eymey schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:05:
"Achterlopen".... kom op zeg, laat me niet lachen! Het gaat dan om een lullige 20 mbit verschil. Bovendien heb ik Ziggo nog niet 50 of 100 mbit up zien bieden.
En dan kan je (zoals hier ook al vaker gebeurt) wel zeggen dat hoge upload je niet boeit. Dan stel ik de wedervraag waarom je dan uberhaupt overweegt om glas te nemen.....
Ik ben het toch ook eens, dat het een rare keuze is om 100 MBit modems te plaatsen bij mensen thuis als je glasfiber connecties neerlegt. Kosten?? Zeg ik penny wise, pound foolish!
Het voelt een beetje als thuis door je hele huis CAT6 neerleggen, met mooie wand contact dozen en Gbit switches op elke verdieping, om dan daarna wat centjes te besparen en 10 MBit ISA netwerk kaarten in je computers stoppen.
En laten we met zijn alle eens ophouden over dat upload gemekker. Feit is dat er maar heel weinig mensen bewust gekozen hebben voor glasvezel vanwege de upload. Ik heb gekozen voor een triple play dienst. Die kan ik over de koper telefoon lijn krijgen, over de koper coax lijn en in mijn straat ook over een glasvezel lijn.
Mijn keuze (en ik ben van mening, de meeste zijn keuze) om dan voor een aanbieder over de glas was op een hoop punten, maar upload stond ergens onderaan.
Dat glasvezel providers het bieden en denken het als sterk verkoop argument te gebruiken, doet niets af van het feit dat de meeste er geen boodschap aan nemen
eymey schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:05:
Er lopen pilots voor IPv6, maar voor een groot deel zal die toegang voorlopig niet native zijn maar met 6RD (ipv6 Rapid Deployment, een vorm van 6to4 ). Ik weet niet of dit ook geldt voor XMS op WGDO, maar op KPN WMP+ werkt Lijbrandt iig niet met native ipv6.
Ook niet zo gek, want de netwerkoperator moet dit tot aan de lijn van de consument ondersteunen, wil een provider native IPV6 kunnen bieden. Wat dat betreft vraag ik me uberhaupt hoe dat met XS4ALL glasvezel zit, of die dit wel kunnen op Wholesale MultiPlay. Voor zo ver ik weet ondersteunt KPN dit namelijk gewoon nog niet

.
In bold je statement, die ik altijd wel leuk vind. Dat word nu steeds aangehaald door providers en technische mensen enzo. Mijn antwoord op dat is dan altijd;
"Gelukkig weet je nog niet zo lang dat dit eraan zat te komen"
IPv4 is ontwikkeld in het begin van de jaren 80 In die tijd leek het meer dan voldoende om slechts 32 bits te gebruiken voor de adressering van IPv4 hosts. Toen de IETF in 1992 doorhad dat de IPv4 adresruimte niet meer zou voldoen op de lange termijn is er begonnen met de ontwikkeling van IPv6 met als belangrijkste verbetering een 128 bits adresruimte voor de hosts
En dan schiet altijd iedereen in de verdediging; Ja maar de hardware producenten ..... <-> Ja dag, ik ga even duurdere hardware maken voor hetzelfde geld als die troep toch nog niet gebruikt word .....
etc etc etc.
(blijft leuk om te zien steeds, maar wel als een lachende boer met kiespijn)