XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:34:
[...]

Ben ook erg benieuwd naar het antwoord. Misschien is er wel een heel goede reden.
Men is natuurlijk niet tot antwoorden verplicht, maar er zijn ook nieuwsgierige tweakers. ;)

Moet wel toegeven dat hier in gebied (3905) dit jaar (bijna afgelopen) geen dhcp-lease issues zijn voorgekomen.
Okee, Gaat die dan.

Leasetijd staat default op 2 minuten in PacketFront. Heeft te maken met o.a. het feit dat klanten per internetdienst maar 1 ip-adres krijgen. Als we deze op een uur zetten houdt dat dus in dat als je van PC/router wilt wisselen, je de resterende leasetijd moet afwachten voordat het nieuwe apparaat een lease krijgt.En dan wil je geen uur wachten.

De PacketFront ASR (dat is de router, 24 poorten) heeft een lokale DHCP-server die de alles afhandelt voor de aangelsoten gebruikers. Lekker efficient. Deze methode gebruiken we sinds vorig jaar. Daarvoor hadden we een centrale DHCP-server en waren de leasetijden langer om deze minder te belasten.

Beetje duidelijk nu.

Met de opmerking "zoals het hoort" bedoelde ik te zeggen dat je inde screenshot netjes de renewals ziet op de halve leasetijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:29:
@Loveparade:

Je hebt antwoord via DM ;) -Tim
Dank je wel

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:41:
[...] Lekker efficient. Deze methode gebruiken we sinds vorig jaar. Daarvoor hadden we een centrale DHCP-server en waren de leasetijden langer om deze minder te belasten...
Maar is die wijziging ooit bekend gemaakt? Ik dacht tot nu toe ook nog altijd dat ik bij het wisselen van apparaten een uur moest wachten. (Of mac adressen clonen.)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iets anders; Ik ben blijkbaar ongemerkt gemigreerd in Amersfoort, want als ik nu op http://reggefiber.nl/ kijk heb ik opeens keus uit XMS, KPN, Tweak, Concepts, XS4ALL en het zakelijke Helden van.nu... _/-\o_

Niet dat ik zo graag weg wil bij XMS, maar het kan nu wel... O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Fiber op 20-12-2011 13:16 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:58:
[...]

Maar is die wijziging ooit bekend gemaakt? Ik dacht tot nu toe ook nog altijd dat ik bij het wisselen van apparaten een uur moest wachten. (Of mac adressen clonen.)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iets anders; Ik ben blijkbaar ongemerkt gemigreerd in Amersfoort, want als ik nu op http://reggefiber.nl/ kijk heb ik opeens keus uit XMS, KPN, Tweak, Concepts, XS4ALL en het zakelijke Helden van.nu... _/-\o_

Hmm hier ben ik ook wel nieuwschierig naar. Voor XMS is het voor packetfront nog altijd 1 uur volgens mij(in de communicatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:41:
[...]

Okee, Gaat die dan.

Leasetijd staat default op 2 minuten in PacketFront. Heeft te maken met o.a. het feit dat klanten per internetdienst maar 1 ip-adres krijgen. Als we deze op een uur zetten houdt dat dus in dat als je van PC/router wilt wisselen, je de resterende leasetijd moet afwachten voordat het nieuwe apparaat een lease krijgt.En dan wil je geen uur wachten.

De PacketFront ASR (dat is de router, 24 poorten) heeft een lokale DHCP-server die de alles afhandelt voor de aangelsoten gebruikers. Lekker efficient. Deze methode gebruiken we sinds vorig jaar. Daarvoor hadden we een centrale DHCP-server en waren de leasetijden langer om deze minder te belasten.

Beetje duidelijk nu.

Met de opmerking "zoals het hoort" bedoelde ik te zeggen dat je inde screenshot netjes de renewals ziet op de halve leasetijd. :)
Top allereerst bedankt voor de uitleg (en de wil om het uit te leggen)

Als er kleine DHCP servertjes op de ASR's draaien, dan vind ik twee minuutjes wel OK. Het ging mij erom dat;
1) 1 minuut bij een beetje hapering misschien er voor kan zorgen dat je "te laat"een acknowledge hebt en je dus je IP verliest. Dit is vervelend voor eventueele server doeleinde, maar op te vangen met een fixed IP wat dus kan in PF gebieden, echter levert het verliezen van je IP wel een disconnect op wat als vervelend ervaren kan worden, zeker als je even een ISO over http aan het downloaden bent.
2) We met zijn alle elke minuut lopen te beuken op de DHCP server voor een renewal, dan levert dat een hoop verkeer op. Met de DHCP op de ASR heb je dat inderdaad niet.

Ik was me er niet eerder van bewust. Het viel me nu onlangs ineens op omdat PfSense het logt, maar heb er tot nu toe alleen een wisselnd IP aan overgehouden. Dat was vervelend voor mijn server en domein naam. Echter kan ik dat zelf oplossen door een fixed IP aan te vragen.

Zeg, klaarblijkelijk heb jij wel verstand van zaken en ook inside info als het gaat om het netwerk. Heb jij misschien een kleine update voor ons als het gaat om de IPv6 pilot? Ben zeer benieuwd, al hoop ik wel dat de uiteindelijke implementatie gewoon static of DHCP6 is i.p.v. 6rd

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het "leuke is", als ik op Reggefiber.nl check op mijn postcode dan zie ik dat Internet 100 mbits + Telefonie €57,50 kost via XMS.

Als ik nu kijk wat ik betaal:
Internet (50/50Mbit) en Telefoon:
€ 40.00 per maand, over de periode 01-12-2011 tot 01-01-2012.
Wil ik naar de 100 mbits dan komt daar 30 euro bij.

Wil ik dus nu 100 mbits internet + telefonie hebben dan kost me dat 70 euro.

Waarom kan ik dan niet 100 mbit internet en telefonie voor de genoemde 57,50 krijgen,want dan wil ik best over naar de 100 mbits.
Als het kan,zet me dan gelijk maar over,ook al zou dat een nieuw jaarcontract betekenen.
Of is dat je straf als je al sinds 2007 klant bent, dat je al die tijd meer mag betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij mij kost XMS 100/100 plus telefonie overigens 59.95... Zijn er plaatselijke verschillen? Volgens mij is die 57.50 voor 100/100 exclusief telefonie.

Je zou je abbo natuurlijk voor de vorm eerst even kunnen opzeggen en direct weer opnieuw aanvragen, of dat al die moeite waard is voor een tientje in de maand moet je natuurlijk zelf bepalen.

Aan de andere kant betaal ik met een oud contract 51.50 voor een 'Alles Uit De Kast' abbo waar nieuwkomers nu 54.95 voor betalen. Als ik m'n telefoon zou opzeggen ga ik gek genoeg méér betalen... ;)

50/50 Internet + bellen waar jij 40,- voor betaalt zou bij mij overigens een whopping 44.95 gaan kosten... O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 20-12-2011 14:17 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Nick39 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:51:
Het "leuke is", als ik op Reggefiber.nl check op mijn postcode dan zie ik dat Internet 100 mbits + Telefonie €57,50 kost via XMS.

Waarom kan ik dan niet 100 mbit internet en telefonie voor de genoemde 57,50 krijgen,want dan wil ik best over naar de 100 mbits.
Als het kan,zet me dan gelijk maar over,ook al zou dat een nieuw jaarcontract betekenen.
Of is dat je straf als je al sinds 2007 klant bent, dat je al die tijd meer mag betalen ?
De huidige prijs is anders al een paar jaar 44,95 voor 50 Mbit incl. telefonie. Dus blijkbaar word je niet gestraft als klant sinds 2007, maar pluk je daar maandelijks nog de vruchten van.

Overigens 57,50 voor 100 Mbit incl. telefonie wil ik ook wel voor tekenen! Dus...

Toevoeging
Blijkbaar zijn er dus wel verschillende prijsstructuren per postcode gebied. Voor mij geeft reggefiber.nl aan 100 Mbit voor 57,50 of incl. telefonie voor 59,95.

Maar @Webcare, waar kunnen wij 100 Mbit bestellen voor die prijzen i.p.v. 30 euro extra?

[ Voor 10% gewijzigd door Venga AB op 20-12-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kun je niet gewoon je abbo om laten zetten? Best verleidelijk, 100/100 voor 57.50. Die vaste telefoon gebruik ik toch nauwelijks en een schoteltje voor tv is eigenlijk ook wel goed genoeg... ;)

Edit, En voor een tientje meer heb je voor 69.95 ook gewoon 100/100 + tv + bellen... Dat is dus maar 15,- meer dan voor een all in one 50/50 abbo. Wie beweerde er ook al weer dat 100 Mbit duur was bij XMS? :z

[ Voor 35% gewijzigd door Fiber op 20-12-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:59:
Inderdaad, Als ik een speedtest doe haal ik wel mijn snelheid, als ik nieuwsgroep gebruik komt tie niet veel verder als 2mb/s.

* Nick39 belt storingsdienst :)

edit: Op welke plaatsen naast Amersfoort is er nu ook een snelheid dip merkbaar op nieuwsgroep verkeer?
Te laat,maar het was in Leiden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:21:
Kun je niet gewoon je abbo om laten zetten? Best verleidelijk, 100/100 voor 57.50. Die vaste telefoon gebruik ik toch nauwelijks en een schoteltje voor tv is eigenlijk ook wel goed genoeg... ;)
Ik hoop dat webcare even in wil springen en als het kan mijn abonnement wil omzetten, ik baal er nu erg van dat mijn zoon hier ziet wat ik download, naar boven rent, zijn ziggo aanslingert,en dan met de film op USB stick aan komt zetten terwijl ik nog op 60% zit, dus WEBCARE kunt u helpen met dit ?

Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Want om nu mijn abbo op te zeggen en volgende maand weer te tekenen lijkt me erg overdreven,dat is voor beide partijen een hoop gedoe lijkt me.
Ik wil een eventueel nieuw kontrakt tekenen voor een jaar en retour faxen/mailen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 20-12-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39 jullie hebben een ziggo en xms lijn? en houden dan download wedstrijdjes? ;)
Ik neem aan dat beide abo's ongeveer zelfde snelheden hebben?(wellicht dat het ergens staat maar kon het zo niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:30:
[...]
ik baal er nu erg van dat mijn zoon hier ziet wat ik download...
Daar zou ik ook van balen... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick39

Dit heeft inderdaad te maken met de nieuwe prijsplannen van XMS, ik zal moeten bespreken wat voor mogelijkheden ik mag aanbieden voor het aanpassen van huidige abonnementen. Kan je mij via DM je adresgegevens nog even toesturen dan hoor je z.s.m. van mij :) -Tim

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:36:
@ Nick39

Dit heeft inderdaad te maken met de nieuwe prijsplannen van XMS, ik zal moeten bespreken wat voor mogelijkheden ik mag aanbieden voor het aanpassen van huidige abonnementen. Je hoort z.s.m. van mij :) -Tim
En ik neem aan dat ik dan ook z.s.m. hoor? Had de vraag immers enkele berichten daarboven al gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zet het gewoon hier in het topic, dan weten we het gelijk allemaal. :) XMS gaat het straks nog druk krijgen in de kerstvakantie... ;)

@m0dular, volgens mij hebben ze zo'n Zigo 120Mbit abbo...

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 20-12-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Venga AB schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:10:
[...]

De huidige prijs is anders al een paar jaar 44,95 voor 50 Mbit incl. telefonie. Dus blijkbaar word je niet gestraft als klant sinds 2007, maar pluk je daar maandelijks nog de vruchten van.
Dit verschil heeft te maken met oude "portaal" klanten, wij kregen wel een verhoging maar niet de maximale, dit omdat Portaal de gehele aanleg van de Infra structuur heeft betaald met het geld dat wij als huurders opbrengen,maar daarentegen stijgen de servicekosten van Portaal wel elk jaar dus in princiepe betaal ik dit ook,alleen met een omweg.
Nieuwe klanten "elders" betalen meer omdat Reggefiber daar de netwerken heeft aangelegd en betaald, hier dus de verhuurder van de woningen,maar wel uit de pot van de huurders.
Daarentegen betaalden we deze prijs ook bij 20 Mbits, dus de winst en het vruchten plukken zijn maar heel relatief.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 20-12-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Nick39

Dit heeft inderdaad te maken met de nieuwe prijsplannen van XMS, ik zal moeten bespreken wat voor mogelijkheden ik mag aanbieden voor het aanpassen van huidige abonnementen. Kan je mij via DM je adresgegevens nog even toesturen dan hoor je z.s.m. van mij :) -Tim
Graag Tim, ik ben bereid opnieuw een jaar abonnement te tekenen, stuur in PDF en ik mail het terug of fax het. DM is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:21:
Edit, En voor een tientje meer heb je voor 69.95 ook gewoon 100/100 + tv + bellen... Dat is dus maar 15,- meer dan voor een all in one 50/50 abbo. Wie beweerde er ook al weer dat 100 Mbit duur was bij XMS? :z
@ Nick39

Nick39 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:42:
[...]

Graag Tim, ik ben bereid opnieuw een jaar abonnement te tekenen, stuur in PDF en ik mail het terug of fax het. DM is verzonden.
Count me in !!!

(j1nx ruikt het nieuwe XMS kerst kadootje van dit jaar)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Die 15 euro is nog teveel...

KPN gooit binnen nu en 2 maanden de snelheden omhoog (gratis upgrade) de reggefiber kliek zal dan wel moeten volgen anders stappen de meeste mensen over...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 15:35
Graag zou ik van het webcare team willen vernemen of het ook mogelijk is om mijn abonnement om te zetten naar een 100/100 pakket voor 57,50 euro-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:55:
[...]
KPN gooit binnen nu en 2 maanden de snelheden omhoog (gratis upgrade) ...
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Hmm, wacht eens even.

Ik betaal nu 51,50 voor alles in een. Echetr heb ik wel gratis IPTV aangezien je in die tijd de box moest kopen.

Als ik mijn contract overzet, naar 100/100, telefonie en TV, dan komt daar ook nog eens per maand 4,95 bij

69,95 + 4,95 = 74,90

74,90 - 51,50 = 23,40 per maand erbij.

Nah, daar pas toch voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

j1nx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:01:
...
Ik betaal nu 51,50 voor alles in een. Echter heb ik wel gratis IPTV aangezien je in die tijd de box moest kopen.
...
Ik ook. Is inderdaad wel een klein addertje in het gras. Beste zou zijn als gewoon de 100 Mbit optie in Mijn.XMSnet naar 15,- oid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:04:
[...]

Ik ook. Is inderdaad wel een klein addertje in het gras. Beste zou zijn als gewoon de 100 Mbit optie in Mijn.XMSnet naar 15,- oid gaat.
Jep, dat is wel zo eerlijk. Alles apart gezien.

Nieuw abbo 50/50 inet only = 42,50
Nieuw abbo 50/50 inet only = 57,50

Dit is een verschil van 15,-

Als nieuwe abbo's 15,- voor de upgrade betalen, dan is 30,- voor oude abbo's discriminatie. Vraag we af of het wettelijk gezien wel mag.

Alle abbo's hebben een verschil van 15,-, dus het heeft niets te maken met het feit van IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:10:
[...]

Jep, dat is wel zo eerlijk. Alles apart gezien.

Nieuw abbo 50/50 inet only = 42,50
Nieuw abbo 50/50 inet only = 57,50

Dit is een verschil van 15,-

Als nieuwe abbo's 15,- voor de upgrade betalen, dan is 30,- voor oude abbo's discriminatie. Vraag we af of het wettelijk gezien wel mag.

Alle abbo's hebben een verschil van 15,-, dus het heeft niets te maken met het feit van IPTV.
Ik betaal nu internet 50/50 en telefonie 40 euro.
Nieuw zou dit worden: 100/100 + telefonie 57,50 dus ik zou 17,50 meer gaan betalen voor 100/100 maar dat is nog steeds aantrekkelijker dan 30 euro meer die het nu maandelijks kost.
Zet je dit af tegen mijn internet gebruik dan kan elke XMS medewerker zien dat ik geen "power user" ben. ( als dit wordt bijgehouden)
Aangezien ik nu toch op 50/50 zou blijven staan omdat de 30 euro me teveel is, zou XMS 17,50 per maand meer krijgen,terwijl het data gebruik gelijk blijft.
Lijkt me voor beide partijen geen ongunstige regeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 20-12-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Jongens, speculeer nou niet wat die prijzen allemaal gaan doen. De 100Mbit is een losse aanvulling op het abonnement en geen ander abonnementstype. Het lijkt me dan ook sterk dat DTV duurder wordt, je hebt immers al een STB, dat zou betekenen dat je er nog eentje zou krijgen!

Webcare zal ongetwijfeld nog wel communiceren hoe die prijzen gaan werken. Iedereen weet dat XMS over het algemeen niet flauw doet met bestaande klanten benadelen. ;)

Overigens wel positief dat 100Mbit weer goedkoper wordt. 15 euro boven de 50Mbit is een goede prijs. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mojo schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:26:
Jongens, speculeer nou niet wat die prijzen allemaal gaan doen. De 100Mbit is een losse aanvulling op het abonnement en geen ander abonnementstype. Het lijkt me dan ook sterk dat DTV duurder wordt, je hebt immers al een STB, dat zou betekenen dat je er nog eentje zou krijgen!

Webcare zal ongetwijfeld nog wel communiceren hoe die prijzen gaan werken. Iedereen weet dat XMS over het algemeen niet flauw doet met bestaande klanten benadelen. ;)

Overigens wel positief dat 100Mbit weer goedkoper wordt. 15 euro boven de 50Mbit is een goede prijs. :)
Neemt niet weg, dat als ik mijn contract moet vernieuwen ik dus akkoord ga met 4,95 per maand voor IPTV

Of ik dan wel of niet die box krijg. Als je de prijzen wil zoals reggefibre.nl ze nu adverteerd, dan moet je een nieuw contract aangaan en heb je de rechten en plichten van dat contract. Dus je betaald maar 15,- per maand extra voor de upgrade, maar met het pakket wat ik wil komt dat toch uit op 23,40 meer per maand meer als nu.

Wat ik niet helemaal eerlijk vind is; Welke 50/50 abbo een nieuwe klant nu dan ook neemt (wel of geen RTC/IPTV of wat dan ook). Hij krijgt in zijn "mijn XMS" pagina, achter het speed upgrade vinkje het bedrag van 15,- te zien.

Bij ons staat daar nog steeds 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Communicatie is nog steeds niet het sterkste punt van XMS. Waarom moeten wij dit nou hier weer zelf uitvinden? Als je het slim speelt had het groot op de FrontPage gestaan: "XMS verlaagt prijzen 100 Mbit abbo's."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatie m.b.t. 100Mbit upgrade bestaande klanten

De upgrade naar 100Mbit is zoals Mojo hierboven al aangeeft een optie, dit zorgt er dus niet voor dat je pakket naar het nieuwe prijsplan gaat. De upgrade naar 100Mbit zal voor € 15 per maand beschikbaar worden.

@Nick: voor jou dus € 15 extra per maand als je naar 100Mbit upgrade.

@J1nx: klanten die IPTV "oude stijl" hebben (geen € 4,95 per maand, eenmalige kosten voor de STB) hoeven ook in het nieuwe prijsplan geen extra € 4,95 per maand te betalen.

Op dit moment word de laatste hand gelegd aan de implementatie van de nieuwe prijsplannen, zodra deze zijn geïmplementeerd kunnen de upgrades via Mijn XMS worden aangevraagd. :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:35:

De upgrade naar 100Mbit is zoals Mojo hierboven al aangeeft een optie, dit zorgt er dus niet voor dat je pakket naar het nieuwe prijsplan gaat. De upgrade naar 100Mbit zal voor € 15 per maand beschikbaar worden.

@J1nx: klanten die IPTV "oude stijl" hebben (geen € 4,95 per maand, eenmalige kosten voor de STB) hoeven ook in het nieuwe prijsplan geen extra € 4,95 per maand te betalen.

Op dit moment word de laatste hand gelegd aan de implementatie van de nieuwe prijsplannen, zodra deze zijn geïmplementeerd kunnen de upgrades via Mijn XMS worden aangevraagd. :) -Tim
Dus, kan ik concluderen, dat in "mijn XMS"pagina, binnenkort achter de upgrade een prijsje komt van 15,- ?

Als dat zo is, dan zou ik wel wat fiber zegt. Dit zeer groots aankondigen.Email, Website, Fora's. pff stuur pers berichten uit naar websites zoals tweakers en dergelijke.

[ Voor 8% gewijzigd door j1nx op 20-12-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:58:

Nick39 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:51:

Een bedankje is wel op zijn plaats gezien het feit, welk balletje jullie hebben doen laten rollen _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door j1nx op 20-12-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

j1nx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:41:
[...]
Een bedankje is wel op zijn plaats gezien het feit, welk balletje je hebt doen laten rollen _/-\o_
Toeval, ik kijk daar eens in de paar maanden voor de gein wel eens, om te zien of die migratie eindelijk is gedaan. En het was Nick die daar de prijsverlaging uit oppikte. Scherp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
@Nick: voor jou dus € 15 extra per maand als je naar 100Mbit upgrade...
ipv 17.50... Scheelt toch weer een paar biertjes in de maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:51:
[...]

Zeg waar woon jij? Ik krijg hier in Leiden net het onderzettertje voor die 2,50, laat staan "een paar biertje". Heb je nog een plekje over daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Naast de AH... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:51:
[...]

Ten eerste mag ik die niet vanwege de chemo,maar voor 15 euro meer zou ik het doen,al was het maar om dat Hyena gelach van boven (zoonlief die download via Ziggo) voor eens en altijd de kop in te drukken.
Alleen heb je met de "nieuwe" regeling dus wel downgrade kosten (hoewel ik die dus niet meer zou gebruiken) TV loopt hier via Ziggo dus ik zou altijd van de volle snelheid gebruik kunnen maken.
(minus een gereserveerd stukje voor Telefonie.)
Het enige dat ik wel hoop is dat het dan ook snel in gebruik wordt genomen, kan Tim @ webcare iets vertellen over wanneer de nieuwe tarieven voor de dienst 100/100 zouden ingaan ?
Het makkelijke van de gekozen optie is natuurlijk dat het niet administratief een enorme puinhoop gaat worden met nieuwe contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

1 Januari lijkt mij wel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:03:
1 Januari lijkt mij wel logisch...
Nou vond 20 december ook wel leuk... soort van kerst actie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een definitieve datum is er op dit moment helaas nog niet, ik zal mijn marketing collega's de komende dagen blijven lastig vallen om duidelijkheid te krijgen hierover ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 13:43
Die downgrade kosten vind ik ook erg vervelend. Als die er niet waren zou ik veel eerder geneigd zijn om het eens een maand of wat te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met dit soort berichten ben je geneigd om Mijn Xms te bekijken, blijkt nu dat ik er niet meer in kan sinds de nieuwe website er is ...
Email en ftp idem, vreemd :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me ook afvraag, stel je kan naar een andere glasvezelprovider, blijft XMS dan de hoofdprovider en bv Tweak een "sub provider".
Nou hoop ik dat ik er met mijn dislectie geen ellenlang verhaal van ga maken,maar stel, Tweak is 2,50 goedkoper, maar de lijnen van XMS naar Reggefiber zijn korter.
Dus stel, ik zit bij Tweak, ik kamp met een storing, Tweak moet dan kontakt op gaan nemen met hoofdprovider,die dan kontakt opneemt met netwerk beheer.
In het geval van mijn voorbeeld,is xms 2,50 duurder,maar zit wel veel sneller op netwerk beheer.
2,50 goedkoper (ik noem maar wat) is wel leuk maar niet als je in de "van een kastje naar de muur" scenario terecht komt.
Bij een hoop "resellers" haal je financieel wel winst,maar oh jee als je een netwerk probleem hebt,dan moet het eerst via 3 helpdesken en is goedkoop uiteindelijk duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:14:
Met dit soort berichten ben je geneigd om Mijn Xms te bekijken, blijkt nu dat ik er niet meer in kan sinds de nieuwe website er is ...
Email en ftp idem, vreemd :?
Als je mij via DM je adresgegevens toestuurt dan zal ik je wachtwoord voor Mijn XMS resetten naar het originele wachtwoord en deze via DM weer retour sturen :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:07:
Een definitieve datum is er op dit moment helaas nog niet, ik zal mijn marketing collega's de komende dagen blijven lastig vallen om duidelijkheid te krijgen hierover ;) -Tim
Digitale bedankjes richting Tim.. naast de triomfantelijke "mijn bestand is al binnen en jij zit net op de helft" is het maandelijks onder de neus stoppen van de rekening van Ziggo ook een deel van het ritueel.. "kijk dit betaal ik maar voor 120 mbits ,en nu weer het Ziggo is uitgeroepen tot de beste internet provider van het jaar" man, wat zou ik eens graag terug meppen !
Hee, hangt heli... iets aan de hand met serious request ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:18:
[...]
Als je mij via DM je adresgegevens toestuurt dan zal ik je wachtwoord voor Mijn XMS resetten naar het originele wachtwoord en deze via DM weer retour sturen :) -Tim
Que? Dus als je aan het begin van je contract niet het wachtwoord wijzigt en er een database wordt gehacked kan iemand bij mijn Mijn XMS en daar dingen veranderen?
Zou dat niet gewoon resetten naar een random wachtwoord moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Van mij mag het dat ww uit de brief zijn, die heb ik nu ook geprobeerd zonder resultaat.
Via dm sturen is idd niet echt safe ...

Dm is gestuurd ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
My-life schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:11:
Die downgrade kosten vind ik ook erg vervelend. Als die er niet waren zou ik veel eerder geneigd zijn om het eens een maand of wat te proberen.
Waar staan die downgrade kosten genoemd dan? Ik ben voornemens om de 100 Mbit optie in te schakelen voor die 15 euro, alleen als er downgrade kosten zijn bij het weer uitschakelen van de optie, denk ik nog wel even twee keer na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het lukt nog niet, ook op andere laptop niet.
Ik kijk ff in m'n router of er iets scheef zit en anders even zonder router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 13:43
Venga AB schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:30:
[...]

Waar staan die downgrade kosten genoemd dan? Ik ben voornemens om de 100 Mbit optie in te schakelen voor die 15 euro, alleen als er downgrade kosten zijn bij het weer uitschakelen van de optie, denk ik nog wel even twee keer na ;)
Volgens mij worden die niet vermeld en daarom was er ook opschudding over een paar weken geleden. Helaas blijkt dit nog steeds niet opgelost, want ik zie het niet staan op mijn.xmsnet.nl (wat een ongelofelijke gebruikersnaam en wachtwoord overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Helaas geen resultaat zonder router er tussen.
Of mijn informatie komt niet door (Xms routing) of er is misschien iets met de beveiligde verbinding ...
Dm nogmaals beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

Hoe zit het eigelijk met meerdere ip adressen verkrijgen? is dat mogelijk bij XMS?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Midas.e schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:27:
Hoe zit het eigelijk met meerdere ip adressen verkrijgen? is dat mogelijk bij XMS?
Via XMS kan er 1 vast IP adres worden aangevraagd als je een Packetfront modem hebt hangen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De toegang is geregeld maar wel met andere pw's dan in de brief.
Geen probleem, ik pas het wel aan ;)
Toch mooi dat webcare er met de neus bovenop zit :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:30:
[...]

Via XMS kan er 1 vast IP adres worden aangevraagd als je een Packetfront modem hebt hangen. -Tim
er is dus geen mogelijkheid om een block ip's te krijgen?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Midas.e schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:44:
[...]

er is dus geen mogelijkheid om een block ip's te krijgen?
Op dit moment niet maar dit kan natuurlijk in de toekomst altijd nog eens veranderen, ik zou zeggen hou Webcare XMS goed in de gaten ;-) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:25:
Van mij mag het dat ww uit de brief zijn, die heb ik nu ook geprobeerd zonder resultaat.
Via dm sturen is idd niet echt safe ...[...]
Het punt was dat als ze het eerste wachtwoord terug kunnen halen er dus ergens iets van een database kan bestaan met die wachtwoorden erin. Dat is dan (misschien) weer te hacken (geloof niet dat het dan helemaal van het internet los gekoppeld is). Beter dan unencrypted opslaan maar nog steeds neit helemaal geweldig :)
Anyways dat is allemaal geen punt, mits je gedwongen wordt een ander wachtwoord te kiezen bij eerste keer aanmelden.
Maar bovenstaande zijn natuurlijk aannamens.

Hoe kan je eigenlijk het wachtwoord veranderen van Mijn XMS?

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 20-12-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Caelorum schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:51:
[...]

Het punt was dat als ze het eerste wachtwoord terug kunnen halen er dus ergens iets van een database kan bestaan met die wachtwoorden erin. Dat is dan (misschien) weer te hacken (geloof niet dat het dan helemaal van het internet los gekoppeld is).
Dat is geen punt, mits je gedwongen wordt een ander wachtwoord te kiezen bij eerste keer aanmelden.
Maar bovenstaande zijn natuurlijk aannamens.

Hoe kan je eigenlijk het wachtwoord veranderen van Mijn XMS?
Wachtwoord kan je in Mijn XMS zelf wijzigen zodra je ingelogd bent.
Wat er met mijn originele wachtwoorden is gebeurd weet ik niet, maar die van email en ftp had ik zelf veranderd.
Email forwards e.d. werkten gewoon dus er is alleen een pw verandering geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

Dan toch even een technische vraag.

Ik ben van plan om voor deze 15 euro extra mijn 50/50 om te laten zetten naar 100/100.
Op dit moment heb ik een Packetfront modem hangen in mijn huis, ook heb ik een Amino 110 en een Amino 540, ik weet dat als ik een HD film kijken en eventueel in de slaapkamer nog een zender heb aanstaan, dat ik nog maar maximaal 75 a 80 mbit over heb op mijn download. Dit omdat de glasinterface maar 100 mbit is, feitelijk gezien kan betaal ik voor 100 mbit maar krijg ik 75 a 80 mbit.

Gaat mijn packetfront vervangen worden door een nieuw type ? zodat ik onder welke omstandigheden dan ook mijn bestelde en betaalde 100/100 kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dat zou wel zo moeten zijn, maar of reggefiber het ook doet is een 2de.
Ze hebben bijna overal 100/100 CPE's neergehangen ook toen de 1000/1000 CPE's al gewoon beschikbaar waren.

Daarom zullen ze wel zolang wachten met het upgraden van de snelheden...
De meeste klanten gaan "zeuren" als ze niet de snelheid krijgen waarvoor ze betalen, met glasvezel zou je volgens de verkooppraatjes gewoon altijd je snelheid halen (client sided)
XMS verbindt via glasvezel. Dat is een compleet nieuwe internetbeleving. De inkomende en uitgaande datastromen hebben dus altijd dezelfde hoge snelheid. Betrouwbaar en stabiel, ongeacht het moment van de dag of het aantal gebruikers in de straat. Want we houden niet van wachten.
Daardoor wordt het mogelijk dat u als gebruiker over die ene verbinding tegelijk razendsnel internet heeft, radio en tv in de hoogste HD-kwaliteit én telefonie. En dan is er nog genoeg ruimte over voor nieuwe diensten van de toekomst.
Genoeg ruimte? de meeste mensen halen geen eens 100Mbps als ze TV kijken.

Gaat dit verhaal nog aangepast worden op de website, of krijgt iedereen een nieuwe CPE?

[ Voor 46% gewijzigd door fast-server op 20-12-2011 20:10 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

...

Webcare, ik ga er maar eens stiekem van uit dat wanneer je nu de upgrade al hebt a 30 euro per maand, dit automagisch wordt gehalveerd naar 15 euro ? :Y)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ander vraagje;

Als ik fixed IP adres activeer.
1) Hoe lang duurt het?
2) Op welke (technische) manier word dat precies uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:19:
ander vraagje;

1) Hoe lang duurt het?
Toen ik het aanvroeg binnen een paar uur, technisch je hebt geen dhcp meer, je krijgt via mijn xmsnet je ip gegevens dus ip subnet gateway 2xdns opgegeven die je hard instelt in je router/pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
MiK schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:03:
[...]
Toen ik het aanvroeg binnen een paar uur, technisch je hebt geen dhcp meer, je krijgt via mijn xmsnet je ip gegevens dus ip subnet gateway 2xdns opgegeven die je hard instelt in je router/pc
Ja, maar in de praktijk blijkt het toch ook wel (eens/vaak?) mis te gaan. Bij mij moesten zo ook ergens handmatig een knopje omzetten, en ik heb dat soort berichten hier wel meer gelezen.
Oftewel: als je het gaat instellen, doe het dan overdag op een moment dat je nog met de helpdesk kunt bellen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
ik ben benieuwd of de €15,- upgrade naar 100mbit voor langere abonnementshouders de kerstactie is... :)

of dat we meer kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Het is raadzaam dat idd overdag te doen ja.
ToniW schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:10:
[...]

Ja, maar in de praktijk blijkt het toch ook wel (eens/vaak?) mis te gaan. Bij mij moesten zo ook ergens handmatig een knopje omzetten, en ik heb dat soort berichten hier wel meer gelezen.
Oftewel: als je het gaat instellen, doe het dan overdag op een moment dat je nog met de helpdesk kunt bellen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:39
j1nx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:19:
ander vraagje;

1) Hoe lang duurt het?
1. Direct
2. De dienst internet-XMS word op je modem weg gesloopt en daar komt de dienst internet-xms-static voor terug met daarin de gegevens van jou vaste ip.

Echter heeft dat proces soms een schopje van een helpdesk medewerker nodig. Die heeft daar net als ik gewoon een knop voor namelijk: her-provisioning. Het systeem doet dan alles opnieuw en dan werkt het wel :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn dorp heeft enkele maanden terug de Go-ahead gehad als het gaat over glasvezel. Ik heb mij bij XMS ingeschreven om zodoende mijn Caiway 25/3 te vervangen door een xms 50/50. Ik heb ook nog een 8/1 Xs4all adsl lijn als backup. Mijn vraag is eigenlijk of XMS inmiddels ook in de 21e eeuw is beland (net als Xs4all) en gewoon native IPv6 aanbied op die lijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nog niet. Er zijn wel enkele pilots. Het komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Eigenlijk is de conclusie als ze het niet doen, dat wij als consument voorop lopen om diensten via glas te mogen gebruiken, maar qua techniek alweer achterlopen op ziggo die ook DTV bied en telecom en 120 mbit internet.
fast-server schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:04:
Dat zou wel zo moeten zijn, maar of reggefiber het ook doet is een 2de.
Ze hebben bijna overal 100/100 CPE's neergehangen ook toen de 1000/1000 CPE's al gewoon beschikbaar waren.

Daarom zullen ze wel zolang wachten met het upgraden van de snelheden...
De meeste klanten gaan "zeuren" als ze niet de snelheid krijgen waarvoor ze betalen, met glasvezel zou je volgens de verkooppraatjes gewoon altijd je snelheid halen (client sided)

[...]

[...]

Genoeg ruimte? de meeste mensen halen geen eens 100Mbps als ze TV kijken.

Gaat dit verhaal nog aangepast worden op de website, of krijgt iedereen een nieuwe CPE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Achterlopen".... kom op zeg, laat me niet lachen! Het gaat dan om een lullige 20 mbit verschil. Bovendien heb ik Ziggo nog niet 50 of 100 mbit up zien bieden.

En dan kan je (zoals hier ook al vaker gebeurt) wel zeggen dat hoge upload je niet boeit. Dan stel ik de wedervraag waarom je dan uberhaupt overweegt om glas te nemen.....
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:16:
Hoi,

Mijn dorp heeft enkele maanden terug de Go-ahead gehad als het gaat over glasvezel. Ik heb mij bij XMS ingeschreven om zodoende mijn Caiway 25/3 te vervangen door een xms 50/50. Ik heb ook nog een 8/1 Xs4all adsl lijn als backup. Mijn vraag is eigenlijk of XMS inmiddels ook in de 21e eeuw is beland (net als Xs4all) en gewoon native IPv6 aanbied op die lijn ?
Er lopen pilots voor IPv6, maar voor een groot deel zal die toegang voorlopig niet native zijn maar met 6RD (ipv6 Rapid Deployment, een vorm van 6to4 ). Ik weet niet of dit ook geldt voor XMS op WGDO, maar op KPN WMP+ werkt Lijbrandt iig niet met native ipv6.

Ook niet zo gek, want de netwerkoperator moet dit tot aan de lijn van de consument ondersteunen, wil een provider native IPV6 kunnen bieden. Wat dat betreft vraag ik me uberhaupt hoe dat met XS4ALL glasvezel zit, of die dit wel kunnen op Wholesale MultiPlay. Voor zo ver ik weet ondersteunt KPN dit namelijk gewoon nog niet :).

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 21-12-2011 09:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

eymey schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:05:
"Achterlopen".... kom op zeg, laat me niet lachen! Het gaat dan om een lullige 20 mbit verschil. Bovendien heb ik Ziggo nog niet 50 of 100 mbit up zien bieden.

En dan kan je (zoals hier ook al vaker gebeurt) wel zeggen dat hoge upload je niet boeit. Dan stel ik de wedervraag waarom je dan uberhaupt overweegt om glas te nemen.....
Ik ben het toch ook eens, dat het een rare keuze is om 100 MBit modems te plaatsen bij mensen thuis als je glasfiber connecties neerlegt. Kosten?? Zeg ik penny wise, pound foolish!

Het voelt een beetje als thuis door je hele huis CAT6 neerleggen, met mooie wand contact dozen en Gbit switches op elke verdieping, om dan daarna wat centjes te besparen en 10 MBit ISA netwerk kaarten in je computers stoppen.

En laten we met zijn alle eens ophouden over dat upload gemekker. Feit is dat er maar heel weinig mensen bewust gekozen hebben voor glasvezel vanwege de upload. Ik heb gekozen voor een triple play dienst. Die kan ik over de koper telefoon lijn krijgen, over de koper coax lijn en in mijn straat ook over een glasvezel lijn.

Mijn keuze (en ik ben van mening, de meeste zijn keuze) om dan voor een aanbieder over de glas was op een hoop punten, maar upload stond ergens onderaan.

Dat glasvezel providers het bieden en denken het als sterk verkoop argument te gebruiken, doet niets af van het feit dat de meeste er geen boodschap aan nemen
Er lopen pilots voor IPv6, maar voor een groot deel zal die toegang voorlopig niet native zijn maar met 6RD (ipv6 Rapid Deployment, een vorm van 6to4 ). Ik weet niet of dit ook geldt voor XMS op WGDO, maar op KPN WMP+ werkt Lijbrandt iig niet met native ipv6.

Ook niet zo gek, want de netwerkoperator moet dit tot aan de lijn van de consument ondersteunen, wil een provider native IPV6 kunnen bieden. Wat dat betreft vraag ik me uberhaupt hoe dat met XS4ALL glasvezel zit, of die dit wel kunnen op Wholesale MultiPlay. Voor zo ver ik weet ondersteunt KPN dit namelijk gewoon nog niet :).
In bold je statement, die ik altijd wel leuk vind. Dat word nu steeds aangehaald door providers en technische mensen enzo. Mijn antwoord op dat is dan altijd;

"Gelukkig weet je nog niet zo lang dat dit eraan zat te komen"
IPv4 is ontwikkeld in het begin van de jaren 80 In die tijd leek het meer dan voldoende om slechts 32 bits te gebruiken voor de adressering van IPv4 hosts. Toen de IETF in 1992 doorhad dat de IPv4 adresruimte niet meer zou voldoen op de lange termijn is er begonnen met de ontwikkeling van IPv6 met als belangrijkste verbetering een 128 bits adresruimte voor de hosts
En dan schiet altijd iedereen in de verdediging; Ja maar de hardware producenten ..... <-> Ja dag, ik ga even duurdere hardware maken voor hetzelfde geld als die troep toch nog niet gebruikt word .....

etc etc etc.

(blijft leuk om te zien steeds, maar wel als een lachende boer met kiespijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Even weer klagen hier ;)

Het wordt steeds bizarrer (raar woord :D )
Ik kan nu verschillende updates uit de Android Market ook niet meer binnenhalen met mijn XMS verbinding thuis. Is mijn Genexis nu langzaam aan het overlijden? Het is niet de AAAA bug, maar lijkt wel iets in die richting 8)7

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had het andersom, geen updates gisteren via gsm (mislukt steeds) maar wel via wifi (Xms) ;)
Dat kan dus ook aan de market liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Speedy-Andre schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:14:
Ik had het andersom, geen updates gisteren via gsm (mislukt steeds) maar wel via wifi (Xms) ;)
Dat kan dus ook aan de market liggen ...
Nope ligt niet aan de market, het zit in de bestanden, als ik een bestand heb wat mis gaat, blijft dat zelfde bestand ook mis gaan, zie wat eerder in deze draad. Ik kan ook geen updates voor Microsoft Security essentials binnenhalen, gaat altijd fout. kennelijk is er in het bestand een patroon aanwezig waarop de Genexis zich verslikt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

j1nx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:03:
[...]

Ik ben het toch ook eens, dat het een rare keuze is om 100 MBit modems te plaatsen bij mensen thuis als je glasfiber connecties neerlegt. Kosten?? Zeg ik penny wise, pound foolish!

Het voelt een beetje als thuis door je hele huis CAT6 neerleggen, met mooie wand contact dozen en Gbit switches op elke verdieping, om dan daarna wat centjes te besparen en 10 MBit ISA netwerk kaarten in je computers stoppen.
Het is ook jammer dat er geen Gbit wordt aangelegd, maar feitelijk zijn er maar weinig mensen (net als de upload overigens) die echt "last" ondervinden van het feit dat internet wat trager is dan 100Mbit als je ook tv aan het kijken bent.

De prijs van de modems maakt niet zo enorm veel uit heb ik me laten vertellen. Het grote probleem zit hem in de blades in de ap's (wijkcentrales). Die zijn reteduur.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Mojo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:12:
De prijs van de modems maakt niet zo enorm veel uit heb ik me laten vertellen. Het grote probleem zit hem in de blades in de ap's (wijkcentrales). Die zijn reteduur.
Je zou verwachten dat de Gbit modems ook gewoon op 100Mbit kunnen werken. Dus bij de mensen thuis gewoon 1Gbit ophangen, dan zijn ze voor de toekomst klaar.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 02-08 08:14
Luuk1983 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:15:
[...]

Je zou verwachten dat de Gbit modems ook gewoon op 100Mbit kunnen werken. Dus bij de mensen thuis gewoon 1Gbit ophangen, dan zijn ze voor de toekomst klaar.
Bij ons hebben ze in het begin belooft dat we met GB kunnen connecten met andere in de wijk... Dan zou je denken dat de aparatuur daar geschikt voor zou zijn. Blijkbaar is dat dus niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik kon er hier zo snel nog geen bericht over vinden (en ik heb niet zoveel tijd om dit forum actief te volgen), dus excuses als het hier al aan bod is geweest.
Betreft
buzzlightyear in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Van de week merkten wij bij het inplannen van een opname dat er nu de optie is om dit herhaaldelijk te doen! (M540)
Dus je wekelijkse serie niet meer elke week met de hand inprogrammeren.
_/-\o_

(Nu nog fixen dat in pausestand het volume niet aangepast kan worden)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 02-08 08:14
bartware schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:29:
Ik kon er hier zo snel nog geen bericht over vinden (en ik heb niet zoveel tijd om dit forum actief te volgen), dus excuses als het hier al aan bod is geweest.
Betreft
buzzlightyear in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Van de week merkten wij bij het inplannen van een opname dat er nu de optie is om dit herhaaldelijk te doen! (M540)
Dus je wekelijkse serie niet meer elke week met de hand inprogrammeren.
_/-\o_

(Nu nog fixen dat in pausestand het volume niet aangepast kan worden)
Hou wel even in de gaten of alles geprogrammeerd is. Ik heb "Nederland van boven" geprogrammeerd, voor 7 afleveringen 1x per week. Hij staat 7x geprogrammeerd, maar niet 7 weken achter elkaar, er zit een gat van een aantal weken tussen.

Als een serie dagelijks is kan je deze wel 5x programmeren, maar daarna houdt het ook gewoon op, hij doet het eenmalig 5x.

En dan heb je nog hele vage meldingen zoals : plannen opname mislukt, er is geen conflict. Ga je dan via de mini epg en druk je dan op record, dan doet het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@ Eigen post hier boven

Nu terug lezende. De toon van het bericht is niet helemaal zoals ik wilde, maar dat zijn jullie denk ik nu wel gewend van mij. (weer eens met het verkeerde been uit bed denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ J!nx

Misschien met been uit verkeerde bed gestapt ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Loveparade schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:26:
[...]

Nope ligt niet aan de market, het zit in de bestanden, als ik een bestand heb wat mis gaat, blijft dat zelfde bestand ook mis gaan, zie wat eerder in deze draad. Ik kan ook geen updates voor Microsoft Security essentials binnenhalen, gaat altijd fout. kennelijk is er in het bestand een patroon aanwezig waarop de Genexis zich verslikt.
Hmmm wellicht toch de market? Ik kan verschillende updates/programma's niet meer binnenhalen, ook niet via 3g. Schijnt een bug te zijn met bestanden groter dan 20Mb in de nieuwe market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:10:
Bij mij kost XMS 100/100 plus telefonie overigens 59.95... Zijn er plaatselijke verschillen? Volgens mij is die 57.50 voor 100/100 exclusief telefonie.
Zo te zien is het regio gebonden. Ik zie dit namelijk:

Internet 100/100
Internet
Snelheid down
100 Mbps
Snelheid up
100 Mbps
€72,50

Internet 100/100 en telefonie
Internet en bellen
Snelheid down
100 Mbps
Snelheid up
100 Mbps
€74,95

Niets te zien over een prijskaartje van 57,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:33:
[...]

Hmmm wellicht toch de market? Ik kan verschillende updates/programma's niet meer binnenhalen, ook niet via 3g. Schijnt een bug te zijn met bestanden groter dan 20Mb in de nieuwe market.
Nee echt niet. Heb de apk vanaf mijn werk proberen door te zetten naar mijn FTP server, ook dat ging fout, na het inpakken met winrar ging het wel goed. In dit geval ging het om de update van Adobe Flash. Andere updates deden het wel gewoon, waaronder Vendetta Online van 280 MByte.

Lijkt echt op de aaa bug, maar dan net even anders

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De XMS website lijkt het begeven te hebben... -O-
It's not just you! http://xmsnet.nl looks down from here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:50:
De XMS website lijkt het begeven te hebben... -O-

[...]
Hier doet hij het netjes hoor ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Hier ook, alleen deed de site er erg lang over om de eerste keer te laden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm nu lijkt de site toch wat problemen te vertonen, laad hier ook niet meer in, krijg ook geen foutmelding. |:(

Nog meer mensen die dit zien ? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Luuk1983 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:01:
[...]

Hier ook, alleen deed de site er erg lang over om de eerste keer te laden.
Hier inderdaad al 1 minuut wachtende en nog niets!!

Meeste mensen haken dan al af

@Webcare
(Die tijd heb ik al heeeeeel lang geleden achter mij gelaten)

EDIT: nope geen www.xmsnet.nl hier vanaf werk (wanadoo)

[ Voor 8% gewijzigd door j1nx op 21-12-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:07:
Hmmm nu lijkt de site toch wat problemen te vertonen, laad hier ook niet meer in, krijg ook geen foutmelding. |:(

Hier is de site wel gewoon snel

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De site is zeker niet stabiel. Soms laadt hij wel snel, soms pas na heel lang wachten, soms helemaal niet.

Kunnen ze hier wat mee?
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, xmsdtest@inter.nl.net and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Apache/2.0.55 (Unix) mod_fastcgi/2.4.2 Server at xmsnet.nl Port 80

[ Voor 70% gewijzigd door Fiber op 21-12-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hier op kantoor in Soest is hij baggertraag, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:07:

Nijmegen
Laden duurt hier ca. 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:23:
De site is zeker niet stabiel. Soms laadt hij wel snel, soms pas na heel lang wachten, soms helemaal niet.

Kunnen ze hier wat mee?

[...]
Dat klinkt als een 500 error, dus dan heeft hij al geresolved en dergelijke. Hardware error met de server, apache over belast, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De marketing medewerkers zijn op de hoogte van het probleem en werken hard aan een oplossing. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat dus slechts een kwestie is van layer 3 switches en routers vervangen, IPv6 zit niet op de fysieke laag.

XS4all levert gewoon native IPv6 over het ADSL netwerk. En blijkbaar ook gewoon over glasvezel:

http://www.xs4all.nl/glasvezel/technisch.php

Zij leveren een /48 prefix.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:38:
[...]

Nijmegen
Laden duurt hier ca. 2 minuten.
Inmiddels weer oké

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:42:
[...]

Wat dus slechts een kwestie is van layer 3 switches en routers vervangen, IPv6 zit niet op de fysieke laag.

XS4all levert gewoon native IPv6 over het ADSL netwerk. En blijkbaar ook gewoon over glasvezel:

http://www.xs4all.nl/glasvezel/technisch.php

Zij leveren een /48 prefix.
XS4all levert nu een tunnel en volgens mij ook geen native ondersteuning.
http://www.xs4all.nl/klant/experimenteel/IPv6.php

Is verder niets mis mee aangezien de tunnel pop netjes binnen het interne xs4all netwerk zit. Ik moet nu met mijn 6in4 eerst naar Amsterdam voordat ik over ipv6 ga.

Ik zou bij xms ook al heel blij zijn met een 6in4 verbinding, maar het hoort natuurlijk in de nabije toekomst wel een native verbinding te zijn. Liefsts statisch, maar dhcp6 mag eventueel ook. Geef mij maar gewoon een /64 meer als genoeg voor huis tuin en keuken gebruik. (18,446,744,073,709,551,616 IP's)

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.