Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:54:
De marketing medewerkers zijn op de hoogte van het probleem en werken hard aan een oplossing. -Tim
offtopic:
Marketing
Marketing

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:54:
De marketing medewerkers zijn op de hoogte van het probleem en werken hard aan een oplossing. -Tim
Marketing doet een website.. zie ik de logica best van in, nou nog ff snel die 100 mbits voor 15 euro en ik ben happy.
Wordt aan gewerkt. In de loop van volgend jaar worden de meeste aansluitingen overgezet naar een meer open net. Ik ben zelf ook pas overgezet. Is nog een erfenis uit het begin (Portaal) tijdperk. Overigens zie ik geen enkele reden om voor een andere provider te kiezen.timbosie schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:43:
hm ik kan op mijn glaslijn alleen maar XMS krijgen ? was dat voor onzin ? tis toch een open systeem ? mn broer in dordrecht kan kiezen uit minstens 6 providers terwijl ik er maar 1 kan kiezen. Hoe zit dit ?
ik woon in nijmegen meer mensen die dit opgevallen is ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
MiK schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:13:
[...]
Dan toch even een technische vraag.
Ik ben van plan om voor deze 15 euro extra mijn 50/50 om te laten zetten naar 100/100.
Op dit moment heb ik een Packetfront modem hangen in mijn huis, ook heb ik een Amino 110 en een Amino 540, ik weet dat als ik een HD film kijken en eventueel in de slaapkamer nog een zender heb aanstaan, dat ik nog maar maximaal 75 a 80 mbit over heb op mijn download. Dit omdat de glasinterface maar 100 mbit is, feitelijk gezien kan betaal ik voor 100 mbit maar krijg ik 75 a 80 mbit.
Gaat mijn packetfront vervangen worden door een nieuw type ? zodat ik onder welke omstandigheden dan ook mijn bestelde en betaalde 100/100 kan krijgen ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
'j1nx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:54:
[...]
XS4all levert nu een tunnel en volgens mij ook geen native ondersteuning.
http://www.xs4all.nl/klant/experimenteel/IPv6.php
Is verder niets mis mee aangezien de tunnel pop netjes binnen het interne xs4all netwerk zit. Ik moet nu met mijn 6in4 eerst naar Amsterdam voordat ik over ipv6 ga.
Ik zou bij xms ook al heel blij zijn met een 6in4 verbinding, maar het hoort natuurlijk in de nabije toekomst wel een native verbinding te zijn. Liefsts statisch, maar dhcp6 mag eventueel ook. Geef mij maar gewoon een /64 meer als genoeg voor huis tuin en keuken gebruik. (18,446,744,073,709,551,616 IP's)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 18:26 ]
Verwijderd
Alleen de routers zelfs, en elke 'huidige' router snapt gewoon v6 hoor.. Het probleem zit m in het netwerk design. Je implementeert eigenlijk een compleet nieuw netwerk met je bestaande fysieke hardware. Dat vereist nogal wat denkwerk. Ook zit je met bugs in de routers of rare dingen als switch mac tables die ineens 50% mogen bevatten omdat v6 de andere helft in neemt.. Heel naar allemaal.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:42:
[...]
Wat dus slechts een kwestie is van layer 3 switches en routers vervangen, IPv6 zit niet op de fysieke laag.
Verwijderd
De klant hoeft imho geen opvoeding te krijgen, nat lijkt veilig omdat het "verborgen" zit, maar is feitelijk een stuk minder veilig omdat firewalls allerlei poorten moeten forwarden of triggeren om bepaalde applicaties werkend te krijgen. Dat is met globally routable Ipv6 addressen niet meer nodig, en kun je de firewall enkel en alleen nog openzetten voor een webserver of mail server, en de rest lekker dicht laten. De schijnveiligheid van Nat is naast het kleine addresspace het grootste nadeel van Ipv4Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:00:
[...]
Alleen de routers zelfs, en elke 'huidige' router snapt gewoon v6 hoor.. Het probleem zit m in het netwerk design. Je implementeert eigenlijk een compleet nieuw netwerk met je bestaande fysieke hardware. Dat vereist nogal wat denkwerk. Ook zit je met bugs in de routers of rare dingen als switch mac tables die ineens 50% mogen bevatten omdat v6 de andere helft in neemt.. Heel naar allemaal.
Verder heb je ook nog wat opvoeding richting de klant nodig. Je levert de klant namelijk (meestal) een klein netwerk waarin elk device ineens vanaf internet beschikbaar is. NAT bestaat niet meer (in principe, je zou t wel kunnen implementeren), dus daarachter kun je je niet meer verbergen.
En als laatste, voor de meeste beheerders is v6 gewoon vrij nieuw.. Er is dus nogal wat aan caveats te ontdekken en daardoor zijn veel beheerders wat afhoudend.
(Ik implementeer een v6 netwerk voor mijn werkgever, een ASP, op de bestaande HW)
[ Voor 7% gewijzigd door j1nx op 21-12-2011 19:42 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik zit hier ook op een door portaal betaald netwerk, moet echter gewoon de normale prijs betalen.Nick39 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:41:
[...]
Dit verschil heeft te maken met oude "portaal" klanten, wij kregen wel een verhoging maar niet de maximale, dit omdat Portaal de gehele aanleg van de Infra structuur heeft betaald met het geld dat wij als huurders opbrengen,maar daarentegen stijgen de servicekosten van Portaal wel elk jaar dus in princiepe betaal ik dit ook,alleen met een omweg.
Nieuwe klanten "elders" betalen meer omdat Reggefiber daar de netwerken heeft aangelegd en betaald, hier dus de verhuurder van de woningen,maar wel uit de pot van de huurders.
Daarentegen betaalden we deze prijs ook bij 20 Mbits, dus de winst en het vruchten plukken zijn maar heel relatief.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Helemaal mee eens hoor. ik moest bij ons ook met een hoop cijfers komen van wat we nu mislopen voordat ik mocht beginnen.. wat mij betreft liever 10 jaar geleden dan vandaagj1nx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:41:
@Hsmade
Iedereen heeft sinds 1992 de tijd gehad. Hoe veel langer wil je een afwachtende houding aannemen. Nog langer en je word voor dood verklaard![]()
Niet persoonlijk bedoelt, maar iemand die leutert over moeilijk moeilijk moeilijk ........ Ja inderdaad !!!!!! Daarom werd het probleem in 1992 al aangekaart.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 22:00 ]
Ik heb twee maanden geen input van je ontvangen omtrent je probleem, terwijl ik in mijn prive tijd best wel wat tijd heb zitten in de problemen om het op te lossen.rfbroek schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:17:
Ik heb mijn abonnement opgezegd.
Wat ik zal missen is het internet per glasvezel, mocht ik ooit rijk worden neem ik dat als extra abonnement erbij. De andere producten van XMS heb ik helaas als niet betrouwbaar ervaren, ondanks de goede hulp van diverse mensen van XMS om het te verbeteren. Dat heb ik gewaardeerd, ook al heeft het niet tot het gewenste resultaat mogen leiden.
Ik heb nu dus een Amino 110 over. Is die te gebruiken door een andere XMS gebruiker, en zo ja - heeft iemand dan interesse om hem over te nemen?
Vr groet, Ronald.
[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 21-12-2011 22:47 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
[ Voor 18% gewijzigd door rfbroek op 21-12-2011 22:26 ]
Nou, dat is op zich best handig als iemand het probleem persoonlijk oppakt voor je om dan niet de helpdesk te bellen maar input te leveren via de dm aan die persoonrfbroek schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:25:
Jij niet maar de helpdesk wel (zoals afgesproken), en ik wist niet dat ik alles aan jou moest terugkoppelen.
Aan jou en veel andere hulpvolle XMS-mensen heeft het niet gelegen, maar na 5 jaar zie ik het somber in dat het op korte termijn allemaal goed gaat komen.
Nogmaals dank voor alle moeite en groet, Ronald.
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 21-12-2011 22:28 ]
[ Voor 16% gewijzigd door rfbroek op 21-12-2011 22:34 ]
Dan zal je later abonnee geworden zijn, Portaal had allerlei diverse regelingen,de prijs hing toendertijd ook af van het aantal woningen en hier in Leiden is het aantal Portaal woningen zeer groot.fast-server schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:46:
[...]
Ik zit hier ook op een door portaal betaald netwerk, moet echter gewoon de normale prijs betalen.
Inderdaad, het gaat gewoon om winst maximalisatie. Waarom iets aanbieden wat niet noodzakelijk is.My-life schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:27:
Het antwoord op de vraag waarom voor ISP's nog niet over zijn op IPv6 is heel simpel, het kost geld. Voorlopig werkt IPv4 nog prima en zolang er geen nood aan de man is houden ze liever de centen in de zak.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
@ Webcare,Geurt-kun schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:11:
@ Webcare,
Ik las in het FritzBox topic het volgende bericht aangaande slecht werkende nummerweergave.
Komt dit vaker voor en kunt u hierin iets voor ons betekenen?
[...]
Whack, die zou net als Tweak waar ik bij zit FSK gebruiken. Ik moest het wel eerst in de settings bij Tweak vrijschakelen, nu werkt het als een zonnetje.
Verwijderd
Helaas beseft men zich dan niet dat zoiets veel meer geld kost als het op het allerlaatste moment in alle haast geregeld moet worden. Als ze dit op tijd hadden opgepakt was er minder haast bij geweest, en dan kost alles minder geld (meer de tijd nemen voor het inkopen van de juiste spullen, dienstverleners hoeven minder tijd voor je vrij te maken, zelf rustig kunnen zoeken naar personeel met de juiste kennis, etcetera).My-life schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:27:
Het antwoord op de vraag waarom voor ISP's nog niet over zijn op IPv6 is heel simpel, het kost geld. Voorlopig werkt IPv4 nog prima en zolang er geen nood aan de man is houden ze liever de centen in de zak.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 11:21 . Reden: typo ]
Verwijderd
Als je mij via DM je adresgegevens en de volledige probleem omschrijving kan toesturen dan ga ik kijken wat ik voor je kan doenGeurt-kun schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:19:
[...]
@ Webcare,
Waarschijnlijk is door de drukte mijn verzoek over het hoofd gezien.
Kunt u iets voor mij betekenen inzake nummerweergave?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Dat moet zijn http://xmsnet.nl/nieuws/uitslag-klantonderzoek-december-2011fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:30:
Kreeg net de December mailing van XMS waarin: http://xmsnet.nl/nieuws/u...dsonderzoek-december-2011
Uitslag: Oeps ...
Voortaan eerst checken of de website klaar is?
Ik zie nog wel wat verbeter puntjes...
[ Voor 0% gewijzigd door Le-xxx-ie op 22-12-2011 12:01 . Reden: tiepfaut ]
Dat betwijfel ik. Hoe meer IPv6 gemeengoed wordt, hoe meer kennis ervan is. Nu moeten netwerkbeheerder misschien nog studies volgen of consultants inhuren om over te gaan op IPv6. Over 10 jaar hebben deze systeembeheerder wellicht al veel meer eigen kennis over IPv6 en hiermee getest waardoor de overgang goedkoper word.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:01:
[...]
Helaas beseft men zich dan niet dat zoiets veel meer geld kost als het op het allerlaatste moment in alle haast geregeld moet worden. Als ze dit op tijd hadden opgepakt was er minder haast bij geweest, en dan kost alles minder geld (meer de tijd nemen voor het inkopen van de juiste spullen, dienstverleners hoeven minder tijd voor je vrij te maken, zelf rustig kunnen zoeken naar personeel met de juiste kennis, etcetera).
Nu betalen ze gegarandeerd de hoofdprijs, en linksom of rechtsom moet dat weer worden doorberekend aan de klanten.
Spijtig en onnodig.
Wat ik mis zijn de antwoorden waarom men niet blij is met bijvoorbeeld de Animo's. Er wordt alleen meer weergegeven dat veel mensen niet blij zijn met de SD en HD decoders, maar niet wat men ervan vindt.. Daar ben ik nou nieuwsgierig naar.Le-xxx-ie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:00:
[...]
Ik zie nog wel wat verbeter puntjes...
Mailen naar helpdesk 37% niet opgelost
Telefonie 23% redelijk tevreden
Stabiliteit digitale TV 21% matig
EPG 26% matig
Zap snelheid 41% matig
Gebruiks gemak interactief TV menu 30% matig
STB tevredenheid (SD, HD, OpnameHD) 58%, 43% en 58% niet geheel tevreden
Expertise helpdesk 26% matig
Oplossings gerichtheid helpdesk 24% matig
Duidelijkheid helpdesk 23% matig
Toch heel wat anders dan de conclusie van XMS zelf...
Duur (vooral HD of meerdere boxen), traag, nieuwe kabels trekken (meeste mensen hebben coax),geen eigen zendervolgorde etc... is al meermaals aangegeven in dit deel en de vorige delen.debom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:56:
[...]
Wat ik mis zijn de antwoorden waarom men niet blij is met bijvoorbeeld de Animo's. Er wordt alleen meer weergegeven dat veel mensen niet blij zijn met de SD en HD decoders, maar niet wat men ervan vindt.. Daar ben ik nou nieuwsgierig naar.
[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 22-12-2011 14:13 ]
En ik kan ze ook geen ongelijk geven. Ik heb lang nagedacht waar ik de glasvezel wilde hebben. Uiteindelijk toch besloten om dit in de meterkast te doen.fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:00:
[...]
Mensen Willen DVB-C met HD en het pluspakket.
Daarnaast missen er ook een aantal zenders die mensen graag kijken zoals History (HD) en discovery crime investigation (HD) en het beperkte HD aanbod etc.
Inderdaad.. Als... Als....fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:28:
Als de nieuwe telecom wet aangenomen word en de kabel open gaat dan hebben reggefiber en KPN echt wel een probleem op TV gebied.
Waarom doe je dat dan niet?fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:28:
...
Ik zou 100% voor de laatste oplossing gaan![]()
...
Check eerst eens de nieuwe prijzen i.p.v dingen te roepen die out date zijnfast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:28:
Daarnaast zijn mensen ook niet dom.
XMS
Digitale 3in1 + IPTV + HDTV + Pluspakket € 75,90 (Dure amino's + kabels trekken, switch kopen etc.)
Ziggo TV extra € 29,95 (veel meer (HD) zenders en goedkopere aanschaf hardware + gebruik bestaande COAX)
XMS Internet + bellen € 44,95 + Ziggo TV extra € 29,95 = € 74,90
Ik zou 100% voor de laatste oplossing gaan![]()
Als de nieuwe telecom wet aangenomen word en de kabel open gaat dan hebben reggefiber en KPN echt wel een probleem op TV gebied.
De prijzen op de website van xms zijn nu het meest up to datedebom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:53:
Waar kan ik deze nieuwe prijzen dan vinden. Zijn dat de prijzen vermeld bij RF? Want voor zover ik kan zien gelden deze nog niet waar ik woon...
[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 22-12-2011 14:55 ]
Als je dan een summary geeft van de resultaten, doe dan niet selectief alleen de goede resultaten. Leuk dat 92% de beeldkwaliteit op zich wel goed vind, maar er staat niet bij dat de meerderheid niet tevreden is hoe ze op dit moment met dat beeld om kunnen/moeten gaan.Ruim 78% van de ondervraagden is tevreden tot zeer tevreden over XMS als provider.
• 94% vindt de snelheid en stabiliteit van internet goed tot zeer goed.
• De gesprekskwaliteit van telefonie wordt door maar liefst 90% van de deelnemers goed tot zeer goed beoordeeld.
• 90% vindt de beeldkwaliteit van digitale TV (via DVB-C) goed tot zeer goed.
• Ruim 92% vindt de beeldkwaliteit van interactieve TV goed tot zeer goed.
• 95% vindt de geluidskwaliteit van radio goed tot zeer goed.
• 89% beveelt XMS aan bij vrienden of kennissen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Bij mij viel het kabels trekken wel mee. Alles kwam al in de meterkast uit. De telefoon heb ik uit de kpn isra getrokken en zo in het glasvezelmodem kunnen prikken. Ook de coax kon zo het modem in.Fiber schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:45:
[...]
Waarom doe je dat dan niet?
Overigens ben ik het wel met je eens dat dat hele alles in één gedoe een beetje overrated is. Je kan eigenlijk veel beter per dienst kiezen bij wie je het afneemt. Maar ja, ik vind het ook wel makkelijk zo, dus toch alles bij XMS.
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 22-12-2011 18:53 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Heel begrijpelijk, helaas kan een kind aan zien komen dat de nood betrekkelijk snel aan de man zal zijn. Waar ik bang voor ben is dat providers de investeringen nog langer zullen uitstellen en voor carrier grade nat zullen gaan. Het draaien van een eigen server over je verbinding behoort dan tot het verleden, en er zullen ongetwijfeld problemen ontstaan met bijvoorbeeld applicaties die van het sip protocol gebruik maken (voip).My-life schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:27:
Verwijderd
Volgens de website wel, maar voordat ik dat uberhaupt ga doen, zal ik ze zeker even bellen, maar volgens mij zit ik. Nu uberhaupt een jaar vast aan xms, dus dat zal ergens in 2013 worden.Fiber schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:14:
Maar weet je al zeker dat xs4all ook ipv6 over glas aanbiedt? Ik zou het nog maar eens checken. Glas is bij de meeste aanbieders een compleet ander product dan adsl.
Bron: http://www.xs4all.nl/glas/technisch.php5. Krijg je bij een Glasvezelabonnement een vast IPv4- en/of IPv6-adres?
Ja, u krijgt 1 vast IPv4-adres en u kunt IPv6 gratis aanvragen in het Service Centre.
Jammer dat er nog steeds een apart HD pakket is voor o.a. Net5 HD en BBC HD.elwinvangestel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:53:
Leuk nieuws! Vanaf 3 januari een nieuwe zenderindeling: http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=177
En zo te zien VH1 Classic erbij. VH1 kan ik nog niet vinden. ;-)
LOL, zie het nu pas, maar wie noemt zijn hond nou "Vip"?fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:04:
Een ander mooi iets van vrije hardware keuze is:
Waar dan ook TV kunnen kijken, opnames inplannen etc, kan al 7 jaar![]()
[afbeelding]
Very important dog klinkt zo raar
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Internet, telefonie, radio en tv 50 Euro 54.95Rekenblok schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:54:
[...]
De prijzen op de website van xms zijn nu het meest up to date
tadaa: http://xmsnet.nl/pakketten/
Verwijderd
En waarom zou je 4,95 korting krijgen? Je betaalt nu toch ook niet voor het iptv basis pakketAndre1971 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:10:
[...]
Internet, telefonie, radio en tv 50 Euro 54.95
•Interactieve Televisie (IPTV)
•Gratis Interactieve digitale HD ontvanger
•Radio en TV analoog (incl. DVB-c)
•Glasvezel internet 50Mbps/50Mbps
Nu zie ik dat je daar een "Gratis Interactieve digitale HD ontvanger" krijgt.
In de tijd dat ik me aanmelde voor glasvezel van XMS kon je kiezen om de ontvangers te kopen, wat ik ook gedaan heb.
Ik betaal nu ook euro 54.95, maar heb mijn eigen ontvanger betaald.
Krijg ik in de toekomst nu euro 4.95 korting?
Of krijg ik er een extra HD ontvanger bij?
[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 22-12-2011 23:30 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Het is toch niet zo dat als je klant blijft dat je dan het zelfde moet betalen als een nieuwe klant (zonder de kortingen) en minder krijgtSpeedy-Andre schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:44:
Er zijn wel uitzonderingen want ik kreeg bij mijn aanmelding in 2010 gratis iptv én een gratis 130M
De prijs blijft na een jaar gelijk maar dfe inflatie gaat door, volgens mij krijg je dan ook meer
Nogmaals, Dit geld alleen voor nieuwe XMS klanten. En dat gebeurt ook gewoon bij Ziggo en upc.Andre1971 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:36:
Die korting zou dan terecht zijn omdat ik nu 54,95 betaal incl. iptv basis pakket zonder ontvanger,
De nieuwe prijs is ook 54,95 incl. iptv basis pakket maar dan met HD ontvanger.
[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 23-12-2011 09:32 ]
Ik vraag me af wat "uw regionale en lokale zenders zijn straks afgestemd op uw woonplaats" precies inhoudt. Er staat daar een lijst van lokale en regionale zenders per woonplaats bij. Betekent dit dat je straks alleen de zenders die op jouw woonplaats van toepassing zijn kunt ontvangen, dus dat niet meer overal alle zenders te zien zijn, of alleen dat het menu is aangepast aan je woonplaats?elwinvangestel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:53:
Leuk nieuws! Vanaf 3 januari een nieuwe zenderindeling: http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=177
Bij Ziggo krijg je nu de aangrenzende regionale en lokale zenders.odo966 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:24:
[...]
Ik vraag me af wat "uw regionale en lokale zenders zijn straks afgestemd op uw woonplaats" precies inhoudt. Er staat daar een lijst van lokale en regionale zenders per woonplaats bij. Betekent dit dat je straks alleen de zenders die op jouw woonplaats van toepassing zijn kunt ontvangen, dus dat niet meer overal alle zenders te zien zijn, of alleen dat het menu is aangepast aan je woonplaats?
Buma Stemra maakt weer eens meer kapot dan ons lief is...Nick39 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:26:
[...]
Bij Ziggo krijg je nu de aangrenzende regionale en lokale zenders.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 23-12-2011 11:53 ]
Het probleem is volgens mij dat regionale zenders moeten betalen voor waar ze ontvangen worden. Dus omdat de zenders steeds vaker via digitale aanbieders landelijk uitgezonden worden, zouden ze veel meer moeten gaan betalen. En dat kunnen ze vaak niet. Vandaar dat ze toch weer echt zo lokaal mogelijk uitgezonden gaan worden en niet meer landelijk.Fiber schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:51:
[...]
Buma Stemra maakt weer eens meer kapot dan ons lief is...
Dus als dit lijstje klopt dan kan ik dus volgend jaar in Amersfoort niet meer naar bijvoorbeeld AT5 of TV Gelderland kijken? Slechte zaak! Niet dat ik er dagelijks naar kijk, maar ik vind het toch altijd wel een prettig idee dat het kan, vooral bij onverwachte gebeurtenissen. En AT5 is sowieso soms wel de moeite van het opzoeken waard. Beetje hetzelfde als met CNN bijvoorbeeld, ik kijk er vrijwel nooit naar, maar ik zou die zender toch niet willen missen.
http://glashartmedia.nl/b...TV_zenders_per_plaats.pdf
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 23-12-2011 12:34 ]
Hier het zelfde, ik kom uit Groningen, maar vanwege werk naar midden NL verhuist, kijk dus dagelijks naar RTV Noord, als dit zo is, dan moet ik dus straks streamen vanaf de website, waarom kan dat wel en waarom niet meer via IPTV? Ik snap dat hele rechtenverhaal dan helemaal niet meerFiber schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:32:
Jullie hebben ongetwijfeld helemaal gelijk, maar ik blijf het een slechte zaak vinden. Alsof ik voor de muziek naar TV Gelderland ga kijken. Daar kijk je naar om op de hoogte te blijven van het regionale nieuws, weer, verkeer, etc. Ik mis Omroep Amersfoort overigens al een tijdje. Zeker weg bezuinigd?
GerkeP
Omroep amersfoort is falliet verklaard daarom ook geen uitzendingen meer. Er komt een nieuwe zender ETV.Fiber schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:32:
Jullie hebben ongetwijfeld helemaal gelijk, maar ik blijf het een slechte zaak vinden. Alsof ik voor de muziek naar TV Gelderland ga kijken. Daar kijk je naar om op de hoogte te blijven van het regionale nieuws, weer, verkeer, etc. Ik mis Omroep Amersfoort overigens al een tijdje. Zeker weg bezuinigd?
http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefoon-radio-en-tv-50SD-box
Ook met een "oude, dikke" televisie is het mogelijk interactieve televisie te kijken. U sluit de tv middels een scart kabel aan op de SD box. Bij uw aanmelding voor Interactieve Basispakket heeft u de keuze tussen een HD-ontvanger of deze SD-box.
[ Voor 16% gewijzigd door j1nx op 23-12-2011 15:30 ]
De kwaliteit van internet streams is minder en die rechten kunnen ze apart afkopen.Loveparade schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:00:
[...]
Hier het zelfde, ik kom uit Groningen, maar vanwege werk naar midden NL verhuist, kijk dus dagelijks naar RTV Noord, als dit zo is, dan moet ik dus straks streamen vanaf de website, waarom kan dat wel en waarom niet meer via IPTV? Ik snap dat hele rechtenverhaal dan helemaal niet meer
Verwijderd
Ik heb onze website zelf ook nog even bekeken met een fictieve postcode + huisnummer, het lijkt er inderdaad op dat op dit moment de mogelijkheid om de SD box te bestellen er niet op staat. Ik heb dit doorgegeven een de collega's die verantwoordelijk zijn voor de website, bedankt voor je scherpe blikj1nx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:26:
@Webcare
http://xmsnet.nl/diensten...ve-radio-en-tv/ontvangers
[...]
http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefoon-radio-en-tv-50
Kan het niet vinden! Kan alleen nog kiezen tussen Wel of geen PVR, maar beide HD.
Verwijderd
Dan vraag ik mij af waar je dat leest?j1nx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:26:
@Webcare
http://xmsnet.nl/diensten...ve-radio-en-tv/ontvangers
[...]
http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefoon-radio-en-tv-50
Kan het niet vinden! Kan alleen nog kiezen tussen Wel of geen PVR, maar beide HD.
Verder als ik een niet oplettende klant zou zijn, zonder te checken welke kanalen er precies beschikbaar zijn, dan lijkt het er via de pakketten pagina op dat alles HD is en niet dat ik voor een zooi andere HD kanalen extra moet betalen. Onder de extra's kan ik wel IPTV nemen, maar niet enige vorm van de extra pakketten voor die service.
Ik zou dan ook de optie voor de boxen en aktivatie van IPTV naar boven verhuizen onder "digitale TV" ofzo. En dan onder extra, dan ook de extra's voor die service.
Of zie ik het verkeerd?
Aan deze situatie kan op elk gewenst moment een eind komen,aan wat op de site staat kun je geen rechten ontlenen.elwinvangestel schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:46:
Het lijkt me sterk dat de regionale zenders straks niet meer te zien zijn. Volgens het overzicht zijn ze ook gewoon te zien in het basispakket: http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_zonder_Lok.pdf
Als je bijvoorbeeld via een site verwijst naar een pagina in de " pakketten" sectie. Of bij voorbeld zelf naar www.xmsnet.nl surft en dan direct op het blok "pakketten" klikt.Rekenblok schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:40:
[...]
Dan vraag ik mij af waar je dat leest?
Want er staat duidelijk boven "Basis pakket" en "HD pakket". Daarnaast zitten er 14 HD zenders in het basis pakket. en een paar in het hd pakket.
j1nx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:30:
[...]
Als je bijvoorbeeld via een site verwijst naar een pagina in de " pakketten" sectie. Of bij voorbeld zelf naar www.xmsnet.nl surft en dan direct op het blok "pakketten" klikt.
Dan krijg je direct een alles in 1 30/30 en kan je eventueel rechts klikken voor een 50/50. Als niet oplettende klant die dan niet gaat uitzoeken wat er allemaal precies in de losse "Internet", "Televisie" of "Telefonie" sekties zit, dan kan je met al het gratis HD ontvanger met of zonder PVR wel eens bedrogen uitkomen als je dan later voor HD extra moet betalen. Al zijn het "extra" zenders.
Ik zelf zal altijd de pakketten tot aan het bot uitleden om te kijken wat ik krijg voor elke cent, maar mijn zwager trapte er bijna in. Hij belde mij dat hij ook naar XMS ging want dan had hij lekker "alles" HD. Ik moest hem dus waarschuwen, dat echter enkele zenders in HD waren en dat voor een hele zooi andere zenders extra betaalt moest worden.
Dat is dus ook waar ik in de war raakte. Het lijkt of je het IPTV basis pakket standaard krijgt voor die euro 54.95.....maar je krijgt het maar 6 maanden.Andre1971 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:10:[/message]:
[...]
Internet, telefonie, radio en tv 50 Euro 54.95
•Interactieve Televisie (IPTV)
•Gratis Interactieve digitale HD ontvanger
•Radio en TV analoog (incl. DVB-c)
•Glasvezel internet 50Mbps/50Mbps
Nu zie ik dat je daar een "Gratis Interactieve digitale HD ontvanger" krijgt.
In de tijd dat ik me aanmelde voor glasvezel van XMS kon je kiezen om de ontvangers te kopen, wat ik ook gedaan heb.
Ik betaal nu ook euro 54.95, maar heb mijn eigen ontvanger betaald.
Krijg ik in de toekomst nu euro 4.95 korting?
Of krijg ik er een extra HD ontvanger bij?
Dat was mij vorige week ook al opgevallen (3893)marigo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 08:31:
Hier in gebied 3905 schokt Canvas/Ketnet op het IPTV netwerk. De overige (HD) zenders heben geen last. Zijn er meer mensen die dit issue ondervinden?
Denk dat die vrij hebben tot dinsdag. Als het echt erg is dan kun je beter de storingsdienst bellen deze keer, lijkt mij.marigo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:10:
Wellicht dat WebCare hier iets mee kan?
Geen haast, komt volgende week wel.Fiber schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:13:
[...]
Denk dat die vrij hebben tot dinsdag. Als het echt erg is dan kun je beter de storingsdienst bellen deze keer, lijkt mij.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
[ Voor 4% gewijzigd door sjansen op 24-12-2011 14:51 ]
De maximale doorvoersnelheid van die router is inderdaad zo'n 25Mbit, heb die router zelf namelijk ook gehad vroeger. Andere router kopen is dus zeker een goed idee als je de volle snelheid wilt halen.drernie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:33:
Ik zit sinds kort op glasvezel en merk dat bij speedtest nog niet 25 mbit haal. Vermoed dat dit aan de router ligt, de linksys wrt54gs. Kom er echter niet goed achter of dit ook zo is. Rechstreeks aansluiten geeft gek genoeg geen verbinding. Kan iemand bevestigen dat ik beter een andere router kan kopen?
Idem dito,uiteraard ook aan alle andere medewerkers en lezers van dit forum.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:01:
Hierbij wenst het Webcare team van XMS het Tweakers forum fijne kerstdagen toe, op naar 2012![]()
- Tim
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2011 16:06 ]
Hier ook aan alle mede tweakers; een fijne dagen en een mega goed 2012Nick39 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:29:
[...]
Idem dito,uiteraard ook aan alle andere medewerkers en lezers van dit forum.
Is er al iets bekend over een ingangsdatum van de nieuwe upgrade prijs van het 100/100 pakket ?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Gaat prima met (gratis) Outlook Express (Hoe heet dat tegenwoordig? Windows Live Mail oid...?) in combinatie met (gratis) Open Office of Libre Office.sjansen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:51:
.... Het kan toch niet zo zijn, dat ik met Outlook 2010 geen facturen kan ophalen en bekijken ?
Ik sla de pdf op vanuit outlook 2010, en krijg dan de melding dat de pdf corrupt is als ik hem wil bekijken..
drernie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:52:
... 3.8 mpbs ...
[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 24-12-2011 19:37 ]
Eerst openen en dan opslaan wil ook nog wel eens helpen.sjansen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:51:
@XMS_Webcare: Kan er ook nog iets aan de factuur gedaan worden. Het kan toch niet zo zijn, dat ik met Outlook 2010 geen facturen kan ophalen en bekijken ?
Ik sla de pdf op vanuit outlook 2010, en krijg dan de melding dat de pdf corrupt is als ik hem wil bekijken..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq