XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoudenbalch schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:33:
Ervaringen met Moviemax,

Niet echt een tweakers onderwerp, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met Moviemax. Dit naar aanleiding van het feit dat ik dit weekend voor het eerst eens een film ging bekijken via moviamax en een Deense film had uitgekozen die was voorzien van Franse ondertiteling. Das best wel lastig om te volgen. Vervolgens koos ik een andere film bij het reserveren werd de verbinding verbroken. Toen was ik er klaar mee en heb maar een dvd uit de kast gehaald. Bleek de volgende dag de laatste film gewoon bij de gehuurde films te staan en had ik nog een uur te gaan. Ik heb maar eens een mailtje naar klantenservice gestuurd. Geen reactie (tot nu toe). Had ik pech, of gaat dit wel vaker fout. Maak overigens nog gebruik van amino 110.
Als je mij via DM of e-mail je adresgegevens kan sturen dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaero schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:06:
Waarom is het zappen tussen zenders eigenlijk zo langzaam en traag? Net als het menu? En dan heb ik het over de Amino 110 en 130 boxen..
De Amino 110 reageert momenteel langzamer omdat ook alle PVR functionaliteiten worden ingeladen, er wordt op dit moment gewerkt aan een Amino 110 only menu. Als alles gaat zoals verwacht dan wordt dit menu nog in 2011 beschikbaar voor onze klanten -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Voor dat ik mail ga versturen naar support eerst hier maar even de vraag.

Ik bemerk dat ik soms bestanden niet kan downloaden met mijn verbinding.
Voorbeelden:

http://www.readynas.com/download/RAIDar/RAIDar_Win.exe
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=87341

Dit is al een aantal maanden het geval.

Wat heb ik allemaal geprobeerd om het probleem te analyseren?

Geprobeerd met Linux machine, windows machine, nas met downloadclient
Met en zonder router
Met en zonder virusscanners en firewalls

Ik kan bovenstaande bestanden niet downloaden

Gebruik ik vervolgens een HSDPA verbinding die ik als backup heb, dan werkt het wel?????????

XMS filtert niets, alle poorten etc staan open.

Conclusies die ik voorzichtig heb getrokken:

Virusfilter bij XMS op de verbinding of toch ergens iets niet in orde in het netwerk van XMS of specifiek mijn aansluiting.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:10:
Voorbeelden:

Geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
..klinkt als zelfde probleem wat ik had, kapot modem...ik zoek even de test bestanden erbij..:

denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII"

[ Voor 33% gewijzigd door datadevil op 07-12-2011 10:32 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een vriend kreeg ik na wat gedoe met XMS de tip om hier eens te posten omdat hij zulke goeie ervaringen met het webcare team had, vandaar dus:

Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld voor XMS glasvezel. Vervolgens begon het wachten. Ik had te horen gekregen dat er vrij snel geleverd kon worden, fijn! Na een week nog niets gehoord over modem en installatie, dus maar eens bellen. XMS gaf aan dat Reggefiber de installatie moest doen, dus ik moest contact met hun opnemen. Contact gehad met Reggefiber die aangaf dat zij pas kunnen installeren als er een "signaaltje" vanuit XMS kwam, en dat was er nog niet. Ik dus weer bellen met XMS. De persoon aan de lijn gaf aan dat hij tijdens het gesprek direct het signaaltje had gegeven, en dat ik nu moest wachten op een telefoontje van de lokale aannemer die de installatie moest uitvoeren.

Na een week wachten nog niets gehoord. Ik heb maandag (begin week 3) nog maar eens gebeld en de medewerker van XMS gaf aan dat mijn verbinding in het systeem als "actief" stond en ik de verbinding zou moeten kunnen gebruiken. Toen ik hem vertelde dat dat nogal vreemd is, aangezien er nog niemand is langsgekomen en er alleen een glasvezelpunt is, geen modem, ging hij even zoeken. "Goh, ik kan de modem niet bereiken hier inderdaad", was de reactie. Hij zou snel er achteraan gaan zitten dat de aansluiting alsnog zou komen.

Gisteren ontving ik de settopbox voor de HDTV (mooi!) maar die kan ik natuurlijk niet gebruiken als er geen verbinding is. Beste XMS Webcare, wat moet ik doen om op korte termijn ervoor te zorgen dat ik hier een verbinding heb? Inmiddels is het woensdag en ik ben nog steeds niet gebeld door de aannemer om een afspraak te maken voor de installatie van de modem. Morgen en overmorgen moet ik training geven, dus dan kan ik overdag niet de telefoon opnemen. Wat te doen, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluesparkle schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:42:
Zit ik gisteravond tv te kijken via mijn Amino M532 en om 17:45u freezed ineens de tv stream.
Gebeurt soms, dus ik wacht maar het signaal kwam niet meer terug.

Check:
stroom op modem ja
is internet connectie er nog nee
kan ik bellen nee

Netwerk thuis zit al anderhalf jaar aangesloten en werkte zonder grote problemen.

Support gebeld, modem half uur van de stroom en dan kijken of de connectie terug komt want de lease was verlopen...mmm dat zou toch ongemerkt moeten refreshen.

Opgelost nee

Stekker weer uit de packetfront en een uur gewacht op nieuwe lease....

Opgelost nee

Weer gebeld met Support, op welke poort zit de tv (poort2) sluit deze aan op poort1...
(zit al anderhalf jaar zo aangesloten)
Opgelost nee

packetfront weer half uur van de stroom, laptop rechtstreeks op de packetfront.
Krijg netjes ipadres van XMS maar geen internet.

Vanmorgen vroeg nog geen connectie... :(
Hoe kan het dat de verbinding ineens niet meer werkt?
Supportdesk kan de packetfront zien en de apparaten die er achter hangen (router).

Call is geescaleerd naar de netwerkbeheerder, hopelijk snel weer opgelost.
Dit vind ik wel een groot nadeel van triple play, als de verbinding weg valt kun je niets meer.
Ik moet dus met mijn mobiel de supportdesk bellen omdat de vaste telefoon niet meer werkt :(
Deze storing zal in een volgende enquete door mij worden meegenomen in de beoordeling...

Alleen mijn DVB-C werkt nog en gelukkig kan ik via de Boxee Box nog wat series via het interne netwerk kijken.
Ik heb van mijn collega’s begrepen dat alles weer werkt! Veel plezier met de diensten! -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:42:
Van een vriend kreeg ik na wat gedoe met XMS de tip om hier eens te posten omdat hij zulke goeie ervaringen met het webcare team had, vandaar dus:

Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld voor XMS glasvezel. Vervolgens begon het wachten. Ik had te horen gekregen dat er vrij snel geleverd kon worden, fijn! Na een week nog niets gehoord over modem en installatie, dus maar eens bellen. XMS gaf aan dat Reggefiber de installatie moest doen, dus ik moest contact met hun opnemen. Contact gehad met Reggefiber die aangaf dat zij pas kunnen installeren als er een "signaaltje" vanuit XMS kwam, en dat was er nog niet. Ik dus weer bellen met XMS. De persoon aan de lijn gaf aan dat hij tijdens het gesprek direct het signaaltje had gegeven, en dat ik nu moest wachten op een telefoontje van de lokale aannemer die de installatie moest uitvoeren.

Na een week wachten nog niets gehoord. Ik heb maandag (begin week 3) nog maar eens gebeld en de medewerker van XMS gaf aan dat mijn verbinding in het systeem als "actief" stond en ik de verbinding zou moeten kunnen gebruiken. Toen ik hem vertelde dat dat nogal vreemd is, aangezien er nog niemand is langsgekomen en er alleen een glasvezelpunt is, geen modem, ging hij even zoeken. "Goh, ik kan de modem niet bereiken hier inderdaad", was de reactie. Hij zou snel er achteraan gaan zitten dat de aansluiting alsnog zou komen.

Gisteren ontving ik de settopbox voor de HDTV (mooi!) maar die kan ik natuurlijk niet gebruiken als er geen verbinding is. Beste XMS Webcare, wat moet ik doen om op korte termijn ervoor te zorgen dat ik hier een verbinding heb? Inmiddels is het woensdag en ik ben nog steeds niet gebeld door de aannemer om een afspraak te maken voor de installatie van de modem. Morgen en overmorgen moet ik training geven, dus dan kan ik overdag niet de telefoon opnemen. Wat te doen, wat te doen?
Als je via DM of e-mail je adresgegevens kan doorsturen dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, gegevens via DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
j1nx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:34:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind direct het beeld vervangen en het geluid dan desnoods 1 a 2 seconden later toch echt veel "natuurlijker" als een volledige relay.

Vraag me dan ook sterk af of wat Luuk zegt; het ook echt "in de praktijk" gebleken is ......

Ik kan bijvoorbeeld via IPTV gewoon zeer snel zappen om te kijken of er wat is, zo van plop plop plop, etc..

Als ik dat analoog doe op mijn tv dan is het geluid ook niet direct ter plaatsen en vaak nog niet gestart alvorens ik al bij de volgende "plop" zit. Al zeker met die soapies. Geloof me, daar hoef je maar 1/4 van een seconden beeld van te zien voordat je alweer op omhoog hebt geklikt.

IPTV zapt bij mij op deze zelfde manier net zo als analoog.
Ik kan me helemaal vinden in hoe jij er over denkt :+. Gewoon lekker snel zappen en kijken wat voor leuks er op TV is. Nu zit je toch minstens elke keer 2 seconden te wachten op beeld..
Vandaar ook de vraag of het dan alsnog een optie kan worden oid. Want de één vind dit, de ander vind dát. Daarom zijn er opties :+.

Met IPTV bedoel je denk ik de streams op een PC openen, toch? Of bedoel je daar ook die Amino kastjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:31:
..klinkt als zelfde probleem wat ik had, kapot modem...ik zoek even de test bestanden erbij..:

Hey Maarten, ik wou t net gaan zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

datadevil schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:31:

Dank voor het meedenken.
Helaas die tests verlopen zonder fouten, dus dat is het in dit geval niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:01:
[...]
Dank voor het meedenken.
Helaas die tests verlopen zonder fouten, dus dat is het in dit geval niet.
Beide files downloaden hier snel en zonder problemen. Ik zou eerst een testen met een andere router, of zonder router. Of met een andere computer op deze router, een andere router, zonder router, etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:55:
[...]

Beide files downloaden hier snel en zonder problemen. Ik zou eerst een testen met een andere router, of zonder router. Of met een andere computer op deze router, een andere router, zonder router, etc.
Paar posts hierboven ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:34:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind direct het beeld vervangen en het geluid dan desnoods 1 a 2 seconden later toch echt veel "natuurlijker" als een volledige relay.

Vraag me dan ook sterk af of wat Luuk zegt; het ook echt "in de praktijk" gebleken is ......

Ik kan bijvoorbeeld via IPTV gewoon zeer snel zappen om te kijken of er wat is, zo van plop plop plop, etc..

Als ik dat analoog doe op mijn tv dan is het geluid ook niet direct ter plaatsen en vaak nog niet gestart alvorens ik al bij de volgende "plop" zit. Al zeker met die soapies. Geloof me, daar hoef je maar 1/4 van een seconden beeld van te zien voordat je alweer op omhoog hebt geklikt.

IPTV zapt bij mij op deze zelfde manier net zo als analoog.
Misschien begrijp ik je verkeerd en het is al ff geleden dat ik de pilot gedaan heb.
Als ik met mijn ci+ tv via Ziggo zap heb ik wel gelijk beeld maar het geluid is 2 seconden later pas.
Zeg maar,bladeren zonder geluid .
Bij de amino is het dus echt zap, 2 seconden later,zap pas volgend beeld ?
Je moet dus die 2 seconden echt wachten ?
Bij Ziggo hebben ze bij de CI+ tv's dus ook de "extra's" uitgeschakeld, je ziet dus geen EPG "now and next" informatie, dat zie je pas als je de info knop indrukt.
Als je met de amino's zapt, krijg je dan eerst in het scherm te zien,welke zender en welk programma er loopt ? want dat lijkt me erg vertragend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:10:
Voor dat ik mail ga versturen naar support eerst hier maar even de vraag.

Ik bemerk dat ik soms bestanden niet kan downloaden met mijn verbinding.
Voorbeelden:

Dit is al een aantal maanden het geval.

Wat heb ik allemaal geprobeerd om het probleem te analyseren?

Geprobeerd met Linux machine, windows machine, nas met downloadclient
Met en zonder router
Met en zonder virusscanners en firewalls

Gebruik ik vervolgens een HSDPA verbinding die ik als backup heb, dan werkt het wel?????????

XMS filtert niets, alle poorten etc staan open.

Conclusies die ik voorzichtig heb getrokken:

Virusfilter bij XMS op de verbinding of toch ergens iets niet in orde in het netwerk van XMS of specifiek mijn aansluiting.

ik heb met beide geen problemen
Win7 + firefox met Netgear router ertussen.

probeer het eens hiervandaan:
http://thasaidon.net/test/mpam-fex64.exe
en
http://thasaidon.net/test/RAIDar_Win.exe

misschien een tip... probeer eens een andere DNS server, bv die van OpenDNS 208.67.220.220 en 208.67.222.222
Dat wil soms nog wel eens helpen als het te downloaden bestand op een ander domein gehost word als de site waar de link staat. (lijkt in dit geval niet zo, maar proberen kan geen kwaad :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 07-12-2011 17:20 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:59:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd en het is al ff geleden dat ik de pilot gedaan heb.
Als ik met mijn ci+ tv via Ziggo zap heb ik wel gelijk beeld maar het geluid is 2 seconden later pas.
Zeg maar,bladeren zonder geluid .
Bij de amino is het dus echt zap, 2 seconden later,zap pas volgend beeld ?
Je moet dus die 2 seconden echt wachten ?
Bij Ziggo hebben ze bij de CI+ tv's dus ook de "extra's" uitgeschakeld, je ziet dus geen EPG "now and next" informatie, dat zie je pas als je de info knop indrukt.
Als je met de amino's zapt, krijg je dan eerst in het scherm te zien,welke zender en welk programma er loopt ? want dat lijkt me erg vertragend werken.
Nou, mij begrijp je niet verkeerd, want ik heb geen amino ;)

Zoals jij het omschrijft bij Ziggo, zo heb ik het ook. Al heb ik ook direct de juiste EPG info als OSD, maar dat kan inderdaad vertragend werken. De amino's hebben een webpagina als OSD, dus ik weet niet hoeveel er gecached word op die dingen, maar kan me bedenken dat het op de amino niet zo heel snel gaat ;)

Zo ver ik het begrijpend kan lezen van de mensen, dan moet je inderdaad steeds ~2 seconden wachten alvorens je ook maar iets ziet. Zap (2 seconden wachten) Zap (2 seconden wachten) , .........
Xaero schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:40:
[...]
Met IPTV bedoel je denk ik de streams op een PC openen, toch? Of bedoel je daar ook die Amino kastjes voor?
Met IPTV, bedoel ik het systeem; DVB-IP
Hoe je daarmee omgaat op client basis staat er verder los van. XMS bied DVB-IP aan, ook wel IPTV genoemd in de volks mond. Ik pak het via een proxy en een server op mijn HTPC, andere pakken het via een STB en andere nemen alleen een software oplossing zoals VLC.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:08:
[...]

ik heb met beide geen problemen
Win7 + firefox met Netgear router ertussen.

probeer het eens hiervandaan:
http://thasaidon.net/test/mpam-fex64.exe
en
http://thasaidon.net/test/RAIDar_Win.exe

misschien een tip... probeer eens een andere DNS server, bv die van OpenDNS 208.67.220.220 en 208.67.222.222
Dat wil soms nog wel eens helpen als het te downloaden bestand op een ander domein gehost word als de site waar de link staat. (lijkt in dit geval niet zo, maar proberen kan geen kwaad :) )
Dank voor je hulp.
Ook hier het zelfde probleem, ik kan ze niet downloaden.
Niet met Opendns en ook niet de DNS servers van XMS. Resolving gaat bij beiden goed, maar helaas downloaden failed.

@Webcare

Kunnen jullie dit oppakken, of moet ik het hele verhaal met verwijzingen doorsturen naar support?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Graag gedaan, alleen jammer dat het niet geholpen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:46:
[...]

Dank voor je hulp.
Ook hier het zelfde probleem, ik kan ze niet downloaden.
Niet met Opendns en ook niet de DNS servers van XMS. Resolving gaat bij beiden goed, maar helaas downloaden failed.

@Webcare

Kunnen jullie dit oppakken, of moet ik het hele verhaal met verwijzingen doorsturen naar support?
Ook vaag eigenlijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Komt vaker voor, heb dit ook al eens gezien met een Adsl aansluiting met een ip adres eindigend op .254
Foutje in subnetting en vervolgens hele rare situaties.
Wordt vast en zeker wel opgelost, maar is natuurlijk lastig troubleshooten. Ik ben al lang blij dat ik met de 2 voorbeelden kan aantonen dat het fout gaat. En misschien is het ook wel een soortgelijke bug als die aaaaa bug, maar net iets anders in de Genexis.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Krijgen we ook dit jaar weer via XMS het 24/7 3FM Serious Request Glazen Huis kanaal beschikbaar?
Bij elke XMS tv-abonnementsvorm, en zonder extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
LeGato23 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:45:
Krijgen we ook dit jaar weer via XMS het 24/7 3FM Serious Request Glazen Huis kanaal beschikbaar?
Bij elke XMS tv-abonnementsvorm, en zonder extra kosten?
Via IPTV is het in elk geval in het basispakket te zien op kanaal 16, 101TV is deze maand namelijk zender van de maand ivm serious request. Zie http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:43:
[...]

Komt vaker voor, heb dit ook al eens gezien met een Adsl aansluiting met een ip adres eindigend op .254
Foutje in subnetting en vervolgens hele rare situaties.
Wordt vast en zeker wel opgelost, maar is natuurlijk lastig troubleshooten. Ik ben al lang blij dat ik met de 2 voorbeelden kan aantonen dat het fout gaat. En misschien is het ook wel een soortgelijke bug als die aaaaa bug, maar net iets anders in de Genexis.
Sorry als het al gezegd is, maar wat gaat er precies mis? Waar zie je aan dat het 'fout gaat'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:53:
[...]

Sorry als het al gezegd is, maar wat gaat er precies mis? Waar zie je aan dat het 'fout gaat'?
De download crashed, komt deels binnen en blijft dan hangen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:09:
[...]

En wordt de connectie gereset of krijg je een timeout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:09:
[...]
En het zijn alleen die twee downloads die fout gaan? Andere downloads gaan wel goed? En alleen jij hebt daar last van?

Blijft een raar verhaal.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:13:
[...]

En wordt de connectie gereset of krijg je een timeout?
Connectie wordt niet gereset en krijgt ook geen timeout, blijft gewoon staan. Lijkt wel op de bug met de aaaaaaaaa, maar net iets anders.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:24:
[...]

En het zijn alleen die twee downloads die fout gaan? Andere downloads gaan wel goed? En alleen jij hebt daar last van?

Blijft een raar verhaal.
Zijn wel meer downloads die niet goed gaan, dit zijn 2 voorbeelden.
Als ik dan ook nog meeneem dat ik op de routers van Internl/xms 2x de zelfde hop zie met >500 ms dan heeft dat waarschijnlijk met elkaar te maken.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Loveparade schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:57:
[...]

Zijn wel meer downloads die niet goed gaan, dit zijn 2 voorbeelden.
Als ik dan ook nog meeneem dat ik op de routers van Internl/xms 2x de zelfde hop zie met >500 ms dan heeft dat waarschijnlijk met elkaar te maken.
Dat heeft er niet mee te maken. Het hoe en waarom je die dubbele hop ziet en dat een ICMP packet lage prio heeft op zo'n router is hierboven al een keer uitgelegd.

Ook bij mij en waarschijnlijk bij iedereen zie je soms die hoge ping. De download daarentegen gaat bij mij en anderen hierboven wel goed.

Dus het moet echt iets specifiek zijn en dan lijkt die 'aaa' bug er nog het meeste op... Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het modem uit te sluiten zou ik zeggen, zet die bestanden ergens anders neer en kijk of je ze dan wel kunt downloaden. If so, dan zal t aan t netwerk liggen (ip adres dubbel uitgegeven, router die denkt dat je ergens anders zit, dat soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ loveparade:

ik ontvang graag de informatie + stappen die je hebt genomen via e-mail zodat ik dit kan (laten) uitzoeken voor je :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:29:
Om het modem uit te sluiten zou ik zeggen, zet die bestanden ergens anders neer en kijk of je ze dan wel kunt downloaden. If so, dan zal t aan t netwerk liggen (ip adres dubbel uitgegeven, router die denkt dat je ergens anders zit, dat soort dingen)
Dat was ook al gebeurt ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:44:
@ loveparade:

ik ontvang graag de informatie + stappen die je hebt genomen via e-mail zodat ik dit kan (laten) uitzoeken voor je :) -Tim
Zal in de loop van de dag wel even een mailtje dichten

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:29:
Een paar posts hierboven kun je zien dat ik de files gedownload had en op mijn server gezet heb voor Loveparade.
Maar ook daarvandaan lukt het niet. Dus binnen het XMS netwerk zelf werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik weet niet of het met XMS te maken heeft (Er zijn ook mensen met een andere ISP die hetzelfde probleem hebben) maar ik kan www.linkwitzlab.com niet meer bereiken.
Bij linkwitzlab zijn ze op de hoogte, maar hun ISP kan er niks aan doen?
Traceren van de route naar www.linkwitzlab.com [207.155.252.172]
via maximaal 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 1 ms 1 ms 1 ms 1-40-215.ftth.xms.internl.net [82.215.40.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 34 ms 455 ms 47 ms 217.149.196.101
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 7 ms 6 ms 7 ms ams-core-1.bundle-ether1.tele2.net [130.244.52.1
21]
12 81 ms 81 ms 81 ms nyc9-core-1.pos8-0-0.tele2.net [130.244.218.214]

13 81 ms 81 ms 81 ms sl-gw50-nyc-.sprintlink.net [144.223.26.73]
14 91 ms 81 ms 81 ms sl-crs4-nyc-.sprintlink.net [144.232.1.43]
15 82 ms 82 ms 82 ms 144.232.9.78
16 159 ms 159 ms 159 ms cr2.n54ny.ip.att.net [12.122.80.238]
17 161 ms 161 ms 158 ms cr2.wswdc.ip.att.net [12.122.3.38]
18 158 ms 160 ms 159 ms cr1.cgcil.ip.att.net [12.122.18.21]
19 159 ms 159 ms 159 ms cr1.sffca.ip.att.net [12.122.4.121]
20 157 ms 158 ms 158 ms cr83.sffca.ip.att.net [12.123.15.110]
21 157 ms 157 ms 157 ms gar7.sffca.ip.att.net [12.122.137.1]
22 158 ms 158 ms 158 ms 12.87.213.34
23 158 ms 158 ms 158 ms 206.251.128.146.ptr.us.xo.net [206.251.128.146]

24 * * * Time-out bij opdracht.
25 158 ms 158 ms 158 ms goliath.concentric.com [207.155.252.172]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
KILLorBE schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:34:
Ik weet niet of het met XMS te maken heeft (Er zijn ook mensen met een andere ISP die hetzelfde probleem hebben) maar ik kan www.linkwitzlab.com niet meer bereiken.
Hier op kantoor (Nijmegen) geen probleem. Iets van 21 hops, zonder timeouts. Ik kan je geen tracert posten i.v.m. beveiliging.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

KILLorBE schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:34:

[...]
Werkt bij mij ook prima (thuis op XMS).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Tracing route to www.linkwitzlab.com [207.155.252.172]
over a maximum of 30 hops:

1     *        *        *     Request timed out.
  2   905 ms     2 ms     1 ms  1-84-92.ftth.xms.internl.net [92.254.84.1]
  3   459 ms   247 ms   358 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  4     *       43 ms   212 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  5     *       68 ms     4 ms  ams13-core-1.tengigabiteth2-1.tele2.net [130.244.200.137]
  6     7 ms     9 ms     5 ms  ams-core-1.bundle-ether1.tele2.net [130.244.52.121]
  7    79 ms    79 ms    79 ms  nyc9-core-1.pos6-0-0.tele2.net [130.244.218.142]
  8    78 ms    78 ms    78 ms  sl-gw50-nyc-.sprintlink.net [144.223.26.73]
  9    79 ms    79 ms    79 ms  sl-crs4-nyc-.sprintlink.net [144.232.1.41]
 10    80 ms    79 ms    79 ms  144.232.9.74
 11   157 ms   158 ms   155 ms  cr2.n54ny.ip.att.net [12.122.80.238]
 12   157 ms   155 ms   155 ms  cr2.wswdc.ip.att.net [12.122.3.38]
 13   158 ms   156 ms   155 ms  cr1.cgcil.ip.att.net [12.122.18.21]
 14   156 ms   159 ms   159 ms  cr1.sffca.ip.att.net [12.122.4.121]
 15   162 ms   217 ms   155 ms  cr83.sffca.ip.att.net [12.123.15.110]
 16   253 ms   154 ms   186 ms  gar7.sffca.ip.att.net [12.122.137.1]
 17   178 ms   155 ms   182 ms  12.87.213.34
 18   155 ms   155 ms   155 ms  206.251.128.146.ptr.us.xo.net [206.251.128.146]
 19  goliath.concentric.com [207.155.252.172]  reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

Gekke is dat de laatste hop, welke ook het ip is waarnaar de domein naam naar verwijst een "net unreachable" geeft.
Maar ondanks dat kom ik gewoon op de site.

Aangezien zowel jou trace als die van mij als laatste hop de 206.251.128.146.ptr.us.xo.net hebben, zal daarna het probleem gezeten hebben. Is dus geen XMS probleem.
Zal wel een DNS update probleem geweest zijn denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 08-12-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
Hoe staat het er momenteel voor met ipv6 bij XMS? Ik kwam er net achter via een forum van Lijbrand dat ze daar ipv6 via 6rd aanbieden. Ik nu hier geprobeerd en heb zo waar een volledig werkende ipv6 connectie lopen die goed werkt.

@Webcare
Wordt dit al echt officieel ondersteund of is dit tijdelijk test allemaal. Ben er voor me werk nu wel erg happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
RemCom87 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:07:
Hoe staat het er momenteel voor met ipv6 bij XMS? Ik kwam er net achter via een forum van Lijbrand dat ze daar ipv6 via 6rd aanbieden. Ik nu hier geprobeerd en heb zo waar een volledig werkende ipv6 connectie lopen die goed werkt.

@Webcare
Wordt dit al echt officieel ondersteund of is dit tijdelijk test allemaal. Ben er voor me werk nu wel erg happy mee.
Wat ik weet is dat er momenteel een pilot loopt in samenwerking met Reggefiber en een heleboel andere glasvezel providers met ipv6.
Of XMS daar aan mee doet weet ik eigenlijk niet :?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry,hoewel ik toch op XMS heb gestemd,is de kabel concurrent er met de gouden steeksleutel van Tweakers mee vandoor gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Volgens de nieuwe zenderlijst op de site van Glashart gaat er vandaag toch wat veranderen. Op 118 staat nu Lite TV, maar die staat nog niet in mijn ontvanger.

http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_9_dec_2011.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

elwinvangestel schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:14:
Volgens de nieuwe zenderlijst op de site van Glashart gaat er vandaag toch wat veranderen. Op 118 staat nu Lite TV, maar die staat nog niet in mijn ontvanger.

http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_9_dec_2011.pdf
Allemaal niet zo spannend, ik vraag me wel af wanneer de SBS zenders in HD doorgegeven gaan worden zoals beloofd ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:19:
[...]

Allemaal niet zo spannend, ik vraag me wel af wanneer de SBS zenders in HD doorgegeven gaan worden zoals beloofd ;)
Dat vind ik, op dit moment, samen met de beperkingen in de opname-functionaliteit van de M540/532 inderdaad de grootste issues in het IPTV product. Nieuwe zenders enzo is allemaal leuk en welkom, maar ik had graag eerst de "basis" echt goed gezien.

Ik zag trouwens vandaag, dat de website vernieuwd is. Ik ga 'm vanavond nog even goed bekijken, dus inhoudelijk ga ik nog geen "feedback" geven. (Al viel het me wel op dat het laatste nieuwsbericht ineens een andere datum gekregen heeft. :) Zo lijkt het laatste nieuwtje niet al bijna een maand oud?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:45:
Ik zag trouwens vandaag, dat de website vernieuwd is. Ik ga 'm vanavond nog even goed bekijken, dus inhoudelijk ga ik nog geen "feedback" geven.
Inderdaad ik zie het ja. Mijn eerste reactie: jezus wat een knullige, goedkoop uitziende lelijke website die verschrikkelijk onintuïtief is. Bedoel, de vorige website zag er al redelijk goedkoop uit, maar ik vind dit niet echt een vooruitgang.

Even een klein voorbeeldje hoe ik 'm al beter vind, ookal blijft het niet echt geweldig:

Alternatief voor XMS-website

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 09-12-2011 12:32 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemCom87 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:07:

@Webcare
Er is inderdaad een IPv6 pilot aan het draaien, voorlopig kan je er dus even gebruik van maken ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:10
@webcare

Ik heb zelf TV via XMSnet DVB-C en dat werkt eigenlijk perfect. Het schakelen met de setupbox is zo traag dat de DVB-C oplossing voor mij veel beter is. Ik mis alleen de HD kwaliteit.
Mijn vraag is dan ook kunnen jullie het DVB-C signaal upgraden naar 720p of 1080p ipv het huidige 576i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:34:
[...]

Er is inderdaad een IPv6 pilot aan het draaien, voorlopig kan je er dus even gebruik van maken ;) -Tim
@Webcare, kan het kloppen dat de IPv6 pilot niet beschikbaar is voor XMS klanten? Ik heb zojuist even een 6RD option geconfigureerd in de DHCP client op mijn (zelfbouw) Linux router, maar ik krijg geen 6RD parameters terug.

Als het toch mogelijk is, zou ik graag mee willen doen aan deze pilot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:21:
[...]

@Webcare, kan het kloppen dat de IPv6 pilot niet beschikbaar is voor XMS klanten? Ik heb zojuist even een 6RD option geconfigureerd in de DHCP client op mijn (zelfbouw) Linux router, maar ik krijg geen 6RD parameters terug.

Als het toch mogelijk is, zou ik graag mee willen doen aan deze pilot...
Er zijn een aantal XMS klanten die op dit moment meewerken aan de IPv6 pilot, er zullen geen nieuwe klanten meer toegevoegd worden aan deze pilot. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind de nieuwe website wel strak eigenlijk. Het kopje "Storingen" is in ieder geval beter te vinden. (Alle storingen zijn opgelost...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 12-09 16:10
Onder "Digitale en analoge radio en TV" staat,
Extra’s, zoals HD-kwaliteit of extra zenderpakketten, zijn niet mogelijk bij DVB-C.
Dit is gewoon niet waar.
In een 8 MHz-kanaal, zoals overal in Europa gebruikt wordt, past een analoog televisiesignaal of een DVB-C-/EuroDOCSISsignaal met een capaciteit van 38-50 Mbit/s (afhanklijk van de gekozen modulatiemethode).

Voor een uitzending met HDTV-kwaliteit met een resolutie van 1920 bij 1080 beeldpunten is ongeveer 20 Mb/s nodig.
bron

Ziggo bied al tijden HD aan over DVB-C en eerder in dit topic is al gezegt dat ook XMS test met HD over DVB-C.
Zeg dan dat XMS het momenteel niet aanbied.

[ Voor 8% gewijzigd door My-life op 09-12-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bedoeld wordt: "...over DVB-C zijn (op dit moment nog) niet mogelijk bij XMS."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
My-life schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:02:
Onder "Digitale en analoge radio en TV" staat,

[...]

Dit is gewoon niet waar.

[...]
bron

Ziggo bied al tijden HD aan over DVB-C en eerder in dit topic is al gezegt dat ook XMS test met HD over DVB-C.
Zeg dan dat XMS het momenteel niet aanbied.
Het klopt wel wat er staat, bij XMS is HD bij DVB-C niet mogelijk en omdat de website van XMS is klopt het dus helemaal. Misschien dat ze het wat netter kunnen verwoorden, maar het is zeker geen onzin die ze verkondigen. XMS kiest er voor om geen HD aan te bieden via DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nog niet... Het komt vast wel. Over een aantal jaren is waarschijnlijk alles HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Verheug je niet teveel, bij Ziggo is het al enige tijd gratis in het basis pakket, veel upscaled reut,met name sbs 6 is bij "veel" native HD uitzendingen het beeld korrelig,terwijl het echt bij het NOB vandaan komt.
@ My-live, je bron is wat verouderd... op een signaal van 8 mhz breed passen ongeveer 6 tot 8 SD zenders, door de H.264 mpeg 4 compressie vraagt een HD uitzending ongeveer 12 mbit.
Natuurlijk KAN GHM dat technisch gezien wel op dvb-c zetten, alleen is het wel zo dat een groot deel van de mensen aan dat basis pakket best genoeg heeft en zeker als er dan ook nog HD kwaliteit op zit zullen toch een aantal abonnees er voor kiezen om gewoonweg geen digitale tv af te gaan nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 09-12-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er word niet echt gereageerd op deze vraag.
Webcare weten jullie iets meer, wanneer we dit eindelijk kunnen verwachten ?

edit> Ik vind de website er ook een beetje goedkoop uitzien.
Maar goed, dat is mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Bij ons is de beeld verhouding van Animal Planet via DVB-c niet goed. Zijn er meer mensen die dit hebbben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Luuk1983 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:11:
[...]

Het klopt wel wat er staat, bij XMS is HD bij DVB-C niet mogelijk en omdat de website van XMS is klopt het dus helemaal. Misschien dat ze het wat netter kunnen verwoorden, maar het is zeker geen onzin die ze verkondigen. XMS GHM kiest er voor om geen HD aan te bieden via DVB-C.
HD over DVB-C (en eventuele pluspakketten) kan natuurlijk technisch prima over DVB-C, alleen bied GHM dat niet aan, om diverse redenen. Het basispakket in HD zal ooit nog wel komen gezien de concurrentie, maar vanuit commercieel oogpunt wil men natuurlijk het liefst alles op IPTV, dan kan men ook upsellen door interactieve diensten en on demand enz. Gewoon een beter verdienmodel ;)

Maar op een website ga je dit soort dingen niet neerzetten, daar is het belangrijkste korte en bondige informatie. Uitwijden zorgt alleen maar voor verwarring en onnodige vragen. Als je erop zet 'op dit moment nog niet' kun je ervanuit gaan dat de helpdesk gegarandeerd extra vragen krijgt 'wanneer dan wel' enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Aangezien mensen regelmatig op Tweakers komen op zoek naar goede raad, advies en aanbevelingen wilde ik via deze weg nog even m'n complimenten geven aan het XMS huis Amersfoort (en Rekenblok uiteraard ;) ).
De afgelopen tijd ben ik daar een aantal malen binnen gelopen voor en met mn vader, mn broertje, en uiteraard voor mezelf en tot nog toe zijn de ervaringen zeer positief. Vriendelijk en degelijk advies, mensen met kennis van zaken (net als waarschijnlijk velen hier wordt ik soms zo ontzettend verdrietig van het kennisniveau van personeel in (computer)winkels en/of bij sommige helpdesken), en tot nog toe lekker vlot in de afhandeling van zaken.

Ik had nog even een persoonlijk frustratiemomentje bij de aannemer die de boel moest komen activeren (wat een lamlendige bende is dat zeg...), maar daar heeft XMS (helaas) geen enkele invloed op en dat heb ik gelukkig zelf al op kunnen lossen met wat boze telefoontjes.

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hee jongens, even een vraagje over de Amino 110. Ik heb zo'n geval een tijdje geleden op de kop getikt en deze wil ik gaan gebruiken om aan te sluiten op een beamer voor bijvoorbeeld voetbalwedstrijden. De amino heeft echter zo'n speciale aansluiting (11-pins) en ik heb alleen maar een kabel die naar SCART gaat. De meeste (oudere) beamers hebben alleen maar een S-Videoingang. Is het mogelijk om de Amino 110 via S-video aan te sluiten? Moet ik dan nog speciale kabels kopen? Nou zullen er vast wel scart naar s-video kabels zijn, maar het lijkt me in ieder geval niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:46:
Hee jongens, even een vraagje over de Amino 110. Ik heb zo'n geval een tijdje geleden op de kop getikt en deze wil ik gaan gebruiken om aan te sluiten op een beamer voor bijvoorbeeld voetbalwedstrijden. De amino heeft echter zo'n speciale aansluiting (11-pins) en ik heb alleen maar een kabel die naar SCART gaat. De meeste (oudere) beamers hebben alleen maar een S-Videoingang. Is het mogelijk om de Amino 110 via S-video aan te sluiten? Moet ik dan nog speciale kabels kopen? Nou zullen er vast wel scart naar s-video kabels zijn, maar het lijkt me in ieder geval niet echt ideaal.
Die zijn er wel... http://www.onevideo.co.uk/amino-s-vhs.html

Volgens mij maar 1,5m. Maar of XMS ze verkoopt weet ik niet.
Een vervangende kabel bestaat wel, maar dan krijg je standaard de scart denk ik... a 14,95 uit mijn hoofd. Ik had ooit die naar component... maar die heb ik met de 540 inruilactie teruggestuurd.

http://support-beta.amino...fileNum=92154&deptID=1281

De naar s-video vind ik ook nog wel intressant... Als XMS die gaat aanbieden. Misschien weet de webcare het?

[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 12-12-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij leveren alleen HDMI- en scartkabels. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

De Amino ondersteunt wel gewoon S-Video over scart. Kan je geen Scart naar S-Video plugje regelen? Die bestaan vast wel. :P

Je zou eventueel ook nog je scartkabel kunnen modden. Er is een pinout beschikbaar op internet: http://pinouts.ru/Home/aminet_1100_pinout.shtml

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Heeft je beamer geen componenten ingang? Er zijn ook kabels (ebay) in de omloop die zowel component + 2 kanaal audio + composiet uitgang hebben. Die werken prima op een 110 (zaten oorspronkelijk bij een A130)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Gisteren had ik de xmsnet website nodig om één en ander te vinden voor newsgroepen en al klikkend op de website kwam ik erachter dat de nieuwe website nog HEEL erg veel linkjes heeft die niet werken.

Ik hoop dat dit bekend is want ik kwam eerlijk gezegd meer niet werkende dan werkende linkjes tegen.

Verder natuurlijk benieuwd of er nog een kerstactie komt dit jaar en zo ja, wat dit zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer levert XMS ook een 30Mb abbo in Veenendaal?

Sinds het plaatje zichtbaar is op de website (voorheen alleen zo'n rood kruisje te zien) zag ik 'm er tussen staan. Is 10 euro per maand goedkoper dan 50Mb.

En de 100Mb optie lijkt te zijn verdwenen. Staat ook niet bij de extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ericjanvanputten schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:56:

Ik hoop dat dit bekend is want ik kwam eerlijk gezegd meer niet werkende dan werkende linkjes tegen.
Wat denk je zelf? Als bekend was dat er veel links niet werken, dan had hij heus nog niet online gegaan.

Snap ook niet waarom er ook niet eerst een spider/crawler op los gelaten word voordat hij online gaat. Nogal prutserig gedaan dan door de partij die de website verzorgt.

Overigens kan ik de doden links nog niet ontdekken, dus "veel" valt denk wel mee. Laat de jongens van webcare even weten waar ze zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door j1nx op 13-12-2011 15:37 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
is het jullie opgevallen dat in het nieuwe tv menu de optie: herhaal opnamen er nu in zit? ;)

kwam hem nu per toeval tegen toen ik mijn opname wou plannen voor NCIS.

(amino 540 :) )

Goed bezig glashart media ! :)

[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 13-12-2011 21:08 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Ja, die had ik ook zojuist ontdekt. Erg goed!
(M532)

[ Voor 8% gewijzigd door penacho op 13-12-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:06:
is het jullie opgevallen dat in het nieuwe tv menu de optie: herhaal opnamen er nu in zit? ;)

kwam hem nu per toeval tegen toen ik mijn opname wou plannen voor NCIS.

(amino 540 :) )

Goed bezig glashart media ! :)
En eindelijk de belgen standaard op HD.
Nu de Sbs zenders nog in HD in het basispakket

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jordy van e schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:45:
Heeft je beamer geen componenten ingang? Er zijn ook kabels (ebay) in de omloop die zowel component + 2 kanaal audio + composiet uitgang hebben. Die werken prima op een 110 (zaten oorspronkelijk bij een A130)
Zo'n kabel had ik ook ooit, maar terug gestuurd met inruilactie voor m540... maar die kabel kan ik nergens vinden op ebay... Heb je voorbeeldlinkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:55:
[...]

En eindelijk de belgen standaard op HD.
De belgen hebben nu ook een bitrate van 12Mbit waar dat eerst 6-8Mbit was (uitgelezen met VLC). Beide zenders zien er nu dus ook netjes strak uit zoals alle andere HD zenders :)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 13-12-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
ik222 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:43:
De belgen hebben nu ook een bitrate van 12Mbit waar dat eerst 6-8Mbit was (uitgelezen met VLC). Beide zenders zien er nu dus ook netjes strak uit zoals alle andere HD zenders :)
Confirmed, maar ik zie wel dat de resolutie van één/Canvas HD nu slechts 960x720 is, dus niet 1280x720. Zijn dit nu untouched streams zijn vanuit de VRT en zenden ze blijkbaar echt zo uit? Dat ze 720p gebruiken is nog tot daaraan toe, maar die rare breedte? Net zoiets als de BBC met hun 1440-breed 1080i. Weer eens wat anders voor de scalingroutine van je Amino :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
in een eerdere post gaf ik aan dat veel linkjes niet werkte op de xmsnet website.

dit heb ik gisteren nog een keer doorlopen en ze lijken nu wel te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 05:47
Ik heb sinds vanmorgen geen geluid op NED 1, 2 en 3 via digitale TV. Alle andere zenders doen het wel.
De Amino al opnieuw opgestart, maar nog steeds geen geluid op die zenders. Zijn er meer mensen met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landelijk storing op IPTV/DVB-C en CATV.

De leverancier heeft werkzaamheden aan hun distributie platform uitgevoerd.
Tijdens deze werkzaamheden is apparatuur die de IP Multicast streams verzorgen vervangen.
Deze werkzaamheden zouden geen impact hebben. Dit is niet gegaan zoals voorspeld, hierdoor zijn er onderbrekingen op IPTV en CATV. Op DVB-C is er naar alle waarschijnlijkheid uitval.

Dit is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Ik ben gisteren al/pas overgegaan op analoge tv van XMS, omdat Ziggo er mee stopte.
Wat een achteruitgang zeg, is het normaal dat dit er zo uitziet? 't Is net alsof m'n
bril errug vettig is. Minder detail (te hoog cotnrast?) en het lijkt alsof de kleuren opgefokt zijn.
Balen.
Oh ja, ik zag bij sommige zenders ook zo'n interferentiepatroon over het beeld, had ik eerst ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door zaadstra op 14-12-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaadstra schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:53:
Ik ben gisteren al/pas overgegaan op analoge tv van XMS, omdat Ziggo er mee stopte.
Wat een achteruitgang zeg, is het normaal dat dit er zo uitziet? 't Is net alsof m'n
bril errug vettig is. Minder detail (te hoog cotnrast?) en het lijkt alsof de kleuren opgefokt zijn.
Balen.
Oh ja, ik zag bij sommige zenders ook zo'n interferentiepatroon over het beeld, had ik eerst ook niet.
Als je een versterker ertussen hebt zitten, adviseer ik je deze ertussen uit te halen. Wij hebben heel andere frequenties. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Balen.
Analoog is inderdaad niet erg prettig voor je ogen met een scherm > 24"
Gelukkig kun je je oude Ziggo DVB-C kastje ook gewoon gebruiken met XMS ;) Dat is dan wel weer prima beeld :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:58:
[...]

Als je een versterker ertussen hebt zitten, adviseer ik je deze ertussen uit te halen. Wij hebben heel andere frequenties. - Sophie
Om aan te vullen: het signaal dat binnenkomt van XMS is vaak behoorlijk 'sterk'. Waar je bij andere aanbieders nog wel eens versterkers nodig hebt is het voor XMS soms onderhand (bij wijze van spreke) een verzwakker er tussen te zetten. Als je op het beeld een patroon van schuine strepen ziet is het signaal waarschijnlijk te 'hard', of te 'sterk'. Als er inderdaad een versterker tussen zit zou ik 'm er tussenuit halen.

En inderdaad, je Ziggo DVB-C-kastje kan je (zonder smartcard) ook gebruiken voor DVB-C van XMS.
Loveparade schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:58:
[...]

Gelukkig kun je je oude Ziggo DVB-C kastje ook gewoon gebruiken met XMS ;) Dat is dan wel weer prima beeld :D
Behalve als er, zoals nu, storing is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk1983 op 14-12-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:58:
[...]

Ik heb geen versterker en de bekabeling is niet gewijzigd, ik kon de kabel van het ziggo aansluitpunt in de meterkast zo overprikken in de glaskast. Van versterking of verzwakking neemt het contrast of de choma niet toe of af, zo komt het uit de kabel. Er is geen ruis dus het signaal is hard zat. De aanpassing met m'n huiskabel is dus wel minder vandaar de interferentie. De chroma- en scherpteprut komt bij XMS vandaan.
Op een digitale tv ziet analoog er bijna altijd beroerd uit. Op een analoge tv ziet digitaal er weer beroerd uit, het ziggokastje ligt dus te verstoffen. Dat trage zappen en die gekunstelde scherpte zonder detail vond ik maar niks. Ook met meerdere tv's en video's is het niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Het trage zappen komt o.a. door de encryptie. Aangezien het signaal van XMS niet encrypted is zap het heerlijk snel IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Probeer inderdaad de DVB-C variant eens. Je loopt nu te klagen, terwijl je de twee beste tv vormen van XMS, iptv en DVB-C, geen kans geeft. DVB-C kost je ook niets extra, iptv helaas wel. In jouw situatie zou ik zeggen zet de DVB-C op de LCD in de huiskamer en analoog op de CRT's. Je kan er eventueel ook nog wat DVB-C kastjes bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:22:
Probeer inderdaad de DVB-C variant eens. Je loopt nu te klagen, terwijl je de twee beste tv vormen van XMS, iptv en DVB-C geen kans geeft. DVB-C kost je ook niets extra, iptv helaas wel. In jouw situatie zou ik zeggen zet de DVB-C op de LCD in de huiskamer en analoog op de CRT's. Je kan er eventueel ook nog wat DVB-C kastjes bijkopen.
+1 :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:43:
[...]

De Belgen hebben ook een nieuwe aanvoer, tot voor kort werden de Belgen van DVB-T2 geplukt,nu is er een glas aanvoer, dat je nu 12 mbits uitleest is ook niet zo verwonderlijk aangezien bij een HD Amino automatisch de HD versie wordt weergegeven.
Op een 110 zie je nog steeds 6-8 (sd) .
Balen.
Ziggo is niet gestopt met analoge tv.

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 14-12-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Fiber schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:22:
Probeer inderdaad de DVB-C variant eens. Je loopt nu te klagen, terwijl je de twee beste tv vormen van XMS, iptv en DVB-C, geen kans geeft. DVB-C kost je ook niets extra, iptv helaas wel. In jouw situatie zou ik zeggen zet de DVB-C op de LCD in de huiskamer en analoog op de CRT's. Je kan er eventueel ook nog wat DVB-C kastjes bijkopen.
Ik zal het aansteken, dat had ik nog niet gedaan. Maar DVB-C kwaliteit blijft DVB-C kwaliteit, daar verandert geen encryptie niets aan. Die kastjes zijn niet echt goedkoop, en een kastje voor de video's werkt ook niet echt handig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ziggo is niet gestopt met analoge tv.
Bij mij wel! (Abbo opgezegd :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

zaadstra schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:02:
[...]
Die kastjes zijn niet echt goedkoop...
Geen idee. Die van Ziggo heb je al, dus die kost niks... Die zijn vast ook wel tweedehands te vinden. De meeste moderne tv's hebben een DVB-C tuner ingebouwd, dat kost dus ook niks. Iets minder moderne tv's hebben een CI slot waar een DVB-C insteekkaart in past, geen idee wat die kosten. Voor oudere tv's heb je een losse decoder/tuner/whatever nodig. Geen idee ook wat die kosten. Nick weet dat vast veel beter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Iets minder moderne tv's hebben een CI slot waar een DVB-C insteekkaart in past
Hier past een CAM in, de DVB-C tuner is wat anders en moet in de tv zelf zitten. Deze kan niet toegevoegd worden met een module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Humax IR Fox Z heb je voor 40 euro ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
odo966 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:32:
[...]

Confirmed, maar ik zie wel dat de resolutie van één/Canvas HD nu slechts 960x720 is, dus niet 1280x720. Zijn dit nu untouched streams zijn vanuit de VRT en zenden ze blijkbaar echt zo uit? Dat ze 720p gebruiken is nog tot daaraan toe, maar die rare breedte? Net zoiets als de BBC met hun 1440-breed 1080i. Weer eens wat anders voor de scalingroutine van je Amino :)
Wat mij erg opvalt bij het kijken naar Een/Canvas HD is dat de conversie van 720p naar 1080i op de Amino 130 aanzienlijk slechter is als op de Amino M540. Op de 130 is het beeld niet gewoon niet vloeiend, net alsof er een paar frames missen. Op de 540 ziet het er wel vloeiend uit.

[ Voor 1% gewijzigd door ari3 op 14-12-2011 21:37 . Reden: spelling/zinsopbouw/leesbaarheid ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

ari3 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:02:
[...]

Wat mij erg opviel bij het bekijken van Een/Canvas HD is dat de conversie van 720p naar 1080i op de Amino 130 er aanzienlijk slechter is als op de Amino M540. Op de 130 is beeld niet gewoon niet vloeiend, net alsof er een paar frames missen. Op de 540 ziet het er wel vloeiend uit.
Dat viel mij ook al op. Ik verwacht dat de Amino's een of andere pulldown incorrect toepassen. Wellicht is dit handig om dit eens aan te kaarten bij glashart media.

Ook op een M532 is de playback wat schokkerig. Zelfs als die op 720p is ingesteld, lijkt het.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
Format                           : MPEG-TS
File size                        : 32.2 MiB
Duration                         : 22s 779ms
Start time                       : UTC 2011-12-14 16:41:40
End time                         : UTC 2011-12-14 16:41:55
Overall bit rate                 : 11.8 Mbps

Video
ID                               : 232 (0xE8)
Menu ID                          : 1 (0x1)
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format version                   : Version 2
Format profile                   : High@L4.0
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 6 frames
Format settings, GOP             : M=4, N=32
Codec ID                         : 27
Duration                         : 1s 300ms
Bit rate                         : 10.9 Mbps
Width                            : 960 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 50.000 fps
Color space                      : YUV
Chroma subsampling               : 4:2:0
Bit depth                        : 8 bits
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.316
Stream size                      : 1.69 MiB (5%)
Color primaries                  : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
Transfer characteristics         : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients              : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177

Audio
ID                               : 1232 (0x4D0)
Format                           : MPEG Audio
Format version                   : Version 1
Format profile                   : Layer 2
Codec ID                         : 3
Duration                         : 48ms
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 256 Kbps
Channel(s)                       : 2 channels
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Compression mode                 : Lossy
Delay relative to video          : -691ms
Stream size                      : 1.50 KiB (0%)
Language                         : English

Text
ID                               : 273 (0x111)-100
Format                           : Teletext

Menu
ID                               : 101 (0x65)
Duration                         : 22s 779ms
List                             : 232 (0xE8) (AVC) / 273 (0x111) () / 1232 (0x4D0) (MPEG Audio, English)
Language                         :  /  / English
Service name                     : Ketnet/Canvas HD+
Service type                     : digital television
Maximum bit rate                 : 216000000

Raaaare stream. Wel torenhoge bitrate voor die resolutie zeg. 960x720p50 is het zelf. Wel lekker sport kijken. :9

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hmmm...

Ik krijg een brief of ik met de inruilactie nog de m130 wil terug sturen.

Maar met eronder: Als u toch heeft terug gestuurd, mail dan u gegevens naar ons...
Zijn ze soms de gegevens kwijt?

Ik hoop dat dat goed gaat, want ik had er niks meer van gehoord, dus ging er vanuit dat het goed gegaan was na al die maanden, en heb verder geen bewijs meer van opsturing... beetje laat...

Ik hoop dat dit goed gaat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zaadstra schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:02:
[...]

Ik zal het aansteken, dat had ik nog niet gedaan. Maar DVB-C kwaliteit blijft DVB-C kwaliteit, daar verandert geen encryptie niets aan. Die kastjes zijn niet echt goedkoop, en een kastje voor de video's werkt ook niet echt handig ...
Dvb-C kwaliteit is gelijk aan iptv kwaliteit en dus ook aan glasvezel kwaliteit.
Er bestaat geen "digitale kwaliteit" .
Je kan een SD zender digitaal uitzenden met 1 mbits p seconde,maar dat kan je geen kwaliteit noemen.
Dat GHM ervoor gekozen heeft om geen HD weer te geven via dvb-c is haar eigen keuze maar een zender,gecodeerd of niet is via glasvezel net zo goed als via dvb-c, een kastje voor de video hoeft niet,want je hebt net als voor glas gewoon pvr's waarmee je prima kan opnemen.
DVB-C "beeld" is gelijk aan dat via glasvezel tenzij de provider zelf gaat zitten klooien.
IPTV neemt minder bandbreedte in, maar kan net zo goed in dezelfde kwaliteit via glas bekeken worden.
Het medium maakt niet uit, en een DVB-C kastje heb je via marktplaats al voor minder dan 2 tientjes.
Een video neemt nog eens met nog minder beeldlijnen op, dus om nou via een video met een HD scherm opnames te bekijken en ook nog kwaliteit te verwachten is niet echt verschrikkelijk slim,ongeacht welk medium je gebruikt.
U had zich beter eerst goed kunnen laten voorlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Mau_Maus schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:02:
Hier ook. Ik heb het verzendbewijs gelukkig nog wel. Wel vreemd dat ze er een aantal missen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij ging het dacht ik goed, mijn adres was gelinkt met het serienummer volgens iemand bij Xms ;)
Het bewijsje zou ik moeten opgraven, da's idd al weer maanden geleden gebeurd.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Fiber schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:25:
[...]

Geen idee. Die van Ziggo heb je al, dus die kost niks... Die zijn vast ook wel tweedehands te vinden. De meeste moderne tv's hebben een DVB-C tuner ingebouwd, dat kost dus ook niks. Iets minder moderne tv's hebben een CI slot waar een DVB-C insteekkaart in past, geen idee wat die kosten. Voor oudere tv's heb je een losse decoder/tuner/whatever nodig. Geen idee ook wat die kosten. Nick weet dat vast veel beter... ;)
De humax IR fox is 49 euro in de detail handel, Ziggo verkoopt zelf geen SD decoders meer.
De Samsung SMT-C1140 kost 52 euro nieuw.
Tweedehands zijn ze in zeer ruime mate te koop vanaf 15 euro op marktplaats (veel mensen gaan over op de CI+ kaart variant).
De CI+ insteek kaart ( die je dus voor XMS NIET nodig hebt ) voor dvb-c toestellen met ci+ is verkrijgbaar vanaf 49 euro zonder smartcard ( maar nogmaals,die heb je niet nodig ) een dvb-c toestel is voldoende.
Let er ook op dat veel DVB-T televisies ondanks dat deze niet zo zijn verkocht, ook stiekum over een dvb-C tuner bezitten die door het invoeren van een ander landnummer (taal wel nederlands houden) opeens werkt, google ff of jouw tv dat ook kan.
Mijn Sharp DVB-T bleek ook opeens een DVB-C te hebben nadat het land op zweden werd gezet.

De onderstaande decoders en pvr's zijn alle geschikt voor XMS.
(sommigen niet meer nieuw maar wel tweedehands te koop)

Digi1 STB-85 ir
Humax IR-Fox- DVB-C
Humax IRHD 5000-C
Humax IHDR 5050-C
Humax IRHD 5100C
Humax IHDR 5200C
Humax iPCR-9200C PVR-ontvanger
Homecast HD decoder Colorado
Homecast Montana
Nokia decoder Mediamaster 119c
Panasonic TU-DC40RD
Philips DCR2020/03
Samsung DCB-9401R
Samsung DCB-H360 ( type B )
Samsung DCB-H380
Samsung DCB-270R
Samsung DCB-P850R
Samsung HD PVR SMT-C7140
Siemens Gigaset M750 C IR

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 15-12-2011 09:15 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 15 december 2011 @ 01:13:
Bij mij ging het dacht ik goed, mijn adres was gelinkt met het serienummer volgens iemand bij Xms ;)
Het bewijsje zou ik moeten opgraven, da's idd al weer maanden geleden gebeurd.
Naja ze kunnen bij XMS wel zien dat het specifieke apparaat (mac-adres, wat op klant staat) nog gebruikt wordt of niet. Bij mij zullen ze zien dat de 130 de dag naar verzending van de m540 nooit meeer gebruikt is...

Maja ik ga maar uit van het goede en dat ze kunnen zien dat ze mijne binnen hebben... Maar heb nog niks gehoord op mijn mail, dus even afwachten in mijn geval.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mau_Maus schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:24:
[...]

Naja ze kunnen bij XMS wel zien dat het specifieke apparaat (mac-adres, wat op klant staat) nog gebruikt wordt of niet. Bij mij zullen ze zien dat de 130 de dag naar verzending van de m540 nooit meeer gebruikt is...
Volgens mij staat je MAC niet hard gelinked hoor. Het is je modem die gelinked staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 02:17
Mau_Maus schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:02:
Hmmm...

Maar met eronder: Als u toch heeft terug gestuurd, mail dan u gegevens naar ons...
Zijn ze soms de gegevens kwijt?

Ik hoop dat dat goed gaat, want ik had er niks meer van gehoord, dus ging er vanuit dat het goed gegaan was na al die maanden, en heb verder geen bewijs meer van opsturing... beetje laat...

Ik hoop dat dit goed gaat :|
Zelfde verhaal hier, ik heb de 130M destijds ook meteen teruggestuurd.. En nu beweert XMS na ruim 3 maanden dat ze nog niks ontvangen hebben.. Jammer voor ze, maar ik ga dus echt geen 199 euro betalen voor iets wat ik niet meer heb.. 50 euro krijgen ze voor de omruil, zoals afgesproken..
Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.