XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:54:
De marketing medewerkers zijn op de hoogte van het probleem en werken hard aan een oplossing. -Tim
offtopic:
Marketing :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marketing doet een website.. zie ik de logica best van in, nou nog ff snel die 100 mbits voor 15 euro en ik ben happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 01:11
hm ik kan op mijn glaslijn alleen maar XMS krijgen ? was dat voor onzin ? tis toch een open systeem ? mn broer in dordrecht kan kiezen uit minstens 6 providers terwijl ik er maar 1 kan kiezen. Hoe zit dit ?
ik woon in nijmegen meer mensen die dit opgevallen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

timbosie schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:43:
hm ik kan op mijn glaslijn alleen maar XMS krijgen ? was dat voor onzin ? tis toch een open systeem ? mn broer in dordrecht kan kiezen uit minstens 6 providers terwijl ik er maar 1 kan kiezen. Hoe zit dit ?
ik woon in nijmegen meer mensen die dit opgevallen is ?
Wordt aan gewerkt. In de loop van volgend jaar worden de meeste aansluitingen overgezet naar een meer open net. Ik ben zelf ook pas overgezet. Is nog een erfenis uit het begin (Portaal) tijdperk. Overigens zie ik geen enkele reden om voor een andere provider te kiezen. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
De onderstaande vraag stelde ik gister eigenlijk aan de XMS Webcare (ik had hun bericht ge-quote) Aangezien ze al wel gereageerd hebben maar niet op dit bericht (en ook niet hebben aangegeven de vragen uit te zoeken) wilde ik de onderstaande vraag nogmaals stellen (uiteraard aan de XMS Webcare)
MiK schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:13:
[...]

Dan toch even een technische vraag.

Ik ben van plan om voor deze 15 euro extra mijn 50/50 om te laten zetten naar 100/100.
Op dit moment heb ik een Packetfront modem hangen in mijn huis, ook heb ik een Amino 110 en een Amino 540, ik weet dat als ik een HD film kijken en eventueel in de slaapkamer nog een zender heb aanstaan, dat ik nog maar maximaal 75 a 80 mbit over heb op mijn download. Dit omdat de glasinterface maar 100 mbit is, feitelijk gezien kan betaal ik voor 100 mbit maar krijg ik 75 a 80 mbit.

Gaat mijn packetfront vervangen worden door een nieuw type ? zodat ik onder welke omstandigheden dan ook mijn bestelde en betaalde 100/100 kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Volgens mij was daar al min of meer op gereageerd. Ik zou er voorlopig niet op rekenen dat je snel een gigabit modem krijgt. Het zal vast ooit wel een keer komen over een paar jaar of zo, als ze ook 200 en 500 Mbit etc. pakketten gaan aanbieden. Het vergt niet alleen aanpassingen van je modem, maar ook in de wijk-kasten en de rest van het netwerk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:54:
[...]

XS4all levert nu een tunnel en volgens mij ook geen native ondersteuning.
http://www.xs4all.nl/klant/experimenteel/IPv6.php

Is verder niets mis mee aangezien de tunnel pop netjes binnen het interne xs4all netwerk zit. Ik moet nu met mijn 6in4 eerst naar Amsterdam voordat ik over ipv6 ga.

Ik zou bij xms ook al heel blij zijn met een 6in4 verbinding, maar het hoort natuurlijk in de nabije toekomst wel een native verbinding te zijn. Liefsts statisch, maar dhcp6 mag eventueel ook. Geef mij maar gewoon een /64 meer als genoeg voor huis tuin en keuken gebruik. (18,446,744,073,709,551,616 IP's)
'
Xs4all levert wel degelijk native IPv6. Die tunnel is een gedateerde experimentele dienst. Ik ben klant van xs4all en er wordt door XS4all gewoon een dual stack op mijn router geleverd.

Ja je kunt natuurlijk over de XMS een sixxs tunnel gooien, die leveren ook een /48 subnet net als xs4all, beiden statisch trouwens, maar een tunnel levert natuurlijk wel overhead op. Mijn sixxs tunnel haalt dan ook bij lange na niet de snelheid die ik via ipv4 wel haal. Bij xs4all is er geen snelheids verschil tussen ipv4 en ipv6.

Het hebben van meerder subnetten is wel degelijk handig, want subnetten dat doen we liefst niet meer in Ipv6, net zoals dat vervelende nat !

Wel vind ik het eigenlijk niet meer kunnen, internet providers die geen native IPv6 aanbieden. Overal hoor je: we zijn ermee bezig. Het wordt zo langzamerhand tijd om dat deuntje eens te wijzigen. Carrier grade nat, dat zie ik als contractbreuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:42:
[...]

Wat dus slechts een kwestie is van layer 3 switches en routers vervangen, IPv6 zit niet op de fysieke laag.
Alleen de routers zelfs, en elke 'huidige' router snapt gewoon v6 hoor.. Het probleem zit m in het netwerk design. Je implementeert eigenlijk een compleet nieuw netwerk met je bestaande fysieke hardware. Dat vereist nogal wat denkwerk. Ook zit je met bugs in de routers of rare dingen als switch mac tables die ineens 50% mogen bevatten omdat v6 de andere helft in neemt.. Heel naar allemaal.
Verder heb je ook nog wat opvoeding richting de klant nodig. Je levert de klant namelijk (meestal) een klein netwerk waarin elk device ineens vanaf internet beschikbaar is. NAT bestaat niet meer (in principe, je zou t wel kunnen implementeren), dus daarachter kun je je niet meer verbergen.

En als laatste, voor de meeste beheerders is v6 gewoon vrij nieuw.. Er is dus nogal wat aan caveats te ontdekken en daardoor zijn veel beheerders wat afhoudend.

(Ik implementeer een v6 netwerk voor mijn werkgever, een ASP, op de bestaande HW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:00:
[...]

Alleen de routers zelfs, en elke 'huidige' router snapt gewoon v6 hoor.. Het probleem zit m in het netwerk design. Je implementeert eigenlijk een compleet nieuw netwerk met je bestaande fysieke hardware. Dat vereist nogal wat denkwerk. Ook zit je met bugs in de routers of rare dingen als switch mac tables die ineens 50% mogen bevatten omdat v6 de andere helft in neemt.. Heel naar allemaal.
Verder heb je ook nog wat opvoeding richting de klant nodig. Je levert de klant namelijk (meestal) een klein netwerk waarin elk device ineens vanaf internet beschikbaar is. NAT bestaat niet meer (in principe, je zou t wel kunnen implementeren), dus daarachter kun je je niet meer verbergen.

En als laatste, voor de meeste beheerders is v6 gewoon vrij nieuw.. Er is dus nogal wat aan caveats te ontdekken en daardoor zijn veel beheerders wat afhoudend.

(Ik implementeer een v6 netwerk voor mijn werkgever, een ASP, op de bestaande HW)
De klant hoeft imho geen opvoeding te krijgen, nat lijkt veilig omdat het "verborgen" zit, maar is feitelijk een stuk minder veilig omdat firewalls allerlei poorten moeten forwarden of triggeren om bepaalde applicaties werkend te krijgen. Dat is met globally routable Ipv6 addressen niet meer nodig, en kun je de firewall enkel en alleen nog openzetten voor een webserver of mail server, en de rest lekker dicht laten. De schijnveiligheid van Nat is naast het kleine addresspace het grootste nadeel van Ipv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

@Sjaak327

Ik ben het helemaal met jouw eens. Jouw berichten lezend, zou ik mezelf bijna quoten _/-\o_ Ook cool te horen dat Xs4ll echt native heeft en geen tunnel meer. Moeten we xs4all op het glasvezel even in de gaten houden. Als ze dat vrijwel direct leveren, dan is er dus niets mis met wat voor hardware dan ook tussen in. Oh en Hurrican trek mijn 50 MBit wel gewoon helemaal dicht. (100 weet ik niet, maar dat merken we misschien snel)

@Hsmade

Iedereen heeft sinds 1992 de tijd gehad. Hoe veel langer wil je een afwachtende houding aannemen. Nog langer en je word voor dood verklaard 8)

Niet persoonlijk bedoelt, maar iemand die leutert over moeilijk moeilijk moeilijk ........ Ja inderdaad !!!!!! Daarom werd het probleem in 1992 al aangekaart.

[ Voor 7% gewijzigd door j1nx op 21-12-2011 19:42 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nou ik heb na precies 1 hele week een reactie op de ontbrekende setupbox:

----------------
Geachte meneer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft uw settopbox al te hebben geretourneerd. Graag reageer ik hierop.

Uw e-mail heb ik doorgestuurd naar de betreffende afdeling. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie. Alvast bedankt voor uw geduld.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet

XMS servicedesk
----------

Dus nog totaal geen nieuws. Ben benieuwd of de volgende reactie van de juiste afdeling weer een week gaat duren.
Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Want het zit me totaal niet lekker. maar goed dat was al duidelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Nick39 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:41:
[...]

Dit verschil heeft te maken met oude "portaal" klanten, wij kregen wel een verhoging maar niet de maximale, dit omdat Portaal de gehele aanleg van de Infra structuur heeft betaald met het geld dat wij als huurders opbrengen,maar daarentegen stijgen de servicekosten van Portaal wel elk jaar dus in princiepe betaal ik dit ook,alleen met een omweg.
Nieuwe klanten "elders" betalen meer omdat Reggefiber daar de netwerken heeft aangelegd en betaald, hier dus de verhuurder van de woningen,maar wel uit de pot van de huurders.
Daarentegen betaalden we deze prijs ook bij 20 Mbits, dus de winst en het vruchten plukken zijn maar heel relatief.
Ik zit hier ook op een door portaal betaald netwerk, moet echter gewoon de normale prijs betalen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:41:

@Hsmade

Iedereen heeft sinds 1992 de tijd gehad. Hoe veel langer wil je een afwachtende houding aannemen. Nog langer en je word voor dood verklaard 8)

Niet persoonlijk bedoelt, maar iemand die leutert over moeilijk moeilijk moeilijk ........ Ja inderdaad !!!!!! Daarom werd het probleem in 1992 al aangekaart.
Helemaal mee eens hoor. ik moest bij ons ook met een hoop cijfers komen van wat we nu mislopen voordat ik mocht beginnen.. wat mij betreft liever 10 jaar geleden dan vandaag ;)

Overigens: volgens mij is de lage download snelheid weer terug.. ik dacht: ik test even hoe snel mijn tunnel is tov van v4.. maar op v4 haal ik al niet meer dan 8mbit/s

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb mijn abonnement opgezegd.

Wat ik zal missen is het internet per glasvezel, mocht ik ooit rijk worden neem ik dat als extra abonnement erbij. De andere producten van XMS heb ik helaas als niet betrouwbaar ervaren, ondanks de goede hulp van diverse mensen van XMS om het te verbeteren. Dat heb ik gewaardeerd, ook al heeft het niet tot het gewenste resultaat mogen leiden.

Ik heb nu dus een Amino 110 over. Is die te gebruiken door een andere XMS gebruiker, en zo ja - heeft iemand dan interesse om hem over te nemen?

Vr groet, Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:39
rfbroek schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:17:
Ik heb mijn abonnement opgezegd.

Wat ik zal missen is het internet per glasvezel, mocht ik ooit rijk worden neem ik dat als extra abonnement erbij. De andere producten van XMS heb ik helaas als niet betrouwbaar ervaren, ondanks de goede hulp van diverse mensen van XMS om het te verbeteren. Dat heb ik gewaardeerd, ook al heeft het niet tot het gewenste resultaat mogen leiden.

Ik heb nu dus een Amino 110 over. Is die te gebruiken door een andere XMS gebruiker, en zo ja - heeft iemand dan interesse om hem over te nemen?

Vr groet, Ronald.
Ik heb twee maanden geen input van je ontvangen omtrent je probleem, terwijl ik in mijn prive tijd best wel wat tijd heb zitten in de problemen om het op te lossen.
Ik heb daarom ook wel een klein beetje gemengde gevoelens over de opzegging, aan de enne kant erg jammer maar aan de andere kant vind ik het niet helemaal netjes om 2 maanden niks te laten horen aan mij en spontaan op te zeggen. Nouja het staat je natuurlijk volledig vrij. Maar verwacht in de toekomst geen hulp aan mij kant via tweakers ;) Niemand niet overigens, we hebben daar webcare voor :)

[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 21-12-2011 22:47 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Jij hebt misschien niets gehoord maar de helpdesk destemeer (zoals afgesproken), en ik wist niet dat ik alles aan jou moest terugkoppelen, nam aan dat je op de hoogte zou blijven omdat je het zelf in werking had gezet.
Aan jou en veel andere hulpvolle XMS-mensen heeft het niet gelegen, maar na 5 jaar zie ik het somber in dat het op korte termijn allemaal goed gaat komen.
Nogmaals dank voor alle moeite en groet, Ronald.

[ Voor 18% gewijzigd door rfbroek op 21-12-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:25:
Jij niet maar de helpdesk wel (zoals afgesproken), en ik wist niet dat ik alles aan jou moest terugkoppelen.
Aan jou en veel andere hulpvolle XMS-mensen heeft het niet gelegen, maar na 5 jaar zie ik het somber in dat het op korte termijn allemaal goed gaat komen.
Nogmaals dank voor alle moeite en groet, Ronald.
Nou, dat is op zich best handig als iemand het probleem persoonlijk oppakt voor je om dan niet de helpdesk te bellen maar input te leveren via de dm aan die persoon :P

Achja, veel plezier bij ziggo dan maar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 21-12-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Voor zover ik weet hadden wij afgesproken dat ik de helpdesk zou bellen als er nog problemen waren nadat de 2e lijns het modem had vervangen. En hulp heb ik nooit verwacht, je bood het zelf aan en ik heb me aan de afspraken gehouden. Was er wel dankbaar voor en vind het ook jammer dat je nu beledigd bent. Maar goed achteraf kijk je een koe in zn achterste zei Oma altijd. Ik blijf het forum volgen en wie weet stap ik ooit weer over naar XMS als daar aanleiding toe is.
Weet je trouwens iemand die een Amino 110 wil kopen? ;-)
Gr Ronald

[ Voor 16% gewijzigd door rfbroek op 21-12-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:46:
[...]

Ik zit hier ook op een door portaal betaald netwerk, moet echter gewoon de normale prijs betalen.
Dan zal je later abonnee geworden zijn, Portaal had allerlei diverse regelingen,de prijs hing toendertijd ook af van het aantal woningen en hier in Leiden is het aantal Portaal woningen zeer groot.
Ziggo rekende hier bv maar 8,95 terwijl in de omliggende gemeenten 16 euro werd gerekend.
Er moest dus wel een aantrekkelijke deal worden geboden om mensen te laten overstappen,maar daarentegen hebben we hier jaren moeten wachten op digitale tv, bij de start hier in 2007 was er maar 20 mbits,geen nieuwsgroepen en geen digitale tv, dat kwam pas ergens 2009 (correct me if I am wrong) hetgeen ook een lagere prijs betekent.
Ook bepaalde analoge zenders zoals National Geographic Channel werden hier niet weergegeven en dat alles bepaalt de prijs.
Daarentegen werden later nieuwe abonnees voor de nieuwe prijs aangesloten,maar kregen wel 100 mbits en digitale decoders moesten gekocht worden ipv dat ze gehuurd konden worden toen er digitale tv kwam waardoor je netto duurder uitkwam.
In diverse andere projecten wordt standaard 100/100 geleverd omdat dit "part of the Deal" was, in bv gemeentes waar men zelf een vraag traject heeft gestart.
Ons Brabantnet en OnsEindhoven zijn bv zulke projecten waar men afwijkende deals heeft omdat het initiatief door de bewoners zelf is gestart.
In Lisse heeft men juist een glasproject gestopt omdat Ziggo opeens daar de prijzen verlaagde naar 8 euro als men Ziggo abonnee bleef.
Anderen moesten weer 150 euro aansluitkosten betalen,terwijl je als Portaal abonnee dat niet hoefde en bij weer andere acties daalden de aansluitkosten naar gelang er meer aansluitingen werden gerealiseerd, kortom,daardoor zijn allemaal verschillende prijzen ontstaan,beinvloed door externe factoren en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- niet meer relevant -

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Het antwoord op de vraag waarom voor ISP's nog niet over zijn op IPv6 is heel simpel, het kost geld. Voorlopig werkt IPv4 nog prima en zolang er geen nood aan de man is houden ze liever de centen in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

My-life schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:27:
Het antwoord op de vraag waarom voor ISP's nog niet over zijn op IPv6 is heel simpel, het kost geld. Voorlopig werkt IPv4 nog prima en zolang er geen nood aan de man is houden ze liever de centen in de zak.
Inderdaad, het gaat gewoon om winst maximalisatie. Waarom iets aanbieden wat niet noodzakelijk is.

We zouden met ze alle eigenlijk de providers aan moeten klagen. Ze zeggen "internet" te leveren en wij betalen ook voor "het internet". Op dit moment krijgen wij alleen niet het HELE internet. We lopen met ze alle wel te mekkeren als een of andere regering in een of ander land een filter toepast en bepaalde websites niet toegangkelijk maakt, maar in de hele wereld word het nu op grote schaal gedaan doen onze providers!!!

Er zijn al een heleboel IPv6 only webservers in de wereld. Daar staat informatie die ons op dit moment onthouden word.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Geurt-kun schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:11:
@ Webcare,
Ik las in het FritzBox topic het volgende bericht aangaande slecht werkende nummerweergave.
Komt dit vaker voor en kunt u hierin iets voor ons betekenen?

[...]

Whack, die zou net als Tweak waar ik bij zit FSK gebruiken. Ik moest het wel eerst in de settings bij Tweak vrijschakelen, nu werkt het als een zonnetje.
@ Webcare,
Waarschijnlijk is door de drukte mijn verzoek over het hoofd gezien.
Kunt u iets voor mij betekenen inzake nummerweergave?

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

Helaas beseft men zich dan niet dat zoiets veel meer geld kost als het op het allerlaatste moment in alle haast geregeld moet worden. Als ze dit op tijd hadden opgepakt was er minder haast bij geweest, en dan kost alles minder geld (meer de tijd nemen voor het inkopen van de juiste spullen, dienstverleners hoeven minder tijd voor je vrij te maken, zelf rustig kunnen zoeken naar personeel met de juiste kennis, etcetera).

Nu betalen ze gegarandeerd de hoofdprijs, en linksom of rechtsom moet dat weer worden doorberekend aan de klanten.

Spijtig en onnodig.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 11:21 . Reden: typo ]

Verwijderd

Geurt-kun schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:19:
[...]

@ Webcare,
Waarschijnlijk is door de drukte mijn verzoek over het hoofd gezien.
Kunt u iets voor mij betekenen inzake nummerweergave?
Als je mij via DM je adresgegevens en de volledige probleem omschrijving kan toesturen dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen :) -Tim

• fast-server
Kreeg net de December mailing van XMS waarin: http://xmsnet.nl/nieuws/u...dsonderzoek-december-2011

Uitslag: Oeps ...

Voortaan eerst checken of de website klaar is?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:30:
Kreeg net de December mailing van XMS waarin: http://xmsnet.nl/nieuws/u...dsonderzoek-december-2011

Uitslag: Oeps ...

Voortaan eerst checken of de website klaar is?
Dat moet zijn http://xmsnet.nl/nieuws/uitslag-klantonderzoek-december-2011

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Ik zie nog wel wat verbeter puntjes...

Mailen naar helpdesk 37% niet opgelost
Telefonie 23% redelijk tevreden
Stabiliteit digitale TV 21% matig
EPG 26% matig
Zap snelheid 41% matig
Gebruiks gemak interactief TV menu 30% matig
STB tevredenheid (SD, HD, OpnameHD) 58%, 43% en 58% niet geheel tevreden
Expertise helpdesk 26% matig
Oplossings gerichtheid helpdesk 24% matig
Duidelijkheid helpdesk 23% matig

Toch heel wat anders dan de conclusie van XMS zelf...

[ Voor 0% gewijzigd door Le-xxx-ie op 22-12-2011 12:01 . Reden: tiepfaut ]

Verwijderd

• My-life
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:01:
[...]

Helaas beseft men zich dan niet dat zoiets veel meer geld kost als het op het allerlaatste moment in alle haast geregeld moet worden. Als ze dit op tijd hadden opgepakt was er minder haast bij geweest, en dan kost alles minder geld (meer de tijd nemen voor het inkopen van de juiste spullen, dienstverleners hoeven minder tijd voor je vrij te maken, zelf rustig kunnen zoeken naar personeel met de juiste kennis, etcetera).

Nu betalen ze gegarandeerd de hoofdprijs, en linksom of rechtsom moet dat weer worden doorberekend aan de klanten.

Spijtig en onnodig.
Dat betwijfel ik. Hoe meer IPv6 gemeengoed wordt, hoe meer kennis ervan is. Nu moeten netwerkbeheerder misschien nog studies volgen of consultants inhuren om over te gaan op IPv6. Over 10 jaar hebben deze systeembeheerder wellicht al veel meer eigen kennis over IPv6 en hiermee getest waardoor de overgang goedkoper word.
Ook zal eventuele aparatuur welke nog niet met IPv6 om kan gaan in de loop van de jaren afgeschreven worden. Om deze aparatuur in een keer af te schrijven is natuurlijk veel duurder.

Wij, middelgrote internationale organisatie, zijn ook nog niet bezig om te migreren naar IPv6. Op dit moment hebben we nog IP-adressen genoeg voor de aankomende jaren. Wel volgen we natuurlijk de ontwikkelingen en houden we deze in het achterhoofd.

Verwijderd

Link naar onderzoek is aangepast :) -Tim

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Le-xxx-ie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:00:
[...]

Ik zie nog wel wat verbeter puntjes...

Mailen naar helpdesk 37% niet opgelost
Telefonie 23% redelijk tevreden
Stabiliteit digitale TV 21% matig
EPG 26% matig
Zap snelheid 41% matig
Gebruiks gemak interactief TV menu 30% matig
STB tevredenheid (SD, HD, OpnameHD) 58%, 43% en 58% niet geheel tevreden
Expertise helpdesk 26% matig
Oplossings gerichtheid helpdesk 24% matig
Duidelijkheid helpdesk 23% matig

Toch heel wat anders dan de conclusie van XMS zelf...
Wat ik mis zijn de antwoorden waarom men niet blij is met bijvoorbeeld de Animo's. Er wordt alleen meer weergegeven dat veel mensen niet blij zijn met de SD en HD decoders, maar niet wat men ervan vindt.. Daar ben ik nou nieuwsgierig naar.

• fast-server
debom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:56:
[...]

Wat ik mis zijn de antwoorden waarom men niet blij is met bijvoorbeeld de Animo's. Er wordt alleen meer weergegeven dat veel mensen niet blij zijn met de SD en HD decoders, maar niet wat men ervan vindt.. Daar ben ik nou nieuwsgierig naar.
Duur (vooral HD of meerdere boxen), traag, nieuwe kabels trekken (meeste mensen hebben coax),geen eigen zendervolgorde etc... is al meermaals aangegeven in dit deel en de vorige delen.

Mensen Willen DVB-C met HD en het pluspakket.

Daarnaast missen er ook een aantal zenders die mensen graag kijken zoals History (HD) en discovery crime investigation (HD) en het beperkte HD aanbod etc.

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 22-12-2011 14:13 ]

• debom
fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:00:
[...]

Mensen Willen DVB-C met HD en het pluspakket.

Daarnaast missen er ook een aantal zenders die mensen graag kijken zoals History (HD) en discovery crime investigation (HD) en het beperkte HD aanbod etc.
En ik kan ze ook geen ongelijk geven. Ik heb lang nagedacht waar ik de glasvezel wilde hebben. Uiteindelijk toch besloten om dit in de meterkast te doen.
Betekend inderdaad wel dat ik in de kruipruimte aan de gang moet voor kabels trekken. Ben heel blij dat mijn vloeren van hout zijn ;)

-edit- typo

• fast-server
Daarnaast zijn mensen ook niet dom.

XMS
Digitale 3in1 + IPTV + HDTV + Pluspakket € 75,90 (Dure amino's + kabels trekken, switch kopen etc.)

Ziggo TV extra € 29,95 (veel meer (HD) zenders en goedkopere aanschaf hardware + gebruik bestaande COAX)

XMS Internet + bellen € 44,95 + Ziggo TV extra € 29,95 = € 74,90

Ik zou 100% voor de laatste oplossing gaan :)

Als de nieuwe telecom wet aangenomen word en de kabel open gaat dan hebben reggefiber en KPN echt wel een probleem op TV gebied.

• debom
fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:28:
Als de nieuwe telecom wet aangenomen word en de kabel open gaat dan hebben reggefiber en KPN echt wel een probleem op TV gebied.
Inderdaad.. Als... Als.... :)

• Fiber

Fiber

...
...
Waarom doe je dat dan niet?

Overigens ben ik het wel met je eens dat dat hele alles in één gedoe een beetje overrated is. Je kan eigenlijk veel beter per dienst kiezen bij wie je het afneemt. Maar ja, ik vind het ook wel makkelijk zo, dus toch alles bij XMS.

• White_Collar
Daarnaast zijn mensen ook niet dom.

XMS
Digitale 3in1 + IPTV + HDTV + Pluspakket € 75,90 (Dure amino's + kabels trekken, switch kopen etc.)

Ziggo TV extra € 29,95 (veel meer (HD) zenders en goedkopere aanschaf hardware + gebruik bestaande COAX)

XMS Internet + bellen € 44,95 + Ziggo TV extra € 29,95 = € 74,90

Check eerst eens de nieuwe prijzen i.p.v dingen te roepen die out date zijn ;)

• fast-server
@ Fiber
Ik heb nog een lopend contract bij Canal Digitaal...

@Rekenblok
XMS is nu inderdaad € 1,50 goedkoper nu, mijn excuses daarvoor :)
Maar de genoemde nadelen blijven er nog steeds.

• debom
Waar kan ik deze nieuwe prijzen dan vinden. Zijn dat de prijzen vermeld bij RF? Want voor zover ik kan zien gelden deze nog niet waar ik woon...

• White_Collar
debom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:53:
Waar kan ik deze nieuwe prijzen dan vinden. Zijn dat de prijzen vermeld bij RF? Want voor zover ik kan zien gelden deze nog niet waar ik woon...
De prijzen op de website van xms zijn nu het meest up to date :)

tadaa: http://xmsnet.nl/pakketten/

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 22-12-2011 14:55 ]

• fast-server
Een ander mooi iets van vrije hardware keuze is:

Waar dan ook TV kunnen kijken, opnames inplannen etc, kan al 7 jaar :)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/5718/vrijekeuze.png

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

http://xmsnet.nl/nieuws/u...dsonderzoek-december-2011

Ik krijg altijd zulke kriebels bij dit soort dingen;
Ruim 78% van de ondervraagden is tevreden tot zeer tevreden over XMS als provider.
• 94% vindt de snelheid en stabiliteit van internet goed tot zeer goed.
• De gesprekskwaliteit van telefonie wordt door maar liefst 90% van de deelnemers goed tot zeer goed beoordeeld.
• 90% vindt de beeldkwaliteit van digitale TV (via DVB-C) goed tot zeer goed.
• Ruim 92% vindt de beeldkwaliteit van interactieve TV goed tot zeer goed.
• 95% vindt de geluidskwaliteit van radio goed tot zeer goed.
• 89% beveelt XMS aan bij vrienden of kennissen.
Als je dan een summary geeft van de resultaten, doe dan niet selectief alleen de goede resultaten. Leuk dat 92% de beeldkwaliteit op zich wel goed vind, maar er staat niet bij dat de meerderheid niet tevreden is hoe ze op dit moment met dat beeld om kunnen/moeten gaan.

Vraag 66 tot en met 69, laten toch een discrendancie zien tussen, wat mensen (waarschijnlijk uit fatsoen) als globaal cijfer geven,, terwijl als je door vraagt, de meningen nogal verdeeld zijn.

Verder zeg ik het nog maar een keer. Heb het al aan het begin van dit onderzoek gezegt en ook aan het begin van het vorige onderzoek. Er staat geen "voldoende" optie. Het is of matig of gelijk goed. Mensen kiezen nu heel vaak "goed" uit fatsoen terwijl ze voldoende bedoelen. Ik weet zeker dat als je de optie "voldoende" zou toe voegen, het allemaal niet zo spectaculair is met al dat goed gedoe.

Verder, 34 mensen uit Leiden ........????? Kom op mensen! Met ze hoe velen zijn we eigenlijk niet, hier een Leiden. Geen wonder dat we als laatste aan de buurt waren met DVB-C

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Tja je moet onderzoeken van bedrijven naar de klanttevredenheid van de eigen producten altijd met een korrel zout nemen. Worden de onderzoeksresultaten niet gemanipuleerd, dan wordt de onderzoeksvraag en methode wel 'handig' gekozen. En mocht dat allemaal niet gebeuren dan komt de marketingafdeling wel eventjes langs om de resultaten wat 'realistisch' naar buiten toe te brengen.
Wil niet zeggen dat dit hier is gebeurt hoor. Dat laat ik mooi in het midden, maar is gewoon een algemene tip :)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ja natuurlijk moet een eigen onderzoek met een korrel zout genomen worden. En ook de samenvatting heeft een positieve draai, maar gelogen zijn de resultaten niet. Daarnaast kan je de volledige resultaten simpelweg downloaden en je eigen oordeel wekken.

Daarnaast moeten sommige mensen hier minder vanuit hun eigen perspectief kijken. Ja natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar jullie (ik hou het algemeen) doen net alsof iedereen die mening deelt. De meeste mensen die ik spreek zijn simpelweg tevreden met XMS. Die komen bijvoorbeeld van UPC af en vinden dit een verademing. En na de initiële installatie (die inderdaad wat meer moeite kostte vanwege het aanleggen van UTP kabels) werkt alles gewoon prima.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Fiber schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:45:
[...]

Waarom doe je dat dan niet?

Overigens ben ik het wel met je eens dat dat hele alles in één gedoe een beetje overrated is. Je kan eigenlijk veel beter per dienst kiezen bij wie je het afneemt. Maar ja, ik vind het ook wel makkelijk zo, dus toch alles bij XMS.
Bij mij viel het kabels trekken wel mee. Alles kwam al in de meterkast uit. De telefoon heb ik uit de kpn isra getrokken en zo in het glasvezelmodem kunnen prikken. Ook de coax kon zo het modem in.
Netwerk had ik ook al liggen en heb alleen de utp voor iptv door een loze buis hoeven trekken.

Voordeel van xms in mijn regio is dat ik iptv kan kijken op mijn htpc welke vervolgens steamt door de rest van het huis via het lan/wifi. Ik heb dus geen extra kastjes en kabels nodig om overal digitaal te kijken.

Daarnaast was ik "de grote monopolisten" en hun "wanservice" gewoon zat en wilde eens wat anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 22-12-2011 18:53 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Leuk nieuws! Vanaf 3 januari een nieuwe zenderindeling: http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=177

En zo te zien VH1 Classic erbij. VH1 kan ik nog niet vinden. ;-)

Verwijderd

Heel begrijpelijk, helaas kan een kind aan zien komen dat de nood betrekkelijk snel aan de man zal zijn. Waar ik bang voor ben is dat providers de investeringen nog langer zullen uitstellen en voor carrier grade nat zullen gaan. Het draaien van een eigen server over je verbinding behoort dan tot het verleden, en er zullen ongetwijfeld problemen ontstaan met bijvoorbeeld applicaties die van het sip protocol gebruik maken (voip).

Ik heb een adsl abonnement bij xs4all, en wilde mijn kabelverbinding vervangen door een xms glasvezel verbinding, heb me aangemeld bij xms (tijdens de vraagbundeling), nu blijkt opeens xs4all ook beschikbaar te zijn op glas, dus zo snel ik kan ga ik over naar xs4all, liefst zou ik van xms af willen, en een abonnement afnemen bij xs4all zodra het glas wordt aangesloten, begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen xms, maar geen ipv6 dat is een afknapper, en als er dan een alternatief is. Jammer dat xs4all tijdens de vraagbundeling geen alternatief was.

• Fiber

Fiber

Maar weet je al zeker dat xs4all ook ipv6 over glas aanbiedt? Ik zou het nog maar eens checken. Glas is bij de meeste aanbieders een compleet ander product dan adsl.

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:14:
Maar weet je al zeker dat xs4all ook ipv6 over glas aanbiedt? Ik zou het nog maar eens checken. Glas is bij de meeste aanbieders een compleet ander product dan adsl.
Volgens de website wel, maar voordat ik dat uberhaupt ga doen, zal ik ze zeker even bellen, maar volgens mij zit ik. Nu uberhaupt een jaar vast aan xms, dus dat zal ergens in 2013 worden.

• fast-server
5. Krijg je bij een Glasvezelabonnement een vast IPv4- en/of IPv6-adres?

Ja, u krijgt 1 vast IPv4-adres en u kunt IPv6 gratis aanvragen in het Service Centre.
Bron: http://www.xs4all.nl/glas/technisch.php

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
elwinvangestel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:53:
Leuk nieuws! Vanaf 3 januari een nieuwe zenderindeling: http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=177

En zo te zien VH1 Classic erbij. VH1 kan ik nog niet vinden. ;-)
Jammer dat er nog steeds een apart HD pakket is voor o.a. Net5 HD en BBC HD.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

fast-server schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:04:
Een ander mooi iets van vrije hardware keuze is:

Waar dan ook TV kunnen kijken, opnames inplannen etc, kan al 7 jaar :)

[afbeelding]
LOL, zie het nu pas, maar wie noemt zijn hond nou "Vip"?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

j1nx schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:45:
[...]

wie noemt zijn hond nou "Vip"?
Very important dog klinkt zo raar :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Rekenblok schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:54:
[...]

De prijzen op de website van xms zijn nu het meest up to date :)

tadaa: http://xmsnet.nl/pakketten/
Internet, telefonie, radio en tv 50 Euro 54.95

•Interactieve Televisie (IPTV)
•Gratis Interactieve digitale HD ontvanger
•Radio en TV analoog (incl. DVB-c)
•Glasvezel internet 50Mbps/50Mbps

Nu zie ik dat je daar een "Gratis Interactieve digitale HD ontvanger" krijgt.

In de tijd dat ik me aanmelde voor glasvezel van XMS kon je kiezen om de ontvangers te kopen, wat ik ook gedaan heb.

Ik betaal nu ook euro 54.95, maar heb mijn eigen ontvanger betaald.

Krijg ik in de toekomst nu euro 4.95 korting?
Of krijg ik er een extra HD ontvanger bij?

Verwijderd

Ik heb overigens voor de baas een onderzoek gedaan naar het west-europese internet verkeer. Zo'n 5% doet een AAAA request (een IPv6 DNS request voor een IP adres). Dat wil uiteraard niet zeggen dat die zelfde 5% niet daarna een A request doet ;)
Overigens doen de DNS root servers pas sinds 3 jaar 'IPv6'.
Het valt dus wel mee met dat je op IPv4 nu bepaalde machines op het Internet niet kunt bereiken, hooguit die zut dialups en home aansluitingen in azie en wat mobieltjes in de US. En aangezien dat klant-aansluitingen zijn, heb je daar toch niets mee te schaften (afgezien van torrents).

• White_Collar
Andre1971 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:10:
[...]

In de tijd dat ik me aanmelde voor glasvezel van XMS kon je kiezen om de ontvangers te kopen, wat ik ook gedaan heb.

En waarom zou je 4,95 korting krijgen? Je betaalt nu toch ook niet voor het iptv basis pakket ;)
Je krijgt waarvoor je destijds getekend hebt:

De ontvangers betaal je maar je betaalt niet voor het iptv basis pakket.
Maar dat kon je zelf denk ik ook wel bedenken.
Bij ziggo krijg je ook niet de nieuwe acties die voor nieuwe klanten gelden als oude ziggo klant ;)

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 22-12-2011 23:30 ]

• Andre1971
Die korting zou dan terecht zijn omdat ik nu 54,95 betaal incl. iptv basis pakket zonder ontvanger,

De nieuwe prijs is ook 54,95 incl. iptv basis pakket maar dan met HD ontvanger.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er zijn wel uitzonderingen want ik kreeg bij mijn aanmelding in 2010 gratis iptv én een gratis 130M ;)
De prijs blijft na een jaar gelijk maar dfe inflatie gaat door, volgens mij krijg je dan ook meer :p

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Andre1971
Speedy-Andre schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:44:
Er zijn wel uitzonderingen want ik kreeg bij mijn aanmelding in 2010 gratis iptv én een gratis 130M ;)
De prijs blijft na een jaar gelijk maar dfe inflatie gaat door, volgens mij krijg je dan ook meer :p
Het is toch niet zo dat als je klant blijft dat je dan het zelfde moet betalen als een nieuwe klant (zonder de kortingen) en minder krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je moet niks. Niemand heeft je toch gedwongen om een contract te tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

'Vroeger' toen ik Upc had ging de prijs elk jaar omhoog terwijl het product hetzelfde bleef.
Nu blijft de prijs gelijk en krijg je steeds meer (hd) zenders voor hetzelfde geld in het basis iptv pakket.
Als je er voor een bepaalde prijs aan begint dan was het kennelijk niet te duur en nu opeens wel?
Ik had geluk met de 'wk actie' destijds, een betere deal heb ik sindsdien niet meer gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Andre1971 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:36:
Die korting zou dan terecht zijn omdat ik nu 54,95 betaal incl. iptv basis pakket zonder ontvanger,

De nieuwe prijs is ook 54,95 incl. iptv basis pakket maar dan met HD ontvanger.
Nogmaals, Dit geld alleen voor nieuwe XMS klanten. En dat gebeurt ook gewoon bij Ziggo en upc.
Die bieden de oude klanten ook niet de nieuwe acties aan ;)
Daarnaast, wees blij dat je niet op het nieuwe prijs plan zit, want anders moet je gewoon de 4,95 betalen en kom je op 60 euro per maand uit i.p.v 54,95 per maand.

Je krijgt de eerste 6 maanden gratis van het iptv basis pakket, daarna betaal je gewoon 4,95 per maand ervoor en ben je alsnog in jou geval duurder uit.

Maar als je zo graag het nieuwe prijs plan wilt, zal ik even bellen naar xms of dat mogelijk is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 23-12-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik vraag me af wat "uw regionale en lokale zenders zijn straks afgestemd op uw woonplaats" precies inhoudt. Er staat daar een lijst van lokale en regionale zenders per woonplaats bij. Betekent dit dat je straks alleen de zenders die op jouw woonplaats van toepassing zijn kunt ontvangen, dus dat niet meer overal alle zenders te zien zijn, of alleen dat het menu is aangepast aan je woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odo966 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:24:
[...]

Ik vraag me af wat "uw regionale en lokale zenders zijn straks afgestemd op uw woonplaats" precies inhoudt. Er staat daar een lijst van lokale en regionale zenders per woonplaats bij. Betekent dit dat je straks alleen de zenders die op jouw woonplaats van toepassing zijn kunt ontvangen, dus dat niet meer overal alle zenders te zien zijn, of alleen dat het menu is aangepast aan je woonplaats?
Bij Ziggo krijg je nu de aangrenzende regionale en lokale zenders.
Het probleem is dat regio en lokale zenders moeten betalen voor hun bereik in de vorm van Buma rechten.
Draaien ze een muziekje achter een kabelkrantje,dan moeten ze dus betalen voor de mensen die dit kunnen ontvangen ( ook al luistert men daar niet naar) waarom zou ik luisteren of kijken naar een Friese regionale zender, maar die zender moet dus nu wel betalen,omdat ik technisch gezien,die zender wel kan beluisteren.
Ze betalen dus voor een landelijke dekking buma rechten terwijl alleen de regio er naar kijkt en luistert ( enkele uitzonderingen nagelaten).
Het is dus eigenlijk in het grootste belang van de regio of lokale zender dat ze alleen in de eigen regio te bekijken en te beluisteren zijn, hierdoor dalen de kosten die ze moeten maken enorm,terwijl ze al zoveel moeten bezuinigen.
Dat er naar gekeken kon worden is een luxe , maar omroep West bv, zit nu in een betaald Kanaal Digitaal pakket via de satelliet ook om dit te voorkomen.
In het geval van Leiden ontvang je op Ziggo alleen nog de lokale omroepen van Leiden, Katwijk en Noordwijk, en de regio zender west en die van de omliggende provincies,maar niet meer bv Limburg of Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Die 4,95 voor IPTV moet je als huur van de STB zien. Vrieger kon je inderdaad kiezen;
1) Of de STB kopen en dan geen 4,95 per maand.
2) Of de STB "krijgen" en dan 4,95 per maand betalen.

Nou, volgens mij krijg je nu 6 maandjes gratis, maar daarna gaat de 4,95 toch echt in. Reken dan zelf maar uit hoelang het duurd voordat je beter af bent/was met het kopen van de STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:26:
[...]
Bij Ziggo krijg je nu de aangrenzende regionale en lokale zenders.
[...]
Buma Stemra maakt weer eens meer kapot dan ons lief is...

Dus als dit lijstje klopt dan kan ik dus volgend jaar in Amersfoort niet meer naar bijvoorbeeld AT5 of TV Gelderland kijken? Slechte zaak! Niet dat ik er dagelijks naar kijk, maar ik vind het toch altijd wel een prettig idee dat het kan, vooral bij onverwachte gebeurtenissen. En AT5 is sowieso soms wel de moeite van het opzoeken waard. Beetje hetzelfde als met CNN bijvoorbeeld, ik kijk er vrijwel nooit naar, maar ik zou die zender toch niet willen missen.

http://glashartmedia.nl/b...TV_zenders_per_plaats.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 23-12-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Fiber schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:51:
[...]

Buma Stemra maakt weer eens meer kapot dan ons lief is...

Dus als dit lijstje klopt dan kan ik dus volgend jaar in Amersfoort niet meer naar bijvoorbeeld AT5 of TV Gelderland kijken? Slechte zaak! Niet dat ik er dagelijks naar kijk, maar ik vind het toch altijd wel een prettig idee dat het kan, vooral bij onverwachte gebeurtenissen. En AT5 is sowieso soms wel de moeite van het opzoeken waard. Beetje hetzelfde als met CNN bijvoorbeeld, ik kijk er vrijwel nooit naar, maar ik zou die zender toch niet willen missen.

http://glashartmedia.nl/b...TV_zenders_per_plaats.pdf
Het probleem is volgens mij dat regionale zenders moeten betalen voor waar ze ontvangen worden. Dus omdat de zenders steeds vaker via digitale aanbieders landelijk uitgezonden worden, zouden ze veel meer moeten gaan betalen. En dat kunnen ze vaak niet. Vandaar dat ze toch weer echt zo lokaal mogelijk uitgezonden gaan worden en niet meer landelijk.

Edit: Wat Nick al zei inderdaad...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jullie hebben ongetwijfeld helemaal gelijk, maar ik blijf het een slechte zaak vinden. Alsof ik voor de muziek naar TV Gelderland ga kijken. Daar kijk je naar om op de hoogte te blijven van het regionale nieuws, weer, verkeer, etc. Ik mis Omroep Amersfoort overigens al een tijdje. Zeker weg bezuinigd?

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 23-12-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:32:
Jullie hebben ongetwijfeld helemaal gelijk, maar ik blijf het een slechte zaak vinden. Alsof ik voor de muziek naar TV Gelderland ga kijken. Daar kijk je naar om op de hoogte te blijven van het regionale nieuws, weer, verkeer, etc. Ik mis Omroep Amersfoort overigens al een tijdje. Zeker weg bezuinigd?
Hier het zelfde, ik kom uit Groningen, maar vanwege werk naar midden NL verhuist, kijk dus dagelijks naar RTV Noord, als dit zo is, dan moet ik dus straks streamen vanaf de website, waarom kan dat wel en waarom niet meer via IPTV? Ik snap dat hele rechtenverhaal dan helemaal niet meer |:(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Fiber schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:32:
Omroep amersfoort is falliet verklaard daarom ook geen uitzendingen meer. Er komt een nieuwe zender ETV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Webcare

http://xmsnet.nl/diensten...ve-radio-en-tv/ontvangers
SD-box

Ook met een "oude, dikke" televisie is het mogelijk interactieve televisie te kijken. U sluit de tv middels een scart kabel aan op de SD box. Bij uw aanmelding voor Interactieve Basispakket heeft u de keuze tussen een HD-ontvanger of deze SD-box.
http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefoon-radio-en-tv-50
Kan het niet vinden! Kan alleen nog kiezen tussen Wel of geen PVR, maar beide HD.

Verder als ik een niet oplettende klant zou zijn, zonder te checken welke kanalen er precies beschikbaar zijn, dan lijkt het er via de pakketten pagina op dat alles HD is en niet dat ik voor een zooi andere HD kanalen extra moet betalen. Onder de extra's kan ik wel IPTV nemen, maar niet enige vorm van de extra pakketten voor die service.

Ik zou dan ook de optie voor de boxen en aktivatie van IPTV naar boven verhuizen onder "digitale TV" ofzo. En dan onder extra, dan ook de extra's voor die service.

Of zie ik het verkeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door j1nx op 23-12-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:00:
[...]

Hier het zelfde, ik kom uit Groningen, maar vanwege werk naar midden NL verhuist, kijk dus dagelijks naar RTV Noord, als dit zo is, dan moet ik dus straks streamen vanaf de website, waarom kan dat wel en waarom niet meer via IPTV? Ik snap dat hele rechtenverhaal dan helemaal niet meer |:(
De kwaliteit van internet streams is minder en die rechten kunnen ze apart afkopen.
Verder met een verhuizing kun je heel erg bot zeggen,mensen die uit een ander land komen wordt vaak verweten dat ze met een schoteltje toch proberen e.e.a. te ontvangen, maar dat is niet goed want ze moeten inburgeren hoor je vaak roepen.
Verhuis je van Leeuwarden naar Maastricht dan snapt iedereen best dat je het nieuws van Leeuwarden nog graag wilt zien,want daar kom je nu eenmaal vandaan,maar het princiepe is natuurlijk gelijk aan dat van de allochtoon die graag wil kijken naar wat er in zijn land of woonomgeving wordt vertoond.
Ik zeg niet dat ik het er allemaal mee eens ben,maar dan zul je inderdaad moeten streamen.
Dat wordt gelukkig met de hedendaagse techniek steeds makkelijker,ook al zal de kwaliteit slechter zijn als dat je wenste.

Het alternatief is dat de provider zelf (een deel van) de Buma rechten gaat betalen,maar die zal dat door moeten rekenen aan de klant, en dan zal iemand uit Zuid Holland al snel gaan roepen,waarom moet ik meer voor tv betalen, omdat een ander zo nodig naar Zeeland of Drente wil kijken.
Het is een moeilijke materie.

Kijk voor een voorbeeld maar eens voor een kleine zender hier de berekeningen:
http://right2music.blogsp...hten-voor-een-kleine.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onze website zelf ook nog even bekeken met een fictieve postcode + huisnummer, het lijkt er inderdaad op dat op dit moment de mogelijkheid om de SD box te bestellen er niet op staat. Ik heb dit doorgegeven een de collega's die verantwoordelijk zijn voor de website, bedankt voor je scherpe blik ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Het lijkt me sterk dat de regionale zenders straks niet meer te zien zijn. Volgens het overzicht zijn ze ook gewoon te zien in het basispakket: http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_zonder_Lok.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wenst het Webcare team van XMS het Tweakers forum fijne kerstdagen toe, op naar 2012 8) :) - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:26:
@Webcare

http://xmsnet.nl/diensten...ve-radio-en-tv/ontvangers

[...]

http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefoon-radio-en-tv-50
Kan het niet vinden! Kan alleen nog kiezen tussen Wel of geen PVR, maar beide HD.

Verder als ik een niet oplettende klant zou zijn, zonder te checken welke kanalen er precies beschikbaar zijn, dan lijkt het er via de pakketten pagina op dat alles HD is en niet dat ik voor een zooi andere HD kanalen extra moet betalen. Onder de extra's kan ik wel IPTV nemen, maar niet enige vorm van de extra pakketten voor die service.

Ik zou dan ook de optie voor de boxen en aktivatie van IPTV naar boven verhuizen onder "digitale TV" ofzo. En dan onder extra, dan ook de extra's voor die service.

Of zie ik het verkeerd?
Dan vraag ik mij af waar je dat leest?
Want er staat duidelijk boven "Basis pakket" en "HD pakket". Daarnaast zitten er 14 HD zenders in het basis pakket. en een paar in het hd pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elwinvangestel schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:46:
Het lijkt me sterk dat de regionale zenders straks niet meer te zien zijn. Volgens het overzicht zijn ze ook gewoon te zien in het basispakket: http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_zonder_Lok.pdf
Aan deze situatie kan op elk gewenst moment een eind komen,aan wat op de site staat kun je geen rechten ontlenen.
In elk geval zijn de wijzigingen bij Ziggo al doorgevoerd en heb je alleen nof de omliggende regiozenders en de lokale tv en radiozenders,en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:40:
[...]

Dan vraag ik mij af waar je dat leest?
Want er staat duidelijk boven "Basis pakket" en "HD pakket". Daarnaast zitten er 14 HD zenders in het basis pakket. en een paar in het hd pakket.
Als je bijvoorbeeld via een site verwijst naar een pagina in de " pakketten" sectie. Of bij voorbeld zelf naar www.xmsnet.nl surft en dan direct op het blok "pakketten" klikt.

Dan krijg je direct een alles in 1 30/30 en kan je eventueel rechts klikken voor een 50/50. Als niet oplettende klant die dan niet gaat uitzoeken wat er allemaal precies in de losse "Internet", "Televisie" of "Telefonie" sekties zit, dan kan je met al het gratis HD ontvanger met of zonder PVR wel eens bedrogen uitkomen als je dan later voor HD extra moet betalen. Al zijn het "extra" zenders.

Ik zelf zal altijd de pakketten tot aan het bot uitleden om te kijken wat ik krijg voor elke cent, maar mijn zwager trapte er bijna in. Hij belde mij dat hij ook naar XMS ging want dan had hij lekker "alles" HD. Ik moest hem dus waarschuwen, dat echter enkele zenders in HD waren en dat voor een hele zooi andere zenders extra betaalt moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
j1nx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:30:
[...]

Als je bijvoorbeeld via een site verwijst naar een pagina in de " pakketten" sectie. Of bij voorbeld zelf naar www.xmsnet.nl surft en dan direct op het blok "pakketten" klikt.

Dan krijg je direct een alles in 1 30/30 en kan je eventueel rechts klikken voor een 50/50. Als niet oplettende klant die dan niet gaat uitzoeken wat er allemaal precies in de losse "Internet", "Televisie" of "Telefonie" sekties zit, dan kan je met al het gratis HD ontvanger met of zonder PVR wel eens bedrogen uitkomen als je dan later voor HD extra moet betalen. Al zijn het "extra" zenders.

Ik zelf zal altijd de pakketten tot aan het bot uitleden om te kijken wat ik krijg voor elke cent, maar mijn zwager trapte er bijna in. Hij belde mij dat hij ook naar XMS ging want dan had hij lekker "alles" HD. Ik moest hem dus waarschuwen, dat echter enkele zenders in HD waren en dat voor een hele zooi andere zenders extra betaalt moest worden.
Andre1971 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:10:[/message]:
[...]

Dat is dus ook waar ik in de war raakte. Het lijkt of je het IPTV basis pakket standaard krijgt voor die euro 54.95.....maar je krijgt het maar 6 maanden.

Daarna euro 4.95 bijbetalen.

Er zou naar mijn mening dan op die voorpagina van de pakketen moeten staan de 1st 6 maanden 54.95 daarna euro 59.90 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Webcare

Allereerst, Fijne dagen en een 1 GBit zo snel 2012

Ten tweede. Ik had zojuist alle moed verzameld (<- lees genoeg alcohol) om een vast IP aan te vragen. Nu weet ik wel dat verschillende mensen hier hadden aangeraden om het overdag te doen, maar goed, alcohol .......

Allereerst. Alles is goed gegaan (sort of) echter een klein dingentje.

Toen ik het vinkje zetten in mijn xms en akkoord ging met dat mijn internet binnen enkele minuten niet meer zo werken tot dat ik de vaste ip instellingen had ingevuld klikte ik toch op OK.

Het schermpje wat toen kwam had een leeg veld voor mijn IP. Gateway netmask en DNS servers stonden er wel, maar mijn IP was leeg. Kreeg meteen al weer zweet druppeltjes, tintelingen in mijn voorhoofd etc. etc...

Het is dat ik nog snel op het "terug" linkje kon klikken en daar weer terug kwam op de pagina, waar gelukkig wel mijn IP stond, want enkele seconden later was inderdad de verbinding weg. Die had ik zonder Helplessdesk natuurlijk nooit meer op gekregen als ik het IP niet had.

Misschien dat de technische jongens dit eens kunnen bekijken en eventueel aan passen

Ten tweede.

Bij een hele hoop routers moet je de netmask instellen in bits en niet veel mensen weten uit hun hoofd dat "255.255.240.0" hetzelfde is als "/20".

Misschien dus een optie om de netmask in beide notaties mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gekke storing oid net. Ik kon het afgelopen uur met geen mogelijkheid meer op het Tweakers forum komen. De rest van Tweakers.net en het internet deed het nog wel. Nu opeens werkt alles weer. Heel vreemd. Weet eigenlijk nog steeds niet waar het aan lag. Heb het met meerdere computers en browsers etc. geprobeerd. O-)

Anyway, gelukkig weer opgelost. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 13:58

JME

zeg maar Jamie

Heb het vermoeden dat er mails onterecht blijven hangen in het spamfilter. Kan ik de tegengehouden mails op één of andere manier inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Hier in gebied 3905 schokt Canvas/Ketnet op het IPTV netwerk. De overige (HD) zenders heben geen last. Zijn er meer mensen die dit issue ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
marigo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 08:31:
Hier in gebied 3905 schokt Canvas/Ketnet op het IPTV netwerk. De overige (HD) zenders heben geen last. Zijn er meer mensen die dit issue ondervinden?
Dat was mij vorige week ook al opgevallen (3893) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Nu online
Wellicht dat WebCare hier iets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

marigo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:10:
Wellicht dat WebCare hier iets mee kan?
Denk dat die vrij hebben tot dinsdag. Als het echt erg is dan kun je beter de storingsdienst bellen deze keer, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Nu online
Fiber schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:13:
[...]

Denk dat die vrij hebben tot dinsdag. Als het echt erg is dan kun je beter de storingsdienst bellen deze keer, lijkt mij.
Geen haast, komt volgende week wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm... ik zie hier dat NHK World in navolging van CaiWay ook in HD uitgezonden gaat worden! Zeer welkom nieuws!

TMF NL wordt ingeruild voor VH1 Classic, ook een stap in de juiste richting.

Ook interessant is dat er in het screenshot een categorie "Chinees" staat. Is de zenderlijst voor dit pakket al bekend?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik zit sinds kort op glasvezel en merk dat bij speedtest nog niet 25 mbit haal. Vermoed dat dit aan de router ligt, de linksys wrt54gs. Kom er echter niet goed achter of dit ook zo is. Rechstreeks aansluiten geeft gek genoeg geen verbinding. Kan iemand bevestigen dat ik beter een andere router kan kopen?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Laatst online: 12-09 19:17
@XMS_Webcare: Kan er ook nog iets aan de factuur gedaan worden. Het kan toch niet zo zijn, dat ik met Outlook 2010 geen facturen kan ophalen en bekijken ?

Ik sla de pdf op vanuit outlook 2010, en krijg dan de melding dat de pdf corrupt is als ik hem wil bekijken..

[ Voor 4% gewijzigd door sjansen op 24-12-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
drernie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:33:
Ik zit sinds kort op glasvezel en merk dat bij speedtest nog niet 25 mbit haal. Vermoed dat dit aan de router ligt, de linksys wrt54gs. Kom er echter niet goed achter of dit ook zo is. Rechstreeks aansluiten geeft gek genoeg geen verbinding. Kan iemand bevestigen dat ik beter een andere router kan kopen?
De maximale doorvoersnelheid van die router is inderdaad zo'n 25Mbit, heb die router zelf namelijk ook gehad vroeger. Andere router kopen is dus zeker een goed idee als je de volle snelheid wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:01:
Hierbij wenst het Webcare team van XMS het Tweakers forum fijne kerstdagen toe, op naar 2012 8) :) - Tim
Idem dito,uiteraard ook aan alle andere medewerkers en lezers van dit forum.
Is er al iets bekend over een ingangsdatum van de nieuwe upgrade prijs van het 100/100 pakket ?

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:29:
[...]

Idem dito,uiteraard ook aan alle andere medewerkers en lezers van dit forum.
Is er al iets bekend over een ingangsdatum van de nieuwe upgrade prijs van het 100/100 pakket ?
Hier ook aan alle mede tweakers; een fijne dagen en een mega goed 2012

Had gister een fixed IP aangevraagd en deed even mijn ogen dicht toen ik op " internet settings" klikte, maar helaas, stond nog op 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag in Vathorst Amersfoort weer een erg trage verbinding.. max 20mb maar ik eigenlijk altijd een stabiele 50/55mb haal... Men tv hapert overigens ook zo af en toe.. Meer die er last van hebben?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Nu de pc rechstreeks aangesloten op de packetfront en de snelheid is nu helemaal bedroevend: 3.8 mpbs bij speedtest van bbned. Zijn er problemen met het netwerk?

Welke router kan ik dan het beste nemen ?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Linksys/Cisco E4200 is een goede en snelle router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
probeer het is met deze link je snelheid te testen dit is speciaal van reggefiber

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

sjansen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:51:
.... Het kan toch niet zo zijn, dat ik met Outlook 2010 geen facturen kan ophalen en bekijken ?

Ik sla de pdf op vanuit outlook 2010, en krijg dan de melding dat de pdf corrupt is als ik hem wil bekijken..
Gaat prima met (gratis) Outlook Express (Hoe heet dat tegenwoordig? Windows Live Mail oid...?) in combinatie met (gratis) Open Office of Libre Office.
O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 24-12-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

sjansen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:51:
@XMS_Webcare: Kan er ook nog iets aan de factuur gedaan worden. Het kan toch niet zo zijn, dat ik met Outlook 2010 geen facturen kan ophalen en bekijken ?

Eerst openen en dan opslaan wil ook nog wel eens helpen.

2k op west bij Pv Output

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.