Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier over een upgrade van een bestaand internetabonnement. De prijs van €15 komt bovenop de huidige maandelijkse kosten. Sorry voor de eventuele onduidelijkheid. -TimVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:27:
Aankondiging 100Mbit voor €15 via Mijn XMS
Vanaf eind volgende week zal het mogelijk zijn om via Mijn XMS de 100Mbit upgrade te bestellen voor €15, dus nog even wachten maar het komt er aan-Tim
Hey, cool! Moet ik ook maar eens een accountje aanmaken, kunnen we jullie 24/7 lastig vallen...Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:05:
Wij zijn nu ook live op twitter! # XMS_Webcare - Sophie
Edit: Die nieuwe software van de A110 is trouwens echt een heel stuk sneller! Een verademing!Fiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:29:
Waar ik me eigenlijk nog steeds een beetje aan stoor, nu we het toch over aanvullende informatie hebben...:
Ik gebruik zeer frequent de Mini EPG en dan kun je met de blauwe knop de extra info bekijken. Dat werkt prima, maar er zijn nog zeker 3 dingen mis mee.Zou daar nog eens iemand naar kunnen kijken? Zou erg fijn zijn!
- Bij films ontbreekt het jaartal consequent. Erg storend.
- De informatie is niet scrollbaar, waardoor het onderste deel, met de acteurs meestal, soms wegvalt. Is ook niet handig.
- Bij series ontbreekt het serie nummer bijna altijd. Bijvoorbeeld: Dexter, Serie 3, Aflevering 7.)
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 03-01-2012 12:17 . Reden: Edit: ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Als je maar wel weet dat Webcare ook via Twitter alleen tussen 09:00 en 17:00 aan het werk isFiber schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:15:
[...]
Hey, cool! Moet ik ook maar eens een accountje aanmaken, kunnen we jullie 24/7 lastig vallen...
Het probleem met de mini EPG is aangekaart bij de netwerkbeheerder. - Tim
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 12:18 ]
Nieuwe zenderindeling is prima, maar wat jammer dat ik nu alleen nog mijn eigen lokale zender kan zien.
En hoe zit dat met bestaande klanten die al gebruik maken van de 100Mbit upgrade ( Nu voor 30 eu p/mnd ) ? Ik ga er stiekem van uit dat dit voor bestaande klanten vanaf dat moment automatisch ook zo veel kost ?Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:27:
Aankondiging 100Mbit voor €15 via Mijn XMS
Vanaf eind volgende week zal het mogelijk zijn om via Mijn XMS de 100Mbit upgrade te bestellen voor €15, dus nog even wachten maar het komt er aan-Tim
Bvd voor je reactie!
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
Verwijderd
Dat heb je goed. Ook voor bestaande klanten gaat de prijs voor de 100Mbit upgrade automatisch naar 15 euro per maand. - SophieGhost(NL) schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:24:
[...]
En hoe zit dat met bestaande klanten die al gebruik maken van de 100Mbit upgrade ( Nu voor 30 eu p/mnd ) ? Ik ga er stiekem van uit dat dit voor bestaande klanten vanaf dat moment automatisch ook zo veel kost ?
Bvd voor je reactie!
Vergeet niet dat dit maar tot op zekere hoogte kan. De kabels die in de grond liggen veranderen niet, dus de segmenten blijven tot op zekere hoogte even groot.Nick39 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:30:
[...]
Voorlopig bieden, en halen die ziggo jongens hier wel die >100 mbit en ben ik zelfs even overgegaan omdat news bij XMS niet vooruit te branden is.
De download wordt bij Ziggo nu verdeeld over 6 kanalen ,er zijn andere loadbalancers geplaatst en de wijken en straten worden over meer kasten verdeeld dan eerst het geval was.
Ik neem aan dat je met hier Leiden bedoelt. Leiden is een grote stad. Het mooie is dat grote steden juist om die beredenering toch minder aangesloten worden door Reggefiber. Je ziet juist in de uit de kluiten gewassen boerendorpen dat glasvezel goed loopt. Kijk bijvoorbeeld naar Wijchen en kerkdorpen.Dat een boerendorpje nog op de oude manier aan elkaar is geknoopt kan zijn maar hier loopt het echt niet meer vol.
Je hoort me ook niet roepen dat Ziggo slecht is. Maar je vergist je dat er in de verste verte geen glasvezel ligt. Neem een kijkje op de kaart van www.reggefiber.nl en je ziet er veel middelgrote gebieden tussen zitten.Als het allemaal zo bar en boos was, was Ziggo niet en door Tweakers tot beste internet provider benoemd ( gouden steeksleutel) en door de consumentenbond.
Je verhaal zal op sommige plaatsen en dorpen echt nog wel kloppen,maar daar loopt in de verste verte geen XMS kabel voorbij.
Het zijn geen oude koeien. Het netwerk van kabelaars is in segmenten opgebouwd en dat heeft zo zijn voor en nadelen. De snelheidsproblemen zijn inherent aan de gebruikte techniek. Hoe zwaarder het netwerk lokaal belast wordt, hoe meer problemen je krijgt in de segmenten. Je ziet dit op dit moment voornamelijk in de upload. Dit is echt een zorgenkindje voor kabelaars. Er zullen de komende jaren meer en meer diensten ook van upload gebruik maken en als dit gaat inkakken houd je weinig meer over.Ik ben geen Ziggo PR man of FAN maar er worden hier wel heel veel oude koeien verhalen uit de sloot gehaald om de vezel te verdedigen, en al zou Ziggo het een keer niet halen,dan is de prijs er ook naar, maar voorlopig heb ik de afgelopen 2 weken al heel wat keren naar Ziggo terug moeten gaan omdat poort 119 bij XMS per ongeluk ga ik vanuit, geknepen wordt.
Dat ik werk voor een ISP op glasvezel heeft natuurlijk wel het e.e.a. met mijn visie te maken en eerlijk gezegd ben ik van mening dat alle kabelaars en alle glasvezel ISP's een goede portfolio hebben met elk hun voor en nadelen.
Offtopic, maar dat vind ik ook volledig terecht.fiberdordrecht schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:09:
[...]
Mooi verhaal, Ziggo wil analoog liefst weg waarom meer capaciteit voor digitaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 03-01-2012 12:28 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
TopVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:25:
[...]
Dat heb je goed. Ook voor bestaande klanten gaat de prijs voor de 100Mbit upgrade automatisch naar 15 euro per maand. - Sophie

Bedankt voor je reactie!
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
Stuk beter inderdaad. Alleen 13th Street en Journaal 24 zit nog een beetje 'ver weg'.elwinvangestel schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:21:
Nieuwe zenderindeling is prima, maar wat jammer dat ik nu alleen nog mijn eigen lokale zender kan zien.
Lokaal is in Amersfoort ook drie keer niks. Gelukkig hebben we nog wel alle provinciale zenders, en bijvoorbeeld AT5 en Rijnmond is ook gelukkig niet geschrapt. Dus wat mij betreft valt de schade mee.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het gaat natuurlijk ook maar den dele om wat technisch nou superieur is: Coax of Glas. Theoretisch natuurlijk dat laatste maar praktisch, als je kijkt naar kinderziektes en ook organisatorisch aanloopproblemen, dan ligt Coax duidelijk een aantal jaren voorop.
Zeker als ik in Ziggo gebied zou worden, dan zou ik me ook ten zeerste afvragen of ik wel glas nodig heb (Ziggo levert tenminste digitaal, en de belangrijke zenders zelfs in HD, in het basispakket). Helaas woon ik in UPC gebied en daar hoef ik echt niet lang na te denken over het nemen van glasvezel, zelfs als dat in het begin wat ergernissen en kinderziektes kost.
Het valt me wel op dat in dit topic relatief veel Leidenaren zitten, en dan met name Leidenaren die XMS al vanuit het Portaal-tijdperk kennen. En die XMS ook echt nog als XMS aanspreken. Terwijl XMS steeds meer een kleine spil vormt binnen Reggefiber en Glashart Media en dat, behalve in voormalig Portaal-gebieden, XMS slechts een kleine rol speelt te midden van andere ISP's.
Wat glasvezel sowieso een goede zaak maakt, is dat er eindelijk op het gebied van echt breedband serieuze concurrentie is. Ziggo had wellicht alle handreikingen en upgrades van de afgelopen jaren ook niet gedaan als er geen concurrentie-zwaard boven hun hoofd hing te bungelen......
Nu moet alleen UPC nog 'het licht' zien
.
Zeker als ik in Ziggo gebied zou worden, dan zou ik me ook ten zeerste afvragen of ik wel glas nodig heb (Ziggo levert tenminste digitaal, en de belangrijke zenders zelfs in HD, in het basispakket). Helaas woon ik in UPC gebied en daar hoef ik echt niet lang na te denken over het nemen van glasvezel, zelfs als dat in het begin wat ergernissen en kinderziektes kost.
Het valt me wel op dat in dit topic relatief veel Leidenaren zitten, en dan met name Leidenaren die XMS al vanuit het Portaal-tijdperk kennen. En die XMS ook echt nog als XMS aanspreken. Terwijl XMS steeds meer een kleine spil vormt binnen Reggefiber en Glashart Media en dat, behalve in voormalig Portaal-gebieden, XMS slechts een kleine rol speelt te midden van andere ISP's.
Wat glasvezel sowieso een goede zaak maakt, is dat er eindelijk op het gebied van echt breedband serieuze concurrentie is. Ziggo had wellicht alle handreikingen en upgrades van de afgelopen jaren ook niet gedaan als er geen concurrentie-zwaard boven hun hoofd hing te bungelen......
Nu moet alleen UPC nog 'het licht' zien
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Is er al wat bekend over het schokkerige effect wat bij Canvas/KetnetHD het geval is.
Ik gebruik een M532 die daar "last" van heeft.
De stream via VLC geeft geen problemen.
Verwijderd
De HD versie van deze zenders heeft problemen, GHM geeft aan dat het een hardnekkig probleem is en adviseert haar klanten voorlopig de SD versie te bekijken. Zodra er meer informatie bekend is wordt het door Webcare doorgegeven. -Timmarigo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:24:
Is er al wat bekend over het schokkerige effect wat bij Canvas/KetnetHD het geval is.
Volledig off topic verder maar ook onnodig, Ziggo hoeft dit niet, Ziggo kan net als XMS gewoon IPTV gebruiken waardoor analoog kan blijven zoals het moet,maar omdat er zoveel DVB-C decoders en tv's zijn zou dit erg klant onvriendelijk zijn.fiberdordrecht schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:09:
[...]
Mooi verhaal, Ziggo wil analoog liefst weg waarom meer capaciteit voor digitaal.
Diverse providers hebben helemaal geen analoge tv meer.
De Nederlandse overheid heeft allang haar analoge tv uitzendingen gestopt,zonder decoder kan je het niet meer zien.
caiway is ook volledig IN EEN KEER gestopt met alle analoge netten.
En dan gaat iemand schreeuwen dat Ziggo 5 zenders wegdoet,waarvan 2 eigen netten.
XMS besteed ook geen geld meer aan analoge tv, en stopt ook alles in dvb-c.
Analoge tv is exit, en het is alleen een service van XMS en de kabelaars dat ze het nog aanbieden,op elke analoge plaats passen 6 tot 8 SD zenders met 3x betere kwaliteit.
@Mojo, ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten.
Ik ben niet tegen/pro XMS, net zoals ik dat tegen welke andere provider dan ook ben,maar er cirkelen zoveel niet up to date stokpaardjes rond en dat wil ik rechtzetten.
Ik denk ook dat ik een van de weinige ben,die beide actief gebruik,dus zowel mijn fiber aansluiting als mijn Coax aansluiting (heb ook nog 4 schotels) dus ik kan goed vergelijken..
Nuon is ook een test begonnen met internet via het electriciteitsnet via pulsmodulatie tussen nul en aarde is er een 300/300 mbits verbinding opgezet tussen Rijswijk en Utrecht (pilot).
Met dat de kleine dorpjes geen glasvezel in de buurt hebben liggen bedoel ik meer een aansluiting,niet zozeer dat de Fiber er niet ligt,maar ik weet ook dat o.a. Ziggo in de niet te verre toekomst glasvezelaansluitingen voor particulieren gaat aanbieden.
Over een aantal jaren is alles Fiber to the home,alleen wil men nu het coax nog ff uitmelken.
@Webcare dus per 16 januari kan iedereen een upgrade nemen van 50 -> 100 voor 15 euro ?
[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 03-01-2012 13:49 ]
@Nick39: Het enige verschil tussen Caiway en Ziggo is: Caiway geeft het basis pakket gewoon -onversleuteld- door... en bovendien wordt (voor zover ik weet) een beperkt aantal zenders ook nog in DVB-T vorm door gegeven.
Daardoor hebben ze het voor een enorm groot publiek zo laagdrempelig mogelijk gemaakt om in te stappen op digitaal: Steeds meer TV's hebben een ingebouwde dvb-c tuner en nog meer TV's (ook de kleinere voor de slaapkamer) hebben DVB-T. Bovendien geen gedoe met smartcards en CAM's die je moet huren of kopen. Plus de grote verscheidenheid aan el cheapo digitale FTA ontvangers die je kan kopen als je TV geen digitale tuner heeft.
Ziggo (maar bij UPC nog 10x zo erg met totaal gesloten systemen) laat een zekere drempel bestaan omdat ze zo nodig willen tellen hoe veel mensen digitale TV gebruiken.
Dus tsja, of het nou stokpaardjes zijn of niet.... Ziggo en UPC mogen ook gewoon de hand in eigen boezem steken. Juist de traditionele consumenten, zowel in steden maar in het bijzonder ook in kleinere dorpjes, houden aan "de kabel" vast vanwege de mogelijkheid om eenvoudig extra TV's aan te sluiten.
Zowel bij UPC als KPN ITV/Glasvezel als Tele2 en in mindere mate ook Ziggo moet je bij gebrek aan analoog moeilijk doen. UPC staat op dit moment zelfs niet meer dan 1 extra settopbox toe
.
Daardoor hebben ze het voor een enorm groot publiek zo laagdrempelig mogelijk gemaakt om in te stappen op digitaal: Steeds meer TV's hebben een ingebouwde dvb-c tuner en nog meer TV's (ook de kleinere voor de slaapkamer) hebben DVB-T. Bovendien geen gedoe met smartcards en CAM's die je moet huren of kopen. Plus de grote verscheidenheid aan el cheapo digitale FTA ontvangers die je kan kopen als je TV geen digitale tuner heeft.
Ziggo (maar bij UPC nog 10x zo erg met totaal gesloten systemen) laat een zekere drempel bestaan omdat ze zo nodig willen tellen hoe veel mensen digitale TV gebruiken.
Dus tsja, of het nou stokpaardjes zijn of niet.... Ziggo en UPC mogen ook gewoon de hand in eigen boezem steken. Juist de traditionele consumenten, zowel in steden maar in het bijzonder ook in kleinere dorpjes, houden aan "de kabel" vast vanwege de mogelijkheid om eenvoudig extra TV's aan te sluiten.
Zowel bij UPC als KPN ITV/Glasvezel als Tele2 en in mindere mate ook Ziggo moet je bij gebrek aan analoog moeilijk doen. UPC staat op dit moment zelfs niet meer dan 1 extra settopbox toe

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik kan hier nog steeds kijken naar alle regionalen, inderdaad Wychen TV etc kan ik nu niet meer zien, maar die zag ik ook alleen maar bij het zappen.elwinvangestel schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:21:
Nu nog de mogelijkheid een favorietenlijst aan te maken
En nog steeds geen SBS6, Veronica en Net5 in HD
[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 03-01-2012 14:21 ]
GerkeP
@Eymey
Alles heeft natuurlijk ook te doen met rechten,hoewel ik een onversleuteld basispakket zou toejuichen.
Officieel kun je bij Ziggo 3 smartcards/decoders via de site aanvragen,via de helpdesk 5.
Zoveel hebben wij er ook in gebruik.
Via Glas kun je er geen 5 nemen,omdat je dan grotendeeld je bandbreedte hebt verbruikt voor internet.
Caiway gebruikt de dvb-t band voor een beperkt basispakket waar je toen gratis decodertjes voor kon kopen,om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken.
In mijn Casema tijdperk mocht je maar 1 tv aansluiten, een splitter mocht niet, wilde je een tweede toestel aansluiten dan moest je daarvoor een tweede aansluiting nemen,dat deed geen hond natuurlijk maar ze konden het ook niet voorkomen.
Wat je andere vragen/opmerkingen betreft, XMS is voor mij nog steeds XMS en de grote aantal Leidenaren verklaart zich doordat zonder Portaal er eigenlijk geen XMS zou zijn.
Portaal was een rijke onderneming die een deel van haar inkomsten terug moest geven aan de huurders, en heeft toen besloten een Glasvezelnetwerk aan te leggen.
(slim,je geeft iets terug en je houdt toch je waarde) maar wat heb je aan een glasvezelnetwerk, als er niets op zit, daarom is toen XMS opgericht die dus ging zorgen voor de diensten op de vezel.
TV kocht men via Lijbrandt, internet ging via InterNLnet, Telefonie via Telio en netwerk beheerder eigenaar was geloof ik de GNEM.
Leiden was een enorm project,maar je zou kunnen zeggen dat er zonder Portaal?Dudok woningen er ook geen XMS zou zijn geweest.
Alleen zijn er sinds 2005 toen onze stuurgroep werd opgericht,en nu zoveel overnames en fusies geweest,dat ik nu de rol van Portaal niet meer weet ( mogelijk alles verkocht) maar daarom blijft XMS dus XMS, het was een verzamelnaam, een doorverkoper van diensten,dat uiteindelijk is uitgegroeid tot wat het nu is.
Maar terug on topic.. zie hier nog steeds niemand van webcare reageren met een officiele datum en een verklaring waarom poort 119 steeds zo raar doet.
Alles heeft natuurlijk ook te doen met rechten,hoewel ik een onversleuteld basispakket zou toejuichen.
Officieel kun je bij Ziggo 3 smartcards/decoders via de site aanvragen,via de helpdesk 5.
Zoveel hebben wij er ook in gebruik.
Via Glas kun je er geen 5 nemen,omdat je dan grotendeeld je bandbreedte hebt verbruikt voor internet.
Caiway gebruikt de dvb-t band voor een beperkt basispakket waar je toen gratis decodertjes voor kon kopen,om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken.
In mijn Casema tijdperk mocht je maar 1 tv aansluiten, een splitter mocht niet, wilde je een tweede toestel aansluiten dan moest je daarvoor een tweede aansluiting nemen,dat deed geen hond natuurlijk maar ze konden het ook niet voorkomen.
Wat je andere vragen/opmerkingen betreft, XMS is voor mij nog steeds XMS en de grote aantal Leidenaren verklaart zich doordat zonder Portaal er eigenlijk geen XMS zou zijn.
Portaal was een rijke onderneming die een deel van haar inkomsten terug moest geven aan de huurders, en heeft toen besloten een Glasvezelnetwerk aan te leggen.
(slim,je geeft iets terug en je houdt toch je waarde) maar wat heb je aan een glasvezelnetwerk, als er niets op zit, daarom is toen XMS opgericht die dus ging zorgen voor de diensten op de vezel.
TV kocht men via Lijbrandt, internet ging via InterNLnet, Telefonie via Telio en netwerk beheerder eigenaar was geloof ik de GNEM.
Leiden was een enorm project,maar je zou kunnen zeggen dat er zonder Portaal?Dudok woningen er ook geen XMS zou zijn geweest.
Alleen zijn er sinds 2005 toen onze stuurgroep werd opgericht,en nu zoveel overnames en fusies geweest,dat ik nu de rol van Portaal niet meer weet ( mogelijk alles verkocht) maar daarom blijft XMS dus XMS, het was een verzamelnaam, een doorverkoper van diensten,dat uiteindelijk is uitgegroeid tot wat het nu is.
Maar terug on topic.. zie hier nog steeds niemand van webcare reageren met een officiele datum en een verklaring waarom poort 119 steeds zo raar doet.
[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 03-01-2012 14:34 ]
Poort 119... hmm.... daar zie ik Lijbrandt klanten ook over klagen in het Lijbrandt topic, maar dan met betrekking tot de usenet dienst van XSnews die door Lijbrandt weder-verkocht wordt. Biedt XMS eigenlijk ook zoiets? Of merk je het ook met andere usenet servers?
Maar goed, gezien de berichten over migraties bij jullie, denk ik dat Portaal er langzamerhand zich uit terugtrekt en dat jullie gewoon op een kluitje bij Reggefiber worden geschoven (en in de toekomst misschien dus ook wel uit meerdere aanbieders kunnen gaan kiezen
).
Ik snap wel dat je bij glas ook niet onbeperkt IPTV-ontvangers kan aansluiten, maar je kan iig onbeperkt dvb-c ontvangers aansluiten
. Bij UPC en Ziggo zou dit dus ook gewoon moeten kunnen, eventueel met de kennisgeving erbij dat de interactieve diensten slechts tot op 3 ontvangers werken.
Verder zie ik niet in dat, als Caiway en Glashart Media wel een uitgebreid pakket onversleuteld kunnen verspreiden, UPC en Ziggo dit niet zouden kunnen (als het om rechten gaat). Het is gewoon een marketingtechnische reden (die door beiden ook wordt toegegeven).
Maar goed, gezien de berichten over migraties bij jullie, denk ik dat Portaal er langzamerhand zich uit terugtrekt en dat jullie gewoon op een kluitje bij Reggefiber worden geschoven (en in de toekomst misschien dus ook wel uit meerdere aanbieders kunnen gaan kiezen
Ik snap wel dat je bij glas ook niet onbeperkt IPTV-ontvangers kan aansluiten, maar je kan iig onbeperkt dvb-c ontvangers aansluiten
Verder zie ik niet in dat, als Caiway en Glashart Media wel een uitgebreid pakket onversleuteld kunnen verspreiden, UPC en Ziggo dit niet zouden kunnen (als het om rechten gaat). Het is gewoon een marketingtechnische reden (die door beiden ook wordt toegegeven).
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 03-01-2012 15:21 ]
In Amersfoort en omgeving is dat al zo.eymey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:20:
...
Maar goed, gezien de berichten over migraties bij jullie, denk ik dat Portaal er langzamerhand zich uit terugtrekt en dat jullie gewoon op een kluitje bij Reggefiber worden geschoven (en in de toekomst misschien dus ook wel uit meerdere aanbieders kunnen gaan kiezen).
...
Ben toch benieuwd hoe lang TV, met zenders en omroepen en zo nog zal bestaan. Bij radio zie je het ook al langzaam veranderen op de glasvezel met al die XL non-stop muziek zenders er bij, zonder nieuws en reclame en aankondigingen er tussendoor. Snap eigenlijk niet goed waar ze dat van betalen, maar ik vind dat soms wel lekker makkelijk luisteren, bijvoorbeeld XL Jazz of zo.
Klopt, die XLNT zenders was ik al gewend van KPN (die ze al jaren heeft). Wel fijn, zo af en toe.
Ik zet "zo af en toe" omdat ik juist nog steeds de voorkeur geef aan de 'traditionele' radio, die ik ook gewoon nog via de FM over de CATV fiber luister
. Ik vind het zo nu en dan leuk om naar het slappe gel**** van DJ's te luisteren en me verder te laten verrassen met wat er gedraaid zal worden
.
Zo is er dus denk ik voorlopig voor alles nog wel een markt.
Ik zet "zo af en toe" omdat ik juist nog steeds de voorkeur geef aan de 'traditionele' radio, die ik ook gewoon nog via de FM over de CATV fiber luister
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik denk dat tv ook steeds meer die kant op gaat met steeds meer doelgroepenzenders zoals 13th street, syfy, kinderzenders, vrouwenzenders, discovery, sportzenders, nieuwszenders, muziekzenders etc. etc. Niet van de ene op de andere dag, maar wel langzaam maar zeker.eymey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:56:
...
Dat denk ik ook welNick39 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:38:
[...]
Laten we vooropstellen dat het concurrentietechnisch interessant gaat worden de komende tijd. Ik ben benieuwd of de kabelaars nog iets met de snelheden gaan doen nu Gigabit langzaam maar zeker mogelijk begint te worden met glasvezel. (Zie pilots KPN).
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
was er al nieuws over de twee belgische slide show kanalen?
Net even getest met Supernews, op dit moment gewoon de volle 100 Mbps (zoals altijd eigenlijk) via m'n 100 Mbps XMS lijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Jinx op 03-01-2012 18:46 ]
tja, dan zijn we hier wel blij met de verhoging naar 100 mb voor "slechts" 15 euro extra...
kennissen van mij wonen in Dronten, hebben daar Solcon (via Reggefiber) en krijgen daar GRATIS de verhoging naar 100mb....
kennissen van mij wonen in Dronten, hebben daar Solcon (via Reggefiber) en krijgen daar GRATIS de verhoging naar 100mb....
Al hadden ze er gratis Terrabit... Ik geloof niet dat ik in Dronten zou willen wonen!
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 03-01-2012 20:49 ]
Ik zit rechtstreeks bij xsnews i.p.v. de tussenweg oplossing via xms en ik haal de volledige snelheid 50 mb/secVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:27:
Andere mensen ook last van traagheid bij usenet? Zit bij LU en ga wel met 0 KB/s.
webcare. Ik zie dat de afgelopen tijd erg veel klachten zijn over deze server. Is er al contact opgenomen met xsnews?
Je woont daar ook in een uithoek.Fiber schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:49:
Al hadden ze er gratis Terrabit... Ik geloof niet dat ik in Dronten zou willen wonen!
Hier in Leiden 2324 haal ik met mijn 50/50 met eweka netjes 50 mbit.
Eventueel wil ik mijn eweka account beschikbaar stellen voor de mensen die problemen hebben en eventueel willen testen.
Eventueel wil ik mijn eweka account beschikbaar stellen voor de mensen die problemen hebben en eventueel willen testen.
lijkt mij sterk:stoerebink schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:37:
tja, dan zijn we hier wel blij met de verhoging naar 100 mb voor "slechts" 15 euro extra...
Beschikbare snelheden:
- 35 Mb/s *
- 50 Mb/s
- 100 Mb/s
Nu vanaf € 35,00 p.m.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik kijk er nooit naar, maar volgens de site moet ik met mijn pluspakket ook TRT Türk kunnen ontvangen op 532. Die zit op dit moment niet in de zenderlijst. ;-)
Natuurlijk heeft Ziggo meer aansluitingen, ze hebben ook veel meer klanten. Anders zou er per klant wel erg weinig bandbreedte zijn!Nick39 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:52:
[...]
Nonsens, dat geloof je toch niet meer, Ziggo heeft alleen al 10 aansluitingen meer dan XMS op Nikhef en is alleen nog tot op straatnivo koper, die coax loopt niet vol,dat zijn verkoop en dealer praatjes.
Dit is het verhaal van de kip en het ei; wat was er eerder!Nick39 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:38:
[...]
Volledig off topic verder maar ook onnodig, Ziggo hoeft dit niet, Ziggo kan net als XMS gewoon IPTV gebruiken waardoor analoog kan blijven zoals het moet,maar omdat er zoveel DVB-C decoders en tv's zijn zou dit erg klant onvriendelijk zijn.
Door te snijden in het analoge pakket werd de klant haast gedwongen om digitaal te gaan afnemen.
Hetgeen gewoon een ordinaire prijsverhoging betekend namelijk de aanschaf van decoders, modules en smartcards. En toch wel vreemd dat deze producten overal even duur zijn, juist omdat Ziggo hier een monopolie op heeft en zo zelf de prijs er van kan bepalen.
Minder analoog betekend dus meer digitaal en dus meer zenders achter betaalpaketten kunnen zetten.
XMS biedt de klant de keuze.
Dat een aantal providers geen analoge televisie leveren komt door het monopolie van met name Ziggo en UPC die hun signaal niet willen verkopen! Tele2 heeft het even geprobeert maar is terug gefloten door de rechter.
Overigens nog een tipje voor de zenderlijst: Is het mogelijk om de regionale omroep van de provincie door te geven op bijvoorbeeld kanaal 30, zoals gebeurt bij UPC? Nu moet ik naar 900+ om die te kunnen ontvangen.
Stream via VLC, hoe doe je dat dan?marigo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:24:
"kan iedereen een upgrade nemen van 50 -> 100 voor 15 euro ?"Nick39 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:38:
[...]
Volledig off topic verder maar ook onnodig, Ziggo hoeft dit niet, Ziggo kan net als XMS gewoon IPTV gebruiken waardoor analoog kan blijven zoals het moet,maar omdat er zoveel DVB-C decoders en tv's zijn zou dit erg klant onvriendelijk zijn.
De Nederlandse overheid heeft allang haar analoge tv uitzendingen gestopt,zonder decoder kan je het niet meer zien.
caiway is ook volledig IN EEN KEER gestopt met alle analoge netten.
En dan gaat iemand schreeuwen dat Ziggo 5 zenders wegdoet,waarvan 2 eigen netten.
XMS besteed ook geen geld meer aan analoge tv, en stopt ook alles in dvb-c.
Analoge tv is exit, en het is alleen een service van XMS en de kabelaars dat ze het nog aanbieden,op elke analoge plaats passen 6 tot 8 SD zenders met 3x betere kwaliteit.
Ik ben niet tegen/pro XMS, net zoals ik dat tegen welke andere provider dan ook ben,maar er cirkelen zoveel niet up to date stokpaardjes rond en dat wil ik rechtzetten.
Ik denk ook dat ik een van de weinige ben,die beide actief gebruik,dus zowel mijn fiber aansluiting als mijn Coax aansluiting (heb ook nog 4 schotels) dus ik kan goed vergelijken..
Nuon is ook een test begonnen met internet via het electriciteitsnet via pulsmodulatie tussen nul en aarde is er een 300/300 mbits verbinding opgezet tussen Rijswijk en Utrecht (pilot).
Met dat de kleine dorpjes geen glasvezel in de buurt hebben liggen bedoel ik meer een aansluiting,niet zozeer dat de Fiber er niet ligt,maar ik weet ook dat o.a. Ziggo in de niet te verre toekomst glasvezelaansluitingen voor particulieren gaat aanbieden.
Over een aantal jaren is alles Fiber to the home,alleen wil men nu het coax nog ff uitmelken.
@Webcare dus per 16 januari kan iedereen een upgrade nemen van 50 -> 100 voor 15 euro ?
voor Internet? Geldt dit ook voor Lijbrandt (volgens speedtest is dit XMS), en is dit bedrag eenmalig of is dit +15 per maand extra?
Is er ook zo'n deal mogelijk om van 25 naar 50 te gaan?
IS
Vraag het eens in het Lijbrandt draadje. Voor XMS klanten wordt het 15 Euro per maand extra. Van 25 Mbit, als je daar nu op zit bij Lijbrandt, naar 50 Mbit kan vast ook wel, maar als gezegd, vraag het eens in het Lijbrandt draadje, dat lijkt me een stuk handiger.
Verwijderd
Helaas kan XMS geen wijzigingen aan (laten) brengen in de zenderindeling, deze wordt volledig bepaald door Glashart Media. -Timelwinvangestel schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:52:
Overigens nog een tipje voor de zenderlijst: Is het mogelijk om de regionale omroep van de provincie door te geven op bijvoorbeeld kanaal 30, zoals gebeurt bij UPC? Nu moet ik naar 900+ om die te kunnen ontvangen.
En waarom zou de rechter dit doen ? blijkbaar vindt de rechter dat Tele2 het recht niet heeft en dat Ziggo hierin gelijk heeft, ik zou best even op je andere argumenten willen ingaan zoals de decoders die bij Reggefiber ook allemaal dezelfde prijs hebben, maar dan via PM en ik ben geen woordvoerder voor Ziggo, maar als Ziggo geen gelijk had,zou een rechter dit niet hebben uitgesprokenwiebo66 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:50:
[...]
Dat een aantal providers geen analoge televisie leveren komt door het monopolie van met name Ziggo en UPC die hun signaal niet willen verkopen! Tele2 heeft het even geprobeert maar is terug gefloten door de rechter.
Wat Leiden betreft geldt voor analoog hetzelfde als digitaal met Portaal als eigenaar, lang voordat er een Casema of Ziggo actief was in Leiden besloot een vereniging van eigenaren van een enorme nieuwbouwwijk dat het leuk zou zijn als we kabel tv zouden hebben, en men is gaan sparen,heeft investeerders aangetrokken,een stichting opgericht (SKM( tot men geld genoeg had om in Oegstgeest ( de Gemeente Leiden wilde geen grond ter beschikking stellen want ze geloofde er niet in) een ontvangstmast te bouwen (het huidige digitenne ontvangst station waarvan de mast is afgetopt, hij was dus 30 meter hoger).
http://www.radio-tv-nederland.nl/mast9/oegstgeest-mast.jpg
Ik weet nog dat ik tijdens een inzamelingsactie voor die mast 250 gulden betaald heb.
Uiteindelijk zag de gemeente Leiden in dat het toch wel winstgevend was,en heeft zich ingekocht.
Vele tientallen jaren heb ik via huur betaald voor dat net bestaande uit 6 kanalen, tot Leiden 51% bezat en het toen doorverkocht met de eis dat de prijs hetzelfde zou blijven (het was immers door de bewoners zelf betaald ) aan Casema wat later Ziggo werd.
Casema en Ziggo hebben zeer veel vernieuwingen gedaan maar de basis, het door ons betaalde netwerk,ligt er nog steeds, en een Tele2 zou er dan in mogen stappen zonder dat we er geld voor zien ? Ik zal je niet vervelen met wat het allemaal toen gekost heeft.
Ook het Leidse Portaal netwerk,is door de huurders betaald maar Reggefiber zal bij een concurrent ook een prijs in rekening brengen voor het gebruik van het netwerk,net zoals Ziggo dat doet.
@Mojo Qam 64 naar 256 en de SD zenders ook in H.264,het laatste heeft als nadeel dat iedereen naar een HD decoder moet,daarom verkoopt Ziggo ook geen SD decoders meer,dit verdubbelt bijna de capaciteit maar 1 GB zie ik er niet overheen gaan,hoewel als ik 10 jaar geleden tegen je had gezegd dat Ziggo >100 mbits zou gaan leveren zou je me laten opsluiten,maar de techniek gaat razendsnel.
@Webcare, jammer dat jullie niet ingaan op de vraag wanneer exact de 100 mbits kan worden aangevraagd voor 15 euro, anders dan ergens eind volgende week.
@Webcare
Is het nog steeds zo dat InterNLnet/Optibel nog steeds de SIP gegevens niet vrij wil geven? en zo ja waarom niet?
Ik zou echt dolgraag mijn ATA los willen kopppelen op de packet front en de lijn initieren vanaf mijn Asterisk server.
EDIT:
Ik betaal nu 51,50 per maand voor; Internet(50)/Televisie/Bellen. Het bel pakket kost 9,95 Als ik nu mijn bellen opzeg, gaat mijn prijs dan 9,95 omlaag, of veranderd mijn pakket naar een internet(50)/televisie pakket en ga ik (volgens de website) 52,50 betalen?
EDIT2:
Dan nog iets, die website klopt gewoon echt niet. Kijk hier;
http://xmsnet.nl/pakketten
En dan het "Internet, radio en tv 50" pakket.
NIET DUS !!!
Want als ik IPTV wil en een gratis ontvanger dan moet ik wel even "optioneel" IPTV aan zetten tegen 4,95 per maand.
Dat mag toch niet, dat kan toch niet mogen?
Is het nog steeds zo dat InterNLnet/Optibel nog steeds de SIP gegevens niet vrij wil geven? en zo ja waarom niet?
Ik zou echt dolgraag mijn ATA los willen kopppelen op de packet front en de lijn initieren vanaf mijn Asterisk server.
EDIT:
Ik betaal nu 51,50 per maand voor; Internet(50)/Televisie/Bellen. Het bel pakket kost 9,95 Als ik nu mijn bellen opzeg, gaat mijn prijs dan 9,95 omlaag, of veranderd mijn pakket naar een internet(50)/televisie pakket en ga ik (volgens de website) 52,50 betalen?
EDIT2:
Met andere woorden, als ik dat pakket wil, dan betaal ik 52,50 per maand en dan krijg ik; IPTV, Gratis HD ontvanger, Analoog radio/TV inclusief DVB-C en 50Mbps/50Mbps internet.Internet, radio en tv 50
€ 52,50 p/mnd
Interactieve Televisie (IPTV)
Gratis Interactieve digitale HD ontvanger
Radio en TV analoog (incl. DVB-c)
Glasvezel internet 50Mbps/50Mbps
NIET DUS !!!
Want als ik IPTV wil en een gratis ontvanger dan moet ik wel even "optioneel" IPTV aan zetten tegen 4,95 per maand.
[ Voor 75% gewijzigd door j1nx op 04-01-2012 14:23 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat klopt maar Reggefiber geeft de klant vervolgens vrije keuze in analoog/DVB-C en digitaal met beide een zeer acceptabel zenderpakket.Nick39 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:25:
[...]
ik zou best even op je andere argumenten willen ingaan zoals de decoders die bij Reggefiber ook allemaal dezelfde prijs hebben,
39 zenders is toch heel iets anders dan de 25 van Ziggo en die op termijn nog minder gaan worden.
Verwijderd
Wij hebben dit doorgezet naar de netwerkbeheerder. Zodra er meer bekend is, laten we het weten. - SophieFiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:29:
Waar ik me eigenlijk nog steeds een beetje aan stoor, nu we het toch over aanvullende informatie hebben...:
Ik gebruik zeer frequent de Mini EPG en dan kun je met de blauwe knop de extra info bekijken. Dat werkt prima, maar er zijn nog zeker 3 dingen mis mee.Zou daar nog eens iemand naar kunnen kijken? Zou erg fijn zijn!
- Bij films ontbreekt het jaartal consequent. Erg storend.
- De informatie is niet scrollbaar, waardoor het onderste deel, met de acteurs meestal, soms wegvalt. Is ook niet handig.
- Bij series ontbreekt het serie nummer bijna altijd. Bijvoorbeeld: Dexter, Serie 3, Aflevering 7.)
Verwijderd
De VOIP account wordt/is gekoppeld aan het glasvezelmodem, hierdoor zal het niet mogelijk zijn een eigen VOIP dienst via het glasvezelmodem af te nemen. Mede hierom worden de SIP gegevens door de leverancier niet vrij gegeven.j1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:43:
@Webcare
Indien een klant een optie toevoegt/verwijderd dan blijft deze klant in hetzelfde prijsplan, kiest de klant voor een downgrade / upgrade van het totale pakket (toevoegen/verwijderen van een complete dienst) dan gaat het nieuwe prijsplan in. In dit geval wordt de factuur dus € 9,95 per maand lager.j1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:43:
EDIT:
XMS begrijpt dat dit verwarring bij onze (nieuwe) klanten kan veroorzaken, de tekst zal met een aantal dagen aangepast zijn. -Timj1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:43:
EDIT2:
[...]
Met andere woorden, als ik dat pakket wil, dan betaal ik 52,50 per maand en dan krijg ik; IPTV, Gratis HD ontvanger, Analoog radio/TV inclusief DVB-C en 50Mbps/50Mbps internet.
NIET DUS !!!
Verwijderd
Ik gebruik de mini-EPG ook regelmatig en vindt deze ook behoorlijk werken.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:16:
[...]
Wij hebben dit doorgezet naar de netwerkbeheerder. Zodra er meer bekend is, laten we het weten. - Sophie
Enige irritante vind ik dat wanneer je één of meerdere herinneringen hebt gezet en vervolgens een programma met ondertitels bekijkt, de herinnering[en] niet meer tevoorschijn komen en pas werken nadat je de ondertiteling af hebt gezet.
XMS maakt gebruik van InterNLnet die gebruik maakt van het noorweegse Telio. Het product word onder de name Optibel verkocht. Ik weet niet hoe het op het glasvezel netwerk precies hardware matig in elkaar zit, maar ik denk bijna zeker te weten dat mijn lijn via Optibel loopt. Als XMS Optibel forceerd mij de SIP gegevens te geven (desnoods na een of andere korte migratie, user gaat van netwerk A naar normaal netwerkVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:31:
[...]
De VOIP account wordt/is gekoppeld aan het glasvezelmodem, hierdoor zal het niet mogelijk zijn een eigen VOIP dienst via het glasvezelmodem af te nemen. Mede hierom worden de SIP gegevens door de leverancier niet vrij gegeven.
[...]
Ik snap het verhaal nog steeds niet helemaal; Ik verwijder toch een hele dienst? Het hele telefoon gebeuren gaat er immers van af. Ik ga niet bijvoorbeeld naar Internet(100)/TV/Bellen.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:31:
Indien een klant een optie toevoegt/verwijderd dan blijft deze klant in hetzelfde prijsplan, kiest de klant voor een downgrade / upgrade van het totale pakket (toevoegen/verwijderen van een complete dienst) dan gaat het nieuwe prijsplan in. In dit geval wordt de factuur dus € 9,95 per maand lager.
Jouw eind conclusie dat mijn prijs 9,95 omlaag gaat, past niet in het verhaal wat je ervoor verteld. Of snap ik het nou echt niet? Hoe dan ook, wil graag die 9,95 in mindering hoor, maar heb geen zin in verrassingen straks. Kijk als het telefoon pakket er nu af gaat en ik ga een tientje omlaag, dan pak ik voor 12,50 wel het vast en mobiel gratis bellen pakket van budgetphone. Dan ben ik goedkoper uit (Belkosten liggen nu zo rond de 10-15 euro), kan de vrouw bellen wat ze wil en heb ik de vrijheid om de boel aan een Asterisk server te knopen. Dat scheeld mij enorm veel kosten als ik weer eens in het buitenland ben en met mijn vrouw en kinderen wil bellen.
TOP! Ben blij dat mijn mening gedeeld word, want het ruikt zo echt naar vieze "handel"Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:31:
[...]
XMS begrijpt dat dit verwarring bij onze (nieuwe) klanten kan veroorzaken, de tekst zal met een aantal dagen aangepast zijn. -Tim
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Volgens mij is alles wat je zelf via mijn.xmsnet kan regelen geen nieuw abonnement en blijft dus je basisprijs ongewijzigd. Toch?j1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:16:
[...]
Hoe dan ook, wil graag die 9,95 in mindering hoor, maar heb geen zin in verrassingen straks...
Verwijderd
Het onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen NL is een optie binnen de VOIP dienst, als de optie wordt opgezegd blijft de dienst verder actief en blijven de abonnementskosten gelijk minus de € 9,95. -Tim
LOL, Het lijkt er op dat XMS tegenwoordig pro-actief mensen opbelt om te vragen of alles nog goed gaat...
Verwijderd
VertelFiber schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:00:
LOL, Het lijkt er op dat XMS tegenwoordig pro-actief mensen opbelt om te vragen of alles nog goed gaat...
Ja maar ik heb het niet over het onbeperkt bellen. Ik praat over mijn telefoon abbonnement met mijn nummer. Ik kan mij nog herinneren dat het belpakket wat ik ooit aan het begin afnam 9,95 kosten. Voor een additionele 9,95 kreeg je dan ook nog eens onbeperkt bellen binnen nederland.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:23:
Het onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen NL is een optie binnen de VOIP dienst, als de optie wordt opgezegd blijft de dienst verder actief en blijven de abonnementskosten gelijk minus de € 9,95. -Tim
Kijk je nu echter naar de verschillende pakketten met en zonder bellen dan praat je echter maar over een verschil van; 2,45
Mijn vraag dus nogmaals aan webcare;
Ik heb nu een oud portaal alles in een abonnement van 51,50
Wat word mijn nieuwe prijs als ik mijn bel abbonement wil stop zetten omdat ik mijn nummer laat porteren door een concurerende partij?
Is het misschien mogelijk dat webcare eens naar de peering kijkt tussen Internl en Bt.net?
Het verkeer wordt nu redelijk omgeleid.
Tracing route to 1-122-92.ftth.xms.internl.net [92.254.122.1]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 10.53.16.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 172.25.130.29
3 6 ms <1 ms <1 ms x.x.136.177
4 2 ms 2 ms 2 ms t2as2-ge7-11.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.153.237]
5 2 ms 2 ms 2 ms t2c1-ge6-0-0.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.11]
6 8 ms 8 ms 8 ms t2c1-ge0-0-0.uk-lon2.eu.bt.net [166.49.195.149]
7 8 ms 9 ms 9 ms t2c1-p11-0.uk-glo.eu.bt.net [166.49.195.226]
8 9 ms 9 ms 9 ms t2c1-p9-1.uk-eal.eu.bt.net [166.49.208.125]
9 91 ms 91 ms 91 ms t2c1-p4-0-0.us-ash.eu.bt.net [166.49.164.225]
10 92 ms 92 ms 92 ms sl-st31-ash-.sprintlink.net [144.228.205.33]
11 90 ms 90 ms 90 ms sl-tele22-363835-0.sprintlink.net [144.228.205.66]
12 93 ms 93 ms 93 ms nyc9-core-1.pos1-0-0.tele2.net [130.244.207.217]
13 96 ms 95 ms 95 ms ams-core-1.pos0-7-3-0.tele2.net [130.244.218.213]
14 * * * Request timed out.
15 90 ms 90 ms 90 ms 130.244.200.138
16 90 ms 90 ms 90 ms 217.149.196.102
17 92 ms 92 ms 92 ms 1-122-92.ftth.xms.internl.net [92.254.122.1]
Trace complete.
Het verkeer wordt nu redelijk omgeleid.
Tracing route to 1-122-92.ftth.xms.internl.net [92.254.122.1]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 10.53.16.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 172.25.130.29
3 6 ms <1 ms <1 ms x.x.136.177
4 2 ms 2 ms 2 ms t2as2-ge7-11.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.153.237]
5 2 ms 2 ms 2 ms t2c1-ge6-0-0.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.11]
6 8 ms 8 ms 8 ms t2c1-ge0-0-0.uk-lon2.eu.bt.net [166.49.195.149]
7 8 ms 9 ms 9 ms t2c1-p11-0.uk-glo.eu.bt.net [166.49.195.226]
8 9 ms 9 ms 9 ms t2c1-p9-1.uk-eal.eu.bt.net [166.49.208.125]
9 91 ms 91 ms 91 ms t2c1-p4-0-0.us-ash.eu.bt.net [166.49.164.225]
10 92 ms 92 ms 92 ms sl-st31-ash-.sprintlink.net [144.228.205.33]
11 90 ms 90 ms 90 ms sl-tele22-363835-0.sprintlink.net [144.228.205.66]
12 93 ms 93 ms 93 ms nyc9-core-1.pos1-0-0.tele2.net [130.244.207.217]
13 96 ms 95 ms 95 ms ams-core-1.pos0-7-3-0.tele2.net [130.244.218.213]
14 * * * Request timed out.
15 90 ms 90 ms 90 ms 130.244.200.138
16 90 ms 90 ms 90 ms 217.149.196.102
17 92 ms 92 ms 92 ms 1-122-92.ftth.xms.internl.net [92.254.122.1]
Trace complete.
Aahh, dan wordt het zeer waarschijnlijk een ander verhaal! Ik betaal nu ook 51.50 per maand voor een oud all in one pakket en ik ga volgens mij ook méér betalen (52.50) als ik mijn telefoon opzeg, heb ik altijd begrepen. Onder anderen Nick39 heeft hetzelfde dacht ik, die gaat ook meer betalen als hij z'n telefoon opzegt bij XMS. Is weinig aan te doen, volgens mij, omdat dit wel een abonnementswijziging is.j1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:21:
[...]
Ja maar ik heb het niet over het onbeperkt bellen. Ik praat over mijn telefoon abonnement met mijn nummer...
Het lijkt er op dat de nieuwszender France24 toegevoegd gaat worden. Er is inmiddels een stream, nog wel zonder audio. Zo te zien betreft het (gelukkig) de Engelstalige versie van het kanaal, niet de Franse.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Goed nieuws! Hoe weet je dat er een stream toegevoegd is?ari3 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:26:
Het lijkt er op dat de nieuwszender France24 toegevoegd gaat worden. Er is inmiddels een stream, nog wel zonder audio. Zo te zien betreft het (gelukkig) de Engelstalige versie van het kanaal, niet de Franse.
Ik heb een programmaatje geknutseld dat scant naar streams. Ik vergelijk gevonden streams met een playlist om nieuwe/vervallen zenders te detecteren. Hierdoor heb je de streams soms wat eerder beschikbaar dan de officiële zenderlijst.elwinvangestel schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:38:Goed nieuws! Hoe weet je dat er een stream toegevoegd is?
Uit interesse: waarom zijn sommige streams (Motors TV, BBC World News) dubbel beschikbaar? Zou het niet beter zijn alle duplicaat streams te verwijderen zodat er weer headend-capaciteit vrijkomt voor extra zenders?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
@webcare:
Is er een officieel standpunt van XMS over het aansluiten van andere apparatuur dan de bij XMS gekochte Amino STBs op de IPTV lijn?
Of boeit XMS het eigenlijk totaal niet (omdat zij dat gedeelte van het netwerk niet beheren) en moet ik de vraag aan Reggefiber/GHM stellen?
(En dan boeit het Reggefiber/GHM misschien eigenlijk ook niet omdat zij geen klant-relatie met mij hebben...)
Is er een officieel standpunt van XMS over het aansluiten van andere apparatuur dan de bij XMS gekochte Amino STBs op de IPTV lijn?
Of boeit XMS het eigenlijk totaal niet (omdat zij dat gedeelte van het netwerk niet beheren) en moet ik de vraag aan Reggefiber/GHM stellen?
(En dan boeit het Reggefiber/GHM misschien eigenlijk ook niet omdat zij geen klant-relatie met mij hebben...)
Ik ben toch wel nieuwsgierig. Hoe kom ik aan zo'n programmaatje?ari3 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:28:
[...]
Ik heb een programmaatje geknutseld dat scant naar streams. Ik vergelijk gevonden streams met een playlist om nieuwe/vervallen zenders te detecteren. Hierdoor heb je de streams soms wat eerder beschikbaar dan de officiële zenderlijst.
Uit interesse: waarom zijn sommige streams (Motors TV, BBC World News) dubbel beschikbaar? Zou het niet beter zijn alle duplicaat streams te verwijderen zodat er weer headend-capaciteit vrijkomt voor extra zenders?
Newsserver
04 Januari 2012
Woensdag 4 januari, wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Newsserver van XMS. Mogelijk kunt u tussen 11.00 en 16.00 uur, geen of verminderd gebruik van maken van deze dienst.
Onze excuses voor het ongemak.
Klopt het dat deze nog steeds uit de lucht is?
04 Januari 2012
Woensdag 4 januari, wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Newsserver van XMS. Mogelijk kunt u tussen 11.00 en 16.00 uur, geen of verminderd gebruik van maken van deze dienst.
Onze excuses voor het ongemak.
Klopt het dat deze nog steeds uit de lucht is?
Het lijkt er wel op, ik zie headers maar geen content ...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Volgens mij is het niet dat het verboden is, ze leveren er alleen simpelweg geen support op. Dus als je met een HTPC ofzo aan de slag gaat en het werkt niet, dan hoef je niet bij GHM aan te kloppen. Maar verder kan je er toch niks mee slopen ofzo lijkt me, dus ik zou ook niet weten waarom ze het zouden verbieden.ToniW schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:30:
@webcare:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
j1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:21:
[...]
Ja maar ik heb het niet over het onbeperkt bellen. Ik praat over mijn telefoon abbonnement met mijn nummer. Ik kan mij nog herinneren dat het belpakket wat ik ooit aan het begin afnam 9,95 kosten. Voor een additionele 9,95 kreeg je dan ook nog eens onbeperkt bellen binnen nederland.
Kijk je nu echter naar de verschillende pakketten met en zonder bellen dan praat je echter maar over een verschil van; 2,45
Mijn vraag dus nogmaals aan webcare;
Ik heb nu een oud portaal alles in een abonnement van 51,50
Wat word mijn nieuwe prijs als ik mijn bel abbonement wil stop zetten omdat ik mijn nummer laat porteren door een concurerende partij?
Fiber heeft gelijk. Wanneer je je abonnement wijzigt, wijzigt dit naar een van de pakketten met bijbehorende prijzen die wij nu aanbieden. -SophieFiber schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:51:
[...]
Aahh, dan wordt het zeer waarschijnlijk een ander verhaal! Ik betaal nu ook 51.50 per maand voor een oud all in one pakket en ik ga volgens mij ook méér betalen (52.50) als ik mijn telefoon opzeg, heb ik altijd begrepen. Onder anderen Nick39 heeft hetzelfde dacht ik, die gaat ook meer betalen als hij z'n telefoon opzegt bij XMS. Is weinig aan te doen, volgens mij, omdat dit wel een abonnementswijziging is.
Verwijderd
ToniW schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:30:
@webcare:
Luuk1983 heeft gelijk. Je mag er gerust extra apparaten op aansluiten. Alleen als het niet werkt, kunnen we je er niet bij helpen. - SophieLuuk1983 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:43:
[...]
Volgens mij is het niet dat het verboden is, ze leveren er alleen simpelweg geen support op. Dus als je met een HTPC ofzo aan de slag gaat en het werkt niet, dan hoef je niet bij GHM aan te kloppen. Maar verder kan je er toch niks mee slopen ofzo lijkt me, dus ik zou ook niet weten waarom ze het zouden verbieden.
Verwijderd
Voor het herstellen van de storing is de leverancier aangestuurd. Zodra de plandatum bekend is laten wij het weten. -SophieVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:16:
[...]
Wij hebben dit doorgezet naar de netwerkbeheerder. Zodra er meer bekend is, laten we het weten. - Sophie
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:12:
[...]
Fiber heeft gelijk. Wanneer je je abonnement wijzigt, wijzigt dit naar een van de pakketten met bijbehorende prijzen die wij nu aanbieden. -Sophie
Webcare bedankt voor beide bevestigingen. Het is helaas niet wat ik helemaal wilde horen, maar goed.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:17:
[...]
Luuk1983 heeft gelijk. Je mag er gerust extra apparaten op aansluiten. Alleen als het niet werkt, kunnen we je er niet bij helpen. - Sophie
Dan nu wat meer technische vragen als gevolg;
Kan mijn telefonie abbo bestaan zonder een nummer eraan?
Kan ik mijn nummer die nu bij "XMS" staat porteren, ZONDER dat mijn telefonie abbo vervalt?
Als ik mijn abbo opzeg dan ga ik een euro meer betalen, maar als ik het nummer wel weg kan porteren zonder dat gedeelte op te zeggen dan betaal ik eigenlijk maar 2,45 - 1,00 = 1,45 per maand voor jan doedel. Dat kan ik wel hebben

Dan samen met;
https://shop.budgetphone....oip_freenational_allcalls
Kan ik een hoop gespreks kosten besparen, zo OOK op mijn mobiele abbo bij t-mobile aangezien het meeste mobiele verkeer vanaf daar gepleegd word omdat het goedkoper is. Dan kan daar de belbundel weer omlaag en pak ik die 1,45 wel weer terug
Echter grootste drijfveer om dit zo te doen is de vrijheid om mijn eigen hardware te kiezen. Vind het toch vervelend dat bij providers die een open netwerk adverteren het behoorlijk gesloten is. Om IPTV te kijken op je eigen hardware moet je behoorlijk tweaken om de streams op je LAN te krijgen. VOIP ATA krijg je dus ook gewoon door je strot geduwd en om nou het signaal nog een extra keer van signaal; analoog -> VOIP -> analoog te decoden zal de kwaliteit ook niet ten goede komen.
De enige hardware vrijheid die je hebt is het kiezen van je router, maar kom op die vrijheid heb je bij de meeste providers (op sommige na, maar die wil je zo en zo niet)
Verwijderd
Dit zal helaas niet mogelijk zijn, zonder nummer geen VOIP dienst en dus een aanpassing van het abonnement. -Timj1nx schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:37:
Kan ik mijn nummer die nu bij "XMS" staat porteren, ZONDER dat mijn telefonie abbo vervalt?
Verwijderd
Interessant.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:17:
Luuk1983 heeft gelijk. Je mag er gerust extra apparaten op aansluiten. Alleen als het niet werkt, kunnen we je er niet bij helpen. - Sophie
En wat nu als mijn eigen apparatuur per ongeluk een join op een multicast stream doet die eigenlijk buiten mijn abonnement valt?
j1nx schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:37:
Dan vraag je toch een tweede nummer aan voor 4.95 euro. Daarna porteer je eerste nummer weg. Dan blijft er maar één nummer over en is het geen tweede nummer meer, dus vervallen de 4.95 extra kosten.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:53:
Dit zal helaas niet mogelijk zijn, zonder nummer geen VOIP dienst en dus een aanpassing van het abonnement. -Tim
Hypothetisch dan...
@WebcareToniW schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:10:
[...]
Dan vraag je toch een tweede nummer aan voor 4.95 euro. Daarna porteer je eerste nummer weg. Dan blijft er maar één nummer over en is het geen tweede nummer meer, dus vervallen de 4.95 extra kosten.
Hypothetisch dan...
Is bovenstaande dan wel mogelijk. Ziet er uit als een goed idee. Maak ik helaas wel wat extra kosten, maar dan hoef ik in ieder geval niet iedereen weer een nieuw nummer te geven.
Ik betaal dan 2,45 aan XMS voor de telefonie + 12,50 aan budgetphone = 14,95 per maand
Ik heb dan geen gespreks kosten meer naar vast en mobiel, dus kan mijn mobiel abbo met 17,50 omlaag
17,50 - 14,95 = 2,55 winst + ~7,50 gespreks kosten via xms = ~10,00 winst per maand.
@Webcare
Heb me via de website aangemeld voor jullie diensten, heb inmiddels keurig een standaard welkomstbrief ontvangen.
Hoe verloopt het traject doorgaans verder?
In de brief staat dat ik wordt benaderd door een aannemer die een datum/dagdeel met mij gaat afspreken om mijn woning van een verbinding te voorzien.
Deze aansluiting is echter ruim een jaar geleden al bij mij opgeleverd, heb inmiddels al een glasvezelpunt in de meterkast hangen.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het verder gaat
Heb me via de website aangemeld voor jullie diensten, heb inmiddels keurig een standaard welkomstbrief ontvangen.
In de brief staat dat ik wordt benaderd door een aannemer die een datum/dagdeel met mij gaat afspreken om mijn woning van een verbinding te voorzien.
Deze aansluiting is echter ruim een jaar geleden al bij mij opgeleverd, heb inmiddels al een glasvezelpunt in de meterkast hangen.
Check eerst de faq die is er niet voor niks:MR0522 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:42:
@Webcare
![]() FAQ |
|
[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 05-01-2012 11:44 ]
Voeg ik daar nog aan toe dat er nu waarschijnlijk of niets hangt of een dummy modem (tenzij een vorige bewoner al eens glasvezeldiensten heeft afgenomen lijkt me)
Dus gewoon even bellen met de helpdesk of contact opnemen met de Webcare...
Klopt, ik betaal nu internet en bellen 40 euro, ga ik naar alleen internet toe dan wordt de prijs 42,50, ik ga dus 2,50 meer betalen omdat ik iets weg doe, maar de telefoon werkt nu hier op enkele uitzonderingen na ( He Rekenblok ) uitstekend, dus ik pieker er niet over dat weg te doen.Fiber schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:51:
[...]
Aahh, dan wordt het zeer waarschijnlijk een ander verhaal! Ik betaal nu ook 51.50 per maand voor een oud all in one pakket en ik ga volgens mij ook méér betalen (52.50) als ik mijn telefoon opzeg, heb ik altijd begrepen. Onder anderen Nick39 heeft hetzelfde dacht ik, die gaat ook meer betalen als hij z'n telefoon opzegt bij XMS. Is weinig aan te doen, volgens mij, omdat dit wel een abonnementswijziging is.
Daarnaast betaal ik 9,95 onbeperkt bellen ( per maand aan of uit te zetten zonder extra kosten ) maar of ik daar echt winst uit haal, het is meer het gevoel van zekerheid.
Mobiel bel ik zoveel mogelijk mijn minuten op via mijn provider, of via Belbob via de vaste lijn.
Het onbeperkt bellen is een optie binnen mijn huidige abonnement,dus als ik deze aan of uit zet,verandert de basis abonnementsprijs niet, net als de newsserver, als ik die aan zet kost dat 9,95 maar het is een optie binnen mijn internet abonnement,dus het aan en uitzetten heeft geen gevolg voor de basis abonnementskosten.
Laat ik echter de telefoon in zijn geheel vervallen, dan verander ik van abonnementsvorm en ga de nieuwe abonnementskosten betalen.
Dus zolang je opties aan of uit zet binnen je pakket heeft dat geen gevolg voor de basisprijs van je pakket, alleen komt de prijs van de aangezette optie er bij, doe ik de optie weer weg,dan betaal ik weer mijn oude abonnementsprijs.
Ik zie trouwens dat webcare nog steeds weigert ondanks herhaaldelijk verzoek,een definitieve datum te noemen waarop de 100 mbits is aan te vragen voor 15 euro,verder dan eind volgende week kom ik niet,is dit opzettelijk ?
[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 05-01-2012 12:22 ]
Verwijderd
Opnemen van een aantal zenders
Glashart Media bericht dat er een aantal zenders toegevoegd zijn op het WMP+ netwerk om het zenderaanbod op WGDO en WMP+ gelijk te trekken. Vanwege technische beperkingen is het op dit moment helaas nog niet mogelijk om deze als multicast stream uit te zenden. Daarom is gekozen om deze zenders als unicast aan te bieden. Het gevolg hiervan is dat deze zenders niet opgenomen kunnen worden.
Bij deze zenders een icoontje toegevoegd aan het menu, het REC;-logo met een streep erdoor.
Op termijn zullen ook deze zenders worden aangeboden als multicast, wat de termijnen zijn is helaas nog onduidelijk. - Sophie
Glashart Media bericht dat er een aantal zenders toegevoegd zijn op het WMP+ netwerk om het zenderaanbod op WGDO en WMP+ gelijk te trekken. Vanwege technische beperkingen is het op dit moment helaas nog niet mogelijk om deze als multicast stream uit te zenden. Daarom is gekozen om deze zenders als unicast aan te bieden. Het gevolg hiervan is dat deze zenders niet opgenomen kunnen worden.
Bij deze zenders een icoontje toegevoegd aan het menu, het REC;-logo met een streep erdoor.
Op termijn zullen ook deze zenders worden aangeboden als multicast, wat de termijnen zijn is helaas nog onduidelijk. - Sophie
Ik had ook een glasvezel punt hangen, maar dit was echter geen modem. Meer een soort van afsluitblokMR0522 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:42:
@Webcare
Carpe Diem
Zit XMS op beide netwerken? Ik dacht altijd dat XMS alleen WGDO was...Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:06:
... het zenderaanbod op WGDO en WMP+ ...

Verwijderd
sinds kort levert XMS ook op WMP+Fiber schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:09:
[...]
Zit XMS op beide netwerken? Ik dacht altijd dat XMS alleen WGDO was...
Hopelijk ligt er een dikke pijp om alle klanten te bedienen.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:06:
Opnemen van een aantal zenders
Daarom is gekozen om deze zenders als unicast aan te bieden.
Met dezelfde kwaliteit streams en dezelfde open internet verbinding als over WGDO?Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:11:
[...]
sinds kort levert XMS ook op WMP+-Tim
Verwijderd
Dat is mogelijk. Als extra zekerheid (omdat het eigenlijk nooit gedaan wordt) kun je na het aanvragen van een tweede telefoonnummer ons vragen om de nummers om te wisselen. Dan laten wij het nummer wat je weg wilt laten porteren om de tweede lijn zetten. Hierna geven wij jou een seintje dat je de nummerportering aan kunt vragen. - Sophiej1nx schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:32:
[...]
@Webcare
Is bovenstaande dan wel mogelijk. Ziet er uit als een goed idee. Maak ik helaas wel wat extra kosten, maar dan hoef ik in ieder geval niet iedereen weer een nieuw nummer te geven.
Ik betaal dan 2,45 aan XMS voor de telefonie + 12,50 aan budgetphone = 14,95 per maand
Ik heb dan geen gespreks kosten meer naar vast en mobiel, dus kan mijn mobiel abbo met 17,50 omlaag
17,50 - 14,95 = 2,55 winst + ~7,50 gespreks kosten via xms = ~10,00 winst per maand.
@Rekenblok: wellicht door mijn verkeerde woordkeuze 'glasvezelpunt' maar ik bedoelde dit eigenlijk:Rekenblok schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:44:
[...]
Check eerst de faq die is er niet voor niks:
[afbeelding]
FAQ
- [b][u]Aanleg/oplevering:[/u][/b] [hr]
Ik heb mij ingeschreven bij XMS, hoe lang duurt het totdat ik gebruik kan maken van de diensten?
- Zodra de monteur het glasvezelmodem heeft opgeleverd in de meterkast kan je meestal binnen 48 uur gebruik maken van de diensten. De monteur komt binnen 20 werkdagen bij je langs om het modem op televeren.

Deze hangt er dus al een jaar en volgens mij is dan de volgende stap het aansluiten van de randapparatuur (of ik denk te simpel
Als er geen in-/uitgangen aanwezig zijn op het grijze gedeelte, heb je een dummy en moet de daadwerkelijke apparatuur nog geplaatst worden.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kan het zijn dat die nog even moet worden opgelevert?MR0522 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:31:
[...]
@Rekenblok: wellicht door mijn verkeerde woordkeuze 'glasvezelpunt' maar ik bedoelde dit eigenlijk:
[afbeelding]
Deze hangt er dus al een jaar en volgens mij is dan de volgende stap het aansluiten van de randapparatuur (of ik denk te simpel)
Yup, is dus een dummy. Hier heb je dus een forum voor. Ik vroeg me al af waar het spul ingeplugd moest gaan worden. Duidelijk, dan is het dus wachten op een reactie van Reggefiber. Dank allen, voor zover.Caelorum schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:34:
[...]
Kan het zijn dat die nog even moet worden opgelevert?
Zijn er btw. tweakers met ervaringen XMS in postcodegebied 0522?
Yup, dat is inderdaad een dummy. Duurt ongeveer 20 werkdagen voor de aannemer is langs geweest.MR0522 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:42:
[...]
Yup, is dus een dummy. Hier heb je dus een forum voor. Ik vroeg me al af waar het spul ingeplugd moest gaan worden. Duidelijk, dan is het dus wachten op een reactie van Reggefiber. Dank allen, voor zover.
Zijn er btw. tweakers met ervaringen XMS in postcodegebied 0522?
Zullen er niet veel zijn lijkt mij...MR0522 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:42:
[...] tweakers met ervaringen XMS in postcodegebied 0522?
Nog efkes geduld dan maar. Dus als ik het goed begrijp wordt de dummy vervangen voor een modem en de aangevraagde HD-ontvanger sluit ik hierop aan?Rekenblok schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:49:
[...]
Yup, dat is inderdaad een dummy. Duurt ongeveer 20 werkdagen voor de aannemer is langs geweest.
Helemaal goed! U gaat door voor de koelkast...MR0522 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:54:
[...]
Nog efkes geduld dan maar. Dus als ik het goed begrijp wordt de dummy vervangen voor een modem en de aangevraagde HD-ontvanger sluit ik hierop aan?
Mja ik geloof dat je iedereen hier in 3 regio's kon indelen en dat dat nu dus 4 is
JoepieeFiber schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:56:
[...]
Helemaal goed! U gaat door voor de koelkast...
Ja, dat had ik al gelezen. Vandaar mijn vraag. Dan zal ik de plicht maar op mij nemen om de voortgang van 'mijn' regio proberen bij te houdenCaelorum schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:58:
[...]
Mja ik geloof dat je iedereen hier in 3 regio's kon indelen en dat dat nu dus 4 is
Ook al goed...
En postcode 0522 bestaat helemaal niet... Netnummer 0522 voor de telefoon wel, dat is Staphorst...
En postcode 0522 bestaat helemaal niet... Netnummer 0522 voor de telefoon wel, dat is Staphorst...

Helemaal Top!!!Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:21:
[...]
Dat is mogelijk. Als extra zekerheid (omdat het eigenlijk nooit gedaan wordt) kun je na het aanvragen van een tweede telefoonnummer ons vragen om de nummers om te wisselen. Dan laten wij het nummer wat je weg wilt laten porteren om de tweede lijn zetten. Hierna geven wij jou een seintje dat je de nummerportering aan kunt vragen. - Sophie
Dan ga ik de boel verder bekijken, asterix installeren etc ... (Leuk nieuw projectje; IF number == schoonmoeder THEN discard)
Wanneer de tijd daar is, mag ik dan tijdens de aanvraag verwijzen naar deze post, zodat ze jouw eventueel om opheldering kunnen vragen (zo van wat bedoelt die knakker nou)
Ik heb de aanvraag voor 50Mb ook gedaan en heb daarbij aangegeven dat ik 'overstap' naar xms van concepts-ict. Ga ik te maken hebben downtime? Zo ja, hoelang zit ik dan zonder internet?
PC: 3816EL
...en waarom?
Excuus, vandaag een beetje problemen met de juiste bewoordingen (Tik sneller dan dat ik er over nadenk). Je hebt gelijk, ..en wat dacht je van Meppel.Fiber schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:03:
Ook al goed...
Volgens mij zijn andere je voor gegaan en zit je minimaal een maand zonder diensten.Younes schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:07:
Ik heb de aanvraag voor 50Mb ook gedaan en heb daarbij aangegeven dat ik 'overstap' naar xms van concepts-ict. Ga ik te maken hebben downtime? Zo ja, hoelang zit ik dan zonder internet?
[ Voor 3% gewijzigd door j1nx op 05-01-2012 13:09 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.