• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JBS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:54:
Maandag mijn Samsung S10 laten ophalen voor reparatie van een gebarsten scherm. Dinsdag prijsopgave gekregen, direct middels iDeal betaald. Zonder verdere communicatie is de status nu nog steeds 'Stap 4 : Wij hebben een prijsopgave opgesteld'. Blijkt dat er al twee dagen een storing te zijn waardoor ze in hun systeem niet doorkrijgen dat een prijsopgave betaald is... En zo lang dat niet gebeurt, wordt er niet gestart met de daadwerkelijk reparatie...

Dat binnen 3 dagen retour geldt overigens alleen voor reparaties binnen garanties, krijg ik nu ook te horen.
12 dagen verder, en enige voortgang is dat de status nu is 'Stap 4 : U heeft uw prijsopgave beantwoord'.
Geen reacties op mail of berichten via Facebook. Wat een treurige, teleurstellende en frustrerende bedoeling..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:43:
[...]
12 dagen verder, en enige voortgang is dat de status nu is 'Stap 4 : U heeft uw prijsopgave beantwoord'.
Geen reacties op mail of berichten via Facebook. Wat een treurige, teleurstellende en frustrerende bedoeling..
Je bent op de hoogte dat er schaarste is in Samsung scherm(en)?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JBS
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:20:
[...]

Je bent op de hoogte dat er schaarste is in Samsung scherm(en)?
Nee, want Dynafix communiceert niet. Niet over voortgang, niet over (aangepaste) verwachtingen die ik zou moeten hebben, of wat dan ook.

• Hackus
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:21:
[...]
Nee, want Dynafix communiceert niet. Niet over voortgang, niet over (aangepaste) verwachtingen die ik zou moeten hebben, of wat dan ook.
Telefonisch contact

Ons informatienummer is te bereiken via onderstaande telefoonnummers.

Nederland: 0900-3962349 (€ 0,45 per minuut).
België: 070-660733 (€ 0,30 per minuut).

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JBS
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:26:
[...]

Telefonisch contact

Ons informatienummer is te bereiken via onderstaande telefoonnummers.

Nederland: 0900-3962349 (€ 0,45 per minuut).
België: 070-660733 (€ 0,30 per minuut).
Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat ik daar wel concrete inhoudelijke nuttige informatie zal krijgen als dat kennelijk per e-mail al niet kan. Buiten het feit nog dat ze daar ook nog eens 45 cent per minuut voor durven te vragen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn dure klantenservicenummers nog steeds toegestaan?

• JBS
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:28:
[...]
Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat ik daar wel concrete inhoudelijke nuttige informatie zal krijgen als dat kennelijk per e-mail al niet kan. Buiten het feit nog dat ze daar ook nog eens 45 cent per minuut voor durven te vragen.
Heb Samsung zelf even gebeld, zij hebben contact gehad met Dynafix waar het 'Buckaroo storing' verhaal nogmaals werd verteld. De verwachting is dat de reparatie 'een dezer dagen' wordt gestart.
Nog steeds weinig concreet natuurlijk, maar over schaarste van schermen werd niets gezegd.

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:16
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:29:
Zijn dure klantenservicenummers nog steeds toegestaan?
Nee , maar helaas houden veel bedrijven zich daar niet aan. Dynafix is een voorbeeld, postbedrijf Dynalogic hanteert een zelfde tarief. (Zullen die 2 verbonden zijn aan elkaar?)

• celshof
  • Laatst online: 15:54
jppilot schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:13:
[...]

Nee , maar helaas houden veel bedrijven zich daar niet aan. Dynafix is een voorbeeld, postbedrijf Dynalogic hanteert een zelfde tarief. (Zullen die 2 verbonden zijn aan elkaar?)
[i]Let op met bellen naar de klantenservice van een bedrijf waar je (nog) geen klant bent en dus nog geen overeenkomst mee hebt.[/q]
En als je via je leverancier bij Dynafix terecht komt, ben je niet de klant vrees ik.

• Hackus
  • Niet online
@JBS

En, is je toestel gereed ?

@jppilot excuus ;)

[Voor 86% gewijzigd door Hackus op 13-10-2020 17:52]

• jppilot
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd

[Voor 91% gewijzigd door jppilot op 13-10-2020 18:24]

• JBS
  • Niet online
Ja. 6 oktober retour ontvangen met een nieuw scherm. Gelukkig daar geen klachten over..

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Tip voor iedereen die hun toestel naar Dynafix stuurt, altijd foto's maken!
Hier nog niet voorgekomen dat ik moest betalen, wel heb ik altijd foto's gemaakt (wat eigenlijk niet zou moeten natuurlijk). Paar keer gehad dat ze aangaven dat het toestel door mij was beschadigd, op basis van foto's en contact toen met samsung konden ze niet anders dan de reparatie kosteloos uit te voeren.. Wel heb ik vaak mijn telefoon beschadigd terug gekregen na reparatie. Ik ben iemand die zuinig is op zijn spullen en dat is het extra zuur dat er zo mee om wordt gegaan. Sinds 2011 al ervaring met dynafix, helaas maar 1 keer positief verrast de laatste keer. Voor de rest geen positieve ervaring.

Het vervelende is dat Nokia, apple, Samsung, LG, Sony, motorola en Htc allemaal hier zijn aangesloten voor hun toestel reparatie, je hebt dus geen keus als consument binnen de kaders van je garantie.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 21:35

DefLite

Why so serious?

Mijn nokia 8.1 wilde niet meer opladen en onder garantie naar Dynafix gestuurd, Dynafix beweert dat mijn telefoon niet onder garantie meer valt omdat het glas vd cameralens stuk is...
Camera doet het overigens prima, die breuk had ik al paar weken na aankoop.

Ik vind het bullshit maarja gelijk vinden en gelijk krijgen is natuurlijk iets heel anders.

• Hackus
  • Niet online
DefLite schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:55:
Mijn nokia 8.1 wilde niet meer opladen en onder garantie naar Dynafix gestuurd, Dynafix beweert dat mijn telefoon niet onder garantie meer valt omdat het glas vd cameralens stuk is...

Ik vind het bullshit maarja gelijk vinden en gelijk krijgen is natuurlijk iets heel anders.
Een barst in het glas, of barst in scherm mag geen belemmering zijn. Alleen als de schade direct te maken heeft met je klacht.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DefLite schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:55:

Bij de verkoper klagen en doen, Dynafix zal het jeuken en zijn nergens verantwoordelijk toe met jou, de verkoper van je telefoon is klant bij Dynafix.

Dynafix bellen is sowieso zinloos en duur kost je zo 10 euro en je weet nog niks.

Si vis pacem, para bellum

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Goedemiddag, dat is vervelend! Het reparatiecentrum kan jammer genoeg niet aan een barst zien wanneer dat is gebeurd. In dit geval kan het dus zo zijn dat het door de barst komt, daardoor moeten ze de gehele toestel repareren. Zo zal je garantie ook weer verder lopen.
Antwoord van Mobiel.nl, de verkoper :(

• Hackus
  • Niet online
DefLite schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:14:
[...]

Antwoord van Mobiel.nl, de verkoper :(
Je lijkt dus een geschil te hebben met de verkoper, niet met reparateur.
Dit topic gaat over goede of slechte ervaringen met Dynafix. Je kunt een topic openen, of eerst de sectie lezen in hier in SF, mbt je rechten en plichten van verkoper.

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Ja daar heb je gelijk in, zal me nog wat verder inlezen en eventueel nieuw topic openen!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:35
DefLite schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:27:
Ja daar heb je gelijk in, zal me nog wat verder inlezen en eventueel nieuw topic openen!
Helaas werkt dyna voor nokia. Nokia zegt schade aan het toestel, geen garantie. Net als alle andere merken trouwens. Succes bij de verkoper

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook een beetje aparte ervaring met Dynafix.

Reparatie is prima verlopen, daar geen onvertogen woord over. Toestel is netjes terug gekomen, en werkt weer zoals het hoort.

Echter; Ik kreeg de melding dat het IMEI Nummer niet klopte. Nog gekker; het door hun aangemerkte 'juiste IMEI nummer' is het nummer van de vervangende telefoon die ik heb gekocht omdat de vorige terug moest. Beiden zelfde type overigens.

Maar twee dingen dus:
- Mijn ingevoerde IMEI nummer klopte gewoon met de aangeleverde telefoon
- Het door hun ingevoerde IMEI nummer is het toestel van een telefoon die helemaal niets met deze actie van doen heeft, en die ze helemaal niet zouden moeten kunnen weten.

Wat is hier aan de hand :?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het wordt vreemder... Eerste antwoord:
Hartelijk dank voor je e-mail.

Dit is ons ook niet duidelijk. Wij lezen het Imeinummer uit het toestel. Het toestel is reeds retour gezonden.

Het is niet mogelijk om nog iets na te vragen. Wij adviseren je wanneer je het toestel retour hebt ontvangen, zelf even te controleren welk Imeinummer je retour hebt ontvangen.
Hier nam ik geen genoegen mee.
Dus tweede antwoord:
Hartelijk dank voor je e-mail.

Wij weten niet hoe wij aan het andere Imeinummer komen. Normaal wordt het Imeinummer uit het toestel gelezen. Vreemd dat het nummer is gewijzigd naar het andere nummer.

Alle toestellen worden wel aangemeld in de database van de fabrikant. Wij gaan voor je navragen hoe dit kan.

Na terugkoppeling nemen wij contact met je op.
derde antwoord:
Wij hebben inderdaad per abuis een verkeerd IMEI nummer gewijzigd, onze excuses hiervoor.

Blijkbaar is het IMEI nummer gebruikt wat op de verpakking stond vermeld waarin het toestel zat.

Excuses voor het ontstane ongemak.
Schiet mij maar lek; ik heb geen idee hoe ze aan mijn IMEI nummer gekomen zijn. De telefoon is op aangeven van Dynafix verzonden in een bubbeltjesenveloppe.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het was even aandringen, maar er is uitgevonden hoe de IMEI's zijn verwisseld.

Blijkbaar staat het IMEI nummer ook op de sim-tray.
Ik heb om gedurende de reparatie niet zonder telefoon te zitten, en mn data te bewaren, een exact gelijk toestel gekocht. Daarbij simtray inclusief sim rechtstreeks over gezet.

Goed dat ze het serieus nemen en de camerabeelden hebben uitgelezen.
Wel apart dat ze het nummer op een los onderdeel gebruiken om de IMEI uit af te leiden.

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 08:03
ik wil deze situatie even aan jullie voorleggen en dynafix is er ook onderdeel aan
sinds dit jaar heb ik problemen met mijn toestel (xiaomi 9se)

deze had nog garantie, dus contact gezocht met de verkoper. deze meld stuur maar op en wij gaan hem repareren
dit was eind maart(24). deze werd de dag na verzending doorgestuurd naar dynafix en werd door hen gereed gemeld op 30-03
en weer terug gestuurd naar de verkoper en deze is weer "geforward" naar mij en zou 3 april mijn toestel weer terug hebben

dus ik vol goede moed pakket opgehaald bij een pickup point en bij thuiskomst het pakket geopend
echter zat daar een totaal ander, wel zelfde merk en nummer in type, maar totaal ander "inferieur" toestel, lees; stuurde een mi 9se in en kreeg een redmi 9 terug
direct contact opgenomen met verkoper; hun reactie heel adequaat stuur maar terug met briefje wat er is gebeurd en wij gaan het uitzoeken met dynafix

dus ik toestel terug sturen en na wat PostNL vertraging is hij op 9april op de plaats van bestemming aangekomen
ondertussen tussen 3 en 9 april contact gehad met de verkoper en zij hadden contact gehad en mijn toestel was "terug gevonden"

Echter nu ~2 weken verder, is het terug gevonden toestel, nog steeds niet bij mij en volgens de verkoper ook niet bij hen.

nu is mijn vraag; wat is een redelijke termijn, welke deze 2 partijen moeten krijgen, om een toestel, welke "niet kwijt" is, terug te kunnen sturen naar mij.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

xtrme schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:29:

nu is mijn vraag; wat is een redelijke termijn, welke deze 2 partijen moeten krijgen, om een toestel, welke "niet kwijt" is, terug te kunnen sturen naar mij.
Redelijk termijn stellen voor de verkoper voor teruggave van je toestel (zeg 5 werkdagen), je hebt in deze niks met dynafix te maken (bel ze ook niet dat kost klauwen met geld) Verkoper is verantwoordelijk en deze kun je in gebreke stellen.

Duurt sowieso wel erg lang, maar de wet zegt dat een reparatie in een redelijk termijn moet plaats vinden voor een telefoon moet dat geen weken zijn.

[Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 22-04-2021 09:35]

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:45
Hier ook een ervaring met Dynafix.

Mijn toestel, Sony Xperia 5 II, gekocht eind mei bij Belspel vertoonde op een gegeven moment kuren. Het beeld begon te flikkeren en viel uit. Touchscreen werkte nog wel. Door op bepaalde plekken te drukken had je kans dat het beeld weer aanspringt en met een beetje mazzel blijft deze het weer doen tot hij weer uitvalt... Ook hoor je wat rammelen als je het toestel schudt.

Contact opgenomen met Belspel, deze verwezen me door naar Sony Nederland. Volgens hen was er een software update niet goed uitgevoerd. 8)7 Hoe dan? Toch de telefoon maar gereset en alle updates uitgevoerd en natuurlijk was dat niet de oplossing.

Opnieuw contact met Sony, deze verwezen me nu door naar Dynafix. Oké, telefoon opsturen, koste me €8,95 terwijl het een garantiekwestie is. :/ Naja, dat tot daar aan toe. Toestel is bijna 2 weken weg geweest. Display vervangen en een software update.

Hmz, telefoon in 1 laag bubbeltjes plastic en de beste bezorger flikkert m'n telefoon zo door de brievenbus. 8)7 En het ergste is nog dat het euvel nog steeds aanwezig is. Oftewel er is niets veranderd behalve een nieuw scherm. :/

Zojuist een mail gestuurd en nu is het wachten op een reactie. Het zal mij benieuwen! Wordt vervolgd dus.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Hackus
  • Niet online
pjot1 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:45:
Hier ook een ervaring met Dynafix.

Mijn toestel, Sony Xperia 5 II, gekocht eind mei bij Belspel vertoonde op een gegeven moment kuren. Het beeld begon te flikkeren en viel uit. Touchscreen werkte nog wel. Door op bepaalde plekken te drukken had je kans dat het beeld weer aanspringt en met een beetje mazzel blijft deze het weer doen tot hij weer uitvalt... Ook hoor je wat rammelen als je het toestel schudt.

Contact opgenomen met Belspel, deze verwezen me door naar Sony Nederland. Volgens hen was er een software update niet goed uitgevoerd. 8)7 Hoe dan? Toch de telefoon maar gereset en alle updates uitgevoerd en natuurlijk was dat niet de oplossing.

Opnieuw contact met Sony, deze verwezen me nu door naar Dynafix. Oké, telefoon opsturen, koste me €8,95 terwijl het een garantiekwestie is. :/ Naja, dat tot daar aan toe. Toestel is bijna 2 weken weg geweest. Display vervangen en een software update.

Hmz, telefoon in 1 laag bubbeltjes plastic en de beste bezorger flikkert m'n telefoon zo door de brievenbus. 8)7 En het ergste is nog dat het euvel nog steeds aanwezig is. Oftewel er is niets veranderd behalve een nieuw scherm. :/

Zojuist een mail gestuurd en nu is het wachten op een reactie. Het zal mij benieuwen! Wordt vervolgd dus.
De verkoper is je aanspreekpunt, en ten alle tijde verantwoordelijk om conformiteit na te komen !

*Hoe zij dit afhandelen heb je niets mee te maken.
* De kosten voor verzenden onder wettelijke garantie zijn ook voor de verkoper, die kun je bij hen claimen.
* De verkoper is verplicht een gekocht goed te repareren, herstellen binnen redelijke termijn(14 dagen)
- dit moet je met hen afspreken -
En alles kosteloos voor de consument koper te fiksen !

* Jij hebt dus niet met Dyna of welke reparateur te maken. jij bent geen tussenpersoon of bemiddelaar tussen wie ook.

• pjot1
Hackus schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

De verkoper is je aanspreekpunt, en ten alle tijde verantwoordelijk om conformiteit na te komen !

* De kosten voor verzenden onder wettelijke garantie zijn ook voor de verkoper, die kun je bij hen claimen.
* De verkoper is verplicht een gekocht goed te repareren, herstellen binnen redelijke termijn(14 dagen)

* Jij hebt dus niet met Dyna of welke reparateur te maken. jij bent geen tussenpersoon of bemiddelaar tussen wie ook.
Je hebt ook helemaal gelijk!

Inmiddels contact gehad met Belsimpel. De €8,95 kan ik bij hen declareren en het toestel is momenteel onderweg naar Belsimpel.

Zij gaan het opnieuw bekijken en zal nog 1x bekijken of deze gerepareerd kan worden. Waarschijnlijk zal het toestel ook naar Dynafix gestuurd worden maar dat gaat dan buiten mij om. Het zal mij benieuwen! :)

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 09:28
Dynafix nog nooit van gehoord nu weet ik waarom...

2 weken geleden op een dinsdag mijn defecte Xiaomi mi10t pro opgestuurd voor RMA

Na 3 dagen maar eens een mail gestuurd of ze mijn toestel al hadden pas daarna kreeg ik een mail dat ze hem hadden

Uiteindelijk konden ze niks vinden terwijl het defect makkelijk zichtbaar was namelijk de powerknop vertoonde kuren en soms een spontane reboot incl bootloop

Afijn kreeg later een mail dat het toestel ongeprepareerd terug kwam en kreeg een track en trace nummer

Deze werkte na 3 dagen nog steeds niet en gister gebeld dat de track en trace code nog steeds niet werkte,

Hierop werd beloofd dat ik vandaag gemaild zou worden met de status je raad het al niks..

Daarnet weer gebeld en werd afgebekt en kreeg allerlei smoesjes dat ze het druk hadden vanwege black friday.. :/
Die gasten moeten gauw stoppen met wat ze aan het doen zijn ;w

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Uiteindelijk konden ze niks vinden terwijl het defect makkelijk zichtbaar was namelijk de powerknop vertoonde kuren en soms een spontane reboot incl bootloop
Klikt heel bekend dit. Ik heb mijn telefoon ingestuurd met een wat lastiger te reproduceren probleem: het scherm brandde na zo'n 5 minuten gebruik in. Eerste keer insturen leverde de retour op: "We konden niks vinden, maar je media speler startte niet op dus we hebben een software update gedaan" 8)7

Voor de 2e poging heb ik een papiertje met reproductie stappen + foto erbij gedaan en toen is het wel opgepakt. Misschien helpt dat je nog....

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
visblegamer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:55:
Dynafix nog nooit van gehoord nu weet ik waarom...

2 weken geleden op een dinsdag mijn defecte Xiaomi mi10t pro opgestuurd voor RMA

Na 3 dagen maar eens een mail gestuurd of ze mijn toestel al hadden pas daarna kreeg ik een mail dat ze hem hadden

Afijn kreeg later een mail dat het toestel ongeprepareerd terug kwam en kreeg een track en trace nummer

Deze werkte na 3 dagen nog steeds niet en gister gebeld dat de track en trace code nog steeds niet werkte,

Hierop werd beloofd dat ik vandaag gemaild zou worden met de status je raad het al niks..

Daarnet weer gebeld en werd afgebekt en kreeg allerlei smoesjes dat ze het druk hadden vanwege black friday.. :/
Die gasten moeten gauw stoppen met wat ze aan het doen zijn ;w
Herkenbaar, mijn 3.5 jack werkte niet meer.
Eerste keer ongerapeerd teruggestuurd: Was niet te reproduceren :?
Tweede keer ongerepareerd retour: (de verkoper zei dat ze het nog een keer gingen opsturen) : valt niet onder de garantie..(paar maanden oud)

Toen mocht ik van de verkoper een andere telefoon uitzoeken.

• pjot1
pjot1 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Je hebt ook helemaal gelijk!

Inmiddels contact gehad met Belsimpel. De €8,95 kan ik bij hen declareren en het toestel is momenteel onderweg naar Belsimpel.

Zij gaan het opnieuw bekijken en zal nog 1x bekijken of deze gerepareerd kan worden. Waarschijnlijk zal het toestel ook naar Dynafix gestuurd worden maar dat gaat dan buiten mij om. Het zal mij benieuwen! :)
Zucht. Na een nieuw moederbord valt de telefoon soms uit. Weer opgestuurd naar Belsimpel. Totaal is de telefoon nu 6 weken weg geweest en we gaan de 7e in sinds 27 mei dit jaar... :(

• visblegamer
Arjantje72 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:11:
[...]

Herkenbaar, mijn 3.5 jack werkte niet meer.
Eerste keer ongerapeerd teruggestuurd: Was niet te reproduceren :?
Tweede keer ongerepareerd retour: (de verkoper zei dat ze het nog een keer gingen opsturen) : valt niet onder de garantie..(paar maanden oud)

Toen mocht ik van de verkoper een andere telefoon uitzoeken.
Ellende met dat bedrijf..

Moet nog maar zien dat ik de mijne terug krijg..

• Hackus
  • Niet online
pjot1 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:05:
[...]

Zucht. Na een nieuw moederbord valt de telefoon soms uit. Weer opgestuurd naar Belsimpel. Totaal is de telefoon nu 6 weken weg geweest en we gaan de 7e in sinds 27 mei dit jaar... :(
Je kunt een leentoestel aanvragen, of de gehele aankoop ontbinden. Er bestaat geen regel dat je een gekocht goed, als consument, vaker moet laten repareren om een klacht verholpen te krijgen. (heeft ook niets met Dyna te maken)

@visblegamer Voor jou geldt ook mijn bericht van oktober hierboven

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
*knip* Offtopic

[Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 01-12-2021 19:34]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe.

[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 01-12-2021 19:48]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• visblegamer
Hackus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:41:
[...]

Je kunt een leentoestel aanvragen, of de gehele aankoop ontbinden. Er bestaat geen regel dat je een gekocht goed, als consument, vaker moet laten repareren om een klacht verholpen te krijgen. (heeft ook niets met Dyna te maken)

@visblegamer Voor jou geldt ook mijn bericht van oktober hierboven
Niet met een sim only abbo

Inmiddels heb ik hem al terug

• Hackus
  • Niet online
visblegamer schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:45:
[...]

Niet met een sim only abbo

Inmiddels heb ik hem al terug
Het gaat om het toestel, niet of je er een abonnement of los simkaartje(prepaid) bij hebt.

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
*knip* Offtopic.

[Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 09-12-2021 07:57]

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 14:40
Mijn ervaring met Dynafix.
Mijn iPhone XS had een defecte stabilisatie in de camera unit zitten. Via de winkel(Belsimpel) de reparatie opgemaakt. Dynafix zou het oplossen, telefoon terug na 3.5 weken.
Camera was gefixt, maar het toestel was belabberd in elkaar gezet, display lag 0,5 mm los van de body van het toestel en zat half vast.

Vervolgens contact opgenomen met Belsimpel welke mij nogmaals het toestel ter reparatie aan wilde bieden. Dit niet geaccepteerd, naar de lokale iPhone guru gegaan en deze heeft het toestel voor 25 euro netjes in topstaat gebracht.

Voor mij nooit meer Dynafix.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 12 Pro 256, PS5, Sony A6000

• Hackus
  • Niet online
spijk860 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:30:
Mijn ervaring met Dynafix.
Mijn iPhone XS had een defecte stabilisatie in de camera unit zitten. Via de winkel(Belsimpel) de reparatie opgemaakt. Dynafix zou het oplossen, telefoon terug na 3.5 weken.
Camera was gefixt, maar het toestel was belabberd in elkaar gezet, display lag 0,5 mm los van de body van het toestel en zat half vast.

Vervolgens contact opgenomen met Belsimpel welke mij nogmaals het toestel ter reparatie aan wilde bieden. Dit niet geaccepteerd, naar de lokale iPhone guru gegaan en deze heeft het toestel voor 25 euro netjes in topstaat gebracht.

Voor mij nooit meer Dynafix.
Die E25,- heb je wel verhaald bij verkoper ?

Soms is dat wel een snelle oplossing, zodat je niet weer je toestel 2 weken kwijt bent, alleen om het scherm even goed te plaatsen. wat geen 5minuten duurt.

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 14:40
Hackus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:53:
[...]

Die E25,- heb je wel verhaald bij verkoper ?

Soms is dat wel een snelle oplossing, zodat je niet weer je toestel 2 weken kwijt bent, alleen om het scherm even goed te plaatsen. wat geen 5minuten duurt.
Die 25 Euro heb ik niet verhaald bij de verkoper. Toestel was net geen 24 maanden oud en ik had het helemaal gehad met de verkoper en Dynafix. Die 25euro heb ik op de koop toegenomen.

De monteur is ruim 30 minuten bezig geweest, niet alleen het scherm zat fout gemonteerd, ook de onderliggende componenten waren niet goed gemonteerd. Hij kon mij zo stuk voor stuk aanwijzen wat er niet goed gemonteerd zat.
Al met al is heel het toestel nogmaals uit elkaar gehaald.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 12 Pro 256, PS5, Sony A6000

• Hackus
  • Niet online
Oke, dan is het wel compleet misgegaan. Kan wel begrijpen dat je dan de balen hebt
van de weg van de verkoper. Dit is ook waar lokale reparateurs gebruik van maken. Niemand wil zijn toestel lang kwijt zijn.

• pjot1
pjot1 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:05:
[...]

Afgelopen donderdag een nieuw toestel mogen ontvangen. Het zal mij benieuwen!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:57
Hierbij mijn ervaring met dynafix.

Een poco f2 pro die niet meer wilde opladen(bekend probleem) opgestuurd voor garantie. Belsimpel heeft hem doorgestuurd naar dynafix. Deze hebben hem Ongerepareerd retour gezonden. Zou buiten garantie vallen, met als reden bleek later waterschade. Wat overigens niet gecommuniceerd werd. Maar waar ik naar veel geleur via Belsimpel achter ben gekomen. Van dynafix zelf moet ik 2 maanden later namelijk nog antwoord krijgen.

Nu wist ik zeker dat dit niet waar kon zijn. Ech wat een k.. bedrijf dat dynafix! Uiteindelijk heeft Belsimpel hem voor een seconde opinion naar een ander reparatie bedrijf gestuurd. Die hebben geen waterschade kunnen ontdekken en het toestel is onder garantie gerepareerd. Ik heb gelijk een klacht ingediend over dynafix bij de ACM met alle documentatie erbij. Maar zal wel niet helpen.

Aantal jaar geleden ook slechte ervaringen gehad met dynafix. Een LG die niet goed meer oplaade. Dit is onder garantie verholpen door dynafix. Echter laade de LG erg traag op met alle bedenkbare laders. Dan hebben we het over 20% per 12 uur. Belsimpel heeft hem tot 3x toe opgestuurd naar dynafix. Zelfde euvel bleef. Uiteindelijk heeft Belsimpel het getest en hetzelfde probleem vastgesteld. Omdat ze ook geen vertouwen meer hadden in dynafix destijds een compleet nieuw toestel gekregen.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 00:30
Hackus schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Ik heb net met tele2 gechat en die zeggen dat de verzendkosten voor mezelf zijn, wordt ik nu afgewimpeld of zijn ze verplicht de kosten te betalen en waar staat dat.

• Hackus
  • Niet online
Lees jezelf een beetje in over je rechten als consument op de site van ACM.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 00:30
Hackus schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:05:
Lees jezelf een beetje in over je rechten als consument op de site van ACM.
Dat had ik al gedaan maar tele2 zegt dat het zo is bij alle providers dat de verzendkosten voor de klant zijn. Ze hebben schijnbaar hun eigen wetten daar.

Heb acm maar een bericht gestuurd maar kan enkele weken duren tot ik een antwoord krijg

[Voor 11% gewijzigd door Toerq op 15-03-2022 16:39]

• Hackus
  • Niet online
Toerq schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Dat had ik al gedaan maar tele2 zegt dat het zo is bij alle providers dat de verzendkosten voor de klant zijn. Ze hebben schijnbaar hun eigen wetten daar.

Heb acm maar een bericht gestuurd maar kan enkele weken duren tot ik een antwoord krijg
Het mag zeker, maar als na onderzoek blijkt dat het om zgn garantiegeval gaat, kun je dat geld terugclaimen.
Als Tele2 de verkoper is, zijn ze beide, zowel provider als verkoper. En moeten ze zich netjes aan de wetgeving houden.

• pjot1
Onzin.

De eerste keer moest ik zelf betalen en daar mocht ik de verzendkosten declareren bij Belsimpel mede dankzij @Hackus die me daarop wees.

De volgende keren is alles gewoon door Belsimpel vergoedt.

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:01
Ik wil hier even mijn gal spuwen bij mensen die het ook mee gemaakt hebben , maar wat is dat dynafix is klote bedrijf :(

Via bol.com dus een reparatie aangevraagd omdat de flits/ zaklamp niet werkt en af en toe glitsches heb in het scherm maar ik heb al gelezen dat dat aan slecht ontvangst kan liggen.

Hij lag dus 2 dagen bij daynafix en nu dus bericht dat het toestel "gerepareerd" is en retour komt met de volgende melding op de reparatiebon:

8)7 Niks geen woord dus over de niet werkende flitser/zaklamp.maar dat ik aangegeven zou hebben dat het scherm wazig was.!
maar ze hadden niks kunnen vinden van de klacht en hebben de nieuwste software versie erop gezet. :O Had ik na een fabrieksreset ook al gedaan door de telefoon opnieuw te flashen met odin.

Nu hoop ik dat bol.com de zending naar mij nog kan annuleren en de boel weer rechtstreeks retour kan sturen naar dynafix anders kost het me weer een aantal extra dagen.

Prustser daar ben dat dynafix.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:00
Dancis schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:03:
Ik wil hier even mijn gal spuwen bij mensen die het ook mee gemaakt hebben , maar wat is dat dynafix is klote bedrijf :(

Via bol.com dus een reparatie aangevraagd omdat de flits/ zaklamp niet werkt en af en toe glitsches heb in het scherm maar ik heb al gelezen dat dat aan slecht ontvangst kan liggen.

Hij lag dus 2 dagen bij daynafix en nu dus bericht dat het toestel "gerepareerd" is en retour komt met de volgende melding op de reparatiebon:

[Afbeelding]

8)7 Niks geen woord dus over de niet werkende flitser/zaklamp.maar dat ik aangegeven zou hebben dat het scherm wazig was.!
maar ze hadden niks kunnen vinden van de klacht en hebben de nieuwste software versie erop gezet. :O Had ik na een fabrieksreset ook al gedaan door de telefoon opnieuw te flashen met odin.

Nu hoop ik dat bol.com de zending naar mij nog kan annuleren en de boel weer rechtstreeks retour kan sturen naar dynafix anders kost het me weer een aantal extra dagen.

Prustser daar ben dat dynafix.
Dit is niet Dynafix, maar ZES Goes. Net iets minder kut, maar nog steeds behoorlijk matig

Share and Enjoy!

• Dancis
WCA schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Dit is niet Dynafix, maar ZES Goes. Net iets minder kut, maar nog steeds behoorlijk matig
er staat toch echt uitgevoerd door dynafix. Dus wie is het nou dan?

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:00
Dancis schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:47:
[...]

er staat toch echt uitgevoerd door dynafix. Dus wie is het nou dan?
Ik zie het staan inderdaad, dus samsung stuurt het naar Goes, en die sturen het weer door naar Nuth door schijnbaar, compleet loco natuurlijk

Share and Enjoy!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:36
WCA schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Ik denk juist veel meer kut wanneer ZES een toestel herstelt... ze doen transport en opslag, geen telefoonreparaties ;)

• Dancis
En het is dus gebeurt! telefoon net weer terug en je raad het al flits/zaklamp werkt niet |:(

Net weer contact opgenomen met bol.com en ze hebben het doorgezet naar de "specialisten" alleen heb ik er een hard hoofd in , ik wacht tot morgen en als ze niet met een antwoord en oplossing komen die me bevalt ga ik het zelf regelen met samsung en laat ik 'm ophalen!

Als het goed is , is ie dan sneller bij dynafix en letten ze nu wel op }:O

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

Agent47

I always close my contracts.

Nou wij hebben ook een Iphone opgestuurd naar DynaFix. Scherm was kapot. Via de verzekering laten maken ( inboedel / opstal verzekering)

Ik kreeg keurig een mailtje dat hij was aangekomen. Ik kon het proces volgen. Vervolgens krijg ik 3 foto's waarvan 1 foto te zien is dat de achter camera een scheurtje bevatte, dit wisten we al maar dit was niet onze klacht.

Vervolgens krijgen we een mail met een keuzemoment om hem terug te leveren. Jippie denk je dan!
Nu is het scherm wel gemaakt maar doet de voor / selfie camera het niet. Allejemig zeg. Als ik hem opstuur ben ik hem wéér een week kwijt. Mobiel in originele aankoop doosje stevig verpakt in een doos met bubbelplastic en al. Krijg ik hem terug in een bubbelenveloppe. Originele doos dus ook weg.

Wanneer ik naar DynaFix bel word ik meteen zeer streng te woord gestaan. Geen medeleven of enig begrip.

Heb de neiging om hem ergens anders maar te laten maken. Dan heb ik hem in een middag weer terug.

[Voor 66% gewijzigd door Agent47 op 23-03-2022 15:52]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Hackus
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:10:
Nou wij hebben ook een Iphone opgestuurd naar DynaFix. Scherm was kapot. Via de verzekering laten maken ( inboedel / opstal verzekering)

Ik kreeg keurig een mailtje dat hij was aangekomen. Ik kon het proces volgen. Vervolgens krijg ik 3 foto's waarvan 1 foto te zien is dat de achter camera een scheurtje bevatte, dit wisten we al maar dit was niet onze klacht.

Vervolgens krijgen we een mail met een keuzemoment om hem terug te leveren. Jippie denk je dan!
Nu is het scherm wel gemaakt maar doet de voor / selfie camera het niet. Allejemig zeg. Als ik hem opstuur ben ik hem wéér een week kwijt. Mobiel in originele aankoop doosje stevig verpakt in een doos met bubbelplastic en al. Krijg ik hem terug in een bubbelenveloppe. Originele doos dus ook weg.

Wanneer ik naar DynaFix bel word ik meteen zeer streng te woord gestaan. Geen medeleven of enig begrip.

Heb de neiging om hem ergens anders maar te laten maken. Dan heb ik hem in een middag weer terug.
Waarom niet bij Apple zelf ?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

Agent47

I always close my contracts.

Hackus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Mijn verzekeraar gaf aan dat het via hun manier moest. Dat was Dynaxfix. Op het Apple Device zelf zit geen garantie meer vanuit Apple zelf.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Hackus
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:32:
[...]

Mijn verzekeraar gaf aan dat het via hun manier moest. Dat was Dynaxfix. Op het Apple Device zelf zit geen garantie meer vanuit Apple zelf.
Op een kapot scherm zit natuurlijk nooit garantie, maar rare verzekeringsvoorwaarde van je inboedel/woonverz. Ik ken het wel van verzekering voor schade aan een smartphone. Maar hoe dan ook moet de verzekeraar er dan voor zorgen dat het netjes gerepareerd wordt.

• Dancis
Ik heb van bol.com niks meer gehoord en net gechat en ik moest nog even tot morgen wachten. Ik heb aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in een goede afloop via bol.com dus nu maar laten ophalen door Samsung vrijdag en dan is ie sneller weer terug dan via bol.com. nu hopen dat dynafix wel naar de juiste klacht kijkt.

• _Mystikal_
  • Laatst online: 20:11

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Hackus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Plottwist: dat is Dynafix ;)

• Hackus
  • Niet online
Carry-in-reparatie word ter plekke gedaan.
https://support.apple.com...ervice/screen-replacement

• kevertje1977
  • Laatst online: 23-05 09:07
Begin maart contact gehad met Apple over een defecte face-id van mijn iphone12-pro.
Omdat de 1 jaar apple garantie verlopen was raadde Apple mij aan om bij de verkopende partij een reparatie verzoek te starten.
Daarop t-mobile gebeld en die vertelden mij naar een shop te gaan zodat er een eerste analyse gedaan kon worden.

Op 10 maart 2022 heb ik mijn iPhone 12Pro ingeleverd bij de t-mobile shop. De medewerker checkte helemaal niets en vulde een formulier in.
Op 18 maart 2022 kreeg ik een email dat de verkeerde telefoon was aangemeld door de medewerker in de shop.
Vandaag (22 maart 2022) kreeg ik een email dat er vocht was geconstateerd in de iphone12pro en dat ik voor 692 euro een omwissel toestel kon krijgen.

Er zit een water-detectie-systeem in de iphone die ik voor ik het toestel wegbracht checkte maar helaas heb ik daar geen foto van.

Op internet lees je van alles over dynafix. Maar ik krijg dus gewoon een voorstel voor 692 euro terwijl je een defecte face-id kan laten maken voor 120 euro.

Ik ga niet akkoord, heb het toestel nu terug laten komen en moet blijkbaar onderzoeks kosten betalen.

Mijn klacht bij tmobile loopt nog maar verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 13:28
[b]Dancis in "Ervaringen met Dynafix"Prustser daar ben dat dynafix.
Vraagje,

Hoe moet Dynafix achter de klacht zaklamp komen als de omschrijving van de klacht "Display, beeld, wazig beeld" is?

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Haruhi schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:09:
[...]

Vraagje,

Hoe moet Dynafix achter de klacht zaklamp komen als de omschrijving van de klacht "Display, beeld, wazig beeld" is?
Quality Control? Dynafix checkt ook graag vooraf wat er mogelijke defecten/schades kunnen zijn, lijkt mij ook logisch dat ze dat achteraf doen (elke smartphone heeft een test modus bij bijvoorbeeld Samsung is dat *#0*#

• DiMacho
kevertje1977 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:47:
Begin maart contact gehad met Apple over een defecte face-id van mijn iphone12-pro.
Omdat de 1 jaar apple garantie verlopen was raadde Apple mij aan om bij de verkopende partij een reparatie verzoek te starten.
Daarop t-mobile gebeld en die vertelden mij naar een shop te gaan zodat er een eerste analyse gedaan kon worden.

Op 10 maart 2022 heb ik mijn iPhone 12Pro ingeleverd bij de t-mobile shop. De medewerker checkte helemaal niets en vulde een formulier in.
Op 18 maart 2022 kreeg ik een email dat de verkeerde telefoon was aangemeld door de medewerker in de shop.
Vandaag (22 maart 2022) kreeg ik een email dat er vocht was geconstateerd in de iphone12pro en dat ik voor 692 euro een omwissel toestel kon krijgen.

Er zit een water-detectie-systeem in de iphone die ik voor ik het toestel wegbracht checkte maar helaas heb ik daar geen foto van.

Op internet lees je van alles over dynafix. Maar ik krijg dus gewoon een voorstel voor 692 euro terwijl je een defecte face-id kan laten maken voor 120 euro.

Ik ga niet akkoord, heb het toestel nu terug laten komen en moet blijkbaar onderzoeks kosten betalen.

Mijn klacht bij tmobile loopt nog maar verwacht er niet teveel van.
Er zitten meerder indicatoren in het toestel. Laat ze maar foto's sturen.

• Hackus
  • Niet online
DiMacho schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Er zitten meerder indicatoren in het toestel. Laat ze maar foto's sturen.
Dan wel van zijn toestel. Vochtschade wordt vaak aangegeven als smoes, en als je foto's ontvangt weet je niet of het je eigen toestel überhaupt is.

• DiMacho
Hackus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Dan wel van zijn toestel. Vochtschade wordt vaak aangegeven als smoes, en als je foto's ontvangt weet je niet of het je eigen toestel überhaupt is.
Dynafix is een bedrijf wat voor alle grote merken en providers werkt. Wat heeft het voor nut om een andere foto te plaatsen. Er komen daar duizenden toestellen binnen. Licenties ben je zo kwijt.

• kevertje1977
  • Laatst online: 23-05 09:07
DiMacho schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Dynafix is een bedrijf wat voor alle grote merken en providers werkt. Wat heeft het voor nut om een andere foto te plaatsen. Er komen daar duizenden toestellen binnen. Licenties ben je zo kwijt.
Op advies van Apple heb ik eerst zelf gekeken :
https://support.apple.com/nl-nl/HT204104

Die indicator was niet rood.

Maja, geen bewijs want kon met de iphone geen foto maken van de iphone zelf.

En opeens krijg je een foto met een rode indicator.
2nd opinion mag maar dan moet je bij een apple certified dealer.
Maar als dynafix opeens een rode indicator ziet; wie zegt mij dat ze dat niet zelf hebben gedaan ?
Gezien alle reviews vertrouw ik ze niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinus1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-05 10:46
Ik heb mijn toestel ook opgestuurd voor reparatie en deze kwam uiteindelijk ook terecht bij Dynafix.

Nu zit ik nog in een sterke positie in de zin dat mijn telefoon nog geen 6 maanden oud is en aan de hand van meerdere tips in dit forum heb ik ze dan ook naar bewijslast gevraagd.

Vervolgens krijg ik een vage foto (je kunt de tekst niet eens duidelijk lezen die er op stond m.b.t. de IMEI tekst etc.) met een pijltje naar de schade waarvan ik al wist dat die er zat, daarvoor had ik hem immers ingestuurd. Ik ben ook gekke Henkie niet natuurlijk. Ik vind de aard van de beschadiging wel lastig te bepalen (dus of die nou echt door mij komt of niet). Het zou kunnen dat het door druk komt maar ik ben er nog niet van overtuigd eigenlijk vandaar ook mijn vraag om bewijslast te sturen.

Nu vraag ik me alleen wel af, is zo'n wazige foto met een pijltje naar de schade genoeg als bewijslast vanuit de fabrikant om aan te geven dat dit gebruikersschade is en dat ik dat dan ook veroorzaakt heb? Want zoals ik het goed begrijp is dit hetgeen wat bol.com (wss doet Dynafix het voor bol maar goed) moet bewijzen, dat er A ) schade is en dat die schade B ) door mij komt. Ik neem aan dat hier toch wel een degelijk onderzoeksrapport bij moet van wat de schade nou precies is, hoe die daar gekomen is (of meerdere mogelijke scenario's) en dan aan de hand daarvan bewijs. Ik snap dat mijn verhaal enigzins vaag is maar aangezien de zaak nog speelt wil ik liever niet al te diep ingaan op de details, het gaat mij meer over wat nou gezien wordt als bewijslast binnen een geschil in de eerste 6 maanden.

• Dancis
Haruhi schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:09:
[...]

Vraagje,

Hoe ze bij deze klacht omschrijving komen is mij ook niet duidelijk , want had bij bol.com ook aangegeven dat de flits defect was. En waarom ze deze klachtomschrijving niet hebben overgenomen weet ik ook niet.

Maar ik had vorige week de telefoon via samsung laten ophalen en toen is er wel adequaat op gereageerd. Vandaag weer ontvangen en is het mainboard vervangen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06
kevertje1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:12:

Maar als dynafix opeens een rode indicator ziet; wie zegt mij dat ze dat niet zelf hebben gedaan ?
Gezien alle reviews vertrouw ik ze niet
Ik zou niet snel verwachten dat ze voor weinig gewin dit soort risico's zouden lopen de grote accounts te verliezen.

In de basis zal het Dynafix niet veel uitmaken of Apple, de verkoper van het toestel of de consument de reparatie betaald, al zullen ze bij de consument eerder nog het risico kopen dat deze nee zegt tegen de reparatie.

Nu heb ik jaren lang vrij veel met zakelijk met Dynafix moeten samenwerken en ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker bedenkingen heb bij de reviews (op basis van mijn ervaringen met Dynafix met een flink grotere sample size dan de gemiddelde consument) dan dat ik twijfels heb bij Dynafix. Ik krijg vaak het idee dat de meeste consumenten het proces simpelweg niet begrijpen en over de verkeerde partij klagen.

Natuurlijk worden er overal fouten gemaakt, en zal dus ook zeker bij Dynafix niet alles goed gaan en ook bij de duizenden toestellen die ik die kant heb op zien gaan is uiteraard wel eens wat fout gegaan. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ze over het algemeen gewoon goed werk leverden.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Via BelSimpel de telefoon van mijn dochter (Xiaomi Redmi 9) opgestuurd, omdat deze nog onder garantie valt.
Toestel zit in een bootloop, en ik kom ook niet in de recovery modus.

Toestel had ook een scheurtje in het scherm (al een half jaar), maar dat was niet de klacht. Ik heb er een brief bijgevoegd waarin ik dit ook duidelijk aangeef.

Krijg ik vandaag een mail terug met een foto van het scheur in het toestel en een formulier met de tekst:
Bedankt voor het opsturen van uw toestel. De probleemomschrijving die we van u kregen was dat de behuizing gebarsten is. Na onderzoek constateren onze technici valschade aan uw toestel. Helaas moeten we u meedelen dat deze schade buiten de dekking van de garantievoorwaarden
valt.
8)7 8)7

Lezen ze niet of zo ? Ik heb dit nu doorgespeeld aan BelSimpel, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik geen gelijk ga krijgen.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:13

RaJitsu

B.S.U.R.

Spasm schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:42:
Via BelSimpel de telefoon van mijn dochter (Xiaomi Redmi 9) opgestuurd, omdat deze nog onder garantie valt.

Toestel had ook een scheurtje in het scherm (al een half jaar), maar dat was niet de klacht. Ik heb er een brief bijgevoegd waarin ik dit ook duidelijk aangeef.

Krijg ik vandaag een mail terug met een foto van het scheur in het toestel en een formulier met de tekst:

[...]

8)7 8)7

Lezen ze niet of zo ? Ik heb dit nu doorgespeeld aan BelSimpel, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik geen gelijk ga krijgen.
Zou goed kunnen dat ze niet gelezen hebben. Dat briefje is niet conform de procedure, dus het zou kunnen dat ze het meteen weggegooid hebben en alleen de klachtomschrijving gelezen hebben, maar dat ze bij kapotte tostellen meteen de conclusie trekken dat er valschade is en ze dus het toestel niet kunnen repareren. Wat zei BelSimpel?

B.S.U.R.

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
BelSimpel zei:
Naar aanleiding van een contactmoment op facebook heb ik je zojuist geprobeerd te bellen op 06[nummer], omdat ik je niet kon bereiken stuur ik deze mail.

Je hebt aangegeven dat je er van baalt van onze communicatie voordat je het toestel op hebt gestuurd ter reparatie. Ik heb het nagekeken en ik ben het inderdaad met je eens dat we in ons contact specifieker op je vraag hadden kunnen reageren. Mijn excuses hiervoor.

We hebben in het eerste bericht echter wel aangegeven dat Val-, druk-, stoot- en waterschade áltijd buiten de garantie valt, een klein scheurtje bovenin het scherm dus ook.

Ik zal de telefoon meteen ongerepareerd retour vragen zodat je deze snel weer in huis hebt. Wij vergoeden de verzend- en onderzoekskosten dus hier hoef je je geen zorgen over te maken. Als de telefoon onderweg is dan krijg je hier een mail ter bevestiging van, in deze mail staat een traceercode zodat je de verzending kunt volgen.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Klantenservice

Onderdeel van de Belsimpel MethodeTM
Ik had DynaFix ook nog gemaild en die zeiden:
Geachte heer,

Het systeem dient de melding onder een categorie in te boeken en dat is " behuizing is gebarsten" echter kijken wij wel naar de volledige klachtomschrijving:

Toestel zit in een bootloop. Af en toe komt er voor één seconde een (recovery ?) menu in beeld. Daardoor heb ik de telefoon niet kunnen resetten. Het lukt ook niet om handmatig in het recovery menu te komen via Power + Volume omhScheurtje in het scherm hoeft NIET gerepareerd te worden. Deze zit er al een aantal maanden in en had geen invloed op de functionaliteit., Start niet door / blijft hangen|Continu

Tijdens het controleren van het toestel zijn we tot de conclusie gekomen dat het toestel niet te repareren is want het moederbord is defect.

Als we het moederbord dienen te vervangen zullen de kosten hiervan hoger zijn als de daadwerkelijke huidige waarde van het toestel.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• weebeast
  • Laatst online: 01-06 06:57
Nou S21 ultra opgestuurd omdat de batterij snel leeg raakt. Krijg ik te horen dat er een ongeautoriseerd partij aan mijn toestel heeft gewerkt.

Verder een offerte van 320 eurobof 37 euro om mijn toestel terug te krijgen

Moet ik gewoon mijn verlies nemen en 37 euro betalen? Niemand heeft aan mijn toestel gewerkt dus het slaat nergens op wat ze aangeven.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06
weebeast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:20:
Nou S21 ultra opgestuurd omdat de batterij snel leeg raakt. Krijg ik te horen dat er een ongeautoriseerd partij aan mijn toestel heeft gewerkt.

Verder een offerte van 320 eurobof 37 euro om mijn toestel terug te krijgen

Moet ik gewoon mijn verlies nemen en 37 euro betalen? Niemand heeft aan mijn toestel gewerkt dus het slaat nergens op wat ze aangeven.
Je toestel is nooit open geweest? Dan zou ik naar de verkoper gaan, niet direct naar Dynafix, daar heb je immers geen overeenkomst mee. Als je zonder medeweten van de verkoper direct naar Dynafix bent gestapt is dat in deze casus mogelijk niet heel handig. Laat de verkoper dan maar uitzoeken waarom Dynafix dit claimt en laat de verkoper dan het toestel conform maken.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• weebeast
Nee niemand heeft ooit eerder aan mijn toestel gewerkt. Heb hem gekocht bij Samsung, dus ik had mijn toestel bij hun aangemeld maar die sturen mij door naar Dynafix...

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

weebeast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
Nee niemand heeft ooit eerder aan mijn toestel gewerkt. Heb hem gekocht bij Samsung, dus ik had mijn toestel bij hun aangemeld maar die sturen mij door naar Dynafix...
Samsung mailen, bellen dat je het er niet mee eens bent, heb je foto's van je toestel voor dat je hem hebt opgestuurd? En wie eist bewijst dus vraag ze het maar te bewijzen roepen ''ja is open geweest'' is geen bewijs.

Zet de toon ook bij Samsung dat hun dit moeten afhandelen ga niet tussen Dynafix en Samsung in zitten (kost je sowieso alleen maar belkosten) Zoals @Dennism zegt verkoper is verantwoordelijk en zij moeten dit voor je afhandelen.

• weebeast
42dpi schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Samsung mailen, bellen dat je het er niet mee eens bent, heb je foto's van je toestel voor dat je hem hebt opgestuurd? En wie eist bewijst dus vraag ze het maar te bewijzen roepen ''ja is open geweest'' is geen bewijs.

Zet de toon ook bij Samsung dat hun dit moeten afhandelen ga niet tussen Dynafix en Samsung in zitten (kost je sowieso alleen maar belkosten) Zoals @Dennism zegt verkoper is verantwoordelijk en zij moeten dit voor je afhandelen.
Nee helaas ben ik vergeten foto's te maken maar dynafix heeft foto's gemaakt toen mijn toestel binnen is gekomen.

Ik ga Samsung wel even mailen. Anders betaal ik wel de 37 euro en schakel dan mijn rechtsbijstand in

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

weebeast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:13:
[...]

Nee helaas ben ik vergeten foto's te maken maar dynafix heeft foto's gemaakt toen mijn toestel binnen is gekomen.

Ik ga Samsung wel even mailen. Anders betaal ik wel de 37 euro en schakel dan mijn rechtsbijstand in
Vraag Samsung dit voor je uit te zoeken, als Dynafix met onzin verhaal komt zullen ze ook wel bij Samsung achter de oren krabben, het zal echt niet de eerste keer zijn dat Dynafix dingen ziet die even later in eens anders zijn als er om bewijs van schade wordt gevraagd. Fouten zijn menselijk.

https://www.consumentenbo...elefoonreparateur-dynafix

[Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 09-06-2022 16:17]

• AkakoMinami
  • Laatst online: 02-06 15:33
Spasm schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:42:

[...]

8)7 8)7

Uit ervaring weet ik dat als ze val/stoot of waterschade vinden, ze alle andere problemen met het toestel behandelen als veroorzaakt door die barst/scheur. Heel stom, maar zo werkt het helaas wel.

• weebeast
42dpi schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:16:
[...]

Vraag Samsung dit voor je uit te zoeken, als Dynafix met onzin verhaal komt zullen ze ook wel bij Samsung achter de oren krabben, het zal echt niet de eerste keer zijn dat Dynafix dingen ziet die even later in eens anders zijn als er om bewijs van schade wordt gevraagd. Fouten zijn menselijk.

https://www.consumentenbo...elefoonreparateur-dynafix
Ja ik betwijfel of Samsung veel zal doen. Had ze gebeld en ik werd in de wacht gezet en daarna hebben ze opgehangen. Verwacht er niet veel van.

Denk dat alleen de rechtsbijstand hier zal helpen.

• Xtortion
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15
Mijn telefoon een paar dagen terug via Belsimpel naar Dynafix verzonden. Kwam natuurlijk super snel aan, PostNL leverde mijn pakketje de volgende dag bij Dynafix al af. Status up-date hierover vanaf Dynafix duurde wel een tijdje, maar dit is allemaal niet zo'n probleem.

Mijn vraag meer is, wat is er aangaande met dit?

Logistics - Product sent to internal repair facility 23-6-2022
Logistics - Product arrived at repair center 4-7-2022

Zoveel weken tussen de internal repair facility > Product arrived at repair center

Maar wanneer ik jullie berichten hier allemaal ziet is dit allemaal binnen een dag of zelfs op de dag zelf nog...

Na deze reparatie moest ik mijn telefoon weer terug sturen want ze hadden mijn scherm vervangen maar mijn vingerafdruk werkte niet meer.. Wouw er zelf niet echt aanklooien dus op advies van Belsimpel weer terug gestuurd en ik zie dat die weer vast staat op de status: "Product sent to internal repair facility".

Iemand anders hier ook ervaring mee?

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Xtortion schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:36:
Mijn telefoon een paar dagen terug via Belsimpel naar Dynafix verzonden. Kwam natuurlijk super snel aan, PostNL leverde mijn pakketje de volgende dag bij Dynafix al af. Status up-date hierover vanaf Dynafix duurde wel een tijdje, maar dit is allemaal niet zo'n probleem.

Mijn vraag meer is, wat is er aangaande met dit?

Logistics - Product sent to internal repair facility 23-6-2022
Logistics - Product arrived at repair center 4-7-2022

Zoveel weken tussen de internal repair facility > Product arrived at repair center

Maar wanneer ik jullie berichten hier allemaal ziet is dit allemaal binnen een dag of zelfs op de dag zelf nog...

Na deze reparatie moest ik mijn telefoon weer terug sturen want ze hadden mijn scherm vervangen maar mijn vingerafdruk werkte niet meer.. Wouw er zelf niet echt aanklooien dus op advies van Belsimpel weer terug gestuurd en ik zie dat die weer vast staat op de status: "Product sent to internal repair facility".

Iemand anders hier ook ervaring mee?
Bij vragen over status altijd de verkoper benaderen, Dynafix vind het super leuk dat je ze zelf belt want ze hebben alleen een betaald nummer, en qua informatie is het heel vaak precies wat er ook bij jou op scherm staat.

• Delta21
  • Laatst online: 13-04 07:45
Ik wil alleen maar even melden: Een gewaarschuwd mens telt voor 2 als ik even 5 minuten had opgezocht op internet waar mijn telefoon naar toe zou gaan had ik liever de bel winkel om de hoek uit eigen zak betaald. Ongeacht dat mijn telefoon nog onder de garantie periode viel.

Ik heb afgelopen dinsdag 12 juli mijn Galaxy S21 opgestuurd vanwege scherm problemen. Via de officiële support van Samsung en kon keurig het verzend en reparatie proces volgen daar in stond dat de reparatie was geslaagd bij dynafix en de telefoon vandaag weer retour gestuurd zou worden, en ja hoor vandaag 14 juli stond de bezorger aan de deur met een pakketje van Dynafix. Dus ik helemaal happy want binnen 3 dagen is natuurlijk top. Maak ik de verpakking open zit er een Samsung A13 in een budget range telefoon van Samsung die slecht 1/4 kost van de S21. En in het papierwerk wat erbij stond dat dit mijn gerepareerde S21 was. Ik was natuurlijk pislink nadat ik de naam van dit bedrijf voor google had gehaald dus ik ben erg benieuwd of ik ooit mijn eigen telefoon nog ga terug krijgen.

Ik heb uiteraard meteen gebeld en gemaild met beide partijen maar je word aan het einde van het verhaal gewoon met een kluitje het riet in gestuurd.

Maar ik vrees dat dit een gevalletje rechtsbijstand gaat worden als ik de verhalen lees en misschien is dit wel een mooie voor het tv programma BOOS! 8)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:36
Ook hier een S21 Plus voor de 2e keer bij Dynafix met software problemen (spontane reboots op willekeurige momenten. Vorige keer resulteerde dit zelfde probleem in een toestel wat bleef hangen op het opstartscherm..

Ben benieuwd of ze nu meer gaan doen dan het opnieuw flashen van de software. Wij hebben in het verleden wel een aantal positieve ervaringen met Dynafix gehad maar ik blijf huiverig. Vooral omdat het een bij Samsung bekend probleem is en ze het vooralsnog niet hebben kunnen oplossen.

• MP Freak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-04 21:18
Iets minder dan 2 jaar geleden dus nog onder garantie een Xiaomi Poco X3 aangeschaft, maar opeens was display zwart. Via Xiaomi laten ophalen door, naar wat later bleek Dynafix, en teruggekregen met andere defecten die bij Dynafix ontstaan zijn zoals defecte proximity sensor waardoor scherm zwart en non-responsive wordt zodra je gebeld wordt.
Maar ergste was dat de aan/uit knop of te klein was of de behuizing niet goed maar er zat opeens een spleet tussen behuizing en knop. Vrijwel direct contact gezocht met Xiaomi aangezien Dynafix zelf niet te benaderen valt of niet reageert en zelfs een foto van de aan/úit knop probleem gestuurd.
Lang verhaal kort, opnieuw laten ophalen (wat later want had telefoon nodig voor navigatie op vakantie) en daarna was de conclusie valschade terwijl dit defect door hun zelf veroorzaakt was. Na 3x heen en weer bellen met Xiaomi verschuilen zij zich ook achter dat ze altijd de bevindingen van Dynafix volgen en niets meer voor mij willen doen ook geen coulance regeling voor een probleem door hun reparateur veroorzaakt.

Ben van plan mijn rechtsbijstand erop te zetten maar vraag me waf of dat wel haalbare kaart is. Ben ondertussen ook helemaal klaar met Xiaomi waar bijna ons hele huishouden op draait qua telefonie, domotica, smartwatches en mediaplayers. :(

[Voor 0% gewijzigd door MP Freak op 08-09-2022 08:33. Reden: spelfout]

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-05 01:23
Na 14 maanden vertoonde mijn Xiaomi Mi 11 Lite 5G camera problemen. De app crashte wanneer ik een foto wou nemen. Toestel verschillende keren gereset, niks hielp.

Onder garantie binnengebracht. En via de verkoper verstuurd naar Dynafix. 3 Weken heeft het geduurd, en hersteld kwam mijn toestel terug binnen met als melding “boardswap”. Dus het moederbord of interne onderdelen zijn vervangen.

Met een klein hartje toestel getest gezien massale negatieve reviews van het bedrijf online maar zonder enige problemen en kosten ontvangen!

Als het goed is mag het ook gezegd worden. De track & trace gaf in detail alle updates van het herstel proces weer. Camera werkt weer perfect, en er zijn geen beschadigingen te zien aan het toestel.

• koppijngekregen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05 20:30
Beste Tweakers, wie kan mij helpen of advies verlenen?

Ik heb mijn S22 Ultra laten ophalen door Dynafix op 26 april 2023. Reparatie aangemeld bij Samsung.

Het is nu 11 mei 2023 en het is nog steeds niet gerepareerd. Het enige wat er moet gebeuren is de scherm vervangen en daar heb ik netjes voor betaald.

Ik heb Samsung gebeld, maar ze kunnen mij niet helpen. Vervolgens heb ik Dynafix proberen te bereiken. Alleen ze zijn via de mail te bereiken en daar reageren ze nauwelijks op.

Wat ik graag wil is mijn geld terug en mijn telefoon, zodat ik het elders kan laten repareren. Het is niet normaal dat ik zo lang mijn telefoon kwijt ben. Maar in de voorwaarden bij Samsung staat het volgende:

"Reparateur kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien de overmacht langer voortduurt dan een periode van zestig (60) Dagen, is zowel Klant als Reparateur gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder enige verplichting tot het vergoeden van de door andere partij geleden schade."

Ik ben niet van plan om twee maand te wachten op mijn toestel. Wat kan ik nu doen? Ik krijg hier koppijn van.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Houd er rekening mee dat er een aantal feestdagen tussen hebben gezeten.
Zoals koningsdag/weekend/bevrijdingsdag.
Geef ze wel een redelijke termijn om iets te repareren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01

CurlyMo

www.pilight.org

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• koppijngekregen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05 20:30
Ik wist niet zeker of deze nog actief was, daarom even een eigen topic aangemaakt.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

We gaan, met bovenstaand probleem verder in koppijngekregen in "Dynafix reparatie duurt eindeloos"

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee