Post mag wel.
Mijn exuses voor het plaatsen.
[ Voor 88% gewijzigd door Marc_87 op 03-06-2012 01:29 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Marc_87 op 03-06-2012 01:29 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat is op zich wel de beste aanpak. Je loopt vanzelf tegen de beperkingen op (of niet...) en dat is het juiste moment om te gaan upgraden en/of uitbreiden.Thinlanet schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:20:
[...] Lens-vereisten zijn bij mij nog volledig onbekend. Ik was van plan me met de kitlens me wat beter te orienteren...
Nou, ik zou voordat je een camera body kiest dan ook vooral even kijken naar wat voor lens je wél nodig hebt en wat deze kost voor de camera's die je overweegt. Stel dat je die nou net niet kan krijgen voor een Canon terwijl je een half jaartje met de kitlens hebt rondgelopen, dan kan je alsnog een nieuwe body kopen.Thinlanet schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:20:
Dank je voor je reactie. Het wereldje van de dSLR's is nog wat nieuw voor me. Mijn jaarlijkse circuit bezoeken zou ik graag eens wat beter op de plaat willen vastleggen, dan met m'n pocket-size camera. Lens-vereisten zijn bij mij nog volledig onbekend. Ik was van plan me met de kitlens me wat beter te orienteren.
Met het verschil van 300 euro tussen beide modellen in het achterhoofd, zijn er wellicht 'betere' deals die in deze prijsklasse vallen?
't Ding is net een paar weken uit...Thinlanet schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:48:
Ga ik morgen doen!
Zijn er meer mensen in deze thread die een D3200 overwegen of overwogen hebben?
YupsThinlanet schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:48:
Ga ik morgen doen!
Zijn er meer mensen in deze thread die een D3200 overwegen of overwogen hebben?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
DUGG
Zijn redelijk gelijkwaardig vind ik. Gewoon op je gevoel af gaan. Of op de lenzen voorraad van je familie en vrienden.Thinlanet schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:05:
Vandaag een EOS 600D in m'n handen gehad. Nu begin ik toch wel weer een beetje te twijfelen...
Qua specs en werkelijke gebruiksperformance liggen de 600D en 5100D dicht bij elkaar.... aldus enkele reviews. Gister helaas niet de 600D in m'n handen gehad, zodat ik deze beter kon vergelijken met de 5100D qua feel.
Je kan in dat rijtje ook de pricewatch: Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM overwegen. Ze zijn alledrie best heel aardig, maar de beste in die categorie is de veel duurdere pricewatch: Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USMMach schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:10:
[...]
Iemand tips of eventueel suggesties voor andere lens ?
[ Voor 44% gewijzigd door Fiber op 09-06-2012 21:44 ]
[ Voor 43% gewijzigd door jesper86 op 10-06-2012 10:59 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Guumuus op 11-06-2012 08:52 ]
The number one enemy of progress is question
Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS
Scaptic schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:14:
Wat was de reden om voor een DSLR te gaan? Als dit wat vanwege de betere fotokwaliteit of lichtsterkte zou ik niet voor een dergelijke superzoom gaan.
Een groot zoombereik bij een DSLR gaat ten koste van de andere lenseigenschappen; twee (of meer) losse lenzen zullen technisch beter zijn. Dit betekend dan wel wisselen.
Een budget van €300 zal wel erg krap gaan worden voor een tweetal lenzen.
Wat versta je trouwens onder “behoorlijk wat zoom “? In de praktijk kan 200mm misschien wat tegen vallen.
Dank voor de uitgebreide antwoorden.henkie196 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:28:
Zoals Scaptic al stelt, als het je te doen is om de betere fotokwaliteit, kan het gebeuren dat je toch iets teleurgesteld gaat worden als je er een 18-200 op gaat zetten, zeker als je wat verder in zoomt. Het zou al wat beter moeten zijn met een 18-55 & 55-200 combinatie. Als je graag wat betere ISO prestaties en kleine scherptediepte wilt, dan is een dSLR inderdaad een goede keuze. (Alhoewel je voor een kleine scherptediepte misschien toch een wat lichtsterkere lens wilt.) Anders kun je misschien toch net zo goed gaan voor een compactje - is goedkoper en makkelijker mee te nemen.
18-200 komt overeen met ~11x zoom. Als dit voldoende was op een compact, zal dat met een dSLR ook wel volstaan.
Of je snel naar een zoomlens grijpt, hangt af van hoe je graag fotografeert, wat je graag fotografeert en van de omgeving. In Noorwegen had ik mijn 70-200 misschien iets van 40% van de tijd op de camera zitten, omdat het landschap zich erg leent voor landschapsfoto's met een telelens. Aan de andere kant had ik de vakantie daarvoor naar Rusland 90% van de tijd mijn 17-50 erop zitten, omdat het landschap zich daar niet zo zeer voor telelenzen leende. Voor de grote (roof)vogels daar was de 70-200 dan wel weer erg fijn (maar wat aan de korte kant, helaas).
DUGG
Nee, meer significante verschillen zijn er niet...Mach schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:42:
Is er, behalve het draaibare LCD-scherm en ondersteuning voor externe flits, nog een goede reden om voor de EOS 600D te kiezen in plaats van de 550D ?
Prijsverschil tussen body's, zou ik bij technische gelijkwaardigheid liever aan een objectief besteden :-)
Ok, thx!Fiber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:05:
[...]
Nee, meer significante verschillen zijn er niet...
DUGG
[ Voor 20% gewijzigd door Jay-7AC op 12-06-2012 13:20 ]
Is niet hetzelfde. De Sony Nex heeft een veel grotere sensor en dus veel meer fotografische mogelijkheden. De Nikon 1 is wel lekker klein en snel.
En dus is eigenlijk elke dSLR goed genoeg en elke ILC met een sensorgrootte van minimaal (Micro) Four Thirds.[...]
Doelen zijn: Vakantie, landschap/natuur.
Waarom snel? Natuur/omgevingen/architectuur en ook de meeste mensen lopen niet weg of zo.[...]
Ik wil een handzame camera's waarmee ik snel (achter elkaar) foto's kan schieten. Ik wil er voornamelijk natuur/omgevingen/architectuur mee fotograferen, maar ook mensen. En het geen wat ik wil fotograferen het liefst mogelijk met 1 lens en anders 2.
Gaat prima voor basic bewerkingen. Echt bewerken doe je nog steeds veel beter op de computer.[...]
Ik heb nog een andere vraagje, is er iemand bekend met foto's bewerken op de ipad? Ik wil namelijk (mits nodig) mijn geschoten foto's bewerken op de ipad. Lekker makkelijk, mobiel enz.
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door jesper86 op 12-06-2012 15:49 ]
Ik heb zojuist bij de saturn gekeken naar de 3 modelen(Nikon 3100/3200/5100) waar mijn interesse naar uitgaat.Fiber schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:22:
Vergeleken met een compact ...... wel een stuk lastiger.
Bovenstaande is ook deel als reactie op jou comment. En je hebt groot gelijk dat het zich moet uitwijzen in de praktijk en dat weet ik ook. Maar het was voor mij even een visualisatie op papier zetten zodat jullie een indruk kunnen krijgen over hoe ik mijzelf als gebruiker zien/ wil zien. En natuurlijk zitten er denkfouten in, vergeef hiervoor, maar ik zet pas net de eerste stappen in deze wereld.jesper86 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:41:
Sjonge, een hoop plannen heb je ........ te kunnen experimenteren.
Verwijderd
Volgens mij hou je bij een systeemcamera je linkerhand standaard onder het objectief, dus onder de camera als je een korte lens gebruikt. Aan de andere kant hoor je de camera's die je noemt ook wel met 1 hand vast te kunnen houden, zeker met een kitlens.Jay-7AC schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:18:
Het plaatsen van mijn linkerhand had ik moeite mee, omdat ik gewend ben mijn linker hand links op het toestel te plaatsen. Is hier een soort van verlengstuk voor in de voor van grip of dergelijke of stel ik nu een gekke vraag?
Met de D3200 dus niet, want die is net een week uit en daar betaal je een aanzienlijke meerprijs voor.Jay-7AC schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:18:
Ik heb zojuist bij de saturn gekeken naar de 3 modelen(Nikon 3100/3200/5100) .... Al met al, klopt het als ik zeg dat als ik 1 van deze 3 kies een goede prijs-kwaliteit verhouding camera heb en mooi instap model dSLR camera?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat de D3200 beter is dan de D3100, is ongetwijfeld waar. Maar is het verschil meer dan 200 euro waard?nero355 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:17:
IMHO is de D3200 veel beter dan de D3100 en D5100 : Pas bij de D7000 wordt het spannend
Maar het is wel wat "vroeg" om de D3200 te kopen inderdaad...
[ Voor 0% gewijzigd door Dzine op 14-06-2012 21:39 . Reden: D5100 ipv D6100 :) ]
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Sensor grootte en lenzenaanbod is wel de belangrijkste reden om een ILC of dSLR te kopen. Anders kun je m.i. net zo goed een goede compact kopen. Die Nikon1 is best leuk, maar wel beperkt. Spelen met DoF is er door de kleine sensor al nauwelijks bij. Hij is wel lekker snel en de rest van de pluspunten die jij noemt kloppen ook, maar het is de vraag of dat genoeg is. De Nikon marketing machine is overigens wel lekker bezig.jesper86 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:54:
De Nikon 1 is juist leuk voor iemand die niet wil vechten met instellingen, maarja niet veel lenzen op het moment. Wel hèèl erg kleine kit lenzen! De meeste reviews kunnen gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is en schrijven de camera gelijk af op de sensorgrootte en hun eigen wensen, maar prestaties zijn helemaal niet slecht kwa foto, autofocus, en mooi sterke kleur/contrast allemaal automatisch.
Echter zijn er inderdaad nog veel meer bomen in het bos
[ Voor 17% gewijzigd door Dzine op 14-06-2012 22:38 ]
Een goede flits kan heel veel aan een foto toevoegenAdmiral Freebee schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:18:
Sowieso gebruik je een flitser meer niet dan wel. Ik zou hem niet erg missen denk ik.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Dat klopt zeker. Maar dan zit ik zelf niet te denken aan die dingen die standaard meegeleverd worden met camera's of er al standaard opzitten. De flitser op mijn E-PL1 gebruik ik echt nooit ondanks dat je hem wel in kan stellen op 1/4 en dergelijke.nero355 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:42:
[...]
Een goede flits kan heel veel aan een foto toevoegen
Mijn keuze is gemaakt, ik ga voor de D5100. Aangezien deze, volgens reviews, beter is dan de D3100 en hij binnen mijn budget valt. Ik begin met één enkele lens, de 18-55 VR. En vervolgens ga ik me verdiepen in het fotograferen en dan zie ik wel wat de camera mij te bieden heeft en wat ik mis.Fiber schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:35:
Je bedoelt de 55-200 VR denk ik. Voor allemaal is wel wat te zeggen. Ik zou gewoon beginnen met de goedkoopste kitlens (18-55 VR) en dan later upgraden en/of uitbreiden. Dan kun je dat namelijk veel gerichter doen omdat je dan weet in welke richting je het meeste mist.
Neemt niet weg dat de 18-105 VR ook erg leuk is en een tikje beter is dan de 18-55 VR, maar dus ook duurder.
De 35/1.8 is altijd leuk om erbij te hebben. Dat geldt in mindere mate ook voor de 55-200 VR, maar dat is een iets grotere gok. Niet iedereen houdt van tele. Sommige mensen worden veel blijer van bijvoorbeeld een 12-24 erbij, of een macrolens, etc.
Lijkt me een goed plan!Jay-7AC schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:56:
[...]
Mijn keuze is gemaakt, ik ga voor de D5100. Aangezien deze, volgens reviews, beter is dan de D3100 en hij binnen mijn budget valt. Ik begin met één enkele lens, de 18-55 VR. En vervolgens ga ik me verdiepen in het fotograferen en dan zie ik wel wat de camera mij te bieden heeft en wat ik mis...
Verwijderd
Dat is een mooi klein lensje idd. Voor hetzelfde systeem is er ook een iets grotere 7-14mm beschikbaar van Panasonic. De 14 mm pancake van Panasonic is overigens heel mooi klein, en ook niet al te duur. Zelf heb ik de 12mm Olympus waarover ik zeer goed te spreken ben. (kost wel wat). Heb je een Olympus 14-42mm kitlens dan zou je er de Wide Converter WCON-P01 op kunnen zetten die van die 14mm dan 11mm maakt.jesper86 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:24:
Als je klein wil blijven is er voor Micro Four Thirds een hele mooie 9-18mm van olympus (18-36mm equivalent).
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Verwijderd
In de pricewatch staat de NEX voor zo'n 560,- Voor zo'n camera een mooie prijs, zonder meer. Voor om en nabij die prijs zijn overigens ook wel andere aantrekkelijke modellen te verkrijgen zoals de nieuwe D3200 of voor een stuk minder de E-PL3 of E-P3 zonder lens.contrast schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:04:
Bedankt voor het advies tot zover. Een 16mm lens kan ik altijd nog erbij kopen inderdaad. Morgen of overmorgen ga ik even naar de winkel om er naar te kijken. Wat ik zo lees en zie zit de NEX 5N in de topklasse in deze prijsklasse. (correct me if i'm wrong). Meer tips altijd welkom.
Verwijderd
Als je dat croppen van belang vindt, is de D3200 eigenlijk je enige keuze. Een stap van 10MP naar 16MP zet geen zoden aan de dijk. Maar inderdaad, de D3200 biedt niet dezelfde 'feel' als je D80.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:12:
Ik zoek een nieuwe body, ter vervanging van mn D80.
Wat is je beschikbare budget? 500-600, zit nog wel wat flexibiliteit in.
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke? Ja, een rijtje: 18-200VR, 70-300VR, 50mm 1.8, 35-70 AF.
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
Vakanties ja, maar dan vaak safari's. Dus vogels en andere beesten, vaak van veraf. En landschappen :-)
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)? Nee.
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak? Ook niet, verwacht niet daar heel veel gebruik van te maken.
Zoals gezegd heb ik nu een D80, en die bevalt op zich goed. Wat ik zoek is een camera met dezelfde 'feel', maar waar ik met hogere resolutie op kan schieten zodat ik wat meer ruimte heb om te croppen. Maar, dan moet 't wel een goede sensor zijn; alleen megapixels zegt niet zoveel natuurlijk. Handig aan de D80 vind ik dat ik vanalles via knoppen in kan stellen, en dus niet via het menu iets hoef te doen.
Zit te denken aan de pricewatch: Nikon D3200. Dan kan ik de AF functie van mn 35-70 lens niet meer gebruiken, helaas, maar volgens mij is er geen camera in mn budget waarbij ik dat wel kan.
Tips & advies welkom :-)
[ Voor 14% gewijzigd door Dzine op 18-06-2012 22:00 ]
Je hebt gelijk, naarmate je meer lenzen hebt dan ben je wel 'gebonden' aan een bepaald systeem.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:55:
[...]
In de pricewatch staat de NEX voor zo'n 560,- Voor zo'n camera een mooie prijs, zonder meer. Voor om en nabij die prijs zijn overigens ook wel andere aantrekkelijke modellen te verkrijgen zoals de nieuwe D3200 of voor een stuk minder de E-PL3 of E-P3 zonder lens.
Elk systeem is een compromis en het is aan jou om te bepalen wat bij jou het beste past. Bedenk wel dat je niet enkel een camera koopt. Je koopt een systeem waarbij je de komende jaren blijft.
Je hebt zeker een goede deal. Ik ben vandaag bij de Mediamarkt in Arnhem geweest, daar was die voor €527,- te verkrijgen. Ik heb er even mee gespeeld en het leek erop dat hij er moeite mee had om scherp te stellen van objecten die erg dichtbij staan. Dit zal vast komen omdat iedereen met die instellingen heeft lopen spelen. Hoe bevalt jou deze camera tot nu toe?Dzine schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:46:
Het is voor mij de Nex-5N geworden. Bij de Media Markt bij Amsterdam Arena was hij door de camera deal slechts 515,- euro, dus mooi binnen budget. Daar gaat volgens mij nog 50 euro cashback overheen van Sony
Dat komt op 465 voor een toestel wat gisteren nog bij de meeste shops 599 was![]()
Ik ging eigenlijk v de Olympus E-PL3, maar die hadden ze niet
Verwijderd
Op verschillende fora/reviews lees ik dat 16MP voor een DX sensor al bijna over the top is. De lens die je voor je camera zet moet nog wel genoeg resolutie kunnen leveren zodat al die MP's ook echt worden benut.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:06:
Thanks voor alle reacties.
D90 bied me weinig meerwaarde, 2mp meer schiet niet zo op.
Die D7000 is inderdaad ook wel interessant. Moet ik nog wel even aan m'n spaarpot rammelen, maar dan kan ik ook m'n 35-70 volledig blijven gebruiken :-) Aan de andere kant wint 24mp het van 16. Zit er niet toevallig een camera aan te komen die een body als d80/90/7000 heeft maar dan met 24mp? :-P
Vanmiddag even kijken of ik een D3200 en D7000 naast elkaar kan houden. Ik houd jullie op de hoogte.
Verwijderd
Hmm, dat is nog wel een overweging. Ik heb nuMartijnA3 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:27:
[...]
Op verschillende fora/reviews lees ik dat 16MP voor een DX sensor al bijna over the top is. De lens die je voor je camera zet moet nog wel genoeg resolutie kunnen leveren zodat al die MP's ook echt worden benut.
Kijk eens naar de crops hier: http://www.dpreview.com/previews/nikond3200/6Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:08:
[...]
Ik heb nu een paar foto's gemaakt (vogels bv) waar na croppen niet zoveel resolutie meer van overbleef. En dan kan je of een langere telelens regelen, of meer megapixels. Had ik bedacht
[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 19-06-2012 12:46 ]
Waar vind je een D7000 incl 18-105 voor dat geld?Trishul schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:09:
Ik heb sterk de indruk dat de D7000 een betere keuze is aangezien m'n vader de instelmogelijkheden op de D90 erg fijn vond. In eerste instantie is hij een beginner, maar wel een beginner die enorm snel leert en al snel veranderd in een poweruser.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 19-06-2012 20:44 ]
Dat zou ik ook graag willen weten, Goedkoopste wat ik nu in de Pricewatch zie is 999,- bij de Mediamarkt online shop (En dat is al met aftrek van de Fotomania korting.) (€849,- voor Body Only.)MartijnA3 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:49:
[...]
Waar vind je een D7000 incl 18-105 voor dat geld?
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
De 600D heeft ook nog een draadloze flitscommander modus, dat heeft de 550D ook niet. Verder zijn de verschillen zeer klein.Obiter dictum schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:53:
Snel vraagje; begrijp ik goed dat het enige verschil tussen de EOS 550D en de 600D het kantelbare LCD is? Verder identiek? Ik wou namelijk gaan voor de 600D, maar voor 500 heb je nu de 550D bij de Mediamarkt incl. 18-55 én 75-300 lenzen... Dan is de keuze snel gemaakt wat mij betreft!
En de 550D heeft nog een nabijheidssensor zag ik, de 600D helaas niet meer... Dat de 75-300 ongestabiliseerd is, is dan wel weer jammer nieuws maar toch, voor 500 euro kan je het haast niet laten liggen en is de telelens toch een erg leuk extratje...Metten schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:04:
De 600D heeft ook nog een draadloze flitscommander modus, dat heeft de 550D ook niet. Verder zijn de verschillen zeer klein.
Overigens moet je je van de ongestabiliseerde 75-300 niet teveel voorstellen, de 55-250IS is veel beter.
[ Voor 18% gewijzigd door Obiter dictum op 20-06-2012 17:25 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
_Rene_ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:43:
@Frank; Ik heb zelf een 60D, en alleen al om de feel en grootte van de camera koop ik nooit meer (ach.. wat is nooit...) een kleine camera. Als je het touchscreen een leuke gimmick vindt moet je natuurlijk voor de 650D gaan. De 60D heeft wat meer aparte knoppen en volgens mij een helderdere en grotere viewfinder. Voor de rest zijn ze bijna identiek beide meer dan prima camera's. Ooh ja, de accu van de 60D is een stuk beter.
Dank beiden voor de reactie en de link!Ventieldopje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:55:
Snapsort linkje: http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-650D-vs-Canon_EOS_60D
De body van de 60D is een stuk groter, fijner om vast te houden over het algemeen, helderdere en grotere zoeker en de accu gaat inderdaad veel langer mee.
De 650D is wel weer een nieuwere generatie body dan de 60D en heeft de nieuwe Digic V processor aan boord welke betere ISO prestaties weet te behalen en bovendien zitten er wat nieuwe gimmicks in als in-camera HDR en een touchscreen. Verder is hij lichter en kleiner en heeft hij continue autofocus tijdens het filmen (zeker leuk icm. de nieuwe STM lenzen) maar het wachten is op goeie reviews over wat de prestaties echt zijn.
Dat zal geen wereld van verschil zijn aangezien ze delfde sensor lijken te gebruiken als in de 600D en 60D.Ventieldopje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:55:
De 650D is wel weer een nieuwere generatie body dan de 60D en heeft de nieuwe Digic V processor aan boord welke betere ISO prestaties weet te behalen [...]
Dat beetje extra geld voor een 600D is helemaal zo gek nog niet eerlijk gezegd : Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een draaibaar schermpje mis op mijn 7D en een 60D heel wenselijk was (ja de 60D ja, vind ik een leuk dingFiber schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:02:
Lekker voor de 550D gaan en de rest van je geld bewaren voor lenzen, flitser, etc. Media markt heeft de week wel strakke aanbiedingen, btw...
Heb zelf gister een Nikon D5100 gehaald, ook met draaischerm. Een erg fijn toestel, ook zeker het overwegen waard!nero355 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:08:
[...]
Dat beetje extra geld voor een 600D is helemaal zo gek nog niet eerlijk gezegd : Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een draaibaar schermpje mis op mijn 7D en een 60D heel wenselijk was (ja de 60D ja, vind ik een leuk ding) dus het is wel iets om over na te denken !!
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door jesper86 op 27-06-2012 16:35 ]
Mijn tip voor jou: leer filmen met manual focus. Vooral bij interviews is het een heel stuk veiliger dan hopen dat de AF zijn werk goed doet. En met jou budget kun je misschien kijken naar de Canon EOS 550D. Heb hem zelf en hij heeft geweldige beeldkwaliteit, 720/50, 1080/25, veel lenzen beschikbaar (voor niet veel geld) en de mogelijkheid voor een externe mic. Volgens mij zit hij zo rond de 500 euro inc kitlensVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:06:
Wat is je beschikbare budget? Het liefst tot de 500 euro.
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke? Nee
Koop je de camera met een specifiek doel? Ja voor video, zoals interviews en het filmen van mensen.
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk? Ja dat is voor mij het belangrijkste, graag ook een camera met externe microfoon aansluiting.
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak? Ik wil alles automatisch kunnen doen
Overige wensen aan de camera : Alleen een externe microfoon aansluiting en een filmfunctie vanaf 720p.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq