Ik ben geen Nikon man, dus daar kan ik je weinig over vertellen.mackie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:02:
Ben nu enige tijd aan het kijken naar een nieuwe betere camera (nu een Canon Ixus 750) vanwege de geboorte van ons 1ste kindje hopelijk juli dit jaar. Ik wilde eerst gaan voor een MILC maar schrok nog van de prijs/kwaliteit verhouding. Heb daarom toch besloten om voor een dSLR te gaan maar twijfel nog of ik er juist aan doe als non dSLR gebruiker.
Wat is je beschikbare budget?
Om en na bij €500,- (iets meer mag, mits onderbouwd)
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
Nee, wil wel graag in de toekomst bij één methode/format blijven in verband met investeringen
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
Ja, het vastleggen van ons kindje van nu tot aan het verlaten van het huisDit wel in alle omgevingen (binnen, buiten, vakantie, landschap, zwemles, enz.)
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
Nee, wel een pré als het full-hd is...
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
Nee
Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Goede sensor en hoge resolutie voor posterformaat. Point en shoot (automatisch) goed voor moeders de vrouw.....
Gewenst bereik? (zie ook het kopje Kitlenzen)
Zoveel mogelijk, van dichtbij tot ver af. Wil dit vooral oplossen door verwisselbare lenzen, uitbreiden naarmate jaren (en dus beschikbaar budget) voorderen...
Nou heb ik zelf wel een beetje research gedaan en heb mijn oog laten vallen op de Nikon D3200, pricewatch: Nikon D3200 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart, is dat een goede keuze voor bovenstaande antwoorden? Moet ik dat nu al aanvullen met flitser/lenzen?
Wel weet ik dat als je tweedehands wat leuke lenzen wil gaan kopen in de toekomst, je beter bij Canon terecht kan. Meer aanbod...
Nu heb je bijvoorbeeld de pricewatch: Canon EOS 600D + EF-S 18-55mm IS II Zwart
Maar ik zou dan toch gaan voor 100 euro meer:
pricewatch: Canon EOS 650D + EF-S 18-55mm IS II Zwart
Dan doe je er een tweedehands Canon 50mm 1.8 bij, kost je 50 euro... Nadeel van de lens is dat hij helemaal plastic is, maar voor portretten is het een ideale lens en lekker lichtsterk. Kun je je geen beul aan vallen en zo wel ben je hem zo weer voor hetzelfde bedrag kwijt...
[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 08-01-2013 13:37 ]