De vraag die je jezelf moet stellen... Op welk fomaat ga je printen?
Als je een bushokje gaat bekleden is 24MP best nuttig...
Voor een 10x15 plaat in een fotoboek heb je aan 3MP voldoende...
Enerzijds snap ik zijn commentaar, omdat het een intap camera is, lijken ze meer aan de marketing toe geven (meer is beter nonsens), dan de daadwerkelijke pixeldichtheid bijvoorbeeld.
In de praktijk kun je door zo veel pixels op hetzelfde formaat sensor best mindere kwaliteit uit je sensor halen.
Kan zeg ik, ik zeg niet dat het per definitie op dit model van toepassing is...
Ik snap zijn commentaar erop best. Tot nu toe was de DSLR markt redelijk vrij van de marketingkreten, omdat het voorbehouden was voor mensen die echt meer met fotografie willen en ook in de techniek duiken.
Canon en Nikon gingen dan ook niet mee met de hele heisa van meer MP is beter.
Dat lijkt nu iets gekeerd. Gaat de fabrikant dan voor verkoopaantallen of voor kwaliteit?
De markt begint te verschuiven. De compacttoestellen waren altijd van het kaliber: Meer megapixels betekent scherpere en mooiere foto's, want laten we wel wezen, dat is wat de consument gelooft.
We zien het bij mobieltjes ook... Meer is beter en hoppa een mobieltje met 8MP is geboren. Kwaliteit van de foto's zijn tegelijkertijd zwaar onder de maat.
Die compact markt lijkt een beetje te gaan verschuiven naar de intap DSLR's. Meer en meer mensen willen een DSLR. Hoe haal je de grote meute over om voor jou te kiezen!? MArketing termen en mensen laten geloven dat meer MP inderdaad beter is.
Helaas komt het de kwaliteit niet altijd ten goede...