XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.716 views

Verwijderd

ericjanvanputten schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:12:
Misschien dat ik het dan toch gemist heb in de PDF handleiding van de app... maar kan je dan WEL TV kijken op de iPad? of is het eigenlijk gewoon een hele vette afstandbediening?
De Ipad zal als verlengde van je afstandsbediening gaan werken, je kan er aanvullende informatie op vinden en (voor de PVR klanten) opnames inplannen / beheren op afstand. Je kan ook meerdere settopboxen koppelen aan je Ipad zodat je het hele huis kan blijven bedienen ;) - Tim
ericjanvanputten schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:12:
Misschien dat ik het dan toch gemist heb in de PDF handleiding van de app... maar kan je dan WEL TV kijken op de iPad? of is het eigenlijk gewoon een hele vette afstandbediening?
Bij Ziggo kan je via de android app in elk geval live tv kijken (ik meen 16 zenders nu) maar om nu te zeggen dat de kwaliteit denderend is,ondertiteling is ook niet enorm leesbaar..ik heb het EEN keer gebruikt omdat ik een serie volgde en last kreeg van mijn maag waardoor ik voor iets langer dan gemiddeld op het toilet belandde.
Het zal ook een rechten kwestie zijn, als je het zo in HD van je tablet zou kunnen opnemen, er is pas een heel onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat het merendeel zich toch afspeelt rondom de tv en dat met name de jongeren meer met een tablet "klooien" het is leuk om het een keer te zien werken,en sommigen gebruiken het bv om het ene net in de gaten te houden en het andere net te bekijken maar dat kan met PIP ook prima met de tv.
Bij mij thuis in de huiskamer is het in elk geval "verboden" omdat het bijzonder hinderlijk is als je op tv naar het journaal kijkt en zoonlief zit op de bank via een tablet naar Repo Man te kijken, ook al gebruiken ze een koptelefoon,die doppies laten heel veel geluid door.
Straks zit iedereen op zijn eigen pad te kijken,en waar blijf je dan nog als familie.
Het op afstand opnemen activeren gebruik ik niet, ik heb geen PVR.
Hoe mooi de apps ook zijn, als de zenders alleen maar herhalingen uitzenden is het via een ipad/tablet toch echt net zo hinderlijk.
Ik kan op mijn Samsung TV zelfs mijn SMS-jes en e-mail lezen.... doe dat 1 keer tijdens een serie en je bent de.... het is toch een beetje "rommelen in de marge".

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

Ach ja, ik heb voorlopig maar 1 STB, gebruik ook geen PVR voorlopig en de gewone AB doet het eigenlijk ook wel prima...

In de trein tv kunnen kijken had ik wel grappig gevonden... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

j1nx schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:19:
[...]

Het ziet eruit alsof je waarschijnlijk een lighttpd achttig iets gaat draaien op de Amino en dan een soort van Maraschino(http://www.maraschinoproject.com/) achtige webinterface opstart.

[...]
Zoiets zal het inderdaad wel zijn. Maar.... onze iPad is (natuurlijk) via WiFi gekoppeld met een routertje aan de internet-poort van de Genexis, terwijl de Amino aan de DTV-poort van de Genexis hangt. Hoe gaat de communicatie dan? Via Bluetooth ofzo? Of is het stiekem toch mogelijk om via het XMS-netwerk bij de apparaten op het DTV-netwerk te komen?

• Fiber

Fiber

Waar ik me eigenlijk nog steeds een beetje aan stoor, nu we het toch over aanvullende informatie hebben...:

Ik gebruik zeer frequent de Mini EPG en dan kun je met de blauwe knop de extra info bekijken. Dat werkt prima, maar er zijn nog zeker 3 dingen mis mee.
  • Bij films ontbreekt het jaartal consequent. Erg storend.
  • De informatie is niet scrollbaar, waardoor het onderste deel, met de acteurs meestal, soms wegvalt. Is ook niet handig.
  • Bij series ontbreekt het serie nummer bijna altijd. Bijvoorbeeld: Dexter, Serie 3, Aflevering 7.)
Zou daar nog eens iemand naar kunnen kijken? Zou erg fijn zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 29-12-2011 17:34 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:25:
[...]

Zoiets zal het inderdaad wel zijn. Maar.... onze iPad is (natuurlijk) via WiFi gekoppeld met een routertje aan de internet-poort van de Genexis, terwijl de Amino aan de DTV-poort van de Genexis hangt. Hoe gaat de communicatie dan? Via Bluetooth ofzo? Of is het stiekem toch mogelijk om via het XMS-netwerk bij de apparaten op het DTV-netwerk te komen?
Ik neem aan dat Glashart een gateway heeft die Internet verkeer routerd naar het IPTV netwerk. Je moet op de STB een identifier creeren en die dan ingeven op de ipad. Op basis van die key zal je wel of niet door de gateway mogen. Die gateway houd dan wel bij welke class-a ip hoort bij welke identifier.

Ik ben al weer helemaal in mijn nopjes, want dat gaan we natuurlijk proberen te kraken. Doet me weer denekn aan de tijd als kind langs de ramen lopen met een universelen afstands bediening om dat overal de lopen zieken _/-\o_ (Zo'n kind ben ik nog wel een beetje)

Natuurlijk zal ik nadat ik mijn benodigde lol heb gehad, de eventueele exploit aan glashart door geven

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Is het met die iPad app straks ook mogelijk om tv te kijken op de iPad? ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:07:
[...]

De Ipad zal als verlengde van je afstandsbediening gaan werken, je kan er aanvullende informatie op vinden en (voor de PVR klanten) opnames inplannen / beheren op afstand. Je kan ook meerdere settopboxen koppelen aan je Ipad zodat je het hele huis kan blijven bedienen ;) - Tim
Is al beantwoord geloof ik ;)

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Ik ben vooralsnog erg blij met de aangekondigde app: Gebruik nu een Logitech Harmony via RF omdat ik de apparatuur in een dicht kastje heb weggestopt, maar zit me steeds te ergeren aan de trage afstandbediening of M540 (Volgens mij ligt het aan de Harmony).

Zo'n ipad is gewoon een veel betere user-interface, gebruikte altijd de mikrogids app, maar dan moest ik nog steeds zappen met de AB.

Ben wel erg benieuwd naar het gebruikte protocol, en of je de app ook op je werk kan gebruiken (wanneer de kinderen weer eens problemen hebben om de juiste zender te vinden) ;-) Dit biedt allemaal interessant mogelijkheden !

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
fast-server schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:31:
Linksys/Cisco E4200 is een goede en snelle router.
Deze router aangeschaft na positieve reviews. De speedtest haalt duidelijk betere resultaten ivm de wrt54gs, down tot 56 mbit en up rond de 48 mbit.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
j1nx schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:19:
[...]

Het ziet eruit alsof je waarschijnlijk een lighttpd achttig iets gaat draaien op de Amino en dan een soort van Maraschino(http://www.maraschinoproject.com/) achtige webinterface opstart.
Ik heb voor mijn Aminoko frontend al eens geëxperimenteerd met een Android afstandbediening. De Android app stuurt commando's naar een lokale Apache-installatie. De Amino laat ik periodiek bij de zelfde webserver pollen of er een nieuw remote control commando van de Android app klaarstaat. Hoewel dit werkt, is het door de latency niet fijn zappen.

Zelfs met een lighthttpd service op de Amino zal het voor Stoneroos niet mogelijk zijn om de latency er uit te halen. De iPad kan immers niet direct verbinden naar de Amino en zal dus eerst naar een Glashart webserver moeten die vervolgens het request doorstuurt naar de settopbox. Hier dus ook latency. Ik ben benieuwd naar de performance.

Een andere optie is gebruik maken van server-sent events of websockets. Maar aangezien de Amino's nogal oude versies van Opera draaien lijkt dit onwaarschijnlijk.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
@ webcare

Hoe lang duurt het doorgaans alvorens men bericht krijgt over de voortgang van je aanmelding? Heb me via de website aangemeld, maar tot op heden nog geen bericht gehad. Heb, via de zoekfunctie op dit topic , nog gezocht voor deze vraag maar helaas niets kunnen vinden (of niet goed gezocht :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR0522 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 02:03:
@ webcare

Hoe lang duurt het doorgaans alvorens men bericht krijgt over de voortgang van je aanmelding? Heb me via de website aangemeld, maar tot op heden nog geen bericht gehad. Heb, via de zoekfunctie op dit topic , nog gezocht voor deze vraag maar helaas niets kunnen vinden (of niet goed gezocht :-)).
Als je mij via DM je adresgegevens verstuurd dan kan ik uitzoeken van de status is van de aanvraag :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:23:
[...]

Als je mij via DM je adresgegevens verstuurd dan kan ik uitzoeken van de status is van de aanvraag :) -Tim
Bedankt voor je reactie Tim. DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik heb nu denk ik zo'n jaartje of één à anderhalf XMS en ik voelde me geroepen om eens opnieuw mijn ervaringen te delen. Het is niet voor niets een ervaringen topic, nietwaar? Een hoop dingen heb ik in het verleden vast al wel eens genoemd, maar bij deze een totaaloverzicht van mijn ervaringen. Ik heb een triple-play pakket en zal Radio/TV, internet en telefonie apart behandelen. Voordat ik naar XMS ben overgegaan had ik voor TV en radio UPC en voor telefonie en internet Telfort.

Maar als eerste wil ik beginnen met XMS in het algemeen. Het aansluiten ging volt en zonder problemen, facturen kloppen tot nu toe prima en ook 'speciale' administratieve handelingen, zoals het omruilen van de ene STB voor een andere (twee keer, 110 -> 130M en 130M -> 540) zijn zonder problemen verlopen. De helpdesk is over het algemeen snel te bereiken en kunnen tot nu toe mij zonder problemen helpen.
Het enige smetje op de helpdesk, is dat ten tijde van de omruilactie van de 130M -> 540 de ene medewerker aan de telefoon van de actie afwist en de ander glashard (haha) ontkende dat er überhaupt een actie was. Dat Webcare hier nu actief is op tweakers is ook zeker een grote plus. Was was in het begin wat sceptisch, maar webcare doet goede dingen.
De (Genexis) modem van XMS heb ik tot nu toe één keer hoeven te resetten, verder werkt het ding volgens mij naar behoren.
'Mijn XMS' doet wat het moet doen, maar verder ziet het er absoluut niet uit. Met een beetje meer opmaak kan je volgens mij een professioneel ogende portal voor de klant creeeren. Nu ziet het er erg amateuristisch uit. Wat ik zeg, het werkt wel, maar hier zijn punten te scoren.
Over layout gesproken, dan kom ik toch weer terecht bij de XMS website. Zowel de oude als de nieuwe website kunnen mijn nog steeds niet bekoren. Ik vind van zowel de oude als de nieuwe website dat het design er amateuristisch uit vind zien. Ik zie in mijn dagelijks werk als webprogrammeur zoveel mooie designs langskomen (ik ben zelf geen designer) en dan is het design van de XMS-website maar matig in mijn ogen. Ook vind ik nog steeds dat informatie soms moeilijk te vinden is. Ik heb niet direct de oplossing hoe het dan wel zou moeten, maar in mijn beleving kan ik heel vaak dingen niet vinden. Ook hier zijn dus pluspunten te halen.

Anyway, als eerste wil ik telefonie behandelen. En daar kan ik heel kort over zijn. We gebruiken de vaste telefoon niet zo heel vaak, maar wanneer we 'm gebruiken heeft het eigenlijk altijd vanaf dag 1 goed gewerkt. De geluidskwaliteit is prima in orde. De optie om voicemails naar je te laten mailen werkt ook prima. We hebben geen onbeperkt abonnement en komen op een paar euro per maand uit qua belkosten. Prima te doen dus! De telefoontarieven zijn naar mijn idee niet slecht. Niet super goedkoop, maar ook zeker niet te duur. Telefonie is wat mij betreft gewoon prima in orde.

Ook over internet kan ik niet meer dan tevreden zijn. Ik heb een 50/50Mbit abonnement. In het begin deden de DNS-servers nog wel eens moeilijk toen het netwerk net in gebruik genomen was, maar dat is al lang verleden tijd. De ping is bijna altijd consequent goed. Storingen zijn behoorlijk zeldzaam, maar er is een keer een storing geweest waarna de DHCP-server je fixed IP-adres niet gaf, maar een ander. In de genexis gebieden heeft iedereen standaard een vast IP-adres, omdat de DHCP-server een client altijd hetzelfde adres geeft. Na een storing was dit dus niet zo. Dat was een kwalijk moment. Maar zoals ik al zei: storingen zijn zeldzaam en zeker zo'n groot probleem beschouw ik als incident. De laatste storing is alweer een tijd geleden.
Als er iets te verbeteren valt aan internet, dan is het de sneheid. Ik ben van mening dat de snelheid omhoog moet in verhouding met de prijs om interesant te blijven. De kabelaars hijgen in de nek en het is leuk dat je de 'techniek van de toekomst' hebt met glasvezel, maar daar wordt tot nu toe bar weinig gebruik van gemaakt. Het feit dat bijna alle gebruikers een 100Mbit modem hebben hangen zorgt ervoor dat ik betalen voor een 100Mbit upgrade per definitie onzin vind. Ook 15 euro vind ik teveel. Je haalt de 100Mbit waarschijnlijk in veel gevallen niet omdat TV en telefonie van je snelheid af gaat. Zeker met meerdere mensen in huis en meerder STB's kan het best zo zijn dat je (wat extreem) maar 70Mbit overhoudt. Ik zeg: zet de 100Mbit gewoon open zodat de bandbreedte van je vezel en modem verdeeld kan worden over de verschillende apparaten. En je wordt daarmee meer concurrerend voor de kabel.

Dan hebben we nog televisie en radio. Over analoge radio kan ik ook weer snel zijn: dat werkt gewoon prima. Ik gebruik analoge radio via de tuner van mijn receiver. Digitale radio gebruik ik niet. Ik heb weinig zin om de STB aan te laten staan en de TV aan te moeten zeggen om de STB te kunnen bedienen (bij gebrek aan een schermpje op de STB).
Analoge TV gebruik ik ook niet, dus daar heb ik niet echt een mening over, maar DVB-C vind ik prima werken op de andere TV's in huis. Hoewel ik ook graag betaalde zenders als eredivisie live op andere TV's via DVB-C zou willen bekijken sta ik er dubbel in. Betaalde zenders via DVB-C aanbieden zou waarschijnlijk betekenen dat er conditional access nodig is, wat de noodzaak tot een CAM-module waarschijnlijk introduceert. En ik vind het nu juist net zo fijn dat er geen CAM-module nodig is. De beeldkwaliteit van DVB-C is heel behoorlijk en een nette extra service.
IPTV werkt wat mij betreft ook prima. Omdat ik in een nieuwbouwhuis met veel loze leidingen ging wonen, was het weinig moeite om UTP-kabels te trekken voor IPTV. Ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor iedereen even handig is om te moeten doen. Ik heb zowel een Amino 130M als de 540 gehad en beiden werken naar behoren. De apparaten lopen en liepen maar heel zelden vast. Verhalen over regelmatige vastlopers die in dit topic langskomen herken ik absoluut niet. Ik vind het ook geen probleem om een aparte STB te hebben in dit geval. Ik gebruik de 'nieuwe' afstandsbediening en heb die geprogrammeerd op mijn TV. Ik heb dus maar één afstandsbediening nodig om te TV en STB aan te zetten en kan het volume van de TV ook aanpassen.
De beeldkwaliteit vind ik echt super. Met name de HD-zenders zien er schitterend uit. Ik kan me niet herinneren dat het bij UPC er net zo goed uitzag. Ook opnames in HD zien er schitterend uit. Over opnames gesproken, het opnemen werkt voor mij prima. Ik neem niet zoveel op dus ik heb ook geen behoefte aan geavanceerde features. Maar beter kan het absoluut (zie verderop).
Maar hoewel het hele IPTV gebeuren bij dagelijks gebruik hartstikke goed werkt voor mij, zijn er best wat punten ter verbetering. Overigens hebben andere TV-aanbieders vaak ook genoeg punten ter verbetering, dus uniek is het niet.
Mijn grootste kritiekpunt blijft voor mij de snelheid van de EPG. Je kan simpelweg niet lekker snel door de gids bladeren en ik heb vaak zat dat je al te vaak op de pijltjes van de afstandsbediening gedrukt hebt zodat de gids nog een aantal keer verder scrollt als je de afstandsbediening los laat. In vind de gids bijna onbruikbaar, ook op de snelle hardware van de Amino 540. Hier moet echt wat aan gedaan worden.
Het zou mooi zijn als het opnemen wat intelligenter gaat worden (bijvoorbeeld neem alles van een bepaalde serie op, maar niet de herhalingen) zoals bijvoorbeeld Windows Media Center. Gelukkig wordt hier aan gewerkt en wordt de functionaliteit nog steeds uitgebreid, maar we zijn er nog niet. Ook de mogelijkheid om ondertiteling en/of taal van een opname te kiezen zou fijn zijn. Nu is het onduidelijk wanneer er wel of geen ondertiteling opgenomen wordt. Sommige zenders hebben ondertiteling als je naar de zender kijkt, maar geen ondertiteling als je een opname van dezelfde zender erbij pakt.

Al met al ben ik een tevreden gebruiker. Maar toch rest mij één vraag: wat is het voordeel van glasvezel? Ja, het is het medium van de toekomst, dat is één ding wat zeker is. Maar we hebben de mensen er NU aan? Waarom zou iemand die tevreden bij UPC of Ziggo zit overstappen? Ik kan geen reden verzinnen namelijk. Op dit moment zijn er amper echter voordelen aan glasvezel. De 'geweldige' mogelijkheden worden 0,0 benut. De prijs en de snelheid zijn niet respectievelijk spectaculair laag en hoog. De upload is een stuk hoger dan bij andere aanbieders ja, maar veel mensen hechter hier weinig waarde aan. De TV-dienst is naar mijn mening behoorlijk volwassen geworden de afgelopen tijd, maar wat is de meerwaarde ten opzichte van UPC en Ziggo? Feit is wel dat er nieuwe kabels getrokken moeten worden en nieuwe hardware gekocht moet worden. En wat levert het je EXTRA op ten opzichte van de kabelaars?

Begrijp me niet verkeerd. Nogmaals: ik ben een zeer tevreden klant. Maar waar ik in het begin nog enthousiast iedereen aan het overhalen was om glasvezel te nemen, heb ik toch echt moeite om tevreden klanten van de kabelaars te overtuigen van glasvezel. Ik moet uitleggen dat ze in kabels en apparatuur moeten investeren en er eigenlijk niks extra's voor terug krijgen.

Kortom, ga dat glasvezel eens zijn potentie laten zien! Kom met onderscheidende, spectaculaire dienste waar mensen ook echt op wachten, gooi die snelheid gigantisch omhoog waar kabelaars alleen maar van kunnen dromen! Ga in ieder geval door met vernieuwingen zoals we de afgelopen tijd hebben gezien. Maar hou het niet bij vernieuwingen die nodig zijn om enigszins mee te kunnen komen met de kabelaars, maar ga gebruik maken van glasvezel.

Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen in ieder geval!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR0522 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:08:
[...]

Bedankt voor je reactie Tim. DM verstuurd.
Je hebt reactie ;) - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS Webcare wenst al haar klanten een glashard 2012 toe, op naar de 1Gbit glasvezelverbindingen :) - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:09:
XMS Webcare wenst al haar klanten een glashard 2012 toe, op naar de 1Gbit glasvezelverbindingen :) - Tim
:) Hetzelfde!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als dat zou kunnen... :) Jullie ook alvast een goede jaarwisseling en een fantastisch 2012!

PS.
Mijn vraag lijkt wat ondergesneeuwd: Fiber in "XMS Glasvezel ervaring - XIV" Kijk volgend jaar maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Van hetzelfde, klinkt veelbelovend :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Gezien de 100 MBit discussie van de laatste tijd, wat vinden jullie van dit verhaal?
[Reggefiber] 100Mbit van Concepts ICT in Dordrecht

Zijn er hier XMS mensen die dit eens kunnen (na)testen? Ben wel benieuwd!

Misschien gaat zelf; IPTV, Telefoon EN upload van je 100 MBit af !!! Zou wel een blamage zijn. Ik hoop eigenlijk een beetje dat de poster in het verhaal gewoon een technisch defect in ofwel zijn modem, dan wel straat router heeft zitten, want anders ...... ;(

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
j1nx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:32:
Gezien de 100 MBit discussie van de laatste tijd, wat vinden jullie van dit verhaal?

Misschien gaat zelf; IPTV, Telefoon EN upload van je 100 MBit af !!! Zou wel een blamage zijn. Ik hoop eigenlijk een beetje dat de poster in het verhaal gewoon een technisch defect in ofwel zijn modem, dan wel straat router heeft zitten, want anders ...... ;(
Is het sowieso niet zo dat als je gaat downloaden dat je standaard ook je upload gebruikt? Ik bedoel er moeten constant bevestigingsberichten heen en weer gestuurd worden dat pakketjes ontvangen zijn en dergelijke. Nou lijkt het me sterk dat je inderdaad onderhand net zoveel upload gebruikt als dat je aan het downloaden bent, maar simpelweg vanwege het TCP/IP-protocol kan je volgens mij sowieso al nooit 100Mbit uploaden en download tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

j1nx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:32:

Duh... Ik ga dat hele verhaal niet lezen, veel te lang. Maar er zijn hier zat mensen die 100 Mbit halen of gehaald hebben zonder problemen. Dat (HD)TV en telefoon er af gaat is bekend. Dat je upload er af gaat lijkt mij onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:45:
[...]

Duh... Ik ga dat hele verhaal niet lezen, veel te lang. Maar er zijn hier zat mensen die 100 Mbit halen of gehaald hebben zonder problemen. Dat (HD)TV en telefoon er af gaat is bekend. Dat je upload er af gaat lijkt mij onzin.
Als upload van je 100 MBit afgaat, dan praat je eigenlijk dus over half-duplex. Het lijkt mij ook enorm sterk, daarom mijn vraag of niet iemand eens kan testen die ook een 100 MBit lijn heeft. Het is wat dat betreft een vrij gemakkelijke test.
Luuk1983 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:43:
[...]

Is het sowieso niet zo dat als je gaat downloaden dat je standaard ook je upload gebruikt? Ik bedoel er moeten constant bevestigingsberichten heen en weer gestuurd worden dat pakketjes ontvangen zijn en dergelijke. Nou lijkt het me sterk dat je inderdaad onderhand net zoveel upload gebruikt als dat je aan het downloaden bent, maar simpelweg vanwege het TCP/IP-protocol kan je volgens mij sowieso al nooit 100Mbit uploaden en download tegelijk.
Klopt het TCP/IP protocol maakt gebruik van ACK pakketjes, maar een 100 MBit full-duplex verbinding kan tegelijk versturen en verzenden. Feitelijk heeft een 100 MBit switch 200 MBit throughput.

Overigens zie je die ACK pakketjes niet in je analyse eraf gaan, daar zijn ze te klein voor.

[ Voor 42% gewijzigd door j1nx op 30-12-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ iedereen > bedankt voor jullie medeleven.
Doet mij erg veel goeds de reactie's.

@ Nick > ook gecondoleerd nog.
Doet altijd veel verdriet je naaste familie te moeten missen.

As. zaterdag en zondag doen wij condoleance en maandag mij pa begraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:54:
@ iedereen > bedankt voor jullie medeleven.
Doet mij erg veel goeds de reactie's.

@ Nick > ook gecondoleerd nog.
Doet altijd veel verdriet je naaste familie te moeten missen.

As. zaterdag en zondag doen wij condoleance en maandag mij pa begraven.
Alsnog gecondoleerd, vooral met dit soort maanden is het extra vervelend om dierbaren te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Laatst online: 11-05-2022
Soms mis ik toch mijn schotel. Ik had voor ik naar Glashart ging een schotel antenne. Zo moet ik morgen de concerten op 3sat missen.

Is er bij XMS/Glashart de mogelijkheid om aan te geven welke zenders je graag in het pakket wilt zien? Ik zou graag 3sat ontvangen. Zij hebben regelmatig concertregistraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er iets te melden omtrent het aanbieden van HD via DVB-C? Ik wil gewoon via mijn Samsung D8000 en Cisco DVB-C ontvanger in HD kunnen kijken, niet via een propietary STB. Tot die tijd blijf ik triple play bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:24:
Is er iets te melden omtrent het aanbieden van HD via DVB-C? Ik wil gewoon via mijn Samsung D8000 en Cisco DVB-C ontvanger in HD kunnen kijken, niet via een propietary STB. Tot die tijd blijf ik triple play bij Ziggo.
Ik blijf dual play, digitale tv blijf ik bij Ziggo houden omdat de Publieke omroepen en De commerciele omroepen ook HD in het gratis standaard pakket zitten en ik geen losse decoder meer wil.
Ik gebruik de DVB-C in combi met 3 stuks CI+ Irdeto modules in de tv zelf.
Daarnaast film 1 wat KPN niet kan/wil leveren en zometeen 6 kanalen extra met films en series ( 3 HD en 3 SD van HBO, leverancier van de beste series waaronder True Blood.)
http://www.totaaltv.nl/ni...kanalen_in_Nederland.html
en http://www.hbo.com/
Voorlopig zie ik die nog niet bij XMS verschijnen.
XMS zal toch met 1 GB moeten gaan komen wil ze concurrerend kunnen zijn, op de upload na zie ik nog geen voordelen van kabel t.o.v. glas, de app had Ziggo ook al incl live kijken en ik kan mijn zendervolgorde op de tv zelf instellen.
Nieuwsgroepen doe ik op een eigen account bij News XS ( 120 mbits voor 9,95 met 500 dagen retentie )
Ik onderschrijf het stuk van Luuk1983, XMS is een betrouwbare leverancier,maar tot nu toe komt het "voordeel van glasvezel" niet tot zijn recht,men heeft denk ik de oude coax kabel te vroeg afgeschreven qua mogelijkheden en marketing doet ook weinig,er zijn in mijn straatdeel 6 huizen leeg gekomen, er lagen wel "welkom nieuwe abonnee" brieven van Ziggo maar niet van XMS,men weet niet eens wat dat kastje doet.
Onbekend maakt onbemind.
Ziggo's alles in een extra,met het gratis basispakket digitaal met daarin de publieke en commerciele omroepen in HD en 120 mbits kost 67 euro, + gratis uitzending gemist ( en je krijgt er een HD decoder bij voor 49,95)
XMS komt aan 65,95, (= + 15 voor 100 mbits) maar wat de kosten voor digitale tv en extra pakketten zijn,kan ik op de page niet zien omdat bij pakketten geen extra zender pakketten te zien zijn ( zoals HD pakket en zo.. )
Ik hoop dat XMS zich wat meer en beter ontwikkelt, op de upload na, is ze duurder dan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
(Hear hear)

Op de afstandsbediening van mijn Amino 130 kan ik niet meer de STB of TV knop activeren. DVD knop licht op bij indrukken van toetsen.

- stroom van Animo eraf werkt niet
- reset van afstandsbediening kan niet want tv en/of stb knop gaat niet knipperen na lang indrukken
- nieuwe batterijen geprobeerd
- gegoogled tot ik een ons woog

Mijn zoontje gooit er nog wel eens mee helaas, misschien 1x teveel?

Iemand een suggestie?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
CultFreak schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:05:
(Hear hear)

Op de afstandsbediening van mijn Amino 130 kan ik niet meer de STB of TV knop activeren. DVD knop licht op bij indrukken van toetsen.

- stroom van Animo eraf werkt niet
- reset van afstandsbediening kan niet want tv en/of stb knop gaat niet knipperen na lang indrukken
- nieuwe batterijen geprobeerd
- gegoogled tot ik een ons woog

Mijn zoontje gooit er nog wel eens mee helaas, misschien 1x teveel?

Iemand een suggestie?
Dat was eigenlijk de gehele troubleshoot al.
Zit niks anders op tot een nieuwe afstandbediening bestellen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Toch nog opgelost. TV op andere input zetten, dus niet Stb input. Dan lukt het resetten vd ab wel. Gelukkig.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of een universele afstandsbediening kopen.. ik zag dat mijn logitech harmony 525 nog maar 10 euro kostte... ongelofelijk hoe die electronica prijzen onderuit duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:54:
Of een universele afstandsbediening kopen.. ik zag dat mijn logitech harmony 525 nog maar 10 euro kostte... ongelofelijk hoe die electronica prijzen onderuit duiken.
Maar zijn die ook bruikbaar voor de Amino boxen en alle iptv functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:01:
[...]

Maar zijn die ook bruikbaar voor de Amino boxen en alle iptv functies?
Zeker werkt dat.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kreeg ik nog wel eens een uitnodiging van XMS om deel te nemen aan hun Klantonderzoek maar sinds dat ik vind dat bepaalde dingen slecht werken hoor ikzelf niet meer....
Vreemd is het dan ook niet dat ze altijd zo hoog scoren 8)7

Klantenservice is ronduit slecht en ik hoop er een beetje op dat vannavond bij Joep van het hek xmsnet eens aan de tant gevoel gaat worden.

Zit al weken zo niet maanden met een slecht werkend ESPN steeds maar weer dat haperend beeld is zeer storend.
Ja meneer dat is hier ook we gaan u maandag terug bellen ,nou mooi niet dus....
Bel maar weer zelf oh meneer het is hier inderdaad ook ja dat vertelde ik al maar oke wat gaan we doen?
Ik ga het doorgeven en bellen terug..
Inderdaad beld deze man wel maar kan ons niet verder helpen want de storing ligt niet bij hun maar bij de boer die de kabel beheer .
We zijn weer twaalf dagen verder en het is nog steeds klote.
Heb portaal vanwaar ik het huis huur gemaild maar ook daar hoor je niets van en het maar vreemd vinden dat mensen niet overstappen naar xmsnet.
Het is dat nettoverlies geld gaat kosten maar anders zou ik zo overstappen en indenk dan naar satelliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:57:
...
Zit al weken zo niet maanden met een slecht werkend ESPN steeds maar weer dat haperend beeld is zeer storend.
...
Stuur ipv een beetje te gaan huilen gewoon maandag even een pm naar de Webcare. Die willen je vast wel helpen als de oliebollen en het vuurwerk op zijn: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422018 :)

Edit: Portaal heeft er overigens helemaal niets meer mee te maken.

Edit 2: Voor je e-mail, maak in Mijn.XMSnet één of meer nieuwe e-mail adressen aan en delete alle oude e-mail adressen. (Of wijzigen, weet niet meer exact uit mijn hoofd hoe ik het deed, maar het ging heel simpel, wel iets van 5 minuten wachten tot de computer van XMS alles heeft verwerkt, maar dat zie je in je scherm.) Je factuur-adres verandert automatisch mee. Kies een 'moeilijk' lang e-mail adres en je bent van alle spam af, zelfs met het spam-filter op laag. Ik weet, het is lastig, als je de XMS mail veel gebruikt, om aan iedereen door te geven, maar het werkt echt.

[ Voor 42% gewijzigd door Fiber op 31-12-2011 18:36 . Reden: Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:57:
Vroeger kreeg ik nog wel eens een uitnodiging van XMS om deel te nemen aan hun Klantonderzoek maar sinds dat ik vind dat bepaalde dingen slecht werken hoor ikzelf niet meer....
Vreemd is het dan ook niet dat ze altijd zo hoog scoren 8)7

Klantenservice is ronduit slecht en ik hoop er een beetje op dat vannavond bij Joep van het hek xmsnet eens aan de tant gevoel gaat worden.

Ja meneer dat is hier ook we gaan u maandag terug bellen ,nou mooi niet dus....
Bel maar weer zelf oh meneer het is hier inderdaad ook ja dat vertelde ik al maar oke wat gaan we doen?
Ik ga het doorgeven en bellen terug..
Inderdaad beld deze man wel maar kan ons niet verder helpen want de storing ligt niet bij hun maar bij de boer die de kabel beheer .
We zijn weer twaalf dagen verder en het is nog steeds klote.
Heb portaal vanwaar ik het huis huur gemaild maar ook daar hoor je niets van en het maar vreemd vinden dat mensen niet overstappen naar xmsnet.
Het is dat nettoverlies geld gaat kosten maar anders zou ik zo overstappen en indenk dan naar satelliet
Daar heb je waarschijnlijk weinig aan, omdat dat het bron signaal is.
Kort gezegd: Als de bron kut is, kan glashart media daar weinig aan veranderen.
Enige wat zij kunnen doen is kijken naar een andere feed om door te geven.

edit:
Ik quote maar even een bericht van jou van een poosje geleden:
ben toen ooit weggegaan bij casema (ziggo) omdat toen nasn ook zo slecht was
Het zit hem dus in de bron. Als ESPN zelf een crap stream aan levert, wat verwacht je dan van XMS?
Misschien is het een idee om je toon in verschillende berichten een klein beetje te matigen. het enige wat je komt doen in dit topic is: ESPN beeld is slecht, dus XMS is kut. Terwijl je zelf aangeeft dat de beeld kwaliteit bij ziggo ook slecht was. Misschien een idee om je dan af te vragen dat het gewoon in de slechte feed van ESPN zelf zit, en beide partijen, zowel ziggo als XMS daar weinig aan kunnen veranderen?

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 31-12-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Laatst online: 07-06 00:48
Hier in amersfoort, 3822cx is het allemaal uitgevallen, telefoon, internet en tv... Ik heb de stroom er al een keer 30 minuten vanaf gehad... Iemand?

Ben ik de enige?

Alvast bedankt

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
bodhisatva schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:42:
Hier in amersfoort, 3822cx is het allemaal uitgevallen, telefoon, internet en tv... Ik heb de stroom er al een keer 30 minuten vanaf gehad... Iemand?

Ben ik de enige?

Alvast bedankt
Haal de stroom een half uurtje van de stroom, i.p.v 10 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Amersfoort, 3812, No problem... :)

Is analoge tv ook uitgevallen?

Edit: Als je het bandje van de XMS service telefoon helemaal afluistert dan kun je aan het eind doorschakelen naar een storings monteur.

[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 31-12-2011 20:39 . Reden: Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Laatst online: 07-06 00:48
Analoog werkt inderdaad nog gewoon, helaas de rest niet... Rekenblokje, het is nu ongeveer 55 minuten ten opzichte van de 30 minuten voorheen, voldoet dit aan jouw 10 seconde regel?

Edit: thnx fiber, heb idd iemand aan de lijn gehad, helaas minimaal drie mensen op dezelfde locatie met een identiek probleem voordat er een monteur ingechakeld mag worden

[ Voor 32% gewijzigd door bodhisatva op 31-12-2011 21:20 ]

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Rekenblok schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:35:
Het zit hem dus in de bron. Als ESPN zelf een crap stream aan levert, wat verwacht je dan van XMS?
Een klant mag verwachten dat als XMS adverteert met het doorgeven ESPN dat hij dat dan ook geleverd krijgt. Gewoon tegen de klant zegen dat het niet anders is omdat de leverancier een crap stream aanlevert kan gewoon niet. Je zou toch denken dat XMS en/of Glashart afspraken hebben gemaakt met de leverancier van de streams omtrent de kwaliteit daarvan? Het is aan XMS om dat z.s.m. op te lossen met haar leveranciers.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
ari3 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:35:
[...]Een klant mag verwachten dat als XMS adverteert met het doorgeven ESPN dat hij dat dan ook geleverd krijgt. [...]
Je krijgt het toch ook geleverd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ari3 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:35:
[...]

Een klant mag verwachten dat als XMS adverteert met het doorgeven ESPN dat hij dat dan ook geleverd krijgt. Gewoon tegen de klant zegen dat het niet anders is omdat de leverancier een crap stream aanlevert kan gewoon niet. Je zou toch denken dat XMS en/of Glashart afspraken hebben gemaakt met de leverancier van de streams omtrent de kwaliteit daarvan? Het is aan XMS om dat z.s.m. op te lossen met haar leveranciers.
Je krijgt het ook gewoon aangeleverd, echter bied ESPN (mogelijk) een slechte stream aan.
Bij mij weten kan je als provider een Zender (niet leverancier) niet dwingen om een stream aan te bieden van X aantal mbit. Als het zelfs ziggo ook niet lukt hoe moet glashart media dat dan in godsnaam voor elkaar krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Fiber schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:35:
Amersfoort, 3812, No problem... :)

Is analoge tv ook uitgevallen?

Edit: Als je het bandje van de XMS service telefoon helemaal afluistert dan kun je aan het eind doorschakelen naar een storings monteur.
3812kn had ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mijn nieuwsgroep verkeer komt hier wederom niet hoger als 1.5 mb/s terwijl mijn ftp verkeer naar mijn server wel vrolijk 11.0 mb/s aan tikt.

Meer mensen hier toevallig "last" van dit verschijnsel?

3823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

Rekenblok schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:23:
Mijn nieuwsgroep verkeer komt hier wederom niet hoger als 1.5 mb/s terwijl mijn ftp verkeer naar mijn server wel vrolijk 11.0 mb/s aan tikt.

Meer mensen hier toevallig "last" van dit verschijnsel?

3823
yep; same here. kan amper wat downloaden van usenet. Hier ff kijken leek me de beste oplossing so far :P
3605

22:32 uur : Erhmmm.. nu doet hij het weer; gaat een beetje aan en af.

[ Voor 7% gewijzigd door tomic op 01-01-2012 22:32 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zelfde probleem hier met Hitnews.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
elwinvangestel schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:07:
Soms mis ik toch mijn schotel. Ik had voor ik naar Glashart ging een schotel antenne. Zo moet ik morgen de concerten op 3sat missen.

Is er bij XMS/Glashart de mogelijkheid om aan te geven welke zenders je graag in het pakket wilt zien? Ik zou graag 3sat ontvangen. Zij hebben regelmatig concertregistraties.
Ik zou ook graag bijvoorbeeld BBC One HD, Sky News, Aljazeera English, MTV Live HD toegevoegd zien worden. Nu gaat dinsdag de nieuwe zendernummering in, omdat er "steeds meer kanalen" bij komen, dus dat biedt hoop dat er de komende tijd nog wel toevoegingen zullen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:30:
[...]

XMS zal toch met 1 GB moeten gaan komen wil ze concurrerend kunnen zijn,
Ik stel voor om de "Portaal aansluitingen" te upgraden naar 1GB verbinding.
Twee argumenten:

- Het modem is in de meeste gevallen al 6 jaar oud en dus afgeschreven.
- De "Portaal gebruikers" hebben de meeste last gehad van de kinderziektes en gemaakt tot wat het nu is.

Dus herinvesteren en belonen!! :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:04:
Een ander mooi iets van vrije hardware keuze is:

Waar dan ook TV kunnen kijken, opnames inplannen etc, kan al 7 jaar :)

[afbeelding]
Oeh.. nice wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
wiebo66 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:34:
[...]

Ik stel voor om de "Portaal aansluitingen" te upgraden naar 1GB verbinding.
Twee argumenten:

- De "Portaal gebruikers" hebben de meeste last gehad van de kinderziektes en gemaakt tot wat het nu is.

Dus herinvesteren en belonen!! :) :) :) :) :) :) :) :)
Dat is ook waar, maar zoals ik en andere al eerder zeiden, glas was altijd de grote pluspunt van het verhaal, supersnel en beter dan de rest, maar dat is gewoon niet zo, met Ziggo ben je tegenwoordig sneller en voordeliger uit. Bij XMSnet/Glas krijg je het gevoel dat je qua innovatie niet veel meer hoeft te verwachten. Het hele verhaal XMSnet komt bij mij best amaturistisch over, vanaf de prijsplannen/abonnementen/ tot aan de diensten die her en der bij andere leveranciers worden afgenomen. En als je dan een probleem hebt, zetten ze het door naar de andere leverancier die daar meestal een aantal dagen, zoniet weken overheen laat gaan. Dit is geen fabel, dit heb ik al een aantal keer meegemaakt.

Dat is best jammer, er zitten hele slimme mensen op die helpdesk, het is gewoon jammer dat je van zoveel factoren afhankelijk moet zijn. Administratief, klachtbrief sturen ? kan 3 maanden duren voordat je er uberhaupt reactie op krijgt, bijna een kwartaal dus.

Abonnementen precies hetzelfde, komen nu eens met een upgrade naar "zogenaamd 100 mbit" (in mijn geval dan) voor 15 eu, betaalbaar :) maar concurerend NEE nog steeds niet, vanwege de snelheid niet en vanwege het oude modem al helemaal niet.

En hoe langer XMS op dit houtje doorgaat, hoe verder ze gaan achterlopen en misschien wel klanten gaan verliezen.

Benut het glas! het heeft al zoveel gekost om het aan te leggen! Maak het dan ook speciaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op maandag 02 januari 2012 @ 06:59:
[...]

Dat is ook waar, maar zoals ik en andere al eerder zeiden, glas was altijd de grote pluspunt van het verhaal, supersnel en beter dan de rest, maar dat is gewoon niet zo, met Ziggo ben je tegenwoordig sneller en voordeliger uit. Bij XMSnet/Glas krijg je het gevoel dat je qua innovatie niet veel meer hoeft te verwachten. Het hele verhaal XMSnet komt bij mij best amaturistisch over, vanaf de prijsplannen/abonnementen/ tot aan de diensten die her en der bij andere leveranciers worden afgenomen. En als je dan een probleem hebt, zetten ze het door naar de andere leverancier die daar meestal een aantal dagen, zoniet weken overheen laat gaan. Dit is geen fabel, dit heb ik al een aantal keer meegemaakt.

Dat is best jammer, er zitten hele slimme mensen op die helpdesk, het is gewoon jammer dat je van zoveel factoren afhankelijk moet zijn. Administratief, klachtbrief sturen ? kan 3 maanden duren voordat je er uberhaupt reactie op krijgt, bijna een kwartaal dus.

Abonnementen precies hetzelfde, komen nu eens met een upgrade naar "zogenaamd 100 mbit" (in mijn geval dan) voor 15 eu, betaalbaar :) maar concurerend NEE nog steeds niet, vanwege de snelheid niet en vanwege het oude modem al helemaal niet.

En hoe langer XMS op dit houtje doorgaat, hoe verder ze gaan achterlopen en misschien wel klanten gaan verliezen.

Benut het glas! het heeft al zoveel gekost om het aan te leggen! Maak het dan ook speciaal!
Mik, deze post ben ik het helemaal mee eens. Is wel een quote waard, zodat hij niet verloren kan gaan.

De glasvezel providers lopen gewoon steeds achter de feiten aan. Ze reageren alleen op wat de kabels providers doen. De techniek laat het juist toe om het anders om te doen. Laat de kabel boeren maar achter de glasvezel mensen aan proberen te rennen.

Waar ik twee jaar geleden nog met een big smile tegen iedereen vertelde dat ik glas had, zeg ik nu alleen nog maar dat ik XMS heb. Trots ben ik al lang niet meer op mijn verbinding, en al veel langer niet meer op mijn provider.

De 100 MBit laat ik ook maar schieten. Kijk eerst de kat wel uit de boom of de lijn niet stiekum half-duplex is en wacht de gebruikers ervaringen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Mik, deze post ben ik het helemaal mee eens. Is wel een quote waard, zodat hij niet verloren kan gaan.

De glasvezel providers lopen gewoon steeds achter de feiten aan. Ze reageren alleen op wat de kabels providers doen. De techniek laat het juist toe om het anders om te doen. Laat de kabel boeren maar achter de glasvezel mensen aan proberen te rennen.

Waar ik twee jaar geleden nog met een big smile tegen iedereen vertelde dat ik glas had, zeg ik nu alleen nog maar dat ik XMS heb. Trots ben ik al lang niet meer op mijn verbinding, en al veel langer niet meer op mijn provider.

De 100 MBit laat ik ook maar schieten. Kijk eerst de kat wel uit de boom of de lijn niet stiekum half-duplex is en wacht de gebruikers ervaringen af.
Helaas is het nog niet mogelijk over te gaan op 100 mbits voor 15 euro,had daar stiekum op gehoopt,zou wel een Rekenblok stunt zijn,gewoon wachten tot iedereen roept "waar blijft die 100 mbits voor 15 euro" en dan roepen "het is er al".
Maar nee :|
Het verhaal van Mik sluit aan wat ik al een tijdje zeg en waar ik ook regelmatig op ben afgeschoten.
XMS/Reggefiber is gewoon dezelfde harde zakelijke provider geworden als de andere KPN providers.
Qua nivo te vergelijken met UPC/Ziggo enz.
Dat was niet zo,maar de kabelproviders hebben een enorme inhaalslag gemaakt en zitten op hetzelfde nivo.
Alleen lijkt het alsof XMS een beetje in slaap is gesukkeld,terwijl de kabel providers doorgaan.
Dat,de snelste, is stiekum aan weggezakt en ook van de page zo'n beetje afgevoerd.
XMS is gewoon een,nog steeds,redelijk actuele provider, alleen de een doet het over glas en de ander over coax.
De een is hier sneller mee, de ander daar.
Alleen vind ik dat XMS zeker het afgelopen jaar wat terughoudender is geweest en meer het accent heeft gelegd op het halen van meer aansluitingen dan het aanbieden van diensten.
Ik denk dat men de kabelaars drastisch heeft onderschat toen men de 100 mbits drg's en centrale's heeft gebouwd.
Ik heb xms vanaf 2007,hier in Leiden was analoog enorm slecht,en het enige schokkende dat ik in al die jaren ooit heb meegemaakt was een snelheidsverhoging van 20 naar 50 mbit en het invoeren van digitale tv.
Elke andere dienst ging ook gepaard met een prijsverhoging waardoor de concurrent met een gemiddeld zelfde aanbod alleen goedkoper is geworden.

Ik hoop dat 2012 voor XMS en de klanten een jaar van ommeslag gaat worden,want we mogen dan wel een HSL als medium hebben, zolang er een stoomtrammetje voorhangt die hem trekt,heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op maandag 02 januari 2012 @ 06:59:
[...]

Dat is niet waar, De klachten afdeling is tegenwoordig uitgebreid, en meestal krijg je nu een antwoord binnen een week. Onzin, die 3 maanden die jij stelt. ;)
Half-duplex? Je verbinding is gewoon full duplex hoor :)
Mijn 100/100 verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/344079.png

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 02-01-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
wiebo66 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:34:
Zo makkelijk gaat dat niet, het portaalnetwerk heeft een compleet andere structuur dan de huidige netwerken. Ombouwen naar genexis 1gbit is een complex (en duur) proces. Niet alleen moet je de centrales compleet verbouwen, je moet ook bij alle bewoners langs gaan om de hardware aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:25:
[...]
Half-duplex? Waar haal je dat nou weer vandaan.
Je verbinding is gewoon full duplex hoor :)
Bij deze ontkracht:
[afbeelding]
Top Rekenblok! Was inderdaad een verkapte; nogmaals, kan iemand met 100 MBit het aub testen ;)

Het leek me al zeer sterk en hoopte ook gewoon dat het een hardware error was bij de gebruiker.

Verder, de rest van de verhalen, ben ik het nog steeds mee eens ;)
denan schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:51:
[...]

Zo makkelijk gaat dat niet, het portaalnetwerk heeft een compleet andere structuur dan de huidige netwerken. Ombouwen naar genexis 1gbit is een complex (en duur) proces. Niet alleen moet je de centrales compleet verbouwen, je moet ook bij alle bewoners langs gaan om de hardware aan te passen.
Had daar dan ook 6 jaar geleden aangedacht! en is afschrijving er niet juist voor dat je theoretisch elk jaar geld opzij zet voor de vervanging van de hardware als het daar aan toe is?

[ Voor 34% gewijzigd door j1nx op 02-01-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

<delete post>

[ Voor 96% gewijzigd door j1nx op 02-01-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
j1nx schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:56:
Had daar dan ook 6 jaar geleden aangedacht! en is afschrijving er niet juist voor dat je theoretisch elk jaar geld opzij zet voor de vervanging van de hardware als het daar aan toe is?
Klopt, maar dat gaat meer op voor hardware die binnen je eigen domein staat. Hardware in het klantdomein is een stuk lastiger te vervangen, ik hoef jou natuurlijk niet uit te leggen wat een complexe logistieke operatie het is om (laten we een klein gebiedje pakken) 18k aansluitingen opnieuw te maken. Ik weet uit ervaring dat zelfs bij batches van 100 woningen het inplannen van monteursbezoeken een hel is. 1 op de 4 is niet aanwezig op de afgesproken tijd. :P

Verder was de wereld 6 jaar geleden natuurlijk heel anders, toen standaard met Gbit hardware uitrollen was een duur verhaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:07:

Ja dat is mogelijk, wij monitoren hoeveel vraag er is naar een bepaalde zender. Wanneer er veel vraag is kijken wij of het mogelijk is deze zender toe te voegen. Ik geef jouw verzoek voor 3sat door. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:13:
[...]

Klopt, maar dat gaat meer op voor hardware die binnen je eigen domein staat. Hardware in het klantdomein is een stuk lastiger te vervangen, ik hoef jou natuurlijk niet uit te leggen wat een complexe logistieke operatie het is om (laten we een klein gebiedje pakken) 18k aansluitingen opnieuw te maken. Ik weet uit ervaring dat zelfs bij batches van 100 woningen het inplannen van monteursbezoeken een hel is. 1 op de 4 is niet aanwezig op de afgesproken tijd. :P
Vraag is ook of je het zo moet doen,de klant die geen +100 mbits wil hoeft ook niet vervangen te worden, de klant die het erg graag wil,zal ook graag thuis zijn.
Ik geef een grootschalige omruilactie hier in deze wijk in elk geval weinig kans,dan zit je met de 1 op 4 nog erg laag.
De centrale en pop upgraden en thuis alleen op verzoek, er hangen heel wat oude drg's 100 mbit nutteloos in meterkasten,het zou heel erg duur worden om die te vervangen voor 1 gbits kasten die toch ook niet gebruikt worden.
Zo doet Ziggo het ook niet,de normale klant die geen hoge snelheid wil,houdt zijn oude modem, alleen de klant die >100 wil krijgt een nieuw modem.

@Webcare, is al bekend wanneer je 100 mbits voor 15 piekjes kan krijgen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 02-01-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:51:
[...]
Mogen we de migraties van het afgelopen jaar wel als een eerste stap zien?
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:31:
[...]
Ja dat is mogelijk, wij monitoren hoeveel vraag er is naar een bepaalde zender. Wanneer er veel vraag is kijken wij of het mogelijk is deze zender toe te voegen. Ik geef jouw verzoek voor 3sat door. - Sophie
Ik stem voor de diverse buitenlandse commerciële zenders zoals bijvoorbeeld het Vlaamse VTM en het Engelse ITV. Het Amerikaanse HBO zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
Inderdaad HBO zou geweldig zijn..

(Hoeveel meldingen moet je hiervoor hebben, dan regelen we die wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

sjansen schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:57:
Inderdaad HBO zou geweldig zijn..

(Hoeveel meldingen moet je hiervoor hebben, dan regelen we die wel.)
Kom maar op met HBO (wel HD natuurlijk)
En TEN Australia

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 02-01-2012 16:03 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Als jullie nu met zijn alle eerst een paar dagen zender namen verzamelen om dan daarna die namen in een poll te gieten, dan kun je daarna concrete nummers aanbieden aan de webcare.

Volgens mij heeft het tweakers forum alle dingen in huis om dat netjes te doen, zonder dat er gesjoemeld kan worden.

Overigens snap ik dat heb upgraden erg duur is, maar soms moet je eerst zaaien om te kunnen oogsten !!!

Heb het gevoel dat de laatste tijd er voornamelijk geoogst moet worden en niet zo heel veel gezaaid. Vervang de wijkcentrales en pas de thuis sekties aan on demand. Dat is een investering voor de toekomst. Je zal uiteindelijk toch eraan moeten geloven. Beter nu als investering om de kabel boeren een loef te steken, dan later (te laat) als reaktie op wat de kabel boeren doen.

Pro-aktief i.p.v. Reaktief

Dat geld moet je uitgeven ja, maar het is een investering niet echt een kosten post. Overigens kan je als bedrijf toch beter je geld als investment gebruiken. Als je het als winst in de boeken zet, komt meneer de fiscuus weer op bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik vind wel we niet moeten vergeten wat er de laatste tijd drastisch verbeterd en veranderd is. Qua investeren vind ik het oneerlijk om te zeggen dat ze helemaal stil zitten. Even los van het feit dat sommige verbeteringen hard nodig waren om bij te blijven, vind ik wel dat er goed gewerkt wordt. Daarnaast moeten we niet vergeten dat XMS/glashart media relatief hele kleine spelers zijn in verhouding met de kabelboeren. Ik denk dat de kabelboeren wel iets meer geld hebben om te investeren.

Maar ga na: nieuwe gids, nieuwe afstandsbediening, introductie van PVR decoders, introductie videotheek, mozaïek, dalijk de ipad app. En zo heb ik vast nog wel een paar dingen vergeten.

En ik vind XMS nog steeds een prima provider, laat dat ook nog eens gezegd worden. Maar ik ben kritisch tevreden, zoals mijn betoog van laatst. Ik vind dat ze het prima op orde hebben, het kan absoluut beter, maar glasvezel heeft maar een enkel voordeel (ping en upload) t.o.v. de kabel op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:03:
[...]

Kom maar op met HBO (wel HD natuurlijk)
Voorlopig hebben die alleen een deal met Ziggo,maar het ligt ook wel aan de prijsstelling denk ik.
Ze hanteren in elk geval een zelfde soort constructie als Film 1, een minimaal aantal afnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:24:
[...]

Voorlopig hebben die alleen een deal met Ziggo,maar het ligt ook wel aan de prijsstelling denk ik.
Ze hanteren in elk geval een zelfde soort constructie als Film 1, een minimaal aantal afnames.
Dan ga ik nog een tijdje door met VPN in de US ;)
Iemand nog een Australische proxy die werkt met TEN?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Luuk1983 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:32:

Maar ga na: nieuwe gids, nieuwe afstandsbediening, introductie van PVR decoders, introductie videotheek, mozaïek, dalijk de ipad app. En zo heb ik vast nog wel een paar dingen vergeten.
Precies wat ik zeg; Reaktief ipv Pro-aktief

Al die features zijn als reaktie op wat de concurentie bied inclusief de ipad app. Zo ook de prijs verlaging van de 100 MBit, dat is ook als reaktie op de prijs verhouding met de 120 MBit van de kabelaars.

Afgezien van de upload (die een hoop mensen gestoken kan worden) is er NIETS wat de glasvezel beter maakt als de kabel !

En dat is zonde, want laten we niet vergeten dat we praten over glasvezel. GLASVEZEL jongens !!! Snelheden mogelijk van GBit(s). Streamingen mogelijkheden van weet ik veel. Maak een deal met rijkswaterstaat om alle verkeers camera te kunnen bekijken alvorens je naar werk rijd. Maak een deal met het KNMI voor een real time streaming sateliet verbinding om te kijken wat de neerslag en dergelijke doet. Kom met webcam pakketten die je eenmaal aangesloten op je pakket front toegang geven via een portal. Video bellen. IPv6. Glasvezel only mega lage ping gameservers. Weet ik veel wat ..........

Maar doe iets wat de andere providers niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Heeft iemand toevallig een JMACX document dat recenter is dan versie 112?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

j1nx schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:33:
[...]

Afgezien van de upload (die een hoop mensen gestoken kan worden) is er NIETS wat de glasvezel beter maakt als de kabel !
Toch wel :P

Uiteindelijk loopt (Capaciteit) de kabel vol.