[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.735 views

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

ZenTex

Doet maar wat.

Joindry schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:15:
Mijn ferdi is intussen full ops, mijn hummel is ook en mijn tiger P ook.
Alleen deze laatste wil ik nog doorlevellen. De JT zegt me weinig dus ga ik sparen voor de E-100. En de hummel speel ik weinig mee, gewoon omdat ik arty maar niks vind (precies een flashspel dat je speelt)

De Tiger P is intussen een goede tank geworden, voor het eerst speel ik graag citylevels. Zijn enige echt grote nadeel is zijn snelheid. (topsnelheid exact zelfde als de Tiger H, maar omhoog wordt ie door zijn gewicht zelfs nog iets trager.
Nog 25k en ik zit aan de opvolger, die blijkbaar wel een stuk slechter is dan de Tiger P :(

en ooh nee, niet die patch weer :( die was echt belachelijk op mijn duitse tank en bovenop irritant ook.
Ah, je gaat mijn pad volgen. :)

Maar check je gegevens nog even, de Tigger P leidt niet naar de E-100 maar naar de Maus. (via de VK 4502 A en B)
Als de E-100 je doel is moet je de Tigger H hebben, via de KT en E-75.
Is zeker een aanrader, de Tigger H is even doorbijten, maar de KT maakt dat weer goed. Heb de E-75 niet, maar wel vaak m'n tanden stukgebeten op een E-75.
De VK4502A schijnt slecht te zijn, de B maar matig-redelijk.
BramSd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:20:

...Ik vind eigenlijk dat je, als je geraakt wordt door een tier 7+ arty (of bijna geraakt wordt), dat ook echt pijn moet doen. Het zijn by far de grootste guns in het spel en om het ook maar in de verste verte realistisch te maken, moet je halve tank aan gort zijn als je vlak naast of onder een exploderende arty shell staat.

Hoe ook, zoals ik zei: ik snap de frustraties wel. Persoonlijk erger ik me gewoon meer aan onterechte of onverklaarbare bounces en ghost shells.
Ga nou niet met realisme beginnen. Een 88'er shell maakte ook korte metten met welke tank dan ook, geen 5 hits voor nodig.
Enkel in zeer uitzonderlijke gevallen wou het wel eens gebeuren dat de koepel eraf geblazen werd en de rest van de tank nog heel was, of dat een shell erin en eruit ging zonder de tank uit te schakelen.
En als we het dan toch over realisme gaan hebben, de kans dat een howitzer een tank op afstand wist te raken was 1/1000 (baan van een howitzer gaat met een boog. een 10e graad afwijking en het was een complete miss. Anti tank kanonnen hebben juist een vlakke baan en dus was een afwijking van een graad over 1000 meter nog steeds een hit. Vandaar dat de 88 in real life zo accuraat was, de baan was door de mondingssnelheid verschrikkelijk vlak)

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Voggels schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:51:
Tier 5 en 6 zijn volgens mij de beste moneymakers. Ammo is niet zo duur, makkelijk 20k winst per potje.
Of.. Een Löwe..
Vind ik toch meevallen hoor, speel nu M4 (USA Med tier 5) en maximum wat ik gehaald heb is 13.000 ofzo. Dan heb je bijna 800 xp. Daarmee had ik 4 tanks gesloopt, 3 damaged, en 5 gespot ofzo

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:02
ow over crew voices....

Posted Today, 03:09 PM
Old crew voices are available. You need to start WOTLauncher.exe and it will download them automatically.

in Q&A van forum....
http://forum.worldoftanks...ons-answers/page__st__920

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Pas eindelijk weer eens een lekker rondje gehad met mijn Stug 3.
Wel jammer dat er in het team weinig tactiek aanwezig was waardoor er te veel faalden.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/hs3mgw.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door solique op 15-09-2011 15:34 ]

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:55
die nieuwe duitse tank heeft trouwens een top van 72 km/h! zit erover na te denken om die er dan maar bij te halen als ik zin heb om even flink door te crossen :) dacht trouwens ergens te lezen dat dat zo ongeveer het max is wat de engine aankon of zit ik dan helemaal fout?

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
ZenTex schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:00:
[...]

Ga nou niet met realisme beginnen. Een 88'er shell maakte ook korte metten met welke tank dan ook, geen 5 hits voor nodig.
Enkel in zeer uitzonderlijke gevallen wou het wel eens gebeuren dat de koepel eraf geblazen werd en de rest van de tank nog heel was, of dat een shell erin en eruit ging zonder de tank uit te schakelen.
En als we het dan toch over realisme gaan hebben, de kans dat een howitzer een tank op afstand wist te raken was 1/1000 (baan van een howitzer gaat met een boog. een 10e graad afwijking en het was een complete miss. Anti tank kanonnen hebben juist een vlakke baan en dus was een afwijking van een graad over 1000 meter nog steeds een hit. Vandaar dat de 88 in real life zo accuraat was, de baan was door de mondingssnelheid verschrikkelijk vlak)
Het is niet dat ik vind dat arty nu realistisch is, of dat ze uit alle macht realisme moeten nastreven, maar het lijkt me gewoon passend dat geraakt worden door een arty shell blijvende gevolgen heeft. Als je niet in 1 keer dood bent moet je in je handjes wrijven en hopen dat je met je total loss tank nog iets kan doen.
In die zin vind ik arty niet OP. Alleen irritant in grote getalen.

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
blueice85 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:15:
die nieuwe duitse tank heeft trouwens een top van 72 km/h! zit erover na te denken om die er dan maar bij te halen als ik zin heb om even flink door te crossen :) dacht trouwens ergens te lezen dat dat zo ongeveer het max is wat de engine aankon of zit ik dan helemaal fout?
De snelheid in het spel is gecappped op 72/73 km/h meen ik. A-20 kan niet sneller ingame, terwijl dat voor je gevoel wel kan.

Ben benieuwd met de nieuwe physics, hoe ver die dan kan vliegen :)

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07
Vae Victus schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:20:
[...]

Vind ik toch meevallen hoor, speel nu M4 (USA Med tier 5) en maximum wat ik gehaald heb is 13.000 ofzo. Dan heb je bijna 800 xp. Daarmee had ik 4 tanks gesloopt, 3 damaged, en 5 gespot ofzo
Speel zelf veel met me p4 voor money maker en zit gemiddeld echt wel tussen de 15 en 20k . Heb dan meestal rond de 6 tanks gedammegd/gekilled. Exp zit dan inderdaad zo rond de 700/800

En als ik het goed bekijk zijn de top guns van beide tanks redelijk aan mekaar gewaagt. Alleen over accuratie kan ik van de m4 niks zeggen weet wel van de p4 dat ie fantastisch is. Raakt vrijwel alles op elke afstand!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

BramSd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:01:
[...]

Het is niet dat ik vind dat arty nu realistisch is, of dat ze uit alle macht realisme moeten nastreven, maar het lijkt me gewoon passend dat geraakt worden door een arty shell blijvende gevolgen heeft.
Hetzelfde geldt voor een tank shell. Maar wat ons passend lijkt, of dat nu vanuit het oogpunt van realisme gezien is of niet, is irrelevant. Wat relevant is of het qua gameplay past.

Als om het even welke tank uitgeschakeld kan worden in een enkel schot vindt ik dat dat uit het oogpunt van gameplay aangepast moet worden. Van mijn part mogen Arties hun huidige DPS houden, maar pas dan de dmg per schot en de RoF aan. Dan is de stumper die net even z'n neus vanachter z'n cover steekt ook wat beter af en kan hij snel terug in cover of doorrushen naar de volgende cover, net zoals nu met tanks.
Ook vanuit het oogpunt van camping. Als je weet dat je een paar arty shells om de oren krijgt maar dit kunt overleven tot de volgende cover word het spel gelijk een stuk dynamischer lijkt me.
Zo zou ik ook liever als arty spelen. Zijn die frustie potjes dat je net alles mist ook over omdat je nu heel wat meer shells kunt verschieten en de kansen groter zijn om tenminste af en toe wat te raken.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Holy...!

Had ik zo'n 10K exp klaarstaan op mijn VK1602 Leopard voor de VK2801, heb ik nog zo'n 46K nodig... ;w

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:45

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[...]

Ah, je gaat mijn pad volgen. :)

Maar check je gegevens nog even, de Tigger P leidt niet naar de E-100 maar naar de Maus. (via de VK 4502 A en B)
Als de E-100 je doel is moet je de Tigger H hebben, via de KT en E-75.
Is zeker een aanrader, de Tigger H is even doorbijten, maar de KT maakt dat weer goed. Heb de E-75 niet, maar wel vaak m'n tanden stukgebeten op een E-75.
De VK4502A schijnt slecht te zijn, de B maar matig-redelijk.
Ik bedoelde de TD E-100 krokodile die eind dit jaar zou komen, gezien mijn huidge tempo (en ik nu zonder premium speel) zal ik ongeveer tegen dan de benodigde XP hebben :P

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ah, de Uber Stug.
Ja, dat is de reden dat ik mijn Ferdi nog heb en niet de JT. Na een paar van die dingen tegengekomen te zijn heb ik besloten om toch maar even te wachten en met de heavies verder te gaan.

Sowieso wil ik ooit nog een CW spelen en dan is een TD geen optie.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Iemand had het over andere stemmen? Welke zijn er dan veranderd? :?

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
ZenTex schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:28:
Zo zou ik ook liever als arty spelen. Zijn die frustie potjes dat je net alles mist ook over omdat je nu heel wat meer shells kunt verschieten en de kansen groter zijn om tenminste af en toe wat te raken.
Een detrack betekent dan gewoon exit, want tegen de tijd dat de track erop ligt heb je al een nieuwe shell op je kop ;)

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

MRCL schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:07:
[...]

Een detrack betekent dan gewoon exit, want tegen de tijd dat de track erop ligt heb je al een nieuwe shell op je kop ;)
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze ineenseen RoF van 60 p/m krijgen.
Maar alles is beter dan dat ze je 1-shotten, zelfs als ze missen.

En een detrack "in the open" betekent meestal dat je gaar bent, gewoon door tanks.
Nemean schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:49:
Iemand had het over andere stemmen? Welke zijn er dan veranderd? :?
Het schijnt dat de irri Yankee voices terug gekomen zijn die er met patch 6.6 ook al ingezet waren, en er later weer uitgepatcht zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door ZenTex op 15-09-2011 19:24 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Gister een leuk rondje op mijn Luchs gehad.
Ik cross direct richting de vijand spotte bijna l hun tanks en doordat ik met 59k/mh zat te zigzaggen raakten ze me niet.
Toen ik letterlijk aan de andere kant van de map was draaide ik om en kreeg 2 tanks achter me aan.

Hun bleven me volgen en gelukkig zat een dikke Medium op te letten en one shotte beide.
Uiteindelijk bij die actie slechts 1x geraakt :D

Was best leuk die actie. Als je tank een beetje snel is en je blijft niet in een rechte lijn rijden dan kun je sneller zijn dan dat een tank zijn turret kan draaien.

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
ff gekeken voor die nieuwe T-50, maar om bij de T-50(2) te komen kost dat 54K xp.... voor een light tank??? Niet normaal hoeveel!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

@ x-cessive al die nieuwe light tanks hebben rond de 55K nodig...

offtopic:
@ ZenTex wat is de T35-85? :P

• x-cessive
Vind het zoveel, is meer dan van KV-3 naar IS...
Vind een IS dan beter.

• Joindry

Joindry

x-cessive schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:53:
Vind het zoveel, is meer dan van KV-3 naar IS...
Vind een IS dan beter.
Ik denk dat het zoveel is omdat dat echt de beste lights tanks zijn...

en die stemmen zijn volgens mij een foutje geweest die in het updatepakker zaten. ze hebben de 6.6 aangepast naar 6.7. en niet de 6.6b waardoor er het eerste uur weer de andere stemmen inzaten. Ik heb gepatched een uur geleden en ik heb weer de originele stemmen. Geen stomme brit die aan mijn oor jengelt.

• x-cessive
Wat is die beste 8,8 cm op de jagdpanther een verademing! Eindelijk iets wat wel door wat hogere tiers komt!
Nog ff voor de laatste gun en dan is het top!

• Joindry

Joindry

de laatste heeft dure shells maar doet echt hel. I loved my JP then

Net 15 hits gedaan met mijn Ferdi en nog verloren :(
Soms is je team echt triest.

En zoals we gisteren hadden besproken, de Ferdi zijn rof is inderdaad 0.21 gestegen. Dat scheelt je dus 0,4 seconden.

[ Voor 60% gewijzigd door Joindry op 15-09-2011 21:54 ]

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Lekker crossen met mijn Leopard dan maar voor de nieuwe light :D

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik werd net geinvite voor een trainingsmatch. En zo loopt mijn scherm vast, en elke keer alsk nu het spel probeer op te starten freezed hij gelijk weer. :')

Excuus voor dit.. had graag mee willen doen. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Nemean op 15-09-2011 22:46 ]

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 21:15
Anti tank kanonnen hebben juist een vlakke baan en dus was een afwijking van een graad over 1000 meter nog steeds een hit. Vandaar dat de 88 in real life zo accuraat was, de baan was door de mondingssnelheid verschrikkelijk vlak)
Volgens mij heb je dan op 1000 meter toch echt een afwijking van een metertje of 17-18.

Neem daar ook nog windrichting, windsnelheid, luchtdruk en de zwaartekracht bij. Zit je zo op een afwijking van meerdere meters links/recht én naar beneden.

Succes met corrigeren. De Duitse tank crews kregen niet voor niets een ellenlange training.

• Joindry

Joindry

User.tmp schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:30:
[...]

Volgens mij heb je dan op 1000 meter toch echt een afwijking van een metertje of 17-18.

Neem daar ook nog windrichting, windsnelheid, luchtdruk en de zwaartekracht bij. Zit je zo op een afwijking van meerdere meters links/recht én naar beneden.

Succes met corrigeren. De Duitse tank crews kregen niet voor niets een ellenlange training.
Windsnelheid is nauwelijks van toepassing op een antitankshell op 1km, de massa is veel te groot in vergelijking met de vluchttijd (minder dan 2 sec). Idem voor zwaartekracht, vanwege de extreem hoge mondingssnelheid. En ook idem voor luchtvochtigheid (gezien deze enkel de remkracht bij vlucht vergroot) De variatie in drop is te verwaarlozen op 1km. (ik zeg niet dat er geen is, wel dat hij constant is op 1km) Zelfs coreoliskracht moet je nog geen rekening mee houden met die massa/vluchttijd-verhouding.

Mocht je nu spreken over 2.5-3 km. Dan kunnen we beginnen spreken over mik en verbeterwerk.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ZenTex schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:21:
[...]

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze ineenseen RoF van 60 p/m krijgen.
Maar alles is beter dan dat ze je 1-shotten, zelfs als ze missen.

En een detrack "in the open" betekent meestal dat je gaar bent, gewoon door tanks.
Inderdaad, het grootste probleem naar mijn idee is gewoon dat als ik met mijn T34 in een T8 arty potje zit ik weet dat ik de helft van de tijd alleen maar aan het verstoppen ben voor hun ipv echt het spel te spelen. Hierdoor krijg je bij b.v. chokepoints dat je nooit doorstoot naar voorbij de vijand zodat je ze van 2 kanten kunt bestoken alleen maar omdat je dan ook in arty bereik zit en gelijk dood bent. Dat terwijl dat soort akties het spel veel dynamischer en leuker maken.

Arty haalt -zeker op sommige maps- de snelheid uit het spel en dat is niet goed. Als ze wat minder damage per schot deden zou dat zeker helpen, maar eigenlijk is het mechanisme hoe je nu kunt targeten gewoon veel te snel/nauwkeurig en dan ook nog over het hele veld. Een echte oplossing heb ik ook niet, maar voor korte termijn zou het al een stuk beter zijn als ze gelimiteerd werden in aantal en daarnaast de damage per schot gehalveerd en de RoF verdubbeld worden (dat laatste zou natuurlijk wel heel goed gebalanceerd en uitgetest moeten worden)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32

Poekie McPurrr

Mreoww~

arti limiteren in range maakt het gewoon een easy-kill TD die met een boogje schiet. Meest simpele oplossing, beperk arti tot 1-2 /side.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Denk dat ik voor de SU-85 ga als Moneymaker.

Heb al een T44 en op de T-34 had ik alles geunlocked (behalve dan die SU). Zou denk ik niet lang mogen duren voor ik die 40k bij elkaar heb om de SU-85 te unlocken.

maar eerst even het geld bij elkaar krijgen voor de T34.

Wil nog een 2e moneymaker erbij pakken naast de SU-85 (ik wissel graag mijn tanks af en heb wat slots erbij gekocht toen ze 50% goedkoper waren) en zat te kijken naar de Sherman Easy 8 maar aangezien er vandaag wat tanks bijgekomen zijn vraag ik me af of de nieuwe Sherman M4A3E2 niet beter zou zijn aangezien je een 105mm kannon op deze kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

crizyz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:50:

offtopic:
@ ZenTex wat is de T35-85? :P
offtopic:
Spezial zecret veapon of ze soviets. T34-85 wiz zelv destruct button to annoy us dzjermans und deny us a kill.
Of gewoon een Typo, kan ook.
User.tmp schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:30:
[...]

Bij wijze van spreken dan he... Vraag me niet juiste waarden te geven en die te onderbouwen want ik ben waardeloos qua wiskunde.

Verder heeft Joindry het mooi uitgelegd, al zijn voor de lange afstandsschoten zeker wel correcties nodig. (verste afstands kill met een tankkanon is 3000+mk. Jawel, met een 88mm kanon. (L71)
Qua drop hoefde men amper te corrigeren en het spreekt voor zich dat hoe vlakker de baan, deste groter de raakkans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49

skoozie

SCSI

Gisteren maar even de T-50 aangeschaft, leuk vlot tankje, en dat met de 2e motor (van 3) en voor de rest stock. ook een M5 kon ik nog redelijk damagen (wat ik met een T-34 volgens mij niet kon) angles zien er leuk uit. maar dit is nog maar over 2 potjes :D
heeft iemand ervaringmet de T-59? is dat een premium? hoe is zijn credit income etc etc =)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 11-09 21:15
Joindry schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:32:
[...]

Windsnelheid is nauwelijks van toepassing op een antitankshell op 1km, de massa is veel te groot in vergelijking met de vluchttijd (minder dan 2 sec). Idem voor zwaartekracht, vanwege de extreem hoge mondingssnelheid. En ook idem voor luchtvochtigheid (gezien deze enkel de remkracht bij vlucht vergroot) De variatie in drop is te verwaarlozen op 1km. (ik zeg niet dat er geen is, wel dat hij constant is op 1km) Zelfs coreoliskracht moet je nog geen rekening mee houden met die massa/vluchttijd-verhouding.

Mocht je nu spreken over 2.5-3 km. Dan kunnen we beginnen spreken over mik en verbeterwerk.
Als je kanon een afwijking heeft van 1 graden, heeft je granaat op 1000m een afwijking van 17-18m. Zonder verdere invloed van externe elementen.

Verder is dit wel interessant (imho :+):
code:
1
2
3
4
Range   Velocity    Impact  Drop      ToF      Energy       Drift
0       3300        -0.5      0      0       3881193       0
500   3298      0        41.04   0.46     3876490      0.89
1000     3297        -79.72    162.29   0.91      3874140      0.99

Shell velocity: 3300 fps
Sights in at: 500 yards
Sight height: .5"
Muzzle elevation: 0°
Temp: 65°F
Alt: 0y
Wind speed at 90°: 20 mph (windkracht 5)
Ball coef.: 60 (Geschat/semi-berekend, als iemand een betere waarde heeft: GIEV!)
Imperial units

Doordat de ball coef. niet exact bekend is, is de waarde voor Drift niet helemaal betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Terran schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:22:
[...]

Speel zelf veel met me p4 voor money maker en zit gemiddeld echt wel tussen de 15 en 20k . Heb dan meestal rond de 6 tanks gedammegd/gekilled. Exp zit dan inderdaad zo rond de 700/800

En als ik het goed bekijk zijn de top guns van beide tanks redelijk aan mekaar gewaagt. Alleen over accuratie kan ik van de m4 niks zeggen weet wel van de p4 dat ie fantastisch is. Raakt vrijwel alles op elke afstand!
De accuratie van de M4 is niet bijster goed. Misschien ook omdat ik met de howitzer speel, 6 tanks killed is mij nog nooit gelukt. Max 4 tot nu toe.
Misschien met de 76mm(?) dat de accuratie flink beter is, alleen de M4 wordt meestal in hogere tiers ingedeeld en dan kan je tenminste nog wat damage doen met howitzer.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

User.tmp schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:02:
[...]

Als je kanon een afwijking heeft van 1 graden, heeft je granaat op 1000m een afwijking van 17-18m. Zonder verdere invloed van externe elementen.

Verder is dit wel interessant (imho :+):
code:
1
2
3
4
Range   Velocity    Impact  Drop      ToF      Energy       Drift
0       3300        -0.5      0      0       3881193       0
500   3298      0        41.04   0.46     3876490      0.89
1000     3297        -79.72    162.29   0.91      3874140      0.99

Shell velocity: 3300 fps
Sights in at: 500 yards
Sight height: .5"
Muzzle elevation: 0°
Temp: 65°F
Alt: 0y
Wind speed at 90°: 20 mph (windkracht 5)
Ball coef.: 60 (Geschat/semi-berekend, als iemand een betere waarde heeft: GIEV!)
Imperial units

Doordat de ball coef. niet exact bekend is, is de waarde voor Drift niet helemaal betrouwbaar.
Iets meer verduidelijking graag naar je gegevens :) raak niet uit aan je tabelletje. maar je totale afwijking van 1% houdt wel rekening met de drop. En die is altijd omlaag en die is zo goed als een constante op 1km. Maw daar moet je geen genie voor zijn om te corrigeren.
Een lijstje met target distance 1km, elevation correction: een tikkie. (die staat in cm uitgedrukt toch e?) (of na wat opleiding weet je die dingen meestal vanbuiten).
Dus die mag uit de vergelijking.
Verder is windkracht 5, perfect 90° zijdelinks natuurlijk mogelijk, maar zal het meestal eerder windkracht 2-3 zijn op minder dan 90° natuurlijk. Dan reken je ook gewoon snel:"lichte wind van links", correctie: "tikkie links".
Als er natuurlijk net een tsunami passeert gaat de afwijking wel wat meer zijn dan 1° in totaal :)

Daarom ben ik redelijk zeker dat op 1km een tank van (neem front 3m breed op 2m hoog) 90-95% van de keren de raken valt met enkel wat (top of mind) basisaanpassingen. En niet met complexe arty-wiskunde. Die 5-10% is dan voor de keren dat je windstoten (of als ie net gaat liggen) hebt die net optimaal meewerken naar dezelfde kant als de afwijking van je schot. Dat zijn dan "overmacht" zaken en kan je toch niet berekenen....

Volgens mij lag de mondingsnelheid van een long 88 wat lager dan 3300? ben ik wel niet zeker. (wat de afwijking dan weer zou vergroten)

Wat het net moeilijk maakt bij krombaan en lange afstanden is hier allemaal te verwaarlozen. Hoogteverschillen, draaing van de aarde, vochtigheid van de lucht en van je buskruit (regen), verschillen in orthodrome en loxodrome afstanden... Dan is 1km rechte baan écht peanuts ivm krombaan.

Wat hun ellenlange training volgens mij deed was: één een goede indoctrinatie en twee het verschil maken tussen mikken en schieten binnen 7 seconden en 6 seconden.

[ Voor 9% gewijzigd door Joindry op 16-09-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:12
Ik speel dit spel sinds een maand.
Ongeveer 3 a 4 keer per week en dan een potje of 5.
Ik rij nu met een T26 light tank en vind het een grappig spel.
Maar ik ben niet van plan er gold in te stoppen. Ben nu me crew aan het maxen.

Wat is volgends jullie slim, om voor de volgende tank te gaan.
Meld er wel bij ik ben nog een redelijke noob, maar vermaak me prima.

Heb uiteraard de faq en de rest van de topic start gelezen. (daarom speel ik het nu ook ;) en bedankt :) )

Hebben jullie nog goede tips voor de beginners, want dat mis ik een beetje.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Floks schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:49:
[...]
Ben nu me crew aan het maxen.
[...]
Ikzelf speel ook zonder gold. mijn crew level ik niet op, ik laat ze rustig aan met de tank mee levelen. als de tank elite is en ik kan de opvolger kopen dan verkoop ik de tank en als de crew boven de 85% is kan je ze met betaling van 20.000 credits mee nemen. hebben ze minder xp kan je net zo goed nieuwe aanschaffen.
bij de tanks lager als Tier 5 heb ik ze volgens mij iedere keer vervangen.

Als tip: let vooral op je crosshair als je op de enemy tank richt zie je dat je crosshair of rood of groen oplicht (oranje kan ook) dit is een indicatie of je op close range de armor daar kan doorboren (en damage doen). bij sommige tanks zou je door te proberen opzoek moeten naar "weak spots"
Heb je geen groene crosshair schakel dan over op HE om toch damage te doen, of trek terug.
als je over langere afstand schiet kanje ook op een "groene plek" bouncen. hoe verder weg je staat hoe minder penetration er over blijft. Ook de afwijking kan er voor zorgen dat je op een "rode plek" komt.

Het helpt vaak om je tank onder een hoek te zetten, word je armor effectief dikker van.. let wel op dat je niet je zijkant bloot zet want daar zit meestal dunnere armor en benadeel je jezelf er meer mee.

verder nog:
Neem je tijd en blijf een beetje bij je team, anders kan het snel afgelopen zijn.
en bovenal: Geniet er van, probeer niet enkel omo verder te komen maar geniet van het spel en probeer de tanks te kennen. waar de weak spots zitten, wat de krachten/weaknesses zijn van de verschillende tanks zodat je dit kan uitbuiten.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Floks schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:49:
Wat is volgends jullie slim, om voor de volgende tank te gaan.
Meld er wel bij ik ben nog een redelijke noob, maar vermaak me prima.

Heb uiteraard de faq en de rest van de topic start gelezen. (daarom speel ik het nu ook ;) en bedankt :) )

Als je weinig speelt kan je mss best bij eenzelfde tank blijven. Want een standaard tank van een tier hoger is meestal slechter dan je vorige tank. (omdat je crew weer slechter is en alles nog zo goed als stock is) Wil je eens iets nieuw proberen dan koop je gewoon een andere tank.
Verder tips, leer de sterktes en zwaktes van je tank. Als light heeft het geen nut een heavy frontaal aan te vallen, zekere dood... . Erken je zwaktes.
en o ja wat ik in het begin niet wist was, als je dood bent kan je "exit battle" klikken en gewoon met andere tank aan de slag. Zodat je niet iedere keer moet wachten tot je je tankje terughebt. Maar wss wist je dit wel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Joindry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:41:
[...]

Iets meer verduidelijking graag naar je gegevens :) raak niet uit aan je tabelletje. maar je totale afwijking van 1% houdt wel rekening met de drop. En die is altijd omlaag en die is zo goed als een constante op 1km. Maw daar moet je geen genie voor zijn om te corrigeren.
Een lijstje met target distance 1km, elevation correction: een tikkie. (die staat in cm uitgedrukt toch e?) (of na wat opleiding weet je die dingen meestal vanbuiten).
Dus die mag uit de vergelijking.
Verder is windkracht 5, perfect 90° zijdelinks natuurlijk mogelijk, maar zal het meestal eerder windkracht 2-3 zijn op minder dan 90° natuurlijk. Dan reken je ook gewoon snel:"lichte wind van links", correctie: "tikkie links".
Als er natuurlijk net een tsunami passeert gaat de afwijking wel wat meer zijn dan 1° in totaal :)

Daarom ben ik redelijk zeker dat op 1km een tank van (neem front 3m breed op 2m hoog) 90-95% van de keren de raken valt met enkel wat (top of mind) basisaanpassingen. En niet met complexe arty-wiskunde. Die 5-10% is dan voor de keren dat je windstoten (of als ie net gaat liggen) hebt die net optimaal meewerken naar dezelfde kant als de afwijking van je schot. Dat zijn dan "overmacht" zaken en kan je toch niet berekenen....

Volgens mij lag de mondingsnelheid van een long 88 wat lager dan 3300? ben ik wel niet zeker. (wat de afwijking dan weer zou vergroten)
88/L56 mondingssnelheid van +-850-950m/s. Komt aardig in de buurt van die 3000 feet/seconde.
Wat het net moeilijk maakt bij krombaan en lange afstanden is hier allemaal te verwaarlozen. Hoogteverschillen, draaing van de aarde, vochtigheid van de lucht en van je buskruit (regen), verschillen in orthodrome en loxodrome afstanden... Dan is 1km rechte baan écht peanuts ivm krombaan.
Dit.
Een howitzer shel maakt een kromme baan, dus afstand is groter en dus ook veel meer invloed van wind en andere externe factoren.
Daarnaast is de velocity ook vele malen lager. De shell komt met maar een fractie van de mondingssnelheid neer.
Wat hun ellenlange training volgens mij deed was: één een goede indoctrinatie en twee het verschil maken tussen mikken en schieten binnen 7 seconden en 6 seconden.
Indoctrinatie? Je bedoelt doctrine neem ik aan?

@user
Wat is ballistische coefficient? De weerstand van de shell?
Energy: kin. energie bij impact shell?
Drift: totale afwijking? in wat, yards?
ToF: ???
Drop? in wat?

Enfin. Tegenwoordig is Artillerie computer gestuurd. Moest men vroeger met wat mindere meetapperatuur nog met de hand/tabellen uitrekenen. Eer je daarmee klaar was was de tank alweer een kilometertje verder. ;)
In WoT betekent dat dat dat 'ie achter je staat en net een shell in je aars pompt.

Range is ook wat minder als in RL. Kon de 88 targets op 2000m raken, is in WoT de maximale range toch echt 700m.
Kijk eens op Wiki trouwens bij de 88L56 (tiger I kanon).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  Hit probability versus 2.5 x 2 m target [1] 
Range Penetration in training in combat 
100 m  171 mm 100 % 100 % 
500 m  156 mm 100 % 100 % 
1000 m 138 mm 100 % 93 % 
1500 m 123 mm  97 % 74 % 
2000 m 110 mm  89 % 47 % 
2500 m n/a         78 % 34 % 
3000 m n/a         66 % 25 %

Dat op een target die minder dan de helft is qua grootte dan een gemiddelde tank.

@joindry: Ik weet toch echt wel wat indoctrinatie betekent. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

ZenTex schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:19:
[...]

Indoctrinatie? Je bedoelt doctrine neem ik aan?
Wikipedia: Indoctrinatie

De werkwoordsvorm van een doctrine "aanbrengen".

1000 m 138 mm 100 % 93 %
en hey mijn 95% zat er dan toch niet ver af op 1km :)

Ik denk wel dat 2.5X2m ongeveer de grootte zal zijn van een sherman voorkant (geliefkoosd uiteinde voor een tigerloop)

Dit is blijkbaar 2.74m hoog 2.62 breed.
http://militaryhistory.ab...clesarmor/p/M4Sherman.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Joindry op 16-09-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
skoozie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:03:
[...]

Als tip: let vooral op je crosshair als je op de enemy tank richt zie je dat je crosshair of rood of groen oplicht (oranje kan ook) dit is een indicatie of je op close range de armor daar kan doorboren (en damage doen). bij sommige tanks zou je door te proberen opzoek moeten naar "weak spots"
Heb je geen groene crosshair schakel dan over op HE om toch damage te doen, of trek terug.
als je over langere afstand schiet kanje ook op een "groene plek" bouncen. hoe verder weg je staat hoe minder penetration er over blijft. Ook de afwijking kan er voor zorgen dat je op een "rode plek" komt.
zet want daar zit meestal dunnere armor en benadeel je jezelf er meer mee.
Dus ik moet een beetje gaan oefenen met verschillende soorten ammo?, geeft hij dan ook een andere kleur "crosshair" aan (op zelfde afstand, naar de ammo) mare thanks
Joindry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:22:
[...]
en o ja wat ik in het begin niet wist was, als je dood bent kan je "exit battle" klikken en gewoon met andere tank aan de slag. Zodat je niet iedere keer moet wachten tot je je tankje terughebt. Maar wss wist je dit wel al.
Nee dit wist ik nog niet, bedankt!

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Floks schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:53:
[...]

Dus ik moet een beetje gaan oefenen met verschillende soorten ammo?, geeft hij dan ook een andere kleur "crosshair" aan (op zelfde afstand, naar de ammo) mare thanks
AP (Armor Penetrating) shells hebben een hogere penetratie en doen alleen schade als ze door de armor van de enemy tank heen komen

HE (High Explosion) shells hebben een lagere penetratie maar ontploffen als ze de tank raken. De explosie doet damage ondanks dat je niet door de armor heen komt.

hier iets duidelijker uitgelegd
[...]
Gaat je veel tijd schelen, sorry was ik vergeten :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Floks schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:53:
[...]

[...]

Graag gedaan :) spaart je veel tijd. Nu speel je makkelijk 7-8potjes in de tijd dat je er anders 5 speelt, zeker als je vroeg doodgaat.

En die crosshairs blijven dezelfde, rood voor niks oranje voor mss en groen voor waarschijnlijk. De HE doet als hij penetrate gewoon meer damage. Penetrate hij niet dan doet hij nog splashdamage. (dode crewleden, loop kapot, turret zit vast, tracks eraf, ... kan je ook veroorzaken) Je doet er minder HP mee af, maar het is SUPER irritant om door een klein tankje ingame je uberloop kapot geschoten te worden. Enkele posts geleden hebbik vermeld dat ik ge-HE-spammed werd. Ik heb dik 30 HE shells van kleine tankjes moeten incasseren op mijn TIger P. Ze waren met zoveel dat ik ze niet kapotkreeg.
Toen ik nog medium speelde maakte ik er een sport van met heavy's op te trekken en mijn eerste twee schoten HE op de Heavy's hun gun mantlet te plaatsen. (moet je wel goeie accuracy voor hebben) Dan was hun "kapot" maw ze konden veel minder mikken erna en soms trager herladen als je de loader ook dode.

[ Voor 13% gewijzigd door Joindry op 16-09-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik let nooit op die crosshair, als ik er op let zie ik amper welke kleur het is, laat staan in combat (speel met de vanilla UI. waarom weet ik ook niet :p).

Met een beetje ervaring heb je dat ook amper nodig. Ik weet wanneer ik met wel kanon welke tank waar kan penetreren en wanneer niet.
Als ik een wat lagere tier ben in battles rijd ik standaard rond met HE geladen zodat ik niet hoef te wisselen wanneer ik een tank tegenkom die ik niet kan penetreren, en HE is altijd effectief, ook tegen lichtere tanks. Je doet weliswaar minder schade maar je hebt ook meer kans op module damage.
Er gaat toch niets boven het kanon van je tegenstander uitschakelen met je eerste hit. :)

Goede (beginner) tip:
Rij niet blind naar de andere kant van de map todat je vijandelijke tanks tegenkomt.
Speel alsof iemand je een rotschop geeft als je doodgaat. Doe wat voorzichtiger aan, rij van cover naar cover, vermijdt gevechten die je niet kunt winnen en blijf niet tot aan je dood in een duel met een zwaardere tank die je gaat verliezen, vlucht dan en zoek een tank die je wel aankunt of wacht op hulp en maak hem met z'n 2en af.
Speel tactisch.
Spot. Je krijgt XP (50%) voor dmg die andere tanks doen op targets die alleen jij spot.
Als je doodgaat kan het soms handig zijn als spectator de battle uit te zien. Je hebt het overzicht en je ziet fouten die anderen die je zelf ook maakt maar niet merkt omdat je te druk bent, en je ziet de zwakke flanken.
Leer hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
ik ga het vanavond even uitproberen.. (ammo verhaal) maar had het idee dat ik maar 1 soort ammo bij me kon hebben. Kortom ik ga vanavond even knutselen met wot.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Floks schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:27:
ik ga het vanavond even uitproberen.. (ammo verhaal) maar had het idee dat ik maar 1 soort ammo bij me kon hebben. Kortom ik ga vanavond even knutselen met wot.
Sommige guns hebben enkel AP en gold ammo,
maar je kan meerdere types bij je hebben.
je moet dan je AP iets terug schroeven zodat je gewicht/ruimte hebt voor de andere.
met 1/2/3 kan je dan wisselen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabada
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:38
ZenTex schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:17:
vermijdt gevechten die je niet kunt winnen en blijf niet tot aan je dood in een duel met een zwaardere tank die je gaat verliezen, vlucht dan en zoek een tank die je wel aankunt of wacht op hulp en maak hem met z'n 2en af.
Speel tactisch.
Had ik gisteren idd gedaan, in mijn T-44 weggesprint toen ik een groep Heavies zag aankomen de ik niet in mijn uppie aankon. Jagdtiger die in de buurt aan het campen was, kon dat niet waarderen. Scheld tirades naar mijn hoofd geslingerd gekregen, wat was die pissed! Op zich begrijpelijk, want niet veel later was ie dood.

Ben naar de andere kant van de map geracet, waar ik tenminste wel wat kon bijdragen, omdat daar de meeste enemy mediums zaten. Daarna weer terug gekropen (tracks en engine waren beschadigd), omdat mijn team heavies de enemy heavies gingen onderscheppen. Probeerde te flanken, omdat het spammen met HE naar de Heavies niets opleverde. Maar een langzame T-44 is natuurlijk 'sitting duck' en mijn move resulteerde al gauw in een dooie T-44. Dit natuurlijk tot groot genoegen van mijn dooie Jagdtiger team mate.

Kan best begrijpen dat team leden misschien vinden dat je je gewoon in een suicide battle moet storten, maar ik kijk liever eerst waar ik mijn tank effectief kan inzetten. Een suicide battle kan ik altijd nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Ben gewoon de Elite status kwijt op mn M4 vanwege de nieuwe tank in de patch...
Rijd net een tank van mn eigen team met 4% HP over tegen mij aan, krijg ik de melding, we killed a friendly....

[ Voor 41% gewijzigd door Vae Victus op 16-09-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32

Poekie McPurrr

Mreoww~

Net ook een "fine" gehad.. waren beiden aan het racen en besloten tegelijk elkaars richting in te duiken. Wel goed gelachen erom en beide potje overleefd hehe

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
[quote]Preliminary patch notes of v.7.0 update planned for release in November:

1) New maps added: Marsh and Fjords;
2) Various features:
• Tank customization: cammo and horns;
• Tank company battle levels;
• Sizing and other addons to minimap;
• Complaint system;
• Clan logos;
• War mist on Global map;
• Freezing of destroyed tanks on Global map;
• Reset of a tanker's skills for gold;
• Expanded support for Logitech keyboards and Alienware laptops;
• Advanced visual effects.

In grote lijnen de voorlopige changelog van 7.0 :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:42

ShockWave

Lost it somewhere

Joindry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:03:
[...]
Toen ik nog medium speelde maakte ik er een sport van met heavy's op te trekken en mijn eerste twee schoten HE op de Heavy's hun gun mantlet te plaatsen. (moet je wel goeie accuracy voor hebben) Dan was hun "kapot" maw ze konden veel minder mikken erna en soms trager herladen als je de loader ook dode.
Deze tacktiek gebruik ik ook regelmatig beetje bij friendly heavie's blijven en HE op de gun/tracks/turretring schieten van enemy heavies.
Hierdoor kunnen ze geen kant meer op en kan jij mits veilig de nme flanken en vanaf de achterkant AP naarbinnen schieten.
Het geeft wel een kick als je merkt dat de loop wel wat beweegt maar de turret bijvoorbeeld niet meer draait en er geen shell meer komt.
Kom je in je uppie als medium een enemy heavy tegen denk dan bij jezelf ik ben geen lafaard maar trek me tactisch terug om wat anders te pakken.
Wat je in het begin kan gebruiken is een hitboxskin om te zien waar je het beste kan schieten.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

psychoclown schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:55:
Tank customization: cammo and horns;
Yeeesssss! Dat wordt een feest :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Waarom in vredesnaam HORNS!? Dit word net als in Battlefield 2 dus een drama, scheurt er straks een Leopard voor bij al toeterend. Echt nee, slechtste idee ever.

Wat ze wel mogen toevoegen van mij is de smokescreen, als het goed is hadden bepaalde tanks dat. En ook night maps lijkt me heeeel gaaf.

Bijna men Pz III/IV op elite, nog even de Hummel researchen (ga hem niet gebruiken) en dan is ie elite. Dan heb ik 17 Duitse tanks op Elite (Excl Maus). ^^

[ Voor 18% gewijzigd door Nemean op 17-09-2011 00:02 ]

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:55
_/-\o_ whaha die leopard *honk honk* ik zie het al voor me of als je je horns iets verder kan customizen zoiets als dit: YouTube: Ice Cream Man - YouTube

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Af een toe eigenhandig een haast verloren potje toch naar een overwinning weten om te buigen geeft wel een kick.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/x0zmls.jpg

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
That's it. Ik ben verliefd op de IS-4.
Victory!
Battle: Mines Saturday, September 17, 2011 11:53:55
Vehicle: IS-4
Experience received: 1,476
Credits received: 38,134
Battle Achievements: Top Gun, Boelter's Medal, Reaper
Mausje en 3x E-75 gingen linksom vanaf spawn II. Wat tier 8 grut ging rechtsom over het eiland en een Tiger II en ik gingen over het midden. Hun mediums hadden al snel de heuvel bezet en begonnen onze basis te bestoken. Langzaam maar zeker ging ik de heuvel op en begon ik hun mediums te one-shotten. Daarna even wat support gegeven vanaf de heuvel op het eilandje. Toen dat leeg was ben ik de basis in gerold om de arty af te maken.

Pics or it didn't happen!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14584776/WOT/Thumb_011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14584776/WOT/Thumb_012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14584776/WOT/Thumb_013.jpg

Klik op de plaatjes voor een leesbare versie :)

• Red Griffin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:59
Had eergisteren met m'n e75 in mountain pass een leuke game met 6 kills(topgun).
Vanuit rechtsonder ging ik naar de brug in het midden en daar bovenop kwam ik een type59 en lowe tegen.
Ben meteen wat achteruitgebleven bij de bocht want anders krijg je ook arty op je dak als je te ver gaat. Met peekaboo heb ik de lowe vrij snel kunnen uitschakelen en de type59 kwam toen snel om de bocht naast me staan. Heb toen met wat heen en weer rijden, hem ook goed kunnen raken en gekilld.
Ben toen verder gereden de brug op, als eerste een kv beneden rechts in 2 schoten gedaan. Daarna een ferdi, die wel op me stond te vuren, maar me niet goed kon raken. Een kt had ik daar beneden ook nog geraakt, maar die reed helaas toen net te snel weg.
Toen snel daarna kwam aan de overkant van de brug een jagdtiger op me vuren en ik heb hem toen gedetrackt en ben langs hem heengereden. Op dat moment komt een grill langs mij heen, die me aan de zijkant wil td'en. Ik heb die toen meteen in een draai van tracks en turret in 1 vloeiende beweging ge1shot en ben met mn voorkant tegen de jagdtiger aan gaan staan.
Helaas was die jadtiger snel met repareren en was toen ook al weer omgedraaid, dus stonden we met de neus tegen elkaar aan. Gelukkig kon ik hem iedere keer in de kijkgaten raken en hij mij nauwelijks. Dat was 6. :)
In de tussentijd was de rest van het team helaas al weg en stonden ze in onze basis. Ik kon onmogelijk snel terug komen, omdat m'n e75 nog niet de sterkste motor had, dus was het potje helaas automatisch verloren.
Kwam nog een t54 naast me staan, maar toen was de teller al op 90. Dus dat was het einde.

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Wat mijn echt opvalt is dat de Wolverine standaard overgewaardeerd wordt in het laadscherm, daarna staat hij standaard 3-4 plekken lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Begint iemand van mijn team iemand anders te corrigeren, op het feit dat hij "defence" zei, en dat het "defense" is. Ik begon hem te corrigeren door te zeggen het kan beide aangezien de 1 Amerikaans is en de ander Brits.

Begint ie helemaal te chatten van: "I am Brittish, I know it way better then you!" En uit eindelijk zegt ie: "I will block you, you are just an idiot".

Heerlijk dat soort mensen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou dat er een filter was waardoor je kon aangeven niet in games te spelen met premium tanks....... Wat zijn die gasten egoïstisch bezig zeg, niet normaal deze avond. Alleen maar rushen en dood gaan, geen enkele poging of zelfs intentie tonen om maar iets voor je team te betekenen. Die Type-59 gasten zijn wel het toppunt, alleen maar credits halen en het volgende potje rushen.......... Nee, deze avond was niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:20:
Ik wou dat er een filter was waardoor je kon aangeven niet in games te spelen met premium tanks....... Wat zijn die gasten egoïstisch bezig zeg, niet normaal deze avond. Alleen maar rushen en dood gaan, geen enkele poging of zelfs intentie tonen om maar iets voor je team te betekenen. Die Type-59 gasten zijn wel het toppunt, alleen maar credits halen en het volgende potje rushen.......... Nee, deze avond was niet leuk.
Ik heb anders niet het idee dat dat een premium only probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Een paar gasten hadden het in een gevecht over free tank. Ik vroeg ernaar en ze vertelden me dat de KV uit de tech tree gaat en dat de KV-1 en KV-2 in de tech tree komen.

En dat als je een KV hebt wanneer dit gepatched word je KV weg gaat en je dan een gratis KV-1 en KV-2 krijgt.
Klopt dit?

Hoef je hiervoor alleen een KV te hebben?
Want ik heb de KV ooit gehad, heb hem al een tijd geleden verkocht maar als ik hierdoor een gratis tank krijg en uiteraard een gratis garage spot ga ik wel even een KV kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Pffff dat is hier al zo vaak besproken...nog maar een keer dan......
In een aankomende patch zal je KV worden gesplitst in een KV1 en KV2
De KV2 kan je verder researchen naar de S-51 artie en via de KV1 gaat de tree door naar de T-150 (nieuwe tank) of KV-1S etc.
Heb je nu een KV in je garage staan met een KV2 turret (die grote koffiepot) dan krijg je een KV2 met gratis garageslot en 100% crew, XP welke op je KV zit krijg je de vraag voor of je dat naar je KV2 wilt verplaatsen of dat je dit op je KV wilt behouden.
Heb je ook nog een KV3 in je garage staan dan krijg je ook een gratis T-150 met 100% crew en gratis garageslot.
Wanneer deze update komt????? Q1 2012????
Op pagina 1 van dit topic staat de techtree "USSR Tanks new" waar je het nog eens kan nazien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:20:
Pff, inderdaad. Het lijkt wel alsof de gare Lowe spelers met z'n allen overgestapt zijn op de Type-59..

Gister wel een briljant potje in m'n Lowe op Kampinovka. Ik was top tier aan onze kant, tiger II en tiger aan de andere kant. Door vlak aan het randje van het veld te staan kon ik net aan een aantal tanks spotten waarna de tiger II en tiger langzaam naar iets van 10% gesniped werden. Nadat ze achter de huisjes stonden te schuilen over de rechterkant naar hun base gekropen en iets van 6 man afgemaakt terwijl de rest vanaf de heuvel naar beneden kwam racen. Double potje van 3600 xp / 120k credits.. best lekker! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Vae Victus schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:52:
Wat mijn echt opvalt is dat de Wolverine standaard overgewaardeerd wordt in het laadscherm, daarna staat hij standaard 3-4 plekken lager.
Ik snap ook niet helemaal wat het is.
Het lijkt meer op een light tank met medium turret/gun dan op een TD.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Laatst online: 20-06 23:21
wvdveer schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:46:
[...]

. Double potje van 3600 xp / 120k credits.. best lekker! :9~
Wat is je gemiddelde met credits / xp in je louwe?

Zijn er ook mensen met de KV-5 ?

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

PsychoHellDude schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:54:
[...]

Ben ik opzich ook wel benieuwd naar de icome van de Lowe vs KV-5 vs Type 59.

Sinds vorige week heb ik de T-50, Leopard en M5 aangeschaft om ze alle drie naar die nieuwe T5 light tankjes te werken.
mijn bevindingen:
M5: trekt langzaam op, top van tegen de 60km/h verliest snel zijn snelheid de HE gun is lekker!
Leopard: trekt langzaam op, redelijk grote bochten top van 67km/h berg af!!! de gun hadden ze net zo goed eraf kunnen laten.
T-50: trekt op als een dolle, top van 59km/h die hij goed weet vast te houden. ook tijdens de bijna haakse bochten. Ik gebruik de T4 gun ipv de T5 omdat deze een betere AP en DMG heeft tegen een iets lagere ROF. ben helemaal weg van dit tankje, en kan niet wachten tot ik de T-50-2 heb.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
crizyz schreef op maandag 19 september 2011 @ 01:05:
[...]

Ik heb anders niet het idee dat dat een premium only probleem is...
Inderdaad, het klootzakken-syndroom is voor spelers van elke klasse en komt in vele vormen. Je hebt rushers maar (wat ik veel erger vind) mensen die tot in de treurnis maar blijven campen terwijl de rest van het team graag wil aanvallen, of arty's die op alles schieten behalve op de vijandelijke tanks die hun eigen teamleden aanvallen.

Oh ja je hebt ook nog heavies die alle vijandelijke heavies ontwijken om makkelijke kills te scoren en daarbij hun team in de steek laten.

[ Voor 11% gewijzigd door EnigmaNL op 19-09-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

EnigmaNL schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:25:
[...]

Inderdaad, het klootzakken-syndroom is voor spelers van elke klasse en komt in vele vormen. Je hebt rushers maar (wat ik veel erger vind) mensen die tot in de treurnis maar blijven campen terwijl de rest van het team graag wil aanvallen, of arty's die op alles schieten behalve op de vijandelijke tanks die hun eigen teamleden aanvallen.
Gisteren in mn T-50 op Ensk, ik sprint naar de plek waar de Arty's meestal naartoe gaan, blaas er 1 op, vind de 2e, blaas hem op, komt er een vijandelijke T-50 tegen me aan staan we wisselen schoten, ik doe hem meer schade. vind onze arty het leuk om een shell door mij heen te schieten. het volgende schot van die andere T-50 maakt mij af... had het beter gedaan zonder onze arty...
en de comensatie: 35 credits en 0 xp... de kosten alleen al waren meer mijns inziens...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
skoozie schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:29:
[...]

Gisteren in mn T-50 op Ensk, ik sprint naar de plek waar de Arty's meestal naartoe gaan, blaas er 1 op, vind de 2e, blaas hem op, komt er een vijandelijke T-50 tegen me aan staan we wisselen schoten, ik doe hem meer schade. vind onze arty het leuk om een shell door mij heen te schieten. het volgende schot van die andere T-50 maakt mij af... had het beter gedaan zonder onze arty...
en de comensatie: 35 credits en 0 xp... de kosten alleen al waren meer mijns inziens...
Ja dat is inderdaad ook vrij klote. Dan heb je arty's die wel actief bezig zijn en dan schieten ze jouw tank naar de gallemiezen! :D

Ik vind dat de penalty op team damage hoger moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Penalty hoger doen heeft weinig nut, krijg je van die mensen die expres tegen je aanrijden met hun light tank om zo credits en xp van je te vangen. Arty moet gewoon niet schieten als je staat te "huggen" met de vijand. Maargoed, vaak is het goedheid en willen ze je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Laat ik ook maar eens me ervaringen in dit forum plaatsen. Eergister eindelijk me 90mm gun gehaald op me M6. Nu maar hopen dat ik met deze gun snel door kan naar de T29! Was het echt helemaal zat dat ik in me M6 bijna geen enkele higher tier tanks kon dmgen, volgens mij moet dat met de 90mm beter gaan. Vanavond maar eens even flink uittesten >:)

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Nidhiki schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:26:
Laat ik ook maar eens me ervaringen in dit forum plaatsen. Eergister eindelijk me 90mm gun gehaald op me M6. Nu maar hopen dat ik met deze gun snel door kan naar de T29! Was het echt helemaal zat dat ik in me M6 bijna geen enkele higher tier tanks kon dmgen, volgens mij moet dat met de 90mm beter gaan. Vanavond maar eens even flink uittesten >:)
Met de 90mm kan je zeker veel dmg dealen. Ook tegen de hogere tier tanks. Toendertijd heb ik er veel plezier mee gehad. Hopelijk heb jij dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

EnigmaNL schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:34:
[...]Ik vind dat de penalty op team damage hoger moet worden!
Nou niet echt had laatst een potje waarin ik stond te snipen waarbij er vervolgens een teammate in mijn line of fire voor de enemy ging staan net nadat mijn shell onderweg was, hij dus kapot.....
Koste mij 14K aan credits....dit vond ik toch wel een beetje aan de hoge kant.. :'(
Probleem blijft gewoon dat mensen tijdens het rijden niet opletten en tegen je oprijden terwijl jij stilstaat, kost mij credits en xp omdat ik vaak hogere tier of zwaardere tank ben.
Of gister weer een potje op mines sta ik samen met een panther te richten op een enemy gaat er pontificaal een PzkPfw III voor staan zodat wij niet meer kunnen schieten..uiteindelijk dus alledrie kapot ipv de enemy... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Of je kachelt met je trage TD naar dat ene snipe plekje, komt een A-20 voorbij gecrossed en gaat midden in "je" bosje staan. Laatst andersom, wilde met mn VK3601 ergens staan, zag ik een TD eraan komen, ben maar door gereden. je moet tanks hun rol laten spelen. Des e meer kans op een overwining

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Heel goed, niets is vervelender als TD dan dat iemand met een light tank (die moet scouten) ergens gaat campen op een mooie plek.

Hoe zit het trouwens met GOT2, tijdje geleden applicatie verstuurd maar nog niks gehoord...

[ Voor 29% gewijzigd door x-cessive op 19-09-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
x-cessive schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:09:
Heel goed, niets is vervelender als TD dan dat iemand met een light tank (die moet scouten) ergens gaat campen op een mooie plek.

Hoe zit het trouwens met GOT2, tijdje geleden applicatie verstuurd maar nog niks gehoord...
Dat was geen applicatie maar een DM naar een dummy account, inmiddels heb je bericht.
[...]

Met een Löwe verdien je meer credits dan met een KV-5.
De Löwe is vergelijkbaar met de KT en de gun heeft zelfs iets meer penetration in tegen stelling tot de KV-5 die een proppenschieter erop heeft zitten :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een light tank kan het beste scouten, maar goed scouten betekent niet jezelf doodrijden. Ik sta soms met mijn camo en binoculars lange tijd ergens stil en weet op die manier targets voor langere tijd zichtbaar te houden. Dat is vaak beter dan wanneer ik mezelf kapot laat schieten voor het zichbaar maken van 8 tanks tegelijk, voor 5 seconden...

Natuurlijk wel voor de heavies uit gaan staan, anders heeft het geen zin, en op sommige maps werkt het ook niet... Maar dan nog kun je je vaak levend nuttiger maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
psychoclown schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:29:
[...]

Dat was geen applicatie maar een DM naar een dummy account, inmiddels heb je bericht.
Thx! Zal vanavond even reageren.

Over scouten gesproken, pas een potje gehad op die nieuwe map (fish bay?) waarbij een leopard in de noord-west hoek ging scouten. Daar verschanste hij zich achter een paar huizen waardoor de vijand geen kans kreeg om op hem te schieten. Intussen kon ik mooi in mijn jagdpanther alles afschieten wat maar in zijn richting kwam. Was een mooie samenwerking, scouten zoals het moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
[...]

Lowe heeft het voordeel van een tier 9 kanon volgens mij. Gemiddelde cijfers weet ik niet, maar qua credits zit het rond de 40-50k voor een loss en 80-120k voor een win. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid damage die je doet.

Om een beetje leuk credits te farmen kan je ook premium nemen en bv een SU-85. Hiermee heb ik ook bakken met credits binnen gehaald. De potjes verlopen wat sneller dan in de tier waarin de lowes vaak worden ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Edit: Daar ging wat mis..

[ Voor 96% gewijzigd door wvdveer op 19-09-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
wvdveer schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:12:
[...]

Lowe heeft het voordeel van een tier 9 kanon volgens mij. Gemiddelde cijfers weet ik niet, maar qua credits zit het rond de 40-50k voor een loss en 80-120k voor een win. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid damage die je doet.
Is dat met of zonder premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

:| 120k? Das mij toch nog nooit gelukt :(

Gemiddeld bij mij 30-40 loss en 60-80 win.
Heb eens geprobeerd, Lowe niks gespot geen schoten gelost en we hadden verloren. Lowe 8k winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ik ben ooit tot 112k gekomen met een Löwe. Daarbij had ik volgens mij de Sniper medaille, Top Gun, Steel Wall en Wittman's.

Mij lijkt 120k dan ook wat optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

120k moet kunnen. Ik zit toch regelmatig rond de 116k waarbij ik rond de 4/5 kills zit en flink wat damage heb gedaan. Zeker wanneer je constant kan knallen zou je het moeten kunnen halen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
Kunnen jullie mij wat tips danwel moed inspreken voor de KV-3. Probeer nu de IS te halen voordat de patch (gaat nog wel even duren) komt, dan hoef ik niet de KV-1S te researchen vanuit KV. Volgens vele forums is KV-3 een van de beste tier 6 tank.

De volgende items zijn al ge-research.
Tracks
Engine
Radio
107mm
Turret
+/- 80% crew

Ik word beetje bij beetje gefrustreerd door de traagheid van deze tank. Soms kan ik binnen 2 minuten switchen naar een andere tank. Want zodra je wordt gespot door een scout, dan wordt je in no-time opgeblazen door de SPG. Ook heb ik het gevoel dat de 107mm gun moeite heeft met tier 7 of hoger tanks.

En is Pzkpfw iii een goeie scout tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

een Pzkpfw III vind ik zelf een lekkerdere tank dan bijvoorbeeld de leopard. Hij is ook snel, hij kan ook goed bochten maken en als klap op de vuurpijl heeft hij ook nog een behoorlijk kanon.

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
Blue Boon schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:04:
een Pzkpfw III vind ik zelf een lekkerdere tank dan bijvoorbeeld de leopard. Hij is ook snel, hij kan ook goed bochten maken en als klap op de vuurpijl heeft hij ook nog een behoorlijk kanon.
Trekt de Pzkpfw III sneller op dan de Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Aarge schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:34:
[...]

Trekt de Pzkpfw III sneller op dan de Leopard?
ik verwacht van niet aangezien de motor in de leopard toch wel redelijk wat vermogen heeft.

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
x-cessive schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:52:
[...]

Is dat met of zonder premium?
Met premium. Ik heb er helaas geen screenshot van gemaakt, maar het was iig wel een erg goed potje. Veel spots waarop geschoten werd en zelf ook veel geraakt. Ik heb hem nog in het GoT channel gepost maar helaas zijn er geen logs in dit spel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Aarge schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:22:
Kunnen jullie mij wat tips danwel moed inspreken voor de KV-3. Probeer nu de IS te halen voordat de patch (gaat nog wel even duren) komt, dan hoef ik niet de KV-1S te researchen vanuit KV. Volgens vele forums is KV-3 een van de beste tier 6 tank.

De volgende items zijn al ge-research.
Tracks
Engine
Radio
107mm
Turret
+/- 80% crew

Ik word beetje bij beetje gefrustreerd door de traagheid van deze tank. Soms kan ik binnen 2 minuten switchen naar een andere tank. Want zodra je wordt gespot door een scout, dan wordt je in no-time opgeblazen door de SPG. Ook heb ik het gevoel dat de 107mm gun moeite heeft met tier 7 of hoger tanks.

En is Pzkpfw iii een goeie scout tank?
Jij hebt last van het USSR tank syndroom.
Het is inmiddels doodnormaal om USSR tangebruikers te horen klagen over hun tank, omdat ze vinden dat hun tank sommige dingen maar horen te kunnen doen, vooral nadat ze van de KV geproefd hebben.

Natuurlijk heeft de 107mm moeite met tier 7 of hogere tanks. Sterker nog, de 107mm is het enige tier 6 kanon dat wel schade kan doen op tier 7 tanks. Je bent een tier 6 tank nota-bene. Zelfs tier een 8 heeft vaak moeite met andere tier 8's te penetraten.
Wat verwachtte je dan, dat je een tier 10 nog van voren kunt penetreren door z'n front armour?
Ja, de KV-3 is traag, maar bounced een hoop van jouw tier en alles van daaronder. Ikzelf had potjes waarbij ik vanaf de start getaag naar voren reed continue onder vuur lag en links en rechts vijandelijke tanks opblies en gewoon alles bouncede wat op me afgevuurd werd(top dog) Dat kan geen enkele andere tier 6.
Speel lekker verder tot je crew 100% is en dan besef je pas het potentieel van deze monster tank.

Maar dit USSR tank syndroom is makkelijk te genezen. Speel even de heavy tree door van de Amerikanen, of nog beter, de Duitsers. De duitse tier 6 heeft wel 138 mm penetratie!
Probeer ook eens de Tiger. Dan besef je pas wat je bounced en hoe snel je dood bent als je niets bounced.
Sterker nog, geniet van het afslachten van Tiger tanks in 1 vs 1 in je 1 tier lagere tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb zelf de 122mm op de KV-3 (Gun zit ook op de IS) en is heerlijk. Reload is lang, maar kom je van de zijkant of achterkant knal je zo 15+ % weg van tier 6/7/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
ZenTex schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:41:
Jij hebt last van het USSR tank syndroom.
Het is inmiddels doodnormaal om USSR tangebruikers te horen klagen over hun tank, omdat ze vinden dat hun tank sommige dingen maar horen te kunnen doen, vooral nadat ze van de KV geproefd hebben.
-Knip-
Maar dit USSR tank syndroom is makkelijk te genezen. Speel even de heavy tree door van de Amerikanen, of nog beter, de Duitsers. De duitse tier 6 heeft wel 138 mm penetratie!
Probeer ook eens de Tiger. Dan besef je pas wat je bounced en hoe snel je dood bent als je niets bounced.
Sterker nog, geniet van het afslachten van Tiger tanks in 1 vs 1 in je 1 tier lagere tank.
_O_ Wat een heerlijke post _O_ :D

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Voggels schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:20:
Ik heb zelf de 122mm op de KV-3 (Gun zit ook op de IS) en is heerlijk. Reload is lang, maar kom je van de zijkant of achterkant knal je zo 15+ % weg van tier 6/7/8
Is dat niet dezelfde die op de KV zit? Sinds ik die daar op heb zitten heb ik toch een stuk minder het idee dat ik in een doodskist rondrijd... Best leuke gun die mini derp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Zit niets vermoedend te spelen vervolgens druk ik op "T" om iemand te taggen. Krijg ik het bericht dat ik gebanned ben wegens offensive language. Ik weet niet, maar het ziet er uit als of iemand mij loopt te naaien, niet dat, dat erg is maar het idee dat mensen er zijn die dat doen. _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
crizyz schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:25:
[...]

Is dat niet dezelfde die op de KV zit? Sinds ik die daar op heb zitten heb ik toch een stuk minder het idee dat ik in een doodskist rondrijd... Best leuke gun die mini derp. :)
op de KV heb je de 107mm en de 150mm(derp). De KV-3 heeft 120mm, dus niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
ZenTex schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:41:
[...]
Ga meer eens in een M6 rond rijden, dan wordt je blij dat je een KV-3 hebt. Want op mijn M6 bounce ik niks, gelukkig bevalt het 90mm kanon wel erg goed. Kan nu eindelijk een deuk in een pakje boter slaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
De KV blijft een ubertank, ik heb deze bijna elite, naja elite, nog 70k exp voor de arty
maar hij speelt zo lekker weg! Ondertussen heb ik de kv-3 met upgraded tracks, engine, turret en de 2de gun, 167/300 damage dacht ik zo uit het hoofd.
hij is traag maar hij doet het goed in de battles vind ik! echt totaal wat anders dan de kv

Maar ik vind de credits per battle echt laag... zit gemiddeld met de kv en kv3 tussen de 8000 / 18000 credits...

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Nidhiki schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:08:
[...]

Ga meer eens in een M6 rond rijden, dan wordt je blij dat je een KV-3 hebt. Want op mijn M6 bounce ik niks, gelukkig bevalt het 90mm kanon wel erg goed. Kan nu eindelijk een deuk in een pakje boter slaan. 8)
Ik heb de t1 heavy, maar ik vertik het om de m6 te doen voordat ik de t29 kan researchen, alle free exp gaat naar de t29 :) ondertussen alweer 14k free exp bij elkaar gesprokkeld, dus moet nog even

Ook probeer ik alle tanks te houden, oftewel extra slots erbij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
PsychoHellDude schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:17:
[...]

Ik heb de t1 heavy, maar ik vertik het om de m6 te doen voordat ik de t29 kan researchen, alle free exp gaat naar de t29 :) ondertussen alweer 14k free exp bij elkaar gesprokkeld, dus moet nog even

Ook probeer ik alle tanks te houden, oftewel extra slots erbij kopen
De M6 valt met de 90mm nog wel mee, maar daarvoor is het zeker even doorbijten. Wordt nog even flink door grinden naar de T29 (35k exp) Zal blij zijn als ik daar eindelijk in rond rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

KV-3, mijn ervaringen.

De 122mm heb ik vaarwel gezegd uit kosten overweging voor de sneller schietende 107mm.
als je weet waar je tanks moet raken (voornaamelijk op de hull) kan je daar zelfs Tier 8 leuk damage doen.
laatst een potje waar ik een IS-3 elke keer recht op zijn voorplaat kon schieten. die ging eraan door mij eigenhandig. Lowe op de onderplaat recht van voren doe je zo'n 10 tot 20% damage.
neem ook genoeg HE mee, een KT op de loop iets van 15-20% eraf geschoten.
Campinovka: IS-4 half achter een huisje, niemand deed schade, ik had maar HE geladen, schiet er 5% van af. het hele veld over in mn KV.

Natuurlijk doen ze jou veel meer pijn, maar dat mag je verwachten omdat ze 2 tiers hoger zijn.
zet je tank onder een hoek (30-45 graden) met je zijkant beschermd en je zal nog veel meer bouncen!

Met de KV heb je de zelfde gun (is trouwens een T7 gun) en kan je dacht ik dezelfde damage doen.
speel je met hogere tiers, blijf dan ietstjes achter de maingroep hangen. ze proberen alsnog eerst voor jou te gaan omdat je sneller dood bent maar het blijven leuke potjes.

Ja je bent traag, maar dat komt door al je armor, probeer de steden in te duiken, daar kan arty je lastiger raken en kunnen lights niet zo heel snel om je heen rijden.

Tot slot: Ga niet lopen brawlen in je eentje want 2 of 3 tegenstanders slachten je altijd wel af als ze maar een half veetje verstand hebben.

samevatting: blijf bij beschutting, neem HE mee en leer de zwaktes van de andere tanks kennen en ga niet te ver van je groep weg.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.