Toon posts:

Reparatie Samsung smartphone (op eigen kosten) duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• koppijngekregen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05 20:30
Beste Tweakers, wie kan mij helpen of advies verlenen?

Ik heb mijn S22 Ultra laten ophalen door Dynafix op 26 april 2023. Reparatie aangemeld bij Samsung.

Het is nu 11 mei 2023 en het is nog steeds niet gerepareerd. Het enige wat er moet gebeuren is de scherm vervangen en daar heb ik netjes voor betaald.

Ik heb Samsung gebeld, maar ze kunnen mij niet helpen. Vervolgens heb ik Dynafix proberen te bereiken. Alleen ze zijn via de mail te bereiken en daar reageren ze nauwelijks op.

Wat ik graag wil is mijn geld terug en mijn telefoon, zodat ik het elders kan laten repareren. Het is niet normaal dat ik zo lang mijn telefoon kwijt ben. Maar in de voorwaarden bij Samsung staat het volgende:

"Reparateur kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien de overmacht langer voortduurt dan een periode van zestig (60) Dagen, is zowel Klant als Reparateur gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder enige verplichting tot het vergoeden van de door andere partij geleden schade."

Ik ben niet van plan om twee maand te wachten op mijn toestel. Wat kan ik nu doen? Ik krijg hier koppijn van.

Beste antwoord (via koppijngekregen op 12-05-2023 17:11)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:53

Dennis1812

Amateur prutser

koppijngekregen schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:56:
[...]

Ik woon in Twente, daar heb je alleen de lokale reparatie boeren, die ook heel goed zijn. Maar ik wou mijn garantie behouden op mijn niet zo oude toestel.

Volgens ervaringen elders en hier kan het zo 2 a 4 weken duren. Ik vind dat ze zoiets moeten vermelden in het beginproces. Dan had ik het niet gedaan en meteen naar zo'n reparatieboer gegaan.
Daarom Samsung center. 2 uur repareren. Ongeveer anderhalf uur reizen heen en anderhalf terug en je was ook klaar. Scheelt je 3 weken en 6 dagen en je hebt je garantie gewoon.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Alle reacties

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om langs te gaan bij het Dynafix filiaal dat jouw telefoon heeft?

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:36

CurlyMo

www.pilight.org

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 15:59
Je hebt er zelf voor betaald en het dan vrijwillig naar Dynafix gestuurd? Was je uitgangspunt dat het onder garantie gerepareerd werd? Anders had je allicht beter een andere partij kunnen zoeken, het staat vol met slechte reviews over dit bedrijf.

Ik vermoed dat je je toestel niet zonder stevige kosten weer retour kunt krijgen. Ik ben bang dat je gewoon geduld zult moeten hebben.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 16:55

talin

My god is the sun!

volgens mij is Dynafix geen partij voor de consument maar alleen een reparateur voor de verkopende partij.

dat Dynafix op het papiertje/label staat waar het naar toe verzonden gaat worden zal verwarrend zijn.

vraag: bij wie heb je het toetsel gekocht en bij wie heb je aangegeven dat je je scherm wilde laten repareren, daar zal je aan de bel moeten trekken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• koppijngekregen
Jaaap schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:03:
Heb je de mogelijkheid om langs te gaan bij het Dynafix filiaal dat jouw telefoon heeft?
Ik zou niet weten waar mijn telefoon momenteel is, Dynafix is in Limburg volgens google en dat is te ver voor mij. En elke keer als ik Samsung bel zegt de klantenservice dat ze Dynafix niet kunnen bereiken. Liefst ga ik inderdaad ff langs.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, normaliter houdt men jou op de hoogte over hoe en wat. Onderdelen kunnen bijvoorbeeld niet beschikbaar zijn. Ook geeft men een verwachting hoe lang het gaat duren. Uiteindelijk kan alleen dat bedrijf jou vertellen hoe lang het nog gaat duren. Mocht het jou te lang duren, zou ik dat eerst aangeven bij hen, zodat je hen in staat stelt het op te lossen. Mocht dat allemaal niet helpen en de boel versnellen, dan pas kan je hen in gebreken stellen, waarin je hen een redelijke termijn stelt het op te lossen en lukt dat niet, dat je dan jouw koop/reparatie wilt ontbinden.

EDIT:
Je dient degene aan te spreken met wie jij de overeenkomst aangegaan bent om deze reparatie uit te voeren. Het maakt daarbij voor jou niet uit dat het toestel uiteindelijk naar een derde partij wordt gestuurd.

[Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2023 13:10]

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 12:58
Samsung is in deze opdrachtgever :
Reparatie aangemeld bij Samsung.
Je mag in dit geval bij Samsung aangeven dat je een reparatie verwacht in een redelijke termijn,
gebeurd dat niet dat mag je een passende oplossing eisen (bijvoorbeeld (gedeeltelijke) vergoeding, of vervanging) wat een redelijke termijn is kun je opzoeken, maar volgens mij is dat 3 weken vanaf ontvangst door reparatiepartij.

• koppijngekregen
talin schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:08:
volgens mij is Dynafix geen partij voor de consument maar alleen een reparateur voor de verkopende partij.

dat Dynafix op het papiertje/label staat waar het naar toe verzonden gaat worden zal verwarrend zijn.

vraag: bij wie heb je het toetsel gekocht en bij wie heb je aangegeven dat je je scherm wilde laten repareren, daar zal je aan de bel moeten trekken.
Reparatie aangevraagd bij Samsung. Toestel ook gekocht bij Samsung. Meermaals gebeld met Samsung en elke keer zegt de klantenservice dat ze ook geen contact op kunnen nemen met Dynafix.

• koppijngekregen
timmert26 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:08:
Je hebt er zelf voor betaald en het dan vrijwillig naar Dynafix gestuurd? Was je uitgangspunt dat het onder garantie gerepareerd werd? Anders had je allicht beter een andere partij kunnen zoeken, het staat vol met slechte reviews over dit bedrijf.

Ik vermoed dat je je toestel niet zonder stevige kosten weer retour kunt krijgen. Ik ben bang dat je gewoon geduld zult moeten hebben.
Ik heb helaas geen keus bij Samsung Reparatie. Ik heb mijn telefoon bij Samsung aangemeld. Vervolgens kwam Dynafix het ophalen en repareren. Nu ik merk dat ze niet te bereiken zijn voor vragen heb ik een grote fout gemaakt, alleen was in het begin niet te overzien.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 16:55

talin

My god is the sun!

koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Reparatie aangevraagd bij Samsung. Toestel ook gekocht bij Samsung. Meermaals gebeld met Samsung en elke keer zegt de klantenservice dat ze ook geen contact op kunnen nemen met Dynafix.
zoals @dragoncry ook al aangeeft, jij hebt met Samsung te maken, dat is je leverancier en aanspreekpunt in deze.
geef ze een termijn waarin ze je tevreden kunnen stellen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• koppijngekregen
CH4OS schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:09:
Tja, normaliter houdt men jou op de hoogte over hoe en wat. Onderdelen kunnen bijvoorbeeld niet beschikbaar zijn. Ook geeft men een verwachting hoe lang het gaat duren. Uiteindelijk kan alleen dat bedrijf jou vertellen hoe lang het nog gaat duren. Mocht het jou te lang duren, zou ik dat eerst aangeven bij hen, zodat je hen in staat stelt het op te lossen. Mocht dat allemaal niet helpen en de boel versnellen, dan pas kan je hen in gebreken stellen, waarin je hen een redelijke termijn stelt het op te lossen en lukt dat niet, dat je dan jouw koop/reparatie wilt ontbinden.

EDIT:
Je dient degene aan te spreken met wie jij de overeenkomst aangegaan bent om deze reparatie uit te voeren. Het maakt daarbij voor jou niet uit dat het toestel uiteindelijk naar een derde partij wordt gestuurd.
Ze hebben idd niet aangegeven dat het zo lang gaat duren en/of er onderdelen nog besteld moeten worden. Ik heb net weer gebeld met Samsung en het enige wat ze nu kunnen doen is een klacht doorspelen naar hogerop en zo in contact proberen te komen met Dynafix. Zo ver was ik nog niet gekomen gisteren. Het is en blijft raar dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24

MsG

Forumzwerver

Gaat het om een garantiekwestie of zelf aangebrachte schade?

Juridisch heb je bij garantie recht op weinig overlast hiervan, ergo een leenapparaat, helaas heeft vrijwel elke verkoper daar in de praktijk lak aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MsG schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:18:
Gaat het om een garantiekwestie of zelf aangebrachte schade?

Juridisch heb je bij garantie recht op weinig overlast hiervan, ergo een leenapparaat, helaas heeft vrijwel elke verkoper daar in de praktijk lak aan.
Gezien het om scherm-reparatie gaat, is het waarschijnlijk geen garantiekwestie.

EDIT:
Ook is er voor de reparatie betaald:
koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:45:
Het is nu 11 mei 2023 en het is nog steeds niet gerepareerd. Het enige wat er moet gebeuren is de scherm vervangen en daar heb ik netjes voor betaald.

[Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2023 13:20]

• koppijngekregen
talin schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:13:
[...]

zoals @dragoncry ook al aangeeft, jij hebt met Samsung te maken, dat is je leverancier en aanspreekpunt in deze.
geef ze een termijn waarin ze je tevreden kunnen stellen.
Samsung zegt dat het niet meer mogelijk is, omdat de status al in "Repair Process" staat. Maar dat proces staat al voor 12 dagen vast. Samsung klantenservice heeft dus kennelijk geen mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen met Dynafix en te vragen waarom het zo lang duurt. Het moet nu via een klacht gaan en dat kan even duren zeggen ze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:55
koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Dat Samsung dan niet zelf even achter de oren gaat krabben.. lekkere partij om mee samen te werken als zelfs de opdrachtgeven geen contact kan krijgen met hun 'onder-aannemer'. Wat een rare gang van zaken dat Samsung de klanten zo laat hangen.

Beste Samsung wat denk je wat dit soort ervaringen gaat doen met klanttevredenheid? Verwacht je dat TS op deze manier nog eens een keer een Samsung zal kopen de volgende keer.

Mensen in grote bedrijven lijken klantvriendelijkheid echt compleet vergeten te zijn.. bizar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Hoeveel werkdagen geven zij zelf aan dat de reparatie duurt? Door koningsdag zijn er nu nog 'maar' 10 werkdagen voorbij.

Edit: https://www.samsung.com/nl/support/samsung-scherm-reparatie/ spreekt over 3 dagen.
Wij halen je toestel bij je thuis op en brengen hem binnen 3 dagen weer gerepareerd terug.

[Voor 45% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2023 13:26]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:20:
Samsung zegt dat het niet meer mogelijk is, omdat de status al in "Repair Process" staat. Maar dat proces staat al voor 12 dagen vast. Samsung klantenservice heeft dus kennelijk geen mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen met Dynafix en te vragen waarom het zo lang duurt. Het moet nu via een klacht gaan en dat kan even duren zeggen ze.
Maar goed, Dynafix is nu eenmaal ook wel een bedrijf met een 'zekere reputatie', laat ik het daar op houden, helaas. Veel telefoonfabrikanten nemen diensten af bij deze partij, helaas.

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2023 13:25]

• koppijngekregen
DonJunior schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Dat Samsung dan niet zelf even achter de oren gaat krabben.. lekkere partij om mee samen te werken als zelfs de opdrachtgeven geen contact kan krijgen met hun 'onder-aannemer'. Wat een rare gang van zaken dat Samsung de klanten zo laat hangen.

Beste Samsung wat denk je wat dit soort ervaringen gaat doen met klanttevredenheid? Verwacht je dat TS op deze manier nog eens een keer een Samsung zal kopen de volgende keer.

Mensen in grote bedrijven lijken klantvriendelijkheid echt compleet vergeten te zijn.. bizar.
Ik vind het ook heel bizar, ik had verwacht dat ze intern wel contact konden opnemen, om zo de druk te verlagen op de klantenservice van Dynafix. Maar dat kan dus kennelijk ook niet. Ik heb het ook via Twitter geprobeerd, Whatsapp, Telefonisch. Samsung heeft net wel een klacht aangenomen en die speelt het door naar een andere afdeling. Maar dat kan wel weer even duren.

• koppijngekregen
Yorinn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:24:
Hoeveel werkdagen geven zij zelf aan dat de reparatie duurt? Door koningsdag zijn er nu nog 'maar' 10 werkdagen voorbij.
Dat is niet aangegeven, ik vind het behoorlijk lang dat mijn toestel voor 10 werkdagen kwijt is en ik dat bedrijf niet kan bereiken. Samsung idem dito, ze kunnen Dynafixo ook niet telefonisch bereiken.

EDIT: 3 werkdagen volgens Samsung.

[Voor 4% gewijzigd door koppijngekregen op 11-05-2023 13:28]

• koppijngekregen
Yorinn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:24:

Edit: https://www.samsung.com/nl/support/samsung-scherm-reparatie/ spreekt over 3 dagen.

[...]
Bedankt, dat wist ik dus niet eens. Was het maar zo snel haha.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Om na tien werkdagen al van 'eindeloos' te spreken vind ik wel wat overdreven. Op basis van de topticitel dacht ik dat het hier om maanden ging.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je bent niet de eerst of enige met dit soort gedoe, ik heb zelf ook ooit via Samsung een reparatie laten uitvoeren en kwam er later pas achter dat het via Dynafix ging duurde een maand, ik snap je frustratie.

Alles wat je nu kan doen is wachten ze hebben de juridische ervaring dat je kunnen laten wachten en beroepen zich gerust op de voorwaarden en Samsung weet amper wat die hebben geen directe lijn met dynafix anders zouden ze een aparte afdeling moeten oprichten.

Mijn advies is wachten en zo min mogelijk frustratie voor je zelf creëren, en achteraf een review schrijven op bekende platformen.

Dynafix is nou eenmaal goedkoop voor Samsung en boze klanten nemen ze voor lief daarin.

[Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 11-05-2023 13:30]

Si vis pacem, para bellum

• koppijngekregen
Gunner schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:28:
Om na tien werkdagen al van 'eindeloos' te spreken vind ik wel wat overdreven. Op basis van de topticitel dacht ik dat het hier om maanden ging.
Is meer frustratie, vooral omdat ik ze niet kan bereiken. Ze hebben alleen een mail. En ik ben niet de enige, zie Dynafix Reviews eens. Het is kennelijk normaal dat het 3 weken gaat duren zonder enige terugkoppeling.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Is meer frustratie, vooral omdat ik ze niet kan bereiken. Ze hebben alleen een mail. En ik ben niet de enige, zie Dynafix Reviews eens. Het is kennelijk normaal dat het 3 weken gaat duren zonder enige terugkoppeling.
Ik snap je. Dynafix is al 20 jaar een drama. De topics zijn in die tijd tallloos gebleken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• koppijngekregen
42dpi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:28:
Je bent niet de eerst of enige met dit soort gedoe, ik heb zelf ook ooit via Samsung een reparatie laten uitvoeren en kwam er later pas achter dat het via Dynafix ging duurde een maand, ik snap je frustratie.

Alles wat je nu kan doen is wachten ze hebben de juridische ervaring dat je kunnen laten wachten en beroepen zich gerust op de voorwaarden en Samsung weet amper wat die hebben geen directe lijn met dynafix anders zouden ze een aparte afdeling moeten oprichten.

Mijn advies is wachten en zo min mogelijk frustratie voor je zelf creëren, en achteraf een review schrijven op bekende platformen.
Klopt, er zijn meerdere die hier last van hebben. Blijft bizar dat Samsung voor zo'n bedrijf heeft gekozen.

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:49
Bij mij duurde de reparatie van het scherm vorig jaar ongeveer een maand. De 3 dagen die op de site van Samsung aangegeven staat is alleen onder garantie. Je kunt het alleen maar afwachten.

• koppijngekregen
dirkus7 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:30:
Bij mij duurde de reparatie van het scherm vorig jaar ongeveer een maand. De 3 dagen die op de site van Samsung aangegeven staat is alleen onder garantie. Je kunt het alleen maar afwachten.
Echt? Niet normaal dat het zo lang moet duren. Hoe heb je het overleefd? Ik trek nu mijn laatste haren uit mijn kop /s

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Waarom ben je niet naar de lokale gsm sjop in de buurt gegaan?

• koppijngekregen
Gunner schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Ik snap je. Dynafix is al 20 jaar een drama. De topics zijn in die tijd tallloos gebleken.
Je komt ook pas achter dat Dynafix het gaat repareren nadat je telefoon is opgehaald. Ik kreeg alleen maar mailtjes van Samsung Reparatie en dat Dynalogic het ging ophalen. Daarna kreeg ik pas een mailtje over de status van het proces van Dynafix.

• koppijngekregen
stylezzz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:34:
Ik had eigenlijk dat beter kunnen doen, alleen ik las dat mijn garantie dan vervalt. En Samsung reparatie proces aanvraag zag er professioneel uit. Pas nadat mijn telefoon was opgehaald zag ik een mailtje van Dynafix. In de eerste mailtje van Samsung over reparatie zie ik geen Dynafix vermeld.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

stylezzz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:34:
Wss zelfde idee als ik had omdat samsung garantie geeft op de reparatie als je toestel een jaar oud is heb je daarna nog de originele garantie periode daarom trapt iedereen er in.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Ik had eigenlijk dat beter kunnen doen, alleen ik las dat mijn garantie dan vervalt. En Samsung reparatie proces aanvraag zag er professioneel uit. Pas nadat mijn telefoon was opgehaald zag ik een mailtje van Dynafix. In de eerste mailtje van Samsung over reparatie zie ik geen Dynafix vermeld.
Ahhh check, ok ja zo oud is je toestel nog niet. Ja dan kan het toch aantrekkelijk zijn om dit pad te volgen.... then again, een maand zonder telefoon overleef ik ook niet. Dan liever een middagje bij de lokale gsm sjop koffie drinken...

• koppijngekregen
42dpi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Wss zelfde idee als ik had omdat samsung garantie geeft op de reparatie als je toestel een jaar oud is heb je daarna nog de originele garantie periode daarom trapt iedereen er in.
Dat klopt, dat dacht ik ook haha.

• koppijngekregen
stylezzz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Ahhh check, ok ja zo oud is je toestel nog niet. Ja dan kan het toch aantrekkelijk zijn om dit pad te volgen.... then again, een maand zonder telefoon overleef ik ook niet. Dan liever een middagje bij de lokale gsm sjop koffie drinken...
Ik hield ook maar 3 dagen vol, een kennis van mij bood daarom ook zijn oude iPhone 8 aan als leentoestel. Ik mis wel de S22 Ultra van mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Ik hield ook maar 3 dagen vol, een kennis van mij bood daarom ook zijn oude iPhone 8 aan als leentoestel. Ik mis wel de S22 Ultra van mij.
Hele gedoe met Dynafix is de rede dat ik mijn vorig toestel hou en bewaar voor dat mij dat nog eens overkomt, heb ik tenminste nog iets achter de hand.

[Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 11-05-2023 14:07]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:55
Wat @42dpi zegt. Ik heb mijn oude telefoon ook nog ergens liggen zodat ik in geval van nood altijd een telefoon achter de hand heb. (plus daar staan mijn TOTP backup tokens op mocht mijn huidige telefoon echt kwijt of stuk zijn)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:21
Dat Samsung geen contact op kan nemen met Dynafix is natuurlijk onzin, echter zal de Samsung support medewerker waarschijnlijk bedoelen dat zij dit zelf niet kunnen of mogen. Dynafix is een partner van Samsung en in de tijd dat ik nog in de telecom hadden al die partijen gewoon vaste lijntjes van operationeel niveau tot directie niveau. Dat zal nu niet anders zijn.

Bij bepaalde type Samsung telefoons is voor zover ik weet al langere tijd sprake van schaarste voor replacement schermen, en volgens mij geeft Samsung prioriteit aan garantie gevallen. En als dat inderdaad hier ook het geval is, en een scherm er niet is, kan dat reparatie natuurlijk ook niet plaatsvinden.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• koppijngekregen
Dennism schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:45:
Dat Samsung geen contact op kan nemen met Dynafix is natuurlijk onzin, echter zal de Samsung support medewerker waarschijnlijk bedoelen dat zij dit zelf niet kunnen of mogen. Dynafix is een partner van Samsung en in de tijd dat ik nog in de telecom hadden al die partijen gewoon vaste lijntjes van operationeel niveau tot directie niveau. Dat zal nu niet anders zijn.

Bij bepaalde type Samsung telefoons is voor zover ik weet al langere tijd sprake van schaarste voor replacement schermen, en volgens mij geeft Samsung prioriteit aan garantie gevallen. En als dat inderdaad hier ook het geval is, en een scherm er niet is, kan dat reparatie natuurlijk ook niet plaatsvinden.
Het gaat om de S22 Ultra en dat scherm kan ik nu bestellen zonder problemen. Het is alleen als er problemen zijn in het proces dan moeten ze dat terugkoppelen. Het zit nu vast in reparatie proces en ik kan niet zien waarom.

En ik blijf het bizar vinden dat de eerstelijns van Samsung geen contact kan opnemen met Dynafix. Ze hebben nu een klacht doorgezet naar een afdeling die wel contact kan opnemen met Dynafix. Dit gaat sowieso een week extra duren.

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-05 01:23
Je moet gewoon geduld hebben. Bij mij heeft het 3 weken geduurd dus exact 21 dagen.

Het leest alsof je niet kan wachten. Je bent heus niet de enigste met problemen.

Volgens mij zijn merendeels van de negatieve klachten mensen die geen geduld hebben.

Heb je nergens een oude smartphone liggen? Je kan de basis apps er toch op zetten zo ben je ondertussen toch bereikbaar. Of installeer een custom rom als de boel te traag werkt.

Je hebt het toestel de 26ste april verstuurd, dat is een woensdag. De vrijdag kwam het wellicht aan, maar dan is het weekend. De werkweek die daarop volgt bekijken ze wat het probleem is en bestellen ze eventueel het onderdeel. Dat kan even duren. Nogmaals je bent niet de enigste.

Ik heb wél een goede ervaring:
user549890 in "Ervaringen met Dynafix"

[Voor 75% gewijzigd door user549890 op 11-05-2023 20:50]

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:56
Bij mij ook 25 april opgestuurd via Samsung ophaalservice mijn Samsung S22+.Schermreparatie.Netjes betaald en na diverse mails gestuurd naar Dynafix en kreeg bericht onderdeel was niet op voorraad .Dus afwachten maar had meer snelheid verwacht van Samsung..

Deze kreeg ik na dat ik diverse mails naar Dynafix heb gestuurd
-‐--‐-------‐--------------
Geachte heer Sc

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen, waarvoor dank.

Op dit ogenblik zijn nog niet alle onderdelen ontvangen waardoor het toestel nog steeds op de agdeling Repair in behandeling is.

Zodra wij alle onderdelen hebben mogen ontvangen, wordt uw toestel zo spoedig mogelijk hersteld. Aangezien wij afhankelijk zijn van de levering van onderdelen, is het onmogelijk om een tijdstip door te geven waarop het toestel retour wordt verstuurd.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,1

[Voor 56% gewijzigd door jop33 op 11-05-2023 22:03]

• koppijngekregen
user549890 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:41:
Je moet gewoon geduld hebben. Bij mij heeft het 3 weken geduurd dus exact 21 dagen.

Het leest alsof je niet kan wachten. Je bent heus niet de enigste met problemen.

Volgens mij zijn merendeels van de negatieve klachten mensen die geen geduld hebben.

Heb je nergens een oude smartphone liggen? Je kan de basis apps er toch op zetten zo ben je ondertussen toch bereikbaar. Of installeer een custom rom als de boel te traag werkt.

Je hebt het toestel de 26ste april verstuurd, dat is een woensdag. De vrijdag kwam het wellicht aan, maar dan is het weekend. De werkweek die daarop volgt bekijken ze wat het probleem is en bestellen ze eventueel het onderdeel. Dat kan even duren. Nogmaals je bent niet de enigste.

Ik heb wél een goede ervaring:
user549890 in "Ervaringen met Dynafix"
Het is vrij normaal om in dit proces geirriteerd te raken. Samsung geeft zelf aan dat het 3 werkdagen kan gaan duren. Maar gezien de reacties hier en de reviews elders, kan het zo een volle maand duren.

Daarnaast is Dynafix niet telefonisch te bereiken. Ook kan Samsung eerstelijns hun ook niet telefonisch bereiken. Ik wil de overeenkomst ontbinden, mijn mobiel en geld terug. Als je als bedrijf 3 werkdagen aangeeft dan moet het geen maand gaan duren.

Omdat anderen hetzelfde probleem hebben wilt niet zeggen dat ik het probleem niet herkenbaar mag maken. Dat zouden meer klanten van Samsung/Dynafix moeten doen. Dan is het bedrijf misschien genoodzaakt om te veranderen of Samsung moet een andere partner zoeken.

Dit zijn allemaal terechte argumenten dat niet onder ongeduldigheid kan vallen.

[Voor 8% gewijzigd door koppijngekregen op 11-05-2023 22:01]

• koppijngekregen
jop33 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:45:
Bij mij ook 25 april opgestuurd via Samsung ophaalservice mijn Samsung S22+.Schermreparatie.Netjes betaald en na diverse mails gestuurd naar Dynafix en kreeg bericht onderdeel was niet op voorraad .Dus afwachten maar had meer snelheid verwacht van Samsung..
Dit is echt niet normaal, ik vind dat ze jou een bericht moeten sturen als het proces stilstaat, vanwege een nabestelling van onderdelen. Maar ze hebben een monopoliepositie verkregen dankzij Samsung.

• user549890
Wat is er eigenlijk defect? Het scherm?

https://www.samsung.com/nl/support/samsung-scherm-reparatie/

Daar staat er dat 3 dagen enkel geldig is als het scherm beschadigd is maar de behuizing/rand niet. Is dat zo?

"*Smart Screen Repair is alleen beschikbaar voor Samsung toestellen waarbij de rand niet ingedeukt of beschadigd is (een krasje maakt niet uit)"

• koppijngekregen
user549890 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:26:
[...]

Wat is er eigenlijk defect? Het scherm?

https://www.samsung.com/nl/support/samsung-scherm-reparatie/

Daar staat er dat 3 dagen enkel geldig is als het scherm beschadigd is maar de behuizing/rand niet. Is dat zo?

"*Smart Screen Repair is alleen beschikbaar voor Samsung toestellen waarbij de rand niet ingedeukt of beschadigd is (een krasje maakt niet uit)"
Er zit een barst in de scherm, alleen scherm moet vervangen worden. Dat kan ik binnen 1 dag bij een lokale reparateur hier bij mij, alleen mijn toestel is vrij nieuw en wil mijn garantie behouden.

https://www.samsung.com/b...w_wcB&gclsrc=aw.ds#mobile

Hier staat ook 3 werkdagen, even naar beneden scrollen.

[Voor 22% gewijzigd door koppijngekregen op 11-05-2023 22:45]

• user549890
koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:32:
[...]

Er zit een barst in de scherm, alleen scherm moet vervangen worden. Dat kan ik binnen 1 dag bij een lokale reparateur hier bij mij, alleen mijn toestel is vrij nieuw en wil mijn garantie behouden.
Hoe kan een barst of gebroken scherm onder garantie vallen? Is gebruiker schade natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 13:28
Genoeg schermen op voorraad. Ze hebben gewoon geen personeel denk ik.

[Voor 6% gewijzigd door Haruhi op 11-05-2023 22:40]

• koppijngekregen
user549890 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:39:
[...]

Hoe kan een barst of gebroken scherm onder garantie vallen? Is gebruiker schade natuurlijk.
Valschade valt buiten garantie, heb netjes direct betaald. Maar mijn telefoon is nog niet zo oud en als je door een niet gecertificeerd bedrijf laat doen dan vervalt de garantie van mijn toestel.

• koppijngekregen
Haruhi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:40:
Genoeg schermen op voorraad. Ze hebben gewoon geen personeel denk ik.
[Afbeelding]
Dat is wat ik ook denk, te veel aanvragen en te weinig personeel. Als ze meteen in het begin eerlijk zijn dat het 2 a 4 weken kan gaan duren dan wist ik het wel.

• user549890
koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:41:
[...]

Valschade valt buiten garantie, heb netjes direct betaald.
Ja natuurlijk dat bedoel ik ook.

En hoe is het mogelijk dat je iets moet betalen wat nog niet vervangen is? En exact dat bedrag? Op wat is dat gebaseerd? Kosten kunnen via verschillende factoren verschillen. Pas als het klaar is het bedrag toch bekend?

Volgens mij zullen ze het herstellen, buiten garantie, en pas terugsturen nadat je een bedrag betaald hebt.

PS: koop een hoesje en schermprotector dan voorkom je al deze shit.

[Voor 5% gewijzigd door user549890 op 11-05-2023 23:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

koppijngekregen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Dat klopt, dat dacht ik ook haha.
Tip voor de volgende..
Samsung heeft in Utrecht, Amsterdam en Breda (en ik meen nog ergens..,) service centers waar ze repareren binnen 2 uur.
Ook tegen betaling als het buiten garantie valt.

Er werken wel asociale irritante pukkelige egoïstische pubers.
Maar het is altijd beter dan Dynanix.

Want de kans dat je je toestel gewoon kwijt bent nu is ook heel groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
user549890 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:04:
[...]

En hoe is het mogelijk dat je iets moet betalen wat nog niet vervangen is? En exact dat bedrag? Op wat is dat gebaseerd? Kosten kunnen via verschillende factoren verschillen. Pas als het klaar is het bedrag toch bekend?

Volgens mij zullen ze het herstellen, buiten garantie, en pas terugsturen nadat je een bedrag betaald hebt.

Ze willen eerst je geld voordat ze gaan beginnen met reparatie, en ik dacht hoe eerder ik betaal hoe eerder ze gaan beginnen. Maar helaas moet dus nog 1 a 2 weken wachten denk ik.

Wat betreft hoesje, ik had mijn S22 Ultra in een dichte pouch, met case en screenprotector. Alleen op moment van gebruiken viel die uit mijn hand op de punt van de tafel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:40:
[...]

Tip voor de volgende..
Samsung heeft in Utrecht, Amsterdam en Breda (en ik meen nog ergens..,) service centers waar ze repareren binnen 2 uur.
Ook tegen betaling als het buiten garantie valt.

Er werken wel asociale irritante pukkelige egoïstische pubers.
Maar het is altijd beter dan Dynanix.

Want de kans dat je je toestel gewoon kwijt bent nu is ook heel groot.
Ik woon in Twente, daar heb je alleen de lokale reparatie boeren, die ook heel goed zijn. Maar ik wou mijn garantie behouden op mijn niet zo oude toestel.

Volgens ervaringen elders en hier kan het zo 2 a 4 weken duren. Ik vind dat ze zoiets moeten vermelden in het beginproces. Dan had ik het niet gedaan en meteen naar zo'n reparatieboer gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
user549890 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:41:

Dit soort zaken vermoed ik ook, daarnaast zie je vaak dat mensen 'boos' worden op de verkeerde partij. Het gros van de mensen die reviews neerzetten, hebben niet eens een overeenkomst met Dynafix, maar met de verkoper van hun telefoon. Dan gaat zo'n telefoon het garantie proces in, of zoals hier een reparatie traject via de fabrikant, en dan worden door de verkoper of fabrikant de verwachtingen niet goed gemanaged en is de klant ineens ontevreden over Dynafix want ze zijn niet snel genoeg e.d. Bij TS zie je dat ook, Samsung managed de verwachtingen niet goed, en TS is ontevreden, al lijkt TS zijn pijlen wel primair op Samsung te richten, wat natuurlijk goed is.

Daarnaast zijn het veelal N=1 ervaringen, terwijl je eigenlijk voor een goede analyse naar de grotere schaal moet kijken. Hoeveel reparaties doen ze, en in hoeveel van die gevallen komt Dynafix niet na wat ze afgesproken hebben met hun klanten (let wel, de klant van Dynafix is over het algemeen de toestel fabrikant of de verkoper en niet de consument, en dus niet wat de consument verwacht). En dat is iets wat voor consumenten denk ik lastig te beoordelen is, ik heb bijv. als consument maar enkele ervaringen met ze, allen trouwens uitstekend en allemaal toevallig ook Samsung, maar op basis daarvan kan ik de kwaliteit van Dynafix als bedrijf niet beoordelen.

Zakelijk ging het echter over veel meer gevallen op jaarbasis, jaren lang, en dan zag ik in ieder geval wel dat het lang niet zo dramatisch is als mensen hier voorstellen. Over duizenden reparaties hadden ze een relatief laag foutpercentage (wat je ook verwacht), wat ook in lijn lag met de rest van de reparateurs die voor ons reparaties deden.

Wat natuurlijk niet betekent dat er bij Dynafix niets fout gaat, ook wij kregen wel eens een toestel terug dat niet gerepareerd was, of beschadigd tijdens de reparatie, maar dat is ook niet onlogisch, immers waar gehakt wordt vallen spaanders, en iedereen maakt fouten op zijn werk. Maar goed, zolang dat een paar toestellen betreft per iedere duizend reparaties en het wordt in 2de instantie goed opgelost is dat vervelend, maar meer ook niet.

[Voor 3% gewijzigd door Dennism op 12-05-2023 08:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:36
user549890 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:39:
[...]

Als je het topic had gelezen...
user549890 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:04:
[...]

Vooraf vastgestelde bedragen voor een schermreparatie zijn tegenwoordig de standaard.
Net als bijvoorbeeld voor een onderhoudsbeurt voor een auto, staat het bedrag vast en bellen ze wanneer ze verrassingen tegenkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koppijngekregen
Dennism schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:39:
[...]

Dit soort zaken vermoed ik ook, daarnaast zie je vaak dat mensen 'boos' worden op de verkeerde partij. Het gros van de mensen die reviews neerzetten, hebben niet eens een overeenkomst met Dynafix, maar met de verkoper van hun telefoon. Dan gaat zo'n telefoon het garantie proces in, of zoals hier een reparatie traject via de fabrikant, en dan worden door de verkoper of fabrikant de verwachtingen niet goed gemanaged en is de klant ineens ontevreden over Dynafix want ze zijn niet snel genoeg e.d. Bij TS zie je dat ook, Samsung managed de verwachtingen niet goed, en TS is ontevreden, al lijkt TS zijn pijlen wel primair op Samsung te richten, wat natuurlijk goed is.

Daarnaast zijn het veelal N=1 ervaringen, terwijl je eigenlijk voor een goede analyse naar de grotere schaal moet kijken. Hoeveel reparaties doen ze, en in hoeveel van die gevallen komt Dynafix niet na wat ze afgesproken hebben met hun klanten (let wel, de klant van Dynafix is over het algemeen de toestel fabrikant of de verkoper en niet de consument, en dus niet wat de consument verwacht). En dat is iets wat voor consumenten denk ik lastig te beoordelen is, ik heb bijv. als consument maar enkele ervaringen met ze, allen trouwens uitstekend en allemaal toevallig ook Samsung, maar op basis daarvan kan ik de kwaliteit van Dynafix als bedrijf niet beoordelen.

Zakelijk ging het echter over veel meer gevallen op jaarbasis, jaren lang, en dan zag ik in ieder geval wel dat het lang niet zo dramatisch is als mensen hier voorstellen. Over duizenden reparaties hadden ze een relatief laag foutpercentage (wat je ook verwacht), wat ook in lijn lag met de rest van de reparateurs die voor ons reparaties deden.

Wat natuurlijk niet betekent dat er bij Dynafix niets fout gaat, ook wij kregen wel eens een toestel terug dat niet gerepareerd was, of beschadigd tijdens de reparatie, maar dat is ook niet onlogisch, immers waar gehakt wordt vallen spaanders, en iedereen maakt fouten op zijn werk. Maar goed, zolang dat een paar toestellen betreft per iedere duizend reparaties en het wordt in 2de instantie goed opgelost is dat vervelend, maar meer ook niet.
Uiteindelijk zit Samsung hier verkeerd, dat klopt. Als ze 3 werkdagen aangeven, maar het blijkt dus 1 maand te zijn is wel wat anders. Dat is hetzelfde als je een product besteld bij bol.com en ze zeggen verzending duurt 1 a 2 werkdagen en vervolgens duurt het 3 weken, dan krijg je ook klachten. Een verkoper op bol.com zou dan zoveel negatieve reviews ontvangen dat het niet meer mag verkopen daar.

Wat betreft Samsung, eergisteren had ik een gesprek met Samsung op Whatsapp en die zei het volgende:

"Ik snap het. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Dat zou je toch echt aan de reparatiedienst moeten vragen. Ik heb daar zelf verder geen inzicht of invloed op. Ik kan alleen de huidige status bekijken. Wel weet ik dat als de reparateur al bezig is met de reparatie het vaak niet meer mogelijk is om dat stop te zetten. Het kan dan namelijk zo zijn dat je toestel al uit elkaar is gehaald of dat er al onderdelen zijn besteld."

Dus zelfs hun verwijzen mij door naar Dynafix, maar Dynafix is onbereikbaar. Dynafix of Samsung heeft mij niet aangegeven dat de scherm niet op voorraad is en daardoor het proces langer kan gaan duren. Dus ik weet het niet. Veelal van de klachten / negatieve reviews komt ook voort uit onbereikbaarheid van Dynafix. Als er een extra onderdeel niet op voorraad is moet het bedrijf dat aangeven, of die moet met Samsung communiceren en Samsung met de klant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
@koppijngekregen dit werkt niet? https://www.dynafix.nl/consumenten-contact/
Via die portal heb ik altijd wel goede resultaten gehad, al kan het natuurlijk zijn dat je daarvoor niet de juiste code hebt, omdat dit via Samsung gaat. Mogelijk dat Samsung je dan die code kan aanleveren. Verder kan je ook contacten via de mail, al is dat al consument natuurlijk niet geweldig daar je vaak even moet wachten.

Maar in principe zou ik daar zelf niet aan beginnen in dit geval, jij hebt een overeenkomst met Samsung, laat hen dit voor jou oplossen. Zij kunnen gewoon de status bij Dynafix opvragen, en ook intern escaleren als de eerste lijns dit niet zelf kan of mag. Ik krijg het gevoel dat in jouw geval Samsung zich het er helaas nogal makkelijk vanaf wil maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Dennism schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:41:
@koppijngekregen dit werkt niet? https://www.dynafix.nl/consumenten-contact/
Via die portal heb ik altijd wel goede resultaten gehad, al kan het natuurlijk zijn dat je daarvoor niet de juiste code hebt, omdat dit via Samsung gaat. Mogelijk dat Samsung je dan die code kan aanleveren. Verder kan je ook contacten via de mail, al is dat al consument natuurlijk niet geweldig daar je vaak even moet wachten.

Maar in principe zou ik daar zelf niet aan beginnen in dit geval, jij hebt een overeenkomst met Samsung, laat hen dit voor jou oplossen. Zij kunnen gewoon de status bij Dynafix opvragen, en ook intern escaleren als de eerste lijns dit niet zelf kan of mag. Ik krijg het gevoel dat in jouw geval Samsung zich het er helaas nogal makkelijk vanaf wil maken.
Ik kan in het portaal komen, het zit al sinds het begin vast in stap 5 Repair Process. Stap 6 is Repair Completed. Maar wordt niet aangegeven of er onderdelen besteld moeten worden en waarom het zo lang duurt. Als ik contact opneem met Samsung dan kijken ze ook daar en dan krijg ik dezelfde info. Ik ben normaal gesproken gewend dat een bedrijf dan intern kan bellen met dat ander bedrijf en zo info kan opvragen, waarom Samsung dat niet doet is mij een vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@koppijngekregen Niet alle berichten gelezen, maar jij hebt een overeenkomst met Samsung. Je hebt de reparatie aangemeld bij Samsung en die geven verder instructies. Samsung is dan ook de partij die je aan moet spreken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

koppijngekregen schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:56:
[...]

Daarom Samsung center. 2 uur repareren. Ongeveer anderhalf uur reizen heen en anderhalf terug en je was ook klaar. Scheelt je 3 weken en 6 dagen en je hebt je garantie gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Hackus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:16:
@koppijngekregen Niet alle berichten gelezen, maar jij hebt een overeenkomst met Samsung. Je hebt de reparatie aangemeld bij Samsung en die geven verder instructies. Samsung is dan ook de partij die je aan moet spreken
Wat is je advies hier dan? Ik zat te denken aan een aangetekend brief te versturen met als onderwerp overeenkomst ontbinden. Want contact opnemen met Samsung gaat mij niet verder helpen, zelfs hun verwijzen mij door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Ik zal je advies meenemen en anderen ook dit adviseren als ze willen repareren bij Samsung. Ik wist niet dat dit mogelijk was, maar ik wist ook niet dat het lang ging duren via de ophaalservice van Samsung. Dit is wel het beste advies voor toekomstige mensen die hun Samsung apparaten willen laten repareren.

[Voor 5% gewijzigd door koppijngekregen op 12-05-2023 10:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

koppijngekregen schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Wat is je advies hier dan? Ik zat te denken aan een aangetekend brief te versturen met als onderwerp overeenkomst ontbinden. Want contact opnemen met Samsung gaat mij niet verder helpen, zelfs hun verwijzen mij door.
Heb je e-mail/chat contact ?
Leg ze het duidelijk uit, en dat zij verantwoordelijk zijn en niet afschuiven op de reparateur. telefonisch heb je vaak een standaard KS medewerker van eoa callcenter aan de lijn. Je weet niet eens of ze echt wel contact hebben opgenomen met de reparateur.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Hackus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Heb je e-mail/chat contact ?
Leg ze het duidelijk uit, en dat zij verantwoordelijk zijn en niet afschuiven op de reparateur. telefonisch heb je vaak een standaard KS medewerker van eoa callcenter aan de lijn. Je weet niet eens of ze echt wel contact hebben opgenomen met de reparateur.
Ik heb al 3 x via Whatsapp en 3 x telefonisch contact opgenomen. Kom er maar niet doorheen. Laatste keer hebben ze een klacht aangemaakt en doorgestuurd naar hogerop, maar ik maak dat wel vaker mee en komt weleens voor dat ze dit helemaal niet doen. Ze willen gewoon van mij af en het gesprek afsluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Breda, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam kun je op afspraak terecht https://www.samsung.com/nl/servicecenter/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Hackus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:33:
Breda, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam kun je op afspraak terecht https://www.samsung.com/nl/servicecenter/
Dat zei @Dennis1812 ook, goed advies. Voor iedereen hier die graag zijn mobiel wil laten repareren bij Samsung, volg dit proces. Laat je apparaat niet ophalen, maar ga naar een service center van Samsung.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Weet niet wat het bij de lokale reparateur kost, maar E315,- vind ik nog best prijzig.

Facebook of Twitter kun je ook nog proberen, weet zelf zo geen e-mail adres

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Hackus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:38:
Weet niet wat het bij de lokale reparateur kost, maar E315,- vind ik nog best prijzig.

Facebook of Twitter kun je ook nog proberen, weet zelf zo geen e-mail adres
Twitter al geprobeerd, maar ze reageren niet. Facebook kan ik nog proberen. De prijzen die Samsung aangeeft komt niet overheen met Dynafix. Samsung zegt E315, maar Dynafix komt opeens met E264. Een losse Galaxy S22 Ultra LCD scherm kost 240 - 275 euro. Ze zijn vrij prijzig ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Zojuist staat de status nu op Repair Completed. Heb daar geen melding van ontvangen, maar verwacht dat ze mijn mobiel nu eindelijk terugsturen, weet niet of ze de scherm hebben vervangen of ik mijn geld/mobiel terugkrijg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
@jop33 is bij jou al de status verandert naar completed? We hebben hetzelfde toestel en schermreparatie ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:56
Hoi, koppijngekregen , Ja net ook mail gehad dat toestel morgen binnenkomt, Mooi het is hopelijk weer in orde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Voor de volledigheid heb ik de titel nog aangepast zodat die beter de lading dekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
jop33 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:56:
Hoi, koppijngekregen , Ja net ook mail gehad dat toestel morgen binnenkomt, Mooi het is hopelijk weer in orde
Fijn dat het ook voor jou morgen binnenkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Yorinn schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:52:
[Mbr]Voor de volledigheid heb ik de titel nog aangepast zodat die beter de lading dekt. [/]
Is goed, moet ik deze topic sluiten, of wat moet ik doen? Mobiel is gerepareerd en morgen ontvang ik dat apparaat. Was bijna kaal van de stress.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

koppijngekregen schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:02:
[...]

Is goed, moet ik deze topic sluiten, of wat moet ik doen? Mobiel is gerepareerd en morgen ontvang ik dat apparaat. Was bijna kaal van de stress.
Opgeloste topics sluiten we niet zomaar. Deze zakken vanzelf af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:34
Ah ja.. DynaFix. Daar heb ik nog niet zo heel lang geleden gewerkt.

De processen zijn simpel, maar het is daar gewoon onwijs druk. Soms duurt het erg lang voordat de onderdelen er zijn, soms zijn ze er binnen een uur. De monteurs kunnen daar niets aan doen. Gemiddeld repareert een "technician" 15 tot 20 toestellen per dag. Dat geeft denk ik ook wel aan hoe druk het is.

Mijn advies, denk aan je hart en heb wat geduld. 12 dagen inclusief ophalen is naar mijn idee nog best snel.

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koppijngekregen
Helixon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:06:
Ah ja.. DynaFix. Daar heb ik nog niet zo heel lang geleden gewerkt.

De processen zijn simpel, maar het is daar gewoon onwijs druk. Soms duurt het erg lang voordat de onderdelen er zijn, soms zijn ze er binnen een uur. De monteurs kunnen daar niets aan doen. Gemiddeld repareert een "technician" 15 tot 20 toestellen per dag. Dat geeft denk ik ook wel aan hoe druk het is.

Mijn advies, denk aan je hart en heb wat geduld. 12 dagen inclusief ophalen is naar mijn idee nog best snel.
Ik veroordeel zeker niet de werknemers op operationeel niveau, die kunnen er niks aan doen. Ik vond het meer frustrerend dat Samsung aangeeft dat het ongeveer 3 werkdagen kan duren, maar het bleek dus 2 weken te zijn. En dat wanneer ik aan Samsung vraag waarom het zo lang duurt dat ze mij doorverwijzen naar Dynafix, en Dynafix heeft geen telefoonnummer. Waarschijnlijk was er iets niet op voorraad, maar dat is ook niet richting mij gecommuniceerd. Als ze meteen in het begin zeiden dat het 1 a 2 weken gaat duren dan had ik mij daar op voorbereid.

Het is in ieder geval geen klantvriendelijk proces als je vragen hebt.

[Voor 3% gewijzigd door koppijngekregen op 12-05-2023 18:10]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee