar de usb kabel wel, bijkomend voordeel is dat ze een veel langere usb kabel terug gestuurd hebben, deze is wel praktischer dus bedankt Asus!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Weet iemand waar je de bestanden die in MyLibrary staan kunt vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Als mijn tablet crasht, dan is het bijna altijd met het dock erin. Vooral als de dock (bijna) leeg is, gaat het vaak fout. Je klikt de tablet erin en vervolgens leg je hem weg. Wanneer je dan na een tijdje de tablet weer wil activeren, blijkt het uit te staan en pas na 10sec. vasthouden komt er weer leven in.

Nu heb ik mijn al aangepaste ZTE Blade recent opgewaardeerd van CM7.1 naar CM10 en wow, wat een verbetering in het gebruik van de interface.
Is er voor de TF101 al een betrouwbare Android 4.1 versie uit, waarbij alles werkt zonder compromissen, liefst zelf met meer opties zoals bij CM10? Dock, short cuts, WiFi, BT, camera, geluid etc.?
Ik hoop met een custom rom dat vastlopen af en toe, op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door JakeNL op 14-12-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:12:
Weet iemand waar je de bestanden die in MyLibrary staan kunt vinden?
Heb je de bestanden gedownload? Dan staan ze onder downloads. Er zijn trouwens in de Play Store (gratis) betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
JakeNL schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:20:
Is er voor de TF101 al een betrouwbare Android 4.1 versie uit, waarbij alles werkt zonder compromissen, liefst zelf met meer opties zoals bij CM10? Dock, short cuts, WiFi, BT, camera, geluid etc.?
Ik hoop met een custom rom dat vastlopen af en toe, op te lossen.
Ik raad je aan dit topic door te nemen: Custom ROMs [Asus EEE Transformer] Ik zelf draai CyanogenMod 10 van RaymanFX.. erg plezierige en stabiele rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
gabberjoost schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:14:
Weet iemand een oplossing voor het probleem dat de mail-app niet meer werkt met hotmail (en dus ook m'n agenda niet meer synct)?
En tevens werkt de weer-widget van Asus niet meer (update niet meer), iemand daar ook last van?
Hier hetzelfde. De weerwidget heb ik op handmatig gezet (zelf de locatie ingevoerd). Nu werkt de update tenminste weer. Voor de email-app heb ik geen oplossing. Het schijnt iets te maken te hebben met de instellingen van Microsoft. Microsoft geeft zelf aan dat je maar contact op moet nemen met je hardware fabrikant (Asus, dus). Op mijn HTC telefoon doet hotmail het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Gerd schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:39:
[...]

Hier hetzelfde. De weerwidget heb ik op handmatig gezet (zelf de locatie ingevoerd). Nu werkt de update tenminste weer. Voor de email-app heb ik geen oplossing. Het schijnt iets te maken te hebben met de instellingen van Microsoft. Microsoft geeft zelf aan dat je maar contact op moet nemen met je hardware fabrikant (Asus, dus). Op mijn HTC telefoon doet hotmail het gewoon.
M'n weerwidget doet het idd weer.
Hotmail nog niet. Was een tijdje terug ook al zo, maar na een paar maanden werkte het opeens weer...

Verwijderd

Op google chrome en boat browser werkt facebook niet meer goed, heel veel wordt niet geladen...., op mijn tf 101 maar ook op de tf300 van mijn vrouw!

Dus op 2 aparte asus tablets, raar toch, iemand hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
De knoppen op mijn toetsenbord werken vaak niet.
Het gaat vaak om dezelfde toetsen, maar er lijken er steeds meer bij te komen die niet werken.
o.a.: a, l, c, spatie, enter, ? maar het is soms heel random. Bovendien denk ik dat er ook wat kwaaltjes zijn met de batterij.
Eerder had ik al gepost over de tablet die niet wilt laden, ik heb hem nog niet teruggestuurd.
Ik wacht tot na de feestdagen, en dan zend ik de hele zooi maar eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik kan met de nieuwe youtube app geen full screen button vinden. Weet iemand hoe ik full screen kan krijgen?

Bij het updaten / downloaden van apps is er niet meer mee te werken de tablet is dan zooo traag. Hebben jullie dat ook?
Ik heb mijn TF nu anderhalf jaar en heb tot nu toe redelijk weinig problemen gehad. Drain en vastlopers en soms dat ie zichzelf uitgeschakeld heeft en ook lightbleed. De meeste problemen zijn software gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Youtube app full screen is vrij voor de hand liggend: hetzelfde als de desktop+bijna alle videoplayers: er zit een knop rechts onderin het videoscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
g
Marked schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:30:
Youtube app full screen is vrij voor de hand liggend: hetzelfde als de desktop+bijna alle videoplayers: er zit een knop rechts onderin het videoscherm.
Ik heb het probleem al gevonden. Het blijkt dat de TF gedocked aan het toetsenbord die knop niet toont. Een bug in de app dus. Hopelijk komt er een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Bij mijn TF crasht google maps nu elke keer, super irritant. Is dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
Ik had de laatste tijd veel problemen met het opladen van mijn TF 101 en opeens deed die helemaal niks meer.
Ik heb nu in de lader zelf met een naald die 2 pinnetjes die zeg maar in de usbstekker gaan als je hem in de lader steekt,een beetje omhoog gewipt [ je moet dit wel voorzichtig doen natuurlijk] en hij werkt weer perfect.
Door elke keer die usbkabel in de lader te steken gaan die pinnetjes steeds verder terug waardoor die steeds minder contact maakt en op een gegeven moment helemaal geen contact maakt en je lader niet meer werkt.
Ik hoop dat iemand wat aan deze uitleg heeft.

Lader geeft toch nog steeds problemen dus wat ik hier boven had geschreven werkt dus ook niet.
Heb naar Asus gemaild en wordt morgen opgehaald.
Ik ga er toch vanuit dat ik alleen de lader met kabel moet opsturen want ik zie nergens staan dat ik ook TF 101 moet opsturen.

[ Voor 19% gewijzigd door maurieske72 op 07-01-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
maurieske72 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:19:
Door elke keer die usbkabel in de lader te steken gaan die pinnetjes steeds verder terug waardoor die steeds minder contact maakt en op een gegeven moment helemaal geen contact maakt en je lader niet meer werkt.
Dat is wel apart! Die connector is gewoon een USB3 connector, die heeft die extra pennen. Als dit gebeurt vraag ik mij af of dit komt doordat ASUS niet zo'n goede connector heeft gebruikt of dat dit een algemene USB3 kwaal is. Als dat het laatste is dan hebben we binnenkort nog heel wat te verwachten met haperende USB3 apparaten.

In elk geval mooi dat het is opgelost, hopelijk hebben meer mensen er wat aan want ik lees regelmatig over voeding problemen bij de TF tablets. Zelf laat ik het snoer in de lader zitten dus zal ik hier geen last van hebben. Het enige wat ik op de voeding heb aan te merken is het suizende geluid dat bij maakt als hij idle is (verbonden met een reeds geladen tablet). Maar dat verstoord de werking niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Heeft de ASUS Eee Pad Transformer TF101 een specifiek type oplaadkabel? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe stroomoplader op dealextreme.com en kom niets goedkopers tegen dan €10.

Hoe heet het type oplaadkabel waarvan de TF101 gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bc7
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:51

bc7

Tijdens het flashen van een custom rom is er iets fout gegaan, kom nu alleen nog in de clockworkmod recovery, deze herkent echter geen micro'sd kaarten waardoor ik ik geen andere rom erop kan zetten en backup werkt niet, die zegt dat er geen bestanden zijn gevonden :F .
Echter als ik de tablet aansluit aan de pc, word die totaal niet herkend (was al eerder zo).
Een nieuwe kabel besteld, hoop dat de tablet dan wel herkend word...

XBL GT: Crypteq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
chronoz schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 02:15:
Heeft de ASUS Eee Pad Transformer TF101 een specifiek type oplaadkabel? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe stroomoplader op dealextreme.com en kom niets goedkopers tegen dan €10.

Hoe heet het type oplaadkabel waarvan de TF101 gebruik maakt?
Ja speciek voor de Tf101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bc7
  • Laatst online: 15-09 14:51

bc7

Heb de nieuwe usb kabel binnen.
Inmiddels ook weer de tablet kunnen flashen, en werkt weer als vanouds :D :*)

@chronoz
Ik heb deze kabel besteld, en werkt perfect, en deze is ook een stuk langer dan de orginele.

XBL GT: Crypteq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Mijn lader werkt nu dus ook niet meer en morgen komen ze hem ophalen,alleen zie ik hier in sommige berichten staan dat je van Asus krijgt te horen wat je mee moet sturen maar bij mij staat niks.
Ik heb aangegeven dat mijn lader niet meer werkt dus ik stuur die maar op met de kabel,ik hoop dat dit goed is.
Asus schrijft: Hierbij uw RMA nummer voor uw defecte product.
Maar verder niks over het tablet zelf want dat is ook niet defect.

[ Voor 17% gewijzigd door maurieske72 op 07-01-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

maurieske72 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:01:
Mijn lader werkt nu dus ook niet meer en morgen komen ze hem ophalen,alleen zie ik hier in sommige berichten staan dat je van Asus krijgt te horen wat je mee moet sturen maar bij mij staat niks.
Ik heb aangegeven dat mijn lader niet meer werkt dus ik stuur die maar op met de kabel,ik hoop dat dit goed is.
Asus schrijft: Hierbij uw RMA nummer voor uw defecte product.
Maar verder niks over het tablet zelf want dat is ook niet defect.
Alleen je lader (en kabel), aangezien daar je klacht over gaat. (Ik had hetzelfde mailtje toen mijn TF niet meer wilde laden).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
BabyXL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 01:27:
[...]

Alleen je lader (en kabel), aangezien daar je klacht over gaat. (Ik had hetzelfde mailtje toen mijn TF niet meer wilde laden).
Ok bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Weet iemand hier hoe je een hotmail-account werkend kunt krijgen op de Asus email widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Gerd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:08:
Weet iemand hier hoe je een hotmail-account werkend kunt krijgen op de Asus email widget?
Het Asus Email programma gebruiken met m.hotmail.com?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik heb ook problemen gehad met de mail app icm hotmail.

Lange tijd heb ik net als BabyXL m.hotmail.com kunnen gebruiken. Opeens werkte dat niet meer. Op internet gevonden dat je als je inlogt in je mail via browser de eerste 3 letters moet gebruiken van de naam van de site. Bij mij staat er dus het volgende: https://dub002.mail.live.com. Nu moet je de eerste 3 letters van die site naamgebruiken gevolgd door -m.hotmail.com .

Voor mij hielp het dus om in te vullen: dub-m.hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Shodan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:46:
Ik heb ook problemen gehad met de mail app icm hotmail.

Voor mij hielp het dus om in te vullen: dub-m.hotmail.com.
Vaag, bij mij werkt m.hotmail.com nog gewoon.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Bedankt! De dub-oplossing lijkt hier te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Vandaag mijn lader met usb kabel terug gekregen van Asus en hij laad gelukkig mijn TF weer op.
Ze hebben de usb kabel vervangen,ik heb wel gewoon nog mijn oude lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ben aan het twijfelen of ik mijn TF voor rma zal aanbieden. Mijn TF heeft behoorlijk last van lightbleed. Al zie je daar de meeste tijd niet veel van. De rubberen stripjes op de dock zijn er ook af. Heb nog een half jaar garantie geloof ik. Zit toch 2 jaar garantie op dacht ik? Wie heeft er ervaring met rma. Ik heb wat negatieve dingen gelezen over rma.
Valt lightbleed onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zonekill schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:15:
Valt lightbleed onder de garantie?
Nee. Maar om even duidelijk te zijn over de RMA van Asus: die is prima! Er zijn altijd wel mensen die zeuren om het een of ander, maar mijn ervaring is altijd prima geweest met Asus, HTC, Logitech en andere grote merken.

Laat je niet gek maken door andere klagers, die steken elkaar al aan met hun negativiteit. Gewoon duidelijk zijn met in je RMA aanvraag, en anders even een briefje bij je product doen.

Grappig voorbeeld:

Laatst was mijn espresso apparaat defect gegaan (half jaar oud). Ik vraag een reparatie aan bij bol.com en stuur het ding vervolgens op. Een week later kreeg ik hem terug met deuk in het water reservoir en klepje afgebroken.

Een mailtje naar Bol.com en de volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat ze mijn aankoop bedrag terug storten op mijn rekening. 3 dagen daarna stond het bedrag op mijn rekening.

En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen, maar het is maar net hoe je je opstelt.

[ Voor 31% gewijzigd door Cybergamer op 15-01-2013 22:43 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik wil mijn sd-card van fototoestel uitlezen op mijn tablet (back-up voor vakantie) Is het mogelijk om de datakabel aan een usb-sd-card lezer te stoppen en deze dan uit te lezen?

if not, andere oplossing? (zonder internet!)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Op microSD gaan schieten?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

mwa, ooit gedaan en dat is wat minder betrouwbaar.

Maar het is wel een idee ja. Ik heb ook van die hatsi-batsi microsd> sd converters gevonden. Maar dat zijn van die gammele dingen
http://dx.com/p/sd-to-mic...rd-converter-module-27001

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Pinin schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:26:
mwa, ooit gedaan en dat is wat minder betrouwbaar.

Maar het is wel een idee ja. Ik heb ook van die hatsi-batsi microsd> sd converters gevonden. Maar dat zijn van die gammele dingen
http://dx.com/p/sd-to-mic...rd-converter-module-27001
Heb je geen dock? Anders is deze op amazon iets voor je?
Als je geroot hebt kun je ook kijken of je met een OTG-adapter een generieke reader kunt gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Geen dock (wil ik ook niet) En dat andere ding is wel cool eigenlijk.
Edit: gekocht :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 22-01-2013 14:32 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Pinin schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:17:
Ik wil mijn sd-card van fototoestel uitlezen op mijn tablet (back-up voor vakantie) Is het mogelijk om de datakabel aan een usb-sd-card lezer te stoppen en deze dan uit te lezen?

if not, andere oplossing? (zonder internet!)
Er zijn ook apparaatjes waar je je sd card oid in kan stoppen en dat wordt alles naar een HD gekopieerd in het apparaat. Wel duur.
Zoiets: http://www.bhphotovideo.c...rage/ci/3369/N/4083163867

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Misschien heb je hier iets aan:
http://dx.com/p/usb-2-0-m...=1&r=4&k=1&t=1&s=&u=59219

En dan een usb connector ertussen en je kunt hem misschien aansluiten op je data kabel, eigenlijk geen idee of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het mogelijk een 3G usb-stick te koppelen aan een Asus Transformer TF101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

chronoz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:34:
Is het mogelijk een 3G usb-stick te koppelen aan een Asus Transformer TF101?
Ja, maar je hebt specifieke dongles nodig met een custom (rooted) ROM.

Uiteindelijk is het makkelijker om gewoon via Wi-Fi verbinding te maken met je smartphone als hotspot.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
BabyXL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:46:
[...]

Ja, maar je hebt specifieke dongles nodig met een custom (rooted) ROM.
Nee, moet ook kunnen met stock rom.
Dan moet je pppwidget gebruiken uit de play store. Misschien heb je wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Mijn transformer TF101 met dock is erg onstabiel, als ik hem openklap doet hij een rboot en blijft heel vaak in het Asus scherm met ronddraaiend circeltje hangen, uren lang.
Soms gaat hij naar het home scherm en doet hij na 1 tot 10 minuten weer eeen reboot.
Ik heb al meerdere malen een cold start gemaakt, dat maakt geen verschil.
Wat is hier aan de hand?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
sorcees schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:36:
Mijn transformer TF101 met dock is erg onstabiel, als ik hem openklap doet hij een rboot en blijft heel vaak in het Asus scherm met ronddraaiend circeltje hangen, uren lang.
Soms gaat hij naar het home scherm en doet hij na 1 tot 10 minuten weer eeen reboot.
Wat is hier aan de hand?
Doe een factory reset of gooi er een custom ROM op. Blijft het gebeuren: waarschijnlijk hardware. Anders software fout (en is het dus opgelost).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

sorcees schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:36:
Wat is hier aan de hand?
Ik had een vergelijkbaar probleem enige tijd terug. Oplossing: Cache en Dalvik formateren en daarna geen problemen meer.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li Who
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat super dat er een community is die nog steeds aan het ontwikkelen is. Ik draai vanaf dag 1 met de stock rom. Ben daar altijd tevreden mee geweest. Omdat Asus de ontwikkeling nu los heeft gelaten en ik toch wat nieuwers wilde, heb ik er een custom rom op gegooid. Dat werkt verbazend goed! Alls wat ik gebruik (audio, video, gps) werkt tot nu toe. De tablet draait als een zonnetje!

Ik draai nu met de No-name CM10.1 nightlies ROM met daarbovenop de 4.2.2. Google Apps. ben er blij mee en kan weer even voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Li Who schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:03:
Ik draai nu met de No-name CM10.1 nightlies ROM met daarbovenop de 4.2.2. Google Apps. ben er blij mee en kan weer even voort.
Ik heb die nu ook draaien, maar ik ga terug naar de Revolver ROM. Op een of andere manier is het geluid weg als ik de tablet uit zijn stand-by haalt. En geluid over bluetooth werkt ook niet.

Ook heb ik het idee dat de rom op telefoon modus staat ipv. tablet mode gezien de notificatie bar.

Wel jammer.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:59
ik draai ook nog steeds stock rom, maar begin me nu wel heel erg te ergeren aan dat hij altijd leeg is... ik gebruik de tablet niet heel veel, maar ik moet dat ding 3 a 4x per week opladen omdat er dus nog wel een batterydrain is tijdens standby.

Is dit nou nog steeds een software issue of eerder een hardware issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li Who
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Pusherman_ schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:54:
ik draai ook nog steeds stock rom, maar begin me nu wel heel erg te ergeren aan dat hij altijd leeg is... ik gebruik de tablet niet heel veel, maar ik moet dat ding 3 a 4x per week opladen omdat er dus nog wel een batterydrain is tijdens standby.

Is dit nou nog steeds een software issue of eerder een hardware issue?
Ik zou het niet durven zeggen. Ik kan je wel zeggen, uit eigen ervaring, dat de custom rom(nightlies) prima werkt inclusief batterijgebruik. Ik kan de tf101 rustig een paar dagen laten liggen zonder dat de batterij dan helemaal leeg is. Daarnaast heb je dan meteen weer even een volledig "nieuwe" en dus schone tf101 en dat is ook altijd wel fijn. Waar ik wel tegenaan liep is dat google de tf101 als een nieuwe tab zag en zette dus niet automatisch al mijn apps er weer op. Voor mij geen probleem. Schoon beginnen is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 20:01
Een paar dagen doe ik met intensief gebruik, sterker nog, ik denk dat hij nu ook thuis ligt met IRC nog verbonden. Dan kan ik zo een 4 dagen met accu + dock doen, dus 50% per accu per dag. En dan gebruik ik hem, met scherm aan, per dag behoorlijk veel.

En dat veel gebruiken heeft inmiddels wel als nadeel dat de docking naar mijn idee erg veel speling heeft gekregen :(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:59
Nakebod schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:43:
Een paar dagen doe ik met intensief gebruik, sterker nog, ik denk dat hij nu ook thuis ligt met IRC nog verbonden. Dan kan ik zo een 4 dagen met accu + dock doen, dus 50% per accu per dag. En dan gebruik ik hem, met scherm aan, per dag behoorlijk veel.

En dat veel gebruiken heeft inmiddels wel als nadeel dat de docking naar mijn idee erg veel speling heeft gekregen :(
met stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Dat niet. Mijn stock ervaring met de TF101 waren zo slecht dat ik geen seconde heb getwijfeld om over te stappen :P Vooral die zwaar mislukte update van ASUS van Android 3.2 naar 4.0
Op het moment even NoName CM10.1, maar daarvoor een hele tijd EOS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Valt het jullie niet op dat bij No-Name het geluid uitvalt als die uit zijn stand-by komt dan?

Ik heb nu EOS4 draaien naar redelijke tevredenheid. Maar ik twijfel om weer terug te gaan naar Revolver. Op een of andere manier kan ik niet wennen aan die statusbalken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb ook al meerdere roms geprobeerd maar ben ook gewoon weer terug bij revolver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Zit hier met een probleem,
ik heb mijn tf en dock apart gekocht.
Deze hadden alle 2 een defect, tablet wilde niet laden, dock heeft problemen met heel wat keys.
Nu heb ik ze begin maart beide ter rma verzonden. De tablet is al lang terug hier, maar van de dock kreeg ik vandaag een mailtje dat die blijkbaar buiten garantie valt.
Op een tablet krijg je 2 jaar garantie, maar op de dock blijkbaar dus maar 1.
Ze vragen mij dus om een totaalbedrag van ongeveer 142 euro te betalen, wat dus echt gekkenwerk is.
Wat kan ik nu doen? Is er in europa niet een wet dat je recht hebt op 2jaar garantie?

[ Voor 7% gewijzigd door Anton.net op 28-03-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ja, maar die moet je wel terugleggen bij de verkoper. De fabrikant is van zijn verplichtingen af, de verkopende partij is verantwoordelijk voor alles wat daarbuiten valt. Dus neem contact op met de verkoper.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Hij is gekocht bij pixmania.be, en zover ik daar kan lezen krijg ik 2 jaar garantie, maar eens informeren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

tozzke

aka tozzert

Ik moet ook eens gaan kijken hoe Komplett/Asus met de garantie omgaat (mei 2011 gekocht). Ik kom vanavond tot de ontdekking dat zowat al mijn sensoren de geest gegeven hebben. Accelerometer, orientation, gyroscope en magnetic doen niets meer :'(.
Ik heb al factory default gedaan (in hoeverre dat kan met een custom ROM ;)) maar dit mocht niet baten. Morgen eens stock ROM erop zetten om te kijken of dat wat uitmaakt maar ik vrees dat het geen verschil maakt.

edit:

na ook de tablet helemaal naar stock gezet te hebben (unroot en stock rom erop) werkten de sensoren nog steeds niet. Na een tijdje toch maar besloten een RMA formulier van Komplett in te vullen en bij de klachtomschrijving wilde ik de sensoren invullen die het niet doen dus ik start nog een keer de app op waarmee je de verschillende sensoren kunt testen. En wonder boven wonder werken de sensoren nu wel???

Eigenlijk zit dit me absoluut niet lekker. Nu zit ik nog net in de 2 jaar garantieperiode en ik vrees dat dit probleem nog wel een keer terug zal komen maar dan uiteraard buiten de garantieperiode
:/

[ Voor 40% gewijzigd door tozzke op 31-03-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Anton.net schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:08:
Hij is gekocht bij pixmania.be, en zover ik daar kan lezen krijg ik 2 jaar garantie, maar eens informeren dan
En dan is er nog "de te verwachten levensduur".
Stel zo een ding gaat (juist als je hem op enig moment nog amper gebruikt) 20 jaar mee als je er niet mee duikt en frisbee'd, dan mogen ze per jaar maar 1/20e deel rekenen aan 'oplossingen' buiten garantie, binnen die 20 jaar.
Voorbeeld 1000 euro kost een goede stereo speakerset die zo maar 20 jaar mee kan gaan.
Set gaat na 5 jaar stuk, maximale kosten voor jou, 1/4e deel = 250 euro. (En ja ik heb hier Jamo speakers van 23 jaar jong! :-) dus dat kan gewoon)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
notsonewbie schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:41:
[...]

En dan is er nog "de te verwachten levensduur".
Stel zo een ding gaat (juist als je hem op enig moment nog amper gebruikt) 20 jaar mee als je er niet mee duikt en frisbee'd, dan mogen ze per jaar maar 1/20e deel rekenen aan 'oplossingen' buiten garantie, binnen die 20 jaar.
Voorbeeld 1000 euro kost een goede stereo speakerset die zo maar 20 jaar mee kan gaan.
Set gaat na 5 jaar stuk, maximale kosten voor jou, 1/4e deel = 250 euro. (En ja ik heb hier Jamo speakers van 23 jaar jong! :-) dus dat kan gewoon)
Voor zover ik weet werkt dit helemaal niet zo. Feitelijk heb JIJ als koper:
1. wet garantiekoop: 6 maanden dat je het kan omruilen;
2. garantietermijn die is afgesproken/gecommuniceerd: dit is meestal de 1, 2 of 3 jaar garantie;
3. wettelijke garantie: gaat over de te verwachten levensduur, hangt samen conformiteit (en over deze wettelijke garantie heb jij het hier ook).

2 hierboven noemen we ook wel de fabrieksgarantie, maar deze wordt vaak doorgeschoven naar de consument. Alles binnen bovenstaande garantie termijn dient KOSTENLOOS te worden vervangen, gerepareerd of vergoed. Waar jij het over hebt is uitkering bij bijvoorbeeld verzekeringen of andere schadeloos-stellingen waarbij spullen kapot zijn gegaan buiten de garantietermijn of -voorwaarden. Bij garantie kwesties mag er niet worden uitgegaan van waarde vermindering in zoverre.

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidT_NL op 02-04-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
(overleden)
Ik zoek een kabeltje voor de TF100, nu heb ik deze van DealExtreme even snel gekocht. Alleen zit die nu ergens vast in Noord Korea blijkbaar, want die wil niet aankopen.

Zijn er nederlandse shops die het kabeltje tegen een schappelijke prijs verkopen? Met google kan ik zeer weinig vinden.

Hij wil niet opladen, hoop/denk dat dit het kabeltje is. Deze is namelijk beschadigd aan de USB kant.

Op Ebay wel bestelbaar vanuit Duitsland of Frankrijk. Al is is de levertijd dan ook nog steeds niet erg snel.

Deze wordt het dan maar: http://www.gsmpunt.nl/acc...ns-datakabel-eee-pad.html Slechts 400% duurder dan DE maar dan heb je hem wel na het weekend direct.

[ Voor 44% gewijzigd door Dennisik op 06-04-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastbob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:32
Vraagje.....
Ik heb nu een TF101 en wil updaten naar een andere, snellere Asus tablet.
Welke is de beste keus: de prime, de infinity of de TF300?

Is het scherm van de infinty doorslaggevend of is de prime de beste keus?

Ik kan de keus nog niet zo een twee drie maken.
Draai nog.gewoon de std.rom en dat zal ook wel blijven.

Fastbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Dennisik schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:27:
Ik zoek een kabeltje voor de TF100, nu heb ik deze van DealExtreme even snel gekocht. Alleen zit die nu ergens vast in Noord Korea blijkbaar, want die wil niet aankopen.

Zijn er nederlandse shops die het kabeltje tegen een schappelijke prijs verkopen? Met google kan ik zeer weinig vinden.

Hij wil niet opladen, hoop/denk dat dit het kabeltje is. Deze is namelijk beschadigd aan de USB kant.

Op Ebay wel bestelbaar vanuit Duitsland of Frankrijk. Al is is de levertijd dan ook nog steeds niet erg snel.

Deze wordt het dan maar: http://www.gsmpunt.nl/acc...ns-datakabel-eee-pad.html Slechts 400% duurder dan DE maar dan heb je hem wel na het weekend direct.
6,95 http://link.marktplaats.nl/639500282

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Mijn tf101 heeft nu de Rom van raymanfx. Op zich bevalt deze goed, maar na verloop van tijd wordt hij trager en doet het geluid het niet meer. Ik zit er aan te denken om terug te gaan naar de stockrom.

Vraag 1. Behoud ik dan root?
2. Waar zou ik de originele rom kunnen vinden
3. Is er nog een andere rom die ik zou moeten proberen, liefst met 4.1

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 00:08
Pinin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:29:
Mijn tf101 heeft nu de Rom van raymanfx. Op zich bevalt deze goed, maar na verloop van tijd wordt hij trager en doet het geluid het niet meer. Ik zit er aan te denken om terug te gaan naar de stockrom.

Vraag 1. Behoud ik dan root?
2. Waar zou ik de originele rom kunnen vinden
3. Is er nog een andere rom die ik zou moeten proberen, liefst met 4.1
Mocht je op een custom rom willen blijven, kan ik je de rom van Team EOS aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2063406

En waarom zou je op 4.1 willen blijven ipv 4.2 ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:45:
[...]

Heb je na het flashen van de rom wel de KatKernel_70_Lidpatch.zip geflashed?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1985882.
Dat is een aanrader! Zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Yep, die is idd echt wel nodig, maar na verloop van tijd is toch het geluid weg en wordt het tablet traag. Reset maakt hem weer fis en fruitig

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 00:08
Pinin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:27:
Yep, die is idd echt wel nodig, maar na verloop van tijd is toch het geluid weg en wordt het tablet traag. Reset maakt hem weer fis en fruitig
Geen enkele last meer van sinds de recentere versies. Ik draai een EOS rom.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Smarron schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:31:
[...]
Geen enkele last meer van sinds de recentere versies. Ik draai een EOS rom.
Zou er misschien eens een post gewijd kunnen worden met een precieze how-to om de tablet naar een custom rom over te zetten?

Met mijn telefoon is dat prima gelukt, maar op de xda en modaco forums wordt zovel gepraat over root zus, custom rom zo, met dan die en die kernel dat het mij duizelt. Te meer omdat daar gebruikers zijn die alleen praten over 'net dat kleine beetje' erbij, zodat je nooit achter de gehele procedure komt.

Ik zit nu op de stock rom 4.03, maar dat is niet echt geweldig. Op het moment dat de dock leeg is, kan je gegarandeed spontane reboots krijgen, of de tablet wordt niet meer wakker en moet dan gereset worden. Ik hoop dat bijv. bij team EOS hier meer aandacht aan gegeven is, dan bij Asus zelf, of raak ik van de regen in de drup: zijn er weer andere problemen te verwachten die juist door de custom ROM geintroduceerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
JakeNL schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:53:
[...]
Zou er misschien eens een post gewijd kunnen worden met een precieze how-to om de tablet naar een custom rom over te zetten?
Zo moeilijk is dat niet hoor.
Bij EOS rom staat de procedure:

Backup everything !
Go to recovery
Make a full wipe / factory reset
format /system
Flash the rom
Flash optional kernel
Flash gapps
Wipe cache/dalvik
Reboot

Al die acties voer je uit in CWM.

Uiteraard ben je wel je instellingen kwijt. Bevalt het niet dan zet je je backup terug of installeert weer de stock rom.
Er zijn ook tools beschikbaar om root te worden en CWM te installeren, bijv deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zie dat er in dit topic ook custom roms besproken worden, ik had het al in het andere topic geplaats (die er eigenlijk voor bedoeld was)
Ik_ben_Mark3 in "Custom ROMs [Asus EEE Transformer]"
Maar dit topic was recenter actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vorige week heb ik voor de 2de keer mijn tablet naar Brno gestuurd omdat hij niet meer wou opladen. Vorige keer heb ik alleen maar een nieuw USB snoertje gekregen de oude zat blijkbaar een breuk in. Ik gok dat dit keer de adapter stuk je... viel gelukkig nog net binnen de 2 jaar garantie, Ik heb de tablet destijds in mei 2011 gekocht.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Voorheen kon ik altijd met de app Twonky beam of Twonky server van uitzendinggemist video's streamen naar mijn WD TV live mediaspeler. Nu gaat dat niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet hoe ik die uitzendingen kan streamen met mijn Asus TF101 naar de WD TV live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Chaoss schreef op maandag 29 april 2013 @ 02:09:
Vorige week heb ik voor de 2de keer mijn tablet naar Brno gestuurd omdat hij niet meer wou opladen. Vorige keer heb ik alleen maar een nieuw USB snoertje gekregen de oude zat blijkbaar een breuk in. Ik gok dat dit keer de adapter stuk je... viel gelukkig nog net binnen de 2 jaar garantie, Ik heb de tablet destijds in mei 2011 gekocht.
Waarom test je het dan niet eerst als je dat vermoedt? Dan ben je ook je tablet niet zo lang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Nou, ben ik dus mijn toetsenbord kwijt.
Hij was defect en heb ik hem dus teruggestuurd naar pixmania, nu na meer dan een maand een mail gekregen dat hij niet meer te maken valt, en ze er geen meer kunnen leveren. Nu willen ze mij dus gewoon mijn geld teruggeven.

Aangezien de toetsenborden overal op zijn kan ik wel fluiten naar een toetsenbord, de reden waarom ik de tf kocht }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:05
Je kunt geluk hebben in de tweedehands handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anton.net schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:33:
Nou, ben ik dus mijn toetsenbord kwijt.
Hij was defect en heb ik hem dus teruggestuurd naar pixmania, nu na meer dan een maand een mail gekregen dat hij niet meer te maken valt, en ze er geen meer kunnen leveren. Nu willen ze mij dus gewoon mijn geld teruggeven.

Aangezien de toetsenborden overal op zijn kan ik wel fluiten naar een toetsenbord, de reden waarom ik de tf kocht }:|
Waarom stuur je hem niet naar Asus. Ik neem aan dat je nog garantie hebt.
Lijkt me dat zij hem nog steeds repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
jobr schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:54:
[...]

Waarom stuur je hem niet naar Asus. Ik neem aan dat je nog garantie hebt.
Lijkt me dat zij hem nog steeds repareren.
Pixmania had hem naar de fabrikant (Asus) gestuurd. ik veronderstel dus dat zij hem ook niet meer kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anton.net schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:30:
[...]

Pixmania had hem naar de fabrikant (Asus) gestuurd. ik veronderstel dus dat zij hem ook niet meer kunnen leveren.
Ik zou zelf maar eens contact opnemen met Asus. Is wel een hele vreemde zaak.
En laat anders Pixmania je hele set terugnemen en koop je een nieuwe combinatie als toetsenbord belangrijk is. Ik zou er ook ernstige problemen mee hebben. Ik heb hem ook gekocht vanwege toetsenbord en extra accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
jobr schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:27:
[...]

Ik zou zelf maar eens contact opnemen met Asus. Is wel een hele vreemde zaak.
En laat anders Pixmania je hele set terugnemen en koop je een nieuwe combinatie als toetsenbord belangrijk is. Ik zou er ook ernstige problemen mee hebben. Ik heb hem ook gekocht vanwege toetsenbord en extra accu.
De terugbetaling is al gebeurd.
Ik had eigenlijk geen zin meer in verdere onderhandelingen met pixmania. Ik ben er al mee bezig van januari, ben het nu wel beu. Mijn besluit is nu wel dat ik niets meer zal kopen bij pixmania.
Ik ga gewoon opzoek naar een 2dehands (of nieuw) exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anton.net schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:12:
[...]

De terugbetaling is al gebeurd.
Ik had eigenlijk geen zin meer in verdere onderhandelingen met pixmania. Ik ben er al mee bezig van januari, ben het nu wel beu. Mijn besluit is nu wel dat ik niets meer zal kopen bij pixmania.
Ik ga gewoon opzoek naar een 2dehands (of nieuw) exemplaar.
Op marktplaats staat er overigens nog 1 voor 85 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Zojuist de Transformer Pad TF300 gekocht :)

Ik was aan het twijfelen tussen deze en een Samsung Tab (vond ik wel ietwat mooier) maar de specs van de Asus zijn gewoon beter.

Nu 8 uur laden ;(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 18-09 16:21
Mijn tf2 prime lijkt overleden :(
Gisteravond aan de lader gehangen, trek hem er zojuist uit, gaat het scherm aan de met de melding

Encryption unsuccessful
Encryption was interrupted and can't complete. As a result, the data on your tablet is no longer accessible.
To resume using your tablet, you must perform a factory reset. When you set up your tablet after the reset, you'll have an opportunity to restore any data that was backed up to your Google Account

Even gegoogled, en gelezen dat je niet gelijk moet resetten, maar eerst proberen om hem te rebooten.
Jep, dat werkt perfect... NOT
Krijg geen eens meer beeld, ik voel alleen ff de trilling nadat je op de powerknop drukt maar verder doet ie helemaal niets meer. Ook opstarten met voldown ingedrukt doet helemaal niets meer.

Heb dus maar even contact opgenomen met tabletcenter wat nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

JeroenV_ schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:17:
Heb dus maar even contact opgenomen met tabletcenter wat nu...
Waarom niet meteen een RMA aanvragen bij ASUS zelf? Mijn ervaring is dat dat vele malen sneller en efficiënter gaat.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Normaal is coolblue ook altijd wel erg snel met dit soort dingen is mijn ervaring. Ze laten het nu alleen even afweten, want ik heb zaterdagmorgen om 9u een mail gestuurd en daar zou je met 4 uur reactie op moeten krijgen maar ik heb nog niets gezien.
Vandaag nog maar even achteraan gaan, en anders idd via Asus gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Na coolblue op twitter afgelopen woensdag te hebben aangespoord kreeg ik reactie: aanmelden bij Asus.
Woensdagavond gedaan.
Donderdagochtend reactie van Asus met rma nummer, en gelijk een mail van dhl met pakketcode etc.
Vrijdagochtend is het pakket opgehaald, en ik kon zien dat het maandag is afgeleverd in Brno.
Krijg nu net een mail dat het pakket weer onderweg is naar mij.

--
Edit: vanmorgen afgeleverd, en hij werkt weer.
Volgens de bijgevoegde werkorder is het mainboard vervangen

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenV_ op 08-08-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben nu in bezit van een ASUS TF101 tablet die hier regelmatig wordt gebruikt, en nu leek het mij eens leuk om Android 4.1 erop te zetten. Nu draait er Android 4.0.4 op, en die zal voor zover ik weet geen updates meer krijgen, wat erg zonde en jammer is.

Nu heb ik op internet een tutorial gevonden:
http://www.teamandroid.co...y-bean-custom-firmware/2/

Nu vroeg ik me af: Wat nou als het mislukt? Die kans zit erin, en er zit geen garantie op de tablet meer, en wat nou als hij bricked? Kan ik dan nog altijd de Recovery Console in met de combinatie van de volume-knoppen en de powerknop en hem in USB-modus zetten om hem alsnog aan de PC te koppelen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik sta voor hetzelfde en ga volgende week KATKISS 4.3 ROM flashen.
V.w.b. garantie en bricken, risico loop je, maar als je je van te voren inleest is het risico beperkt. Zogauw je niet meer in recovery kan komen heb je meer een probleem voor zover ik begrepen heb.
Voor zover ik weet is het lastig om die recovery stuk te maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Loekie op 21-08-2013 11:53 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je uberhaupt nog garantie op de TF101? ;) (edit: oh ik lees dat je inderdaad geen garantie meer hebt)

Maar er kan inderdaad weinig misgaan als je netjes de verschillende stappenplannen volgt. Ik heb die tutorial even snel bekeken en dat ziet er goed uit. Ik zou inderdaad wel direct naar de 4.3 gaan. Heerlijke rom die katkiss 4.3.

[ Voor 9% gewijzigd door Artcore op 21-08-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@F0nz0: Dan had je niet laatste Katkiss, laatste(#017 op moment van schrijven) heeft werkende youtube HD.
Die van Josteink ken ik nog niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Bij NoName CM10.2 werkt YouTube HD inmiddels ook. De build van 20130820 tenminste, die heeft de OMX codec gefixed. Neem aan dat de nightly van 20130821 en alle volgende ook wel blijven werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je hem bricked dan zou je de volgende tool moeten kunnen gebruiken om hem te unbricken: [TOOL][23/JUN/2012] Root ToolKit V8.0 [SBK1 & SBK2] unbrick;root;backup;CWM (Win)

[ Voor 24% gewijzigd door Hurricane op 21-08-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 16-09 22:00
Kun je bij die Katkiss ook meerdere gebruikersaccounts gebruiken voor je tablet?
Dat lijkt me namelijk reuze handig, aangezien we de tablet delen. Ik zie het niet bij de features staan, maar het is volgens mij wel standaard voor Android 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
gabberjoost schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:35:
Kun je bij die Katkiss ook meerdere gebruikersaccounts gebruiken voor je tablet?
Dat lijkt me namelijk reuze handig, aangezien we de tablet delen. Ik zie het niet bij de features staan, maar het is volgens mij wel standaard voor Android 4.3?
Klopt, je kunt meerdere "full access" gebruikersprofielen maken, of kiezen voor "limited access" waarbij je apps in- of uitschakelt voor die gebruiker. Ik zit ook op KatKiss 4.3 op mijn TF101 en die bevalt me erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16-09 17:00
Vergeleken met mijn telefoon (HTC One s) vind ik de tf101 maar langzaam. Helpt zo'n custom rom nog wat, of is dat minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
kwaazaar schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:18:
Vergeleken met mijn telefoon (HTC One s) vind ik de tf101 maar langzaam. Helpt zo'n custom rom nog wat, of is dat minimaal?
Naar mijn menig wel.
Ik gebruik KatKiss 4.2 en naar mijn idee een stuk sneller dan de stock rom.

Verwijderd

deleted

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:33 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste