Je bedoelt, "ik vind het spijtig dat we geen notitie kunnen vinden dat de decoder retour is gekomen",maar dat zegt niets over de decoder zelf,het kan dat men vergeten is het in te voeren,of foutief ingevoerd,dat er in de administratie niets over staat,bewijst niet dat de decoder niet is ontvangen.
Het is aannemelijker dat als in 3 gevallen de notitie ontbreekt,en in 1 geval (ik) het verzendbonnetje er nog is,dat iemand vergeten is dat in te voeren.
Dat het niet in de administratie staat,bewijst niet dat de decoders niet retour zijn gekomen.
Aangezien jullie de decoders op mac nivo registreren,lijkt het me handig om eens te kijken of er inmiddels niet een ander persoon is die de decoder met het mac adres heeft van de huidige klant.
Dan weet je gelijk waar de decoder dan wel is.
De mac adressen zijn uniek,desnoods blokkeer je het mac adres en dan zal de nieuwe eigenaar zich wel melden.
Ik kreeg maanden geleden zo'n brief, kon het verzend bonnetje tonen,en toen bleek de decoder in een XMS huis te liggen.
Alleen maar even kijken of er een notitie bij de klant staat of de decoder retour is, is wat anders als gedegen onderzoeken waar het ding is.
(niet persoonlijk bedoeld).
Het lijkt me beter dat XMS of de klanten zelf, telefonisch dan wel schriftelijk,even kontakt opnemen met elkaar om een en ander kort te sluiten,dan via een forum.
Want als 3 personen onafhankelijk van elkaar een brief krijgen dat hun decoder niet retour is,en ook alle 3 de klanten onafhankelijk van elkaar zeggen de decoder wel degelijk te hebben verstuurd,waarvan een het verzendbewijs nog heeft, dan is het aannemelijker dat er aan de zijde van XMS een fout is gemaakt.
De wet zegt in dit geval dat bij een vermissing zowel verzender als
ontvanger aanmerkelijke en aantoonbare moeite hebben moeten doen om het vermiste op te sporen,en alleen een administratieve handeling verrichten daar niet onder valt,verder is het ronduit laks om pas na 3 maanden eens een brief te sturen dat e.e.a. niet is aangekomen, er bestaat geen wettelijke bewaringstermijn voor het verzendbewijs,dus als na een aantal maanden er door de ontvanger geen reactie is ontvangen je als klant in alle redelijkheid mag verwachten dat een apparaat is aangekomen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Nick39 op 18-12-2011 15:24
]