XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.708 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:22:
Landelijk storing op IPTV/DVB-C en CATV.

De leverancier heeft werkzaamheden aan hun distributie platform uitgevoerd.
Tijdens deze werkzaamheden is apparatuur die de IP Multicast streams verzorgen vervangen.
Deze werkzaamheden zouden geen impact hebben. Dit is niet gegaan zoals voorspeld, hierdoor zijn er onderbrekingen op IPTV en CATV. Op DVB-C is er naar alle waarschijnlijkheid uitval.

Dit is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. -Sophie
Update:

Sinds gisterenmiddag werk zowel analoog als DVB-C weer. IPTV wordt nog aan gewerkt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Speedy-Andre schreef op donderdag 15 december 2011 @ 01:13:
Bij mij ging het dacht ik goed, mijn adres was gelinkt met het serienummer volgens iemand bij Xms ;)
Het bewijsje zou ik moeten opgraven, da's idd al weer maanden geleden gebeurd.
Het serienummer van de STB's worden door de leverancier geregistreerd. Als de STB dus retour is, registreert de leverancier a.d.h.v. het serienummer van de STB die terug is. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen die last hebben van een hik in het beeld bij ESPN? 8)7
tevens zijn er mensen die last hebben van de tv gids als je wilt bladeren loopt het systeem vast en moet je opnieuw opstarten...
zo langzamerhand begin ik terug te verlangen naar ziggo alle voordelen die men beloofd had met glasvezel zijn in die drie jaar nog niet uitgekomen het is in sommige gevallen zelfs slechter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Het beeld van één HD en Ketnet/canvas HD is nog steeds niet wat het moet zijn volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@ Webcare

Kunnen jullie misschien wat meer licht schijnen op die brief over het terug sturen van de amino 130 tbv omruiling voor de m540? Wat is de bedoeling hiervan? Waarom is dit zo laat? Wat gaat de procedure worden? Ik vind het nogal een stress-momentje aangezien ik echt niet 199 euro wil gaan betalen terwijl ik de 130 heb opgestuurd en ik na maanden geen bewijs meer heb.

Ze waren super streng in de brief met voor 20 september opsturen anders 199 extra van je rekening... En dan nu pas halverwege december ineens die brief of je nog kan opsturen...

Ik heb al gemaild naar support (op woensdag, nog niks terug) zoals beschreven in de brief met adresgegevens (ze vroegen in de brief niet om bewijs) Maar ze kunnen zelf toch de koppeling maken? Ze kunnen immers de brief naar mijn adres sturen, dus weten ze die gegevens ook.

Het lijkt bijna alsof ze nog wat geld proberen te innen voor degene die het niet meeer kan bewijzen, alsof de actie achteraf teveel geld kosten.
Het stond er in de brief echt als: "We weten het allemaal niet meer zeker hier, dus we laten je eerst stressen waardoor je misschien niet terug gaat mailen en extra die 199 moet betalen, maar als je mailt kunnen we het zo checken en is er niks aan de hand".... Om het even erg overdreven te zeggen.
Het zal vast goed komen, maar het is voor mij geen leuk gevoel zo voor de feestdagen.

Kan ik nog iets doen om dit voorspoediger te laten verlopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
elwinvangestel schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:35:
Het beeld van één HD en Ketnet/canvas HD is nog steeds niet wat het moet zijn volgens mij?
Volgens mij ook niet, nog hetzelfde probleem als de afgelopen maanden: een stotterend beeld.
Ik heb beide zenders al weer teruggezet naar SD-beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:29:
@ Webcare

Kunnen jullie misschien wat meer licht schijnen op die brief over het terug sturen van de amino 130 tbv omruiling voor de m540? Wat is de bedoeling hiervan? Waarom is dit zo laat? Wat gaat de procedure worden? Ik vind het nogal een stress-momentje aangezien ik echt niet 199 euro wil gaan betalen terwijl ik de 130 heb opgestuurd en ik na maanden geen bewijs meer heb.

Ze waren super streng in de brief met voor 20 september opsturen anders 199 extra van je rekening... En dan nu pas halverwege december ineens die brief of je nog kan opsturen...

Ik heb al gemaild naar support (op woensdag, nog niks terug) zoals beschreven in de brief met adresgegevens (ze vroegen in de brief niet om bewijs) Maar ze kunnen zelf toch de koppeling maken? Ze kunnen immers de brief naar mijn adres sturen, dus weten ze die gegevens ook.

Het lijkt bijna alsof ze nog wat geld proberen te innen voor degene die het niet meeer kan bewijzen, alsof de actie achteraf teveel geld kosten.
Het stond er in de brief echt als: "We weten het allemaal niet meer zeker hier, dus we laten je eerst stressen waardoor je misschien niet terug gaat mailen en extra die 199 moet betalen, maar als je mailt kunnen we het zo checken en is er niks aan de hand".... Om het even erg overdreven te zeggen.
Het zal vast goed komen, maar het is voor mij geen leuk gevoel zo voor de feestdagen.

Kan ik nog iets doen om dit voorspoediger te laten verlopen?

Alvast bedankt!
Ik heb je adresgegevens nog even achterhaald. En vind het spijtig om te zeggen dat ik wij geen settopbox retour hebben ontvangen. Vandaar de brief. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Ik mag toch aannemen dat je zoiets aangetekend of in ieder geval met track & trace of ontvangstbevestiging verstuurt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:45:
Ik mag toch aannemen dat je zoiets aangetekend of in ieder geval met track & trace of ontvangstbevestiging verstuurt...
Gewoon normale verzending, niet verzekerd, maar dat je wel track and trace krijgt via zon bon, maar die heb ik dus niet meer. Omdat ik die vorige maaand heb weggooit ofzo, samen met wat andere bonnen. Ik vind het vrij laat.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:36:
[...]

Ik heb je adresgegevens nog even achterhaald. En vind het spijtig om te zeggen dat ik wij geen settopbox retour hebben ontvangen. Vandaar de brief. - Sophie
Ja ok, vandaar die brief, maar in de brief staat dat je dan je adres gegevens moet mailen als je wel gestuurd hebt.... vraag me af wat dat dan uithaald...

Ik heb de begeleidende brief erbij gedaan met mijn gegevens... ik heb de amino box verpakt in zwarte verpakking, zodat niemand groot kon zien dat het om een amino box ging. Heb echt alles terug gestuurd, hdmi kabel, componenten kabel en netwerk-kabel... Was een 130 van de pilot...

En blijkbaar is die brief ook gestuurd naaar iemand die nog wel bewijsje heeeft, dus ik hoop toch echt dat er nog extra gezocht wordt... ook fysiek, niet alleen in records.

Maar ik wacht wel de reactie af op de mail die naar support is gestuurd, maar dit zuigt vooralsnog wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 16-12-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even goed nieuws tussendoor:

Sinds gisteren of zo doen de beschrijvingen van de programma informatie onder de 'blauwe knop' in de mini EPG het weer op alle zenders. Ook het zwarte blok met 'programma gegevens verversen' duikt veel minder vaak op zo lijkt het. (A110) *O*

Dank Tim en Sophie! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@ Webcare,
Ik las in het FritzBox topic het volgende bericht aangaande slecht werkende nummerweergave.
Komt dit vaker voor en kunt u hierin iets voor ons betekenen?
Whack, die zou net als Tweak waar ik bij zit FSK gebruiken. Ik moest het wel eerst in de settings bij Tweak vrijschakelen, nu werkt het als een zonnetje.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:09:
[...]

Gewoon normale verzending, niet verzekerd, maar dat je wel track and trace krijgt via zon bon, maar die heb ik dus niet meer. Omdat ik die vorige maaand heb weggooit ofzo, samen met wat andere bonnen. Ik vind het vrij laat.

[...]
Ik scan ze in en bewaar ze,kreeg na de pilot ook een brief of ik mijn 130 even wilde inleveren terwijl ze die al maanden in hun bezit hadden, of zoveel moest betalen om hem te houden.
Helaas zegt de wet:
De verzender is verantwoordelijk voor een zending totdat het (af) geleverd is. Het is ook aan de verzender hiervoor bewijzen te leveren (track-and-trace/handtekening).
Als je er met XMS niet uit komt is er gelukkig nog wel redding.
XMS is aangesloten bij een geschillen commissie.
Xtra Media Services BV
Aangesloten bij: Telecommunicatie
Je kan via http://www.degeschillencommissie.nl/home een klacht indienen tegen XMS, maar:
•Eerst schriftelijk klagen bij de ondernemer;
•De kosten voor de consumenten geschillencommissies liggen tussen de € 25,- en € 125,-;
•De kosten voor de zakelijke geschillencommissies liggen tussen de € 35,- en € 500,- (excl. BTW);
•Als na het indienen van de klacht blijkt dat de ondernemer niet is aangesloten bij De Geschillencommissie, dan krijgt u het klachtengeld dat u heeft betaald terug.
•De procedure duurt ongeveer vijf maanden. Als er een deskundige ingeschakeld wordt, kan het langer duren;
•Let op de termijnen voor indiening van de klacht;
•De uitspraak is bindend dus wordt altijd nagekomen;
•Geen hoger beroep.

Laten we hopen dat het niet nodig is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 19:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Nick39 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:00:
[...]

Ik scan ze in en bewaar ze,kreeg na de pilot ook een brief of ik mijn 130 even wilde inleveren terwijl ze die al maanden in hun bezit hadden, of zoveel moest betalen om hem te houden.
Helaas zegt de wet:
De verzender is verantwoordelijk voor een zending totdat het (af) geleverd is. Het is ook aan de verzender hiervoor bewijzen te leveren (track-and-trace/handtekening).
Xtra Media Services BV
Je kan via http://www.degeschillencommissie.nl/home een klacht indienen tegen XMS, maar:
•De kosten voor de consumenten geschillencommissies liggen tussen de € 25,- en € 125,-;
•De kosten voor de zakelijke geschillencommissies liggen tussen de € 35,- en € 500,- (excl. BTW);
•Als na het indienen van de klacht blijkt dat de ondernemer niet is aangesloten bij De Geschillencommissie, dan krijgt u het klachtengeld dat u heeft betaald terug.
•De procedure duurt ongeveer vijf maanden. Als er een deskundige ingeschakeld wordt, kan het langer duren;
•Geen hoger beroep.

Altijd verzekerd/aangetekent versturen, beter 9 euro meer kwijt dan al die ellende :X

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fiberdordrecht schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:07:
[...]

Altijd verzekerd/aangetekent versturen, beter 9 euro meer kwijt dan al die ellende :X
Heb je niets meer aan,want de wet is daarin veranderd, aangetekend betekent alleen dat er iemand voor getekend heeft,maar zegt niets over de teken bevoegdheid, het kan wel een krabbel van de schoonmaker zijn, dus een gewoon pakketpost bonnetje heeft evenveel waarde.
In een rechtszaak hoef je dus ook niet aan te komen met,het is aangetekend verzonden.
Bij een normale aangetekende brief of pakket krijg je niet eens het ontvangstbewijs met de handtekening terug, dit wordt nu opgeslagen door PostNL.
Je kan de handtekening dan digitaal bekijken via track and Trace, maar dan moet je dus wel het nummer hebben.
Wettelijk gezien heeft aangetekend verzenden geen waarde meer boven gewone verzending, je kan zien dat het is aangekomen,maar meer ook niet en je kan er ook geen rechten meer aan ontlenen.
Het kan dus bv zijn dat een brief of pakket door de buren is aangenomen en er is getekend,maar de handtekening zegt niets over het feit dat de zending is aangenomen door iemand die daar ook toe bevoegd was.
Raakt het pakje weg,dan heb je ook pech, want PostNL is alleen aansprakelijk als je het verzend met aangegeven waarde, dus ook als je kan aantonen met je bonnetje dat het verzonden is,maar het is niet aangekomen,kan het bedrijf waaraan je het hebt verzonden eisen dat je de nieuwwaarde betaalt en krijg je bij PostNL maximaal 50 euro schadevergoeding, bij een prijs van een decoder van 199 euro kan je dus 150 euro bijbetalen zelfs al kun je bewijzen dat PostNL het kwijtgemaakt heeft dus zo'n bonnetje heeft weinig waarde.
Wordt iets verzonden naar een postbus dan krijgt normaal de huurder van de postbus een afhaal verzoek,technisch is het pakje afgeleverd bij de postbus,maar als de huurder van de postbus geen afhaal verzoek krijgt of dit niet afhaalt, is je pakje afgeleverd maar niet ontvangen.
Maar ook als het wel wordt afgehaald, krijg je bij aangetekend,geen handtekening te zien bij Track and Trace en kan je niets bewijzen.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 17-12-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
[...]

Helaas zegt de wet:
Xtra Media Services BV
•Geen hoger beroep.

Pfff.. Nou het zal niet nodig zijn bij mij iig.. Ik ga er echt geen energie meer instoppen.. Als XMS het hard gaat spelen en mij hoe dan ook kosten in rekening gaat brengen voor iets wat ik maanden geleden al heb teruggestuurd zoals afgesproken maar wat om een of andere manier is "zoekgeraakt" dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.. Ik zeg dan namelijk gewoon op als klant..

Ik vond de hele omruilaktie sowieso nogal amateuristisch overkomen.. Het feit dat je er alleen iets over las in dit forum zei eigenlijk al genoeg.. Ik heb gewoon de 130M teruggestuurd in dezelfde doos alswaar de 540M in geleverd werd naar het adres vermeld op de bijgeleverde sticker voor de deadline om voor de aktie in aanmerking te komen (ergens in september).. Dan moet je niet na zoveel maanden komen met dat je nog niks ontvangen hebt, beetje laat hoor.. En dan moet XMS sowieso maar eens te raden gaan bij hun leverancier die kennelijk wat teruggestuurde 130M's "over" heeft, want lijkt mij niet dat die dingen allemaal verdwijnen bij PostNL..

Ik heb echt geen zin meer in dit soort gedoe.. Dit zou voor mij alweer het 3e grote incident bij XMS zijn in de afgelopen 1,5 jaar, na ellende met een mislukte migratie en een verhuizing die mis ging wat allemaal veel teveel negatieve energie opleverde.. Het houdt een keer op hoor en er zijn tegenwoordig gelukkig alternatieven genoeg..

Maargoed, misschien krijg ik nog wel bericht dat ze mijn 130M toch nog "gevonden" hebben.. Ik heb hem iig niet meer, dus nogmaals; ga nog eens goed kijken bij je leverancier wat die heeft binnengekregen..

[ Voor 31% gewijzigd door Inflatable op 17-12-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De verzender is verantwoordelijk voor een zending totdat het (af) geleverd is.
[...]
Dat klopt bijna altijd. De logica daarachter is dat de verzender zelf kan bepalen hoeveel zekerheid hij wil dat het pakketje ook aankomt (verzekeren / zelf brengen / keuze vervoerder etc).
Maar ... wanneer de geadresseerde bepaalt / voorschrijft hoe het pakketje verzonden moet worden, draagt de geadresseerde ook het risico. Wanneer de geadresseerde aangeeft dat het in een door hem aangeleverde doos met voorbedrukte adressticker via PostNL moet worden geretourneerd, is de geadresseerde verantwoordelijk vanaf het moment dat jij het hebt afgeleverd bij PostNL.

Natuurlijk moet je dat afleveren bij PostNL nog wel kunnen bewijzen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 17:29

KrL

Foto foto..

Ik heb een Amino 130 die ik altijd via HDMI aangesloten heb gehad en waarbij het geluid door de TV werd gedecodeerd. Dit werkte goed, geen enkel probleem. Nu heb ik de Amino sinds kort met optisch SPDIF direct aangesloten op mijn receiver en daarbij valt af en toe het geluid een halve seconde weg of hoor ik kraakjes, erg irritant.. Heb toen ik het constateerde direct een firmware update uitgevoerd maar het probleem bleef. Ook heb ik gespeeld met de menu optie waarmee je kiest voor mch/stereo over HDMI maar dit had ook geen effect.

Kent iemand het probleem of enig idee wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:48:
[...]

Dat klopt bijna altijd. De logica daarachter is dat de verzender zelf kan bepalen hoeveel zekerheid hij wil dat het pakketje ook aankomt (verzekeren / zelf brengen / keuze vervoerder etc).
Maar ... wanneer de geadresseerde bepaalt / voorschrijft hoe het pakketje verzonden moet worden, draagt de geadresseerde ook het risico. Wanneer de geadresseerde aangeeft dat het in een door hem aangeleverde doos met voorbedrukte adressticker via PostNL moet worden geretourneerd, is de geadresseerde verantwoordelijk vanaf het moment dat jij het hebt afgeleverd bij PostNL.

Natuurlijk moet je dat afleveren bij PostNL nog wel kunnen bewijzen ...
In dit geval doet de wet een rare sprong ( ik heb 2 advocaten in de familie) als XMS jou een retourstischer en doos stuurt zou je denken, XMS is aansprakelijk.
Dat is niet zo, want XMS heeft geen controle over het proces, met andere woorden,XM kan nooit zien dat jij de decoder in de doos hebt gedaan en hebt verzonden, dus ook bij een verzoek tot retourzending goederen,zoals dat officieel heet,ben je als verzender aansprakelijk voor de zending tot deze XMS heeft bereikt.

In het geval van Mau_Maus is er in zoverre nu een lichtpuntje dat ook Inflatable's decoder is kwijtgeraakt.
In dit geval is aannemelijk gemaakt dat meerdere decoders zijn kwijtgeraakt.
Als Inflatable en Mau_Maus hun klachten bundelen denk ik zelf dat XMS bij een klachten commissie het moeilijk gaat krijgen,ik kan er nog aan toevoegen dat ook mijn decoder toen na de Pilot door XMS is kwijtgemaakt hetgeen al 3 decoders zijn.
Voor een geschillen commissie zal het meetellen dat 3 onafhankelijke mensen die verder geen binding hebben,alle 3 meemaken dat hun decoder niet opduikt.
Het is dan ook voor een rechter aannemelijker dat in deze gevallen XMS de administratie niet op orde heeft.
Gewoon een klacht aan xms sturen en verwijzen naar elkaars geval en dan denk ik dat XMS niet zo moeilijk doet.
Voor een rechter zal XMS het erg moeilijk hebben om te verklaren waarom ze in 3 gevallen administratief een decoder kwijt raakt, ik heb namelijk het verzendbonnetje nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 01:11
iemand last van trage snelheden van hun XMS glaslijntjes ? mijne haalt normaal altijd netjes 100/100 maar nu heeftie er geen zin in. 24mbit down en 58mbit up. dat hoord niet.

Correctie upload doet nu wel 80mbit maar download blijft steken op 20mbit normaal zitie tegen de 100 aan.

[ Voor 23% gewijzigd door timbosie op 18-12-2011 14:53 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
timbosie schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:50:
iemand last van trage snelheden van hun XMS glaslijntjes ? mijne haalt normaal altijd netjes 100/100 maar nu heeftie er geen zin in. 24mbit down en 58mbit up. dat hoord niet.

Correctie upload doet nu wel 80mbit maar download blijft steken op 20mbit normaal zitie tegen de 100 aan.
Ik kan er vanuit gaan dat je je router al opnieuw hebt laten starten en de glasvezel modem een minuutje van de stroom afgehaald hebt?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:54:
[...]

Ik kan er vanuit gaan dat je je router al opnieuw hebt laten starten en de glasvezel modem een minuutje van de stroom afgehaald hebt?
das het 1e wat ik heb gedaan. tot 3x toe en heb ook mn powerlan adapters eruit getrokken maar maakt niks uit de download blijft lastig doen. ping tijd is wel gewoon 7ms :S dr zit een trafficshaper denk ik te klooien aangezien mijn upload wel normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:36:
[...]

Je bedoelt, "ik vind het spijtig dat we geen notitie kunnen vinden dat de decoder retour is gekomen",maar dat zegt niets over de decoder zelf,het kan dat men vergeten is het in te voeren,of foutief ingevoerd,dat er in de administratie niets over staat,bewijst niet dat de decoder niet is ontvangen.
Het is aannemelijker dat als in 3 gevallen de notitie ontbreekt,en in 1 geval (ik) het verzendbonnetje er nog is,dat iemand vergeten is dat in te voeren.
Dat het niet in de administratie staat,bewijst niet dat de decoders niet retour zijn gekomen.
Aangezien jullie de decoders op mac nivo registreren,lijkt het me handig om eens te kijken of er inmiddels niet een ander persoon is die de decoder met het mac adres heeft van de huidige klant.
Dan weet je gelijk waar de decoder dan wel is.
De mac adressen zijn uniek,desnoods blokkeer je het mac adres en dan zal de nieuwe eigenaar zich wel melden.
Ik kreeg maanden geleden zo'n brief, kon het verzend bonnetje tonen,en toen bleek de decoder in een XMS huis te liggen.
Alleen maar even kijken of er een notitie bij de klant staat of de decoder retour is, is wat anders als gedegen onderzoeken waar het ding is.
(niet persoonlijk bedoeld).
Het lijkt me beter dat XMS of de klanten zelf, telefonisch dan wel schriftelijk,even kontakt opnemen met elkaar om een en ander kort te sluiten,dan via een forum.
Want als 3 personen onafhankelijk van elkaar een brief krijgen dat hun decoder niet retour is,en ook alle 3 de klanten onafhankelijk van elkaar zeggen de decoder wel degelijk te hebben verstuurd,waarvan een het verzendbewijs nog heeft, dan is het aannemelijker dat er aan de zijde van XMS een fout is gemaakt.

De wet zegt in dit geval dat bij een vermissing zowel verzender als ontvanger aanmerkelijke en aantoonbare moeite hebben moeten doen om het vermiste op te sporen,en alleen een administratieve handeling verrichten daar niet onder valt,verder is het ronduit laks om pas na 3 maanden eens een brief te sturen dat e.e.a. niet is aangekomen, er bestaat geen wettelijke bewaringstermijn voor het verzendbewijs,dus als na een aantal maanden er door de ontvanger geen reactie is ontvangen je als klant in alle redelijkheid mag verwachten dat een apparaat is aangekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 18-12-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Oei, powerlijn. Kan dat het niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:00:
Oei, powerlijn. Kan dat het niet zijn?
daar gaat mijn IP-TV overheen de rest zit via een draadje en het heeft nooit problemen gegeven. en als er iets mis was met het draadje zou ik packetloss moeten zien wat zeker niet het geval is alleen de download is 20% van wat het zou moeten zijn. Ik vermoed dat er een traficshaper de veroorzaker is ik hoor meer mensen uit de regio nijmegen die dit probleem nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

timbosie schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:56:
[...]

das het 1e wat ik heb gedaan. tot 3x toe en heb ook mn powerlan adapters eruit getrokken maar maakt niks uit de download blijft lastig doen. ping tijd is wel gewoon 7ms :S dr zit een trafficshaper denk ik te klooien aangezien mijn upload wel normaal werkt.
Trafficshaping lijkt me sterk. Welk type modem heb je? Packetfront 8/4/6poorts of Genexis? In het geval van een packetfront, geef het ding een powerflip van een paar uur (bij voorkeur 's nachts, kleinste impact), dan krijg je een nieuwe lease (aangenomen dat je gewoon een dynamisch IP hebt). Test dan eens met een PC (clone je MAC-adress van je router even, anders heb je weer een mackoppeling) rechtstreeks aangesloten. Dan nog steeds problemen? Bel/mail/spreek webcare even aan. :)

In het geval van Genexis, powerflip hem voor een kwartiertje, sluit 1 pc rechtstreeks aan en test je snelheid. Dan nog problemen, wederom even bellen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Mojo schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:04:
[...]

Trafficshaping lijkt me sterk. Welk type modem heb je? Packetfront 8/4/6poorts of Genexis? In het geval van een packetfront, geef het ding een powerflip van een paar uur (bij voorkeur 's nachts, kleinste impact), dan krijg je een nieuwe lease (aangenomen dat je gewoon een dynamisch IP hebt). Test dan eens met een PC (clone je MAC-adress van je router even, anders heb je weer een mackoppeling) rechtstreeks aangesloten. Dan nog steeds problemen? Bel/mail/spreek webcare even aan. :)

In het geval van Genexis, powerflip hem voor een kwartiertje, sluit 1 pc rechtstreeks aan en test je snelheid. Dan nog problemen, wederom even bellen. :)
heb een static IP dus heb geen mac gedoe. En vannacht werkte hij naar behoren en nu ik ben smiddags ff wil laten zweten geeftie ineens problemen heb net al een tijdje het modem eraf gehad maakt niks uit ( speed loopt zelfs iets verder terug van 25 down naar 20 down )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:51
Hier in Amersfoort is de download ook ingezakt. Schommelt tussen de 2 en 2,5 MB p/s.
Inderdaad 20% van de normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
dolfg schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:07:
Hier in Amersfoort is de download ook ingezakt. Schommelt tussen de 2 en 2,5 MB p/s.
kijk DAS EEN TRAFFIC SHAPER DAT KAN NIET ANDERS :@ JONGENS ZET DIE ROTZOOI UIT :@

je upload is wel normaal he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Is het nieuwe Amino 110 menu beschikbaar gekomen? Het viel me van de week op dat ie opeens een stuk sneller uit standby kwam. Heeft nog steeds meer tijd nodig dan mijn TV om op te starten, dus heel flitsend is het nog niet, maar dit lijkt toch wel een heel aardige stap in de goede richting!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
timbosie schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:08:
[...]

kijk DAS EEN TRAFFIC SHAPER DAT KAN NIET ANDERS :@ JONGENS ZET DIE ROTZOOI UIT :@

je upload is wel normaal he ?
Doe eens even rustig. Caps lock teksten zijn nergens voor nodig.
Daarnaast ben je wel erg snel met de conclusie "traffic Shaper'".
XMS doet bij mij weten niet aan traffic shaper.

Hier in amersfoort gewoon 80 mbit up en down. Dus in ieder geval geen algemene storing :)

Gebruik bij voorkeur deze speedtester: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 18-12-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:22:
[...]

Doe eens even rustig. Caps lock teksten zijn nergens voor nodig.
Daarnaast ben je wel erg snel met de conclusie "traffic Shaper'".
XMS doet bij mij weten niet aan traffic shaper.

Hier in amersfoort gewoon 80 mbit up en down. Dus in ieder geval geen algemene storing :)

Gebruik bij voorkeur deze speedtester: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
wtf ? nu haaltie wel de volle snelheid maar mijn usenet blijft steken op 2MB/s net als alle andere speedtesten ? dan lijkt het dat er iets mis is op de ams-ix want als ik binnen reggefiber blijf dan isie wel braaf.
upload doetie 98mbit holy shit :P.

maar dan nog vind het raar dat al mijn downloads niet die 100mbit halen nu ineens wat eerst geen probleem was ( lees vannacht ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ook al aan gedacht dat er ook gewoon en storing kan zijn bij je usenet provider? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:33:
Ook al aan gedacht dat er ook gewoon en storing kan zijn bij je usenet provider? ;)
wrm doetie dan altijd die 20mbit laten zien bij alle speedtest servers die ik ook maar pak ? en ik heb 2 usenet providers die allebij hetzelfde doen ( zelfde speed ) beetje toevallig lijkt me niet ?

ook de speedtests van bbned komen niet verder dan 20mbit. ligt toch echt aan de XMS kant.

[ Voor 10% gewijzigd door timbosie op 18-12-2011 15:38 . Reden: wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dolfg schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:07:
Kan ook bevestigen voor Amersfoort. Download van usenet is maar 1.2MB/s gemiddeld. Er is zeker iets mis.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Inderdaad, Als ik een speedtest doe haal ik wel mijn snelheid, als ik nieuwsgroep gebruik komt tie niet veel verder als 2mb/s.

* White_Collar belt storingsdienst :)

edit: Op welke plaatsen naast Amersfoort is er nu ook een snelheid dip merkbaar op nieuwsgroep verkeer?

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 18-12-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:59:
Inderdaad, Als ik een speedtest doe haal ik wel mijn snelheid, als ik nieuwsgroep gebruik komt tie niet veel verder als 2mb/s.

* timbosie belt storingsdienst :)
Zondag ? storingsdienst onbereikbaar ? zoniet dan een dikke plus van mijn kant af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
timbosie schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:02:
[...]

Zondag ? storingsdienst onbereikbaar ? zoniet dan een dikke plus van mijn kant af :P
Ik heb zo mijn contacten als medewerker :+

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 18-12-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@Nick39

Dank voor het meedenken!

Ik (Mau_Maus), Inflatable en ari3 hebben ieder geval hier zo'n brief gehad... ari3 heeft nog wel een bewijsje.
Het lijkt inderdaad alsof het registreren niet goed is gegaan.

Misschien omdat mijne van de pilot kwam, hebben ze hem wel geregistreerd als binnengekomen? Maar niet gelinkt met mijn persoon?

Maar goed voor ik enige stappen ga ondernemen wacht ik nog officiële reactie af van mijn mail naar support. Omdat ari3 geen direct message aan heeft staan, vraag ik het hier: Heeft 1 van jullie al een reactie gehad van XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zouden jullie ook even willen bellen naar 088 555 2 555.
Even wachten tot het bericht van de openingstijden is gepasseerd, daarna kiezen voor optie 2. :)

Dan heeft xms een wat beter beeld van de storing en kan er gerichter worden gekeken :)

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 18-12-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Same here:
3905 Regio.
Zowel speedtest als download via de "bekende" groepen, compleet ingestort.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 07:43
Hier regio Utrecht ook de hele middag problemen. Usenet is maar de helft van de normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:39:
[...]
Kan ook bevestigen voor Amersfoort. Download van usenet is maar 1.2MB/s gemiddeld. Er is zeker iets mis.
Zelfde hier. Vathorst, via LU haal ik maar 1.2MB/s. Vanochtend nog 5.5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:09:
Zouden jullie ook even willen bellen naar 088 555 2 555.
Even wachten tot het bericht van de openingstijden is gepasseerd, daarna kiezen voor optie 2. :)

Dan heeft xms een wat beter beeld van de storing en kan er gerichter worden gekeken :)
heb gebelt, Melding is al sinds smorgens bekend. De techneuten zijn ermee bezig ik vermoed dat er een upgrade is uitgevoerd op onze modems/hun routers en dat als die terug gedraait wordt alles weer als vanouds werkt. maar ze zijn ermee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
voor de volledigheid, hier bij mij in vathorst (3825): 1,5mbit down en 48mbit up.

(misschien dat het een voorbode van de kerstactie is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

@Webcare

Kunnen jullie mij vertellen waarom de DHCP lease time en expire time op slechts 1 minuut staan ??? Dit is namelijk zeer irritant en al zeker niet zoals de meeste het doen. Dit levert veelste veel requests op, op de servers en dan krijg je soms timeouts.

Ik weet niet precies hoeveel ip adressen die dingen uitgeven en hoeveel daarvan ook daadwerkelijk tegelijk in gebruikt is, maar even een voorbeeldje;

Laten we aannemen, 1000 IP adressen waarvan ~80% in gebruik
24 uur * (60min / 1min) * 80% * 1000 IP's = 1152000 requests per dag !!!!!!

Waarom niet een uur of zo
24 uur * (60min / 60min) * 80% * 1000 IP's = 19200 requests per dag

Meer als een miljoen DHCP requests per dag, dat slaat toch nergens op!

(leiden - 2316)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
bij mij weten staat de lease time op 30 minuten hoor :)
Daarnaast word je ip gekoppeld aan je connectieid waardor het niet zou moeten veranderen. Uitgezondert packetfronts ;)

[ Voor 52% gewijzigd door White_Collar op 18-12-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ari3 schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:39:
[...]
Via IPv6 tunnel naar xmsnews ook traag als dikke stront

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:18:
bij mij weten staat de lease time op 30 minuten hoor :)
Daarnaast word je ip gekoppeld aan je connectieid waardor het niet zou moeten veranderen. Uitgezondert packetfronts ;)
Dec 18 19:19:39	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:19:39	dhclient: RENEW
Dec 18 19:18:38	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:18:38	dhclient: RENEW
Dec 18 19:17:37	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:17:37	dhclient: RENEW
Dec 18 19:16:36	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:16:36	dhclient: RENEW

etc etc .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Zou ze wel sieren om deze storing als zodanig de webpagina te zetten....

[ Voor 14% gewijzigd door mwoe op 18-12-2011 19:29 ]

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
mn snelheid als ik mn tv box aanzet :P om te huilen geeft 0,11mbit down en 0,01mbit up aan ja je leest het goed tis gewoon bijna niks meer :S probleem lijkt erger te worden jongens los dit toch eens ff op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 02:17
Mau_Maus schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:04:
@Nick39

Dank voor het meedenken!

Ik (Mau_Maus), Inflatable en ari3 hebben ieder geval hier zo'n brief gehad... ari3 heeft nog wel een bewijsje.
Het lijkt inderdaad alsof het registreren niet goed is gegaan.

Misschien omdat mijne van de pilot kwam, hebben ze hem wel geregistreerd als binnengekomen? Maar niet gelinkt met mijn persoon?

Maar goed voor ik enige stappen ga ondernemen wacht ik nog officiële reactie af van mijn mail naar support. Omdat ari3 geen direct message aan heeft staan, vraag ik het hier: Heeft 1 van jullie al een reactie gehad van XMS?
Ik wacht ook rustig antwoord af op mijn mail waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik de M130 in september al heb teruggestuurd..

Nu zijn er 3 mensen in dit forum die zo'n brief hebben gehad en dat hebben laten weten, maar ga er dus maar vanuit dat er nog meer zijn.. Lijkt mij gewoon een zaak van matig tot ronduit slechte organisatie en communicatie tussen leverancier(s) en XMS.. Wat dat betreft heb ik dit zoals gezegd helaas al vaker meegemaakt bij XMS, ze zijn erg afhankelijk van allerlei andere partijen en helaas gaat dat nogal eens fout.. Maargoed, kennelijk zijn er dus setupboxen in omgang (of liggen ergens??) waarvan men niet weet waar ze vandaan komen.. Die dingen werken toch alleen op een XMS verbinding en de klantgegevens staan er toch in? Dan moeten ze makkelijk te achterhalen zijn lijkt mij..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 18-12-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:40
Hello weet iemand ook of dit jaar serious request ook via DVB-C te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 19:47
Hier Hilversum (1222) is snelheid op de nieuwsgroepen ook rond de 1,5 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
Hier in Zeewolde (3892) geen enkel last. Usenet loopt hier momenteel met 9,8 Mb/s. Speed test presteerde wel wat slechter 30 mbit down om 70 mbit up. (ja usenet stond toen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Snelheid in Wijchen (6601) ook zeer laag. Max 2,2Mb/s.

Zowel bij speedtest als usenet

[ Voor 4% gewijzigd door Andre1971 op 18-12-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hier in Veenendaal (3905) is het ook drama met de reggefiber speedtest van Rekenblok :(

Ping 368 ms, down 5,68 Mbit, up 3,7 Mbit.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Loveparade schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:51:
Hier in Veenendaal (3905) is het ook drama met de reggefiber speedtest van Rekenblok :(

Ping 368 ms, down 5,68 Mbit, up 3,7 Mbit.
3905 hier, 20mbit up en down, voor de ping had ik em al weggeklikt :P
20mbit is overigens max wat mijn router draadloos kan dus ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:03:
[...]

3905 hier, 20mbit up en down, voor de ping had ik em al weggeklikt :P
20mbit is overigens max wat mijn router draadloos kan dus ^^
Hier bedraad, zonder router, rechtstreeks op de Genexis

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Een goede 6 uur verder.

www.xmsnet.nl geeft nog steeds geen storing aan. Internet is nog steeds niet zoals het hoort.

Is er al terug koppeling, of word dit zo'n het is zondag, sssssstttttttt, morgen pakt de weekdienst het wel op issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wingie schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:16:
Hello weet iemand ook of dit jaar serious request ook via DVB-C te zien is?
nope, alleen via iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:38:
[...]
ik kan er nog aan toevoegen dat ook mijn decoder toen na de Pilot door XMS is kwijtgemaakt hetgeen al 3 decoders zijn.
Ook de mijne is niet aangekomen :(

edit > ook hier problemen met de news dienst.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Inflatable schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:12:
[...]

Ik wacht ook rustig antwoord af op mijn mail waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik de M130 in september al heb teruggestuurd..

Nu zijn er 3 mensen in dit forum die zo'n brief hebben gehad en dat hebben laten weten, maar ga er dus maar vanuit dat er nog meer zijn.. Lijkt mij gewoon een zaak van matig tot ronduit slechte organisatie en communicatie tussen leverancier(s) en XMS.. Wat dat betreft heb ik dit zoals gezegd helaas al vaker meegemaakt bij XMS, ze zijn erg afhankelijk van allerlei andere partijen en helaas gaat dat nogal eens fout.. Maargoed, kennelijk zijn er dus setupboxen in omgang (of liggen ergens??) waarvan men niet weet waar ze vandaan komen.. Die dingen werken toch alleen op een XMS verbinding en de klantgegevens staan er toch in? Dan moeten ze makkelijk te achterhalen zijn lijkt mij..
Zou het kunnen dat jullie bij het terugsturen van de box niet jullie gegevens hebben bijgesloten; m.a.w. er staan daar misschien drie boxen waarvan de afzender niet bekend is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:45:
[...]

Zou het kunnen dat jullie bij het terugsturen van de box niet jullie gegevens hebben bijgesloten; m.a.w. er staan daar misschien drie boxen waarvan de afzender niet bekend is? :P
Zeker wel... en ook de orginele brief dat ze wisten waarom de box werd teruggestuurd... dan spreek ik natuurlijk voor mijzelf...
Maar dan nog hadden ze aan de hand van serienummer of macadres kunnen zien van wie ze waren. Maar goed nu al een 4de die niet is aangekomen Famous... 4 betekend toch echt wel dat xms/leverancier de zaakjes administratief niet op orde heeft... ik hoop dat er beter gezocht gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 19-12-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik hoop dat de problemen met de performance en het afkappen van verbindingen nu toch wordt opgelost :(
De boelnis zo instabiel dat ik ipv thuiswerken, toch naar de zaak toe moet.

@webcare, ik heb mijn problemen eerder in deze draad naar support gestuurd, helaas blijft het oorverdovend stil, en ik kan niet fatsoenlijk werken met mijn verbinding :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:45:
[...]

Als ik me niet vergis, zat er een retourlabel bij je nieuwe box. Het zou slim zijn geweest om daar een kenmerk op af te drukken, zodat het meteen duidelijk is van wie het pakket afkomt.
Ik heb 'm overigens niet zelf naar het postpunt gebracht, maar is het niet gebruikelijk om een afzender(adres) mee te geven met een poststuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Er is een klein lichtpuntje qua "bewijs" van versturing voor mij. Het blijkt dat mijn werk ook alle pakketten inschrijft met track & trace code! (Hopelijk ook kopie bon) Maar daarvoor heb ik het adres nodig waar het naartoe gestuurd werd. Weet iemand dat nog het adres voor deze inruilactie? Desnoods via dm.... dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat retouradres lijkt me geen geheim, het is Antw.nr 42 4100VP Culemborg.
Ik kan mijn tracktrace nr bij Postnl zakelijk invoeren en dan zie ik dat mijn 130M is afgeleverd.
Overigens heb ik de adresstikker met mijn adres op de doos geplakt voor de zekerheid.
Met een track code heb je iig de zekerheid dat de zending is afgeleverd ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ J1nx:

De DHCP timer staat normaal gesproken op 60 minuten, kan het zijn dat jij een router gebruikt in je verbinding met het glasvezelmodem ? - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:02:
@ J1nx:

De DHCP timer staat normaal gesproken op 60 minuten, kan het zijn dat jij een router gebruikt in je verbinding met het glasvezelmodem ? - Tim
Ja, een router inderdaad. Vandaag de dag heeft een mens immers meer als 1 device wat aan het internet hangt ;)

Zelfs de koffie machine, hangt eraan. _/-\o_

Maar de router honereerd gewoon de renew/expire die hij mee krijgt vanuit het DHCP antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je voor mij toch een rechtstreekse verbinding kunnen opzetten tussen glasvezelmodem en computer ? je bent namelijk de enige die op dit moment deze zaken aankaart. Werkt het internet overigens verder wel goed ? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:02:
Zou je voor mij toch een rechtstreekse verbinding kunnen opzetten tussen glasvezelmodem en computer ? je bent namelijk de enige die op dit moment deze zaken aankaart. Werkt het internet overigens verder wel goed ? -Tim
Ik zal vanavond eens kijken.

Het valt me nu pas op aangezien ik gister noodgedwongen een Pfsense router er tussen moest gooien. PfSense logt die renew, en die komt dus elke minuut terug.

Gister snel ook nog even de linksys e2000 er terug tussen gehangen, maar ook die laat een zeer korte timer zien. Die logt het verder niet, maar laat we de release timer zien. Die verloopt overigens elke 2 minuten?

Nu weet ik niet of bsd/pfsense, misschien altijd een minuut voor tijd zijn renew doet (voor het geval van een timeout of zo, dan is hij nog op tijd)

Echter was het internet gister zo en zo erg vreemd, dus heb het even op zijn beloop gelaten. Voor je het weet ben ik weer eens uren aan het klooien terwijl het gewoon ergens anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08
Zo werkt dhcp:
After 50% of the lease time has passed, the client will attempt to renew the lease with the original DHCP server that it obtained the lease from using a DHCPREQUEST message. Any time the client boots and the lease is 50% or more passed, the client will attempt to renew the lease. At 87.5% (7/8ths) of the lease completion, the client will attempt to contact any DHCP server for a new lease. If the lease expires, the client will send a request as in the initial boot when the client had no IP address. If this fails, the client TCP/IP stack will cease functioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:20
j1nx schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:00:
[...]

Zelfs de koffie machine, hangt eraan. _/-\o_
Als koffie-adept ben benieuwd wat voor een fancy machine dat is ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serious Request nu ook op DVB-C op het GHM infokanaal. T/m zaterdag.

Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:02:
@ J1nx:

Voor klanten aan het PacketFront netwerk staat de DHCP-leasetijd op 2 minuten.
Dus de screenshot die ik langs zag komen was correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:48:
Serious Request nu ook op DVB-C op het GHM infokanaal. T/m zaterdag.

Veel plezier ermee
Nice nice! :)

Lang niet gezien op het forum Operatortje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:20:
[...]

Dec 18 19:19:39	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:19:39	dhclient: RENEW
Dec 18 19:18:38	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:18:38	dhclient: RENEW
Dec 18 19:17:37	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:17:37	dhclient: RENEW
Dec 18 19:16:36	dhclient: Creating resolv.conf
Dec 18 19:16:36	dhclient: RENEW

etc etc .....
Deze bedoelde ik dus. Netjes iedere minuut een renewal op de halve leasetijd. Zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:50:
[...]

Nice nice! :)

Lang niet gezien op het forum Operatortje! :)
Tja, af en toe zelfs te druk om te schi.......
Maar we doen nog steeds ons best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaalten
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 21:31
Mau_Maus schreef op maandag 19 december 2011 @ 02:02:
[...]

Zeker wel... en ook de orginele brief dat ze wisten waarom de box werd teruggestuurd... dan spreek ik natuurlijk voor mijzelf...
Maar dan nog hadden ze aan de hand van serienummer of macadres kunnen zien van wie ze waren. Maar goed nu al een 4de die niet is aangekomen Famous... 4 betekend toch echt wel dat xms/leverancier de zaakjes administratief niet op orde heeft... ik hoop dat er beter gezocht gaat worden.
Goh, goed te lezen dat ik niet de enige ben met het 'terugstuur- en aanmaningsprobleem'. In september in het kader van de omruilactie de HD Settopbox geretourneerd met correspondentie en adresgegevens bijgesloten...helaas geen PostNL bewijsje meer (na bijna 3 maanden geen signaal van XMS verwacht je dat alles netjes is afgehandeld) en vorige week een brief van XMS met herinnering :?

Hoop dat dit goed wordt opgelost, want dit is al de zoveelste keer dit jaar dat er onnodige irritatie wordt opgewekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:50:
[...]

Voor klanten aan het PacketFront netwerk staat de DHCP-leasetijd op 2 minuten.
Dus de screenshot die ik langs zag komen was correct.
Zou het niet efficiënter zijn daar ook de DHCP lease op een uur te zetten... of gaan er dan andere dingen mis op het netwerk?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:45:
Er is een klein lichtpuntje qua "bewijs" van versturing voor mij. Het blijkt dat mijn werk ook alle pakketten inschrijft met track & trace code! (Hopelijk ook kopie bon) Maar daarvoor heb ik het adres nodig waar het naartoe gestuurd werd. Weet iemand dat nog het adres voor deze inruilactie? Desnoods via dm.... dank!
Helaas. Omdat het een prive-zending was hebben ze er niet een extra registratie van gemaakt. Dus het bonnetje wat ik had was het enige... Helaas dus nog geen "bewijs" voor mij :(

Maar er zijn nu al 5 mensen waar het niet goed is gegaan, nou dan lijkt me er toch echt duidelijk iets is mis gegaan bij XMS. Ben benieuwd...

Ook nog steeds geen reactie van support trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Als aanstaande nieuwe klant van XMS is afgelopen week de "oversized" lasdoos afgemonteerd in mijn meterkast. De goede man wist mij te vertellen dat er een levering tekort is voor de modems.
De meeting van mijn glasvezelkabeltjes zijn als volgt: CATv 0.91dB, Int/IPTV 1.19dB.
Nu is mij verteld dat het niet hoger mag zijn dat 2dB. Zijn dit gemiddelde waardes, of zit ik aan de hoge kant?

@webcare; Klopt het dat de modems op zijn vroegst pas in de tweede week van januari 2012 weer worden geleverd....?

--

Ik vind het zelf van de zotte dat XMS in de retour zendingen geen verantwoordelijkheid geeft. Als er meerdere mensen aangeven dat hun animo netjes verstuurd zijn en XMS beweert dat het niet is aangekomen, dan vind ik dat XMS maar moet gaan bewijzen dat het niet is afgeleverd. En als XMS zich een waardige internet provider wil noemen, moeten voor deze mensen maar een uitzondering maken. Zet een streep door de factuur heen.

[ Voor 30% gewijzigd door debom op 19-12-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ debom

Voor zover wij van de netwerkbeheerder hebben begrepen is dit afhankelijk van de regio, als je mij via DM je adresgegevens doorstuurt kan ik (laten) uitzoeken wat dit voor jou voor gevolg heeft. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

debom schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:28:
Als aanstaande nieuwe klant van XMS is afgelopen week de "oversized" lasdoos afgemonteerd in mijn meterkast. De goede man wist mij te vertellen dat er een levering tekort is voor de modems.
@webcare; Klopt het dat de modems op zijn vroegst pas in de tweede week van januari 2012 weer worden geleverd....?
Misschien is het een 'mooie' smoes voor het feit dat de aannemer met vakantie is tussen kerst en de jaarwisseling.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Met de vakantie had ik al rekening gehouden. En daarbij wil je niet dat het in de vakantie wordt aangesloten. Dat is een administratieve vaut waiting to happen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:51:
[...]

Deze bedoelde ik dus. Netjes iedere minuut een renewal op de halve leasetijd. Zoals het hoort.
"Zoals het hoort" verwijst neem ik aan naar het feit dat er inderdaad een 2 minuten lease tijd staat ingesteld. Mag ik vragen waarom?
Mag ik vragen wat de huidige IP pool is op het moment, want je hebt dan toch een aso hoeveelheid dhcp requests per dag!

Ik weet dat RFC 2131 de minimum tijd niet meer gebruikt word, maar in het algemeen in productie omgevingen word toch nog steeds volgens RFC 1541 de standaard minimum tijd van een uur aangehouden.

Ik ben geen client mannetje, maar meer een server mannetje.

@Webcare
Dit heeft eigenlijk al mijn vraag beantwoord, dus ik ga vanavond niet klooien met een kabel door mijn huis om mijn desktop direct aan te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door j1nx op 19-12-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet zojuist de A110 aan en binnen 10 seconden beeld :)
Zag nog even een melding "authenticating" o.i.d. voorbijkomen maar echt heel veel sneller beeld.
Lijkt erop dat Glashart het speciale A110 menu voor elkaar heeft.

Hebben meer mensen dit gemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:21:
Zet zojuist de A110 aan en binnen 10 seconden beeld :)
Zag nog even een melding "authenticating" o.i.d. voorbijkomen maar echt heel veel sneller beeld.
Lijkt erop dat Glashart het speciale A110 menu voor elkaar heeft.

Hebben meer mensen dit gemerkt ?
Niet op gelet, maar het lijkt er inderdaad wel op. Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
j1nx schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:20:
[...]
"Zoals het hoort" verwijst neem ik aan naar het feit dat er inderdaad een 2 minuten lease tijd staat ingesteld. Mag ik vragen waarom?
...
Ben ook erg benieuwd naar het antwoord. Misschien is er wel een heel goede reden.
Men is natuurlijk niet tot antwoorden verplicht, maar er zijn ook nieuwsgierige tweakers. ;)

Moet wel toegeven dat hier in gebied (3905) dit jaar (bijna afgelopen) geen dhcp-lease issues zijn voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 25Mbps snelheid terwijl ik voor 50 betaal. Haal met een betaalde newsserver ook maar max 3MB/s. Iets mis bij XMS of moet ik het bij mezelf zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:42:
Ik heb hier 25Mbps snelheid terwijl ik voor 50 betaal. Haal met een betaalde newsserver ook maar max 3MB/s. Iets mis bij XMS of moet ik het bij mezelf zoeken?
Kijk eens een paar post boven je, Het halve topic staat vol ermee, dat moet opvallen :+

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 19-12-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 09:48
Hier ook een veel te lage download :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Maar op de Xms website nog steeds geen storingsmelding :(

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Andre1971 op 19-12-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Zo, heb mijn pfsense router er weer tussen hangen. De DHCP reuest, nog steeds om de minuut, maar dit maal snel genoeg om geen timeouts te krijgen.

Heb de IPv6 tunnel er ook weer op gegoid om de downloads over de news server weer te starten. Zeeeeeeeeeeeer strakke lijn steady verbinding. Helaas echter wel op 500 KB/s

Is dit nu mijn tunnel of is er nog steeds iets niet goed met nntp verkeer? Lijkt me toch niet meer, we zijn een hele dag verder.

EDIT: Hmm, misschien voortaan toch eerst de nieuwe berichten lezen voordat ik op "verstuur" klik!

Rekenblok, weet jij meer, wat eraan de hand is? Lijkt me serieus als ze het zo lang kost om te fixen. Weten ze al waar het zit?

EDIT2: Net voor de zekerheid even een 100mb bin bestand binnen getrokken over de tunnel, maar die vliegt wel. Dus is echt port 119

Wel grappig dat dus ook IPv6 encapsulated packets voor port 119 ook gecapped worden.

EDIT3: LOL, nu wel ineens steady op 5 MB/s ????

Server: reader.ipv6.xsnews.nl

Status: Enabled

# Connections: 8

Article identifier filename File set
part48of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part44of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part41of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part43of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part40of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part45of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part42of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part50of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)

Server: newszilla6.xs4all.nl

# Connections: 2

part39of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part49of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)

Server: weathergirl-ipv6.tele2.net

# Connections: 2

part47of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
part46of82.0t7t7WzInkXAdZB9cSK8@camelsystem-powerpost.local AVATX2H3CL2009.part06.rar Avatar (2009) HQ AC3 DD5_1 (Externe Subs)
Bovenstaande loopt weer op volle touren. Ik weet niet welke knop er ingedrukt is, maar het lijkt te zijn verholpen.

Ik heb de throttle zelf weer terug gezet op 2.5 MB/s (meer als genoeg, de server downlaod alles toch uit zich zelf met CP/SB/CP)

[ Voor 89% gewijzigd door j1nx op 20-12-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indien er nog mensen zijn die snelheidsproblemen ervaren dan ontvang ik graag de volgende gegevens via DM of e-mail

- adresgegevens
- huidige snelheid getest via rechtstreekse verbinding op http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
- bij newsserver problemen: de haalbare snelheid + eventuele foutmelding uit de client -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:38:
indien er nog mensen zijn die snelheidsproblemen ervaren dan ontvang ik graag de volgende gegevens via DM of e-mail

- adresgegevens
- huidige snelheid getest via rechtstreekse verbinding op http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
- bij newsserver problemen: de haalbare snelheid + eventuele foutmelding uit de client -Tim
Snelheid is er weer, nu nog een oplossing voor mijn vage problemen ;)
Net vanaf gmail maar een mail gestuurd naar support, ook nu geen autoreply???????
Krijgen jullie wel mail binnen bij support?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:03:
[...]

Snelheid is er weer, nu nog een oplossing voor mijn vage problemen ;)
Net vanaf gmail maar een mail gestuurd naar support, ook nu geen autoreply???????
Krijgen jullie wel mail binnen bij support?
Vorige weeek woensdag een mail gestuurd naar support vanaf de xms-webmail (nog geen reactie), maar ook geen bevestiging.
Doen ze dat normaal gesproken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jongens, geef ze wel even de tijd. Het duurt dagen voordat ze jouw email uit de hoeveelheid spam hebben gefilterd ;) (<- Lees; ze hebben dezelfde spam filters als ons _/-\o_ )

Nee, alle gekheid op een stokje. Een autoreply is wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Voor de zekerheid nu ook de mail maar in een DM gezet naar Webcare.
Grootste ergernis is dat mijn VPN tunnels regelmatig disconnects hebben, en dat werkt niet prettig.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Loveparade:

Je hebt antwoord via DM ;) -Tim
Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.