XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
Geurt-kun schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:12:
[...]

Eerst openen en dan opslaan wil ook nog wel eens helpen.
Ook dan is de pdf corrupt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

sjansen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:18:
[...]

Ook dan is de pdf corrupt...
Mijn PDF van 23 nov werkt perfect (laatste die ik van XMS kreeg).
Deze open ik vanuit de gMailbox.
Ligt het niet aan Adobe?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:43

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik heb een vraag aan alle xms gebruikers :)

Hebben jullie hier ook last van ?

Lijbrandt: (4 maanden fail)
Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Outlook 2010; Is een bekend pronbleem bij XMS. Vanwege de website upgrade staat hij niet meer bij de storingen (Tsja, zo kan je er ook vanaf komen;) )

Het probleem is ook al vrij lang bekend geloof ik, dus mag wel eens tijd worden dat ze de bug aanpakken.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:41:
Storingsmelding facturen XMS in Outlook 2010

Een aantal klanten melden dat er problemen zijn met het openen van onze facturen via Outlook 2010, mogelijk wordt er een foutmelding weergegeven als de factuur wordt geopend. Dit komt doordat Outlook 2010 het bestand aanpast tijdens het downloaden waardoor deze corrupt wordt.

XMS is op zoek naar een oplossing hiervoor. - Tim

[ Voor 49% gewijzigd door j1nx op 24-12-2011 20:44 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Horza2011 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:22:
probeer het is met deze link je snelheid te testen dit is speciaal van reggefiber

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
daar haal ik andere resultaten: 45 mbit up en 41 down

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drernie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:24:
[...]

Ziet er al een stuk beter uit, die BBned speedtest is gewoon niet meer toereikend voor glasgebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

marigo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 08:31:
Hier in gebied 3905 schokt Canvas/Ketnet op het IPTV netwerk. De overige (HD) zenders heben geen last. Zijn er meer mensen die dit issue ondervinden?
Is een wat groter probleem. De aanlevering van de stream is niet lekker, dit geeft een schokkerig beeld. Lijkt een nogal lastig probleem te zijn.

Webcare zal dit in de loop van de week wel toelichten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mojo schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:56:
[...]

Is een wat groter probleem. De aanlevering van de stream is niet lekker, dit geeft een schokkerig beeld. Lijkt een nogal lastig probleem te zijn.
De aanlevering van de stream lijkt het probleem niet te zijn. Het probleem zit in firmware van de Amino 130. Op dit model wordt de stream niet vloeiend afgespeeld. Op de Amino M540 en in VLC is het beeld wel goed.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
ari3 schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:24:
[...]

De aanlevering van de stream lijkt het probleem niet te zijn. Het probleem zit in firmware van de Amino 130. Op dit model wordt de stream niet vloeiend afgespeeld. Op de Amino M540 en in VLC is het beeld wel goed.
Yup, en op de 532 is het ook niet vloeiend. Terwijl als ik de 540 op de zelfde tv aansluit het gewoon wel vloeiend is.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

ari3 schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:24:
[...]

Klopt. Wat ik bedoel is dat de aanlevering van de stream anders is dan de overige streams (1080i vs 720p) en dat het lijkt dat de Amino's een soort verkeerde pulldown toepassen. Sommige TV's herkennen dit en fixxen het, de Amino 540 lijkt het niet uit te spugen. Volgens mij is het ook anders als je de output van een M540 op 1080i zet.

Overigens heb ik op een M540 ook al stotend beeld gezien. En op een M532 bij mijn schoonouders was het beeld goed. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
drernie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:24:
[...]

dat ziet er inderdaad al beter uit

mij is ook opgevallen dat de laaste dagen internet naar bepaalde site langzamer zijn dan normaal
toen heb ik gebeld met klanteservice van xms en krijg ik deze link http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

en daar was me snelheid normaal

vooral usenet provider die aangesloten zijn bij

XS News B.V.

hadden daar ook last van
inmiddels zijn vogelns mij alle problemen daar weer opgelost
dit alleen even ter informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:57
Meer mensen last van een trage upload? Hier in gebied 3905 komt de upload snelheid niet boven de 4Mbps.
Heb al mijn apparatuur al een keer gereload, maar dit geeft geen verbetering.

Download snelheid is ok!

EDIT:

Ben nog niet helemaal wakker, probleem is lokaal. Had gisterenavond wat interfaces op fixed gezet omdat ik last had van hikjes tijdens het streamen van een film. Een interface op een switch kleurt af en toe amber. Deze maar weer terug gezet naar "auto".

@ericjanvanputten, bedankt voor de snelle reactie

[ Voor 43% gewijzigd door marigo op 26-12-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
@Marigo, hier in 3825 (amersfoort vathorst) geen internet problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marigo schreef op maandag 26 december 2011 @ 08:53:
Meer mensen last van een trage upload? Hier in gebied 3905 komt de upload snelheid niet boven de 4Mbps.

Ben nog niet helemaal wakker, probleem is lokaal. Had gisterenavond wat interfaces op fixed gezet omdat ik last had van hikjes tijdens het streamen van een film. Een interface op een switch kleurt af en toe amber. Deze maar weer terug gezet naar "auto".
Daarom download ik gelijk naar de nas,dan blijft de boel gescheiden van mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://nextsign.nl/afbeeldingen/Feestdagen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Nick39 schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:26:
[...]

Daarom download ik gelijk naar de nas,dan blijft de boel gescheiden van mijn PC.
Dat doe ik normaal ook, echter heb op dit moment te weinig capaciteit op de NAS en gezien de prijzen van de hdd's nog aan de hoge kant zijn worden de downloads geredirect naar de pc. :)

Hopelijk dalen de prijzen snel in 2012.

(ook voor de 100/100Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
marigo schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:17:
[...]

Dat doe ik normaal ook, echter heb op dit moment te weinig capaciteit op de NAS en gezien de prijzen van de hdd's nog aan de hoge kant zijn worden de downloads geredirect naar de pc. :)

Hopelijk dalen de prijzen snel in 2012.

(ook voor de 100/100Mbps)
Dat is toch al gebeurt?
Of vind je 15 euro extra per maand nog steeds te veel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Rekenblok schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:37:
[...]

Dat is toch al gebeurt?
Ja, wordt wel eens tijd voor een gratis upgrade...
We zullen wel moeten wachten tot dat KPN de snelheden omhoog gaat schroeven begin volgend jaar ;)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
fast-server schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:51:
[...]

Ja, wordt wel eens tijd voor een gratis upgrade...
We zullen wel moeten wachten tot dat KPN de snelheden omhoog gaat schroeven begin volgend jaar ;)
En waar heeft kpn aangekondigd dat het begin volgend jaar is? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37332082

En in de KPN winkel waar ik v/d week was vertelde ze dat ook.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Bij KPN is nu nog het verschil tussen 50 en100 Mb € 20.00, daanraast levert KPN geen analoge televisie en dus ook geen DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
uhm....

Zojuist gesproken met een callcenter medewerker, en die wist mij te melden dat de snelheidsverhogingen die in het eerste kwartaal eraan zitten te komen, enkel voor postcode 1086/1087 (Amsterdam Ijburg) gaan gelden, en daarna voor de gemeente Nunspeet. Anders postcodes zullen langer moeten wachten tot de wijkcentralers zijn geupgrade en het apparatuur in de meterkast.

Oftewel het zelfde verhaal als bij XMS ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 26-12-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Ik heb nog even een toevoeging op deze :
Hou wel even in de gaten of alles geprogrammeerd is. Ik heb "Nederland van boven" geprogrammeerd, voor 7 afleveringen 1x per week. Hij staat 7x geprogrammeerd, maar niet 7 weken achter elkaar, er zit een gat van een aantal weken tussen.

Als een serie dagelijks is kan je deze wel 5x programmeren, maar daarna houdt het ook gewoon op, hij doet het eenmalig 5x. (niet 5 werkdagen, maar 5 kalender dagen)

En dan heb je nog hele vage meldingen zoals : plannen opname mislukt, er is geen conflict. Ga je dan via de mini epg en druk je dan op record, dan doet het wel...
Afgelopen weekend geprobeerd een aantal afleveringen van WATTS (eurosport) op te nemen, vanaf 19:00 t/m 2:00, allemaal via de guide geprogrammeerd (met de record button van mijn AB), bij eentje gaf ie aan plannen opname mislukt, er is geen conflict. Als ik dan op OK druk en dan een opname plan, lukt het wel.

Maar goed, van de 7 opnames die gepland waren (elk uur 1) zijn er maar 5 gelukt (andere 2 zijn niet opgenomen). Lijkt het zelfde als het probleem met de planning van de "Nederland van boven" welke ook niet allemaal gepland zijn.

Heeft er nog iemand deze problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
[...]
Dat is toch al gebeurt?
Volgens mij heb ik dan wat gemist. Een aantal pagina's terug lees ik overigens wel dat voor bestaande klanten de upgrade voor €15 kan worden gerealiseerd. Echter zie ik in "mijn.xmsnet.nl" nog steeds het ronde bedrag van €30 staan.

Wordt dit later pas aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Marigo:

Er wordt hard gewerkt aan de implementatie van het nieuwe prijsplan, zodra dit is afgerond zal Mijn XMS ook netjes € 15 aangeven voor de optie: upgraden aar 100Mbit. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:18:
@ Marigo:

Er wordt hard gewerkt aan de implementatie van het nieuwe prijsplan, zodra dit is afgerond zal Mijn XMS ook netjes € 15 aangeven voor de optie: upgraden aar 100Mbit. -Tim
???? Werken jullie ook tussen kerst en oud en nieuw?

Dacht dat alleen ik zo idioot was :'(

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:53:
[...]

???? Werken jullie ook tussen kerst en oud en nieuw?

Dacht dat alleen ik zo idioot was :'(
Deze week zal Webcare gewoon aanwezig zijn tussen 09:00 en 17:00, vrijdag gaat Webcare dicht om 12:00. ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
ik heb nog een vraagje over de M540. Kun je opgenomen programma's eraf halen via ftp/oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds een aantal dagen zie ik redelijk vaak haperingen in de IPTV streams. Dit op een M540.
Het beeld blijft om de x minuten even stil staan. Voorheen had ik hier geen last van.
Voordat ik de helpdesk ga bellen... is dit een normaal verschijnsel, of is er ergens iets mis?

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Jinx op 27-12-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:18:
@ Marigo:

Kan ik nu al wel die upgrade naar 100mbit laten uitvoeren voor die € 15,- p/mnd extra?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[FrEEzEr] schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:23:
[...]

Kan ik nu al wel die upgrade naar 100mbit laten uitvoeren voor die € 15,- p/mnd extra?
Helaas moet ik je vragen nog even geduld te hebben met het aanvragen van deze upgrade, als de optie op dit moment word afgenomen zal het tegen het huidige prijsplan a € 30 zijn. Ik verwacht begin 2012 het nieuwe prijsplan via Mijn XMS aan te kunnen bieden :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gevraagd door Rekenblok wil ik hier even verwijzen naar mn topic omtrent m'n snelheidsissues in de avond. Het lijkt er dus op alsof dit een probleem is wat alleen ik tegenkom en niemand anders; ben erg benieuwd naar e.v.t. reacties :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1485409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:06:
Zoals gevraagd door Rekenblok wil ik hier even verwijzen naar mn topic omtrent m'n snelheidsissues in de avond. Het lijkt er dus op alsof dit een probleem is wat alleen ik tegenkom en niemand anders; ben erg benieuwd naar e.v.t. reacties :)

Kan je mij je adresgegevens + aanvullende informatie nog even via DM aanleveren dan kan ik dit doornemen en indien nodig een melding naar de netwerkbeheerder versturen. - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

@webcare

Tim, is er al meer bekend over mijn problemen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:41:
@webcare

Tim, is er al meer bekend over mijn problemen?
Ik zie dat de netwerkbeheerder het ticket heeft aangevuld, helaas is er nog geen duidelijke conclusie getrokken. Ik hou het in de gaten voor je :) - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:43:
[...]

Ik zie dat de netwerkbeheerder het ticket heeft aangevuld, helaas is er nog geen duidelijke conclusie getrokken. Ik hou het in de gaten voor je :) - Tim
Thnx

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is toch al gebeurt?
Het is 5 euro meer dan dat ik in gedachten had voor een verhoging naar 100/100 maar aan de andere kant vind ik 15 euro voor de klant, 15 euro voor reggefiber wel eerlijk.
Het is ook meer een gevoel, Ziggo biedt ( op de upload na) gewoon ook die 120 MB en ik heb notabene glasvezel en kom maar aan de 50.
Voor mij betekent de snelheidsverhoging meer een snellere download en een princiepe kwestie dan dat ik er echt iets aan heb.
Alsof je een snelle racewagen hebt, je weet dat je maar 100/130 mag,maar feit dat je vele malen harder kan,geeft gewoon die kick.
Mijn dataverkeer zelf zal er niet van toenemen,ik ben er alleen sneller mee klaar.
Die 30 euro extra was gewoon idioot veel, dat consument en Reggefiber/XMS nu als het ware de prijs delen vind ik fair.
Zonder de Denan tips download ik niet zo gek veel maar ik vind de prijsstelling gewoon eerlijker.
En ja,er zijn vele verhalen over de Ziggo snelheden maar hier wordt die 120 mbits ook echt gehaald.
Ik denk dat er nog heel veel mensen zijn die met een linksys wrt 54 proberen die snelheden te halen en dat zag je hier in het begin ook,veel klachten liggen echt aan de eigen hardware.
Ik vind dat Ubee ding van Ziggo er niet uitzien,maar je hebt wel een (wireless) modem,router,alles in een en dat heeft XMS dan nog niet (dat ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Mr. Jinx schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:18:
Sinds een aantal dagen zie ik redelijk vaak haperingen in de IPTV streams. Dit op een M540.
Het beeld blijft om de x minuten even stil staan. Voorheen had ik hier geen last van.
Voordat ik de helpdesk ga bellen... is dit een normaal verschijnsel, of is er ergens iets mis?
Dit zie ik ook. Soms bevriest het beeld een kleine seconde. Ik kan er echter nog geen patroon in ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:28:
[...]
En ja,er zijn vele verhalen over de Ziggo snelheden maar hier wordt die 120 mbits ook echt gehaald.
[...]
Vergeet niet dat die verhalen straks ook gaan komen met onze huidige manier van verbinding. De huis tuin en keuken gebruiker (Niet tweaker), weet niet dat als moeder beneden GTST aan het kijken is over de IPTV en vader boven de Eredivisie Live aan heeft staan. Dat die 12*2 MBit van de lijn af gaat.

Geloof me; Straks staat het hele internet vol met verhalen over de glasvezel die zijn snelheid niet haalt / Snelheid die niet stabiel is.

Ik haal maar 70 MBit sávond in piek uren, maar over dag (als niemand thuis is) haal ik wel de volle 100 MBit

Ik zie ze al komen hoor! Webcare en Helplessdesk, maak de borst maar alvast nat. _/-\o_

(En dan komt hopelijk de discussie opgang; Waarom moet ik 15 euro betalen voor 100 MBit terwijl jullie die snelheid niet kunnen garanderen - Noem het dan TOT 100 MBit zoals de ADSL en Kabel providers doen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
[...]

Dat is toch al gebeurt?
Instellingen internet

Internetsnelheid

Uw huidige internetsnelheid is 50 Mbps.

Snelheidsinstellingen:

50 Mbps (€0.00 extra per maand)
100 Mbps (€30.00 extra per maand)

Ik neem aan dat die 15 eu nog steeds toekomstverhaal is ?

En dat ze een nieuwe glasmodem komen hangen die gbit aankan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

MiK schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:31:
[...]
Instellingen internet
Internetsnelheid
Snelheidsinstellingen:

Zie een paar posts hierboven:
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:49:
[...]
Helaas moet ik je vragen nog even geduld te hebben met het aanvragen van deze upgrade, als de optie op dit moment word afgenomen zal het tegen het huidige prijsplan a € 30 zijn. Ik verwacht begin 2012 het nieuwe prijsplan via Mijn XMS aan te kunnen bieden :) -Tim
Ik zou er voorlopig (Lees: De komende paar jaar.) nog maar niet te hard op rekenen... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 27-12-2011 19:16 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Instellingen internet

Internetsnelheid

Snelheidsinstellingen:

Grappig, bij mij staat er hetzelfde maar dan
Uw huidige internetsnelheid is 48 Mbps.
Maar laten we eerlijk zijn, de doorsnee user pompt niet continue 100 mbits er doorheen,je moet jezelf aanleren de amino uit te gooien als je geen tv aan hebt.
Ik zal altijd tegen die 100 aanhangen omdat ik tv via Ziggo kijk.

Anders zou je DRG dus moeten vervangen worden naar 1 GB en zou de DRG dus continue moeten monitoren, loopt er een HDTV stream, dan moet ik 116 MB gaan geven.
Of de hele infra structuur zo gaan aanpassen dat men op vezel2 naast de analoge tv, de digitale tv gaat aanbieden.
Lijkt me ook een hele kostbare grap als het al kan.
Je haalt de 100 mbits, als je geen tv hebt aan staan,of je moet analoog of dvb-c gebruiken.
Er moet altijd een moment van de dag zijn dat je de 100 mbits op internet toch kan gebruiken.
Ik vind het wel acceptabel zo.
Veel usenet of torrent programma's hebben ook een timer zodat je bv 's nachts kan downen,als je tv en amino uit staan.
Voor browsen heb je die 100 mbits niet nodig, je page is allang geladen voor je die 100 mbit bereikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nog meer mensen met een slechte snelheid op dit moment?

Download 6.41 Mb/s / Upload 3.35 Mb/s

edit:

Is nu weer goed :)

[ Voor 14% gewijzigd door fast-server op 27-12-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:28:
[...]
Anders zou je DRG dus moeten vervangen worden naar 1 GB en zou de DRG dus continue moeten monitoren, loopt er een HDTV stream, dan moet ik 116 MB gaan geven.
Of de hele infra structuur zo gaan aanpassen dat men op vezel2 naast de analoge tv, de digitale tv gaat aanbieden.
[...]
Grappig dat je zo "lastig" denkt. Hoe denk je dat QoS het op dit moment met je 50 MBit lijntje doet? (Oh nee in jouw geval 48 MBit :9 )

Als er GBit hangt, dan heb je gewoon 1 GBit over 1 vezel tot aan je modem. Door QoS krijg je dan 100 MBit op port 1 en de rest gaat naar port 2. Dan gaan de IPTV streams weer netjes van je 900 MBit af net zoals je IPTV nu van de 50 MBit afgaat die over is van je 100 MBit - 50 MBit van je internet.

Ik denk persoonlijk dat die 1 GBit modems er zo 1,2,3 niet gaan komen. Maar als je nu als concurent klanten weg wil kapen van je concurentie, dan bied je gewoon 100+ MBit pakketten aan. Alleen bij de klanten die het aanvragen ga je de modems vervangen. Echter alleen mensen met inside kennis weten wanneer het opslag punt is, waarbij het loont om die mensen weg te kapen en voro hoelang ze klant moeten blijven om het rendabel te maken.

Overigens mekker ik niet hoor. Ik heb mijn sabnzbd gelimiteerd staan op 2,5 MB/sec. Ik download alles automatisch en ik kan de server niet bij houden met kijken. Moet volgende maand alweer gaan kijken of ik er niet beter weer 2 TB bij kan hangen.

Hoe langer ik er over na denk des te meer neig ik ernaar om de 100 MBit te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Iemand nog hoop op een nieuwjaarsgeschenk van XMSnet? :)

Ik zou het gewoon erg leuk vinden als klanten nu tijdelijk gratis HDtv kunnen krijgen of eventueel een upgrade in snelheid naar 75Mbit bijvoorbeeld.

edit:
Of HDtv + de mogelijkheid deze te kunnen kijken op je computer/iPad/tablet/phone/etc

[ Voor 18% gewijzigd door ericjanvanputten op 28-12-2011 08:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:44:
[...]

Grappig dat je zo "lastig" denkt. Hoe denk je dat QoS het op dit moment met je 50 MBit lijntje doet? (Oh nee in jouw geval 48 MBit :9 )
Ik denk dat ik zo "lastig" denk, hmm rare zin.. omdat ik heel dat QOS deel vergat.
Je hebt natuurlijk gelijk.
Maar verder in het algemeen vind ik het geen enorm probleem als er iets van mijn stream afgaat.
Zie het als plakjes kaas, ik heb liever dat de kaasboer daar plakjes plastic tussen doet omdat de boel dan niet aan elkaar kleeft, netto gezien zit ik dan niet geheel aan het gewicht wat hij me zou moeten leveren,maar het gemak compenseert dat,net als met de 100 mbits en tv, is het structureel dat je de 100 mbits niet haalt,dan zou dat een reden zijn om idd de prijs verder aan te passen,maar je KAN gewoon de volle 100 halen,als de tv niet aan staat.
Ziggo levert normaal ook gewoon 100 mbits modems maar als je hoger wil, krijg je een ander.
Dat kan reggefiber ook doen, de 100 mbits laat je hangen,en pas als de abonnee meer wil,verwissel je het packetfront/modem.
Ziggo heeft hierin dan een voordeel omdat je dat zelf kan doen, bij glas lijkt het me beter dat de klant dat niet zelf gaat zitten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:17:
[...]
Ziggo levert normaal ook gewoon 100 mbits modems maar als je hoger wil, krijg je een ander. Dat kan reggefiber ook doen, de 100 mbits laat je hangen, en pas als de abonnee meer wil, verwissel je het packetfront/modem. Ziggo heeft hierin dan een voordeel omdat je dat zelf kan doen, bij glas lijkt het me beter dat de klant dat niet zelf gaat zitten vervangen.
Bij de laatste generatie Genexis is dat ook niet zo heel ingewikkeld meer, die klik je er zo op dacht ik. Bij mijn eerste generatie PacketFront (Met losse DRG voor de telefoon.) is dat inderdaad een stuk ingewikkelder. Maar het grootste probleem zit volgens mij in de wijkkasten en de rest van he netwerk. Ik zie het helaas nog niet op grote schaal gebeuren, de eerstkomende paar jaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor snelheden boven de 100Mbit zullen er inderdaad aanpassingen in het netwerk (en dus wijkkasten) moeten worden uitgevoerd, wanneer dit precies gaat plaatsvinden is momenteel niet bekend. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:06:

@timvdl Volgens mij heb ik al eens eerder een heel verhaal hierover geschreven.. Wat jij met mtr ziet zijn de tijden die de verschillende hops er over doen om een icmp bericht terug te sturen omdat de ttl verlopen is. icmp wordt door veel routers met hele lage prio doorgegeven of zelfs genegeerd.
Je zou mtr -u kunnen proberen (doet UDP), maar dan nog test je eigenlijk alleen maar hoe snel de router je packet terugstuurt omdat de ttl verlopen is, dus niet hoe snel hij het doorgeeft.

Even ter vegelijking, bij mij doet een mtr -u hetzelfde.. Ik zie ook hoge avg (doordat er af en toe een response van 200ms is)

1. 1-48-223.ftth.xms.internl.net 0.0% 59 0.3 0.4 0.3 1.2 0.1
2. ???
3. ???
4. ???
5. ???
6. ???
7. vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net 0.0% 58 2.5 8.1 2.4 178.1 28.1
8. vlan51.newxr2.nik-asd.internl.net 0.0% 58 2.5 20.0 2.5 188.8 45.6
9. GigabitEthernet6-2.ar7.AMS2.gblx.net 0.0% 58 2.7 10.9 2.6 144.3 28.1
10. ae2.scr2.AMS2.gblx.net 0.0% 58 2.6 5.2 2.5 39.8 7.0
11. ae10.scr4.FRA4.gblx.net 0.0% 57 8.9 9.1 8.8 19.3 1.5
12. lag2.ar4.fra4.gblx.net 0.0% 57 17.8 11.3 8.9 19.8 3.6
13. FIBERRING-B-V.ethernet2-2.csr1.FRA4.gblx.net 0.0% 57 145.9 21.4 9.4 363.4 51.0
FIBERRING-B-V.ethernet3-1.csr1.FRA4.gblx.net
fibberring.ethernet14-3.ar4.fra4.gblx.net
14. mirror.de.leaseweb.net 0.0% 57 9.8 9.8 9.6 10.2 0.1

En bij mij is de snelheid wel in orde (50mbit/s +). Wat me wel opvalt is de hoge packetloss op jouw modem.. die 95% Dat geeft toch wel aan dat daar iets mis is.. is je modem al eens vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:18:
[...]

Bij de laatste generatie Genexis is dat ook niet zo heel ingewikkeld meer, die klik je er zo op dacht ik. Bij mijn eerste generatie PacketFront (Met losse DRG voor de telefoon.) is dat inderdaad een stuk ingewikkelder. Maar het grootste probleem zit volgens mij in de wijkkasten en de rest van he netwerk. Ik zie het helaas nog niet op grote schaal gebeuren, de eerstkomende paar jaar.
Zo'n module kliksysteem zou inderdaad het mooist zijn, wat ik alleen wat jammer vind is dat toen ze 5 jaar geleden,kom op we hebben het over fiber,ook al hadden moeten weten dat de huidige generatie DRG's niet zouden voldoen en ook de gebruikte wijk apparatuur niet.
Alsof je enorme rioolpijpen aanlegt die miljoenen liters kwijt kunnen, met er boven kolkjes die al bij een flink glas water vollopen.
Bij de aanleg heeft men geen rekening gehouden met de enorme capaciteit, 4 jaar geleden bestond er ook al gigabit apparatuur,het was uiteraard duurder maar het was er wel.
Ik denk dat er nu hetzelfde gaat gebeuren als bij ADSL, men hangt 1 rack voor gigabit verbindingen er naast,laat de oude verbindingen in tact en degene die gigabit snelheden wil,wordt gewoon op dat nieuwe rack aangesloten, en net als mij ooit bij adsl is overkomen,kun je met wat pech net op een moment jezelf aanmelden als het rack vol is en zul je een flinke tijd moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Mr. Jinx schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:18:
ToniW schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:35:
Dit zie ik ook. Soms bevriest het beeld een kleine seconde. Ik kan er echter nog geen patroon in ontdekken.
Ook ik heb hier sinds 1 a 2 weken last van (3825), terwijl er in mijn setup niets is veranderd. Zeer regelmatig kleine schokjes/onderbrekingen in beeld en/of geluid.
Het kan op allerlei momenten optreden en is dus erg hinderlijk. Ook in opnames zie ik dit terug. Het valt wel op dat het extra vaak gebeurt als ik net naar een ander kanaal geswitched ben of als ik even terug/vooruit gespoeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 17:19
Nick39 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:39:
[...]

Zo'n module kliksysteem zou inderdaad het mooist zijn, wat ik alleen wat jammer vind is dat toen ze 5 jaar geleden,kom op we hebben het over fiber,ook al hadden moeten weten dat de huidige generatie DRG's niet zouden voldoen en ook de gebruikte wijk apparatuur niet.
Alsof je enorme rioolpijpen aanlegt die miljoenen liters kwijt kunnen, met er boven kolkjes die al bij een flink glas water vollopen.
Bij de aanleg heeft men geen rekening gehouden met de enorme capaciteit, 4 jaar geleden bestond er ook al gigabit apparatuur,het was uiteraard duurder maar het was er wel.
Ik denk dat er nu hetzelfde gaat gebeuren als bij ADSL, men hangt 1 rack voor gigabit verbindingen er naast,laat de oude verbindingen in tact en degene die gigabit snelheden wil,wordt gewoon op dat nieuwe rack aangesloten, en net als mij ooit bij adsl is overkomen,kun je met wat pech net op een moment jezelf aanmelden als het rack vol is en zul je een flinke tijd moeten wachten.
Hetzelfde verhaal als met IPv6. Jaren geleden waren Gbs switches veel duurder als ze nu zijn. Als de inverstering toen gedaan was waren de switches nu al EOL terwijl er nog amper vraag is naar > 100Mbs aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mr. Jinx, ToniW en Goku33:

Graag ontvang ik de volgende gegevens:

- MAC adres settopbox
- adresgegevens
- omschrijving probleem + vermelding op welke zenders dit gebeurd

Deze informatie zal worden geanalyseerd en waar nodig gebruikt worden voor een melding naar de netwerkbeheerder. - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:23:
Voor snelheden boven de 100Mbit zullen er inderdaad aanpassingen in het netwerk (en dus wijkkasten) moeten worden uitgevoerd, wanneer dit precies gaat plaatsvinden is momenteel niet bekend. -Tim
Precies maar waarom gaan jullie niet op mijn verhaal ? dat ik al een paar keer heb omschreven.
Of het antwoord nou positief of negatief is, een antwoord is wel handig, daarom kan ik baseren of ik eventueel een upgrade ga doen ja of nee.

Dus toch nog even de vraag

Als ik 100 mbit aanvraag, en ik kijk tv gaat er snelheid af, vorig jaar haalde ik 75 a 80 mbit. Komt omdat de interface van het glasmodem 100 mbit is. Daar ik 100 mbit internet krijgen betaal en daar ik hdtv over kijk ?

Krijgen deze gebruikers dan ook een nieuw modem ?

Ik weet al helemaal wat ik straks ga meemaken, Ik vraag 100 mbit aan, constateer uiteraard dat ik mijn snelheid niet haal, ik ga klagen, wordt niet begrepen, moet klachtbrief sturen want ik wil terug naar 50 etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MiK schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:47:
[...]
Krijgen deze gebruikers dan ook een nieuw modem ?
[...]
Dat antwoord is nu al een keer of vijf gegeven: Nee. (Op dit moment niet, en wanneer wel, dat staat in de sterren, of op een geheime roadmap van XMS, waar Webcare niets over kan of mag zeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Laatst online: 01-08 12:55
Ik zelf woon in Wijchen met een redelijk nieuw glasvezel netwerk(lees 2 jaar), ik neem aan dat de wijkkasten hier al wel zijn voorbereid op 1Gbit? Zoja, zal er dan verschil zijn tussen de gebieden gekoppeld aan snelheden boven de 100mbit?

[ Voor 23% gewijzigd door gxpower op 28-12-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fiber schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:57:
[...]

Dat antwoord is nu al een keer of vijf gegeven: Nee. (Op dit moment niet, en wanneer wel, dat staat in de sterren, of op een geheime roadmap van XMS, waar Webcare niets over kan of mag zeggen.)
Kan het niet geloven, dan naai je feitelijk je klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:20:
[...]

Kan het niet geloven, dan naai je feitelijk je klanten
Ik zou het niet zo verwoorden, maar ja je krijgt niet (altijd) waarjevoor betaald. Is door xms op 2 manieren op telossen.
1 Ze vervangen de modems en eventueele wijk routers
2 Ze noemen het "tot" 100 MBit

Mag jij gokken welke het word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:25:
[...]

Bij KPN is nu nog het verschil tussen 50 en100 Mb € 20.00, daanraast levert KPN geen analoge televisie en dus ook geen DVB-C.
Nog gefeliciteerd Wiebo.

(ben even wat minder op forum aanwezig, ivm overlijden vader :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@Famous
Gecondoleerd met het verlies van jouw vader en sterkte de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
gxpower schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:09:
Ik zelf woon in Wijchen met een redelijk nieuw glasvezel netwerk(lees 2 jaar), ik neem aan dat de wijkkasten hier al wel zijn voorbereid op 1Gbit? Zoja, zal er dan verschil zijn tussen de gebieden gekoppeld aan snelheden boven de 100mbit?
In Zeewolde (ook ongeveer 2 jaar netwerk operationeel), is alles 100 Mbit. Ik weet dat de werkgroep bezig was om alles op Gbit te krijgen, maar dat was te prijzig. Er zijn wel racks aanwezig in de POP's om Gbit aan te sluiten, maar het merendeel is 100 Mbit. Dat zal waarschijnlijk in Wijchen niet veel anders zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Woho, bijna de 100 pagina's. Gaat het gebeuren voor het einde van het jaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 17:48

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Staat jouw resolutie zo laag dat je bij de 100 zit?
Ik tel hier 46 pagina's ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Speedy-Andre schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:44:
Staat jouw resolutie zo laag dat je bij de 100 zit?
Ik tel hier 46 pagina's ;)
Dan heb je waarschijnlijk wat verandert. Staat hier namelijk op standaard forum instellingen.

Res: 1920 X 1080 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:34:
[...]

Ik zou het niet zo verwoorden, maar ja je krijgt niet (altijd) waarjevoor betaald. Is door xms op 2 manieren op telossen.
1 Ze vervangen de modems en eventueele wijk routers
2 Ze noemen het "tot" 100 MBit

Mag jij gokken welke het word.
Ik gok 2, maar dat is wel een vernedering naar de klanten en concurenten toe.

Ik viind het gewoon niet kunnen dat je je klanten iets verkoopt wat je feitelijk niet kan leveren, je komt er wel in de buurt maar je krijgt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rekenblok schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:45:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk wat verandert. Staat hier namelijk op standaard forum instellingen.

Res: 1920 X 1080 ;)
Ik heb 50 posts per pagina ingesteld, dat hou ik lekker zo bij (ook die resolutie).
Wel lekker Hollands dat zodra 100Mb betaalbaar is meteen geklaagd wordt over het verlies door iptv :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Over het 100mbps onderwerp ben ik het wel met j1nx eens dat men het product beter onder de noemer "tot 100Mbps" kan gaan verkopen. En dat dit (theoretisch) alleen haalbaar is wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van IPTV.

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. onze upload die we hebben naar het Internet. Ik merk steeds vaker dat er verschil zit in ISP waarmee je download. (dus upload van je huisadres; in mijn geval vanaf de NAS)
Op mijn werk beschik ik over een 600/600Mbps (bt.net) verbinding, maar een download vanaf thuis resulteert in max. 15-20Mbps. (er wordt geen QoS toegepast)

Vanaf het ziggo netwerk met een 120/10 abonnement wordt het al beter, maar blijft steken op de 25Mbps.
Wanneer ik vanaf het reggefiber netwerk een download start, dan tikt het wel netjes de 46Mbps aan, zoals het hoort.

Een speedtest geinitieerd vanaf een LAN pc geeft altijd netjes de correcte upload aan.

Downloadsnelheid is eigenlijk altijd goed!

Kan een mede-tweaker (XMS'er) dit reproduceren?

[ Voor 1% gewijzigd door marigo op 28-12-2011 22:58 . Reden: QoS in geval van vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Speedy-Andre schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:07:
[...]

Ik heb 50 posts per pagina ingesteld, dat hou ik lekker zo bij (ook die resolutie).
Wel lekker Hollands dat zodra 100Mb betaalbaar is meteen geklaagd wordt over het verlies door iptv :P
Spuit 11 ... Ahum

Is gewoon bullshit wat je nu zegt, zogenaamd onbeperkt bellen naar vaste nummers en in de kleine lettertjes een limiet van bijvoorbeeld 4000 minuten stellen is precies een voorbeeld.

Bedrijven doen alles aan marketing en binnenharken, de klant staat niet centraal, de investeerders en bedrijven zelf staan centraal, en doen er alles aan om klanten te werven, en gaan daar zo ver in op dat ze klanten vanalles in de maag splitsen.

XMS zal vast zo`n organisatie niet zijn, maar verkoop dan een product waar de klant duidelijk te zien krijgt wat hij kan verwachten.

Met ADSL kan je 20 mbit nemen, gegarandeerd 8, nou ik had 12 en weet wat ik aanvraag en heb daar dus vrede mee, een technisch obstakel is gewoon de afstand.

Met glas, zouden ze dan feitelijk ook een snelheid van 80 mbit garanderen en de rest is mooi meegenomen, ik accepteer de snelheid dan, omdat ik weet dat het obstakel de interface van het glasmodem is.

Maar bied je klant geen gegarandeerde 100/100 als je weet dat je dat niet waar kan maken.
Lijk mij heel logisch en heeft niet met het zogenoemde "lekker hollands" te maken

Wel mooi een product verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:07:
[...]

Nou.... eigenlijk is het feit dat er hard 100Mb aangeboden wordt, terwijl het niet altijd geleverd kan worden, meer "lekker Hollands". Moet je in de VS eens proberen als bedrijf... dat kost je je nek door gerechtskosten en schadevergoedingen. Zaken als overboeking e.d. kennen ze daar natuurlijk ook wel, maar in dit geval is de geleverde hardware niet geschikt om de belofte waar te maken. Dus al zou het rustig zijn op het netwerk van XMS, dan is die 100Mb nog steeds niet haalbaar als je ook TV zit te kijken.

Voor mij is het allemaal niet zo boeiend: ik zit eerder te denken aan een downgrade naar 30Mb i.p.v. een upgrade naar 100Mb. Maar voorlopig wacht ik de ontwikkelingen bij de concurrentie (Ziggo en KPN voornamelijk, want de rest zijn toch allemaal Glashart-providers die globaal gezien dezelfde roadmap en prijsstelling zullen hebben) nog even af.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is er al in het lijbrandt topic over hetzelfde issue gesproken, het komt er volgens mij op neer dat je de 100Mb kan halen: je moet alleen geen (HD) IPTV kijken terwijl je het doet. De berichten die ik hier de laatste tijd voorbij zien komen bewijzen dat wel redelijk volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MiK schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:58:
[...]
Is gewoon bullshit wat je nu zegt...
Mag ik een teiltje...?

Je hoeft toch geen klant te blijven? Niemand verplicht je wat. Je mag ook weg hoor...

Ik wordt een beetje moe van al dat gehuil om niks. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:36:
@Famous
Gecondoleerd met het verlies van jouw vader en sterkte de komende tijd.
Dankjewel

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MiK schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:58:
[...]

Is gewoon bullshit wat je nu zegt,
Dank u :)
Ik hoor niemand zeuren dat je bij 50/50 wel zonder problemen iptv erbij kan gebruiken :')
Toen ik nog adsl trippleplay had kwam ik niet aan 10Mb en ging er nog eens 4Mb voor tv af.
Daar was ik €45 voor kwijt en nu heb ik voor een tientje extra tig hd zenders, hoge upload enz.
Waar heb je die 100Mb constant voor nodig?

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@Famous: ook van mijn kant nog gecondoleerd en heel veel sterkte!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:50:
@ Mr. Jinx, ToniW en Goku33:

Graag ontvang ik de volgende gegevens:

- MAC adres settopbox
- adresgegevens
- omschrijving probleem + vermelding op welke zenders dit gebeurd

Deze informatie zal worden geanalyseerd en waar nodig gebruikt worden voor een melding naar de netwerkbeheerder. - Tim
Hier op 1212 heb ik dit ook al geconstateerd. Heb het al vanaf het begin (ben sinds eind september van de partij) wanneer ik nntp gebruik, maar zie 't nu ook geregeld als ik niet aan 't downloaden ben. Ik vermoed dat ze met de QOS aan 't spelen (lees testen) zijn..?

Heb voor 't nntp verhaal al div. acties via Sophie lopen :-)

• My-life
  • Laatst online: 17:19
Sinds dat de snelheid van nieuwsservers was ingezakt haal ik niet meer de 50Mb. Ik heb inderdaad ook de indruk dat QOS o.i.d. hier de oorzaak van is. Als ik de door de webcare genoemde speedtest draai haal ik wel de volle snelheid.
Ook lijkt de snelheid afhankelijk te zijn van het tijdstip. 's Morgens, zoals nu, gaat het sneller als 's avonds.

Zeer storend dit.

• boswandeling
Speedy-Andre schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:58:
[...]

Dank u :)
Ik hoor niemand zeuren dat je bij 50/50 wel zonder problemen iptv erbij kan gebruiken :')
Toen ik nog adsl trippleplay had kwam ik niet aan 10Mb en ging er nog eens 4Mb voor tv af.
Daar was ik €45 voor kwijt en nu heb ik voor een tientje extra tig hd zenders, hoge upload enz.
Waar heb je die 100Mb constant voor nodig?
Geen dank, was me een genoegen

Als je beter lees, gaat het helemaal niet om dat ik 100 mbit nodig hebt, als je beter leest, lees je dat ik vindt dat bedrijven iets moeten verkopen wat ze waar moeten kunnen maken, en dus niet iets moeten verkopen wat ze niet kan waarmaken en dit dondersgoed zelf ook weet. Ze moeten de klant van tevoren inlichten dat ze de behaalde snelheid niet kunnen halen in bepaalde condities.
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:23:
[...]

Nog gefeliciteerd Wiebo.

(ben even wat minder op forum aanwezig, ivm overlijden vader :'(
Same here, mijn moeder afgelopen vrijdag gecremeerd, gecondoleerd !

• boswandeling
Fiber schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:44:
[...]

Mag ik een teiltje...?

Je hoeft toch geen klant te blijven? Niemand verplicht je wat. Je mag ook weg hoor...

Ik wordt een beetje moe van al dat gehuil om niks. :Z
Als je de feiten niet kan accepteren zoals deze zijn geconstateerd, prima :) maar hou dit voor je.
Ik ben een klant, heb totaal geen 100 mbit nodig, maar als je mijn post hierboven kijkt gaat het ook niet om die snelheid. Het gaat er om dat als een provider je hard 100/100 mbit aanbied, en weet dit in bepaalde condities niet te kunnen leveren, moeten ze dit van tevoren aangeven. Duidelijk en sociaal vind je niet ?

P.s. bovendien geef ik helemaal de intentie niet dat ik ontevreden ben en weg wil, vraag me eigenlijk af waar je dat uit opmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 29-12-2011 11:57 ]

• Fiber

Fiber

MiK schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:55:
[...]
Ik [...] heb totaal geen 100 mbit nodig...
Waarom vraag je er dan toch steeds naar? Denk je dat Webcare niks te doen heeft of zo? Bovendien houdt ik niet van vragen naar de bekende weg, je weet zelf ook echt wel hoe het zit en dat gaat echt niet veranderen door maar te blijven drammen.

• boswandeling
Fiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:07:
[...]

Waarom vraag je er dan toch steeds naar? Denk je dat Webcare niks te doen heeft of zo? Bovendien houdt ik niet van vragen naar de bekende weg, je weet zelf ook echt wel hoe het zit en dat gaat echt niet veranderen door maar te blijven drammen.
Ik vraag simpelweg duidelijkheid, ik heb steeds gevraagd wat er gaat gebeuren als ik 100 mbit aanvraag, krijg ik een nieuw modem ja of nee, en naar mijn mening wordt er door de officiele wegen omheen gepraat..

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:15
Fiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:07:
[...]Waarom vraag je er dan toch steeds naar? Denk je dat Webcare niks te doen heeft of zo? Bovendien houdt ik niet van vragen naar de bekende weg, je weet zelf ook echt wel hoe het zit en dat gaat echt niet veranderen door maar te blijven drammen.
Ik vind het een vreemde gedachtegang dat als je klant ben van een bedrijf ineens niet meer kritisch mag zijn over de bedrijfsvoering en communicatie naar de klant toe.
Kom op zeg. XMS levert gewoon een uitstekend product dat IMO beter is dat dat van de concurrenten, maar ik geef MiK helemaal gelijk dat ze niet echt eerlijk communiceren naar de (mogelijke) klanten toe.
MiK schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:55:
[...]

Als je de feiten niet kan accepteren zoals deze zijn geconstateerd, prima :) maar hou dit voor je.
Ik ben een klant, heb totaal geen 100 mbit nodig, maar als je mijn post hierboven kijkt gaat het ook niet om die snelheid. Het gaat er om dat als een provider je hard 100/100 mbit aanbied, en weet dit in bepaalde condities niet te kunnen leveren, moeten ze dit van tevoren aangeven. Duidelijk en sociaal vind je niet ?
Ik vind dat XMS als provider wel die duidelijkheid moet verstrekken ,maar ik denk dat begrippen als 100/100 of 50/50 kwamen uit de tijd dat er nog geen digitale tv was, en je dus ook die snelheid kon halen.
Ik zal nog een schep kolen op het vuur gooien, als je telefoneert gaat er van je 100 mbits ook nog 1,5 mbit af, dat loopt namelijk via diezelfde vezel. In theorie was het zo dat 50/50 gegarandeerd was, al het overige verkeer gebruikte de overige beschikbare 50 mbits.
Een SD tv stream zal zo'n 8 mbits van je 100 mbits afhalen, een HD stream zo'n 12 en telefonie zo'n 1,5 mbit.
Het zou dus netjes zijn als XMS dit vermeldt op haar page:
100 mbits is een bruto snelheid.
Bottleneck is de in huis en wijkcentrales geplaatste apparatuur.
Aan de andere kant vind ik ook,dat nu de prijs zoveel minder wordt,je voor je verlies aardig gecompenseert wordt.

Kabel is anders, daar is een deel gereserveerd voor upload/download,telefonie en digitale tv.
Je tv stream beinvloed je internet snelheid niet.
De gebruikte F-Connector is al zo oud dat je met doe het zelf setjes gemakkelijk thuis dingen kan vervangen, maar de techniek zelf is totaal niet efficient vergeleken met glas.
Bij Glas is dat doe het zelven nog (bijna) niet zo,bij vervanging van apparatuur zal bijna altijd een monteur nodig zijn.

Ik vind de mix goed werken,valt de vezel uit dan heb ik Coax, valt de coax uit dan kan ik via mijn internet nog tv kijken,en zeker nu Ziggo ook nog 6 nieuwe filmzenders gaat toevoegen ( een soort van 2e Film1) hou ik deze mix gewoon lekker zo.

Maar op de homepage of mijn xms page zou wel vermeldt moeten worden dat 100 mbits bruto is en voor de oude klanten dat je bij overschakelen van 50 naar 100 gaat,dit maandelijks veranderd kan worden maar dat je dan wel downgradekosten moet betalen.
Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:33:
Iemand nog hoop op een nieuwjaarsgeschenk van XMSnet? :)

Ik zou het gewoon erg leuk vinden als klanten nu tijdelijk gratis HDtv kunnen krijgen of eventueel een upgrade in snelheid naar 75Mbit bijvoorbeeld.

edit:
Of HDtv + de mogelijkheid deze te kunnen kijken op je computer/iPad/tablet/phone/etc
Bij Solcon is dat vanaf 17 Januari mogelijk, lijkt mij dat XMS ook binnenkort zoiets gaat leveren ivm zelfde streams: PDF link

In de screenshots zijn ze vergeten het Lijbrand logo te verwijderen dus lijkt de app voor alle aanbieders met Glashard Media streams geschikt te zijn.

Specs:

Alle mogelijkheden van de Glashart Media app:*
- Een persoonlijk overzicht: het 'dashboard'
- Meerdere Set-Top boxen kunnen gekoppeld worden (woonkamer, slaapkamer)
- Zie in één oogopslag wat er op tv is en komt
- Bekijk de laatste (geplande) opnames**
- Stel uw favoriete kanalen in en bepaal uw eigen volgorde
- Stem direct af op het gewenste kanaal vanaf de iPad
- Blader snel en eenvoudig door de overzichtelijke TV gids
- Bekijk alle details van en informatie bij een programma
- Beheer alle (geplande) opnames op uw harddisk recorder**
- Mis niets meer met opnemen op afstand, gewoon vanuit de app**
- Laat een opgenomen programma afspelen op tv**
- Pauzeer live tv**
- Zet herinneringen, zowel op de iPad als op tv
- Geen gedoe met inloggen, één keer verbinden en klaar

*Let op: deze applicatie is alleen te gebruiken door klanten van de Service Providers zoals deze staan vermeld op de website van Glashart Media (zie ook het scherm hieronder).
** Deze functies zijn alleen beschikbaar voor klanten die beschikken over een digitale ontvanger met harddisk recorder.

[ Voor 48% gewijzigd door arjants op 29-12-2011 12:59 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Nick39 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:35:
[...]

Ik vind dat XMS als provider wel die duidelijkheid moet verstrekken ,maar ik denk dat begrippen als 100/100 of 50/50 kwamen uit de tijd dat er nog geen digitale tv was, en je dus ook die snelheid kon halen.
Ik zal nog een schep kolen op het vuur gooien, als je telefoneert gaat er van je 100 mbits ook nog 1,5 mbit af, dat loopt namelijk via diezelfde vezel. In theorie was het zo dat 50/50 gegarandeerd was, al het overige verkeer gebruikte de overige beschikbare 50 mbits.
Een SD tv stream zal zo'n 8 mbits van je 100 mbits afhalen, een HD stream zo'n 12 en telefonie zo'n 1,5 mbit.
Aan de andere kant vind ik ook,dat nu de prijs zoveel minder wordt,je voor je verlies aardig gecompenseert wordt.

Kabel is anders, daar is een deel gereserveerd voor upload/download,telefonie en digitale tv.
De gebruikte F-Connector is al zo oud dat je met doe het zelf setjes gemakkelijk thuis dingen kan vervangen, maar de techniek zelf is totaal niet efficient vergeleken met glas.
Bij Glas is dat doe het zelven nog (bijna) niet zo,bij vervanging van apparatuur zal bijna altijd een monteur nodig zijn.

Ik vind de mix goed werken,valt de vezel uit dan heb ik Coax, valt de coax uit dan kan ik via mijn internet nog tv kijken,en zeker nu Ziggo ook nog 6 nieuwe filmzenders gaat toevoegen ( een soort van 2e Film1) hou ik deze mix gewoon lekker zo.

Maar op de homepage of mijn xms page zou wel vermeldt moeten worden dat 100 mbits bruto is en voor de oude klanten dat je bij overschakelen van 50 naar 100 gaat,dit maandelijks veranderd kan worden maar dat je dan wel downgradekosten moet betalen.
Daarom zou ik zeggen: zet gewoon die 100Mbit open. Je gebruikt in de praktijk (zoals je aangeeft) al snel richting de 70 - 80Mbit als je aan het downloaden bent, TV aan het kijken bent en aan het bellen bent. Ik vind daarom 15 euro nog steeds veel geld voor de overige 20 a 30 Mbit. Zet 'm gewoon open op 100Mbit, zodat je een wat hogere internetsnelheid hebt als je geen TV kijkt en een wat lagere snelheid als je veel andere dingen doet. Dan hoef je ook niet moeilijk te gaan doen met 'bruto snelheden' als iemand moet betalen voor 100Mbit en dit niet haalt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• boswandeling
Nick39 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:35:
[...]

Tuurlijk komt dat uit die tijd, maargoed, er wordt hier op dit forum van uit gegaan dat iederen zelf wel kan begrijpen dat modems niet vervangen gaan worden vanzelfsprekend bla bla.

De prijs is zeer netjes (maar als ik 75 a 80 mbit overhoud niet), ik overweeg een upgrade te doen, maar laat XMS duidelijk communiceren naar de klant toe, al is het antwoord positief of negatief. Duidelijkheid is gewoon het belangrijkste wat een leverancier kan bieden. En geen vage antwoorden etc.

Ik vind het ook zo belachelijk dat er pakketten verkocht worden onder het mom van onbeperkt bellen, tuurlijk 0800 kan je dat best doen, maar moet in mijn ogen dan net zo goed naar lokaal zijn. In de kleine lettertjes staat dan onbeperkt/fair use maar met een maximale van xxxx minuten. Zeg dan tegen je klant, je koopt een Pakket waarmee je voor xxx bedrag xxxx minuten kan bellen, Eerlijk naar de klant, marketingtechnisch niet aantrekkelijk. Daarintegen kiezen providers ervoor hun klanten worst voor te houden terwijl het eigenlijk een kunstof worst is :P Tuurlijk zijn er klanten die alle contracten uitpluizen, maar je mag toch wel verwachten dat leveranciers eerlijk kunnen leveren.

Verwijderd

Aankondiging GHM I-pad applicatie

GHM lanceert vanaf 17 januari 2012 de "Glashart Media App", de App is vanaf deze datum beschikbaar in de Appstore. Met de App kan je de settopbox bedienen, een uitgebreide televisiegids raadplegen en voor de klanten die een PVR hebben o.a. opnames beheren. :) - Tim

• Fiber

Fiber

arjants schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:47:
[...]
Bij Solcon is dat vanaf 17 Januari mogelijk, lijkt mij dat XMS ook binnenkort zoiets gaat leveren ivm zelfde streams: PDF link
[...]
Ziet er goed uit, zou leuk zijn als we dat ook bij XMS krijgen! Maar als het van Glashart afkomt dan zit dat vast wel goed. Hopelijk maken ze het wel wat breder dan alleen iPad, ze gaan toch niet de Android gebruikers overslaan?

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:17:

GHM lanceert vanaf 17 januari 2012 de "Glashart Media App", de App is vanaf deze datum beschikbaar in de Appstore. Met de App kan je de settopbox bedienen, een uitgebreide televisiegids raadplegen en voor de klanten die een PVR hebben o.a. opnames beheren. :) - Tim
Cool. Alleen ipad? Of ook iphone? Komt er ook voor android(tablets) iets?

• Fiber

Fiber

Alleen Ipad? Geen Android...? O-)

Verwijderd

Bij de start zal alleen de Ipad worden ondersteunt door GHM maar wie weet wat er in de toekomst nog gebeurt ;) - Tim

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:22:
Bij de start zal alleen de Ipad worden ondersteunt door GHM maar wie weet wat er in de toekomst nog gebeurt ;) - Tim
Zeer slecht! Wat is de reden daarvan?

• arjants
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:23:
[...]

Zeer slecht! Wat is de reden daarvan?
Hoezo slecht? wacht even rustig af joh... :/
Stoneroos is er vast al wel mee bezig, maar hebben nu als basis de Ipad genomen.

Liever nu 1 platform ondersteunen en later de rest toevoegen dan wachten totdat alles afgerond is en over een half jaar oid de app pas launchen.
De feedback kan nu mooi verwerkt worden in een supermooie Android app speciaal voor jou :)

[ Voor 39% gewijzigd door arjants op 29-12-2011 13:37 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Fiber

Fiber

arjants schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:30:
[...]
De feedback kan nu mooi verwerkt worden in een supermooie Android app speciaal voor jou :)
Dat zou wel weer mooi zijn... :)

Zijn er dan zoveel meer iPads in omloop dan Android tablets, dat die voorrang krijgen? Iemand cijfers bij de hand?

• arjants
  • Niet online
Denk dat het meer ligt aan de vaste resolutie/hardware van de Ipads.
Hierdoor is het ontwikkelen van een app veel sneller, de rest zal tzt wel volgen maar zal meer ontwikkelingstijd vergen gok ik.

• GerkeP

GerkeP

arjants schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:44:
Denk dat het meer ligt aan de vaste resolutie/hardware van de Ipads.
Hierdoor is het ontwikkelen van een app veel sneller, de rest zal tzt wel volgen maar zal meer ontwikkelingstijd vergen gok ik.
Voor Android Tablets is dat inmiddels ook een vaste resolutie van 1200x800 ;) zowel op HC als ICS, dus erg zwak excuus. Tel daarbij op dat er inmiddels meer Android Tablets verkocht worden dan iPads en de lancering van ICS, dan laat je enorm veel gebruikers in de kou staan. Volgens mij is de sourcecode voor de AndroidApp bij KPN zo voorhanden, en dus ook voor Glashart/Reggefiber

[ Voor 25% gewijzigd door GerkeP op 29-12-2011 13:57 ]

GerkeP

Verwijderd

Ben wel benieuwd naar wat meer technische info. Hoe communiceert de iPad met de STB bijvoorbeeld?

Ah... ik heb al wat informatie gevonden bij Solcon: de handleiding van de app

Ziet er leuk uit, je kunt nu op je iPad zelf de zendervolgorde instellen (favorieten-lijst).
Je kunt meerder STB''s bedienen met 1 iPad.

Leuke ontwikkeling.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 14:13 ]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Goed nieuws! Jammer dat het alleen nog iPad only is, maar je moet ergens beginnen.

Het ziet eruit alsof je waarschijnlijk een lighttpd achttig iets gaat draaien op de Amino en dan een soort van Maraschino(http://www.maraschinoproject.com/) achtige webinterface opstart.

Grappig! Dat heb ik al een paar maandjes 8) _/-\o_

Was bijna van plan PVR ondersteuning te gaan klooien voor maraschino, maar ik wacht nog wel even.

Anyway, blijft toch nog steeds een groot gemis dat je nog steeds niet TV kan kijken op de iPad (of andere mobiele devices), maar goed. Wat niet is kan nog komen.

Verwijderd

Op dit moment heb ik helaas geen uitgebreide informatie over deze GHM Ipad App maar verwacht dat we richting 17 januari nog wel aanvullende informatie gaan ontvangen vanuit GHM. - Tim

• ericjanvanputten
Misschien dat ik het dan toch gemist heb in de PDF handleiding van de app... maar kan je dan WEL TV kijken op de iPad? of is het eigenlijk gewoon een hele vette afstandbediening?
Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.