gekke-gerrit schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:19:
[...]
Voor huis tuin en keukenfotografie is hij echt zeer geschikt. ook voor je vakantie kiekjes. lekker op de automatische piloot foto's maken en je maakt mooie foto's (de camera iig) wanneer je handmatig fotograferen onder de knie hebt wordt het interessant om naar een upgrade te kijken. vaak praat je dan over een jaar of 1 a 2 dat je graag een nieuwe wilt. (d5300, d7200, de modellen die nog niet uit zijn)
ik zelf heb ook een d3100 (shuttercount 22.000) . ga zeer spoedig upgraden naar de d7100
ik heb heel veel geleerd van de d3100 en veel leuke foto's gemaakt

Dat is in eerste instantie waar ik hem wel voor ga gebruiken ja. Vakantie kiekjes en kiekjes van de kleine als die eind dit jaar/begin dit jaar er is. Zijn uitgerekend op kerst
En mede daarvoor willen we beide nu een goede camera kopen waar we alles goed en mooi kunnen vastleggen. Om bv ook foto's te gaan afdrukken en ergens in huis op t hangen of aan (schoon)ouders cadeau te geven.
Zit er zelf ook aan t denken om een cursus fotografie te gaan doen daarvoor en als mijn laptop het aankan iets t doen met fotobewerking. Maar dan echt als beginner hoor
Maar, waarom zal je foto's maken op de automatische piloot, het is toch juist leuk en een uitdaging om zelf t klote met de instellingen. Tenminste, in hoever je het zelf kan natuurlijk hahahaha
Hahahaha, ja. De instelling is er nu, nog een goede camera
Nou, las er goede verhalen over op internet. Er stond ook een keer wat over in consumentengids en hoorde het van een bekende die begin dit jaar deze camera gekocht heb. Maar als jij betere/andere alternatieven heb hoor ik dat ook heel graag hoor. Prijs moet zo beetje rond de € 400 a max € 500/550 zitten maar dat is echt de max.
Hahahaha, je moet de verkoop in gaan. Maar de D5100, is dat wat?
Fireshade schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:23:
[...]
Dat is een uitstekende camera om mee te beginnen. Je zal echt niet snel hoeven te upgraden. Zelfs een fervente hobbyfotograaf kan er nog lang blij mee zijn.
[...]
Vertel eens waarom. Zijn er bepaalde features in de D5200 die je (nu al) mist in de D3200?
[...]
Dat is zeker een slim uitgangspunt.
[...]
Waarom denk je dat?
De standaard 18-55mm is geen topklasse lens, maar hij is optisch wel al heel goed, en met zijn optische stabilisatie zelfs ongeevenaard voor zijn prijs. Hij is scherper dan de 18-105mm overigens, maar misschien telt zoombereik zwaarder voor je?
Ik las dat de D5200 iets beter is dan de D3200. Bv met HDR filmen als ik dat een keer wil doen bv met de kleine.
Voor wat je er mee kan doen is het een prima lens hoorde ik maar het is verstandiger om de lense 18-105mm te nemen. Daar kan je net wat meer mee. Tenminste, dat werd mij aangeraden.
Onthou, ben maar een beginner he, alle info die ik hoor en/of lees neem ik op en gebruik ik uiteindelijk om de (juiste) beslissing te nemen